Het Grote HP Photosmart C735 topic

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:
  • 1.820 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nehh moet m wel compleet hebben....
Heb m dus al=) net gehaald ff batterijen opladen..

[ Voor 117% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm net effe foto'tje afgedrukt van de hp, op 3 sterren. GEwoon op A4 en het ziet er echt super gelikt uit!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Ik heb de cam nu ook, niets dan lof, vandaag de hond uitgelaten en een paar pics gemaakt (wel geresized naar 800*600: http://superpaddo.nb.nu/zooi/cam

Ik had hem 2 weken geleden besteld, en gister was ie binnen (www.bah.nl). Leverancier van hun heeft em op vooraad :P.

Ik ben nog geen goede fotograaf, maar ik vindt mn 1e pics niet slecht :)

[ Voor 40% gewijzigd door SuperPaddo op 26-06-2003 23:18 ]

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een idee waar ik het goedkoopst 128 mb sd geheugen kan halen.. Ik heb alleen morgen nog om het te halen dus het kan niet via internet??
Bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Heeft er niemand last van dat als ik foto's van de cam naar de PC wil halen, de PC heel vaak aangeeft dat de cam niet is aangesloten? Na een reboot (met de cam aan gelaten) detecteert hij hem wel.

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 14:28

SmartDoDo

Woeptiedoe

ND schreef op 27 June 2003 @ 00:13:
Heeft er niemand last van dat als ik foto's van de cam naar de PC wil halen, de PC heel vaak aangeeft dat de cam niet is aangesloten?
Heb je al eens geprobeerd te refreshen in Apparaatbeheer? Wellicht dat het een reboot scheelt.

Lassekjus, de pricewatch nalopen en kijken naar winkels in de nabijheid? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verbaas me trouwens wel over de lange oplaadtijd. 15 uur voordat ze helemaal vol zitten.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 18:01
ik heb mijn 128mb bij mycom vandaan volgens mij was het daar niet duur. 49euro.
Ik heb trouwens nooit last dat ie hem niet kan vinden. Windows XP pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou iemand een filmpje kunnen maken en online zetten??

ben erg benieuwd hoe dat eruit ziet

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK merk op dat bij foto's zonder autoflits de sluitertijd erg lang is waardoor de foto's wazig zijn, vaak is nightshot beter voor de kleur, maar dan wordt de foto meestal wazig, hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb de camera net besteld bij alternate voor 250 euro!!

dus hopen dat ik hem snel heb! op de site staat dat ze een voorraad hebben, dus zal hem overmorgen wel in huis hebben :D

weet iemand of de batterijen die erin zitten een beetje goed zijn? of kan ik beter andere kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op 30 juni 2003 @ 22:33:
heb de camera net besteld bij alternate voor 250 euro!!

dus hopen dat ik hem snel heb! op de site staat dat ze een voorraad hebben, dus zal hem overmorgen wel in huis hebben :D

weet iemand of de batterijen die erin zitten een beetje goed zijn? of kan ik beter andere kopen..
Je kan beter oplaadbare kopen, die erbij zitten zijn binnen notime leeg, ik heb oplaadbare van 2100 MaH.

Das wel een must ;)

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenlung
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-03-2022
ik heb hem nu ook sinds 2 weken en ben er zeer maar dan ook zeer tevreden over.
enige minpunt is dat hij nog al gek is op batterijen.

ben dus aan het denken om van GP de powerbank smart te kopen met 4 2100mAh AA penlites.
is die lader met die batterijen wat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind eigenlijk dat het batterij verbruik mee valt, ik schiet met display aan met GP 2100mAh AA batterijen een hele 256MB kaart compleet vol met constant display aan en veel gebruik van de zoom functie, en af en toe filmfunctie.
Nooit andere batterijen gebruikt, omdat mijn voorgangen HP C215 ook veel batterijen vrat, en die GP powerbank batterijen ook een uitkomst waren voor die camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 21:48
RippyNL schreef op 21 juni 2003 @ 22:05:
zelf bouwen je neemt tulp kabeltje en 2.5 mm stereo plugje ff solderen en klaar :)
Weet iemand waar je dergelijke kabels kant en klaar kunt kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
THC-HiDeOuT schreef op 30 June 2003 @ 23:23:

is die lader met die batterijen wat??
Zeker wel, gaat veel langer mee :)

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja idd. Als je gewone batterijen hebt, dan kan je 3 foto's maken. DAn is de batterij al leeg!!

whahah

dus neem maar 2100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 22:55

wielhelm

80/86 ST bladebladed

bij de 735 plus dockingstation zitten 1700 ma batterijen (oplaadbaar) deze gaan behoorlijk lang mee. verder heb ik er 2100 ma batts bij de hema gekocht. sorry hoor maar ik vind 60 euro voor 4 batterijen en een oplader echt belachelijk. dan maar 15 uur wachten tot ze vol zijn, stop ik ze wel weer in de lader als ik lig te maffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wielhelm schreef op 02 juli 2003 @ 13:36:
bij de 735 plus dockingstation zitten 1700 ma batterijen (oplaadbaar) deze gaan behoorlijk lang mee. verder heb ik er 2100 ma batts bij de hema gekocht. sorry hoor maar ik vind 60 euro voor 4 batterijen en een oplader echt belachelijk. dan maar 15 uur wachten tot ze vol zijn, stop ik ze wel weer in de lader als ik lig te maffen.
Hmm slaap jij 15 uur dan :P
DIe van mij doen er iets van 8 uur over. Maar ik doe het ook snacht's of als ik ga werken ofzo.

2 setjes batterijen zijn wel aan te raden!

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 15:02 . Reden: *foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wielhelm

wielhelm

80/86 ST bladebladed

nee hoor netjes 7 uur elke dag, maar als ik naar mijn werk ben kan ik toch niet fotograferen.
, en twee setjes is idd wel aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looskuh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

looskuh

Dawwgg

Maakt het merk nog iets uit? Ik kocht vandaag Philips batterijen, en daarmee kon ik nog niet één foto maken! Die heb ik toen maar geruild tegen Duracell.
Die hebben het 2 filmpjes, en 30 foto's lang uitgehouden :-/

Dus? 2100 MaH? En die zijn oplaadbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

looskuh schreef op 02 July 2003 @ 21:20:

Dus? 2100 MaH? En die zijn oplaadbaar?
Ja, anders zijn het geen MaH batt's he :)

En bij een goede digicam moet je echt goede oplaadbare batterijen kopen, anders kun je hem beter in de sloot gooien :) (of aan mij geven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik kan 1800 MaH kopen, met usb aansluiting. Kweet het niet.. Ze zijn wel van GP..
Ik heb nu een oplader van HaPe.. Geen HP!!
Deze zijn 2100.. Maar ik heb net zo'n idee dat die vann GP beter zijn.

Iemand ervaringen?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 17:20

Sjod

Ik ben goed luisterend

Heeft 1 van jullie ook last van dat het lcd schermpje heelt raag is in het donker en eigenlijk niet meer te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjod schreef op 04 July 2003 @ 20:20:
Heeft 1 van jullie ook last van dat het lcd schermpje heelt raag is in het donker en eigenlijk niet meer te gebruiken?
Hmm neej eigenlijk niet echt. Waar ik wel last van hebt is dat het wel vrij lang duurt voordat je de foto's kan zien. Dan is die bezig met verwerken. Vooral als je er een paar achter elkaar hebt genomen... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op 06 July 2003 @ 20:17:
[...]

Hmm neej eigenlijk niet echt. Waar ik wel last van hebt is dat het wel vrij lang duurt voordat je de foto's kan zien. Dan is die bezig met verwerken. Vooral als je er een paar achter elkaar hebt genomen... :'(
Ik denk dat je dat probleem met bijna elke cam wel hebt ;)

Ik ben iig heel blij met mn cam :)

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*Kick* Ik ben van plan om deze camera te gaan halen. Nou had ik 2 vragen eigenlijk. Wat voor batterijen moeten erin? Zijn het gewoon penlites of moeten er speciale batterijen in? En heeft iemand misschien duidelijke plaatjes van de achterkan van de camera? Dan bedoel ik de zicht op het LCD schermpje. Want ik zie momenteel alleen de voorkant van de camera. :| :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Als je op pagina 2 van dit forum had gekeken zag je dit Afbeeldingslocatie: http://www.letsgodigital.nl/webpages/events/PMA-2003/news/hp/hp_02.jpg

en er moeten gewone penlites in, je kan beter oplaadbare baterijen kopen van +- 1800 mah

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shameblaster schreef op 08 July 2003 @ 15:43:
Als je op pagina 2 van dit forum had gekeken zag je dit [afbeelding]

en er moeten gewone penlites in, je kan beter oplaadbare baterijen kopen van +- 1800 mah
Verdorie en ik dacht dat ik het juist had doorgelezen. |:( Maar toch bedankt. Hij ziet er overigens klein uit. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij is niet echt klein hoor. Hij is gewoon een lekker formaat. Niet te groot en niet te klein!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looskuh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

looskuh

Dawwgg

Sjod schreef op 04 July 2003 @ 20:20:
Ja dat klopt idd, hij gaat heel schokkerig als ik snel tussen lichte en donkere gebieden overschakel. Of, nu je het zegt, idd alleen in het donker zit.

Ik ben er nog niet helemaal tevreden over. Ik heb nog niet echt het gevoel dat er iets veranderd met de kleurinstellingen en sluiterstijden die ik pak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zijn de foto's als je ze in het donker maakt? Zijn ze goed of echt slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 11:57:
Hoe zijn de foto's als je ze in het donker maakt? Zijn ze goed of echt slecht.
Ik heb afgelopen week op Graspop wat foto's gemaakt vanuit een van de tenten op het festivalterrein, en om eerlijk te zijn zijn ze niet allemaal goed gelukt. Maar ik had eens om me heen gekeken en bijna niemand had goede foto's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 juli 2003 @ 13:45:
[...]

Ik heb afgelopen week op Graspop wat foto's gemaakt vanuit een van de tenten op het festivalterrein, en om eerlijk te zijn zijn ze niet allemaal goed gelukt. Maar ik had eens om me heen gekeken en bijna niemand had goede foto's :P
Hmmzz op zich wel jammer. heb je misschien een paar voorbeeldjes? Op zich maakt het niet uit. hij is bedoeld vor overdag. Maar toch als het redelijke foto's zijn dan is het goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe JIJ de foto maakt, is ook belangrijk. Kijk naar de modus (portret landschap enz...) En ook na de belichting! Hier moet je goed naar kijken, als je goede foto's wilt maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb em nu ook en ik ben toch dik tevreden over de kwaliteit van de foto's, soms een beetje snel bewogen maar dat heb je met al die niet al te dure camera's volges mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben ook van plan om deze camera te kopen maar ik heb een vraag over de foto's de schaduwen zien er nogal donker uit bij de foto's die hier te zien zijn, is dit normaal of heet dat gewoon slecht fotograferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 23:11:
ik ben ook van plan om deze camera te kopen maar ik heb een vraag over de foto's de schaduwen zien er nogal donker uit bij de foto's die hier te zien zijn, is dit normaal of heet dat gewoon slecht fotograferen.
Ik denk die 2de :)

Hou je de cam maar eens niet stil, dan mislukken je foto's ook. Als je gewoon als je een pic maakt de cam stil in je handen houd krijg je een prima pic

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha maar ok die donkere plekken aan de hoeken die zijn niet helemaal lekker natuurlijk, en ik heb macro opnames gezien en die zijn weer helemaal top wel een beetje vaag dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 July 2003 @ 12:37:
haha maar ok die donkere plekken aan de hoeken die zijn niet helemaal lekker natuurlijk, en ik heb macro opnames gezien en die zijn weer helemaal top wel een beetje vaag dus.
Het is ook niet de duurste camera he. Daar moet je rekening mee houden. Anders probeer je eens een Trust camera? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hahah nee dan kan ik beter een slecht verzorgde kringloop camera halen deze is nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar ik hoorde van oostenrijkie dat het ook instellen is, en daarmee een hoop opgelost krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem dus ook besteld en ik verwacht hem maandag binnen. Kan ik lekker in de vakantie foto's schieten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 July 2003 @ 15:03:
Ik heb hem dus ook besteld en ik verwacht hem maandag binnen. Kan ik lekker in de vakantie foto's schieten. :)
ik heb op de website www.dfip.nl gekeken en hier komt hij echt goed uit de test, hij heeft als cijfer een 9.2 van de huidige gebruikers die daar gepost hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij nog wat over de functies zeggen, wat voor een functies zitten erop en is er wel goed wat in te stellen, ik bedoel voor deze prijs kun je natuurlijk niet te veel verwachten maar de foto's die ik gezien heb zijn wel heel super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DonCorleone schreef op 25 June 2003 @ 18:28:
Ik heb nog een aantal foto's gemaakt van wat beestjes in de tuin!
Macro foto's van vliegen, muggen, vlinders.

Zie hier:
http://members.chello.nl/j.oudshoorn3/HPIM0735.JPG

http://members.chello.nl/j.oudshoorn3/HPIM0734.JPG

http://members.chello.nl/j.oudshoorn3/HPIM0733.JPG

http://members.chello.nl/j.oudshoorn3/HPIM0745.JPG

Ik vind ze best aardig gelukt!
heb er nog wel meer, maar hier moeten jullie het maar mee doen :P

[EDIT] reacties zouden leuk zijn [\EDIT] _/-\o_
offtopic:
Mag ik even een opmerking maken over je specs, je hebt zie ik meegedaan aan een pc prive project en daar een Headstart pc gehaald, een p3 1000mhz met daarin een Quantem LCT20 40gb 4400 RPM schijf, dit is dus geen 7200 toeren disk, ik weet dit omdat ik precies hetzelfde systeem heb gehad. vandaar, dus koop je een andere hd dan is de computer stukken sneller heb ik ook gedaan >:) ;)

Kan iemand mij zeggen hoeveel foto's ik kan maken op de hoogste kwaliteit met een 128mb kaartjes erin. thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wielhelm

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Op een 128 mb kaartje passen 81 fotos in de hoogste res, ik heb hier ook nog een paar macro fotootjes staan van een paar leuke beessies

macro

Wat bleef dat beest lang op zijn plekkie zitten zeg, op een gegeven moment gaf de auto-focus to close aan

[ Voor 23% gewijzigd door wielhelm op 13-07-2003 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_stage
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:48

Ronald_stage

wat kan je hier nog zeggen

Wat krijg je erbij? Adapter? USB kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Ronald_stage schreef op 14 juli 2003 @ 13:35:
Wat krijg je erbij? Adapter? USB kabel?
Je krijgt:

De cam
2 prul baterijen
een koortje voor aan de cam
FireWire kabel
USB kabel
Boekjes
CD

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
firewire kabel ?? kun je de foto's dus ook overzetten vie firewire ? (want ik heb al een vuurdraadje kaartje in mijn pc zitten).

Hoe zijn eigenlijk de video's ? beetje vloeiend ?

Ik zit er dus ook over te denken om er eentje aan te schaffen samen met een 256 SD kaartje.

Blijven de handmatige instellingen bewaard in het toestel ? Maw zijn ze niet weg als de camera uit gaat ?

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De video's zijn zeker best goed te pruimen. Best grappig voor korte filmpjes. Tis wel vrij vloeiend zolang jij maar de CAM stil houdt he! Ook met foto's is dit wel eens lastig omdat je vaak wel snel beweegt.

Wat betreft de handmatige instellingen, die blijven er gewoon instaan. OOk als je batterij verwisselt. Alleen hij kan de instellingen maar 5 minuten vast houden zonder batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Dat vind ik geen probleem.

Ik heb nu een Medion MD 7425 en het is wel een aardige camara, maar hij bewaard bijvoorbeeld de handmatige instellingen niet. Zeer irritant !!!.
Daarnaast krijgen de foto's een oranje kleur als de flitser gebruikt wordt (ook buiten!).
Ik hoop dat ik mijn geld nog terug kan krijgen bij de Aldi en zoja, dan ga ik deze halen.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha idd dat klopt. Een jongen uit mn klas heeft hem ook die camera en hij is ook zo traag als dikke stront! geef mij maar een mooie HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnr17
Wat ik nog niet fijn is dat ik standaard de flitser uit wil hebben en deze zet hij iedere keer weer aan. met 2 sterren kan ik 120 foto;s op 128mb schieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Gelukkig heb ik die Medion terug kunnen brengen en de HP 735 is besteld bij Alternate.
Morgen (17-7) zal ik hem wel hebben.

Ik denk niet dat ik er spijt van zal krijgen (ondanks dat de HP "maar" 3.2 MP heeft ipv de 4 MP van de Medion -> MP zegt tenslotte ook niet alles).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje:

Ik heb deze camera nu ook en wil er wat meer geheugen bij kopen

Ik twijfel nog tussen 128 en 256mb, hoeveel foto's kan ik met 128 en 256 op beste kwaliteit maken en hoeveel op minste kwaliteit?

En raden jullie me dan de SD of MMD geheugen aan?

Ik merk ook dat ik 2100mah batterijen nodig heb :P

thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wielhelm

wielhelm

80/86 ST bladebladed

81 op 128, zoals in dit topic staat. hoeveel zou er dan op 256 kunnen? denk na en lees voor je een vraag steld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Mijn 735 is nu ook binnen :)

Kan er iemand mij zeggen of er een afwijking is in de optische zoeker ?
(dus verschil tussen daadwerkelijke foto en wat je in de zoeker ziet).
Ik zit op dit moment op mijn werk en kan nu niet echt iets testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 12-09 09:54

Rannasha

Does not compute.

speedme schreef op 17 July 2003 @ 12:41:
Mijn 735 is nu ook binnen :)

Kan er iemand mij zeggen of er een afwijking is in de optische zoeker ?
(dus verschil tussen daadwerkelijke foto en wat je in de zoeker ziet).
Ik zit op dit moment op mijn werk en kan nu niet echt iets testen.
De optische zoeker zit iets hoger dan de lens, dus je zult iets hoger moeten mikken. Vooral bij macro-foto's is dit iets om goed op te letten, anders heb je er maar een halve bloem opstaan ofzo 8)7

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Bedankt Species5618.

Ik had inderdaad al zo'n vermoeden, vandaar dat ik mijn vraag ook stelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnr17
Ik heb ook met de optische zoeker dat je minder ziet dan er echt opkomt. Op het scherm zie je dus meer dan met de optische zoeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat raden jullie aan?

2x 128 mb. Of 1x 256 mb?

Ik weet niet wat beter is. Ik denk dat 256 makkelijker is..
Maar sommige zeggen dat 2 kaartjes sneller werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga hem volgende week donderdag halen (loon) en dan haal ik hem bij mycom deze heeft een actie 239 euro en dan denk ik met 256 mb geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 July 2003 @ 09:35:
Wat raden jullie aan?

2x 128 mb. Of 1x 256 mb?

Ik weet niet wat beter is. Ik denk dat 256 makkelijker is..
Maar sommige zeggen dat 2 kaartjes sneller werken
128 Mb Secure Digital is op het moment bij MyCom in de aanbieding voor 39 euro! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik weet het.. Maar ik weet niet wat ik wil.
Ik heb nu 128 MB. Maar opzich is het wel genoeg. Maar voor vakanties/dagjes uit is dat niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Het is inderdaad verstandiger om 2x 128 MB kaartjes te nemen.

Het is namelijk zo : Alle foto's worden achter elkaar op de SD gepompt. Dus als er al voor 100 MB aan foto's op de SD staan, wordt een nieuwe foto trager op de SD geladen (geldt trouwens voor elke geheugenkaart).
Dus met een 256 kaartje wordt het alleen maar trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds eens paar dagen de HPC735.
Ben er tot nu toe tevreden over, alhoewel één ding me toch wel stoort.
Wanneer ik foto's binnen in huis neem, en de camera staat volledig op automatish(ook de flits), dan zijn de foto's niet
scherp en is er ook nogal veel ruis op de foto's te zien en zijn deze nogal donker.

Wanneer ik dan zelf begin de instellingen aan te passen(macro,landschap,flits bij nacht,enz)krijg ik wel goede foto's.

Bestaan er hier nu oplossingen voor ? Iets als een middenweg zodat ik niet steeds zelf de instellingen moet zitten aan te
passen ?
Ik vind dit zeer lastig want elke situatie is anders, en zo weet je dus nooit van te voren of de foto wel goed gelukt is.

Kan ik de foto's ook via mijn pc van de camera verwijderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Ik heb er geen last van hoor.
De foto's zijn scherp en iets of wat donker, maar zeker geen ruis.

Ik heb trouwens even een zwarte foto gemaakt (hand voor lens, geen flits) en gekeken of er dode/slechte pixels in de CCD zitten.....dat valt echt reuze mee zeg !!
Goed, ik zie wel iets of wat ruis, maar is echt noemenswaardig. En al helemaal voor een cam in deze prijsklasse.

Ik vind dat HP met de 735 een dijk van een cameraatje heeft weggezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermidget
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Man da's nou leuk, kom je een topic tegen over een camera die je zelf 4 dagen terug hebt gekocht :) Inderdaad, ik heb maandag de hp 735 gekocht en hij bevalt prima. Samen met een 128 mb geheugen kaart koste hij ~345 (59.00+289.00) bij de paradigit.
De foto's zijn erg scherp en op hoge resolutie (2048), verder kan ie ook filmpjes opnemen in 320 ×240, met de motion jpeg codec. Filmpjes zijn van webcam kwaliteit denk ik, geluid is niet super, maar je hebt wel de mogelijkheid de filmpjes met geluid weer af te spelen op de camera. Hij zoomt ook nog 3 × optisch, dat werkt gewoon goed, 5 keer digitaal inzoomen maar daarmee maak je eigenlijk gewoon het kanvas kleiner. Je kan de foto's en filmpjes downloaden via de verkenner als een nep hardeschijf of met de hpsoftware.
De batterijen gaan niet zo heel lang mee (als je de display gebruikt), kies dus tussen een adapter of oplaadbare batterijen waar je minstens 2 setjes van hebt.
Verder heb je, vind ik, aan 128 mb geheugen genoeg, op zijn maximale kwaliteit (2048x1536 ofzo) kunnen er dan 82 foto's op.

Andere dingen die je misschien wil weten;
-Je kan als je een sd-kaartje erin hebt niet gebruik maken van het intern geheugen, dan moet je je kaart je er weer uithalen dus.
-Je hebt, om benny1's vraag te beantwoorden, vrije toegang tot de sd-card via de verkenner (als je de usb modus insteld op "disk", in de camera setup). Je kan dus bestanden erop zetten, eraf halen, verplaatsen etc.
-Op maximale kwaliteit zijn de foto's gemiddeld 1.45 mb per stuk.
-De download snelheid van de camera (getest door de camera station te delen in locale ftp) is 230 kilobytes per seconde
-Tijdens het opnemen van video beelden kan je niet inzoomen of uitzoomen
-Met 128 mb geheugen kan je ongeveer 8 minuten video opnemen (met geluid erbij, dat kan je overigens niet disablen)
-De automatische licht versterking bij video-opnemen werkt aardig goed (als je bijvoorbeeld van een lichte kamer naar je donkerdere gang loopt past het de kleur goed aan), maar 's avonds zie je bijna niks op het beeld.
-Over 's avonds; objecten die buiten het bereik zijn van het flitslicht zul je echt niet zien in het donker/schemer. Je krijgt ook supersnel onscherpe foto's (de shutter moet lang open staan). Zonder flits heb je echt geen goede foto 's nachts.
-Die tv-out cable is nergens te krijgen
-De Hp "instant-share" (camera aansluiten op printer en meteen printen) werkt echt alleen op instant-share-printers. Slimme kabel aansluitingen, conversies enzo werken niet ("Unsupported printer")
-Je kan geen raw avi's op de camera zetten en ze dan mobiel bekijken ("Image format not supported")
-Zelfgemaakte avi's in pegasus' jmpeg formaat werken ook niet op de camera.

edit:

-Je krijgt er GEEN(!!!) firewire kabel bij. Dit dacht ik eerst ook maar het is een kabel voor instant share, voor tussen een printer een de camera. De camera ondersteunt firewire ook niet dus het is nonsense!

Als je nog iets wil weten wat ik kan testen moet je t vragen (geen crashtests aub). Oh wacht, laat maar zitten, ik ga overmorgen op vakantie. Naar de dolomieten :D Ga daar mooie foto's maken mensen :) Nou ik hoor t wel

offtopic:
damn, ben ik weer met me lange posts.. sorry for that

[ Voor 8% gewijzigd door supermidget op 18-07-2003 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 05:30
Ik heb een HP Photosmart gehad en binnen een jaar 3 nieuwe camera's gekregen omdat ze stuk gingen:

De eerste werkten de knoppen niet meer.
De tweede gaf blauwe foto's
De derde wou niet meer aan en als hij aan was niet meer uit. Moest eerst de batterijen in andere volgorde plaatsen.

Ik heb na de derde het geld terug gekregen, nog even doorgespaard en toen een Kodak gekocht. Deze is 1x gepleurd waarna hij opgestuurd moest worden en 1x was er een accu kapot maar dat is ook al lang weer klaar.

HP had snelle service maar de camera's waren dikke troep. Hoe dat met deze is weet ik niet, ik hoop dat dat beter is als de Photosmart 320.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermidget
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Bij sommige mensen gaat alles kapot....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel nog tussen 128 en 256mb of 2x128 om erbij te kopen 81 foto's met 128 mb vind ik niet zo heeel veel voor als ik op vakantie ben!

Raden jullie me dan de SD of MMD geheugen aan?

Welke zaak is echt goedkoop? Mycom en Informatique zitten redelijk dicht bij mij in de buurt...

zou fijn zijn als jullie me kunnen zeggen welke ik het best kan pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
SD is volgens mij sneller dan MMC. Helaas is het wel ietsje duurder.

En ik zou voor MyCom gaan. Zitten in veel meer steden en kun je echt overal terug brengen.

Ik heb zelf een 256 MB SD besteld bij mijn werkgever.
Lekker tegen inkoopprijzen (75 euro) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer ik mijn camera instel als floppy, zodat ik de foto's die erop staan
via de verkenner kan zien, duurt het enorm lang voor deze geopend zijn.(+- 40 seconden per foto)

Is dit normaal of ligt het aan mijn pc ? Geheugenkaartje is 128 mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar is de camera over het algemeen een aanrader of niet, ik bedoel als je graag mooie foto's wilt hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

De foto's die ik tot nu toe heb gezien zijn geen aanraders.
De foto's zijn in de hoeken niet scherp, ze zijn wazig.
offtopic:
Kijk is naar de canon a60, die heb ik ook en er is een heel groot topic over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
shameblaster schreef op 20 July 2003 @ 12:58:
De foto's die ik tot nu toe heb gezien zijn geen aanraders.
De foto's zijn in de hoeken niet scherp, ze zijn wazig.
offtopic:
Kijk is naar de canon a60, die heb ik ook en er is een heel groot topic over
Klinkt niet alsof je spreekt uit ervaring?

Er is niets wazig in de hoeken, en de cam schiet in zeer goede kwali.
Verwijderd schreef op 19 July 2003 @ 13:55:
Wanneer ik mijn camera instel als floppy, zodat ik de foto's die erop staan
via de verkenner kan zien, duurt het enorm lang voor deze geopend zijn.(+- 40 seconden per foto)

Is dit normaal of ligt het aan mijn pc ? Geheugenkaartje is 128 mb.
Dat heb ik ook :P. Maar ik gebruik nu een kaartlezer, dus daar geen probs mee, gewoon instellen als cam dan gaat het wel snel.

[ Voor 36% gewijzigd door SuperPaddo op 20-07-2003 13:04 ]

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Neej ik heb een a60 maar ik wou deze cam eerst ook gaan kopen heb heel lang dit topic gevolgt en naarmate er foto;s gepost werden werd iedereen duidelijk dat de foto's wazig in de hoeken zijn. Blader maar is door dit topic heen dan lees je het zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry,

Maar die foto's die ik heb zijn helemaal niet wazig in de hoeken.
Ze zijn van perfecte kwaliteit.Heb ze al aan verschillende mensen laten zien en hebben toch dezelfde mening.
Prijs-kwaliteit is dit een goede camera.Wil je toch beter(zoals ik eerst wou) zit je in de prijsklasse rond de 400 euro.

Voor iemand die af en toe een foto neemt vind ik dit nogal aan de dure kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer ik met de HP-gallerie voor foto en beeldbewerking een foto bewerk(rode ogen verwijder) en ik sla deze terug op, dan krijg ik de melding wanneer ik deze op het venstertje van mijn camera bekijk ; unsupported image file.(blauw scherm)

Dan kan ik ook de foto niet bekijken en hem ook niet laten afdrukken.

Hoe kan ik dit oplossen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik moet eerlijk bekennen dat het wel in dit topic te vinden is dat idd de hoeken onscherp zouden zijn, maar een vriend van mij oostenrijkie heeft hem en ik moet alleen 1 ding zeggen ik vindt de foto's die je binnen maakt nogal donker, het lijkt dan wel of je in de schemer wat aan het maken bent. maar de hoeken zijn verder wel scherp
maar dat van dat donkere zal wel een instelling zijn ofnie?

want ik sta echt op het punt om deze camera aan te schaffen en als het zo blijft vindt ik het zonde van mn geld en kan ik beter wat doorsparen voor een iets duurdere (maar daar heb ik eigenlijk ook geen zin in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van dat donkere heb je gelijk.IK zet ook meestal de flits aan wanneer ik binnen een foto neem.

Het is wel zo dat elke digitale camera het moeilijk heeft met donkere ruimtes, je kan best zoveel mogelijk licht voorzien ofwel de flits gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KAn iemand mij heiermee helpen ??

Wanneer ik met de HP-gallerie voor foto en beeldbewerking een foto bewerk(rode ogen verwijder) en ik sla deze terug op, dan krijg ik de melding wanneer ik deze op het venstertje van mijn camera bekijk ; unsupported image file.(blauw scherm)

Dan kan ik ook de foto niet bekijken en hem ook niet laten afdrukken.

Hoe kan ik dit oplossen ??

De foto die ik bewerk sla ik gewoon terug op als jpeg formaat op de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Ik vermoed dat HP een apart (= niet standaard) formaat JPG hanteert.
Heb je al eens geprobeerd de foto eerst naar de pc te kopieren, dan te bewerken, dan zorgen dat de juiste format opgeslagen wordt en daarna terug kopieren naar kaartje ?

Hetzelfde probleem heb je namelijk ook als je een MPG/MPEG naar de SD kaart wilt zetten (om dan lekker te kunnen film kijken op het schermpje).
De HP ondersteund alleen het eigen formaat JPG/AVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer je met de bijgeleverde HP software de foto bewerkt kan je hem terug opslaan als.Hier staan dan de verschillende formaten.

Hier selecteer ik dan het jpeg formaat.Dit moet het goede formaat zijn want het is het enige dat erbij staat van jpeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebruiken jullie die bijgeleverde software? Is dit een beetje makkelijk, ik gebruik zelf namelijk Photoshop 7.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 12-09 09:54

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op 21 juli 2003 @ 16:29:
gebruiken jullie die bijgeleverde software? Is dit een beetje makkelijk, ik gebruik zelf namelijk Photoshop 7.0
Bijgeleverde software is meer voor beginners, je kunt beter gewoon Photoshop gebruiken of vergelijkbare progsels.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 16:28

johnwoo

3S-GTE

Wat ik ook wel vreemd vind is dat er geen mogelijkheid is om geluidsfragmenten die je bij foto's hebt opgeslagen, uit het foto bestand te halen. Of in ieder geval heb ik die mogelijkheid nog niet gevonden in HP's software :P

Gelukkig heb ik hier iets op gevonden. Het blijkt dat het geluid als wave bestandje gewoon aan het eind van de jpeg wordt vastgeplakt. Om het geluidsfragmentje eruit te halen open je de betreffende jpeg, zoek je naar de letters RIFF, en alles vanaf dat punt (inclusief de letters RIFF dus) is dan het wave bestandje, terwijl alles ervoor de jpeg is. Je kunt die data gewoon kopieren naar een nieuw bestand dat je een .wav extensie geeft en dat kun je dan afspelen :)
Met een (eigengemaakt) progje is dit te automatiseren om een hele folder tegelijk te scannen op jpegjes met geluidsfragmenten.

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem is opgelost.Je kan de bewerkte foto's op de camera opslaan,deze worden dan niet meer door de camera herkend, maar je kan ze wel gewoon bekijken met windows verkenner en ze worden in de fotowinkel ook gewoon mee afgedrukt.

Weet iemand misschien hoeveel pixels je hebt bij het nemen van foto's met instelling van 1 ster, 2 sterren en 3 sterren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 standen
1* 640x480 307200
2* 2048x1536 3145728 (Lage compressie)
3* 2048x1536 3145728 (Hoge compressie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 16:28

johnwoo

3S-GTE

Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 18:26:
3 standen
1* 640x480 307200
2* 2048x1536 3145728 (Lage compressie)
3* 2048x1536 3145728 (Hoge compressie)
2 en 3 andersom dus ;)
Hoge compressie -> kleinere files maar mindere kwaliteit
Lage compressie -> grotere files van goede kwaliteit

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke johnwoo het is jouw feestje vandaag :)
Eigenlijk is het jammer dat er geen resolutie van 1280x1024 is.. :(
Maar het is en blijft een leuke cam, een echte aanrader vind ik.

Vooral de macro functie is echt verbluffend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 juli 2003 @ 10:26:
oke johnwoo het is jouw feestje vandaag :)
Eigenlijk is het jammer dat er geen resolutie van 1280x1024 is.. :(
Maar het is en blijft een leuke cam, een echte aanrader vind ik.

Vooral de macro functie is echt verbluffend
dus wat jij suggereert is dat je de foto's op ster 2 moet maken?
volgens mij heb je het mis..
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn hp735 nu zo'n dikke anderhalve maand. Echt zwaar tevreden!!!
lekker snel, kei stoer dat automatisch het licht wordt aangepast in het schermpje.
mooie macro en burst functie. Wel grappig dat je via de burst-modus seconden lang kunt blijven knippen. nadeel daarvan is dat de foto's op de achtergrond worden opgeslaan. Wil je dus direct na het knippen van je serie de foto's terugkijken dan moet je toch echt ff geduld hebben voordat ze allemaal zijn opgeslaan.
Eerst had ik een hpc200 die blijven 4 penlites zuipen. In de 735 hoeven maar 2 penlites. En bovenwonder constateerd ik dat ik nog meer foto's kan maken met een setje van twee dan voorheen met vier bat. met mijn oude hp200.
Maar goed dat ff wat ervaringen mijnerzijds.
Waar ik mee zit is het scherpstellen. ik krijg het maar niet voor elkaar om foto's te maken waarbij ik een elment van de foto scherp in beeld krijg en de rest (dus de achtergrond en alles wat eromheen staat) wazig. Dit lukt me enkel met de macro functie. Weet iemand dit voor elkaar te krijgen? De instelling focus [.] (spot), average en full, heeft mijn inziens ook niet echt veel nut.
Daarnaast kun je de foto nog instellen op veel of weinig wit contrast. Wanneer maak ik daarvan gebruik?

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou toch voor de A60 gaan, alle pictures van de HP 735 die hier gepost zijn zijn allemaal erg brak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou als je deze foto's bekijkt snap ik niet dat je alle foto's brak vind! :$

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/derks.sr/test2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.oudshoorn3/HPIM0734.JPG

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Post dan is gewoon een foto van een landschap ofso dan zie je dat ze in de hoeken wazig zijn. Zet de instellingen op zijn grootst en op super fine ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 16:01:
Ik zou toch voor de A60 gaan, alle pictures van de HP 735 die hier gepost zijn zijn allemaal erg brak.
Volgens mij kun je het gewoon niet hebben dat wij :

1. minder betaald hebben voor onze 735 dan jij voor je A60
2. wij een 3.2 MP hebben en jij een 2.0 MP

En als je dan toch met opmerkingen gooit : bewijs het maar !!

Post maar eens gelijke foto's 1 gemaakt met de 735 en 1 gemaakt met de A60.

Pas dan en alleen dan kun je echt vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Is het trouwens iemand gelukt om een lange sluitertijd van 15 seconden te realiseren ?

Ik wil nog eens foto's maken in het donker van een dubbele rijbaan.
Hierdoor zie je de voor- en achterlichten als 1 streep (erg kewl effect vind ik).

Ik ben benieuwd of die uberhaupt mogelijk is met deze camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry hoor maar dat is echt onzin. Een goede lens is net zo belangrijk als het aantal MP's. Je kunt beter wat minder MP's hebben met een goede lens dan andersom. Daarnaast is het al meerdere malen gezegd in deze thread dat de vage randen niet mooi zijn die de 735 maakt.

Kijk eens naar deze plaatjes:

http://members.home.nl/arensbergen/Cam%20009.jpg
http://www.reisgidsen.nl/alex/images/a60/img_0028.jpg
(Uit de A60 thread)

Zulke scherpe foto's heb ik hier nog niet gezien. De A60 is maar zo'n 30 euro duurder, maar je hebt een grotere selectie aan resoluties (de 735 heeft alleen 640x480 en die 2053, oid) minder snel lege batterijen en is ook nog eens kleiner in formaat. Ook heeft de A60 de mogelijkheid om handmatig de sluitertijd in te stellen. Al met al heeft de A60 dan wel minder pixels maar voor die 30 euro meer krijg je wel een boel meer mogelijkheden en belangrijker nog, scherpe mooie foto's in tal van resoluties. Die 3.2 MP zeggen dus eigenlijk helemaal niet zoveel van de 735 in de praktijk.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 18:41 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste