Het Grote HP Photosmart C735 topic

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 1.800 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speedme schreef op 07 december 2003 @ 12:53:
Wel handig trouwens dat je camera info kunt oproepen door de FLASH knop ingedrukt te houden als je de camera aanzet.

Dit geintje kende ik in ieder geval nog niet 8)
'K moest trouwens wel even nadenken wat ze nou eigenlijk met de 'FLASH-knop' bedoelen. Blijkt dus de knop bovenop de cam naast je LCD-scherm te zijn waarmee je de flitsinstellingen instelt. Het was nooit in mt opgekomen om dat knopje de 'FLASH-knop' te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Ik had dat schermpje er al meerdere malen voorgehad, maar dacht steeds dat et een bug was ofzo :+.

Nu weet ik dus dat ik blijkbaar perongeluk die "flashknop" ingedrukt hield :).

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi,

ik heb zo een photosmart gekregen als kerstcado
nieuw en vers uit de verpakking

ik heb hier al vanalles gelezen over een error 106
Wel, als ik die camera laat opstarten in het service screen, ("Flash+aan knop") dan krijg ik bij errors volgende waarde "E105 E000 E000"

Weet iemand wat dit betekent? of is dit normaal?
Ik zie dit namelijk enkel en alleen als ik het service screen opstart, niet als ik de camera gewoon gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Ik denk dat het normaal is. Ik heb namelijk dezelfde meldingen, maar totaal niets verkeerds gemerkt aan mijn camera.

Hoe vind je verder de camera werken ?
Heb je al een upgrade naar de nieuwe firmware gedaan ?

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoeveel de resolutie is bij * en ** en *** sterren ?

Ik veronderstel dat het geen zin heeft om 15*10 foto's met twee ** te trekken ofwel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 20:41:
Weet iemand hoeveel de resolutie is bij * en ** en *** sterren ?

Ik veronderstel dat het geen zin heeft om 15*10 foto's met twee ** te trekken ofwel ?
Het staat hier al wel ergens, maar ik zal het je toch maar ff zeggen ;):

1 ster: 640×480

2 sterren: 2048×1536 hoge jpg compressie

3 sterren: 2048×1536 lage jpg compressie

Ik zelf maak de meeste foto's in 2 sterren modus, omdat ik zelf het verschil tussen 2 en 3 sterren (bijna) niet zie. 2 sterren is prima voor 15×10 afdrukken.

Jammer alleen dat de cam geen reso's tussen 640×480 en 2048×1536 heeft :(.
Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 11:37:
hoi,

ik heb zo een photosmart gekregen als kerstcado
nieuw en vers uit de verpakking

ik heb hier al vanalles gelezen over een error 106
Wel, als ik die camera laat opstarten in het service screen, ("Flash+aan knop") dan krijg ik bij errors volgende waarde "E105 E000 E000"

Weet iemand wat dit betekent? of is dit normaal?
Ik zie dit namelijk enkel en alleen als ik het service screen opstart, niet als ik de camera gewoon gebruik.
Een kameraad van mij heeft dit ook bij zijn cam, hij weet niet hoe het komt, maar z'n cam werkt prima (ik heb het overigens niet).

[ Voor 35% gewijzigd door SuperPaddo op 03-01-2004 20:50 ]

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar is het niet zo dat als ik op 3 * een foto neem dat de foto automatisch groter wordt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 21:04:
Maar is het niet zo dat als ik op 3 * een foto neem dat de foto automatisch groter wordt ?
Nee, foto's op 2 en 3 sterren zijn beide "groot", oftewel 2048×1536. Het verschil zit em alleen in de compressie om de foto's op te slaan, 2 sterren zorgt voor kleinere bestanden dus ;).

Dus 1 ster is klein, en 2 en 3 * is groot :P. 3 sterren moet alleen betere kwali geven dan 2 sterren, maar ik zelf vindt dit verschil verwaarloosbaar. Als je voorbeelden wilt zien moet je het zeggen.

[ Voor 6% gewijzigd door SuperPaddo op 03-01-2004 21:10 ]

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speedme schreef op 07 december 2003 @ 12:52:
Ik heb het ook geinstalleerd, maar nog geen verschil opgemerkt.

Ik ga er maar vanuit dat HP deze firmware niets voor niets op het net gezet heeft.
Het flashen trouwens gaat heel eenvoudig.
Zoland je maar de readme.html bestand goed doorleest.
Ik heb dat even doorgelezen en ziet er inderdaad redelijk eenvoudig uit. Maar dat regeltje: DO NOT use a MMC memory card. Vind ik nou niet zo aardig. Ik heb alleen MMC cards, kan ik dus geen upgrade doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ik zie zelf ook geen verschil in kwaliteit, ik heb alleen altijd maar gedacht dus dat je met twee * bijvoorbeeld aan een kwaliteit van 2 megapixel trok en aan drie * aan een kwalitiet van 3.2 mp.

Jij zegt nu wel 1 * = 640 x 480, maar weet jij ook hoeveel megapixel dit dan juist is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 21:21:
Nee, ik zie zelf ook geen verschil in kwaliteit, ik heb alleen altijd maar gedacht dus dat je met twee * bijvoorbeeld aan een kwaliteit van 2 megapixel trok en aan drie * aan een kwalitiet van 3.2 mp.

Jij zegt nu wel 1 * = 640 x 480, maar weet jij ook hoeveel megapixel dit dan juist is ?
Ik zeg dit uit mn hoofd, dus weet het niet zeker, maar volgensmij volgensmij rond de 0.6 megapixel.

edit: ff gezocht, het is zelfs 0.3 megapixel.

[ Voor 5% gewijzigd door SuperPaddo op 03-01-2004 21:34 ]

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste vraagje dan, trouwens bedankt voor de snelle antwoorden.

Die resolutie van 2048*1536 , wat is het grootste formaat van foto(in goede fotokwaliteit dan) dat ik daarmee kan maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 21:39:
Laatste vraagje dan, trouwens bedankt voor de snelle antwoorden.

Die resolutie van 2048*1536 , wat is het grootste formaat van foto(in goede fotokwaliteit dan) dat ik daarmee kan maken ?
Je bedoelt een foto afdrukken op papier neem ik aan :?, volgensmij kun je dan wel tot ongeveer een a4tje gaan, dit vindt ik zelf in ieder geval nog zeer mooi (op fotopapier met HP fotoprinter (940c)). 15×20cm foto's moeten makkelijk kunnen ;).

Anders is het gewoon even een questie van testen :), het ligt er ook aan welk formaat je zelf wilt hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door SuperPaddo op 03-01-2004 21:49 ]

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zelf heb deze camera nu een week,

en sorry maar, ik ben echt zeer ontevreden over het product.
Het langzame display vind ik nogal irritant,
ook al zet je het display uit, vreed deze camera batterijen (ook 2100mah)
Over de kwaliteit van de foto's valt te twisten, iedereen vind dit anders.
Echter vind ik deze geen 3,2 megapixel kwaliteit.
En ja je kunt mooie foto's maken met het toestel, maar met vergelijkbare zoals de sony en olympus (P72&C350) vind ik de HP best wel een beetje onderdoen.

Hierbij mijn mening, met bijbetaling kan ik voor 330,- de sony P72 halen en ga dit ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Moet dit topic nie naar het fotografie forum????

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de camera nu ook al even getest en vind hem ook niet zo geweldig. Ik heb buiten deze camera nog een pentax optio s en ik moet zeggen dat de verschillen tss features, goede fotos en batterijverbruik dag en nacht verschil zijn. Zeker om bij weinig belichting fotos te maken op bvb café suckt de hp echt zwaar imho.
Bij voldoende daglicht is zowat iedere camera goed maar meestal is er niet zoveel licht als ik de camera gebruik.
Ik denk dat ik die hp gewoon ga terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 14:36:
Ik heb de camera nu ook al even getest en vind hem ook niet zo geweldig. Ik heb buiten deze camera nog een pentax optio s en ik moet zeggen dat de verschillen tss features, goede fotos en batterijverbruik dag en nacht verschil zijn. Zeker om bij weinig belichting fotos te maken op bvb café suckt de hp echt zwaar imho.
Bij voldoende daglicht is zowat iedere camera goed maar meestal is er niet zoveel licht als ik de camera gebruik.
Ik denk dat ik die hp gewoon ga terugsturen.
Ik ben nog steeds heel tevreden met de HP 735. Check mijn site als je wilt zien welke foto's ik er onder andere mee gemaakt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Ik ben er ook nog steeds uitermate tevreden over.
Van iedereen krijg ik te horen dat het toestel hele mooie foto's maakt en uiteraard vind ik dat zelf ook.

Met de juiste instellingen valt ook binnen met weinig licht goede foto's te maken.
En de batterij-duur valt ook best nog wel mee moet ik zeggen hoor.
Uiteraard moet je dan wel oplaadbare batterijen nemen (liefst 2100 mAh met een snellader, zoals Hape).

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonCorleone
  • Laatst online: 10-04-2021
Even een vraagje:

Hoe maak ik s'nachts de beste foto's buiten?
En hoe de beste foto's binnen?

En is zo'n statiefje de moeite waard om aan te schaffen?

respect tha DON Don's SPECS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
speedme schreef op 17 januari 2004 @ 16:23:
Ik ben er ook nog steeds uitermate tevreden over.
Van iedereen krijg ik te horen dat het toestel hele mooie foto's maakt en uiteraard vind ik dat zelf ook.

Met de juiste instellingen valt ook binnen met weinig licht goede foto's te maken.
En de batterij-duur valt ook best nog wel mee moet ik zeggen hoor.
Uiteraard moet je dan wel oplaadbare batterijen nemen (liefst 2100 mAh met een snellader, zoals Hape).
Hier sluit ik mij volledig bij aan, het enige grote minpunt aan de cam is de tijd dat de foto's weggeschreven worden op de SD kaart. Dit duurt imo veelste lang, verder niet erg, maar als je na 6 foto's terug wilt kijken dan moet je altijd lang wachten voor dit mogelijk is omdat de cam alles eerst moet opslaan wil je ze terugzien.

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DonCorleone schreef op 03 februari 2004 @ 09:27:
Even een vraagje:

Hoe maak ik s'nachts de beste foto's buiten?
En hoe de beste foto's binnen?

En is zo'n statiefje de moeite waard om aan te schaffen?
Persoonlijk gebruik ik de flitser zo min mogelijk en als ik em wel gebruik probeer ik de wat onnatuurlijk aandoende kleuren vervolgens naderhand softwarematig wat aan te passen.

Als je bij minder gunstige lichtomstandigheden foto's maakt kun je (als je niet flitst)het beste inderdaad gebruik maken van een statief, omdat de camera dan immers een lange sluitertijd kiest.
Wat ik ook wel eens doe (als ik geen zin heb om een statief mee te zeulen) is gebruik maken van een 'touwtjesstatief'. Dat bestaat uit een simpel touwtje dat je aan de ene kant met een lusje om je voet klemt en aan de andere kant met een speciale schroef aan de onderkant (in die schroefopening die eigenlijk voor het statief bedoeld is) van je camera vast maakt. Zo'n speciaal schroef je kun je bij een fotospeciaalzaak voor een paar euro wel kopen. (Gebruik alsjeblieft geen schroef of moer uit je gereedschapskast, want die schroefdraad wijkt net even iets af van de schroefdraad in je camera; je molt de schroefdraad dan).
Vervolgens het touwtje strak trekken en je merkt dat je camera net even iets stabieler in je hand ligt.

Overigens zie ik nogal eens dat mensen de camera als ze een foto nemen ongeveer 50 cm van zich af houden om zodoende via de display te bekijken wat ze fotograferen. Je moet je daarbij echter wel realiseren dat je camera dan toch wat minder stabiel in je handen ligt. Als je de optische viewer gebruikt en de camera dus tegen je oog houdt heb je em (zo is mijn ervaring) wat stabieler in de hand, hetgeen bij wat mindere lichtomstandigheden bewegingsonscherpte eerder voorkomt.

Enfin ... heel verhaal nog geworden. Succes er mee.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2004 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonCorleone
  • Laatst online: 10-04-2021
Heej, bedankt zeg, wel wat handige tips, voor weinig extra aanschaffingen kun je toch ook best veel doen.

respect tha DON Don's SPECS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand al een oplossing gevonden voor de e106 foutmelding van de hp?
Mijn toestel is nog steeds defect=(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

SuperPaddo schreef op 03 januari 2004 @ 21:30:
[...]

Ik zeg dit uit mn hoofd, dus weet het niet zeker, maar volgensmij volgensmij rond de 0.6 megapixel.

edit: ff gezocht, het is zelfs 0.3 megapixel.
Kan je tog makkelijk uitrekkenen.

640*480 = 307200 ~= 0,3 miljoen , dus 0,3 MP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:25
Ik kick hem even.

Ik ben van plan om deze camera te gaan kopen + 4 2100mah batterijen.

Nu vraag ik me af is dit een verstandige keuze, of zouden jullie toch een andere camera kopen voor het geld?

En zitten er standaard bij de camera ook al batterijen?

178 + 55 = 233 euro toch weer aardig wat voor een student.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zitten wel 2 batterijen bij, maar geen oplaadbare.
Ikzelf had nog een oplader liggen, dus ik heb er alleen 4x 2100 batterijen bij gekocht.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Strider schreef op 17 maart 2004 @ 20:43:
Ik kick hem even.

Ik ben van plan om deze camera te gaan kopen + 4 2100mah batterijen.

Nu vraag ik me af is dit een verstandige keuze, of zouden jullie toch een andere camera kopen voor het geld?

En zitten er standaard bij de camera ook al batterijen?

178 + 55 = 233 euro toch weer aardig wat voor een student.
Ik zou et wel kopen denk ik, heb nog geen spijt van m'n cam.

Koop er overigens wel een SD kaartje bij! die 16mb intern is veelste weinig :P. Ik heb al vaak net niet genoeg aan mijn 128mb sd kaartje. Jammer is alleen dat ie de pics relatief sloom opslaat op de cam.

En als je met de 55 eur doelt op de batterijen, waar koop je die dan :o.

Ik heb 4 varta 2100Mah's + oplader bij de lokale foto videozaak gekocht rond de 30 a 35 eur. (34.99 dacht ik :P).

Kijk echter ook eerst eens naar Canon (powershot a60/a70). Deze zijn misschien iets duurder maar er gaat CF geheugen in (goedkoper dan SD), en ik heb er veel positiefs over gelezen.

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Gadget Talk >> Fotografie.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
ReemF schreef op 20 maart 2004 @ 11:58:
Gadget Talk >> Fotografie.
Betrekkelijk op tijd na 26 pagina's 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:02

Wildfire

Joy to the world!

^^ kick ^^

Mijn vader is van plan een HP Photosmart 735 te gaan kopen... ik las hier in het topic dat 'ie wel grotere geheugenkaartjes aankon (256 en 512mb), maar volgens de specs van HP zelf kan 'ie niet meer dan 128mb aan...

Kan iemand met werkelijke ervaring hiermee even uitsluitsel geven?

--edit--
Is het batterijprobleem echt zo erg als ik links en rechts lees? "10 foto's en de batterijen zijn leeg" :?

[ Voor 25% gewijzigd door Wildfire op 30-04-2004 16:43 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op 30 april 2004 @ 16:33:
^^ kick ^^

Mijn vader is van plan een HP Photosmart 735 te gaan kopen... ik las hier in het topic dat 'ie wel grotere geheugenkaartjes aankon (256 en 512mb), maar volgens de specs van HP zelf kan 'ie niet meer dan 128mb aan...

Kan iemand met werkelijke ervaring hiermee even uitsluitsel geven?

--edit--
Is het batterijprobleem echt zo erg als ik links en rechts lees? "10 foto's en de batterijen zijn leeg" :?
Probeer em nog om te lullen, een Canon A70 of 75 is echt veel beter........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 30 april 2004 @ 23:00:
[...]

Probeer em nog om te lullen, een Canon A70 of 75 is echt veel beter........
De keuze is in principe al gemaakt, we hebben ook foto's gezien die door de 735 zijn gemaakt en daar zijn we beide tevreden over. Verder zitten die Canons buiten onze prijsklasse... onze max is 200 euro en dan telt met die HP toch mee dat we €25 retour ontvangen op onze oude fotocamera... :)

Maar goed, back on-topic: iemand met real-life ervaring met deze camera die uitsluitsel kan geven over het batterijgebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Wildfire schreef op 30 april 2004 @ 23:08:
[...]

