Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de resume functie op wma files werkt bij mij alleen op tracks vanaf het begin
het neemt nog ineens niet de moeite om de tijd op te zoeken.

De wma bugs meld ik ook bij Frontier Labs.

Afbeeldingslocatie: http://www.mclam.cistron.nl/cf.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 19:03
Weten jullie of de Nex IA ook zijn batterijen zelf oplaad?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 09:44

smallboy

N/A

Ja... en het antwoord is nee. Er gaan gewone penlite formaat (AA) batterijen in, maar de Nex IA heeft geen oplaadfunctie. Wel is het zo dat als je hem aan de computer hebt hangen, hij de stroom daaruit haalt en je batterijen daarvan niet leger worden.

Ik heb wma bugs ook gemeld knite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smallboy schreef op 06 June 2003 @ 16:45: Ik heb wma bugs ook gemeld knite.
Beter :) want toevallig kreeg ik gisteren interesse in WMA files (ik luister voornamelijk lange mixes) en de genere muziek wat ik luister is goed te doen
op WMA files van 80 kbit bitrate. Hopelijk doen ze er wat aan.

Is Ogg Vorbis nog beter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy

smallboy

N/A

Ja, dat klinkt vooral op lagere bitrates veel beter. Moet je maar ns een ogg vorbis, wma op 64 kbit/sec maken. Dan hoor je echt goed verschil (in het voordeel van Ogg). Ik hoop dat de nieuwe firmware (met Ogg support als 't goed is) snel af is.

(PS: Ogg's maken heeft alleen zin als je van cd doet. MP3/WMA -> Ogg werkt niet want zijn twee verschillende manieren en werken anders, ik gebruik voor CD -> Ogg Vorbis altijd CDex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:56
@ smallboy en knite;

Bedankt voor de zeer duidelijke foto's!
Het klepje van de batterijen ziet er prima uit. In tegenstelling tot de Nex II kun je bij deze teminste de batterijen er normaal uithalen, omdat ze allebei volledig toegankelijk zijn.
En het klepje van het CF-slot ziet er ook wel goed uit en niet zo fragiel als ik eerder gelezen had. Bij de Nex II(e) zat er helemaal geen klepje voor het slot en kon er gewoon stof en allerhande rotzooi in komen.

Als ik de foto's zo bekijk dan komt de Nex iA heel wat degelijker over dan mijn eerdere Nex II
Ik zit er dus echt over te denken deze ook te kopen. Vooral ook vanwege de review die ik hier heb gelezen. Deze gast heeft verschillende spelers getest waaronder ook de iPod en de Odyssey en volgens hem klinkt de Nex iA veel beter en heeft meer detail en klinkt de muziek dynamischer...

Ik hoop wel dat er nog meer reviews komen. Dit lijkt me toch een behoorlijk populaire speler, net zoals de Nex II(e) dat was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy

smallboy

N/A

Het geluid is vooral als je handmatige eq stand gebruikt en de bass lekker opblaast echt heel goed vind ik. Ook met grote hoofdtelefoon klinkt het erg goed en kan de speler ook nog hard genoeg, en juist dat laatste is nog wel eens anders bij portables.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatbeest
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-12-2017

blaatbeest

fuck

@jazzysob
Het klepje voor het CF-slot ziet er op het plaatje wel goed uit, maar zodra je dat ding in je handen hebt zul je wel zien waarom iedereen zegt dat dat ding zo brak is.
Dat klepje is eigenlijk NET iets te klein, waardoor die puntjes (waar in het plaatje hierboven de pijl exact naar wijst) te veel speling hebben. Als ik de speler vast heb gebeurt het regelmatig dat het klepje plots open valt. Er hoeft dan niet veel te gebeuren om het hele klepje te laten afbreken lijkt me.

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Hmm, dus die "puntjes" schieten zo los? En anders zullen ze wel snel slijten (als je de CF er vaak uithaalt) Vreemd dat ze dan voor zo'n brak systeen kiezen terwij de rest van de speler duidelijk verbeterd is ten opzichte van de Nex II(e), Rare jongens blijven die chinezen |:(

Trouwens, die basweergave, gaat de speler snel kraken wanneer je hem wat harder zet met de bass wat opgeschroefd in de EQ? Daar had de Nex II(e) namelijk nogal last van.

Het gekke is dat volgens de specificaties de nieuwe iA maar 30 mW heeft terwijl de oude II(e) een 40 mW versterker heeft, die dus theoretisch minder snel zou moeten gaan vervormen..

Kijk maar eens hiervoor de specificaties van de Nex II(e)

en hier voor de specificaties van de Nex iA

[ Voor 36% gewijzigd door Tranquility op 22-06-2003 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn cf klepje blijft goed zitten, ik had eerst eentje met speling die gemakelijk open ging maar niet los schoot. Ik ben bij mp3man in Rotterdam langs gegaan toen ik de NEX ia kocht.Het cf klepje die ik nu heb is niet goed afgesneden, er zit extra geraffelde plastic aan de zijkant (zie foto boven) waardoor me cf klepje goed vast zit :Y)

Ik heb een eigen EQ ingesteld met de bass freq 60 op maximaal de hoge tonen heel wat lager en met de volume op maximaal gespeeld = geen gekraak. Bas blijft mooi en ik speelde verschillende drum and bass nummers af (de soort muziek wat afhankelijk is van lage basstonen) Verder gebruik ik van die Sony oordoppen die uitsteeksels hebben die de hoorgang verwijden en zo de bass beter laat horen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2003 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dane-Elec Compact Flash Card 512Mb euro 123.45 bij Informatique... vroeg of laat gaan hopelijk die 1 gb cf kaartjes ook minder duur worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Hmm, klinkt goed allemaal! Ik krijg steeds meer zin om hem te gaan bestellen. Inderdaad heb ik ook het liefst er meteen een 1 gieg kaartje bij, maar die zijn me toch wat te duur dus zal het toch een 512 mb exemplaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat lijkt me niet slim gezien deze 1,5 Gb Microdrive versie binnen nu en enkele dagen gereleased gaat worden. Deze is VEEL mooier :) Gaat omgerekent 210 eurotjes kosten ofzo

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/RCA_RD2760_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bruuuuut/RCA%20Lyra%20RD2821.jpg

dimensions 2.2" x 2.2" x 0.9" dat is heel erg klein :9

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2003 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker leuk dingetje :9 maar niet vergelijkbaar met de NEX IA
(tis helaas een Harddisk player, geen flash)

Lyra RD2760 Micro Jukebox
- replaceable battery :NO
- Advertised battery life 10 hours
- hard-drive upgrade option :NO

Wel een leuk prijsje :) voor een hd player.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2003 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit geen hd in, maar een microdrive :z 8)

(edit WEL te vergelijken dush) ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2003 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 June 2003 @ 14:24:
Er zit geen hd in, maar een microdrive :z 8)

(edit WEL te vergelijken dush) ;)
/quote
Wat is een Microdrive
Een Microdrive is de nieuwste ontwikkeling van IBM. Het is een micro harddisk. Uiterst klein, snel, met een enorm grote opslagcapaciteit en kwa prijs erg interessant. Bovendien kan het de CompactFlash card type II vervangen. Dus ook ideaal voor de digitale camera's, welke CF II ondersteunt. Omdat het een harddisk is, is het logischerwijs gevoelig voor schokken tijdens het nemen van foto's. Maar daar men in het algemeen zorgvuldig met een fotocamera omgaat hoeft dit geen enkel probleem te zijn.
/

oke, in de NEX IA kan je ook een Microdrive gebruiken, maar de 1 gb cf1 flashgeheugen is goedkoper meer garantie, minder batterij verbruik, lichter, minder gevoelig voor slijtage en schokken en die kaartjes kan je niet in die Lyra gebruiken. Volgens mij is de NEX ia de enige CF1 player die het goed doet.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2003 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Ik kan weinig info vinden over die RCA-player, Op de site van RCA zelf is er helemaal niks over te vinden en op Google krijg ik alleen maar links van (veelal amerikaanse) online stores te zien waar alleen heel summiere specs vermeld worden. Maar echt nuttige info over hoeveel vervorming, S/R-verhouding en hoeveel mW uitgangsvermogen het ding heeft wordt niet vermeld.

Ook is het jammer dat er geen gewoon CF-slot is zit zodat er normale CF-1 kaartjes in kunnen en is niet bekend hoeveel buffer hij heeft. Dan is het inderdaad eigenlijk gewoon een HDD-gebaseerde player, dus inclusief alle mechanische nadelen. En dat mechanische gedoe is nou net wat ik kwijt wil.

Dan vind ik een Nex iA toch wel wat meer voordelen hebben, met name omdat die CF-kaarten in rap tempo goedkoper worden. Ik zit nog steeds te twijfelen of ik een Nex iA met een 512mb of 1gb CF-kaartje zal nemen, dilemma, dilemma. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Tranquility op 09-06-2003 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok knite, je hebt gelijk en JazzySOB, 1 GB is echt te weinig. Op een beetje goeie bitrate heb je maar 8 uur muziek. Ik heb meestal muziek van nieuwsgroepen bij me en daarvan is 20 procent echt goed wat betekent dat ik 80 procent gelijk wegflikker, wat betekent dat ik minder dan 2 uur overhoud wat weer echt goed is (veel te weinig)

Oplossing: deze player gaat over een klein aantal weekjes uitkomen :

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/big/RCA_Rd2821.jpg

Hd van 20 gig, 210/220 euro ofzo, en met een like/dislike knoppie. Alleen te bestellen bij handelaren als amazon.com (creditcard is dus vereist maar die heb ik) Hiervoor had ik (2 dagen lol) een Ipod 10 gig- generation 2 maar deze beviel me totaal niet ( als ik een nummer ruk vind wil ik hem gelijk weg kunnen donderen, dat kan dus met rca rd2821 en niet met de Ipod, maar er waren meer redenen maar boeiend...)

De nieuwe IA is een geweldig apparaat, maar pas als CF kaarten van 20 gig er zijn is deze interessant.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2003 03:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor mobiel gebruik heb ik persoonlijk genoeg aan 8 uur, aangezien de cf kaartjes goedkoper worden koop ik er vroeg of laat toch wel een kaartje bij. Dat was ook de bedoeling van NEX IA, goedkoop uitwisselbaar flashgeheugen.

Die RCA met 20 gig ziet er zeker strak uit. Maar ik wou perse een mp3 speler met niet mechanische onderdelen. En die prijzen die je opnoem die zie je hier in Nederland niet. het prijsverschil is gewoon belachelijk groot. Zo'n ding importeren is leuk als je je niet druk maakt om garantie etc. Als ik zo'n RCA hd player gratis kreeg dan had ik hem zo in gebruik genomen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2003 04:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Nog even tussendoor; er zijn ook al CF kaarten van 2 en 4 gigabyte :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy

smallboy

N/A

Zo'n speler vergelijken met de Nex IA heeft toch totaal geen zin?

Ik heb juist voor de Nex IA gekozen omdat ie klein is (en dat moet ook in de bus naar school moet ie gewoon in broekzak kunnen). Bovendien gebruikt mijn digicam ook CF geheugen dus dat had ik al. Als er bij mij 2 uur op kan is dat genoeg. Naar school en terug kan ik dan de hele tijd luisteren. Maar ik moet wel bekennen dat die speler hierboven er erg strak uitziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
In het HDD-topic heb ik ook al een reaktie geplaatst over de RCA 20gb HDD player en vermeld dat hij er erg mooi uitziet, alleen is er net zoals die andere RCA-player, een paar posts terug, weinig info over te vinden. Dus geen echte specs e.d. En bovendien zou ik niet het risico nemen om hem buiten Europa te bestellen i.v.m. de douane die gegarandeerd om de hoek komt kijken en i.v.m. garantie-issue's. En een 1 Gb CF-kaartje vind ik in principe voorlopig ruim voldoende, en net zoals knite al aangaf, worden ze in rap tempo goedkoper en heb je een mooi uitwisselbaar systeem wanneer je er later een paar bijkoopt.

@simon:
Er bestaan al CF-kaarten van 2 en 4 gigabyte, o.a. van Sandisk en Lexar, alleen zijn die nog erg duur, maar ze zijn er dus wel. Ook zijn er kaarten van 1.5 en 3 gb en zelfs een CF-2 kaartje van 6 gigabyte van Pretec. Of u maar even $ 7499,- wilt schokken :9. Kijk hier maar eens!

Maar het feit dat ze er al zijn geeft aan waar we heengaan. En da's nou het mooie van CF: er zit in principe geen limiet aan de capaciteit omdat CF een eigen controller bezit. En de Nex iA kan zowel CF-1 als CF-2 lezen en kan in principe iedere toekomstige capaciteit aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simon schreef op 10 June 2003 @ 07:32:
Nog even tussendoor; er zijn ook al CF kaarten van 2 en 4 gigabyte :)
$$$$$$$ ;(
smallboy schreef op 10 juni 2003 @ 08:59:
Zo'n speler vergelijken met de Nex IA heeft toch totaal geen zin?
Ik heb juist voor de Nex IA gekozen omdat ie klein is (en dat moet ook in de bus naar school moet ie gewoon in broekzak kunnen). Bovendien gebruikt mijn digicam ook CF geheugen dus dat had ik al. Als er bij mij 2 uur op kan is dat genoeg. Naar school en terug kan ik dan de hele tijd luisteren. Maar ik moet wel bekennen dat die speler hierboven er erg strak uitziet :)
Ik vergelijk ze niet, ik zeg dat er ook andere (voor mij betere) opties zijn... Zoiezo heeft deze volgens mij een broekriem heb ik ergens gelezen, vind ik altijd beter als in een zak, jij niet?

Als je idd maar 2 uur af wilt spelen is de IA geweldig. Als ik 5 gig bij me wilt dragen, wat ik al erg weinig vind ben ik zo`n 1000 euro kwijt aan cf kaartjes, nee danku 8)

Als je zoiezo maar 2 uur muziek nodig hebt, waarom heb je dan niet gekozen voor een mambo pendrive based player? Perfect geluid (ik vind hem zelf beter als mijn ex ipod 2.0) en maar 100 euro.... 25 gram licht... super dingetje......
JazzySOB schreef op 10 juni 2003 @ 09:00:
@simon:
Er bestaan al CF-kaarten van 2 en 4 gigabyte, o.a. van Sandisk en Lexar, alleen zijn die nog erg duur, maar ze zijn er dus wel. Ook zijn er kaarten van 1.5 en 3 gb en zelfs een CF-2 kaartje van 6 gigabyte van Pretec. Of u maar even $ 7499,- wilt schokken :9. Kijk hier maar eens!

Maar het feit dat ze er al zijn geeft aan waar we heengaan. En da's nou het mooie van CF: er zit in principe geen limiet aan de capaciteit omdat CF een eigen controller bezit. En de Nex iA kan zowel CF-1 als CF-2 lezen en kan in principe iedere toekomstige capaciteit aan :)
Hmm, eer CF interessant wordt voor mij zijn er al players die een stuk mooier zijn dan de IA (ik vind de afstandsbediening, knopjes erg gelijk, kleppies zijn zeer fragiel heb ik begrepen. Ik denk dat Iriver ook binnekort wel met een CF player gaat komen. Zoiezo denk ik dat er binnen nu en een paar maandjes het gaat regenen met CF based kaart players... Het is HET middel voor goedkope data storage. Wil je alleen meer dan 1 dag muziek bij je hebben zal je toch echt over moeten gaan op hd players die ook weer voordelen en nadelen hebben _/-\o_

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2003 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy

smallboy

N/A

HiFiGek schreef op 10 juni 2003 @ 11:02 een heleboel, maar ook dit:

Ik vergelijk ze niet, ik zeg dat er ook andere (voor mij betere) opties zijn... Zoiezo heeft deze volgens mij een broekriem heb ik ergens gelezen, vind ik altijd beter als in een zak, jij niet?
nee, in broekzak gaat goed vind ik, maar dat is persoonlijk (ik heb zelf vrijwel nooit een riem om, vooral niet in zomer
Als je idd maar 2 uur af wilt spelen is de IA geweldig. Als ik 5 gig bij me wilt dragen, wat ik al erg weinig vind ben ik zo`n 1000 euro kwijt aan cf kaartjes, nee danku 8)
ja dat is zo, dan moet je idd een hdd speler
Als je zoiezo maar 2 uur muziek nodig hebt, waarom heb je dan niet gekozen voor een mambo pendrive based player? Perfect geluid (ik vind hem zelf beter als mijn ex ipod 2.0) en maar 100 euro.... 25 gram licht... super dingetje......
daar zijn meerdere redenen voor (hem hem wel overwogen hoor):
- ik sluit niet uit dat ik een 512 mb kaart koop als ze goedkoper worden dan hoef ik maar 1 keer in de week nieuwe mp3's erop te gooien
- mijn digicam (eigenlijk onze, mijn zus heeft ook de helft betaald) gebruikt ook CF
- de Nex IA heeft een groter uitgangsvermogen, en kun je dus ook goed met een grote koptelefoon luisteren ('s avonds in bed doe ik dat wel ns)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@HifiGek
Diegene die een NEX IA hebben gekocht, hebben het vooral gedaan voor het type geheugen en geen mechanische onderdelen (althans ik wel)

Er is gewoon bijna geen vergelijkbare concurrentie voor de NEX CF player muv de Diva MP3032W Player. Dus hdd players , fixed flash player, geen cf is niet te vergelijken

En laat die concurrenten maar komen met die CF players, graag zelfs (betere en stevigere)
Tis al meer dan 2 jaar geleden dat Frontier Labs op de markt kwam met de eerste CF player en de concurrentie is er amper. (en als maar wachten is ook niet goed)

Die CF kaartjes blijf ik toch gebruiken al is het voor data of mijn digitale camera.

Hoe meer CF players des te meer keus in die type players en helaas is dat nog niet zo.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2003 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 09:17
Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 17:39:
@HifiGek
Diegene die een NEX IA hebben gekocht, hebben het vooral gedaan voor het type geheugen en geen mechanische onderdelen (althans ik wel)

Er is gewoon bijna geen vergelijkbare concurrentie voor de NEX CF player muv de Diva MP3032W Player. Dus hdd players , fixed flash player, geen cf is niet te vergelijken

En laat die concurrenten maar komen met die CF players, graag zelfs (betere en stevigere)
Tis al meer dan 2 jaar geleden dat Frontier Labs op de markt kwam met de eerste CF player en de concurrentie is er amper. (en als maar wachten is ook niet goed)

Die CF kaartjes blijf ik toch gebruiken al is het voor data of mijn digitale camera.

Hoe meer CF players des te meer keus in die type players en helaas is dat nog niet zo.
Ben ik het mee eens inderdaad. Voor mensen die geen 10 Gb aan muziek nodig hebben is CF gewoon perfect. Lekker klein en snel genoeg voor mp3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Er is inderdaad weinig (of eigenlijk geen) concurrentie in dit segment. De Diva beschouw ik niet echt als concurrent. Dat ding is oerlelijk (vooral het simpele display), ziet er gewoon erg goedkoop uit en loopt maar op 1 batterij, dus weinig output. En ik heb al veel berichten van eigenaren gelezen dat het ding is doodgegaan...

By the way nog even een vraagje tussendoor voor de Nex iA-eigenaren:
Zijn er tikjes of pops te horen tussen de track door (dat schreef iemand geloof ik een hele tijd terug maar kan het niet meer terugvinden) of is dit alleen te horen wanneer je de speler aanzet (zelfde als bij de Nex II die dan ook popte)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JazzySOB schreef op 10 June 2003 @ 20:24:
By the way nog even een vraagje tussendoor voor de Nex iA-eigenaren:
Zijn er tikjes of pops te horen tussen de track door (dat schreef iemand geloof ik een hele tijd terug maar kan het niet meer terugvinden) of is dit alleen te horen wanneer je de speler aanzet (zelfde als bij de Nex II die dan ook popte)?
ja soms, beetje afhankelijk van de mp3jes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Hoe bedoel je afhankelijk van de mp3'tjes? Waar moet een mp3 aan "voldoen" om te mogen poppen? ;) Heb je dit bijvoorbeeld alleen bij gedownloade mp3's of ook bij zelf-geëncode mp3's (met LAME)
Ik bedoel, vanwege het tikken en poppen heb ik de MamboX die ik eerder had weer verkocht en ik wil dat een nieuwe mp3 speler geen rare geluiden tussen de tracks laat horen, want dat soort flauwekul moet toch niet meer kunnen these days...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik bedoelde tussen de overgangen van tracks, en bedoelde jij in een mp3 zelf ? (soort bufferunderrun ?) In een mp3 zelf niet anders was ik ook niet blij.

Een mp3 kan toch fouten bevatten ? ik heb een paar mp3's die ik naar een audio cd had gezet, deze waren van Kazaa en ze popte of sloegen over toen ze waren omgezet in een audio track.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 03:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Dan heb je het over muziek die door een CDROM drive met niet al te goede audio extracting eigenschappen of met een te hoge snelheid is geript. Daardoor kunnen er ook clicks en pops ontstaan in de muziek, maar ook aan het begin van een mp3 zodat het lijkt alsof het tussen de tracks zit. Maar bij een goed geripte mp3 zou er in principe tussen de tracks niets hoorbaar mogen zijn. Dus de vraag is, hoor je altijd tussen de tracks iets of alleen bij sommige mp3's? Ik wil namelijk zeker weten dat de Nex iA dat niet doet want anders dan ga ik toch naar een andere speler kijken.

Iemand anders ook problemen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JazzySOB schreef op 11 juni 2003 @ 08:26:
Dan heb je het over muziek die door een CDROM drive met niet al te goede audio extracting eigenschappen of met een te hoge snelheid is geript. Daardoor kunnen er ook clicks en pops ontstaan in de muziek, maar ook aan het begin van een mp3 zodat het lijkt alsof het tussen de tracks zit. Maar bij een goed geripte mp3 zou er in principe tussen de tracks niets hoorbaar mogen zijn. Dus de vraag is, hoor je altijd tussen de tracks iets of alleen bij sommige mp3's? Ik wil namelijk zeker weten dat de Nex iA dat niet doet want anders dan ga ik toch naar een andere speler kijken.

Iemand anders ook problemen hiermee?
sommige mp3's. Wat ik me nu afvraag , zal er een reden zijn waarom er zo weining cf players op de markt zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatbeest

blaatbeest

fuck

Sja, even getest op een paar mp3'tjes van eigen makelij.
3 nummers van 1 CD, geripped met Exact Audio Copy in samenwerking met LAME VBR@high quality in secure mode. (Vele hogere kwaliteit kan je volgens mij niet krijgen) en bij de overgang van het ene naar het volgende popte ie het nummer daarna niet. Toen wat andere niet-VBR files erbij gezet, hoorde ik nergens ploppen (ook niet waar ie het eerst wel deed). Niet-VBR files weer weggehaald plopte ie ook niet meer. Lijkt dus compleet random, misschien heeft het nog iets te maken met het feit dat hij niet precies van VBR kan zien hoe lang een nummer duurt waardoor ie ook niet goed de volgende data stroom begint te bufferen ofzo.
Als je een mp3 speler niet zou kopen omdat ie niet mag ploppen zou ik deze niet kopen. Voor mij is het dusver nog geheel onduidelijk waar nou precies het probleem zit. Ik moet wel zeggen dat bij het testen net, de plop me voor het eerst opviel.

Aangezien ik er nou automatisch meer op ga letten (en bedankt :)) zal ik wel posten als/wanneer ik erachter kom waaraan het ligt.

edit: voor de duidelijkheid, gaat het hier dus om plops die komen bij het wisselen van de ene track naar de andere en niet in het nummer zelf.

[ Voor 7% gewijzigd door blaatbeest op 11-06-2003 17:33 ]

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plopperdeplop (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
@ blaatbeest:

Ja dat bedoel ik, tussen de tracks door dus. Als mp3's in de muziek zelf ploppen betreft het meestal een slechte rip. Aangezien ik altijd met lage(re) snelheid rip en eveneens met EAC (Exact Audio Copy) in secure mode zal ik hier niet zo snel last van hebben.

Maar als er ploppend geluid te horen is TUSSEN de tracks door, dus bij het wisselen van de ene track naar de andere, dan zit dat volgens mij meestal in de hardware van de mp3 speler. De MamboX P353 die ik heb gehad, had hier bijvoorbeeld erg last van. Bovendien werd hierbij de eerste halve seconde van de track aan het begin gewoon overgeslagen en waren de pauzes enorm groot (tot wel 4 seconden!)

Daarom wil ik dus zeker weten dat mijn volgende aankoop gevrijwaard is van dit soort ellende. En vandaag de dag moet een mp3speler toch VBR geëncode mp3's correct kunnen afspelen met de juiste weergave van de tijd? Bij mijn oude Nex II en de MamboX ging dat ook niet goed doordat de tijdweergave dus nagenoeg onleesbaar werd door het heen-en-weers pringen van de tijd.

Op mijn KD-SH99R JVC autoradio met mp3, wordt wél de tijd van VBR goed weergegeven en zijn er geen vreemde geluiden hoorbaar (alleen een pauze van één seconde). Ik encode alleen maar in VBR met --alt-preset extreme in LAME en alles speelt 'ie perfect af! En dat bij een eerste generatie autoradio-mp3 speler!

Bij een modernere portable moet dat toch ook foutloos kunnen? :?
Hoe zit dat bijvoorbeeld met de iPod, kan die dat wel? (niet dat ik van plan ben een iPod te kopen ofsow ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degene die denken dat de IA de enige flash player is... Er zijn er meer, en goedkoper :)

Neem bijvoorbeeld deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.golem.de/0101/12031-pontis.jpg

Slikt alles van Compact Flash, en dat voor 72 euro :D zie

http://www.technikdirekt....&focus=335032&history=set

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Ouch, lelijk ding!
En volgens de specs gaat de batterij maar 5 uur mee. Opzich een leuk idee dat hij meerdere media aankan. Dit heb ik nog niet eerder gezien bij een mp3speler.

Wat is trouwens die bruine schuif aan de onderkant? Het lijkt wel zo'n ouderwetse volumepotmeter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

JazzySOB schreef op 12 June 2003 @ 01:29:
Ouch, lelijk ding!
En volgens de specs gaat de batterij maar 5 uur mee. Opzich een leuk idee dat hij meerdere media aankan. Dit heb ik nog niet eerder gezien bij een mp3speler.

Wat is trouwens die bruine schuif aan de onderkant? Het lijkt wel zo'n ouderwetse volumepotmeter :P
Das een typisch geval van een stofbeschermingsdingetje. Er passen nl meerder mediatypes in.

Leuk ding dit, maar de firmware is nog steeds erg buggy. Wel lijkt het erop, dat deze low-budget Pontis Ogg gaat supporten; iig is het ding in Duitsland ra-zend populair.

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juni 2003 @ 22:33:
Voor degene die denken dat de IA de enige flash player is... Er zijn er meer, en goedkoper :)

Neem bijvoorbeeld deze:

[afbeelding]

Slikt alles van Compact Flash, en dat voor 72 euro :D zie

http://www.technikdirekt....&focus=335032&history=set
AAAAAAAAAAHH !!!! :X raar dat deze onbekend blijft......5 uur ?
We willen echte concurrende CF players van strak aluminium :O

http://www.fixup.net/tips/mp3/

Afbeeldingslocatie: http://www.fixup.net/tips/mp3/IMG_1286.JPG

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@JazzySOB
Als je echt kwaliteit wilt dan betaal je ervoor, ik kan het weten aangezien ik ooit een ms-nw9 voor 990 gulden heb gekocht. Standaard functies, oersterke behuizing, resume, geen ploks of clicks, geen mechanische onderdelen, batterij gemakelijk vervangbaar, eigen audio codec wat beter was dan mp3....enig nadeel : weining geheugen tot 128 mb.

Misschien dat die nieuwe Sony walkman iets is? NW-MS70D, 256 mb + 256 duostick, batterij 33 uur, etc.

Afbeeldingslocatie: http://www.golem.de/0301/23414-networkwalkman_nwms700.jpg

En de rest van de flashplayers zijn fixed of gebruiken geheugenchips die nog niet ver gaan of de player zelf is brak. Mijn derde keuze was anders de Iriver IPF 395
512 mb, ik heb hem uitgebreid getest van een vriend, heel leuk dingetje, maar ik heb wat tegen fixed geheugen en 1 jaar garantie , plus de dure prijs.

Afbeeldingslocatie: http://www.digimania.be/imgdb/prods/iriverIFP395-xl.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Inderdaad. Die fixed-flash players zijn mij te overprijsd en door het vaste niet-uitbreidbare geheugen niet interessant. Het wachten is gewoon op een leuke player. Met de komende Xclef en RCA RD2840 komt een aanschaf weer wat dichterbij. Jammer dat de Nex iA die geluidstechnische onvolkomenheden heeft (pops en clicks) anders was dat een serieuze kandidaat geweest voor aanschaf. Maar daaraan kun je toch zien dat die koreanen de techniek toch nog niet helemaal onder de knie hebben, zelfs na drie generaties!

Anyway, ik blijf de ontwikkelingen met veel interesse volgen en een aanschaf komt echt wel steeds dichterbij. Maar het wordt geen impulsieve aanschaf meer, zoals bij de Mambox P353 een paar weken terug, dat is zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch een hd player ? Zolang ik die plops en click niet in de mp3's zelf hoor vind ik het prima. Btw : Nex IA komt uit China/Hong Kong :)

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 03:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JazzySOB schreef op 12 June 2003 @ 02:50:
. Maar daaraan kun je toch zien dat die koreanen de techniek toch nog niet helemaal onder de knie hebben, zelfs na drie generaties!

Anyway, ik blijf de ontwikkelingen met veel interesse volgen en een aanschaf komt echt wel steeds dichterbij. Maar het wordt geen impulsieve aanschaf meer, zoals bij de Mambox P353 een paar weken terug, dat is zeker!
Opzich hebben de koreanen de techniek al onder de knie sinds dag 1, tis meer aan de ontwikkelaars wat ze ermee doen. (kijk naar Iriver...)

En die mambox, damn, beetje duur impulsief aanschafje :'( Voor hoeveel heb je hem nog kunnen verkopen? Wees blij dat je geen auto "impulsief" hebt gekocht ;)

Edit: plops en clicks en weet ik veel is gewoon wat tegen te doen hoor, encoderen met lame 3.93, en anders de "gebalanceerde" versie van lame gebruiken, ff opzoeken met google ofzo. Meen dat dat ook helpt.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 05:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatbeest

blaatbeest

fuck

Het vreemde bij die ene plop, die me tot dusver bewust is opgevallen, is dat ie het de keer erna niet deed. Dan lijkt me dat dus geen encode probleem...toch?
Hopen dat ze bij frontierlabs met de eerst volgende firmware release alles gemaakt hebben :)

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Uiteraard encode ik ALTIJD met Lame 3.93.1 en met andere spelers (en op de PC met WinAmp) heb ik nooit last, dus daar ligt het echt niet aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Eindelijk terug van de shop, zo te zien werkt hij nu helemaal :) Brakke CF kaart zo te zien :)

Binnenkort reviewtje schrijven :D

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit e.Digital spelertje vind ik persoonlijk een stuk mooier dan de IA, en deze speelt ook gewoon compactflash en microdrives... Gebruikt zelfs brakke stemnavigatie :) en kost een stuk minder dan de IA...

The MXP 100 is a sleek, high-quality, extremely compact digital music player (MP3 & WMA) and voice recorder with the portability and durability for use in almost any environment. The MXP 100 is compatible with both the IBM Microdrive and CompactFlash cards, and e.Digital's VoiceNav speech recognition user interface makes finding and selecting your tracks quick and easy. The MXP 100 is without peers in today's portable digital audio player market.

Afbeeldingslocatie: http://www.advancedmp3players.co.uk/shopping/pages/images/mxp100/MXP100mainlarge.jpg

Ook in een leuk geel kleurtje verkrijgbaar :D
Afbeeldingslocatie: http://www.edig.com/images/MXP_100_Sport_transparent_larger.jpg

Bron: http://www.advancedmp3players.co.uk
http://www.edig.com

(van de makers van de Odyssey 100
deze kleine jongen Afbeeldingslocatie: http://store1.yimg.com/I/edig_1739_253790 )

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2003 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
HiFiGek, no offence, maar waarom kom je de hele tijd met 'andere' players aanzetten?

Ik heb hem nu dus getest en even de pro's en con's op een rijtje gezet:

pro's:
- Makkelijk 'bestuurbaar'
- Goede kwaliteit geluid
- Uploaden gaat makkelijk, geen aparte software nodig
- Prettige display
- Makkelijk geheugen uitwisselen dmv CF
- Reageert snel
- Gaat lang mee qua batterij
- Goed draagbaar
- Handig hoesje
- Goede support van Frontier Labs, ze reageren heel snel.
- Geen ramp-design (imho)
- Niet al te duur

Con's:

- Klepje van CF is echt brak
- Oerlelijke en vervelende headphones
- mp3 speler past wel in het hoesje, maar dan moet je em even goed klemmen, anders zie je weinig
- Kan batterijen niet opladen
- Als een batterij richting leeg is is de speler minder betrouwbaar

Conclusie:

Een goede speler, prettig om mee te werken, en niet al te duur. Aan te raden voor mensen die 'fietsend' naar school gaan enz...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy

smallboy

N/A

Simon schreef op 15 June 2003 @ 09:42:
HiFiGek, no offence, maar waarom kom je de hele tijd met 'andere' players aanzetten?
Idd.. dit topic heet [mp3] Frontier Labs Nex IA en niet algemeen mp3 speler topic of whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apparaatje ziet er best leuk uit maar die koptelefoon is echt insane 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simon schreef op 15 juni 2003 @ 09:42:
Gewoon omdat het kan :)

De 2 spelertjes die ik heb gepost ondersteunen allebij cf en zijn dus geen algemene mp3 spelertjes. Er is geen algemene mp3 speler topic (alleen flash, waar deze spelertjes niet thuis horen) dus post ik de kinderkes hier.
smallboy schreef op 15 June 2003 @ 09:50:
[...]
Idd.. dit topic heet [mp3] Frontier Labs Nex IA en niet algemeen mp3 speler topic of whatever.
same

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 12:17:
[...]

Gewoon omdat het kan :)

De 2 spelertjes die ik heb gepost ondersteunen allebij cf en zijn dus geen algemene mp3 spelertjes. Er is geen algemene mp3 speler topic (alleen flash, waar deze spelertjes niet thuis horen) dus post ik de kinderkes hier.

[...]

same
wil je het a.u.b. niet doen, 'imho', omdat het (imho) het topic nogal verpest... No offence...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topic wordt helemaal niet "verpest" .... Dat vind jij misschien samen met nog 2 anderen, denk dat er veel mensen zijn die het alleen maar geinig vinden al die info. Dush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Over eigenwijs gesproken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja, ik vind het prima als er alternatieven zijn voor de NEX ia,
maar die twee die hifigek gepost heeft vind ik niet echt boeiend ... :)
(toch bedankt voor de info)
Afbeeldingslocatie: http://www.mclam.cistron.nl/nexia.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AAh damn, ik heb m vandaag binnen--) alles perfect, behalve dat CF klepje, dat valt soms al open wanneer ik de player gewoon in mn hand heb :'( ....
iemand een idee om dit zonder plakband netjes op te lossen :+ ? terugsturen zal denk ik weinig helpen omdat ik een zelfde terug zal krijgen. dit probleem is echt zonde, want verder ben ik 100% tevreden en heb ik nog geen, ook geen eerder genoemde, problemen tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:15
Misschien toch maar terug sturen? Bij mij gaat het klepje namelijk niet zomaar open (is wel een gaar klepje) dus dat zou de jouwe ook niet moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
tweak_dude schreef op 19 June 2003 @ 21:11:
Misschien toch maar terug sturen? Bij mij gaat het klepje namelijk niet zomaar open (is wel een gaar klepje) dus dat zou de jouwe ook niet moeten doen
Zijn een heleboel mensen die dit probleem hebben, het klepje is gewoon te krap bemeten..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik laat het maar even zo, en ik fix wel wat met tape. gelukkig ben ik toch niet van plan de kaart er veel in en uit te gaan halen. terugsturen doe ik niet omdat ik waarschijnlijk toch een ander brak klepje terugkrijg.
tis gewoon een ontzettend stomme productiefout

iets heel anders, wanneer de speler bestandjes upload van de pc, hoor ik een hele hoge constante pieptoon uit de speler wanneer ik mijn oor er tegen aan houdt, absoluut niet hinderlijk hoor, maar wat is het? toch iets bewegends, of de compact flash kaart?
ik ben gewoon nieuwsgierig, iemand een idee?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 23:44 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

absolut gehoor :D

ik heb geen idee, gebruik je geen MD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 juni 2003 @ 23:30:
iets heel anders, wanneer de speler bestandjes upload van de pc, hoor ik een hele hoge constante pieptoon uit de speler wanneer ik mijn oor er tegen aan houdt, absoluut niet hinderlijk hoor, maar wat is het? toch iets bewegends, of de compact flash kaart?
ik ben gewoon nieuwsgierig, iemand een idee?
Op het moment dat je die piep hoort , brandt je EL backlight?
Want die maakt die piep, zodra de EL backlight uitvalt valt die piep ook weg.

Ter bevestiging : ;)

Dear Sir,

The zoom noise is probably caused by the EL backlight. It would be gone when the backlight is gone. So it is normal.

Thank you.

Customer Support
Frontier Labs.

Quote van iemand :

Make sense. The backlight needs very high voltage and
those voltage boosters usually need coils which make
noise. Just like the camera flash lights.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2003 04:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Er zitten toch gewone blauwe LED'jes achter het display? :?

Je zou het (wel erg makkelijke) antwoord van de fabrikant kunnen vertalen in:

The grinding noise is probably caused by the gearbox. It would be gone when the engine from the car is turned off . So it is normal. :P

[ Voor 80% gewijzigd door Tranquility op 20-06-2003 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd , het komt van de backlight, lekker wazig :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatbeest

blaatbeest

fuck

Ik heb vorige week een mail richting frontierlabs gestuurd met alle dingen waar ik niet blij mee was. Op nummer 1 stond dat brakke klepje en ik kreeg een mail terug of ik een nieuw klepje zou willen ontvangen.
Ik ben natuurlijk niet de flauwste dus ik heb mijn gegevens opgestuurd en ik hoop dat ik binnekort een nieuw klepje krijg :D

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:15
blaatbeest schreef op 20 June 2003 @ 10:52:
Ik heb vorige week een mail richting frontierlabs gestuurd met alle dingen waar ik niet blij mee was. Op nummer 1 stond dat brakke klepje en ik kreeg een mail terug of ik een nieuw klepje zou willen ontvangen.
Ik ben natuurlijk niet de flauwste dus ik heb mijn gegevens opgestuurd en ik hoop dat ik binnekort een nieuw klepje krijg :D
Keep us informed :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou een van jullie nog wat foto's willen maken in het donker, vooral een close up van het lcd schermpje zou leuk zijn :D

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruintjedebeer
  • Laatst online: 22-01-2023
Ik heb mijn Nex iA vrijdag ontvangen. Beetje jammer dat mydigitaldiscount.com het geheugenkaartje was vergeten mee te sturen :( Hopelijk wordt dat nog geregeld.

Alle voor- en nadelen die overal genoemd worden die kloppen, dus die ga ik niet nog eens opnoemen. Behalve dan misschien dat ik ergens had gelezen dat je de speler uit en aan moet zetten voordat hij een met de mic opgenomen stukje kan afspelen. Dat is bij mij dus niet zo.

Mijn vraag ging eigenlijk over de afspeelvolgorde van de nummers. Ik had copynex al gedownload (via deze thread NexIIe mini-review) en dat werkt prima voor het maken van playlists en zo, maar de afspeelvolgorde is nog steeds alfabetisch op titel ipv filename. Heeft iemand al een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe bedoel je GOEDKOOP!
man, 149,99 $ voor het hele apparaat, dan nog ff 22$ verzendkosten en 20% btw en je zit op 177 euro! das mooi wel 40 euro goedkoper!

ff een vraagje, hoelang deed je er over voordat het pakje aankwam? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Verwijderd schreef op 22 June 2003 @ 15:21:
hoe bedoel je GOEDKOOP!
man, 149,99 $ voor het hele apparaat, dan nog ff 22$ verzendkosten en 20% btw en je zit op 177 euro! das mooi wel 40 euro goedkoper!

ff een vraagje, hoelang deed je er over voordat het pakje aankwam? :D
Dat is niet super veel goedkoper dan in Nederland, hoeveel geheugen? (bij mp3cdspeler.nl bedoel ik dus :))

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Plus het risico dat de douane het toch een keer onderschept, met alle verhoogde kosten (en lange wachttijden doordat het pakje bij de Douane blijft liggen) als gevolg. Ik heb dit meegemaakt met een iRiver mp3cdspeler een paar jaar geleden. Is nie leuk. Daarom bestel ik alles gewoon in Nederland of eventueel in Duitsland (in iedergeval binnen Europa)

bruintjedebeer heeft dus geluk gehad, maar de volgende kan door de douane ertussenuit gevist worden...

[ Voor 14% gewijzigd door Tranquility op 22-06-2003 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatbeest

blaatbeest

fuck

bruintjedebeer schreef op 22 June 2003 @ 13:35:
Mijn vraag ging eigenlijk over de afspeelvolgorde van de nummers. Ik had copynex al gedownload (via deze thread NexIIe mini-review) en dat werkt prima voor het maken van playlists en zo, maar de afspeelvolgorde is nog steeds alfabetisch op titel ipv filename. Heeft iemand al een oplossing hiervoor?
Kwestie van de ID tag deleten :) (heb ik niet verzonnen, was al een keer gepost door iemand)
Mijn nummers zijn als volgt getiteld
01. tracktitle.mp3

Dan is de volgorde in de nex wel goed.

Ik heb de CDs die ik wil meenemen in de nex, omgezet naar een lagere bitrate en dat staat los van de rest van mijn collectie dus dan boeit het deleten van de id tag gelukkig ook niet.

p.s. ik heb mijn nieuwe klepje nog niet ontvangen, enig idee hoeveel weken dat normaal gesproken duurt? ETA Amerika-nederland?

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Amerika? Dat spul komt toch uit China, of vergis ik me nou? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatbeest

blaatbeest

fuck

JOH!

Headquarter
Unit 1603, 16F.
Eastern Harbour Centre
28 Hoi Chak Street
Quarry Bay
Hong Kong

Hong kong, ligt dat niet ergens bij new-york?? DAMN

Ik ben gewoon al 22 jaar geindoctrineerd om te denken dat we Amerika nodig hebben om coole dingen te kunnen kopen.

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
LOL :) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruintjedebeer
Nex iA + 256 MB (gesteld dat dat ooit nog aankomt :) ) was idd $149.99. Das dus $30 voor 256 MB! En $1 is 0.85 euro, tel uit je winst. 'k Heb er meteen wat andere zooi bijgekocht zoals een cardreader (gaat veel sneller dan met de nex ia) en een usb 2.0 kaart. De douane is er met zijn poten niet aangeweest en ik vermoed dat dat is omdat mydigitaldiscount.com een iets lagere waarde op het pakketje had gezet (don't tell anyone :9 )

Over de snelheid van levering: ik had het woensdag 11 juni besteld. Uiteindelijk werd het de woensdag erop opgestuurd omdat de douane de zending aan mydigitaldiscount het weekend had vastgehouden :( anders hadden ze het al vrijdag opgestuurd. Vrijdag de 20ste om 9.55u is het bezorgd. UPS is best cool 8) Ook lachen om het pakje te volgen met het trackingnummer. Maar eigenlijk vind ik de levertijd niet zo boeien, als het maar geen weken duurt. Kijk eens naar de aanbevelingen op resellerratings.com, dan weet je het wel. Yo, ik hoop dat dit niet te veel reclame is O-)

Enne, om op mijn eigen vraag terug te komen, de ID3-tags veranderen vind ik niet echt een optie. Echt niks anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

e-mail sturen naar frontierlabs en vragen of ze dat gedeelte aan willen passen in de nieuwste firmware?
zul je toch tijdelijk ff de tags moetten veranderen

maar, zoals ik begrijp zijn de verzend tijdenn niet weeeeken dus is het ook een mooie optie voor mij om in het buitenland te bestellen.
zelfs al zou er btw bij komen zou het nog fix goedkoper zijn dan in nederland. maar wel lastig met garantie en stuff...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy

smallboy

N/A

In de volgende firmware kun je de automatisch sorteren optie uitzetten, heb ik al een keer aan ze gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruintjedebeer
Ik heb alleen niet zo'n vertrouwen in de snelheid waarmee ze die nieuwe firmwares uitbrengen. Hoe lang zeggen ze al dat Ogg Vorbis ondersteund gaat worden? Niet zo boeiend voor mij, maar meer om aan te geven dat ze (denk ik) altijd zeggen dat ze ergens iets aan gaan doen, ook al zijn ze dat niet van plan, of weten ze niet hoe, of kunnen ze het niet. Het is in het Verre Oosten (Japan en Korea in ieder geval) *erg* onbeleefd om "nee" te zeggen, ook al weet je dat iets niet kan 8)7 . Nou ja, ik mail ze ook wel even, misschien helpt het.

#####

1 uur later antwoord van de Techsupport:
"Dear Sir,

Thanks for your suggestions. Belows are the answers for your questions.

1. If you disable the ID3-tag of the songs, they will be sorted by filename.
2. For removal of the short pause, it may not be possible for us to do that.
It may produce problems like long start-up time, slow respones on keys.
3. For the "repeat directory" and backlight timing idea, we will consider it
in the next firmware upgrade.

Thanks for your suggestions.

Best regards,

Technical Support
Frontier Labs"

Dat is dus niet zo'n fijn antwoord eigenlijk :'(
Maar wel eerlijk ;)

[ Voor 39% gewijzigd door bruintjedebeer op 23-06-2003 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kost in nederland 159 euro excl geheugen http://www.mp3shopper.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Op www.mp3cdspeler.nl is hij nog goedkoper :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatbeest

blaatbeest

fuck

klopt, maaaaar bij die winkels moet je 10 euro verzendkosten betalen.
155+10=165 (toch? :))
De NexIA kost bij mmport 159,- (geen verzendkosten), das toch weer 1 euro pure winst :D
(daar heb ik hem dan ook gekocht)
Als je toevallig in de buurt van Oisterwijk woont kan je dit inderdaad 4 euro schelen maar je moet wel reiskosten mee gaan rekenen dan uiteraard. (ook een fietstochje kost al snel een boterham of twee)

Genoeg mieren dood geneukt, I REST MY CASE :)

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even nog een vraag aan degene die een Nex Ia hebben, is het klepje al bij een afgebroken of valt het best mee met de brakheid? Zijn er meer die met de 512MB kaart werken, hoe lang duurt dat voordat deze vol is, en zijn er geen problemen?
Ik zit er best wel heel erg over te denken deze ook te kopen met 512 MB. Vorige keer ook bij mp3cdspeler gekocht en snelle levering. En wachten op kleinere spelers met grotere opslagcapaciteit blijf je toch altijd houden.
Maar als je 80 kbs wma muziek erop hebt is de kwaliteit dan goed?
Zit er trouwens een hold knop ofzoiets op dat hij niet gaat spelen vanzelf in je broekzak?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2003 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Het is brak, maar het is goed te doen :) En er zet een hold knop op, de andere vragen kan'k niet echt beantwoorden :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 juni 2003 @ 19:37:
Even nog een vraag aan degene die een Nex Ia hebben, is het klepje al bij een afgebroken of valt het best mee met de brakheid? Zijn er meer die met de 512MB kaart werken, hoe lang duurt dat voordat deze vol is, en zijn er geen problemen?
Ik zit er best wel heel erg over te denken deze ook te kopen met 512 MB. Vorige keer ook bij mp3cdspeler gekocht en snelle levering. En wachten op kleinere spelers met grotere opslagcapaciteit blijf je toch altijd houden.
Maar als je 80 kbs wma muziek erop hebt is de kwaliteit dan goed?
Zit er trouwens een hold knop ofzoiets op dat hij niet gaat spelen vanzelf in je broekzak?
ik gebruik een dane elec 512 mb cf kaart (123 euro, informatique)
Via de PC op fat16 geformateerd (me kaartje is 1 keer corrupt geraakt toen ik het via de NEX IA had geformateerd en daarna landurig had geskipt)

Sindsdien geen problemen meer ondervonden. Het overzetten heb ik via een normale usb Sandisk reader (SDDR-31) gedaan. Ik dacht dat het 11 minuten duurde om het kaartje vol te krijgen. Het CF klepje kan volgens mij alleen verslijten bij de contactpuntjes waarmee het vast wordt geklikt, er af vallen gaat niet zomaar, opengaan dat wel. Zolang je het hoesje gebruik of bijna niet je cf kaartje verwisselt blijft het klepje zeker weten wel dicht.

Verder gebruik ik WMA decoder encoder 1.41 (WMA 8 ) , 80 kbps
om mp3's om te zetten naar WMA. Geluidskwaliteit is door de oordoppen goed genoeg. Via een installatie hoor ik in sommige nummers wel duidelijk dat het een geencodeerd muziek bestand is. Maar dat heb ik ook bij sommige 128 kbps internet MP3's.

Ik heb nu bijna 14 uur aan muziek op me NEX IA staan :)

BTW : in wma files lang skippen moet je niet doen, de nex ia gaat onstabiel doen in zowel tijd en geluidsweergave en de resume functie werkt niet meer op tijd. Maar ik vond meer muziek bij me hebben belangrijker dan skippen.
Wat dat betreft kan je beter mp3 gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2003 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruintjedebeer
vantheman18:

Het klepje zit idd een beetje los, maar ik geloof niet dat dat zomaar afbreekt. Is bij mij ook nog nooit spontaan opengegaan. Helaas gebruik ik tot nu toe alleen 128MB kaartjes en die zijn binnen een halve minuut (jaja 30 secondjes :) ) vol. Daarvoor gebruik ik een PCMCIA CF adapter (laptop met Win2k) of een USB 2.0 cardreader aan een USB 2.0 PCI kaart (Win98). Ik kopieer nooit met de Nex ia zelf. Ik moet wel zeggen dat de computers soms pauzeren tijdens het kopieren. Kep geen id waar dat aan ligt. Dan duurt het dus een paar seconden langer. Het systeem hangt of crasht niet.

Vreemd genoeg duurt het lezen van de kaartjes (met de genoemde readers) een stuk langer. Soms 6 minuten of zo (niet vaak getest). Maar dat vind ik minder belangrijk. Het ene kaartje heb ik trouwens met de speler geformat, de ander is in een digicam geformat.

Ik heb alleen mp3's, weet dus nix van wma. Geluid is erg cool, de equalizer werkt uitstekend. De bijgeleverde oordoppen heb ik slechts 1 keertje getest. Ze zien er nogal lomp uit dus ik durf er niet mee over straat 8) Ze klinken wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het de Nex Ia 256 MB gaat worden, heb er nog ff over na gedacht. Ik heb nu nog de Lenoxx cd speler, en die kan ik mee op vakantie nemen dus dan heb ik daar genoeg muziek, en volgend jaar gebruik ik hem vooral voor in de trein naar school of in ieder geval niet zo lang zonder bij een computer in de buurt te zijn. En ik vind dan de 256MB toch 60 euro goedkoper eigenlijk wel goed :).

Ik ga nog ff rondkijken voor eventueel andere 256 spelers maar daar had ik al een andere topic voor geplaatst maar toch lijkt de Nex Ia wel de beste :*).
Waar kan je dat omzet programma van MP3 naar Wma downloaden?
Ik heb nu zelf ongeveer 4 programma's die ook wle zouden moeten werken, maar mijn computer is redelijk naar de klote ofzo want steeds als ik iets wil omzetten krijg je zo' n leuke foutmelding 8)7, maar goed eerst ff kijken voor een mp3 speler :P .

Ik heb een leuk programma ervoor mp3 to wma , site http://www.desktoper.com/mp3_other/mtac.htm.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2003 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu dus ook de Nex Ia en de joystick reageerde niet meer op naar boven, toen heb ik hem maar uitgezet en na een tijd deed hij heet weer een beetje.
Zijn er meer die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatbeest

blaatbeest

fuck

Nee, nog geen last van gehad. Is wel vaag, als het herstelt nadat ie uit is geweest lijkt het op een software fout :?
Als ie het nog een keer doet zou ik er toch even mee naar de winkel gaan.

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 June 2003 @ 13:05:
Ik heb nu dus ook de Nex Ia en de joystick reageerde niet meer op naar boven, toen heb ik hem maar uitgezet en na een tijd deed hij heet weer een beetje.
Zijn er meer die hier last van hebben?
Ik heb dat dus ook 1 keer gehad en ook is me cf kaartje een keer corrupt geweest na het skippen in een nummer. Sinds ik het cf kaartje heb geformateerd via me pc, heb ik niet meer dat soort problemen gekregen.

btw : skippen in wma files kan problemen geven.
(weleens eerder gepost)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2003 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat naar de winkel gaan wordt dan opsturen, ik wacht er nog wel ff mee. Kan over een tijdje altijd nog. Zijn er meer die andere oordopjes hebben gekocht, en daar aanrader voor hebben voor de Nex Ia dan.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Lees dit topic er maar eens op na. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik heb nog een probleem met de Nex Ia, tijdens het muziek luisteren valt hij ineen keer uit. En dat gebeurt nu al een paar keer, dat ding is volgens mij echt niet goed, eerst reageerd hij niet op de joystick nu dit weer. Heeft iemand dit ook, of moet ik hem nu na 3 dagen alweer terug sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatbeest

blaatbeest

fuck

Dat heb ik ook gehad, maar toen waren mijn batterijen ook op. Ik neem aan dat je dat wel gecontroleerd hebt ;)
Ik heb mijn nex ia nog niet heel veel gebruikt, maar de uren die ik hem gebruikt heb(2 setjes batterijen ongeveer) zijn er geen rare dingen gebeurt dus.....

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 June 2003 @ 21:15:
Ok ik heb nog een probleem met de Nex Ia, tijdens het muziek luisteren valt hij ineen keer uit. En dat gebeurt nu al een paar keer, dat ding is volgens mij echt niet goed, eerst reageerd hij niet op de joystick nu dit weer. Heeft iemand dit ook, of moet ik hem nu na 3 dagen alweer terug sturen?
bij nieuwe gp batterijen viel mijn Nex IA ook snel uit terwijl de batterij meter nog voldoende aangaf. Doe eens een paar goeie nieuwe batterijn er in en kijk hoeveel uur je NEX IA muziek achter elkaar afspeelt.

Als dat het probleem niet is, formateer je cf kaartje onder Windows op FAT 16 en
kopieer opnieuw je muziek bestanden.

Gelukkig doet me NEX IA het nu prima, ik heb ooit minimaal 8 uur achter elkaar muziek afgespeeld. Nu nog een 1 gb kaartje

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2003 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy

smallboy

N/A

Ik heb gisteren ontdekt dat de Nex IA niet alle geheugenkaarten goed ondersteund.
Ik had nog nooit dat ding zelf gebruikt om bestanden op de geheugenkaart te zetten, dus dacht ik: laat ik dat eens proberen (gebruik namelijk altijd kaartlezer). Ik dat ding aangesloten, windows (xp) herkent hem netjes. Probeer ik een mp3'tje erop te gooien: geen succes. Windows kon bestand er niet op zetten. Toen heb ik even de kaart geformatteerd, maar dat hielp ook niet.
Even een andere geheugenkaart proberen dacht ik (heb nog een 64 mb kaartje van dane elec). Toen ging het ineens wel goed.

Let dus op dat vage merken niet goed ondersteund wordt (in dit geval betrof het een 128 mb kaartje van merk integral memory (hij kan dus wel gelezen worden door de Nex IA, alleen niet beschreven)). Dat kaartje had ik ooit bij Kruidvat. Werkt verder wel goed in mijn camera (powershot a40).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De batterijen die ik gebruik zijn nog erg nieuw, en maar 2x gebruikt ofzo. Het zijn Duracel 1800Mah batterijen. Ik heb er maar iets van 5 uur mee geluisterd, en op de website stond een batterij speelduur tot 14 uur. Zo heel veel zwaardere batterijen zullen ze dan toch niet bedoelen. Wat bedoel je met FAT 16, ja sorry heb niet zo heel veel verstand van daarvan.
O ja nog ff een vraagje, er staat dat je er ook een adapter bij krijgt, maar die heb ik er niet bij gehad, hebben meer dit?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2003 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatbeest

blaatbeest

fuck

Vaag, ik heb mijn NEX IA in een NEX IA doos gekregen waar gewoon alles in zat.
-NEx IA zelf
-Oordopjes + afstandsbediening kabel
-USB kabel ding
-Adapter
-Neopreen tasje ding
-CD-rom
-Manual

Op de doos staat wat er in hoort te zitten. Waar heb je jou NEX gekocht?

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Die adapter heeft zo'n pcmia aansluiting btw :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 11:45:
Waar kan je dat omzet programma van MP3 naar Wma downloaden?
Ik heb nu zelf ongeveer 4 programma's die ook wle zouden moeten werken, maar mijn computer is redelijk naar de klote ofzo want steeds als ik iets wil omzetten krijg je zo' n leuke foutmelding 8)7, maar goed eerst ff kijken voor een mp3 speler :P .

Ik heb een leuk programma ervoor mp3 to wma , site http://www.desktoper.com/mp3_other/mtac.htm.
Nooit media bestanden van het ene gecomprimeerde formaat naar het andere gecomprimeerde formaat omzetten. Je krijgt gegarandeerd kwaliteitsverlies. Rip de originele cd en zet deze om naar wma of luister gewoon naar je mp3'tjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Nex Ia bij mp3cdspeler.nl gekocht, en daar staat ook dat het erbij moet zitten maar ik ben het niet tegen gekomen. Ik heb ze een mail gestuurd vanwege dat de speler er dus al bij iets minder dan de helft van de batterij mee ophield. Ze schreven dat het een fabrieksfout is en dat ik een nieuwe zou krijgen als ik hem terug zou sturen, dat ga ik wel doen denk ik.
Ik vind het heel erg mee vallen met dat kwaliteitsverlies, en op een 256 Mb kaartje kan wel 1,5 x zoveel op en dat zijn toch wel 30 nummers meer, en daar doe ik het wel voor. En ik heb al een ander programmatje gedownload wat ook goed werkt.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste