Is de 19 inch Acer niet precies hetzelfde als de 19 inch Hitachi en Neovo 19k (behalve de kleur)?
Hier alvast 1 van de drie pic'sVerwijderd schreef op 27 May 2003 @ 13:03:
[...]
Dit ziet er echt strak uit zeg.
Super gewoon !!!
Raven welke nec ga je dan testen ? De NEC1760NXBK ??
[...]
Heb je de pic's al gemaakt ! Zie namelijk er weinig van in dit topic , dus als jij met de foto's zou willen komen heel graag
De dode pixel, scherm wordt nog omgeruild...valt alleen op met een egaal blauwe achtergrond, anders echt niet te zien.
Bij de laatste foto is het beeld onscherper als dat het is...maak nog wel een nieuwe foto.
[ Voor 31% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 27-05-2003 17:39 ]
Ziet er goed uit.
Ik krijg als het goed is morgen de niet bk versie
Had jij trouwens last van een dode pixel / subpixel.
Kan ik alvast m'n kansen inschatten of ik dode pixels krijg
Het is dus een dode subpixel, alleen de kleur blauw wordt niet weergegeven, mocht je een dode subpixel hebben, maak je er niet druk om. De ophef hierover vindt ik nogal groot, je ziet er echt niets van, alleen bij egale achtergronden, in dit geval dus in donker blauw. Licht blauw weer niet. Rood en groen is geen probleem. Als je een dode pixel hebt wordt het wat anders, dan heb je zowel geen rood, groen als blauw, dat valt wel meer op denk ik...
Verwijderd
Ik denk dat een groene pixel toch wel het ergste is. Vooral met donkere achtergronden.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 18:54 ]
Verwijderd
Nog even over de stelling dat je tijdens 3dMark2003 amper ghosting ziet... dat klopt, heb hem in de winkel draaien op een 19" lite-on tft, maar wanneer je bijv. een game als Postal 2 gaat spelen merk je wel degelijk dat er ghosting effect is. Niet uitgaan van alleen een demo dus!
Verwijderd
hmmmm.... trailing, ghosting,trage beeld opbouw, dode pixels,( die makkelijk na de garantie periode de kop op kunnen steken, en dan ben je pas echt genaaid) een zeer beperkt aantal "scherpe" resoluties,een tog wel wat beperkte inkijk hoek.....
Nee ik weet het nu zeker,ik ga nog wel een jaartje of twee tegen die ouwe vmp510 aan zitten staren, want mijn mening is dat het op dit moment tog nog te vroeg is om een tft te kopen, ik eis van een tft dat alle pixels heel blijven en dat hij net zo snel is als een goede crt... pas als het echt zo ver is zet ik er hier eentje neer.
Nee ik weet het nu zeker,ik ga nog wel een jaartje of twee tegen die ouwe vmp510 aan zitten staren, want mijn mening is dat het op dit moment tog nog te vroeg is om een tft te kopen, ik eis van een tft dat alle pixels heel blijven en dat hij net zo snel is als een goede crt... pas als het echt zo ver is zet ik er hier eentje neer.
is idd een goeie monitor maar ik las net dat ie maar 262k kleuren weergeeft ipv 16,7M ? weet iemand of dit klopt en zo ja, is dit erg merkbaar?KillerBeeForEver schreef op 28 maart 2003 @ 09:51:
Eindelijk dan m'n Hitachi (cml174sxwb) binnen, een pracht ding!![]()
Uiteraard direct die monitor test gedaan: geen enkele dooie (sub)pixel en ook geen ghosting/streaking. Aangesloten met de meegeleverde dvi kabel. Ik ben zeer tevreden!
Ik zal mijn vraag wel hier posten, ik kan het nergens vinden, maar een nieuw topic erover zal het wel niet overleven gezien de slotjes onderaan 
Ik zit op dit moment achter een 17" CRT (B-merk) te werken, en zit eraan te denken om over te stappen op een 15" LCD.
Maar is dit een slim idee
Ik weet dat een 15" LCD ongeveer te vergelijken is met een 17" CRT, maar is dat op alle gebieden? Zijn films op een 15" LCD net zo goed te bekijken als op 17"CRT, of is dat dan net iets te klein om leuk op te kijken?
En hoe zit het met de reso's in games, ik speel nu veel op 1280x1024, maar dat zal dan dus 1024x768 worden, gaat dat er ook veel slechter uit zien, of vijzelt de lcd dat een beetje op.
Tenslotte, ik geil helemaal op het kunnen kantelen van je lcd zodat je als het ware een a4tje voor je hebt, maar bij geen enkele site staat er bij de lcd's of ze kantelbaar zijn of niet. Zijn dat altijd speciale types, of kan ik dit ergens anders makkelijk vinden?
Ik zit op dit moment achter een 17" CRT (B-merk) te werken, en zit eraan te denken om over te stappen op een 15" LCD.
Maar is dit een slim idee
Ik weet dat een 15" LCD ongeveer te vergelijken is met een 17" CRT, maar is dat op alle gebieden? Zijn films op een 15" LCD net zo goed te bekijken als op 17"CRT, of is dat dan net iets te klein om leuk op te kijken?
En hoe zit het met de reso's in games, ik speel nu veel op 1280x1024, maar dat zal dan dus 1024x768 worden, gaat dat er ook veel slechter uit zien, of vijzelt de lcd dat een beetje op.
Tenslotte, ik geil helemaal op het kunnen kantelen van je lcd zodat je als het ware een a4tje voor je hebt, maar bij geen enkele site staat er bij de lcd's of ze kantelbaar zijn of niet. Zijn dat altijd speciale types, of kan ik dit ergens anders makkelijk vinden?
PSN: DutchTrickle PVoutput
Dat er bij bewegingen 'schaduwen' zichtbaar zijn achter/langs de opbjecten.Naar aanleiding van je review: wat bedoel je precies met trailing?
Ghosting maar dan anders? Ik heb de Acer hier ook staan en speel
alle games zonder de minste problemen en films afspelen doet ie ook perfect.
Al je er echt zulke problemen mee hebt, ligt het denk ik eerder aan jouw specifieke
exemplaar van de Acer of aan je instellingen.
Tomshardware heeft er een mooi plaatje van wat het simpel uitlegt:
http://www6.tomshardware....9/images/note_hitachi.gif
The NEC1760NX(BK) , wit of zwart.Raven welke nec ga je dan testen ? De NEC1760NXBK ??
Ik denk de witte, want het prijsverschil met de zwarte is nogal groot.
Ik heb het nu ook nog even bekeken en er komt inderdaad nog wat licht doorheen. Een fout van mijn kant dus.Niet mee eens, zwart is zeker niet zwart. kijk maar eens 's avonds als je hele kamer donker is naar je monitor op een zwarte achtergrond. Dit viel me op bij de randen van een 16:9 film (breedbeeld), deze randen waren absoluut niet 100% donkerzwart. Er kwam nog licht doorheen, wat ook logisch is. Echter stoorde ik me hier niet aan, het is bijna even donker als mijn vorige 19"Iiyama 903DT.
Wit vind ik wel echt wit, en totaal niet creme.
Al denk ik nog steeds dat wit niet helemaal wit is...
Inderdaad. Ik zou zeggen neem bv een game als unreal2 mee en vraag of je het mag zien op het scherm.Nog even over de stelling dat je tijdens 3dMark2003 amper ghosting ziet... dat klopt, heb hem in de winkel draaien op een 19" lite-on tft, maar wanneer je bijv. een game als Postal 2 gaat spelen merk je wel degelijk dat er ghosting effect is. Niet uitgaan van alleen een demo dus!
Unreal 2 is wat mij betreft een goede test.
Ik heb zelf al zo'n beetje alle combinaties (verschillende resoluties. 60 of 75 hz) geprobeerd om te kijken of ik van het flikkerenHet flikkeren:
Als hij op 60Hz staat is het flikkeren zichtbaar op een blauwe achtergrond, de rest van de kleuren niet. Op 75Hz staat het beeld superstil en flikkert het nergens meer.
In games totaal geen last van gehad.
zou afkomen. Helaas niet gelukt. Wat ik ook nog was vergeten te melden is dat ik het scherm op een Radeon 9700 draai en ook nog even op een Geforce2 heb getest.
Daarom vanmiddag maar naar de winkel gebeld dat ik het scherm wilde terugsturen om mijn geld terug te krijgen.
Helaas kreeg ik een nogal onplezierig bericht. Ze wilden/kunnen mijn geld niet teruggeven, omdat het scherm direct van Acer afkwam.
Ze houden de schermen nl. niet op voorraad in de winkel. (niet mijn probleem neem ik aan) Ik moest even naar Acer bellen en hun het probleem uitleggen om te kijken
of dit 'normaal' is of dat het echt een probleem is. Afijn, gedaan.. en Acer zei dat de 'backlight' kapot zou _kunnen_ zijn.
Ze kunnen het scherm repareren en dan zou ik het binnen 2 weken terug krijgen. Ze ruilen hem dus niet meteen om voor een nieuwe.
Ik ben nogal verbaasd hierover, want dat zou dus betekenen dat ik al na een week een gerepareerd/refurbished scherm heb.
Minpuntjes voor de Acer service/garantie dus en ik denk dat ik morgen de winkel maar weer ga bellen.
Verwijderd
Ziet er heel mooi uit, wat zijn je eerste gedachten over dit scherm ?X-t-r-e-m-e schreef op 27 May 2003 @ 17:31:
[...]
Hier alvast 1 van de drie pic's
De dode pixel, scherm wordt nog omgeruild...valt alleen op met een egaal blauwe achtergrond, anders echt niet te zien.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bij de laatste foto is het beeld onscherper als dat het is...maak nog wel een nieuwe foto.
Het is trouwens een NEC1760NX Bk of niet ?
Kan je makkelijk dit scherm omruilen ? , hoe zit dat bij nec met de pixel garantie ?
En heb je nog foto's van de knoppen van de monitor zelf ? Ik kon namelijk op de huidige foto's de knoppen niet zien. Die zouden zich rechts onderaan moeten bevinden.
En heb je btw al wat spellen op deze monitor gespeeld ?
Die foto's waren super
Daarvoor moet je toch minimaal een 17" hebben. Ik heb volgens mij nog geen enkele 15" met die functie gezien. Komt vermoedelijk omdat een 15" net te klein is om een A4 pagina nog goed leesbaar weer te geven.Maverick schreef op 27 May 2003 @ 23:02:
Bovendien worden 15" schermen vaak al als low-budget beschouwd (voor TFT begrippen dan) en wordt dan al snel op dat soort extraatjes bezuinigd.
Verwijderd
15" en 90 graden kantelbaar:/downtime/ schreef op 27 mei 2003 @ 23:51:
[...]
Daarvoor moet je toch minimaal een 17" hebben. Ik heb volgens mij nog geen enkele 15" met die functie gezien. Komt vermoedelijk omdat een 15" net te klein is om een A4 pagina nog goed leesbaar weer te geven.
Bovendien worden 15" schermen vaak al als low-budget beschouwd (voor TFT begrippen dan) en wordt dan al snel op dat soort extraatjes bezuinigd.
Samsung Syncmaster 151N
Samsung Syncmaster 151P
Mwaaah, ik heb een dode groene sub pixel, en dat ik emr aan stoor: nou nee, niet echt. Ik zie hem eigluk alleen op zwarte ondergrond...Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 18:19:
Ik denk dat een groene pixel toch wel het ergste is. Vooral met donkere achtergronden.
Hij zit trouwens ongeveer zo:
code:
1
2
3
4
5
6
| _____________ | | | * | | | | | --------------------- |
Het is idd de NEC 1760NX-BK met een responsetijd van 16 ms. Mijn aller eerste gedachte toen ik het scherm voor het eerst had aan staan was: fuck dat is wel scherpVerwijderd schreef op 27 May 2003 @ 23:48:
[...]
Ziet er heel mooi uit, wat zijn je eerste gedachten over dit scherm ?
Het is trouwens een NEC1760NX Bk of niet ?
Kan je makkelijk dit scherm omruilen ? , hoe zit dat bij nec met de pixel garantie ?
En heb je nog foto's van de knoppen van de monitor zelf ? Ik kon namelijk op de huidige foto's de knoppen niet zien. Die zouden zich rechts onderaan moeten bevinden.
En heb je btw al wat spellen op deze monitor gespeeld ?
Die foto's waren super
Maar het rare is dat bij het scrollen op internet (niet in Word of Excel) de zwarte tekst wat dikker wordt en onleesbaar als je snel scrolt. Ook bepaalde kleuren tekst die tijdens het scrollen lichter en donkerder worden. Oplossing was om smooth scrolling uit te zetten bij internet options. Nu veel minder last van of bijna geen. Maar sleep je het beeld van internet met de schuifbalk rechts omhoog of omlaag dan blijft dit zich wel voor doen, wel of geen smooth scrolling helpt in dit geval niet. Eerst vond ik het irritant, met een crt heb je dit niet, maar ben er nu aan gewend. En voornamelijk gebruik ik de scrollwheel op de muis en niet de schuifbalk. Dus zoveel last heb je er dan niet van.... Het rare is dat op m'n werk een Eizo 17" LCD staat van 40 ms of zo, waarbij het juist omgekeerd is. Spellen zijn ronduit slecht te spelen, maar de text blijft tijdens scrollen mooier
Wat betreft pixelgarantie geld de standaard Europese ISO-norm, zal ik nog ff opzoeken, maar in ieder geval pas garantie nadat een marge t.a.v. dode (sub)pixels al dan wel niet in het centrum van je scherm kapot zijn. Dus niet bij één...:(
Zelf heb ik hem bij PCVergelijk gekocht met pixelgarantie, kost wel 49 euro extra. Voordeel is dat als je binnen 14 dagen 1 of meerdere dode (sub)pixels vindt het scherm omgeruild mag worden. Ze bestellen een nieuwe, komen hem brengen, en jij geeft alles van de eerste LCD mee terug in originele verpakking. Zelf wacht ik nog op mijn nieuwe NEC gezien die ene dode subpixel.
De knoppen zitten idd rechtsonder aan de voorkant van het scherm. Het gebruik ervan is ff wennen omdat je bijna niet kan zien wat er op de knoppen staat. Maar het is wel mooi en strak afgewerkt. verder heeft NEC ook een tool voor in windows waarmee je dezelfde instellingen als op je LCD in windows kan uitvoeren. Deze tool is speciaal voor NEC LCD/CRT en werkt superhandig, die knoppen op het scherm zelf gebruik ik al niet meer. De tool verschijnt bij je tabbladen voor beeldeigenschappen.
Als laatste, de kunststof rand is wel wat grijzer in plaats van zilver. De glans komt door de foto, zal kijken of ik morgen een wat betere foto kan maken van de knoppen en de rand.
Verder nog een plastic kap aan de achterkant die je eraf en erop kunt zetten om zo de kabels grotendeels te verbergen. O en het scherm kun je draaien in zijn geheel. Onder de vierkante voet zit een ronde schijf verborgen waardoor je de monitor in zijn geheel kunt roteren. Onder deze schijf zit een goede rubbere rand met veel grip, de LCD staat erg solide op zijn voet.
[ Voor 4% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 28-05-2003 00:43 ]
Misschien iets teveel gevraagd maar heeft iemand voor mij een foto van de achterkant van de:
NEC 1701BK of de
NEC 1760NX
Ik wil graag weten op wat voor manier de snoeren weggewerkt of aangesloten zijn.
NEC 1701BK of de
NEC 1760NX
Ik wil graag weten op wat voor manier de snoeren weggewerkt of aangesloten zijn.
Je hebt de Acer AL707 met precies dezelfde specs (bij computerland vond ik de acer zelfs betere beeldkwaliteit hebben, hoewel het wel miniem was)JvH schreef op 27 May 2003 @ 10:24:
Na mijn eerste ochtend na mijn examens doorgebracht te hebben met het lezen van deel 4 van dit topic, deel 3 heb ik al gehad, denk ik dat ik voor de Iiyama AS4313UT-BK ga. Nu lees ik in dit topic en is het ook op de site van Iiyama te zien dat deze monitor "end of life" is.
Mijn vraag is nu: Waarom?Het is een fantastische monitor, goede prijs, dus waarom ophouden met produceren als er, mijns inziens geen alternatief bij Iiyama voor is?
Meeste topics uit search zijn gedateerd wat wel-DVI geen-DVI betreft. Nu ga ik binnenkort een Radeon 9700n Pro kopen met een DVI aansluiting.
Is het verschil merkbaar tussen een TFT monitor die DVI gebruikt en een TFT monitor die D-sub gebruikt?Volgens Tomhardware niet, volgens gebruikers in de search wel.
Deze is nu al verkrijgbaar vanaf 399€
[ Voor 3% gewijzigd door Pubbert op 28-05-2003 07:50 ]
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Verwijderd
Twee opmerkingen omtrent de instellingen van een TFT scherm:
Ten eerste denk ik dat, in tegenstelling tot veel andere berichten hier de refreshrate ook bij een TFT verschil maakt. Ik had mijn acer 1280*1024 eerst op 60 hrz draaien maar moet zeggen dat ie op 75 hrz een stuk prettiger kijkt.
Ten tweede: welke instellingen qua cleartype gebruiken jullie? Ik vind het grootste nadeel van een TFT het lezen van getypte tekst. Nu zijn er verschillende gradaties que cleartype die je kunt instellen. Welke heeft je voorkeur en zijn er naast cleartype meer oplossingen om tekst/beeld beter weer te geven?
Ten eerste denk ik dat, in tegenstelling tot veel andere berichten hier de refreshrate ook bij een TFT verschil maakt. Ik had mijn acer 1280*1024 eerst op 60 hrz draaien maar moet zeggen dat ie op 75 hrz een stuk prettiger kijkt.
Ten tweede: welke instellingen qua cleartype gebruiken jullie? Ik vind het grootste nadeel van een TFT het lezen van getypte tekst. Nu zijn er verschillende gradaties que cleartype die je kunt instellen. Welke heeft je voorkeur en zijn er naast cleartype meer oplossingen om tekst/beeld beter weer te geven?
Ik heb eens zitten kijken, en ik vind hem er iig mooier uitzien.Dond3r schreef op 28 mei 2003 @ 07:50:
[...]
Je hebt de Acer AL707 met precies dezelfde specs (bij computerland vond ik de acer zelfs betere beeldkwaliteit hebben, hoewel het wel miniem was)
Deze is nu al verkrijgbaar vanaf 399€
Hebben ze dezelfde specs omdat het binnenwerk van Iiyama is? Ik heb namelijk specifiek die Iiyama uitgezocht vanwege zijn goede prestaties in games, en zijn goede overall resultaten.
Meerdere mensen in dit topic beweren idd dat ze hetzelfde binnenste hebben, echter niemand schijnt bewijzen te hebben
[ Voor 13% gewijzigd door hereweare67893 op 28-05-2003 09:39 . Reden: toevoeging ]
Verwijderd
Iemand al meer info kunnen vinden over de Eizo flexscan l557.
Volgens computertotaal test een topper, met een maximale reactiesnelheid van 15ms
. Door hun gemeten (hoe doen ze dat dan?, bij Anandtech.com doen ze het op gevoel omdat er geen goed meetmethodes zouden zijn, maar goed).
Officiele specs geven een reactietijd van 25ms, das heel wat meer dan die "gemeten" 15ms.
Google levert alleen aziatische resultaten op, wellicht dus nog even geduld
hebben, hoewel hij al wel te krijgen is in Nederland.
Ben beniewd of iemand meer weet?!
Volgens computertotaal test een topper, met een maximale reactiesnelheid van 15ms
Officiele specs geven een reactietijd van 25ms, das heel wat meer dan die "gemeten" 15ms.
Ik heb zelf ook een Radeon 9700 Pro van Hercules en ik begin toch te denken dat het aan jou scherm ligt dat het flikkerd.. is het met elke achtergrondkleur zo?Raven- schreef op 27 mei 2003 @ 23:16:
Ik heb zelf al zo'n beetje alle combinaties (verschillende resoluties. 60 of 75 hz) geprobeerd om te kijken of ik van het flikkeren
zou afkomen. Helaas niet gelukt. Wat ik ook nog was vergeten te melden is dat ik het scherm op een Radeon 9700 draai en ook nog even op een Geforce2 heb getest.
Daarom vanmiddag maar naar de winkel gebeld dat ik het scherm wilde terugsturen om mijn geld terug te krijgen.
Helaas kreeg ik een nogal onplezierig bericht. Ze wilden/kunnen mijn geld niet teruggeven, omdat het scherm direct van Acer afkwam.
Ze houden de schermen nl. niet op voorraad in de winkel. (niet mijn probleem neem ik aan) Ik moest even naar Acer bellen en hun het probleem uitleggen om te kijken
of dit 'normaal' is of dat het echt een probleem is. Afijn, gedaan.. en Acer zei dat de 'backlight' kapot zou _kunnen_ zijn.
Ze kunnen het scherm repareren en dan zou ik het binnen 2 weken terug krijgen. Ze ruilen hem dus niet meteen om voor een nieuwe.
Ik ben nogal verbaasd hierover, want dat zou dus betekenen dat ik al na een week een gerepareerd/refurbished scherm heb.
Minpuntjes voor de Acer service/garantie dus en ik denk dat ik morgen de winkel maar weer ga bellen.
Of alleen met één bepaalde kleur..
57696520646974206c65657374206973206e657264
Verwijderd
Op de duitse Eizo site staat al wel de L557:Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 09:44:
Volgens computertotaal test een topper, met een maximale reactiesnelheid van 15ms. Door hun gemeten (hoe doen ze dat dan?, bij Anandtech.com doen ze het op gevoel omdat er geen goed meetmethodes zouden zijn, maar goed).
http://www.eizo.de/produkte/lcd/L557.php
Ik heb nog even gemaild naar Acer en naar TFTscherm.nl. TFTscherm heeft al teruggemaild, met de mededeling dat ze dit nog niet hebben gehoord, maar dat het ze niet zou verbazen, aangezien alle fabrikanten maar een beperkt aantal type panels gebruiken.
Mijn hoop is nu gevestigd op Acer
Mijn hoop is nu gevestigd op Acer
Verwijderd
Dat klinkt erg goedX-t-r-e-m-e schreef op 28 May 2003 @ 00:38:
[...]
Het is idd de NEC 1760NX-BK met een responsetijd van 16 ms. Mijn aller eerste gedachte toen ik het scherm voor het eerst had aan staan was: fuck dat is wel scherp. Erg scherp beeld met zeer veel lichtopbrengst, contrast is 450:1. Zowel analoog als digitaal goed,strak helder beeld. Hiervoor had ik een Iiyama Vision Master Pro 451 19" crt. Ik wil absoluut niet terug, er zit zoveel meer detail in het beeld... Spellen (UT2003) absoluut geen last van chosting, streaking of wat dan ook.
Maar het rare is dat bij het scrollen op internet (niet in Word of Excel) de zwarte tekst wat dikker wordt en onleesbaar als je snel scrolt. Ook bepaalde kleuren tekst die tijdens het scrollen lichter en donkerder worden. Oplossing was om smooth scrolling uit te zetten bij internet options. Nu veel minder last van of bijna geen. Maar sleep je het beeld van internet met de schuifbalk rechts omhoog of omlaag dan blijft dit zich wel voor doen, wel of geen smooth scrolling helpt in dit geval niet. Eerst vond ik het irritant, met een crt heb je dit niet, maar ben er nu aan gewend. En voornamelijk gebruik ik de scrollwheel op de muis en niet de schuifbalk. Dus zoveel last heb je er dan niet van.... Het rare is dat op m'n werk een Eizo 17" LCD staat van 40 ms of zo, waarbij het juist omgekeerd is. Spellen zijn ronduit slecht te spelen, maar de text blijft tijdens scrollen mooierDus kennelijk niet alleen afhankelijk van responsetime. LET WEL, geldt dus alleen voor tekst op bepaalde pagina's, rest zoals foto's plaatsjes e.d. blijven tijdens het scrollen wel gewoon goed.
Wat betreft pixelgarantie geld de standaard Europese ISO-norm, zal ik nog ff opzoeken, maar in ieder geval pas garantie nadat een marge t.a.v. dode (sub)pixels al dan wel niet in het centrum van je scherm kapot zijn. Dus niet bij één...:(
Zelf heb ik hem bij PCVergelijk gekocht met pixelgarantie, kost wel 49 euro extra. Voordeel is dat als je binnen 14 dagen 1 of meerdere dode (sub)pixels vindt het scherm omgeruild mag worden. Ze bestellen een nieuwe, komen hem brengen, en jij geeft alles van de eerste LCD mee terug in originele verpakking. Zelf wacht ik nog op mijn nieuwe NEC gezien die ene dode subpixel.
De knoppen zitten idd rechtsonder aan de voorkant van het scherm. Het gebruik ervan is ff wennen omdat je bijna niet kan zien wat er op de knoppen staat. Maar het is wel mooi en strak afgewerkt. verder heeft NEC ook een tool voor in windows waarmee je dezelfde instellingen als op je LCD in windows kan uitvoeren. Deze tool is speciaal voor NEC LCD/CRT en werkt superhandig, die knoppen op het scherm zelf gebruik ik al niet meer. De tool verschijnt bij je tabbladen voor beeldeigenschappen.
Als laatste, de kunststof rand is wel wat grijzer in plaats van zilver. De glans komt door de foto, zal kijken of ik morgen een wat betere foto kan maken van de knoppen en de rand.
Verder nog een plastic kap aan de achterkant die je eraf en erop kunt zetten om zo de kabels grotendeels te verbergen. O en het scherm kun je draaien in zijn geheel. Onder de vierkante voet zit een ronde schijf verborgen waardoor je de monitor in zijn geheel kunt roteren. Onder deze schijf zit een goede rubbere rand met veel grip, de LCD staat erg solide op zijn voet.
Zit nu nog op m'n werk. Zal vanmiddag rond een uur of 17:30 wat extra foto's posten van de kabelhouder en van de knoppen en de achterkant. Geduld...
Verwijderd
van gisteren den IIyama AS4314UTG black op men bureau staan.
super strak beeld! TOTAAL geen ghosting, echt nix nix! uitvoerig getest met UT2003, BF1942, splintercell, ballistics, MOHAA!
enig minpuntje, als je een donker game speelt moet je em ff bijstellen qua contrast enzo... nie echt een probleem hoor.
met dit kun je echt geen mistap doen! damn mijn crt ziet er opeens zo onduidelijk uit!:d
super strak beeld! TOTAAL geen ghosting, echt nix nix! uitvoerig getest met UT2003, BF1942, splintercell, ballistics, MOHAA!
enig minpuntje, als je een donker game speelt moet je em ff bijstellen qua contrast enzo... nie echt een probleem hoor.
met dit kun je echt geen mistap doen! damn mijn crt ziet er opeens zo onduidelijk uit!:d
JawelVerwijderd schreef op 28 May 2003 @ 14:42:

Maar als jij er tevreden mee bent!
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Verwijderd
Dat zal heel mooi zijn , wat een werk heb jij zeg haha ??X-t-r-e-m-e schreef op 28 mei 2003 @ 13:11:
Zit nu nog op m'n werk. Zal vanmiddag rond een uur of 17:30 wat extra foto's posten van de kabelhouder en van de knoppen en de achterkant. Geduld...
Lekker de hele dag op got zeker
Dat wil ik ook
hebben we het nog steeds over de NEC 1701 of over iets andersVerwijderd schreef op 28 mei 2003 @ 15:32:
[...]
Dat zal heel mooi zijn , wat een werk heb jij zeg haha ??
Lekker de hele dag op got zeker![]()
Dat wil ik ook, zou heel erg tof zijn als je daar een paar foto's van wilt maken !!!!
Verwijderd
Ik heb de NEC gekocht bij Acesonline en was zeer tevreden hoe zij omgaan met de dead-pixels.Wat betreft pixelgarantie geld de standaard Europese ISO-norm, zal ik nog ff opzoeken, maar in ieder geval pas garantie nadat een marge t.a.v. dode (sub)pixels al dan wel niet in het centrum van je scherm kapot zijn. Dus niet bij één...:(
Op alle aankopen krijg je 8 dagen garantie, werkt het ding niet naar behoren dan krijg je een goed functionerende vervanger.
Dit alles zonder meerprijs.
Verwijderd
Haha... lach me kapot...maar hij heeft wel een iiyama en dat zou mij het ook waard zijn om 100 euro meer uit te geven....Dond3r schreef op 28 May 2003 @ 15:29:
[...]
Jawelvoor 100 euro minder de excact dezelfde Acer AL707 kopen
Is net als een mercedes cl amg en een subaru ....
Verwijderd
Wat een onzin. Dat de panelen uit dezelfde fabriek komen wil nog niet zeggen dat die schermen ook hetzelfde zijn.Dond3r schreef op 28 May 2003 @ 15:29:
Jawelvoor 100 euro minder de excact dezelfde Acer AL707 kopen
Een Hercules grafische kaart is toch ook niet opeens een Gigabyte als ze beiden op een ATI chip draaien? En er bestaan Mercedesbusjes met een Volkswagenmotor; zijn dat dan ook opeens Volkswagens?

Nee, niet heel de dag op GOT hoor, absoluut niet, ik was ff aan het roken, ik dacht ik kijk ff, is heel sporadisch hoorVerwijderd schreef op 28 mei 2003 @ 15:32:
[...]
Dat zal heel mooi zijn , wat een werk heb jij zeg haha ??
Lekker de hele dag op got zeker![]()
Dat wil ik ook, zou heel erg tof zijn als je daar een paar foto's van wilt maken !!!!
Maar goed, hier nog wat pics
Die van die knoppen komt nog...
De NEC 1760NX-BKPixal schreef op 28 mei 2003 @ 15:33:
[...]
hebben we het nog steeds over de NEC 1701 of over iets anders
Verwijderd
Op de Nederlandse site van Eizo vind ik alleen informatie over zijn 19-inch broertje, de L767 (ook lekker, natuurlijkVerwijderd schreef op 28 mei 2003 @ 09:44:
Maar de L557 staat al wel in de pricewatch, dus kennelijk is ie in elk geval al beperkt leverbaar.
Verwijderd
yep . ik zat erg te twijfelen tussen de samsung 172t en de hitachi nu is er dus toch weer een derde bijgekomen. Ben vooral heel benieuwd naar de reactiesnelheid. Maar ff wachten op ome Tom of Anandtech. Tis toch een A merk met een redelijke prijs dacht ik zo..............Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 17:11:
[...]
Op de Nederlandse site van Eizo vind ik alleen informatie over zijn 19-inch broertje, de L767 (ook lekker, natuurlijk) en zijn 15-inch zusje (tja, 15 inch...).
Maar de L557 staat al wel in de pricewatch, dus kennelijk is ie in elk geval al beperkt leverbaar.
Ook ff pics van mij TFT setup
(brakke cam ja
)
Foto me lara achtergrond

De onderste helft

De knopjes voor de OSD. Worden eigenlijk niet gebruikt, scherm doet alles zelf

De rechterbovenhoek met AL707 en TC99 sticker, nu zie hoe brak mij cam van dichtbij is.

Nog een keer van voren

Van de zijkant, en rechts mn 19" trinitron crt (primaire monitor)

Overview van mn desktop
(brakke cam ja
Foto me lara achtergrond

De onderste helft

De knopjes voor de OSD. Worden eigenlijk niet gebruikt, scherm doet alles zelf

De rechterbovenhoek met AL707 en TC99 sticker, nu zie hoe brak mij cam van dichtbij is.

Nog een keer van voren

Van de zijkant, en rechts mn 19" trinitron crt (primaire monitor)

Overview van mn desktop

[ Voor 48% gewijzigd door Pubbert op 28-05-2003 17:39 ]
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Verwijderd
Ik vind de prijs ook erg schappelijk voor een Eizo. Volgens de test in ComputerTotaal was de reactietijd erg laag, maar volgens de Eizo specs is het 15/10 (dus 25ms totaal). Maar ik heb de indruk dat Eizo nogal conservatief is met zijn specs, in tegenstelling tot een aantal andere TFT leveranciers. Voordeel van dit model is ook de 10-bits gamma-correctie, waardoor je een groter effectief kleurenpalet krijgt (vooral goed voor de details bij donkere kleuren).Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 17:22:
yep . ik zat erg te twijfelen tussen de samsung 172t en de hitachi nu is er dus toch weer een derde bijgekomen. Ben vooral heel benieuwd naar de reactiesnelheid. Maar ff wachten op ome Tom of Anandtech. Tis toch een A merk met een redelijke prijs dacht ik zo..............
Ik hoop ook dat er snel meer reviews van verschijnen, want om alleen op het oordeel van C!T af te gaan lijkt me niet zo handig. En persoonlijk hoop ik dat ze dit model ook nog zullen uitbrengen in een behuizing à la de L685, want die ziet er toch nog nèt een stukje strakker uit en heeft een Pivot functie.
Ik heb hier last van bij alle donkere kleuren. (Blauw, Zwart, Grijs etc.)Ik heb zelf ook een Radeon 9700 Pro van Hercules en ik begin toch te denken dat het aan jou scherm ligt dat het flikkerd.. is het met elke achtergrondkleur zo?
Of alleen met één bepaalde kleur..
Ik heb weer met de winkel gebeld en de winkel heeft met Acer gebeld. M'n scherm wordt nu opgehaald en binnen 3 dagen geretourneerd. Dat is al een stuk beter, al lijkt de garantie policy van Acer niet helemaal flex. Dit is mij namelijk verteld:
Ze ruilen kapotte schermen niet per definitie meteen om. Ook niet als je scherm bij aflevering al DOA is. Ze kijken eerst wat het defect is en of het makkelijk te verhelpen is of niet. Aan de hand daarvan besluiten ze; repareren of nieuwe. Lekker dan, kan je in principe al meteen in de 1e week met een gerepareerd/refurbished scherm zitten.
Alleen hierom zit ik nu al vreselijk met dit scherm in m'n maag. Ik hoop iig dat ik volgende week een nieuwe (en geen gerepareerde) krijg en dat ik geen last meer heb van dat 'geflikker'. Anders gaat het scherm alsnog retour naar de winkel.
Ik zal een status update posten wanneer het scherm weer afgeleverd is.
Verwijderd
Zo je houdt je wel netjes aan de afgesproken tijd
Het scherm lijkt wel blauw ipv zwart , komt dit door de foto of is het gewoon zo.
Die kap is wel erg mooi zeg , je hebt mooi laten wat het verschil is zonder of met
Wij hebben thuis namelijk ook een tft samsung 171P leuk scherm , maar bij bf1942 vind ik de kleuren best donker , ook al je loopt schokt hij erg . En helemaal bij explotie's. Hij is trouwens aangesloten aan een ATi 8500.
Heeft dit super mooie Nec 1760NX-BK daar ook last van ?
Nogmaals als iemand toevoegingen heeft voor de topicstart mag men me mailen
Raku
Verwijderd
Der staat toch genoeg bij ? Volgens mij heeft samsung de beste pixel garantie !
Wij hebben tot 4 x toe het beelscherm omgewisseld , binnen een dag stonden ze voor de deur . Ouwe ging mee en we kregen weer een nieuwe !
Echt top!
Wij hebben tot 4 x toe het beelscherm omgewisseld , binnen een dag stonden ze voor de deur . Ouwe ging mee en we kregen weer een nieuwe !
Echt top!
Het scherm is echt zwart, ligt aan de fotoVerwijderd schreef op 28 May 2003 @ 18:19:
[...]
Zo je houdt je wel netjes aan de afgesproken tijd![]()
.
Het scherm lijkt wel blauw ipv zwart , komt dit door de foto of is het gewoon zo.
Die kap is wel erg mooi zeg , je hebt mooi laten wat het verschil is zonder of met. Echt heel netjes , nu nog ff op de andere foto wachten
. Heb je trouwens al bf 1942 mee gespeeld??
Wij hebben thuis namelijk ook een tft samsung 171P leuk scherm , maar bij bf1942 vind ik de kleuren best donker , ook al je loopt schokt hij erg . En helemaal bij explotie's. Hij is trouwens aangesloten aan een ATi 8500.
Heeft dit super mooie Nec 1760NX-BK daar ook last van ?
Verder heb ik eigenlijk nog geen andere spellen gespeeld, krijg wel morgen Enter the Matrix, zal ik wel ff wat over posten als ik die gespeeld heb... En dat je spel schokt, en vooral op explosies, duidt er toch wel op dat of je PC het niet helemaal trekt, of het spel is slecht geprogrammeerd. Lijkt mij dat dat niet aan het scherm ligt, moet je ff de settings van het spel lager zetten. Of had je dat al geprobeerd?
nog ff 2 foto's gemaakt
Hier zie je de bijna goede weergave van de kleuren, het zwart klopt, alleen de grijzen rand is iets donkerder.
ps. let niet op de GOT-pagina op het scherm, deze is in het echt veel witter
En als laatste, de bedieningsknoppen
[ Voor 21% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 28-05-2003 23:59 ]
ik heb nu mijn LG 1710B. Geen dode pixels alles prima. Maar eh alleen mijn letters zijn dunner geworden en alles is waziger dan de liteon tft van mijn vriendin. enig idee hoe ik dat kan verhelpen?
ter info als ik mijn spel starcraft opstart en weer uit doe of alt tab dan zijn die letters wat dikker totdat ik mijn tft aan en uit doe.
ter info als ik mijn spel starcraft opstart en weer uit doe of alt tab dan zijn die letters wat dikker totdat ik mijn tft aan en uit doe.
Als het een Eizo is zit je goed hoor. Heb je weles een slechte Eizo gezien ?Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 18:05:
[...]
Ik vind de prijs ook erg schappelijk voor een Eizo. Volgens de test in ComputerTotaal was de reactietijd erg laag, maar volgens de Eizo specs is het 15/10 (dus 25ms totaal). Maar ik heb de indruk dat Eizo nogal conservatief is met zijn specs, in tegenstelling tot een aantal andere TFT leveranciers. Voordeel van dit model is ook de 10-bits gamma-correctie, waardoor je een groter effectief kleurenpalet krijgt (vooral goed voor de details bij donkere kleuren).
Ik hoop ook dat er snel meer reviews van verschijnen, want om alleen op het oordeel van C!T af te gaan lijkt me niet zo handig. En persoonlijk hoop ik dat ze dit model ook nog zullen uitbrengen in een behuizing à la de L685, want die ziet er toch nog nèt een stukje strakker uit en heeft een Pivot functie.
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
of je gaat naar de winkel om er een uurtje op te internetten/gamen/benchen/typen/scrollen en je bepaalt zelf of je hem wel of niet tof vindtVerwijderd schreef op 28 May 2003 @ 18:05:
Ik vind de prijs ook erg schappelijk voor een Eizo. Volgens de test in ComputerTotaal was de reactietijd erg laag, maar volgens de Eizo specs is het 15/10 (dus 25ms totaal). Maar ik heb de indruk dat Eizo nogal conservatief is met zijn specs, in tegenstelling tot een aantal andere TFT leveranciers. Voordeel van dit model is ook de 10-bits gamma-correctie, waardoor je een groter effectief kleurenpalet krijgt (vooral goed voor de details bij donkere kleuren).
Ik ben ook al een tijdje aan het rond kijken naar een TFTtje want een 14" monitor die maar 800x600 @ 60Hz aankan is ook niet alles
(heb op een andere pc wel betere monitor maar die is niet van mij
) en ben dus een beetje aan het rond kijken.
Mijn oog is al gevallen op de volgende modellen:
Acer AL712 (goedkoop en goed in reviews)
Samsung 151P (mooi design en de Samsung van mn pa en broer (CRT's) bevallen prima nog net binnen budget afhankelijk van de winkel)
Samsung 152T (zelfde als P)
NEC 1760NX (wel 16ms, heb alleen rare dingen gelezen ivm kleuren en 16ms)
Natuurlijk ook mooie Eizo's Iiyama's gezien die vallen alleen ver buiten budget.
voor dgene die het nog niet door hadden ik heb een budget van ongeveer €500
weet iemand nog meer goede monitoren waar nog best wel op te gamen valt en binnen het budget past?

Samsung 151P (mooi design en de Samsung van mn pa en broer (CRT's) bevallen prima nog net binnen budget afhankelijk van de winkel)
Natuurlijk ook mooie Eizo's Iiyama's gezien die vallen alleen ver buiten budget.
weet iemand nog meer goede monitoren waar nog best wel op te gamen valt en binnen het budget past?
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Grr, ik had gehoopt dat ik m'n tft gister zou krijgen.
Maar de winkel waar ik hem gekocht hebt, heeft gister pas het geld binnen gekregen. Dus hij is pas gister verstuurd.
En aangezien er niemand werkt op donderdag en vrijdag, krijg ik pas m'n tft zaterdag of maandag
Maar de winkel waar ik hem gekocht hebt, heeft gister pas het geld binnen gekregen. Dus hij is pas gister verstuurd.
En aangezien er niemand werkt op donderdag en vrijdag, krijg ik pas m'n tft zaterdag of maandag
[ Voor 5% gewijzigd door Elroy op 29-05-2003 11:53 ]
Verwijderd
Kent iemand TFTwinkel.nl. Wil namelijk hier graag mijn TFT scherm bestellen (een Hitachi CML174SXWB), maar wil graag weten of het een goede zaak is, etc.
Vraag ik me af welke rare dingen jij gelezen hebt over de NEC 1760NX, overal zijn ze er positief over, en heb al aardig wat reviews gelezen voordat ik hem kocht. Daarnaast is de NEC 1 van de weinige LCD's die ook daadwerkelijk in de buurt komt van die 16 ms responsetijd, het was 17,5. Staat btw ook ergens in dit topic vermeld.MewBie schreef op 29 May 2003 @ 11:20:
Ik ben ook al een tijdje aan het rond kijken naar een TFTtje want een 14" monitor die maar 800x600 @ 60Hz aankan is ook niet alles(heb op een andere pc wel betere monitor maar die is niet van mij
) en ben dus een beetje aan het rond kijken.
ik doelde op de responsetijd van 16ms icm met kleuren iets met 262000 kleuren maar ofzo, dacht ik ergens gelezen te hebben in dit topicX-t-r-e-m-e schreef op 29 May 2003 @ 12:00:
[...]
Vraag ik me af welke rare dingen jij gelezen hebt over de NEC 1760NX, overal zijn ze er positief over, en heb al aardig wat reviews gelezen voordat ik hem kocht. Daarnaast is de NEC 1 van de weinige LCD's die ook daadwerkelijk in de buurt komt van die 16 ms responsetijd, het was 17,5. Staat btw ook ergens in dit topic vermeld.
edit: en ik bedoelde niet over de NEC specifiek gewoon in het algemeen
[ Voor 7% gewijzigd door MewBie op 29-05-2003 12:24 ]
*beeeeep*
Nee hoor, het zijn er gewoon 16,7 miljoen
Er zijn wel schermen met maar 256000 kleuren, weet alleen niet meer welke, maar de NEC niet.
maar er zijn ook fabrikanten die neerzetten dat ze 16,7M kleuren weergeven en het er maar 264K zijn. zoiets heb ik gelezen. Ik vraag me alleen af of je dat verschil nou echt zo goed kunt onderscheiden.
Verwijderd
Ik heb hem bij http://www.itwebwinkel.nl besteld, dezelfde monitor als jij opgeeft.Verwijderd schreef op 29 May 2003 @ 11:56:
Kent iemand TFTwinkel.nl. Wil namelijk hier graag mijn TFT scherm bestellen (een Hitachi CML174SXWB), maar wil graag weten of het een goede zaak is, etc.
Ik heb ze een dikke 9 gegeven als cijfer!
Ze waren ook nog eens de goedkoopse en ben zeer correct geholpen, monitor was voorradig en binnen 1 dag(onder rembour laten komen) in huis.
Misschien dat je hier wat aan hebt.
dat dacht ik dus ook, dat het 16M kleuren zijn met interpolatie (of hoe dat ook heet)amsterdamned schreef op 29 May 2003 @ 12:52:
maar er zijn ook fabrikanten die neerzetten dat ze 16,7M kleuren weergeven en het er maar 264K zijn. zoiets heb ik gelezen. Ik vraag me alleen af of je dat verschil nou echt zo goed kunt onderscheiden.
Maar er is nog een kandidaat bijgekomen
De Acer AL732 hij is wat duurder maar ik ken iemand die connecties heeft bij een winkel in zoetermeer die m verkoopt en dan valt die ook waarschijnlijk binnen budget en die heeft ook 16ms responsetijd
*beeeeep*
Ik heb precies dezelfde ervaring: goede service en -vaak- een van de goedkopereVerwijderd schreef op 29 mei 2003 @ 13:02:
[...]
Ik heb hem bij http://www.itwebwinkel.nl besteld, dezelfde monitor als jij opgeeft.
Ik heb ze een dikke 9 gegeven als cijfer!
Ze waren ook nog eens de goedkoopse en ben zeer correct geholpen, monitor was voorradig en binnen 1 dag(onder rembour laten komen) in huis.
Misschien dat je hier wat aan hebt.
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Verwijderd
Itwebwinkel is toch TFTwinkel.nl??
als je naar www.tftwinkel.nl gaat dan kom je uit bij www.tftwebwinkel.nl en die zijn van itwebwinkel. Ik denk dat ze ITwebwinkel zijn gaat heten omdat ze meer dan TFT's wilden doen ofzo. Ik heb zelf ook de Hitachi bij ze gekocht, was in 1 dag binnen, dus ik ben ook tevreden over ze.
als je naar www.tftwinkel.nl gaat dan kom je uit bij www.tftwebwinkel.nl en die zijn van itwebwinkel. Ik denk dat ze ITwebwinkel zijn gaat heten omdat ze meer dan TFT's wilden doen ofzo. Ik heb zelf ook de Hitachi bij ze gekocht, was in 1 dag binnen, dus ik ben ook tevreden over ze.
Oke , maar het feit dat je 4X!! je monitor om moest wisselen zegt mij meer dan dat ze binnen een dag op de stoep staan...Verwijderd schreef op 28 mei 2003 @ 22:24:
Der staat toch genoeg bij ? Volgens mij heeft samsung de beste pixel garantie !
Echt top!
Raku
Verwijderd
Ok het is zo ver pc prive project start 1 juni... nu een tftje kopen
.
Ik denk na heel veel te zoeken dat ik ga voor de AS4821DT (BK), voor het mooie
design (net iets minder als de AS4612UT (BK), maar hiervan vallen de specs erg
tegen, helaas..
) en de goede specs..
19" (48cm)
max: 1280 * 1024
1,3 megapixels
pixel pitch 0.29 *0.29 (is dit te groot? ga je dat zien?)
viewing angle 170
response time 25 ms (moet toch genoeg zijn???)
contrast 600:1 !!!!
Gaat dit een goeie keuze zijn (zijn de specs goed genoeg om soms een mooi spelletje te spelen?)
Ik denk na heel veel te zoeken dat ik ga voor de AS4821DT (BK), voor het mooie
design (net iets minder als de AS4612UT (BK), maar hiervan vallen de specs erg
tegen, helaas..
19" (48cm)
max: 1280 * 1024
1,3 megapixels
pixel pitch 0.29 *0.29 (is dit te groot? ga je dat zien?)
viewing angle 170
response time 25 ms (moet toch genoeg zijn???)
contrast 600:1 !!!!
Gaat dit een goeie keuze zijn (zijn de specs goed genoeg om soms een mooi spelletje te spelen?)
Ik heb ook de AS4821 BK
en ben er zeeeeeeeer tevreden over
Je merkt wel wat ghosting bij Unreal Tournament, maar bij de rest wat ik gespeeld heb niet. GEEN slechte keus die je gaat maken
oi :P
Verwijderd
Wat is de maximale responsetime voor games?
En welke responsetime is aan te raden?
Hoe belangrijk is helderheid voor games?
Thx
Thx
Maximale responstime ligt tussen de 16 en 25 ms........maar ik zou zeggen neem het topic eens door. Sommige schermen met een hogere responstime zijn beter geschikt voor games dan schermen met een lagere........Verwijderd schreef op 29 mei 2003 @ 21:46:
Wat is de maximale responsetime voor games?
Thx
Verwijderd
Kom er niet echt uit.EmilneM schreef op 29 May 2003 @ 22:13:
[...]
Maximale responstime ligt tussen de 16 en 25 ms........maar ik zou zeggen neem het topic eens door. Sommige schermen met een hogere responstime zijn beter geschikt voor games dan schermen met een lagere........
Heb ook een beperkt budget. Wat ik ook koop, moet er 2 van kopen.
Belinea 101730 lijkt me wel wat, maar ben zo bang voor ghosting en/of dode pixels.
Heb nog geen enkele review gezien
Als ik zo in de pricewatch kijk is die Belinea ongeveer even duur als de Acer Al732 , wat imo een stuk beter is. Die heeft 16 Ms , en ik heb geen dode pixels.... En ik hoor dat er slechts weinigen zijn die wel dode pixels met de Acer hebben...Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 00:41:
[...]
Kom er niet echt uit.
Heb ook een beperkt budget. Wat ik ook koop, moet er 2 van kopen.
Belinea 101730 lijkt me wel wat, maar ben zo bang voor ghosting en/of dode pixels.
Heb nog geen enkele review gezien
Raku
Verwijderd
er werd op tweakers een tijd geleden een 12ms scherm aangekondigd maar ik weet niet meer van welk merk, weet iemand hier meer van?
Verwijderd
Ik vind het scherm alleen niet zo mooi, omdat ze speakers op het scherm zelf geplaatst zijn. Bij de Belinea zitten ze in de voet.Eth3r3al schreef op 30 May 2003 @ 00:59:
[...]
Als ik zo in de pricewatch kijk is die Belinea ongeveer even duur als de Acer Al732 , wat imo een stuk beter is. Die heeft 16 Ms , en ik heb geen dode pixels.... En ik hoor dat er slechts weinigen zijn die wel dode pixels met de Acer hebben...
Dat was Samsung, die schermen komen eind dit jaar pas op de markt.Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 08:44:
er werd op tweakers een tijd geleden een 12ms scherm aangekondigd maar ik weet niet meer van welk merk, weet iemand hier meer van?
39
Verwijderd
hmzz, dat duurt wel erg lang dan, thnxHomedisc schreef op 30 May 2003 @ 12:57:
[...]
Dat was Samsung, die schermen komen eind dit jaar pas op de markt.
Woei, ik heb vandaag mijn NEC 1760NX binnen gekregen 
En ik ben vandaag heel blij, want ik heb 0,0 dode (sub) pixels
Ik heb ook foto's van dit prachtig beeldschermpje gemaakt, die jullie straks te zien krijgen.
Ik heb alleen moeite met het instellen van de brightness ( zit op dvi-d aangesloten ). Straks ook maar effe testen op spelletjes, maar dit zit vast wel goed
[edit]
Pics!!!!!
Het pakje wat binnen kwam :

Doosje open :

Tft uit de doos :

Tft achterkant / uit het plastic :

Tft naast mijn oude monitor ( sorry kon geen flits gebruiken
)

De ruimte op mijn bureau :

[edit2]
Net effe Unreal 2 gespeeld en dat loopt perfect @ 1280.1024.
Echt geen teken van ghosting
[edit3]
Ggrrr, toch nog 1 dode sub pixel. Alleen bij zwart beeld waar te nemen, en hij zit in mijn taakbalk dus het valt toch niet op
Ik heb ook foto's van dit prachtig beeldschermpje gemaakt, die jullie straks te zien krijgen.
Ik heb alleen moeite met het instellen van de brightness ( zit op dvi-d aangesloten ). Straks ook maar effe testen op spelletjes, maar dit zit vast wel goed
[edit]
Pics!!!!!

Doosje open :

Tft uit de doos :

Tft naast mijn oude monitor ( sorry kon geen flits gebruiken

[edit2]
[edit3]
Ggrrr, toch nog 1 dode sub pixel. Alleen bij zwart beeld waar te nemen, en hij zit in mijn taakbalk dus het valt toch niet op
[ Voor 61% gewijzigd door Elroy op 30-05-2003 19:02 ]
Nou ik kom er toch echt niet uit, iedereen zegt weer dat een ander ding goed is, die hitachi, de iiayama en hierboven weer de nec. Het wordt me dus totaal niet duidelijk welk 17" scherm ik moet nemen, aangezien ik een groot budget hiervoor heb (tot 600 euro) heb ik niet zo'n zin om dat ff aan iets verkeerd uit te geven...
Euhm... € 600,-- is niet echt een groot budget hoor, als het om een tft gaat, het is 'redelijk'quarin schreef op 30 May 2003 @ 17:44:
Nou ik kom er toch echt niet uit, iedereen zegt weer dat een ander ding goed is, die hitachi, de iiayama en hierboven weer de nec. Het wordt me dus totaal niet duidelijk welk 17" scherm ik moet nemen, aangezien ik een groot budget hiervoor heb (tot 600 euro) heb ik niet zo'n zin om dat ff aan iets verkeerd uit te geven...
In elk geval zit die Hitachi ruim onder je budget (op dit moment geloof ik iets van € 515,--). Met de overige twee ben ik niet zo bekend, maar weet wel dat ze tot een van de betere tft merken behoren. Als je het écht niet meer weet, zou je eens in een winkel moeten kijken om deze tft's actief te zien. Mijn mening is echter: met geen van deze drie merken zal je m.i. een miskoop doen, kwalitatief alledrie uitstekend. Maar het is maar net waarvoor je het wilt gebruiken: game je redelijk wat, let dan vooral op de responsetijd. Maar ik denk dat dit draadje toch wel genoeg stof heeft, om je over de streep te helpen
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Wordt bij jou de blauwe tekst op http://www.futuremark.com/community/ ook lichtblauw van kleur als je het beeld heen en weer schuift met de schuifbalk rechts, of als je heel snel scrollt?Elroy schreef op 30 May 2003 @ 17:13:
Woei, ik heb vandaag mijn NEC 1760NX binnen gekregen
[edit]
Pics!!!!!
[afbeelding]
Doosje open :
[afbeelding]
Tft uit de doos :
[afbeelding]
[afbeelding]
Tft naast mijn oude monitor ( sorry kon geen flits gebruiken)
[afbeelding]
[afbeelding]
[edit2]
[edit3]
Ja bij mij veranderd hij ook van kleur tijdens het scrollen.
Het is een beetje een mix van blauw en groen.
Nu ik de tft 1 dag getest heb, heb ik toch nog wat vragen.
Voor de 1760 serie eigenaren, op wat voor scherpte hebben jullie hem staan.
Dan heb ik het over brightness en contrast ( in aantal procenten ).
En het lijkt net of er super dunne horizontale lijntjes lopen over het scherm.
Ik heb al in het boekje gekeken, maar ze zeggen daar dat dat alleen voorkomt als je hem analoog aansluit ( heb hem op dvi aangesloten ).
Nog 1 vraagje, als ik alles op de standaard resolutie draai (1280,1024) is het dan beter om de kleuren op "native" te zetten of op "SRGB".
Ik heb al in het boekje gekeken, maar ze zeggen daar dat dat alleen voorkomt als je hem analoog aansluit ( heb hem op dvi aangesloten ).
Nog 1 vraagje, als ik alles op de standaard resolutie draai (1280,1024) is het dan beter om de kleuren op "native" te zetten of op "SRGB".
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 22:09
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Die bestaat al denk ik ruim 6 maandenVerwijderd schreef op 30 mei 2003 @ 14:49:
De Samsung 192T komt eraan! Zie de T.net frontpage nieuws!

http://www.samsung-it.nl/
Staat er al een eeuwtje tussen
Ik heb hem eigenlijk nog op default staan, brightness 100 % en contrast 50 %Elroy schreef op 31 May 2003 @ 10:43:
Ja bij mij veranderd hij ook van kleur tijdens het scrollen.
Die dunne lijntjes heb ik ook met de DVI aansluiting, wel heel erg dun, bijna niet te zien.
Native is bij mij veel mooier op standaard resolutie, als ik hem op SRGB zet komt er een soort van groene waas over het hele scherm t.o.v. native kleuren.
Heb je de NEC-tool al gedownload, NaviSet heet het, erg handig, kun je alle beeldschermeigenschappen in windows zelf aanpassen, + een reeks test beelden om je scherm af te stellen. Ik wilde hem bij de website van NEC downloaden maar dat lukte niet. FF gezocht op google en ergens gedownload. Als je het geinstalleerd hebt krijg je bij beeldschermeigenschappen en dan geavanceerd er een tabblad bij voor je LCD
Heb je toevallig nog een update over dit scherm Viewsonic VP171b?Femme schreef op 22 mei 2003 @ 18:00:
[...]
Ik vind het wel meevallen. Qua oppervlakte zal het niet veel verschillen met beeldschermen die een vierkante of ovale voet hebben. Deze is alleen wat breder.
[...]
De prijs weet ik nog niet. In de VS kost de VP171b 520 tot 600 dollar dus goedkoop zal hij hier niet zijn.
Eind van de maand zei je toch..
Verwijderd
Kan de Iiyama AS4314UTG 1024x768 draaien met zwarte balken eromheen? (Weet niet hoe ik het anders moet omschrijven....)
Kijk nu zo'n 2 weken naar een LG L1710B (+/- € 550,00).......en moet zeggen dat ik alleen maar positief ben. Heb hem analoog aangesloten op mijn Geforce 2 MX400, omdat deze kaart geen DVI heeft. Geen dode (sub)pixels, haarscherp beeld en geen ghosting te bekenen. Wat mij trouwens opviel is dat spellen ook prima worden weergegeven op 800x600 en 1024x768 (moet wel want mijn videokaart is niet zo snel).quarin schreef op 30 May 2003 @ 17:44:
Volgens mij word het zo tijd voor part 5 =] Wie voelt zich geroepen
Raku
Dit is toch 'the final episode'Eth3r3al schreef op 31 mei 2003 @ 23:50:
Volgens mij word het zo tijd voor part 5 =] Wie voelt zich geroepen
ik heb als 2de monitor een phillips 150B3y mogen meenemen voor niet al te veel.
en het is een erg mooie monitor hoor, maar gamen doet ie voor geen meter
naja tis toch alleen maar voor lan party's. daarin is tft natuurlijk wel master
en het is een erg mooie monitor hoor, maar gamen doet ie voor geen meter
naja tis toch alleen maar voor lan party's. daarin is tft natuurlijk wel master
Verwijderd
Afgelopen week een lan gehad!
Had iemand een Neovo F 17 staan:
Schermformaat: 17 inch
Max. resolutie: 1280 x 1024
Aansluiting: D-sub (incl. kabel)
Responstijd: 50 ms
Contrast: 300:1
Helderheid: 230 cd/m2
Speakers: nee
Pixel policy: ISO 13406-2
Kleur: black/grey
Garantie: 3 jaar on-site
Echt super mooi beeld !! , de games zagen er super mooi uit , was erg benieuwd naar de ms . Net dus opgezocht he , zie ik gewoon dat er 50 ms staat .
Hoe kan dat , hoe kan dat beeld dan zo mooi zijn ?
Het beeld liep gewoon zwaar soepel !
Bf 1942 was gewoon super. Had namelijk goed opgelet op de lan , naar tft !
Maar nergens dus een 16 ms gezien , ben nou echt zo gek van die Nec 1760 NX Bk !
Ziet er gewoon super mooi uit !
Had iemand een Neovo F 17 staan:
Schermformaat: 17 inch
Max. resolutie: 1280 x 1024
Aansluiting: D-sub (incl. kabel)
Responstijd: 50 ms
Contrast: 300:1
Helderheid: 230 cd/m2
Speakers: nee
Pixel policy: ISO 13406-2
Kleur: black/grey
Garantie: 3 jaar on-site
Echt super mooi beeld !! , de games zagen er super mooi uit , was erg benieuwd naar de ms . Net dus opgezocht he , zie ik gewoon dat er 50 ms staat .
Hoe kan dat , hoe kan dat beeld dan zo mooi zijn ?
Het beeld liep gewoon zwaar soepel !
Bf 1942 was gewoon super. Had namelijk goed opgelet op de lan , naar tft !
Maar nergens dus een 16 ms gezien , ben nou echt zo gek van die Nec 1760 NX Bk !
Ziet er gewoon super mooi uit !
Ik heb even een vraagje kun je met 40ms nog gamen ???
Ik heb niet de hele draad kunnen lezen
Het gaat om de http://www.paradigit.nl/pdf/10002827v.pdf
Ik heb niet de hele draad kunnen lezen
Het gaat om de http://www.paradigit.nl/pdf/10002827v.pdf
[ Voor 24% gewijzigd door Bartjeee op 01-06-2003 20:05 ]
Verwijderd
Eigenlijk niet 1/40= 0.025 x 1000= 25 frame's per sec.
Maar als je kijkt dat ik een scherm van 50 ms zie , en dat het beeld gewoon top is ga ik twijfelen. Ik denk gewoon dat ze dat verkeerd hebben aangeven, denk zelf dat het ms veel lager is !
Maar als je kijkt dat ik een scherm van 50 ms zie , en dat het beeld gewoon top is ga ik twijfelen. Ik denk gewoon dat ze dat verkeerd hebben aangeven, denk zelf dat het ms veel lager is !
Verwijderd
Heb dit weekend de Hitachi 174SXW B gekocht. Deze keuze is absoluut niet verkeerd geweest. Super gewoon. Echt een heel verschil met mijn oude CRT scherm. Wil echt niet meer terug! Woohoo!
Mooi. Ik zit eraan te denken om dezelfde te halen binnenkort. Heb wat zitten vergelijken met o.a. de ADI 715 en de Iiyama (eehh.. dat populaire veel gebruikte typeVerwijderd schreef op 02 juni 2003 @ 10:09:
Heb dit weekend de Hitachi 174SXW B gekocht. Deze keuze is absoluut niet verkeerd geweest. Super gewoon. Echt een heel verschil met mijn oude CRT scherm. Wil echt niet meer terug! Woohoo!
Nou schijnen wel de kleuren wat minder te zijn (zeker via DVI) op de Hitachi. Is dat nou erg merkbaar, of valt het nog wel mee? (op anandtech vergelijken ze hem met een samsung die wat betreft de kleuren beter zou zijn....)
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
NeeCreepy schreef op 02 June 2003 @ 10:35:
[...]
Nou schijnen wel de kleuren wat minder te zijn (zeker via DVI) op de Hitachi. Is dat nou erg merkbaar, of valt het nog wel mee? (op anandtech vergelijken ze hem met een samsung die wat betreft de kleuren beter zou zijn....)
Ik merkt totaal geen verschil, zeker niet in het gewone gebruik. (Internetten, gamen, DivXjes kijken etc.)
Ik ga ook voor de Hitachi 174SXW B omdat hij qua prijs meevalt, alle kabels ed erbij zitten (wat bij veel andere monitoren niet het geval is) en omdat hij DVI heeft.
Sommige mensen zeggen dat er tft's zijn die 16.7M kleuren kunnen weergeven, maar dat is niet zo, alle monitoren kunnen maar tot 262K kleuren heb ik gelezen op verschillende sites, oa hier op GoT meerdere malen.
Sommige mensen zeggen dat er tft's zijn die 16.7M kleuren kunnen weergeven, maar dat is niet zo, alle monitoren kunnen maar tot 262K kleuren heb ik gelezen op verschillende sites, oa hier op GoT meerdere malen.
Mooi.. een echte gamer ben ik toch niet, mar het is natuurlijk wel fijn dat de boel lekker looptRedje schreef op 02 juni 2003 @ 11:02:
[...]
Nee
Ik merkt totaal geen verschil, zeker niet in het gewone gebruik. (Internetten, gamen, DivXjes kijken etc.)
Hoe heb je hem aangsloten trouwens? Via de sub-d of via de DVI?
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Beide D-sub, ik heb 2 schermen, als ik er 1 op DVI aansluit en ander op D-sub dan, verschilt het teveel qua brightness/kleuren(dit omdat je bij DVI wat instellingen mist)Creepy schreef op 02 juni 2003 @ 12:14:
[...]
Mooi.. een echte gamer ben ik toch niet, mar het is natuurlijk wel fijn dat de boel lekker looptEN als je in het gewone gebruik dat al niet ziet.. mooi!
Hoe heb je hem aangsloten trouwens? Via de sub-d of via de DVI?
Ik had liever DVI gehad maarja m'n Radeon heeft jammergenoeg geen 2x DVI
Ik heb het natuurlijk wel getest maar kon weinig verschil ontdekken wat de scherpte betreft tussen DVI of D-sub, wel had D-sub last van ruis, maar dan moet je wel op 1cm gaan kijken. En DVI was te vel, de brightness is dus gelocked in DVI modus, de Hitachi's geven me toch een partij licht... default staat de brightness op 50, mijne staat op 0
Als je hem op dvi aansluit, kun je gewoon de brightnes lager zetten geen probleem.Redje schreef op 02 June 2003 @ 13:50:
[...]
Beide D-sub, ik heb 2 schermen, als ik er 1 op DVI aansluit en ander op D-sub dan, verschilt het teveel qua brightness/kleuren(dit omdat je bij DVI wat instellingen mist)
Ik had liever DVI gehad maarja m'n Radeon heeft jammergenoeg geen 2x DVI
Ik heb het natuurlijk wel getest maar kon weinig verschil ontdekken wat de scherpte betreft tussen DVI of D-sub, wel had D-sub last van ruis, maar dan moet je wel op 1cm gaan kijken. En DVI was te vel, de brightness is dus gelocked in DVI modus, de Hitachi's geven me toch een partij licht... default staat de brightness op 50, mijne staat op 0Dus waarschijnlijk staat die in DVI ook weer op 50.
En default staat ie op 100 en niet op 50.
Ik heb hem zelf op 40 staan.
In het begin moet je gewoon ff wennen aan de helderheid.
Na een week ben je er aan gewent.
Verwijderd
Hitachi is altijd de enige geweest die eerlijk was over de kleuren en had altijd 262k kleuren op hun specs staan (IIyama kan hier nog wat van leren, eerlijkheid loont bij mij), maar Hitachi schijnt sindskort een 16,7mln scherm te hebben, dit is de nieuwe panel die ook in de 175 serie zit. Iemand een 262k kleuren ruilen voor een 16,7mln??Ik ga ook voor de Hitachi 174SXW B omdat hij qua prijs meevalt, alle kabels ed erbij zitten (wat bij veel andere monitoren niet het geval is) en omdat hij DVI heeft.
Verwijderd
de IIyama toont meer kleuren dan de hitachi, kijk ffs eens naar de beelden op THG, heb ik hier al meermaals gepost..
read!
de hitachi vertoont duidelijk minder detail in games! dus zal in alles zo zijn, een plaatje met veel kleur overgang, daar zul je het ook op merken.
read!
de hitachi vertoont duidelijk minder detail in games! dus zal in alles zo zijn, een plaatje met veel kleur overgang, daar zul je het ook op merken.
Dit topic is gesloten.