Naar aanleiding van je review: wat bedoel je precies met trailing?
Ghosting maar dan anders? Ik heb de Acer hier ook staan en speel
alle games zonder de minste problemen en films afspelen doet ie ook perfect.
Al je er echt zulke problemen mee hebt, ligt het denk ik eerder aan jouw specifieke
exemplaar van de Acer of aan je instellingen.
Dat er bij bewegingen 'schaduwen' zichtbaar zijn achter/langs de opbjecten.
Tomshardware heeft er een mooi plaatje van wat het simpel uitlegt:
http://www6.tomshardware....9/images/note_hitachi.gifRaven welke nec ga je dan testen ? De NEC1760NXBK ??
The NEC1760NX(BK) , wit of zwart.

Ik denk de witte, want het prijsverschil met de zwarte is nogal groot.
Niet mee eens, zwart is zeker niet zwart. kijk maar eens 's avonds als je hele kamer donker is naar je monitor op een zwarte achtergrond. Dit viel me op bij de randen van een 16:9 film (breedbeeld), deze randen waren absoluut niet 100% donkerzwart. Er kwam nog licht doorheen, wat ook logisch is. Echter stoorde ik me hier niet aan, het is bijna even donker als mijn vorige 19"Iiyama 903DT.
Wit vind ik wel echt wit, en totaal niet creme.
Ik heb het nu ook nog even bekeken en er komt inderdaad nog wat licht doorheen. Een fout van mijn kant dus.
Al denk ik nog steeds dat wit niet helemaal wit is...
Nog even over de stelling dat je tijdens 3dMark2003 amper ghosting ziet... dat klopt, heb hem in de winkel draaien op een 19" lite-on tft, maar wanneer je bijv. een game als Postal 2 gaat spelen merk je wel degelijk dat er ghosting effect is. Niet uitgaan van alleen een demo dus!
Inderdaad. Ik zou zeggen neem bv een game als unreal2 mee en vraag of je het mag zien op het scherm.
Unreal 2 is wat mij betreft een goede test.
Het flikkeren:
Als hij op 60Hz staat is het flikkeren zichtbaar op een blauwe achtergrond, de rest van de kleuren niet. Op 75Hz staat het beeld superstil en flikkert het nergens meer.
In games totaal geen last van gehad.
Ik heb zelf al zo'n beetje alle combinaties (verschillende resoluties. 60 of 75 hz) geprobeerd om te kijken of ik van het flikkeren
zou afkomen. Helaas niet gelukt. Wat ik ook nog was vergeten te melden is dat ik het scherm op een Radeon 9700 draai en ook nog even op een Geforce2 heb getest.
Daarom vanmiddag maar naar de winkel gebeld dat ik het scherm wilde terugsturen om mijn geld terug te krijgen.
Helaas kreeg ik een nogal onplezierig bericht. Ze wilden/kunnen mijn geld niet teruggeven, omdat het scherm direct van Acer afkwam.
Ze houden de schermen nl. niet op voorraad in de winkel. (niet mijn probleem neem ik aan) Ik moest even naar Acer bellen en hun het probleem uitleggen om te kijken
of dit 'normaal' is of dat het echt een probleem is. Afijn, gedaan.. en Acer zei dat de 'backlight' kapot zou _kunnen_ zijn.
Ze kunnen het scherm repareren en dan zou ik het binnen 2 weken terug krijgen. Ze ruilen hem dus niet meteen om voor een nieuwe.
Ik ben nogal verbaasd hierover, want dat zou dus betekenen dat ik al na een week een gerepareerd/refurbished scherm heb.
Minpuntjes voor de Acer service/garantie dus en ik denk dat ik morgen de winkel maar weer ga bellen.