Cons:::BB4E
Ik zal even kijken of ik hem wat kan inpakken, want 15 MB verzenden wil meestal niet lukken (max 10 MB dacht ik).Verwijderd schreef op 29 juli 2003 @ 17:52:
[...]
Zou je deze mischien even willen mailen naar mij kwillems??![]()
Of weet je waar ik het kan verkrijgen?
michaelo@beekman.nl
Alvast super bedantk!
Ik kan hem met winrar ook opsplitsen in delen van 5 MB, dan stuur ik je gewoon 3 mailtjes.
Het komt er in ieder geval aan.
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Verwijderd
Thanx mate, dan kan ik tenminste een beetje aan kloten met Photoshop. Ik snap er nu nog de ballen niet van!
Verwijderd
Ik had een boek ervoor een keer gekocht. Het hielp wel een beetje. Maar je leert het meest als je er zelf mee aan de slag gaat. Dan kom je van zelf dingen tegen. En zo moeilijk is het programma niet als hij in eerste instantie lijkt.Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 22:28:
super!!
Thanx mate, dan kan ik tenminste een beetje aan kloten met Photoshop. Ik snap er nu nog de ballen niet van!
Deze kan je zo in de tv-out drukken en de camera aanzetten, dan kan je de camera direct op de TV aansluiten! heel eenvoudig en het kostte mij bij elkaar € 8, 95
Maten:
Stereoplug: 1/8 inch (3,175 mm)
verloopstekker: 3/32 inch (2,38 mm)
Veel succes
respect tha DON Don's SPECS
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Bij het dockingstation zit ook een afstandbediening.Verwijderd schreef op 01 August 2003 @ 10:51:
een vriend van mij heeft een Canon G3 daar zit gewoon een afstandbediening bij om de foto's mee te wisselen via de tv, en je kan wel merken dat het canon is want alle kabeltjes zitten erbij.....
Je kan het allemaal zelf regelen, maar als je de cam aansluit op TV, dan merkt hij dit zelf en geeft alle foto's automatisch weer na een X aantal seconden (slideshowVerwijderd schreef op 01 augustus 2003 @ 10:17:
hoe kan je dit via de tv doen dan? Moet je de foto's zelf naar de volgende drukken of wisselt hij zelf om de -x- seconde?
Ook kan je zelf de volgorde regelen.
Je hebt gewoon de zelfde opties en menu's als op de camera.
het LCD display wordt dan vervangen door die van de TV als het ware.
Wat betreft batterijen. Ik heb eerst standaard, niet-oplaadbare Duracells erin gehad en die waren idd na een stuk of 10/12 foto's leeg

Grotere versie via een druk op de zonnebloem
Jaap
Geef mij inderdaad maar de 735 ipv de duurdere A70 hoor.
Natuurlijk is de kennis van de fotograaf ook belangrijk.
Maar die krijg je vanzelf als je meer foto's maakt.
Het blijft gewoon een schitterende camera en ben er echt vol lof over !
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Verwijderd
gewoon prachtig
!~!
Verwijderd
En voor de liefhebbers:
Niet scherp maar toch leuk!

En voor de grote size:
hond: http://members.chello.nl/t.oostenrijk/hond.JPG
dart: http://members.chello.nl/t.oostenrijk/dart.JPG
kont: http://members.chello.nl/t.oostenrijk/kont.jpg
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2003 16:52 . Reden: plaatjes geresized ]
En de kleurcompositie is ook heel goed gelukt.
Gave foto's hoor michaelo.
Hij is wel erg scherp hoor ! (je ziet zelfs het reliëf van het plastic op het pijltje)
Verwijderd
Ik vind hem ook erg grappig. Het stof zie je er ook nog opliggen
Of heb je deze gemaakt met de standaard waarden ?
Als HP natuurlijk met een firmware op de proppen komt dan he.
Ik lees namelijk net iets over de Ricoh Caplio G3 en die is met firmware te upgraden.
Trouwens de resultaten van deze cam zien er ook onwijs goed uit..
Ik zou het wel kewl vinden als de mogelijkheid er komt om panorama foto's te maken.
Verwijderd
NietVerwijderd schreef op 02 August 2003 @ 23:32:
dat wil ik nog wel even weten, hoe je zwartwit foto's maakt.... das wel handig om te weten
Gewoon later in een progje zwart wit maken
edit : stom, stom.....ZW/WT foto dus
[ Voor 52% gewijzigd door speedme op 03-08-2003 12:38 ]

Cons:::BB4E
Verwijderd
'n upgrade voor de software in t toestel?
afgezien dat de flight scherp is, vind ik de foto niet erg super.. sorry. Waarom? nou omdat de achtergrond (het dartbord) toch vrij prominent aanwezig is en toch de aandacht trekt. Dit maakt het beeld (compositie) erg onrustig en stoort het oog.
De achtergrond is te vaag / te veel geblurd zeg maar.
Overigens vind ik het wel tof dat er weer met regelmaat kiekjes voorbij komen die geen bloemen betreffen. (want hoewel t leuke/mooie onderwerpen zijn, zijn er mijn inziens toch echt wel andere composities te bedenken (dus dat dartbord bv)
Ach ja, tis mijn mening maar. ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
zal binnenkort wel ff wat kiekjes van mijn hp735 online gooien.
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2003 15:19 . Reden: reply was nog niet af ]
Verwijderd
Verwijderd
'Firmware' kun je inderdaad zien als 'de software in het toestel'. Soms verschijnt daar een update van, bijvoorbeeld om foutjes te herstellen.Verwijderd schreef op 03 August 2003 @ 14:57:
noob opmerking/vraag: wtf=firmware ?
'n upgrade voor de software in t toestel?
Er staat er momenteel trouwens 1 op de site van HP.
Verwijderd
heb je een link van die site met die firmware van hp? ben benieuwd wat t is namelijk
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2003 16:24 ]
Verwijderd
Staat gewoon op de site van HP. Bij 'downloads' dacht ik. Deze update heb ik overigens zelf niet geinstalleerd; leek me niet de moeite waard.Verwijderd schreef op 03 augustus 2003 @ 16:10:
...
heb je een link van die site met die firmware van hp? ben benieuwd wat t is namelijk
Verwijderd
Ja oke, dat is wel waar. Maar het nadeel is dat je dan minder snel de foto gaat bekijken!Verwijderd schreef op 03 augustus 2003 @ 15:25:
Ik wil trouwens voorstellen om foto's hier alleen maar via een link te posten en dus niet zodanig dat de hele pic geladen moet worden als je dit topic leest. Dan surft het allemaal wat sneller.
Verwijderd
Aan de andere kant: topics in Gadget Talk waarin alleen nog maar foto's worden gepost worden uiteindelijk afgesloten.Verwijderd schreef op 03 augustus 2003 @ 20:25:
[...]
Ja oke, dat is wel waar. Maar het nadeel is dat je dan minder snel de foto gaat bekijken!
Verwijderd
http://members.chello.nl/j.oudshoorn3/HPIM0856.JPG
Verwijderd
10/15
De groeten!
Ik kan geen firmware vinden alleen ditVerwijderd schreef op 03 August 2003 @ 19:36:
[...]
Staat gewoon op de site van HP. Bij 'downloads' dacht ik. Deze update heb ik overigens zelf niet geinstalleerd; leek me niet de moeite waard.
downloads en drivers voor
AOL versie 8.0 update voor HP foto en beeldbewerking(Nederlands)
een link maybe?
Verwijderd
Oh sorry, ik dacht dat ie ook wat aan de firmware veranderde. In ieder geval lijkt me die update niet echt noodzakelijk.Maar als er dus firmware-updates zijn moet je ze daar op die site van HP kunnen vinden.RippyNL schreef op 04 August 2003 @ 16:28:
[...]
Ik kan geen firmware vinden alleen dit
downloads en drivers voor
AOL versie 8.0 update voor HP foto en beeldbewerking(Nederlands)
een link maybe?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2003 16:34 ]
Verwijderd
Die begraafplaats zou destijds door Vincent van Gogh geschilderd zijn. Locale historici beweren tegenwoordig overigens dat het een andere begraafplaats moet zijn geweest.Verwijderd schreef op 04 augustus 2003 @ 15:27:
kwillems, die foto's op het kerkhof is mooi! Zien er erg stijlvol uit. Beetje grauw en tog wele rg mooi!
Enfin ... om meer recht te doen aan de sfeer die er heerste heb ik ze in zwart/wit omgezet.
De laatste twee foto's op die pagina zijn overigens op een andere begraafplaats gemaakt.
Verwijderd
ik wil ik wil, misschien willen de mensen hier ook nog wel wat zet dan in iedergeval de plaatjes er in 640*480 op en een link naar de grote versie ofzo.... das wat duidelijker, sommige mensen willen graag zien om welke foto het gaat en zien het niet zitten om weet ik hoeveel linkjes te gaan plaatsen...Verwijderd schreef op 03 augustus 2003 @ 15:25:
Ik wil trouwens voorstellen om foto's hier alleen maar via een link te posten en dus niet zodanig dat de hele pic geladen moet worden als je dit topic leest. Dan surft het allemaal wat sneller.
Verwijderd
mwah beetje dooie boel....Verwijderd schreef op 04 August 2003 @ 15:27:
kwillems, die foto's op het kerkhof is mooi! Zien er erg stijlvol uit. Beetje grauw en tog wele rg mooi!
Verwijderd
Deze had ik eerst ook. Maar hij beviel niet echt. Snel de batterijen op vond ik. Ook als je de kwaliteit voelt van de batterij.J.apiooo schreef op 01 August 2003 @ 19:14:
Wat betreft batterijen. Ik heb eerst standaard, niet-oplaadbare Duracells erin gehad en die waren idd na een stuk of 10/12 foto's leegDaarna een Hapé setje gekocht met 4 2100 mA (NimH) batterijen en de Hapé oplader. Nu kan ik zeker 60 foto's maken, met gebruik van de display en flitser, voordat de 2 batterijen richting opgaan gaan
Neem maar eens een HaPe en een GP batterij. Knijp er maar eens in, de GP voelt veel steviger aan;
Gaat minder snel lekken (heb ik me laten vertellen)
Nu heb ik de GP powerbank smart gekocht. Prima dingetje en opgeladen in een uur!
Dit is een echte aanrader!!
Verwijderd
Als we nou eens zo doen:
En dan de link er bij zetten voor het grotere plaatjes!?
ZO heb je toch een beetje een overzicht van de plaatjes. Veel mensen zouden dan toch niet op de link klikken.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2003 17:08 ]
Verwijderd
Lijkt me prima zo.Verwijderd schreef op 04 August 2003 @ 17:07:
Met de foto's posten en hoe we dat doen, heb ik een voorstel/idee
Als we nou eens zo doen:
[afbeelding]
En dan de link er bij zetten voor het grotere plaatjes!?
ZO heb je toch een beetje een overzicht van de plaatjes. Veel mensen zouden dan toch niet op de link klikken.
Trouwens weer twee nieuwe libellen toegevoegd aan mijn site. (Overigens nog wel ff een heel gezoek hoe je ze hier er dan klein met een linkje op zet, maar het is gelukt.)

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2003 13:19 ]
Verwijderd
Thanx ... eeeeh, ze zitten hier in de voor- en in de achtertuin. De kunst is meer om ze rustig te benaderen, zodat ze niet wegvliegen. Ik ga het liefst tot de uiterste macro-afstand (10 cm) en dan nog volledig inzoomen.Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 16:33:
errug mooie foto's mag ik vragen waar je al die libelles vandaan tovert?
En dan blijkt soms dat ze er gefotografeerd heel anders uitzien dan je met je eigen ogen had gezien.
Het lastige is de achtergrond: het liefst zo rustig mogelijk, maar dat lukt natuurlijk niet altijd.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2003 21:43 ]
Verwijderd
Verwijderd
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2003 21:46 ]
Verwijderd
maar mn buren hebben wel een mooie vlinderstruik die behoorlijk over onze schutting hangt dus daar kan ik nog wel wat leuke kiekjes van maken denk ik.
Thnx
Ik zal ook me best doen
[ Voor 14% gewijzigd door DonCorleone op 07-08-2003 08:58 ]
Ik weet dat ik niet zo veel foto's mag posten, maar deze wil ik graag met jullie delen:

Reacties zijn welkom!!
voor de grote versie:
[KLIK HIER]
Verwijderd
en tips om foto's beter te maken in het donker?
ik vind zelf dat soms met flits de foto''s er slechte uit komen te zien dan zonder flits (in het donker dan).
Verwijderd
Ik werk het liefst ook zonder flits. Nadeel is dan dat je sluitertijd langer wordt en dus heb je al snel een statief nodig.DonCorleone schreef op 10 August 2003 @ 19:22:
iemand nog mooie goed gelukte nacht foto's?
en tips om foto's beter te maken in het donker?
ik vind zelf dat soms met flits de foto''s er slechte uit komen te zien dan zonder flits (in het donker dan).
Ook is mij opgevallen dat bij nachtfoto's (dus met hele lange sluitertijden van soms wel 10 seconden) nogal wat zogenoemde hotpixels zichtbaar worden. Op zich niet ongebruikelijk, maar toch ...
Je zou overigens wat kunnen experimenteren met de verschillende ISO-waarden (hoe hoger des te lichtgevoeliger, maar ook hoe hoger, des te meer 'ruis' (korrel).
Ik vind de flits in het algemeen een wat gelige zweem over het beeld veroorzaken.
Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400
Verwijderd
Och, het is maar hoe je het bekijkt. Een aantal instellingen kun je handmatig wijzigen, een aantal niet (met name sluitertijd en diafragma niet). Ben er zeer tevreden over tot nu toe.toastingnow schreef op 11 August 2003 @ 19:32:
Zijn jullie er nog steeds tevreden mee? Ik heb het via een pcprive project besteld (zeer goedkoop) nu om een beetje te wennen aan een digitale camara. Ik neem aan dat dit vooral een point-click camara is?
Voor voorbeelden kun je op mijn website kijken: http://www.home.zonnet.nl/voorbeeldfotos
Ja, maar soms kan je gewoon niet zonder flits, en je kan immers een hoop met Photoshop bijwerken...!Verwijderd schreef op 10 augustus 2003 @ 21:26:
[...]
Ik werk het liefst ook zonder flits. Nadeel is dan dat je sluitertijd langer wordt en dus heb je al snel een statief nodig.
Ook is mij opgevallen dat bij nachtfoto's (dus met hele lange sluitertijden van soms wel 10 seconden) nogal wat zogenoemde hotpixels zichtbaar worden. Op zich niet ongebruikelijk, maar toch ...
Je zou overigens wat kunnen experimenteren met de verschillende ISO-waarden (hoe hoger des te lichtgevoeliger, maar ook hoe hoger, des te meer 'ruis' (korrel).
Ik vind de flits in het algemeen een wat gelige zweem over het beeld veroorzaken.
maar de (bijna) meest mooie dingen (bezienswaardigheden) kom je vaak overdag tegen.
Niet dat hij geen mooie foto's in het donker maakt, integendeel, maar het zou beter kunnen.
Verwijderd
Ik heb nog een rijtje nieuwe foto's op mijn site gezet. Ik wilde eens kijken hoever je kunt gaan door 'storende' achtergronden in je macro-opnamen te verwerken.DonCorleone schreef op 12 August 2003 @ 18:04:
[...]
Ja, maar soms kan je gewoon niet zonder flits, en je kan immers een hoop met Photoshop bijwerken...!
maar de (bijna) meest mooie dingen (bezienswaardigheden) kom je vaak overdag tegen.
Niet dat hij geen mooie foto's in het donker maakt, integendeel, maar het zou beter kunnen.
Voor wat betreft de flits: een aantal foto's heb ik hard ingeflitst. Je ziet het resultaat: het wordt allemaal wat 'gelig'. Nou ja, het is naturlijk ook maar een inbouwflitsertje he?
http://www.home.zonnet.nl/voorbeeldfotos/fotos3.htm
maar zo lang je gele bloemen op de foto zet is er niets aan de hand
Verwijderd
Verwijderd
Op deze Belgische site wordt ook een aantal Nederlandse ontwikkelcentrales vergeleken: http://www.digitalefoto.beVerwijderd schreef op 19 August 2003 @ 09:55:
En waar laten jullie de foto's afdrukken? Om ze via de printer vind ik te duur. Heeft iemand tips en ervaringen"?
Er is geloof ik ook een Nederlandse site die eea. vergelijkt, maar die kan ik zo snel niet vinden.
Ja, precies en fotopapier... maar goed, als je dat hebt dan bespaar je jezelf wel een hoop centjes..Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 18:01:
dan meot je ook wel een goeie kwaliteit printer hebben
[...]
wel 10 seconden) nogal wat zogenoemde hotpixels zichtbaar worden. Op zich niet ongebruikelijk, maar toch ...
quote]
Foutje mijn verhaal is weg
Nogmaals dan maar, op de website stond een max sluitertijd van 15sec
in mijn handleiding staat een max sluitertijd van 1/1500 ofzo.
Hoe krijg jij dan 10sec als het echt oz is?
Ik heb zelf in een donkere kamer max 2 sec gehaald, kan je zien bij de eigenschappen van het jpegje.
Ik hoor het graag...
[ Voor 61% gewijzigd door martijnr17 op 25-08-2003 14:13 . Reden: Stomme fout alles was weg ]
Verwijderd
Ik heb ontdekt dat in de zogenoemde EXIF-info nooit een langere sluitertijd dan 2 sekonden wordt vermeld. Laatst heb ik echter een aantal nachtfoto's gemaakt. Zondermeer was duidelijk dat de camera op dat moment veel langere sluitertijden dan 2 sekonden hanteerde. Daarom ga ik er van uit dat de technische gegevens van HP kloppen en veronderstel ik maar dat er softwarematig iets niet lekker zit doordat er in de EXIF-info maximaal 2 sekonden wordt genoteerd, terwijl dat in werkelijkheid veel langer is.
Enfin ... ik maak me er niet druk om.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2003 11:22 ]
Verder iemand nog met ervaring op het sluitertijd vlak?
Ik zelf heb namelijk nog niet het idee gehad dat ie ooit boven de 2sec uitkwam ook niet als het pikke donker is.
Ik heb mijn Photosmart gekocht via de vraag en aanbod forum van Fok!. Voor € 200,- werd ik de eigenaar van de (splinternieuwe) camera (doos was nog gesealed) inc. dockingstation, afstandbediening, kabel-reutemeteut en 2 oplaadbare batterijen. (lekker prijsje, nietwaar?).
Tijdens mijn vakantie bijna 400 foto's gemaakt, mijn SD kaartje kan er 160 (***)verwerken dus af en toe laptop aansluiten, overpompen en klaar... Op de laptp waren de foto's soms een beetje donker, maar thuis (op normale scherm EN de tv) waren ze erg goed (beter eigenlijk dan dat ik dacht
Vorige week maandag wil ik de camera weer gebruiken: gebruik de 'on' switch, zie in een flits 'E106' op de lcd verschijnen en camera sluit zichzelf weer af... What the f.... Ikke weer proberen, 'E106' melding blijft verschijnen en camera weigert verder alle diensten...
Bellen met HP, 1e lijns trutje wist niet wat de 'E106' melding betekende, krijg dus een 2e lijns Harry aan de lijn en die wist mij te vertellen dat de lensmechanisme dus naar zijn grootje was, mijn NAW gegevens werden genoteerd en ik zou een 'nieuwe' camera toegestuurd krijgen...
Vorige week donderdag: Tringggggg, UPS aan de deur, met doosje. In het doosje een "nieuwe' cam. Ik druk hem in het dockingstation en zie dat er foto's in het geheugen staan. Blijkt dit dus een gereviseerde cam te zijn. Maar 1 probleem: ze waren vergeten de cam te reviseren. De 3 toetsen links naast het lcd scherm waren dood!
Ikke afgelopen maandag een beetje pissig bellen met HP, vooral het feit dat er nog foto's op stonden viel niet in goede aarde bij 2e lijns Harry (iets met privacy of zo)... Hij beloofde mij binnen een uur terug te bellen.... Nog geen 20 minuten later belde hij mij terug, ik zou via spoed UPS de volgende dag een andere cam ontvangen. En idd, de volgende dag een spiksplinternieuwe cam...
De oude kapotte cams in de doos stoppen en via UPS weer terug sturen was verder nog een fluitje van een cent... (Ik heb natuurlijk wel de kabels etc die bij de nieuwe cam zaten gehouden, kan altijd van pas komen
Maw, ik ben tevreden over zowel de cam als de service van HP!
Cock flavored soup mix
Verwijderd
Ik heb nl. de volgende dingen.
1. Met flits is meestal donkerder dan zonder flits.
2. Als ik een video opneem in een kamer met niet al te veel lichtwordt het beeld meteen donkerder in het lcd schermpje. Een moment voordat ik opneem is het beeld goed in het scherm maar zodra ik de record knop indruk wordt het beeld erg donker en de video ook.
3. Foto's die ik overdag met automatische instellingen zijn vaak erg donker.
Ik heb het vermoeden dat er iets is met de automatische belichting van de camera. Maar ik ben benieuwd of één van jullie dat ook heeft, of dat het toch aan mijn instellingen ligt.
Ik heb een aantal fotos op de volgende pagina gezet:
http://members.home.nl/nicoo/
Verwijderd
Voor wat betreft je buitenfoto: daar zitten zowel donkere als lichte delen in. Het hangt er dan maar vanaf hoe je foto wordt, afhankelijk van het gedeelte waarop je scherp stelt. Stel bijvoorbeeld eerst eens scherp op iets lichts, en maak daar een foto van. En vergelijk die foto met een foto van het zelfde onderwerp, maar dan op een donker gedeelte scherpgestelt. Dan zie je gelijk wat ik bedoel.
Dit is normaal en ligt niet aan de HP 735.
Je kunt een en ander wat verbeteren door in het menu bij AE-metering te kiezen voor 'average'. Dan berekent de camera een gemiddelde waarde voor het totale beeld.
Voor wat betreft je opmerkingen over de video-modus: heb ik ook; hoort zo. Het is natuurlijk ook geen videocamera.
Op mijn website vind je ook wat foto's die met de HP 735 zijn gemaakt.
Veel plezier met je toestel.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2003 19:47 ]
Verwijderd
Na wat spelen met de camera ben ik er id ook achter dat zonder flits meestal de foto's een stuk mooier zijn.
Maar de video blijf ik vreemd vinden dat deze zo donker opneemt terwijl het beeld goed is in het lcd schermpje een seconde daarvoor. Ik dacht nl dat er de automatische belichting ook voor de video werkt, maar het lijkt erop dat deze voor de video wordt uitgeschakeld. Maar je hebt gelijk dat het een fototoestel is en geen video camera.
Nicoo
Verwijderd
ontopic:
ik zou eens kijken bij mycom of in de stad of zo
Hoewel ik erg tevreden ben, moet ik zeggen dat de camera best wel lange sluitertijden rekent in het donker. Daardoor zijn de foto's soms behoorlijk wazig omdat ze bewogen zijn.
Verwijderd
Oplossing: gebruik een statief.
Verwijderd
Verwijderd
Mijn vraag was of het juist mogelijk is te upgraden. Sommige camera's kunnen dat namelijk.
Het blijft tenslotte een stuk software met hardware.
Verwijderd
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Verwijderd
Neemt zeer mooie foto's.Voor mij prijs/kwaliteit 9/10.
Heb alleen een vraagje.Wanneer ik foto's neem, en ik bekijk deze op mijn pc,dan
staat er ook telkens op mijn sd-schijfje één foto tussen van het tiff-formaat.
Heeft iemand een idee hoe deze er op komt ?
Verwijderd
Hier vond ik enige informatie:
http://eu.dcprodirect.com...ameraId=342&CategoryId=76
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2003 21:55 ]
Zeker die super close-up set van 37,95 euro.
Maar is Tiffen de enigste die deze sets produceert ?
Er zullen toch wel andere fabrikanten zijn ?
Voor de HP 735 moet er nog een adaptertje worden gekocht (kosten 35 euro).
De verzendkosten naar NL toe zijn 10 euro.
En de close-up lenzen zouden dan nog eens 55 euro zijn. In totaal dus 100 euro.
Dit zijn echter wel andere prijzen als dat er op de site vermeld staan. Dus welke je nu moet geloven weet ik niet.
Al met al toch nog wel een beetje prijzig dus.
Zer er wel al mensen die een update van de firmware voor hun HP Photosmart 735 hebben gevonden of gekregen van HP?
Verwijderd
Kan ik ook foto's van het formaat 15/10 nemen ??
Verwijderd
Ik foto's maken. ZIe ik dat 1tje mislukt is. Dusse ik op ok drukken om snel te verwijderen.. Nou dat deed hij niet. Oke d8 ik, was ik zeker iets te laat.
Ik na het menu om ze te bekijken. Maar dat deed hij ook niet.
Na veel proberen en gevloek kwam ik er8ter dat de middelste knoppen het niet doen!

Deze is te vinden op :
http://h20015.www2.hp.com...lang=en&pagetype=software
Het schijnt dat het een probleem met de positionering van de lens oplost.
Ik ga hem zo meteen flashen en zie wel of het beter wordt.
Verwijderd
Is iemand verder iets opgevallen?
Ik ga er maar vanuit dat HP deze firmware niets voor niets op het net gezet heeft.
Het flashen trouwens gaat heel eenvoudig.
Zoland je maar de readme.html bestand goed doorleest.
Dit geintje kende ik in ieder geval nog niet