Het Grote HP Photosmart C735 topic

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:
  • 1.823 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

over scherp gesproken:

http://members.chello.nl/j.oudshoorn3/HPIM0734.JPG
(zie hier boven de vlinder...

dit vlindertje vind ik toch zeker zeer scherp, en mooie kleuren.

Maar goed, het is onzin om elkaar te blijven proberen overtuigen, want dat schiet niet op.

offtopic:
400ste post van dit topic!! draait lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk dit zijn de harde woorden van mn waardige collega, ik ben het helemaal met hem eens en heb de camera besteld en zal deze week arriveren. Sorry jochie maar met die onscherpe hoeken heb je het toch mis, het is een manier van instellen, en dat is zeer makkelijk met deze camera. Maar goed daar kun je alleen maar over praten als je de camera ook echt gezien hebt, wat jij dus blijkbaar niet hebt. Sorry vriend.... 8)7 |:( 8)7 |:( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
En dat hij batterijen vreet is ook onzin.
Ik geloof dat je met 2 volle 2100 mAh batterijen zo'n 128 MB kan volschieten MET display en flits aan.
Vind ik nog altijd beter dan die 4 batterijen die de A60 vreet.

En de lens is niets mis mee. Het is een Pentax lens, welke gewoon heel goed zijn.
Het is inderdaad een kwestie van instellen (zie post hierboven van de vlinder) om goede foto's te maken. En natuurlijk een vaste hand is ook belangrijk.

Al met al ben ik echt onwijs tevreden met deze camera.
(denk dat ik hem nu maar eens ga promoten in het A60/A70 topic :) )

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Voor de mensen die nog interesse hebben in meerdere gebruikerservaringen :

http://www.kieskeurig.nl/...072F4C1256CFE00313438.htm

Speciaal over deze camera :)

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja oke, ik ken deze site. Maar het probleem is dat deze mensen die daar posten vaak complete n00bs zijn. Voor de rest wel een leuke site om een keer rond te kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Afbeeldingslocatie: http://members-2.home.nl/h.rohaan/overig/koe2.jpg

Jungle koeien :P, mail me voor een plattegrond en knip er zelf 1 :+

Voor een paar andere pics van mn hp735 zie dit topic:
http://www.xezium.nl/index/forum_viewtopic/1044/

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorrie maar van die kwaliteit kan ik niet echt blijworden, heb je hier wel de hoogste kwali genomen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aangezien ik toch nogal een noob ben op t echte fotograferen en slechts ervaring heb met de ultra-basic hp200 lijkt me wel handig om de instellingsmogelijkheden van de hp735 te bespreken (lees: wanneer + waarvoor te gebruiken)
Na ruim een maand klooien met mijn nieuwste aanwinst, kom ik niet verder dan leuke totaal niet bijzondere foto's.
Dus wie helpt me 'n handje...

- mode F2.6
- mode F4.9
- EV Compensation (van +2 naar -2)
- White balance (al spreekt t mijn inziens voorzich)
- ISO Speed (alleen leuk resultaat mbv tripod?)
- AE Metering (average, center-wieghted, spot -> ik kan geen verschil ontdekken...)
- saturtion (high - medium - low -> zet ik die op high om veel witte vlakken/bv muen ook echt allemaal dezelfde witheid te geven?)
- sharpness (high - medium - low ->ook hier weer.. ik kan geen verschil ontdekken)
- wanneer gebruik ik welke combinaties van instellingen

- verders krijg ik t nog steeds niet voor elkaar om de voorgrond scherp te stellen en de achtergrond vaag. enkel lukt dit engiszins met de macro fuctie, maarja dat is enkel voor kleine voorwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een van mijn betere foto's..
Afbeeldingslocatie: http://earth.prohosting.com/velix/turkey1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Doet ut nie

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Misschien zijn er wel betere cams, maar ik ben er dolgelukkig mee, en wil het niet kwijt :).

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grote handleiding voor camera-instellingen (ook niet-HP)
Verwijderd schreef op 23 July 2003 @ 11:41:

- mode F2.6
- mode F4.9
- EV Compensation (van +2 naar -2)
- White balance (al spreekt t mijn inziens voorzich)
- ISO Speed (alleen leuk resultaat mbv tripod?)
- AE Metering (average, center-wieghted, spot -> ik kan geen verschil ontdekken...)
- saturtion (high - medium - low -> zet ik die op high om veel witte vlakken/bv muen ook echt allemaal dezelfde witheid te geven?)
- sharpness (high - medium - low ->ook hier weer.. ik kan geen verschil ontdekken)
- wanneer gebruik ik welke combinaties van instellingen

- verders krijg ik t nog steeds niet voor elkaar om de voorgrond scherp te stellen en de achtergrond vaag. enkel lukt dit engiszins met de macro fuctie, maarja dat is enkel voor kleine voorwerpen.
F nummers zijn de apertuur, en dat is hoe ver de sluiter openstaat. laag nummer (F/2.8) geeft kleine scherptediepte (voorgrond scherp, de rest vaag; mooi bij macro) en veel licht dus korte sluitertijd. F/16 ofzo, is ideaal voor bv landschappen: persoon op voorgrond even scherp als bergen.

EV/white balance (verschil: WB kan je vantevoren instellen dat de camera met bv. lichte achtergronden te maken krijgt) is handig om in te stellen als je onderwerp op een hele lichte of donkere achtergrond staat: hij neem standaard het "gemiddelde" dus je gewoon belichte persoon tegen een hele lichte lucht wordt een heel donker silhouette. zet je de EV naar +, dan wordt je persoon lichter, en brandt de lucht op, maarja je kan niet alles hebben (tenzij je photoshopt)

ISO: laag getal geeft mooiere kleuren, scherp beeld en hoger contrast, en helaas een lange sluitertijd.
hoog getal geeft korrelig beeld, maar is erg lichtgevoelig: korte sluitertijd (bv als je in n cafe een foto zonder flits wil maken kan je je iso maar t beste op 400+ zetten, en als het kan de apertuur zo laag mogelijk (F/2.8) zodat er veel icht in valt.

AF metering: ik heb zelf een canon a60 met een beter systeem (hij checkt 9 vakjes in het beld en stelt scherp op de vakjes waarin een onderwerp staat) maar bij jou:
average: hij neem het hele beeld en probeert zoveel mogelijk scherp te stellen
center-weighed: nadruk op centrum v/h beeld
spot: een klein stipje in het midden van het beeld waar ie scherp op stelt.
overigens: hij stelt niet alleen scherp, hij bepaalt ook de belichting. dus: als je je persoon tegen heldere hemel niet als silhouette wil hebben, doe een spot meting op hem alleen, hou de ontspanner half ingedrukt, en richt je camera tot je een mooie compositie hebt (in het midden is zo saai) en dan doordrukken.

saturation: kleurverzadiging. niet altijd op high zetten, probeer maar eens op je tv: alle mensen krijgen zo'n roze-rode zonnebanktint (en da's niet zo mooi bij marga van praag)
trouwens: als je muren niet wit zijn, dit komt dus door die belichtingscompensatie waar ik het eerder over had: hij wil alles een beetje in de middentonen krijgen, dus bij een witte muur denkt ie: die is te wit, dus maakt ie de boel donkerder. probeer eens met de witbalans te klooien, das VEEL beter dan saturatie (worden alle kleuren door vernaaid)

sharpness: kan je hardheid mee instellen. bij portretten veel gebruikt: vrouwen en baby's kan je t beste wat softer doen, dat flatteert. dit kan je trouwens beter regelen met photoshop

ik weet niet wat de lens van de hp 735 kan, maar bij mijn camera moet je het onderwerp ong. 50 cm van je af hebben om m scherp te krijgen. dichterbij: macro.

op mn camera kan je bv ook regelen dat je een F van 16 wil, zodat alles op je foto scherp is, ook als de camera er zelf een beetje naast zit. maar zoals gezegd: ik weet niet hoe dat zit bij de HP.

succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk aan zo uitleg heb ik iets. merk wel dat de hp niet echt heeeeeel veel instellingen variabel zijn zoals bij de canon a60 en a70. maar ja, dat zal ongetwijfeld ook met t prijsverschil van bijna 100euro te maken hebben.
ik ga de tuin weer eens opzoeken voor wat kiekjes...:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben blij dat he er wat aan hebt. mocht je wat willen weten, vraag maar raak.

ps. misschien een idee om mijn vorige post in de fotografie-FAQ te zetten? er zijn volgens mij wel meer mensen die behoefte hebben aan zulke info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

precies, dat is nog niet zo'n slecht idee. En dan bijvoorbeeld met voorbeeld foto's. zelfde foto met andere instellingen zodat middels t visuele aspect direct te snappen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet lukken dat van die foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mn geheugen al binnen, heb toch maar 256mb genomen :D dus ik kan nog wel even vooruit.... en morgen krijg ik de cam net bevestiging gehad, dus dan lekker smullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel makkelijk dat ik nou weet waar die F.2.6 en F.4.9 voor is.
Dit wist ik nog niet..

Bedankt in ieder geval!

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2003 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah het was helemaal duidelijk zo thanks m8

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2003 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier wat voorbeelden van foto's, genomen met de HP 735 en hier en daar soms bewerkt met een beeldbewerkingsprogramma.

http://www.home.zonnet.nl/voorbeeldfotos

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2003 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 juli 2003 @ 22:12:
Hier wat voorbeelden van foto's, genomen met de HP 735 en hier en soms bewerkt met een beeldbewerkingsprogramma.

