dat kan kloppen, dat draadje staat namelijk in de HK
[...]
*knorknor
van hetzelfde
========================
========================
Hieronder de post van weeraanmelden voor degene die geen toegang hebben tot de HK:
Ik ben hier heeel erg blij mee , en weet dat er heus betere/goedkopere zijn. maar , please , hou het het voor jezelf. Ik wil deze showen, en vraag geen goedkeuring. Als je ze niets vindt, koop je ze niet.
Sinds Zaterdag heb ik deze:
De Apple
In Ear oordopjes
Waarom?
Ik vond de standaard dopjes goed, maar door de platte vormgeving zijn deze zeer kwetsbaar
Er komen snel deukjes in de "conus" , waardoor je bij bass geluid trillingen krijgt.
Ik was na 4 weken al aan mijn 3e paar bezig.
(gelukkig heeft Apple een goede service)
Na veel te lezen over de MDR-888 wilde ik voor deze gaan,
De "conus" is bij deze beschermd,en ze gaan iets dieper in je oor, wat voor een zwaardere bass zorgt.
Mijn muziek keuze is HipHop/RnB, dus een zware bass is net zo belangrijk voor mij als een strafblad voor een rapper.
Maar toen ik zaterdag de Apple dopjes zag, was ik over.
Ze zijn namelijk bijna het zelfde, maar deze zijn...
Wit
(het oog wil ook wat)
De prijs is even slikken: 39 euro (88 gulden)
Maar :
a trip down memory lane: "vroeger" kochte ik de voorloper van de MDR-888 ( MDR-887 ?) voor 79 gulden. en dat was in de walkman tijd.
Voor 9 gulden meer had ik weer goede dopjes, dus de keuze was makkelijk.
En bij de Dixons waren ze op voorraad,dus ik heb ze maar gekocht.
verpakking
Apple weet hoe je een product moet inpakken, want de doos is weer een kunstwerkje.
Ik kan de kartonnendoos niet tonen, maar wel het meeneemhoesje voor je in-ear-plugs.
(draai het doosje om, en je hebt een witte achterkant met een grijs apple logo.
Zeg maar een juwelendoosje voor mannen

)
Ook kan je de oorspronkelijk/originele oordopjes ook hierin mee nemen, en de 2 vakjes zijn voor de "sokjes" van de oordopjes.
gebruik
Het is even wennen, oordopjes die je in je oor "propt", maar het resultaat is zeer goed.
De bass is goed, maar niet te dreunend.
Stem blijft hoorbaar, en het volume staat nu op de helft ipv 90%.
Ze klinken beter dan de standaard dopjes van Apple (wat natuurljik logisch is) en ze zijn ontworpen voor de iPod, wat theoretisch voor het beste geluid geeft.
Je hoort niets van de omgeving, wat ideaal is in de trein/bus.
Ze blijven goed zitten, als je de juiste sokjes/dopjes gevonden hebt.
Ze worden geleverd met 3 maten,small - medium en large.
De small zit het prettigst, de Large geeft de meeste bass (omdat deze heel diep in je oor zit)
Ze glippen er nog wel eens uit, als je ze snel even inpropt.
En 's ochtends passen alleen de small sokjes, en 's middags moet ik overschakelen naar medium
(

is er een dokter in de zaal , want ik zou niet weten waarom dit is )
Als ze goed in je oor zitten, dan is het echt jij en je muziek.
Al komt er een tank voorbij rijden, ik hoor deze niet.
Nadeel:
Er had wel een soort van handleiding bij mogen zitten over het gebruik en de juiste keuze van de sokjes.
Inspelen heb ik uiteraard ook gedaan, en ze klinken nu zeer prettig.'
TIP op iPodLounge staat dat je de iPod earbuds kan gebruiken met de sony MDR-888 sokjes, dan heb je witte oordopjes, met de sony sokjes
(die volgens iPodLounge iets beter zijn,maar daar kan ik niet over oordelen)
[
Voor 86% gewijzigd door
addictive op 04-10-2004 17:31
]