De keuze is in principe al gemaakt, we hebben ook foto's gezien die door de 735 zijn gemaakt en daar zijn we beide tevreden over. Verder zitten die Canons buiten onze prijsklasse... onze max is 200 euro en dan telt met die HP toch mee dat we €25 retour ontvangen op onze oude fotocamera... :)

Maar goed, back on-topic: iemand met real-life ervaring met deze camera die uitsluitsel kan geven over het batterijgebruik?
Ik heb met volle 2100Mah batterijen 2 x 128mb kaartjes volgeschoten, waarbij het schermpje best veel gebruikt is (vooral door andere mensen die de foto's terug willen zien).

Al met al vindt ik het wel meevallen, maar ik heb dan ook geen ervaring met de batterijduur van andere cams!

De 2 batterijen die standaard bij de cam zitten zijn waardeloos, die zijn wel zo leeg :P. Verder is het bij mij zo dat als de cam aangeeft dat de batterijen bijna leeg zijn ik nog zeer veel foto's kan maken.

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

SuperPaddo schreef op 01 mei 2004 @ 02:37:
[...]
Ik heb met volle 2100Mah batterijen 2 x 128mb kaartjes volgeschoten, waarbij het schermpje best veel gebruikt is (vooral door andere mensen die de foto's terug willen zien).

Al met al vindt ik het wel meevallen, maar ik heb dan ook geen ervaring met de batterijduur van andere cams!

De 2 batterijen die standaard bij de cam zitten zijn waardeloos, die zijn wel zo leeg :P. Verder is het bij mij zo dat als de cam aangeeft dat de batterijen bijna leeg zijn ik nog zeer veel foto's kan maken.
Aha, thanx!

Heb je toevallig ook nog ervaring met geheugenkaartjes groter dan 128mb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Ik heb een Sandisk 256 MB SD kaartje erin zitten en werkt perfekt.
Samen met 2100 mAh batterijen heb je een dijk van een camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

We hebben 'm vanmiddag gekocht samen met een 256mb SD kaartje (€59,95 bij Goods4you, van Sandisk)...

De bijgeleverde batterijen hebben het 40 foto's en een kort filmpje volgehouden, toen was de koek op... ben nu 1300mAh NiMH batterijen aan het opladen, maar binnenkort koop ik die nieuwe lader van Varta met 4 2000mAh batterijen die je in 15 minuten kunt opladen. Is toch wat praktischer... :)

Oh, en volgens de handleiding kan het ding t/m 512mb geheugenkaartjes aan. De info op de HP-site is dus verouderd (die geeft een max van 128mb aan).

Eén van de eerste testjes... (klik op de foto voor de grotere versie (ruim 1.4mb))

Afbeeldingslocatie: http://www.briandickens.demon.nl/got/hpfoto-klein.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Wildfire op 01-05-2004 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
en ? heb je er nu spijt van hem gekocht te hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

speedme schreef op 03 mei 2004 @ 14:42:
en ? heb je er nu spijt van hem gekocht te hebben ?
Nou, m'n vader heeft 'm gekocht, niet ik. Het ding is dan ook voor mijn vader... (alhoewel ik er meer mee speel :))

We zijn er in ieder geval erg tevreden over. Mooie foto's en daar ging het om. We hebben nu nog een Varta 15-minuten lader met vier 2000 mAh batterijen in bestelling, 't is namelijk wel handig om altijd batterijen bij de hand te hebben met deze camera... de meegeleverde batterijen hielden het na 40 foto's alweer voor gezien namelijk... :)

[ Voor 5% gewijzigd door Wildfire op 03-05-2004 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op 03 mei 2004 @ 20:38:
[...]

Nou, m'n vader heeft 'm gekocht, niet ik. Het ding is dan ook voor mijn vader... (alhoewel ik er meer mee speel :))

We zijn er in ieder geval erg tevreden over. Mooie foto's en daar ging het om. We hebben nu nog een Varta 15-minuten lader met vier 2000 mAh batterijen in bestelling, 't is namelijk wel handig om altijd batterijen bij de hand te hebben met deze camera... de meegeleverde batterijen hielden het na 40 foto's alweer voor gezien namelijk... :)
En hoe lang houden deze batterijen het uit? Mijn vader heeft de 735 icm 2100mAh batterijen en daarbij zijn ze zeer snel leeg. Ligt dit aan de camera op is er iets anders aan de hand? Er staat namelijk ook bovenop in de display een stekkertje in beeld? Dit zou volgens mij niet de bedoeling moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 20:33:
[...]

En hoe lang houden deze batterijen het uit? Mijn vader heeft de 735 icm 2100mAh batterijen en daarbij zijn ze zeer snel leeg. Ligt dit aan de camera op is er iets anders aan de hand? Er staat namelijk ook bovenop in de display een stekkertje in beeld? Dit zou volgens mij niet de bedoeling moeten zijn.
anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik ben nog bezig met de eerste set batterijen... als ze op zijn laat ik wel weten hoeveel foto's ik genomen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Dit staat allemaal al in dit topic aangegeven.
Een beetje lezen kan geen kwaad lijkt mij.

Maar ik ben vandaag goed gezind, dus zal ik het antwoord je direct geven.
Ik doe gemiddeld ongeveer 100 opnamen met 2x 2100 mAh batterijen.
Dit is incl. paar korte filmpjes en met scherm aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speedme schreef op 16 mei 2004 @ 12:29:
[...]

Dit staat allemaal al in dit topic aangegeven.
Een beetje lezen kan geen kwaad lijkt mij.

Maar ik ben vandaag goed gezind, dus zal ik het antwoord je direct geven.
Ik doe gemiddeld ongeveer 100 opnamen met 2x 2100 mAh batterijen.
Dit is incl. paar korte filmpjes en met scherm aan.
hmm.. 100 foto's haal ik nooit met 2x2100 batterijen. En boven op de camera in de display staat een stekkertje ipv een batterij die de status vd batterij weergeeft. Hoort dit of..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 13:23:
[...]

hmm.. 100 foto's haal ik nooit met 2x2100 batterijen. En boven op de camera in de display staat een stekkertje ipv een batterij die de status vd batterij weergeeft. Hoort dit of..?
nogmaals :9 anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 13:23:
[...]

Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar het hoort er zo uit te zien:

Afbeeldingslocatie: http://zooi.erik1.nl/cam2.jpg

Bij m'n eigen cam heb ik weer ergens anders last van :P

Afbeeldingslocatie: http://zooi.erik1.nl/cam1.jpg

Dit gebeurde zo opeens. dingetje wilde gewoon niet meer dicht :?

Heb dus met een naald dat ding los kunnen porren, werkte weer prima maar het probleem is weer terug na ruim 2 dagen uitstaan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Erik1 schreef op 19 mei 2004 @ 08:54:
[...]

[afbeelding]

Bij m'n eigen cam heb ik weer ergens anders last van :P

[afbeelding]

Dit gebeurde zo opeens. dingetje wilde gewoon niet meer dicht :?

Heb dus met een naald dat ding los kunnen porren, werkte weer prima maar het probleem is weer terug na ruim 2 dagen uitstaan :X
Stop em dan ook niet los in je zak :P.
100 foto's moet je makkelijk kunnen halen met jouw batterijen, ik kan met de zelfde batterijen zeker 200 foto's maken, hoeveel maak je gebruik van het schermpje? Ik zelf vrij weinig, als ik alleen maar het schermpje gebruik moet ik er zeker nog (dik) 100 kunnen maken. Ik zal binnenkort eens een batterijtest doen :P.

[ Voor 10% gewijzigd door SuperPaddo op 19-05-2004 12:47 ]

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erik1 schreef op 19 mei 2004 @ 08:54:
[...]

[afbeelding]
ik heb op mijn scherm ipv dat batterijtje een stekkertje 8)7

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2004 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Ik heb ook het batterij-tekentje daar staan.
Laad jij toevallig de batterijen direct in de camera op door er een adapter aan te hangen ?
Of maak je gebruik van een externe lader ?

Normaal het teken van een stekkertje wil zeggen dat de camera aan een adapter hangt ipv stroom krijgt via batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speedme schreef op 21 mei 2004 @ 20:07:
Ik heb ook het batterij-tekentje daar staan.
Laad jij toevallig de batterijen direct in de camera op door er een adapter aan te hangen ?
Of maak je gebruik van een externe lader ?

Normaal het teken van een stekkertje wil zeggen dat de camera aan een adapter hangt ipv stroom krijgt via batterijen.
Nee ik laad de batterijen gewoon op in een lader en stop ze dan in de camera. Beetje vaag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Ik zou er dan mee terug gaan, want dat hoort niet zo hoor.
Er zit toch nog garantie op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speedme schreef op 23 mei 2004 @ 18:03:
Ik zou er dan mee terug gaan, want dat hoort niet zo hoor.
Er zit toch nog garantie op ?
Ja.. ik ga er morgen mee naar zo'n HP service point ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik heb net ook de beschikking gekregen over een HP 735. Op zich kan ik hem nog terug brengen maar ik blijf benieuwd. De specs zijn vrij ideaal. Maar ik maak me met name zorgen over de batterijen. 100 foto's maken vind ik perfect. Als ik dat haal met 2 2300 NiMh batterijen ben ik tevreden. Helaas heb ik denk ik een kale versie van de camera gekregen want ik heb geen opladers oid. Ook vind ik het jammer dat ik geen reso kan instellen...
Zijn er trouwens nog goede alternatieven voor 200 euro? Ik wil wel minimaal 3 Mpixels en SD card onderstgeuning.
Belangrijkste is wel de kwaliteit van de foto's, het gemak van de camera en de levensduur van de batterijen.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Deddiekoel schreef op 27 mei 2004 @ 23:16:
Maar ik maak me met name zorgen over de batterijen. 100 foto's maken vind ik perfect. Als ik dat haal met 2 2300 NiMh batterijen ben ik tevreden.
Dat gaat je wel lukken...
Helaas heb ik denk ik een kale versie van de camera gekregen want ik heb geen opladers oid.
Hoezo "kaal"? Het ding wordt gewoonweg niet met oplaadbare batterijen en een lader geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Resolutie kun je wel instellen hoor door het middelste knopje bovenop de camera te gebruiken (zie elders in dit topic)

1 ster = 640 * 480
2 sterren = 2048 * 1536 (hoge compressie)
3 sterren = 2048 * 1536 (lage compressie)

Helaas zit er inderdaad geen tussenstand op.

Ik ben echter van mening dat je foto's altijd op de beste resolutie en minste compressie moet zetten. Verkleinen kun je namelijk altijd nog, maar vergroten (als eenmaal foto gemaakt in lage resolutie) is echt zonde omdat daarmee kwaliteit verloren gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Met 2 2300mah's kun je zeker 200 foto's maken (2 sterren, ervaring).

Zelf vind ik het verschil tussen 2 en 3 sterren verwaarloosbaar. ik zelf schiet meestal alles op 2 sterren en dat is voor mij goed genoeg :P.

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08 09:23
Ik kan deze cam kopen voor 130 EU 2de hands. Doen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
kokorico schreef op 28 mei 2004 @ 23:18:
Ik kan deze cam kopen voor 130 EU 2de hands. Doen of niet?
Als de cam in goede staat is zou ik het doen, maar ik zelf zou niet al te happig zijn op camera's die 2de hands zijn...

pricewatch: HP Photosmart 735 (3MP, 3x zoom, 38-114mm, f/2.5-5.0) <-- nieuw is ie al voor 170 te krijgen (zonder verz. kosten)... it's your choice :P.

