TFT/Gamen - the final episode part 4.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.889 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

@ Judge80:

In die review van Ome Tom waar jij het over hebt valt het voordeel anders niet uit naar de Iiayma, maar naar deHitachi.

Deze quote uit de review van de NEC 1760V / 1760NX, die hetzelfde 16 ms paneel hebben als de Hitachi CML174SWX(B):
[...]

Compared to the display you get on the Iiyama AS4314UTG, images on the 1760V lack detail in the shady parts (photos, games, test charts). Still, the colors are lovely on the whole, radiant even, and make it seem as if the Iiyama has a slight haze on it.

For games, the conclusion is the same as for the CML174SXW. There is practically no afterglow, but there is even less (which is not to say none) on the Iiyama. In spite of this, the NEC beats the Iiyama because its images are better, much closer to a CRT than on the AS4314UTG.
't-Is maar wat je belangrijker vind lijkt mij.

Overigens: ik vind dat het wel eens tijd wordt voor een overzicht van (producenten van) dezelfde panelen bij de verschillende merken en types monitoren. Hierboven staan er dus al 3 genoemd, en volgens bij komt dat 16 ms paneel erg veel voor. Laat je niet afleiden door de specs van monitor-fabrikant: die poetsen de boel nogal eens op terwijl het echt om hetzelfde paneel gaat. Wel handig als je ff de bron vermeld; het vermoeden moet wel bevestigd zijn (dus niet: "lijkt er op / zelfde behuizing").

Iemand handig met tabelletjes?

Mooi zitten? Barcelona chair!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
Twijfel nu tussen de volgende twee monitoren:

LG L1710S (analoge vga-ingang) € 516,00
LG L1710B (analoge en digitale vga-ingang) € 551,00

Op het moment heb ik geen digitale vga-poort op mijn videokaart (geforce 2MX) maar ben van plan om binnen een jaar een nieuwe videokaart te kopen. Is het verstandig om voor 35 euro meer de monitor met digitale ingang te nemen of is dat geen 35 euro waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Hitachi CML 174 SXWB ik ben eigenlijk best wel tevreden over de prestaties van de monitor.
Ik heb mijn monitor aangesloten op de DV-I uitgang van mijn videokaart.
Alleen als ik nu een film kijk of een webpagina en ik bekijk deze op een gewone CRT monitor valt het mij op dat op mijn TFT scherm de kleuren veel lichter zijn. Zo is het paars hier van het forum veel donkerder op een CRT dan op mijn TFT.
Als ik nu het scherm (TFT) naar achter kantel dan worden de kleuren op mijn TFT ook donkerder, zo zou ik ze graag willen hebben maar dan als mijn beeld recht staat.
Als ik de brightness aanpas dan wordt het beeld wel donkerder maar dat vind ik niet mooi.
Met welke instellingen zou ik hier wat aan kunnen veranderen, heb al zitten kloten maar ik krijg ze niet zo als ik wil.
Ik zou denk ik iets aan het contrast moeten veranderen maar dat kan ik op mijn monitor zelf niet instellen omdat deze op mijn DV-I uitgang zit aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 09:30:
Ik heb een Hitachi CML 174 SXWB ik ben eigenlijk best wel tevreden over de prestaties van de monitor.
Ik heb mijn monitor aangesloten op de DV-I uitgang van mijn videokaart.
Alleen als ik nu een film kijk of een webpagina en ik bekijk deze op een gewone CRT monitor valt het mij op dat op mijn TFT scherm de kleuren veel lichter zijn. Zo is het paars hier van het forum veel donkerder op een CRT dan op mijn TFT.
Als ik nu het scherm (TFT) naar achter kantel dan worden de kleuren op mijn TFT ook donkerder, zo zou ik ze graag willen hebben maar dan als mijn beeld recht staat.
Als ik de brightness aanpas dan wordt het beeld wel donkerder maar dat vind ik niet mooi.
Met welke instellingen zou ik hier wat aan kunnen veranderen, heb al zitten kloten maar ik krijg ze niet zo als ik wil.
Ik zou denk ik iets aan het contrast moeten veranderen maar dat kan ik op mijn monitor zelf niet instellen omdat deze op mijn DV-I uitgang zit aangesloten.
je kan toch gewoon bij kleurbeheer je kleuren iets aanpassen en bij geforce kaarten kun je het ook bij geforce menutje instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pang
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10 07:17
EmilneM schreef op 14 mei 2003 @ 08:00:
Twijfel nu tussen de volgende twee monitoren:

LG L1710S (analoge vga-ingang) € 516,00
LG L1710B (analoge en digitale vga-ingang) € 551,00

Is het verstandig om voor 35 euro meer de monitor met digitale ingang te nemen of is dat geen 35 euro waard?
Je krijg trouwens bij de 1710b ook een usb hub erbij misschien maakt dat je keuze iets makkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-12-2022

Sweet

Ik sluit me aan bij Mozes,

Het is hoog tijd dat er een overzichtstabel komt waarin getoond wordt welke fabrikanten welke panels gebruiken. Zelf lullen ze volgens mij maar wat in de lucht.

Het valt me trouwens ook op dat we voor een goeie review constant op de ouwe tests van Ome Tom teruggrijpen. Het lijkt wel of de reviewers helemaal niet in de gaten hebben om welke info de consumenten (wij dus) zitten te springen. Zo om de zoveel maanden een review schiet niet op. Referentiemonitoren moeten er komen en iedere week een test >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 mei 2003 @ 23:01:
[...]

dit is flauwekul.
Lang verhaal, waardoor ik wat wijzer ben geworden ;)
MHzzzz Idd.. Dat Lcdschermpje was gevergeten, maar je hoort er best weining van... Misschien komt omdat door de Hitachi blindheid B) die veroorzaakt zijn door zijn best goede resultaten? En btw zijn prijs enpixelgarantie...

@ Masselink
Heb je die Fotos al kunnen maken van dat Neova K19 schermpje met een blikje of iets dergelijks er naast.... Ben wel beniewt hoe groot hij nu echt is van buitenrand tot buitenrand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 18:08

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Sweet schreef op 14 May 2003 @ 09:57:
Ik sluit me aan bij Mozes,

Het is hoog tijd dat er een overzichtstabel komt waarin getoond wordt welke fabrikanten welke panels gebruiken. Zelf lullen ze volgens mij maar wat in de lucht.
Wat ik ook wel eens zou willen weten, is hoeveel van de electronica die het beeld bepaalt eigenlijk níet in dat gebruikte panel zelf zit. Ergens een paar pagina's terug zat ik er al druk op los te filosoferen dat idd bijna alle 16ms schermen het zelfde panel gebruiken, maar er d.m.v. electronica bijv. meer kleuren uit weten te halen. Hitachi heeft naar eigen zeggen een manier om op een 2097152 kleuren scherm toch nog 16 miljoen kleuren weer te geven. Maar hoe werkt dat? Ik denk dat het iets te makkelijk geredeneerd is om te zeggen dat alle schermen met dezelfde panels, het zelfde beeld geven (van CRT's weet ik bijvoorbeeld zeker dat dezelfde buizen in andere monitoren toch enorm verschillend zijn in beeldkwaliteit, frequenties e.d. dat komt natuurlijk door de electronica er om heen).
Vandaar dat ik ook toen al riep: tijd dat bijv. Tom eens met een goede technische review en uitleg met vergelijking komt, want m.n. de papieren tijdschriften maken vaak klakkeloze tabelletjes met de door de fabrikant opgegeven specs en die kloppen vaak van geen kanten zoals we allemaal weten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez

Mosez

Watermanager

Belangrijke nuancering, mee eens. Ook belangrijk: de electronica die ervoor ervoor zorgt dat je niet-native resoluties kunt draaien. Naar verluid is dit bij de Hitachi CML17SWX bijvoorbeeld ook erg goed (belangrijk voor gamers), maar dit is eerder uitzondering dan regel.

Toch vraag ik mij af of het niet allemaal een factor van het paneel is, m.a.w: of monitorfabrikanten echt zoveel tijd en energie steken in het ontwikkelen van eigen circuits. Ik stel me zo voor dat een paneel compleet met electronica komt, en de monitorfabrikant gooit er een leuk jasje omheen en verzint een mooi OSD-menuutje. Ome Tom verwijst overigens gewoon naar eerdere reviews op het moment dat het om hetzelfde paneel gaat: ".... alles voor monitor X geldt ook voor monitor Y".

Wat betreft die techniek: Tom gaat uitgebreid in op de verschillen in gebruikte techniek bij de panelen (TN + film, IPS, MVA). Op zich erg verhelderend, maar daar houdt het dan ook wel op.

[ Voor 62% gewijzigd door Mosez op 14-05-2003 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez

Mosez

Watermanager

edit:
Damn, verkeerde knop.

[ Voor 96% gewijzigd door Mosez op 14-05-2003 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 09:39:
[...]

je kan toch gewoon bij kleurbeheer je kleuren iets aanpassen en bij geforce kaarten kun je het ook bij geforce menutje instellen.
Dubbelpost.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 mei 2003 @ 09:39:
[...]

Ik heb een Ati Radeon 8500 en bij de instellingen kan ik alleen een optie vinden om de brightness aan te passen net als op mijn monitor zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

`lekker zo dubbelpost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Laatst online: 01-10 21:29

Masselink

Voor de dorst

Ik heb iets gevonden wat me helemaal niet bevalt aan mijn Neovo K-19 !

Ik kan de centerspeaker er niet meer op zetten.

[ Voor 1% gewijzigd door Masselink op 14-05-2003 12:31 . Reden: typo ]

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweet
  • Laatst online: 08-12-2022

Sweet

Ik zeg ducktape Masselink.

Heb overigens absoluut geen kritiek op de reviews van Ome Tom. Dat zijn de besten in mijn ogen. Er zijn er wat de LCD's aangaat echter veel te weinig van en de andere testers laten het helemaal afweten of produceren iets dat het aanschouwen niet waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar verder wil je heb zeker niet meer kwijt he masselink :P ? Darn.. ik ben bang dat ik (als ik die Neovo k19 koop) het gevoel heb dat ik minder beeldscherm heb!?!? Hang nu achter een Dell 19ich flatron en echt wauwie mooi beeld. Maar ik ga strax op kamers en dan kan dat plaats/enegie zuipende traag kanon niet meer op me kamer :'(.
Heb je dus nog dat pic. gemaakt met een vergelijk object? Fles spa/blikje zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Mosez schreef op 14 May 2003 @ 00:49:
@ Judge80:

In die review van Ome Tom waar jij het over hebt valt het voordeel anders niet uit naar de Iiayma, maar naar deHitachi.

Deze quote uit de review van de NEC 1760V / 1760NX, die hetzelfde 16 ms paneel hebben als de Hitachi CML174SWX(B):

[...]

't-Is maar wat je belangrijker vind lijkt mij.
[quote]

het is idd een keuze..
maar de keuze lijkt me simpel als je wilt gamen..
IIyama=
-nog minder afterglow/ghosting
-vertoont aanzienelijk meer detail in games
-lagere prijs.

tegenover de hitachi=
-leunt meer aan tegen een crt qua kleur. (verschil is trouwens niet zo huge)
-pixel perfect garantie

dusja, je kunt met beide niets mis doen offcourse...
maar hardcore gamers zullen meer aan hun trekken komen op die IIyama dan op die hitachi als je net afstapt van een high end crt monitor(ivm met detail niet met kleuren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cimbom
  • Laatst online: 26-04-2024

cimbom

Just Kidding

Iiyama heb je ook pixel perfect garantie voor 2 weken. Dit niet van iiyama zelf.
Maar van winkel paradigit die dat monitor verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 12:01

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Mycom geeft ook dacht ik zo'n garantie op Iiyama schermen :), i.i.g. in breda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote
het is idd een keuze..
IIyama=
-lagere prijs.
[/quote]

Ik zie in de review staan dat "Compared to the display you get on the Iiyama AS4314UTG, images on the 1760V lack detail in the shady parts"
Waar staat dat er "aanzienelijk meer detail in games" is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilneM
pang schreef op 14 May 2003 @ 09:50:
[...]

Je krijg trouwens bij de 1710b ook een usb hub erbij misschien maakt dat je keuze iets makkelijker
Zoiets las ik ook........maar op lgelectronics.nl staat weer dat deze er niet bij zit.

Ga denk ik voor de 1710B omdat ik er later misschien spijt van krijg als ik geen digitale vga heb op mijn monitor en wel op mijn videokaart.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Verwijderd schreef op 14 mei 2003 @ 14:09:
maar hardcore gamers zullen meer aan hun trekken komen op die IIyama dan op die hitachi als je net afstapt van een high end crt monitor(ivm met detail niet met kleuren)
Dat is imho onzin.
Ik was redelijk hardcore qua gamen maar detail is geen issue.
Neem Quake3, je stelt deze in zodat alles eruit ziet als een lollie, dan is detail en kleur niet belangrijk. (alle detail is uit)

Niet hardcore gamers spelen juist met alle detail aan.
Maarja wat is hardcore ;)

Ik heb zelf een Hitachi maar ook Quake3/UT op een Dell FP2000 is goed te doen, met wat ghosting.

[ Voor 3% gewijzigd door Redje op 14-05-2003 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:03

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik ben van plan om mijn huidige 2x 21" CRT multi-monitor setup te vervangen door een opstelling van één 20" TFT met aan weerszijden 17" TFT's in portrait mode. De 20" TFT gaat een ViewSonic VX2000 worden. De specs van dit apparaat zijn best wel ok: 250 cd/m2 helderheid, 600:1 contrastratio, 170°/170° kijkhoek en 25ms response.

Ik weet nog niet helemaal welke 17" LCD's ik ga nemen. De ViewSonic VP171b voldoet aan al mijn eisen maar is nog niet in Europa verkrijgbaar. Wat ik zoek:

- Goede specs, vergelijkbaar met de VX2000
- Dunne monitorrand
- Pivot/portretfunctie
- DVI-ingang
- Zwarte of grijs/zilvere behuizing (geen beige)
- 17" diagonaal, 1280x1024 resolutie

Vaak wordt niet expliciet vermeld of een pivot/portretstand (on)mogelijk is. Heeft iemand een idee welke TFT's nog meer aan mijn eisen voldoen? Ik zoek zoiets als een NEC-Mitsubishi LCD1760NX of een Samsung 171N maar dan wel kantelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Femme:

Wat dacht je van een Samsung 172T? Heeft goede specs, dunne rad, Pivot, DVI, zwart of zilver-grijs, en 17"1280x1024. Kortom, voldoet aan alle eisen die je stelt :P. Voor slechts 600 euro (give or take a few :P ) is hij van jou. Maar volgens mij is geld geen probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De 172T is dus pivotbaar? Dan denk ik dat het een Samsung 172T gaat worden. Het platte geen-frutsels-design past ook goed bij de ViewSonic VX2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Oeps, ben bang dat ik me vergist heb :X

http://www.modfactor.com/...sung172T/Samsung172t.html
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1780

Beide reviews zie je dat het scherm enorm flexibel is, maar volgens de bovenste review een soort pivot. Moet je zelf maar even kijken naar de linkjes, zelf zou ik heb een mooie aanvulling vinden van die 20" TFT die je neemt.

Vraagje, waarom geen 20" van Samsung? Zie sig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Omdat die Samsung nog niet leverbaar is. De ViewSonic heeft goede specs en een aantrekkelijke prijs (1570 euro in Nederland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Hm, is inderdaad best aantrekkelijk ja :) Maar goed, samsung 172T is pracht scherm maar helaas geen pivot zo te zien. Wel erg flexibel, maar niet de pivot functie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie hier nog steeds veel discussie over 17 inch TFT schermen. Heb nu de Acer 19 inch AL 922 en zou nooit iets kleiners meer willen!! Waarom kleiner nemen als je voor bijna hetzelfde geld een beeldscherm kunt krijgen dat vrijwel gelijk staat aan een 21inch CRT... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 20:34:
Zie hier nog steeds veel discussie over 17 inch TFT schermen. Heb nu de Acer 19 inch AL 922 en zou nooit iets kleiners meer willen!! Waarom kleiner nemen als je voor bijna hetzelfde geld een beeldscherm kunt krijgen dat vrijwel gelijk staat aan een 21inch CRT... :P
weet niet of dat laatste helemaal klopt.

Hoor ook vaak dat je een 15`tft kan vergelijken met een 17`crt, maar in hoevere klopt dit? Heb zelf het idee dat een 15`tft toch echt kleiner is qua beeld oppervlak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje.

Ik speel zelf spellen op mijn computer maar ze zeggen dat je dan een tft van ongeveer tussen de 15 ms en 20 ms moet hebben.
Als je er boven zit wordt er gezegd dat je tft dan te traag is om bijvoorbeeld kogels in beeld te krijgen dat je die dan langzaam ziet gaan.
Weet iemand of dat zo is dat als je boven 20 ms zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Verwijderd schreef op 14 mei 2003 @ 20:41:
[...]

weet niet of dat laatste helemaal klopt.

Hoor ook vaak dat je een 15`tft kan vergelijken met een 17`crt, maar in hoevere klopt dit? Heb zelf het idee dat een 15`tft toch echt kleiner is qua beeld oppervlak
Het klopt ook niet helemaal.

We nemen een behoorlijke 17" CRT. Viewable area is dan meestal 16"
We nemen een 15" TFT. Viewable area is dan 15".

Kortom, het wordt vaak zo gezegd, maar klopt niet echt helemaal.

In het voorbeeld dus ook wat jij quote van een 19" TFT gelijk aan 21" CRT

21" CRT = 20" viewable
19 TFT = 19" viewable

Kortom, niet helemaal nee maar je kan het zo wel het beste vergelijken denk ik. Een 21" inch TFT is namelijk niet gelijk aan 21" CRT, zou een schande zijn voor de TFT :P
Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 20:49:
Vraagje.

Ik speel zelf spellen op mijn computer maar ze zeggen dat je dan een tft van ongeveer tussen de 15 ms en 20 ms moet hebben.
Als je er boven zit wordt er gezegd dat je tft dan te traag is om bijvoorbeeld kogels in beeld te krijgen dat je die dan langzaam ziet gaan.
Weet iemand of dat zo is dat als je boven 20 ms zit.
Lees het topic eens door en dan weet je het :P

Zal ff kleine beschrijving geven. Veel TFT's die hier ter sprake komen hebben meestal reactiesnelheid van 25 ms, bijv de samsung 172T. Toch wordt deze TFT erg aangeraden door tomshardware (zie topicstart voor review link). Dus nee, 20 ms is niet perse nodig

[ Voor 34% gewijzigd door We Are Borg op 14-05-2003 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilneM
Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 20:34:
Wat de prijs betreft ben ik het totaal niet met je eens, er zit wel degelijk een aardig prijsverschil tussen 17'' en 19'' TFT. Daarnaast zijn de 17'' schermen verder ontwikkeld.....reactietijd ligt vaak nog lager. Ook vind ik 1280x1024 op een 19'' veel te groot, er zijn nog weinig 19'' TFT's die een hogere native resolutie hebben. Van 17'' TFT's is ook nog eens meer testmateriaal aanwezig zodat je een betere keuze kunt maken.

Kortom, het is nu nog relatief voordeliger om een 17'' TFT aan te schaffen, waarschijnlijk is dit over een jaar anders. 17'' TFT is net iets kleiner dan 19'' CRT dus zeer acceptabel.

[ Voor 9% gewijzigd door EmilneM op 14-05-2003 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een TFT scherm alleen ik heb er helaas geen verstand van. Maar k wil er graag games op spelen zoals C&C generals en Sof 2 enz please help me maximale kosten mogen niet boven de 900,- euro komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 09:45:
Ik ben op zoek naar een TFT scherm alleen ik heb er helaas geen verstand van. Maar k wil er graag games op spelen zoals C&C generals en Sof 2 enz please help me maximale kosten mogen niet boven de 900,- euro komen
Euhm, heb je deze hele topic al gelezen, als ik vragen mag? Kweet het: tis best veel, maar vooral als je er niet veel verstand van hebt, is het toch erg handig (lees: verstandig ;) ) om deze topic eens goed door te nemen. Je zult zien dat iedereen je straks wel weer een ander merk/type TFT aanraadt, dan weet je dus helemaal niet meer wat je moet nemen en waar je op moet letten. Lees gewoon eerst es even en bekijk welke TFT's het beste 'in de smaak' vallen voor de meesten (zijn meestal wel TFT's die zeer geschikt zijn om mee te gamen).

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_master
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-10 15:15
Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 09:45:
Ik heb mij een 15" medion TFT'je van de Aldi gehaald (niet goed, geld terug, dus waarom niet proberen? ;) ), maar ik vind dat je veel waar voor je geld krijgt _/-\o_ ...'k weet niet hoe het zit met dat 17"-modelletje, en/of je die nog ergens kan vinden, maar ik heb alleszins een prachtig helder beeld, geen last van dode pixels of ghosting en kan perfect gamen...voor slecht 285€ of zoiets. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
Mr Vanz, misschien heb je hier wat aan:

Ik heb zelf ook een Iiyama AS4314UT (nieuwe generatie met de G), 20ms, 500:1.

Windows draait op 1280x1024 en kleuren en helderheid is echt super, 3x mooier dan mijn vorige Sony S71R en scherper.

Bij gamen, game je meestal niet op 1280x1024 maar in de meeste gevallen op 1024x768 (wat ik ook altijd doe)....

1280x1024 is een 5:4 verhouding. 1024x768 is een 4:3 verhouding.
Als je gamed op een resolutie van 1024x768 dan moet de TFT scherm pixels gaan samenvoegen (omdat een TFT scherm maar één vaste resolutie heeft).
5:4 is ook vierkanter dan 4:3, hij moet het beeld ook weer wat hoger maken, vandaar dat het niet zo mooi is, dus ook die vage lijntjes soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 16:08:
[quote
het is idd een keuze..
IIyama=
-lagere prijs.
Ik zie in de review staan dat "Compared to the display you get on the Iiyama AS4314UTG, images on the 1760V lack detail in the shady parts"
Waar staat dat er "aanzienelijk meer detail in games" is mij een raadsel.[/quote]

heb je wel eens de beelden vergeleken? je ziet duidelijk bij bv ut2003 dat de textures van een rots en de lucht heel vaag zijn, en duidelijk minder scherp zijn...of dat door de minder kleuren komt die een hitachi weergeeft weet ik niet.
maar voor mensen die van een high end crt komen, en hun games liefst in hoog detail spelen gaan dit wel zeker merken op die hitachi, en niet op die IIyama, want die geeft perfect de detail weer.

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 13:15:
[...]
maar voor mensen die van een high end crt komen, en hun games liefst in hoog detail spelen gaan dit wel zeker merken op die hitachi, en niet op die IIyama, want die geeft perfect de detail weer.
Dat zeg je zeker niet 'toevallig' omdat je zelf een IIyama hebt?? :X ;)
Ik had een hele goede Philips crt monitor (heb ik trouwens nog steeds), dus ik heb denk ik wel recht van spreken als ik zeg dat die Hitachi perfect beeld geeft, dus OOK m.b.t. de details. In games merk ik wel dat ik de gamma e.d. wat hoger moet zetten, om die details zo goed mogelijk te kunnen zien. Maar wat details betreft tijdens gamen heb ik echt geen klagen.

En dat zeg ik uiteraard niet omdat ik zelf een Hitachi heb... O-)

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillerBeeForEver schreef op 16 May 2003 @ 13:46:
[...]

Dat zeg je zeker niet 'toevallig' omdat je zelf een IIyama hebt?? :X ;)
Ik had een hele goede Philips crt monitor (heb ik trouwens nog steeds), dus ik heb denk ik wel recht van spreken als ik zeg dat die Hitachi perfect beeld geeft, dus OOK m.b.t. de details. In games merk ik wel dat ik de gamma e.d. wat hoger moet zetten, om die details zo goed mogelijk te kunnen zien. Maar wat details betreft tijdens gamen heb ik echt geen klagen.

En dat zeg ik uiteraard niet omdat ik zelf een Hitachi heb... O-)
of ik nu een IIyama crt heb of niet, maakt nix uit denk ik zo...

http://www17.tomshardware...0030109/images/ut2003.jpg
hier zie je duidelijk dat er veel minder detail is op die hitachi.
"On the left, the Iiyama AS4314UTG; on the right, the Hitachi CML174SXW. As in the following photos, the photo taken greatly exaggerates that actual rendering. However, it translates our claim quite clearly. The Hitachi screen produces an image that is much better contrasted but which looses a lot of shading in the paler shades of the image, as well as in the sky. "

contrast op die IIyama kun je altijd nog wel clearer krijgen.

en

http://www17.tomshardware...30109/images/ut2003_2.jpg

"On the left, the Solarism LM1711; on the right, Hitachi's CML174SXW. The edge of the screen in this part of the UT2003 is more legible and more detailed on the Solarism screen than on the Hitachi. "

I mean, hier zie je bijna nix van detail op die muren bij de hitachi.
zou sterk zijn als jouw hitachi dat wel weergeeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nassor
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
In de nieuwe c't (juni 2003) lees je dat de volgende 17" 16ms tft's goed door de tests komen:

Acer AL732
LG Flatron L1710B
Nec Multisync 1760NX

In de meeste tests van het tijdschrift komen ze gelijk uit, maar de LG tft komt toch net iets slechter uit deze test omdat het schakeltijd (time-rise + time-fall) en de beeld interpolatie iets slechter waren dan de rest.

De andere modellen die ze in deze artikel hebben getest waren:
ADI A715
Benq FP767
Videoseven L17M
Viewsonic VG170m.

En een leuk extratje, al deze tfts gebruiken een TN paneel van AU Optronics.

If an experiment works, something has gone wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04 12:36
Femme schreef op 14 May 2003 @ 17:35:
De 172T is dus pivotbaar? Dan denk ik dat het een Samsung 172T gaat worden. Het platte geen-frutsels-design past ook goed bij de ViewSonic VX2000.
De 172T heeft geen pivot. En dan neem ik aan dat je 'pivot' bedoeld zoals de 191T wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo dan, vandaag mijn nieuwe prolite 430S terug gebracht aangezien er rechtsonderin hele kleine streepjes te zien waren, op zich te begrijpen bij een TFT maarr (in mijn ogen) zeer hinderlijk omdat het niet consequent in het hele scherm zat. Uiteindelijk heb ik er vier bekeken en alle vier hetzelfde probleem, rechtsonderin de hoek is de kleur niet egaal, in de rest van het scherm wel. Alle andere TFT's die ik heb gezien hebben dit probleem niet en uiteindelijk ben ik de winkel uitgegaan met een AS4314UTG, ik moet zeggen dat het beeld mooier is dan de 430S (en minstens net zo mooi als de 180P2 die ik op mijn werk gebruik).

Een van de nadelen van de AS4314 heb ik ondervonden is dat deze alleen standaard resoluties ondersteund, C&C Generals speelde ik in 1280x960 mode maar dat kan deze niet aan, wel 1024x768.

De 430S is qua design mooier met kleine randen maar met een dergelijke afwerking doet de AS4314 in mijn ogen beter aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allen...

Ik heb het hele topic doorgespit....maar nu weet ik nog steeds niet wat ik moet kopen.
Ik wil graag een zwarte tft met een snelle responstijd...merk maakt me niet zo gek veel uit, als ik er maar goed games op kan spelen......
Wie kan mij het laatste zetje geven.... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ome Aad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 May 2003 @ 11:22:
Hoi allen...

Ik heb het hele topic doorgespit....maar nu weet ik nog steeds niet wat ik moet kopen.
Ik wil graag een zwarte tft met een snelle responstijd...merk maakt me niet zo gek veel uit, als ik er maar goed games op kan spelen......
Wie kan mij het laatste zetje geven.... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ome Aad
als je het topic goed hebt doorgelezen zou je toch moeten weten dat 9 van de 10 gamers de Iiyama AS4314UTG kiest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-10 21:07
Ik heb net een 15" tft besteld, namelijk de iiyama prolite e380s. Bij de paradigit hadden ze een aantal TFT's op een rij gezet, en deze sprong kwa brightness en contrast er echt tussen uit. De responstijd van 23ms leek me ook wel aardig. Het enige nadeel is dat er geen DVI ingang op zit, maar dat neem ik voor lief.
Hebben er mensen ervaring hoe deze TFT in games presteert? Ik denk zelf dat het wel goed zit, maar ik dacht dat even vragen geen kwaad kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilneM
Na lang wikken en wegen over welke 17'' TFT ik nou zou nemen ben ik gegaan voor de LG L1710B omdat deze overal goed uit de reviews/tests kwam en één van de betere monitoren in de 500-600 euro categorie is. Daarnaast spraken de dunne randen en de zwart-zilveren look mij erg aan.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.kwaaitaal/GOT/L1710B.jpg

Net de monitor binnengehad en eerste indruk is erg goed. Ik heb hem analoog aangesloten omdat ik geen DVI-poort op mijn huidige videokaart heb. Heb bewust voor de L1710B (analoog + DVI) ipv L1710S (alleen analoog) gekozen omdat ik binnen een jaar waarschijnlijk wel een nieuwe videokaart met DVI aanschaf. DVI-kabel zat er trouwens wel netjes bij, net als een netspanningskabel en analoge videokabel. Daarnaast vond ik nog een USB-kabel voor de ingebouwde USB-hub in de doos.

Toen ik hem aansloot was het beeld gelijk erg scherp en de kleuren kwamen erg natuurlijk over. Moet nog even in de instellingen kijken.......misschien dat ik hem nog beter krijg. Ben trouwens benieuwd hoe het beeld er uitziet op een videokaart met DVI-aansluiting.

Direct even spelletje (Battlefield 1942 op 1024x768 ipv 1280x1024) en filmpje (DivX) geprobeerd, geen ghosting te bekennen en beeld erg scherp, ook battlefield was aangenaam scherp op een resolutie ongelijk aan de native resolutie.

Ook even dead-pixel test uit de openingspost geprobeerd........nog geen dooie pixel kunnen herkennen.

Eerste indrukken van het scherm zijn dus erg positief, maar heb hem pas net aangesloten en moet dus nog het nodige proberen, wat instellingen betreft.

[ Voor 13% gewijzigd door EmilneM op 17-05-2003 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Verwijderd schreef op 17 May 2003 @ 12:01:
[...]

als je het topic goed hebt doorgelezen zou je toch moeten weten dat 9 van de 10 gamers de Iiyama AS4314UTG kiest
8)7 Dacht ut niet! Het zijn er wel veel ja, maar 9 van de 10?! Beetje overdreven he... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilneM
Is het nodig om voor het beschermen van je TFT-display een screensaver te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
Gewoon scherm laten uitschakelen na 5 of 10 min geen muisbeweging/toetsenbordaanslagen.

En als je van je computer loopt en denkt lang weg te blijven gewoon je scherm uitzetten.
EmilneM schreef op 17 May 2003 @ 18:11:
Is het nodig om voor het beschermen van je TFT-display een screensaver te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilneM
The Conman schreef op 17 May 2003 @ 18:45:
Gewoon scherm laten uitschakelen na 5 of 10 min geen muisbeweging/toetsenbordaanslagen.

En als je van je computer loopt en denkt lang weg te blijven gewoon je scherm uitzetten.

[...]
Gaat mij erom of het nodig is of niet.......is er bij de TFT-techniek uberhaupt kans op inbranden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 15:34
Met de search vind ik op "TFT Inbranden" toch redelijk veel topics waar dit in word gevraagd/beschreven/uitgelegd etc...

Quote uit dit : TFT scherm inbranden? topic:
in het boekje staat dat het TFT-scherm kan 'inbranden' maar dat dit beeld na verloop van tijd weer langzaam zal verdwijnen.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@EmilneM: Ik heb dit schermpje ook al een tijdje op het oog naast de Iiyama AS4314UTG. Kun je misschien wat pics posten van je scherm in actie?

De LG L1710B is kwa vormgeving veel mooier dan de AS4314UTG. Vandaar ook dat mijn voorkeur uitgaat naar dit scherm. Het enige nadeel is dat er nog zo weinig persoonlijke reviews van te vinden zijn in dit topic.

Heb je toevallig ook nog vergeleken met andere schermen voordat je de LG kocht??

Vast bedankt :)

Waar kan ik trouwens een goede online review vinden :?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2003 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bah...ik wil ook 17"TFT kopen met responstijd van 16ms...maar welke nou nemen...zijn toch allemaal zelfde beeldbuizen..je zal dan bijna verwachten zelfde kwaliteit..
Allemaal ook zelfde prijsklasse....circa 500 euro...en allemaal beetje zelfde design (ik wil wel dunne randen om monitor heen..)
Duz welke moet ik nemen en waarom? iiyama omdat die (schijnt) betere beeldkwaliteit te hebben..adi omdat iedereen daar zuperpositief over is...Nec...omdat het goed merk is...en welke heb je nog meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilneM
Verwijderd schreef op 18 mei 2003 @ 12:17:
@EmilneM: Ik heb dit schermpje ook al een tijdje op het oog naast de Iiyama AS4314UTG. Kun je misschien wat pics posten van je scherm in actie?

De LG L1710B is kwa vormgeving veel mooier dan de AS4314UTG. Vandaar ook dat mijn voorkeur uitgaat naar dit scherm. Het enige nadeel is dat er nog zo weinig persoonlijke reviews van te vinden zijn in dit topic.

Heb je toevallig ook nog vergeleken met andere schermen voordat je de LG kocht??

Vast bedankt :)

Waar kan ik trouwens een goede online review vinden :?
Een paar reply's terug heb ik al mijn bevindingen over dit scherm gepost. Ik heb helaas geen digicam zodat ik op het moment ff geen pics kan plaatsen.......zal kijken of ik een camera kan lenen.

Ik vind ook dat de LG een erg mooie vormgeving heeft, hij is zeker qua uiterlijk één van de mooiste.

Heb vergeleken met meerdere TFT's maar ik heb vooral getwijfeld tussen IIyama E430S en LG L1710B / LG L1710S. Toen ik besloot dat ik een monitor met DVI wilde hebben ben ik gegaan voor de LG L1710B

In de Computer! Totaal van mei 2003 las ik een review waarin de LG als 3e uit de test kwam (de IIyama werd trouwens vierde). Daarnaast las ik de volgende review op het Duitse ZDNet.de. Ook daar kwam hij erg goed uit de test. Ook heb ik het scherm bij de Mediamarkt in Almere even aan het werk gezien, daar viel meteen op dat hij één van de scherpste was.

Ik zou ook gewoon op google even zoeken op LG L1710B / LG L1710B review / LG L1710B test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik heb er totaal geen kaas van gegeten (8> maar wil dus eigenlijk graag 2 TFT schermen... zit nu met een enkele 17" Iiyama en wil een 17" TFT met een 15"TFT ernaast om op mijn 9700 aan te sluiten }) heb echter hoge eisen en geen idee welke modellen in aanmerking komen, om maar te zwijgen over de prijs...

eisen pakket 17" TFT scherm

1. GEEN ghosting/streaking
2. DVI aansluiting (zorgt dat ervoor dat mn RAMDAC niets meer hoeft te doen???)
3. GEEN dode pixels
4. Tru color (maar dan ook echt true color)
5. hoge refresh rate (85 of liever nog 100) (weet dat het met TFT`s niet het hele scherm ververst wordt maar alleen de veranderende beeldpunten en dat het niet echt een refresh rate is)

eisen pakket 15" TFT scherm standaard schermpje zal voldoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 00:20:
5. hoge refresh rate (85 of liever nog 100) (weet dat het met TFT`s niet het hele scherm ververst wordt maar alleen de veranderende beeldpunten en dat het niet echt een refresh rate is)
Wonderlijk, je geeft zelf al aan dat TFT's geen refresh rate kennen, en toch zeg je dat je eentje met een refresh van 85-100 wilt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja maar het vervangen van de pixels die veranderen is wel prettig op 85 hz of hoger om ghosting enzo tegen te gaan (of kraam ik nu onzin uit¿¿¿)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 00:44:
(of kraam ik nu onzin uit¿¿¿)
Volgens mij wel. Je hebt op een TV toch ook geen Ghosting? En daar wordt maar 25x per seconde een nieuw beeld opgebouwd (OK, eigenlijk 50x p/s een half beeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Verwijderd schreef op 19 mei 2003 @ 00:44:
ja maar het vervangen van de pixels die veranderen is wel prettig op 85 hz of hoger om ghosting enzo tegen te gaan (of kraam ik nu onzin uit¿¿¿)
Jep, je kraamt onzin uit ;). Een TFT die hoger kan dan 75 Hz bestaat niet en je zal het toch op 60Hz willen draaien want dan is een TFT meestal het scherpst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu bijna alle pagina's van deze thread doorgelezen en in de tussentijd zijn heel wat 17" lcd schermen afgevallen....Door de kleur, de response-tijd, ghosting, blablabla..

Nu zijn er twee overgebleven:

HITACHI CML174SXWB

&

LG 17 INCH TFT SWL 1710B

Ik neig naar de LG, maar ik kan nergens iets over de response tijden van deze monitor...Iemand wat info daarover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 01:35
Ik heb mijn Samsung 171N binnengekregen. Ik moet zeggen dat zeer onder de indruk ben. ik werk achter een NEC 1700V maar dit is vele malen beter.

Met games (utk3, Matrix, GTA) heb ik ondank een respons tijd van 25ms geen zichtbare ghosting.

Geen een dode pixel.

Echt een aanrader dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilneM
Ik neig naar de LG, maar ik kan nergens iets over de response tijden van deze monitor...Iemand wat info daarover?
De duitse site van LG zegt 16ms en de nederlandse 20m.....ik heb het scherm nu 2 dagen en heb nog geen ghosting kunnen herkennen tijdens games en films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EmilneM schreef op 19 May 2003 @ 13:19:
[...]

De duitse site van LG zegt 16ms en de nederlandse 20m.....ik heb het scherm nu 2 dagen en heb nog geen ghosting kunnen herkennen tijdens games en films.
Ah, mooi...Ik had ondertussen ook wat over dat 16/20 ms gelezen. De 1710B zou een response van 16ms hebben t.o.v. 20ms voor de 1710S ?

Maar goed, i made up my mind...Ik ga voor de LG...Waar heb jij hem gekocht EmilneM ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilneM
Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 14:20:
[...]

Ah, mooi...Ik had ondertussen ook wat over dat 16/20 ms gelezen. De 1710B zou een response van 16ms hebben t.o.v. 20ms voor de 1710S ?

Maar goed, i made up my mind...Ik ga voor de LG...Waar heb jij hem gekocht EmilneM ?
Naar mijn idee een erg goeie keus..........

Heb hem besteld bij YFM Computers, omdat deze online shop één van de goedkoopste is en ook nog eens in mijn woonplaats (Lelystad) zit. Had hem binnen 3 dagen binnen, en hij had hem niet eens op vooraad. Kreeg er ook nog een DVI-kabel gratis bij (moet je wel ff om vragen).

Ik zou als ik jou was ook ff de Pricewatch checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Okee, kleine ervaring voor wat mensen in dit topic :) :

Mijn vader kreeg vandaag zijn nieuwe Dell pc binnen met een 17 Inch Dell (duurdere model met DVI).

Gelukkig geen dode pixels, erg netjes dus. Zwart design wat ik erg mooi vind, al vind ik de voet wat breed maar dat is smaak. Het is een super strak beeld (zit nu achter mijn 19" inch iiyama en heb het gevoel dat het wat onscherp is opeens :P ) en gaming op dit monitortje is prima te doen. Ik kon geen ghosting ontdekken bij CS, 3d mark2003 en unreal 2003. Zeker een aanrader dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Laatst online: 30-09 21:32
Ik ben eigenlijk op zoek naar een 18 of 19 inch TFT scherm. Ik heb nu nog een Iiyama Vision Master Pro 451 (19 Inch CRT). Dus inmiddels wel gewend aan een wat forser scherm. Maar bij mijn weten zijn de snelste 18 en 19 inch schermen 25 ms. Of weet iemand wel 16 ms modellen van 18 a 19 inch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-t-r-e-m-e schreef op 19 May 2003 @ 20:25:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een 18 of 19 inch TFT scherm. Ik heb nu nog een Iiyama Vision Master Pro 451 (19 Inch CRT). Dus inmiddels wel gewend aan een wat forser scherm. Maar bij mijn weten zijn de snelste 18 en 19 inch schermen 25 ms. Of weet iemand wel 16 ms modellen van 18 a 19 inch?
Waarschijnlijk weet je dit al, maar een 17" TFT is effectief maar iets kleiner als een 19" CRT. En zelf heb ik nog geen 18" of 19" TFT gezien die een response tijd van < 25ms heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de LG 1710B ook in actie gezien en niets dan lof. Ik zou zelf ook voor die gaan, ware het niet dat ik de gemagnetiseerde vlekken op mijn LG 795FT Plus kan fixen door hem naar een tv-reparatie zaak te slepen en ze hem daar te laten bewerken met een demagnetiseer-apparaat (grote electromagneet met een sterk wisselt veld ~?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou een paar uur gelezen in dit topic en ben er wel van overtuigd dat ik m'n crtje weg wil doen. Alleen heeft iemand van jullie een idee waar je al deze schermen eens mooi op een rijtje kan zien in een winkel? Ik zat zelf te denken aan de mediamarkt misschien, ligt een hele grote in rotterdam in de woonboulevard van alexandrium. Een uurtje rijden.. zouden ze bij zo'n zaak veel van die schermen hebben opgesteld staan? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het wordt weer eens tijd voor een top 5-je, gaarne meningen hierover, ik denk zelf:
1. ADI A715
2. Hitachi CML174SXWB
3. LG 1710B
4. Acer 707 (vanwege prijs)
5. Samsung Syncmaster 172T

Deze top 5 is samengesteld op een combinatie van eigen ervaringen, prijs/kwaliteit, gamerssnelheid, garantie (ADI en Hitachi 1 maand pixel is sterke pre).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je vergeet de NEC 1760NX

:d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilneM
Verwijderd schreef op 20 mei 2003 @ 01:16:
Nou een paar uur gelezen in dit topic en ben er wel van overtuigd dat ik m'n crtje weg wil doen. Alleen heeft iemand van jullie een idee waar je al deze schermen eens mooi op een rijtje kan zien in een winkel? Ik zat zelf te denken aan de mediamarkt misschien, ligt een hele grote in rotterdam in de woonboulevard van alexandrium. Een uurtje rijden.. zouden ze bij zo'n zaak veel van die schermen hebben opgesteld staan? >:)
Ben ook bij de Mediamarkt (in Almere) geweest, ze hebben er best veel maar ik miste een aantal merken (IIyama, Adi, Hitachi). 'Mijn' LG hadden ze wel........alleen de versie zonder DVI (L1710S ipv L1710B). De schermen stonden naast elkaar opgesteld en er draaide een testbeeld op. Op dat testbeeld kon je alleen de scherpte zien, ik zag daar dat de LG één van de scherpere was.

De verkopers waren echter niet bereid om meer te laten zien, en ze wisten ook niets van de monitors, behalve dan wat ze oplazen van het specs-kaartje |:(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 03-10 15:33

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Nog even over de LG L1710s ... een hele poos geleden alweer kocht ik mijne, ergens in topic deel 3 schreef ik daarover het één en ander en nog eerder zat ikzelf samen met Ascari te dubben over de aanschaf. We hebben hem nu allebeide en volgens mij zijn we er beide hartstikke tevreden mee. Ik zal niet zeggen dat het de beste is, maar voor de prijs/kwaliteit-verhouding is het een hele prima kandidaat :)

Check dit maar eens ...
ing._Buttje in "TFT/Gamen - the final episode part 3"

.. 'k zie dat ik de pics inmiddels offline gehaald heb, maar op verzoek wil ik ze wel weer even opzoeken :>

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilneM
ing._Buttje schreef op 20 mei 2003 @ 10:44:
Nog even over de LG L1710s ... een hele poos geleden alweer kocht ik mijne, ergens in topic deel 3 schreef ik daarover het één en ander en nog eerder zat ikzelf samen met Ascari te dubben over de aanschaf. We hebben hem nu allebeide en volgens mij zijn we er beide hartstikke tevreden mee. Ik zal niet zeggen dat het de beste is, maar voor de prijs/kwaliteit-verhouding is het een hele prima kandidaat :)

Check dit maar eens ...
ing._Buttje in "TFT/Gamen - the final episode part 3"

.. 'k zie dat ik de pics inmiddels offline gehaald heb, maar op verzoek wil ik ze wel weer even opzoeken :>
Ik lees dat er veel mede-LG-bezitters zijn :).........die 'U' in L1710B (U) staat volgens mij voor 'USB'. Deze versie is dan dus de versie met ingebouwde USB-hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Heeej .. je kon welleens gelijk hebben :)

.. we komen er pas achter nu we een topic verder zijn :X :P

Er zijn inderdaad best wel een aantal LG liefhebbers die deze TFT gekocht hebben, ik schreef echter LG1710s maar ik heb de 1710B(U) inderdaad .. dus met DVI en USB ;)

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverMane
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-10 19:46
1. LG 1710B
2. Acer AL732
3. Hitachi CML174SXWB
4. Samsung Syncmaster 172T
5. ADI A715

(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Dat is jouw persoonlijke top 5? :?

Voelt iemand zich geroepen een poll te fixen ?! 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Laatst online: 03-10 18:08

PowerFlower

être diable et jouer fleur

ing._Buttje schreef op 20 May 2003 @ 13:08:
Dat is jouw persoonlijke top 5? :?

Voelt iemand zich geroepen een poll te fixen ?! 8-)
Hmz je kunt wel verschillende lijstjes gaan maken, namelijk gebaseerd op:
  • prijs/kwaliteit verhouding, of
  • beeldkwaliteit (contrast/helderheid/aantal weergegeven kleuren), of
  • features (analoog, DVI, s-vhs, speakers), of
  • design (verstelbaar, pivotable, mooi of niet mooi...)
Vier polls dus maar? ;)
Oh en dan natuurlijk aparte voor de 15", 17", 18", 19" schermen... en prijs/kwaliteit als overkoepelende moeder aller pollen... :P

[ Voor 25% gewijzigd door PowerFlower op 20-05-2003 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilneM
ing._Buttje, heb jij trouwens je monitor aangesloten op DVI of DSUB? Ik heb op mijn huidige videokaart geen DVI (heb de monitor 'op de toekomst' gekocht) en ben wel benieuwd of het beeld via de digitale aansluiting nog mooier is........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ik heb beide aangesloten en kan wisselen met het spreekwoordelijke drukje op het knopje :P

.. maar ik zie geen verschil :? Het is ten alle tijde gewoon superstrak! Enne .. meteen 100% vullend, dus geen gekloot met uittrekken, roteren, of weetikveel watnogmeer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
  • Laatst online: 08-08 16:20

Elroy

Zelda!!!

Ik heb effe een vraagje

Ik heb dit topic aardig doorgelezen, maar ik vroeg me toch nog iets af.
Ik heb een Randeon 9500 pro en wil mijn tft ( die ik binnenkort ga kopen ) op dvi gaan aansluiten.
Kan ik dan nog gebruik maken van Anti-Alliasing en Ansi dinges in spellen?

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Sure thing .. dat is gewoon software/hardwarematig alvorens het naar de monitor gaat. Da's gewoon een dom ding die pixels op het beeld tovert :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillerBeeForEver schreef op 17 mei 2003 @ 16:44:
[...]

8)7 Dacht ut niet! Het zijn er wel veel ja, maar 9 van de 10?! Beetje overdreven he... :+
wel joh! beetje die hard gamer moet 0,0 ghosting hebben heh ;) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Verwijderd schreef op 20 May 2003 @ 19:27:
[...]

wel joh! beetje die hard gamer moet 0,0 ghosting hebben heh ;) :X
Haha, grappenmaker! :+ Laat ik ut maar niet al te serieus nemen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillerBeeForEver schreef op 20 May 2003 @ 20:06:
[...]

Haha, grappenmaker! :+ Laat ik ut maar niet al te serieus nemen... ;)
dan is het goed, anders ga ik je uitlachen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand al een goede review gevonden van de nieuwe sony tft schermen? de 53 en 73 serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiburg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-01-2022
Verwijderd schreef op 20 May 2003 @ 21:40:
heeft iemand al een goede review gevonden van de nieuwe sony tft schermen? de 53 en 73 serie?
Bedoel je deze:
http://www.sony-cp.com/en..._designer/hs73/index.html

Nog niet eerder gezien, zag al wel meteen dat ze geen dvi ingang hebben ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_master
Jongens, onlangs bemerkte ik dit toen ik van opzij naar m'n 15"-tft'tje keek, was me nog niet opgevallen:

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bk244498/pictures/side.bmp

Het is compleet niet te zien onder een normale kijkhoek (webcamfoto, niet echt duidelijk):

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bk244498/pictures/front.bmp

Wat kan dat zijn, en zou ik terug moeten gaan met dit scherm???

[ Voor 5% gewijzigd door tweak_master op 21-05-2003 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb gisteren mijn ViewSonic VX2000 20,1" TFT ontvangen en ben er tot nu erg tevreden over. De scherpte op 1600x1200 is super terwijl hij nog analoog is aangesloten op een Matrox G550. Het verschil in scherpte en helderheid met de Iiyama Pro 510 is erg groot en de kleurweergave is ook prima. Of hij goed genoeg is voor gamen weet ik nog niet. Van enige ghosting heb ik tot nu toe geen last gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Femme schreef op 21 May 2003 @ 11:17:
Ik heb gisteren mijn ViewSonic VX2000 20,1" TFT ontvangen en ben er tot nu erg tevreden over. De scherpte op 1600x1200 is super terwijl hij nog analoog is aangesloten op een Matrox G550. Het verschil in scherpte en helderheid met de Iiyama Pro 510 is erg groot en de kleurweergave is ook prima. Of hij goed genoeg is voor gamen weet ik nog niet. Van enige ghosting heb ik tot nu toe geen last gehad.
Wil niet te HK achtig overkomen, maar pics zouden zeer gewaardeerd worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
Verwijderd schreef op 20 May 2003 @ 10:02:
Het wordt weer eens tijd voor een top 5-je, gaarne meningen hierover, ik denk zelf:
1. ADI A715
2. Hitachi CML174SXWB
3. LG 1710B
4. Acer 707 (vanwege prijs)
5. Samsung Syncmaster 172T

Deze top 5 is samengesteld op een combinatie van eigen ervaringen, prijs/kwaliteit, gamerssnelheid, garantie (ADI en Hitachi 1 maand pixel is sterke pre).
Je vergeet de Iiyama AS4314UTG, is nu end-of-life en de Iiyama ProLite E430S
Ook perfecte schermen.
degged schreef op 20 mei 2003 @ 22:33:
Sony zijn maatennaaiers, ik heb die S71S gehad, stond op Sony site dat het om een 16ms gaat, ga je het effe nachecken bij verschillende reviews, zoals tomshardware, daar hebben ze het scherm helemaal ontleed, en blijkt dat het een 40ms scherm te zijn.

Je merkt het ook met duidelijke ghosting en alle shit.
Uiterlijk van het scherm vond ik wel mooi, de interne voeding was ook relaxed.

[ Voor 5% gewijzigd door The Conman op 21-05-2003 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

We Are Borg schreef op 21 May 2003 @ 11:20:
[...]

Wil niet te HK achtig overkomen, maar pics zouden zeer gewaardeerd worden :P
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/5568/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/5567/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Damn wat een mooi ding :9~ . Toetsenbord heb ik ook btw, erg fijn ding. Maar mooie pictures. Straks 2 andere TFTjes ernaast en je hebt echt een associale werkplek ;). Ben je er al uit welke het wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_master
tweak_master schreef op 21 May 2003 @ 10:25:
Jongens, onlangs bemerkte ik dit toen ik van opzij naar m'n 15"-tft'tje keek, was me nog niet opgevallen:

[afbeelding]

Het is compleet niet te zien onder een normale kijkhoek (webcamfoto, niet echt duidelijk):

[afbeelding]

Wat kan dat zijn, en zou ik terug moeten gaan met dit scherm???
Ik ga mezelf ff kicken, 'k wil er ook nog ff bijzeggen dat m'n scherm nu een uurtje op standby stond, en de afwijking weer verdwenen is (om straks weeral te verschijnen 8)7 ) Kan dit normaal zijn, of moet dit scherm terug???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een recente review/test van de actuele TFT schermen op internet?

Omdat ik nu een 17 of 18/19" TFT wil gaan aanschaffen wil ik nog eens een test doorlezen, echter ik kan niet echt een recente test vinden. Vele testen zijn al weer enkele maanden oud en inmiddels weer achterhaald.
Reviews mogen in het Engels, Nederlands of Duits zijn..(rest kan ik niet lezen)

Gaarne nuttige links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkyDoodle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07-2024
Sorry dat ik nu zo in het topic kom vallen, maar welke is nu het beste voor een beetje gamen en goede beeldkwaliteit? (17 inch)

HT-addict in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Hiervoor staan net een paar top5-jes opgesomd ... me dunkt dat, dat wel een redelijk begin moet zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad kunnen de NEC en LG er ook bij, zelf zou de Acer afvallen bij mij.
Hitachi CML174SXWB (16ms + pixelgarantie + topmerk)
Adi A715 (16ms + pixelgarantie+prijs)
Nec 1760NX (16ms+ topmerk - prijs)
LG 1710
Samsung 172T

Zoiets is een betere top5 denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zelf nou voor een adi a715 gaan of een nec 1760NX-BK.
De 1760NX-BK ziet erg super mooi uit, heeft iemand deze ook?
Ik heb een week geleden het hele topic doorgelezen, toen was ik helemaal gek van die adi. En heb ik niet super goed op andere gelet.
Maar deze kwam ik net tegen en die is toch wel erg fraai:

Display Type: TN+ film TFT 17 inch (43 cm)
Active Display Area: 337.9 x 270.4 mm
Pixel Pitch: 0.264 mm
Viewing Angle: 140° horizontal/140° vertical (at contrast ratio 10:1)
160° horizontal/160° vertical (at contrast ratio 5:1)
Brightness: 260 cd/m2
Contrast Ratio: 450:1
Response Time: 16 ms (4 ms white to black, 12 ms black to white)
Number of Colours: 16.2 million
Optimum Resolution: 1280 x 1024 at 60 Hz (1.3 megapixel)
Other Resolutions: 1152 x 870; 1024 x 768; 832 x 624; 800 x 600; 720 x 400; 640 x 480
Features/Adjust Functions: NTAA (Non-Touch-Auto-Adjustment); Auto adjust; Contrast; Brightness;
Colour temperature control; Language Select; Intelligent Power
Management (VESA/EPA/NUTEK compliant); On-Screen Manager (OSM)
lock out; Monitor information; sRGB
User Controls: On/Off; OSM menu; Interfaces
Plug & Play; Asset Management: VESA DDC2B; DDC2Bi; DDC/CI and EDID standard
Horizontal Frequency: 31.5–81.1 kHz
Vertical Frequency: 56–75 Hz
Connectors: Analog: 1 x Mini D-sub 15 pin Digital: 1 x DVI-D
VESA Mounting Interface: Yes; 100 x 100 mm
Kensington Lock: Yes
Dimensions (W x H x D): 374 x 343.8 x 205 mm
Screen Tilt/Swivel: -5° to +30°/-170° to +170°
Weight: 6.3 kg
Power Supply: 100–120 V/220-240 V; 0.7 A/0.36 A; integrated power supply
Power Requirements: 38 W max. on mode; < 2 W power saving mode
Ambient Temperature (Operat.): +5 °C to +35 °C
Ambient Humidity (Operating): 30–80 %
Safety/Ergonomics: CE; TÜV GS; TÜV ERGONOMIE; UL/C-UL or CSA; FCC Class B; PCT GOST;
ISO 13406-2; TCO 99; Energy Star; Energy 2000; PCBC/B-mark
Warranty: 3 years warranty including backlight; 3 years on-site warranty*
Shipping Contents: Monitor; Power cable; Signal cable VGA to VGA; CD-ROM;
Sales Office List; User’s manual

Afbeeldingslocatie: http://www.lcdstore.nl/shop/images/A1760NX-BKAFBEELDING-1.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.lcdstore.nl/shop/images/AA715AFBEELDING-1.gif

Hij heeft ook een mooie kleine rand! , heeft iemand met deze monitor ervaring ?
Want het is ook een 16ms tft :)
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.