TFT/Gamen - the final episode part 4.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.889 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 15:34
Allereerst; Geloof me... ik heb deel 3 en 4 al meerdere malen helemaal doorgelezen.
Maar ik kom er echt niet meer uit :|

Ik was dus vastbesloten om voor de Acer 922 19" te gaan, maar nu zit ik gigantisch te twijfelen door de Samsung Syncmaster 191T. Ik denk dat bijde van deze geen miskoop zal zijn, maar toch zal ik heel erg graag wat meningen van mensen willen horen die deze monitoren allebei hebben gezien, of alleen de Acer hebben. Omdat toch 99% zeer tevreden over de Samsung is (mag ook wel voor die prijs).

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-10 23:02

Maartenvs

For Sale

Ik ben dus ook op zoek naar een monitor en ik vond de X serie van Sony wel heel mooi. Nu heeft deze ook nog een paar handige functies zoals 3 ingang 1x dvi 2x sub en die kun je switchen dus kan ik mijn laptop of 2e pc erbij hangen en geluid kun je er ook op aansluiten. Nu had ik een paar vragen.
1. is dit een goed scherm.
2. is er een vergelijkbaar scherm op de markt?
3. kijkt een 18" in het algemeen fijner dan een 17"? en is dit 200-300 euro "extra" waard?

Ik heb nog geen Dvi en ik doe er vanalles op maar kleurechtheid enzo gaan bij mij voor gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluuut schreef op 21 May 2003 @ 19:59:
Allereerst; Geloof me... ik heb deel 3 en 4 al meerdere malen helemaal doorgelezen.
Maar ik kom er echt niet meer uit :|

Ik was dus vastbesloten om voor de Acer 922 19" te gaan, maar nu zit ik gigantisch te twijfelen door de Samsung Syncmaster 191T. Ik denk dat bijde van deze geen miskoop zal zijn, maar toch zal ik heel erg graag wat meningen van mensen willen horen die deze monitoren allebei hebben gezien, of alleen de Acer hebben. Omdat toch 99% zeer tevreden over de Samsung is (mag ook wel voor die prijs).
meningen hehehe daar zit hem nou net juist de fout ..... de een vind iets perfect!!! terwijl de ander er vierkant van over zijn nek moet.
ook ik ben met dit immens lange topic geen ruk opgeschoten,iemand kan hier nog zo overtuigend beweren dat een bepaald scherm de absolute top is maar dan is dat voor mij toch nog niet een reden om er zomaar ongezien eentje te bestellen,dat is gewoon te link,dus er zit echt niets anders op dan stad en land af te struinen naar winkels waar tft schermpjes opgesteld staan,en dan heb je er eigenlijk nog nix aan omdat er dan meestal een suf savertje op staat te draaien,maar ik wil dat ding eigenlijk zelf aan de tand voelen met m'n eigen setup met ut 2003 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-09 21:32
De Hitachi CML174SXWB en de NEC 1760NX-BK hebben beide hetzelde scherm van dezelfde fabriek, hier zit geen verschil tussen volgens Tom's hardware. Die sony heeft een pixel refresh rate van 20 tot 25 ms........naar mijns inziens te langzaam. Zelf ga ik voor de NEC 1760NX Black, veel positieve reacties van gelezen op www.futuremark.com bij community en dan discussion board.

Ga hem deze week nog bestellen of afhalen die NEC. Vind hem er erg mooi uit zien. Maar zoals 'loekos' zegt is dat persoonlijk.

Hier een link naar wat 16 ms schermen, wel in het Duits.

http://produkte.zdnet.de/test/56/1/3667.html

Onderaan staat een tabel met de schermen, worden elk afzonderlijk ook besproken.

Quote uit review:

Fazit

Der Preisunterschied zwischen guten Modellen mit digitaler Ansteuerung und den den meisten analogen Kontrahenten liegt bei rund 100 Euro. Diese Mehrinvestition lohnt sich in jedem Fall. Die digitalen Modelle liefern eine Top-Bildqualität, sehen dazu meist noch ansprechend aus und bieten eine durchweg gute Ausstattung. Zudem liefern sie eine gute Ausgangsbasis, auch wenn im Augenblick vielleicht noch keine digitale Grafikkarte verfügbar ist. Acers L732, LGs1710B und der NEC LCD1760NX und 1760NX-BK haben hier klar die Nase vorne

[ Voor 49% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 22-05-2003 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga vanavond waarschijnlijk een 17" tft kopen..en zaak in de buurt hebben er 2..
ADI 17 inch Kleurenmonitor A715 TFT en Hitachi 17 inch CML 174SXW...welke van de 2 is beter? want het vershil tussen al die monitoren is volgens mij klein..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkyDoodle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07-2024
Ik haal me dadelijk de ADI A715 op bij HGcomputers.nl.. Als ie niet bevalt geef ik jullie op de kop. Dan weten jullie dat vast. :D

HT-addict in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
w00t...ik heb zonet de AL922 van Acer gehaald.. 19"
Prachtdingetje! Zo ontzettend scherp. Voor die prijs van 700 euro bij Dynabyte heb ik er absoluut geen spijt van, echt een mooie aan koop. Dat het blurrig is merk je wel een beetje in het begin maarja daar raak je wel aan gewend denk ik.
Maar vergeleken met CRT .. damn wat scherp :)
Ik mocht trouwens in de winkel even testen op dooie pixels, daar deden ze totaal niet moeilijk over. En er zat er geen enkel op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

Heb zojuist eens ff gebeld met Acer over hun pixelgarantie. Die is als volgt:

- max. 4 pixels per 1 miljoen pixels dood;
- max. 1 pixel dood in het centrum (bij Neovo is dit een circel van 6 cm).

Mooi zitten? Barcelona chair!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluuut schreef op 22 May 2003 @ 13:36:
w00t...ik heb zonet de AL922 van Acer gehaald.. 19"
Prachtdingetje! Zo ontzettend scherp. Voor die prijs van 700 euro bij Dynabyte heb ik er absoluut geen spijt van, echt een mooie aan koop. Dat het blurrig is merk je wel een beetje in het begin maarja daar raak je wel aan gewend denk ik.
Maar vergeleken met CRT .. damn wat scherp :)
Ik mocht trouwens in de winkel even testen op dooie pixels, daar deden ze totaal niet moeilijk over. En er zat er geen enkel op...
Wilde net reageren op je eerdere bericht hierboven maar zie dat je de Acer al hebt gehaald :) Als medebezitter van deze TFT deel ik je mening volledig. Alleen dat blurrig niet, heb je de resolutie wel maximaal staan (1280)? En je videokaart moet uiteraard ook van goede huize zijn maar dat geldt ongeacht wat voor scherm je hebt. Ik denk dat de ACER het in ieder geval qua prijs wint van de Samsung! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De NEC LCD1760NX staat hier op m'n werk en dat scherm ziet er erg goed uit. Geen ghosting, zeer goed beeld. Uiterlijk erg mooi met kleine randen en in hoogte verstelbaar.

Heel fijn scherm! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 18:08

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Heb zojuist eens ff gebeld met Acer over hun pixelgarantie. Die is als volgt:

- max. 4 pixels per 1 miljoen pixels dood;
- max. 1 pixel dood in het centrum (bij Neovo is dit een circel van 6 cm).
...en het "centrum" is het middelste kwadrant als je het scherm in een 3x3 matrix opdeelt etcetera... dat heb ik een tig pagina's terug al gepost ja, het staat op hun site :D maar toch bedankt ;)

[ Voor 39% gewijzigd door PowerFlower op 22-05-2003 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-10 16:43

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

We Are Borg schreef op 21 May 2003 @ 12:11:
Damn wat een mooi ding :9~ . Toetsenbord heb ik ook btw, erg fijn ding. Maar mooie pictures. Straks 2 andere TFTjes ernaast en je hebt echt een associale werkplek ;). Ben je er al uit welke het wordt?
Ik denk dat het toch de ViewSonic VP171b gaat worden. Volgens de Nederlandse distributeur die ook mijn VX2000 geleverd heeft, wordt de VP171b eind deze maand leverbaar.

ViewSonic VP171b 17

DVI-ingang, portretfunctie, in hoogte verstelbaar, slank design, 260 nits cd/m2 helderheid, 500:1 contrast ratio, 140°/140° kijkhoek, 16ms response en slechts 33W stroomverbruik, wat wil je nog meer? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Femme op 22-05-2003 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Femme schreef op 22 May 2003 @ 15:17:
[...]

Ik denk dat het toch de ViewSonic VP171b gaat worden. Volgens de Nederlandse distributeur die ook mijn VX2000 geleverd heeft, wordt de VP171b eind deze maand leverbaar.

...wat wil je nog meer? :)
Euhm, een wat mooiere voet?! :X
Het scherm zelf is echt prachtig, waarom moeten ze dat nou zo vergallen met zo'n ontiegelijk grote en lelijke voet?! 8)7

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 14:42:
[...]

Wilde net reageren op je eerdere bericht hierboven maar zie dat je de Acer al hebt gehaald :) Als medebezitter van deze TFT deel ik je mening volledig. Alleen dat blurrig niet, heb je de resolutie wel maximaal staan (1280)? En je videokaart moet uiteraard ook van goede huize zijn maar dat geldt ongeacht wat voor scherm je hebt. Ik denk dat de ACER het in ieder geval qua prijs wint van de Samsung! _/-\o_
Blurrig bedoel ik dus mee dat als er iets snel beweegd het blurrig word.. niet in het algemeen blurrig. (Ik weet dat er een woord voor deze beschrijving is maar ik ben het even kwijt). Responcetime! :) ofzo ...
Anyway: Ik heb een Radeon 9700 Pro.. daar ligt het niet aan ;)
En ja, ik ben zeker van mening dat die 200 a 300 euro goedkoper het absoluut waard is tegenover het design van de Samsung, want het design van deze Acer vind ik al top. Ik heb overigens wel ClearType fonts aanstaan anders is het wel erg vervelend leesbaar. Het enige wat nu nog in de queue staat is een niew logitech keyboardje omdat deze laatst een blikje vanille cola heeft moeten verwerken :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez

Mosez

Watermanager

Femme schreef op 22 May 2003 @ 15:17:
[...]

[knip]
Femme, heeft de distributeur het toevallig ook over de prijs gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverMane
  • Laatst online: 19:46
Ik weet niet of jullie de c`t hebben gelezen. Maar de ADI A715 kwam er niet echt zo vreselijk goed vanaf. De NEC 1760NX is denk ik toch wel de winnaar. De Acer AL732 en LG L1710B scoorde welens waar even hoog als de NEC 1760NX in de beoordeling maar de NEC 1760NX was de snelste en had ook nog de hoogste lichtopbrengst (17.5 ms & 250cd/m2) waar Acer AL732 (20ms & 220cd/mc2) en de LG L1710B (31ms & 240cd/mc2) . De beoordeling van de ADI A715 was een stuk minder en is dus eigenlijk totaal niet interessant. Ook kwam de Viewsonic VG170m er ook niet echt goed vanaf.

[ Voor 80% gewijzigd door SilverMane op 22-05-2003 16:38 ]

(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkyDoodle
Waar las je dat SilverMane? :) Die ADI lijkt me goed hoor. Verdimme, je maakt me weer aan het twijfelen. :(

sorry.. ik lees het al. :)

[ Voor 13% gewijzigd door HenkyDoodle op 22-05-2003 16:39 ]

HT-addict in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverMane
HenkyDoodle schreef op 22 May 2003 @ 16:34:
Waar las je dat SilverMane? :) Die ADI lijkt me goed hoor. Verdimme, je maakt me weer aan het twijfelen. :(

sorry.. ik lees het al. :)
In het blad c`t ik zou alvast nooit voor de ADI gaan. Met de NEC,Acer,LG heb je geen miskoop mij dunkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

KillerBeeForEver schreef op 22 May 2003 @ 15:25:
[...]

Euhm, een wat mooiere voet?! :X
Het scherm zelf is echt prachtig, waarom moeten ze dat nou zo vergallen met zo'n ontiegelijk grote en lelijke voet?! 8)7
Ik vind het wel meevallen. Qua oppervlakte zal het niet veel verschillen met beeldschermen die een vierkante of ovale voet hebben. Deze is alleen wat breder.
Mosez schreef op 22 May 2003 @ 15:39:
[...]

De prijs weet ik nog niet. In de VS kost de VP171b 520 tot 600 dollar dus goedkoop zal hij hier niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SilverMane schreef op 22 May 2003 @ 16:22:
[...]

Ik weet niet of jullie de c`t hebben gelezen. Maar de ADI A715 kwam er niet echt zo vreselijk goed vanaf. De NEC 1760NX is denk ik toch wel de winnaar. De Acer AL732 en LG L1710B scoorde welens waar even hoog als de NEC 1760NX in de beoordeling maar de NEC 1760NX was de snelste en had ook nog de hoogste lichtopbrengst (17.5 ms & 250cd/m2) waar Acer AL732 (20ms & 220cd/mc2) en de LG L1710B (31ms & 240cd/mc2) . De beoordeling van de ADI A715 was een stuk minder en is dus eigenlijk totaal niet interessant. Ook kwam de Viewsonic VG170m er ook niet echt goed vanaf.
Das heel mooi dat die nec 1760nx er goed uitkwam :) .
Heeft dit scherm ook een goeie beeld garantie dat iemand weet ?
Ik zit er echt aan te denken aankomende maand een scherm te kopen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Hier een link naar wat 16 ms schermen, wel in het Duits.

http://produkte.zdnet.de/test/56/1/3667.html

Onderaan staat een tabel met de schermen, worden elk afzonderlijk ook besproken.

Quote uit review:

Fazit

Der Preisunterschied zwischen guten Modellen mit digitaler Ansteuerung und den den meisten analogen Kontrahenten liegt bei rund 100 Euro. Diese Mehrinvestition lohnt sich in jedem Fall. Die digitalen Modelle liefern eine Top-Bildqualität, sehen dazu meist noch ansprechend aus und bieten eine durchweg gute Ausstattung. Zudem liefern sie eine gute Ausgangsbasis, auch wenn im Augenblick vielleicht noch keine digitale Grafikkarte verfügbar ist. Acers L732, LGs1710B und der NEC LCD1760NX und 1760NX-BK haben hier klar die Nase vorne
Dat had ik dus in mijn post ook al vermeld, maar niemand reageerde erop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kixor
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Kom net even van de MediaMarkt. Even wezen kijken bij de Neovo 17 inch. Ben er weinig wijzer geworden, je kan er alleen naar zo een screensaver van de Mediamarkt kijken en dus krijg je geen beeld over de kwaliteit van het scherm. Verder wisten ze niets te vertellen over de responsetime... :X

Heb trouwens even gebabbeld om te kijken of er wat korting te krijgen viel. Maar wat schetste mijn verbazing; ik mocht wel een show-model kopen maar ze zouden er geen korting op geven want, zo zei de jongen mij, 'ze zijn net vet afgeprijsd'. 8)7

Dode pixels zouden ze trouwens niet moeilijk over doen, wanneer je thuis komt en het is mis kon je gewoon komen ruilen. Maar goed... je kan daar je scherm niet testen voor het zelfde geld blijf je dus ruilen :Z

edit:
Dat ding heeft dus een responsetime van 35(!!)ms... Ik ga wel kijken voor een 15 inch met 16ms :P

[ Voor 9% gewijzigd door kixor op 22-05-2003 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkyDoodle
Heeft iemand hier de a715? Ik weet het namelijk niet meer.. Wat wordt precies in de c't gezegd over dit scherm dan?

HT-addict in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 16:20

Elroy

Zelda!!!

Heeft er iemand ervaring met een NEC tft, dat je er een dode pixel op had.
Hoe verloopt dat dan met de garantie :?
Ik heb al op de NEC site gekeken naar garantie, maar er staat veel over andere dingen behalve over dode pixels.

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HenkyDoodle schreef op 22 mei 2003 @ 20:46:
Heeft iemand hier de a715? Ik weet het namelijk niet meer.. Wat wordt precies in de c't gezegd over dit scherm dan?
Als je een stukje terug leest , dan zie je dat meerdere mensen zo adi 715 hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kixor
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Hoop dat hier wat mensen zijn die me kunnen helpen met de keus tussen 2 schermpjes. Het gaat om de Ilyama AX3817UTD en de Benq FP557s.

De belangrijkste verschillen zijn (denk ik) dat de Benq een reactie tijd heeft van 16ms, de Ilyama heeft 25ms. De inkijkhoek is bij de Ilyama 150/110 en bij de Benq 120/100. Verder heeft de Ilyama een helderheid van 300cm/m2 en de Benq 250cm/m2. En ten slotte de contrast verhouding is bij de Ilyama 450:1 en bij de Benq 400:1. Verder is het beeldscherm gebied van de Ilyama iets groter. Wat betreft prijs is de Benq 4 euro goedkoper op het adres waar ik het waarschijnlijk haal.

Zoals te lezen is de Ilyama bijna overal net iets beter dan de Benq behalve wat de reactietijd betreft. En in gedachten genomen dat ik er ook mee wil kunnen gamen dacht ik dus dat dit heel belangrijk zou zijn.

Wie schijnt licht in deze duisternis voor mij! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow de specs van dit de ViewSonic zien er super uit. Dit word misschien mijn toekomstige scherm maar het zal me benieuwen of de 16 ms ook daadverwerkelijk in de praktijk 16 ms is....

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palmboom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-10 14:55
Hoe komt iedereen erbij dat ADI pixelperfect garantie bied? Ik zie er op hun site niets van terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:03

Pubbert

random gestoord

oud :)

[ Voor 132% gewijzigd door Pubbert op 23-05-2003 11:57 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kixor schreef op 22 mei 2003 @ 18:36:
Kom net even van de MediaMarkt. Even wezen kijken bij de Neovo 17 inch. Ben er weinig wijzer geworden, je kan er alleen naar zo een screensaver van de Mediamarkt kijken en dus krijg je geen beeld over de kwaliteit van het scherm. Verder wisten ze niets te vertellen over de responsetime... :X

Heb trouwens even gebabbeld om te kijken of er wat korting te krijgen viel. Maar wat schetste mijn verbazing; ik mocht wel een show-model kopen maar ze zouden er geen korting op geven want, zo zei de jongen mij, 'ze zijn net vet afgeprijsd'. 8)7

Dode pixels zouden ze trouwens niet moeilijk over doen, wanneer je thuis komt en het is mis kon je gewoon komen ruilen. Maar goed... je kan daar je scherm niet testen voor het zelfde geld blijf je dus ruilen :Z

edit:
Dat ding heeft dus een responsetime van 35(!!)ms... Ik ga wel kijken voor een 15 inch met 16ms :P
neovo 17"

dees toevallig? >:)

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/i.erkan/neovo.JPG

De X-serie heeft de mooiste kijkhoek en ik ondervind nauwelijks ghosting.
Rp typical is 25ms. Niet echt modern, maar goed, kom ermee vooruit :)
De scherpte met DVI vind ik redelijk goed. Het is gewoon lekker scherp, alleen komen sommige Sharp TFT's met een analoge aansluiting dicht in de buurt.
Wat wel mooi is aan deze TFT is de glasplaat, van verkeerd kleurweergave of doffe kleuren heb ik geen last. Alles glanst als Quick'n Brite© :P

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2003 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Zijn er mensen die een IIyama 4821DT-BK hebben staan? Ik zit er namelijk aan te denken er 2 te kopen en van een kennis van mij hoorde ik dat dit snelle schermen zijn die geen last hebben van ghosting. Graag zie ik meer ervaringen, dus als iemand deze gebruikt ....... ;)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 mei 2003 @ 14:45:
De NEC LCD1760NX staat hier op m'n werk en dat scherm ziet er erg goed uit. Geen ghosting, zeer goed beeld. Uiterlijk erg mooi met kleine randen en in hoogte verstelbaar.

Heel fijn scherm! _/-\o_
Hey HP7 weet jij ook of er een DVI uitgang op die 1760nx zit want ik wil binnenkort één gaan aanschaffen omdat hij gewoon qua specs de beste is :9~ _/-\o_
En hoe zit het eigenlijk met de dode pixel garantie van NEC?

THX Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverMane
Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 11:35:
[...]

Hey HP7 weet jij ook of er een DVI uitgang op die 1760nx zit want ik wil binnenkort één gaan aanschaffen omdat hij gewoon qua specs de beste is :9~ _/-\o_
En hoe zit het eigenlijk met de dode pixel garantie van NEC?

THX Jeroen
Hij heeft dvi en analoog. 3/3 jaar onsite service. Maar het is wel een Klasse II pixel garantie. Maar dat is de ADI dus ook. Dus ik snap dat hele ADI is geweldig helemaal niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Wilde dus eerst een goedkope < 400 halen (17 tft voor gaming op lan parties en voor dreamweaver 2nd vga)

maar nu heb ik dus iets meer budget ter beschikking

Ik wil hem perse gaan halen,

• NEC LCD-1701 17"

of

• Iiyama AS4314UT 17"

iiyama schijnt donker beter te weergeven?
nec heeft lagere respons?
iiyama is zwart (minpunt voor mij)
nec is grijs (iets minder minpunt)

paradigit heeft pixel garantie
computerland voor 25€

Wat kan ik het bestse doen? :?

vooral gaming dus

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een neovo 17"tft en die heeft een response tijd van 15 ms. Het is er 1tje uit de f series en ik ben er zeer tevreden over geen ghosting/streaking en gewoon goed scherp beeld. neovo echt een aanrader ! goedkoop en vet goed !!!

zie ook www.agneovo.nl
of : http://www.neovo.com/products/pdf/neovo%20s15_s17.pdf
voor de uitgebreide specs.
kixor schreef op 22 mei 2003 @ 18:36:

edit:

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2003 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 12:33:
Ik heb een neovo 17"tft en die heeft een response tijd van 15 ms. Het is er 1tje uit de f series en ik ben er zeer tevreden over geen ghosting/streaking en gewoon goed scherp beeld. neovo echt een aanrader ! goedkoop en vet goed !!!

zie ook www.agneovo.nl

[...]
Response Time 15ms / 35ms (Typical)

Kan dus ook 35ms zijn of hoe vat ik dat?

Maar wat is de beste keus nou?

Nec LCD1701
Iiyama as4314UT

beide zowat even duur

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met je ekeuze kan ik je niet helpen maar ik had gebeld met neovo en die zeiden dat de specs in de pdf het meest recent zijn en daar staat in 10/15 ms.
Dond3r schreef op 23 May 2003 @ 12:41:
[...]

Response Time 15ms / 35ms (Typical)

Kan dus ook 35ms zijn of hoe vat ik dat?

Maar wat is de beste keus nou?

Nec LCD1701
Iiyama as4314UT

beide zowat even duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Mosez schreef op 22 May 2003 @ 15:39:
[...]

De prijs van de ViewSonic VP171b is ca. 700 euro (bij een gewone niet ultragoedkope leverancier). Hardware.nl kan 'm binnenkort leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat denken jullie van de Acer AL707 ? goed scherm ? kost 399 euro
Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 09:29:
[...]

neovo 17"

dees toevallig? >:)

[afbeelding]

De X-serie heeft de mooiste kijkhoek en ik ondervind nauwelijks ghosting.
Rp typical is 25ms. Niet echt modern, maar goed, kom ermee vooruit :)
De scherpte met DVI vind ik redelijk goed. Het is gewoon lekker scherp, alleen komen sommige Sharp TFT's met een analoge aansluiting dicht in de buurt.
Wat wel mooi is aan deze TFT is de glasplaat, van verkeerd kleurweergave of doffe kleuren heb ik geen last. Alles glanst als Quick'n Brite© :P
Wat voor ophanging heb jij eigenlijk ?
Dat ziet er wel stoer uit ! _/-\o_ , zo opstelling wil ik ook.
Dan heb je gewoon zwaar veel ruimte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Verwijderd schreef op 23 mei 2003 @ 14:50:
Wat denken jullie van de Acer AL707 ? goed scherm ? kost 399 euro
Greetz
366 >:)

hoe presteerd dit scherm ja, wil ik ook wel ff weten

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez

Mosez

Watermanager

Femme schreef op 23 mei 2003 @ 13:57:
[...]

De prijs van de ViewSonic VP171b is ca. 700 euro (bij een gewone niet ultragoedkope leverancier). Hardware.nl kan 'm binnenkort leveren.
Cool, thanx. Ga ik intussen ff op zoek naar een review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palmboom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-10 14:55
Palmboom schreef op 22 May 2003 @ 23:45:
Hoe komt iedereen erbij dat ADI pixelperfect garantie bied? Ik zie er op hun site niets van terug...
Navraag gedaan bij ADI aangezien het scherm wat ik gisteren binnengekregen heb (A715) 1 slechte pixel bevatte. Ik kreeg een formulier wat ik moest insturen en binnen een paar dagen komen ze langs met een nieuw scherm. toppie.

Over het scherm niets dan lof. Geen ghosting, mooi design. Alleen 1 probleempje met de USB Hub die in de voet zit ingebouwd. Iedere keer bij het opstarten moet ik het kabeltje wat vanaf mijn PC naar de HUB loopt er opnieuw inprikken omdat mijn muis anders geen stroom krijgt. Iemand anders last van dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkyDoodle
Ik zal vanavond es checken Palmboom, heb er namelijk sinds een uur of 3 ook 1. :) Dat met die garantie vertelde de verkoper mij ook btw.

HT-addict in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 12:33:

zie ook www.agneovo.nl

[...]
euhm, uw scherm heeft 25ms response time.
in de specs staat 10/15, die moet je namelijk optellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Heb vandaag een NEC LCD1760NX-BK gekocht, als het beeld helemaal wit is, heb ik een mniscule pixel die geel is. Houdt dat in dat deze slecht of kapot is. Ik heb hem gekocht bij PC Vergelijk met pixelgarantie voor twee weken. FF bellen binnen kort dus. Verder een top scherm, erg mooi van kleur. En wat een detail ineens tov m'n Iiyama Vision Master Pro. Ben er erg blij mee, maar ik ga hem wel omruilen :) Tenslotte voor betaald he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 16:22
Ik sinds vandaag een Samsung 172T. Ik ben er zeer tevreden over. Ik gelukkig geen enkele dode (sub)pixel

Ik ga de monitor bevestigen op een grote RVS plaat die tegen de muur komt te hangen. Achter deze plaat laat ik alle kabels lopen, zodat alles uit het zicht is. Zodra alles af is, plaats ik wel een paar pics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Is het btw normaal dat bv op de site van www.futuremark.com als je scrolt met je wiel dat de blauwe tekst tijdens het scrollen in lichtblauw verandert, en na het scrollen weer blauw wordt. Mijn scherm wordt al omgeruild i.v.m. die dode pixel, net bericht over gehad. Maar bovenstaande vroeg ik mij gewoon af.......dus als iemand met een tft scherm ff de moeite wilt doen om op www.futuremark.com met z'n muis te scrollen.......graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
X-t-r-e-m-e schreef op 23 mei 2003 @ 19:45:
Is het btw normaal dat bv op de site van www.futuremark.com als je scrolt met je wiel dat de blauwe tekst tijdens het scrollen in lichtblauw verandert, en na het scrollen weer blauw wordt. Mijn scherm wordt al omgeruild i.v.m. die dode pixel, net bericht over gehad. Maar bovenstaande vroeg ik mij gewoon af.......dus als iemand met een tft scherm ff de moeite wilt doen om op www.futuremark.com met z'n muis te scrollen.......graag :)
Ik heb nergens last van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 14:50:
[...]

Wat voor ophanging heb jij eigenlijk ?
Dat ziet er wel stoer uit ! _/-\o_ , zo opstelling wil ik ook.
Dan heb je gewoon zwaar veel ruimte :)
Das een Ag Neovo monitor arm, kan je aan je bureau bevestigen, gewoon VESA standaard. Bespaart echt veel ruimte, kan nu mijn toetsenbord helemaal doorschuiven tot het einde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He waarom zitten deze nou niet op andere schermen ?? Ziet er kei mooi uit en bespaard ook zeker veel ruimte !! . Mij lijkt het gaaf om een tft scherm aan de muur te bevestigen. Dan krijg je ook het gevoel , dat net je monitor zweeft !

Alleen zit je nou met het probleem dat het gewoon niet kan , met de huidige tft schermen.
Of zijn er nu ook schermen waar je de poot aan de muur kan hangen. En het beeld zo kan kantelen dat hij recht komt te hangen.
Maar ja dan heb je het probleem dat je geen gebruik meer kan maken van het lif systeem ! En dat is toch ook wel erg fijn om te hebben !!

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2003 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Verwijderd schreef op 23 mei 2003 @ 22:42:
[...]

Das een Ag Neovo monitor arm, kan je aan je bureau bevestigen, gewoon VESA standaard. Bespaart echt veel ruimte, kan nu mijn toetsenbord helemaal doorschuiven tot het einde :)
Wat kost dat en waar koop je dat? Ik wil zodra ik een TFT heb dat ding ook aan een arm hangen, dan scheelt het idd nog meer ruimte, maar ik zie alleen maar van die lelijke beige metaal of plastic dingen in de catalogi. Een echte "design" arm was ik nog niet tegengekomen, en om dan je 1337 schermpje aan een poot te hangen die ontworpen is om goed te kleuren bij een IBM XT...

/edit: is dat deze arm? jammer dat daar zo groot Neovo op de zijkant staat alleen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door PowerFlower op 23-05-2003 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 22:58:
He waarom zitten deze nou niet op andere schermen ?? Ziet er kei mooi uit en bespaard ook zeker veel ruimte !! . Mij lijkt het gaaf om een tft scherm aan de muur te bevestigen. Dan krijg je ook het gevoel , dat net je monitor zweeft !

Alleen zit je nou met het probleem dat het gewoon niet kan , met de huidige tft schermen.
Of zijn er nu ook schermen waar je de poot aan de muur kan hangen. En het beeld zo kan kantelen dat hij recht komt te hangen.
Maar ja dan heb je het probleem dat je geen gebruik meer kan maken van het lif systeem ! En dat is toch ook wel erg fijn om te hebben !!
Er zijn monitoren waar dat mee kan. Ik heb sinds vandaag zo'n monitor. Een samsung SyncMaster 172T. Je kunt het scherm helemaal plat op de voet leggen en vervolgens met de meegeleverde Vesa bevestigings plaat op de muur bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Baumans schreef op 23 May 2003 @ 22:11:
[...]

Ik heb nergens last van....
Ik heb het al gevonden, stond op pagina 1. Ik moest ff bij internet opties, advanced, smooth scrolling uitzetten. Nu heb ik het niet meer met scrollen. Ik heb het nog wel met het schuiven van de 'verticale balk' rechts in het scherm, kan iemand ff kijken of tie dat ook heeft als laatste, dan weet ik genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
X-t-r-e-m-e schreef op 24 May 2003 @ 01:34:
[...]

Ik heb het al gevonden, stond op pagina 1. Ik moest ff bij internet opties, advanced, smooth scrolling uitzetten. Nu heb ik het niet meer met scrollen. Ik heb het nog wel met het schuiven van de 'verticale balk' rechts in het scherm, kan iemand ff kijken of tie dat ook heeft als laatste, dan weet ik genoeg :)
Das het nadeel van tft en de resonsetijd, heb ik mij laten vertellen. Hetzelfde 'effect' krijg je als je gaat (smooth)scrollen hier op het forum, dan 'lichten/flikkeren' de topic titels op. Of verplaats een dosbox maar is over het scherm. (de witte letters gaan dan flikkeren)
Maar ik heb dus hetzelfde, bij die pagina, als wat jij hebt... de letters worden lichter van kleur. Ik had dit overigens al eerder, in de winkel, op een stel iiyama tft's gezien.

Ik gebruik trouwens een: Acer AL922 19".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 22:58:

Ik zal eens een foto maken van de zijkant van mijn monitor. Dan zie je idd dat mijn monitor net zweeft :D
Maar je kan deze monitor arm ook aan de muur bevestigen. Er zijn heel veel accessoires te verkrijgen om een TFT aan de muur te bevestigen en dan recht te laten hangen. Maar persoonlijk had ik geen zin in drill - werk, vandaar :P
PowerFlower schreef op 23 mei 2003 @ 23:14:
[...]

Wat kost dat en waar koop je dat? Ik wil zodra ik een TFT heb dat ding ook aan een arm hangen, dan scheelt het idd nog meer ruimte, maar ik zie alleen maar van die lelijke beige metaal of plastic dingen in de catalogi. Een echte "design" arm was ik nog niet tegengekomen, en om dan je 1337 schermpje aan een poot te hangen die ontworpen is om goed te kleuren bij een IBM XT...

/edit: is dat deze arm? jammer dat daar zo groot Neovo op de zijkant staat alleen ;)
Die arm is het inderdaad.
Er staat Neovo op de zijkant, maar dat is een strip die kan je er opschuiven of niet , je kan de strip ook omdraaien en daar staat niets op, wissel je even links en rechts ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2003 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja na deel 1 t/m 4 doorgelezen te hebben ben ik toch ook veel wijzer geworden, tis ff wat werk maar ach met een biertje erbij ;) .

Ik heb 2 jaar geleden bezuinigd op mijn monitor en dat was een grote fout, vandaar nu op zoek naar een goede tft 17 inch.
keuze voor mij gaat tussen de hitachi cml174scx en de Samsung 172T. Ik neig naar de 172T vooral na het lezen van de review op Anandtech.com (ze hebben daar de hitachi vergeleken met de samsung) vooral vanwege de goede kleurweegave. Ik laat de prijs en design ff buiten beschouwing.

vraag aan 172T bezitters:
- ghosting ?? toch wel constant aanwezig of ben je er naar 5 minuten aan gewend? (ik heb zelf een uurtje ut2003 op een samsung 152S gespeeld in het begin moest ik even wennen en meende ghosting te zien maar na 10 minuten geen problemen meer. Daarna schrok ik me rot hoe "grauw" mijn eigen crt'tje is)

- andere resolutie dan native (1024 x 768 bv). Ziet dat er nog een beetje uit in games?

Vraag aan hitachi bezitters:

- kleurechtheid, volgens kritische reviews op de hitachi toch wat minder, iemand dit ook opgemerkt?

- andere resolutie dan native (1024 x768) net als hierboven, hoe gaat dat?

Zucht... je zou dingen een weekje moeten kunnen huren ofzo.........

tnx in advance...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na flink spitten in deze topic en rond neuzen wat de prijzen zijn heb ik gisteren de Hitachi CML 174 SXW(zwart) besteld voor 513,=

Ik hoop dat ik geen slechte keuze gemaakt heb, vond dit apparaat de beste prijs/kwaliteits verhouding hebben. De NEC was me net wat te duur en de ADI heb ik teveel mindere berichten van gelezen. De NEC 1701 was wat prijs betrefd ook een mooie keuze echter hier zit geen DVI aansluiting op en met DVI werd ie me toch iets te duur.

Hij zal maandag of dinsdag hier wel aangeboden worden, ben benieuwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten eerste : kan je dit uitleggen ?
Ten tweede: ook al zou het zo zijn heb ik nog geen ghosting en streaking of andere gekke dingen en is ie snel zat voor gaming !
Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 16:18:
[...]

euhm, uw scherm heeft 25ms response time.
in de specs staat 10/15, die moet je namelijk optellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Ik heb vandaag een Acer AL707 gekocht bij Computerland voor 399€ incl. pixelgarantie :)

Geen een dode pixel 8)

Geen ghosting, lekker scherp beeld.

1 nadeel, onderaan is het beeld iets lichter als boven, maar dat verschil merk je amper :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 mei 2003 @ 15:26:
Ten tweede: ook al zou het zo zijn heb ik nog geen ghosting en streaking of andere gekke dingen en is ie snel zat voor gaming !

[...]
ze geven gewoon de snelheid waarmee het lichtpunt aangaat en dooft, dus 10ms om aan te gaan en 15ms om uit te gaan(kan ook omgekeerd zijn, not sure), die moet je gewoon optellen en dan heb je je totale response time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Weet iemand trouwens wat er allemaal anders is aan de NEC LCD1760NXBK in tegenstelling tot de NEC LCD1760NX.

Ikzelf vind de LCD1760NXBK het mooist eruit zien, maar om alleen voor de kleur min. €80 extra te betalen zie ik niet zitten.

LCD1760NX
Afbeeldingslocatie: http://www.nec-mitsubishi.com/coremedia/download.jsp/94978/LCD1760NX-L.jpg

LCD1760NXBK
Afbeeldingslocatie: http://www.nec-mitsubishi.com/coremedia/download.jsp/94990/LCD1760NXBK-L.jpg

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Verwijderd schreef op 24 mei 2003 @ 15:26:

[...]
8)7 Wel euh, 10+15 is uuhh... 25! _/-\o_
Zo wordt dit altijd weer gegeven: op = 10 en neer = 15, bij elkaar opgeteld kom je dan op een reactietijd van 25ms. Er zijn best wel schermen met 25ms die geen ghosting o.i.d. hebben hoor (lijkt wel alsof je je aangevallen voelt??! ;) )

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Bij mijn weten alleen de kleur. Het enige verschil zou het wel of niet ontbreken van de DVI aansluiting kunnen zijn. Maar volgens mij is dat niet het geval. Dus ja, ik denk alleen de kleur. Pic's van mijn NEC komen nog.

[ Voor 42% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 24-05-2003 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
Verwijderd schreef op 24 mei 2003 @ 12:22:

vraag aan 172T bezitters:
- ghosting ?? toch wel constant aanwezig of ben je er naar 5 minuten aan gewend? (ik heb zelf een uurtje ut2003 op een samsung 152S gespeeld in het begin moest ik even wennen en meende ghosting te zien maar na 10 minuten geen problemen meer. Daarna schrok ik me rot hoe "grauw" mijn eigen crt'tje is)

- andere resolutie dan native (1024 x 768 bv). Ziet dat er nog een beetje uit in games?

tnx in advance...
Ik heb sinds twee dagen de 172T, en heb zelf nog bijna niets van ghosting gemerkt.

Ik heb een aantal games in een niet native resolutie gespeeld, en dat zag er nog erg goed uit.

Ik ben in ieder geval zeer tevreden over deze monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de hitachi, zeer helder, goede kleurweergave en goede garantie (30 dagen pixelgarantie). Het enige is dat de autoinstelling soms toch wel het beeld te licht zet (naar mijn mening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kixor
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Ben gisteren de gelukkige eigenaar geworden van een Benq 557s. Heerlijk schermpje als ik zo vrij mag zijn. Gehaald bij de Mediamarkt voor 279.

Responsetime is super (16ms) en dus leent het scherm zich uitstekend voor games. Natuurlijk zit je vast aan een max van 1 : 16 x 1000 = 62.5 fps maar dat mag de pret niet drukken. (Max fps op 68 en je hebt nagenoeg stabiel 62 a 60 fps...)

Anyway, zal er wel weer mee terug moeten Maandag, zitten 3 dode pixels in en ook net in het gezichtsveld, irritant dus. Maar ik kon bij de Mediamarkt zonder problemen ruilen mocht dit zich voor doen, dus heb er vanzelf een goede te pakken :)

Anyway, vergeleken met de andere monitor, een Sony trinitron is het tft beeld toch echt wel beter denk ik. Gewoon veel helderder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Welke merken tft, verkopen ze eigenlijk bij mediamarkt?
En is die zaak een beetje goedkoop :P

Op de site van mediamarkt, kan ik echt niks vinden.

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kixor
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Merken die ik er zag staan (Mediamarkt Groningen) zijn:

LG
Philips
Benq
Sony
AG Neovo
Samsung
Hitachi

Dan heb je de belangrijkste wel zo een beetje gehad. Prijzen zijn redelijk. Daarbij komt dat ze niet moeilijk doen over dode pixels oid. Bevalt het niet? Gewoon binnen 14 dagen nieuwe halen of geld terug. Dat is wel top :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
Dond3r schreef op 23 May 2003 @ 12:26:
Wilde dus eerst een goedkope < 400 halen (17 tft voor gaming op lan parties en voor dreamweaver 2nd vga)

maar nu heb ik dus iets meer budget ter beschikking

Ik wil hem perse gaan halen,

• NEC LCD-1701 17"

of

• Iiyama AS4314UT 17"

iiyama schijnt donker beter te weergeven?
nec heeft lagere respons?
iiyama is zwart (minpunt voor mij)
nec is grijs (iets minder minpunt)

paradigit heeft pixel garantie
computerland voor 25€

Wat kan ik het bestse doen? :?

vooral gaming dus
Ik zal voor de Iiyama AS4314UT gaan dan.
Iiyama is niet zwart, de AS4314UT-BK is zwart, zonder BK is de witte.
Iiyama heeft een grotere lichtopbrengst.
NEC dunnere randen.

Ik had die Iiyama AS4314UTG voor 479 meegenomen bij Paradigit, ze gingen daar ook testen voor me, pas de 3e scherm die ze testen had ik gekocht omdat die geen een dode pixel had. Goede service van paradigit.

De AS4314UTG is trouwens end-of-life, is nu moeilijk te vinden naar de restpartij.

Voor games zal ik persoonlijk voor een 15" gaan, aangezien deze 4:3 is en games ervoor gemaakt zijn. De 17" TFT's zijn namelijk 5:4 en bij 4:3 games wordt je beeld dus in de hoogste uitgerekt, wat soms niet zo mooi is en rare lijntjes vormt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Laatst online: 03-10 09:08
Ik zelf krijg binnenkort een PC prive project PC. Ik had eigenlijk voor een 19" CRT scherm gekozen (specs hieronder). Nu hoorde ik gister op een verjaardag dat een TFT tegenwoordig ook aardig voor gamen gebruikt kan worden. Nu ben ik op onderzoek gegaan en er zijn 3 TFT schermen te krijgen voor een meerprijs. Echter zit ik nu te twijfelen tussen een 15" en twee 17" TFT en de 19" CRT scherm. Die 19" is natuurlijk het goedkoopst en was eigenlijk mijn eerste keuze. Die 15" kan ik eigenlijk niet gebruiken ivm de lage response tijd (40 ms). Er zijn 2 TFT monitoren. Eentje een normale met een response tijd van 30 ms en een deluxe versie die een response tijd heeft van 16 ms + DVI aansluiting. Ik wil die PC eigenlijk voor zowel games als DVD speler gebruiken en ook gewoon als werk pctje voor school. De keuze is tussen de Deluxe 17" TFT en de 19" CRT.

Specs FSC C996F:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Model: FSC C996F 

EIGENSCHAPPEN: Monitor met verstelbare voet 
Beeldscherm Hoge resolutie beeldbuis 
BEELDKWALITEIT:   
Bruto beeldformaat 19 inch 
Effectieve beeldmaat 46 cm 
Maximale resolutie 1600x1200 @ 75 Hz 
Aanbevolen resolutie 1280x1024 @ 85 Hz 
Pixelafstand (dot pitch) 0,25 mm 
Aansluitingen VGA 
Afmetingen (h x b x d) in mm 470 x 466 x 466,5 
Gewicht 21,5 kg

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Model: FSC S17 

EIGENSCHAPPEN:   
Beeldscherm TFT flat panel, stralingsvrij 
Luidsprekers geïntegreerd 
Brightness 250 CD/M2 
Contrast 400:1 
Kijkhoek 140°  Horizontal 
 120°  Vertical 
BEELDKWALITEIT:   
Bruto beeldformaat 17 inch 
Effectieve beeldmaat 43 cm 
Response time 16 ms 
Maximale resolutie 1280x1024 
Aansluitingen VGA, DVI, stereo-in 
Afmetingen (h x b x d) in mm 408 x 435 x 180 
Gewicht 4.2 kg

Iemand ervaring met deze beide monitoren (komen van Fujitsu-Siemens vandaan) en wat zouden jullie mij aanraden. De 19" heeft een meerprijs van 35 euro terwijl ik 360 euro meer moet betalen voor de 17" TFT scherm. Standaard wordt overigens een 17" CRT geleverd en de video kaart is een 9800 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Als je €325 meer moet betalen voor een 17" TFT dan voor een 19" CRT is dat een normaal verschil denk ik (vergelijk de prijzen van 19" CRT's en 17" TFT's met deze specs in de pricewatch maar eens). Kwestie van voorkeur uiteindelijk... vind je het verschil de moeite i.v.m. bureau-ruimte, scherper beeld e.d., maar dan wel duurder, lagere resolutie?

Die 17" TFT klinkt er als een uit dezelfde bus als de Acer's en Hitachi's e.d., mooi dat hij DVI heeft in ieder geval. Volgens mij is een TFT trouwens vaak veel helderder (lichtsterker) dan een CRT wat wel weer aardig is voor het kijken van DVD.

[ Voor 17% gewijzigd door PowerFlower op 25-05-2003 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Laatst online: 03-10 09:08
Nog ff een aanmerking:
* Robkazoe heeft ook nog een 82 cm Philips thuis staan die nog geen jaar oud is. Ik neem aan dat dat beeld van die Philips natuurlijk beter is om een filmpje op te kijken dan die TFT en CRT monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilneM
  • Laatst online: 15-09-2023
Robkazoe schreef op 25 May 2003 @ 20:12:
Nog ff een aanmerking:
* Robkazoe heeft ook nog een 82 cm Philips thuis staan die nog geen jaar oud is. Ik neem aan dat dat beeld van die Philips natuurlijk beter is om een filmpje op te kijken dan die TFT en CRT monitoren.
Beeld is op een CRT- en vooral TFT-monitor stukken scherper dan TV. Maar de vraag is of je zin hebt om op je bureaustoel achter je pc een filmpje wil kijken.....

Televisie is meestal veel groter dan een monitor en staat vaak ook op een meer aangename plek, daarom kijk ik altijd films op mijn tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Robkazoe schreef op 25 May 2003 @ 20:12:
Nog ff een aanmerking:
Nou dat is ongeveer 32" en dús beter ;)
Maar afgezien daarvan zijn CRT's, en TFT's zeker, een stuk scherper dan TV's. Daarentegen zijn m.n. CRT's vaak een stuk lichtzwakker dan TV's. (Daarom hebben die Iiyama's tegenwoordig zo'n "OPQ" knopje o.i.d. om hem feller te zetten voor het afspelen van DVD's).

[ Voor 8% gewijzigd door PowerFlower op 26-05-2003 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Zijn er niet meer mensen met deze monitor?

Acer AL707 - 17"

Afbeeldingslocatie: http://www.acer.nl/vi/upload/E0Entity3/Acer_AL707_Normal.jpg

Voor 366 € geen slecht scherm :Y)

Geen dode pixels (bij mij, 1ste exemplaar) geen ghosting, lekker scherp beeld, goede scherpe kleuren, goede lichtopbrengst.. :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad een erg mooie prijs; goeie specs ook. Voor die prijs zou ik een 40 ms verwachten, echter het is maar 20!

Jammer van de niet-aanwezige DVI, maar voor een monitor met dezelfde specs EN DVI zit je eigenlijk al over de 500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Verwijderd schreef op 26 May 2003 @ 12:46:
Inderdaad een erg mooie prijs; goeie specs ook. Voor die prijs zou ik een 40 ms verwachten, echter het is maar 20!

Jammer van de niet-aanwezige DVI, maar voor een monitor met dezelfde specs EN DVI zit je eigenlijk al over de 500 euro.
Ik heb bij Computerland eindhoven 20 TFT's naast elkaar zien staan (tip als je een tft wilt: ga er eens kijken, handig om kwaliteit te meten)

En de kwaliteit van de Acer was vrij scherp, en je zag bijna geen ghosting (3dmark 03 demo)

Op de DELL LCD-1710 en zo'n zwarte neovo met glasplaat na had de Acer zowat de beste beeldkwaliteit. De hercules en de iiyama gingen ook nog, maar bij de rest merkte je wel wat vaker ghosting op of wat onscherpe kleuren.
Dan is de keus snel gemaakt - zeker na het zien van het prijskaartje.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig de LG 1710B daar ook zien staan / mee vergeleken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Verwijderd schreef op 26 May 2003 @ 12:54:
Toevallig de LG 1710B daar ook zien staan / mee vergeleken?
17" NEC LCD 1701 TFT 16ms Zwart/Zilver € 499,-

Deze stond er, en de beeldkwaliteit was zeer mooi, ietsjes scherper als de Acer, maar voor mij de extra 100 euro niet waard.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:08

ko9

zojuist het krantje van Mediamarkt binnen gekregen en daar staat deze in:

Microstar MD7218 18" TFT-monitor
max. resolutie 1280x1024
Adviesprijs: 649,-
Mediamarkt verjaardagsprijs: 399,-

Meer info staat er niet bij, en op google/GoT valt echt helemaal nix over het merk microstar te vinden :?

Iemand die dit toevallig wel kent? kzal morgen zowiezo ff langsgaan bij mediamarkt R'dam. Staat in de folder namelijk dat ze hoge kortingen geven ivm 3 jarig bestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nassor
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
ko9 schreef op 26 May 2003 @ 15:40:
zojuist het krantje van Mediamarkt binnen gekregen en daar staat deze in:

Microstar MD7218 18" TFT-monitor
max. resolutie 1280x1024
Adviesprijs: 649,-
Mediamarkt verjaardagsprijs: 399,-

Meer info staat er niet bij, en op google/GoT valt echt helemaal nix over het merk microstar te vinden :?

Iemand die dit toevallig wel kent? kzal morgen zowiezo ff langsgaan bij mediamarkt R'dam. Staat in de folder namelijk dat ze hoge kortingen geven ivm 3 jarig bestaan
Deze tft verkopen ze al een paar weken voor die prijs in de media markt in den haag... en zoals je al zei, er valt nergens info over die scherm te vinden...
ik zou zeggen, vraag of je hem in de winkel mag uitproberen... in den haag hadden ze dat ding alleen maar op een doos staan...

If an experiment works, something has gone wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net de LG 1710B op m'n werk binnen gekregen en ik moet zeggen dat ik er zeer over te spreken ben. Wel één dode pixel helemaal rechts onder in het scherm, maar absoluut niet storend.

Zit een brakke videokaart in, maar toch is het scherm heel erg scherp. Heb ook nog 2 spellen kunnen checken (Quake2 + 3) en ik merkte niets van Ghosting ondanks dat ik in 800*600 speelde.

Vanavond flink testen met m'n Radeon9700pro en DVI kabel....

Tot nu toe zeer zeker een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd naar je resultaten mrbuilder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 May 2003 @ 16:58:
Ik ben benieuwd naar je resultaten mrbuilder :)
Ok, nu @home en ik moet zeggen dat het echt een super scherm is. Heb Rise of Nations, Bloodrayne, Diablo2 en ET (wolfenstein mod) getest en het draait echt geweldig! Zelf heb ik tot nu toe geen ghosting kunnen ontdekken.

Die dode pixel bleek een hardnekkig stukje vuil te zijn wat er niet met een veeg af ging btw ;-)

Ik blijf erbij; geweldige monitor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een foto van mijn setup zoals beloofd :)
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/i.erkan/imgneovo.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnExPeCtAbLe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09 16:08
Ik ben laatst een dagje bezig geweest met de 18" 2 IBM T860, maar om eerlijkte zijn was het gamen helemaal nix. Het hele scherm vond ik eigenlijk niet echt geweldig, was niet super scherp, trilde een beetje en ghosting.. oh-oh-oh.. en dat voor dat geld. Voeding zat in de monitor, lijkt me ook niet echt slim. Hij zag er wel onwijs gelikt uit. Maar daar hield het ook bij op. Had hem wel analoog aangesloten. Had geen mogelijkheid tot op dvi aansluiten helaas, komt misschien nog. Maar ben er niet echt positief over. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 mei 2003 @ 23:37:
[afbeelding]
..lookin' sharp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Ik heb sinds vorige week woensdag een Acer AL922 19". Ik ga hem morgen terugsturen, want ik ben er niet tevreden mee. Ik zal het proberen toe te lichten dmv een korte review:

Acer 19" TFT Monitor
--------------------------

Ik heb het scherm getest via DVI en DSUB

Fujitsu LCD Panel (25ms)
Specs Panel: http://www.fme.fujitsu.co...displays/pdf/LCD_Overview%
20web.pdf
Specs Acer: http://global.acer.com/products/monitor/al922.htm

Pics:
De kwaliteit van de plaatjes is niet denderend. (geresized en verouderde, geleende :), digicam helaas)

Front:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/afront.jpg

Links:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/alinks1.jpg

Links2:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/alinks2.jpg

Links3: (meer lichtinval)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/alinks3.jpg

Rechts:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/arechts.jpg

Boven:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/aboven.jpg

Achter:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/aachter.jpg

Verpakking:

Monitor zat kant en klaar op de voet, gewikkeld in beschermende folie/plastic, tussen 2 lagen piepschuim in de doos. De rest van de kabels/boekjes etc zat allemaal netjes verpakt, in plastic zakjes, in 2 aparte vakjes in de doos.

Design:

Mooi zilver, cool design. Niks op aan te merken. :)

Kleuren:

Zwart is naar mijn mening zwart. De rest van de kleuren zien er goed uit... geen problemen. Wit daarentegen is naar mijn mening niet echt helemaal wit. Klein beetje Creme... Maar dit is niet storend.
De helderheid is goed in windows. In donkere games, zoals unreal2, moest ik de gamma iets opschroeven om het perfect te kunnen zien.

Geometry:

Geometry is niet 100%.
't scherm trekt linksboven van het midden iets naar links. Zelfde geldt voor de rechterkant, maar dan iets naar rechts.

Kijkhoek:

De kijkhoek is wel ok. Kan zonder problemen m'n kijkhoek van het linkerpunt naar het rechterpunt van het scherm veranderen. Er is dan wel een kleine schaduw zichtbaar, maar niet storend.

So far acceptable, al vind ik het slecht dat de geometry niet 100% is.

Ghosting:
Geen ghosting te bekennen. Niks. Goed dus.

Trails:

Niet goed.. vrij veel trails zichtbaar bij bijwegingen op zwarte/donkere achtergrond.
(minimaal een halve centimeter schat ik) Bovendien flikkert het zaakje nog is op
een erg rare manier. Als ik bv een dosbox open (zwarte achtergrond, grijze letters) en ga slepen dan worden de grijze letters iets donkerder. Dit had ik al eerder gezien bij andere schermen, en vond dat niet zo erg. Wat ik wel erg irritant vind bij dit scherm is dat naast het iets donkerder worden van de letters, het zaakje ook nog is gaat 'flikkeren'. (net of het heel snel licht/donker wordt)
Ik heb gehoord dat dit 'afterglow' wordt genoemd? Al ben ik daar niet zeker van.
Ik ben vanmiddag nog wat schermen wezen testen in een paar winkels en bij geen van alle kon ik het flikkeren reproduceren, wel het iets donkerder worden van de letters.

De trails zijn goed zichtbaar in donkere games. (Unreal 2 bv) Het is naar mijn mening net op het randje om het zaakje nog speelbaar te houden.
Het flikkeren is ook zichtbaar in games en is irritant.
Bij het kijken van Films (DVD of andere formaten) kreeg ik zowat een hartaanval. Door de trails en het flikkeren lijkt het net of ik naar een film zit te kijken waar interlaced frames zijn toegevoegd.
Het ziet er, naar mijn mening, werkelijk niet uit.

De trails en het flikkeren zijn veel minder/bijna niet zichtbaar bij een witte/lichte achtergrond. (3Dmark demo, Wings of Fury bv)

Ik denk dat dit het wel zo'n beetje is. Ik kan het scherm aanraden als je alleen office werk doet. Het is niet geschikt voor games en video. (vanwege het flikkeren en de trails) Ik heb het scherm nu bijna een week in mijn bezit en morgen gaat ie via post terug naar de winkel, zodat ik mijn geld kan terug krijgen. Ik denk dat ik maar een Hitachi 17" of Nec 17" ga testen en, als het bevalt, halen. Aangezien ik de samsung 191t te duur vind.

[edit]
Ik weet niet of jullie de c`t hebben gelezen.
Maar de ADI A715 kwam er niet echt zo vreselijk goed vanaf.
De NEC 1760NX is denk ik toch wel de winnaar. De Acer AL732 en
LG L1710B scoorde welens waar even hoog als de NEC 1760NX in de
beoordeling maar de NEC 1760NX was de snelste en had ook nog de hoogste
lichtopbrengst (17.5 ms & 250cd/m2) waar Acer AL732 (20ms & 220cd/mc2)
en de LG L1710B (31ms & 240cd/mc2) . De beoordeling van de ADI A715
was een stuk minder en is dus eigenlijk totaal niet interessant.
Ook kwam de Viewsonic VG170m er ook niet echt goed vanaf.
Ik snap dit niet. Deze schermen gebruiken, allemaal, hetzelfde paneel. Toch :?
Hoe kan er dan zo'n groot verschil zijn?

[ Voor 13% gewijzigd door Paquito op 27-05-2003 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje tussendoor: Zoals enkele posts hierboven aangegeven ben ik erg tevreden over de LG1710B 17". Ik heb hem via DVI aangesloten en games/applicaties draaien imo perfect.

Ik heb alleen één vraag m.b.t. het kijken van DVD's. Het is echt verschrikkelijk scherp, behalve wanneer de achtergrond wit (bijv. de lucht) of zwart (bijv. nacht) is. De acteurs blijven heel scherp, alleen de achtergrond 'ruist' (? weet het ook niet beter te omschrijven). Het lijkt een beetje op wat je ziet in de bioscoop wanneer er een heel licht stuk te zien is....Weet iemand wat dit zou kunnen zijn en zo ja, hoe ik het kan oplossen?

Sorry voor de vage omschrijving, maar it's the best I could think of.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven- schreef op 27 May 2003 @ 02:09:
Ik heb sinds vorige week woensdag een Acer AL922 19". Ik ga hem morgen terugsturen, want ik ben er niet tevreden mee. Ik zal het proberen toe te lichten dmv een korte review:

Acer 19" TFT Monitor
Naar aanleiding van je review: wat bedoel je precies met trailing? Ghosting maar dan anders? Ik heb de Acer hier ook staan en speel alle games zonder de minste problemen en films afspelen doet ie ook perfect. Al je er echt zulke problemen mee hebt, ligt het denk ik eerder aan jouw specifieke exemplaar van de Acer of aan je instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Mrbuilder: ik denk dat ik nu overtuigd ben :) Het enige nadeel blijft dat hij toch wel effe € 533 kost. Maar je moet er iets voor over hebben ;)

Het voornaamste is dat hij geschikt is voor games, want dat is naast schoolwerk en surfen het meeste dat ik doe op de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hereweare67893
  • Niet online
Na mijn eerste ochtend na mijn examens doorgebracht te hebben met het lezen van deel 4 van dit topic, deel 3 heb ik al gehad, denk ik dat ik voor de Iiyama AS4313UT-BK ga. Nu lees ik in dit topic en is het ook op de site van Iiyama te zien dat deze monitor "end of life" is.

Mijn vraag is nu: Waarom? :? Het is een fantastische monitor, goede prijs, dus waarom ophouden met produceren als er, mijns inziens geen alternatief bij Iiyama voor is?

Meeste topics uit search zijn gedateerd wat wel-DVI geen-DVI betreft. Nu ga ik binnenkort een Radeon 9700n Pro kopen met een DVI aansluiting.

Is het verschil merkbaar tussen een TFT monitor die DVI gebruikt en een TFT monitor die D-sub gebruikt? :? Volgens Tomhardware niet, volgens gebruikers in de search wel.

[ Voor 28% gewijzigd door hereweare67893 op 27-05-2003 10:50 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Raven- schreef op 27 mei 2003 @ 02:09:

Acer 19" TFT Monitor

Ik heb het scherm getest via DVI en DSUB

Verpakking:

Monitor zat kant en klaar op de voet, gewikkeld in beschermende folie/plastic, tussen 2 lagen piepschuim in de doos. De rest van de kabels/boekjes etc zat allemaal netjes verpakt, in plastic zakjes, in 2 aparte vakjes in de doos.

Niets op aan te merken

Design:

Mooi zilver, cool design. Niks op aan te merken. :)

Idem

Kleuren:

Zwart is naar mijn mening zwart. De rest van de kleuren zien er goed uit... geen problemen. Wit daarentegen is naar mijn mening niet echt helemaal wit. Klein beetje Creme... Maar dit is niet storend.
De helderheid is goed in windows. In donkere games, zoals unreal2, moest ik de gamma iets opschroeven om het perfect te kunnen zien.

Niet mee eens, zwart is zeker niet zwart. kijk maar eens 's avonds als je hele kamer donker is naar je monitor op een zwarte achtergrond. Dit viel me op bij de randen van een 16:9 film (breedbeeld), deze randen waren absoluut niet 100% donkerzwart. Er kwam nog licht doorheen, wat ook logisch is. Echter stoorde ik me hier niet aan, het is bijna even donker als mijn vorige 19"Iiyama 903DT.
Wit vind ik wel echt wit, en totaal niet creme.

Geometry:

Geometry is niet 100%.
't scherm trekt linksboven van het midden iets naar links. Zelfde geldt voor de rechterkant, maar dan iets naar rechts.

Totaal niets van gemerkt, bleedoppervlak word 100% opgevult en stond vanaf het moment dat ik hem aanzette perfect ingesteld.

Kijkhoek:

De kijkhoek is wel ok. Kan zonder problemen m'n kijkhoek van het linkerpunt naar het rechterpunt van het scherm veranderen. Er is dan wel een kleine schaduw zichtbaar, maar niet storend.

Kijkhoek is zeker oke! Op lanparty vorig weekend kon iedereen perfect film meekijken.

So far acceptable, al vind ik het slecht dat de geometry niet 100% is.

Ghosting:
Geen ghosting te bekennen. Niks. Goed dus.

Trails:

Niet goed.. vrij veel trails zichtbaar bij bijwegingen op zwarte/donkere achtergrond.
(minimaal een halve centimeter schat ik) Bovendien flikkert het zaakje nog is op
een erg rare manier. Als ik bv een dosbox open (zwarte achtergrond, grijze letters) en ga slepen dan worden de grijze letters iets donkerder. Dit had ik al eerder gezien bij andere schermen, en vond dat niet zo erg. Wat ik wel erg irritant vind bij dit scherm is dat naast het iets donkerder worden van de letters, het zaakje ook nog is gaat 'flikkeren'. (net of het heel snel licht/donker wordt)
Ik heb gehoord dat dit 'afterglow' wordt genoemd? Al ben ik daar niet zeker van.
Ik ben vanmiddag nog wat schermen wezen testen in een paar winkels en bij geen van alle kon ik het flikkeren reproduceren, wel het iets donkerder worden van de letters.

De trails zijn goed zichtbaar in donkere games. (Unreal 2 bv) Het is naar mijn mening net op het randje om het zaakje nog speelbaar te houden.
Het flikkeren is ook zichtbaar in games en is irritant.
Bij het kijken van Films (DVD of andere formaten) kreeg ik zowat een hartaanval. Door de trails en het flikkeren lijkt het net of ik naar een film zit te kijken waar interlaced frames zijn toegevoegd.
Het ziet er, naar mijn mening, werkelijk niet uit.

De trails en het flikkeren zijn veel minder/bijna niet zichtbaar bij een witte/lichte achtergrond. (3Dmark demo, Wings of Fury bv)

Trails zijn zeker goed zichtbaar, maar ik denk dat dit bij elke TFT wel zo zal zijn.
Toen ik hem aanzette voor het eerst en een game ging doen schrok ik ook wel een beetje,
Je moet eraan wennen en als je dat niet wilt bij een CRT blijven. In spellen als shooters merk je het wel als je snel beweegd, maar ik moet zeggen dat ik er na een paar dagen alweer aan gewend ben en het niet meer storend vind.
Overigens; met spellen zoals C&C:Generals merk je hier niets van.

In films zoals Taxi3 (waar heel veel camerabewegingen inzitten) heb ik interlacing gemerkt. Een klein beetje storend maar ik dacht eigelijk dat dit aan de rip lag.
Gisteravond nog een andere rustigere film gezien (The Hunted) en deze was perfect te volgen, totaal geen interlacing... Dus ik ben er qua films nog niet uit.

Het flikkeren:
Als hij op 60Hz staat is het flikkeren zichtbaar op een blauwe achtergrond, de rest van de kleuren niet. Op 75Hz staat het beeld superstil en flikkert het nergens meer.
In games totaal geen last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 May 2003 @ 23:37:
[afbeelding]
Dit ziet er echt strak uit zeg _/-\o_ .

Super gewoon !!!

Raven welke nec ga je dan testen ? De NEC1760NXBK ??
X-t-r-e-m-e schreef op 24 May 2003 @ 19:39:
Bij mijn weten alleen de kleur. Het enige verschil zou het wel of niet ontbreken van de DVI aansluiting kunnen zijn. Maar volgens mij is dat niet het geval. Dus ja, ik denk alleen de kleur. Pic's van mijn NEC komen nog.
Heb je de pic's al gemaakt ! Zie namelijk er weinig van in dit topic , dus als jij met de foto's zou willen komen heel graag _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Ik heb ook pics van mn Acer AL 707 setup, zal die straks ook even sharen als ik thuis ben

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nassor
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
Ik snap dit niet. Deze schermen gebruiken, allemaal, hetzelfde paneel. Toch :?
Hoe kan er dan zo'n groot verschil zijn?
Het verschil tussen deze schermen zit dus niet in de panelen (zijn het zelfde) maar in de elektronica... Net als met grafische kaarten is er een soort reference design, of manier om die scherm aan te sturen, maar het is aan ieder fabrikant om zo goed mogelijk de scherm te benutten... Als de fabrikant van de scherm goedkopere elektronica/onderdelen of mindere beeldverwerkings algoritmen gebruikt dan verschilt het qualiteit van het uiteindelijk produkt... Het is dus de implementatie dat bij sommige fabrikanten fout gaat...

If an experiment works, something has gone wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

Heeft er iemand ervaring met 'n "HP 1720" TFT 17" monitor met betrekking tot games?

Hij heeft 'n response time van 40 ms (up and down) .. dit vertaald zich in hoeveel frames per second maximum? (k had ooit een formule gezien waarmee je adh van een response time de max fps kon berekenen... maar ik vind het niet terug...)

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hereweare67893
  • Niet online
shaidar schreef op 27 May 2003 @ 13:40:
Heeft er iemand ervaring met 'n "HP 1720" TFT 17" monitor met betrekking tot games?

Hij heeft 'n response time van 40 ms (up and down) .. dit vertaald zich in hoeveel frames per second maximum? (k had ooit een formule gezien waarmee je adh van een response time de max fps kon berekenen... maar ik vind het niet terug...)
Ah, je hebt het al gevonden :+
40ms komt overeen met 25fps, wat af te leiden valt uit deze tabel: FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/02)

[ Voor 11% gewijzigd door hereweare67893 op 27-05-2003 13:41 . Reden: mis ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.