sorry mensen ik heb niet goed gezocht ik nu een winkel gevonden maar toch bedankt.Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 19:01:
waar kan ik in of in de buurt van rotterdam zo'n armor kopen ik wil er een kopen maar ik wil gewoon naar een echte winkel niet zo'n internet store?
[afbeelding]
zo eentje wil ik.
zijn daar ook winkels voor in de buurt van rotterdam?
Toch nog maar even reageren voor andere geinteresseerden:
Ik heb vandaag de volgende case voor mijn iPod mini gehaald: PDair.
Ik heb vandaag de volgende case voor mijn iPod mini gehaald: PDair.
ik heb sinds gister ook een ipod mini, een zilvere alleen heb ik een vraag over itunes.. het is zeker niet mogelijk om in een playlist nog een playlist te maken? bijvoorbeeld je hebt de playlist 'livesets' en in de playlist nog enkele playlists zoals 'feest 1', 'feest 2' etc..
nee
Ik dacht alleen wel dat het met de 4G kon... maar daar heb jij natuurlijk niets aan
Ik vroeg me af hoelang het bij mensen hier gemiddeld duurde voordat ze hun iPod kregen nadat ze hem met creditcard vanaf de apple store hebben besteld... ? Ik heb wel zon email met een code etc, maar die kan nog steeds niks vinden en ik heb hem nu toch al een kleine week geleden besteld
(ik heb wel inscriptie en via die scholen afdeling, maakt dat veel uit?)

En wat is het verschil met een 2e losse playlist ?unex schreef op 15 september 2004 @ 10:55:
ik heb sinds gister ook een ipod mini, een zilvere alleen heb ik een vraag over itunes.. het is zeker niet mogelijk om in een playlist nog een playlist te maken? bijvoorbeeld je hebt de playlist 'livesets' en in de playlist nog enkele playlists zoals 'feest 1', 'feest 2' etc..
(ipv playlist binnen een playlist)
Wat je kan doen....
Is het het genre van alle nummers die je in playlist 1 wilde hebben veranden in Feest 1
En alle nummers die je in playlist 2 wilde hebben veranderen in genre Feest 2.
Dan hou je 1 playlist voor Random, en wil je naar Feest 1 luisteren, luister je naar genre Feest 1.
Wil je feest 2 draaien, luister je naar genre Feest 2.
Op deze blijven de namen origineel, en de albumnamen ook.
(of denk ik nu te makkelijk
[ Voor 15% gewijzigd door weeraanmelden op 15-09-2004 21:14 ]
Verwijderd
Ik zit ook te wachten op m'n iPod. Ik had vrijdag het geld overgemaakt, en maandag kreeg ik een orderbevesting. Daarin stond dat de iPod op of voor de 28ste verzonden wordt. Dat duurt nog best lang. En als ie eenmaal verzonden is kan het nog 3 tot 6 dagen durenVold schreef op 15 september 2004 @ 20:57:
Ik vroeg me af hoelang het bij mensen hier gemiddeld duurde voordat ze hun iPod kregen nadat ze hem met creditcard vanaf de apple store hebben besteld... ? Ik heb wel zon email met een code etc, maar die kan nog steeds niks vinden en ik heb hem nu toch al een kleine week geleden besteld(ik heb wel inscriptie en via die scholen afdeling, maakt dat veel uit?)
Als ik dit van tevoren had geweten had ik hem wel in een winkel gekocht. Want bijna drie weken moeten wachten nadat je al betaald hebt vindt ik toch wel schoftig!
Ik ben ook wel benieuwd of bij anderen ook in de orderbevestiging een uiterste verzendingsdatum van ongeveer 2 weken werd vermeld.
edit: Ik heb ook via scholenafdeling btw.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2004 22:57 ]
weet er iemand iets van http://www.pdair.com/picture.php?pdcode=178 ?
hij staat niet eens bij hun eigen winkel, dus hij zal nog wel niet uit zijn... is dat nou beter dan een iSkin?
hij staat niet eens bij hun eigen winkel, dus hij zal nog wel niet uit zijn... is dat nou beter dan een iSkin?
I used to be an atheist, until I realised I was god.
misschien kijk ik niet goed of zie ik iets verkeerd, maar waarom kun je in de iTunes library niet zien tot welke playlist een bepaald nummer behoort.
Ik heb nog wel eens last van een gebrekkig geheugen en soms gooi ik een nummer vanuit de library 2 keer in een playlist. Staat ie er dubbel in.
Is hier een optie voor?
Ik heb nog wel eens last van een gebrekkig geheugen en soms gooi ik een nummer vanuit de library 2 keer in een playlist. Staat ie er dubbel in.
Is hier een optie voor?
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Nee, niet gevonden.YellowCube schreef op 16 september 2004 @ 07:28:
misschien kijk ik niet goed of zie ik iets verkeerd, maar waarom kun je in de iTunes library niet zien tot welke playlist een bepaald nummer behoort.
Is hier een optie voor?
misschien kan je via de kop "Opmerkingen" dit doen.
Al je nummer selecteren uit je playlist, en dan de playlist vermelden in optie's.
Dan in je Bibliotheek rechtermuis knop op balk waar "Artiest" en "tracknaam" staat , en de optie "Opmerkingen" toevoegen.
bij welke winkel wou je hem dan kopen? Ik ben al bij tig winkels geweest, maar t lijkt er niet op dat dat ding nog te krijgen is voor de datums die je noemt... nergens issie op voorraad, kan alleen maar op bestelling enz.Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 22:56:
[...]
Ik zit ook te wachten op m'n iPod. Ik had vrijdag het geld overgemaakt, en maandag kreeg ik een orderbevesting. Daarin stond dat de iPod op of voor de 28ste verzonden wordt. Dat duurt nog best lang. En als ie eenmaal verzonden is kan het nog 3 tot 6 dagen duren
Als ik dit van tevoren had geweten had ik hem wel in een winkel gekocht. Want bijna drie weken moeten wachten nadat je al betaald hebt vindt ik toch wel schoftig!
Ik ben ook wel benieuwd of bij anderen ook in de orderbevestiging een uiterste verzendingsdatum van ongeveer 2 weken werd vermeld.
edit: Ik heb ook via scholenafdeling btw.
Maar als jij een winkel weet waar ik m kan krijgen hou ik me aanbevolen
Verwijderd
Neem eens een kijkje op http://www.dixons.nl . Zelf heb ik hem daar vorige week besteld, betaald met creditcard en 2 dagen later in huisdribbel schreef op 16 september 2004 @ 15:41:
[...]
bij welke winkel wou je hem dan kopen? Ik ben al bij tig winkels geweest, maar t lijkt er niet op dat dat ding nog te krijgen is voor de datums die je noemt... nergens issie op voorraad, kan alleen maar op bestelling enz.
Maar als jij een winkel weet waar ik m kan krijgen hou ik me aanbevolen
heb ik ook nog niet gevonden. heel irritant iddYellowCube schreef op 16 september 2004 @ 07:28:
Is hier een optie voor?
Wat je echter wél kunt doen, is een Smart Playlist maken die checkt of een nummer wel of niet in een andere playlist voorkomt. Zo kun je dus Playlist 1 en 'het negatief' daarvan maken.
Waarschijnlijk omdat een nummer in meerdere playlists kan voorkomen en volgens mij worden 'repeating attributes' niet in iTunes weergegeven.YellowCube schreef op 16 september 2004 @ 07:28:
Is hier een optie voor?
Je kan altijd een mail sturen naar Apple met dit voorstel, ze hebben namelijk wel eens geluisterd naar gebruikersreacties. Zie de volgende site: http://www.apple.com/feedback/itunes.html
Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.
ik snap nog steeds nix van die shuffle functie hoor. Als ik nu een album met de select knop langer selecteer dan komt ie in de on to go playlist. Maar zodra ik dan weer shuffle aan zet dan gaat ie toch weer mijn hele library shufflen
Verwijderd
je moet wel opletten wanneer je de shuffle aanzet, hij shuffled gewoon hetgeen wat je op dat moment aan het gebruiken bent.
weeraanmelden schreef op 16 september 2004 @ 10:51:
[...]
Nee, niet gevonden.
misschien kan je via de kop "Opmerkingen" dit doen.
Al je nummer selecteren uit je playlist, en dan de playlist vermelden in optie's.
Dan in je Bibliotheek rechtermuis knop op balk waar "Artiest" en "tracknaam" staat , en de optie "Opmerkingen" toevoegen.
de optie van weeraanmelden werkt inderdaad heel aardig. Je kunt idd in de info van het nummer aangeven bij welke lijst een nummer hoort (in opmerking, of grouping...wat je wilt). Vervolgens kun je de betreffende kolom weergeven in je Library.The Evil Brain schreef op 16 september 2004 @ 16:44:
[...]
heb ik ook nog niet gevonden. heel irritant idd
Wat je echter wél kunt doen, is een Smart Playlist maken die checkt of een nummer wel of niet in een andere playlist voorkomt. Zo kun je dus Playlist 1 en 'het negatief' daarvan maken.
Oh ja, waar ik nog wel benieuwd naar ben (kan het allicht ook proberen):
als je een MP3 bestand fysiek weggooit, blijft de verwijzing (en daarmee uiteindelijk het bestand op je iPod) dan nog wel staan of wordt de verwijzing dan ook weggehaald?
Ik heb een externe HD met MP3 bestanden en die moet je dan steeds aangekoppeld laten.
[ Voor 18% gewijzigd door YellowCube op 17-09-2004 13:54 ]
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Zo doe ik het:savale schreef op 16 september 2004 @ 18:27:
ik snap nog steeds nix van die shuffle functie hoor. Als ik nu een album met de select knop langer selecteer dan komt ie in de on to go playlist. Maar zodra ik dan weer shuffle aan zet dan gaat ie toch weer mijn hele library shufflen
Instellingen -> Shuffle -> Nummers
dan is alles wat ik afspeel gesjuffeld... De knop Shuffle Nummers die standaard in je hoofd menu staat, speelt inderdaad automatisch je gehele lijst af...
I used to be an atheist, until I realised I was god.
Shuffle je dan in een Playlist?savale schreef op 16 september 2004 @ 18:27:
Je moet namelijk altijd eerst een Playlist selecteren.
Als je iPod uit staat, en je doet "Play",dan gaat je iPod automatisch je grootste Playlist afspelen.
Je kan alleen maar van je on-to-go playlist afspelen,als je deze echt selecteerd.
Verwijderd
Hey,
Hoe weet je of je computer een USB en een firmwire aansluiting heeft?
Heb een 2-3 jaar oude PT 4 met 1400 MHZ...
Hoe weet je of je computer een USB en een firmwire aansluiting heeft?
Heb een 2-3 jaar oude PT 4 met 1400 MHZ...
Je zou natuurlijk op de achterkant kunnen kijken.... 
USB
Firewire
Verder is dit wel een heel erge vraag om hier op GoT te stellen hoor... het bovenstaande was 10 seconden Google-werk, en natuurlijk hoort eigenlijk elk lid van GoT dit te weten

Verder is dit wel een heel erge vraag om hier op GoT te stellen hoor... het bovenstaande was 10 seconden Google-werk, en natuurlijk hoort eigenlijk elk lid van GoT dit te weten
[ Voor 32% gewijzigd door The Evil Brain op 19-09-2004 20:46 ]
Verwijderd
Klein vraagje,
Ik heb een iPod Mini en ik gebruik Windows xp..
Ik zou mn mini op school willen gebruiken als harde schijf ( Voor back-ups )
Maar op school hebben we mac (Emac, OsX)
Gaat dit nu problemen veroorzaken omdat ik een "windows mini" aansluit op een mac?
Alvast bedankt..
Ik heb een iPod Mini en ik gebruik Windows xp..
Ik zou mn mini op school willen gebruiken als harde schijf ( Voor back-ups )
Maar op school hebben we mac (Emac, OsX)
Gaat dit nu problemen veroorzaken omdat ik een "windows mini" aansluit op een mac?
Alvast bedankt..
Volgens mij herkent ie em dan niet, want de ipod kan zich maar op 1 OS instellen.
Staat op bij information, als je settings drukt op je ipod.
Ik heb ook nog een vraagje... In iTunes neemt mijn totale library nu dit in beslag:

Maar als ik in iTunes op mijn ipod klik, staat er dit:

Er klopt helemaal geen zak van! Hoe kan ik dit weer goed krijgen? Dus gewoon alle nummers uit mijn library op m'n iPod en gewoon 9 Gb vrij? Opnieuw bijwerken heb ik al geprobeerd. Formatten misschien?
-edit- Ik heb er verder geen normale data opstaan trouwens...
Er klopt helemaal geen zak van! Hoe kan ik dit weer goed krijgen? Dus gewoon alle nummers uit mijn library op m'n iPod en gewoon 9 Gb vrij? Opnieuw bijwerken heb ik al geprobeerd. Formatten misschien?
-edit- Ik heb er verder geen normale data opstaan trouwens...
[ Voor 8% gewijzigd door da_rippah op 19-09-2004 22:41 ]
Je kunt in iTunes een lege afspeellijst aanmaken, en dan de iPod alleen laten synchen met die lijst, dan is hij in 1 klap leeg. Vervolgens haal je die lijst weer uit iTunes, en kies je weer de optie om de hele library te synchen...da_rippah schreef op 19 september 2004 @ 22:35:
Ik heb ook nog een vraagje... In iTunes neemt mijn totale library nu dit in beslag:
[afbeelding]
[afbeelding]
Er klopt helemaal geen zak van! Hoe kan ik dit weer goed krijgen? Dus gewoon alle nummers uit mijn library op m'n iPod en gewoon 9 Gb vrij?
Succes !
[ Voor 53% gewijzigd door unSOUND op 19-09-2004 23:26 ]
Momenteel heb ik een iPod 40GB in bestelling, en ben me beetje aan het verdiepen in iTunes. Het is een lekker simpel programma, zelfs iets te simpel naar mijn idee(ben dan ook alleen zeer uitgebreide en onoverzichtelijke software gewend). En ik ben op zoek naar een manier om mijn 580 Albums om te zetten naar playlists zonder dat ik ze 1 voor 1 in iTunes moet slepen... weet iemand hier een snellere manier voor ?
je wilt van elk album een afzonderlijke playlist maken?
zo ja...de iPod kan sowieso al onderscheid maken tussen verschillende albums/artiesten etc. Dus waarom zou je er dan afzonderlijke playlists van willen maken?
Zo nee...dan kan ik hooguit zeggen dat je wellicht iets met de optie Smart Playlist kunt doen.
zo ja...de iPod kan sowieso al onderscheid maken tussen verschillende albums/artiesten etc. Dus waarom zou je er dan afzonderlijke playlists van willen maken?
Zo nee...dan kan ik hooguit zeggen dat je wellicht iets met de optie Smart Playlist kunt doen.
Ik heb mijn iPod nu gesynched naar een lege playlist, maar nu geeft hij aan dat er 8,71 gb wordt gebruikt, terwijl er helemaal niets opstaatunSOUND schreef op 19 september 2004 @ 23:25:
[...]
Je kunt in iTunes een lege afspeellijst aanmaken, en dan de iPod alleen laten synchen met die lijst, dan is hij in 1 klap leeg. Vervolgens haal je die lijst weer uit iTunes, en kies je weer de optie om de hele library te synchen...
Succes !

Hoe kan dit nou?
heb je niet toevallig data op je iPod gezet?
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Nee, daar had ik al wel aan gedacht-edit- Ik heb er verder geen normale data opstaan trouwens...
Hoe doe je een software restore? Kan het niet in de helpfile van iTunes vinden..
Verwijderd
niet? nou het staat er toch egt in, maar goed je download de nieuwste software versie en deze ga je installeren, alleen niet als update maar als restore (dit vraagt ie als het goed is!)!
Sorry, ja ik had het al gevonden, het programmaatje iPod updater
Ik heb een softwarematige restore gedaan en nu is het weer goed
Duurt alleen ff om alles weer te importen
Bedankt!
En nou had ik gelijk een ander vraagje: Heeft iemand hier ervaring met het programma euPod VolumeBooster? Ik gebruikte het voordat ik de restore had toegepast en het beviel me wel goed. Het viel me al op dat de iPod niet zo heel gek hard kan, dus dit programaatje leek me wel interessesant.
Wat het doet: je kan al je nummers in 1x binnen een paar seconden een aantal eenheden in volume omhoogschroeven; zodat je iPod harder kan
Maar wat ik me dus afvraag: Als je nieuwe songs toevoegd aan je iPod, worden deze dan automatisch behandeld met dezelfde volumecorrectie of moet je het dan opnieuw doen
En nou had ik gelijk een ander vraagje: Heeft iemand hier ervaring met het programma euPod VolumeBooster? Ik gebruikte het voordat ik de restore had toegepast en het beviel me wel goed. Het viel me al op dat de iPod niet zo heel gek hard kan, dus dit programaatje leek me wel interessesant.
Wat het doet: je kan al je nummers in 1x binnen een paar seconden een aantal eenheden in volume omhoogschroeven; zodat je iPod harder kan
Maar wat ik me dus afvraag: Als je nieuwe songs toevoegd aan je iPod, worden deze dan automatisch behandeld met dezelfde volumecorrectie of moet je het dan opnieuw doen
Verwijderd
Ik zie dat je bij apple studentenkorting krijgt, kan dan gewoon die Ipod op m'n zus haar naam bestellen?
Moet je dan ook haar rekeningnummer invullen? Of moet het met eenj creditcard
En je moet cker ook je studiefinancieringsnummer invullen...
Ik hoop dat iemand deze vragen ff kan beantwoorden.
Dank U.
Moet je dan ook haar rekeningnummer invullen? Of moet het met eenj creditcard
En je moet cker ook je studiefinancieringsnummer invullen...
Ik hoop dat iemand deze vragen ff kan beantwoorden.
Dank U.
Hoe ik het heb gedaan: ipod heb ik gewoon met pin betaald bij een apple store: daarna een bewijs van inschrijving bij een universiteit insturen en je krijgt het resterende bedrag aan korting op je rekening gestort. Maar goed, het stelt weinig voor verder.
Verwijderd
Wat is volgens jullie de beste geluidstype, AAC 128 kbps - 320 kbps (wat is het verschil?) of Mp3 of 1 van die andere typen die er tussen staan
En wat als bijvoorbeeld AAC 128 kbps het beste type is, kan ik dan beter alle liedjes converten naar dat formaat?
Heb nu een map in mijn bibliotheek van itunes staan, hoe haal je die map weer uit je bieb, zodat het weer leeg is.
En ik download liedjes van limewire in dezelfde map als de itunes-map.
Wordt dan als ik een liedje download en hij is klaar, meteen toegevoegd aan mijn bibliotheek en doet hij dan ook die geluidstest (aangevinkt bij voorkeuren)
Edit: Geluidniveau bepalen heeft hij al gedaan op normaal, maar ik wil hem graag op hoog volume hebben. Hoe laat ik hem weer volumebepalen?
Of raden jullie me af om hem op hoog volume te zetten. (bij voorkeuren)
Ik heb in m'n bieb ook een paar liedjes dubbel, komt dat door het geluidsniveau aanpassen? ZO ja, hoe weet je welke de goede is.
En wat als bijvoorbeeld AAC 128 kbps het beste type is, kan ik dan beter alle liedjes converten naar dat formaat?
Heb nu een map in mijn bibliotheek van itunes staan, hoe haal je die map weer uit je bieb, zodat het weer leeg is.
Wordt dan als ik een liedje download en hij is klaar, meteen toegevoegd aan mijn bibliotheek en doet hij dan ook die geluidstest (aangevinkt bij voorkeuren)
Edit: Geluidniveau bepalen heeft hij al gedaan op normaal, maar ik wil hem graag op hoog volume hebben. Hoe laat ik hem weer volumebepalen?
Ik heb in m'n bieb ook een paar liedjes dubbel, komt dat door het geluidsniveau aanpassen? ZO ja, hoe weet je welke de goede is.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 20:07 ]
Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 20:02:
Wat is volgens jullie de beste geluidstype, AAC 128 kbps - 320 kbps (wat is het verschil?) of Mp3 of 1 van die andere typen die er tussen staan
Ik heb alles op 192 kbps mp3, das ruim zat als je geen audiofiel bent![]()
Heb nu een map in mijn bibliotheek van itunes staan, hoe haal je die map weer uit je bieb, zodat het weer leeg is. Simpelweg alle liedjes selecteren (of met shift ingedrukt of met control) en dan DEL
Wordt dan als ik een liedje download en hij is klaar, meteen toegevoegd aan mijn bibliotheek en doet hij dan ook die geluidstest (aangevinkt bij voorkeuren) Nee, je moet ze dan nog wel toevoegen aan je Library, als ze daar eenmaal instaan gebeurd die geluidstest geloof ik automatisch (ik doe dat nooit).
Ik heb in m'n bieb ook een paar liedjes dubbel, komt dat door het geluidsniveau aanpassen? ZO ja, hoe weet je welke de goede is.Nee, ik denk niet dat dat door het geluidsaanpassen komt...
Verwijderd
De belangrijkste vergeet je. 
Geluidniveau bepalen heeft hij al gedaan op normaal, maar ik wil hem graag op hoog volume hebben. Hoe laat ik hem weer mijn hele bieb volumebepalen?
Edit: Hoe zie je in je bieb bij Itunes wat voor type het is? AAc Mp3 etc...
Geluidniveau bepalen heeft hij al gedaan op normaal, maar ik wil hem graag op hoog volume hebben. Hoe laat ik hem weer mijn hele bieb volumebepalen?
Edit: Hoe zie je in je bieb bij Itunes wat voor type het is? AAc Mp3 etc...
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 20:27 ]
CTRL-A -> volume bepalen? Waarom zou ik je dat afraden? Je moet zelf maar eens checken of hij niet gaat oversturen ofzo.
En dat type kan je geloof ik zien met rechtermuisknop -> info
En dat type kan je geloof ik zien met rechtermuisknop -> info
Zow op de sportschool zag ik iemand die een iPod 4G 20 GB had. Enne ik moet zeggen dat ik de oude 3G die ik heb gehad echt veel mooier vind. De clickweel in het grijs vind ik in het echt dus echt lelijk. Ik heb nu een iPod mini en ik ben blij dat ik deze heb gekocht. Qua uiterlijk is de 4G er dus in mijn ogen op achteruit gegaan. De clickweel is ook omdat tei moet kunnen klikken niet zo strak als het scrollwheel van de 3G.
Bij de mini valt dit veel minder op door de alu behuizing en het witte clickweel.
Maar smaken verschillen gelukkig. Als ik dus een iPod moest kopen zou ik een 3G 40 ergens op de kop tikken, oude voorraad ofzo en lekker afdingen....
Bij de mini valt dit veel minder op door de alu behuizing en het witte clickweel.
Maar smaken verschillen gelukkig. Als ik dus een iPod moest kopen zou ik een 3G 40 ergens op de kop tikken, oude voorraad ofzo en lekker afdingen....
Verwijderd
Mijn excuses als het al gevraagd is. Maar ik heb echt geen tijd om dit enorme topic (en oudere) helemaal door te gaan spitten. Een vriend van mij heeft afgelopen week een iPod gekocht, ikzelf had er al 1.
Nou was ik gister dus gister bij die vriend en leek het ons wel een geinig idee om wat MP3'tjes uit te wisselen. Nou zo gezegd zo gedaan en mijn iPod hing al aan ze PC.
Nou was het niet al te moeilijk om zijn iTunes library in mijn iPod te zetten maar andersom zijn we nog we nog steeds niet geslaagd. Is het dan niet mogelijk mijn liedjes vanaf mijn iPod over te zetten naar zijn PC?
Of zien we gewoon iets over het hoofd?
Ik hoop dat iemand me kan helpen!
Nou was ik gister dus gister bij die vriend en leek het ons wel een geinig idee om wat MP3'tjes uit te wisselen. Nou zo gezegd zo gedaan en mijn iPod hing al aan ze PC.
Nou was het niet al te moeilijk om zijn iTunes library in mijn iPod te zetten maar andersom zijn we nog we nog steeds niet geslaagd. Is het dan niet mogelijk mijn liedjes vanaf mijn iPod over te zetten naar zijn PC?

Peace is not simply the absence of war.
GRRRRRRR.Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 08:29:
Mijn excuses als het al gevraagd is. Maar ik heb echt geen tijd om dit enorme topic (en oudere) helemaal door te gaan spitten. Een vriend van mij heeft afgelopen week een iPod gekocht, ikzelf had er al 1.
Nou was het niet al te moeilijk om zijn iTunes library in mijn iPod te zetten maar andersom zijn we nog we nog steeds niet geslaagd. Is het dan niet mogelijk mijn liedjes vanaf mijn iPod over te zetten naar zijn PC?Of zien we gewoon iets over het hoofd?
Excuses of niet, luiheid is ook een .....
A: Geen software gebruiken:
De bestanden zijn verborgen op de iPod.
Dus gewoon de optie "verborgen bestanden" weergeven in Windows
B: Andere software gebruiken
En dat betekend gewoon de search gebruiken.
C: De iPod als data opslag gebruiken, en daar de nummers naar toe kopieren.
Zit je wel met dubbele opslag, maar als je geen moeite wil doen,wat je niet wilt, dan zal ik voor deze optie kiezen.
Verwijderd
Ik heb gister bij apple een Ipod besteld, nu staat daar bij status ''Open''
Wat bedoelen ze daarmee?
Wat bedoelen ze daarmee?
Verwijderd
Ze zijn er mee bezig en hij is nog niet verstuurd. Volgens mij.Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 14:52:
Wat bedoelen ze daarmee?
Lever je wel de helft aan batterijduur inHJR schreef op 20 september 2004 @ 22:51:
Zow op de sportschool zag ik iemand die een iPod 4G 20 GB had. Enne ik moet zeggen dat ik de oude 3G die ik heb gehad echt veel mooier vind. De clickweel in het grijs vind ik in het echt dus echt lelijk. Ik heb nu een iPod mini en ik ben blij dat ik deze heb gekocht. Qua uiterlijk is de 4G er dus in mijn ogen op achteruit gegaan. De clickweel is ook omdat tei moet kunnen klikken niet zo strak als het scrollwheel van de 3G.
Verwijderd
Bij mij staat ie al sinds 9 september op "open". Schijt apple. Wel je centen innen, en dan zo ontzettend lang doen over de leveringVerwijderd schreef op 21 september 2004 @ 14:52:
Wat bedoelen ze daarmee?
Verwijderd
Er staat bij mij dat hij uiterlijk 29 september wordt verstuurd...
Maarre deze vraag weer ff omdat iemand hem had beantwoord, alleen dat lukte niet:
Dit kan je doen bij Voorkeuren.
Maarre deze vraag weer ff omdat iemand hem had beantwoord, alleen dat lukte niet:
Dit kan je doen bij Voorkeuren.
Verwijderd
dixons heeft de min op 28 september staan, en dan komt ie waarschijnlijk ook wel, want eerder zetten ze de termijn (als deze op 1 week zat) weer een week verder. Nu is de releasedatum op 28 september blijven staan dus nog 6 dagen!!! En dan kan hetr ook wel kloppen dat apple hem op uiterlijk 29 heeft staan...
Verwijderd
Welk Geluidsbestand gebruiken jullie op je Ipod en in Itunes, in de help staat dat:
Met de AIFF- en WAF-coderingsmethode worden de nummers niet gecomprimeerd. AIFF- en WAV-bestanden hebben een zeer hoge kwaliteit. Ze zijn vele malen groter dan AAC- en MP3-bestanden en nemen veel schijfruimte in beslag (ongeveer 650 MB per cd of 10 MB per minuut). Nummers die zijn geïmporteerd in de Apple Lossless-codering hebben dezelfde kwaliteit als AIFF of WAV, maar nemen ongeveer de helft minder opslagruimte in beslag (ongeveer 5 MB per minuut).
Dus voor meer kwaliteit moet je Apple Lossless-codering hebben, maar dan kan je zeker ook minder liedjes op je Ipod zetten?
Het beste is toch AAC Op 128 kbps? Heb je dan goede kwaliteit en kan je dan ook gewoon zoveel nummers op je Ipod zetten zoals op de site staat?
Met de AIFF- en WAF-coderingsmethode worden de nummers niet gecomprimeerd. AIFF- en WAV-bestanden hebben een zeer hoge kwaliteit. Ze zijn vele malen groter dan AAC- en MP3-bestanden en nemen veel schijfruimte in beslag (ongeveer 650 MB per cd of 10 MB per minuut). Nummers die zijn geïmporteerd in de Apple Lossless-codering hebben dezelfde kwaliteit als AIFF of WAV, maar nemen ongeveer de helft minder opslagruimte in beslag (ongeveer 5 MB per minuut).
Dus voor meer kwaliteit moet je Apple Lossless-codering hebben, maar dan kan je zeker ook minder liedjes op je Ipod zetten?
Het beste is toch AAC Op 128 kbps? Heb je dan goede kwaliteit en kan je dan ook gewoon zoveel nummers op je Ipod zetten zoals op de site staat?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2004 15:44 ]
duh...Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 15:41:
Welk Geluidsbestand gebruiken jullie op je Ipod en in Itunes, in de help staat dat:

mja, ik ben niet zo'n audiofiel, en ik heb mijn muziek over het algemeen in 192 kbps MP3, en er passen dan 800 nummers op de Mini. Verschil tussen 128 kbps en 192 hoor ik een beetje, en tussen 192 kbps en 320 kbps natuurlijk ook, maar het kwaliteitsvoordeel weegt voor mij dan niet op tegen de grotere bestanden.Het beste is toch AAC Op 128 kbps? Heb je dan goede kwaliteit en kan je dan ook gewoon zoveel nummers op je Ipod zetten zoals op de site staat?
Maar AAC weet ik niet zoveel over...
Verwijderd
Heb sinds vandaag 4de generatie ipod 20gb. Nu is mn vraag: Ik heb op voorhand allemaal playlists gemaakt met winamp en dan via de plugin in winamp ze overgezet naar de ipod, alles is goed overgezet, daar geen klagen over. Maar als ik in de afspeellijst ga, waar ik al de namen van de afspeellijsten zie zie ik enkel het begin van de naam van de playlist. Ik heb dus van elke cd dat ik heb een playlist gemaakt en als het een beetje een lange naam is zie ik enkel de naam van de artiest en niet meer de naam van het album dat ik ernaast gezet heb. Nu is mn vraag, is er een instelling dat de afspeellijst wel volledig op mn scherm te zien is (dat het bvb van links na rechts scrollt ofzo).thx in advance
Nee.
edit:
Is al eerder een vraag over geweest, oplossing was toen om maar in het begin van je playlist-naam een herkenningsteken te zetten.
edit:
Is al eerder een vraag over geweest, oplossing was toen om maar in het begin van je playlist-naam een herkenningsteken te zetten.
[ Voor 95% gewijzigd door The Evil Brain op 22-09-2004 17:32 ]
Verwijderd
kzou iig geen wav of aiff gebruiken want dan kan er zo weinig op, en ik vind geluidsverschil niet zo groot! Als je windows gebruikt zou ik alles op 128-192 kbps mp3 houden, dan kan je er ook gebruik van maken bij andere omstandigheden. Gebruik je mac dan kun je het best op 128 aac houden... maar kzou de bestanden niet onnodig groot laten worden!Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 15:41:
Woei, vandaag na bijna een maand eindelijk mijn iPod mini binnen, erg mooi 
Alleen heb ik een franse en een duitse manual. Is dat normaal? een engelse had ik toch wat fijner gevonden. (kun je eigenlijk ergens extra spelletjes vinden?)
Alleen heb ik een franse en een duitse manual. Is dat normaal? een engelse had ik toch wat fijner gevonden. (kun je eigenlijk ergens extra spelletjes vinden?)
PSN: DutchTrickle PVoutput
Voor mij geld een soortgelijk verhaal. Daar komt bij dat die order status pagina wazig en onduidelijk is..Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 13:26:
[...]
Bij mij staat ie al sinds 9 september op "open". Schijt apple. Wel je centen innen, en dan zo ontzettend lang doen over de levering
Verwijderd
Het wachten vind ik niet zo erg, je hebt er de rest van je leven ook zonder gekunt dus die maand kan er ook ngo wel bij. Ik moet trouwens toch nog eerst ff 5000 liedjes op m;n comp hebben.
Nog ff vraagje:
Over die dopjes van Apple, zitten die een beetje goed in je oor zodat ze er niet meteen uitvallen?
Nog ff vraagje:
Over die dopjes van Apple, zitten die een beetje goed in je oor zodat ze er niet meteen uitvallen?
Weet iemand welke optie in itunes ik moet veranderen om niet elk nummer dat ik afspeel automatisch toe te voegen. Want om deze reden heb ik winamp als standaardplayer en gebruik ik itunes als ik weet wat ik wil afspelen, en niet dat als ik een ringtone download en hem afspeel in itunes dat hij in mn library zit 
- Edit: laat maar, k hou het gewoon bij winamp
- Edit: laat maar, k hou het gewoon bij winamp
[ Voor 9% gewijzigd door B-Bandit op 22-09-2004 21:21 ]
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Verwijderd
Gewoon ff je bestands-associaties veranderen bij de map opties in Windows zelf. Als het goed is heb je bij de eerste keer opstarten van iTunes wel de vraag gekregen of iTunes je standaard player mocht wordenShailesh schreef op 22 september 2004 @ 20:57:
Weet iemand welke optie in itunes ik moet veranderen om niet elk nummer dat ik afspeel automatisch toe te voegen. Want om deze reden heb ik winamp als standaardplayer en gebruik ik itunes als ik weet wat ik wil afspelen, en niet dat als ik een ringtone download en hem afspeel in itunes dat hij in mn library zit
Verwijderd
uuhm iTunes>Bewerken>Voorkeuren
"iTunes als standaard instellen voor afspelen van audio-bestanden" uitzetten. En liedjes alleen toevoegen via bestand>bestand aan bibliotheek toevoegen
"iTunes als standaard instellen voor afspelen van audio-bestanden" uitzetten. En liedjes alleen toevoegen via bestand>bestand aan bibliotheek toevoegen
Ik heb 29-8 een bestelling geplaatst bij de Apple-store voor een 20GB (gegraveerde) iPod en bij mij was ie na ~ 17 dagen binnen. Het rare vond ik dus dat ik vrij snel een mailtje kreeg dat de iPod naar mij was verzonden, maar toen ik na ruim een week nog niets had gezien en even naar de Apple Store belde, bleek dat de iPod inderdaad wel was verstuurd.... maar vanuit Taiwan!! Beetje rare gang van zaken vond ik zelf; zie ook mijn shop-review voor de Apple store hierover:
http://www.tweakers.net/shopsurvey/2063
PS: Verder bevalt ie prima hor
http://www.tweakers.net/shopsurvey/2063
PS: Verder bevalt ie prima hor
Wees consequent, maar niet altijd
Afbeelding drag en drop naar het linkerbenedenhoekje van itunes en dan voegt hij het toe, of rechtsklikken op het (de) nummer(s) en dan bij info staat ergens wel afbeelding.Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 21:14:
Hoe voeg je bij Itunes een Afbeelding bij het liedje... kan het nergens vinden...
- Ik had itunes niet als standaard player staan, maar dat wilde ik juist wel. Maar dan kreeg ik wel het probleem dat hij alle bestanden ging toevoegen die ik afspeelde(wie verzint dat). Maar ik hou het voor afspelen maar gewoon bij winamp.
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
De "Nederlandse" iPod mini gebruikers hebben er 4 maanden op moeten wachten...Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 13:26:
[...]
Bij mij staat ie al sinds 9 september op "open". Schijt apple. Wel je centen innen, en dan zo ontzettend lang doen over de levering
Is het misschien fair dat je er bij zegt welke iPod je besteld hebt?
Als je de iPod mini wilde, die had al een lange levertijd.
(dat zag je ook voordat je op "Ok" klikte bij de bestelling.)
Maar het is niet goed te praten dat ze nog steeds lange levertijden hebben.
Ze hebben al 6/7 maanden te maken met een enorme vraag,en ze besteden zelf uit bij Hp.
(de iPod 4e gen dan)
"Bewerken", "Voorkeuren" "Geavanceerd" middelste van de 3 vinkjes uitzetten "Bestanden toevoegen aan iTunes Muziek bij toevoegen aan bibliotheek"Shailesh schreef op 22 september 2004 @ 20:57:
Weet iemand welke optie in itunes ik moet veranderen om niet elk nummer dat ik afspeel automatisch toe te voegen.
Hoe kopieer je de muziek naar de iPod dan?- Edit: laat maar, k hou het gewoon bij winamp
En iTunes houdt bij hoevaak je een nummer afspeelt, en wat je van het nummer vond.
In plaats van telkens op next te drukken,kan je het nummer ook een lagere beoordeling geven zodat je deze minder hoort in random, of een hogere beoordeling,zodat je deze vaker hoort.
Sommige nummers komen gewoon niet uit op een bepaald moment,maar je wil ze wel bij je hebben.
(een slowbalad als je naar de trein rent, of een up-tempo nummer als je lekker zit te lezen)
[ Voor 42% gewijzigd door weeraanmelden op 22-09-2004 23:50 ]
Verwijderd
Het is de 20gb 4e gen iPod. En hij wordt uiterlijk 28 september verzonden. Dan duurt het nog 3 tot 6 dagen voordat hij aankomt. Dus het is goed mogelijk dat hij begin oktober aankomt.weeraanmelden schreef op 22 september 2004 @ 23:44:
[...]
De "Nederlandse" iPod mini gebruikers hebben er 4 maanden op moeten wachten...
Is het misschien fair dat je er bij zegt welke iPod je besteld hebt?
Als je de iPod mini wilde, die had al een lange levertijd.
(dat zag je ook voordat je op "Ok" klikte bij de bestelling.)
Maar het is niet goed te praten dat ze nog steeds lange levertijden hebben.
Ze hebben al 6/7 maanden te maken met een enorme vraag,en ze besteden zelf uit bij Hp.
(de iPod 4e gen dan)
Maar ik had liever het geld nog even in m'n zak gehad dan. Voor mij is het toch aardig wat geld en als je dan eenmaal besluit je geld er aan te besteden, dan vindt ik het best irritant dat het zo lang duurt.
Aan die levertijd kunnen ze mischien niet zo veel doen. Maar ze hadden het best op de site kunnen vermelden dat je rekening moet houden met een lange levertijd. Ze kunnen het ook in de e-mail zetten die je krijgt voordat je je geld overmaakt.
Ze moeten gewoon geen spullen verkopen die ze niet hebben..........
Ik ben het helemaal met je eens. DIt had ik bij de Airport Express. Gewoon een maand levertijd, terwijl er bij de bestelling stond aangegeven 3-5 werkdagen. Dat werd wel direct na de koopt veranderd op de website en een excuusmailtje enzovoorts dat het een foutje was... Jeah right en ik ben een duikboot.Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 00:52:
[...]
Het is de 20gb 4e gen iPod. En hij wordt uiterlijk 28 september verzonden. Dan duurt het nog 3 tot 6 dagen voordat hij aankomt. Dus het is goed mogelijk dat hij begin oktober aankomt.
Maar ik had liever het geld nog even in m'n zak gehad dan. Voor mij is het toch aardig wat geld en als je dan eenmaal besluit je geld er aan te besteden, dan vindt ik het best irritant dat het zo lang duurt.
Aan die levertijd kunnen ze mischien niet zo veel doen. Maar ze hadden het best op de site kunnen vermelden dat je rekening moet houden met een lange levertijd. Ze kunnen het ook in de e-mail zetten die je krijgt voordat je je geld overmaakt.
Ze moeten gewoon geen spullen verkopen die ze niet hebben..........
Deze manier van verkopen vind ik echt heel irritant en doen mijn nekharen overeind zetten. Kijk eens naar de Powermac 2x2,5 GHz. Die begint nu pas mondjesmaat uitgeleverd te worden in Nederland. Die mensen zitten dus ook al een paar maanden te wachten op hun high end (lees veel doekoes) spullen.
Dit vind ik een van de grootste nadelen van Apple. En vergelijk het nou niet met auto's en nieuwe modellen daarvan. Dit zijn nog steeds electronicaproducten en geen auto's. Electronicaproducten moeten bij een introductie gewoon in geringe tijd in de schappen liggen punt...
Als dat niet gaat? Prima maar dan wel een duidelijke communicatie en niet eerst voorliegen om kopers te trekken en de mensen daarna maanden laten wachten, want dat kan echt niet.
over de accuduur:
Allereerst...ik ben onwijs blij met m'n iPod en het is zonder twijfel de leukste en meest vernuftige muziekspeler die ik ooit heb gehad.
de iPod 4G zou minimaal 12 uur met een acculading moeten kunnen doen. Dat haal ik dus van z'n lang zal z'n leven niet. Ik hebhet ding nu 2 weken en mag denk ik blij zijn als ik 5-6 uur haal. En dan gebruik ik 'm heel normaal. Zit niet al teveel te klikken en te wisselen van nummers etc.
Ik heb dit topic en de dingen van Apple daarover eens door zitten lezen, maar ik vind de claim van minimaal 12 uur redelijk verneukeratief.
Ten eerste mag je eigenlijk niks anders doen dan alleen luisteren. Je mag niet teveel wisselen van nummers, want dat brengt de tijd al drastisch naar beneden.
Backlight niet aan doen begrijp ik, maar de regel dat je niet teveel mag wisselen tussen nummers of te grote nummers mag spelen vind ik vrij raar. Dan moet je dus eigenlijk steeds playlists maken die minimaal een uur of zes duren en alleen die per luistersessie beluisteren.
Dan het feit dat de iPod moet "leren" over z'n accucapaciteit.
Hoe lang duurt het voordat je het effect ervan waarneemt, want na 2 weken elke dag luisteren en regelmatig laden, merk ik eigenlijk nog geen verschil.
Mag ik er vanuit gaan dat de accuduur nog vooruit gaat of is 5-6 uur eigenlijk heel redelijk?
Allereerst...ik ben onwijs blij met m'n iPod en het is zonder twijfel de leukste en meest vernuftige muziekspeler die ik ooit heb gehad.
de iPod 4G zou minimaal 12 uur met een acculading moeten kunnen doen. Dat haal ik dus van z'n lang zal z'n leven niet. Ik hebhet ding nu 2 weken en mag denk ik blij zijn als ik 5-6 uur haal. En dan gebruik ik 'm heel normaal. Zit niet al teveel te klikken en te wisselen van nummers etc.
Ik heb dit topic en de dingen van Apple daarover eens door zitten lezen, maar ik vind de claim van minimaal 12 uur redelijk verneukeratief.
Ten eerste mag je eigenlijk niks anders doen dan alleen luisteren. Je mag niet teveel wisselen van nummers, want dat brengt de tijd al drastisch naar beneden.
Backlight niet aan doen begrijp ik, maar de regel dat je niet teveel mag wisselen tussen nummers of te grote nummers mag spelen vind ik vrij raar. Dan moet je dus eigenlijk steeds playlists maken die minimaal een uur of zes duren en alleen die per luistersessie beluisteren.
Dan het feit dat de iPod moet "leren" over z'n accucapaciteit.
Hoe lang duurt het voordat je het effect ervan waarneemt, want na 2 weken elke dag luisteren en regelmatig laden, merk ik eigenlijk nog geen verschil.
Mag ik er vanuit gaan dat de accuduur nog vooruit gaat of is 5-6 uur eigenlijk heel redelijk?
De accuduur zal inderdaad wel gewoon maximaal zijn. Er zit dezelfde accu in als de 3G met dus dezelfde capaciteit. Ze zullen langer mee gaan door slim energiebeheer. Dit is dus niet wisselen van nummers, en zoeken enz, zodat de HD constant moet opspinnen.
Zodra je dus inderdaad een slimme playlist aanmaakt, en alleen die playlist afspeelt zul je inderdaad de 12 uur wel kunnen bereiken. Mits inderdaad de nummers niet groter zijn dan een meg of 10, anders kan hij niet lekker energiezuinig cachen.
Dit is hetzelfde als de accuduur van de Powerbooks. Tot 4,5 uur accuduur.... Ow na 3 uur max is tie echt leeg hoor. Ow je moet bluetooth uitzetten, je scherm op minimale belichting zetten, wifi uit en gewoon een programma open zetten en geen andere programma's meer starten, want dan moet de HD opspinnen.
Kortom verkooppraatjes.
Zodra je dus inderdaad een slimme playlist aanmaakt, en alleen die playlist afspeelt zul je inderdaad de 12 uur wel kunnen bereiken. Mits inderdaad de nummers niet groter zijn dan een meg of 10, anders kan hij niet lekker energiezuinig cachen.
Dit is hetzelfde als de accuduur van de Powerbooks. Tot 4,5 uur accuduur.... Ow na 3 uur max is tie echt leeg hoor. Ow je moet bluetooth uitzetten, je scherm op minimale belichting zetten, wifi uit en gewoon een programma open zetten en geen andere programma's meer starten, want dan moet de HD opspinnen.
Kortom verkooppraatjes.
i agree, vergeet de specs,vergeet de prijs (een beetje) vergeet het gezeur over kunstmatige prijzen; het gaat om het gebruikersgemak/YellowCube schreef op 23 september 2004 @ 11:37:
over de accuduur:
Waar haal je dat vandaan?de iPod 4G zou minimaal 12 uur met een acculading moeten kunnen doen.
Met een batterij die tot 12 uur meegaat [bron] 2e zin bij de introductie.
Maximaal 12....[...].
en dat verandert een hoop.
Het gaat erom dat je zo min mogelijk schijfactiviteit genereert.Ten eerste mag je eigenlijk niks anders doen dan alleen luisteren. Je mag niet teveel wisselen van nummers, want dat brengt de tijd al drastisch naar beneden.
(in dit voorbeeld is de iPod buffer 50Mb , ik weet even de exacte waarde niet, (verbeteren hoeft ook niet)
Als je nu 10 nummer van 5 MB afspeelt, hoeft je iPod pas na 10 nummers weer op je harde schijf te zoeken.
Heb je de nummers in 600kb/s oog.AAC.enz gecodereerd, en heb je 10 nummer van 60 MB, moet je iPod bij elk nummer weer laden van je HDD.
3 maal raden wat meer energie kost...
De tot 12 uur acculevensduur is inderdaad marketing.
Maar ze zeggen ook tot.
Op iPodlounge.com hebben ze accu getest, en daar kwamen ze wel degelijk tot 12 uur en 10 minuten.
Maar geen random,geen verlichting,en geen EQ, en lage kbp nummers.
Maar dit is niets nieuws, mijn HP notebook zou het ook 3uur51 moeten doen na een paar uur laden, maar na 1 uur werken staat er opeens 1 uur 11 minuten.
Dan ben ik 1 uur en 40 minuten "kwijt"
Maar als ik het notebook 3.5 uur aan laat staan zonder er op te werken, dan blijft de accu het wel doen.
even uit de GSM/nicad accu tijd:Dan het feit dat de iPod moet "leren" over z'n accucapaciteit.
na 3 a 4 keer volledige laadcyclus is je accu slimmer. na 10 keer laden is deze nog beter op capaciteit.
Ik heb de iPod mini, met maximaal 8 uur accu levensduur; als ik een "ik-weet-niet-wat-ik-luisteren dag heb, dan moet deze 's avonds weer op de lader.
Als ik de iPod gewoon aanlaat,en niet skip, is er niets aan de hand.
Met GSM's idem.
de nokia's houden het 240 uur (10 dagen uit)
Als ik op vakantie 3 gespreken heb gevoerd, en 5 sms-jes verstuurd hebt, moet ik de GSM na een week al laden.
Dan mis ik 3 dagen.
[ Voor 8% gewijzigd door weeraanmelden op 23-09-2004 15:36 ]
sigh...minimaal 12 uur heb ik, ben ik bang op, een Expert Electronica site gelezen. Tot 12 uur ondermijnt idd een hoop van m'n verhaal.weeraanmelden schreef op 23 september 2004 @ 15:30:
[...]
i agree, vergeet de specs,vergeet de prijs (een beetje) vergeet het gezeur over kunstmatige prijzen; het gaat om het gebruikersgemak/
[...]
Waar haal je dat vandaan?
Met een batterij die tot 12 uur meegaat [bron] 2e zin bij de introductie.
[...]
Maximaal 12....
en dat verandert een hoop.
[...]
Het gaat erom dat je zo min mogelijk schijfactiviteit genereert.
(in dit voorbeeld is de iPod buffer 50Mb , ik weet even de exacte waarde niet, (verbeteren hoeft ook niet)
Als je nu 10 nummer van 5 MB afspeelt, hoeft je iPod pas na 10 nummers weer op je harde schijf te zoeken.
Heb je de nummers in 600kb/s oog.AAC.enz gecodereerd, en heb je 10 nummer van 60 MB, moet je iPod bij elk nummer weer laden van je HDD.
3 maal raden wat meer energie kost...
De tot 12 uur acculevensduur is inderdaad marketing.
Maar ze zeggen ook tot.
Op iPodlounge.com hebben ze accu getest, en daar kwamen ze wel degelijk tot 12 uur en 10 minuten.
Maar geen random,geen verlichting,en geen EQ, en lage kbp nummers.
Maar dit is niets nieuws, mijn HP notebook zou het ook 3uur51 moeten doen na een paar uur laden, maar na 1 uur werken staat er opeens 1 uur 11 minuten.
Dan ben ik 1 uur en 40 minuten "kwijt"
Maar als ik het notebook 3.5 uur aan laat staan zonder er op te werken, dan blijft de accu het wel doen.
[...]
even uit de GSM/nicad accu tijd:
na 3 a 4 keer volledige laadcyclus is je accu slimmer. na 10 keer laden is deze nog beter op capaciteit.
Maargoed...5 a 6 uur op:
is nog steeds de helft van wat er geclaimed wordt.Maar geen random,geen verlichting,en geen EQ, en lage kbp nummers.
Maargoed die claim is een stukje marketing.
Laten we zeggen dat 8-9 uur realistisch is...die 150% kan ik er dus de komende tijd (na wat laden en lossen) bij verwachten?
En over die laadcycli.
1 Cyclus is van helemaal leeg naar vol?
Stel: Op 1 dag verbruik ik 10%...Dezelfde dag laad ik 'm weer vol, de volgende dag weer 10% en weer volladen...Dan heb ik na ongeveer 10 dagen 1 volledige laadcyclus.
Zo was het toch?
YellowCube schreef op 23 september 2004 @ 15:43:
[...]
is nog steeds de helft van wat er geclaimed wordt.
Maargoed die claim is een stukje marketing.
Laten we zeggen dat 8-9 uur realistisch is...die 150% kan ik er dus de komende tijd (na wat laden en lossen) bij verwachten?
We think that the average user will see nine to ten hours of solid playback time if they don't keep screwing around with the iPod's hard drive.
Ja dus
(ipodlounge.com)
StandaardoplaadprocesEn over die laadcycli.
1 Cyclus is van helemaal leeg naar vol?
Stel: Op 1 dag verbruik ik 10%...Dezelfde dag laad ik 'm weer vol, de volgende dag weer 10% en weer volladen...Dan heb ik na ongeveer 10 dagen 1 volledige laadcyclus.
Zo was het toch?
De meeste lithium-ionbatterijen laden via een snel laadproces op tot 80% van de totale batterijcapaciteit en schakelen daarna over op druppellading. Het kost ongeveer een uur om de iPod op te laden tot 80% van de capaciteit en daarna nog eens twee tot drie uur om de batterij volledig op te laden, mits je het apparaat niet gebruikt tijdens het laden. Je kunt alle lithium-ionbatterijen een groot (maar niet onbeperkt) aantal malen opladen. Het gebruiken en opnieuw opladen van een batterij heet een laadcyclus.

Dat de lading van de batterij in één laadcyclus volledig wordt opgebruikt, betekent niet noodzakelijkerwijs dat je de batterij binnen één cyclus maar één keer oplaadt. Stel dat je op een dag een paar uur naar je iPod luistert, daarbij de helft van de lading van de batterij verbruikt en deze vervolgens weer compleet oplaadt. De volgende dag doe je hetzelfde. In dit geval is er sprake van één laadcyclus en niet twee. Je kunt de batterij dus meerdere malen opladen binnen één laadcyclus. Met elke volledige laadcyclus vermindert de capaciteit van de batterij een beetje. Het aantal cycli dat de batterij doorloopt voordat de capaciteit is gedaald tot 80% van de oorspronkelijke waarde is echter heel groot, zowel bij notebook- als bij iPod-batterijen. Net als alle andere oplaadbare batterijen, zul je ook deze batterij op den duur waarschijnlijk moeten vervangen
[...]
En hier meer info....
Apple
Verwijderd
het eeuwige gezeur over de accu...we hebben toch allemaal een computer, die tegenwoordig ook altijd aanstaat, dus wat is het dan voor moeite om hem ff in te pluggen en laden maar. Geef gewoon toe dat het gewoon ubergeile apparaatjes zijn.
Tweakers is wel snel met mini review
klik
Tweakers is wel snel met mini review
Daarom ook de lange "verdediging".Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 17:24:
het eeuwige gezeur over de accu...we hebben toch allemaal een computer, die tegenwoordig ook altijd aanstaat, dus wat is het dan voor moeite om hem ff in te pluggen en laden maar. Geef gewoon toe dat het gewoon ubergeile apparaatjes zijn.
Tweakers is wel snel met mini reviewklik
(maar de iPod is voor onderweg, en daar is laden wat lastiger.
Je kan de iPod wel aan je notebook knopen, maar dan gaan beide accu's sneller op)
Vooral als je onderweg langer weg bent dan verwacht is een lange accu wel handig.
(vorige week moest ik onverwachts naar leeuwarden met de trein, en dan ben je wel blij met een accu levensduur van 5 uur+ (omdat de treinreis al 2.5 uur heen was)
Het gaat erom dat mensen lekker gemaakt worden met de zogenaamde "verbeterde" levensduur van de batterij t.o.v. de 3rd gen. Deze zou van 8 - 12 uur gegaan zijn. Ik haal ook bij lange na niet de 12 uur denk ik. Ik haal denk ik 8-9 uur op 1 accu (4rd gen).
Op zich een redelijke accuduur, daar niet van, maar apple moet geen dingen claimen die niet waargemaakt kunnen worden, dat is gewoon misleiding.
Op zich een redelijke accuduur, daar niet van, maar apple moet geen dingen claimen die niet waargemaakt kunnen worden, dat is gewoon misleiding.
@chem, laatste argument van mij over de accuda_rippah schreef op 23 september 2004 @ 18:49:
Nee, want de Apple iPod haalt dit wel degelijk, het is alleen een maximum....
Alleen is die 12 heel erg afhankelijk van externe factoren.
Als je de iPod technisch gezien beschouwt als een apparaat wat muziek kan afspelen, dan haalt deze de 12 uur.
Als je de iPod gebruikt om muziek af te spelen op je werk , en je behandelt deze net zoals een radio. dat wil zeggen: Playknop indrukken, en alleen maar afspelen, dan haal je de 12 uur. ( bij de radio kan je ook niet een nummer verder)
Als je de iPod onderweg gebruikt, is de tijd korter.
Alleen al om het feit dat de harde schijf dan meer moet werken,omdat het apparaat onderweg trilt, dan gaat de energie korter mee.
offtopic:
Maar de eerste 10 jaar hield discman het ook niet lang vol op batterijen, in 1992 waren 4(!) batterijen voor een discman genoeg, pas later werkte ze met 2 batterijen.
Dat is in de praktijk een klein verschil, theoretisch heel veel..
Maar de eerste 10 jaar hield discman het ook niet lang vol op batterijen, in 1992 waren 4(!) batterijen voor een discman genoeg, pas later werkte ze met 2 batterijen.
Dat is in de praktijk een klein verschil, theoretisch heel veel..
Ik heb nu zelf een vraagje:
De iPod mini EQ staat altijd op "Off" als deze gesynchroniseerd is met iTunes.
Ik zet de iPod daarna altijd op "Neutraal"
Is deze stand echt neutraal ? Of is dit vergelijkbaar met de instelling "Rock" of "dance"?
Zou ik, als ik altijd naar de EQ "Neutraal" wil luisteren, de EQ in iTunes moeten instellen op "Neutraal" op de nummers?
Kort gezegd, als de iPod EQ op off staat, gebruikt deze dan de EQ van de nummers?
(waardoor de accu weer langer mee gaat
[ Voor 4% gewijzigd door weeraanmelden op 23-09-2004 19:27 ]
het zijn zeker ubergeile apparaten, maar ik wil gewoon graag weten hoe het nu zit met de accuduur.Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 17:24:
Tweakers is wel snel met mini reviewklik
geen antwoord, maar een soort herformulering van je vraagweeraanmelden schreef op 23 september 2004 @ 19:25:
[...]
Is deze stand echt neutraal ? Of is dit vergelijkbaar met de instelling "Rock" of "dance"?
Zou ik, als ik altijd naar de EQ "Neutraal" wil luisteren, de EQ in iTunes moeten instellen op "Neutraal" op de nummers?
Kort gezegd, als de iPod EQ op off staat, gebruikt deze dan de EQ van de nummers?
(waardoor de accu weer langer mee gaat)
Op welke stand moet je in de iPod de equalizer zetten om een zo laag mogelijk energieverbruik te hebben?
Verwijderd
Het lukt dus wel hé, hij herkent hem direct..Hidde schreef op 19 september 2004 @ 21:45:
Volgens mij herkent ie em dan niet, want de ipod kan zich maar op 1 OS instellen.
Verwijderd
Nee wil je de EQ van iTunes hebben, dan moet je de iPod op neutraal zetten (niet de EQ van iPod gebruiken, dit kost wel batterij). Als je hem op iPod off zet doet ie helemaal nix, negeert ie dus ook de iTunes EQ!weeraanmelden schreef op 23 september 2004 @ 19:25:
[...]
(waardoor de accu weer langer mee gaat)
Volgens mij overruled de EQ die je in iTunes aan een nummer koppelt zowieso de EQ van de iPod.
[...]
[...]
Ik gebruik nog altijd itunes, maar dan alleen voor library management + ipod. En als ik een keer een album wil luisteren ga ik naar itunes en luister ik. En als standaardplayer heb ik winamp(voor de losse mp3tje).
Werkt niet, dit zorgt ervoor dat hij de toegevoegde muziek niet kopieert naar je itunes muziek map, maar hij voegt hem nog altijd toe aan je database, wat ik erg lastig vind. Want k download wel eens een album en dat beluister ik dan, en delete ik weer, maar als ik hem met itunes heb beluisterd staat hij nog altijd in mn library, maar goed.."Bewerken", "Voorkeuren" "Geavanceerd" middelste van de 3 vinkjes uitzetten "Bestanden toevoegen aan iTunes Muziek bij toevoegen aan bibliotheek"
[...]
tis beetje vage vraag van mij geweestHoe kopieer je de muziek naar de iPod dan?
En iTunes houdt bij hoevaak je een nummer afspeelt, en wat je van het nummer vond.
In plaats van telkens op next te drukken,kan je het nummer ook een lagere beoordeling geven zodat je deze minder hoort in random, of een hogere beoordeling,zodat je deze vaker hoort.
Sommige nummers komen gewoon niet uit op een bepaald moment,maar je wil ze wel bij je hebben.
(een slowbalad als je naar de trein rent, of een up-tempo nummer als je lekker zit te lezen)
Ik gebruik nog altijd itunes, maar dan alleen voor library management + ipod. En als ik een keer een album wil luisteren ga ik naar itunes en luister ik. En als standaardplayer heb ik winamp(voor de losse mp3tje).
[ Voor 6% gewijzigd door B-Bandit op 23-09-2004 23:58 ]
Verwijderd
Ik heb dus sinds augustus een 4G 40 Gig Ipod, en ik moet toegeven dat het gevoel dat je overal naar kan luisteren waar je ook bent behoorlijk relaxt is. Ik gebruikte voorheen minidisc.
Echter, mijn accu haalt maar 7 uur, en ik ben hem dan ook van plan terug te sturen. De reden dat ik het nu pas doe, is omdat ik pas gisteren de test heb gedaan om te checken hoe lang je accu daadwerkelijk meegaat. (Factory settings resetten, volume op 50%, repeat aan, accu volladen en spelen maar, wel ff start tijd noteren)Ik had tot vanochtend slechts een vermoeden dat ik bij lange niet de 12 uur haal.
Weet iemand hoe lang het duurt voordat je je ipod dan weer terug krijgt?
Een tweede vraag gaat over het beeldscherm. Als ik mijn ipod scherm in het zonlicht bekijk dan worden delen daarvan onleesbaar. Het zijn dezelfde soort vlekken die je krijgt als je mobiel te lang in de zon heeft gelegen (op vakantie ofzo).
Maar voor de rest ben ik echt als een kind zo blij met mijn ipod.
En ik raad iedereen aan om een Iskin te kopen, die dingen zijn heel relaxt en bovendien is het kouder aan het worden en moet je ipod toch wel een jasje aan!
Echter, mijn accu haalt maar 7 uur, en ik ben hem dan ook van plan terug te sturen. De reden dat ik het nu pas doe, is omdat ik pas gisteren de test heb gedaan om te checken hoe lang je accu daadwerkelijk meegaat. (Factory settings resetten, volume op 50%, repeat aan, accu volladen en spelen maar, wel ff start tijd noteren)Ik had tot vanochtend slechts een vermoeden dat ik bij lange niet de 12 uur haal.
Een tweede vraag gaat over het beeldscherm. Als ik mijn ipod scherm in het zonlicht bekijk dan worden delen daarvan onleesbaar. Het zijn dezelfde soort vlekken die je krijgt als je mobiel te lang in de zon heeft gelegen (op vakantie ofzo).
En ik raad iedereen aan om een Iskin te kopen, die dingen zijn heel relaxt en bovendien is het kouder aan het worden en moet je ipod toch wel een jasje aan!
Er is trouwens ook een WinAmp plugin voor de iPod beschikbaar ('mlipod'); maar dan moet je dus wel gebruik gaan maken van de WinAmp library:Shailesh schreef op 23 september 2004 @ 23:56:
[...]
tis beetje vage vraag van mij geweest![]()
http://www.harrison-fisher.co.uk/mlipod/
Wees consequent, maar niet altijd
Verwijderd
voor de mensen met oude dode batterijen, die hem zelf wel willen vervangen, je kunt nu heel gemakkelijk ook in nederland een echte nieuwe batterij bestellen en makkelijk zelf installeren klik 1&2G
klik 3G
dus niet meer w88 op zendingen uit de rest van de wereld!! Denk dat nieuwe batterijen voor 4G en mini op den duur ook we lzullen komen
klik 3G
dus niet meer w88 op zendingen uit de rest van de wereld!! Denk dat nieuwe batterijen voor 4G en mini op den duur ook we lzullen komen
Dat van die vlekken in de zon hebben meer mensen, waaronder ik. Er is niets mis met je ipod, maar er is ook niets aan te doen. Ik vermoed dat het te maken heeft met gepolariseerd licht wat je op bepaalde momenten van de dag hebt + in vol zonlicht.Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 12:37:
Ik heb dus sinds augustus een 4G 40 Gig Ipod, en ik moet toegeven dat het gevoel dat je overal naar kan luisteren waar je ook bent behoorlijk relaxt is. Ik gebruikte voorheen minidisc.
Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 22:13:
[...]Nee wil je de EQ van iTunes hebben, dan moet je de iPod op neutraal zetten (niet de EQ van iPod gebruiken, dit kost wel batterij). Als je hem op iPod off zet doet ie helemaal nix, negeert ie dus ook de iTunes EQ!
Van de Apple website:da_rippah schreef op 23 september 2004 @ 22:24:
Volgens mij overruled de EQ die je in iTunes aan een nummer koppelt zowieso de EQ van de iPod.
Equalizer: Het gebruik van equalizers bij het afspelen leidt tot een hogere belasting van de processor van de iPod, omdat deze niet in het nummer zijn gecodeerd. Zet de equalizer uit als je hem niet gebruikt. Als je in iTunes equalizerinstellingen hebt toegevoegd aan een nummer, moet je de equalizer op 'Neutraal' zetten in plaats van op 'Uit' als je hem niet wilt gebruiken. De iPod wijzigt de iTunes-instellingen namelijk niet.
Die 'vlekken' op m'n schermpje heb ik ook wel eens gehad; in het begin schrok ik me nog de pleuris
@ No0dles: voordat je 'm terugstuurt zou ik wel ff contact opnemen met Apple... Zoals hier boven al her en der stond aangegeven is het in de praktijk vrij lastig om de volledige 12 uur te behalen, daarnaast 'groeit' de batterij nog wat in zijn vermogen bij gebruik.
als jij echter iemand bent die veel skipt tussen nummers/playlisten, dan lijkt me 7 uur heel redelijk. Dan zal een andere iPod daar niet veel verandering in brengen denk ik.
Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...
En ik kan een Iskin lekker afraden. Vooral als je een 3g hebt. Ik vind dat het bedienen van de knoppen dan zoveel lastiger word, want ik moet dan echt mijn vinger precies op het gaatje duwen. Dan krijg ik het beetje het 4G effect, drukknoppen, maar dan onergonomisch, terwijl ik voorheen lekker met mn vingertoppen over de knoppen kon glijden.Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 12:37:
En iedereen met een 4G en niet dit probleem kan ik het ook wel afraden
Als laatste wil ik kwijt dat ik zelf ook een iskin heb (goh het zal eens niet) maar dat ik wel een groene glow in the dark heb, en die vond ik in de winkel erg mooi, maar eenmaal thuis viel het me behoorlijk tegen.
Het enige voordeel van de iskin is, dat je ipod een stuk stootvaster is.
inderdaad, het kan niet zoveel kwaadNielZ schreef op 25 september 2004 @ 21:51:
Die 'vlekken' op m'n schermpje heb ik ook wel eens gehad; in het begin schrok ik me nog de pleuris, maar het blijkt wel mee te vallen. Het heeft idd met weersomstandigheden te maken, m'n telefoon (3410) doet het ook. Ik zou me er iig niet teveel van aantrekken.
Verwijderd
Hoi Allemaal,
Een vraag. Een week geleden heb ik de nieuwste iPod gekocht. Hoewel ik windows ME heb. (al geprobeerd up te daten naar XP, maar dat wil niet.)
Nu las ik dat je ook het programma ephpod kan gebruiken.
Nu mijn vraag, als ik de iPod aansluit op mijn computer, detecteerd die inderdaad een verwisselbare harde schijf (in mijn geval de G-schijf). Vervolgens start ik ephpod op en geef aan dat de iPod de G-schijf is. Dan geeft ephpod aan dat er iets ontbreekt, iPod_control? (nu heb ik bij de FAQ op ephpod.com al gelezen dat je dan iets in de instellingen van de (in mijn geval g-schijf) moet wijzigen, iets met verborgen mappen.)
Maar zodra ik op de G-schijf klik die aan dat ik eerst moet formatteren. En zodra ik op ja klik geeft de Norton virus een waarschuwing, dat de internet explorer iets naar de G probeert te schrijven.
Wat moet ik hier nu mee? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Aeiris
Een vraag. Een week geleden heb ik de nieuwste iPod gekocht. Hoewel ik windows ME heb. (al geprobeerd up te daten naar XP, maar dat wil niet.)
Nu las ik dat je ook het programma ephpod kan gebruiken.
Nu mijn vraag, als ik de iPod aansluit op mijn computer, detecteerd die inderdaad een verwisselbare harde schijf (in mijn geval de G-schijf). Vervolgens start ik ephpod op en geef aan dat de iPod de G-schijf is. Dan geeft ephpod aan dat er iets ontbreekt, iPod_control? (nu heb ik bij de FAQ op ephpod.com al gelezen dat je dan iets in de instellingen van de (in mijn geval g-schijf) moet wijzigen, iets met verborgen mappen.)
Maar zodra ik op de G-schijf klik die aan dat ik eerst moet formatteren. En zodra ik op ja klik geeft de Norton virus een waarschuwing, dat de internet explorer iets naar de G probeert te schrijven.
Wat moet ik hier nu mee? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Aeiris
Verwijderd
Okee, ik had het iets beter moeten formuleren. Als je een 4G ipod in je bezit hebt, en je wilt hem graag beschermen tegen krassen en stoten e.d. dan is een iskin wat voor jou. Toegegeven hij is een stuk minder mooi, maar hij zit toch in je zak. Tenminste, ik gebruik hem alleen als ik onderweg ben, en thuis doe ik zijn jasje uit.Shailesh schreef op 25 september 2004 @ 22:00:
[...]
En ik kan een Iskin lekker afraden. Vooral als je een 3g hebt. Ik vind dat het bedienen van de knoppen dan zoveel lastiger word, want ik moet dan echt mijn vinger precies op het gaatje duwen. .
Je levert wat in op design (wel veel), maar hij blijft langer mooi! Bovendien maak ik me sinds ik een iskin heb een stuk minder zorgen wanneer ik een nummer wil vinden op mn ipod en ik loop of straat ofzo. Ik gebruikte voorheen dat hoesje van apple waar ik 40 eu voor heb mogen betalen, en dan was het altijd van 'Ik hoop maar dat ie niet valt, en dat ie goed in het hoesje zit' Nu hoop ik nog steeds dat ie niet valt natuurlijk
Daar heb je gelijk in, maar de test die ik heb uitgevoerd (ipod vol laden, factory settings restoren, volume op 50%, repeat aan, en dan spelen maar zonder de ipod ook maar aan te raken) wordt toch beschouwd als redelijk accuraat in het in beeld brengen van de capaciteit van jouw batterij die in je ipod zit. Dus idd, als ik er nou veel mee gespeeld zou hebben dan had je gelijk. En wat betreft de batterij die 'groeit' in zijn vermogen, ik heb hem sinds augustus en gebruik hem intensief. Wat dat betreft zou die dan toch wel warmgedraaid moeten zijn. Maar dat is ie dus niet.NielZ schreef op 25 september 2004 @ 21:51:
[...]
@ No0dles: voordat je 'm terugstuurt zou ik wel ff contact opnemen met Apple... Zoals hier boven al her en der stond aangegeven is het in de praktijk vrij lastig om de volledige 12 uur te behalen, daarnaast 'groeit' de batterij nog wat in zijn vermogen bij gebruik.
als jij echter iemand bent die veel skipt tussen nummers/playlisten, dan lijkt me 7 uur heel redelijk. Dan zal een andere iPod daar niet veel verandering in brengen denk ik.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2004 11:58 ]
Ik heb hem binnen, een zwarte (saai he?) als ik tijd heb zal ik er wat foto's van maken.
de PodSleev ontsluit je iPod perfect. Eerst was ik teleurgesteld toen ik de touchwheel gebruikte, het ging heel stroef, Maar wat bleek, als je geen kracht uitoefent, dan gaat het perfect! Je moet nu dus echt aaien van punt naar punt (schijf is verdeeld in 4 puntjes met de PodSleev).
Ik ben er heel blij mee, all thanks to Zenith_NL
Pics volgen nog!
de PodSleev ontsluit je iPod perfect. Eerst was ik teleurgesteld toen ik de touchwheel gebruikte, het ging heel stroef, Maar wat bleek, als je geen kracht uitoefent, dan gaat het perfect! Je moet nu dus echt aaien van punt naar punt (schijf is verdeeld in 4 puntjes met de PodSleev).
Ik ben er heel blij mee, all thanks to Zenith_NL
Pics volgen nog!
iemand enig idee waarom de clickerfunctie van het touchwieltje elke keer weer aan gaat nadat ik de iPod via iTunes bijgewerkt heb (terwijl ik 'm toch elke keer weer braaf op "Off" zet)?
[ Voor 18% gewijzigd door YellowCube op 27-09-2004 08:38 ]
Waar heb je deze gekocht? ik zag al dat ze ze bij macintoys.nl hadden maar daar zijn ze nog niet op voorraad. Zijn inderdaad mooie dingen, ik vind ze zelf mooier dan een iskin.Nitai schreef op 27 september 2004 @ 08:13:
Ik heb hem binnen, een zwarte (saai he?) als ik tijd heb zal ik er wat foto's van maken.
Ik ben er heel blij mee, all thanks to Zenith_NL![]()
Pics volgen nog!

idd. ik heb die zwarte op het plaatje...
ik heb hem gewoon bij Radtech zelf besteld (met creditcard), in 1,5 week had ik hem thuis bezorgd gekregen.
@Dystic: als je vragen hebt, mail me
anders gaat dit topic ook dicht straks
kan ik helemaal nergens m'n enthousiasme kwijt
ik heb hem gewoon bij Radtech zelf besteld (met creditcard), in 1,5 week had ik hem thuis bezorgd gekregen.
@Dystic: als je vragen hebt, mail me
[ Voor 32% gewijzigd door Nitai op 27-09-2004 09:14 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Mensen, leveringsproblemen zijn geen onderdeel van vragen die we hier willen zien! Dus denk even na voordat je post!
Mensen, leveringsproblemen zijn geen onderdeel van vragen die we hier willen zien! Dus denk even na voordat je post!