De Nokia 3650 met KPN i-mode abonnement heb ik nu sinds een paar dagen. Deze smartphone heeft een schat aan mogelijkheden, waarbij ik mij afvraag of de KPN al die functionaliteit wel ondersteunt.
Zo kom ik 2 problemen tegen:
1. Gepersonaliseerde Beltonen bij inkomend gesprek:
Ik zou een polyfonische beltoon riedeltje op 3 niveaus kunnen koppelen:
a) Aan een persoon in mijn contactenlijst.
b) Aan een groep.
c) Aan een profiel.
Ik heb dus een beltoon aan een persoon gekoppeld en deze persoon in een groep gestopt en deze groep zijn eigen beltoon gegeven. Verder staat in het profiel 'Algemeen' aangegeven dat deze moet 'Waarschuwen bij Alle oproepen'. Dit profiel heeft weer een andere beltoon.
Dit profiel heb ik niet geactiveerd, maar is automatisch actief !?!. Dit levert als resultaat op dat de beltoon van het Profiel de andere beltonen altijd 'overruled'.
Is dit een foutje in het Symbian OS?
Hoe kan ik dus een persoonlijke beltoon activeren? Ik kan het profiel niet de-activeren; ik kan niet geen beltoon koppelen aan een profiel. En als ik als Oproepsignaal 'Stil' kies bij een profiel, maakt dit de smartphone dus inderdaad stil bij inkomend gesprek.
Hoe kan ik dus een persoonlijke beltoon laten overheersen over het profiel (of over de groep)?
2. Videootjes versturen:
Met de Nokia 3650 kan ik korte video opnames maken van maximaal 15 seconden (circa 100 kB). Zo een videootje zou ik dan per MMS kunnen versturen naar een email adres. Echter, ik krijg dan soms de melding "Media server niet bereikbaar". Dit krijg ik zelfs bij een videotje van 57 kB (GPRS, duur 1.05 sec. ?).
Tot nu toe is het versturen van een video naar een e-mail of een i-mail adres niet gelukt.
Wat is er aan de hand?
Wat wel lukt is een MMS versturen met tekst, plaatje (.jpg) en Geluidsfragment (.amr).
Wie weet evt. technische oplossingen?
MetaMouse