"Wat kan ik het beste hieraan upgraden" deel 5

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.225 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Investig8or schreef op 26 May 2003 @ 16:46:
[...]

drivers zijn wel geinstalleerd , maar toch werkt het niet echt super.
€318 valt ook nog te overzien hoor ;)
die geluidskaart onboard is ook mooi , hoef ik die niet apart te kopen .scheelt weer , :Y)
Dan cker voor de Abit gaan, let op dat het een rev. 2.0 is dan heb je zelfs een heel mooi OC-systeem :) :9

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je videokaart kan m.i. nog wel een tijdje mee, mobo geheugen en een nieuwe CPU. Er zijn op zich qua prijsprestatieverhouding zeer interessante mobo met SIS746FX of een goedkope aanbieding van een KT400, maar gezien dat je als geluidskaart een oude Sounblaster 128 hebt, denk ik eerder aan een Nforce2 mobo. Is wat duurder, maar dan heb je meteen je geluidskaart geupdated!

Een blik bij Sallandautomatiesering levert b.v. dit op:

Abit NF-S revision 2.0 130 euro
Kingston 512MB PC2700 cas 2.5 67 euro
Athlon XP2400+ 93 euro
CPU-cooler 10 a 20 euro

Qua CPU, geheugen en CPU-cooler is er veel variatie mogelijk. Kijk eens in DOC bij de overclockingtopics. Als je een goede XP1800+ core kunt vinden (maar dat wordt steeds moeilijker!) kun je deze met overcloken eveneens tot topprestaties krijgen. Een XP2400+ is een veilige keus als je meer zekerheid wil.

Mocht je tevreden zijn met je geluidskaart en wat euros willen sparen dan kun je bij Wintelco het volgende krijgen:

ECS L7S7A2 DDR 8xAGP+USB2.0+SB+LAN 53 euro
CPU SocketA AMD XP Athlon 1800+ 266FSB (JIUHB 0310) 59 euro
Dimm PC333 512MB DDR Brand/Brnd 69 euro
Cooler SocketA Spire Falcon Rock II 2.8 11 euro

Uiteraard zijn dit slechts twee voorbeelden ter inspiratie.

Edit:

Oef, ik ben te langzaam. Al lijkt iedereen het over de Abit NF-S wel eens te zijn gezien de 'soundstorm-mogelijkheden'.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2003 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meneer_E, ga bij een Nforce 2 mobo altijd voor 2 bankjes geheugen, dat heeft als voordeel dat ze dual gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:22
Nu hebben ze hier geen Radeon 9500/Pro. Dus ik heb in een krantje de A-Open Geforce FX 5600 gezien, voor 209 Euro. Dit is toch net zo goed ??

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 mei 2003 @ 17:49:
Meneer_E, ga bij een Nforce 2 mobo altijd voor 2 bankjes geheugen, dat heeft als voordeel dat ze dual gaan werken.
Met een Nforce2-mobo ga ik bij een voorbeeld van 512MB met opzet NIET voor een dual-memory setup, die 2 a 3 % prestatiewinst weegt m.i. niet op tegen de flexibiliteit die je wegneemt bij een toekomstige geheugenuitbreiding. Nog even afgezien dat wie nu upgrade naar een Nforce2 met nieuwe CPU, voorlopig toch geen bottleneck heeft qua CPU-power >:)

Bij b.v. een op i865PE gebaseerd systeem ligt dit uiteraard anders, hier is met een dual-memory-setup wel een merkbare snelheidswinst te behalen en door de aanwezigheid van 4 geheugenslotjes hou je voldoende mogelijkheden over voor toekomstige geheugenuitbreidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deorgere schreef op 26 May 2003 @ 17:58:
Nu hebben ze hier geen Radeon 9500/Pro. Dus ik heb in een krantje de A-Open Geforce FX 5600 gezien, voor 209 Euro. Dit is toch net zo goed ??
Helaas niet, zie hier een geschikte test van een FX5600 samen met een aantal populaire kaarten in het middensegment:

http://firingsquad.gamers...tdr128_review/default.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:27

Investig8or

What goes up, could come down

Verwijderd schreef op 26 mei 2003 @ 16:55:
Je videokaart kan m.i. nog wel een tijdje mee, mobo geheugen en een nieuwe CPU. Er zijn op zich qua prijsprestatieverhouding zeer interessante mobo met SIS746FX of een goedkope aanbieding van een KT400, maar gezien dat je als geluidskaart een oude Sounblaster 128 hebt, denk ik eerder aan een Nforce2 mobo. Is wat duurder, maar dan heb je meteen je geluidskaart geupdated!

Een blik bij Sallandautomatiesering levert b.v. dit op:

Abit NF-S revision 2.0 130 euro
Kingston 512MB PC2700 cas 2.5 67 euro
Athlon XP2400+ 93 euro
CPU-cooler 10 a 20 euro

Qua CPU, geheugen en CPU-cooler is er veel variatie mogelijk. Kijk eens in DOC bij de overclockingtopics. Als je een goede XP1800+ core kunt vinden (maar dat wordt steeds moeilijker!) kun je deze met overcloken eveneens tot topprestaties krijgen. Een XP2400+ is een veilige keus als je meer zekerheid wil.

Mocht je tevreden zijn met je geluidskaart en wat euros willen sparen dan kun je bij Wintelco het volgende krijgen:

ECS L7S7A2 DDR 8xAGP+USB2.0+SB+LAN 53 euro
CPU SocketA AMD XP Athlon 1800+ 266FSB (JIUHB 0310) 59 euro
Dimm PC333 512MB DDR Brand/Brnd 69 euro
Cooler SocketA Spire Falcon Rock II 2.8 11 euro

Uiteraard zijn dit slechts twee voorbeelden ter inspiratie.

Edit:

Oef, ik ben te langzaam. Al lijkt iedereen het over de Abit NF-S wel eens te zijn gezien de 'soundstorm-mogelijkheden'.
allereerst allen bedankt voor de reacties.Ik weet nu iig weer beter wat me te doen staat.Misschien kan ik nog wat toelichten in de te maken keuze :

Ik heb als cpu cooler een zalman cnps6000 alcu , die in silent mode tot een 2600+ moet kunnen , en in normal zelfs erboven.Dus dat lijkt me geen probleem.Vooral de 2400+ lijkt me een mooie keuze.
Qua geheugen laat ik me voorlopig eerst in met 512 Mb pc2700 , misschien dat ik 512 erbij kan bietsen namelijk ;).
Het moederbord is een beetje de twijfel.

Ik denk dat het beste wel is dat de sb128 eruit gaat , dus dat het mobo wel kwalitatief goed geluid onboard heeft.Verder is het voor mij handig dat er minimaal 4x usb aansluitingen zijn.Ook Lan is een goed extraatje.

Welke verschillende mobo's zijn dan aan te raden?
asus a7n8x / deluxe , ecs l5s7a2 , abit nfs rev 2.0 , of misschien nog andere?

Als ik zelf namelijk ga kiezen is de kans groot dat ik dat vooral op prijs doe , en ik weet dat goedkoop duurkoop is na de msi k7t turbo lite 3 |:(

ondertussen zoek ik natuurlijk ook reviews ;)

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
199 Euro, Asus Geforce FX 5600 TV out en DVI.

Hele mooie kaart.

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/vga/v9560td/V9560td_l.jpg

Is dit een grote vooruitgang als je een GFIII hebt ?

[ Voor 14% gewijzigd door Kimberly op 26-05-2003 22:22 ]

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
En dan te bedenken dat Meneer_E eigenlijk geen zin heeft om de FAQ van "schop een Modje" door te spitten.

Mijn waarde Deorgere, één topic over je videokaartvragen is al op slot gegooid en hierboven hebben wij je alle info gegeven die jij nodig hebt om een goede keus te maken. Zelf gaf je eerder aan dat je een Ti-4200 al een te kleine vooruitgang vond t.o.v. je huidige Geforce III. Mijn eerder vermelde link naar een test van een MSI FX-5600 laat duidelijke zien dat een FX-5600 in normale omstandigheden het al zwaar genoeg heeft met een Radeon 9500 en bij lang na niet het prestatieniveau van een Ti-4200, een 9500 pro of een 9600Pro haalt. Neem het mij niet kwalijk, ik wil met genoegen mensen adviseren en helpen door een link naar een testsite te geven die de zaak duidelijker maakt, maar op een gegeven moment wordt je geacht zelf een verstandige keus te maken en heb je daar echt geen hulp meer bij nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Investig8or schreef op 26 May 2003 @ 20:13:
[...]

Het moederbord is een beetje de twijfel.

Ik denk dat het beste wel is dat de sb128 eruit gaat , dus dat het mobo wel kwalitatief goed geluid onboard heeft.Verder is het voor mij handig dat er minimaal 4x usb aansluitingen zijn.Ook Lan is een goed extraatje.

Welke verschillende mobo's zijn dan aan te raden?
asus a7n8x / deluxe , ecs l5s7a2 , abit nfs rev 2.0 , of misschien nog andere?

Als ik zelf namelijk ga kiezen is de kans groot dat ik dat vooral op prijs doe , en ik weet dat goedkoop duurkoop is na de msi k7t turbo lite 3 |:(

ondertussen zoek ik natuurlijk ook reviews ;)
Als ik het heel erg eenvoudig zou moeten zeggen:

ECS :
Lekker goedkoop, heeft alle belangrijke basicfuncties en zelfs een aantal nuttige overclockopties en presteerd verrassend goed. Koop een fatsoenlijk maar vooral niet te duur 512MB DDR2700-reepje, een XP1800+ met mooie core, overclock die van 11.5 X 133 naar pakweg 12X170 en je hebt voor de komende anderhalf jaar een leuk bordje. Daarna knikker je dit eruit en zet er weer wat moderners in. Met een totale aanschafprijs van ongeveer 172 euro een prima deal.

ASUS A7N8X rev 2.0 :
Dit mobo is met zo'n 100 euro wat duurder, maar ondersteund ook zwaardere en toekomstige CPU's met een FSB van 400 MHZ. Daardoor heb je na één a anderhalf jaar nog de optie van een CPU-upgrade en er twee razendsnelle geheugenreepjes in te gooien (die nu nog tetterduur zijn, maar over anderhalf jaar is PC3500 of zelf PC4000 aardig mainstream en dus betaalbaar). In games is het net een tikje sneller dan de ECS, het heeft weer extra overclockopties waar de doorsnee tweaker genoeg aan zal hebben, maar voor superoverclokresutaten heb je iets beters nodig zoals de:

Abit NF-S rev 2.0 :
Het probleem van de betere overclock is vaak dat de spanningen gaan dalen. En het spanningscircuit van de Abit is gewoon beter dan dat van de ASUS. En omdat je FSB en performance daardoor hoger komt, is het ook een tikje toekomstvaster. Dus is het de moeite waard om de -S uitvoering te nemen. Deze heeft namenlijk onboard de 'Soundstorm-APU' welke het geluid hardware matig ondersteund. Ten eerste is de geluidskwaliteit beter, ten tweede wordt de CPU ontlast en is de performance tijdens games beter. Verder zitten er met het oog op de toekomst leuke dingen als 'firewire' en serial-ATA op. Met 130 euro is het duurder, om alle prestaties er uit te halen heb je ook snel en kwalitatief goed geheugen nodig en een goede stabiele voeding. Dit maakt het duurder, maar daardoor gaat het ook langer mee dan b.v. de ECS.

En wat is dan de beste keuze?

Zij zijn alle drie goed, dus optie die jou het meest aanspreekt is de beste!
offtopic:
...en Meneer_E is erg nieuwsgierig welke het zal gaan worden...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2003 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Laatst online: 20:27

Investig8or

What goes up, could come down

Verwijderd schreef op 26 May 2003 @ 22:28:
[...]

Als ik het heel erg eenvoudig zou moeten zeggen:

ECS :
Lekker goedkoop, heeft alle belangrijke basicfuncties en zelfs een aantal nuttige overclockopties en presteerd verrassend goed. Koop een fatsoenlijk maar vooral niet te duur 512MB DDR2700-reepje, een XP1800+ met mooie core, overclock die van 11.5 X 133 naar pakweg 12X170 en je hebt voor de komende anderhalf jaar een leuk bordje. Daarna knikker je dit eruit en zet er weer wat moderners in. Met een totale aanschafprijs van ongeveer 172 euro een prima deal.

ASUS A7N8X rev 2.0 :
Dit mobo is met zo'n 100 euro wat duurder, maar ondersteund ook zwaardere en toekomstige CPU's met een FSB van 400 MHZ. Daardoor heb je na één a anderhalf jaar nog de optie van een CPU-upgrade en er twee razendsnelle geheugenreepjes in te gooien (die nu nog tetterduur zijn, maar over anderhalf jaar is PC3500 of zelf PC4000 aardig mainstream en dus betaalbaar). In games is het net een tikje sneller dan de ECS, het heeft weer extra overclockopties waar de doorsnee tweaker genoeg aan zal hebben, maar voor superoverclokresutaten heb je iets beters nodig zoals de:

Abit NF-S rev 2.0 :
Het probleem van de betere overclock is het voorkomen dat de spanningen gaan dalen. En het spanningscircuit van de Abit is gewoon beter dan dat van de ASUS. En omdat je FSB en performance daardoor hoger komt, is het ook een tikje toekomstvaster. Dus is het de moeite waard om de -S uitvoering te nemen. Deze heeft namenlijk onboard de 'Soundstorm-APU' welke het geluid hardware matig ondersteund. Ten eerste is de geluidskwaliteit beter, ten tweede wordt de CPU ontlast en is de performance tijdens games beter. Verder zitten er met het oog op de toekomst leuke dingen als 'firewire' en serial-ATA op. Met 130 euro is het duurder, om alle prestaties er uit te halen heb je ook snel en kwalitatief goed geheugen nodig en een goede stabiele voeding. Dit maakt het duurder, maar daardoor gaat het ook langer mee dan b.v. de ECS.

En wat is dan de beste keuze?

Zij zijn alle drie goed, dus optie die jou het meest aanspreekt is de beste!
offtopic:
...en Meneer_E is erg nieuwsgierig welke het zal gaan worden...
Soundstorm geluid wil ik er wel graag op , dus de ecs valt af.
Ik denk dat de asus (deluxe in dit geval) mijn voorkeur krijgt , want voor zover ik het kan vinden zit daar een gameport bij , en 2x lan , itt de abit die 1x lan heeft en geen gameport.
Maar eerst nog reviews zoeken , en dan de keuze maken.
De keuze is gelukkig wel een stuk makkelijker nu :)

(als ik de keuze gemaakt heb zal ik t wel laten weten ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door Investig8or op 26-05-2003 23:54 ]

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Laatst online: 22:58

ultimateharry

Team Slayer:-)

Deorgere schreef op 26 mei 2003 @ 21:14:
199 Euro, Asus Geforce FX 5600 TV out en DVI.

Hele mooie kaart.

Is dit een grote vooruitgang als je een GFIII hebt ?
Heb je de review een paar posts naar boven niet gelezen?
Dit is absoluut een slechte koop, een ti-4200 heb je nog meer aan.

lees dit maar eens:

[ Voor 15% gewijzigd door ultimateharry op 28-05-2003 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
ultimateharry schreef op 28 mei 2003 @ 02:12:
[...]

Heb je de review een paar posts naar boven niet gelezen?
Dit is absoluut een slechte koop, een ti-4200 heb je nog meer aan.

lees dit maar eens:

Ja, nu heb je er meer aan. Maar als straks de DX9 spellen uit komen, is de 5600 sneller, het zou wel moeten aangezien deze alle nieuwe technieken ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Laatst online: 22:58

ultimateharry

Team Slayer:-)

Ja, maar kijk eens naar een radeon 9700, die is nu voor 216 euro te krijgen.
Probeer een exemplaar met 3.3ns infineon geheugen te krijgen, overclocken en je hebt een kaart die qua prestaties niet veel onderdoet voor een 9700 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn huidige kast:
AMD Duron 1200
Spire Whisper Rock
ECS K7S5A lan
2x 256DDR pc2700 333
Maxtor 60Gb 7200rpm
WD 80Gb 7200rpm
Xelo Radeon 7500
LiteOn 16x DVD
Sony DRU500ax DVD±RW
350W

Ik wil mijn mobo+cpu gaan upgraden. Het enige wat ik nu nog doe met deze pc is DVD´s rippen/branden. Maar met het nieuwe spul wil ik meer processen tegelijk gaan draaien (waarschijnlijk ook wat gaan gamen). Ik zit aan mijn budget dus een state-of-the-art tower kopen zit er voorlopig niet in voor mij. Nu las ik op tomshardware dat de Celeron 2.0 heel gemakkelijk naar 2,66 te schroeven is m.b.v. een Abit BD7. Maar wat is volgens jullie wijsheid?

-Mijn huidige K7S5A blijven gebruiken en upgraden met een AMD 2200+ tray en flink wat geld overhouden.

of

-Voor de Celeron/Abit oc-combo te gaan?
Zal deze qua performance de ECS met 2200+ overtreffen?

Alternatieven/suggesties zijn welkom!
R-out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Wat kan ik hier het beste aan upgraden? ( Budget 340 Euro ).

Videokaart weet ik al.. :)

Intel Pentium IV 2266MHZ 512KB L2 533FSB
512MB PC2700 DDR 333MHZ Cass 2 geheugen
Asus P4PE Mainbord, 333MHZ DDR Pentium IV
Abit Siluro GeForce III classic VIO editie, en DVI
LiteOn 24/10/40 CD brander
Sony CD rom player 52x speed
LG Flatron 795 FT Plus 1600x1200 @75HZ
Maxtor 40GB 7200RPM HD UDMA 100
A-Open case met 300 Watt low noise voeding
Sound o.b. 6 kanalen sound, met EAX,EAX HD en A3D sound

De videokaart ga ik over een tijdje upgraden.. Wat kan ik er nog meer aan veranderen?

/edit

Rip it, voor 120 Euro heb je een Celeron 2,4GHZ en slecht presteren ze echt niet, ze zijn langzamer als de Pentium IV procesor's. Maar dit komst door de FSB en de L2 chace. Bekijk deze revieuw eens:

http://www.hardware.info/reviews.php?id=280

[ Voor 19% gewijzigd door Kimberly op 29-05-2003 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik heb mijn beeldkaart kapotgemod, en nu heb ik een nieuwe nodig.
Het was een Asus V6800DeLuxe, GF265DDR

Ik ben nu op zoek naar een (ongeveer) gelijkwaardig kaartje die niet te duur is.

Hij komt in een wat oudere computer, Jetway BX2000 moederbord, Via 693 chipset, AGP 2x, PIII850 @100MHz bus.
(SB128 Vibra, 10/100Mbit Realtek, 384MB ram, 40GBhd, Win98SE)
Ik speel af een toe een FPS (UT, CS), maar verder is hij voor browsen en 'office'.

Ik zoek dus iets wat er bij past qua snelheid, GF4 is overkill, TNT is te langzaam.

Ik heb geen geld om de rest van het systeem te upgraden.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Asus GF FX 5200 @Alternate voor 85 Euro? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 13:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

// Wat kan ik hier het beste aan upgraden? ( Budget 340 Euro ). //

Zit in dat budget ook je videokaart?

// Videokaart weet ik al.. :)

Asus P4PE Mainbord, 333MHZ DDR Pentium IV //

Tot zover nog niets om je over te schamen.....

// Abit Siluro GeForce III classic VIO editie, en DVI //

Daar had je dus al een vervanging voor bedacht

// LiteOn 24/10/40 CD brander

Gaat vast nog wel een tijdje mee....gewoon net zolang mee werken totdat hij rare storingen gaat geven.

// Sony CD rom player 52x speed

Gooi er even een DVD-rom speler in ofzo....want het gaat echt niet lang during totdat jij een DVD-zone koopt! En dat zijn geen CD's

// LG Flatron 795 FT Plus 1600x1200 @75HZ
Maxtor 40GB 7200RPM HD UDMA 100 //

Hierz zie ik een upgrade mogelijkheid..probeer efkes een grotere HD te scoren!

// A-Open case met 300 Watt low noise voeding
Sound o.b. 6 kanalen sound, met EAX,EAX HD en A3D sound //

Een losse geluidskaart kopen misschien...het hoeft geen mega-dure geluids kaart te zijn hoor. De meeste in de leuke prijsklasses zijn voldoende bedrukt met hardware-ondersteuning chipjes!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 19:07

spaceboy

Op grote hoogte

Ik heb hier een oud bakkie staan die ik graag als Linux rommel pc'tje wil gaan inrichten. Moet ik hier uberhaupt iets aan upgraden (geheugen)? Wellicht wil ik wel een grafische omgeving gaan gebruiken onder Linux (X ofzo), of wellicht moet ik dat helemaal maar laten op een 266 mhz?

P2 266
Asus P2L97 moederbord (volgens mij een 440BX chipset)
Stealth 3D 2000 Pro 8mb vga
32 mb geheugen (66mhz)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Dankje swampy, die 340 Euro zit de videokaart niet bij in.

Ik gebruik momenteel 11,2 GB van de 40.. Dus groter is overbodig. Wel zou ik graag 1GB geheugen willen hebben, deze 512mb verkopen, en dan 2x 512mb kopen.

De geluidskaart is prima, ik doe er niet veel mee, MP3 luisteren, gamez enzo. En aangezien er EAX,EAX HD en A3D sound op zit, zie ik niet in waarom een losse te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Gosh, je maakt het ons wel moeilijk door zulke lage eisen aan je pc te stellen!

Misschien een idee om je geld dan maar niet in je pc maar beter in iets anders te besteden...bijvoorbeeld een portable cd-speler die mp3 aan kan en zuinig is met batterijen, kun je genieten van je mp3 verzameling terwijl je reist, de verre ruimte doorkruist of virtual pogo speelt! Stel je voor, helemaal depressief worden van Emotion ( GTA III: Vice City ) terwijl je op reis bent naar je vriend/vriendin!

Hou je ook nog geld genoeg over voor die 2 reepjes geheugen!

Echt, mp3 spelertjes...cd-gebaseerd of niet zijn errug hot en de kwaliteit van het geluid is bij de duurdere versies zeer goed!

[ Voor 11% gewijzigd door swampy op 29-05-2003 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 23:04:
Mijn huidige kast:
AMD Duron 1200
Spire Whisper Rock
ECS K7S5A lan
2x 256DDR pc2700 333
Maxtor 60Gb 7200rpm
WD 80Gb 7200rpm
Xelo Radeon 7500
LiteOn 16x DVD
Sony DRU500ax DVD±RW
350W

Ik wil mijn mobo+cpu gaan upgraden. Het enige wat ik nu nog doe met deze pc is DVD´s rippen/branden. Maar met het nieuwe spul wil ik meer processen tegelijk gaan draaien (waarschijnlijk ook wat gaan gamen). Ik zit aan mijn budget dus een state-of-the-art tower kopen zit er voorlopig niet in voor mij. Nu las ik op tomshardware dat de Celeron 2.0 heel gemakkelijk naar 2,66 te schroeven is m.b.v. een Abit BD7. Maar wat is volgens jullie wijsheid?

-Mijn huidige K7S5A blijven gebruiken en upgraden met een AMD 2200+ tray en flink wat geld overhouden.

of

-Voor de Celeron/Abit oc-combo te gaan?
Zal deze qua performance de ECS met 2200+ overtreffen?

Alternatieven/suggesties zijn welkom!
R-out.
Ik zou voor de AMD Athlon XP gaan. Die Celeron is echt traag, ik heb wel reviews gelezen dat een AMD Athlon XP 1800 + een Celeron 3 ghz in games overtreft. Ik denk dat die AMD 2200 + die 2.66 ghz van Celeron ook wel aan kan in het rippen. En het scheelt je ook nog eens veel geld. Mijn keuze zou dus de AMD zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deorgere schreef op 29 mei 2003 @ 09:58:
Wat kan ik hier het beste aan upgraden? ( Budget 340 Euro ).

Videokaart weet ik al.. :)

Asus P4PE Mainbord, 333MHZ DDR Pentium IV
Abit Siluro GeForce III classic VIO editie, en DVI
LiteOn 24/10/40 CD brander
Sony CD rom player 52x speed
LG Flatron 795 FT Plus 1600x1200 @75HZ
Maxtor 40GB 7200RPM HD UDMA 100
A-Open case met 300 Watt low noise voeding
Sound o.b. 6 kanalen sound, met EAX,EAX HD en A3D sound

De videokaart ga ik over een tijdje upgraden.. Wat kan ik er nog meer aan veranderen?
Je koopt een nieuwe videokaart dus je games neem ik aan?

Je processor en moederbord hoefen nog niet te worden geupgrade, die zijn nog snel genoeg. Je kunt 512 ram erbij gooien maar ik betwijfel of je dat gaat merken. Wat misschien wel handig is, is een nieuwe, snellere, grotere harde schijf van een 120 GB. Want 40 GB in zo'n systeem is niet echt meer veel te noemen.

/edit

Ik lees net dat je geen nieuwe hd hoeft, dan kun je imo nog wel even wachten met upgraden, later heb je meer voor je geld.

En een pci geluidskaart hoeft idd niet, meestal is het onboard van nieuwe mobo's erg goed en moderen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2003 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resistor schreef op 29 mei 2003 @ 10:33:
Ik heb mijn beeldkaart kapotgemod, en nu heb ik een nieuwe nodig.
Het was een Asus V6800DeLuxe, GF265DDR

Ik ben nu op zoek naar een (ongeveer) gelijkwaardig kaartje die niet te duur is.

Hij komt in een wat oudere computer, Jetway BX2000 moederbord, Via 693 chipset, AGP 2x, PIII850 @100MHz bus.
(SB128 Vibra, 10/100Mbit Realtek, 384MB ram, 40GBhd, Win98SE)
Ik speel af een toe een FPS (UT, CS), maar verder is hij voor browsen en 'office'.

Ik zoek dus iets wat er bij past qua snelheid, GF4 is overkill, TNT is te langzaam.

Ik heb geen geld om de rest van het systeem te upgraden.
Een Club3D GeForce4 MX440 64MB voor 50 euro lijkt me wel wat. Is zat snel voor de spellen die je speelt. Een Geforce FX 5200 kan natuurlijk ook, maar bij je huidige spellen zie ik niet echt een groot voordeel met die duurdere kaart. Als je van plan bent later zwaardere spellen er op te gaan spelen zou ik wel voor de 5200 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

De FX 5200 presteert zwaar ONDER de GF4 ti4200

Hetzelfde geld voor de GF4 MX chipsets!

Dus laat die maar achterwege! Als je toch nu een kaart koopt, wees slim...koop een kaart met volledige bandbreedte en geen kaart met wel goede functies maar langzame doorvoer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spaceboy schreef op 29 May 2003 @ 10:59:
Ik heb hier een oud bakkie staan die ik graag als Linux rommel pc'tje wil gaan inrichten. Moet ik hier uberhaupt iets aan upgraden (geheugen)? Wellicht wil ik wel een grafische omgeving gaan gebruiken onder Linux (X ofzo), of wellicht moet ik dat helemaal maar laten op een 266 mhz?

P2 266
Asus P2L97 moederbord (volgens mij een 440BX chipset)
Stealth 3D 2000 Pro 8mb vga
32 mb geheugen (66mhz)
Geheugen zou ik zeker gaan updaten. Het verschil tussen 32 en 64 mb in een normaal OS is echt heel erg groot. Windows 98 neemt bijvoorbeeld bij het opstarten ongeveer 32 mb, gaat je hd direct zitten swappen. Hoeveel Linux neemt weet ik niet, maar die zal 64 of 128 vast ook veel lekkerder vinden dan 32.

Hoe grafisch Linux is heb ik ook geen flauw idee van (Linux noob :P). Maar installeer het eerst eens, hapert hij bij elk grafisch beeld wat moet worden getoont dan kun je voor een 32 mb kaartje gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swampy schreef op 29 mei 2003 @ 12:05:
De FX 5200 presteert zwaar ONDER de GF4 ti4200

Hetzelfde geld voor de GF4 MX chipsets!

Dus laat die maar achterwege! Als je toch nu een kaart koopt, wees slim...koop een kaart met volledige bandbreedte en geen kaart met wel goede functies maar langzame doorvoer!
"Ik speel af een toe een FPS (UT, CS), maar verder is hij voor browsen en 'office'."

Dan heb je aan een Geforce 2 mx al genoeg... Met een geforce 4 mx kan je alles op 1600 en high draaien, en met een FX 5200 kun je ook nog vooruit met toekomstige spellen. Een Ti 4200 in dat systeempje hoeft imo niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

het klopt dat een FX5200 leuk UT en CS speelt, maar het is veel te veel geld voor een kaart.

Okay, een GF4 MX...mwah...die zijn zeer acceptabel voor dit soort gevallen.

Kant-tekening is dat je hiermee wel een zeer beperkende factor neerzet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 01:27
wat kan ik hier nog aan gaan upgraden:

-AMD athlon 2200+
-256mb geheugen (zat er zelf aan te denken om er 768 van te maken maar is dat slim?)
-A7V8X
-Ti4200
-120 gieg

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Verwijderd schreef op 29 May 2003 @ 11:58:
[...]

Je koopt een nieuwe videokaart dus je games neem ik aan?

Je processor en moederbord hoefen nog niet te worden geupgrade, die zijn nog snel genoeg. Je kunt 512 ram erbij gooien maar ik betwijfel of je dat gaat merken. Wat misschien wel handig is, is een nieuwe, snellere, grotere harde schijf van een 120 GB. Want 40 GB in zo'n systeem is niet echt meer veel te noemen.

/edit

Ik lees net dat je geen nieuwe hd hoeft, dan kun je imo nog wel even wachten met upgraden, later heb je meer voor je geld.

En een pci geluidskaart hoeft idd niet, meestal is het onboard van nieuwe mobo's erg goed en moderen.
O.b. geluid is prima. Mieschien wil ik wel een grotere schijf hebben, een 120 GB Serial ATA HD, de nieuwe techniek..

Voor 158 Euro heb ik al 2x 512MB DDR 333 PC2700 Cass2 ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Verwijderd schreef op 29 May 2003 @ 12:08:
[...]

"Ik speel af een toe een FPS (UT, CS), maar verder is hij voor browsen en 'office'."

Dan heb je aan een Geforce 2 mx al genoeg... Met een geforce 4 mx kan je alles op 1600 en high draaien, en met een FX 5200 kun je ook nog vooruit met toekomstige spellen. Een Ti 4200 in dat systeempje hoeft imo niet :)
Rustig maar ;)

Ik heb even op Tom's hardware gekeken (hier) en ik zag dat een GF2mx echt minder is dan ik nu heb.
Nu zit ik dus te twijfelen tussen een Ati Radeon 7500 en een GF4mx440, maar ik denk dat ik toch voor de GF ga.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
GF 4 MX 440, ( of mieschien de MX 460 ) zijn prima kaarten. Ze zijn geen DirectX 8.1 of 9 he ;)

Dus directX 7 ondersteunen ze. Zijn gewoon prima kaarten om een beetje mee te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resistor schreef op 29 May 2003 @ 12:54:
[...]

Rustig maar ;)

Ik heb even op Tom's hardware gekeken (hier) en ik zag dat een GF2mx echt minder is dan ik nu heb.
Nu zit ik dus te twijfelen tussen een Ati Radeon 7500 en een GF4mx440, maar ik denk dat ik toch voor de GF ga.
Kom ik boos over? Zo bedoel ik het iig niet hoor :P

Maar een Geforce 2 mx is inderdaad wat trager. Sommige Geforce 256 versie's hebben zelfs DDR geheugen. Zijn erg leuke kaartjes. Die Radeon 7500 is inderdaad ook een goede kaart. Vergelijk de performance / prijs eens en je bent er zo uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Damnz.. ik zit nu nog steeds te denken of ik de Radeon 9500 Pro zou gaan kopen. Raven shield loopt op 1024x768 32 bit en alles hige, niet zo heel soepel..

Heb veel goede revieuws gelezen over deze kaart, en het is op dit moment zeker de beste keus met mijn budget..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de pricewatch is een 9500pro vanaf 185 euro te verkrijgen en een 9700 vanaf 215 euro. Ik begrijp echt niet, dat je niet 30 euro meer wil uitgeven als je daarvoor in games, afhankelijk van de display-settings, 15 to 50% meer performance kunt krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2003 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huidige specs PC:

CPU: AMD XP 1700+ (JIUHB 0309)
MOBO: Asus A7V266-E (sound)
MEM: 512MB PC2700 Infineon (USA)
GPU: Asus V8200 Deluxe Geforce3 ti200
HD: 2X Maxtori D740X 40GB (7200RPM)
NIC: 3Com 3C905B-TX
CDRW/DVD: Pextor 16/10/40 ; Toshiba DVD 12x
COOLER: Zalman 6000-Cu
CASE: InWIN A500
VOEDING: Powerman FSP300-xxx

Gebruik PC:
- Overklokken
- Linux devolpment
- Internet / Office
- Games
- Enz (gebruik is dus heel breed)

Wat is mijn doel van een upgrade;

- Een nog stille pc dan dat ie nu al is, fluister stil! ( xtra belangrijk)
- Beter koeling met minder geluid (xtra belangrijk)
- Mogelijkheid tot upgraden in de toekomst (GPU,CPU)
- Unlocken van mijn Tbred B
- Performance toename

Wat heb ik al geupgrade?

- CPU: van een AMD palimino XP 1800+ naar een Tbred B XP1700+
- MEM: van 2X 256MB PC2100 (samsung) naar 1x 512MB (infineon)

Wat heb ik nu op mijn upgrade lijstje staan:

1x Coolermaster ATC-111b-SX1 [case] (ipv Inwin A500)
1x Zalman SM400A-APF [voeding] (ipv huidige 300w)
1x EPoX EP-8KgA2+ (KT400) of EP-8RDA+ (NForce2) [mobo] (ipv Asus A7V266-E)
1x Seagate 80GB Barracude IV 7200RPM [HD] (ipv 2x40GB Maxtor D740X)
1x Zalman ZM80A-HP [gpu koeling] (ipv huidige koeling)
1x Zalman ZM-NB32 [chipset koeling] (ipv huidige koeling)
4x Papst 8412N/2GL 80x80 1500RPM [koeling] (ipv fans in coolermaster kast)

Waar zit mijn tijfel?

Moet ik nu een Nforce of een Via bordje nemen?

EPoX EP-8KgA2+ (KT400);
Voordelen: Unlocked mijn cpu, socket ligt horizontaal (waarschijnlijk geen probleem voor mijn koeler), overklocked super goed
Nadelen: langzamer dan Nforce, duurder.

EPoX EP-8RDA+ (NForce2)
Voordelen: Sneller, goedkopen, Chipset passief gekoeld
Nadelen: Unlock cpu niet (denk ik), socket verticaal geplaatst (waarschijnlijke wel problemen met cpu koeler)

Wat denken jullie van mij lijstje? (kosten excl verkoopt oude hardware E700)

En wie kan mijn helpen met het kiezen van het juiste moederbord?

Alle tips welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey ik was van plan voor ca €250 (maximaal €270) mijn pc te upgraden
ik heb nu een AMD Duron 700 mhz met 64 mb ram en een Riva TNT2 videokaart, maar mij gaat het vooral om de mobo, ram en processor
haal ik het om met die €250 een moederbord te kopen waar zowel mn oude duron 700 mhz en een XP 2000/2200 of iets dergelijks én 512 MB ram in passen? of kan ik beter op een andere manier upgraden? er worden veel 3D spellen enzo erop gespeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 14:05:
Huidige specs PC:

Gebruik PC:
- Overklokken
- Linux devolpment
- Internet / Office
- Games

- Performance toename

Wat heb ik al geupgrade?

Waar zit mijn tijfel?

EPoX EP-8KgA2+ (KT400);
Voordelen: Unlocked mijn cpu, socket ligt horizontaal (waarschijnlijk geen probleem voor mijn koeler), overklocked super goed

EPoX EP-8RDA+ (NForce2)
Nadelen: Unlock cpu niet (denk ik), socket verticaal geplaatst (waarschijnlijke wel problemen met cpu koeler)

Alle tips welkom!
Ik zou voor het KT400 bord gaan. Deze is misschien wel wat trager dan de Nforce2, maar dat haal je er makkelijk weer uit met de overklok. En het koelertje op de chipset zal je vast niet meer geluid maken dan je voeding of cpu fan. Het unlocken is trouwens ook superhandig voor het overklokken.

Voor de rest ziet het er goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 15:35:
hey ik was van plan voor ca €250 (maximaal €270) mijn pc te upgraden
ik heb nu een AMD Duron 700 mhz met 64 mb ram en een Riva TNT2 videokaart, maar mij gaat het vooral om de mobo, ram en processor
haal ik het om met die €250 een moederbord te kopen waar zowel mn oude duron 700 mhz en een XP 2000/2200 of iets dergelijks én 512 MB ram in passen? of kan ik beter op een andere manier upgraden? er worden veel 3D spellen enzo erop gespeeld
Als je veel 3d spellen speelt kun je met een TNT 2 nog bijna niks hoor. Als je dus echt gaat gamen moet je gewoon een andere videokaart.

Maar een goed(koop) setje mobo, cpu en geheugen:

ECS K7S7AG, 85 euro
512MB PC2700 DDR SDRAM (M-Tec/Twinmos), 60 euro
AMD Athlon XP 2400+ (2,0GHz, Boxed), 90 euro

Met elkaar 235 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja de meeste spellen doen het wel gewoon maar laden enzo duurt lang vaak
en die prijzen zijn exclusief verzendkosten enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 16:06:
Ja de meeste spellen doen het wel gewoon maar laden enzo duurt lang vaak
en die prijzen zijn exclusief verzendkosten enzo
Lang laden ligt meestal aan te weinig en te traag ram.

En het is idd exclusief verzend kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Lol, 'er worden veel 3D spellen enzo erop gespeeld' maar de tnt2 doet het goed hoor |:(

Als je slim bent koop je een beter video kaart. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:09

fcs

heb het volgende:

asus p4b bordje (exact welke weet ik niet, is ook niet echt van belang)
p4 1.6 ghz
764 mb pc-800 (samsung)
radeon 8500
creative audigy2

de rest is niet zo heel belangrijk.

Ik speel voornamelijk spellen zoals bf/rb serries ect.
Merk dat het weergeven van wat er op het beeldscherm gebeurt (19" 450a serrie)
vertraagt is. zoals lag in online spellen (dit gebeurt voornamelijk als ik bt speel met alles op 100, dus ook manschappen)

Ik moet dus iets upgraden. Ik twijvel of het mijn processor is, of grafische kaart.
Op de nieuwste rb serrie, is de game ook wat vertraagd. Ik vermoed zelf de grafische kaart (zat te denken aan een 9700 pro of gewone).

Wat is aan te raden?

De pc wordt voor de rest voor de standaart dingen gebruikt (spelen, internet, films web ontwikkelen ect)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Ik zou daar een mainbord van 800mhz fsb in zetten, en een nieuwe procesor. Als je geld genoeg hebt koop er dan een Hercules Prophet 9500 Pro 128mb bij, want dan heb je echt een geweldige kaart in huis voor niet zoveel geld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs

fcs

is een upgrade van de cpu (naar 2.4 of 3, dat kan deze mobo nog aan) en een upgrade grafische kaart niet voldoende zijN?

ben namelijk zeer tevreden over dit asus bordje (niks onboard, lekker stabiel, nooit een hardware crash gehad, heb hem sinds hcc)

Ik heb volgens mij wel de fsb op 800 mhz, zal thuis ff de juiste mobo type uitzoeken en hier vermelden.

edit: grgr..... :(
mijn internet verbinding lag hele weekend eruit... (nu was het mooi weer, maar toch).

waardoor ik de specs van de mobo niet heb kunnen plaatsen. zodra internet weer werkt, wordt alles geplaatst (als het aan mij ligt vanmiddag al).

[ Voor 28% gewijzigd door fcs op 02-06-2003 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Is het voor mij nuttig kwa performance in windows en in spellen
om een ander goedkoop DDR moederbord te kopen met een 512mb
module. Omdat ik nog steeds met PC133 geheugen zit, of is dat het niet waard??
voor de rest ben ik tevreden over mijn systeem want hij is toch al 2 jaar oud (Mobo, CPU, Memory) de rest heb ik al vervangen.
Hier de specs:

P4 1,7 @ 1,83GHz
512Mb PC133 Samsung
Club 3D Radeon 9700
WD1200JB
Chaintech 9BJA
Creative Live 5.1
Q-Tec 550W

[ Voor 23% gewijzigd door Speedfight op 30-05-2003 16:53 ]

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

ik zit hevig te twijfelen tussen de nf7-s of 8rda+ ik hoef niet persee sata maar die unlockbaarheid van die ata vind ik wel aantrekkelijk

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:57

-db-

Hoi

Ik heb:

moederbord: MSI kt3 ultra aru
proc: AMD Athlon XP 1800+ (palomino)
Werkgeheugen: 2x 256mb PC2100
vid kaart: clyb 3D radeon 9700pro

Wat kan ik het beste nieuw kopen?
Mij lijkt moederbord, proc en geheugen, maar alle drie tegelijk word me te duur. Waar moet ik beginnen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
fcs schreef op 30 May 2003 @ 16:36:
is een upgrade van de cpu (naar 2.4 of 3, dat kan deze mobo nog aan) en een upgrade grafische kaart niet voldoende zijN?

ben namelijk zeer tevreden over dit asus bordje (niks onboard, lekker stabiel, nooit een hardware crash gehad, heb hem sinds hcc)

Ik heb volgens mij wel de fsb op 800 mhz, zal thuis ff de juiste mobo type uitzoeken en hier vermelden.
Ja dat zou ook kunnen.. Aleen zou ik dan een sneller procesor nemen, 1,6 GHZ is niet zo veel meer tegenwoordig. :)

En dan een Radeon 9500 Pro erin he.. Of 9700

/edit

-db-

Ik had bijna precies hezelfde systeem als jij.. Ik heb mezelf een 2,26ghz pentium 4 aangeschaft en een asus p4pe mainbord. Dit werkt alemaal perfect!

Je kunt een pentium IV nemen. Of je behoud je bij AMD.

Dan zou ik een MSI KT4 Ultra nemen, met een Xp 2800+ ofzo. :) De videokaart is echter niet aan vervanging toe.. :P

[ Voor 22% gewijzigd door Kimberly op 30-05-2003 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
-db- schreef op 30 May 2003 @ 16:58:
Ik heb:

moederbord: MSI kt3 ultra aru
proc: AMD Athlon XP 1800+ (palomino)
Werkgeheugen: 2x 256mb PC2100
vid kaart: clyb 3D radeon 9700pro

Wat kan ik het beste nieuw kopen?
Mij lijkt moederbord, proc en geheugen, maar alle drie tegelijk word me te duur. Waar moet ik beginnen??
Eerst werkgeheugen. Dan je mobo en als laatste de processor.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
The Dolf schreef op 30 May 2003 @ 17:29:
[...]

Eerst werkgeheugen. Dan je mobo en als laatste de processor.
Niet dus, aan geheugen heeft die niets. Aangezien hij maar 333mhz ddr kan pakken op dat mainbord.. :)

aan een nieuw mobo heeft hij ook niets.

Alles in een keer kopen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fcs schreef op 30 mei 2003 @ 16:30:
heb het volgende:

asus p4b bordje (exact welke weet ik niet, is ook niet echt van belang)
p4 1.6 ghz
764 mb pc-800 (samsung)
radeon 8500
creative audigy2

de rest is niet zo heel belangrijk.

Ik speel voornamelijk spellen zoals bf/rb serries ect.
Merk dat het weergeven van wat er op het beeldscherm gebeurt (19" 450a serrie)
vertraagt is. zoals lag in online spellen (dit gebeurt voornamelijk als ik bt speel met alles op 100, dus ook manschappen)

Ik moet dus iets upgraden. Ik twijvel of het mijn processor is, of grafische kaart.
Op de nieuwste rb serrie, is de game ook wat vertraagd. Ik vermoed zelf de grafische kaart (zat te denken aan een 9700 pro of gewone).

Wat is aan te raden?

De pc wordt voor de rest voor de standaart dingen gebruikt (spelen, internet, films web ontwikkelen ect)
Is het in single player wel goed :?

Wat is je framerate dan? Met zulk soort problemen zou ik eerst denken aan een laggende verbinding en niet te trage hardware. Probeer het ook eens met de laagste settings, als het dan nog zo is ligt het niet aan de hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedfight schreef op 30 May 2003 @ 16:50:
Is het voor mij nuttig kwa performance in windows en in spellen
om een ander goedkoop DDR moederbord te kopen met een 512mb
module. Omdat ik nog steeds met PC133 geheugen zit, of is dat het niet waard??
voor de rest ben ik tevreden over mijn systeem want hij is toch al 2 jaar oud (Mobo, CPU, Memory) de rest heb ik al vervangen.
Hier de specs:

P4 1,7 @ 1,83GHz
512Mb PC133 Samsung
Club 3D Radeon 9700
WD1200JB
Chaintech 9BJA
Creative Live 5.1
Q-Tec 550W
Dat denk ik niet echt. Je PC kan alles (neem ik aan) nog wel goed draaien, een nieuw moederbord + geheugen kost redelijk veel en zal het imo niet waard zijn. Wacht gewoon tot je cpu straks echt traag is en koop dan een nieuw mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CPU: Pentium 4 2 GHz, 512 KB L2 Cache (Nothwood toch?)
Moederbord: Intel 845D based (Medion)
RAM: 256 MB DDR 2100 plus 512 MB DDR 2700
Videokaart: Ati Radeon 9500 128 MB (non pro)
HDD: 80 GB UDMA/100 Seagate 7200 RPM
Gebruik: Met name games

Zelf zit ik te denken aan een snellere harde schrijf. Of is er nog iets anders wat een bottleneck is?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2003 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Laatst online: 16:57

-db-

Hoi

Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 19:48:
CPU: Pentium 4 2 GHz, 512 KB L2 Cache (Nothwood toch?)
Moederbord: Intel 845D based (Medion)
RAM: 256 MB DDR 2100 plus 512 MB DDR 2700
Videokaart: Ati Radeon 9500 128 MB (non pro)
HDD: 80 GB UDMA/100 Seagate 7200 RPM
Gebruik: Met name games

Zelf zit ik te denken aan een snellere harde schrijf. Of is er nog iets anders wat een bottleneck is?
Het geeft misschien al een performance boost als je die 256 DDR 2100 eruit haalt, dan kun je die andere 512 DDR 2700 op volle snelheid gebruiken. Ik zou even testen wat sneller is, meer geheugen of sneller geheugen.

Verder geen bottlenecks lijkt me zo. En je HD hoeft niet sneller, UDMA 100 maakt bijna geen verschil tov 133 en 7200 RPM is zat (Volgens mij is er niet eens 10000 RPM op IDE, is het er wel dan is het veel te duur).

Wil je toch betere prestatie, vernieuw dan de processor.

[edit] Heb je de 9500np --> 9700 patch al geprobeerd (niet gevaarlijk voor je kaart dus...why not, maybe you're lucky). Als het werkt heb je gegarandeerd betere prestatie.

[ Voor 9% gewijzigd door -db- op 30-05-2003 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, die patch heb ik zonder succes geprobeerd. Zelfs op mijn desktop zeer veel checker checkers.

Geheugen eruit halen kan ik wel eens testen. Ik had echter begrepen dat 2100 versus 2700 met name marketing waarde heeft en er in de praktijk eigenlijk nauwelijks merkbaar verschil is te merken.

Processor zal ik nog even mee wachten. Ik vroeg me eigenlijk alleen af of dit systeem voor een redelijke prijs merkbaar te verbeteren is. Op zich ben ik er wel tevreden mee op dit moment. Recent nieuwe grafische kaart (maar mod mislukte helaas) en geheugen bijgeprikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chello200
  • Laatst online: 27-11-2022
Pentium 150 @ 180mhz
96 MB EDOram
4MB Matrox Millenium 2 PCI
Creative 128PCI
1.2 gig HD
2.1 gig Maxtor
56k6 connexxant Modem
Intel VX430 chipset ( unknown mobo )

Iemand tips ? :)

dikzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 20:31:
Yep, die patch heb ik zonder succes geprobeerd. Zelfs op mijn desktop zeer veel checker checkers.

Geheugen eruit halen kan ik wel eens testen. Ik had echter begrepen dat 2100 versus 2700 met name marketing waarde heeft en er in de praktijk eigenlijk nauwelijks merkbaar verschil is te merken.

Processor zal ik nog even mee wachten. Ik vroeg me eigenlijk alleen af of dit systeem voor een redelijke prijs merkbaar te verbeteren is. Op zich ben ik er wel tevreden mee op dit moment. Recent nieuwe grafische kaart (maar mod mislukte helaas) en geheugen bijgeprikt.
Is niet echt marketing hoor, het verschil tussen PC2100 en PC2700 is erg groot als je een cpu hebt met een bandbreedte van minstens 2700 mb's. Bij een Athlon met een FSB van 266 is meer dan PC2100 nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn huidige pc:

AMD Duron 1300
Spire Whisper Rock cooler
ECS K7S5A+lan mobo
2x 256DDR pc2700/333 (MyCom)
2x Maxtor D740X 60Gb 7200r ATA100 2mb
1x Western Digital 80Gb 7200r ATA100 2mb
Promise 133 controller (wil ik niet meer gebruiken)
Xelo Radeon 7500
LiteOn 16x DVD
NEC-1100 DVD+RW
350W herriebak

Ik had al een vraagje gesteld over amd vs. celly, maar misschien is het beter om deze vraag te stellen: wat kan ik het beste nemen met een budget van max. 180,00 Euro? Ik wil mobo + cpu upgraden en in 1e instantie wilde ik voor een Celly 2.0GHz gaan...vanwege de stillere coolers. Maar is prijstechnisch waarschijnlijk beter om voor AMD te gaan. Waar zal ik voor gaan bij shop 1 of shop 2? De bedoeling is om de max. speed te halen met oc. Er komt ergens eind juni ook nog een Koolance watercoolerkast aan... Plz advice.
R-out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 May 2003 @ 00:10:
mijn huidige pc:

AMD Duron 1300
ECS K7S5A+lan mobo
Xelo Radeon 7500
LiteOn 16x DVD
NEC-1100 DVD+RW
350W herriebak

Ik had al een vraagje gesteld over amd vs. celly, maar misschien is het beter om deze vraag te stellen: wat kan ik het beste nemen met een budget van max. 180,00 Euro? Ik wil mobo + cpu upgraden en in 1e instantie wilde ik voor een Celly 2.0GHz gaan...vanwege de stillere coolers. Maar is prijstechnisch waarschijnlijk beter om voor AMD te gaan. Waar zal ik voor gaan bij shop 1 of shop 2? De bedoeling is om de max. speed te halen met oc. Er komt ergens eind juni ook nog een Koolance watercoolerkast aan... Plz advice.
R-out.
Bij shop 1 zou ik dit kiezen:

Elitegroup L7VTA + Lan Socket A 50,00 €
AMD XP 2600+ 2,08 GHz. 125,00 €

KT400 moederbord, is redelijk snel en zeer goedkoop. Met elkaar mooi 175 euro.

Shop2:

ECS K7S6A DDR333/A 51,00 €
AMD ATHLON XP 2400+ 2,00GHz 94.50 €

Athlon 2600 + staat er niet bij.. Het moederbord is niet een KT400 chipset maar een Sis745, zelf had ik toch liever de KT400 maar die was er niet. En vergeet niet dat ECS hetzelfde als Elitegroup is.

Met elkaar word het dan bij shop 2, 145,5 euro

Ik zou voor shop 1 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Chello200 schreef op 30 mei 2003 @ 20:52:
Pentium 150 @ 180mhz
96 MB EDOram
4MB Matrox Millenium 2 PCI
Creative 128PCI
1.2 gig HD
2.1 gig Maxtor
56k6 connexxant Modem
Intel VX430 chipset ( unknown mobo )

Iemand tips ? :)
Ja, hier kan je niets meer mee.. :)

Koop een geheel nieuwe computer. Budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chello200
  • Laatst online: 27-11-2022
Deorgere schreef op 31 mei 2003 @ 10:30:
[...]

Ja, hier kan je niets meer mee.. :)

Koop een geheel nieuwe computer. Budget?
hehe, jawel hoor. Hij fungeert nu als een server. :P

Mijn andere pc is een :

Duron Morgan 1200 @ 1370 ( 10x137 )
512 SDR Ram PC133 Infineon + Kingston Cas3
Gigabyte GA-7ZXE mobo
20 gig WD 5400rpm HD
Radeon 7200 64DDR 183/183
Hercules Fortissimo III 7.1
Falconrock II koeler

dikzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-09 21:54
Mijn vader zou graag binnenkort een upgrade op hetvolgende systeem willen, maar ik heb zelf nou niet echt een idee hoe ik dit het beste aan kan pakken doordat ik gewoonweg te weinig over de hardware zelf weet.

Huidig Systeem
Mobo: Soltek 75 KAV
Proc: Athlon XP 2000+
Geheugen: 1,5 gb dimm @ 133 mhz
Videokaart: Geforce 2 Pro DDR
Geluidskaart: Creative 5.1 Live Player
Netwerkkaart: Realtek 100 mbit (kinda onboard)
HD: 1x 100 gb Maxtor

Deze computer heeft vrij vaak al problemen gehad met merken hardware (etc) die niet met elkaar overweg konden, om een of andere duistere reden werkt hij nu toch. Maar ik zou nu echt niet weten behalve nieuw mobo en geheugen wat ik er het beste nog aan zou kunnen doen. Mijn vader liep te denken aan een Chaintech NJS2 (Nforce2) bord...

Het budget voor deze upgrade is ongeveer E200.

Zoals misschien al te zien is aan de videokaart wordt deze machine niet gebruikt voor games, veel meer dan patience doet mijn vader er niet op. Wel veel werken met grafische programma's (Photoshop 7, Illustrator 10, Signlab e6, 3dsmax 5).

Bij voorbaad dank... _/-\o_

sebsoft.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Chello200 schreef op 31 May 2003 @ 16:07:
[...]

hehe, jawel hoor. Hij fungeert nu als een server. :P

Mijn andere pc is een :

Duron Morgan 1200 @ 1370 ( 10x137 )
512 SDR Ram PC133 Infineon + Kingston Cas3
Gigabyte GA-7ZXE mobo
20 gig WD 5400rpm HD
Radeon 7200 64DDR 183/183
Hercules Fortissimo III 7.1
Falconrock II koeler
Ow, hehe nou dan is het toch goed zo? :)

Die computer zou je wel up kunne graden, waarom laat je je geheugen niet op cass2 lopen?? Kan prima met infineon en Kingston . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Icheb:

Huidig Systeem
Mobo: Soltek 75 KAV De nieuwe Asus P4C800 (* Deluxe )
Proc: Athlon XP 2000+ Een Pentium IV kopen met 2800 ( of 2600 ) MHZ 800FSB
Geheugen: 1,5 gb dimm @ 133 mhz Bij aanschaf van het nieuwe mainbord zou ik dan 1GB DDR 400MHZ nemen, snel en meer dan genoeg geheugen
Videokaart: Geforce 2 Pro DDR Als je aleen Photoshop en dat soort programma's gebruikt en verder geen of weinig games speelt ( dan wel met lage eisen ) Kan je deze kaart prima laten zitten.
Geluidskaart: Creative 5.1 Live Player Mooi geluidskaartje, kun je evt. verkopen als je een nieuw mobo gaat halen, aangezien het 6.1 kanaals geluid op het mainbord echt perfect is. Ikzelf gerkte geen verschil met de 5.1 live player die ik had.
Netwerkkaart: Realtek 100 mbit (kinda onboard) -
HD: 1x 100 gb Maxtor Ook lekker zo laten, tenzij je ruimte gebrek hebt natuurlijk.

Dit zou een prima update zijn voor een main computer :)

Upgrade gaat ook niet zo heel veel kosten.. 400-500 Euro max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icheb schreef op 31 May 2003 @ 16:22:
Mijn vader zou graag binnenkort een upgrade op hetvolgende systeem willen, maar ik heb zelf nou niet echt een idee hoe ik dit het beste aan kan pakken doordat ik gewoonweg te weinig over de hardware zelf weet.

Huidig Systeem
Mobo: Soltek 75 KAV
Proc: Athlon XP 2000+
Geheugen: 1,5 gb dimm @ 133 mhz
Videokaart: Geforce 2 Pro DDR
Geluidskaart: Creative 5.1 Live Player
Netwerkkaart: Realtek 100 mbit (kinda onboard)
HD: 1x 100 gb Maxtor

Deze computer heeft vrij vaak al problemen gehad met merken hardware (etc) die niet met elkaar overweg konden, om een of andere duistere reden werkt hij nu toch. Maar ik zou nu echt niet weten behalve nieuw mobo en geheugen wat ik er het beste nog aan zou kunnen doen. Mijn vader liep te denken aan een Chaintech NJS2 (Nforce2) bord...

Het budget voor deze upgrade is ongeveer E200.

Zoals misschien al te zien is aan de videokaart wordt deze machine niet gebruikt voor games, veel meer dan patience doet mijn vader er niet op. Wel veel werken met grafische programma's (Photoshop 7, Illustrator 10, Signlab e6, 3dsmax 5).

Bij voorbaad dank... _/-\o_
Dat bord is erg goed, maar als je echt een goed bord wilt zou ik voor de Asus a7n8x gaan. Een van de beste Nforce2 borden.

Als geheugen neem je dan 2 latjes van 512 MB PC2700, wat dual gaat werken. Zorg er wel voor dat je het geheugen van een A merk neemt.

Dit komt allemaal net wat boven de 200 euro uit.

Er zit trouwens ook nog geluid op dat moederbord, wat zeker niet slecht is. Je kunt zelf wel eens expirimenteren of de sb live of het onboard geluid je beter bevalt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2003 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*oorspronkelijk bericht*
mijn huidige pc

AMD Duron 1300
ECS K7S5A+lan mobo
Xelo Radeon 7500 64mb DDR
LiteOn 16x DVD
NEC-1100 DVD+RW
350W herriebak

R-out.
Verwijderd schreef op 31 mei 2003 @ 09:08:
[...]

Bij shop 1 zou ik dit kiezen:

Elitegroup L7VTA + Lan Socket A 50,00 €
AMD XP 2600+ 2,08 GHz. 125,00 €

KT400 moederbord, is redelijk snel en zeer goedkoop. Met elkaar mooi 175 euro.

Shop2:

ECS K7S6A DDR333/A 51,00 €
AMD ATHLON XP 2400+ 2,00GHz 94.50 €

Athlon 2600 + staat er niet bij.. Het moederbord is niet een KT400 chipset maar een Sis745, zelf had ik toch liever de KT400 maar die was er niet. En vergeet niet dat ECS hetzelfde als Elitegroup is.

Met elkaar word het dan bij shop 2, 145,5 euro

Ik zou voor shop 1 gaan.
Bedankt voor je adviezen Masera.
Ik lees overal dat de ECS (Elitegroup) borden wat "minder" zijn. Zeker wat betreft oc'en. De K7S5A gaat tot nu toe probleemloos. Ik heb er in totaal 3 draaien met dit bord (geen enkele is overgeclocked trouwens). Is het niet zo dat als je met een snelle cpu draait, je dan ook een sneller (kwaliteits) bord nodig hebt? Ik denk dan bv. aan XP 1800+ / 2000+. En dan oc'en met een Asus/Gigabyte/MSI bordje? Ik weet niet welke speed ik daarmee zal kunnen halen. :P
Ik wil van de Promise controller af, dus on-board RAID is een must. Ook zag ik de Radeon 9200 128mb DDR in de dump (75,00 E). Is dat een zinnige upgrade t.o.v. de Radeon 7500 64mb DDR?
R-out.

p.s: beide shops zijn op loopafstand van elkaar dus geen probleem om beide te combineren 8)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2003 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 May 2003 @ 20:47:

Bedankt voor je adviezen Masera.
Ik lees overal dat de ECS (Elitegroup) borden wat "minder" zijn. Zeker wat betreft oc'en. De K7S5A gaat tot nu toe probleemloos. Ik heb er in totaal 3 draaien met dit bord (geen enkele is overgeclocked trouwens). Is het niet zo dat als je met een snelle cpu draait, je dan ook een sneller (kwaliteits) bord nodig hebt? Ik denk dan bv. aan XP 1800+ / 2000+. En dan oc'en met een Asus/Gigabyte/MSI bordje? Ik weet niet welke speed ik daarmee zal kunnen halen. :P
Ik wil van de Promise controller af, dus on-board RAID is een must. Ook zag ik de Radeon 9200 128mb DDR in de dump (75,00 E). Is dat een zinnige upgrade t.o.v. de Radeon 7500 64mb DDR?
R-out.

p.s: beide shops zijn op loopafstand van elkaar dus geen probleem om beide te combineren 8)
ECS is niet echt een top merk idd, maar dat zie je ook aan de lage prijs :) . En voor nieuwere processors heb je niet een beter bord nodig, zolang het bord de cpu maar aan kan (waarbij een bios update soms noodzakelijk is). Als je wilt OC'en zou ik een Epox halen, die zijn echt goed voor OC'ers. En die videokaart is prima ja, niet duur maar goede prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De prijs was destijds rede genoeg om 3 borden van ECS aan te schaffen. Dus voor OC moet ik ook naar Epox kijken? Gaarne suggesties.
Ik d8 dat de Asus A7N8X Deluxe hét OC-bord was van het moment. Ik hoorde vanmiddag ook goeie verhalen over de Gigabyte GA-7VAXP. Extreem OC'en hoeft niet, maar zo'n Koolance waterkast ziet er wel erg gaaf uit... 8)

Is dat misschien wat i.c.m. een AMD die op 333 loopt? Ik weet niet eens welke de 1e in het rijtje is die op 333 draait... :?
R-out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ripp-it wil voor z'n AMD een flinke overclock? Dan is Epox een goede keus maar de echte DOC-ers kiezen de laatste tijd liever voor een Abit en wel de Abit NF7 of NF7-S, revision 2.0

En dan kies je als CPU natuurlijk niet de 'normaal geklokte' XP-2600+ maar inderdaad een lager geklokte XP. Let wel dat je een goede core krijgt. De lager geklokte XP's hebben om één of andere vage reden het voordeel dat hun FSB van hun standaard 266MHZ vaker hoger te klokken is dan de AMD's met FSB333. Bij die laatste krijg je de FSB meestal echt hoog als je bruggen door gaat snijden/branden. Zie ook de topics in DOC en have fun (maar: no risk, no fun dus voor echte OC-fun ook OC-risk!).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 00:59:
Ripp-it wil voor z'n AMD een flinke overclock? Dan is Epox een goede keus maar de echte DOC-ers kiezen de laatste tijd liever voor een Abit en wel de Abit NF7 of NF7-S, revision 2.0

En dan kies je als CPU natuurlijk niet de 'normaal geklokte' XP-2600+ maar inderdaad een lager geklokte XP. Let wel dat je een goede core krijgt. De lager geklokte XP's hebben om één of andere vage reden het voordeel dat hun FSB van hun standaard 266MHZ vaker hoger te klokken is dan de AMD's met FSB333. Bij die laatste krijg je de FSB meestal echt hoog als je bruggen door gaat snijden/branden. Zie ook de topics in DOC en have fun (maar: no risk, no fun dus voor echte OC-fun ook OC-risk!).
Wat denk je van dit Mr_E:

Abit NF7 voor 116,00
AMD XP 2000+ voor 60,00
(of de zéér gewilde AMD XP 1800+ voor 57,00)

Zou ik voor deze combo verder nog wat voor nodig hebben of aandacht aan besteden? Dan houd ik net genoeg wisselgeld over voor een Radeon 9200. :9
R-out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:56
Deorgere schreef op 31 May 2003 @ 16:35:
Icheb:

Huidig Systeem
Mobo: Soltek 75 KAV De nieuwe Asus P4C800 (* Deluxe )
Proc: Athlon XP 2000+ Een Pentium IV kopen met 2800 ( of 2600 ) MHZ 800FSB
Geheugen: 1,5 gb dimm @ 133 mhz Bij aanschaf van het nieuwe mainbord zou ik dan 1GB DDR 400MHZ nemen, snel en meer dan genoeg geheugen
Videokaart: Geforce 2 Pro DDR Als je aleen Photoshop en dat soort programma's gebruikt en verder geen of weinig games speelt ( dan wel met lage eisen ) Kan je deze kaart prima laten zitten.
Geluidskaart: Creative 5.1 Live Player Mooi geluidskaartje, kun je evt. verkopen als je een nieuw mobo gaat halen, aangezien het 6.1 kanaals geluid op het mainbord echt perfect is. Ikzelf gerkte geen verschil met de 5.1 live player die ik had.
Netwerkkaart: Realtek 100 mbit (kinda onboard) -
HD: 1x 100 gb Maxtor Ook lekker zo laten, tenzij je ruimte gebrek hebt natuurlijk.

Ik zou voor een mobo met de Springdale chipset gaan, scheelt aardig wat.
Ook zou ik voor MSI gaan want die OC-d heerlijk (Dynamic overclocking) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Laatst online: 08-09 14:48
Ik heb:

Asus A7N8X Deluxe Rev. 1.06 Bios rev. 1004
AMD Athlon XP 2800+ Barton
2x Corsair XMS 256 MB DDR400 PC3200 Low Latency
Hercules 3D Prophet 8500 LE 128 MB DDR
Hercules Game Theater XP 5.1 (software upgraded naar 7.1)
Lite-On 16x DVD-ROM
LG 24x10x40x CD-RW
Samsung Floppy Drive
Apacer Embedded memory card reader
1x Western Digital 80 GB UDMA-100 7200rpm 8 MB cache
2x Maxtor 80 GB UDMA-100 7200 rpm 2 MB cache
1x Maxtor 20 GB UDMA-66 7200rpm 2 MB cache
Vantec Stealth VAN-520A PSU (520 Watt effectief/620 Watt peak)

Ik wil:

Betere overall performance maar vooral qua games.
Better opslagmogelijkheden (zowel vast als wisselbaar).

In overweging:

6x Western Digital 250 GB UDMA-133 7200rpm 8 MB cache
of
6x Maxtor 250 GB UDMA-133 7200rpm 8 MB cache Fluid bearing

Plextor Plexwriter 52x/....
3x Corsair XMS 1024 MB DDR400 PC3200 Low Latency (als die bestaan)

Onderweg:

Hercules 3D Prophet 9800 PRO 128 MB DDR

Hoe kan ik pc nog beter laten presteren ?
En welke HDD's raden jullie aan ?

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PeGys schreef op 01 June 2003 @ 03:32:
Ik heb:

Asus A7N8X Deluxe Rev. 1.06 Bios rev. 1004
AMD Athlon XP 2800+ Barton
2x Corsair XMS 256 MB DDR400 PC3200 Low Latency
Hercules 3D Prophet 8500 LE 128 MB DDR
Hercules Game Theater XP 5.1 (software upgraded naar 7.1)
Lite-On 16x DVD-ROM
LG 24x10x40x CD-RW
Samsung Floppy Drive
Apacer Embedded memory card reader
1x Western Digital 80 GB UDMA-100 7200rpm 8 MB cache
2x Maxtor 80 GB UDMA-100 7200 rpm 2 MB cache
1x Maxtor 20 GB UDMA-66 7200rpm 2 MB cache
Vantec Stealth VAN-520A PSU (520 Watt effectief/620 Watt peak)

Ik wil:

Betere overall performance maar vooral qua games.
Better opslagmogelijkheden (zowel vast als wisselbaar).

In overweging:

6x Western Digital 250 GB UDMA-133 7200rpm 8 MB cache
of
6x Maxtor 250 GB UDMA-133 7200rpm 8 MB cache Fluid bearing

Plextor Plexwriter 52x/....
3x Corsair XMS 1024 MB DDR400 PC3200 Low Latency (als die bestaan)

Onderweg:

Hercules 3D Prophet 9800 PRO 128 MB DDR

Hoe kan ik pc nog beter laten presteren ?
En welke HDD's raden jullie aan ?
klinkt allemaal erg leuk. Als je zonodig zoveel en snelle schijfruimte nodig hebt, ben je niet slim bezig als je bij IDE blijft. Ga je beter verdiepen in de SCSI geheimen :+. Die schijven zijn nog (veel) sneller en betrouwbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 02:06:
[...]

Abit NF7 voor 116,00
AMD XP 2000+ voor 60,00

Zou ik voor deze combo verder nog wat voor nodig hebben of aandacht aan besteden? Dan houd ik net genoeg wisselgeld over voor een Radeon 9200. :9
R-out.
Zolang het maar een Thoroughbred core is, en niet een Palomino. Een Thoroughbred B core is al helemaal mooi :)
Master Tweaker schreef op 01 juni 2003 @ 02:22:
[...]

Ik zou voor een mobo met de Springdale chipset gaan, scheelt aardig wat.
Ook zou ik voor MSI gaan want die OC-d heerlijk (Dynamic overclocking) :9
Past niet in zijn budget..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icheb
  • Laatst online: 06-09 21:54
Deorgere schreef op 31 mei 2003 @ 16:35:
<blaaat>

Hmm, dat is ongeveer 200 of 300 euro teveel zijn eigenlijk, maargoed, ik zal het wel even aan hem doormailen, dan mag hij zelf kiezen (omdat ik zelf zeer weinig ervaring heb met Intel machines kan ik er niet echt een goeie keuze over maken denk ik)
Maar in ieder geval bedankt :)
Verwijderd schreef op 31 mei 2003 @ 17:41:
[...]
Dat bord is erg goed, maar als je echt een goed bord wilt zou ik voor de Asus a7n8x gaan. Een van de beste Nforce2 borden.

Als geheugen neem je dan 2 latjes van 512 MB PC2700, wat dual gaat werken. Zorg er wel voor dat je het geheugen van een A merk neemt.

Dit komt allemaal net wat boven de 200 euro uit.

Er zit trouwens ook nog geluid op dat moederbord, wat zeker niet slecht is. Je kunt zelf wel eens expirimenteren of de sb live of het onboard geluid je beter bevalt.
Asus, that brings back memories :D
* Icheb heeft ooit een asus (P5A) mobo gehad dat wat er ook gebeurde maar niet dood ging.
Inmiddels is geheugenbank 1 beschadigd, is er iets zwaars op de chipset gevallen en nog een paar leuke dingen, maar nog steeds wilt ie niet dood gaan _/-\o_
Maargoed, ik zal in ieder geval er eens naar gaan kijken en eens gaan uitrekenen wat het dan ongeveer gaat kosten. Mijn vader kennende wilt hij er weer 1.5 gb intern in (al ben ik daar zelf een beetje tegen).

Bedankt in ieder geval

[ Voor 8% gewijzigd door Icheb op 01-06-2003 11:01 . Reden: leesvautje ]

sebsoft.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Ja, asus is een heel goed merk. Ik had ook een Asus P3bf, die was niet kapot te krijgen! 440BX chipset was dat.

Intel systeemen zijn over het algemeen wat langzamer als de Amd systemen, echter zijn Amd systeemen sneller. ( Als je naar de klok frequentie enzo kijkt ).

Het ligt er maar net aan wat je wil.

Dat 1,5 GB inter is eigelijk niet nodig, aleen als je heel veel dingen tegelijk open hebt staan, en dan wel zware programma's.

256MB => Main stream, alles werkt goed zolang je maar niet teveel tegelijk doet
512MB => tegenwoordig al een normale hoeveelheid, ik kan er ook alles mee doen wat ik wil.. En ik gebruik ook best wel veel zware programma's ( Fotosoep ect. ).
1024MB => Hige end, als je veel zware programma's doet, is dit meer dan genoeg.

1,5GB en meer is voor een NASA systeem :P :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 juni 2003 @ 02:06:
[...]

Abit NF7 voor 116,00
AMD XP 2000+ voor 60,00

R-out.
Ik vind 116 euro voor een NF7 eigenlijk veel te duur, voor 10 euro meer heb je al de NF7-S in revision 2.0 Zelfs al vind je de extra's van de -S uitvoering als firewire en serial-ata niet echt belangrijk, de hardwarematige 'Soundstorm-APU' is dat wel, in games heb je daarmee al snel 10% extra performance t.o.v. van het standaard onboard-sound en de meeste geluidskaarten. Zelfs een absolute topgeluidskaart als de Audigy 2 verbruikt meer CPU-power. Zie hiervoor ook:

http://www6.tomshardware...._games-03.html#benchmarks

Om dit performanceverschil te evenaren moet je de CPU toch al met enkele honderden MHZ extra overclocken.

Voor alle duidelijkheid, de 'standaard' Nforce2 mobo's zoals de Epox 8rda, Abit NF7, Asus A7N8X gebruiken een Realtek ALC650 codec, alleen de duurdere versies als Epox 8rda+, Abit NF7-S en de ASUS A7N8X deluxe uitvoeringen hebben een APU die het geluid hardwarematig decodeerd.

Let er verder op dat je i.p.v. de 'oude' Nforce2 de nieuwe Nforce2ultra krijgt waarin de ondersteuning van FSB400 gegarandeerd is en je de FSB ook veel hoger kunt overclocken. Bij Epox heet dat board ineens de 8RDA3+ en mag een flinke meerprijs betalen, bij Abit en ASUS heet het gewoon revision 2.0 en is er geen echte meerprijs, alleen moet je bij je hardwareboer controleren dat je de juiste uitvoering krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 15:50:
[...]

Ik zou voor het KT400 bord gaan. Deze is misschien wel wat trager dan de Nforce2, maar dat haal je er makkelijk weer uit met de overklok. En het koelertje op de chipset zal je vast niet meer geluid maken dan je voeding of cpu fan. Het unlocken is trouwens ook superhandig voor het overklokken.

Voor de rest ziet het er goed uit :)
Nog iemand ideën?

zie post beneden

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 14:05:
Huidige specs PC:

Gebruik PC:
- Overklokken
- Linux devolpment
- Internet / Office
- Games

- Performance toename

Wat heb ik al geupgrade?

Waar zit mijn tijfel?

EPoX EP-8KgA2+ (KT400);

EPoX EP-8RDA+ (NForce2)

Alle tips welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De enige reden om nu nog een KT400 te kopen is dat je in de opruiming een goedkoop bordje kunt scoren, b.v. een ASUS A7V8X-X zie je soms voor 70 euro.

De Epox 8RDA+ 'unlocked' eveneens je CPU, het enige probleem is dat bij de huidige BIOS-versies de multiplier 4 bit was, oftewel maar 16 mogelijkheden bood. Dit betekend in de praktijk dat XP's met een MP van 12.5 of lager een keuze mogelijkheid hebben van 5.0 tot 12.5 en de XP's met MP van 13.0 en hoger is de range 13.0 tot 17.0

Dit betekend dat jij de XP1700+ met standaard MP 11 een maximale MP van 12.5 zult kunnen geven, b.v. 12.5 x 200 is 2500MHZ. Lijkt mij op zich genoeg, ware het niet dat een Epox 8RDA+ de oude Nforce2 chipset heeft, welke extra gekoeld moet worden om een hele hoge FSB te halen (b.v. een extra fannetje op die Zalman NB32) en tevens een voltmod, de 5.0 spanning daalt vaak bij deze Epox (en ook bij de ASUS A7V8X rev 1.06 en lager) naar vervaarlijk lage waardes.

Daarom kiezen de harde DOC en luie (lees ook: verstandige) OC'ers liever voor de Abit NF7 serie, deze heeft wel een 5 bit MP dus je kunt je XP1700+ of toekomstige CPU's naar eigen wens over de 12.5/13.0 grens heen laten gaan. Tevens heeft de Abit een extra voedingsplug om te voorkomen dat bij hele hoge FSB's de 5.0 Volt-lijn instort en je systeem vastloopt of erger.

Epox heeft sinds kort de 8RDA3+ uit, als je liever een EPOX wilt dan een ABIT kun je eens in het DOC-forum kijken of deze de problemen van de 8RDA+ niet meer heeft, nadeel is wel dat EPOX voor e 8RDA3+ wat extra geld wil.

Overigens is het performance voordeel van een Nforce2 t.o.v. een KT400 groter dan het verschil tussen KT400 en KT266A, zie ook:

http://www.tomshardware.c...030303/amd_athlon-03.html

Als je dan ook nog het extra voordeel meeneemt van een hardwarematige APU (zie mijn vorige post) dan wordt duidelijk dat ook een 8RDA+ met XP@ 12.5*180 sneller is dan 8KGA2+ op 13.5*180 of zelfs 14*180

Nog even afgezien dat die laatste OC met je huidige koeling onhaalbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Laatst online: 08-09 14:48
Voor als je het nog niet zou weten is er een Epox 8RDA3+ (ofzoiets). Dit is de "revisie 2" van de 8RDA+ en zou zogezegd geen problemen meer ondervinden.

Ik heb zelf zo'n 8RDA+ liggen en ben uit pure wanhoop voor een Asus A7N8X Deluxe gegaan. No more Epox for me. Als ik wil OC'en koop ik me wel een Gigabyte.

Problemen met men Epox plank: accepteerde men Radeon grafische kaart niet, accepteerde men PC3200 Low Latency RAM niet op de juiste timings dus moest op tragere timings draaien, accepteerde in het begin men Barton niet. CMOS kon niet gecleared worden via moederbord, ...

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Mijn systeem dan:
- Pentium IV 1.8 GHz
- 512 DDR RAM
- WB 120 Gb 8Mb Cache
- Maxtor G550
- Plextor 8/4/32A
- Pioneer DVD-ROM (slot-in)
- 3Com Ethernet 10/100 Mbit
- Creative Soundblaster Audigy
- Asus P4B266

Kan ik een beter processor op dit bord plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PolarBear schreef op 01 June 2003 @ 15:06:
Mijn systeem dan:
- Pentium IV 1.8 GHz
- 512 DDR RAM
- WB 120 Gb 8Mb Cache
- Maxtor G550
- Plextor 8/4/32A
- Asus P4B266

www.asus.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
PolarBear schreef op 01 juni 2003 @ 15:06:
Mijn systeem dan:
- Pentium IV 1.8 GHz
- 512 DDR RAM
- WB 120 Gb 8Mb Cache
- Maxtor G550
- Plextor 8/4/32A
- Asus P4B266

Ik zou daar ( nog ) niets aan upgraden, als je nu wat koopt moet je veel geld betalen om een vlinke vooruitgang te krijgen. Wel zou je de brander kunnen vervangeng door een snellere, en mieschien de videokaart als je spellen speelt. :)

Verder zou ik hier volgend jaar nog eens naar kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 14-09 01:12
PolarBear schreef op 01 juni 2003 @ 15:06:
Mijn systeem dan:
- Pentium IV 1.8 GHz
- 512 DDR RAM
- WB 120 Gb 8Mb Cache
- Maxtor G550
- Plextor 8/4/32A
- Asus P4B266

De snelste processor die erop kan is een 2.4 Ghz. Maar wat doe je met je PC? En wat is je budget als je wilt upgraden?
En ik kan geen videokaart bespeuren trouwens :P
En ik ben het met Deorgere eens dat het nog niet echt nodig is om te upgraden, 1.8 Ghz is nog ruim voldoende voorlopig.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Polarbear: Je zal zelf eerst even moeten zoeken op internet, en als je het echt niet kan vinden, DAN PAS vraag je het op GoT.
Verder is dit topic daar niet de juiste plek voor.
Dat zou je trouwens allemaal geweten hebben als je even in de FAQ had gekeken.

En verder gaarne niet van die onnuttige reacties.

danku :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:40
Ik wil mijn oude comuter upgraden.

Specs:

Mobo weeknie
450 p2
128 pc100 sdram
13 gb
Dell 17" tft
Logitech z560
Muis en keyboard heb ik al.
Cd rom station 40x
Brander 8x
Voodoo 3 3000

Het enige wat ik eigenlijk zou willen upgraden is mijn Proc, ram en vid kaart en mobo. Maar jullie mogen ook andere suggesties doen. Welke viid kaart, ram, proc ect... kan ik het beste kiezen. Pc wordt voornamelijk gebruikt voor gamen.
Budget is ong. 700 euro

Raden jullie mijn Pentium of Athlon aan. Ik heb nog nooit een Athlon systeem gehad.

[ Voor 12% gewijzigd door STIMPPYYY op 01-06-2003 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op 01 June 2003 @ 18:24:
Ik wil mijn oude comuter upgraden.

Specs:

Mobo weeknie
450 p2
128 pc100 sdram
13 gb
Dell 17" tft
Logitech z560
Muis en keyboard heb ik al.
Cd rom station 40x
Brander 8x
Voodoo 3 3000

Het enige wat ik eigenlijk zou willen upgraden is mijn Proc, ram en vid kaart en mobo. Maar jullie mogen ook andere suggesties doen. Welke viid kaart, ram, proc ect... kan ik het beste kiezen. Pc wordt voornamelijk gebruikt voor gamen.
Budget is ong. 700 euro

Raden jullie mijn Pentium of Athlon aan. Ik heb nog nooit een Athlon systeem gehad.
Op dit moment zou ik voor een Athlon gaan, beter kwa prijs / prestatie.

Asus A7n8x , 100 euro

Een zeer goed Nforce 2 bord wat als 1 van de besten presteert.

AMD Athlon XP 2800+ (2,08GHz, 512KB, Boxed) 200 euro

Als processor de 2800 + Barton, met 512 kb cache :9. Erg snelle processors en de prijs valt nog mee.

512MB PC2700 DDR SDRAM Rood (Dane-Elec) X 2 = 130 euro

2 reepjes geheugen zodat het dual channel werkt wat altijd wat sneller dan single is.

Met elkaar word dit 430 euro. Je hebt dan ook meteen een nieuwe geluidskaart, de onboard sound van de nforce is erg goed 6 channel geluid.

Als nieuwe videokaart zou ik voor een Radeon 9700 kiezen van Club3d die je ongeveer 200 euro gaat kosten. Met elkaar dus 630.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Hmm ik zie net inderdaad dat mijn post niet echt compleet is. Ik had toch echt nog wat dingen er bij gezet. Zal wel de warmte zijn ...
Het ging mij meer om het feit of het qua snelheid nog iets uit zou maken om te upgraden naar de max snelheid die mijn moederbord aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PolarBear schreef op 01 juni 2003 @ 18:33:
Hmm ik zie net inderdaad dat mijn post niet echt compleet is. Ik had toch echt nog wat dingen er bij gezet. Zal wel de warmte zijn ...
Het ging mij meer om het feit of het qua snelheid nog iets uit zou maken om te upgraden naar de max snelheid die mijn moederbord aankan.
als je nu nog advies wilt, lees dan de openingspost van dit topic, en plant alle info in 1 nieuwe post als je wilt .
Thx :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 juni 2003 @ 18:31:
[...]

Op dit moment zou ik voor een Athlon gaan, beter kwa prijs / prestatie.

Asus A7n8x , 100 euro

Een zeer goed Nforce 2 bord wat als 1 van de besten presteert.

AMD Athlon XP 2800+ (2,08GHz, 512KB, Boxed) 200 euro

Als processor de 2800 + Barton, met 512 kb cache :9. Erg snelle processors en de prijs valt nog mee.

512MB PC2700 DDR SDRAM Rood (Dane-Elec) X 2 = 130 euro

2 reepjes geheugen zodat het dual channel werkt wat altijd wat sneller dan single is.

Met elkaar word dit 430 euro. Je hebt dan ook meteen een nieuwe geluidskaart, de onboard sound van de nforce is erg goed 6 channel geluid.

Als nieuwe videokaart zou ik voor een Radeon 9700 kiezen van Club3d die je ongeveer 200 euro gaat kosten. Met elkaar dus 630.
Kan ik weinig aan toevoegen behalve het geluid:

Om te profiteren van de qualitatief goede en snelle (want hardwarematig gedecodeerd i.p.v. softwarematig via de Realtek RCL650) "Soundstorm-APU" moet je i.p.v. de gewone ASUS A7N8X de A7N8X Deluxe hebben. Dit alleen is al het prijsverschil tussen deze borden waard, tevens krijg je nog de volgende extra's:

Q. What is the difference between the ASUS A7N8X, the ASUS A7N8X Deluxe, and the ASUS A7N8X Deluxe GOLD?

A. The ASUS A7N8X doesn’t include SoundStorm, only has 1 Ethernet port, doesn't have Firewire, doesn’t have SATA, doesn’t include the game port with extra USB ports on a breakout board, and does not include ASUS POST Reporter. The Deluxe model is the same as the regular model except it boasts a full featured MCP-T including SoundStorm, Firewire, USB 2.0, Dual LAN, and SATA with RAID 0/1 support. The Deluxe GOLD model is the exact same as the Deluxe model but comes with InterVideo WinCinema Suite, a collection of audio/video editing applications.

Bron hiervan en nog van heel veel meer info over deze mobo's:

http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=3199

N.B.

Die XP2800+ van 200 euro is natuurlijk een erg leuke CPU, maar m.i. is een XP2400+ of een XP2500+ van nog geen 100 euro een beetje overklokken ook een erg leuke optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 12:35:
[...]

Ik vind 116 euro voor een NF7 eigenlijk veel te duur, voor 10 euro meer heb je al de NF7-S in revision 2.0 Zelfs al vind je de extra's van de -S uitvoering als firewire en serial-ata niet echt belangrijk, de hardwarematige 'Soundstorm-APU' is dat wel, in games heb je daarmee al snel 10% extra performance t.o.v. van het standaard onboard-sound en de meeste geluidskaarten. Zelfs een absolute topgeluidskaart als de Audigy 2 verbruikt meer CPU-power. Zie hiervoor ook:

http://www6.tomshardware...._games-03.html#benchmarks

Om dit performanceverschil te evenaren moet je de CPU toch al met enkele honderden MHZ extra overclocken.

Voor alle duidelijkheid, de 'standaard' Nforce2 mobo's zoals de Epox 8rda, Abit NF7, Asus A7N8X gebruiken een Realtek ALC650 codec, alleen de duurdere versies als Epox 8rda+, Abit NF7-S en de ASUS A7N8X deluxe uitvoeringen hebben een APU die het geluid hardwarematig decodeerd.

Let er verder op dat je i.p.v. de 'oude' Nforce2 de nieuwe Nforce2ultra krijgt waarin de ondersteuning van FSB400 gegarandeerd is en je de FSB ook veel hoger kunt overclocken. Bij Epox heet dat board ineens de 8RDA3+ en mag een flinke meerprijs betalen, bij Abit en ASUS heet het gewoon revision 2.0 en is er geen echte meerprijs, alleen moet je bij je hardwareboer controleren dat je de juiste uitvoering krijgt!
OK, Mr. E. 8)
Dat is zinnig allemaal. Ik heb nu mijn keuze weten te narrowen naar deze 3 borden:

Asus A7N8X Deluxe voor 119,00 (DE)
EPOX EP-8RDA3+ voor 109,00 (DE)
ABIT NF7-S NForce2 rev.2 voor 124,00 (Maxpert)

en deze 2 AMD's:
XP 2000+ voor 58,00 (DE)
XP 2200+ voor 68,00 (DE)

Wat is afgezien van het budget de hotste combo?
Ik denk eerlijk gezegd dat ze alle 3 erg goed zullen qua stability en performance. Ik hoorde alleen verhalen in de winkels dat de ASUS en Abit borden erg vaak terugkwamen. Daar werd mij toen geadviseerd om liever voor een Gigabyte GA-7VAXP Ultra. Maar om richting de 150,00 E te gaan voor een mobo vind ik gewoonweg té veel.

Verder zag ik in DE weer de aantrekkelijk gerpijsde ECS-borden. Welke van ze zullen in aanmerking komen voor oc en performance? Ik heb met mijn huidige K7S5A eigenlijk geen slechte ervaringen gehad. Integendeel.
R-out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In NL zijn die ECS-mobo's ook lekker geprijst hoor, zo kost bij Wintelco hun huidige topper de L7S7A2 maar 53 euro. Qua performance zo tussen de KT400 en de Nforce2, wel een stukje minder luxe uitgevoerd.

Zo kun je de MP met jumpers instellen, maar niet verder dan 12.5 en verder alleen default. Dus die XP2200+ welke MP 13 heeft, blijft als ik mij niet vergis op default. Qua voltages kun je er weinig aan veranderen (er zit een +5% optie op, dus een 1.6V CPU kun je op 1.68V zetten). Het onboard geluid is een vrij standaard C-Media AC97 codec.

Qua FSB komt hij niet zo ver als een Nforce2 en zeker niet de Nforce2ultra (aka rev 2.0), maar 180/360 MHZ is ook zonder 'DOC-voltmods' haalbaar.

Testje:

http://www.ocworkbench.com/2003/ecs/l7s7a2/l7s7a2-1.htm

Een goed Nforce2 mobo komt zowel qua FSB als totale clock verder, omdat je daar je CPU, memory e.d. wat extra spanning voor extra stabiliteit kunt geven.

Qua kwaliteit is er met deze mobo's weinig mis, dat de Epox en Abit soms ter RMA aangeboden worden heeft vast te maken dat zij nogal populair zijn bij de iets te enthousiaste maar net te weinig kennis hebbende OC'er.

De ASUS wordt heel erg veel verkocht en er zijn bepaalde geheugenreepjes die in hun SPD iets te lage default-timings hebben wat problemen kan geven, vandaar het iets grotere aantal retouren, maar daar kun je het mobo zelf niet de schuld van geven. Zelf heb ik drie keer een ASUS mobo gehad, prima kwaliteit, alleen wat prijzig t.o.v. de concurentie. Maar dat prijsverschil is tegenwoordig bijna verdwenen.

Die Gigabyte heeft overigens een KT400A chipset, daar zijn de performanceproblemen met de PC3200 geheugen voor een deel opgelost, waar de KT400 met PC3200 geheugen duidelijk langzamer was dan met PC2700, is de KT400A nu bijna net zo snel. Nut heeft dit niet, omdat bij beide borden nog steeds PC2700 geheugen optimale performance geeft en Gigabyte de nieuwe KT400A helaas met de oude VT8235 southbrigde levert i.p.v. de nieuwe VT8237. Zie ook volgende test:

http://www.tomshardware.c...d/20030417/kt400a-03.html

Wat de CPU's beteft, kijk naar de core! Liever een XP2000+ met goede core dan een XP2200+ met mindere. Omdat de XP2000+ meer verkocht wordt, is daar de kans op een goede (rencente) core vaak zelfs groter!

Samengevat:

Asus: lekker luxe voor relatief weinig geld, goede OC'er, goede kwaliteit
Epox: Net iets minder luxe, erg leuk geprijsd
Abit: net iets minder luxe, uitzonderlijk goede OC'ers

Alledrie zijn supersnel, ook nog eens later met een snellere CPU te upgraden en ze hebben die verrukkelijke Soundstorm-APU (voor maar iets meer dan 100 euro de ideale geluidskaart voor gamers en je krijgt er nog een gratis mobo bij).

ECS: heerlijk goedkoop, goede performance, alle basisfeatures (maar nix extra), enkele nuttige basis OC-opties.

Allemaal goede keuzes, aan jou de keus welke optie jou het meeste aanspreekt!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:40
Ik zit toch echt nog te twijfelen tussen een Athlon of een Pentium (iig met 800 FBS).

De nieuwste (ook nog met 533 FSB) pentiums trekken die athlons er hard uit.

een 2800 + komt vaak niet eens hoger dan een 2.4 ghz @ 800 FBS. Ik spreek hier wel over het gamen, aangezien ik mijn computer nergens anders voor gebruik. Behalve words en luisteren van MP3'S. Daarom vind ik die Nforce2 mobo wel relaxed. Je krijgt meteen een super goede geluidskaart erbij en je hebt een toppie mobo.

HIER een review van de (nieuwste) pentiums en athlons.

Maar aangezien athlon ook goedkoop is en toch goed presteert weet ik het nog niet zeker. Ik weet ook niet of het hier om de BARTON core gaat bij de athlons :? B)

[edit]

Is het trouwens verstandig om 1024 ( twee apparte repen van 512 DDR) MB ram te nemen i.p.v. 512 ?
Is het trouwens ook verstandig om PC 3200 te nemen of kan ik net zo goed PC 2700 nemen ?
Als ik een 800 FSB mobo neem welke kan ik dan het beste nemen ? ik zelf dacht aan een ASUS P800 (Deluxe)

[ Voor 18% gewijzigd door STIMPPYYY op 02-06-2003 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op 02 juni 2003 @ 17:40:
Ik zit toch echt nog te twijfelen tussen een Athlon of een Pentium (iig met 800 FBS).

De nieuwste (ook nog met 533 FSB) pentiums trekken die athlons er hard uit.

een 2800 + komt vaak niet eens hoger dan een 2.4 ghz @ 800 FBS. Ik spreek hier wel over het gamen, aangezien ik mijn computer nergens anders voor gebruik. Behalve words en luisteren van MP3'S. Daarom vind ik die Nforce2 mobo wel relaxed. Je krijgt meteen een super goede geluidskaart erbij en je hebt een toppie mobo.

HIER een review van de (nieuwste) pentiums en athlons.

Maar aangezien athlon ook goedkoop is en toch goed presteert weet ik het nog niet zeker. Ik weet ook niet of het hier om de BARTON core gaat bij de athlons :? B)

[edit]

Is het trouwens verstandig om 1024 ( twee apparte repen van 512 DDR) MB ram te nemen i.p.v. 512 ?
Is het trouwens ook verstandig om PC 3200 te nemen of kan ik net zo goed PC 2700 nemen ?
Als ik een 800 FSB mobo neem welke kan ik dan het beste nemen ? ik zelf dacht aan een ASUS P800 (Deluxe)
Als je veel geld hebt kun je voor een Intel gaan, anders AMD.

En ik zou 2 reepjes 512 nemen, de Nforce 2 borden en ook de nieuwsten voor Intel ondersteunen namelijk dual channel geheugen waardoor het samenwerkt.

Voor AMD is PC2700 snel genoeg, P4 heeft wel baat bij PC3200 geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx again Mr_E!
Ik heb net je linkie doorgenomen met de test van de ECS. Waarvoor nogmaals dank. Ik d8 dat ik de enige was die op slaaptijden on-line was. Ik kon ook weinig vinden op Tomshardware over ECS. Het ziet er allemaal erg ok uit. Ik ga dus waarschijnlijk voor een super-budget upgrade. Ik wil nl. ook graag die Radeon 9200pro scoren voor 75,00 Euro. Het wordt dus de ECS L7S7A2 bij Wintelco/Maxpert. Ik heb ze beiden gemaild en indien voorradig pik ik ze morgen ff op. Samen met de XP 2000+. Ik weet alleen niet of het handig is om te vragen welke core erin zit. De garantie vervalt natuurlijk als ze bij voorhand weten dat er niet met de "standard" FSB zal worden gedraait. >:)
Ik denk dat het misschien zinniger is om met een jaar 1 van die andere 3 borden te kiezen, icm. een AMD 3000+. Dan kan ik dit bord waarschijnlijk weer ergens anders voor inschakelen.

Mijn andere pc's:

server
IBM mobo # P3-533 # 256SDR # 3.2Gb Maxtor # ASUS 8x DVD # XFX Riva TNT2 32Mb # 3x netwerkkaart

ripper/brander station
ECS K7S5A+lan # AMD 900@1022 # 256DDR pc2100 # Spire Falcon Rock cooler # HDD1 4,7Gb WD # HDD2 80Gb WD # Promise ATA133 contreoller # LiteOn 16x DVD # Sony DRU500ax DVD +/-RW # NEC ND1100 DVD +RW # ATI 8Mb # CTW midi-tower screwless # 300W stofzuiger

HTPC
ECS K7S5A+lan # AMD Duron 1200 # 512SDR # Coolermaster gemod met Papst-fan # HDD 4,5Gb Seagate # Memorex 12x DVD # Xelo Radeon 7500 # SB 4.1 Digital snd-card # CTW black desktop # 350W bijna silent

laptop
HP Pavilion XH-575 met AMD 1100 Mobile

workstation
ECS K7S5A+lan # AMD Duron 1200 # 2x 256DDR pc2700 # Spire Whisper Rock cooler # HDD1 2x 60Gb Maxtor # HDD2 80Gb WD # Pioneer 12x DVD # Freecom 8x CDRW # XFX Riva TNT2 32Mb # CTW gemodde midi-tower screwless zwart/zilver design # 350W bijna silent

Deze laatste zal ik dus upgraden met CPU en mobo. De Radeon 7500 uit mijn HTPC komt er ook in. De Radeon 9200pro komt dan weer in de HTPC. Die is erg stil zonder fan. 8)
R-out.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs

fcs

ok, dus volgens jullie ligt het aan de cpu.... mmzzz... zal eens gaan kijken wat het max is wat dit ding hier kan trekken...

zie net dat ik een p4te (kaal, zonder iets onboard) heb. zal zo ff rond neuzen op de asus site... waarschijnlijk wordt het op het moment een cpu upgrade naar 2 (dacht dat deze board ook 3 ghz aan kon. En evnt. een video kaart tweak ect. Mobo is nog goed, dus voor mij niet echt aan vervanging toe...

Thx voor adviezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ripp-It:
Wintelco is een hele fijne shop. Toen ze enkele dagen geleden een aantal XP1800+ hadden met een hele mooie core, waren ze zo aardig dat te vermelden.

B.T.W.

Je houd van stilte en bij Wintelco hebben ze o.a. de Spire Whisperrock III voor een belachelijk laag bedrag. Koelt goed, vrij stil, het clipmechaniek is OK maar niet super. Ik heb er zelf eentje in het beestje waar ik nu op zit te tikken dus ik weet waarover ik het heb.

Echter, voor een paar euro meer hebben zij de FalconRock II, deze heeft een aanzienlijk beter clipmechaniek en een koperen onderkant waardoor hij ondanks een ventilator met wat minder RPM een minstens zo goede koelprestatie levert. Alleen het betere clipmechaniek is i.m.o. die drie Euro extra al waard, die paar DB minder lawaai is mooi meegenomen. Mocht je later hogere overklok ambities hebben, de heatsink van de Falconrock II is uitzonderlijk goed, met m.b.v. een betere ventilator kun je hem tot topcooler transformeren. Zie ook:

http://www.dansdata.com/coolercomp_p5.htm

offtopic: het was gisteren/vanochtend inderdaad een beetje laat geworden, gelukkig wilde mijn baas mij vandaag pas in de middag zien!
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.