Voor wat betreft de vergelijking met de Canon A70: dat toestel heeft inderdaad meer handmatige instelmogelijkheden. In die zin is dat toestel zonder twijfel de meerdere van de HP 735. Daar betaal je dan ook zo'n 150 euro meer voor.
Aan de andere kant heeft de HP voor zijn prijsklasse veel mogelijkheden. Je kunt er zeer behoorlijke foto's mee maken.

En wellicht het belangrijkste wat ik wil zeggen: wellicht kan het ene toestel meer dan het andere, maar geldt dat ook voor de fotograaf die em bedient?
Anders gezegd: "Een aap met een gouden montuur kan ook nog niet lezen!"

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2003 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 July 2003 @ 22:12:
Hier wat voorbeelden van foto's, genomen met de HP 735 en hier en soms bewerkt met een beeldbewerkingsprogramma.

YEAH BABY!! :Y)

wat een zeer mooie foto's! wat voor resolutie heb je ze gemaakt?
heb je ze uit te hand of met een statief gemaakt? _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
om maar gelijk met gezegdes door te gaan :

"je slaat de spijker op de kop" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Woei, en lui maar zeuren dat ie slechte kwali is :+

En kwillems, je text is perfect ^^^. :P

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quoteYEAH BABY!! :Y)

wat een zeer mooie foto's! wat voor resolutie heb je ze gemaakt?
heb je ze uit te hand of met een statief gemaakt? _/-\o_ _/-\o_[/quote]

Gewoon uit de hand genomen. De bloemen op een resolutie van 640 x 480 en de andere in de hoogste resolutie en daarna (vanwege de downloadtijd op internet) geresampled naar 640 x 480.
De bloemen, maar dat is duidelijk te zien, heb ik stevig bewerkt in een beeldbewerkingsprogramma. Blur-effecten op de achtergrond en zo.
Op de andere foto's heb ik 'slechts' het gebruikelijke unsharp-filter losgelaten en hier en daar wat met de levels geschoven.

Enne, ik heb het al eens eerder gepost in dit topic: de meeste pics die hier in het begin getoond werden waren gemaakt door mensen die het toestel net een paar dagen in bezit hadden. Tja, dan wordt er wel eens een instellinkje vergeten en is een foto soms sub-optimaal. Mag het?
Maar ik geef toe hoor: die Canon A70 had ik ook best wel willen hebben, 'k weet alleen niet of ik (wellicht een ander wel) er mooiere foto's mee zou kunnen maken.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2003 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind ze super kwillems, heb je mischien nogg meer ook van landschappen enzo?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah ik moet zeggen dat ik die bloemen echt heel erg koel vindt, maar ok de instellingen zullen we toch nog even aan moeten wennen, in iedergeval biedt dit wel mogelijkheden tot het maken van een hp725 macro topic :D nog even een nachtje slapen en dan ben ik een mede eigenaar. Whoot wat gaaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 juli 2003 @ 22:45:
Ik vind ze super kwillems, heb je mischien nogg meer ook van landschappen enzo?

alvast bedankt!
Ja heb ik wel, maar ik wil eerst even die homepage goed opzetten. Ik upload binnenkort nog wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je ze ook in het originele formaat neerzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die bloemen zijn echt leuk jah, en een goed idee om ze even op orriginele formaat te posten. bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat die foto's 'ontiegelijk' goed zijn lijkt me duidelijk. En tja een beetje handigheid met wat beeldbewerkingssoftware doet wonderen. (al ben ik er geen held in en weet (nog) niet levelen precies inhoudt).
Ik wil t daarom ff over een andere boeg gooien. en een quote aan de kaak stellen:

'Alleen perfecte foto's zijn te verkrijgen door er een beeldwerkingsprogramma op los te laten'

M.a.w. is het mogelijk dat je zonder fotobewerking met onze hp735 de perfecte foto kunt maken? Een echte fotograaf heeft voor de inburgering van de digicam ook nauwelijks mogelijkheden gehad om foto's digitaal te bewerken. Dus zijn we nu kiekeuriger en meereisend geworden. Of is een foto die vroeger perfect was, nu na beeldbewerking perfect-perfect geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gigamaster:
wat is je eerste indruk... beetje tevreden over je aankoop? of heb je m nog niet in huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ik heb hem net ontvangen ongeveer 60 min geleden, en tot nu toe is hij errug makkelijk, ik heb nog niets gelezen want ik zit op mn werk maar goed het is een leuk ding, alleen heb ik een camera tasje besteld en daar past hij niet in :( :( toedels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet eens wat foto's online dan Gigamaster :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 13:04:
dat die foto's 'ontiegelijk' goed zijn lijkt me duidelijk. En tja een beetje handigheid met wat beeldbewerkingssoftware doet wonderen. (al ben ik er geen held in en weet (nog) niet levelen precies inhoudt).
Ik wil t daarom ff over een andere boeg gooien. en een quote aan de kaak stellen:

'Alleen perfecte foto's zijn te verkrijgen door er een beeldwerkingsprogramma op los te laten'

M.a.w. is het mogelijk dat je zonder fotobewerking met onze hp735 de perfecte foto kunt maken? Een echte fotograaf heeft voor de inburgering van de digicam ook nauwelijks mogelijkheden gehad om foto's digitaal te bewerken. Dus zijn we nu kiekeuriger en meereisend geworden. Of is een foto die vroeger perfect was, nu na beeldbewerking perfect-perfect geworden.
Ik las laatst een interessant draadje in nl.foto. Bij digitale fotografie zul je tenminste Unsharp Masking moeten toepassen. Hoe je het desbetreffende draadje hier kunt quoten weet ik niet.

