Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85914

Anoniem: 87341 schreef op 30 June 2003 @ 15:10:
Ik heb mijn Nex Ia bij mp3cdspeler.nl gekocht, en daar staat ook dat het erbij moet zitten maar ik ben het niet tegen gekomen. Ik heb ze een mail gestuurd vanwege dat de speler er dus al bij iets minder dan de helft van de batterij mee ophield. Ze schreven dat het een fabrieksfout is en dat ik een nieuwe zou krijgen als ik hem terug zou sturen, dat ga ik wel doen denk ik.
Ik vind het heel erg mee vallen met dat kwaliteitsverlies, en op een 256 Mb kaartje kan wel 1,5 x zoveel op en dat zijn toch wel 30 nummers meer, en daar doe ik het wel voor. En ik heb al een ander programmatje gedownload wat ook goed werkt.
inderdaad, gewoon terug sturen ! Die adaptor hoort erbij te zitten :)
Verder heb ik ook mp3's omgezet naar wma. Anders kost het me een hoop tijd en de meeste mp3's die ik heb zijn dj's mixes gedownload van een radiostation.
Met fat16 bedoel ik de format type die je kan aangeven als je een device /schijf formateerd onder Windows verkenner.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 85914 op 30-06-2003 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruintjedebeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-01-2023
Bij Windows2000 zijn de opties FAT, NTFS en FAT32. Die eerste optie is dan FAT16 die knite bedoelt. Kep niet gekeken hoe het bij Win98 of zo heet.

Voor degenen die het nog interesseert: Ik kreeg vandaag mijn 256 MB CF card (Dane-Elec) die bij de eerste zending van mydigitaldiscount.com ontbrak. Geen gezeik over gehad. Ze hebben het gewoon nagestuurd. Suupercool :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87341

Ok sorry mijn fout, de adapter zat er wel bij, ik had niet goed gekeken en meteen het spelertje er uit gehaald en aangesloten om uit te proberen. Ik had de adapter er al uit gehaald :S, maar niet echt er bij nagedacht omdat hij onder de cd zat en ik alleen de cd mee nam. Welke batterijen gebruiken jullie(Nex Ia bezitters) en hoe lang kunnen jullie daar mee spelen. Maakt het veel uit voor batterij verbruik of je wma of mp3 files afspeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4hp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 11:03

4hp

Kunnen hier nou ook accu's in of kan deze speler alleen draaien met batterijen :s? Heb het niet helemaal meegekregen ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Laatst online: 20:40
Ja hoor, gewoon met oplaadbare NiMH penlite batterijen. Neem dan wel batterijen met een zo hoog mogelijke capaciteit, bijvoorbeeld 2000 mAH. En zorg ervoor dat je een smartlader erbij koopt, dus geen goedkope prut-timerlader o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83272

: schopje van 4 dagen, moet kunnen :P :

na veel gespaar en het bij elkaar sprokkelen van centen kan ik morgen eindelijk mijn IA'tje bestellen :D

heh, een review is al lang niet meer nodig dus daar zal ik jullie niet mee lastig vallen, toch zal ik jullie mijn mening even laten horen zodra ik hem binnen heb overmorgen (duh...donderdag). hopelijk kan ik ook nog wat mooie fotows schietten van het beeldschermpje in het pikke donker waar ik al hèèl lang naar zoek 8)7

jammer dat deze draad langzaam helemaal aan het afsterven is net voor ik mijn high-tech zeepblokje mag ondvangen :| ;(

mzzl, Mi

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 83272 op 19-07-2003 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatbeest
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-12-2017

blaatbeest

fuck

Umm, sja.... net maar even plaatje van de nex ia in het donker gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://members.fortunecity.com/goeienaam/pics/donker.jpg

ik weet niet of je er blij van kan worden :)

p.s. Ik heb mijn nieuw CF klepje nog steeds niet ontvangen, zal weer eens gaan mailen :)

[ Voor 20% gewijzigd door blaatbeest op 09-07-2003 11:36 ]

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

das balen van je kaartje :|

bedankt voor de fotow, allen een betje wazig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatbeest

blaatbeest

fuck

even wat meer brightness dan voor jou :)
De wazige letters komt door de langere sluitertijd, doe je niet zoveel aan....tenminste ik niet :P

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Laatst online: 20:40
Statief gebruiken! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatbeest

blaatbeest

fuck

hmm hij stond gewoon op het bureau..... (nex rechtop)
ik gewoon krom denk ik :)

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als ik mijn camera beweeg blijft ie scherp maar krijg ik van die vage startrek-warp vegen over de fotow....

maakt verder ook niet uit, dis het AI topic en niet die voor de fotograaf :P

ik hed trouwens wel verwacht dat het schermpje veeeel feller zou zijn, net als die mobieltjes, die lampies zijn erg fel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

trouwens,
staat er ergens in dit topic ook iet's over een equalizer funktie? dat je zo'n beeldje krijgt dat op en neer springt op de maat van de muziek, of net als in windows media player van die vortex achtigge dingen?

lijkt me wel gaaf dat ie naar zo'n soort mode overspringt als je de knoppen 10 seconden niet gebruikt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:40
Equalizer functie != zo'n cool vortex wannebe ding hoor! Dat is eerder de geluids settings, á la bass enz.. Er zit onderin het schermpje wel een balkje voor 'sound' :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

erm...lol....das dus wat ik bedoel :9

heb er verder geen verstand van...weet ik dat ook weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-05 14:08

Jentae

Houdt van aglets.

Njah, heb er ook net een besteld, die komt dus vrijdag of zaterdag middag aan :D

* Jentae is blij en doet een dansje

BTW Iemand die iets weet van de update voor Ogg Vorbis ondersteuning?

[ Voor 26% gewijzigd door Jentae op 11-07-2003 00:53 ]

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tegek ding man!

ik heb hem vanmiddag mogen ondvangen...wat betreft het brakke klepje; jullie hebben helemaal geleik, die van mij kan niet eens dicht :'(

welke honkonger zo invertief is geweest om die koptelefoons te ondwerpen....NAAAAAUW... ten eerste is is mij oor veeeeel te groot, en ten 2e zien ze er gewoon niet iut.......

maar, ff aan alle andere nex ia bezitters : kraakt jullie speler ook zo...ik bedoel de hardware...?

anyway, goed geluidje en verder een prima spelertje :D!

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 83272 op 21-07-2003 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatbeest

blaatbeest

fuck

de hardware kraakt??
Bedoel je in de muziek of de behuizing? Ik heb alleen last van de al eerder genoemde klicks en plops tussen nummers (af en toe)

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae

Jentae

Houdt van aglets.

Ooooooowww ik ben zo happy! Vanochtend vroeg om 9 uur stond de koerier aan de deur, €270 contant betaald (512 MB flash erbij) en weer in slaap gevallen (vannacht tot half 7 wezen stappen :P), rond een uur of 2 dat ding uitgetest...

... en ik was diep ongelukkig. M'n Nexje wilde nl. niet opstarten nadat ik 'm tot de nok toe had volgepropt en 1,5 uur heb gewacht (USB kabeltje is niet echt ideaal nee)... dus ik echt van alles en nog wat uitgeprobeerd, surfde naar de site van Frontier Labs en kwam erachter dat je max. 70 files per dir mocht hebben!

Heb ik inmiddels verholpen en dat gaat perfect! (Gebruik nu een Flash reader, veel sneller) Geluid is lekker, alles doet het, geen vastlopers meer en mijn CF-klepje is ook niet helemaal goed afgeschuurd dus die blijft lekker zitten :D

I love it!

BTW: De hardware? Apparatuur zelf kraakt niet, bij de behuizing alleen als je op het CF-klepje drukt. Maar da's plastic tegen plastic, niets bijzonders. Schroefjes zitten ook goed vast, geen beschadigingen hier...

En ik heb helemaal geen last van ruis... terwijl ik toch dezelfde firmware heb als jullie? (v. 1.0, standaard) had volume op max gedraaid, testbestand beluisterd en geen ruis? Ben ook niet doof ofzo FYI :P

Een tijdje geleden had ik de Nex besteld bij mmport.nl maar m'n bestelling raakte onderweg kwijt, daar heb ik toen een heel gedoe mee gehad, maar deze keer ging het erg vlot. Bij MMport betaal je €0 rembours- en verzendkosten EN je hebt 2 jaar garantie! (ipv 1 jaar, bij mp3cdspeler.nl, waar ik voorheen m'n mp3zooi haalde)

Deze vakantie wordt een heeeeeeerlijke! :D

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mooi te horen dat je zo diep gelukkig bent met je spelertje :D

ik ben zeker niet on te vreden met mijn apataatje

bij kraken bedoel ik puur het kraken van de speler zelf waneer je in een van de hoekken knijpt, heeft een soort van rubbertje over de gehele oppervlakte van de speler, ik denk dat het daar aan licht.....

helaas heb ik dus nog geen goede oordoppen dus il luister tijdelijk gevoon ff vial m'n philips pc=boxen setje (1 woofer en 4 boxen) en ik vind dit geluid echt beduidend beter dan het geluid wat er uit mijn pc komt :)

ik heb um nu een uur aan gehad en er missen ongeveer 3 pixels aan batteij in het baterij-schermpje, in alle opzichten beter dan mijn napa 8cm mp3 spalertje....

_/-\o_

beter komt er heel gouw een niuwe update zodat ik ogg kan draaien... (zometeen ff een ogg file er op pleuren om te testen :D)

ik ben trouwens ook verbaast over de gevoeligheid van die equializer die er in zit, werkt echt toppie :D

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 83272 op 21-07-2003 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83272 schreef op 11 juli 2003 @ 21:47:
bij kraken bedoel ik puur het kraken van de speler zelf waneer je in een van de hoekken knijpt, heeft een soort van rubbertje over de gehele oppervlakte van de speler, ik denk dat het daar aan licht.....
dat is gewoon de speling/soort behuizing, ik was eerst terug gegaan naar de winkel maar toen ik het bij meerdere spelers tegenkwam, begreep ik het. Het is volgens mij vrij budget gebouwd (tov Sony bijvoorbeeld), verder blijft het voor mij een hele fijne mp3 speler. Niet te klein niet te groot, veel goedkoop geheugen en geluid is ook in orde :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 85914 op 12-07-2003 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zeker, het geluid wat er uit die standaard koptelefoon komt is ook niet al te slecht te noemmen, ik ga zometeen een setje sony doppen kopen waarmee ik hoop een nog beter geluid te krijgen :D

hm... dus die speling zit er bij meerdere spelers in...ah jah, ik ben ook veel te kieskeurig, als dat ding binnen een jaar uitmekaar donderd heb ik alsnog garantie :)

wel heb ik een paar versnellingen tussen liedjes gehoord, echt vaag, ik weet wel wat je hoort als je speler overslaat zoals bij mp3 cd spelers, maar ik heb nog nooit iets van een versnelling gehoord, krijg je ongeveer een halve seconde van die smurfenstemmetjes :|

erm..zal ook wel tussen m'n oren zitten....

BTW, welke soort CF caart kregenm jullie er bij (merk) vand op de site van mp3cdspeler staan 3 merken...maar mijn kaartje heeft geen merk volgens mij, aleen een lichtpaars stickertje...niets gemerkt van extreme traagheid, 26 minuten voor 256MB.... :? cardreader is dan toch wel handig...mischien toch ff langs de liddl om er 1 op te pikken van 15.-?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83272 schreef op 12 juli 2003 @ 12:41:
wel heb ik een paar versnellingen tussen liedjes gehoord, echt vaag, ik weet wel wat je hoort als je speler overslaat zoals bij mp3 cd spelers, maar ik heb nog nooit iets van een versnelling gehoord, krijg je ongeveer een halve seconde van die smurfenstemmetjes
heb je dat bij bepaalde nummers steeds op een zelfde plek/tijdlokatie ?
Dan kan er wat mis zijn gegaan met het kopieren, beter dat je het cf kaartje formateerd via Windows (helaas ik val in de herhaling) en nog een keer dat mp3tje overkopieerd. Verder niet vooruitspoelen met wma, kan de speler onstabiel laten afspelen (bij FL gemeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

erm... ff een Noob vraag ; hoe formateer ik in windows?

btw, had ik al gezecht dat mijn radio het niet deed? was mijn eigen stomme schuld, je mot het remote controlertje gebruiken omdat het fugeerd als antenne 8)7

maarjah, mijn vader en ik waren vanmiddag bij de media markt om zo'n CF readertje te kopen, en me vader wou maar zon pcmcia ding voor in zijn laptop... :? dat ding is 12.- ofsow (scandisk) kan ik dan niet beter zo'n 6-in-1 ding kopen? is ietsies duurder, maar kan meer....=dit dan geleik ook ''formateren onder windows''?

mzzl,

Mi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatbeest

blaatbeest

fuck

*kick*

ooooooooooooooohhhhhhhhhhh jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Het is dan wel een tijdje geleden dat ik frontierlabs gemailt heb voor een nieuw CF klepje maaaaaaaaaaar vandaag heb ik hem dan TOCH ontvangen!!!

Dit klepje sluit gewoon ook daadwerkelijk AF!! :P
Ze hebben 2 pinnentjes erbij gemaakt waardoor het nu nietde hele tijd openvalt.

JOEPIE

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mooi..... de meine is al terug namelijk 8)7 ik heb nu een i-bead die me prima bevalt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatbeest

blaatbeest

fuck

Wat was er nu mis mee dan?

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
bij de meesten laat hij 'los', hij wil dus niet echt dicht :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatbeest

blaatbeest

fuck

Van dat klepje dat weet ik (daarom heb ik nu een nieuw klepje :))

Maar mi hoen heeft andere speler omdat? (toch niet omdat dat klepje gewoon brak is neem ik aan)

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ook omdat ie zo groot en log was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86453

ik heb mijn Nex IA ook ingewisseld omdat ik er niet echt tevreden mee was, Geluids Kwaliteit was Supergoed alleen hij was gewoon te groot en te zwaar. ookal vond ik de afstandsbediening wel heel lekker om mee te werken maar mijn Mpio FL100 bevalt me nu Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja, je kan niet alles hebben :)
Zolang er geen betere,kleinere en stevigere compact flash card mp3 speler
op de markt komt , blijft de Nex IA voor mij de ideale speler met veel flashgeheugen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86453

Waarom moet je perse een Compact Flash speler, de 1000Mb kaart is toch gigantisch duur. En SD gaat ookal tot 512. Maar voor alle duidelijkheid de Nex Ia is een pracht Speler met Geluidskwaliteit waar je van gaat kwijlen. allen niet mooi, klein en licht genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86453 schreef op 13 augustus 2003 @ 01:31:
Waarom moet je perse een Compact Flash speler, de 1000Mb kaart is toch gigantisch duur. En SD gaat ookal tot 512. Maar voor alle duidelijkheid de Nex Ia is een pracht Speler met Geluidskwaliteit waar je van gaat kwijlen. allen niet mooi, klein en licht genoeg.
(pricewatch, veel gebruikte merken)

SD 512 mb ongeveer 265 euro (Sandisk) of van Dane Elec 399 euro !
CF 1000 mb ongeveer 251 euro (Dane Elec, 8)7 )
CF 512 mb ongeveer 119 euro (Dane Elec )

Dane Elec Max 10 jaar garantie zolang product bestaat.

Dat verklaart wel genoeg denk ik :) dat SD ongeveer twee keer zo duur is in MB maar wel kleiner. btw die Mpio FL100 gaat momenteel maar tot 256 mb totaal
en een hd recorder wil ik niet vanwege de nog grotere omvang en beweegbare onderdelen. Ik vind de NEX mooi tussen de HD en fixed/sd players zitten.
Verder heb ik ook een digitale camera met cf kaartjes en CF geheugen vind ik wat steviger. Vooral handig bij het verwisselen. Toch lijkt me het beter voor de markt als er meer CF players waren. Hiervoor had ik een NW-MS9, super stevig en klein maar heeft gewoon zijn beperkingen net als al die andere aansteker formaat players. Tis kiezen wat je wilt.

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 85914 op 13-08-2003 04:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-06 15:45

Not Pingu

Dumbass ex machina

(ik kick deze topic even omhoog :o)

Ik heb een Nex IA besteld die morgen binnen zou moeten komen. Aangezien er niks bekend is gemaakt over de Ogg Vorbis support heb ik Frontier Labs een mailtje gestuurd en kreeg het antwoord dat dit snel zou komen, ze zijn er op dit moment mee bezig.

Met Ogg Vorbis support is dit natuurlijk technisch gezien de meest perfecte mp3 player op het ogenblik: bij mijn weten is het de enige player die èn CF-kaartjes ondersteunt, èn als datastorage gebruikt kan worden èn Ogg Vorbis support heeft/krijgt.
Hij is wel niet zo superklein als een iBead of een Tuny II maar met 8x6 cm klein genoeg. Dat hij lelijk is kan ik ook nog wel mee leven :P

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatbeest

blaatbeest

fuck

volgens mij zijn ze al een heel tijdje met die ogg support bezig maar ik zou je adem nog maar niet inhouden als ik jou was :)

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 14:47

smallboy

N/A

Inderdaad. Dat van Ogg Vorbis is een standaard reply. Ze zijn er al weet-ik-het-hoelang mee bezig. Ik begin me sterk af te vragen wat er van waar is.

Feit blijft dat ik hem qua geluidskwaliteit echt heel goed vind, en dat is voor mij toch één van de belangrijkste punten.

• Azrael
  • Laatst online: 17-06 11:14
Ik weet dat de meeste tweakers een hekel aan sport hebben :P, maar heeft er al iemand met dit ding hardgelopen? Hij is niet al te zwaar dus het lijkt me toch dat het moet kunnen :)

• blaatbeest

blaatbeest

fuck

ik heb er nog niet mee hardgelopen maar wel gefietst. Ik heb die remote dan aan mijn riem hangen zeg maar (niet dat ik een riem heb maar wel op die plek :)) en dan maakt ie af en toe toch niet helemaal goed contact ofzo want dan is het geluid niet goed/volledig. Dit zal gegarandeerd helemaal aan mij liggen :)

x

• Not Pingu

Not Pingu

Dumbass ex machina

nouja, ik converteer files nu gewoon naar 128kbps, dan kan ik er ruim 4 uur op kwijt (ong. 3 uur met 192kbps).

Ik vind het wel een heerlijk apparaatje, hoewel ik net nog last kreeg van rare vastlopers toen ik een file van 104mb wilde overpompen. het lijkt wel alsof dat ding kuren krijgt zodra je bestanden of mappen groter dan 100mb overstuurt? naja, HJSplit bood redding dus das geen probleem.
ik ben er trouwens de afgelopen 2 dagen mee naar school geweest (dus heb ermee gefietst, gelopen, gerend (trein kwam iets te vroeg :o) en mee in een hobbelige trein gezeten en ik heb niks gemerkt van problemen. wel gaat m'n headphone een beetje kraken als je het plugje draait, maar dat maakt verder weinig uit.

• Jentae

Jentae

Houdt van aglets.

Ik heb mn Nex met 512 MB teruggestuurd naar MMPort en er een XClef voor 36 euro meer voor teruggekregen, een HDplayer met 20 GB. Ik was eerst laaiend enthousiast over die Nex, maar toen ik m eenmaal had, was er toch wel erg veel aan de hand met het ding.

- Viel zomaar om een of andere reden uit, doordat ik 71 files in 1 directory had staan
- Viel na rearrangen van files zomaar uit tijdens het spelen (ERG IRRITANT als je op vakantie bent voor 10 dagen en hij valt de 1e dag al uit :S)
- Transfer rate was zo ongelofelijk langzaam (USB 1.0)
- Joystickje ging snel kapot (zacht rubber)
- CF klepje (berucht he)
- Waar bleef OGG support?
- Mn backlight begaf het na 40 minuten speeltijd :S
- Schakelde soms tussen ID3 wel/niet weergave
- Liep weleens vast bij het browsen tussen nummers

Dus... was er niet al te tevreden mee, snappu...

BTW Sporten gaat wel, ben fanatiek Martial Artist... als dat geen goede test is... heb wat getraind met het ding, ALS hij het deed deed hij het goed.

Eer aan je korf (haha)

• Not Pingu

Not Pingu

Dumbass ex machina

hmm, ik heb al wel last gehad van vastlopers bij het kopieren maar verder nog niet. hoewel ik las dat die vastlopers door een kapot CF kaartje kunnen komen. dus de kaartjes die holland global erbij levert zijn crap, go figure.

ik ben er nog steeds tevreden mee, ondanks dus die vastlopers. echt heel vaag, tijdens het overpompen slaat de speler gewoon vast en wil ie niet meer uit totdat je de batterijen eruit haalt. als ik dan het cf kaartje eruit haal en em effe opzij leg (afkoelen helpt?) dan kan ik ineens weer wel files erop zetten totdat het na verloop van tijd weer foutgaat :(

• simon
Dat probleem had ik dus ook, je moet dan een nieuw CF kaartje 'fixen'... Bij mij houdt het ding nog wel eens op, als de batterij op de helft is (al na 2 uur!)..

|>

• smallboy

smallboy

N/A

Bij mij las ie een cf kaartje van het merk integral zelfs helemaal niet. Dane-elec gaat wel weer goed. Hij is dus ook wel kieskeurig wat dat betreft

simon, dat probleem had ik ook!!!

ik dacht dat het te maken had met de spanning van de batterijtjes, je zult wel oplaadbare gebruiken hè?

die hebben een spanning van 1.2V ipv. 1.5V

maarjah, ik heb mijnes omgewisseld voor een I-bead 256MB, kreeg er gratis een hoesje bij zonder enige bij betaling!!! (niet het verschil van prijs tussen de spelers, verzend kosten en hoesje :D)

[offtopic]
die i-bead is trouwens echt sport-proof, heb er al mee lopen sporten (DUH...) en ging dus prima :D is wel heeeeel wat anders dan een nex IA van 120 gram :D

• simon
Ik mag em dus niet omruilen! :( Helaas, en idd ik gebruik oplaadbare, moet ik dan van die echte 1.5V's gebruiken? Hmm, opzoek dus :P

|>

• Azrael
Anoniem: 83272 schreef op 18 September 2003 @ 20:47:

die i-bead is trouwens echt sport-proof, heb er al mee lopen sporten (DUH...) en ging dus prima :D is wel heeeeel wat anders dan een nex IA van 120 gram :D
Met die nex niet dan? Zo zwaar issie toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Azrael schreef op 18 September 2003 @ 21:46:
[...]

Met die nex niet dan? Zo zwaar issie toch niet?
ach , we zijn 'allemaal' zo verwend :) Hij voelt zwaar en klein aan t.o.v al die andere glimmende , chroom kleurige mp3 spelers. Maar het valt mij allemaal wel mee. Stop er een 512/1GB (bv. 141/181 euro) CF Dane Elec kaartje in en je krijgt er gewoon veel voor terug qua opslag, zodat je niet zo vaak hoeft om te wisselen.
(ter vergelijking met andere mp3 spelers ZONDER beweegbare onderdelen)

Zelf gebruik ik een USB CF reader, geen crashes gehad.

Zolang die SD kaartjes van Dane Elec tot 512 mb gaan en bv. 400 euro kosten
kijk ik niet verder.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 85914 op 19-09-2003 07:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu

Not Pingu

Dumbass ex machina

ik heb er vandaag trouwens mee gejogd en dat gaf geen enkel probleem :) muziek tijdens het joggen spoort trouwens wel aan om langer door te lopen, merkte ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Ja psies, daarom wil ik ook een muziekdoosje, want eigenlijk heb ik een hekel aan hardlopen :P
(skate liever, maar das minder goed voor de conditie :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Damn, Mediamarkt hier heeft het ding niet, evenmin als Megapool en de V&D :(
* Azrael twijfelt om m te kopen, of toch een wat duurdere maar lichtere speler met SD geheugen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Azrael schreef op 22 september 2003 @ 15:33:
Damn, Mediamarkt hier heeft het ding niet, evenmin als Megapool en de V&D :(
* Azrael twijfelt om m te kopen, of toch een wat duurdere maar lichtere speler met SD geheugen...
De Nex IA is idd moeilijk te krijgen, de VD e.d. hebben em zeker niet, via het internet is de andere optie :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
I know, dat ben ik sowieso wel van plan, maar ik wil m eigenlijk graag ff in m'n handen houden voordat ik m koop..

• Not Pingu

Not Pingu

Dumbass ex machina

via internet bestellen is sowieso goedkoper dan in een winkel kopen. en in winkels heb je meestal weer een beperkte keuze aan mp3 spelers.

en als je een beter idee wilt hebben van hoe groot/zwaar ie is, teken dan een rechthoek van 6 bij 8 en daarnaast eentje van 2 bij 8, dan heb je een goed idee van hoe groot ie is :)
en weeg 80 gram bloem af, dan weet je hoe zwaar ie is :P (met 2 AA batterijen erbij heb je het precieze gewicht :D)

5 oplaadbare baterijen op een rijtje weegd ongeveer 125 gram, das ongeweer het totale gewicht van de speler, ook is dat ongeveer de maat aleen dan wat dunner.

• simon
Dat 1.5 verhaal gaat niet helemaal op, ben ik nu achter, 1.5 is sowieso niet herlaadbaar, maar je kan wel een 1.2 kopen op 2100 miliampere, die het wel lang uithoudt :)

|>

• Azrael
Hij is nu al 135,- euro, volgens mij hebben ze net de prijs verlaagd.

Hmm, denk dat ik m maar gewoon ga bestellen, was toch niet zo tevreden over de mpio fl100 :)

• smallboy

smallboy

N/A

Azrael schreef op 27 september 2003 @ 13:46:
Hij is nu al 135,- euro, volgens mij hebben ze net de prijs verlaagd.

Hmm, denk dat ik m maar gewoon ga bestellen, was toch niet zo tevreden over de mpio fl100 :)
Vraag er wel 300 geheugen klepjes bij... Echt een kneuzig systeem, begint bij mij ook al slecht te worden. Nou maakt het verder niet zoveel uit als dat klepje open gaat, maar als het echt eraf is staat het zo sloeber :)

[ Voor 14% gewijzigd door smallboy op 27-09-2003 18:27 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
opzich is dit wel een leuke speler, alleen jammer dat ie (vind ik) zo lelijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 12:42

C0nscious

Mysteryman.

Hmmm, twijfel, twijfel.. Zat nog te twijfelen tussen een flash spelertje of een 8cm mp3spelertje vanwege de prijs. Maar zoiets is toch al gauw een tikje groter en zwaarder dan dit dingetje, en het feit dat ik nog een 256mb CF'je heb liggen van mijn digicam helpt ook. Dan wordt het deze toch wel.

Alleen waar?

mp3cdspeler.nl (incl. verzendkost.) 140 euro
mydigitaldiscount.com (incl. verzendkost.) 117 euro (131 $)
--------------------------------------------------------- -
Scheelt: 23 euro (50 ouderwetse pieken!)

Alleen dan wel meer risico en gedoe met garantie denk ik (vanuit usa) :|

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu

Not Pingu

Dumbass ex machina

en invoerrechten.

trouwens, ik weet niet wat jullie allemaal met dat geheugenklepje uithalen maar bij mij zit ie er nog goed op hoor. Het is idd niet de beste kwaliteit maar je moet toch nog steeds wel moeite doen om het kapot te krijgen, dat gaat nog net niet vanzelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatbeest

blaatbeest

fuck

er zijn gewoon meedere typen klepjes, die van mij was eerst waardeloos en nu heb ik een nieuwe gekregen die zo vast als een huis zit :)

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy

smallboy

N/A

Nou in het begin zat het wel aardig, maar nu valt ie steeds open, komt omdat ik de geheugenkaart best vaak eruit haal (ik gebruik een kaartlezer nl.). Misschien maar eens een mailtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosjesman
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-04 16:42
Dit apparaatje heeft ook mijn aandacht getrokken en ik zit er nu over tedenken om hem maar eens te kopen. Ik heb frontier labs een mailtje gestuurt over hoe het nu zit met de geruchten die er de ronde gaan over de nex ia. Dit was hun antwoord:

Dear Sir,

We will be releasing a new firmware for NEX IA this week. As for the Ogg Vorbis support, it will be available very soon.

Thank you.

Customer Support

Frontier Labs.

Ik heb ze ook nog gevraagt over het mogelijk uitkomen van meerdere kleuren, maar daar hebben ze dus niet op gereageert. Denk dus dat dat een gerucht zal blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu

Not Pingu

Dumbass ex machina

bosjesman schreef op 07 October 2003 @ 19:00:
Dit apparaatje heeft ook mijn aandacht getrokken en ik zit er nu over tedenken om hem maar eens te kopen. Ik heb frontier labs een mailtje gestuurt over hoe het nu zit met de geruchten die er de ronde gaan over de nex ia. Dit was hun antwoord:

Dear Sir,

We will be releasing a new firmware for NEX IA this week. As for the Ogg Vorbis support, it will be available very soon.

Thank you.

Customer Support

Frontier Labs.

Ik heb ze ook nog gevraagt over het mogelijk uitkomen van meerdere kleuren, maar daar hebben ze dus niet op gereageert. Denk dus dat dat een gerucht zal blijven.
dat van die update en de Ogg Vorbis support zeggen ze kennelijk al sinds april (check de vorige pagina's). Maar no matter, ik vind het nog steeds een leuk apparaatje hoewel hij soms vastloopt als je fast forward doet, en regelmatig als je hem in de USB poort plugt (soms vastloper tijdens kopieren, soms al op het moment dat je hem aansluit).

Verder is ie perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy

smallboy

N/A

Nieuwe firmware 1.1 is te vinden op www.frontierlabs.com

Uit de readme die erbij zat...

The following improvements have also been built into NEX IA Firmware verison 1.1
- Option to de-select automatic file sorting
- Backlight duration options
- FIxed counter display for songs over 99 minutes
- Added time remaining counter for recording
- Resume for WMA files
- General bug fix
- Faster boot up time

[ Voor 77% gewijzigd door smallboy op 10-10-2003 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:02
Ik heb de nieuwe firmware nog niet echt kunnen testen maar wat me opvalt is dat de speler iig erg snel opstart (duurde eerst ook wel erg lang). Nu maar hopen dat ze nog eens met die ogg support komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu

Not Pingu

Dumbass ex machina

hm, hij is idd een heel stuk sneller met opstarten! nu hopen dat er minder vastlopers komen. de nieuwe opties zijn iig wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de nieuwe firmware 1.1 ook getest.

- resume functie van WMA files was al aanwezig op de vorige firmware,
op tijd resume werkt dus nog steeds niet. (had ik gevraagd aan de TD)

+ met het vooruit spoelen in WMA files gaat nu wel stabiel :)
Soms moet de playback zich wel een paar seconden herstellen. Je hoort dan een paar keer een click in het geluid, maar GEEN crashes :*)

Zo nog steeds tevreden... :)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 85914 op 10-10-2003 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatbeest

blaatbeest

fuck

nou ik heb de nieuwe versie ook geinstalled:
-weergave van de tijd bij vbr is nog steeds brak.
-ogg staat niet bij de nieuwe features maar ik heb het nog niet uitgeprobeerd
-de volgorde van liedjes in een map kan nu wel mbv. id tag fatsoenlijk worden gedaan.

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij ondersteunt inderdaad geen Ogg, maar ik snap niet wat iedereen daar nou zo'n voordeel in ziet. Hij is groter dan een mp3 en WMA file als ze alledrie 128 kb/s zijn. En verschil in geluid vind ik ook niet echt waarneembaar, als dat er al zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy

smallboy

N/A

Het voordeel van Ogg is juist dat het op lagere bitrates nog steeds vrij goed klinkt (iig beter dan mp3/wma). Voor het luisteren in de bus vind ik Ogg @ 64 kbps goed genoeg, en dat betekent dat er 2 keer zoveel op kan, want nu gebruik ik 128 kbps mp3's. Mp3 klinkt op 64 kbps veel te dof, en wma te metalig.

En een nieuwe geheugenkaart kopen kan natuurlijk ook, maar daar heb ik het geld nu even niet voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangeloos
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 11:17
Anoniem: 85914 schreef op 28 June 2003 @ 17:09:
[...]

Ik heb dat dus ook 1 keer gehad en ook is me cf kaartje een keer corrupt geweest na het skippen in een nummer. Sinds ik het cf kaartje heb geformateerd via me pc, heb ik niet meer dat soort problemen gekregen.

btw : skippen in wma files kan problemen geven.
(weleens eerder gepost)
hebben er al meer mensen dat joystick probleem gehad? ik heb'm nu 3 dagen maar de 2e dag wilde de nex niet meer reageren op joystick omhoog :/
btw: hebben jullie hem terug gestuurd voor garantie oid, vantheman en knite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy

smallboy

N/A

Mangeloos schreef op 19 oktober 2003 @ 13:13:
[...]

hebben er al meer mensen dat joystick probleem gehad? ik heb'm nu 3 dagen maar de 2e dag wilde de nex niet meer reageren op joystick omhoog :/
Ja. Ik heb toen gewoon die joystick een beetje hard naar boven geduwd. Sindsdien geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mangeloos schreef op 19 oktober 2003 @ 13:13:
[...]
btw: hebben jullie hem terug gestuurd voor garantie oid, vantheman en knite?
Ik heb mijn Nex IA nooit terug gestuurd, de probleempjes waren meestal niet zo hinderlijk. WMA skippen is nu wel mogelijk na de firmware update zonder dat die NEX IA speler vast loopt.

Verder werkt mijn CF kaartje nog steeds goed. Ik verwissel af en toe 1 of 2 wma/mp3 files. Verder ben ik tevreden met mijn 512 mb kaartje met WMA files op 80 kbit. Op OGG zit ik niet te wachten.

Betreft dat joystickje, die van heeft 1 keer raar gedaan maar na dat ding een keer aan/uit batterijene eruit etc gedaan te hebben, heb ik daar geen last meer van gehad. Het reageert soms wel te snel naar recht. Dan skip ik een nummer ipv dat ik eigelijk wou vooruit spelen in een nummer.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 85914 op 20-10-2003 02:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu

Not Pingu

Dumbass ex machina

het lijkt trouwens wel of die nieuwe firmware update het batterijleven verdubbelt ofzo. eerst deed ik ong. 4 uur met een paar batterijen (NiMH 1300mAh die met een NiCD lader opgeladen zijn, dus lekker verneukt) en nu ineens wel tot 8 uur :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had inderdaad eerst ook dat met die joystick dat hij omhoog niet deed. Als je dan beetje hard omhoog duwt doet hij het wel weer volgens mij. Hij reageert ook inderdaad soms beetje snel, en dan de verkeerde kant uit. Ik gebruik de radio zelf nooit, omdat ik er geen ontvangst hier mee heb, en verder nergens geprobeerd. Heeft iemand al wel een beetje goede ontvangst met de radio gehad of kunnen ze die er net zo goed afgooien? TOch als je nu kijkt naar de andere mp3 spelers voor 256 MB vind ik dat ik misschien toch een beetje te vroeg ben geweest met de keuze, want voor minder heb je nu ook al kleinere spelertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Ik denk dat ik deze speler ga bestellen, de minpuntjes zijn voor mij niet zo belangrijk. Ik vind het een enorm voordeel dat ik mijn CF-kaarten kan recyclen als ze niet in m'n cam zitten. Leuk, zo'n vakantie waar je steeds meer MP3's gaat offeren om maar weer foto's te kunnen schieten ;)

Ik heb wel een vraag, en die gaat -of all things- over het tasje. Is het nu de bedoeling dat je de speler ondersteboven draagt (niet geheel onlogisch imho, het display is dan voor de drager makkelijker leesbaar). Dat zou de hoofdtelefoonaansluiting aan de "onderkant" ook verklaren. Ook zie je op de productfoto's het tasje ondersteboevn afgebeeld. Misschien heeft iemand zelfs een foto van de achter- of zijkant van het tasje? Thanks!

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Je kan dat draagtasje hebben zoals jij wel, je kan 'm aan je broekriem vastmaken, maar de aansluiting zit onder, dus de plek met klitteband, maar, dies niet al te safe, bij mij is die er al eens uitgevallen, en ik gebruik hem sindsdien omgekeerd, met het klittenband boven, en dan komt ook de aansluiting op zijn plek..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Dear Sir,

We are working on the Ogg Vorbis format for the NEX IA. We are studying the
feasibility of adding it to the NEX IA

Thank you.
Daar hoeven we niet meer op te rekenen vrees ik :)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy

smallboy

N/A

Zpottr schreef op 24 October 2003 @ 16:05:
[...]

Daar hoeven we niet meer op te rekenen vrees ik :)
Hmm lekker krom weer. Pas mailde ik ze en toen hoopten ze het binnen een maand klaar te hebben.

Nouwja, ik reken nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 87341 op 29-10-2003 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hebben er meer het probleem dat de aansluiting van de oordopjes naar de NeX niet goed is. Bij mij valt de rechteroordop vaak uit, en dan moet je gaan draaien aan de aansluiting om weer beter contact te krijgen, maar werkt ook vaak niet lang :S . Ik denk echt dat ik hem ga terug sturen want ik baal er erg van, vooral tijdens het fietsen is het heel irritant, het is net alsof hij niet shockproof is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36396

Lelijke speler vind ik persoonlijk, ik vraag me dan ook wel eens af waarom sommige mensen zoiets kopen :r

Je mag ma altijd de positieve dingen laten weten , en waarom ikdeze speler zou moeten kopen ipv een Ibead of Decktron of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Anoniem: 36396 schreef op 29 oktober 2003 @ 18:36:
Lelijke speler vind ik persoonlijk, ik vraag me dan ook wel eens af waarom sommige mensen zoiets kopen :r
lekker genuanceerd :/
Je zult het niet geloven, maar er zijn mensen die een MP3-speler uitzoeken op andere criteria dan het kleurtje van het doosje. Duh.
Je mag ma altijd de positieve dingen laten weten , en waarom ikdeze speler zou moeten kopen ipv een Ibead of Decktron of iets dergelijks.
Ah, een kenner. Dé feature is natuurlijk dat je hier een CF-kaart in kan stoppen, waarvan sommigen toch al een aantal exemplaren hadden liggen voor hun digicam oid. Lees anders de thread even door... daar staat inmiddels aardig wat info in dacht ik.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu

Not Pingu

Dumbass ex machina

Anoniem: 87341 schreef op 29 oktober 2003 @ 17:48:
Hebben er meer het probleem dat de aansluiting van de oordopjes naar de NeX niet goed is. Bij mij valt de rechteroordop vaak uit, en dan moet je gaan draaien aan de aansluiting om weer beter contact te krijgen, maar werkt ook vaak niet lang :S . Ik denk echt dat ik hem ga terug sturen want ik baal er erg van, vooral tijdens het fietsen is het heel irritant, het is net alsof hij niet shockproof is.
ik heb er denk ik 2x eventjes last van gehad, even draaien aan het plugje en het is weer goed. gebruik je overigens de bijgeleverde earclips? die dingen zijn niet al te jofel hoor (maar het is ook maar een extraatje).

@KevinAMD: heeft je moeder je nooit het concept van meningen uitgelegd? ok, mooi is de Nex IA idd niet, maar heb je er al eens aan gedacht dat er dan misschien andere redenen zijn waarom mensen zo'n ding kopen?

ik heb em nu meer dan een maand en ben er onverminderd tevreden mee. vastlopers maak ik de laatste tijd ook niet meer mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja je hebt hem nu een maand, maar ik heb hem al vanaf eind juni. En ik heb er eigenlijk pas een paar dagen last van, en dat draaien helpt voor 2 seconden ofzo, dus ik zie terug sturen echt als enige optie, alleen hoop ik dat ik nog alles heb voor het terug sturen. Ik ga het nog wel met andere oordopjes proberen, maar die er bij zitten vind ik wel erg fijn, en heb je er tenminste de afstandsbediening bij.

ik heb gemerkt dat het aan de draad van de oordopjes zelf ligt. Ik heb nu andere oordopjes aangesloten op de NEX Ia en nu krijg ik gewoon goed geluid ook als ik eraan draai. toch vind ik het gluid uit deze Philips e-888 volgens mij, wel minder dan van de on-ear dingen die erbij zaten, dus misschine kan ik die anderen ruilen, en vooral de afstandsbediening was handig.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 87341 op 30-10-2003 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocbar
  • Niet online

ocbar

Er is een nieuwe firmware voor de Nex IA :)

NEX ia Firmware v1.2 (zip document, 318KB)

Latest firmware for NEX ia

- Included all features on firmware v1.1

- Enhanced on USB transfer speed for Microdrives

*Please do not upgrade your NEX ia to Firmware v1.2 if you do not have Microdrives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu

Not Pingu

Dumbass ex machina

Anoniem: 87341 schreef op 30 oktober 2003 @ 17:13:
Ja je hebt hem nu een maand, maar ik heb hem al vanaf eind juni. En ik heb er eigenlijk pas een paar dagen last van, en dat draaien helpt voor 2 seconden ofzo, dus ik zie terug sturen echt als enige optie, alleen hoop ik dat ik nog alles heb voor het terug sturen. Ik ga het nog wel met andere oordopjes proberen, maar die er bij zitten vind ik wel erg fijn, en heb je er tenminste de afstandsbediening bij.

ik heb gemerkt dat het aan de draad van de oordopjes zelf ligt. Ik heb nu andere oordopjes aangesloten op de NEX Ia en nu krijg ik gewoon goed geluid ook als ik eraan draai. toch vind ik het gluid uit deze Philips e-888 volgens mij, wel minder dan van de on-ear dingen die erbij zaten, dus misschine kan ik die anderen ruilen, en vooral de afstandsbediening was handig.
I dunno, in mijn ervaring zijn die bijgeleverde dingen best crap. Maar wat verwacht je er dan ook van... Ik heb er gewoon mijn sony earphones bij gedaan. Overigens kun je de afstandsbediening best nog gebruiken met andere earphones dan de bijgeleverde hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-02 10:27
Hmm ik heb nu een Diva mp3 speler maar hij begint een beetje kuren te vertonen :) Wel lang plezier van gehad. Maar ik zit nu nog met het 256 mb kaartje... Is de NEX IA de enige goeie mp3 speler die dit kaartje nog kan gebruiken? Ik vind het namelijk zonde om m'n kaartje niet meer te gebruiken...

(en ik vind deze speler niet zo mooi eruitzien)

[ Voor 9% gewijzigd door BlubberZwijn op 14-12-2003 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
BlubberZwijn schreef op 14 december 2003 @ 13:13:
Hmm ik heb nu een Diva mp3 speler maar hij begint een beetje kuren te vertonen :) Wel lang plezier van gehad. Maar ik zit nu nog met het 256 mb kaartje... Is de NEX IA de enige goeie mp3 speler die dit kaartje nog kan gebruiken? Ik vind het namelijk zonde om m'n kaartje niet meer te gebruiken...

(en ik vind deze speler niet zo mooi eruitzien)
De diva gebruik ook CF kaartjes en die gaan ook in de Nex IA, dus dat moet werken. t is idd zo dat er weing CF spelertjes zijn (ik ken alleen de fiva en Nex II en IA). Maar t de Nex IA is wel een fijn spelertje. Wel aan de dure kant en de behuizing is niet ideaal (gaar klepje) maar het geluid is heerlijk. En daar gaat het tenslotte om (voor mij altans).

• manta
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-11-2023
Dus niemand van de IA bezitters heeft eigenlijk ooit goede ontvangst gehad met de FM-radio?

Kvind dat toch wel een handig iets, waar ik ook wel veel naar luister, dus als ie het niet goed doet ga ik toch maar naar een ander spelertje kijken denk ik...

• smallboy

smallboy

N/A

manta schreef op 18 december 2003 @ 14:37:
Dus niemand van de IA bezitters heeft eigenlijk ooit goede ontvangst gehad met de FM-radio?

Kvind dat toch wel een handig iets, waar ik ook wel veel naar luister, dus als ie het niet goed doet ga ik toch maar naar een ander spelertje kijken denk ik...
De radio is gewoon totaal nutteloos. Ontvangst is beroerd en als je al wat ontvangt, moet je um heel hard zetten.

Het geluid bij mp3's daarentegen is super. Maar als je een beetje een radio erop wilt, zou ik idd wat anders zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvdijk1647
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-05 06:51

basvdijk1647

aka Osiris

Even ook naar Frontier-Labs gemailed met de vraag of ze nog aan OGG werken...

"We are currently working on a firmware which will enable theplayback of Ogg files. This firmware will be available for the NEXIA+, NEX IA and NEX IIe. Unfortunately we have experienced someproblems with the implementation of this format in the past. Weare, however, still committed to bringing you support forOgg-Vorbis. So, provided everything runs smoothly and we don'tencounter further complications, Frontier Labs products will soonbe completely Ogg-friendly!"

edit:

Ik heb BTW de iAudio CW300 besteld...

[ Voor 7% gewijzigd door basvdijk1647 op 01-03-2004 15:18 ]

Ontwikkelaar van de Drammer whisky app voor Android en iOS / arduino-lessen.nl / blender-lessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosjesman
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-04 16:42
Ik heb een europeese link gevonden voor de Nex IA. Ik weet niet zeker of deze site door frontier labs is op gezet. De site is: http://www.teen-24.de/

Op deze site zijn ze in ieder geval wel wat meer up to date over de frontier labs producten en er is een nieuw beta firmware uit 1.24.

Ze hebben een tweetal nieuwe producten die in mei verkrijgbaar zullen zijn. De NexKube en de L1( een 20Gb HDD speler). Verder is er ook de Nex IA+ speler, deze heeft als extra een line-in.

De moeite waard dus om er even een kijkje te nemen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
bosjesman schreef op 15 april 2004 @ 08:20:
Ik heb een europeese link gevonden voor de Nex IA. Ik weet niet zeker of deze site door frontier labs is op gezet. De site is: http://www.teen-24.de/

Op deze site zijn ze in ieder geval wel wat meer up to date over de frontier labs producten en er is een nieuw beta firmware uit 1.24.

Ze hebben een tweetal nieuwe producten die in mei verkrijgbaar zullen zijn. De NexKube en de L1( een 20Gb HDD speler). Verder is er ook de Nex IA+ speler, deze heeft als extra een line-in.

De moeite waard dus om er even een kijkje te nemen. :9
Op www.frontierlabs.com staan de nieuwe producten ook (behavel Nex ia+)
Hier zijn het tenminste foto's ipv renders. Die L1 ziet er erg mooi uit moet ik zeggen. Nou alleen die ogg support nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsrace
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-06 11:19

IJsrace

null

Kheb gisteren de Nex IA gekocht bij Mp3man.NL, voor €89,- in de aanbieding :D

khoop em morgen of overmogen binnen te hebben :D

hoor zeer tevreden reacties overal, en ik heb nog een 256MB en een 32M CF kaart liggen, dus dat scheelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:24
NIEUW TOPIC AUB! er is een nieuwe CF player van Frontier Labs! The Cube

deze wint wel een schoonheidsprijs, enige nadeel is datie DIK is... kan verder geen info vinder over FM radio, line-in recording, Ogg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu

Not Pingu

Dumbass ex machina

Die OGG ondersteuning voor de Nex IA is er bij mijn weten nog steeds niet. Maar de mijne doet het na dik driekwart jaar nog steeds goed, zelfs geen problemen meer gehad met vastlopers bij het uploaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:32
ik heb hem vandaag gehaald en een beetje mee gerotzooit

hij heeft een lekker hard volume das mooi ben namelijk slechthorend en de meeste walkman-mp3 spelers zijn nogal aan de zachte kant

ik probeer hem nu de firmware te upraden maar dat lukt dus voor geen meter ik doe alles wat in de read.me staat maar het werkt niet bah

klepje van de CF card ziet er ook niet zo stevig uit maar het zit goed stevig hier

ook mooi is dat de snoer van de aftandsbediening ook niet meer dat telefoon kabel draad is maar gewoon een normaal draadje

moet ff op zoek naar een nogmale koptelefoon met een hoorapparaat is dat ding wat erbij geleverd een ramp

ook met het joystickje omhoog drukken lukt niet altijd heeft best wel wat drukkracht nodig

[ Voor 7% gewijzigd door tntkiller op 24-05-2004 18:05 ]

Iseci

Pagina: 1 2 3 4 Laatste