Ik sla de hele discussie over brandpuntafstanden even over. en dan nu mijn reacties:
9-4:
--> Waz: Ik heb wel wat foto's van mezelf afgedrukt. Maar niet groter dan 20x30. Alleen gedaan met de mooiste foto's. Ziet er leuk uit. Verder hangen er nog een heleboel 13x18 foto's door mijn huisje
--> Aerodynamic: Studiofotografie, wil ik ook wel wat mee gaan doen. Jou foto is helder maar toch mis ik iets, moeilijk te zeggen. Je 2e versie, waar de sinasappel erbuiten valt vind ik mooier.
--> G-PRHEAK: Leuke foto's, jammer dat die 2e duidelijk te zien is dat het een model is, weet niet precies wat je daar aan kan doen. Als ik beetje ga spelen met de eerder genoemde studiofotografie ga ik datook proberen..
--> HunterPro: De eerste 2 zijn niet zeer bijzonder, al heeft de eerste eenaardig DOF. De laatste is veel te licht, zit geen contrast in de lucht, is een beetje jammer.
--> Jasperj: Mooie zonnestralen! Met polafilter? Zulke stralen moet ik ook nog eens even vangen.
10-4
--> Fox-Web: de eendjes zijn leuk. ik heb wel eens geleerd dat je een richting moet aangeven, ruimte voor een bewegend iets, zodat je ruimte geeft om naartoe te bewegen. Mooie strandplaatjes, alleen dat flesje is er neergelegd lijkt me?
--> dapo1981: Mooie plaatjes, alleen redelijk wat ruis of ligt dat aan mij? De kleur is mooi en weer die stralen hè? moo gezicht. De weg was nogmooier geweest als ie heel symmetrisch was geweest, croppen kan ook nog
--> fabio-c: Mooie straal water! ook nog leuk om eens wat mee te proberen gaat op het lijstje: ideeën...
--> FireArrow: Moooi!! Nog net die skyline. En gekleurde wolken blijven het goed doen.
--> VanDaal, die bankjes zijn echt (c) bij jou hè? En de zonnestralen zijn helemaal in. de bewerkte versie van de eerste foto iets verderop vind ik nog mooier (de eeerste), de steiger steekt dan iets minder af. Ziet er wel goed uit met mooie compositie en licht.
--> RunaR: Fotografie van architectuur is harstikke moeilijk, dit ziet er leuk uit! mis alleen de onderkant

En die fuut is inderdaad heel stemmig met een mooi DOF.. Weer zonnestralen

Die katten zijn leuk maar niet heel bijzonder voor mijn smaak.
--> FireArrow: Mooie compositie, het past er mooi in en geeft toch wel een goeie sfeer weer.
--> Merlijn_merlin: Wat een contrasten tussen dat rood en blauw! mooi hoor! Je plaatjes van de dom kunnen bijna zo op een Groeten uit Utrecht! De muur van de stad is voor mijn gevoel iets te blauw? bewerkt of rechtstreeks uit de camera?
Even verderop: het lijkt net een tekening, alleen door de schaduwen is te zien dat het echt is. Mooi, heel mooi!
11-4
--> Hanglooz: Geweldige plaatjes! mooie kleuren en volgens mij heb ik je vaker met de kassen bezig gezien. TOP!
--> Spacy++: mooie weerspiegelingen in een heeeel strak watertje! Die tweede foto mist iets, weet aleen niet wat
--> Friewiel: mooie plaatjes alleen niet erg boeiend.
--> lawnmower: Wat een scherpe plaatjes. Ze zijn niet allemaal mijn smaak, zoals bijvoorbeeld de cola-automaat en het heineken blikje. Daarentegen is de laatse (zw/w) een juweeltje, en zie je goed wat de verschillende lichtbronnen voor kleur geven op de treintjes! optredens zijn moeilijk, flitsen is bijna uit den boze, maar zonder flits wordt niks scherp asl er onvoldoende lischt is, moeilijk dus
--> Phreak: Speciaal effect. Lijkt net een heel aude foto. leuk gedaan!
--> Puck: Ben jij dat zelf? Leuk gedaan hoor en als dat zo is een knap staaltje danskunst
--> Firecow: Mooi!!!! Wat dichtbij en verschrikkelijk scherp die stampertjes van die bloemen. de druppel is wel heel erg mooi. dat ene glinsterpuntje maakt het echt af. Gewoon goed en mooi, allemaal..
--> Koraalduivel: aardige shots maar niet speciaal, de besjes is de mooiste..
--> MatthijsN: Alweer een avondlucht, polpulair hier

Jammer alleen dat je kleuren een stuk minder helder zijn en niet zo warm rood als bijvoorbeeld Hanglooz.
--> Timyo: Leuk gedaan, allemaal! Heb je die eerste zelf zw/w gemaakt of waren de kleuren zo? Do\ie stoel staat daar wel zielig alleen!
--> Necrite: Tjah, inderdaad net binnen leuk spelen

Goed veel oefenen en hier blijven posten. Je foto's zijn nog wat flets en in macro niet scherp. succes en veel plezier met je camera!
--> Jeroen 1001: Wat kijkt die hond trouw!! mooie plaat! ook het verkeersbord is erg mooi, lijkt geflitst maar dat is ie kennelijk niet, mooi!
--> Iguana: allemaal mooie plaatjes. Eentje springt er ver bovenuit: het beekje met de ondergaande zon, die vind ik echt super! alles zwart en dan die sloot die dat doorsnijd..
Zaterdag en zondag hoop ik morgen te bespreken

nu weer aan het werk!