De volgende artikelen werden genoemd:

http://www.microsoft.com/...more/fixit/sharpening.asp

http://www.creativepro.com/story/feature/11242.html

http://www.creativepro.com/story/feature/12189-1.htm

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2003 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een keer n andere macro dan de 'standaard' bloemen

Afbeeldingslocatie: http://earth.prohosting.com/velix/bright-small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

doet het ook al niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jawel

http://earth.prohosting.com/velix/bright-small.jpg

kijk zo maar effe
dan doet hij het wel :Y)
of druk op het kruisje en dan afbeelding weergeven

nice :) doe er maar 3!

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2003 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

neej hoor dit krijg je: 404 Error - File Not Found
The page or file you were looking for was not found.

[ Voor 4% gewijzigd door shameblaster op 24-07-2003 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ik kreeg hem wel! Het is een amstel bright :)

Nu idd een 404 error

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shameblaster schreef op 20 July 2003 @ 12:58:
De foto's die ik tot nu toe heb gezien zijn geen aanraders.
De foto's zijn in de hoeken niet scherp, ze zijn wazig.
offtopic:
Kijk is naar de canon a60, die heb ik ook en er is een heel groot topic over
Ik heb trouwens net even op jouw eigen site gekeken naar de foto's die je met de Canon A60 hebt gemaakt. Het viel me op dat op nogal wat macros de rechteronderhoek donker is.
Kijk zelf maar even: http://members.lycos.nl/shameblaster/

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2003 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt er zit een soort zwarte/donkere vlek rechtsonderin op de meeste foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 18:06:
Klopt er zit een soort zwarte/donkere vlek rechtsonderin op de meeste foto's.
Hebben alle Canons dat? Jij hebt er toch ook een?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2003 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoel op die van jou...
Nee, die van mij is in bestelling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 18:23:
Ik bedoel op die van jou...
Nee, die van mij is in bestelling :)
Nee, die zijn niet van mij maar van shameblaster (die een Canon A60 heeft). Ik heb een HP 735.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Verwijderd schreef op 24 juli 2003 @ 18:01:
[...]

Ik heb trouwens net even op jouw eigen site gekeken naar de foto's die je met de Canon A60 hebt gemaakt. Het viel me op dat op nogal wat macros de rechteronderhoek donker is.
Kijk zelf maar even: http://members.lycos.nl/shameblaster/
Ik weet niet hoe dat komt ik schiet de meeste in m mode (alles handmatig instellen sluitetijd diafragma e.d) alleen moet nog ff oefenen.
Die donkere hoeken zal wel aan mij liggen, als je in het canon topic kijkt zie je het niet maar dat zijn ook de ''gevorderde'' gebruikers.
Oftewel oefening baart kunst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shameblaster schreef op 24 July 2003 @ 18:48:
[...]

Ik weet niet hoe dat komt ik schiet de meeste in m mode (alles handmatig instellen sluitetijd diafragma e.d) alleen moet nog ff oefenen.
Die donkere hoeken zal wel aan mij liggen, als je in het canon topic kijkt zie je het niet maar dat zijn ook de ''gevorderde'' gebruikers.
Oftewel oefening baart kunst
Oh ... dus dan ben jij het helemaal eens met mijn posting van gisteravond?
Is die discussie hiermee ook afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 14:13:
Zet eens wat foto's online dan Gigamaster :)
dat zou ik graag willen doen maar ik denk dat michealo dat niet zo leuk zou vinden, hij weet vast wel welke foto ik wil posten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 19:10:
[...]

Oh ... dus dan ben jij het helemaal eens met mijn posting van gisteravond?
Is die discussie hiermee ook afgesloten.
Helemaal mee eens! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Collega, dat heb je netjes gedaan! Terwijl je pas net de cam hebt! Waarschijnlijk door de goede lessen van mij op het werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha lessen, heb ik die gehad dan? maar goed idd ik ben er best wel een beetje trots op, bye the way de eerste is mn kat
dat zeg ik er maar even bij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Het zijn echt mooie foto's Gigamaster.

Heb je al geprobeerd het sharpen filter erover te gooien en kijken wat het resultaat is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee dat heb ik nog niet gedaan, ik neem aan dat je met photoshop bedoelt. ik zal vanaaf of het weekend even kijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enid id, hoe je de sluitertijd op 15 seconde kan zetten? Ik heb al gekeken in de handleiding, maar daar word ik ook niet wijzer van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 09:30:
Heeft iemand enid id, hoe je de sluitertijd op 15 seconde kan zetten? Ik heb al gekeken in de handleiding, maar daar word ik ook niet wijzer van
Je kunt de sluitertijd niet handmatig instellen.
De camera bepaalt zelf zijn sluitertijd, die, als ik het goed heb, kan varieren van 15 tot 1/2000 sekonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Ok, maar welke variant is het dan dat de sluitertijd 15 seconden is.

Ik wil proberen een foto te maken van een straat waar veel auto's rijden.
Door de lange sluitertijd worden de voor-en achterlichten als het ware lange strepen.
Erg kewl effect, maar hoe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speedme schreef op 25 July 2003 @ 12:51:
Ok, maar welke variant is het dan dat de sluitertijd 15 seconden is.

Ik wil proberen een foto te maken van een straat waar veel auto's rijden.
Door de lange sluitertijd worden de voor-en achterlichten als het ware lange strepen.
Erg kewl effect, maar hoe ?
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar ik denk gewoon de flits uitdoen. Dan neemt ie vanzelf een langere sluitertijd. En je zou wat kunnen varieren met de opnamemodi. Wel een statief gebruik of ergens op leunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is inderdaad wel een leuk idee om daar een foto te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 14:26:
[...]

Ik las laatst een interessant draadje in nl.foto. Bij digitale fotografie zul je tenminste Unsharp Masking moeten toepassen. Hoe je het desbetreffende draadje hier kunt quoten weet ik niet.

De volgende artikelen werden genoemd:

http://www.microsoft.com/...more/fixit/sharpening.asp

http://www.creativepro.com/story/feature/11242.html

http://www.creativepro.com/story/feature/12189-1.htm
welke draadje 'nl.foto.' bedoel je precies?
Die links heb ik al doorgespit erg interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Hij bedoeld denk ik de nieuwsgroep "nl.foto".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 juli 2003 @ 16:10:
[...]

welke draadje 'nl.foto.' bedoel je precies?
Die links heb ik al doorgespit erg interessant!
Dat draadje staat in de nieuwsgroep nl.foto, heet "Heeft u dat nou ook" en is gestart op 7 juli j.l.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2003 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo wat een reacties kijk dit loopt lekker, maareh ik ga van het weekend weer even experimenteren op het gebied van fotografie en dan zien jullie het vanzelf wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 16:23:
[...]

Dat draadje staat in de nieuwsgroep nl.foto, heet "Heeft u dat nou ook" en is gestart op 7 juli j.l.
oke, duidelijk.

iemand ervaring hoe vette vingers van t lcdscherm weg te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, pak gewoon een doekje voor de bril. Hier mee maak je het prima schoon! Ook kan je van dat speciale display schoonmaak spul kopen.

Als je na de fotowinkel gaat en je zielige hondenogen opzet, maken ze hem ook netjes schoon voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah dat kan jij wel weten, daar ben jij zo goed in, zon kop trekken.....

[ontopic] nou ik heb 1 kleine opmerking, binnen is de lcd nogal traag das wel jammer, maar goed de kwaliteit maakt het wel weer goed, en soms kan het nemen van foto's soms wat lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 July 2003 @ 22:57:
[...]

Ja heb ik wel, maar ik wil eerst even die homepage goed opzetten. Ik upload binnenkort nog wel iets.
Pfff ...de basisopzet van m'n site is af. Nou maar weer eens wat fotograferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Vooral binnen als het donker is, is het display erg traag.
Ook is de rijkwijdte van de flits niet zo ver.

Ik had gister een bruiloftsfeest en de foto's zijn behoorlijk donker en soms niet scherp.
Kan ik dat nog aanpassen met fotosoep ? (ben een n00b op het gebied van fotosoep)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speedme schreef op 26 July 2003 @ 11:49:

Ik had gister een bruiloftsfeest en de foto's zijn behoorlijk donker en soms niet scherp.
Kan ik dat nog aanpassen met fotosoep ? (ben een n00b op het gebied van fotosoep)
Daar is die software juist voor bedoeld. Je zult versteld staan wat er allemaal mogelijk is. Handleidingen voor de verschillende programma's zijn er genoeg te vinden op internet. Dus: veel succes.

Je had overigens nog wel de ISO-waarde op 400 kunnen zetten, maar dan had je wel meer 'ruis' op je foto's gekregen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2003 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speedme schreef op 26 July 2003 @ 11:49:

Nog even ter aanvulling op mijn vorige post: op de website van Kruidvat vond ik een Nederlandstalige beschrijving van hoe je in Photoshop de Levels (ze noemen het grijstrapcorrectie) aanpast. Dat zou in jouw geval uitkomst kunnen bieden.

http://www.kruidvat.nl/fo...ucs.asp?action=show&id=38

Trouwens, als je even 'terug gaat' op die link kom je nog meer leuke artikeltjes tegen. Bijvoorbeeld ook een verhaaltje waarin in Nederlands wordt uitgelegd waarom je bij digitale fotografie eigenlijk standaard het Unsharp-masker moet toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Onwijs bedankt kwillems.

Ik had al een Nederlandse E-Book gevonden over Photoshop (15 MB).
Maar dit is natuurlijk altijd handig om te weten (zeker met de voorbeelden erbij).
Ik ga het dan ook zeker proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

* Willybubba heeft er ook eentje besteld :)

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 'buit' van dit weekend: een heel stelletje libelles.
Te zien op: http://www.home.zonnet.nl/voorbeeldfotos

Voor commentaar/kritieken hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
mooie foto's hoor kwillems.

Ik ben met fotosoep aan de slag geweest vandaag en moet zeggen dat het inderdaad behoorlijk eenvoudig is om donkere en wazige foto's te verbeteren.
Echter treedt er wel wat ruis op dan.
Maar je kunt tenslotte ook niet alles hebben.

Al met al nog ontzettend tevreden met mijn camera :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook weer even bezig geweest, ben even naar berg en bos geweest, daar zal ik binnenkort even een website vanopzetten maar hier is alvast een voor proefje....

Afbeeldingslocatie: http://dutchlamers.com/wilco/hp060.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de bijgeleverde hp software niet goed genoeg om de foto's een beetje aan te passen ? (lichter maken en rode ogen bv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 juli 2003 @ 11:33:
Is de bijgeleverde hp software niet goed genoeg om de foto's een beetje aan te passen ? (lichter maken en rode ogen bv)
Andere softwarepakketten hebben gewoon meer mogelijkheden. De meegeleverde software van HP is vrij eenvoudig en beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
HP speelt in op de eenvoud van een software pakket.
Maar wil je meer mogelijkheden dan is Adobe Photoshop of Paint Shop Pro.
Het kost wat tijd deze pakketten onder de knie te krijgen, maar het resultaat is dan ook
stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de camera ook nu. Een prima camera die aan mijn eisen voldoet. Het enige nadeel is dat die batterijen snel op zijn. Na een paar keer flitsen dan kun je de batterijen weer in de lader gooien. Wat best wel jammer is. Is dat ook het geval bij andere camera's of specifiek bij die van HP.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die digicams vreten zowieso batterijen, maar hp doet het wel hard.

tip: Gebruik niet altijd je display\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou juist wel altijd het display gebruiken. 't display geeft de werkelijke foto weer. Dat is niet het geval bij de optische zoeker. Dat beeld is kleiner. bij grote groepsfoto's ben je dus verplicht om t LCD te gebruiken om te voorkomen dat er mensen van de foto vallen.

Over batterijen gesproken die snel op gaan... Valt wel mee vind ik. De aanduiding over hoe vol de batterijnen zijn is niet geheel representatief. Bij 'low battery' kun je nog gerust een tijdje door blijven schieten.
En verder natuurlijk minimaal 1800 mAh gebruiken liever nog 2000 of nog beter 2200.
Zelf heb ik 4x 2000 voor t reguliere gebruik en 4x 1800 als 'backup'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 juli 2003 @ 10:30:
[...]

Pfff ...de basisopzet van m'n site is af. Nou maar weer eens wat fotograferen.

Mooie foto's, site nog wat karig... ;)
Jammer dat er alleen nog (bewerkte) macro's op staan.Ik ben wel geïnteresseerd in wat NIET-macro foto's.
Daarnaast zou ik wel wat foto's willen zien zoals ze oorspronkelijk waren en daarnaast de bewerkte variant.

(overigens ff een vraag tussendoor; is een macro enkel bedoeld om kleine voorwerp op de foto te zetten? krijgt wel snel de melding 'object to far' maar wil t gewoon ff weten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:18

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 17:22:
[...]

(overigens ff een vraag tussendoor; is een macro enkel bedoeld om kleine voorwerp op de foto te zetten? krijgt wel snel de melding 'object to far' maar wil t gewoon ff weten.)
Tis bedoeld voor dingen die zich dicht bij de lens bevinden, waar je normaal de melding krijgt dat het voorwerp te dichtbij is. Volgens mij was de macro-range voor de HP735 10 tot 50 cm.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aha oke, heb overigens geprobeerd om een foto te maken tot op 1,2,3,4,5,6,7,8 cm maar dat gaat dus echt niet. pas bij 12cm heb je pas een duidelijke foto.

verder las ik ergens een leuk weetje om te achterhalen met welke settings een foto is gemaakt. rechtermuisknop op t bestand, dan tab samenvatting, dan geavanceerd en hoppa alle instellingen van de gemaakte foto kom je te weten!

Dan nu ff wat over het HANDMATIG instellen van de sluitertijd. Daarin zijn maar twee mogelijkheden. F2.4 of F4.9 (natuurlijk wel zonder flits)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 juli 2003 @ 19:56:
aha oke, heb overigens geprobeerd om een foto te maken tot op 1,2,3,4,5,6,7,8 cm maar dat gaat dus echt niet. pas bij 12cm heb je pas een duidelijke foto.

verder las ik ergens een leuk weetje om te achterhalen met welke settings een foto is gemaakt. rechtermuisknop op t bestand, dan tab samenvatting, dan geavanceerd en hoppa alle instellingen van de gemaakte foto kom je te weten!

Dan nu ff wat over het HANDMATIG instellen van de sluitertijd. Daarin zijn maar twee mogelijkheden. F2.4 of F4.9 (natuurlijk wel zonder flits)
Wat je kunt doen als je je onderwerp nog dichterbij wilt halen is je lens op een afstand van ongeveer 10 cm van het onderwerp plaatsen en vervolgens inzoomen. Probeer maar eens!

Wat betreft je laatste zin. Die twee instellingen hebben betrekking op het diafragma en niet op de sluitertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 July 2003 @ 18:33:
[...]

Nog even ter aanvulling op mijn vorige post: op de website van Kruidvat vond ik een Nederlandstalige beschrijving van hoe je in Photoshop de Levels (ze noemen het grijstrapcorrectie) aanpast. Dat zou in jouw geval uitkomst kunnen bieden.

http://www.kruidvat.nl/fo...ucs.asp?action=show&id=38

Trouwens, als je even 'terug gaat' op die link kom je nog meer leuke artikeltjes tegen. Bijvoorbeeld ook een verhaaltje waarin in Nederlands wordt uitgelegd waarom je bij digitale fotografie eigenlijk standaard het Unsharp-masker moet toepassen.
heb net voor t eerst gekloot met levels in photoshop! zelfs van zwarte foto's valt nog iets te maken!!!! een ctrl+shift+L doet ook overigens ook al wonderen!
Dit soort tips zijn echt handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhh ja over de F-waarden... inderdaad beetje jammer. foutje
inzoomen bij macro's had ik al onder de knie. Je kunt overigens niet digitaal zoomen in de macro-modus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik moet zeggen dat tot nu toe de camera mee zeer goed bevalt en die foto's zijn ook prima kwaliteit. Helaas is het wel dat de batt errug snel leeg gaan. Maar ik heb vandaag 2100mah batt gekocht met een Gp oplader (batt overigens ook GP) en die laadt ze in 1 uur op dus das best wel goed te doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speedme schreef op 27 July 2003 @ 11:12:
Onwijs bedankt kwillems.

Ik had al een Nederlandse E-Book gevonden over Photoshop (15 MB).
Maar dit is natuurlijk altijd handig om te weten (zeker met de voorbeelden erbij).
Ik ga het dan ook zeker proberen.
Zou je deze mischien even willen mailen naar mij kwillems?? _/-\o_
Of weet je waar ik het kan verkrijgen?

michaelo@beekman.nl

Alvast super bedantk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 14:03

Sjod

Ik ben goed luisterend

:( Volgens mij is die van mij niet helemaal lekker.

Ik kan met mijn GP Powerbank 1800 amper 25 foto's maken en dan gebruik heel weinig het lcd schermpje. Hij moet ook continu laden als die batterijen erinzitten ook voor de flitser.
Het rare is dat mijn batterijen dan ook weer in 5 min. opgeladen zijn. Ik heb het al met 3 setjes plus laders geprobeerd, maar allemaal hetzelfde

:? met gewone duracells gaat het beter circa 100 foto's :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou dan ligt het toch aan je batt, want bij mij gaat hij wel even mee hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonCorleone
  • Laatst online: 10-04-2021
Offtopic, ja klopt ik heb er ook een andere harde schijf inzitten, maar de specs zijn al oud en moeten eigenlijk weg, deze winter komt er weeer een nieuwe PC... :D

En volgens mij heb je me dit al eens verteld op school bij de lan :P (ROC), daar zit ik ook op, ik heb het toestel samen met oostenrijkie besteld

Ben net terug van vakantie... :D en heb 120 foto's gemaakt op 2 sterren.

Om een streep achter de auto's te krijgen, kan je de ISO waarde instellen op 400, dan is de sluitertijd groten en tevens de ruis :( gewoon ff proberen..

ik ga binnekort maar eens mijn foto's scherper maken met Photoshop, waar ik de balle verstand van heb....

Alleen jammer dat nog nergens het kabeltje die direct naar de tv kan is opgedoke...:(

als iemand die heeft gevonden, laat het ons weten!!!!!
Verwijderd schreef op 12 July 2003 @ 19:29:
[...]

offtopic:
Mag ik even een opmerking maken over je specs, je hebt zie ik meegedaan aan een pc prive project en daar een Headstart pc gehaald, een p3 1000mhz met daarin een Quantem LCT20 40gb 4400 RPM schijf, dit is dus geen 7200 toeren disk, ik weet dit omdat ik precies hetzelfde systeem heb gehad. vandaar, dus koop je een andere hd dan is de computer stukken sneller heb ik ook gedaan >:) ;)

Kan iemand mij zeggen hoeveel foto's ik kan maken op de hoogste kwaliteit met een 128mb kaartjes erin. thanx

[ Voor 29% gewijzigd door DonCorleone op 29-07-2003 23:23 ]

respect tha DON Don's SPECS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 17:52:
[...]

Zou je deze mischien even willen mailen naar mij kwillems?? _/-\o_
Of weet je waar ik het kan verkrijgen?

michaelo@beekman.nl

Alvast super bedantk!
Sorry, maar Speedme had die uitleg gevonden; ik niet.
In de nieuwsgroep nl. foto werd gisteren (geloof ik) wel een heel zwikje links met betrekking tot Photoshop gepost. Kijk maar ff.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DonCorleone schreef op 29 juli 2003 @ 22:49:
Offtopic, ja klopt ik heb er ook een andere harde schijf inzitten, maar de specs zijn al oud en moeten eigenlijk weg, deze winter komt er weeer een nieuwe PC... :D

En volgens mij heb je me dit al eens verteld op school bij de lan :P (ROC), daar zit ik ook op, ik heb het toestel samen met oostenrijkie besteld

Ben net terug van vakantie... :D en heb 120 foto's gemaakt op 2 sterren.

Om een streep achter de auto's te krijgen, kan je de ISO waarde instellen op 400, dan is de sluitertijd groten en tevens de ruis :( gewoon ff proberen..

ik ga binnekort maar eens mijn foto's scherper maken met Photoshop, waar ik de balle verstand van heb....

Alleen jammer dat nog nergens het kabeltje die direct naar de tv kan is opgedoke...:(

als iemand die heeft gevonden, laat het ons weten!!!!!

[...]
Ik heb voor een paar euro gewoon een av-kabeltje met een verloopstekkertje gekocht. Werkt prima.
Staat ook in de handleiding trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 22:58:
ik moet zeggen dat tot nu toe de camera mee zeer goed bevalt en die foto's zijn ook prima kwaliteit. Helaas is het wel dat de batt errug snel leeg gaan. Maar ik heb vandaag 2100mah batt gekocht met een Gp oplader (batt overigens ook GP) en die laadt ze in 1 uur op dus das best wel goed te doen....
Het schijnt overigens wel zo te zijn dat NiMh-batterijen eerst een keer of drie/vier opgeladen moeten zijn voordat ze hun volle sterkte hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonCorleone
  • Laatst online: 10-04-2021
Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 00:04:
[...]

Het schijnt overigens wel zo te zijn dat NiMh-batterijen eerst een keer of drie/vier opgeladen moeten zijn voordat ze hun volle sterkte hebben.
Staat ook in de meeste handleidingen bij die batterijen...(bij mij wel iig).

respect tha DON Don's SPECS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 00:04:
[...]

dat klopt dat staat ook op de verpakking, ongeveer 3 keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 19:06

Stoney3K

Flatsehats!

SuperPaddo schreef op 23 juli 2003 @ 01:19:
[afbeelding]

Jungle koeien :P, mail me voor een plattegrond en knip er zelf 1 :+

Voor een paar andere pics van mn hp735 zie dit topic:
http://www.xezium.nl/index/forum_viewtopic/1044/
Goeie pics maar één ding: zet die ROOIE OGEN REDUCTIE aan! Alle LAN-deelnemers in het topic hebben rooie oogjes...

Ik zit er zelf ook over te denken om de 735 aan te schaffen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog wat pics van mij van de laatste tijd. Ik heb de ballen verstand van fotograferen maar als ik hem maar goed stilhoud komen er echt prachtige pics uitrollen. Apparaatje heeft ook al een aantal flinke klappen gehad en werkt nog steeds dus hij is ook nog eens shockproof. Kortom prijs/kwaliteit _/-\o_

Vrijdag naar Italia op vakantie waar ik hem eigenlijk voor gekocht heb. Heb nu al zin om pics van Rome, Milaan en het stappen in Rimini te schieten (iemand nog tips voor fotograferen van lasershow in discotheek??).

Conclusie na ongeveer 1 maand eigenaar: Voor iedereen die niet absurd veel geld wil uitgeven aan een degelijke digicam is de 735 een absolute aanrader.

Foto's: Auto. Stand, alleen een beetje zoomen, 1 Ster (640x480)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/thedjs/HPIM0345.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/thedjs/HPIM0347.JPG

Kurhaus Scheveningen

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/thedjs/HPIM0364.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nice pica's!!

Als je de plaatjes op internet zet, dan is 1 * meer dan voldoende!
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste