Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een hele tijd aan het wachten op de nokia 3650 en sinds deze week is hij eindelijk te verkrijgen in de winkel !
Ik ben hem gisteren gelijk gaan halen en zoals verwacht vond ik hem gewoon fantastisch ;)

Het uiterlijk valt uiteraard te betwisten, iedereen heeft zijn eigen smaak, maar al deze functies in een GSM voor €448 vind ik nog altijd heel mooi. Het *besturingssysteem* op het toestel en de software zijn waarschijnlijk grotendeels gelijk aan deze van de 7650, maar toch is het niet zo logisch meer als je extra software gaat installeren. Ik krijg al enkele keren een foutmelding dat de 7650 software die ik gedownload had niet compatibel was met mijn toestel.

Hierbij ook de vraag, zijn er nog tweakers met een 3650 om wat ervaringen op het vlak van software, tips & tricks mee uit te wisselen, want onder andere DOOM werkt bij mij niet. Niet dat ik een game freak ben ofzo, maar ik wil absoluut de kracht van dit toestel kunnen zien !

Met de mogelijkheid om video's op te nemen was ik al redelijk onder de indruk, maar met een game als Doom hoop ik nog meer te zien. De andere games van Wildpalm gaan btw ook niet op mijn toestel :'( (ga die dude ff mailen of er oplossingen voor zijn)

Ik heb btw al :
FExplorer
Bounce
Triz
geïnstalled en alles werkt perfect.

Het operator logo heb ik aangepast op de manier zoals het bij de 7650 ook gaat. En ik heb al veel zitten prutsen met alle leuke instellingen natuurlijk.

Hopelijk kunnen in dit topic wat ervaringen komen en mss wat links naar software/dev-software ! (ik zoek ook nog iets om screenshots te maken, kan ik een (kleine) review schrijven)

nog een laatste opm :
Het typen op het toetsenbord met de knoppen in een cirkel is een hele aanpassing die je niet in een dag gewoon bent ...

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.nokia.com/pics/support/phones/3650_main.jpg

Klik hier om naar de Nokia-site te gaan voor info over deze foon.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11 21:20

flexje

got-father

lijkt best wel op een afstandsbediening :P

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Verwijderd

ik had um lekker eerder :P
eergisteren al :D

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2003 18:34 ]

Verwijderd

Leuke telefoontje die 3650, heb er zelf ook een gehad maar weer verkocht (geen stereo uitgang helaas).

Sites voor development:
http://www.forum.nokia.com/main.html
http://www.allaboutsymbian.com/

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Hoe kan je nou een telefoon al hebben verkocht die net twee dagen uit is? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn er enkelen die hem gewonnen hadden met de nokia games, mss één van deze gelukkigen ? :)

Ik heb BTW net DOOM in werking.

Het zit zo :
Je mag hem niet installen op de MMC kaart, want deze versie van DOOM is nog gemaakt voor de eerst 7650 en deze ondersteunen geen MMC kaarten. Ik heb hem dus op de Phone gezet nu en van daaruit geïnstalleerd. Phone moest gereboot worden om geheugen vrij te maken blijkbaar en nu spelen maar !

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-11 15:47

reuzekind

Ik geloof in GoT

pven schreef op 30 maart 2003 @ 18:39:
Hoe kan je nou een telefoon al hebben verkocht die net twee dagen uit is? :?
De telefoon was al een vrij lange tijd te koop hoor, alleen niet bij de grotere telecom winkels; T for telecom, phonehouse, etc.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Verwijderd

Topicstarter
ik zit met een nieuw probleem ...
Ik wil nog atlijd screenshots maken, maar met Fexplorer en met Screentaker lukt dat dus niet ...

Ik heb het programma geïnstalleerd, dan beide in de achtergrond kunnen draaien, maar als ik de toetsencombo uitvoer doet hij nix, geen screenshots dus.

moet ik ergens iets anders gaan indrukken of snel na elkaar ofzo ? :s

edit :

Zijn er eigenlijk een soort van Office pakketjes te vinden voor symbian ?
zou wel leuk zijn om daar eens wat mee te spelen :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2003 19:57 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 18:52:
Er zijn er enkelen die hem gewonnen hadden met de nokia games, mss één van deze gelukkigen ? :)
...
klopt, nr 100 van NL :*)

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Dixons had die foon donderdag ook al in de verkoop, heb um in de handen gehad, maar hij is niet super mooi van design vind ik

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
zoals hoger al gezegt, over het design valt jaren te discussieren ;)
mijn vorige phone was een 5510, waarmee ik duidelijk wil maken dat mijn smaak meestal nogal anders is dan bij de meesten hier, want ik vond die phone en de 3650 echt super :D

nog een aanrader WorldClock !
en leuk dat je de Oplogo's in kleur kan aanpassen

DrDre3 heb jij nog screenshots kunnen maken met een prog als Fexplorer of screentaker ?
wil niet echt pics gaan maken van de menu zelf als het met screenshots kan

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik had hem bij de de TelecomToday gezien toen hij nét binnen was. Ik mocht er wel ff mee kloten van de verkoper. Tof filmpje van Nokia Totally Board :P Maar €448 vind ik toch net iéts te prijzig voor iets (lees; DOOM) waar ik een 486 voor heb :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem ook niet voor DOOM uiteraard ...

Mijn aankoop is gebaseerd op meerdere dingen eigenlijk
Ik wil altijd iets wat er speciaal uitziet en een beetje een uitdaging is.
Het moet met een MOOI kleuren scherm zijn
liefst foto toesten voor het gadget gehalt :p
het moest met die PocketPC of SYmbian OS zijn, voor PocketPC heb ik nog software gemaakt en aangezien ik nix van java ken, kan ik het nu gaan leren :p
En nog een belangrijk punt was => liefst nokia en onder de 500€ (daarom heb ik geen P800 maar een N3650 ... ;) )

dat was het zo'n beetje, een 7650 ging ik zeker niet, ben nooit een voorstander geweest, maar dat persoonlijk uiteraard ;)

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 21-11 17:13
flexje schreef op 30 March 2003 @ 18:30:
het IS ook een afstandsbediening, dat is als je IRRemote.sis geinstalleerd hebt
ik kan mijn radio, mijn TV en mijn video ermee zappen, de TV's van de buren en die in de huiskamer ook >:)

ik ben ook Nokia game winnaar (nummer 50). en altijd blij met een 3650 topic. Hoewel ik op het moment geen problemen heb met software enzo. behalve dan dat doom nogal graag vastloopt, maar dat is ook nog maar een beta, een betere versie kom eraan

misschien handige info:

Voor degenen die gameboy emulator 1.2 niet aan de praat krijen maar 1.1 wel: uninstall ringtone studio, somehow gaan die twee soms niet samen

ook handig: zet bij messaging/options/settings/other memory in use op memory card om alle inkomende MMS zooi op je MMC te krijgen, scheelt weer phone mem

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Verwijderd

Topicstarter
Schaapje_BlaaT schreef op 30 March 2003 @ 21:08:
[...]

ik kan mijn radio, mijn TV en mijn video ermee zappen, de TV's van de buren en die in de huiskamer ook >:)

ik ben ook Nokia game winnaar (nummer 50). en altijd blij met een 3650 topic. Hoewel ik op het moment geen problemen heb met software enzo. behalve dan dat doom nogal graag vastloopt, maar dat is ook nog maar een beta, een betere versie kom eraan

misschien handige info:

Voor degenen die gameboy emulator 1.2 niet aan de praat krijen maar 1.1 wel: uninstall ringtone studio, somehow gaan die twee soms niet samen

ook handig: zet bij messaging/options/settings/other memory in use op memory card om alle inkomende MMS zooi op je MMC te krijgen, scheelt weer phone mem
iemand met ervaring !!!!

die remote software MOET ik hebben ;)

heb je toevallig al screenshots gemaakt en/of DOOM op de MMC gekregen ?
Mij lukt het niet, maar aangezien DOOM op de gsm zelf staat krijg ik nu de hele tijd out of disk space als ik wil installeren ... :'(

EDIT :
Ik kan de download van de remote software niet meer terug vinden, wil je hem eventueel mailen ofzo ?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2003 21:41 ]

• imthecool1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-11 21:23

imthecool1

Nobody is perfect, i am nobody

nice phone... kga hem ook aanschaffen.. (en wij hebben hem al 2 weken in de winkel, en er al zo'n 7 van verkocht)

De oplossing is niet altijd de oplossing

Verwijderd

flexje schreef op 30 March 2003 @ 18:30:
Ik vind het best dat nokia een apart design maakt maar deze telefoon vind ik echt 10 keer niks. De 7210 is veel beter qua design. Een lowbudget kleuren telefoon hoeft niet altijd lelijk te zijn..

hier wil je echt niet mee gezien worden (ik niet iig)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2003 17:45 ]

Verwijderd

Ik vind de 3650 wel ook een erg vet telefoon(tje) en heb na lang twijfelen toch maar een 6100 genomen... Ik wacht wel op de Siemens Sx1 met hetzelfde menu... maar ik blijf een zwak voor deze telefoon houden... ;) ze hadden alleen andere kleuren frontjes moeten maken vind ik, want de 3 kleuren die je nu Extra kan kopen zijn niks voor mij, (Dark Blue, Fuchsia, Purple)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2003 22:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 22:10:
Ik vind de 3650 wel ook een erg vet telefoon(tje) en heb na lang twijfelen toch maar een 6100 genomen... Ik wacht wel op de Siemens Sx1 met hetzelfde menu... maar ik blijf een zwak voor deze telefoon houden... ;) ze hadden alleen andere kleuren frontjes moeten maken vind ik, want de 3 kleuren die je nu Extra kan kopen zijn niks voor mij, (Dark Blue, Fuchsia, Purple)
Covers voor GSM zijn er meestal in overvloed, dus ik denk dat binnen een maandje de keuze van de covers wel erg groot zal worden ;)
(daarom niet allemaal officieel van nokia ...)
Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 22:06:
[...]

Ik vind het best dat nokia een apart design maakt maar deze telefoon vind ik echt 10 keer niks. De 7210 is veel beter qua design. Een lowbudget kleuren telefoon hoeft niet altijd lelijk te zijn..
En zoals ik al 2 maal in dit topic vermeld heb, over het uiterlijk van deze phone kan je uren/dagen/jaren blijven discusiëren, het is en blijft smaak en ik vind hem veel leuker dan alle andere nokia phone op dit moment.
smaken verschillen gewoon

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 22:36:
[...]

Covers voor GSM zijn er meestal in overvloed, dus ik denk dat binnen een maandje de keuze van de covers wel erg groot zal worden ;)
(daarom niet allemaal officieel van nokia ...)
als ik iets LELIJK vind, zijn het wel NIET-ORIGINELE covers!! BLECH :r

maargoed, smaken verschillen natuurlijk! ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 20:26:
...
DrDre3 heb jij nog screenshots kunnen maken met een prog als Fexplorer of screentaker ?
wil niet echt pics gaan maken van de menu zelf als het met screenshots kan
Heb er toen geen software op geinstalleerd. Beide programa's die je noemt zijn freeware, dus daar moet genoeg ervaring mee zijn (en te vinden).

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 21:57
[
t is idd een afstandsbediening
ik kan nu mooi op slaapkamer me tv'tje bedienen

alleen jammer dat ik in de woonkamer alleen maar bang & olufsen heb staan
maar daar kan hij helaas niet mee overweg

iemand hier misschien al een oplossing voor

Tijd van werken, tijd van rusten

• Tenesmia
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11 20:59

Tenesmia

First Sergeant

Driek schreef op 31 March 2003 @ 12:27:
[...]

alleen jammer dat ik in de woonkamer alleen maar bang & olufsen heb staan
...
ben je een van de weinigen die zoiets jammer zouden vinden, denk ik ;)

Ad Astra Per Aspera

• Driek
  • Laatst online: 29-11 21:57
ja oke
maar op dit moment ff niet :)

Tijd van werken, tijd van rusten

• Schaapje_BlaaT
Verwijderd schreef op 30 maart 2003 @ 21:36:
[...]

iemand met ervaring !!!!

die remote software MOET ik hebben ;)

heb je toevallig al screenshots gemaakt en/of DOOM op de MMC gekregen ?
Mij lukt het niet, maar aangezien DOOM op de gsm zelf staat krijg ik nu de hele tijd out of disk space als ik wil installeren ... :'(

EDIT :
Ik kan de download van de remote software niet meer terug vinden, wil je hem eventueel mailen ofzo ?
de remote software is nooit te downloaden geweest hoor, er was alleen een tijdje een beta test waarbij je kon vragen om een beta
die test is nu helaas af, over 4 dagen kan ik niet meer zappen :(

voor de B&O patser is er nog hoop, misschien wordt dat ondersteund door versie 1.nogwat die nu uit is

DOOM op de MMC is nog niemand gelukt voor zover ik weet, bij mij liep die trouwens om de haverklap vast, misschien omdat er te weinig geheugen was ofzo

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Verwijderd

Topicstarter
Je heb het over remote software die te koop zou zijn ? maar op die site van de makers vind ik nix, staat dat het binnenkort beschikbaar zou moeten zijn. Ik zal nog wat moeten wachten dus ?

En van DOOM zal waarschijnlijk een nieuwe versie gemaakt worden die het wel doet op MMC hoop ik.

Over screentaker en dergelijk is idd veel te vinden, maar ik krijg de toetsencombo niet in werking ! :'(
Alles is btw gemaakt voor 7650 en mss is dat het probleem wel, ik heb nergens bewijs gevonden dat screentaker en Fexplorer screenshots kan maken op een 3650 ...

• Schaapje_BlaaT
oh, ik zie dat ik een ander programma (remoteS60) verward heb met irremote
ik heb een mailtje gehad met 'thank you for trying bla bla buy full version here etc.' en ik dacht dat die bij de Irremote hoorde, waarvan ik aan de beta test meedoe. Het zit er dus in dat het nog even duurt voor die beschikbaar komt (ze zijn nu bij versie 0.3)
goed voor mij, want die beta doet het nog maar 5 dagen en wie weet krijg ik binnenkort een nieuwe beta, kan ik weer even doorzappen
met remote S60 kun je trouwens via bluetooth je telefoon bedienen vanaf de computer, andersom kan ook maar ik weet niet of dat ook met remote S60 kan. Aangezien ik geen bluetooth op mijn PC heb is dat voor mij van weinig nut

enneh, Mr. ChronoM mijn mail ketst af op jouw adres, doe dr wat aan ofzo

en voor wie het nog niet wist: op www.nogaworld.nl/forum.php is een hoop te vinden over de telefoon. Hoe bluetooth aan de praat te krijgen bijvoorbeeld, en meer van dat moois

Verwijderd

Topicstarter
Mijn email adres is gewoon Mr.ChronoM@PowerLCD.com of chronomatrix@hotmail.com
mss attachments in een zip zetten of dat hotmail adres in je MSN zetten als je die hebt ?

bedankt voor de tip van het forum, ik ga weer ff doorzoeken :)

heb gisteren ook ergens een programma gezien zoals PC suite die ALLE mappen en bestanden toont ook op de beveiligde delen en stations, dus alles op de C:\, D:\, enzovoort.
moet ik nog ff terug zoeken en uitproberen, zo kan ik via de PC Oplogo's installen in de juiste map :o

• Schaapje_BlaaT
volgens mij deed dat hotmail adres het al beter
MSN is evil, dat gebruik ik niet
ik heb alleen icq _/-\o_

ik kreeg vandaag een mailtje met IRremote 0.80 en het bericht dat binnen 2 dagen het programma beschikbaar zal zijn voor het grote publiek

Public version will contain:
- more sets (Tape, HiFi)
- support for additional devices (devices will be available as separate
files from our website)
- hotkeys support (map remote buttons to hardware keys)

dat hotkeys support is natuurlijk erg handig, dan kun je tenminste fatsoenlijk zappen, nu moet je nog op het schermpje een toets selecteren

Verwijderd

Topicstarter
as idd heel handug, ik heb gisteren de 0.20 ofzo op de kop kunnen tippen, was al leuk om mee te spelen en het werkte alvast op m'n TV thuis, alleen was nog niet alles perfect, settings werden niet opgeslagen en van die zaken.

Maar dit pog is voor mij alvast onmisbaar ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb weer een vraagje,wat zijn jullie ervaringen met de batterij in de 3650.
Hoelang kunnen jullie je GSM gebruiken in "stand by" of als je hem gewoon altijd aan hebt en af en toe een sms verstuurt ?

Mijn gsm is nu nog maar 1 keer volledig opgeladen geweest en hij hield het 2 dagen vol. Met HEEL veel installeren en dus heel veel IR verkeer tussen laptop en gsm. ook een 30 minuten gebelt enzo. Vond het eigenlijk niet al te veel, maar gezien het Li batterijen zijn zal het nog wel tot een dag of 3 gaan denk ik na de volgende 2 oplaadbeurten, hoop ik ?

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
offtopic:
Schaapje_BlaaT schreef op 01 April 2003 @ 15:10:

MSN is evil, dat gebruik ik niet
ik heb alleen icq _/-\o_

Een medestander! :D

[ Voor 17% gewijzigd door epoman op 01-04-2003 23:01 ]

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 18:34

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ik lees dit en ik moet zeggen dat ik versteld sta, van wat die nokia allemaal kan!

DAT WIL IK OOK!

* zwahiel heeft eigenlijk net een SE T300 :9 :9~ telefoon, maar die kan niet zappen naar de TV, dat is übergadget gehalte! :9

Kijken wat ie kost, en of ik me baas zover kan krijgen, hebben namelijk nokia carkits, maar geen Sony Ericsson carkits ;) :)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Verwijderd

damn, dat ding is eigenlijk best wel aantrekkelijk, zeker met die features :)
Ga maar es kijken in de winkel hoe die dr in het echt uit ziet..
Maar kan je dr nou ook gewoon losse flash-kaartjes in stoppen?? En kan je dan niet ook heel toevallig mp3tjes daar mee afspelen?? :D Dat zou wel vet zijn :)

• Schaapje_BlaaT
eh, ja die telefoon kan zo ongeveer alles wat je bedenken kunt (wat nog mist zijn GPS, een zakmes en een aansteker)
ook MP3 afspelen. alleen is het nog niet duidelijk of de telefoon wel stereo geluid heeft
met een stereo headset klonk het best goed, maar of het nou stereo is of niet weet ik ook niet
opladen wordt beter na een tijdje, op het moment moet ik 'm twee keer per week opladen, de gameboy emulator verslindt best veel power geloof ik

en wat flash kaartjes zijn weet ik zo niet maar in die telefoon kun je MMC kaartjes stoppen tot 128 MB ofzo

Verwijderd

Topicstarter
Ow, dan is mijn vermoeden wel juist dat de batterij nog wel langer zal meegaan.

Het zappen met die phone is echt heel handug. Ik heb gisteren software geïnstalleerd en heb weer wat ervaringen bij dus :

miniGPS :
Een programma die de netwerk area's en cell ID's van het gsm netwerk toont + de sterkte van het signaal op de plaats waar je bent enzo. Iedere cell kan je, gegroepeerd of niet, een naam (van de stad bijvoorbeeld) toekennen en idd het werkt. Hij toont na een tijdje instellen precies waar je bent (je schrikt echt HEEL erg hoeveel cell's er zijn, bij mij thuis al 3 of meer ...)

PhotoSMS
Om foto's om te zetten van jpg en gif enzo naar sms'bare plaatjes, simpel maar kan handug zijn.

MicroCell
Een jave spreadsheet, heb nog niet kunnen achterhalen hoe de bestanden opgeslagen worden, maar het spreadsheet gebeuren zelf werk iig.

IrRemote v3
Slaat nu wel de installingen op, je kan favo's opslaan om snel te switchen tss TV, Radio's, VCRs, en nog veel meer !

PhotoEditor
Een mini-photoshop is dit. Je kan plaatjes openen of direct maken en bewerken met effecten, resizen, croppen, en ook hier nog VEEL meer :o

CameraFX
Een programma om REAL-TIME video te bewerken. Dus je filmt wat je ziet (DUH) en hierop kan je dan effecten zetten in de richting van : tot 10x zoom, stretch, negatief, RGB waarden veranderen, kadertjes errond, ... vanalles een beetje !

Een flashkaarten zijn een algemene benaming voor alles wat in digicams, pda's, gsms, ... gebruikt word voor opslag. Dus MMC (zoals in de nokia 3650), Compact Flash (CF), Sony Memory stick (in SE P800 dacht ik), ...

• Fire69
  • Laatst online: 23:27
Verwijderd schreef op 30 maart 2003 @ 22:06:
[...]

Ik vind het net omgekeerd, dus zoals Mr.ChronoM al zei "Over smaak kan je jaren discussieren"

Ja, ik heb dus ook een 3650.

Mr.ChronoM, bij mij werkt de screenshot wel perfect met FExplorer v1.07.

Doom krijg ik ook niet werkend, net als Acrobat Reader, die geeft altijd "Memory Full" :/

Ook de meeste soft van psiNT wil niet werken. :'(

• Schaapje_BlaaT
Als je Doom geinstalleerd hebt krijg je al gauw 'memory full' te zien omdat dat een geheugenverslindend monster is. Ik heb doom er maar af gemikt omdat het steeds vastliep (misschien ook door gebrek aan geheugen?)
hopelijk brengen ze een versie van doom uit die ook op MMC werkt
om doom aan de praat te krijgen moet je alles op de JUISTE VOLGORDE installeren
zit wel een .txt bestand bij met uitleg denk ik
doom werkt ook alleen vanaf het phone mem, maar dat wist je waarschijnlijk al
als je 1 van de doom installaties wilt wissen moet je weer opnieuw alles installeren op de juiste volgorde, het komt nogal precies

• Fire69
Doom staat er al niet meer op, ik kreeg het niet goed, ook niet als het op de phone mem stond, ook niet na het volgen van de txt, ...
In principe zou ik dus genoeg mem moeten hebben voor de reader, maar hij doet het toch niet. :/

Hoe kan je eigenlijk zijn hoeveel ram je nog hebt?
En wat is het verschil tussen de c: en de d:? e: is de mmc, maar de andere?

[ Voor 23% gewijzigd door Fire69 op 02-04-2003 15:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Fire69 schreef op 02 april 2003 @ 09:42:
[...]

Ik vind het net omgekeerd, dus zoals Mr.ChronoM al zei "Over smaak kan je jaren discussieren"

Ja, ik heb dus ook een 3650.

Mr.ChronoM, bij mij werkt de screenshot wel perfect met FExplorer v1.07.

Doom krijg ik ook niet werkend, net als Acrobat Reader, die geeft altijd "Memory Full" :/

Ook de meeste soft van psiNT wil niet werken. :'(
Als je MSN hebt kan je me contacteren op mijn hotmail adres die hierboven staat ik kan al enkele dingen oplossen en dan kan jij mss uitleggen hoe die toestencombo voor screenshots werkt ;)

edit:
niet ver genoeg gelezen blijkbaar
DOOM moet idd op de phone zelf en voor je begint te spelen altijd ff rebooten, als het dan nog niet erk weet ik het ook niet meer
Die acrobat heb ik nog niet gevonden :s waar he je die vandaan ?

C: en D: zijn de standaard "drives" in het interne geheugen
De Z: is een ROM waar volgens mij symbian zelf instaat beetje de firmware van de phone warschijnlijk
De E: is je MMC kaart

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2003 16:43 ]

• Fire69
Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 16:40:
[...]

Als je MSN hebt kan je me contacteren op mijn hotmail adres die hierboven staat ik kan al enkele dingen oplossen en dan kan jij mss uitleggen hoe die toestencombo voor screenshots werkt ;)

edit:
niet ver genoeg gelezen blijkbaar
DOOM moet idd op de phone zelf en voor je begint te spelen altijd ff rebooten, als het dan nog niet erk weet ik het ook niet meer
Die acrobat heb ik nog niet gevonden :s waar he je die vandaan ?

C: en D: zijn de standaard "drives" in het interne geheugen
De Z: is een ROM waar volgens mij symbian zelf instaat beetje de firmware van de phone warschijnlijk
De E: is je MMC kaart
Sorry, MSN is voor :X . :) Heb je geen ICQ?

Bij mij werkt het dus gewoon zoals gezegd wordt als je de optie aanzet.
Gewoon op de toets met het potloodje en op de 0 drukken en je hoort een biepje.
Dan staat je screenshot in c:\nokia\images\Fe_img.

Doom is niet zo belangrijk eigenlijk, ik had liever die Acrobat op gang gekregen.
Die kan je dus gewoon van bij Adobe halen, bij downloads gewoon 'other platforms' kiezen. :)

Wat is het verschil tussen die C: en D: drive? Is C: gewoon drive en D: ram of zo?

• Schaapje_BlaaT
tss, MSN is evil dat had ik toch al gezegd ;)

je kunt zien hoeveel geheugen je vrij hebt met FEexplorer bijvoorbeeld, daar heb je het altijd in beeld, seleQ zal het ook wel kunnen denk ik. Er zit ook een memory optie onder extras geloof ik, maar of die ook aangeeft hoeveel RAM je vrij hebt weet ik zo niet
waarvoor wil je die acrobat reader eigenlijk hebben? ik zie het nut van dat programma op je telefoon niet echt in. Om dingen te lezen is handybook geschikter volgens mij

• Fire69
Waarom ik het erop wil? Zelfde reden als jij Doom wil denk ik.
Gewoon om te kunnen zeggen dat het op je phone staat. :)

• Schaapje_BlaaT
hehe, alleen vind ik acrobat nou niet bepaald een programma met pats gehalte
een book reader is genoeg daarvoor
qua pats gehalte doet de afstandsbediening het ook goed trouwens
doom vind ik zowieso leuk als spel, alleen was het niet echt speelbaar met die toetsen, misschien wordt dat beter als een versie met 3650 ondersteuning uitkomt
vooral bluetooth DM zag ik wel zitten

• Fire69
Multiplayer Doom, dat zou wel ass kicken ja! :9~

Die handybook vind ik enkel voor PocketPC, waar haal jij die?

Verwijderd

ik heb ook zitten kijken naar die 3650 maar de 7250 lijkt me ook wel leukeen collega op mijn werk heeft er 1 en hij werkt goed ikzelf zit nu nog met een motorola t720 :(

Verwijderd

Topicstarter
Die acrobat ga ik zo meteen ff testen.

Ik had het idee dat ik de pdf manual van de 3650 op de phone kan zetten, dan kan ik vanop de phone altijd de manual openen ipv erst de manual in de kast te moeten zoeken (das een onbegonnen werkt in veel gevallen :p )
en het is van mij ook nog altijd installen om te zien of het ECHT wel kan :p

Het verschil tussen de C en de D ben ik nog niet uit, het is iig het interne geheugen (de 4Mb), waarbij de D gewoon de plaats is waar sommige programma's ff snel data op zetten in de temp files. Beetje een swap-partitie volgens mij aan de benamingen van de mappen et zien, zijn allemaal temp bijna ...

En op jou manier werkt het idd om screenshots te maken, bedankt !
maar bij de uitleg op mijn phone in FExplorer staat er heel duidelijk dat ik op de ABC + 0 knop moet drukken :| en niet potlood zoals het zou moeten

Verwijderd

Topicstarter
De acrobat reader heeft bij het installer (vanaf de MMC kaart) ook direct een memory full error. Wat me wel opvalt is dat de .sis file redelijk groot uitvalt.
Ik probeer nu nog eens om via de PC te installeren ...
maar ook hier weinig suc6 dus momenteel

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

arhg...wel een leuke phone lijkt mij ...waarom heb ik geen nieuwe telefoon nodig? (heb nu 8310)

Elect a clown, expect a circus.

Verwijderd

Topicstarter
ik had er eigenlijk ook geen nodig ;)
had een 5510 van een jaartje oud, maar vernieuwing is altijd leuk

Verwijderd

Ik heb em net in de winkel zien liggen en ik moet toch zeggen, dat het een leuk en apart foontje is, kleiner dan wat ik had verwacht. Maar ik vind dat toetsenbordje toch helemaal niks voor mij...

• pietervl
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:50
Ik heb hem ook aangeschaft, vooral vanwege de vele functies die een gadgetliefhebber gelukkig maken ;)

Maar het typen is zeker even wennen, ik ben als fanatiek sms'er nog steeds geneigd naar de normale knopposities te gaan. Maar de algemene indruk van het toestel is supers.

Vond het ook aardig dat er al standaard een 16 MB MMC kaartje in zat (met wat reclamefilmpjes), zo heb je tenminste genoeg ruimte voor je eigen foto's, apps en filmpjes :D

Verwijderd

Topicstarter
pietervl schreef op 03 April 2003 @ 19:29:
Ik heb hem ook aangeschaft, vooral vanwege de vele functies die een gadgetliefhebber gelukkig maken ;)

Maar het typen is zeker even wennen, ik ben als fanatiek sms'er nog steeds geneigd naar de normale knopposities te gaan. Maar de algemene indruk van het toestel is supers.

Vond het ook aardig dat er al standaard een 16 MB MMC kaartje in zat (met wat reclamefilmpjes), zo heb je tenminste genoeg ruimte voor je eigen foto's, apps en filmpjes :D
proficiat met je aankoop !
nu druk op zoek naar software waarschijnlijk héhé ;)

Ik vind persoonlijk één van de grootste voordelen aan deze phone ivm de 7650 de MMC kaart, de 7650 heeft geen uitbreidingssloten voor zover ik wet en das nu toch echt niet uit te houden voor mij :)

dat toestenbordje duurt toch wel een tijdje om het gewoon te worden, ik kom van een 5510 (met een volledig keybord op qwerty) en ik denk dat ik toch nog een weekje extra zal moeten oefenen

• Schaapje_BlaaT
Fire69 schreef op 03 april 2003 @ 13:45:
Multiplayer Doom, dat zou wel ass kicken ja! :9~

Die handybook vind ik enkel voor PocketPC, waar haal jij die?
hehe, uit de mail ;)
via www.nogaworld.nl is trouwens ook een schat aan informatie te verkrijgen
over de locatie van diverse bestanden, om nog maar niet te spreken van de oplossing voor elk probleem dat ik tot nu toe heb aangetroffen
Acrobat reader met de handleiding in de telefoon lijkt me knap lastig trouwens
moet je steeds eerst kijken, dan onthouden dan proberen enzo
om nog maar niet te spreken van het probleem: de telefoon start niet op, wat nu?

edit: fire69 jij bent nu al de tweede met zo'n .net email adres waar mijn yahoo mailtjes door geweigerd worden, hoe kan dat nou weer?

[ Voor 10% gewijzigd door Schaapje_BlaaT op 03-04-2003 22:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Schaapje_BlaaT schreef op 03 April 2003 @ 22:11:
[...]

hehe, uit de mail ;)
via www.nogaworld.nl is trouwens ook een schat aan informatie te verkrijgen
over de locatie van diverse bestanden, om nog maar niet te spreken van de oplossing voor elk probleem dat ik tot nu toe heb aangetroffen
Acrobat reader met de handleiding in de telefoon lijkt me knap lastig trouwens
moet je steeds eerst kijken, dan onthouden dan proberen enzo
om nog maar niet te spreken van het probleem: de telefoon start niet op, wat nu?
Een telefoon die niet opstart is bij mij totaal ondenkbaar eigenlijk. Daar denk ik niet aan en ik hoop dat iedereen hier beseft dat de S60 reeks (3650 en 7650) VOLLEDIG MULTITASTING(en we gaan niet vitten over wel dan niet verdelen van de CPU tijd hé) is. Dus als je in een programma zit kan je makkelijk nog een ander programma of meerdere openen en dan zoals met alt+tab in windows tussen de programma's schakelen. Dus je moet geen programma's afsluiten om iets te testen. maar het werkt niet (acrobat), dus is het ook geen probleem

en ik heb nog een probleem, kunnen jullie gewone midi files als ringtone zetten ? :s

• Schaapje_BlaaT
ja, die midis stop je desgewenst op C of op D in sounds/digital
dan staan ze als het goed is in je ringtone lijst er tussen

Verwijderd

Topicstarter
ze staan er bij mij ook wel in, in die lijst, ze staan op C:\simple (vind midi nogal simple klinkt :p ) maar als ik een midi instel als ringtone dan speelt hij een dom standaard geluidje ipv van mijn midi !!! en in het settings menu kan ik de midi nogthans beluisteren

Verwijderd

Topicstarter
ok die midi's om te gebruiken als beltoon moeten dus in een Sounds\digital staan ... damnit

• SoNoS
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2023
Pffff Mr.ChronoM wat ben jij enthousiast over deze telefoon zeg !! ;)

Nee maar serieus, hij bevalt dus goed ?
Wat is eigelijk de voornaamste reden waarom jij deze telefoon gekocht heb ?

Ik zou deze eigelijk niet willen kopen, vanwege de groote, maar dat heb ik eigelijk met alle telefoons, waar een camera in zit.

Voor de rest, hoe zit het met de kwaliteit van dit toestel, is daar al wat bekend over ? Dit omdat Nokia niet echt bekend staat voor hun goede kwaliteit..
(Ze staan juist bekend voor hun doorbrekende design)

Verwijderd

Waarom installeer je geen IM Software, Dan kan je met behulp van Bluetooth, via je pc met andere mensen chatten ?

als dat zou kunnen, en tevens @-mailen, dan misschien haal ik deze nokia wel, want ik zat zelf aan de P800 van sony/ericsson te denken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het idd een prachtige GSM, hij heeft alles wat ik van en gsm verlang ;)
Het kleurenscherm is groot en heeft een heel kleine dot pitch, dus alles is HEEL duidelijk en vloeiend. De camera heeft goeie kwaliteit voor een GSM. Het design en het toestenbord is wel mooi, mar natuurlijk ff wennen. En het belangrijkste is voor mij nogaltijd dat je er alles op kan installen wat je wil en ik ZELF proggen voor deze phone.

Hopelijk brengen ze een Booster voor MobileVB uit !

Het ziet er allemaal degelijk het en voelt ook niet *plastiekerig* aan vind ik persoonlijk. Heb er nog niet mee tegen de muur gegooit ofzo, maar ik denk wel at het stevig is. Ik heb eigenlijk nog nooit problemen geweten met Nokia's bij mensen die ik persoonlijk ken. Een batterij 1 maal die na 2 jar stuk was, maar echt slecht is dat nu nog niet te noemen.

Ik heb nog geen Bluetooth, ik gebruik nu nog IR, en dus ook geen IM via de GSM. GPRS in België is nog onbetaalbaar, dus ik moet nog een beetje wachten, maar volgens mij moet het wel werken met de juiste instellingen ?

• Fire69
Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 08:16:
Ik vind het idd een prachtige GSM, hij heeft alles wat ik van en gsm verlang ;)
Het kleurenscherm is groot en heeft een heel kleine dot pitch, dus alles is HEEL duidelijk en vloeiend. De camera heeft goeie kwaliteit voor een GSM. Het design en het toestenbord is wel mooi, mar natuurlijk ff wennen. En het belangrijkste is voor mij nogaltijd dat je er alles op kan installen wat je wil en ik ZELF proggen voor deze phone.

Hopelijk brengen ze een Booster voor MobileVB uit !

Het ziet er allemaal degelijk het en voelt ook niet *plastiekerig* aan vind ik persoonlijk. Heb er nog niet mee tegen de muur gegooit ofzo, maar ik denk wel at het stevig is. Ik heb eigenlijk nog nooit problemen geweten met Nokia's bij mensen die ik persoonlijk ken. Een batterij 1 maal die na 2 jar stuk was, maar echt slecht is dat nu nog niet te noemen.

Ik heb nog geen Bluetooth, ik gebruik nu nog IR, en dus ook geen IM via de GSM. GPRS in België is nog onbetaalbaar, dus ik moet nog een beetje wachten, maar volgens mij moet het wel werken met de juiste instellingen ?
Ik beaam alles wat hier gezegd word (behalve het proggen, dat kan ik niet) :)

Aangezien Mr.ChronoM Belg is, hoop ik hier mijn redding te vinden.
Hoe moet je in godsnaam MMS'en!?!? Ik heb me geregistreerd voor de MMS-dienst, heb een SMS'je ontvangen met de settings, maar ik kan dus niks versturen! :(
(oh ja, ik heb Proximus)

Edit:
Bluetooth is wel ongelooflijk handig, maar het is nogal wispelturig.
Soms werkt het perfect, dan reboot je de PC, doet het niks meer! :?

Bemused en RemoteS60 vind ik tot hier toe de beste soft om via BT te gebruiken, ongelooflijk cool!! :)

[ Voor 9% gewijzigd door Fire69 op 04-04-2003 09:17 ]

• Schaapje_BlaaT
Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 23:00:
ok die midi's om te gebruiken als beltoon moeten dus in een Sounds\digital staan ... damnit
ja dat zei ik toch
let dan ook op :P

• I_am_akira
  • Laatst online: 27-11 12:10
Mijn vriendin heeft hem nu ook sinds een paar dagen. 3650+orginele nokiaheadset(stereo)+128mb mmc...
Nu wilt ze dus mp3 luisteren. maar als je mp3 muziek afluisterd dan hoor je het EN door de headset EN door de speaker. dus niet echt discreet.
Was er ook al achter dat telefoon MONO is. Althans bij media geluiden(telefoon downsampled/convert alles?). Realplayer schijnt stereo te kunnen. Maarja nog te weinig gelezen op alle forums.. Meerdere mensen schijnen dit probleem te hebben.Mischien ligt het wel aan de headset, was niet speciaal voor de 3650, Wel leuk een southpark aflevering te kijken in de trein.

Wat wel beter schijnt te werken is als je de mp3's omzet in wav files met een standaard compressie. (1 nummer is dan ongeveer 9mb) dan is de kwalitijd ook beter dan mp3 en niet zo blikkerig

mp3 speler voor 3650 1
mp3 speler voor 3650 2

• Schaapje_BlaaT
ja, ik weet nou nog steeds niet of die telefoon nou stereo kan of niet
MP3's heb ik nog niet geprobeerd, maar ik heb toch ook geen geheugenkaart
bovendien schiet 128MB ook niet echt op, een stuk of 3 CD's misschien
ik hou ervan om lekker te zappen tussen die mp3's, dan heb je er toch meer nodig
ik hou het wel bij gamen op de telefoon terwijl ik MP3 luister met mijn MP3 CD speler

• Fire69
Welke software-versie staat er bij jullie trouwens op?
Ik heb versie 2.50 (datum 13-02-20 :? )

• Schaapje_BlaaT
ik heb ook versie tweekommavijftig

• Fire69
Maar wat stelt die datum voor?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er geen idee van welke software versie ik heb, zijn die codes om die info en service menu's op te roepen gelijk aan die van de anderen nokia's ?

en euh @Fire69 ik heb mijn MMS bij proximus perfect werkt gekregen.
Ik heb zo'n SMS gestuurd met "MMS NOKIA 7650" naar 2020. Dan kreeg ik eerst de melding dat ze de dienst geactiveerd hebben voor mijn nummer. De trick is volgens mij om 4 uur NA die sms over de activatie NOG eens hetzelfde te SMS'en naar hetzelfde nummer en dan het bericht met de settings te ontvangen. Deze dan terug installeren en ff rebooten.
Dan zou het toch echt moeten lukken

Ik heb veel problemen gehad met de SE T310 van m'n vader en heb een uur met de klantendienst gebelt om het dan goed te krijgen. En die 4 uur en reboot dingen komen van de proximus "specialisten" (*kuch*).

Dus nog ff proberen ...
en anders is het 1212 + 10-15 minuten wachten voor verdere uitleg :p

• Fire69
Verwijderd schreef op 04 april 2003 @ 18:07:
Ik heb er geen idee van welke software versie ik heb, zijn die codes om die info en service menu's op te roepen gelijk aan die van de anderen nokia's ?

en euh @Fire69 ik heb mijn MMS bij proximus perfect werkt gekregen.
Ik heb zo'n SMS gestuurd met "MMS NOKIA 7650" naar 2020. Dan kreeg ik eerst de melding dat ze de dienst geactiveerd hebben voor mijn nummer. De trick is volgens mij om 4 uur NA die sms over de activatie NOG eens hetzelfde te SMS'en naar hetzelfde nummer en dan het bericht met de settings te ontvangen. Deze dan terug installeren en ff rebooten.
Dan zou het toch echt moeten lukken

Ik heb veel problemen gehad met de SE T310 van m'n vader en heb een uur met de klantendienst gebelt om het dan goed te krijgen. En die 4 uur en reboot dingen komen van de proximus "specialisten" (*kuch*).

Dus nog ff proberen ...
en anders is het 1212 + 10-15 minuten wachten voor verdere uitleg :p
Ik heb ook gewoon zo'n sms'je naar 2020 gestuurd, sms'je met activatie en sms'je met settings gekregen, maar ik krijg steeds een error bij't sturen. :(
(Het ergste is dan nog dat ik gewoon bij Belgacom werk, dus het geen probleem zou mogen zijn een 'specialist' te bereiken) :)

Verwijderd

Topicstarter
hmm ... zou idd geen probleem mogen zijn ...
kan je de MMS'en ontvangen ?
of gaat dat ook niet ?

het is iig een raar probleem dit

Verwijderd

Topicstarter
Mijn GSM is deze morgen compleet naar de ... euh, stuk geweest.
In de zin dat ik geen letters meer kon ingeven alleen maar cijfers in alle invulvelen.
Het settings menu > general gaf ook een error en sloot terug af.

Na wat zoeken heb ik de oplossing wel gevonden, maar alles die op de phone stond is verdwenen. Dus contacten, instellingen, ... de software niet, maar toevallig is FExplorer wel verdwenen en kan ik niet direct zien of er ook bestanden weg zijn...

De oplossing was een volledige reset van Symbian met de code *#7370 ...

mijn mms settings zijn ook weer verdwenen zie ik net, dus zoals ik zei dit verwijdert alles, maar het kan noodzakelijk zijn soms ;)

Ik ga nu alles installeren en instellen zoals ik het wil en dan toch maar eens een backup nemen met Pc Suite héhé

• Fire69
Ik had gisteren een crash toen ik Interstellar Flames (of zoiets) aan het spelen was.
Toen ik daarna wou telefoneren, had ik geen geluid.
Blijkbaar was de sound-driver gecrashed, na een 'reboot' was alles terug ok.

Ik heb ook geen backup genomen van toen hij net nieuw was. Ik vraag me af of ik me dat later niet ga beklagen. :)

Verwijderd

Topicstarter
met de code van hierboven (*#7370#) maak je de C en D weer helemaal nieuw ;)

Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik alle programma's moet opnieuw installeren die ook maar iets op de C of D gezet hadden. De dingen die direct op de E geïnstalled waren werkten nog. Mijn Oplogo, ALLE settings, alle midi's op de C, ga zo maar door waren weg.

Het is dus een soort Format C:\ + nieuw instal van het OS

Het is wel handug eigenlijk, maar ik heb er een boel werk aan gehad en heb uiteindelijk na alles te hebben geïnstalleerd een backupje gemaakt. Want dit wil ik geen 2 keer maken uiteraard.

Het enige waar ik nu nog niet echter ben is de code om in het service menu te komen ALS die er al is in deze S60 phones...

En ik heb 1 iets aan de GSM gevonden wat ik echt ronduit SLECHT vind ...
Als je een nieuw bericht intikt en op de close knop(ik heb alles in het engels..) klikt dan gaat ie zonder het te vragen saven naar Draf. Daar kom ik dus helemaal gek van. of hij doet het niet of hij vraagt het, maar niet zomaar zelf doen, want ik druk veel op close !
Mss dat er ooit nog iets aan gedaan word, maar lijkt me niet zo voor de hand liggend ...
Ik heb btw ook 2.50 van firmware

Verwijderd

Ik ben eigenlijk ook van plan om een 3650 te nemen, maar ik was even benieuwd of het ook mogelijk is om een foto die je met de camera hebt gemaakt te versturen via IR of email naar bv een laptop/emailadres. Heb je daar ook nog bepaalde software voor nodig? Dus zonder de kosten van een mms :7

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2003 11:16 ]

Verwijderd

neehoor, het enige wat je idd nodig hebt is een IR of Bluetooth device voor je pc! je kunt gewoon op je telefoon "verstuur via infrarood" selecteren en hem voor je IRDA poort houden en hij komt op je pc binnen...

Verwijderd

Dat is gunstig, dan moet ik volgende week maar eentje regelen.. beetje zonde namelijk als je je gemaakte foto's allemaal naar jezelf moet Mms'en
Kan iemand die een 3650 heeft eens een fotootje maken en die hier posten, dan kan ik even de kwaliteit bekijken B)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2003 16:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Je btw ook gewoon pics doorsturen via IR van de 3650 naar de IR van bijvoorbeeld een SE T310 ofzo, allemaal geen probleem
MMS'en en via MMS emailen is ook nog een mogelijkheid, dus je kan met de pics alle kanten uit ;)

en picje kan ik vanavond wel nog regelen denk ik, je moet alleen nie denken van in het *duister* pics te maken, dat lukt jammergenoeg niet ...

• Fire69
Verwijderd schreef op 05 april 2003 @ 20:52:
met de code van hierboven (*#7370#) maak je de C en D weer helemaal nieuw ;)
Handig, maar wat gebeurd er met je contacts? Staan die ook daar of kan je die op je memkaart zetten?
Het enige waar ik nu nog niet echter ben is de code om in het service menu te komen ALS die er al is in deze S60 phones...
Wat kan je daar (bij andere phones dan) in zien/veranderen?
En ik heb 1 iets aan de GSM gevonden wat ik echt ronduit SLECHT vind ...
Als je een nieuw bericht intikt en op de close knop(ik heb alles in het engels..) klikt dan gaat ie zonder het te vragen saven naar Draf. Daar kom ik dus helemaal gek van. of hij doet het niet of hij vraagt het, maar niet zomaar zelf doen, want ik druk veel op close !
Mss dat er ooit nog iets aan gedaan word, maar lijkt me niet zo voor de hand liggend ...
Mij stoort het niet echt, ik heb het nog maar 1 keer voor gehad.
Lijkt me niet dat ze daar direct iets gaan aan doen. :)

Mijn BT werkt niet meer... :(
Met de soft van de BT-dongle kan ik nog sturen en ontvangen, maar voor de rest werkt er niks meer. :'(

[Update]
Nu heb ik wel een heeel handig progje gevonden: Systemtools van PsiNT
Kan je operator logo's mee zetten, je phone restarten, ...

Maar heb belangrijkste: Flight Mode.
Hiermee kan je je phone booten zonder SIM, zodat je hem als PDA/Gameboy/... kan gebruiken in het vliegtuig of het ziekenhuis of zo! 8)

[ Voor 12% gewijzigd door Fire69 op 07-04-2003 12:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
In het service menu vind je meestal, de laatste reparatie dag + kan je aanpassen, Productiedatum, serienummer, van die dingen. Ik wil er gewoon in om te zien wat er eigenlijk in zit, echt speciale dingen vind je er meestal niet, maar je weet nooit dat het met deze Symbian phones verandert is ;)

Bij een "format" ben je idd echt ALLES kwijt, de oplossing hiervoor (wat ik niet had gedaan ;) ) is de contacts in je outlook ofzo sync'en of een backup maken met PC suite van alleen je contacts, to-do's, ...

En dat prog ga ik ook nog ff zoeken, lijkt me id wel handig

Ik heb ondertussen 2 min-punten aan m'n phone ... dat saven naar draft en nog erger de batterij, gaat nooit langer dan 2 adgen mee, laatste keer iets van 40uur !!!
Zal mss wel door mijn veelvuldig IR gebruik komen, maar toch ... het is wel erg weinig

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 19:30:
Je btw ook gewoon pics doorsturen via IR van de 3650 naar de IR van bijvoorbeeld een SE T310 ofzo, allemaal geen probleem
MMS'en en via MMS emailen is ook nog een mogelijkheid, dus je kan met de pics alle kanten uit ;)

en picje kan ik vanavond wel nog regelen denk ik, je moet alleen nie denken van in het *duister* pics te maken, dat lukt jammergenoeg niet ...
Komt dat nog, pics?

Verwijderd

Topicstarter
oeps, sorry

ff pics maken en binnen laat ons zeggen een klein uurtje staan ze online denk ik

Verwijderd

MOOI!

Verwijderd

Topicstarter
heb het ff wat sneller gedaan :*)

Met de eerst pic wil ik aantonen dat de belichting HEEL belangrijk is
Ik ben niet rood, en nix in de ruimte de pic genomen was is rood ... het was er een beetje duister, maar nu ook niet zo erg
Pic 1

Pic 2 -> beetje donker
Pic 3
Pic 4
Pic 5
Pic 6
Pic 7 -> close up je

Verwijderd

Goed genoeg voor een telefoon vind ik B)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 19:07 . Reden: morgen maar ff kijken of ze al binnen zijn op de zaak ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 19:06:
Goed genoeg voor een telefoon vind ik B)
Ik vind ze ook best mooi, maar je moet er wel rekening mee houden dat deze genomen zijn in wat ik "ideale omstandigheden" noem. Dus een goeie belichting enzo...

en zoals ik al eerder zei, een pics in het duister en donker moet je echt niet proberen jammergenoeg ...

Verwijderd

Wat ik echt jammer vind aan die telefoon zijn 2 dingen. Ze hebben dat memory card niet goed opgelost:
Afbeeldingslocatie: http://www.howardchui.com/images/reviewpics/nokia3650/memorycard.jpg

En hij is groot:

Afbeeldingslocatie: http://home.arcor.de/meilow/fake/groesse_kl.jpg

Dat is echt jammer aan die telefoon, want verder is het een leuke telefoon

Verwijderd

Topicstarter
die memory card ga je nu toch echt niet de hele tijd uithalen ...
is waarschijnlijk een persoonlijke smaak, maar ik vind zo'n slot aan de zijkant van je phone ook niet zo'n goeie oplossing en zolang er al een uitbreiding mogelijk is, is het goed (ivm de 7650 zeg maar)

en ivm de pic hierboven is de phone niet zo groot als je de mogelijkheden bekijken ...
De 7650is ongeveer hetzelfde en is een stukje breeder als je het over de hele lijn bekijkt, in de 7650 en SE P800 hebben ze gewoon een trucje moeten gebruiken om het toestenbord weg te kunnen stoppen ...

Ik vind het allemaal nogal meevallen :p
de P800 is uiteraard een hele klasse beter, maar ook 2 keer zo duur héhé

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

ik vind de plek van die memory card juist erg goed, zo kan er ook geen stof in komen zoals bij een gleuf aan de zijkant. :)

39

• Schaapje_BlaaT
ja, die memory kaart oplossing is prima, tenzij je het ding de hele tijd er uit moet halen en er weer in stoppen. maar de bedoeling is dat je het allemaal draadloos verzendt, en dan hoeft die memory kaart er nooit uit
en het formaat, ach mijn vorige telefoon was zonder antenne al groter en al gauw 2 keer zo zwaar
en die kon de helft van de tijd nog niet eens fatsoenlijk SMSjes weergeven ook

Verwijderd

klopt, memcard is geen probleem. Punt twee vind ik wel degelijk een bezwaar... Tegen de tijd dat soortgelijke foons net zo groot (lees klein) zijn als de minder geavanceerde foons van nu koop ik er zeker een! Kwa functies is het natuurlijk wel echt de hemel op aarde :)
Size DOES matter..

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Maat van me heeft toevallig zo'n ding, en die was hier vrijdag, dus RaZje mocht ff speulen met dat ding.
Wat mij opviel direct:
- Voelt er goedkoop aan.
- Kwaliteit van de foto's is ronduit een lachertje
- Veels te groot

Persoonlijk vind ik het keyboard wat er op zit om te sms'en/bellen ook naatje, maar da's kwestie van wennen. Ik heb een 6210, en zou dit waaibomenhout achtig ding never de nooit niet aanschaffen.

Ey!! Macarena \o/

• Schaapje_BlaaT
volgens mij zijn de foto's tot nu toe wel het beste dat je kunt krijen met een telefoon
maar je moet het niet vergelijken met een digitale camera, vergeleken daarmee is het niet veel soeps. maar goed ik vind het best aardig, zolang de lichtomstandigheden maar goed zijn

een redelijk scherpe foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Koetjes2.jpg

de kwaliteit van de behuizing vind ik voorlopig prima, toen hij uit mijn handen glipte stuiterde het ding twee keer maar werkte daarna nog voorbeeldig

hij is wel groot, maar ik ben niet kleiner gewend. En hij is vrij licht in vergelijking met het formaat, waardoor hij mischien wat goedkoop aanvoelt maar dat vind ik dan niet erg
Het grootste nadeel vind ik de prijs. ik zou echt nooit 500 euro uitgeven voor een telefoon, maar ja het ding kan wel een hoop en ik heb 'm gewonnen dus mij hoor je niet klagen.

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op 07 april 2003 @ 20:42:
Maat van me heeft toevallig zo'n ding, en die was hier vrijdag, dus RaZje mocht ff speulen met dat ding.
Wat mij opviel direct:
- Voelt er goedkoop aan.
- Veels te groot

Persoonlijk vind ik het keyboard wat er op zit om te sms'en/bellen ook naatje, maar da's kwestie van wennen. Ik heb een 6210, en zou dit waaibomenhout achtig ding never de nooit niet aanschaffen.
Dit soort replies zijn ook een lachterje ...

Zoals in de openings post ongeveer gezegt werd
• Smaken verschillen, GSM's zijn er in grote, kleine, lichte, zware, lomp, rare versies. Daarover gaan we niet discusïeren want dan krijg je replies die nergens op slaan. 90% van de mensen met een dure GSM (laat ons zeggen +300€) zijn fanatiek voor hun type en merk en gaan een andere gsm veelal afbreken met veel slechte punt en de goeie niet proberen te noemen

• Het ging allemaal om tips & tricks. Software kennis uitwisselen, problemen oplossen, ...

/einde van mijn poging om het on-topic te houden.

ff terug naar de pics dus. Die laatste pic is echt wel super mooi. Ik kan haast niet geloven dat het uit een gsm komt en het blijft natuurlijk een heel erg leuke foto.

Nog een tipje wat je met pics kan proberen die in het donker genomen zijn => Helderheid ongeveer 25% verhogen, Contrast ook wat omhoog (5 tot 10% ofzo). Dan word je afbeelding heel wat duidelijk en kan je er in vele gevallen zelfs nog iets duidelijks van maken !
en voor de duidelijkheid, ik wil pics in het donker kunnen maken omdat ik nogal veel naar clubs/discotheken ga in het weekend. De lichtshows en dergelijke, sfeerbeelden, ... zijn meestal heel leuk. Als ik daar een beeld van kan maken ben ik heel gelukkig !

Verwijderd

RaZ schreef op 07 april 2003 @ 20:42:
Ik weet niet of dit de eerste camera telefoon is die je ooit in je handen hebt gehad, maar dat lijkt er duidelijk wel op! Deze telefoon maakt van alle camera telefoons die er beschikbaar zijn toch wel de mooiste foto's hoor, en zo'n nachtfunctie vind je ook niet vaak terug! geen camera-telefoon voor jou dus! ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 22:20 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 19:56:
die memory card ga je nu toch echt niet de hele tijd uithalen ...
is waarschijnlijk een persoonlijke smaak, maar ik vind zo'n slot aan de zijkant van je phone ook niet zo'n goeie oplossing en zolang er al een uitbreiding mogelijk is, is het goed (ivm de 7650 zeg maar)

en ivm de pic hierboven is de phone niet zo groot als je de mogelijkheden bekijken ...
De 7650is ongeveer hetzelfde en is een stukje breeder als je het over de hele lijn bekijkt, in de 7650 en SE P800 hebben ze gewoon een trucje moeten gebruiken om het toestenbord weg te kunnen stoppen ...

Ik vind het allemaal nogal meevallen :p
de P800 is uiteraard een hele klasse beter, maar ook 2 keer zo duur héhé
persoonlijk vind ik de p800 niets, behalve dat touchscreen.
3650 is leuk en aardig maar toch niet goed genoeg.
ik ga voor de siemens sx1

• Schaapje_BlaaT
hmm, ik zal eens zien of ik die donkere foto's nog wat kan upgraden
en thx voor het compliment aangaande mijn }:O -foto

Verwijderd

Hij is functioneel aardig, maar esthetisch gezien kan ik hem het minst van alle nokia's waarderen. Ik vind ook de prijs nog redelijk hoog als je hem vergelijkt met andere vergelijkbare modellen.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 08:52

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik had gisteren een crash toen ik Interstellar Flames (of zoiets) aan het spelen was.
Toen ik daarna wou telefoneren, had ik geen geluid.
Blijkbaar was de sound-driver gecrashed, na een 'reboot' was alles terug ok.
Pff.. een telefoon die kan crashen :{ :+

Ben ik nou de enige die dat erg dom vind klinken?

Twitter

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste