"Wat kan ik het beste hieraan upgraden" deel 5

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.219 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

·°|(V)ayDay|°· schreef op 17 mei 2003 @ 01:57:
Wat ik me afvraag, is of mijn moederbord onderhand niet te oud is, in vergelijking met de rest van de componenten. Of het wel een snelheidsverschil zal opleveren zeg maar...

mobo: ECS k7s5a
proc: athlonxp 2400+
mem: pc2100 DDR 1024mb
vid: Radeon 9700

Of zal t niet veel uitmaken?
Het maakt inderdaad wel het nodige uit, maar verwacht geen spectaculaire snelheidswinsten. Als ik namelijk 'ome Tom' raadpleeg

http://www.de.tomshardwar.../athlon-plattform-04.html

,dan zie ik dat reeds bij een XP2000+ het performanceverschil tussen Nforce2 en SIS735 redelijk groot is. Er zijn echter twee opmerkingen te maken, zij hebben in de games met 640x480 getest om de invloed van de videokaart zo klein mogelijk te houden, in hogere resoluties zal de invloed van het CPU-platform kleiner zijn.

Ten tweede:
De MOBO's waren voorzien van PC2700 geheugen. Toch denk ik dat tijdens deze test het geheugen op de NForce2 synchroon op FSB266 liep, wegens de eenvoudige reden dat de prestaties van de NForce2 'instort' als je het geheugen a-synchroon draait. Zie hiervoor:

http://www.de.tomshardwar...66-07.html#direct3dspiele

Let er a.u.b. op dat zij hier met een Barton XP3000+ met FSB333 als test-CPU hebben, vandaar dat PC2100/DDR266 geheugen zoveel slechter presteert, dat is bij deze processor weer a-synchroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 May 2003 @ 15:34:
Ik vraag me af of ik dit nog moet upgraden of gewoon een nieuw systeem moet kopen...

Systeem: P-III 450 mhertz
Micro atx bx10 mobo (ms-6156)
256 mb sdram
16 mb ati rage 128
52 speed cd-rom :)
32 speed cd-writer
standaard geluidskaartje
12 gb maxtor hd (rpm is me onbekend)

Wensen: Een systeem waarmee ik iig het komende jaar aan de recommended systeem eisen voldoe voor een spelletje en ongeveer 1,5 jaar voor de minimum voor games.

Wat doe ik er mee: Gamen (atm niet al te zware games aangezien het beesje het niet trekt) vooral fps en rpg.
internetten, films kijken, downloaden, dat soort dingen.

Wat is me budget: 650 euro ongeveer.
Ik vrees dat het toch tijd wordt voor een nieuw systeem. Zowel je Mobo, CPU, geheugen, videokaart zijn stuk voor stuk stevige bottlenecks voor een goede (game)performance. En ik vrees dat als je dat allemaal gaat upgraden, je ook een nieuwe voeding nodig zult hebben, de nieuwere componenten verbruiken nogal 'Watt' :)

650 euro is niet veel voor een nieuw systeem, maar als ik een voorzet mag geven:

ASUS A7V8X-X (KT400) 71 euro
Kingston DDR333 CL2,5 70 euro
Athlon XP2000+ 67 euro
Spire WisperRock 10 euro
Maxtor 80 GB 7200rpm 91 euro
Club 3D Radeon 9100 64MB 72 euro

Deze voorbeelden komen van één en dezelfde hardwareboer, als je bij meerdere zaken 'shopt' kun je meer variatie krijgen en bepaalde zaken goedkoper of beter krijgen, maar dan zit je met extra verzendkosten. Echter hier heb je met slechts 381 euro reeds alle voor de performance relevante onderdelen verbeterd. Heb je nog voldoende geld over voor leuke kast/voeding/... enz.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2003 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

[quote]Verwijderd schreef op 17 May 2003 @ 19:04:
[...]

.......quote]

Ik ben het op zich wel met je eens, alleen zou ik dus een andere vid-kaart nemen, meer in de richting van een radeon 9700..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 19:07

spaceboy

Op grote hoogte

Sorry, nog een vraag extra. Ik heb dus:

- Abit TH7-II Raid (dus max 400mhz fsb)
- P4 1.7ghz
- 512mb geheugen (Rambus 800)
- LeadTek GeForce 3 TD

En volgens de tips hier (waarvoor dank) kan ik 't beste effe wachten met upgraden, wat ik ook maar wilde doen. Ik heb echter een heel goed bod gekregen voor m'n GeForce 3. Verandert dit de zaak? De GF3 omruilen voor een Radio 9700 o.i.d.? Of scheelt dat relatief niet zoveel? (ik ben niet overtuigd dat m'n GF3 de bottleneck van dit systeem is)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is bij jouw niet echt een bottleneck, maar als ik iets zou upgraden (voor spellen..) zou het wel de videokaart zijn. En aangezien je een goede prijd voor die Geforce 3 kunt krijgen lijkt een videokaart upgrade een goed idee. Ik zou inderdaad voor een Radeon 9700 gaan.

Een Club3d Ati Radeon 9700 is er al voor 225 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 May 2003 @ 18:37:
[...]

Het maakt inderdaad wel het nodige uit, maar verwacht geen spectaculaire snelheidswinsten. Als ik namelijk 'ome Tom' raadpleeg

,dan zie ik dat reeds bij een XP2000+ het performanceverschil tussen Nforce2 en SIS735 redelijk groot is. Er zijn echter twee opmerkingen te maken, zij hebben in de games met 640x480 getest om de invloed van de videokaart zo klein mogelijk te houden, in hogere resoluties zal de invloed van het CPU-platform kleiner zijn.

Ten tweede:
De MOBO's waren voorzien van PC2700 geheugen. Toch denk ik dat tijdens deze test het geheugen op de NForce2 synchroon op FSB266 liep, wegens de eenvoudige reden dat de prestaties van de NForce2 'instort' als je het geheugen a-synchroon draait. Zie hiervoor:

Let er a.u.b. op dat zij hier met een Barton XP3000+ met FSB333 als test-CPU hebben, vandaar dat PC2100/DDR266 geheugen zoveel slechter presteert, dat is bij deze processor weer a-synchroon.
WoW thanks voor de hulp dat mensen zoveel moeite hier doen om me te helpen :)
De snelheidswinst vind ik niet spectaculair inderdaad, en aangezien het mijn bedoeling was mn oude pc te verkopen en zo goedkoop mogelijk een goeie pc aan te schaffen zal ik het mobo houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]dr.lowtune schreef op 18 mei 2003 @ 02:26:
Verwijderd schreef op 17 May 2003 @ 19:04:
[...]

.......quote]

Ik ben het op zich wel met je eens, alleen zou ik dus een andere vid-kaart nemen, meer in de richting van een radeon 9700..
Als ik voor mij zelf een systeem zou moeten samenstellen, dan zou ik eveneens een Radeon 9700 nemen. Maar de vraag van Transisco was:

"Wensen: Een systeem waarmee ik iig het komende jaar aan de recommended systeem eisen voldoe voor een spelletje en ongeveer 1,5 jaar voor de minimum voor games.

....budget 650 euro"

Ik weet natuurlijk niet 100% zeker welke monitor hij op dit moment heeft, maar gezien zijn huidige systeem neem ik toch aan dat het niet een zeer recent topmodel zal zijn die torenhoge resoluties optimaal kan weergeven. En dan heeft hij gezien zijn wensen aan de Radeon 9100 meer dan genoeg GPU-power, past ook beter in zijn budget. En over anderhalf jaar koop hij voor 100 euro een videokaart die een Radeon 9700 met gemak verslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeiedag,

Ik heb weer eens een slakke PIII 1 ghz 256 sdram.... Geforce 2 mx 32 mb
harddisk 40 gb...

Ik wil dus een nieuw moederbord, processor,ram en een nieuwe videokaart.

Ik wil ze opsplitsten in 2... (videokaart/rest) Ik heb voor allebei een budget van 500 euro... Wat raden jullie mij aan? Ik ben een gamer en het gaat dus om de fps (frames per second).... Moet ik eerst videokaart en welke of eerst de rest en welke?

greets

swatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seeKo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-02 13:49
Verwijderd schreef op 18 mei 2003 @ 13:52:
Goeiedag,

[...]

greets

swatje
Euhm, je mag geen groetjes doen :), kijk even in de Algemene FAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb:
  • P IV 2.4 Ghz Hercules 9500 PRO ASUS P4PE onboard sound
Ik wil:
  • Perfect 5.1 geluid + Speakerset
Budget

€ 200

Verder dacht ik nog aan:
Ik zou graag nog een nieuwe pc hebbe voor op me kamer, dualhead, heel stilletjes (ik wil geen grasmaaier naast m'n bed wanneer ik slaap:() en linuxvriendelijk :Y) , budget nog niet vast, denk aan een Matrox P750 op een nForce mobo + passieve koeling. Iemand voorstellen?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2003 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 mei 2003 @ 13:52:
Goeiedag,

harddisk 40 gb...

Ik wil ze opsplitsten in 2... (videokaart/rest) Ik heb voor allebei een budget van 500 euro... Wat raden jullie mij aan? Ik ben een gamer en het gaat dus om de fps (frames per second).... Moet ik eerst videokaart en welke of eerst de rest en welke?

greets

swatje
Dus je hebt € 500 te besteden aan je videokaart, mooi!Wat dacht je van een 9800 PRO?Best betaalbaar met dat budget.
(kzoek strax wel ff op pricewatch)

En wat betreft processor, enz betreft: een 2100+~2400+ met 512 mb ram(kan je alles op vol detail perfect spelen), van mobo's weet ik niet veel :?

[Edit]
Hier zijn de linkjes :*)
pricewatch: Club3D Radeon 9800 Pro 128MB (AGP)
pricewatch: ATi Radeon 9800 Pro 128MB (AGP)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2003 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 13:52:
Goeiedag,

harddisk 40 gb...

greets

swatje
Ik zou gewoon alles tegelijk doen, dat kan best met 500 euro. Kijk bijvoorbeeld eens naar het volgende setje:

Club3D ATi Radeon 9700, 225 euro
Asus A7N8X, 95 euro
AMD Athlon XP 2400+ (2,0GHz, Boxed), 120 euro
2 X 256MB PC2700 DDR SDRAM (Dane-Elec), 35 X 2 = 70 euro

Met elkaar 510 euro.

Als je toch 1 ding wilt upgraden zou ik voor een videokaart gaan, de Radeon 9700 pro. Maar aangezien het dan nog lang niet zo goed speelt als dat je gewoon alles upgrade zou ik het bovenstaande doen, ook nog goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja ik zoek echt het beste van het beste quasi video kaart zodat ik pas binnen een jaar of 5 moet herkopen (heel die tijd moet ik doorsnee games spele) dus dacht ik echt wel aan 256 ddr ram :D.... dan kan ik volgend jaar nog altjd een moederbordje kope die goed genoeg is...

ps wat zou ik kiezen: amd of intel? kheb gehoord dat amd probbies heeft met windows..... crashen enz.. en ook heb ik gehoord dat radeon sommige spellen niet ondersteunt wegens een verdrag van nvidia! alleen nvidia's kunnen die spelle spele? is dit waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
·°|(V)ayDay|°· schreef op 17 mei 2003 @ 14:03:
Precies, maar het hele probleem is dus HOEVEEL maakt het uit... Dat is moeilijk in te schatten lijkt me en daarom kwam ik er zelf ook niet helemaal uit. Kijk stel dat het 5% is op zn max, dan lijkt me dat vrij weinig voor t geld
hmm, ik denk dat het de upgrade wel waard is hoor.

Het ECSk7s5a board is vooral snel met SDR, met DDR in vergelijking met Nforce2 boardjes, zit er wel veel tussen. Ik denk wel 10 %. En dat is best veel ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waterlelie schreef op 17 mei 2003 @ 14:42:
welke is beters, l7s7a2 of k7s8x?
zoals W3ird_N3rd al zegt, zijn de boardjes ongeveer even snel. Ik heb even op internet gezocht en daar gevonden dat de ECS iets betere OCmogelijkheden heeft. Tenminste, men kwam verder met de ECS. Maar voor de rest maakt het niets uit, dus je kan niet echt een miskoop doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 May 2003 @ 18:37:
[...]

Ten tweede:

Hij heeft wel gelijk, maar ik vind toch dat het verschil nog wel de moeite waard is. Maar als ik verder lees, zie ik dat jij het niet de moeite waard vindt. Okay ;).

En wat betreft de invloed bij gamen op hoge resoluties, tsja, het is natuurlijk logisch dat daar vooral de videokaart de doorslag geeft.

Ik verander dus mijn mening, Meneer_E had gelijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 18:22:
tja ik zoek echt het beste van het beste quasi video kaart zodat ik pas binnen een jaar of 5 moet herkopen (heel die tijd moet ik doorsnee games spele) dus dacht ik echt wel aan 256 ddr ram :D.... dan kan ik volgend jaar nog altjd een moederbordje kope die goed genoeg is...

ps wat zou ik kiezen: amd of intel? kheb gehoord dat amd probbies heeft met windows..... crashen enz.. en ook heb ik gehoord dat radeon sommige spellen niet ondersteunt wegens een verdrag van nvidia! alleen nvidia's kunnen die spelle spele? is dit waar?
Ik zou toch maar gewoon doen wat Masera boven jouw post schrijft, dat is veel meer de moeite waard.
seeKo schreef op 18 May 2003 @ 14:50:
[...]
Euhm, je mag geen groetjes doen :), kijk even in de Algemene FAQ
hmm, je hoeft daar ook niet zo nodig op te gaan wijzen hoor kerel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me ook af of het verstandig was om te upgraden..

Asus A7m266 bordje
amd xp 1800 +
kingston 256 mb ddr & dane-elec 256 mb DDR
asus Gf4 ti 4600 8460 deluxe
40 gb 7200 rpm ibm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Ik ga binnenkort een niewe computer aanschaffen maar nu zit ik met een dilemma.....

wat voor processor ?, Intel of AMD, welke kan ik het beste kiezen ?
welke heeft een betere prijs/kwaliteit-verhouding ?

Ik ga met de computer waarschijnlijk alleen spellen spelen.............
proc. moet ongeveer 2.8ghz zijn (+2800........ :) )
Wie gaat voor mij de knoop doorhakken.............. :)

Dit word de rest van het systeem......

Moederbord= ? ligt aan de processor......... ?
1024 mb ddram pc3200
GF 4 TI 4400 128 mb (heb ik al een jaartje, maar kan nog zat mee)
Iiyama MM904UT 19 inch CRT
en dan de minder belangrijke onderdelen...........

[ Voor 33% gewijzigd door ScrooLoose op 18-05-2003 21:09 ]

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PlainStupid schreef op 18 May 2003 @ 20:58:
Ik ga binnenkort een niewe computer aanschaffen maar nu zit ik met een dilemma.....

wat voor processor ?, Intel of AMD, welke kan ik het beste kiezen ?
welke heeft een betere prijs/kwaliteit-verhouding ?

Ik ga met de computer waarschijnlijk alleen spellen spelen.............
proc. moet ongeveer 2.8ghz zijn (+2800........ :) )
Wie gaat voor mij de knoop doorhakken.............. :)

Dit word de rest van het systeem......

Moederbord= ? ligt aan de processor......... ?
1024 mb ddram pc3200
GF 4 TI 4400 128 mb (heb ik al een jaartje, maar kan nog zat mee)
Iiyama MM904UT 19 inch CRT
en dan de minder belangrijke onderdelen...........
Kwa prijs prestatie zou ik op dit moment voor een AMD gaan.

AMD Athlon XP 2800+ (2,25GHz, Boxed) € 258,-
Intel Pentium 4 2,8Ghz (800Mhz FSB, Boxed) € 320,-

Er is ook nog een 533 fsb versie van de P4, die is wat trager maar goedkoper.

En niet alleen de processor voor AMD is goedkoper, als je echt een snel moederbord voor intel wilt met dual channel geheugen ben je gauw 200 euro kwijt. De Nforce 2 bordjes voor amd kun je voor 100 euro wel krijgen. Een goede is de Asus a7n8x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 18:52:
Ik vroeg me ook af of het verstandig was om te upgraden..

Asus A7m266 bordje
amd xp 1800 +
kingston 256 mb ddr & dane-elec 256 mb DDR
asus Gf4 ti 4600 8460 deluxe
40 gb 7200 rpm ibm
zie mijn sign.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaffa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 11:41
Hey mensen, ik heb het volgende systeem

Abit nf7-s
2* twinmos (winbond) 256 mb DDR (pc3200) :9~
Amd Xp2000+ @ 2 ghz (200*10)
Hercules Gf2 Pro 64 Mb
80 GB Wd (8 Mb)
Toshiba DVD-R

Wat ik doe??? GAMEN!!
budget ongeveer 400 euro

owja geheugen is perfect dus niet meer en opslagruimte zat dus dat wil ik niet upgraden ( ik zat te denken aan videokaart en nog iets)

[ Voor 36% gewijzigd door skaffa op 19-05-2003 18:57 ]

*psnprofiles* Ioniq Electric 38kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou gewoon zo'n mooie Radeon 9700 aanbieding van 225 euro erin stoppen en het daar bij laten. Dan heb je een droom van een game-bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaffa
tja das inderdaad wel leuk idee alleen nog het volgnede dan.......MIJN GELD brand in mijn handjes :P dus ik wil MEER any ideas?? wat betreft die videokaart: Toppie!! en niet te duur natuurlijk precies wat ik uit wilde geven ongeveer daaraan...;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Laptop:

Toshiba Satellite Pro 4600,
cellie 650
384mb geheugen
10gb hd
dvd ske der in
lan, modem, in fragroen, usb etc.

Geheugen was vroeger 128mb, maar heb ik uit gebreidt. Ik zou wel iets meer speed willen in Gamez, iemand een idee?

Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

skaffa schreef op 19 mei 2003 @ 19:23:
tja das inderdaad wel leuk idee alleen nog het volgnede dan.......MIJN GELD brand in mijn handjes :P dus ik wil MEER any ideas?? wat betreft die videokaart: Toppie!! en niet te duur natuurlijk precies wat ik uit wilde geven ongeveer daaraan...;)
Tja, je CPU zou ik mooi er in laten, omdat je hem hebt overgeklokt naar 10*200 presteert 'ie in games subliem. Zelfs een prijzige XP3200+ zal maar marginaal beter prestaties leveren. Verder geef je aan dat je je HDU ook nog niet vol hebt.

Maar hoe zit het eigenlijk met je geluid? De APU van je Abit is qua geluidskwaliteit erg goed, maar om daar optimaal van te genieten heb je natuurlijk ook goede luidsprekers nodig. Mochten je huidige speakers niet al te geweldig zijn, dan is dat een leuk upgrade idee, zijn deze al prima in orde en je wilt toch van je geld af, dan kun je m.i. beter met een leuke vriendin gaan stappen o.i.d. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaffa
tja heheheh ik heb al 2 jaar met mijn vriendin en geef me geld liever aan mezelf uit :D gnagnagna

ontopic:
zo'n speakerset is inderdaad geen slecht plan, ik heb gehoord dat die logitech's goed zijn ik wil dus 5.1 met veel snoer want ik heb een grote kamer any suggestions?? (andere merken ook welkom )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de PC-luidsprekers ben ik zelf niet al te goed thuis, veel meer dan het algemene advies dat je luidsprekers zelf zou moeten horen en niet alleen op een test afgaan, kan ik je niet geven. Bij geluid speelt namenlijk de eigen smaak een grote rol, de één wil juist een vette bas, de ander heeft weer liever een strake droge bas en ga zo maar door.

Dus als bij jou in de buurt een vriendelijke hardwareboer zit waar je wat leuke 5.1 setjes kunt beluisteren en zo met elkaar kan vergelijken, gewoon doen, ook al is deze hadwareboer iets duurder dan een verre internetwinkel. Beter een paar euro meer uitgeven en zo een setje kunnen kiezen die je zelf mooi vind, dan een goedkope aanbieding van een goed geteste set bestellen en er vervolgens achter komen dat deze set je smaak niet is. Veel plezier bij het luisteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaffa
tja ik heb eigenlijk al perfect geluid want ik heb een marantz versterker met 2 tannoy mx2's dus eigenlijk is het onzin.........
ik denk dat ik het toch maar niet doe....kwaliteit zal toch minder zijn ondanks de 'suround' want ze overtreffen mijn tannoy's never ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verstandig! Om twee kwalitatief goede stereospeakers met een surround systeem in geluidskwaliteit te overtreffen, dat wordt een dure zaak, dan heb je namenlijk 5 goede luidsprekers met dito subwoofer nodig.

