TFT/Gamen - the final episode part 4.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.787 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Plaats in dit topic alle vragen, opmerkingen en tips over tft`s en tft`s. Altijd leuk om pictures te posten + ervaring met games i.v.m. ghosting.

Reviews
hitachi cml174sxw
17" lcd test
15" lcd test
Samsung 171N & NEC LCD1760V vs. Everyone Else
Samsung 152T
Samsung 172T
IBM T221 22,2 "
Phillips Brilliance 200P3
Samsung 172W

Fabrikanten

ADI
Philips
Sony
Eizo
Iiyama
Hitachi
Samsung
Belinea
Ctx
Lg
Nec
Viewsonic
Neovo
Acer

Pricewatch

T.Net Pricewatch LCD/TFT

Andere delen

TFT/Gamen - the final episode
TFT/Gamen - the final episode part 2
TFT/Gamen - the final episode part 3

Tip bij zoeken naar een bepaalde TFT in deze topics:

Zet bij prefs je posts op 999 en ctrl f om te zoeken op het type nummer. Zo vind je bijna alle posts terug over een bepaalde TFT.

Nog handig om te weten
- www.monitorsdirect.com/toolkit
Handige toolkit om instellingen te optimaliseren en ghosting/streaking te testen.

- http://www.hardware.info/artikelen.php?id=44
Als je (nog) niet weet wat alles betekent e.d. :)

-Staar je niet blind op specs... werkelijke specs kunnen heel anders zijn als de fabrikant aangeeft. Ga een beetje verdiepen in reviews. :)

-Wat info over DVI mbv plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://di.dell.com/images/global/topics/vectors/2000-dvi-002.gif

-Problemen met scrollen in IE?
Tools -> Internet Options -> Advanced -> Smoot scrolling afzetten

Ik heb zelf voor de Acer al732 gekozen omdat die en goedkoop is en een responsetime van 16 ms :) Het probleem is alleen als je een erg donker spel speelt je de gamma waarden van het spel moet opkrikken , maar dat is eigenlijk bij elk scherm nog zo.. Ik heb tot nu toe Unreal Tournament erop gespeeld en Delta Force Black Hawk Down , maar nog geen ghosting kunnen ontdekken. Verder moet ik zeggen dat het een genot is om naar te kijken.. Heel scherp beeld en ziet erg super uit. En natuurlijk veel meer ruimte op me bureau... Btw heb ik 0,0 dode pixels.

Afbeeldingslocatie: http://global.acer.com/products/monitor/images/icon_al732.gif

Tenslotte: Als je nog iets te te voegen hebt aan deze 1st post (reviews e.d.) kun je me altijd mailen.

[ Voor 33% gewijzigd door Raku op 06-04-2003 00:51 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-04 01:11

Rick2001

9950X delidded en direct die

Ook heb ik het gevoel dat het erg driver afhankelijk is.
De ene driver geeft een lichter beeld weer dan de andere.
In ieder geval heb ik het scherm ook nog steeds staan en ben er zeker tevreden mee. Je moet even je driver instellingen aanpassen en dan is het donkere ook opgelost.
Eigenlijk is er dus geen probleem met deze schermen, alleen vaag dat de eerste 2 wel helderder waren op de pc waaraan deze getest zijn.

Overigens zat bij alle geleverde ACER's nu wel een DVI kabel. Mooi zou je denken ware het niet dat zowieso al bij 2 geteste schermen deze kabels rode pixelfouten geven. Dit zijn van die bewegende pixels in de kleur rood. Ik heb maar 2 schermen met de eigen kabel getest. Een betere kabel geeft echter wel een goed resultaat.
Ik draai dan ook DVI met deze monitor omdat het verschil toch echt zichtbaar is bij deze monitor tussen DVI en ANALOOG.

[ Voor 35% gewijzigd door Rick2001 op 28-03-2003 00:36 ]

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Tja , probleem is dat als ik de drivers wil installen hij zegt dat ie al goede drivers heeft :P Nog maar eens proberen dan :)

/edit toch voor elkaar gekregen dmv lijst van aparaten weergeven ipv autmatisch zoeken naar nieuwe stuurprogramma's :) Ik zie weliswaar geen verschil hoor :) Maar het gaat om het idee.

[ Voor 47% gewijzigd door Raku op 28-03-2003 01:25 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Eth3r3al schreef op 28 March 2003 @ 01:20:
Tja , probleem is dat als ik de drivers wil installen hij zegt dat ie al goede drivers heeft :P Nog maar eens proberen dan :)

/edit toch voor elkaar gekregen dmv lijst van aparaten weergeven ipv autmatisch zoeken naar nieuwe stuurprogramma's :) Ik zie weliswaar geen verschil hoor :) Maar het gaat om het idee.
Ik doel dus niet op de monitor driver maar de videokaart driver. Hier kun je de gamma hoger mee instellen waardoor je wel alle donkere conturen goed kunt herkennen is games.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74957

Die vriend van die ADI heeft een foto gemaakt, zelf vind ik de foto niet zo mooi, maar aangezien het de eerste is plaats ik em toch ff.

Hij speelt allerlei 3D games ermee en heeft 0,0 ghosting, echt super ding. Hij komt erg dicht tegen de voor mij perfecte Hitachi.

Afbeeldingslocatie: http://www.domein.nl.easynet.net/adia715.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techless
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Techless

GuT

Eth3r3al schreef op 28 March 2003 @ 00:00:
Nou , ik heb dan maar een nieuwe geopend :) Hopelijk is de post uitgebreid genoeg :)

TFT/Gamen - the final episode part 4.
Wel aardig... maar je zou natuurlijk "even" een vergelijkingstabelletje kunnen maken van bovengenoemde schermen. Zelf heb ik dat niet meer nodig, zit in m'n hoofd (en ik krijg het er niet meer uit :P), maar ik kan me voorstellen dat het wel heel erg zou worden waardeerd.

The eyes can mislead, the smile can lie, but the shoes always tell the truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81859

Zou het niet mogelijk zijn om korte filmpjes te posten van jullie tft schermen aan het werk ?
Ben namelijk van plan ook een 17" TFT te kopen.
Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zal Paul Verhoeven even bellen. Enne....wat schuift het?? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

Goedemorgen Tweakers.

Na wat werken heb ik eindelijk wat geld over en ben van plan om na mijn examens ook maar eens voor een Lcd/Tft scherm te gaan. Ik heb thuis al 5 jaar lang een 19inch monitor staan en nu wil ik het ook liefst een scherm in die grote hebben. Een 17inch komt niet de aanmerking dus :P.

Ik kijk liever naar een 18.1/19 inch scherm. Alleen zal ik natuurlijk als vele andere ook weer de zelfde wensen hebben om het gebied dat hij een snelreponse tijd moet hebben (liever 25ms of er onder), geen ghosting en andere vage strepen, een natuurlijk dat hij digitaal op mijn leadtek ti4200 moet aangesloten worden. Maar ook dat hij in he zwart/zilver is en niet dat belachelijk lelijke pc beige/wit.
Ik heb al naar de grotere broer van de hitachi cml174sxw, de hitachi 19sxw (ofzo iets :P) bekeken.
Mijn budget is niet meer dan 1200 euro. Ik gebruik hem het meest voor games/website ontwerpen/dvd's kijken. Dus wie helpt mij ietsjes verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Eindelijk dan m'n Hitachi (cml174sxwb) binnen, een pracht ding! :9~
Uiteraard direct die monitor test gedaan: geen enkele dooie (sub)pixel en ook geen ghosting/streaking 8) . Aangesloten met de meegeleverde dvi kabel. Ik ben zeer tevreden! :)

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoNo79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-04 19:45
Ik mis in het rijtje als monitor toch wel de Hercules 920 DVI, dit is ook een erg cool ding, met alles er op en aan.
Er zit zelfs een composiet om tv beelden op je monitor te zetten, en je kunt hem ook nog aan je muur schroeven.

De reactie tijd is dan wel 25ms maar dit vind ik meer dan genoeg, het is dan niet de goedkoopste maar wel zeer de moeite waard

[ Voor 3% gewijzigd door MoNo79 op 28-03-2003 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81859

@KillerBeeForEver : kan je die ook draaien ???
Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9704

KillerBeeForEver schreef op 28 March 2003 @ 09:51:
Uiteraard direct die monitor test gedaan: geen enkele dooie (sub)pixel en ook geen ghosting/streaking 8) . Aangesloten met de meegeleverde dvi kabel. Ik ben zeer tevreden! :)
Hee KillerBeeForEver This fragster is unstopable!

Als die echt zo goed is als jij zegt ben ik jaloers :X ik mot nog ff een ding weten voor ik hem koop als je je hoofd op en neer haalt voor je scherm veranderd er dan wat qua kleur of contrast?? heen en weer weet ik dat dat minder word, maar op en neer lijkt me crisis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81859 schreef op 28 March 2003 @ 10:21:
@KillerBeeForEver : kan je die ook draaien ???
Greetz
dat wist jij wel dat dat niet kan.

dat draaien heeft trouwens geen fuking nut at all |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Anoniem: 9704 schreef op 28 March 2003 @ 10:34:
[...]

Hee KillerBeeForEver This fragster is unstopable!

Als die echt zo goed is als jij zegt ben ik jaloers :X ik mot nog ff een ding weten voor ik hem koop als je je hoofd op en neer haalt voor je scherm veranderd er dan wat qua kleur of contrast?? heen en weer weet ik dat dat minder word, maar op en neer lijkt me crisis.
Haha, iemand die m'n hele nick voluit opnoemt, dat komt niet vaak voor! ;)
Ik heb ff gekeken, heen en weer verandert de kleur inderdaad wel (bijv. wit wordt wat gelig), op en neer valt -naar mijn mening- reuze mee (wit wordt wat grijzig, maar is niet irritant ofzo). Maar ik zit sowieso altijd recht voor m'n beeld hoor :+ .

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Anoniem: 9704 schreef op 28 March 2003 @ 10:37:
[...]

dat wist jij wel dat dat niet kan.

dat draaien heeft trouwens geen fuking nut at all |:(
Als Powerray het al wist, waarom vraagt ie het dan?! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goedemorgen Tweakers.

Na wat werken heb ik eindelijk wat geld over en ben van plan om na mijn examens ook maar eens voor een Lcd/Tft scherm te gaan. Ik heb thuis al 5 jaar lang een 19inch monitor staan en nu wil ik het ook liefst een scherm in die grote hebben. Een 17inch komt niet de aanmerking dus .

Ik kijk liever naar een 18.1/19 inch scherm. Alleen zal ik natuurlijk als vele andere ook weer de zelfde wensen hebben om het gebied dat hij een snelreponse tijd moet hebben (liever 25ms of er onder), geen ghosting en andere vage strepen, een natuurlijk dat hij digitaal op mijn leadtek ti4200 moet aangesloten worden. Maar ook dat hij in he zwart/zilver is en niet dat belachelijk lelijke pc beige/wit.
Ik heb al naar de grotere broer van de hitachi cml174sxw, de hitachi 19sxw (ofzo iets ) bekeken.
Mijn budget is niet meer dan 1200 euro. Ik gebruik hem het meest voor games/website ontwerpen/dvd's kijken. Dus wie helpt mij ietsjes verder
Ik denk dat je met 25ms en 500:1 contrast wel goed zal zitten voor een 19", die zijn meestal langzamer dan 17", maar dat is logisch. Ook DVI voor de toekomst is wel handig als je toch geld uitgeeft, ik zou eens kijken of er 1 van de webshop em op voorraad heeft, en je hem kunt bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke dan! bedankt verder.
He jongens ik ga vandaag ff in groningen rond sneufelen wat ze daar allemaal hebben aan spul. Ik ga dus ook ff proberen en reviewtje doen :9
Keep up contact!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Laatst online: 01:03
ff vraagje voor de owners van een LG 1710S /1811S...
op de site van LG staat dat deze een dvi en een d-sub hebben. in de folders van mycom staat dit achter niet.
ik wil nl een van deze 2 kopen en bang dat ik achteraf spijt ga krijgen dat ik er een zonder dvi heb gekocht. maar als ze wel dvi hebben, dan wordt het makkelijk :D

er was toch iemand die een LG1701S gekocht had???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Topicstarter
MoNo79 schreef op 28 maart 2003 @ 09:54:
Ik mis in het rijtje als monitor toch wel de Hercules 920 DVI, dit is ook een erg cool ding, met alles er op en aan.
Er zit zelfs een composiet om tv beelden op je monitor te zetten, en je kunt hem ook nog aan je muur schroeven.

De reactie tijd is dan wel 25ms maar dit vind ik meer dan genoeg, het is dan niet de goedkoopste maar wel zeer de moeite waard
Das nou niet echt een game monitor imo. Gewoon net wat te traag. In deel 2 heeft Exirion het er wel over. Die heeft hem direct geruild voor een hitachi... Nuff said.. :)
techless schreef op 28 March 2003 @ 08:45:
[...]

Wel aardig... maar je zou natuurlijk "even" een vergelijkingstabelletje kunnen maken van bovengenoemde schermen. Zelf heb ik dat niet meer nodig, zit in m'n hoofd (en ik krijg het er niet meer uit :P), maar ik kan me voorstellen dat het wel heel erg zou worden waardeerd.
Ik denk dat de pro's en con's nogal persoonlijk zijn , maar als je je geroepen voelt ;)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04 12:36
Anoniem: 30670 schreef op 28 maart 2003 @ 09:42:
[...]
Ik heb al naar de grotere broer van de hitachi cml174sxw, de hitachi 19sxw (ofzo iets :P) bekeken.
[...]
Over het algemeen draait een 18" of 19" TFT dezelfde native resolutie als een 17" TFT (1280 x 1024). Welk voordeel zie je dan nog in een 18" of 19" TFT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

-TheGrimReaper- schreef op 28 March 2003 @ 16:06:
[...]

Over het algemeen draait een 18" of 19" TFT dezelfde native resolutie als een 17" TFT (1280 x 1024). Welk voordeel zie je dan nog in een 18" of 19" TFT?
Dat vraag ik me dus ook sterk af. Het enige voordeel is dat het groter is(voor zover je van een voordeel kan spreken, want ik heb liever kleine pixels), maar dat is voor mensen van onze leeftijd toch niet een issue? In ieder geval niet om er een paar honderd euro meer voor te lappen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Sterker nog, als je kijkt naar zijn budget, dan zou ik het wel weten:

2x 17"TFT, dan heb je namelijk een redelijk groot beeldoppervlak (1280x2046).

Echter moet je dan wel dual monitor willen, als je dat echt niet wil...
tja dan zou ik bijna een CRT gaan aanraden in die prijsklasse.

* TheGhostInc is een beetje van mening dat 800 euro toch wel het max is wat je moet uitgeven aan een TFT, anders krijg je oude "top" modellen met specs die echt tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44875

ey ik ga maandag de Nec 15¨ kopen bij www.computer-land.nl

hij heeft 30ms is dit voldoende voor een potje UT 2003 of counter strike ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wie heeft hier ervaring met de Acer AL707?

Ik heb wel de AL732 voorbij zien komen, maar niet de 707.
(Ik kan hem voor €339,- krigen..)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Anoniem: 44875 schreef op 28 March 2003 @ 17:02:

Als je afgaat op specs... nee , denk het niet. Maar soms komen zulke schermen nog wel goed uit de bus :)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wie heeft hier ervaring met de Acer AL707?

Ik heb wel de AL732 voorbij zien komen, maar niet de 707.
(Ik kan hem voor €339,- krigen..)
excl btw zeker 339, ik zie em nergens zo goedkoop.

Ik denk niet genoeg, bovendien vind ik 15" TFT relatief duur t.o.v. 17" in vergelijking met de grote, maar vooral pixelgarantie, responsetijden, contrast, resolutie, ik zou voor de ADI gaan als ik jou was, iemand in deel 3 had em al gekocht voor 488.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-04 16:03
Anoniem: 30670 schreef op 28 maart 2003 @ 09:42:
Goedemorgen Tweakers.

Na wat werken heb ik eindelijk wat geld over en ben van plan om na mijn examens ook maar eens voor een Lcd/Tft scherm te gaan. Ik heb thuis al 5 jaar lang een 19inch monitor staan en nu wil ik het ook liefst een scherm in die grote hebben. Een 17inch komt niet de aanmerking dus :P.

Een 17' tft heeft bijn net zon groot scherm opervlak als een 19'crt.
Ik had eerst ook een 17' crt en nu een 17' tft .
Deze is een stuk groter als mijn oude crt.
En gezien het feit dat een 17' en 19' op dezelfde resolutie draaien ,had ik gewoon een 17'genomen,scheelt je bakken met geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KillerBeeForEver schreef op 28 maart 2003 @ 10:54:
[...]

Haha, iemand die m'n hele nick voluit opnoemt, dat komt niet vaak voor! ;)
Ik heb ff gekeken, heen en weer verandert de kleur inderdaad wel (bijv. wit wordt wat gelig), op en neer valt -naar mijn mening- reuze mee (wit wordt wat grijzig, maar is niet irritant ofzo). Maar ik zit sowieso altijd recht voor m'n beeld hoor :+ .
Hmmmm klinkt alweer goed... waar wacht ik nog op zou je zeggen })

het is op dit moment gewoon hot! dit is precies het moment dat tftt'jes geschikt aan het worden zijn voor gamers, het is niet voor niets dat dit topic keer op keer naarboven geschopt word zo'n schermpje is gewoon de toekomst,maar serieuze gamers gaan niet snel over een nacht ijs :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En gezien het feit dat een 17' en 19' op dezelfde resolutie draaien ,had ik gewoon een 17'genomen,scheelt je bakken met geld.
Daar zit wat in, een 19" is natuurlijk erg gaaf, maar wel bijna 2x zo duur als 17" (bedenk wel dat mijn "oude" IIyama 21" ook 2200 gulden heeft gekost, dus 1000 euro voor een 19" TFT is goed te doen), en dat de specs van 17" weer beter zijn, je zat tussen Hitachi CML174SXWB en 190SXWB te twijfelen, ik denk wat we je allemaal een richting in helpen :P als je van die 1200 euro nog wat over hebt dan zal ik mijn rekeningnummer even geven, dan heb ik een dual Hitachi voor mezelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DouweGNL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-05 08:18

DouweGNL

Ik ben tof.

Anoniem: 74957 schreef op 28 maart 2003 @ 18:44:
Ik denk niet genoeg, bovendien vind ik 15" TFT relatief duur t.o.v. 17" in vergelijking met de grote, maar vooral pixelgarantie, responsetijden, contrast, resolutie, ik zou voor de ADI gaan als ik jou was, iemand in deel 3 had em al gekocht voor 488.
Doe het al tijden op een Dell (Acer) scherm wat volgens de specs 40ms is. Ja, ik zie een ietsjepietsje ghosting, maar 't stelt nix voor. Denk dat gamen prima gaat op die NEC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41252

Hey tweakwizard die adi scherm heb ik ook echt een superding 16ms responstime en totaly no ghosting!!

Superscherp maar ach het is geen hitachi of wat dan ook ik ben er blij mee :)

Het is trouwens de A715 voor degene die het weten wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66717

Zoals beloofd in het vorige topic TFT/Gamen - the final episode part 3 de foto's van mijn adi A715, waar ik ook een soort review van geschreven had.

Maar onder het motto: Geen woorden maar foto's, een aantal foto's :)

Nog netjes in doos:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jdjong/in%20doos.jpg

Inhoud van de doos:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jdjong/inhoud%20doos.jpg

foto voorkant: met lara achtergrond :9
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jdjong/mon1.jpg

plaatje in UT2003 ps. wazigheid komt door de camera en comprimeren.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jdjong/monitor%20a715%20unreal.jpg

monitor vanaf zijkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jdjong/zijkant.jpg

Bovenkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jdjong/bovenkant.jpg

Foto's onder een grotere hoek genomen. Op de foto lijkt het alleen erger dan dat het werkelijk is.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jdjong/onder%20hoek%20horizontaal.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jdjong/onder%20hoek%20verticaal.jpg

Aansluitingen achterkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jdjong/achterkant.jpg

Aansluitingen zijkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jdjong/aansluiting%20zijkant.jpg

Als er vraag naar is kan ik ook nog de kwalitatief betere maar grotere foto's erop zetten. Of een goede foto recht van voren genomen, is alleen lastig met flits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5284

"..De LG was dus absoluut te donker en er viel dan ook niet echt goed op te gamen.Daarna de ACER aangesloten. Identiek hetzelfde probleem.
Welliswaar heeft de ACER een hogere contrast en brightness, maar ook hier viel niet mee te gamen.Ik heb dus 5 ACER's uitgepakt en getest. Allemaal geen dode pixels, maar wel het slechte donkere beeld in games of films.
Dit zowel analoog als digitaal en op verschillende grafische kaarten getest. (Ti4200/9700pro radeon)We hebben zo'n 4 weken geleden 2 ACER's gehad die wel perfect waren. Vandaar ook mijn positieve beoordeling.Nu met deze 6 stuks is mijn beoordelen helemaal teniet gedaan.Momenteel heb ik een van deze ACER's op mijn eigen PC aangesloten en het ligt dus absoluut niet aan de grafische kaart.
Het lijkt er sterk op dat er een ander paneel of hetzelfde paneel maar uit een andere fabriek van AUoptronics komt aangezien de eerdere 2 ACER's wel alle donkere conturen weer konden geven.Morgen zullen we eens contact met ACER opnemen om te kijken wat deze hierop zullen zeggen.Wij vinden het niet acceptabel om zo'n 'gamers' monitoren met zo'n donker beeld te kunnen aanbieden aan onze 'gamers' klanten.Natuurlijk begrijp ik dat als ik aan iemand hier vraag of zijn monitor dit zelfde probleem heeft dat er niet veel mensen zullen zeggen, ja dit herken ik ook bij mijn monitor.Ik draai echt lang genoeg mee in dit vak om dit soort verschillen direct op te merken. Er klopt gewoon iets duidelijk niet aan deze serie.Om een beetje redelijk beeld in games te krijgen moet je de contrast en brightness beide op 100% zetten wat absoluut in windows niet uitziet. Mijn collega heeft dus 1 van die goeie monitoren thuis staan en heeft deze op minder dan 50% staan bij games en heeft dus perfect beeld met alle conturen.
Ook in windows zelf lijkt het beeld goed, maar plaatjes met donkere hoeken of gedeelten zijn gewoon helemaal zwart en zonder duidelijke grijstinten.
De enige manier wanneer het beeld echt goed is, dat is als met geheel van bovenaf op het scherm kijkt. Maw. het lijkt alsof de panelen verkeerd om gemonteerd zitten. (kan natuurlijk niet zo eenvoudig, maar het lijkt wel zo.)
Vreemd maar echt blij ben ik er niet mee..."

Ik ook niet Rick. Vooral door al je postieve postings was ik er eindelijk uit welke TFT ik moest gaan kopen : de ACER. Nu twijfel ik dus weer. Heb je al contact gehad met de fabrikant ? Want ik ben dus nu weer terug bij af.
Hitachi, LG, ADI of Acer :? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Laatst online: 06-04 15:46

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Ik heb al een paar weken die LG 1710B(U). Prima apparaat om op te gamen! Ik wil niet anders meer. Dus hoe je er bij komt dat ie te donker zou zijn? Als ik eerlijk ben is ie juist af fabriek te licht ingesteld. Ik zou vooral niet te moeilijk doen met kiezen, want volgens mij zijn de verschillen echt miniem. In het begin is het ff schrikken misschien (andere kijk ervaring dan met een CRT), maar je went zeer snel aan zo'n scherm en na een tijdje zweer je bij zo'n scherm.

[ Voor 44% gewijzigd door jagermeister op 29-03-2003 05:45 ]

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41252

De ADI heerlijk helder en echt super schermpje. Kruimeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techless
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Techless

GuT

Anoniem: 5284 schreef op 29 March 2003 @ 05:02:
"..De LG was dus absoluut te donker en er viel dan ook niet echt goed op te gamen.Daarna de ACER aangesloten. Identiek hetzelfde probleem.
Welliswaar heeft de ACER een hogere contrast en brightness, maar ook hier viel niet mee te gamen.Ik heb dus 5 ACER's uitgepakt en getest. Allemaal geen dode pixels, maar wel het slechte donkere beeld in games of films.
Dit zowel analoog als digitaal en op verschillende grafische kaarten getest. (Ti4200/9700pro radeon)We hebben zo'n 4 weken geleden 2 ACER's gehad die wel perfect waren. Vandaar ook mijn positieve beoordeling.Nu met deze 6 stuks is mijn beoordelen helemaal teniet gedaan.Momenteel heb ik een van deze ACER's op mijn eigen PC aangesloten en het ligt dus absoluut niet aan de grafische kaart.
Het lijkt er sterk op dat er een ander paneel of hetzelfde paneel maar uit een andere fabriek van AUoptronics komt aangezien de eerdere 2 ACER's wel alle donkere conturen weer konden geven.Morgen zullen we eens contact met ACER opnemen om te kijken wat deze hierop zullen zeggen.Wij vinden het niet acceptabel om zo'n 'gamers' monitoren met zo'n donker beeld te kunnen aanbieden aan onze 'gamers' klanten.Natuurlijk begrijp ik dat als ik aan iemand hier vraag of zijn monitor dit zelfde probleem heeft dat er niet veel mensen zullen zeggen, ja dit herken ik ook bij mijn monitor.Ik draai echt lang genoeg mee in dit vak om dit soort verschillen direct op te merken. Er klopt gewoon iets duidelijk niet aan deze serie.Om een beetje redelijk beeld in games te krijgen moet je de contrast en brightness beide op 100% zetten wat absoluut in windows niet uitziet. Mijn collega heeft dus 1 van die goeie monitoren thuis staan en heeft deze op minder dan 50% staan bij games en heeft dus perfect beeld met alle conturen.
Ook in windows zelf lijkt het beeld goed, maar plaatjes met donkere hoeken of gedeelten zijn gewoon helemaal zwart en zonder duidelijke grijstinten.
De enige manier wanneer het beeld echt goed is, dat is als met geheel van bovenaf op het scherm kijkt. Maw. het lijkt alsof de panelen verkeerd om gemonteerd zitten. (kan natuurlijk niet zo eenvoudig, maar het lijkt wel zo.)
Vreemd maar echt blij ben ik er niet mee..."

Ik ook niet Rick. Vooral door al je postieve postings was ik er eindelijk uit welke TFT ik moest gaan kopen : de ACER. Nu twijfel ik dus weer. Heb je al contact gehad met de fabrikant ? Want ik ben dus nu weer terug bij af.
Hitachi, LG, ADI of Acer :? :? :?
Als je het gamma level een beetje veranderd als je een spel gaat spelen is het naar mijn mening goed te doen.

The eyes can mislead, the smile can lie, but the shoes always tell the truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Die Acer AL 732 is ook echt een vreselijk fijn scherm
(zie mijn review in final episode part III )

misschien is die serie wie rick getest heb wel een mislukte serie, kan toch?
mensen die in de fabriek ff niet hebben opgelet ofzo
of een foute serie glasplaten ingekocht die verkeerd gefabriceerd zijn
ja... weet ik veel, ik speculeer ook maar wat.

feit is wel dat mijn Acer AL732 een heerlijk scherm is met 0,0 ghosting en werkelijk fantastiche helderheid.

oh en rick, als je die schermen getest heb, gaan ze dan weer terug de doos in voor verkoop ofzo?

ik persoonlijk zou z'n scherm dan niet accepteren als klant zijnde want de zegel (dat plakbandje met acer erop.) is dan verbroken.
mits ik 'm werkend te zien krijg, en er wat van de aankoopprijs afgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74900

argh ik zat te twijfelen tussen een *gewone* 19" iiyama vmp454 en een tft heb ik toch maar de gewone genomen maar ik wil nu eigenlijk wel een tft want veel duurder zijn ze niet en ze staan veel beter op mn bureau en ik heb nogal ruimtegebrek

argh ik wil een tft!!!

iemand nog geinteresseerd in een net nieuwe iiyama vmp 454?? :P:P:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Anoniem: 74900 schreef op 29 March 2003 @ 11:17:
argh ik zat te twijfelen tussen een *gewone* 19" iiyama vmp454 en een tft heb ik toch maar de gewone genomen maar ik wil nu eigenlijk wel een tft want veel duurder zijn ze niet en ze staan veel beter op mn bureau en ik heb nogal ruimtegebrek

argh ik wil een tft!!!

Waarom doe je dat dan ook :P Ik heb nog wel een neovo F15 staan... ruilen? >:)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

shameete schreef op 29 maart 2003 @ 10:59:
Die Acer AL 732 is ook echt een vreselijk fijn scherm
(zie mijn review in final episode part III )

misschien is die serie wie rick getest heb wel een mislukte serie, kan toch?
mensen die in de fabriek ff niet hebben opgelet ofzo
of een foute serie glasplaten ingekocht die verkeerd gefabriceerd zijn
ja... weet ik veel, ik speculeer ook maar wat.

feit is wel dat mijn Acer AL732 een heerlijk scherm is met 0,0 ghosting en werkelijk fantastiche helderheid.

oh en rick, als je die schermen getest heb, gaan ze dan weer terug de doos in voor verkoop ofzo?

ik persoonlijk zou z'n scherm dan niet accepteren als klant zijnde want de zegel (dat plakbandje met acer erop.) is dan verbroken.
mits ik 'm werkend te zien krijg, en er wat van de aankoopprijs afgaat.
Gelukkig dat onze klanten daar niet over zeuren !!
De aankoopprijs is een vastgestelde prijs van ACER zelf, dus daar valt zowieso niet veel meer aan te doen.
Het is al moeilijk genoeg om de ACER te kunnen krijgen, daarnaast hebben we genoeg bestellingen staan van mensen die deze monitor graag hadden, dus die zeuren zowieso niet.

Met het wijzigen van de gamma in de nvidia driver is alles goed te krijgen.
Het beeld is toch echt helderder bij de ACER dan de LG.
Ghosting zie je op geen van alle schermen. Feit blijkt toch dat LG het langzaamste van alle '16ms' monitoren is.
Conclusie uit de CT was dan ook dat het een beetje jammer was dat de merken adverteren met 16ms en alleen de NEC 1760NX met 17.5ms het dichtste bij kwam.
Momenteel heb ik de ACER gewoon zelf in gebruik en blijf ik deze ook nog even houden totdat er wat beters komt.

@Kruimeltje, als je dan toch een van deze monitoren neemt ga dan toch maar voor de ACER.
Deze heeft van al deze modellen echt het mooiste design.
Altijd is het moeilijk om via een foto te kunnen vertellen hoe mooi of minder mooi een bepaalde monitor qwa design uitziet.
De ACER is echt de slankste monitor van alle bovengenoemde monitoren.
Daarnaast heeft hij de beste gemeten specificaties na de NEC, maar deze is qwa design een stukje minder dan de ACER.
Keuzes voor een monitor blijven toch altijd iets moeilijks. Wachten kun je altijd en wie moet je nu geloven als je het niet zelf gezien hebt vantevoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80781

Anoniem: 66717 schreef op 29 March 2003 @ 00:32:
Zoals beloofd in het vorige topic TFT/Gamen - the final episode part 3 de foto's van mijn adi A715, waar ik ook een soort review van geschreven had.

Maar onder het motto: Geen woorden maar foto's, een aantal foto's :)

Als er vraag naar is kan ik ook nog de kwalitatief betere maar grotere foto's erop zetten. Of een goede foto recht van voren genomen, is alleen lastig met flits.
Heel mooi scherm, zeker voor dat geld! Lijkt ook wel erg veel op de duurdere Samsungs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Kan iemand me misschien helpen die een Iiyama 20,1" heeft?

Van alle web sites die ik bekijk staat er bij 50% dat hij d-sub 15 pins heeft, en op de andere 50% van de sites staat dat hij alleen 2x DVI heeft.

Ik heb momenteel een oude geforce2 64mb ddr d-sub 15 pins kaart, waar dus geen dvi aansluiting op zit. En heb als ik dadelijk die 20,1" koop, geen geld meer voor een nieuwe videokaart van rond de 200 euro.

Dus, als iemand me uit de verwarring kan helpen, zou dit enorm gewaardeerd worden. Het gaat hier om de Iiyama AU5131DT 20,1" die momenteel iets van € 1750 kost.

Als hij alleen DVI heeft, die zowel analoog als digitaal is, kan het dan via een verloop stekker ofzo? Ik heb namelijk 0,0 procent verstand van TFT's.

*grom* Waarom heeft samsung nou geen 20 incher!!

Over samsung gesproken, weten we al iets meer af van de 192T die ze maken? Ik heb een plaatje op google gevonden, maar die was niet officieel. En ik heb meerdere emails gestuurd naar alle samsung sites, maar nog nooit reactie gehad.

http://mrfloris.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74900 schreef op 29 March 2003 @ 11:17:

argh ik wil een tft!!!

Hahahahah ik heb hier ook nog zo'n honde hok staan visionmaster pro 510 genaamd.

de kenners onder ons weten wel hoe weinig ruimte dat kannon overlaat voor het keyboard.

wie wil m'n hondehok kopen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja jongens, TFT's zijn in, de prijzen zijn net zo duur als een CRT met zelfde diagonaal, dus wat houd ons nog tegen :)

Misschien is het af en toe handig om een top 5 te maken van de populaire schermen op dit moment, je ziet vanaf deel 1 dat de meningen enorm veranderen, maar ik denk dat voorlopig dit de lijst is van 17" (15" is niet interessant meer door prijs en specs, en 19" idem)

1. Hitachi CML174SXW (Black) [vanwege snelle response, pixelgarantie en A-merk]
2. ADI A715 [vanwege specs en prijs en uiterlijk, merk wat minder bekend]
3. Acer AL732 [goede specs, merk is B-merk en speakers in scherm is but]
4. Samsung 172T [redelijke specs, prijzig, slecht leverbaar, mooi uiterlijk]
5. NEC 1760NX [prijzig, mooi uiterlijk]

Wat denken jullie ervan? elke zaterdag een update en een nieuwe top 5 (mocht de voorkeur veranderen)

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 74957 op 29-03-2003 12:37 . Reden: (b) is bril :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Anoniem: 74957 schreef op 29 March 2003 @ 12:34:
Ja jongens, TFT's zijn in, de prijzen zijn net zo duur als een CRT met zelfde diagonaal, dus wat houd ons nog tegen :)

Misschien is het af en toe handig om een top 5 te maken van de populaire schermen op dit moment, je ziet vanaf deel 1 dat de meningen enorm veranderen, maar ik denk dat voorlopig dit de lijst is van 17" (15" is niet interessant meer door prijs en specs, en 19" idem)

Wat denken jullie ervan? elke zaterdag een update en een nieuwe top 5 (mocht de voorkeur veranderen)
Ik denk dat sinds het einde van deel 3 de acer bij meer mensen favo is.. daarna de ADI en daarna Hitachi , Samsung en Nec.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
ja, hallo.. die speakers in de Acer AL732 zijn echt niet but!
oke, ze klinken niet als een altec lansing of als een 5.1 setje
maar je kunt je er zeker mee vooruit als je niet teveel eissen stelt.

denk dat de acer op dit moment echt wel op nummer 1 hoort te staan,
en ik vind niet dat je de pixelgarantie mee kan laten bepalen in een top 5 van schermen want als je de latste paar posts van final episode part III goed had gelezen, zijn winkeliers waar je het scherm gekocht heb, verantwoordelijk voor een goed werken van het scherm, is er toch een pixel defect dan zijn ze verplicht om 'm om te ruilen voor een foutloos scherm, werkt de leverancier niet mee dan kun je het zelfs tot een kort geding laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40989

Heb net mijn bestelling gedaan voor de laatste (die ze op voorraad hadden) ADI A715 voor € 493,00 (incl. rembours e.d) bij http://www.easy-com.nl/ . Werd heel goed geholpen via MSN :) De TFT werd gelijk even getest op dode pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiphoid

xiphoid

I am just me

Tot nu toe zijn er maar enkele winkels die ik ken waar je schermen kan kopen online .. zoals mycom / alternate / easy-com / tftscherm / tftwinkel - Zijn er nog andere ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31105

Anoniem: 40989 schreef op 29 March 2003 @ 14:21:
Heb net mijn bestelling gedaan voor de laatste (die ze op voorraad hadden) ADI A715 voor € 493,00 (incl. rembours e.d) bij http://www.easy-com.nl/ . Werd heel goed geholpen via MSN :) De TFT werd gelijk even getest op dode pixels.
Teovallig, ik heb em net vandaag ontvangen, ook van Easy-com
Ik had het scherm twee weken geleden al besteld, maar de schermen waren toen nog niet in Nederland.

Zeer fijn en snel scherm trouwens voor een leuke prijs. Ga nu verder met testen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Topicstarter
xiphoid schreef op 29 March 2003 @ 14:54:
Tot nu toe zijn er maar enkele winkels die ik ken waar je schermen kan kopen online .. zoals mycom / alternate / easy-com / tftscherm / tftwinkel - Zijn er nog andere ?
Check de pricewatch. Als je dan een van de bekendere schermen aanklikt zul je de meeste winkels wel krijgen.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiphoid

xiphoid

I am just me

Bedankt, nu nog hopelijk wat replies op de iiyama vraagjes .. want de winkels die ik email replyen niet naar wens, dus vraag ik het maar hier, aan de echte kenners!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:18
Ik heb nu een 17" Iiyama CRT monitor maar wil eigenlijk wel wat anders nu.
Aangezien ik nogal veel Photoshop werk doe en gewoon een hoge resolutie wil (1600x1200 minimaal) zit ik denk ik eigenlijk vast aan een CRT. Maar hoe denken jullie hierover?

Is een goede TFT net zo goed als een CRT voor wat contrast, helderheid en correcte weergave van kleuren betreft? Mocht ik naar een TFT willen kijken dan zou het sowieso een 17" worden, 18" en 19" is me iets te duur. Nadeeltje is dan dat ik geen 1600x1200 kan draaien.

Wat vinden en denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81947

Bij al deze besprekingen en ratings zie ik niets meer over Iiyama monitoren, terwijl die in de review van tomshardware een betere weergave bij donkere/lichte beelden had dan de '16ms' schermen (waarvan veel waarschijnlijk een paneel uit precies dezelfde fabriek hebben). Aangezien in veel spellen donkere gangen voorkomen is de Iiyama daar misschien wel geschikter. Wel waren de schermen met 16 ms zoals de ADI een stuk helderder, dan vraag ik me af of hier niet ontzettend met de gamma correctie is gespeeld in de elektronika die aan de panelen zit.

Ook was ondanks de pixel refresh van (zogenaamd) 16 ms (wat dus hoger wordt als je met contrast etc. gaat spelen) bij de Iiyama beter:

"Yet recent owners of the AS4314UTG [Iiyama] can take heart. Their monitor, announced as having a speed of 20 ms, benefits from a much better realtime response than that of the Hitachi screen. There is zero trailing on the AS4314UTG, and it is quite faint on the CML174SXW"

Bij de meeste winkels die ik ken hebben ze voornamelijk Iiyama monitoren, dus dan kun je in de winkel kijken of er geen pixel defecten op de monitor zitten, bij een webshop is dat altijd wat lastiger.

Nu ben ik dus aan het twijfelen tussen een ADI A715 (per webshop) of een Iiyama AS4314UTG (let op de G de versie zonder G is een heel stuk slechter). Heeft er iemand ervaringen met beide zodat een vergelijking gemaakt kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
Phreak schreef op 29 maart 2003 @ 15:53:
Aangezien ik nogal veel Photoshop werk doe en gewoon een hoge resolutie wil (1600x1200 minimaal) zit ik denk ik eigenlijk vast aan een CRT. Maar hoe denken jullie hierover?

Is een goede TFT net zo goed als een CRT voor wat contrast, helderheid en correcte weergave van kleuren betreft? Mocht ik naar een TFT willen kijken dan zou het sowieso een 17" worden, 18" en 19" is me iets te duur. Nadeeltje is dan dat ik geen 1600x1200 kan draaien.

Wat betreft die resolutie van 1600 x 1200 zit je idd vast aan CRT. Ik heb zelf de Samsung 172T en het contrast en de helderheid zijn perfect.
Wat betreft de correcte weergave van kleuren, tja. Ik ben geen intensief gebruiker van Photoshop, het enige zinnige wat ik daarover kan zeggen, is dat ik niet of nauwelijks verschil merk met mijn oude CRT (Sony CPD-200ES, 17").

Als je eff een kwartiertje wacht, gooi ik de oude CRT er nog eff aan en vergelijk ik de weergave van de kleuren.

Ik heb de CRT aangesloten.

Neem bijvoorbeeld de volgende kleur: 253/253/157. Deze is op de CRT een soort pastelachtig citroengeel (het is iig geel). Op de TFT ziet de kleur er echt anders uit, daar zit er meer oranje in.
Ook als je kijkt naar puur rood. Op de CRT is het echt rood, op de TFT zit er wederom wat meer oranje in.

Als de correcte kleurweergave echt belangrijk voor je is, dan zou ik niet voor een TFT gaan.

[ Voor 21% gewijzigd door Croccifixio op 29-03-2003 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Laatst online: 14:55
KillerBeeForEver schreef op 28 March 2003 @ 09:51:
Jammer dat de Hitachi slechst 262K kleuren aan kan en een techniek als FCR nodig heeft om 16.7M kleuren te emuleren.

Het is en blijft dus een 6Bit scherm ipv een 8bit welke bij lastige kleuren (bijv gezichten in films) erg veel blokken geeft :(

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het hangt er natuurlijk ook af voor wat je Photoshop werk doet. Als het je met name graphics maakt voor het internet kun je wel gave plaatjes maken die er op jouw TFT heel cool uitzien, maar wellicht op een CRT er heel anders uitzien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Phreak schreef op 29 March 2003 @ 15:53:

Het is algemeen bekend, (lees de reviews) dat TFT's qua kleurechtheid nog niet kunnen tippen aan CRT's.

[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 29-03-2003 16:48 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7998

Hmm, na deze topics doorgelezen te hebben, denk ik erover om een ADI A715 te nemen (2x op een Matrox G550). M'n pa zit er ook over te denken om er een te nemen. Iemand nog een paar leuke foto's/ervaringen van deze monitor (en ja, ik heb ook de eerste page gezien :)) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
Anoniem: 7998 schreef op 29 March 2003 @ 16:56:
Hmm, na deze topics doorgelezen te hebben, denk ik erover om een ADI A715 te nemen (2x op een Matrox G550). M'n pa zit er ook over te denken om er een te nemen. Iemand nog een paar leuke foto's/ervaringen van deze monitor (en ja, ik heb ook de eerste page gezien :)) ?
Als ik het me goed herinner, staat er op de laatste pagina van het vorige deel een foto van de ADI. Ik zou zeggen, ga daar eens kijken.

Staat idd op de eerste page van dit deel. Wat wil je nog meer? Ik volg dit topic al redelijk lang en ik kan je 1 ding zeggen: als iemand een TFT heeft gekocht, dan wordt het in dit topic vol trots gemeld. Dus als er verder geen posts zijn van een ADI, dan heeft verder niemand die TFT.

[ Voor 24% gewijzigd door Croccifixio op 29-03-2003 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anus Cocainus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-10-2024

Anus Cocainus

Wrong hole fool!!!

yippie, net een Iiyama AS4316UTC gehaald. DVI doet t ook goed, zie t verschil eigenlijk niet zo. Mooi ding iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb een Compaq TFT8030 thuis, en ik ben zeeeer tevreden over dit schermpje. Gamen is ff wennen tov CRT maar is zeer goed te doen.

Afbeeldingslocatie: http://www.compaq.nl/products/monitoren/images/products/8030.jpg
http://www.compaq.nl/products/monitoren/evo/tft8030.html

ps. voor de meeste mede-tweakers waarschijnlijk geen optie omdat hij nogal wat quanta costa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
wouzer schreef op 29 maart 2003 @ 17:08:
Ik heb een Compaq TFT8030 thuis, en ik ben zeeeer tevreden over dit schermpje. Gamen is ff wennen tov CRT maar is zeer goed te doen.

[afbeelding]
http://www.compaq.nl/products/monitoren/evo/tft8030.html

ps. voor de meeste mede-tweakers waarschijnlijk geen optie omdat hij nogal wat quanta costa.
Mja, daar heeft het niet veel mee te maken, iig niet voor mij. De resolutie is gewoon hetzelfde als bij een 17", dus wat is het voordeel van die 1" meer dat het de extra euro's waard maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Wat dat oranje kleurverschil met je tft betreft... Die "wamte" van kleuren kun je instellen. Ik heb hem zelf (Acer) op natural staan , maar om de echte kleuren te laten zien moet ik hem op cool zetten. Tja , kwa kleuren zie ik dan minder verschil als wanneer ik hem op naturel of warm zet. Ik snap zelf niet dat je 1600x1200 op een 17" Crt draait. Ik vond het op mijn 19" crt al niet handig. En brightness/contrast is echt perfect. Als je veel internet/windows gebruikt dan is het echt een aanrader. Kleurechteid vind ikzelf wel goed , alleen moet je dan wel (veel) met instellingen kloten. Das wel jammer. Het is maar net waar jij veel tijd in steekt. Als je 70% internet , 20% gamed en 10% photoshopt dan zou ik een tft nemen en eventuele kleurechtheid op de koop toe neemt. Wat je ook kunt doen is gewoon naar een grote winkel gaan en vooraf even in gedachten nemen hoe de kleuren eruit zien van een bepaalde website. Of in die winkel vragen of je even een crt en de desbtreffede tft naast elkaar mag zien.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat zijn nou de grote voordelen van een TFT t.o.v een CRT, behalve dat het veel ruimte op je bureau scheelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Anoniem: 40989 schreef op 29 March 2003 @ 17:39:
Wat zijn nou de grote voordelen van een TFT t.o.v een CRT, behalve dat het veel ruimte op je bureau scheelt?
De scherpte is mijn grootste pré. Je ziet dat pixels heel duidelijk vierkant zijn, zo scherp. Ook kijkt het rustiger, zo'n scherm knippert niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Anoniem: 40989 schreef op 29 March 2003 @ 17:39:
Tja , lees de topics door zou ik zeggen. Maar ik heb een tft omdat:

-Het ruimte scheelt
-Het vaak een beter design heeft
-Het een veel rustiger/trillingsvrij beeld geeft
-Ik persoonlijk de kleuren mooier vind (mooi warm)
-Super-scherp beeld. (zeker icm DVI kabel)

Een tft is vooral zeer handig als je veel internet/desktopwerk doet.

Misschien tijd voor een betere TFT faq waar dit soort dingen in worden duidelijk gemaakt?

[ Voor 9% gewijzigd door Raku op 29-03-2003 17:45 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66717

-TheGrimReaper- schreef op 29 maart 2003 @ 17:05:
[...]

Als ik het me goed herinner, staat er op de laatste pagina van het vorige deel een foto van de ADI. Ik zou zeggen, ga daar eens kijken.

Staat idd op de eerste page van dit deel. Wat wil je nog meer? Ik volg dit topic al redelijk lang en ik kan je 1 ding zeggen: als iemand een TFT heeft gekocht, dan wordt het in dit topic vol trots gemeld. Dus als er verder geen posts zijn van een ADI, dan heeft verder niemand die TFT.
Op de vorige pagina heb ik als trotse adi a715 eigenaar een aantal foto's gepost, tevens een soort van review in het vorige topic deel 3.

Hoe kan je die foto's op de vorige pagina's gemist hebben? :? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Laatst online: 14:18
Eth3r3al schreef op 29 March 2003 @ 17:25:
Ik snap zelf niet dat je 1600x1200 op een 17" Crt draait. Ik vond het op mijn 19" crt al niet handig.

Dat doe ik ook niet. Ik zei dat dat nagenoeg een vereiste was als ik een nieuwe aan zou schaffen (19" CRT). Ik draai nu 1280x960 @ 85Hz op mijn 17" en dat werkt prima, maar ik wil meer resolutie voor het Photoshoppen.

Dus ik denk dat ik redelijk vast zit aan een CRT. Naja, maakt ook verder niet uit eigenlijk, heb de ruimte wel. Maar een TFT is natuurlijk een stukkie mooier :)

Bedankt voor jullie replies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eth3r3al schreef op 29 March 2003 @ 17:44:
[...]

Tja , lees de topics door zou ik zeggen. Maar ik heb een tft omdat:
Heb ik gedaan, maar kom bijna alleen maar vergelijkingen tegen tussen TFT's onderling en waarom de ene TFT beter is dan een andere. En hoe gaaf de TFT er uit ziet en hoeveel ruimte het op je bureau scheelt. Dat is allemaal info die wat mij betreft minder relevant is ofwel pas op de tweede plaats komen.

Dus in eerste instantie zou je wat mij betreft moeten kijken naar:
1. De plus en minpunten van een TFT t.o.v van een CRT (onderscheid maken tussen trinitron en bolle buis).
2. TFT's onderling vergelijken.
3. Ruimte op je bureau.
4. Design van TFT.

En aangezien er net iemand reageerde met dat kleuren op een TFT minder 'echt' zijn i.v.m een CRT vroeg ik mij dus af wat nou eigenlijk de grote voordelen zijn (kwa beeld) :)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 40989 op 29-03-2003 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TFT schermen zouden ook minder energie nodig hebben, vandaar dat je ook 50 euro terug kon vragen van je energiebedrijf vorig jaar. (Zie http://www.energiepremie.nl/omschrijving_lijst/2002/1090.htm )
Helaas is het dit jaar veranderd en krijg je voor zover ik weet geen energiepremie meer op de TFT schermen. Wellicht spaar je dus wel wat op je elektriciteitsrekening. Alhoewel er tegenwoordig flinke lampen in zo'n monitor zitten dus ik weet niet of het nog steeds zo is (misschien zijn het wel hele zuinige lampen), maar dan moet je eens vermogen specificaties van CRT en TFT gaan vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
Anoniem: 66717 schreef op 29 maart 2003 @ 17:55:
[...]

Op de vorige pagina heb ik als trotse adi a715 eigenaar een aantal foto's gepost, tevens een soort van review in het vorige topic deel 3.

Hoe kan je die foto's op de vorige pagina's gemist hebben? :? B)
Ik had ze niet gemist, ik dacht alleen dat ze op de laatste pagina van het vorige deel stonden. Toen ik ze zag, dacht ik namelijk nog: "Crisis, nog nooit van thumbs gehoord?" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 13:01
Nog een voordeel (staat nog niet in het rijtje) is de warmte ontwikkeling. Ik kan duidelijk het verschil merken nu ik een 22" CRT de deur uit heb gedaan en er een 18.1" TFT voor in de plaats is gekomen, minder warmte :)

Wat de kleurechtheid betreft, ik weet niet hoe met met alle TFT's zit maar de mijne doet het uitstekend op dit gebied. Heb er nog een goede CRT naast staan om zodoende dit te kunnen beoordelen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
Anoniem: 40989 schreef op 29 March 2003 @ 18:11:
[...]
Heb ik gedaan, maar kom bijna alleen maar vergelijkingen tegen tussen TFT's onderling en waarom de ene TFT beter is dan een andere. En hoe gaaf de TFT er uit ziet en hoeveel ruimte het op je bureau scheelt. Dat is allemaal info die wat mij betreft minder relevant is ofwel pas op de tweede plaats komen.

Dus in eerste instantie zou je wat mij betreft moeten kijken naar:
1. De plus en minpunten van een TFT t.o.v van een CRT (onderscheid maken tussen trinitron en bolle buis).
2. TFT's onderling vergelijken.
3. Ruimte op je bureau.
4. Design van TFT.

En aangezien er net iemand reageerde met dat kleuren op een TFT minder 'echt' zijn i.v.m een CRT vroeg ik mij dus af wat nou eigenlijk de grote voordelen zijn (kwa beeld) :)
Voor antwoorden op die vragen, moet je denk ik terug naar het eerste deel. De discussie ging voornamelijk in het begin daarover. Later (en nu) posten mensen alleen nog met de vraag welke TFT ze moeten kiezen.
Eth3r3al schreef op 29 March 2003 @ 17:25:
Wat dat oranje kleurverschil met je tft betreft... Die "wamte" van kleuren kun je instellen. Ik heb hem zelf (Acer) op natural staan , maar om de echte kleuren te laten zien moet ik hem op cool zetten. Tja , kwa kleuren zie ik dan minder verschil als wanneer ik hem op naturel of warm zet. Ik snap zelf niet dat je 1600x1200 op een 17" Crt draait. Ik vond het op mijn 19" crt al niet handig. En brightness/contrast is echt perfect. Als je veel internet/windows gebruikt dan is het echt een aanrader. Kleurechteid vind ikzelf wel goed , alleen moet je dan wel (veel) met instellingen kloten. Das wel jammer. Het is maar net waar jij veel tijd in steekt. Als je 70% internet , 20% gamed en 10% photoshopt dan zou ik een tft nemen en eventuele kleurechtheid op de koop toe neemt. Wat je ook kunt doen is gewoon naar een grote winkel gaan en vooraf even in gedachten nemen hoe de kleuren eruit zien van een bepaalde website. Of in die winkel vragen of je even een crt en de desbtreffede tft naast elkaar mag zien.
Ik heb nog even gekeken op mijn 172T, maar daar niet zo veel op in te stellen. Hij is via DVI aangesloten en dan is een deel van de menu's 'not available'. In het menu van de 'Color temperature' is alleen te kiezen tussen 'sRGB' en 'User adjusted'. Bij 'sRGB' komt er een grauwe tint over het scherm en is dus geen optie. Bij 'User adjusted' kan ik verder niks doen, alleen die optie kiezen.
Abbadon schreef op 29 March 2003 @ 18:21:
Nog een voordeel (staat nog niet in het rijtje) is de warmte ontwikkeling. Ik kan duidelijk het verschil merken nu ik een 22" CRT de deur uit heb gedaan en er een 18.1" TFT voor in de plaats is gekomen, minder warmte :)

Wat de kleurechtheid betreft, ik weet niet hoe met met alle TFT's zit maar de mijne doet het uitstekend op dit gebied. Heb er nog een goede CRT naast staan om zodoende dit te kunnen beoordelen.
Kan je anders eens kijken welk verschil er zit tussen de TFT en CRT met de kleur 253/253/157? Ik wil wel eens weten of jij net zo'n kleurverschil hebt als ik.

[ Voor 61% gewijzigd door Croccifixio op 29-03-2003 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-TheGrimReaper- schreef op 29 March 2003 @ 18:24:
[...]

Voor antwoorden op die vragen, moet je denk ik terug naar het eerste deel. De discussie ging voornamelijk in het begin daarover. Later (en nu) posten mensen alleen nog met de vraag welke TFT ze moeten kiezen.
Aha, ik ben er halverwege in deel drie bijgekomen (althans gelezen).

Ik zal iniedergeval volgende week als ik mijn ADI A715 binnen heb hem eens vergelijken met mijn Sony CPD-200ES 17'' Trinitron monitor en mijn ervaringen hier neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

The Druid schreef op 29 March 2003 @ 16:44:
[...]

Jammer dat de Hitachi slechst 262K kleuren aan kan en een techniek als FCR nodig heeft om 16.7M kleuren te emuleren.

Het is en blijft dus een 6Bit scherm ipv een 8bit welke bij lastige kleuren (bijv gezichten in films) erg veel blokken geeft :(
Kan zijn, maar mag ik opmerken (en misschien andere Hitachi gebruikers met mij?) dat ik er niets van merk tijdens het kijken van een film. Het enige wat ik moet aanpassen (dit in tegenstelling tot m'n crt) bij films zijn de helderheid en het contrast. Maar dat blokkerige, waar jij het over hebt, heb ik echt nog niet geconstateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Abbadon schreef op 29 maart 2003 @ 18:21:

Bij een tft heb je meen ik een blokkeriger verloop in de kleuren bij het bewerken van foto's.
Voor de serieuze (professionele en semi professionele ) gebruiker is dit niet goed genoeg.

Serieuze gebruikers willen dat de foto's die ze bewerken er op de monitor qua kleur net zo uitzien als ze er op een afdruk uitzien. TFT's zijn hier (nog) niet zo goed in als CRT's.

En dat is wat anders dan op het eerste gezicht geen verschil te zien tussen een tft en crt qua kleuren.

PS: Dlocks; ga hier anders ns lezen. Een hoop nuttige praktijk en theorie staat hier verzameld. http://www.tomshardware.com/display/index.html

[ Voor 12% gewijzigd door Help!!!! op 29-03-2003 18:54 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb gekozen voor de ADI, ik ben benieuwd wanneer ie binnen is. Zal vast een stuk beter zijn dan de 2de hands 14 inch monitor van 5 euro die ik nu heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 13:01
-TheGrimReaper- schreef op 29 March 2003 @ 18:24:

Kan je anders eens kijken welk verschil er zit tussen de TFT en CRT met de kleur 253/253/157? Ik wil wel eens weten of jij net zo'n kleurverschil hebt als ik.

Ik kan niet echt een verschil zien, afgezien van een miniem helderheidsverschil. Ik gebruik de graphic mode van m'n CRT, kies voor beide schermen hetzelfde kleurprofiel (RGB1998), geef beiden dezelfde helderheid en contrast en trek Photoshop over beide schermen heen met een vlak vol 253/253/157 dan zijn de kleuren in wezen hetzelfde; allebei duidelijk lichtgeel (beetje krijt/pastel tint). Hier pics, dat zegt meer dan 1000 woorden:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pictures/kleur_tft_crt.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pictures/kleur_tft_crt_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pictures/kleur_tft_crt_3.jpg

Enige wat ik gedaan heb is een resize, verder niks komma nul aan manipulatie v.d. pics. Links is de CRT (kun je wel zien aan de donkere refresh vlakken bovenaan ondanks 85Hz, dus die kleur moet je niet vergelijken) en rechts is de TFT :)

Help!!!! schreef op 29 March 2003 @ 18:50:
Bij een tft heb je meen ik een blokkeriger verloop in de kleuren bij het bewerken van foto's.
Voor de serieuze (professionele en semi professionele ) gebruiker is dit niet goed genoeg.

Serieuze gebruikers willen dat de foto's die ze bewerken er op de monitor qua kleur net zo uitzien als ze er op een afdruk uitzien. TFT's zijn hier (nog) niet zo goed in als CRT's.

En dat is wat anders dan op het eerste gezicht geen verschil te zien tussen een tft en crt qua kleuren.

Ik merk nul komma nul van een blokkerig kleurverloop en met foto's fröbelen is een hobby van me, dus dan zou het me wel opgevallen moeten zijn.

Dé reden dat ik deze TFT heb genomen is o.a. z'n kleurechtheid, daar staan goede Eizo's wel bekend om, niet om er in hoog tempo game's mee te spelen (wat, zoals ik al ergens in de vorige thread al zei, 'm ook donders goed afgaat :) ). Iig voldoet hij uitstekend aan mijn eisen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Help!!!! schreef op 29 March 2003 @ 18:50:
[...]

PS: Dlocks; ga hier anders ns lezen. Een hoop nuttige praktijk en theorie staat hier verzameld. http://www.tomshardware.com/display/index.html
Bedankt, deze http://www6.tomshardware.com/display/20020114/lcd-02.html geeft een goede vergelijking (artikel is helaas wel al weer ruim één jaar oud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Abbadon schreef op 29 March 2003 @ 19:47:

[...]

Ik kan niet echt een verschil zien, afgezien van een miniem helderheidsverschil. Ik gebruik de graphic mode van m'n CRT, kies voor beide schermen hetzelfde kleurprofiel (RGB1998), geef beiden dezelfde helderheid en contrast en trek Photoshop over beide schermen heen met een vlak vol 253/253/157 dan zijn de kleuren in wezen hetzelfde; allebei duidelijk lichtgeel (beetje krijt/pastel tint). Hier pics, dat zegt meer dan 1000 woorden:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Enige wat ik gedaan heb is een resize, verder niks komma nul aan manipulatie v.d. pics. Links is de CRT (kun je wel zien aan de donkere refresh vlakken bovenaan ondanks 85Hz, dus die kleur moet je niet vergelijken) en rechts is de TFT :)

[...]

Ik merk nul komma nul van een blokkerig kleurverloop en met foto's fröbelen is een hobby van me, dus dan zou het me wel opgevallen moeten zijn.

Dé reden dat ik deze TFT heb genomen is o.a. z'n kleurechtheid, daar staan goede Eizo's wel bekend om, niet om er in hoog tempo game's mee te spelen (wat, zoals ik al ergens in de vorige thread al zei, 'm ook donders goed afgaat :) ). Iig voldoet hij uitstekend aan mijn eisen.
ok. Wat ik schreef is dat wat ik in diverse artikelen over TFT heb gelezen. Volgensmij is mijn text nog actueel maar het kan ook best zijn dat het achterhaald is. In ieder geval is het goed nieuws voor jou dat je geen verschil merkt! :) Gelukkig beginnen de TFT's steeds beter te worden en kun je er nu ook goed op gamen. Zelf wacht ik nog een jaartje tot ze nog wat beter zijn geworden.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
Abbadon schreef op 29 maart 2003 @ 19:47:

[...]

<plaatjes>

Ik zie dat er idd geen verschil is tussen de kleur op je TFT en CRT bij jou. Ik zal nog eens kijken of ik morgen de CRT aansluit en een foto maak. Kijken of het kleurverschil ook voor jullie te zien is.

En dat is dus vandaag. :)

Hieronder staan twee foto's, 1 van de TFT en 1 van de CRT.

TFT:

Afbeeldingslocatie: http://glas.its.tudelft.nl/~merijn/TFTKleur.jpg

CRT:

Afbeeldingslocatie: http://glas.its.tudelft.nl/~merijn/CRTKleur.jpg

Zoals jullie zien is er een enorm verschil in kleur (de TFT heeft wel meer geel dan op de foto lijkt, de foto's zijn alleen bedoeld ter indicatie).

Het probleem is dat ik bijna niks kan instellen aan de leur omdat het scherm op DVI is aangesloten. Ook bij de kleurtemperatuur is er maar te kiezen uit 2 opties: 'sRGB en 'User adjusted'. 'sRGB' zorgt voor een grauwe laag over het scherm en is lelijk. Bij 'User adjusted' zou je denken dat je als gebruiker wat kan instellen, maar dat is niet het geval.

Is er verder nog iemand met een 172T die zou willen kijken naar bijvoorbeeld de kleurtemperatuur?

Ook op de laptop die we hier nog in huis hebben, is de kleur zoals op mijn TFT. Voor zover ik weet zit daar ook een Samsung paneel in. Dus misschien is het iets wat alleen voor Samsung panelen geldt (het kleurverschil)?

[ Voor 40% gewijzigd door Croccifixio op 30-03-2003 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustyTank
  • Laatst online: 08-01-2022
Anoniem: 13426 schreef op 06 maart 2003 @ 13:23:
[afbeelding]

Iiyama AS4314UT Zwart

1280x1024 op 75Hz, Reactietijd 20ms op/neer.

Ik ben er zeer tevreden over. De kleuren zien er heel levendig uit, zwart is zwart en in games stoor ik me niet aan de relatief lage refreshrate t.o.v. een CRT (ik speelde vroeger op 800x600@140Hz in games).

Geen DVI ingang en ook weinig roteermogelijkheden maar dat vind ik niet zo erg.
Bericht komt uit deel 3
Ik krijg de melding dat de input niet gesupport word bij 1280x1024, ik draai nu op 1024, heeft dit te maken met de drivers? gebruik de 42.01 detonators op een geforce 2Ti, daarnaast de driver van Iiyama.
Hoe weet ik zeker of ik de ut of de utg heb?
PS de sig klopt niet meer heb nu wel een tft :+

[ Voor 3% gewijzigd door RustyTank op 30-03-2003 15:07 ]

Intel Core 2 Duo E6300 || Asus P5B E-Plus || 2 x 512MB Corsair || Nvidia GeForce 7600GS Silent || |IIyama 17" TFT || Samsung 40" LCD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Weet iemand of er ook een TV Tuner Box is die een beetje in dezelfde style als de samsung 181T/191T serie ?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30386

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Homedisc schreef op 24 maart 2003 @ 21:34:
[...]

wel

--------------------------------------------------------------------------------

Wanneer heb je hem gekocht dan? bij de oudere types met externe adapter, zat wel een DVI kabel, maar de nieuwe 191T met ingebouwde voeding heeft geen DVI kabel, in de doos.

butrosgali wijzigde dit bericht 25-03-2003 12:51 (3%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Anoniem: 30386 schreef op 30 March 2003 @ 22:01:
quote:
Homedisc schreef op 24 maart 2003 @ 21:34:
[...]

wel

Wanneer heb je hem gekocht dan? bij de oudere types met externe adapter, zat wel een DVI kabel, maar de nieuwe 191T met ingebouwde voeding heeft geen DVI kabel, in de doos.

butrosgali wijzigde dit bericht 25-03-2003 12:51 (3%)
ook bij het type met een interne voeding was er nog een DVI kabel meegeleverd.
Ik heb zelf de 181T rond september gekocht (bij beat-it.nl), daar zat een DVI en een D-Sub kabel bij. Maat van me heeft de 191T gekocht (mediamarkt - ja 1,5 x zo duur als in pricewatch |:( ) in november en ook daar zaten beide kabels bij.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-04 09:10
He ik heb ooit eens gehoord dat TFT-gamen slecht voor je (ogen) is, is dat waar of leefden er weer eens een paar gasten in hun eigen wereldje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21792

Blijkbaar is 16ms response time voorbehouden voor schermpjes tot max 17". Nu zijn mijn ogen niet zo goed meer en is 1280x1024 op een 17" TFT te klein voor mij. Ik heb liever een 18" of 19" TFT waarbij ik dan maar wat inboet op response time. Bij die schermgrootte is die doorgaans 25ms.

De Samsung 191T is een leuk scherm, maar ondertussen al een jaar oud en dus binnenkort aan opvolging toe.

Gloednieuw is de AG Neovo K-19, hij staat zelfs nog niet op de officiële site.

Afbeeldingslocatie: http://www.mini3.com/images/Monitors/k19_left_with_insert_1.jpg

Ik heb het scherm al in het echt gezien. Vluchtig weliswaar, maar het zag er erg goed uit. Met DVI en aan een prijs van rond de 850 EUR lijkt dit me het overwegen waard.
Alle specs staan hier.

Vanaf woensdag wordt er in een beperkt aantal Belgische Aldi vestigingen trouwens een (beperkt aantal) 19" TFT aangeboden voor 699 EUR. Over de aanwezigheid van DVI is in de advertentie niets te bespeuren.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/pub/pics/www/GSC.be/Aldi19TFTapr-2003.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Niet online
Anoniem: 21792 schreef op 30 March 2003 @ 23:03:
Blijkbaar is 16ms response time voorbehouden voor schermpjes tot max 17". Nu zijn mijn ogen niet zo goed meer en is 1280x1024 op een 17" TFT te klein voor mij. Ik heb liever een 18" of 19" TFT waarbij ik dan maar wat inboet op response time. Bij die schermgrootte is die doorgaans 25ms.

De Samsung 191T is een leuk scherm, maar ondertussen al een jaar oud en dus binnenkort aan opvolging toe.

Gloednieuw is de AG Neovo K-19, hij staat zelfs nog niet op de officiële site.

Afbeeldingslocatie: http://www.mini3.com/images/Monitors/k19_left_with_insert_1.jpg

Ik heb het scherm al in het echt gezien. Vluchtig weliswaar, maar het zag er erg goed uit. Met DVI en aan een prijs van rond de 850 EUR lijkt dit me het overwegen waard.
Alle specs staan hier.
Dat is gewoon een Hitachi!

[ Voor 4% gewijzigd door Cubix op 30-03-2003 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21792

Je hebt gelijk, dit is blijkbaar een Hitachi CML190B. Wist ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4632

Samsung SyncMaster 191T hier, middels DVI gekoppeld aan een Hercules Radeon 9700 Pro.
Gamen gaat perfect. Slechts in een heel beperkt aantal situaties zie je het scherm lichtjes ghosten maar da's dan ook alles. En die situaties komen zelden voor en als ze al voorkomen let je er niet op omdat je heftig aan het raggen bent >:)

Dus... 25ms responsetijd op deze Samsung is geen reden om em niet te kopen als je ook wilt gamen.
En de beeldkwaliteit is verder heel erg goed. Maar dat kan je in de reviews ook al lezen dus daar ga ik verder niet over uitweiden.

Samsung 191T = _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cubix schreef op 30 March 2003 @ 23:06:
[...]

Dat is gewoon een Hitachi!
Hahahah ik dacht al wat is dat ding mooi !!! ik begon bijna te twijfelen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31381

Anoniem: 74957 schreef op 29 March 2003 @ 12:34:

Ben ik het niet mee eens. 15" monitoren zijn wel degelijk interessant. Voor betaalbare surround gaming bijvoorbeeld. Een budget 15" is nog steeds anderhalf keer zo goedkoop.:
Afbeeldingslocatie: http://www.dse.nl/~toolbar/multi-monitor7.jpg
:9~
Specs zijn idd wat minder maar belinea (zoals ik al eerder vermeld heb) heeft toch zeer betaalbare 25ms tft's. Philips is ook een aanrader. Als je niet zo mierenneukerig bent op dit gebied kan je beter voor een 15" gaan vind ik :). Of zie ik nou belangrijke nadelen over het hoofd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke, heb dus ff wezen kijken in groningen, maar niet echt veel bijzonder shops gevonden. dusa das wat minders :'(

Vele van jullie zeggen dat ik dus beter een 17inch wellicht een 18.1 inch kan kopen omdat de resolutie het zelfde blijft maar de pixels groter worden. Daar zit idd wat in en het prijs verschil ook :P! Zal ik dan beter voor een Dual setup gaan? Bv twee keer een 17 inch? Darn jongens jullie maken me het weer veel te moeilijk :X ;) ! want zo lekker 19inc tft staat ook weer giga lekker :z ! en het is gewoon mooi werken. (heb namelijk zaterdag 30min op een samsing 191 versie gespeelt, bij een maat van me werk)
Goed ik ga verder kijken en ik lees nog gewoon lekker met jullie mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jilvoos schreef op 30 March 2003 @ 22:26:
He ik heb ooit eens gehoord dat TFT-gamen slecht voor je (ogen) is, is dat waar of leefden er weer eens een paar gasten in hun eigen wereldje?
Het is andersom, CRT is 'slecht' voor je ogen omdat er een heel klein beetje gamma straling vanaf komt (je beukt met een elektron op een scherm, en fosfor zet de meeste vrijgekomen straling om naar zichtbare pixels maar er komt ook een klein beetje door). Nu is die straling echt miniem omdat men zich aan strenge regels moet houden maar bij sommige oude monitoren (en TV's) is het soms wel degelijk meetbaar (en dus niet gezond om er jarenlang met je neus bovenop te zitten).

LCD schermen zijn daarentegen totaal ongevaarlijk, dat is gewoon een lamp waar een meer of minder doorlatend scherm voor zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Laatst online: 02:09

ThaHandy

Discovery Channel

Anoniem: 31381 schreef op 30 March 2003 @ 23:50:
[...]

Ben ik het niet mee eens. 15" monitoren zijn wel degelijk interessant. Voor betaalbare surround gaming bijvoorbeeld. Een budget 15" is nog steeds anderhalf keer zo goedkoop.:
[afbeelding]
:9~
Specs zijn idd wat minder maar belinea (zoals ik al eerder vermeld heb) heeft toch zeer betaalbare 25ms tft's. Philips is ook een aanrader. Als je niet zo mierenneukerig bent op dit gebied kan je beter voor een 15" gaan vind ik :). Of zie ik nou belangrijke nadelen over het hoofd..
wat type is dat?
url? 8)

[ Voor 4% gewijzigd door ThaHandy op 31-03-2003 04:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is en blijft dus een 6Bit scherm ipv een 8bit welke bij lastige kleuren (bijv gezichten in films) erg veel blokken geeft
Dat van gezichten en blokken is echt onzin, je hebt echt een perfect beeld, en in vergelijking met andere schermen die wel zeggen 16mln kleuren te hebben scheelt het helemaal niks, ik denk zelfs dat dit voor elk type geldt die 262k kleuren en met emulatie 16ml, maar dat alleen Hitachi de eerlijke specs geven, net zoals bekend is dat IIyama bijna dubbele specs geven van hun werkelijke waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-04 16:11

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Anoniem: 81947 schreef op 29 maart 2003 @ 16:19:
Bij al deze besprekingen en ratings zie ik niets meer over Iiyama monitoren, terwijl die in de review van tomshardware een betere weergave bij donkere/lichte beelden had dan de '16ms' schermen (waarvan veel waarschijnlijk een paneel uit precies dezelfde fabriek hebben). Aangezien in veel spellen donkere gangen voorkomen is de Iiyama daar misschien wel geschikter. Wel waren de schermen met 16 ms zoals de ADI een stuk helderder, dan vraag ik me af of hier niet ontzettend met de gamma correctie is gespeeld in de elektronika die aan de panelen zit.

Ook was ondanks de pixel refresh van (zogenaamd) 16 ms (wat dus hoger wordt als je met contrast etc. gaat spelen) bij de Iiyama beter:

"Yet recent owners of the AS4314UTG [Iiyama] can take heart. Their monitor, announced as having a speed of 20 ms, benefits from a much better realtime response than that of the Hitachi screen. There is zero trailing on the AS4314UTG, and it is quite faint on the CML174SXW"

Bij de meeste winkels die ik ken hebben ze voornamelijk Iiyama monitoren, dus dan kun je in de winkel kijken of er geen pixel defecten op de monitor zitten, bij een webshop is dat altijd wat lastiger.

Nu ben ik dus aan het twijfelen tussen een ADI A715 (per webshop) of een Iiyama AS4314UTG (let op de G de versie zonder G is een heel stuk slechter). Heeft er iemand ervaringen met beide zodat een vergelijking gemaakt kan worden?
Misschien een gekke vraag, maar die G versie staat niet in de pricewatch. Is deze nieuw? Heb je hier specs van, ik zie hem niet op de site van Iiyama staan.
Ik vond de niet G versie goed werken (ook met gamen). Maar als er een betere versie is... Graag! (ik zit er nl over te denken om een 17" tft aan te schaffen)

ps. Ik had ook bij archief gekeken en daar stond deze ook niet, vandaar deze vraag.

[ Voor 4% gewijzigd door nhimf op 31-03-2003 10:57 ]

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30386

Homedisc schreef op 30 maart 2003 @ 22:24:
[...]

ook bij het type met een interne voeding was er nog een DVI kabel meegeleverd.
Ik heb zelf de 181T rond september gekocht (bij beat-it.nl), daar zat een DVI en een D-Sub kabel bij. Maat van me heeft de 191T gekocht (mediamarkt - ja 1,5 x zo duur als in pricewatch |:( ) in november en ook daar zaten beide kabels bij.
Mijn Samsung 191T is gemaakt in December 2002(staat op achterkant) en geleverd tweede week van 2003 en heeft geen DVI kabel. Volgens Samsung (telefonisch contact) worden er inderdaad geen DVI kabels meer bijgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Anoniem: 74957 schreef op 31 maart 2003 @ 10:06:
[...]

Dat van gezichten en blokken is echt onzin, je hebt echt een perfect beeld, en in vergelijking met andere schermen die wel zeggen 16mln kleuren te hebben scheelt het helemaal niks, ik denk zelfs dat dit voor elk type geldt die 262k kleuren en met emulatie 16ml, maar dat alleen Hitachi de eerlijke specs geven, net zoals bekend is dat IIyama bijna dubbele specs geven van hun werkelijke waarde.
Ik vind het sowieso al verwonderlijk dat sommigen lopen (of zitten :) ) te blaten over een produkt, welke ze zelf nog niet eens gezien hebben, laat staan ervaring mee hebben. Kritiek op een produkt mag best, geen problemen mee, maar als deze kritiek niet onderbouwd is en dus uit de grote duim gezogen is (want ja, we willen allemaal weleens leuke hardware termen de lucht in gooien, staat zo interessant! :X ), dan luister ik er niet eens naar.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.