No production networks were harmed during this posting
Let wel even op dat je versie wel met Windows werkt, want de eerste generaties werkten niet direct met Windows zonder firmware update. Ik heb een 10GB G3 (geloof ik) die iig wel met Windows werkt. Even navragen bij de huidige eigenaar dus of ie al klaar is voor Windows voordat je hem koopt.Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 20:43:
ik wil een Ipod 2ehands kopen.. een 1G of een 2eGeneratie..
maar zijn hier grote problemen bekend over de 1e generatie en/of 2e generatie? ik ga hem gebruiken icm windows
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Verwijderd
Net ff mijn iPod via USB 1.1 aangesloten en mijn iTunes herkent hem meteen en kan hem inlezen.Ecteinascidin schreef op 12 augustus 2004 @ 18:39:
Oef, ik zou dat niet doen. USB kan geen stroom leveren,
Windows XP geeft wel aan dat het apparaat via een te langzame verbinding aangesloten is.
Ook laadt hij gewoon op via USB 1.1.
nb. Ik heb alwel SP2 geinstalled.
Nevermind, ik begrijp al dat ik met MacOpener een eind kom en dat het anders niet kan.
[ Voor 22% gewijzigd door ViNyL op 27-08-2004 11:22 ]
NAtuurlijk kan je dit doen. Bij de G4 van iPod zit ook een usb/firewire kabelte zodat je de firewire in je adapter kan pluggen en je usb in je pc. Het enige is dat usb 1.1 maar 11 mbit is en dus ultratraag is. Je kan het gemakkelijkst een firewire kaartje kopen waar OOK een interne stroomvoorziening op zit (ff langsgaan bij apple store ofzo) en dan kan je met alleen je firewire supersnel (400mbit) verbinden (ong. 1 Gb/min.) en tegelijk je ipod opladen....Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 17:16:
hallo ik ben van plan een ipod van de 4e generatie te kopen
aleen ik denk dat ik 1 probleem heb
ik citeer van de apple internet site:
Systeemvereisten
De iPod voor Mac vereist een Macintosh met een ingebouwde FireWire-poort en Mac OS X 10.1.5 of hoger (Mac OS X 10.3 of hoger aanbevolen). De iPod voor Windows vereist een pc met een ingebouwde FireWire- of USB 2.0-poort of een voor Windows gecertificeerde FireWire- of USB 2.0-kaart en Windows 2000 (Service Pack 4) of Windows XP Home of Professional.
Aangezien ik mijn pc onder windows ME laat draaien en usb 1.1
is dit dan toch mogelijk een ipod erop aan te sluiten?
ik kan de usb wel vervangen voor een 2.0 mocht dit noodzakelijk zijn
Ow, en Dystic, onder Win200 SP4 zie je m ook gewoon als hdd
[ Voor 6% gewijzigd door eerdepeer op 27-08-2004 13:43 ]
eerdepeer schreef op 27 augustus 2004 @ 13:42:
[...]
NAtuurlijk kan je dit doen. Bij de G4 van iPod zit ook een usb/firewire kabelte zodat je de firewire in je adapter kan pluggen en je usb in je pc. Het enige is dat usb 1.1 maar 11 mbit is en dus ultratraag is. Je kan het gemakkelijkst een firewire kaartje kopen waar OOK een interne stroomvoorziening op zit (ff langsgaan bij apple store ofzo) en dan kan je met alleen je firewire supersnel (400mbit) verbinden (ong. 1 Gb/min.) en tegelijk je ipod opladen....(usb 2.0 kaart kan je ook kopen, maar het werkt over het algemeen minder ondanks dat het 480 mbit is, de iPod is er echt op gemaakt om met firewire te werken)
Ow, en Dystic, onder Win200 SP4 zie je m ook gewoon als hddJe iPod is alleen wel FAT32, dus een imagen van 4Gb van een dvd erop zetten is er alleen niet bij omdat FAT32 max. bestanden van 2gb/stuk aan kan.
I used to be an atheist, until I realised I was god.
Verwijderd
En nog iets: Ik heb verschillende afspeellijsten. Kan ik niet die afspeellijsten random laten draaien?
Alvast bedankt!
Dat is denk ik gewoon ontwennen, na een tijdje mis je die hele knop niet.Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 21:08:
Ik had een vraag over de stop knop op de Ipod mini. Misschien beetje dom maar het lijkt mij wel handig om die toch erbij te hebben. Hebben jullie hier nog opmerkingen over.
Nee. Je kunt wel shufflelen binnen een afspeellijst, maar er niet shuffelen tussen afspeellijsten. Als je dat wil zit er maar 1 ding op: shuffle aanzetten, en gewoon alle nummers laten afspelen, dus geen afspeellijst...Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 21:08:
En nog iets: Ik heb verschillende afspeellijsten. Kan ik niet die afspeellijsten random laten draaien?
Verwijderd
Ik heb nog een vraag over de Itunes. Ik weet niet waar ik informatie daarover kan vinden. Ik vind het tot nu toe echt een rotprogramma. Kan iemand mij misschien duidelijk uitleggen hoe het eigenlijk werkt? Hoe ik netjes en overzichtelijk alles in mijn Ipod mini kan stoppen?
[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 12:05 ]
Verwijderd
Beetje lastig om het hele programma uit te leggen,. het gaat er gewoon om dat je je hele bibliotheek netjes tagged (namen geeft etc.) en ze dan in individuele afspeellijsten pleurt.Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 22:20:
Hmm, daar zit wat inbedankt.
Ik heb nog een vraag over de Itunes. Ik weet niet waar ik informatie daarover kan vinden. Ik vind het tot nu toe echt een rotprogramma. Kan iemand mij misschien duidelijk uitleggen hoe het eigenlijk werkt? Hoe ik netjes en overzichtelijk alles in mijn Ipod mini kan stoppen?
Ik snap niet wat men nou zo moeilijk vindt aan itunes, ik gebruikte WMP maar nu itunes en was er na een uurtje al aan gewend. Alleen wat betreft winamp beruikers snap ik het, want winamp zit niet logisch in elkaar en itunes wel :-P
Verwijderd
Ik heb nu weer een vraagje over de batterij.
Wanneer kan ik zien dat de hele Ipod mini is opgeladen? En weet nu niet of de batterij vol is of de hele Ipod mini

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 14:07 ]
2) iTunes-help: www.apple.com
3) Stoppen: Pauze en |<<
4) Info over de harddisk in de Mini: Instellingen > Info
5) Het is iPod en niet Ipod
[ Voor 27% gewijzigd door The Evil Brain op 30-08-2004 15:14 ]
dock zit op stereo en met firewire op PC
hij laadt dus op, maar hij connect ook steeds met comp als ik hem erop druk, erg irritant want dan komt die melding: do not disconnect en kan je hem niet gebruiken
dus wat gedaan: firewire disabled in device manager
hij laadt nu nog steeds op en hij is gewoon bruikbaar
maar als ik hem er vol geladen opzet, ik gebruik hem wat (uurtje waarbij hij dus laadt) en later comp uit, ipod uit, slapen en volgende morgen eraf, is ie bijna op!!
hoe kan dat?
dus moet ik weer achter mijn ingebouwde comp kruipen om firewire kabel te disconnecten en in oplader te gebruiken grrrrr
hadden sowieso wel 2 firewire kabels bijgekund
iemand tips?
PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
Ohja over iTunes: het lijkt inderdaad in eerste instantie een beetje een omslachtig programma. Maar je moet zorgen dat je al je muziek netjes getagged hebt (dus: Titel, Artiest, Album, Track # van # en Genre, die gebruik ik het meest). Als je dat netjes voor elkaar hebt kun je op je iPod je nummers altijd snel vinden, omdat je kan zoeken op Album, Artiest, song of Genre.
Die afspeellijsten gebruik ik eigenlijk nooit, af en toe gooi ik een paar nummers met m'n ipod zelf in de "On-the-go-playlist" door het middelste knopje ingedrukt te houden als je cursor op het liedje staat. Die playlist kan je dan later weer opslaan als je wilt. Met iTunes maak ik eigenlijk geen playlists.
[ Voor 70% gewijzigd door da_rippah op 30-08-2004 19:00 ]
Verwijderd
Je kunt ook als ie geconnect is op het disconnect knopje in itunes (in de bron/source lijst naast de iPod entry) drukken. Dan kun je hem weer gewoon gebruiken als speler. Is nog wel steeds irritant om dat te doen als je hem er in stopt, maar sneller dan de kabel in de oplader te stoppen.Tonton schreef op 30 augustus 2004 @ 15:35:
Hoe gaan jullie met die dock om? werkt nog niet echt lekker bij mij
dock zit op stereo en met firewire op PC
hij laadt dus op, maar hij connect ook steeds met comp als ik hem erop druk, erg irritant want dan komt die melding: do not disconnect en kan je hem niet gebruiken
dus wat gedaan: firewire disabled in device manager
hij laadt nu nog steeds op en hij is gewoon bruikbaar
maar als ik hem er vol geladen opzet, ik gebruik hem wat (uurtje waarbij hij dus laadt) en later comp uit, ipod uit, slapen en volgende morgen eraf, is ie bijna op!!
hoe kan dat?
dus moet ik weer achter mijn ingebouwde comp kruipen om firewire kabel te disconnecten en in oplader te gebruiken grrrrr
hadden sowieso wel 2 firewire kabels bijgekund
iemand tips?
heeft dit eigenlijk nog voordelen boven alleen 'Track #'?da_rippah schreef op 30 augustus 2004 @ 18:57:
Track # van #
[ Voor 5% gewijzigd door The Evil Brain op 30-08-2004 20:02 ]
Disconnect irritant indeed als dat elke keer moet. dus ik laat die firewire lekker disabledVerwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 19:15:
[...]
Je kunt ook als ie geconnect is op het disconnect knopje in itunes (in de bron/source lijst naast de iPod entry) drukken. Dan kun je hem weer gewoon gebruiken als speler. Is nog wel steeds irritant om dat te doen als je hem er in stopt, maar sneller dan de kabel in de oplader te stoppen.
maar het probleem is als ik comp uit en ipod in dock laat staan, dan gaat mijn batterij compleet leeg in een nacht slapen, ook al staat ipod uit
dus gewoon lekker opladen en comp uit --> ipod eruit
vergeet ik vast wel eens maar das beste oplossing
PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
't Enige voordeel is dat je in je iTunes library meteen kunt zien of je je album compleet hebt of dat er nog eentje mistThe Evil Brain schreef op 30 augustus 2004 @ 20:02:
[...]
heeft dit eigenlijk nog voordelen boven alleen 'Track #'?
Verwijderd
Ja maar volgens mij is dat batterijicoontje al na 2 uur pgeladen, terwijl er staat dat na 4 uur pas de hele iPodThe Evil Brain schreef op 30 augustus 2004 @ 15:13:
1) Er zit een batterij-icoontje op je Mini, ik snap niet wat daar onduidelijk aan is?
2) iTunes-help: www.apple.com
3) Stoppen: Pauze en |<<
4) Info over de harddisk in de Mini: Instellingen > Info
5) Het is iPod en niet Ipod
En met dat stoppen klopt niet helemaal. Je zet hem op stop als de lijst weer op 0 staat.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
idd, daar kwam ik ook achterVerwijderd schreef op 01 september 2004 @ 13:55:
En met dat stoppen klopt niet helemaal. Je zet hem op stop als de lijst weer op 0 staat.
Op de ipodlounge is/was een programma waarmee je in EU iPod's het volume kon 'op pompen', ik vond dat niet leuk en dus weggehaald, maar daar was een ook feature om je batterij als cijfers te laten zien ipv het icoontje, bedoel je dat?Nitai schreef op 01 september 2004 @ 15:12:
het batterij-icoontje is niet altijd even nauwkeurig, er is een progje dat dat beter benadert, maar ik kan er even niet op komen. Ik had dat progje hier in Apple Talk gevonden..
:D/-<
Verwijderd
dat programmatje is in elk geval hier te vinden, of het ook met batterij werkt weet ik niet, maar als het zo is, is dat zeker wel handig, want die batterijindiciator snapt het niet helemaal...Max v W schreef op 01 september 2004 @ 18:40:
[...]
Op de ipodlounge is/was een programma waarmee je in EU iPod's het volume kon 'op pompen', ik vond dat niet leuk en dus weggehaald, maar daar was een ook feature om je batterij als cijfers te laten zien ipv het icoontje, bedoel je dat?
Ok, ff nog een vraagje, is het jullie ook opgevallen dat je iPod stroom lijkt te gebruiken als ie uitstaat? Ik gebruik hem wel eens een dagje niet en dan staat vervolgens de batterij indicator een stukje lager. Ik haal volgens mij ook zeker geen 12 uur speeltijd (4G iPod). Ik zou het eens moeten proberen met vol opladen en dan 12 u lang afspelen zonder hem uit te zetten...
[ Voor 16% gewijzigd door Zwerver op 02-09-2004 18:20 ]
https://www.strava.com/athletes/10490675
12 uur zou je ook alleen moeten halen als je zuinig omgaat met stroom:GoldieLox schreef op 02 september 2004 @ 11:20:
Ok, ff nog een vraagje, is het jullie ook opgevallen dat je iPod stroom lijkt te gebruiken als ie uitstaat? Ik gebruik hem wel eens een dagje niet en dan staat vervolgens de batterij indicator een stukje lager. Ik haal volgens mij ook zeker geen 12 uur speeltijd (4G iPod). Ik zou het eens moeten proberen met vol opladen en dan 12 u lang afspelen zonder hem uit te zetten...
- niet handmatig wisselen van nummers
- geen nummers afspelen die meer dan 7 MB innemen
- Geluid niet te hard
- Etc... (zie Apple site, zoek naar iPod battery)
De iPod gebruikt idd. stroom ook als die uitstaat, dit geeft Apple ook aan op de site en wellicht ook in de handleiding. Als je de iPod dus een paar dagen niet gebruikt is het wel handig om hem even een uurtje op te laden, voordat je de iPod weer meeneemt.
[ Voor 7% gewijzigd door Zwerver op 02-09-2004 18:21 ]
Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.
Verwijderd
Ik heb een Firewire en USB 2.0 combo kaart gekocht enkele weken geleden. Ik merk dat USB 2.0 soms richting de 6 mb datatransfer per seconde gaat en firewire rond de 4 mb blijft steken. Ik vind dit vreemd en had eigenlijk verwacht dat het nog snelle rkon, ook al is de ipod maar 4200rpmeerdepeer schreef op 27 augustus 2004 @ 13:42:
[...]
NAtuurlijk kan je dit doen. Bij de G4 van iPod zit ook een usb/firewire kabelte zodat je de firewire in je adapter kan pluggen en je usb in je pc. Het enige is dat usb 1.1 maar 11 mbit is en dus ultratraag is. Je kan het gemakkelijkst een firewire kaartje kopen waar OOK een interne stroomvoorziening op zit (ff langsgaan bij apple store ofzo) en dan kan je met alleen je firewire supersnel (400mbit) verbinden (ong. 1 Gb/min.) en tegelijk je ipod opladen....(usb 2.0 kaart kan je ook kopen, maar het werkt over het algemeen minder ondanks dat het 480 mbit is, de iPod is er echt op gemaakt om met firewire te werken)
Ow, en Dystic, onder Win200 SP4 zie je m ook gewoon als hddJe iPod is alleen wel FAT32, dus een imagen van 4Gb van een dvd erop zetten is er alleen niet bij!
( 6 Mb data transfer per seconde.... dat zijn 1.7 nummer per seconde theoretisch....Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 13:55:
[...]
Ik heb een Firewire en USB 2.0 combo kaart gekocht enkele weken geleden. Ik merk dat USB 2.0 soms richting de 6 mb datatransfer per seconde gaat en firewire rond de 4 mb blijft steken. Ik vind dit vreemd en had eigenlijk verwacht dat het nog snelle rkon, ook al is de ipod maar 4200rpm
Best snel, ook bij 10.000 nummers.
een complete lijst overzetten bij mijn iPod mini +/- 800 nummers duurt +/- 30 minuten......
Vroeger was dat kant a van een cassette, en zijn dat 800 nummers, ik vindt het snel zat.
Opladen duurt toch 1 tot 3 uur)
@GoldieLox:
Je iPod is niet zo oud (4G nl) , je batterij moet gewoon nog leren wat de capaciteit is.
Gewoon vaker laden, en tussentijds laden,en je iPod instellingen goed in de gaten houden.
(geen verlichting overdag, niet zinloos scrollen voor het klikgeluidje, kleine nummers ivm de buffer enz enz enz)
Kijk inderdaad op even op Apple
Verwijderd
Verwijderd
In nederland zijn die dingen ook niet overal te krijgen en moet je dus bestellen. Maar nou weet ik niet of bestellen wel handig is als die oom maar een korte periode in amerika is en mischien geeneens een vast adres heeft.
Verder vroeg ik me af of die prijzen op apple.com de echte prijzen zijn, of dat er nog iets van belasting bij opkomt? Ik hoorde een keer iets van dat afhankelijk van de staat er een bepaalde hoeveelheid belasting bij opkomt.
Verwijderd
Ik heb gisteravond namelijk behoorlijk lopen klooien met de ipod en itunes
Inderdaad is het al bekend dat het ding langzaam leegloopt als je hem uit hebt staan, anders is het slecht voor de batterij oid.MacWolf schreef op 02 september 2004 @ 11:41:
[...]
12 uur zou je ook alleen moeten halen als je zuinig omgaat met stroom:
- niet handmatig wisselen van nummers
- geen nummers afspelen die meer dan 7 MB innemen
- Geluid niet te hard
- Etc... (zie Apple site, zoek naar iPod battery)
De iPod gebruikt idd. stroom ook als die uitstaat, dit geeft Apple ook aan op de site en wellicht ook in de handleiding. Als je de iPod dus een paar dagen niet gebruikt is het wel handig om hem even een uurtje op te laden, voordat je de iPod weer meeneemt.
De iPod support pagina van Apple: http://www.apple.com/support/ipod/ (Handleidingen zijn hier ook te downloaden, maar niet in het Nederlands, voor zover ik zag).Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 15:46:
ik heb gister een ipod gekocht in de apple store in rotterdam. het viel me op dat er geen nederlandse of engelse handleiding bij zit. Is die ergens te downloaden, of b estaat er gewoon geen echte handleiding voor?
Ik heb gisteravond namelijk behoorlijk lopen klooien met de ipod en itunes
Kijk ook op het volgende topic als je een beetje gefrustreerd bent over iTunes, de kans is dan namelijk dat je verkeerd met de applicatie omgaat:
[rml][ iPod mini] iTunes en beheer van mp3's[/rml]
[ Voor 28% gewijzigd door MacWolf op 04-09-2004 16:06 ]
Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.
Als een liedje maar 1 keer in je library staat, zal die ook maar 1 keer in een playlist kunnen voorkomen. Als je dus meerdere keren een zelfde liedje in de bibliotheek heb staan, kan pas gebeuren dat je per ongeluk het zelfde nummer meerdere keren in een playlist zetten, zorg er daarom voor dat je je bibliotheek goed bijhoudt.The Evil Brain schreef op 04 september 2004 @ 19:46:
Mijn iPod Mini zit nu vol, en nu heeft iTunes automatisch een playlist gemaakt met liedjes die met de iPod geupdate worden. Alleen, hoe kom ik er nu in de library achter of een liedje al in die playlist zit, zodat ik niet dubbele liedjes ga toevoegen?
Maar goed, ik heb het gevonden: met een smart playlist kun je instellen dat er nummers geselecteerd zijn die niet (of juist wel) in een bepaalde playlist voorkomen.
Verwijderd
Dan blijf Eurocheque en Telefonische overboeking over. Maar hoe die in z'n werk gaan weet ik niet.
Ik betaal liever aan de deur, of dat ik een betalingskaart krijg zoals bij bol.com. Maar of dat mogelijk is weet ik niet.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2004 23:48 ]
Ik betaal gewoonlijk via Credit Card. Volgens mij werkt overschrijven ook, zo heb ik vroeger een (bol-met-TFT) iMac betaald. Tegenwoordig doe ik dat niet meer, omdat ik dan langer moet wachten op mijn aankoop (1 a 2 dagenVerwijderd schreef op 08 september 2004 @ 23:47:
Hoe bestellen jullie via apple.nl? Voor mij valt de creditcard af, en wat "apple kredietprogramma" inhoud weet ik niet.
Dan blijf Eurocheque en Telefonische overboeking over. Maar hoe die in z'n werk gaan weet ik niet.
Ik betaal liever aan de deur, of dat ik een betalingskaart krijg zoals bij bol.com. Maar of dat mogelijk is weet ik niet.
Verwijderd
Maar ik moet dus een keuze maken tussen Eurocheque en Telefonische overboeking. Of telefonische overboeking kan met mijn rekening weet ik niet, want dat heb ik nog nooit gedaan. En wat een Eurocheque is weet ik ook niet.MacWolf schreef op 09 september 2004 @ 08:10:
[...]
Ik betaal gewoonlijk via Credit Card. Volgens mij werkt overschrijven ook, zo heb ik vroeger een (bol-met-TFT) iMac betaald. Tegenwoordig doe ik dat niet meer, omdat ik dan langer moet wachten op mijn aankoop (1 a 2 dagen)
Ik heb wel Rabobank internet bankieren, maar ik weet niet of ik daarmee de betaling kan regelen. En zo ja, dan moet alsnog een keuze maken tussen Eurocheque en Telefonische overboeking.
Wat maf dat ze het betalen zo lastig maken

Anders zou ik telefonische overboeking proberen te regelen. Wellicht kan je de betaling ook regelen met je ouders of één van je vrienden, als zij wel een Credit Card hebben.Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 13:04:
[...]
Maar ik moet dus een keuze maken tussen Eurocheque en Telefonische overboeking. Of telefonische overboeking kan met mijn rekening weet ik niet, want dat heb ik nog nooit gedaan. En wat een Eurocheque is weet ik ook niet.
Ik heb wel Rabobank internet bankieren, maar ik weet niet of ik daarmee de betaling kan regelen. En zo ja, dan moet alsnog een keuze maken tussen Eurocheque en Telefonische overboeking.
Wat maf dat ze het betalen zo lastig maken
Als je oud genoeg bent, haal dan een Credit Card bij de bank, via studenten rekeningen is dit best voordelig en je kan dan gelijk overal kopen op internet.
Verwijderd
Verwijderd
Morgen maar even uitzoeken hoe dat gaat via telefonische overboeking. Hopelijk is dat niet al te omslachtig.
Toch jammer dat ze niet het geld accepteren als ze aan je deur staan. Zo heb ik me pc ook betaald en dat vindt ik veel makkelijker.
maar bedankt voor de tips iig
Voor aankopen op het internet maar ook gewoon in het buitenland is een creditcard gewoon erg handig. Nummer invoeren en ze verzenden het
PhD i.o.
Duidelijke genre's en albums, artiesten etc. is zo lekker op de iPod, met een paar klikken gelijk de muziek voor je mood. (Vandaag Soul en Instrumental
Alleen zoek ik nog een manier om gemakkelijk nummers en tekens uit de titel in de ID3tag te halen, bijv. _01-_titelvannummer. Stuk voor stuk langsgaan is 'n boel werk. Iemand ?
edit; toch een vraag
[ Voor 5% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 09-09-2004 20:14 ]
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Tag & Rename dus; wel shareware, maar dat mag de echte downloader tweaker niet tegenhouden
[ Voor 4% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 09-09-2004 22:37 ]
Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Voor verdere info zie: link
Apple adverteert ermee dat het nog betere oordoppen zijn dan de standaard meegeleverde; dus vandaar mijn vraag aan u allen, iemand ervaring ermee?
Als het mee zit wil ik zeer binnenkort een Ipod mini kopen, tenminste als ik een baan kan vinden
* Miki is net afgestudeerd
[ Voor 21% gewijzigd door Miki op 09-09-2004 23:04 ]
Verwijderd
Ik heb ervaring met die oordopjes ja, wat wil je weten?
serieus: Ze zitten lekker, klinken goed, vallen niet uit je oor als je moet rennen voor de trein ofzo, andere specifieke vragen?
Of is dit een setting die je via iTunes kan regelen?
Ik heb het niet gevonden.
En,worden de gegevens die de iPod bewaart, gekopieerd naar iTunes?
Bijvoorbeeld:
Als ik een nummer een waardering geef,bijvoorbeeld 4 sterren of 1 ster (als ik het nummer niet altijd in random wil horen), wordt deze waardering dan naar mijn iTunes library gekopieerd?
En ook de meest afgespeelde nummers?
(en vice-versa?)
Ik heb die oordopjes kortgeleden gekocht:Miki schreef op 09 september 2004 @ 23:02:
Iemand ervaring met deze oordopjes?
[afbeelding]
Apple adverteert ermee dat het nog betere oordoppen zijn dan de standaard meegeleverde; dus vandaar mijn vraag aan u allen, iemand ervaring ermee?
Als het mee zit wil ik zeer binnenkort een Ipod mini kopen, tenminste als ik een baan kan vinden![]()
+ zitten goed (na een aantal dagen)
+ zien er goed uit bij de iPod
- geluid klinkt 'blikkeriger' in vergelijking met de oude oordopjes. Bass is een stuk minder, hogere tonen klinken meer helder. (Persoonlijk vind ik de oude beter, vanwege de bass - ik luister trouwens voornamelijk naar gitaarmuziek: rock, metal, alternatief, dus bands als Opeth, Coldplay, The Gathering, Tori Amos, Jeff Buckley, Jewel, etc...)
Kijk even in dit topicWat zijn goede oordopjesMiki schreef op 09 september 2004 @ 23:02:
Iemand ervaring met deze oordopjes?
[afbeelding]
Als het mee zit wil ik zeer binnenkort een Ipod mini kopen, tenminste als ik een baan kan vinden![]()
Hoe groot is het verschil met de standaard doppen volgens jou? Zijn het die 39 euro extra waard?Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 00:46:
gefeliciteerd
Ik heb ervaring met die oordopjes ja, wat wil je weten?:P
serieus: Ze zitten lekker, klinken goed, vallen niet uit je oor als je moet rennen voor de trein ofzo, andere specifieke vragen?
Ik luister meer naar Pop en Trance muziek(lekkere bass enzo), dus volgens jou mening kan ik beter niet deze oordoppen kopen toch?MacWolf schreef op 10 september 2004 @ 10:29:
[...]
Ik heb die oordopjes kortgeleden gekocht:
+ zitten goed (na een aantal dagen)
+ zien er goed uit bij de iPod
- geluid klinkt 'blikkeriger' in vergelijking met de oude oordopjes. Bass is een stuk minder, hogere tonen klinken meer helder. (Persoonlijk vind ik de oude beter, vanwege de bass - ik luister trouwens voornamelijk naar gitaarmuziek: rock, metal, alternatief, dus bands als Opeth, Coldplay, The Gathering, Tori Amos, Jeff Buckley, Jewel, etc...)
Eh... heel lief hoor, maar de "apple in-ear" doppen staan niet in het topic (volgens de search niet) Het ging meer om de aanbieding van Apple dan om oordoppen in het algemeen, maar wel bedankt tis een interesant topic.weeraanmelden schreef op 10 september 2004 @ 10:46:
[...]
Kijk even in dit topicWat zijn goede oordopjes
Verwijderd
voor wat ik ervan gemerkt heb wel iig.weeraanmelden schreef op 10 september 2004 @ 09:36:
En,worden de gegevens die de iPod bewaart, gekopieerd naar iTunes?
Bijvoorbeeld:
Als ik een nummer een waardering geef,bijvoorbeeld 4 sterren of 1 ster (als ik het nummer niet altijd in random wil horen), wordt deze waardering dan naar mijn iTunes library gekopieerd?
En ook de meest afgespeelde nummers?
(en vice-versa?)

Dankuwel voor uw aandacht.
leoaq.fm // Jeune Loop

leoaq.fm // Jeune Loop
maar ook mensen die er aan zitten te denken om een iPod te kopen lezen dit, zoals ik dus. En dit is wel een duidelijk plaatje van hoe de interface werktVerwijderd schreef op 10 september 2004 @ 19:35:
hmm volgens mij in de topic "iPod GEKOCHT", neem aan dat men de menustructuur bekend is!

Ik denk eerder dat als het uit de hand loopt (wat nu dus niet het geval is) het topic op slot gaat.dribbel schreef op 10 september 2004 @ 19:58:
jawel maar dan mag je niet posten van chem, want dan gaat topic dicht (wat een wanbeleid)
Ok, genoeg gezeur ga nu maar weer ontopic. Want ik wil niet dat dit topic sluit
Verwijderd
Helaas liep dat niet helemaal goed af voor de oude (standaard) oordopjes.
Een tijdje later liep ik een mac-shop tegen het lijf.
Eerst even gekeken naar alle hardware die ik in de toekomst maar wat graag zou willen aaien.
maar uiteindelijk dus toch deze in-ear headphones gekocht.
De eerste paar dagen zaten ze wat vreemderig, nu zitten ze goed
Het systeem is zeker innovatief te noemen.
Ik zag nog nooit eerder een koptelefoon die op deze manier op zijn plek blijft.
Verwijderd
28 september gepland

Ja, je kunt gewoon de Apple store bellen. Zij regelen dan dat je kunt betalen per eenmalige overboeking. Dan krijg je gewoon een mailtje waarin de betalingsgegevens staan, overboeken, wachten en luisterenVerwijderd schreef op 09 september 2004 @ 15:15:
Is er dan niemand die z'n iPod op apple.nl besteld heeft ZONDER creditcard????
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Innovatief? Sony en bijvoorbeeld Shure waren al veel eerder met in-ear oordopjes..Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 21:26:
Ik gebruik mijn ipod vooral tijdens het fietsen.
Helaas liep dat niet helemaal goed af voor de oude (standaard) oordopjes.
Een tijdje later liep ik een mac-shop tegen het lijf.
Eerst even gekeken naar alle hardware die ik in de toekomst maar wat graag zou willen aaien.
maar uiteindelijk dus toch deze in-ear headphones gekocht.
De eerste paar dagen zaten ze wat vreemderig, nu zitten ze goed
Het systeem is zeker innovatief te noemen.
Ik zag nog nooit eerder een koptelefoon die op deze manier op zijn plek blijft.
Kan je niet instellen dat ie tijdens het afspelen het scherm na X minuten gewoon uitschakeld? Ik kan de display verlichting wel uitdoen maar...
Verwijderd
dat kan niet als het scherm uit is is de iPod ook uit dat vindt ik ook nogal jammer zonde van de batterij dat het scherm altijd aan is.ViNyL schreef op 11 september 2004 @ 11:48:
Vraagje he, ik heb de iPod met een afstandbediening gekocht. Als ik hem in me jas zak ofzo heb dan valt het me op dat als ik met de zapper naar een volgend nummer ga dat het scherm gewoon aan is en de schermverlichting ook gaat branden.
Kan je niet instellen dat ie tijdens het afspelen het scherm na X minuten gewoon uitschakeld? Ik kan de display verlichting wel uitdoen maar...
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2004 12:02 ]
Zet bij de settings de backlight timer op Off, en ook in het hoofdmenu; de backlight gaat dan niet aan als je de iPod bedient. Dat is iig zo bij m'n 1G, en dat zal bij jou niet anders zijn vermoed ik.ViNyL schreef op 11 september 2004 @ 11:48:
Vraagje he, ik heb de iPod met een afstandbediening gekocht. Als ik hem in me jas zak ofzo heb dan valt het me op dat als ik met de zapper naar een volgend nummer ga dat het scherm gewoon aan is en de schermverlichting ook gaat branden.
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
-het afspelen (dus decoderen, versterken enzo) kost 98% van de energie
-en het scherm 2%
Dus echt veel zou het niet uitmaken.
leoaq.fm // Jeune Loop
Nee, bij normaal afspelen gebruik het scherm ook, en met een Afstandsbediening (bediening op afstand) verandert er niets aan de functionaliteit.ViNyL schreef op 11 september 2004 @ 12:26:
Nee dat klopt, maar het scherm kan dus niet helemaal uit bij het afspelen?
Zoals chem als zei: je kan de timer van de verlichting op uit of op een korte tijd zetten.(bijvoorbeeld 2 seconden)
Dan gaat deze na 2 seconde uit.
Als je zonder de afstandbediening zou skippen tussen de nummers gaat de verlichting ook aan.
Met AB dus ook.
Verwijderd

Verwijderd
The Evil Brain in "iPod gekocht, maar ik heb vragen"
Gewoon op je hardeschijf die tags goed zetten, via amazon.com of zo'n cd-database (kan met dat programma) en je bibliotheek opnieuw laden in itunes.
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2004 17:40 ]
Verwijderd
Ik doelde dus op de manier waarop de koptelefoon op zijn plek blijft.da_rippah schreef op 11 september 2004 @ 10:34:
[...]
Innovatief? Sony en bijvoorbeeld Shure waren al veel eerder met in-ear oordopjes..
Door middel van een vacuüum..
Tag&rename is een héél fijn programmaatje daarvoor, je kunt snel complete albums taggen aan de hand van de filename. Tis eerst ff uitpluizen hoe het werkt, maar daarna werkt 't perfect! (ik had mijn 15 gig aan mp3's in een paar uurtjes getagged...)Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 17:16:
Ik heb een vraag over de tags. Ik zie dat er programma's bestaan die de tags snel goed maken. Maar welk programmaatje maakt de tags van bestanden die al op de ipod staan? Mn hele tracklist is een zootje, maar het zou zonde zijn om nu mn ipod te moeten formatteren, en dan weer 20gb muziek te moeten uitzoeken![]()
download 30-dagen versie hier (en zoek dan zelf ff een serial...
http://www.softpointer.com/tr.htm
eehm, srry was ff te snel met posten, zag iets te laat dat je de nummers OP JE IPOD wilde taggen...

Ik denk dat het dan het makkelijkste is om met 3th-party software, zoals Ephod (http://www.ephpod.com/) je nummers van je ipod te halen, in een appart mapje te plaatsten, taggen met tag&rename, en vervolgens weer terug op je Ipod zetten...(kan ook met ephod) Succes!
[ Voor 21% gewijzigd door artfuldodger op 11-09-2004 20:49 ]
Ja natuurlijk kan dat.ViNyL schreef op 11 september 2004 @ 12:26:
Nee dat klopt, maar hem scherm kan dus niet helemaal uit bij het afspelen?
Je kunt instellen hoe lang de display verlicht blijft na een knop-druk, en je kunt ook de verlichting helemaal uitzetten, wat jij wilt.
Heeft er iemand nog een handig programma voor die calendar? Ik vind de calendar in ephpod niet fijn werken en in outlook moet ik elke afspraak apart opslaan als icalendar als ik daarmee werk. Niet echt handig dus... Ik ben dus op zoek naar een calender programmatje dat kan syncen netzoals je zou syncen voor je pda. alle toekomstige afspraken worden automatisch opgeslagen als icalander-bestand en op je iPod gezet zodra deze aangesloten wordt. Iemand?
Overigens heb ik vandaag geïnformeerd bij de Apple Store in Rotterdam. De iSkin voor de 4G iPod komt pas over een maand. Zeer waarschijnlijk met riem-klip en key-kord. Voor € 25.- Kijk op http://www.iskin.com voor meer informatie...
edit: iemand ook bemerkt dat je de iPod niet kan bedienen als je hem "als schijf gebruikt"? irritant!
En waarom staat er bij mijn agenda eigenlijk nog een knopje "Overigen"??
En mijn taken? hoe maak ik die aan?
[ Voor 12% gewijzigd door iain op 14-09-2004 00:52 ]
I used to be an atheist, until I realised I was god.
Arrived anxious, left bored
No production networks were harmed during this posting
[ Voor 19% gewijzigd door Puck op 14-09-2004 08:35 ]
Correcteer me als ik het verkeerd heb.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
1. Stel ik zet bij een vriend die itunes heeft een paar cdtjes erop. Dan kom ik thuis en dan durf ik hem niet in te pluggen omdat ik dan bang ben dat hij de vorige nummers wist. Wat ik eigenlijk wil is dat hij de nummers die ik bij die ander vandaan heb gewoon weer netjes bij mij thuis in een mapje zet zodat ik deze in de library kan toevoegen. (uiteindelijk heb ik ze maar als data via xp erin gezet maar toen kon ik onderweg dus niet luisteren)
2. Hoe kan ik alleen de nummers van één artiest/album shuffelen in plaats van mijn hele collectie?
2. hij shuffelt toch alleen binnen de gekozen selectie? Dus als jij ervoor kiest om playlist A af te spelen, dan shuffelt ie alleen binnen Playlist A. Of is dat dus niet zo?
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Bij mijn derde generatie iPod kreeg ik dus een verloopstekkertje erbij van 6 naar 4 pins mini firewire aansluiting. De transfer werkt gewoon (mits je accu van de iPod vol genoeg is). Je mist in de 4 pins firewire inderdaad de voeding, maar deze wordt niet gebruikt voor de transfer te voeden, maar om de iPod op te laden.... Zal prima werken....PuCK schreef op 14 september 2004 @ 08:53:
Ja dat klopt, maargoed, het gaat meer om het feit dat de transfer werkt
MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3
Verwijderd
Want inclusief de tijd die je bezig bent om geld over te maken duurt het bestellen via apple.nl dan zo'n kleine 3 weken!
Blader, Artiesten, en kies dan de specifieke CD.savale schreef op 14 september 2004 @ 09:09:
Ik heb mijn 4g nu al een tijdje: week of 3. Maar er zijn 2 dingen die ik niet helemaal snap nog.
2. Hoe kan ik alleen de nummers van één artiest/album shuffelen in plaats van mijn hele collectie?
Wil je van deze artiest alle cd's , klik dan na de artiesten op Alle, en dan druk je op play
ah.lux schreef op 14 september 2004 @ 10:59:
De mirror functie uitzetten gaat enkel als je de iPod al aangesloten hebt. Snap je het probleem?
* YellowCube ziet het probleem
en wat als je de nummers bij die vriend dan gewoon buiten je library neerzet.
(dus in Mac taal: gewoon als HD mounten en als Wintaal: als mass-storage benaderen)
nadat ik m'n iPod op m'n laptop aansloot...

[ Voor 67% gewijzigd door Nitai op 14-09-2004 13:44 . Reden: Ter verduidelijking ]
Verwijderd

zo eentje wil ik.
zijn daar ook winkels voor in de buurt van rotterdam?
Probeer de iSkin. Moet je naar Rotterdam Centraal en als je het station door de hoofduitgang naar rechts loopt kom je bij een Apple winkel waar je de iSkin kan kopen.Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 19:01:
waar kan ik in of in de buurt van rotterdam zo'n armor kopen ik wil er een kopen maar ik wil gewoon naar een echte winkel niet zo'n internet store?
[afbeelding]
zo eentje wil ik.
zijn daar ook winkels voor in de buurt van rotterdam?
Verwijderd
ik heb al een iskin ik wil deze voor als ik op wintersport ga of ergens anders op vakantie.MacWolf schreef op 14 september 2004 @ 19:06:
[...]
Probeer de iSkin. Moet je naar Rotterdam Centraal en als je het station door de hoofduitgang naar rechts loopt kom je bij een Apple winkel waar je de iSkin kan kopen.
Dit topic is gesloten.
Mensen, leveringsproblemen zijn geen onderdeel van vragen die we hier willen zien! Dus denk even na voordat je post!