Dus zoals ik al eerder schreef: Een Radeon 9700 kopen en van het geld dat je nog over houd kun je lekker met je vriendin gaan stappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaffa
offtopic: maby toch maar doen dan :P

ontopic:

Ik ga lekker ff mijn geld in mijn zka houden en maby over een maand of 2 cpu upgraden naar een barton ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorrie voor mn ranzig late reactie, moest van de baas week weg, nu ontopic:

mijn post was:
Verwijderd schreef op 13 mei 2003 @ 21:34:
Ik heb, met dank aan mn pa z'n werkgever, het volgende museumstuk op mn tafel staan:

P2 400 MHz op 'n MS-6156 Micro bordje
totaal 160 MB PC133
ATI 3D rage pro 2xAGP
Lite-on LTR32 speed brander
Samsung CDromspeler
8GB harddisk
10/100 realtek
merkloze, volgens mij niet al te heldhaftige voeding
en dit alles in een prachtige Fujitsu "design" kast (jaja spuug maar op me)

Mijn zoemende vriend moet het hardst werken bij photoshop/illustrator/dreamweaver, waarbij ik met de laatste versies werk, en psd files tot ong. 8MB per 5 stuks open wil hebben (lukt nu uiteraard niet). Gamen en videoeditten heb ik helaas geen tijd voor. Verder zou een GB of 40 extra aan HDruimte de brander wat rust gunnen...

Ik ga niet overclocken. Ik wil een stil systeem, wat 24/7 moet kunnen draaien zonder dat ik bang ben voor oververhitting.
Het budget is zo'n 300 euro. Issie voor dit geld nog enigszins te upgraden of kan ik beter doorsparen voor iets helemaal nieuws? Thx!
u reageerde:
lowrider schreef op 14 May 2003 @ 14:14:
[...]

nieuwe HD is de beste optie, staat er op de voeding nog hoeveel wat ie is? verder is de proc voor de genoemde bezigheden "wel wat aan de langzame kant"
en
EXX schreef op 14 mei 2003 @ 15:02:
Idd, die kan wel wat meer CPU power gebruiken. Wat voor een revision van het MS-6156 bordje is het? De versie met BX, ZX of VIA Apollo chipset? Met een beetje mazzel kan er een Coppermine op. Dat scheelt flink in de performance.

Helaas staat dit plankje niet bij de compatibility list voor een Slot-T adaptor, van PII-400 naat Celly-1300 Tualatin is pas echt een grote sprong vooruit. Ik vermoed dat BIOS roet in het eten gooit.
klopt, is inderdaad tergend langzaam bij vlagen. Gelukkig heb ik een, overigens net zo brak, espressoapparaat in de buurt :)
Heb ff gespeurd: het is de BX 10 versie. Dr zit een 230W voeding in van het illustere merk "King Year" :P

Als ik 60 euri(?) in een Maxtor 40GB/5400rpm HD stop, houd ik nog een euro of 250 over. Kan ik hier een beetje fatsoenlijke mobo/geheugen/cpu/videokaart upgrade doen? Welke componenten zouden jullie aanbevelen, gezien de bovengenoemde gebruiksdoelen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Paulusma
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-01-2023

Piet_Paulusma

De Kraker

quote masera:
'Een Radeon 9500 is inderdaad een goede keus. Bij www.maxpc.nl hebben ze ze nog op voorraad en over het algemeen zijn de kaarten die daar weg komen wel goed te modden. Die raad ik je dus ook aan.'

Als ik bij bij die site kijk scheelt 9500pro maar een paar euro met 9700 of bedoel je met modden 9700pro of 9500 met 9700 of 9500 met 9700pro of is het allemaal modderen. :)

Alleen de computer is wisselvalliger dan het weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Piet_Paulusma schreef op 21 mei 2003 @ 00:57:
quote masera:
'Een Radeon 9500 is inderdaad een goede keus. Bij www.maxpc.nl hebben ze ze nog op voorraad en over het algemeen zijn de kaarten die daar weg komen wel goed te modden. Die raad ik je dus ook aan.'

Als ik bij bij die site kijk scheelt 9500pro maar een paar euro met 9700 of bedoel je met modden 9700pro of 9500 met 9700 of 9500 met 9700pro of is het allemaal modderen. :)
Je zegt het allemaal heel vaag, maar kijk hier eens:

ATI Radeon 9500 rebuild --> 9700 (PRO) - Deel 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien de poll van het bovengenoemde topic niet meer zichtbaar is, wil ik Piet_Paulusma nog even meedelen dat de kans op een geslaagde, van beeldfouten vrije mod ruim 40% was als je de goede versie van de 9500 non pro wist te bemachtigen. In de tijd dat een Radeon 9700 ongeveer 300 euro koste en de Radeon 9500 non pro 190 euro, was die 9500 best een interessante keus.

Alle DirectX 9.0 features, sneller dan de instapkaarten zoals de Geforce MX en de Radeon 9000. Welliswaar leverd hij in hoge resoluties met AA & AF ingeschakkeld nog maar 30 a 50 % van de prestaties van de 9700, maar daarvoor was hij duidelijk goedkoper en ruim 40% kans dat je hem kon 'omtoveren' tot een 9700.

Maar nu, nu het prijsverschil van 110 euro naar 40 euro gedaald is te gokken terwijl je zelfs met de juiste, modbare versie (die bovendien schaarser aan het worden is) de kans groter is dat de mod niet perfect slaagt dan wel, vind ik zelf niet meer verstandig.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Laatst online: 10-09 19:10

FongWan

The Stormrider ...

Hier zijn de specs van mijn computer (zit nu niet thuis dus niet alle specs zijn compleet, maar hopelijk wel compleet genoeg om advies te krijgen):

Mobo: MSI MS-6309
RAM: 128MB (weet helaas niet welk merk)
Grafische kaart: Riva TNT2
Brander: Acer
CD-rom: 48 speed
Harddisk 1: 7GB
Harddisk 2: 15GB
Voeding: 250Watt

Software die ik meestal gebruik (al dan niet gelijktijdig):
Office XP, Dreamweaver, Flash, Photoshop, Paint shop pro, Corel Draw

PC gebruik:
Voornamelijk webdesign, foto's bewerken, surfen op internet, office (spreekt voor zich neem ik aan) en wat oudere games.

Nu het verhaal:
Een nieuwe mobo, proc, voeding etc is op dit moment GEEN optie !!!
Dit vanwege verschillende redenen. Misschien aan het einde van het jaar maar dat is nog maar afwachten. Vandaar deze upgrade. Dus ik wil niet al te veel geld uitgeven. Budget komt aan het einde van mijn verhaal.

Prijzen zijn van de site van MyCom, aangezien ik daar waarschijnlijk al mijn spul ga halen.

1) Mijn pc loopt traag als ik meerdere dingen tegelijk draai. Dit heeft de maken met mijn RAM, te weinig zoals je kan zien aan de specs en mijn pc gebruik.

Oplossing: meer RAM, echter dit zijn 168 pin modules.
Wat is het beste aan te raden? 512 MB of 256MB upgrade?
512MB gaat mij ongeveer 95 euro kosten en 256MB ongeveer 47 euro

Die wil ik dan dus naast mijn huidige 128MB gaan gebruiken door hem ernaast te prikken in DIMM1 en de 128MB te verhuizen in DIMM2. Zodat ik totaal 128MB + nieuwe RAM = ??? heb.
Het mobo ondersteunt Table Free memory, dan klopt mijn beredenering toch?

2) Mijn cd-rom is dood dus een nieuwe erin, dat zal een dvd-rom worden.
Namelijk een Aopen van 49 euro.

3) Mijn 2e harddisk is aan het overlijden. Hoe ik dit weet? Ik heb een tijdje geleden tijdens het opstarten de volgende fout melding gehad:
Primary slave drive S.M.A.R.T. error, en toen kon Windows mijn harddisk voor 2 weken NIET vinden. Op dit moment wordt de harddisk wel gevonden maar ik neem geen risico dus ouwe eruit en een nieuwe erin.
Daarnaast is het zo dat mijn mobo Ultra DMA van 33 of 66 ondersteunt.
Zal die nieuwe harddisk het wel goed doen?

De keuze is als volgt: een western digital 8MB, 7200RPM, IDE ATA/100 van 80GB of 120GB ???
De 80GB gaat me 119 euro kosten en de 120GB 159 euro.

Ten slotte wil er nogmaals bij zeggen dat ik misschien van plan ben om aan het einde van het jaar een nieuwe mobo, proc en voeding te gaan kopen. Maar dat het op dit moment [/b]GEEN[/b] optie is.
De harddisk en dvd speler en de andere oude meuk zijn dan herbruikbaar dus dat is denk ik geen probleem.
Het probleem is dat ik dan dus weer opnieuw RAM moeten kopen als ik mijn mobo ga updraden, vandaar dat ik zit te twijfelen tussen een 256MB of 512MB RAM.

Het maximale budget is in mijn geval 300 euro.
Tijdsbestek: wil misschien morgen of overmorgen al die zooi halen.
Alvast bedankt voor de hulp.

[ Voor 3% gewijzigd door FongWan op 22-05-2003 13:04 ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 12:15

Pubbert

random gestoord

FongWan schreef op 22 May 2003 @ 13:00:
Hier zijn de specs van mijn computer (zit nu niet thuis dus niet alle specs zijn compleet, maar hopelijk wel compleet genoeg om advies te krijgen):

Mobo: MSI MS-6309
RAM: 128MB (weet helaas niet welk merk)
Grafische kaart: Riva TNT2
Brander: Acer
CD-rom: 48 speed
Harddisk 1: 7GB
Harddisk 2: 15GB
Voeding: 250Watt

Software die ik meestal gebruik (al dan niet gelijktijdig):
Office XP, Dreamweaver, Flash, Photoshop, Paint shop pro, Corel Draw

PC gebruik:
Voornamelijk webdesign, foto's bewerken, surfen op internet, office (spreekt voor zich neem ik aan) en wat oudere games.

Nu het verhaal:
Een nieuwe mobo, proc, voeding etc is op dit moment GEEN optie !!!
Dit vanwege verschillende redenen. Misschien aan het einde van het jaar maar dat is nog maar afwachten. Vandaar deze upgrade. Dus ik wil niet al te veel geld uitgeven. Budget komt aan het einde van mijn verhaal.

Prijzen zijn van de site van MyCom, aangezien ik daar waarschijnlijk al mijn spul ga halen.

1) Mijn pc loopt traag als ik meerdere dingen tegelijk draai. Dit heeft de maken met mijn RAM, te weinig zoals je kan zien aan de specs en mijn pc gebruik.

Oplossing: meer RAM, echter dit zijn 168 pin modules.
Wat is het beste aan te raden? 512 MB of 256MB upgrade?
512MB gaat mij ongeveer 95 euro kosten en 256MB ongeveer 47 euro

Die wil ik dan dus naast mijn huidige 128MB gaan gebruiken door hem ernaast te prikken in DIMM1 en de 128MB te verhuizen in DIMM2. Zodat ik totaal 128MB + nieuwe RAM = ??? heb.
Het mobo ondersteunt Table Free memory, dan klopt mijn beredenering toch?

2) Mijn cd-rom is dood dus een nieuwe erin, dat zal een dvd-rom worden.
Namelijk een Aopen van 49 euro.

3) Mijn 2e harddisk is aan het overlijden. Hoe ik dit weet? Ik heb een tijdje geleden tijdens het opstarten de volgende fout melding gehad:
Primary slave drive S.M.A.R.T. error, en toen kon Windows mijn harddisk voor 2 weken NIET vinden. Op dit moment wordt de harddisk wel gevonden maar ik neem geen risico dus ouwe eruit en een nieuwe erin.
Daarnaast is het zo dat mijn mobo Ultra DMA van 33 of 66 ondersteunt.
Zal die nieuwe harddisk het wel goed doen?

De keuze is als volgt: een western digital 8MB, 7200RPM, IDE ATA/100 van 80GB of 120GB ???
De 80GB gaat me 119 euro kosten en de 120GB 159 euro.

Ten slotte wil er nogmaals bij zeggen dat ik misschien van plan ben om aan het einde van het jaar een nieuwe mobo, proc en voeding te gaan kopen. Maar dat het op dit moment [/b]GEEN[/b] optie is.
De harddisk en dvd speler en de andere oude meuk zijn dan herbruikbaar dus dat is denk ik geen probleem.
Het probleem is dat ik dan dus weer opnieuw RAM moeten kopen als ik mijn mobo ga updraden, vandaar dat ik zit te twijfelen tussen een 256MB of 512MB RAM.

Het maximale budget is in mijn geval 300 euro.
Tijdsbestek: wil misschien morgen of overmorgen al die zooi halen.
Alvast bedankt voor de hulp.
Je hebt denk ik aan 256mb erlangs meer dan genoeg :) De programma's die jij gebruikt zullen nooit meer dan 256mb innemen naar mij mening. En je hebt dan met die oude erbij 384mbram.

Als je nog ATA66 hebt moet je opletten met welke disk je neemt, ATA66 ondersteund imo geen 120gb, maar dan kun je nog altijd met 2x 60 gb aan partities gaan werken.

256MB PC133 = 29 €
80 GB pc2700 8mb = 119 €

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 12:34

EXX

EXtended eXchange

ATA 66 ondersteunt probleemloos 120 GB drives. De grens ligt pas bij 137 (decimale) GB. Wel moet BIOS dit ondersteunen.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Dond3r schreef op 22 May 2003 @ 13:19:
[...]

Je hebt denk ik aan 256mb erlangs meer dan genoeg :) De programma's die jij gebruikt zullen nooit meer dan 256mb innemen naar mij mening. En je hebt dan met die oude erbij 384mbram.

Als je nog ATA66 hebt moet je opletten met welke disk je neemt, ATA66 ondersteund imo geen 120gb, maar dan kun je nog altijd met 2x 60 gb aan partities gaan werken.

256MB PC133 = 29 €
80 GB pc2700 8mb = 119 €
Weet je dat zeker dat ik niet meer dan 256MB hoef te kopen ???
Zelfs niet als ik dus bijvoorbeeld Winamp, Dreamweaver, Flash en Photoshop naast elkaar heb draaien ???
EXX schreef op 22 mei 2003 @ 13:34:
ATA 66 ondersteunt probleemloos 120 GB drives. De grens ligt pas bij 137 (decimale) GB. Wel moet BIOS dit ondersteunen.
hmmm nu ga ik echt twijfelen tussen een 80GB of 120GB.
Stel dat ik een 120GB koop en die wordt niet ondersteund in de bios, dan zal ik neem ik aan dus een bios update moeten uitvoeren. Klopt dat ???
Punt is alleen dat ik niet weet of er een bios update is voor mijn mobo waardoor die dan wel een 120GB gaat ondersteunen.

Ik ga ff snel op de MSI site kijken naar de bios updates.
Kan iemand mij met zekerheid antwoorden dat mijn mobo die 120GB gaat ondersteunen ???

Trouwens, ik ga die nieuwe harddisk toch partitioneren met partities die max. 50GB zullen zijn. Geldt het verhaal van ondersteuning van een 120GB harddisk dan nog?

edit:
arghhh ... |:( |:( |:(
Kom net van de msi site, er zijn inderdaad bios updates waardoor er harddisks groter dan 100GB ondersteunt worden echter zijn deze allemaal voor AMI bios. Ik weet het niet zeker maar ik dacht dat ik een AWARD bios heb.
Dat wordt straks thuis toch maar eens goed opletten bij het opstarten.

Ze hebben trouwens ook een proggie dat live update 2 heet. Kan je je bios mee updaten. Denk dat ik dat gewoon ga gebruiken i.p.v. gewoon een update te downloaden en zelf handmatig te installeren.

MSI Live Update™ 2 is the total solution for all users' requirements about BIOS and Drivers. MSI Live Update™ 2 includes:

Live BIOS™
Live Driver™
Live VGA BIOS™
Live VGA Driver™
Live Utility™
Live Monitor™

[ Voor 23% gewijzigd door FongWan op 22-05-2003 14:11 ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FongWan schreef op 22 May 2003 @ 13:47:
[...]

Weet je dat zeker dat ik niet meer dan 256MB hoef te kopen ???
Zelfs niet als ik dus bijvoorbeeld Winamp, Dreamweaver, Flash en Photoshop naast elkaar heb draaien ???

[...]

hmmm nu ga ik echt twijfelen tussen een 80GB of 120GB.
Stel dat ik een 120GB koop en die wordt niet ondersteund in de bios, dan zal ik neem ik aan dus een bios update moeten uitvoeren. Klopt dat ???
Punt is alleen dat ik niet weet of er een bios update is voor mijn mobo waardoor die dan wel een 120GB gaat ondersteunen.

Ik ga ff snel op de MSI site kijken naar de bios updates.
Kan iemand mij met zekerheid antwoorden dat mijn mobo die 120GB gaat ondersteunen ???

Trouwens, ik ga die nieuwe harddisk toch partitioneren met partities die max. 50GB zullen zijn. Geldt het verhaal van ondersteuning van een 120GB harddisk dan nog?

edit:
arghhh ... |:( |:( |:(
Kom net van de msi site, er zijn inderdaad bios updates waardoor er harddisks groter dan 100GB ondersteunt worden echter zijn deze allemaal voor AMI bios. Ik weet het niet zeker maar ik dacht dat ik een AWARD bios heb.
Dat wordt straks thuis toch maar eens goed opletten bij het opstarten.

Ze hebben trouwens ook een proggie dat live update 2 heet. Kan je je bios mee updaten. Denk dat ik dat gewoon ga gebruiken i.p.v. gewoon een update te downloaden en zelf handmatig te installeren.

MSI Live Update™ 2 is the total solution for all users' requirements about BIOS and Drivers. MSI Live Update™ 2 includes:

Live BIOS™
Live Driver™
Live VGA BIOS™
Live VGA Driver™
Live Utility™
Live Monitor™
Met 384 mb geheugen heb je voor die programma's echt genoeg, met 256 zou het waarschijnlijk zelfs al goed lukken.

En het partitioneren werkt volgens mij niet omdat het echt om de grote van de harde schijf gaat en niet van de partities apart.

En je kunt in je bios wel voor de zekerheid kijken wat voor bios je hebt, staat meestal wel ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Bedankt voor de hulp.

Heb net in de bios gekeken en ik heb gewoon AMI bios.
Was in de war met mijn ouwe computer die mijn ouders nu gebruiken, die heeft namelijk wel AWARD bios. 8)7

Anyway, ben nu al mijn files snel aan het overkopieren naar mijn ouwe comp en ga dan straks dat live update proggie installeren en runnen.

Ben er nu helemaal uit. Ik ga voor een 120GB harddisk, 256MBram en die DVD rom speler.

[ Voor 8% gewijzigd door FongWan op 22-05-2003 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FongWan schreef op 22 May 2003 @ 18:31:
Bedankt voor de hulp.

Heb net in de bios gekeken en ik heb gewoon AMI bios.
Was in de war met mijn ouwe computer die mijn ouders nu gebruiken, die heeft namelijk wel AWARD bios. 8)7

Anyway, ben nu al mijn files snel aan het overkopieren naar mijn ouwe comp en ga dan straks dat live update proggie installeren en runnen.

Ben er nu helemaal uit. Ik ga voor een 120GB harddisk, 256MBram en die DVD rom speler.
Mooi zo, goede keus :)

Nog veel plezier met je nieuwe hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje...
Ik heb op dit moment een AMD 2000+XP, Soltek SL-75DRV2, 512 DDR PC2100. Is het een goede move/upgrade om deze te vervangen door het volgende:

Asus P4T-E, S-478, 400Mhz FSB, i850, 4xRIMM, AUDIO voor 72 euro
P4 2,4 ghz voor 169 euro en 256 Rimm Samsung voor 60 euro

mobo van de B-lijst van Informatique dus zonder doos, maar wel nieuw net zoals de proc. Rimmetjes van een vriend.

Is dit wel een goede upgrade?? of kan ik beter iets anders doen??

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2003 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om je vraag te kunnen beantwoorden is het handig om iets meer gegevens te hebben over wat je met je PC wilt doen en welke overige hardware je er in hebt zitten. Maar als je vooral meer power tijdens het gamen nodig hebt, dan kan ik je nu al vertellen dat het een zeer matige upgrade zal zijn die zijn geld niet waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:49

Hu9o

Schokkend

Ik heb:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Kast                ATX Midi Tower 300 Watt 
Processor           AMD Athlon Thunderbird 1333 MHz 
Moederbord          ASUS A7V266 
Geheugen            512 MB SDRAM (2x 256) 133MHz 
Videokaart          ASUS V7700 64MB  
Geluidskaart        Terratec DMX X-Fire 
Hardeschijf         20GB 7200rmp + 40 GB 7200rpm Maxtor 
Brander             Philiphs CDRW 2010 series 20x10x40x 
Monitor             LG Flatron 915FT plus 
Digital camera      Thrust Spyc@m 300 Voice 
Keyboard            Standaard Windows Toetsenbord 
Muis                Microsoft Optical Mouse 
Boxen               Philips A3.500 
Tablet              Lenco 
Floppy Drive        3.5" 1.44 Mb 
OS                  Windows XP Professional 
Netwerkkaart        FAST 10-100Mbps PCI ETHERNET CARD 
ISP                 @Home

Ik wil:
upgraden door m'n GF2 te vervangen door een Radeon 9700 (non?) pro.
Ik speel vooral games op m'n pc en ook programmeer ik een beetje.
Desktop heb ik altijd in 1600x1200 en dit wil ik wel blijven doen.

Vraag:
Is het wel handig om alleen de videokaart te upgraden? Wat zal de snelheids winst zijn? M'n mobo is AGP 2x de 9700 kaarten zijn 4x en 8x, geeft dit nog problemen?

Budget:
Een vast bedrag heb ik niet, maar wil voor zo min mogelijk klaar zijn en er zo lang mogelijk mee doen.

Indien er informatie ontbreekt zal ik dit nog aanvullen.

edit:
Layout verbeterd

[ Voor 34% gewijzigd door Hu9o op 23-05-2003 11:14 ]

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het hangt een beetje van het type game af, sommige zijn meer CPU en andere zijn meer GPU afhankelijk. Een prima test waarin deze invloed nader onderzocht is is:

http://www6.tomshardware.com/graphic/20030120/index.html

En hoewel je mobo en cpu niet meer echt up-to-date zijn, voor de meeste games is een TB-1333 met 512MB Sdram ruim voldoende en ga je er met een Radeon 9700 in de meeste games fors op vooruit en vind ik het een zeer verstandige upgrade. Voor problemen met een AGP 8X kaart op AGP 4X snelheid hoef je zeker niet bang te zijn.

Gezien het gegeven dat je mobo/CPU toch een lichte bottleneck vormt, zou ik zelf liever een 9700 non pro van 220 euro nemen i.p.v. een 9700 pro van dik 300 euro. Voor games die vooral GPU-power nodig hebben, daar is de gewone 9700 snel genoeg en bij de games die vooral meer CPU-power nodig hebben, daar helpt logischerwijs de bijna 100 euro duurdere 9700 pro niet veel.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2003 12:20 . Reden: AGP speed vergeten! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:49

Hu9o

Schokkend

Dank Meneer_E, aan zo'n antwoord heb ik tenminste iets.

Alleen dat AGP verhaal, m'n mobo ondersteund tot AGP 2x maar de Radeon 9700 is een AGP 4x / 8x kaart. Daar staat 2x niet bij, betekend dit dat de videokaart niet werkt op mijn mobo?
In m'n manual staat 2x/4x dus geen probleem :Y)

Denk dat ik voor de 9700 ga!!!

[ Voor 18% gewijzigd door Hu9o op 23-05-2003 12:58 ]

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 11:00
Ik heb het in deel 4 ook al gevraagt, maar ik ben er nog niet helemaal overuit, dus hopelijk nu iets meer reacties :)

Ik heb:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Processor           AMD XP 1800+ 
Moederbord          MSI K7T Turbo2 
Videokaart          Asus Geforce 4 ti4600 
Geluidskaart        onboard AC'97 :X
Hardeschijf         120 GB Maxtor 7200 rpm (2mb cache) 
CD/DVD              LG 24x10x40 burner en LG DVD 16x48 
Monitor             Philips 17" CRT en Philips 17" TFT 
Keyboard            Logitech wireless optical desktop DVD 
Muis                Logitech corless mouseman optical 
Netwerkkaart        Realtek 10/100

Ik ben absoluut niet vies van Games (FPS en stategie). Verder internet ik veel, bekijk ik films via TV-out en ben ik PHP/ASP devver.

Wat ik in het vorige deel zei over een kant en klaar systeem moeten we maar vergeten. Ik haal alle onderdelen los en zet ze op een vrije dag (die ik dan neem ;) ) rustig in elkaar.

Mijn budget is vrij hoog, namelijk €1500. Maar iets erboven mag natuurlijk.
Het hoeft niet op, maar mág natuurlijk wel.

[ Voor 3% gewijzigd door internetinfo op 23-05-2003 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:22

BeaM-R

Powerrrrr

Case Thermaltake Xaser II 5000
Voeding Klax 350W with Dual blue led Fan
Moederbord MSI KT4 Ultra
Processor AMD Athlon XP2000+ Tbred
Geheugen Samsung pc2700 2x256MB DDR333 CAS 2.5
Harddisk 1 IBM 60GXP 40GB 7200rpm 2MB
Harddisk 2 Western Digital Caviar 80GB 7200rpm 8MB
Videokaart Leadtek GeForce 4 Ti4200 64MB DDR TV-Out @ 300/635MHz
Monitor Iiyama MA901U Vision Master pro452 19"
CD/DVD-Drive Lite-on 16/48x DVD black
CD-RW Drive Lite-on CD-RW 52x24x52 black
Geluidskaart Onboard 6-channel audio + SPDIF out
Netwerkkaart 2x Genius 10/100Mbit
Speakers Labtec Pulse 424 2.1 Surround
Toetsenbord Logitech Cordless Desktop iTouch
Muis Logitech Cordless Mouse
CPU Fan Thermaltake Volcano 7+
Case Fans 80x80x25mm 2x front, 2x back, 1x sidepanel
L.I.S red LCD 2x20

Heeft het zin om hier iets aan up te graden? Of beter om nog even te wachten?
heb een budget van rond de 250/300 euro.

Gebruik hem voornamelijk voor games, films kijken etc.

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

internetinfo schreef op 23 May 2003 @ 19:09:
Ik heb het in deel 4 ook al gevraagt, maar ik ben er nog niet helemaal overuit, dus hopelijk nu iets meer reacties :)

Ik heb:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Processor           AMD XP 1800+ 
Moederbord          MSI K7T Turbo2 
Videokaart          Asus Geforce 4 ti4600 
Geluidskaart        onboard AC'97 :X
Hardeschijf         120 GB Maxtor 7200 rpm (2mb cache) 
CD/DVD              LG 24x10x40 burner en LG DVD 16x48 
Monitor             Philips 17" CRT en Philips 17" TFT 
Keyboard            Logitech wireless optical desktop DVD 
Muis                Logitech corless mouseman optical 
Netwerkkaart        Realtek 10/100

Ik ben absoluut niet vies van Games (FPS en stategie). Verder internet ik veel, bekijk ik films via TV-out en ben ik PHP/ASP devver.

Wat ik in het vorige deel zei over een kant en klaar systeem moeten we maar vergeten. Ik haal alle onderdelen los en zet ze op een vrije dag (die ik dan neem ;) ) rustig in elkaar.

Mijn budget is vrij hoog, namelijk €1500. Maar iets erboven mag natuurlijk.
Het hoeft niet op, maar mág natuurlijk wel.
Ik zou je videokaart nog niet upgraden, met die kaart is het nog heel goed te doen. Een mobo, cpu en geheugen upgrade zou het meest voor de hand liggen. Ik zou voor het volgende setje gaan:

Asus A7n8x , 100 euro

Een zeer goed Nforce 2 bord wat als 1 van de besten presteert.

AMD Athlon XP 2800+ (2,08GHz, 512KB, Boxed) 200 euro

Als processor de 2800 + Barton, met 512 kb cache :9. Erg snelle processors en de prijs valt nog mee.

512MB PC2700 DDR SDRAM Rood (Dane-Elec) X 2 = 130 euro

2 reepjes geheugen zodat het dual channel werkt wat altijd wat sneller dan single is.

Met elkaar word dit 430 euro. Je hebt dan ook meteen een nieuwe geluidskaart, de onboard sound van de nforce is erg goed 6 channel geluid. Verder zou ik niets upgraden, het systeem is dan weer top in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeaM-R schreef op 23 May 2003 @ 19:24:
Case Thermaltake Xaser II 5000
Voeding Klax 350W with Dual blue led Fan
Moederbord MSI KT4 Ultra
Processor AMD Athlon XP2000+ Tbred
Geheugen Samsung pc2700 2x256MB DDR333 CAS 2.5
Harddisk 1 IBM 60GXP 40GB 7200rpm 2MB
Harddisk 2 Western Digital Caviar 80GB 7200rpm 8MB
Videokaart Leadtek GeForce 4 Ti4200 64MB DDR TV-Out @ 300/635MHz
Monitor Iiyama MA901U Vision Master pro452 19"
CD/DVD-Drive Lite-on 16/48x DVD black
CD-RW Drive Lite-on CD-RW 52x24x52 black
Geluidskaart Onboard 6-channel audio + SPDIF out
Netwerkkaart 2x Genius 10/100Mbit
Speakers Labtec Pulse 424 2.1 Surround
Toetsenbord Logitech Cordless Desktop iTouch
Muis Logitech Cordless Mouse
CPU Fan Thermaltake Volcano 7+
Case Fans 80x80x25mm 2x front, 2x back, 1x sidepanel
L.I.S red LCD 2x20

Heeft het zin om hier iets aan up te graden? Of beter om nog even te wachten?
heb een budget van rond de 250/300 euro.

Gebruik hem voornamelijk voor games, films kijken etc.
Als ik iets zou upgraden zou het de videokaart zijn. Maar ga zelf eens na welke spellen je speelt met welke framerate, draait het nog boven de ~ 35 FPS op de gewenste resolutie? Dan heeft het geen nut om up te graden en kun je het best gewoon wachten tot het echt nut heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 20:41:
[...]
AMD Athlon XP 2800+ (2,08GHz, 512KB, Boxed) 200 euro

Als processor de 2800 + Barton, met 512 kb cache :9. Erg snelle processors en de prijs valt nog mee.

Met elkaar word dit 430 euro. Je hebt dan ook meteen een nieuwe geluidskaart, de onboard sound van de nforce is erg goed 6 channel geluid. Verder zou ik niets upgraden, het systeem is dan weer top in orde.
Waarom maar 2 GHz als Intel er al 3.06 heeft? Omdat het AMD is?

En verder, ik heb nou juist lopen sparen voor dit budget en dan ben ik met 430 al klaar :'(
Ik had zelf ook al iets in gedachte, namelijk:

Intel Pentium 4 3.06 GHz HT 533MHz S478 Boxed €467
Asus P4T533-C Intel i850E Socket 478 U100 Sound RAMBUS €149
2xDDR 512 MB PC2700 A-Merk €150
ToPower Active PFC 420W P4/2 Fans €79
Chieftec Dragon Big DA-01W-D 340W Wit €127

Totaal: €987

Is dit een beetje goedlopende set? Ik wil er evt ook nog wel een DVD burner bij, die DVD+/-R / +/-RW moet kunnen plus een leuke 4.1 (niet hoger) soundset.
Misschien nog wel een Philips 17" TFT, dan heb ik twee dezelfde :9 en geen TFT -> CRT hoofdpijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApplePie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01 16:15
internetinfo schreef op 23 May 2003 @ 21:30:
[...]

En verder, ik heb nou juist lopen sparen voor dit budget en dan ben ik met 430 al klaar :'(

Is dit een beetje goedlopende set? Ik wil er evt ook nog wel een DVD burner bij, die DVD+/-R / +/-RW moet kunnen plus een leuke 4.1 (niet hoger) soundset.
Misschien nog wel een Philips 17" TFT, dan heb ik twee dezelfde :9 en geen TFT -> CRT hoofdpijn ;)
Asus P4t533-c = RDRAM = RIMM geheugen
daar kun je dus geen 2x DDR 512 pc2700 ingooien...

je zult RIMM geheugen moeten komen dan, bijv. 2 RIMM for RIMM3200/RIMM4200 memory

[ Voor 3% gewijzigd door ApplePie op 23-05-2003 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
quote van site:
4x RAMBUS 1066 MHz geheugenbank
|:(

Verkeerd bordje dus? PC800 klinkt mij langzamer in de oortjes als PC2700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApplePie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01 16:15

deze combi van jou werkt niet.
DDR memory in een RAMBUS bordje.

je geheugen moet je veranderen, dan ben je klaar.....
that's all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

internetinfo schreef op 23 May 2003 @ 21:30:
[...]

Rambus is ook erg snel hoor, meestal zelfs sneller, maar het is gewoon enorm duur. En ik koos voor dat setje omdat het niet echt veel trager is dan die 3.06 ghz maar toch de helft (!) goedkoper. Het hoeft natuurlijk hiet op hè, er zijn genoeg andere dingen op de wereld dan die pc :P. Ik zou nooit 467 euro voor een cpu geven, maar als jij het er voor over hebt kun je dat gewoon doen.

Voor een goed DDR mobo zou ik voor een Asus P4C800 Deluxe Intel Canterwood gaan, echt een supersnel dual channel mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik sluit me helemaal bij Masera aan.
Tegenwoordig kost RDR (rambus) ram je wel niet zoveel meer, maar het is een verdwijnende sector en daarbij is het snelste DDRram sneller, dus zou ik niet meer gokken op rdr, maar voor ddr gaan. Het is makkelijker verkrijgbaar, iets goedkoper, sneller en de nieuwe standaard :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
Ok, dus dat komt neer op het volgende:

Asus A7N8X nForce2 €119
AMD Athlon XP 2800+ (2075MHz) 333MHz 512kb €227
DDR 512 MB PC2700 X2 €150

Dat is dus in totaal €507 bij een online shop, dus geen pricewatch incl verzendkosten. Ik heb niet zoveel zin om het ene onderdeel hier te halen en het andere daar. Alles bij een winkel en toevallig lukt dat dus bij computerland.nl

Maar toch blijf ik het vreemd vinden dat jullie maar een 2.08 GHz adviezeren op een budget van 1500 euro...

[ Voor 20% gewijzigd door internetinfo op 24-05-2003 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

internetinfo schreef op 24 May 2003 @ 12:08:
Ok, dus dat komt neer op het volgende:

Asus A7N8X nForce2 €119
AMD Athlon XP 2800+ (2075MHz) 333MHz 512kb €227
DDR 512 MB PC2700 X2 €150

Dat is dus in totaal €507 bij een online shop, dus geen pricewatch incl verzendkosten. Ik heb niet zoveel zin om het ene onderdeel hier te halen en het andere daar. Alles bij een winkel en toevallig lukt dat dus bij computerland.nl

Maar toch blijf ik het vreemd vinden dat jullie maar een 2.08 GHz adviezeren op een budget van 1500 euro...
Bij 1 shop bestellen is inderdaad het best, zou ik ook doen.

En je moet niet naar de MHz kijken, die 2.08 ghz presteert even goed als een Pentium 4 2.8 ghz. En als je dan kijkt dat de 3.06 GHz zo duur is zou ik gewoon voor die AMD gaan. Maar als jij echt je geld kwijt wilt mag je het gewoon doen hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
internetinfo: je kan natuurlijk ook een dual nemen, maar ik dacht (en denk) dat je dat gewoon niet nodig hebt. Maar als jij het leuk vindt, neem er dan gerust eentje hoor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
Verwijderd schreef op 24 May 2003 @ 17:18:
internetinfo: je kan natuurlijk ook een dual nemen, maar ik dacht (en denk) dat je dat gewoon niet nodig hebt. Maar als jij het leuk vindt, neem er dan gerust eentje hoor :).
Ehh, dual proc voor een non-fotoshopper/video bewerker oid :o Ik denk niet dat dat nodig is. Dreamweaver, Flash, winamp, Trillian, Outlook, en-nog-wat-andere-zooi trekt ie allemaal wel.
Het ging er mij gewoon om dat ik niet wist dat de AMD 2800+ (2.08 GHz) vergelijkbaar is met een Intel P4 met 3.06 GHz.
Wat ik me ook afvraag is waarom ik persé een nForce moederbord geadviseerd krijg, terwijl ik aangeef een GF 4 ti4600 te hebben.

Sorry jongens, ik ben de laatste tijd niet meer echt op de hoogte geloof ik 7(8)7

[ Voor 9% gewijzigd door internetinfo op 24-05-2003 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

internetinfo schreef op 24 May 2003 @ 17:44:
[...]

Ehh, dual proc voor een non-fotoshopper/video bewerker oid :o Ik denk niet dat dat nodig is. Dreamweaver, Flash, winamp, Trillian, Outlook, en-nog-wat-andere-zooi trekt ie allemaal wel.
Het ging er mij gewoon om dat ik niet wist dat de AMD 2800+ (2.08 GHz) vergelijkbaar is met een Intel P4 met 3.06 GHz.
Wat ik me ook afvraag is waarom ik persé een nForce moederbord geadviseerd krijg, terwijl ik aangeef een GF 4 ti4600 te hebben.

Sorry jongens, ik ben de laatste tijd niet meer echt op de hoogte geloof ik 7(8)7
Dual cpu is inderdaad niet nodig.

En waarom betrek jij de chipset van je moederbord bij je videokaart :D . Die Nforce 2 is gewoon de chipset (north- en southbrigde) op het moederbord. Er zijn voor AMD nu 3 chipsets die concurreren met elkaar, de Sis 746, Via kt400 en Nforce 2. Van die 3 is de Nforce 2 het snelst, daarom krijg je die geadviseerd. Je videokaart heeft daar niet veel mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
Ok, ik heb dus de knoop doorgehakt. Noem me maar een <insert favoriete scheldwoord>, maar hij komt naar mij :P

Asus P4C800 Deluxe Intel i875P Socket 478 €225
Intel Pentium 4 3.0C GHz HT 800MHz S478 Boxed €499 ( :/ )
DDR 512 MB PC3200 A-Merk 2x €230
Chieftec Dragon Big DA-01W-D 340W Wit €129

Totaalprijs niet lezen Masera ;) €1094,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casemodder
  • Laatst online: 13-09 14:43

casemodder

--->

Hallo,

dit is mijn huidige systeem:

Case: midi tower 300Watt
Proccesor:AMD 2400+
mobo:MSI KT3 Ultra 2
geheugen 512 mb ddr 333Mhz
Harddisk:maxtor 80 GB ATA 133
Videokaart: geforce 4 MX440
Monitor: Medion 19"
CDRW: Liteon 40x12x48
Geluid: onboard 6 kanaals met spdif in en out
Netwerk: 2x realtek 8139

Ik heb te besteden: €500

Ik heb geen idee wat ik kan upgraden jullie een idee?

Ik speel vaak zware games (zoals Postal2 en vice city) en ik internet veel.

Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
internetinfo schreef op 24 mei 2003 @ 19:47:
Ok, ik heb dus de knoop doorgehakt. Noem me maar een <insert favoriete scheldwoord>, maar hij komt naar mij :P

Asus P4C800 Deluxe Intel i875P Socket 478 €225
Intel Pentium 4 3.0C GHz HT 800MHz S478 Boxed €499 ( :/ )
DDR 512 MB PC3200 A-Merk 2x €230
Chieftec Dragon Big DA-01W-D 340W Wit €129

Totaalprijs niet lezen Masera ;) €1094,-
nou, viel spass ermee dan :)

Het blijft natuurlijk een superbak zo eh, en ook coole kast :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
casemodder schreef op 24 May 2003 @ 19:59:
Hallo,

Radeon 9700 heb jij nodig, kost je <300 euro.

Voor de rest ziet die computer er super uit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

casemodder schreef op 24 mei 2003 @ 19:59:
Hallo,

Je Pc is prima,maar je videokaart = :r
Dus wat gaan we doen voor 500 eurotjes , de snelst mogelijke videokaart halen (radeon 9700 of 9800 pro) _/-\o_
En mocht je nog geld overhouden kun je altijd nog wat meer ram erin prikken , meer is altijd beter ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2003 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
Verwijderd schreef op 24 mei 2003 @ 21:03:
[...]

nou, viel spass ermee dan :)

Het blijft natuurlijk een superbak zo eh, en ook coole kast :).
Zal wel lukken denk ik, alleen moet ik dus niet de proc verneuken bij het monteren wat ik dus een tijdje terug voor een vriend van me heb gedaan met een AMD XP2600 :X
Of worden de boxed CPU's tegenwoordig ook echt boxed verzonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjenl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 20:31
Hoi, mijn voor-upgrade-rijpe systeem bestaat uit het volgende:
Asus A7V-E mobo
AMD Athlon 900MHz
256MB PC133 SDRAM
Asus V7100 AGP 32MB videokaart
Philips 105S 15" CRT-monitor
Creative 128PCI geluidskaart
Realtek netwerkkaart (of in elk geval standaard netwerkkaart met realtek chip)
Promise Ultra133 TX2 (2x IDE-133 aansluitingen; 4 apparaten)
Maxtor 30GB HDD (C-schijf)
Maxtor 20GB HDD
Maxtor 80GB HDD
Plextor cd-rewriter
Hitachi dvd-speler
Standaard atapi 52x cd-romspeler
Standaard FDD

Ik heb € 500,- beschikbaar voor een upgrade.
Gebruik de pc voor muziek, internet, chat, html/php-dev, irc, photoshop etc. etc. Allerlei programma's (groot en klein), ik hou ervan veel open te hebben staan ;). Ik speel weinig tot geen games, maar voor de rest doe ik eigenlijk alles wat op een pc kan :)

"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb:

AMD Athlon 2000+
koeler:Arctic Cooling COPPER Silent
Mobo EPOX 8k5a met rate control
300 Watt voeding
512 MB DDR-SDRAM
AOpen 48x24x28
Sony DVD 40x
Maxtor 60 GB, 7200 rpm
Geforce4 Ti4200SE 128MB
Soundblaster 5.1
on board netwerkkaart

situatie:
Ik heb een probleem dat mijn pc soms uitvalt, ook al voert het bijna niets uit. Er is dan geen input/output meer. Het enige wat ik kan doen is mijn power aan de voeding uit/aan zetten. Daarna kan mijn pc weer aangezet worden. Het rare is dat ik daar pas na 2 maanden last van kreeg.
Wanneer ik mijn pc opnieuw opstart is de temperatuur van het systeem 35 graden en de processor komt net terug van de 70 graden. in mijn bios staat auto-shutdown uit (of heel hoog) maar toch gebeurt het steeds.

Mijn vraag lijkt off-topic, maar is het niet. mijn vraag is, hoe kan ik mijn processortemperatuur onder de 70 graden houden. Is het voldoende om een 2e kastkoeler te kopen? Of moet ik een betere processorkoeler proberen?
mijn huidige koeler is Arctic Cooling COPPER Silent
(http://www.bora-computer....shop&funk=moreinfo&id=273)
recap: Mijn vraag is dus of een 2 kastkoeler voldoende is en welke koeler ik moet kopen voor mijn processor als dat nodig is. (PS, graag referreren naar een koeler op de site van mycom omdat ik em daar wil kopen.
(http://silverapp1.mycom.n...re/section.do?section=141)

mijn budget is 45 euro, maar hoe goedkoper hoe liever.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2003 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

bartjenl schreef op 24 May 2003 @ 22:30:
Asus A7V-E mobo
AMD Athlon 900MHz
256MB PC133 SDRAM
Maxtor 20GB HDD
Maxtor 80GB HDD
Plextor cd-rewriter
Hitachi dvd-speler
Standaard FDD

Gebruik de pc voor muziek, internet, chat, html/php-dev, irc, photoshop etc. etc. Allerlei programma's (groot en klein), ik hou ervan veel open te hebben staan ;). Ik speel weinig tot geen games, maar voor de rest doe ik eigenlijk alles wat op een pc kan :)
doe gewoon hetzelfde als ik: koop een athlon xp2500+, nforce 2 mobo'tje, en 2x256mb ddr geheugen (neem bijvoorbeeld pc2700 cas 2). Bij mij was die xp2500+ unlocked (icm mobo) dus die loopt nu zonder moeite als een xp2800+....vele power, weinig geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
internetinfo schreef op 24 mei 2003 @ 21:46:
[...]

Zal wel lukken denk ik, alleen moet ik dus niet de proc verneuken bij het monteren wat ik dus een tijdje terug voor een vriend van me heb gedaan met een AMD XP2600 :X
Of worden de boxed CPU's tegenwoordig ook echt boxed verzonden?
okay dan.

Intel boxed processors worden sowieso boxed verzonden :). Bij AMD hoort dat ook wel zo te zijn, maar soms gaan de leveranciers er een beetje mee spelen.
En gewoon rustig die intel erin prikken, dan kan er niets fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bartjenl schreef op 24 mei 2003 @ 22:30:
Asus A7V-E mobo
AMD Athlon 900MHz
256MB PC133 SDRAM
Maxtor 20GB HDD
Maxtor 80GB HDD
Plextor cd-rewriter
Hitachi dvd-speler
Standaard FDD

Ik weet niet of je weet hoe fijn een goed en groot scherm is?
Ik zou een 19 '' trinitron/diamondtron overwegen voor dat geld en er verder 256 mb sdr bij steken. Je kan ook wel het hart van je computer upgraden, maar ik zelf zou er in ieder geval gek worden steeds naar zo'n 15'' ding te staren. Toevallig heeft mn broertje die monitor ook, dus ik ken hem en als je van een 19'' plat ding komt naar die vissenkom, is nie prettig. En zeker als photoshop / devt enzo, is een groot scherm (1600*1200) ofzo lekker handig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 May 2003 @ 23:45:
Ik heb:

AMD Athlon 2000+
koeler:Arctic Cooling COPPER Silent
Mobo EPOX 8k5a met rate control
300 Watt voeding
512 MB DDR-SDRAM
AOpen 48x24x28
Sony DVD 40x
Maxtor 60 GB, 7200 rpm
Geforce4 Ti4200SE 128MB
Soundblaster 5.1
on board netwerkkaart

situatie:
Ik heb een probleem dat mijn pc soms uitvalt, ook al voert het bijna niets uit. Er is dan geen input/output meer. Het enige wat ik kan doen is mijn power aan de voeding uit/aan zetten. Daarna kan mijn pc weer aangezet worden. Het rare is dat ik daar pas na 2 maanden last van kreeg.
Wanneer ik mijn pc opnieuw opstart is de temperatuur van het systeem 35 graden en de processor komt net terug van de 70 graden. in mijn bios staat auto-shutdown uit (of heel hoog) maar toch gebeurt het steeds.

Mijn vraag lijkt off-topic, maar is het niet. mijn vraag is, hoe kan ik mijn processortemperatuur onder de 70 graden houden. Is het voldoende om een 2e kastkoeler te kopen? Of moet ik een betere processorkoeler proberen?
mijn huidige koeler is Arctic Cooling COPPER Silent
(http://www.bora-computer....shop&funk=moreinfo&id=273)
recap: Mijn vraag is dus of een 2 kastkoeler voldoende is en welke koeler ik moet kopen voor mijn processor als dat nodig is. (PS, graag referreren naar een koeler op de site van mycom omdat ik em daar wil kopen.
(http://silverapp1.mycom.n...re/section.do?section=141)

mijn budget is 45 euro, maar hoe goedkoper hoe liever.
Ah, dit klinkt niet zo best. Volgens mij is het eerste wat je moet doen, checken of die processor koeler wel goed gemonteerd is. Met voldoende, maar ook niet teveel koelpasta dus. Want volgens mij moet die cooler gewoon je XP rond de 45 graden kunnen houden hoor.

Dus dat ff checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dr.lowtune schreef op 25 mei 2003 @ 00:49:
[...]

doe gewoon hetzelfde als ik: koop een athlon xp2500+, nforce 2 mobo'tje, en 2x256mb ddr geheugen (neem bijvoorbeeld pc2700 cas 2). Bij mij was die xp2500+ unlocked (icm mobo) dus die loopt nu zonder moeite als een xp2800+....vele power, weinig geld
jah, dat kan dus ook. Maar monitor vind ik ook wel belangrijk.

Je moet zelf maar kijken wat jij denkt dat het beste is. Waar ik voor zou gaan... ik zou het wel weten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
Verwijderd schreef op 25 May 2003 @ 08:32:
[...]

okay dan.

Intel boxed processors worden sowieso boxed verzonden :). Bij AMD hoort dat ook wel zo te zijn, maar soms gaan de leveranciers er een beetje mee spelen.
En gewoon rustig die intel erin prikken, dan kan er niets fout gaan.
Ok kewl, ik heb hem dus net besteld. Alleen heb ik ipv die Chieftec kast een Antec genomen, de Antex SX1040B-II

Afbeeldingslocatie: http://viddel.shop.tweakers.net/plaatjes/AntecCases/sx1040B-II.jpg
klik plaatje voor Viddel Webshop

Standaard al 3 case-fans plus dat de voeding wat sterker is, namelijk 400W.

Ik ga zitten wachten, bedankt voor de hulp. Deze draad kan weer verder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casemodder
  • Laatst online: 13-09 14:43

casemodder

--->

Verwijderd schreef op 24 May 2003 @ 21:22:
[...]

Je Pc is prima,maar je videokaart = :r
Dus wat gaan we doen voor 500 eurotjes , de snelst mogelijke videokaart halen (radeon 9700 of 9800 pro) _/-\o_
En mocht je nog geld overhouden kun je altijd nog wat meer ram erin prikken , meer is altijd beter ;)
zou een Nvidia FX5600 of een FX 5800 ook een goede keuze zijn?

Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
casemodder: check de reviews op internet, tomshardware.com. Beide kaarten zijn goed, de radeon is imo de beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
- Intel Mobo (SE440BX chipset)
- Intel Celeron 400mhz
- 160MB SD-RAM
- Nvidia TNT2 M64 32mb videokaart
- 3Com 10Mbit netwerk
- 8GB HD
- 40X CDrom
- Diskdrive
- Kast + 230watt voeding
- 14" Scherm
- Toetsenbord + Muis

mijn budget is ongeveer 500 euro.
En ik moet er minimaal GTA-VC op kunnen spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hielkej schreef op 25 May 2003 @ 17:40:
- Intel Mobo (SE440BX chipset)
- Intel Celeron 400mhz
- 160MB SD-RAM
- Nvidia TNT2 M64 32mb videokaart
- 3Com 10Mbit netwerk
- 8GB HD
- 40X CDrom
- Diskdrive
- Kast + 230watt voeding
- 14" Scherm
- Toetsenbord + Muis

mijn budget is ongeveer 500 euro.
En ik moet er minimaal GTA-VC op kunnen spelen :)
Asus A7n8x , 100 euro

Een zeer goed Nforce 2 bord wat als 1 van de besten presteert.

AMD Athlon XP 2500+ (1,83GHz, Boxed) € 105,-

Als processor de 2500 + met de barton core.

256MB PC2700 DDR SDRAM (Dane-Elec) X 2 = 70 euro

2 reepjes geheugen zodat het dual channel werkt wat altijd wat sneller dan single is.

Club3D ATI Radeon 9500, 140 euro

Goedkope maar redelijk goed presterende Direct X 9 kaart.

Met elkaar word dit 415 euro, dan moet er ook nog even een voeding van minstens 300 watt bij van 30 euro. Vice city zal nu erg goed spelen en als het nodig is kun je ook nog voor een grotere schijf gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:22
Ik weet absoluut niet welke videokaart ik zal moeten kopen. Heb al een jaar geen hardware nieuws gevolgt en ben dus niet zo bij.

Mijn mainbord geheugen en procesor heb ik geupdate naar een:

Intel Pentium 4 2,26GHZ 533FSB 512KB L2
Asus P4PE Mainbord 333MHZ DDR
512Mb 333MHZ DDR ram Cass2 A-merk

Nu heb ik er een GeForce III in zitten, maar wil graag een nieuwe.

Ik speel de meeste spellen op 800x600 of 1024x768, hele hoge resoluties enzo zijn niet nodig. Hij moet wel goed 2D beeld geven, aangezien ik veel in Windows werk.

Hij moet directX 9 ondersteunen, en 128MB DDR geheugen lijkt me ook wel lekker.

Ik lees wel veel reviews van kaarten, maar op de ene site zeggen ze dat Ati een goede keus is, de andere vindt nVidia weer de beste, en dan heb je die kaarten ook nog in 100 verschillende meren en maten.

Wie kan me vertellen wat voor kaart ik het beste kan kopen, mijn budget is ongeveer 240 Euro.

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel ik zelf ook zeer goede ervaringen heb met nvidia kaarten, adviseer ik je als je nu een videokaart zoekt van maximaal 240 euro toch echt een kaart met daarop een ATI Radeon 9700. Lekker snel, goed leverbaar, uitmuntende prijs/prestatieverhouding, goed uitgeziekte drivers en een uitstekende beeldkwaliteit, zowel in 2D als in 3D. Have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 13:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

...welke kaart je koopt hang af van de functies die je wilt. Maar zoals Meneer_E al zegt...die Radeon 9700 is waarschijnlijk de best keuze.

Mijd de GeforceFX chipset ( hoewel de 5900 FX schijnbaar echt weer een top product can nvidia is...ook een top prijs daartegen ) tot de storm daarover opgeklaard is!

Enjoy!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Thja, deze zou ik inderdaad kunnen nemen. Maar deze is wel meteen weer heel duur. Ik wil ook nog wat geld overhouden ..

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Radeon 9500 Non-Pro dan? Met geluk te patchen naar een 9700 Pro anders altijd nog een 9500 Non-pro op zeer leuke snelheden! Met wat patchen kun je er misschien zelf een 9500 Pro van maken, lolz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Maar dat heb ik toch niet nodig? 800x600 in games is voldoende.. soms 1024x768 ( rpg spellen hebben die nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Okay, budget markt...

Tips:
Geen GeForce MX troep alleen volwaardige ti-chipsets.
Ati Radeon 9000 bijvoorbeeld is al interresant en goedkoop, maar weet wel dat Vice City zwaar is dus beter als een Ati Radeon 9500 is aan te raden
Vergeet de FX chipset, hun budget series is om te huilen zo erg! Zie dit draadje: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/761398

Als je toch resoluties niet zo belangrijk vind, kijk eens of Matrox iets leuks heeft. Helaas zal Vice City pas vanaf de parphelia interrestand worden en die is DUUR!

Wat zo is met een video kaart is dat je er een groot aantal maanden mee wil doen, dus hoe beter de kaart die je nu koopt, hoe langer je er plezier van zult hebben. Koop voor de toekomst, dus als je niet binnenkort je andere upgrades op je wishlist heb staan dan moet je nu een goede kaart inkopen!

GeForce ti4200 is toch echt het minimum van wat ik een Vice City waardige "budget" kaart vind. Of natuurlijk de Radeon 9500 non pro.

Een vriend van me heeft een GF3 ti200 en die kan ter nauwer nood 1024 x 768 draaien in Vice City!

Vice City zal zeer moeilijk spelen op de matrox kaarten met uitzondering van de parphelia series maar....die zijn eigenlijk niet voor de gamers markt bedoelt en niet game optimaal! Dus die serie raad ik je af

...helaas, mijn laagste bod is en blijft of een GF4 ti4200 of een Radeon 9500.

[ Voor 10% gewijzigd door swampy op 26-05-2003 12:54 . Reden: spelvoutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.a.s.
  • Laatst online: 29-01-2024
hoi , vraagje ..

ik heb nu :

- asus p4b-533-E
- p4 2.4 533mhz
- asus v8460 ultra delux
- 2x 512 mb pc 2100
- 60 gig maxtor ata 133
- creative 5.1

ik heb nu al een nieuw mobo gekocht nl een : asus p4p 800 delux
en heb nog 500 € over
Spaar ik verder voor een 3.20 ?
of vervang ik alvast mijn pc 2100 voor pc 3200 ?
of alvast nieuwe s-ata schijven ( ik wil raid gaan gebruiken )
of toch eindelijk maar eens nieuwe geluidskaart en een liquid koeling setje ?

zucht ... :) alvast bedankt

niet meer , niet minder ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Thja, ik zat te denken aan de VGA Leadtek FX 5200 128MB DVI AGP 8X Voordeelkaart voor de Gamer (art.5064)
€ 129.00 incl. BTW (€ 108.40 excl. BTW)

Vrij goedkoop ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

<blermode on>
GEEN FX 5200, ZIE DE LINK DIE IK HEB GEGEVEN. DAT DING IS NOG LANGZAMER ALS EEN GF4 TI4200!

<blermode off>

Koop gewoon een Radeon 9500 of een GeForce 4 ti 4200 en ik garandeer je, je bent zeker weten tevreden.

Aangezien je DX9 wilt....de Radeon 9500 of de 9700 is je perfect match!

De GF4 serie is DX8 namelijk....

LEES DEZE LINK: Problemen met Club3D Geforce FX5200 (NV34)

Als je nu een FX 5200 koopt...man...dan doe je de grootste miskoop van de wereld!

[ Voor 15% gewijzigd door swampy op 26-05-2003 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu heb ik wel een bepaald budget te besteden voor de videokaart en dat is 125 euro
ik weet wat je moet upgraden :D

je budget!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Op dit moment is mijn budget:

275 Euro, ik ga geen FX5200 kopen.. :)

/edit

ook geen GF4 ti4200, aangezien die niet sneller is als mijn huidige GFIII

[ Voor 38% gewijzigd door Kimberly op 26-05-2003 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

:-), Deorgere...we kunnen nog lang doorgaan over de verschillende mogelijkheden, maar ik denk dat je het zelf al weet, de Radeon 9500 of de 9700.

Ik bedoel maar, DX9..goede 2d ( Ati goede 2d hebben ) snelle kaart die vele maanden meekan ( je moet zo'n 2-3 jaar rekenen in jou geval ) en snel geheugen. Perfect voor Gta III: Vice City enzo.

Dus laten we het hierbij eindigen...jij koopt een Radeon 9500 naar jouw smaak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Oke, ik ga die dan maar halen volgende week ofzo.. :)

Dankje wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m.a.s. schreef op 26 May 2003 @ 13:06:
hoi , vraagje ..

ik heb nu :

- asus p4b-533-E
- p4 2.4 533mhz
- asus v8460 ultra delux
- 2x 512 mb pc 2100
- 60 gig maxtor ata 133
- creative 5.1

ik heb nu al een nieuw mobo gekocht nl een : asus p4p 800 delux
en heb nog 500 € over
Spaar ik verder voor een 3.20 ?
of vervang ik alvast mijn pc 2100 voor pc 3200 ?
of alvast nieuwe s-ata schijven ( ik wil raid gaan gebruiken )
of toch eindelijk maar eens nieuwe geluidskaart en een liquid koeling setje ?

zucht ... :) alvast bedankt
Mooi moederbordje :)

Het hangt allemaal er vanaf wat je met je pc doet, speel je games zou ik een nieuwe videokaart kiezen, maak je muziek nieuwe geluidskaart, rip je dvd's snellere cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deorgere schreef op 26 May 2003 @ 15:12:
Oke, ik ga die dan maar halen volgende week ofzo.. :)

Dankje wel.
Radeon 9700 OK, maar een 9500?

Neem mij niet kwalijk, maar deze heeft in de lagere resoluties echt niet meer GPU-power te bieden dan je huidige Geforce III. Ben je ontevreden over de huidige 2D-kwaliteit van je Geforce of heb je momenteel games welke niet soepel lopen? (en zo ja, welke) Als dat niet het geval is, gewoon houden die Geforce III en anders toch liever de Radeon 9700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Laatst online: 20:35

Investig8or

What goes up, could come down

Voor mij is het misschien ook interessant om te upgraden :)

Moederbord : MSI k7t turbo Lite (:r)
CPU : Athlon 1 GHz
Geheugen : 512 mb 133 MHz sdram
Videokaart : Leadtek gf4 ti4200 128 Mb
HD's : maxtor 40 Gb 7200rpm en 80 Gb 7200 rpm
Geluid : Sb pci 128
Monitor : CTX VL700 17"

Games : GTA3 , F1-2002 , UT
Verder : Adobe premiere , photoshop , internet , trillian , winamp , films kijken (wat niet altijd schokvrij gaat :? )

Budget : ongeveer €300

Doel : schokvrij het komende jaar spellen te kunnen spelen op 1024x768x32 , films kunnen kijken , multitasken (2e monitor komt ooit , nog niet bij deze upgrade ;) )

Vast bedankt _/-\o_

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Investig8or schreef op 26 May 2003 @ 16:25:
Voor mij is het misschien ook interessant om te upgraden :)

Moederbord : MSI k7t turbo Lite (:r)
CPU : Athlon 1 GHz
Geheugen : 512 mb 133 MHz sdram
Videokaart : Leadtek gf4 ti4200 128 Mb
HD's : maxtor 40 Gb 7200rpm en 80 Gb 7200 rpm
Geluid : Sb pci 128
Monitor : CTX VL700 17"

Games : GTA3 , F1-2002 , UT
Verder : Adobe premiere , photoshop , internet , trillian , winamp , films kijken (wat niet altijd schokvrij gaat :? )

Budget : ongeveer €300

Doel : schokvrij het komende jaar spellen te kunnen spelen op 1024x768x32 , films kunnen kijken , multitasken (2e monitor komt ooit , nog niet bij deze upgrade ;) )

Vast bedankt _/-\o_
Heb je de via drivers wel geinstalleerd?

Maar over de upgrade, ik zou voor een nieuw moederbord, cpu en geheugen gaan, bijvoorbeeld het setje hieronder:

Snelle en goed betaalbare cpu met de Barton core.

Asus A7N8X € 98,-

Eén van de snelste AMD borden op dit moment met de Nforce2 chipset. Zit ook geluid bij en dat is stukken beter dan je huidige geluidskaart :)

512MB PC2700 DDR SDRAM (M-Tec/Twinmos)p X 2 =115 euro

2 Latjes omdat het geheugen dan dual channel werkt op je moederbord.

Dit komt allemaal net wat over je budget heen maar lijkt me het best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Laatst online: 20:35

Investig8or

What goes up, could come down

Verwijderd schreef op 26 mei 2003 @ 16:36:
[...]

Maar over de upgrade, ik zou voor een nieuw moederbord, cpu en geheugen gaan, bijvoorbeeld het setje hieronder:

Asus A7N8X € 98,-

Eén van de snelste AMD borden op dit moment met de Nforce2 chipset. Zit ook geluid bij en dat is stukken beter dan je huidige geluidskaart :)

drivers zijn wel geinstalleerd , maar toch werkt het niet echt super.
€318 valt ook nog te overzien hoor ;)
die geluidskaart onboard is ook mooi , hoef ik die niet apart te kopen .scheelt weer , :Y)

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op 26 mei 2003 @ 16:36:
[...]

Asus A7N8X € 98,-

Heu, als ie perse op de 300 euro wil blijven, kan ie gewoon het beste voor 2x 256 mb TwinMOS gaan (evt. zelfs PC3200) dat is genoeg geheugen om te kunnen gamen en films te kijken.

Edit: Owww, kzie nu pas datie ook Premiere gebruikt :X

BTW Op de standaard A7N8X zit trouwens helemaal niet zo'n geweldig geluid hoor, nog onder het niveau van een SBLive! 5.1 durf ik te wedden. Je moet dan voor de Deluxe versie gaan, maar voor het geld dat die kost kun je dan beter een Abit NF7-S rev. 2.0 halen, dat is een bord wat iets duurder is als de gewone A7N8X, maar biedt wel volledige SoundStorm audio, serial ata enz...

[ Voor 21% gewijzigd door --MeAngry-- op 26-05-2003 16:51 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.