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
Dit zegt de verkoper:
Weg wegens dubbel gebruik, haast splinternieuw toestel tegen veel minder dan de helft oorspr. prijs. Buitenkansje!
Staat op een veilingsite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Je kent de persoon die de cam verkoopt dus niet persoonlijk, dan zou ik zelf zou liever 50 euro bijleggen en hem in een winkel kopen, ivb met garantie en dat soort zaken. Echter is 130 euro ook niet duur voor zo'n cam.

Doe wat je zelf het beste lijkt ;).

Houdt er rekening mee dat er extra kosten bij kunnen komen voor eventuele sd-geheugenkaarten, oplaadbare batterijen en misschien een tasje.

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
SuperPaddo schreef op 28 mei 2004 @ 23:44:
Je kent de persoon die de cam verkoopt dus niet persoonlijk, dan zou ik zelf zou liever 50 euro bijleggen en hem in een winkel kopen, ivb met garantie en dat soort zaken. Echter is 130 euro ook niet duur voor zo'n cam.

Doe wat je zelf het beste lijkt ;).

Houdt er rekening mee dat er extra kosten bij kunnen komen voor eventuele sd-geheugenkaarten, oplaadbare batterijen en misschien een tasje.
ik ben van plan om een 256mb mmc kaart te kopen. Btw, gaat dit lukken aangezien het blijkbaar max 128mb is.
In mijn gsm past die mmc kaart wel (nokia 6230)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
kokorico schreef op 28 mei 2004 @ 23:53:
[...]

ik ben van plan om een 256mb mmc kaart te kopen. Btw, gaat dit lukken aangezien het blijkbaar max 128mb is.
In mijn gsm past die mmc kaart wel (nokia 6230)
De specs op de site kloppen al niet meer, ik heb op internet al gelezen dat ie 512 mb sd-kaartjes ook slikt. Op dit forum zijn meerdere mensen die 256 mb kaartjes (sd) werkend hebben (elkers in dit topic geloof ik wel te vinden).

Met mmc kaartjes heb ik zelf geen ervaring, en het ook niet gevonden. Omdat de cam dit echter wel ondersteund lijkt mij dit geen probleem, maar zeker kan ik het niet zeggen.

Misschien kun je hp een mailtje sturen? Misschien heb je dan alleen niet optijd antwoord ivb met de veiling van de cam op die veilingsite...

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Ik gebruik zelf een 256 MB Sandisk SD kaartje en heb er totaal geen problemen mee.

Het slotje zou volgens mij ook MMC aan moeten kunnen (aangezien het dezelfde interface is als SD).
Hou er dan wel rekening mee dat MMC langzamer is dan SD (veel langzamer zelfs!!) en dat zelfs bij SD het opslaan van de foto's redelijk langzaam gaat (dus met MMC zelfs nog langzamer).

De keuze is inderdaad aan jou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Hmmm, ik heb inmiddels mijn 735 ingeruild voor een R707 (ook van HP). Ik wilde toch liever geen AA batterijen. Maar ik heb nog wel een vraag over het SD geheugen.
Is dat geheugen langzamer dan het interne geheugen van de camera? en heeft iemand ervaring met de XS serie van Dane-Elec. Deze SD kaartjes zouden sneller moeten werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Het interne geheugen is inderdaad sneller dan het uitbreidingsgeheugen (SD).
Echter is het ook veel kleiner en wordt het meestal als buffer gebruikt voor als je een aantal opnamen snel achter elkaar maakt.

Ik heb geen ervaring met de XS serie, maar het kan goed zijn dat ze sneller zijn ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Maar als het geheugen sneller is (want er is ook nog de Ultra serie) kan de camera dat dan ook aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Deddiekoel schreef op 01 juni 2004 @ 10:45:
Maar als het geheugen sneller is (want er is ook nog de Ultra serie) kan de camera dat dan ook aan?
Dat was ik mij ook aan het bedenken toen ik dit aan het lezen was. Ik heb een gewone SD kaart, en de cam doet op de hoogste kwaliteit er toch bijna een halve minuut per foto over. Als ik echter files met de cardreader ga verplaatsen op de kaart gaat dit velen malen sneller (uppen en downen naar de kaart gaat sneller).

Ik denk dus dat een snellere SD kaart in deze cam geen nut heeft aangezien de cam niet zo snel kan.

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

SuperPaddo schreef op 01 juni 2004 @ 10:57:
[...]
Dat was ik mij ook aan het bedenken toen ik dit aan het lezen was. Ik heb een gewone SD kaart, en de cam doet op de hoogste kwaliteit er toch bijna een halve minuut per foto over. Als ik echter files met de cardreader ga verplaatsen op de kaart gaat dit velen malen sneller (uppen en downen naar de kaart gaat sneller).

Ik denk dus dat een snellere SD kaart in deze cam geen nut heeft aangezien de cam niet zo snel kan.
Zoiets dacht ik zelf ook al. Ik denk dat die snellere kaartjes voornamelijk zijn bedoeld voor de meer professionelere digicams. Wel jammer, want als een wat duurder kaartje voor snellere foto's had kunnen zorgen was ik erg blij geweest!
Misschien maar eens een winkel binnen lopen en kijken of zij zo'n kaartje hebben, waar ik dan ook nog mee mag testen. Helaas wordt dat pas ergens volgende week...:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 09:29
Deddiekoel schreef op 30 mei 2004 @ 18:51:
Hmmm, ik heb inmiddels mijn 735 ingeruild voor een R707 (ook van HP). Ik wilde toch liever geen AA batterijen.
Ben benieuwd wat je ervaringen zijn met de R707. Is het een flinke vooruitgang t.o.v. de 735, en dan vooral m.b.t. de snelheid van het maken en wegschrijven van de foto's ? En is het display op de R707 ook zo traag ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Mijn redenen tot de ruil:
- Lithium-Ion batterij
- Meerdere resoluties (hoewel nog steeds reso en kwaliteit niet los instelbaar zijn)
- Kleiner
- Meer intern geheugen

Mijn ervaringen:
+ Display is beter (scherper en sneller)
- Foto's slaan traag op
+ Kwaliteit van de foto's
+ Gemak (net als bij 735)

Over het algemeen ben ik blij met mijn ruil. Het prijsverschil viel mee omdat ik hier meteen een dockingstation bij kreeg. Hopelijk kan ik ook nog 50 euro retour vangen van HP.
Ik heb er nog niet echt mee kunnen spelen zodat ik last heb gehad van het slome wegschrijven. Over het algemeen ben ik wel erg tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, als ik hiermee t topic omhoog schop, maar ik ben lid van de scouting en ik heb de opdracht gekregen een digitale camera te kopen. Nou tref ik de hp C735 wat in prijs best veel scheelt met de canon a75 die ik eerst in gedachte had. Ligt de hp dicht bij de fotokwaliteit van de a75 of doet ie echt veel onder voor de canon. Het belangrijkste wat ie moet kunnen is mooie afdrukjes maken bij de hema oid. Dan twijfel ik nog tussen een sd kaart van 128 mb en van 256. Hoeveel foto's kan je maken op de hoogste res en compressie met een 128 sd? Met kamp krijgt ie 10 dagen geen computer te zijn en wij rowans maken nogal veel onnutige foto's :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-08 21:28
Wat voor draagtasjes gebruiken jullie? Het originele HP tasje is wel erg mooi, maar weet iemand of je de cam daarmee ook om je nek kunt hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 09:29
Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 14:13:
Sorry, als ik hiermee t topic omhoog schop, maar ik ben lid van de scouting en ik heb de opdracht gekregen een digitale camera te kopen. Nou tref ik de hp C735 wat in prijs best veel scheelt met de canon a75 die ik eerst in gedachte had. Ligt de hp dicht bij de fotokwaliteit van de a75 of doet ie echt veel onder voor de canon. Het belangrijkste wat ie moet kunnen is mooie afdrukjes maken bij de hema oid. Dan twijfel ik nog tussen een sd kaart van 128 mb en van 256. Hoeveel foto's kan je maken op de hoogste res en compressie met een 128 sd? Met kamp krijgt ie 10 dagen geen computer te zijn en wij rowans maken nogal veel onnutige foto's :Y)
Heb zelf de 735, maar had achteraf waarschijnlijk liever een Canon gehad. Batterij-verbruik van de 735 is erg hoog, en vind de foto-kwaliteit nu ook niet echt denderend, hoewel ik geen ervaring heb met andere dan hp camera's. Heb er zelf een 256 MB sd-kaart bijzitten, en daar kan je op de middelste kwaliteits-stand (zelfde res als hoogste stand, iets zwaardere (maar met nauwelijks zichtbaar verschil) jpeg compressie) meer dan 220 foto's mee maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Mijn cam is dood :|.

Krijg nu E106 op et schermpje, opgezocht wat dat betekend:

Lensmechanisme is dood (klopt, mn lens wil niet meer in de cam schuiven, doet niets meer).

Naar Meneer HP gebeld, die zei tegen me dat ik de cam 24 uur moet laten liggen zonder batterijen en SD kaart, en het dan weer moest proberen...

Ik durf erom te wedden dat ie morgen nog dood is :P, dus maandag maar weer naar Meneer HP bellen (als ik mn telnr gaf wisten ze waar het over ging, ze houden ook alles bij hè :P)

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
SuperPaddo schreef op 09 juli 2004 @ 12:54:
maandag maar weer naar Meneer HP bellen
^^ Gedaan :). Afgelopen maandag werd dan ook direct een nieuwe cam gestuurd naar het 'dichtsbijzijnde kiala punt' (soort postorderiets oid), en deze heb ik vanmorgen opgehaald (moest er wel 10 kilometer voor fietsen :P).

Heb nu een nieuwe cam gekregen, dus ik ben weer helemaal blij, en de service van HP is top :).

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:30
Even snel een vraagje. Deze camera is niet als webcam te gebruiken, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Black-Death schreef op 18 juli 2004 @ 12:28:
Even snel een vraagje. Deze camera is niet als webcam te gebruiken, toch?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_to_the_S
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06 09:45
Ik had dus een paar vraagjes over die a/v kabel.

first of all: even voor de duidelijkheid: het moet een kabel zijn met aan de ene kant een mini-jack van 2,38 mm en aan de andere kan 2 tulpjes.

en tweede: moet de mini-jack van 2,38 mm stereo zijn of mag het ook mono zijn?

en over de camera: wanneer gebruikt de camera de luidspreker? want bij filmpjes en geluidfragementen hoor ik nx. (en de het geluid staat op high.)

bvd jerrel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amien90
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07-2021
als ik even mag inhaken ,, ik heb de C935 net gekocht.
vergelijkbaar met de C735

ik vind dat batterije verbruik veel is, slechte fotos voor een 5.3 MP, plastic behuizing, GEEN MP in kunnen stellen!!, schijft fotos langzaam weg

ga 'm maar omruilen voor een P73 of A80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

A_to_the_S schreef op 01 augustus 2004 @ 16:11:

[..]

en over de camera: wanneer gebruikt de camera de luidspreker? want bij filmpjes en geluidfragementen hoor ik nx. (en de het geluid staat op high.)

bvd jerrel
Als ik een stukje opgenomen film afspeel op de camera dan hoor ik toch echt gewoon het geluid. Is het speakertje van je camera wellicht stuk?

Bij de weg, geen groeten onder je postings aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_to_the_S
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06 09:45
mij speaker was idd stuk, kheb em geruild

over de camera, ik vind em erg traag wegschrijven, en een groot energieverbruik hebben.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
kickje:
Dat traag wegschrijven vind ik nog niet zo erg storend, dat gebeurd wel in de achtergrond. De foto's worden toch eerst in het interne geheugen gezet, en daarna op de geheugenkaart, dus kan je toch doorgaan met foto's maken.
Wat mij meer stoort is dat het downloaden vanuit de camera wel erg traag gaat, zijn er meer mensen met die beleving ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Tsja, het is een USB1.1 connectie dus zo snel zal het toch al wel niet gaan.

Koop dan gewoon voor weinig geld een USB2.0 cardreader... foto's zijn in een wip overgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Tip: laat je HP 735 niet op de grond vallen met uitgeschoven lens, want dan issie stuk :(

Als ik 'm aanzet krijg ik error E106, na wat vrotten aan de lens schoof ie nog een klein stukje dicht bij het aanzetten maar nu zit er echt geen beweging meer in...

Iemand enig idee of de binnenkant erg priegelig is om open te halen??

[ Voor 58% gewijzigd door Erik1 op 29-12-2004 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

opsturen naar hp maar eerst ff zelf een harde reset van 48 uur proberen.
heb zelf E105 en E106 gehad.
Kan zijn dat er vuil in de lens zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Ik had hem dus op de grond laten stuiteren he ;) (Lens zat ook helemaal scheef :X)

Heb al een nieuwe gekocht (Canon digital ixus 40)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-08 22:26
Weet iemand of deze ook de MMC 1gb slikt?

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erik1 schreef op woensdag 29 december 2004 @ 00:32:
Tip: laat je HP 735 niet op de grond vallen met uitgeschoven lens, want dan issie stuk :(
Ook niet als ie uitstaat.
Doet ie ook niet meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas moet ik dit topic weer tot leven roepen,

Aangezien ik mijn HP C735 Camera, welke uit stond, in de hoes zat en in een tas zat, van ongeveer een metertje hoog op de grond laten vallen (dus de tas viel met de camerca erin).

Nu is er niks mis met de lens, digitale en optische zoom werken prima, de batterijen zitten nog goed op z'n plek, dus ik kan de camera gewoon aan krijgen en ein en uit zoomen.

Alleen kan ik niet meer bij de geheugenkaart komen. Ik heb alle foto's er gewoon af kunnen halen en de kaart gewist op de laptop, want de camera detecteerde wel "card is full".

Ook kan ik dus geen foto's weer maken en filmen. Het schermpje doet het gewoon en bij een druk op de knop stelt hij nog wel scherp en zie je even het groene lampje knipperen, maar de foto wordt niet gemaakt.

De garantie is volgensmij al verlopen, ik heb deze in juli 2004 gekocht.

Is het verstandig om zelf de camera open te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 12:57

breinonline

Are you afraid to be known?

Tja, wat is verstandig? Gezien de vermoedelijke reparatiekosten is zelf repareren de enige optie naast een nieuw toestel kopen. Daarom zou ik inderdaad de camera openen en kijken of je kan vinden waar precies het probleem zit en of dat zelf op te lossen is.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 25063
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-06-2021
Om dit topic nog maar is omhoog te kicken...

Ik heb ook de 735...Maar heb een vraagje hier over..

Als ik overdag foto's wil maken, dan heb ik de flitser uit. maar dan duurt het lang voor hij eindelijk de foto maakt... :(
Zodra de flitser aan is, maar hij de foto wel gelijk...

Iemand enig idee..?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 25063
25063 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 10:00:
Om dit topic nog maar is omhoog te kicken...

Ik heb ook de 735...Maar heb een vraagje hier over..

Als ik overdag foto's wil maken, dan heb ik de flitser uit. maar dan duurt het lang voor hij eindelijk de foto maakt... :(
Zodra de flitser aan is, maar hij de foto wel gelijk...

Iemand enig idee..?? :?
Ik quote mezelf nog maar even...Is toch wel fijn als ik een antwoord krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 25063
Echt geholpen wordt je hier niet... :z :Z |:( :O }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

25063 schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 09:26:
Echt geholpen wordt je hier niet... :z :Z |:( :O }:O
Alsof iedere tweaker dag in, dag uit continu alle fora na zit te pluizen op een C735 topic. Heb geduld, je wordt niet altijd op je wenken bedient. Als je à la de minute help wilt moet je maar ergens anders naar toe gaan (en waar dat ook is, ook daar heb je geen enkele garantie dat je snel geholpen wordt).

Zonder flitser gaat het nemen van een foto best wel snel, het is idd wel heel even wachten maar niet lang zoals jij aangeeft.

[ Voor 16% gewijzigd door Wildfire op 11-05-2006 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 25063
Wildfire schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 09:54:
[...]

Alsof iedere tweaker dag in, dag uit continu alle fora na zit te pluizen op een C735 topic. Heb geduld, je wordt niet altijd op je wenken bedient. Als je à la de minute help wilt moet je maar ergens anders naar toe gaan (en waar dat ook is, ook daar heb je geen enkele garantie dat je snel geholpen wordt).

Zonder flitser gaat het nemen van een foto best wel snel, het is idd wel heel even wachten maar niet lang zoals jij aangeeft.
Ja ok, maar wilde het snel weten omdat ik weer ga gebruiken en ik geen zin heb dat dat ding dalijk verrot is ofzo..
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste