Verwijderd
GrEeTzZ
punt een, over sweez heb ik weinig positiefs gehoord tot nu toe en ik denk dat die Firewire kaart niet zo isVerwijderd schreef op 12 May 2003 @ 17:18:
ff een snel vraagje is die Firewire kaart van sweex goed ???? want die is tenminste goedkoop.
GrEeTzZ
punt twee, we groeten elkaar al door te posten, dus je groet is 'overbodig'
|>
Een heel groot en stoer systeem.
Ik heb dat ding ook gekocht, en hij werkt prima. Alleen jammer dat er een 4-6-kabeltje bij zit, daar heb je dan weer niets aan voor je iPod..Verwijderd schreef op 12 May 2003 @ 17:18:
ff een snel vraagje is die Firewire kaart van sweex goed ???? want die is tenminste goedkoop.
GrEeTzZ
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Verwijderd
Is dat dat Sitecom firewire desktop kit ding?Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 07:38:
oh dus dan kan ik beter een firewire kaart van Sitecom bij dixons halen of is die ook niet goed?
Die is nl. 2 keer zo duur, en er zit ook een 4/6-kabel bij, waar je dus ook niets aan hebt. Niet dat je een extra kabel nodig hebt, maar het is altijd handig, voor extra enzo.
(en er zit een zut aan software bij waar je niets aan hebt voor je iPod.)
Voor €25 heb je het Sweex dingetje, bij Mediamarkt (gewoon zeggen dat hij bij Alternate goedkoper is
Is importeren een optie/goedkoper?
Voor het importeren is het niet slim aangezien er in de US Apple Store geen btw opzit en er ook nog importrechten over betaald moeten worden. Scheelt geloof ik uit eindelijk niks.
cool he!Verwijderd schreef op 12 May 2003 @ 15:42:
Ok delyver hier mijn pics van mijn iSkin en hij is erg cool
[afbeelding]
[afbeelding]
Thank you delyver
die van mij ziet er precies net zo uit.. met de whit frost dan
k heb ook nog een asphalt een een glow worm
(k heb er natuurlijk wel van geprofiteerd dat die gasten zo stom zijn om de verkeerde te stureen
k zal er morgen ff een paar piccies van schieten
Audi A8 W12 6.0
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Ik hoor de hardeschijf wel opspinnen maar het LCD scherm laat helemaal niks meer zien.
[ Voor 7% gewijzigd door Temraakle op 14-05-2003 17:56 . Reden: spatie ]
Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl
Verwijderd
wat als je menu + play een tijdje inhoudt? dat boot die.. misschien dat het helptOnroptemraakle schreef op 14 May 2003 @ 17:54:
Volgens mij is mijn net 'nieuwe' 5 gb Ipod overleden![]()
.
Ik hoor de hardeschijf wel opspinnen maar het LCD scherm laat helemaal niks meer zien.
armageddon_2k1 schreef op 14 mei 2003 @ 12:00:
Mozes kriebel Devv05! Dit is echt allemaal in het topic al langsgekomen....zoek maar...
heb t topic wel half gevolgd maar had toen nog niet echt interesse en nu wel
Verwijderd
ik heb ondertudden de ipod en zag tot mijn verbazing dat mijn pc al firewire had
maar k heb nog een paar vragen:
1. ik wil de ipod niet alleen zelf gaan gebruiken dus ik wil 2 verschillende playlisten maken hoe doe ik dat?
2. wat is dat rare dingetje wat ook in de doos zit je kan de firewire kabel er op aanssluiten en aan de andere kant heeft i dan zo'n klein plugje.
Je kan gewoon verschillende playlists maken; in Ephpod kan je de liedjes die er op moeten komen te staan selecteren en daarna na een rechtsklik "create playlist from selected songs" doen. Je kan ze ook slepen (naar het vakje bovenin, als je de playlist 'open' hebt staan) geloof ik.Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 23:34:
[...]
1. ik wil de ipod niet alleen zelf gaan gebruiken dus ik wil 2 verschillende playlisten maken hoe doe ik dat?
Da's een 4-pins FireWire-aansluiting, dat zijn gewoon de kabeltjes waarmee de data verstuurd wordt, maar zonder de stroomvoorziening. Vooral laptops hebben een dergelijke aansluiting, zodat je niet de accu van de laptop leegt tijdens het vullen van je iPod2. wat is dat rare dingetje wat ook in de doos zit je kan de firewire kabel er op aanssluiten en aan de andere kant heeft i dan zo'n klein plugje.
[ Voor 3% gewijzigd door Tarin op 15-05-2003 08:13 ]
Verwijderd
dus hij herkent em niet als extra HD.

Heb je wel eerst de iPod software zelf geïnstalleerd? (niet musicmatch, dat hoeft niet)Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 13:50:
ja maar als ik ehpod opstart dan vraagt i om me ipod te selecteren maar hij staat daar niet tussen
dus hij herkent em niet als extra HD.![]()
ff iets uitgebreider: ik heb hetzelfde probleem gehad en heb het opgelost door ehphod eraf te gooien, de bijgevoegde iPod software te installeren en daarna ehphod weer te installeren >> hierna stond ie in de lijst. Welke software het precies was kan ik nu niet checken (op m'n werk), maar het staat gewoon op de cd-rom die erbij zit (en het is niet musicmatch

[ Voor 44% gewijzigd door bebopper op 15-05-2003 14:33 ]
-Is het Windows of Mac-versie? Indien Mac-versie, dan moet je hem even updaten naar Windows-versie mbv: Apple iPod Software 1.2.6 Updater (kan ik ook 1.3 gebruiken met de oude eigenlijk?). Indien Windows, ook ff doen
-Start voor de zekerheid je comp ff opnieuw op.
-Sluit IPod aan en start de updater. Volg alle instructies op scherm en op Ipod
-UnPlug je Ipod
-Plug hem er weer in
-Nu zou er standaard *tieuwdoew*-geluidje moeten komen.
-Start EphPod en overschrijven die hap (lees de help ook even, is wel handig)
Als je het geluidje niet hoorde moet je ff kijken of je FireWire kaart het wel doet.
Playlist maken: selecteer (evt. met [control]) de liedjes, rechtsklik daarna op een van de nummers en kies voor "create playlist from selected" oid.
Liedjes erop zetten snap je neem ik aan wel, en je playlist komt bovenaan in het rijtje te staan, je kan daarna nog rechtsklikken op de lijst playlists en "sort by name" doen, en de liedjes verslepen enzo.
(da's iig onder EphPod)
Ik vind trouwens dat EphPod best een hoge resolutie nodig heeft om lekker overzichtelijk te blijven... fullscreen op 1600*1200 is ideaal, maar kleiner is best lastig..
Verwijderd
dat heb ik gedaan op me pc zie ik de playlist wel maar op me ipod nietTarin schreef op 15 May 2003 @ 22:54:
Ephpod werkt vrij intuitief, als je een beetje bekend bent met windowsprogramma's weet je vast wel dat je een hele hoop voor elkaar kan krijgen door de verschillende muisknoppen eens uit te proberen.. je zal weinig slopen. [/beginnerswebmodus]
Playlist maken: selecteer (evt. met [control]) de liedjes, rechtsklik daarna op een van de nummers en kies voor "create playlist from selected" oid.
Liedjes erop zetten snap je neem ik aan wel, en je playlist komt bovenaan in het rijtje te staan, je kan daarna nog rechtsklikken op de lijst playlists en "sort by name" doen, en de liedjes verslepen enzo.
(da's iig onder EphPod)
Ik vind trouwens dat EphPod best een hoge resolutie nodig heeft om lekker overzichtelijk te blijven... fullscreen op 1600*1200 is ideaal, maar kleiner is best lastig..

Zie je de playlist wel weer als je de iPod weer aansluit? (en de playlist komt automagisch onderaan in het lijstje terecht, je zou ze even alfabetisch kunnen rangschikken voor het gemak).
Ik heb die van mij moeten flashen van Mac naar Windows dus heb geen originele software, MusicMatch demo kreeg ik niet aan de praat, zelfde geldt voor EphPod, Xplay werkte wel maar was een 14-dagen demo.. Something else? Freeware?
Verwijderd
als je ephod afsluit vraagt i altijd save changes to iPod dus ik doe dan gewoon jaTarin schreef op 16 May 2003 @ 10:12:
Als je EphPod afsluit, moet je bij de vraag "save changes to iPod" "ja"antwoorden, dat zou het probleem kunnen zijn.
Zie je de playlist wel weer als je de iPod weer aansluit? (en de playlist komt automagisch onderaan in het lijstje terecht, je zou ze even alfabetisch kunnen rangschikken voor het gemak).
en als ik dan me ipod loskoppel en dan kijk bij afspeellijsten(ik heb nederlands gekozen)dan staat er niks als ik em dan weer vast koppel en ephod opstart staat i daar wel
EphPod werkt goed, wat is het probleem? Onder win2k herkent hij de iPod automagisch als een 'removable drive', daarna kan je bij het opstarten van EphPod je iPod aangeven.ZeroVince schreef op 16 mei 2003 @ 12:38:
Welke software is er allemaal (gratis) te gebruiken op een Windows iPod?
Ik heb die van mij moeten flashen van Mac naar Windows dus heb geen originele software, MusicMatch demo kreeg ik niet aan de praat, zelfde geldt voor EphPod, Xplay werkte wel maar was een 14-dagen demo.. Something else? Freeware?
Als je win98SE draait heb je een firewire-upgrade nodig, dat is voor zover ik weet deze
Hiermee krijg je zo'n schattig "Unplug or Eject Hardware"-icoontje in je taakbalk als er een verwisselbare schijf aan je pc hangt.
Verwijderd
Onroptemraakle schreef op 14 May 2003 @ 17:54:
Volgens mij is mijn net 'nieuwe' 5 gb Ipod overleden![]()
.
Dit hielp voor mij.Verwijderd schreef op 14 mei 2003 @ 17:59:
[...]
wat als je menu + play een tijdje inhoudt? dat boot die.. misschien dat het helpt
Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl
Verwijderd
Heb ik ook gehad, opgeladen en hij deed het weer..Verwijderd schreef op 17 May 2003 @ 10:10:
[...]
een lotgenoot ?! ook mijn ipod geeft geen beeld meer...
Verwijderd
Nou is mijn vraag: Is het mogelijk om de MP3z terug te zetten van ipod naar mijn computer? Ik kon geen optie vinden in Ehpod...
edit: sorry, het zit wel in Ephod
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2003 14:56 ]
Verwijderd
Ik vond ergens op internet dat de batterij in principe onvervangbaar is en het ongeveer maar een jaar uithoudt. Ik mag toch hopen dat de batterij als ie is uitgeput wel te vervangen is! Weet iemand hier wat meer over?
Hij houd het echt wel langer uit als een jaar hoor...Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 18:01:
Zo, ik heb nu zo'n beetje alles gelezen over de (oude) Ipod wat ik hier in GoT kan vinden maar heb toch nog een vraag.
Ik vond ergens op internet dat de batterij in principe onvervangbaar is en het ongeveer maar een jaar uithoudt. Ik mag toch hopen dat de batterij als ie is uitgeput wel te vervangen is! Weet iemand hier wat meer over?
kun je op een ipod ook de muziek onderverdelen op albums?
Verwijderd
Jamtenbos schreef op 18 May 2003 @ 18:51:
Ik zit te denken om een ipod te kopen, maar ik heb een vraagje.
kun je op een ipod ook de muziek onderverdelen op albums?
Verwijderd
Maar uiteindelijk zal ie toch aan vervanging toe zijn. Is dat dan mogelijk?
Prima idee. Ik ben voorarmageddon_2k1 schreef op 18 May 2003 @ 20:09:
Hmm...er zijn nu 4 IPod (probleem)topics. Ik heb al eens een modje ge-emaild of ik naar aanleiding van dit topic van mij geen Groot Ipod Topic mocht starten...geen antwoord. Ik probeer het nog eens, want iedereen stelt dezelfde vragen e.d.
This is the Way.
Verwijderd
hmm, dat hielp bij mij allemaal niets
Verwijderd
Op vol volume met men HDJ-1000 vind ik het net goed
Ik lees in het topic dat wanneer ik het volume in de tag op het hoogste zet het volume normaal meer dan luid genoeg zou moeten zijn.
Ik vind die optie echter niet terug in musicmatch ik kan enkel selecteren voor prepared of not prepared
iemand een idee ? is er geen crack voor de volume beperking ? Of ben ik doof ofzo
Hey collega! Nooit gedacht dat iemand ook met een HDJ-1000 in z'n iPod geplugged rondliepVerwijderd schreef op 02 juli 2003 @ 00:00:
persoonlijk vind ik het volume te stil...
Ik lees in het topic dat wanneer ik het volume in de tag op het hoogste zet het volume normaal meer dan luid genoeg zou moeten zijn.
Ik vind die optie echter niet terug in musicmatch ik kan enkel selecteren voor prepared of not prepared
iemand een idee ? is er geen crack voor de volume beperking ? Of ben ik doof ofzo
Ik weet wat je bedoelt, en de enige oplossing is toch "gewone" earbuds te kopen. De plug van de HDJ-1000 lijkt namelijk niet helemaal in de iPod te passen... druk er maar eens een beetje op (niet te hard!) en wellicht hoor je al wat verschil.
Nu goed, specifieker kan ik niet zijn: jammer maar helaas, echter: MX400 van Sennheiser klinkt net zo goed hoor.
Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig
Verwijderd
iemand nog oplossingen, mogelijke uitleg ?....
[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 00:22 ]
Verwijderd
Ze moesten zich voor Europa aan een bepaald volume houden.
Ik heb hem meestal rond de 75% staan gok ik.
Maar in de metro bijv. is dit niet altijd genoeg...
Misschien dat ze het nog kunnen/willen fixen met een firmware update?
Andere suggestie die ik ook las is het volume van je mp3tjes omhoog gooien..
[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 01:01 ]
100% alleen als ik op de fiets oid zit.. wanneer er veel lawaai is iig..
maar op 50% is het geluid hier ook al hard genoeg
Audi A8 W12 6.0
Verwijderd
Ik denk dat je het beste zowiezo een ander programma kan gebruiken dan MM. Over het algemeen is dit een buggy programma en wil nog wel eens wat fouten maken. Ik zou zeggen, kijk rond wat de wereld aan gratis mp3 spelers te bieden heeft! WinAmp kan het misschien, anders misschien Sonique?Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 11:43:
dat van het volume van je mp3 omhooggooien las ik ook maar hoe doe ik dat ? iK gebruik musicmatch
Kijk op Cnet in de audio afdeling, misschien dat je er nog wel iets leuks vind.
Zoals ik al heb gezegd werkt dit zeer goed, meestal als er zo'n nummer voorbij komt schrikt iedereen zich rot in het hele huis.
En het lijkt me niet dat Apple nog de firmware gaat aanpassen voor het volume aangezien ze het juist verandert hebben omdat ze hem anders niet mochten verkopen in Frankrijk.
ik flip uit
Ik heb hier een 10 gig Ipod (niet v2)
en ik kan er gewoon verbinding mee maken, ik kan er vanalles naar uploaden enz. enz.
maar als ik de Ipod start krijg ik een floder incl. uitroepteken.
ik kan trouwens ook niet de firmware upgraden..
"Updater can't install firmware on connected Ipod.The ipod's hardware and the updater firmware are not compatible.
probleem opgelost
[ Voor 6% gewijzigd door Ra5a op 05-07-2003 17:08 ]
Imperfectionist.
No production networks were harmed during this posting

Imperfectionist.
Ff via de website van apple de amerikaanse firmware downen en erop flashen, works fine with meVerwijderd schreef op 02 juli 2003 @ 00:00:
persoonlijk vind ik het volume te stil...
Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire
Verwijderd
gewoon www.apple.com ? En dan wanneer je je naam en email moet invullen united states selecteren ?
[ Voor 4% gewijzigd door Sage op 07-07-2003 13:57 ]
Verwijderd
Zojuist gedaan, werkt perfectDeXToR_122 schreef op 02 May 2003 @ 18:37:
Met dit tooltje kan je je windows ipod updaten naar 1.3. Ik heb het gister gedaan, en verliep probleemloos(Tis niet de officiele Apple Updater... De updater geeft versie 1.21 aan maar flashed hem naar 1.3) Maarjah... op eigen risico
Download Ipod Updater 1.3
offtopic:
Volgens het tracking syteem zijn de iSkin's gearriveerd'k ben benieuwd of de bestelling goed is aangekomen... Wanneer ga je ze op de post doen? (zaterdag?).
Helaas zijn de toevoegingen niet al te denderend..
Zelf zat ik te hopen op Playlist on-the-go en misschien wat extra spelletjes.. ik ben bang dat Apple de support voor deze iPods snel laat vallen (te merken aan de afwezigheid van een officiele Windows 1.3). Laten we hopen dat de Linux varianten lekker op gang komen met allerlei leuke featuresThe iPod Software 1.3 Update provides iTunes 4 support, including playback of AAC encoded audio files (Mac-only). Additional enhancements include audio playback and user interface improvements, increased playback time on scroll-wheel iPods, and longer stand-by time for all iPods.
Verwijderd
-Kun je nu ZONDER software mp3 en bestanden erop en eraf zetten, dus zoals een externe drive?
Maar dan speelt ze de mp3 niet af?
-Zit er een beveiliging op waardoor je de mp3 niet terug kunt laden in de computer?
-kun je de oplaadt functie uitzetten als je haar aan het lichtnet zet?
ivm aansluiten stereo, zonde als je batterij nog voldoende vol is.
Verwijderd
Je kunt zonder software bestanden naar je iPod kopieren. Wil je echter dat je mp3 bestanden afspeelbaar zijn, dan moet je de software (ephpod, itunes) de mp3 bestanden indexeren enz. Dus voor afspelen heb je software nodig.Ik heb wat vraagjes, ik heb al overal lopen lezen maar het is me niet duideijk geworden misschien dat iemand mij kan helpen.
-Kun je nu ZONDER software mp3 en bestanden erop en eraf zetten, dus zoals een externe drive?
Naar mijn weten niet, maar ik heb dit niet uitgeprobeerd.-Zit er een beveiliging op waardoor je de mp3 niet terug kunt laden in de computer?
-kun je de oplaadt functie uitzetten als je haar aan het lichtnet zet?
Als je de Ipod aansluit op je firewire poort gedraagt hij zich als een externe schijf. Als je er dan gewoon een mp3 naar kopieert dan kan je deze niet zomaar af spelen, want daarvoor moet hij ook in de database weg geschreven worden. Ik heb daarom in de 'root' van m'n Ipod het programma Ephod gezet zodat als ik bij iemand anders ben gewoon MP3's kan kopieren met Ephod en ze daarna meteen beluisteren!Verwijderd schreef op 26 juli 2003 @ 22:41:
Ik heb wat vraagjes, ik heb al overal lopen lezen maar het is me niet duideijk geworden misschien dat iemand mij kan helpen.
Nope, je kan je MP3's er net zo hard weer af halen als erop zetten-Zit er een beveiliging op waardoor je de mp3 niet terug kunt laden in de computer?
Nee, zodra je hem aan de oplader zet wordt de accu weer voor 100% opgeladen en stopt hiermee als deze vol is. Je kan de Ipod wel gewoon gebruiken als deze aan de oplader hangt.-kun je de oplaadt functie uitzetten als je haar aan het lichtnet zet?
Suc6 ermee!
Athlon 64 3500+ s939 | MSI K8N Neo2 Platinum S 939 | Tagan 480W | 2 x 512MB G.Skill PC4400 @DDR 550 Dual Channel | 2 x WD 160GB 8MB SATA150 7200RPM @ Raid0 | Sapphire 9800PRO
Verwijderd
-De adapter is die 220v of 110-220v?
-Door de mappen heen bladeren gaat dat via vaste mappen of kan je die zelf bijmaken/naam bepalen?De catergorieen bedoel ik dus, pop, rock...etc.
-zit er een line-out op of moet ik hem via de koptelefoonuitgang aan mijn stereo hangen?En klinkt dit nou goed of niet?
Misschien een beetje lompe vragen maar bij mijn research kwam ik allerlei onhandige/tegenstrijdige dingen tegen maar misschien dat dat weer verandert is met firmware update, ik twijfel enorm of dit wel de juiste is voor mij...
Maar voor de duidelijkheid:
- De adapter is 110-220V
- De Genres staan vast geloof ik, ik heb alleen de oude iPod dus dat weet ik niet
- Er zit in de Dock, die je bij 15 en 30GB iPod's krijgt, een line out op, deze is ook versterkt. Je kan hem ook aan de koptelefoon uitgang doen maar dan is het minder goed versterkt. En ja, het klinkt goed.
Verwijderd
Kan iemand bevestigen dat de genres vast staan?Hoeveel genres staan er trouwens?
Verwijderd
Ook stonden er wat bestanden als back-up op.
Is er een mogelijkheid om het nog terug te halen?
Please help me.
Verwijderd
Vraagje, heb je wel eens geprobeerd je iPod met menu-play tegelijk enige seconden ingedrukt te houden, eventueel aangekoppeld, zo heb ik mijne wel vaak tot leven gewekt.Verwijderd schreef op 26 July 2003 @ 16:27:
/me heeft nu een dooie ipod
iemand enig idee wat de gemiddelde reperatie kosten zijn?
Mijnes begint na 1.5 jaar trouwe dienst toch ook sporen van ouderdom te vertonen...
Verwijderd
tuurlijk... mocht allemaal niet baten...Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 19:25:
[...]
Vraagje, heb je wel eens geprobeerd je iPod met menu-play tegelijk enige seconden ingedrukt te houden, eventueel aangekoppeld, zo heb ik mijne wel vaak tot leven gewekt.
Van de week even zo'n reperatie doos aanvragen...

Verwijderd
Weet iemand of ik haar extra lang moet opladen want in het papierwerk kan ik hierover niks vinden, bij gsm's wordt dit wel altijd aangeraden.
Chris10 schreef op 26 juli 2003 @ 22:59:
[...]
Als je de Ipod aansluit op je firewire poort gedraagt hij zich als een externe schijf. Als je er dan gewoon een mp3 naar kopieert dan kan je deze niet zomaar af spelen, want daarvoor moet hij ook in de database weg geschreven worden. Ik heb daarom in de 'root' van m'n Ipod het programma Ephod gezet zodat als ik bij iemand anders ben gewoon MP3's kan kopieren met Ephod en ze daarna meteen beluisteren!
[...]
Nope, je kan je MP3's er net zo hard weer af halen als erop zetten
[...]
Nee, zodra je hem aan de oplader zet wordt de accu weer voor 100% opgeladen en stopt hiermee als deze vol is. Je kan de Ipod wel gewoon gebruiken als deze aan de oplader hangt.
Suc6 ermee!
Ik las dat jij bij LJS werkt, en dat jullie ook de iSkin eXo2 verkopen. Op de site van de iskin zie ik 4 kleuren, en ik wil graag de zwarte iSkin voor mijn ipod kopen. Verkopen jullie deze zwarte versie ook, of hebben jullie alleen de blauwe?
Ok, bedanktSage schreef op 19 januari 2004 @ 11:45:
Wij verkopen alle versies van de iSkin Exo2. De blauwe, de carbon, de witte (alleen nog maar in 30&40GB versie) en de zwarte. De witte voor de 10GB,15GB en 20GB komen pas over twee maanden weer binnen omdat we nog een hele dikke voorraad van de andere kleuren hebben liggen.
Ik ben wel geinteresseerd in de zwarte (of de carbon, de donkerste iig
Ik kom wel een keertje kijken
Kom dan een keertje op zaterdag, dan ben ik namelijk verkoper. Door de weeks ben ik dan half/half Technische dienst en verkoper. Alleen op dinsdag en woensdag na 1'en.Superhuuper schreef op 19 januari 2004 @ 19:35:
[...]
Ok, bedankt
Ik ben wel geinteresseerd in de zwarte (of de carbon, de donkerste iig)
Ik kom wel een keertje kijken
Is goed, ik kan sowieso moelijk doordeweeks komen i.v.m. met school enzo.Sage schreef op 19 januari 2004 @ 22:58:
[...]
Kom dan een keertje op zaterdag, dan ben ik namelijk verkoper. Door de weeks ben ik dan half/half Technische dienst en verkoper. Alleen op dinsdag en woensdag na 1'en.
Als ik een keer op zaterdag langskom, laat ik het wel ff horen!
Trouwens, kan deze niet beter op slot omdat er toch al het grote/oude iPod topic loopt?
Ik ben van plan om er een te gaan kopen, maar hoe werkt dat opladen nou?
Via de firewire poort. Maar is dat de enige oplaad mogelijkheid? Want ik zou hem graag mee willen nemen op vakantie. Maar dan heb ik er niet vel aan, als de accu al na 8 uur leeg is.
Je kan hem idd via je pc met firewirekaart opladen, maar je krijgt er ook een 'gewone' adapter bij, dus je kunt hem ook via netstroom (een gewoon stopcontact dus) opladen.addictive schreef op 31 januari 2004 @ 18:10:
ik heb ook een vraagje over de ipod
Ik ben van plan om er een te gaan kopen, maar hoe werkt dat opladen nou?
Via de firewire poort. Maar is dat de enige oplaad mogelijkheid? Want ik zou hem graag mee willen nemen op vakantie. Maar dan heb ik er niet vel aan, als de accu al na 8 uur leeg is.
Bedankt!
|_____vakje______|
Verwijderd
ik heb een 3rd gen 15gb ipod.
het 18 maanden verhaal is redelijk onzin en heeft iemand het leven ingeroepen nadat hij slecht behandeld is bij Apple.
hoe lang jouw accu goed blijft ligt meer aan jezelf. Als hem altijd helemaal leeg trekt en weer helemaal oplaad kun je er vanuit gaan dat over 18 maanden de accu nog steeds toppie werkt (misschien dat je dan een half uurtje of uurtje minder muziek hebt)
Op mijn werk (Apple Centre) heb ik ook een klant gehad die had zijn ipod altijd aan de lader zitten en na een jaar had besloten om hem eens lostekoppelen en mee te nemen onderweg (waar heb je anders een ipod voor
moraal van dit verhaal
Erh.. juist, dat moet je dus juist NIET doen, zie deze verhelderende post met bijhorende links naar de apple site.M2XzeeD schreef op 12 augustus 2004 @ 10:20:
moraal van dit verhaaltrek je ipod regelmatig leeg en laad hem helemaal op dan gaat hij lang genoeg mee
Hier staat dus dat je beter je iPod meerdere keren kan opladen dan hem volledig leeg trekken, dit laatste is zelfs slecht voor de batterij
[ Voor 4% gewijzigd door DyStiC op 12-08-2004 10:32 ]
Verwijderd
aleen ik denk dat ik 1 probleem heb
ik citeer van de apple internet site:
Systeemvereisten
De iPod voor Mac vereist een Macintosh met een ingebouwde FireWire-poort en Mac OS X 10.1.5 of hoger (Mac OS X 10.3 of hoger aanbevolen). De iPod voor Windows vereist een pc met een ingebouwde FireWire- of USB 2.0-poort of een voor Windows gecertificeerde FireWire- of USB 2.0-kaart en Windows 2000 (Service Pack 4) of Windows XP Home of Professional.
Aangezien ik mijn pc onder windows ME laat draaien en usb 1.1
is dit dan toch mogelijk een ipod erop aan te sluiten?
ik kan de usb wel vervangen voor een 2.0 mocht dit noodzakelijk zijn
Koop een goedkoop USB2.0 of firewirekaartje, die kostten 25 euro oid en vergroten de meerwaarde van de iPod die iig tiental keer duurder is.
Verwijderd
oke dat is dan geregeld
maar dan zit ik nog met 1 probleem voor de software is minmaal windows 2000 vereist?
of zou ik dan een dergelijk ander programma moeten gebruiken net zoals
anapod: www.redchairsoftware.com/anapod/
?
btw vindt ik het een kwade zaak van apple dat ze zo de doorsnee gebruikers
misdelen met hun producten je zal maar eens geen WINDOWS ME en of usb 2.0 dan sta je wel mooi te kijken als je een ipod aanschaf!?
Onzin. Alle versies van USB leveren stroom, hence de 4 aders (2 stroom, 2 data). Het enige verschil tussen USB 1(.1) en 2 is datatransfer.Ecteinascidin schreef op 12 augustus 2004 @ 18:39:
Oef, ik zou dat niet doen. USB kan geen stroom leveren,
Je kunt je iPod prima aansluiten op een USB 1.1 poort. Het muziek overzetten zal alleen langzamer gaan in vergelijking met USB2 of FireWire. Afhankelijk van je haast en de grote van je iPod kun je overwegen een USB2 of FireWire kaartje te kopen.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Games die ik gratis kan downloaden
BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114
Als je een beetje een tweaker bent kun je met iPodLinux aan de slag. Kijk maar eens rond in het forum, er zijn al wat kleine spelletjes gebakken.Eastman schreef op 14 augustus 2004 @ 13:39:
Zijn er games voor de ipod?
Games die ik gratis kan downloaden
|_____vakje______|
BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114
Verwijderd
maar zijn hier grote problemen bekend over de 1e generatie en/of 2e generatie? ik ga hem gebruiken icm windows
Je hebt dus geen iPod, en hebt daar dus geen vragen overVerwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 20:43:
ik wil een Ipod 2ehands kopen.. een 1G of een 2eGeneratie..
maar zijn hier grote problemen bekend over de 1e generatie en/of 2e generatie? ik ga hem gebruiken icm windows
Verder; waar heb je al gezocht? Wat heb je al uitgevonden?
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Verwijderd
sorry als het hier niet hoort
Dit topic is gesloten.
Mensen, leveringsproblemen zijn geen onderdeel van vragen die we hier willen zien! Dus denk even na voordat je post!