Een nieuwe mp3 speler van Frontier Labs, de opvolger van de NEX IIe. Deze heeft een fm radio en kan opnemen. Het lijkt me niet echt een heel mooi apparaat, maar ik denk dat 'ie qua prijs erg goed te doen is.
Jullie mening?
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen
Anoniem: 82278
Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig
[ Voor 90% gewijzigd door the_Omniscient op 10-04-2003 13:56 ]
Jammer dat die nu nog alleen in het wit verkrijgbaar is. Want eigenlijk ziet dat ding er niet echt mooi uit. Het leek me dat die in het zwart nog wel zou meevallen.Dear Sir,
- The dimension is 80mm x22mm x 65mm.
- Only in white now.
- There are a 5 band adjustable equalizer.
- We are working on Ogg Vorbis now and will release it as a firmware upgrade.
- NEX ia is a new and improved design over NEX IIe.
- It supports ID3tag v.2
- The recording is 64Kbps.
- You may pre-order one right now at our online store at www.store.yahoo.com/frontierstore. Or you may wait until our resellers get the players from us.
Thank you.
Customer Support
Frontier Labs.
Ehrm, 5-bands equalizer houdt mijns inziens in, dat je gewoon die "banden" (100 Hz, 10 KHz etc) zelf in kunt stellen, ipv of naast de gebruikelijke presets (pop, rock etc).Freehumor schreef op 11 April 2003 @ 18:56:
Wat meer info nadat ik een mailtje had gestuurd.
Ze reageerde nog binnen 30minuten!
[...]
Jammer dat die nu nog alleen in het wit verkrijgbaar is. Want eigenlijk ziet dat ding er niet echt mooi uit. Het leek me dat die in het zwart nog wel zou meevallen.
Jammer is ook dat het opnemen in slechte kwaliteit is en dat je geen eigen equalizer kan maken.
Ogg Vorbis ondersteuning binnenkort, is natuurlijk wel weer helemaal perfect! Net zoals het formaat.
Tja, ik vroeg in mijn mailtje of gebruikers hun eigen equalizers konden maken. Hij gaf als antwoord: There are a 5 band adjustable equalizer.the_Omniscient schreef op 11 April 2003 @ 19:43:
Ehrm, 5-bands equalizer houdt mijns inziens in, dat je gewoon die "banden" (100 Hz, 10 KHz etc) zelf in kunt stellen, ipv of naast de gebruikelijke presets (pop, rock etc).
Zie website, dus ik denk dat het wel waar is.Ogg Vorbis gaat tegenwoordig iedereen ondersteunen, ik hoop dat het waar is: dat zou idd een enorm pluspunt zijn.
Ja das een goed punt. Niet echt over na gedacht bij het ontwerpen. Ik vind het ontwerp nou ook niet echt: "yooo, das is nu ipod design". Het ontwerp is in mijn ogen matig. Maar dat weegt niet op tegen de voordelen.Wat ik persoonlijk onbegrijpelijk vind, is de plaatsing v.d. koptelefoon-uitgang! Wie zet zoiets nu aan de onderkant van een speler neer? Das werkelijk de stomste plaats van allemaal, zo gaat je draadje+koptelefoonaansluiting behoorlijk snel naar de gaar... of je moet de speler op z'n kop blijven houden...... dan werkt het wel goed.
[ Voor 17% gewijzigd door Aidix op 11-04-2003 21:03 ]
[ Voor 16% gewijzigd door Tranquility op 12-04-2003 03:31 ]
Ja, maar zo'n ding hoeft dus ook niet mp3 te encoden en is eigenlijk te vergelijken met een gewone CD speler. Hij draait gewoon een dingetje rond en daar kan ie het direct vanaf lezen.Aidix schreef op 11 april 2003 @ 21:03:
2stuks aa alkaline in 13 uur????
Een MD speler doet iets van 50 uur op 1 aa, en dat is niet eens solidstate
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Je hebt wel een beetje gelijk. Als je er andere oordoppen bij doet, dan ziet het er al een stuk beter uit.
[ Voor 30% gewijzigd door Freehumor op 12-04-2003 16:12 ]
Anoniem: 38927
Ik zou voor de NEX IA gaan.Anoniem: 38927 schreef op 13 April 2003 @ 17:17:
Hey,
Mijn Frontier labs Nex II is net naar de klote, en ik was er wel te vreden over, en heb het geheugenkaartje 'over'. Nu overweeg ik een NEX IIe Te kopen, of te wachtten op een NEx IA. Wat adviseren jullie?
[ Voor 45% gewijzigd door Freehumor op 15-04-2003 09:48 ]
[ Voor 69% gewijzigd door Jaded op 30-04-2003 10:58 ]
Anoniem: 83294
Hmmz wel weer 25 euro meer... Maar ja hij kan nu ook meer. Al vind ik die draad erg lelijk van de afstandsbediening. Maarja de echte tweakert doet er gewoon een andere draad aan.03 Mei 2003,
Vanaf maandag leverbaar Frontier Labs NEX IA. De 25,- euro goedkopere NEXIIe komt dan te vervallen.
[ Voor 63% gewijzigd door smallboy op 03-05-2003 09:02 ]
Anoniem: 82368
Nah, die 40 euro boeien me niet zoveel ik hoop iig dat die nex ia wat steviger is dan die nex IIe, want daar scheen het batterklepje het na een tijdje te begeven.smallboy schreef op 06 May 2003 @ 13:30:
Nee ik heb ook nog geen reviews gevonden. Ik w8 vol spanning op je ervaringen. Ik zit zelf ook aan deze speler te denken. Maar aan de andere kant is de Nex IIe weer 40 euro goedkoper. Hmmz...
weet je ook wat die firmwareupdate voor een goeds brengt?Haaguit schreef op 11 April 2003 @ 09:21:
Ik denk dat de Ia ook wel in het zwart uit gaat komen hoor. Zijn er ook nex skins te gebruiken? Met beeteje photoshoppen kan je best aardig eigen skins maken namelijk. Voor de IIe komt voor einde Q2 een nieuwe firmware uit trouwens.
At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.
Anoniem: 83272
Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400
Anoniem: 58339
[ Voor 6% gewijzigd door Piggen op 10-05-2003 20:13 ]
Anoniem: 7094
Anoniem: 82368
Sorry dat ik het nu pas vertel hiertweak_dude schreef op 10 May 2003 @ 18:51:
* KICK *
Bollino op maandag zei je dat je hem besteld had. Heb je um nog niet binnen? Ik ben echt benieuwd namelijk...
Ow. i see. Nou ja de i-bead is geen optie voor mij (ik wil cf ivm met mijn digicam). Dus dan zal ik de reviewtjes maar af moeten wachtenAnoniem: 82368 schreef op 10 mei 2003 @ 23:31:
[...]
Sorry dat ik het nu pas vertel hiermaar ik heb hem op het laatste moment afbesteld. Hij leek me toch te dik enzo, heb maar een I-Bead gekocht nu.
Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.
Anoniem: 75903
Graag... Ik ben benieuwd. Zit zelf ook aan deze te denken, maar heb nog geen reviews gezien.tweak_dude schreef op 27 May 2003 @ 14:00:
Ik heb hem net besteld, hopelijk heb ik m morgen binnen. Dan zal ik mijn bevindingen wel ff posten.
geloof het niet:
[ Voor 25% gewijzigd door Jaded op 31-05-2003 13:17 ]
|>
Er zit (vind ik) een aardige bas in (ik voelde het in mijn onderkaaksmallboy schreef op 31 May 2003 @ 13:25:
Jaded: oeps ik zie dat topic pas net
Hoe klinkt hij verder Simon? Zit er een fatsoenlijke bass in? (bass ontbreekt nog wel ns bij portables). Kan ie met een gewone grote koptelefoon ook nog hard genoeg om normaal te luisteren?
|>
Hopelijk ben ik de enigste met het 'kopieer' probleem, denk dat ik morgen maar mp3cdspeler.nl bel, waar heb jij em besteld?smallboy schreef op 31 May 2003 @ 14:43:
Nee zal ik niet doen, maar bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik hem ook ga bestellen.
|>
[ Voor 94% gewijzigd door smallboy op 31-05-2003 15:55 . Reden: Aanvulling * 2 ]
|>
regmaster schreef op 01 June 2003 @ 14:30:
FF een minireview'tje voor jullie.
Ik weet het niet met die Nex iA. Ik had de NexIIe maar zat me te storen aan het schermpje en de bediening. Wat dat betreft is de Nex iA een enorme vooruitgang qua bediening en qua scherm. In ieder geval eidenlijk ook een fatsoenlijk batterij vak. Is wel qua gewicht zwaarder dan de NexIIe maar voelt daardoor ook veel robuuster aan.
Alleen de uitlees snelheid is er niet bepaald op vooruit gegaan. Het lezen van een 1 gb microdrive duurt 3 keer zolang als via de Nex IIe. En staat de disc maar voor 75% gevuld.
Is best wel irritant als je even tussen de FM tuner en de MP3 speler switch't.
Verder lijkt het batterij verbruik met de microdrive gunstiger te zijn als met de NexIIe combi, ik gebruik GP's 2000. Ik heb de Nex iA nu een week en heb um iedere dag zeker een uurtje of anderhalf in gebruik. Na een week staat de meter nu op de helft. Valt reuze mee dus.
Geluidskwaliteit is op gelijk niveau als de NexIIe dus gewoon heel erg goed.
Tuner is een aardige toevoeging maar ook niet meer dan dat. De remote is zeer bruikbaar doordat de 'joystick' dezelfde functie heeft als op het apparaat zelf. Werkt erg goed.
Qua scherm en bediening zou ik zeker de Nex iA adviseren maar als je een microdrive hebt of een grote CF kaart dan is de muziek via de NexIIe toch veel sneller beschikbaar. Qua geluidskwaliteit doen ze, wat mij betreft, niet voor elkaar onder dus daar hoeft je keuze niet van af te hangen...........
|>
[ Voor 9% gewijzigd door Tranquility op 01-06-2003 21:00 ]
Anoniem: 85914
[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 85914 op 17-06-2003 00:05 ]
JazzySOB schreef op 01 June 2003 @ 17:17:
En kraakt 'ie nog wenneer je het volume wat hoger zet? (was ook een bekend probleem van de Nex II)
>>>> kraakt niet
Ook wil ik graag weten hoe het zit met pauzes tussen de tracks bij live- of aan elkaar gemixte muziek.
>>>>> wat bedoel je precies? je hoort wel kraakjes tussen het skippen van mp3's
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 85914 op 02-06-2003 04:18 ]
ja , een halve seconde. Maar dat had ik ook met me sony nw-ms9.JazzySOB schreef op 02 June 2003 @ 03:20:
Wel, ik bedoel dus of je een stilte hoort tussen twee nummers in (die op een audio-CD gewoon naadloos in elkaar overgaan).
[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 85914 op 02-06-2003 04:48 ]
ik zal zeggen , mail ze : techsupport@frontierlabs.comJazzySOB schreef op 02 juni 2003 @ 10:56:
Ik snap nog steeds niet waarom dit zo'n groot probleem is bij veel mp3-spelers. Live en dance-CD's zijn dan niet mooi af te spelen, ok al encode je ze zonder pauzes. Technisch is het gewoon mogelijk om -net zoals bij CD- "gapless" weergave toe te passen. En bij geheugenspelers moet dit toch helemaal niet moeilijk zijn omdat daar de datastroom meteen beschikbaar is? (een flash speler is immers één groot buffer) Het schijnt dat de iPod en de Zen wel "gapless" kunnen afspelen.
Ik denk dat dit soort zaken een hardwarematige oorzaak heeft en niet d.m.v. een firmware-update is op te lossen, anders hadden ze dat al lang gedaan denk ik (zo zijn er heel wat firmware-updates geweest voor de Nex II)ik zal zeggen , mail ze : techsupport@frontierlabs.com.
Dat is inderdaad ook een mogelijkheid: mp3's in één groot bestand zetten (kan trouwens héél makkelijk met winzip, zonder opnieuw te moeten encoden) maar dan moet de speler wél over een resume beschikken die werkt binnen een nummer (dus die de tijd onthoudt), anders moet je elke keer zoeken naar het punt waar je de speler ongeveer hebt uitgezet. Of zit er alleen een resume op die het nummer weer vanaf het begin laat spelen?Zelf zet ik mix cd's om tot 1 grote mp3 file. Al hoewel
wat jij bedoelt wel handig is.
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 85914 op 03-06-2003 04:12 ]
[ Voor 61% gewijzigd door tweak_dude op 03-06-2003 00:01 ]
ik heb het getest, je hoort wel ruis op de achtergrond die duidelijk te horen is bij hoge volumes, maar mijn soundblaster Live geeft dezelfde weergave.JazzySOB schreef op 02 June 2003 @ 23:21:
Ik heb wel een kort muziekstukje om goed te testen. Het is een stukje akoestische gitaarmuziek van nog geen minuut lang welke digitaal is opgenomen en perfect is voor het testen van ruis bij mp3spelers. .
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 85914 op 03-06-2003 04:09 ]
Geen ruis tussen de overgangen, maar je hoort bij sommige mp3's wel een klikjeJazzySOB schreef op 03 June 2003 @ 11:20:
De Nex heeft een pauze van een halve seconde of zo (net zoals bij de Nex iA zoals nu blijkt) waar je dan op dat moment helemaal geen ruis hoort. Is dit soort ruis ook aanwezig bij de Nex iA?_
[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 85914 op 03-06-2003 12:55 ]
[ Voor 19% gewijzigd door blaatbeest op 04-06-2003 09:58 ]
x
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq