TFT/Gamen - the final episode part 4.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.849 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-06 10:05
Anoniem: 81947 schreef op 31 March 2003 @ 03:46:
[...]

Het is andersom, CRT is 'slecht' voor je ogen omdat er een heel klein beetje gamma straling vanaf komt (je beukt met een elektron op een scherm, en fosfor zet de meeste vrijgekomen straling om naar zichtbare pixels maar er komt ook een klein beetje door). Nu is die straling echt miniem omdat men zich aan strenge regels moet houden maar bij sommige oude monitoren (en TV's) is het soms wel degelijk meetbaar (en dus niet gezond om er jarenlang met je neus bovenop te zitten).

LCD schermen zijn daarentegen totaal ongevaarlijk, dat is gewoon een lamp waar een meer of minder doorlatend scherm voor zit.
Hmmmmm...................aha. :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38232

[quote]Anoniem: 21792 schreef op 30 March 2003 @ 23:03:

Gloednieuw is de AG Neovo K-19, hij staat zelfs nog niet op de officiële site.

Ik heb het scherm al in het echt gezien. Vluchtig weliswaar, maar het zag er erg goed uit. Met DVI en aan een prijs van rond de 850 EUR lijkt dit me het overwegen waard.
Alle specs staan hier.

Komt deze monitor wel op de markt? binnenkort. Ik kan AG Neovo monitoren namelijk goedkoop krijgen :p En is dit een Hitachi met een Neovo stickertje erop ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-05 14:36
[quote]Anoniem: 38232 schreef op 31 March 2003 @ 17:51:
Anoniem: 21792 schreef op 30 March 2003 @ 23:03:

Gloednieuw is de AG Neovo K-19, hij staat zelfs nog niet op de officiële site.

Ik heb het scherm al in het echt gezien. Vluchtig weliswaar, maar het zag er erg goed uit. Met DVI en aan een prijs van rond de 850 EUR lijkt dit me het overwegen waard.
Alle specs staan hier.

Komt deze monitor wel op de markt? binnenkort. Ik kan AG Neovo monitoren namelijk goedkoop krijgen :p En is dit een Hitachi met een Neovo stickertje erop ??
wat ik ervan zie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

DarkChylde schreef op 28 maart 2003 @ 13:56:
ff vraagje voor de owners van een LG 1710S /1811S...
op de site van LG staat dat deze een dvi en een d-sub hebben. in de folders van mycom staat dit achter niet.
ik wil nl een van deze 2 kopen en bang dat ik achteraf spijt ga krijgen dat ik er een zonder dvi heb gekocht. maar als ze wel dvi hebben, dan wordt het makkelijk :D

er was toch iemand die een LG1701S gekocht had???
Beetje laat .. sorry :D

Maar een LG L1710S heeft alleen D-sub, analoog dus!

De L1710B(U) heeft zowel D-sub als DVI .. en 2x USB aansluiting ... en die hebbik en bevalt prima! :)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-06 18:43

Diamon

The Weird One

Op me werk heb ik vandaag deze gekregen:

Afbeeldingslocatie: http://h18004.www1.hp.com/products/monitors/performance/images/l1825.jpg

Spec's kun je hier vinden.

Heb gevoelige ogen, bij 85Hz of lager krijg ik hoofdpijn en last van me ogen.
Een nee, ik zit niet te dicht bij de monitor. Draait thuis zelf met een VMP410@100Hz.

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Hoofdpijn en last van je ogen ligt iig niet aan de Hz'en op die monitor. Dat boeit bij een TFT namelijk niks en die is op 60 Hz rustiger dan die Iiyama op 100Hz.

[ Voor 41% gewijzigd door zimbab op 31-03-2003 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon
  • Laatst online: 08-06 18:43

Diamon

The Weird One

zimbab schreef op 31 March 2003 @ 21:47:
Hoofdpijn en last van je ogen ligt iig niet aan de Hz'en op die monitor. Dat boeit bij een TFT namelijk niks en die is op 60 Hz rustiger dan die Iiyama op 100Hz.
Jah, duhhhhhhhhh daarom heb ik nu ook een TFT scherm 8)7

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74957

Dit lijkt me onzin dat Neovo verhaal (kan best waar zijn hoor, maar zal het even toelichten)
Als Hitachi (wat toch een A-merk is en vooral bekend is om zijn hoogwaardige producten een 19" TFT scherm aanbiedt voor rond de 980 euro dan is dit voor zo'n merk niet echt duur. Als je hetzelfde scherm (met zelfs 600:1 ipv 500:1) met hetzelfde uiterlijk kan krijgen voor 675 euro (699 dollar) dan komt Hitachi nooit meer geloofwaardig over, en gooit zijn eigen glazen in. Bovendien kan ik me niet voorstellen dat als er bekend is dat je met Eizo samenwerkt (zoiets heb ik gehoord) je je wel heel erg "verlaagd" door met Neovo te gaan werken. Ook op de Neovo sites hebben ze het er niet over en bestaat de hele K-klasse niet.

Mocht dit wel zo zijn dan bied ik mijn 17" Hitachi te koop aan en koop een 19" Hitachi in Neovo vel.

BTW kijk een naar de plaatje hier van de Neovo en naar http://www.hitachidigital...0sxwb/xl_cml190sxwb-2.jpg

Zoek de verschillen het is er 1 (nl het logo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Diamon schreef op 31 maart 2003 @ 21:49:
[...]

Ja sorry hoor, maar zoals jij het daar schrijft lijkt het net alsof je last hebt van die TFT op je werk en geen last van die Iiyama op 100Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 10:36

Roeligan

Feyenoord

Anoniem: 74957 schreef op 31 maart 2003 @ 21:52:
Dit lijkt me onzin dat Neovo verhaal (kan best waar zijn hoor, maar zal het even toelichten)
Als Hitachi (wat toch een A-merk is en vooral bekend is om zijn hoogwaardige producten een 19" TFT scherm aanbiedt voor rond de 980 euro dan is dit voor zo'n merk niet echt duur. Als je hetzelfde scherm (met zelfs 600:1 ipv 500:1) met hetzelfde uiterlijk kan krijgen voor 675 euro (699 dollar)
En Medion dan bijvoorbeeld??? Is MSI maar dan goedkoper... zelfde principe ander product (alhoewel... ik heb een Medion TFT gekocht bij de Aldi en ben er ZEER tevreden over :) )

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverMane
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-06 17:13
Anoniem: 74957 schreef op 31 maart 2003 @ 21:52:
Als Hitachi (wat toch een A-merk is en vooral bekend is om zijn hoogwaardige producten een 19" TFT scherm aanbiedt voor rond de 980 euro dan is dit voor zo'n merk niet echt duur. Als je hetzelfde scherm (met zelfs 600:1 ipv 500:1) met hetzelfde uiterlijk kan krijgen voor 675 euro (699 dollar) dan komt Hitachi nooit meer geloofwaardig over, en gooit zijn eigen glazen in. Bovendien kan ik me niet voorstellen dat als er bekend is dat je met Eizo samenwerkt (zoiets heb ik gehoord) je je wel heel erg "verlaagd" door met Neovo te gaan werken. Ook op de Neovo sites hebben ze het er niet over en bestaat de hele K-klasse niet.

Mocht dit wel zo zijn dan bied ik mijn 17" Hitachi te koop aan en koop een 19" Hitachi in Neovo vel.

BTW kijk een naar de plaatje hier van de Neovo en naar http://www.hitachidigital...0sxwb/xl_cml190sxwb-2.jpg

Zoek de verschillen het is er 1 (nl het logo)
Ik denk dat die 600:1 niet klopt.

Acer heeft hetzelfde panel. Design lijkt er ook wel een beetje op alleen die van acer heeft speakers.

Afbeeldingslocatie: http://www.acer.nl/vi/upload/E0Entity3/Acer_AL922_normal.jpg

(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-01 16:43
Ik had de eerste 3 dagen van 172T gebruik knallende hoofdpijn, daarna was het weg. Zelfde had ik ook met m'n nieuwe 50Hz Sony TV terwijl mijn oude TV ook 50Hz was. Ik denk dat het meer aan de scherpte/contrast gelegen heeft dan aan refreshrate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-06 14:59

the-spawn

.: Dark Storm :.

Ik zit met een klein dilemma.
Ik ben op zoek naar een nieuwe monitor.
Nu is TFT hardstikke mooi en nog redelijk duur, maar ook een goede CRT is ook prijzig, een vriend van me heeft de Iiyama en deze vind ik echt een mooi beeld hebben, is wel een bakbeest maarja. Maar TFT is weer mooi rustig aan de ogen en heeft ook een top-design. Ik weet zo niet wat ik moet kiezen.

Ik heb deze draad en de vorige 2 eens snel doorgefietst en kwam tot conclusie dat men over 3 merken goed tevrede waren, Acer, Hitachi en Adi.

Nu heb ik de keus uit 2 monitoren, prijs is nagenoeg hetzelfde.

1. ADI 17 INCH TFT A715 ZILVER & DESIGN Link (Of is er toch een andere TFT die aan te raden is)

2. IIYAMA 19 INCH CRT HM903DTA Link

Welke van deze 2 zou het mooist/beste zijn?

Ik game met regelmaat (UT2k3, CS, IGI2) maar doe ook aan web-design en Photoshop.

Graag reacties met een onderbouwing :D.

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30386

Diamon schreef op 31 March 2003 @ 21:49:
[...]

Jij bent niet echt goed op de hoogte: Als je je TFT via de DVI aansluit staat die automatisch op 60 Hz. Hoger heeft echt geen nut bij een TFT. ik zie bij mijn Samsung 191T dan ook totaal geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-06 20:50
Dat komt volgens mij omdat ie intern slechts op 60 Hz werkt, al zet je m met een standaard VGA kabel dan op 80 dan zet ie het nog steeds om naar 60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Anoniem: 30386 schreef op 01 april 2003 @ 14:42:
[...]

Jij bent niet echt goed op de hoogte: Als je je TFT via de DVI aansluit staat die automatisch op 60 Hz. Hoger heeft echt geen nut bij een TFT. ik zie bij mijn Samsung 191T dan ook totaal geen verschil.
Geen enkel nut is ook weer niet waar. Er zijn tft monitoren die, om veel kleuren te verkrijgen, afwisselend kleuren weergeven. Hoe hoger de refreshrate, hoe minder dit hinderlijk is.

Zelf heb ik mijn Hitachi 174SXWB op 72 Hz draaien, scherp. Kan geen kwaad lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7998

the-spawn schreef op 01 April 2003 @ 13:36:
Nu is TFT hardstikke mooi en nog redelijk duur, maar ook een goede CRT is ook prijzig, een vriend van me heeft de Iiyama en deze vind ik echt een mooi beeld hebben, is wel een bakbeest maarja. Maar TFT is weer mooi rustig aan de ogen en heeft ook een top-design. Ik weet zo niet wat ik moet kiezen.

Ik heb deze draad en de vorige 2 eens snel doorgefietst en kwam tot conclusie dat men over 3 merken goed tevrede waren, Acer, Hitachi en Adi.

1. ADI 17 INCH TFT A715 ZILVER & DESIGN Link (Of is er toch een andere TFT die aan te raden is)

Ik game met regelmaat (UT2k3, CS, IGI2) maar doe ook aan web-design en Photoshop.

Ik krijg de ADI A715 donderdag binnen (yeah :D): dan pas kan ik zeggen of ie bevalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9704

het enige wat ik nog lastig vind is dat 640X480 of 800x600 er waarschijnlijk ruk uitzien op een tft of lul ik uit m'n nek nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21792

Als je hetzelfde scherm (met zelfs 600:1 ipv 500:1) met hetzelfde uiterlijk kan krijgen voor 675 euro (699 dollar) dan komt Hitachi nooit meer geloofwaardig over, en gooit zijn eigen glazen in.
Ik zeg zomaar iets. Hitachi heeft dit scherm een half jaar geleden al geïntroduceerd. Misschien zit er voor Hitachi kortelings een ander topscherm aan te komen. Dit scherm mag dan in 2de klasse blijven verder spelen onder de naam AG Neovo.
Bovendien kan ik me niet voorstellen dat als er bekend is dat je met Eizo samenwerkt (zoiets heb ik gehoord) je je wel heel erg "verlaagd" door met Neovo te gaan werken.
Wat is er eigenlijk mis met AG Neovo? Een imagoprobleem? Dan heb jij eerder een probleem denk ik. Is voor jou een auto met een ster beter omwille van die ster?
Ook op de Neovo sites hebben ze het er niet over en bestaat de hele K-klasse niet.
Op www.agneovo.be staat sinds kort:
" Nieuwe K-19 van Neovo: schoon beeld en beeldschoon
19 inch-scherm uiterst geschikt voor videoweergave en beeldverwerking

Neovo brengt met de K-19 een nieuw groot LCD-scherm op de markt, op maat van de trendy PC-gebruiker. Het scherm speelt met zijn 19 inch en stijlvolle zwart/antraciete uitvoering in op de groeiende vraag naar grote design PC-schermen in de privé- en werkomgeving. Met een contrast-ratio van 600:1 is de K-19 van Neovo ideaal voor videoweergave en beeldverwerking.
De Neovo K-19 is vanaf nu beschikbaar in België en Luxemburg aan de scherpe prijs van 899,- EURO (BTW inclusief)."

Bij www.mpl.be kost die 852 EUR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78206

Na dit lezen van dit hele topic viel me wat op namelijk dat naar mijn mening gaat dit topic nog maar erg weinig over de pro's en contra's bij Gamen. Dus de vergelijking CRT en TFT bij gamen.

Ik ben zo ook eens toe aan een nieuw scherm en ik game bijna alleen maar op m'n pc en verder niet. Dus het scherm is heel erg belangrijk dat ie goed is voor gamen. Ik ben nog heel erg confused.

Dus graag alle pro's en contra's op een rij bij het gamen. En wat ervaringen van anderen enzo. Het gaat volgens mij dus hoofdzakelijk om het aantal ms vertraging? En 16ms is goed of is dit nog eigenlijk niet wat bij gamen en kun je beter toch een CRT kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is er eigenlijk mis met AG Neovo? Een imagoprobleem? Dan heb jij eerder een probleem denk ik. Is voor jou een auto met een ster beter omwille van die ster?
Ja eigenlijk wel, je kunt een Mercedes niet vergelijken met een Lada, ook al is hier niet van zoveel verschil als Mercedes vs Lada, maar je kunt Eizo wel als Rolls Roys zien en Neovo als VW Golf.
Ik zeg zomaar iets. Hitachi heeft dit scherm een half jaar geleden al geïntroduceerd. Misschien zit er voor Hitachi kortelings een ander topscherm aan te komen. Dit scherm mag dan in 2de klasse blijven verder spelen onder de naam AG Neovo.
Dit zou een mogelijkheid kunnen zijn, hun "oude" voorraad de deur uit doen, nieuw logo erop en weg ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04 12:36
Anoniem: 78206 schreef op 01 april 2003 @ 16:52:
Na dit lezen van dit hele topic viel me wat op namelijk dat naar mijn mening gaat dit topic nog maar erg weinig over de pro's en contra's bij Gamen. Dus de vergelijking CRT en TFT bij gamen.

Ik ben zo ook eens toe aan een nieuw scherm en ik game bijna alleen maar op m'n pc en verder niet. Dus het scherm is heel erg belangrijk dat ie goed is voor gamen. Ik ben nog heel erg confused.

Dus graag alle pro's en contra's op een rij bij het gamen. En wat ervaringen van anderen enzo. Het gaat volgens mij dus hoofdzakelijk om het aantal ms vertraging? En 16ms is goed of is dit nog eigenlijk niet wat bij gamen en kun je beter toch een CRT kopen?
Alle pro's en contra's op een rijtje, ervaringen van mensen en of 16ms goed genoeg is? Sorry, maar dan heb je toch echt niet goed gelezen, of een ander topic gelezen. Dit topic staat helemaal vol met ervaringen en discussies over welke response time goed is voor gaming en welke niet.

Voorbeelden:

Rick2001 in "TFT/Gamen - the final episode part 3"
Rick2001 in "TFT/Gamen - the final episode part 3"
Anoniem: 66717 in "TFT/Gamen - the final episode part 3"
Schaapje_BlaaT in "TFT/Gamen - the final episode part 3"
shameete in "TFT/Gamen - the final episode part 3"

Moet ik nog even doorgaan?

[ Voor 23% gewijzigd door Croccifixio op 01-04-2003 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Anoniem: 78206 schreef op 01 April 2003 @ 16:52:

Als je alleen wilt gamen en echt dat alleen en verder weinig internet zou ik toch een crt nemen. Niet vanwege de reps. time , maar wegens het onduidelijke in zwarte gebeieden :)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41252

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb de ADI a715 en ik speel heel veel UT.

Het beeld is superscherp en hij is snel als ze zeggen dat die 16ms is dan geloof ik het meteen,ik heb geen last van ghosting of dergelijke.

Bij ons in de winkel staan ongeveer 15 tft schermpjes met hetzelfde beeld aan en hij springt er dan ook kwa scherpte helderheid en kleur boven alle schermpjes uit.
Andere schermpjes zijn hercules,samsung,en een aantal andere merken.

Service gewoon geweldig 30 dagen zero pixel ik had namelijk 1 pixel die kapot was dus ik bellen en de volgende dag een nieuwe :)
Gewoon super!!!!

AANRADER!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Laatst online: 07:58

PowerFlower

être diable et jouer fleur

nhimf schreef op 31 March 2003 @ 10:34:
[...]
Misschien een gekke vraag, maar die G versie staat niet in de pricewatch. Is deze nieuw? Heb je hier specs van, ik zie hem niet op de site van Iiyama staan.
Ik vond de niet G versie goed werken (ook met gamen). Maar als er een betere versie is... Graag! (ik zit er nl over te denken om een 17" tft aan te schaffen)
Dat was zo'n beetje het eerste 20ms scherm, bekend geworden van de Tom's Hardware test - daar komt ook het verhaal van de "G" versie vandaan. De "niet G" had nog het oude panel, de "G" versie had een nieuwer en beter 20ms panel.

Ergens in deel 3 van dit topic zei iemand geloof ik dat de G voor "Grey" staat en dus in feite alleen op de kleur slaat. Wat Iiyama gewoon gedaan heeft is hetzelfde type voorzien van een ander panel, zodat wij nauwelijks meer kunnen achterhalen wat je nou precies koopt. Dat met behoud van typenummer veranderen van die schermen doen wel meer fabrikanten en is nogal irritant als je een specifiek scherm wil kopen (omdat de reviews zo goed zijn bijv).

Wat betreft de Iiyama, mij zou het niet verbazen als inmiddels alle 4314's dat "nieuwe" panel hebben (die test van Tom was augustus vorig jaar).

[ Voor 10% gewijzigd door PowerFlower op 01-04-2003 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Laatst online: 03-06 10:36

Roeligan

Feyenoord

Anoniem: 78206 schreef op 01 april 2003 @ 16:52:

Ik speel alleen maar eigenlijk (okok op wat prog werk ernaast :+ )

Maar zeker 4uur per dag zit ik te UT2003-en. Ik heb zo'n Medion van de Aldi. Er staat geen responsetijd bij maar ik geloof datie < 25 is. Iig ben ik er zeer content mee. (alleen jammer dat het 15" is maar de 17" waren uitverkocht. Weet iemand trouwne seen Aldi waar ze ze nog hebben, draai nl. dual monitor.)

Ik bedoel te zeggen dat gamen op een tft goed te doen is IMHO. Ik werk met dual monitor en ik heb nu als main een 15"tft en als 2e een 17"Iiyama CRT en ik krijg gewoon koppijn als ik naar die CRT naast mn tft kijk.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-06 16:10
Die medion schermpjes zijn wel leuke dingetjes met weinig tot geen ghosting. Ik heb gisteren in de winkel ook nog wat schermpjes bekeken op ghosting aangezien ik er binnenkort 1tje wil aanschaffen. Heb de Neovo F15, Adi S500, LG 1510S, Neovo F317 en de Iiyama AX3818UTC geprobeerd met de toolkit van Monitorsdirect (www.monitorsdirect.com/toolkit). Allemaal 15" schermpjes behalve de Neovo F317 (17")

Neovo F15: redelijk beeld, weinig ghosting
Adi S500: goed beeld, geen ghosting
LG 1510S: goed beeld, geen ghosting
Neovo F317: redelijk/goed beeld, wel ghosting
Iiyama AX3818UTC: goed beeld, geen ghosting

Denk dat het voor mij de Adi S500 wordt... mooi design, strak beeld, niet duur (300 euro) en een perfecte pixelgarantie (1 pixel defect=nieuwe).

Afbeeldingslocatie: http://www.progress.nl/productinformatie/illustraties/Monitoren/s500%5B1%5D.gif

[ Voor 4% gewijzigd door Neofloppy op 02-04-2003 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustyTank
  • Laatst online: 08-01-2022
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Melvin schreef op 06 maart 2003 @ 13:23:
[afbeelding]

Iiyama AS4314UT Zwart

1280x1024 op 75Hz, Reactietijd 20ms op/neer.

Ik ben er zeer tevreden over. De kleuren zien er heel levendig uit, zwart is zwart en in games stoor ik me niet aan de relatief lage refreshrate t.o.v. een CRT (ik speelde vroeger op 800x600@140Hz in games).

Geen DVI ingang en ook weinig roteermogelijkheden maar dat vind ik niet zo erg.

--------------------------------------------------------------------------------

Bericht komt uit deel 3
Ik krijg de melding dat de input niet gesupport word bij 1280x1024, ik draai nu op 1024, heeft dit te maken met de drivers? gebruik de 42.01 detonators op een geforce 2Ti, daarnaast de driver van Iiyama.
Hoe weet ik zeker of ik de ut of de utg heb?
PS de sig klopt niet meer heb nu wel een tft :+[/quote]
Heeft iemand hier aub een antwoord op, was gisteren een paar uur bezig om monitor weer aan de gang te krijgen nadat ik de verkeerde instelling had gebruikt, moest crt monitor van buurman lenen :( :'(

Intel Core 2 Duo E6300 || Asus P5B E-Plus || 2 x 512MB Corsair || Nvidia GeForce 7600GS Silent || |IIyama 17" TFT || Samsung 40" LCD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe zit dat met refresh rate's op een tft? ik heb hier bijvoorbeeld verschillende spellen liggen die allemaal op een andere refresh rate optimaal presteren, de een op 60hz en de ander weer op 120hz en nog een ander weer op 85hz... ik bedoel gaat die sync to monitors refresh rate vlieger eigenlijk nog wel op met een tft scherm of is het dan via de dvi output altijd optimaal ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
Anoniem: 9704 schreef op 02 april 2003 @ 21:53:
Hoe zit dat met refresh rate's op een tft? ik heb hier bijvoorbeeld verschillende spellen liggen die allemaal op een andere refresh rate optimaal presteren, de een op 60hz en de ander weer op 120hz en nog een ander weer op 85hz... ik bedoel gaat die sync to monitors refresh rate vlieger eigenlijk nog wel op met een tft scherm of is het dan via de dvi output altijd optimaal ofzo :?
Bij een tft heb je via dvi altijd een standaard van 60 hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

certefied schreef op 02 April 2003 @ 23:24:
[...]

Bij een tft heb je via dvi altijd een standaard van 60 hz.
Ah maar je hebt dan nog wel de optie om de frames per seconde te syncen aan de monitor's refresh rate die dan altijd 60 is? want anders gaat de hele handel tearen en dat motte we helemaal niet hebbuh

komt tearing overigens nog wel voor op een tft als vertical sync uit staat...
of is dan heel dat vertical sync niet meer van toepassing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Anoniem: 9704 schreef op 03 april 2003 @ 00:00:
[...]

Ah maar je hebt dan nog wel de optie om de frames per seconde te syncen aan de monitor's refresh rate die dan altijd 60 is? want anders gaat de hele handel tearen en dat motte we helemaal niet hebbuh

komt tearing overigens nog wel voor op een tft als vertical sync uit staat...
of is dan heel dat vertical sync niet meer van toepassing?
Een tft werkt niet met een refreshrate.. dus tearing komt gewoon niet voor (lijkt me). Waar die 60 Hz voor staat mag joost weten. In deel 1 heb ik gelezen dat hoe lager je hem zet hoe beter je reps. time... Maar dat klinkt niet logisch...

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eth3r3al schreef op 03 April 2003 @ 00:03:
[...]

Een tft werkt niet met een refreshrate.. dus tearing komt gewoon niet voor (lijkt me). Waar die 60 Hz voor staat mag joost weten. In deel 1 heb ik gelezen dat hoe lager je hem zet hoe beter je reps. time... Maar dat klinkt niet logisch...
Hmmm misschien een goeie vraag voor de huidige snelle tft bezitters *D

komt ie (eerst wat trom geroffel)

TrrRRrrRRrrRRrrRRrrRRrrRRrrRRrrRRrr........................P@FFF!

komt tearing nog voor op een tft scherm ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-04 17:44
Ik heb dus de BenQ FP767 en hij bevalt me supergoed. Heb er al ff lekker op gegamed. Niks geen dooie pixels of andere probs. Super TFTtje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Niet online
Wie van jullie heeft zoiets van "Mijn volgende monitor wordt toch weer een crt"?

Ik in ieder geval niet. Wat heb ik ineens een afkeer ontwikkeld tegen die onscherpe toeters @ school!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
Eth3r3al schreef op 03 April 2003 @ 00:03:
[...]

Wat is hz?

Correct me if im wrong

Nou je beeld bestaat als het ware uit allerlei lijnen (horizontaal volgens mij). deze worden gedeeld in 2 groepen, dieom en om staan. lijn 1 is groep 1 en lijn 2 is groep 2 en lijn 3 is weer groep 1. om een beeld te krijgen wordt er op groep 1 een beeld 'geprojecteerd' en daarna weer op groep 2. daar staan de hz (trillingen/wisselingen per seconde) voor. Dat is dus de wisseling tussen de groepen. zet je deze heel erg laag dat wordt er langzaam gewisseld, bij 60 hz wordt er 60 x per seconde gewisselt tussen groep 1 en 2. Je zou zeggen das super snel,maar dat valt reuze mee, kijk maar eens in de hoeken vanje scherm (daar zie ikhet heel duidelijk) het trilt daar heel erg. Hoe hoger die hz hoe meer wisselingen en hoe minder je het ziet met het blote oog. Mijn advies is dus je hz zohoog mogelijk te zetten (minstens 85 hz als dat kan), want voor gamen is dat veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81919

Hoi,

Heb hier sinds 2 weken nieuw systeempje staan...

P4 2,68
MSI 645e -- max - u
512 intern
nVidea GF4 ti4200 128 MB 8xAGP MyViVo
etc...

en een Philips 150s4 TFT... (waarvan de S voor slecht zou staan volgens sommigen hier onder ons...)

Ik game erg veel en had eerst een doorsnee 17"CRT... Ik kan je zeggen dat het er met deze TFT 100% op vooruit gegaan is. Kleuren zijn heel helder, heb geen last van ghosting etc.. en het allerfijnste waar ik iedere dag weer van geniet is dat die grote dikke glazen plaat eindelijk voor het eigenlijke beeld vandaan is, en last but not least al schijnt de zon met weet ik veel hoeveel Lux mijn kamer in, ik zie nog steeds wat er op mijn scherm gebeurd !!! _/-\o_

Mzzls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42763

Ik heb sinds maandag een 17" TFT van Xelo, moet zeggen dat het prima bevalt! Ik heb geen dode pixels (erg fijn) en ook geen last van ghosting (RT= <25ms). Scherm koste me € 419,- bij Gistron. Misschien een aanrader voor mensen die een leuke 17" zoeken maar niet al te veel geld willen besteden! Het scherm maakt trouwens gebruik van een Samsung wiseview scherm (omlijsting in de kleuren wit, zwart en zilver).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlum
  • Laatst online: 05-02 17:51
Hoe zit 't eigenlijk met de pixelgarantie van ADI?
Ik lees op hun site dat ze 36 maanden garantie leveren, en de monitor wordt binnen 48 uur ter plekke omgeruild, dat is natuurlijk erg netjes :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
Jilvoos schreef op 03 April 2003 @ 00:49:
[...]

Wat is hz?

Correct me if im wrong

Nou je beeld bestaat als het ware uit allerlei lijnen (horizontaal volgens mij). deze worden gedeeld in 2 groepen, dieom en om staan. lijn 1 is groep 1 en lijn 2 is groep 2 en lijn 3 is weer groep 1. om een beeld te krijgen wordt er op groep 1 een beeld 'geprojecteerd' en daarna weer op groep 2. daar staan de hz (trillingen/wisselingen per seconde) voor. Dat is dus de wisseling tussen de groepen. zet je deze heel erg laag dat wordt er langzaam gewisseld, bij 60 hz wordt er 60 x per seconde gewisselt tussen groep 1 en 2. Je zou zeggen das super snel,maar dat valt reuze mee, kijk maar eens in de hoeken vanje scherm (daar zie ikhet heel duidelijk) het trilt daar heel erg. Hoe hoger die hz hoe meer wisselingen en hoe minder je het ziet met het blote oog. Mijn advies is dus je hz zohoog mogelijk te zetten (minstens 85 hz als dat kan), want voor gamen is dat veel beter.
voor een tft geld dit niet deze heeft altijd een superstrak beeld.
Dus trilingen zul je bij tft's niet meer tegenkomen.
60 hz is voor een tft dus genoeg.
je kunt hem wel iets hoger zetten ,maar ik betwijfel of je verschil ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41252

GrimLord schreef op 03 april 2003 @ 03:13:
Hoe zit 't eigenlijk met de pixelgarantie van ADI?
Ik lees op hun site dat ze 36 maanden garantie leveren, en de monitor wordt binnen 48 uur ter plekke omgeruild, dat is natuurlijk erg netjes :).
De zero pixel garantie is voor 30 dagen.
Bij was het maandag bellen dinsdag had ik een nieuwe zat nog geen 14 uur tussen dat noem ik pas service :)

En natuurlijk een superschermpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
certefied schreef op 03 April 2003 @ 07:31:
[...]

voor een tft geld dit niet deze heeft altijd een superstrak beeld.
Dus trilingen zul je bij tft's niet meer tegenkomen.
60 hz is voor een tft dus genoeg.
je kunt hem wel iets hoger zetten ,maar ik betwijfel of je verschil ziet.
He ik weet niet of dat hoger zetten gaat over een crt, zoja dan kan ik je één ding vertellen. Je ziet namelijk weldegelijk verschil tussen 60 hz en 85 of hoger hz. Vooralals j van 85 of hoger teruggaat naar 60, dat doet egt pijn aan je ogen. Waar je ook goed een verandering ziet is in de hoeken vanje scherm daar trilt het egt heel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3431

Ik heb nu sinds een week een LG1710B(U), en hij bevalt echt fantastisch! Los van het feit dat ik nu mn bureau weer kan zien heb ik ook een veel beter beeld dan ik op mn 17" Belinea monitor had. Heb Battlefield 1942 en UT gespeeld, en ghosting heb ik nog niet gezien.

Ik wil iig niet meer terug naar een CRT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jilvoos schreef op 03 April 2003 @ 00:49:
[...]

Wat is hz?

Correct me if im wrong

Yeah right heheheh ik zeg altijd maar weet je nix.. zeg dan ook nix staat toch altijd nog een stuk intelligenter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2024
Hahaha, inderdaad :)

Doe maar snel hier lezen Jilvoos: http://www.pctechguide.com/06crtmon.htm Dan kun je het de volgende keer misschien wel goed uitleggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Cubix schreef op 03 april 2003 @ 00:32:
Wie van jullie heeft zoiets van "Mijn volgende monitor wordt toch weer een crt"?

Ik in ieder geval niet. Wat heb ik ineens een afkeer ontwikkeld tegen die onscherpe toeters @ school!.
Hahah, ik ken het :) Ik heb sinds een maand of 9 ook een tft, en ik wil echt nooit meer terug naar crt. Het beeld is stukken scherper en vooral ook rustiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27945

Jongens ik zit met een probleem,

Ik volg dit draadje na al een tijd en ik wil dan ook deze maand een TFT gaan kopen. Nu viel mijn eerste keus op de Samsung 171N vanwege de mooie behuizing. Maar nu las ik gisteren bij tomŽs hardware dat dit geen goede gaming TFT is terwijl gamen het enige is dat ik doe.....

Nu ben ik opzoek gegaan naar alternatieven en kwam ik op de volgende 2 schermen:

1, LG 1710B

2, NEC 1701

De LG is wat vreemd want ik lees in deze draad dat dit scherm 16ms heeft maar ik belde gisteren naar LG en die vertelde mij dat het toch gewoon 25ms is :? Iemand misschien een idee wat dit zou kunnen zijn?

De NEC stond in de PC Zone van deze maand. Het zou een TFT zijn gemaakt voor gamers met hoge eisen. Dit scherm heeft dus wel 16ms en ook de voeding zit in het scherm verwerkt.

Het enige nadeel van deze 2 schermen vind ik nog steeds het disign. Die Samsung is zo mooi :9~ maarja gamen gaat niet op deze TFT.....

Iemand maybe nog andere suggesties voor een goede gaming monitor=

Thx alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82293

Hallo iedereen,

Ben nu ook de gelukkige bezitter van tftschermpje zijnde een Samsung 171P.
Geeft zeer mooi beeld weer en ook in games heb ik er niks op aan te merken en ook
geen dode pixels waar ik beetje bang van was na het lezen van deze topic.
Nu was mijn vraag in welke resolutie werken jullie met 17inch tft 1024/768 of 1280/1024. Scherm wordt aangestuurd door geforce 4 4200ti via dvi en gewone aansluiting dadelijk switchen via druk op de knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
Jilvoos schreef op 03 April 2003 @ 08:37:
[...]

He ik weet niet of dat hoger zetten gaat over een crt, zoja dan kan ik je één ding vertellen. Je ziet namelijk weldegelijk verschil tussen 60 hz en 85 of hoger hz. Vooralals j van 85 of hoger teruggaat naar 60, dat doet egt pijn aan je ogen. Waar je ook goed een verandering ziet is in de hoeken vanje scherm daar trilt het egt heel erg.
Inderdaad een crt kun je het beste op 85hz of hoger zetten.
Anders doet dat auwa aan de ogen na een tijdje.
Bij een tft heb je daar geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlum
Heb zojuist de ADI MicroScan A715 besteld bij EasyCom, en had ze gevraagd hoelang 't ongeveer ging duren. Kreeg vrijwel direct een reply terug dat ze sinds gisteren door hun voorraad heen waren en al een nieuwe bestelling bij hun leverancier hadden geplaatst. Tevens werd me verteld dat ze de schermen voor 't opsturen controleren op dode pixels, erg netjes, kan weer een hoop gedoe achteraf schelen :).

Zojuist ontving ik deze mail nog:
Ik hoorde zojuist dat het ongeveer 2 weken kan duren, er komt namelijk dan pas weer een nieuwe zending uit Amerika bij onze leverancier binnen. Dus u moet nog wel even geduld hebben helaas.
Je kan niet alles hebben blijkbaar :P.

[ Voor 26% gewijzigd door Redlum op 03-04-2003 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9854

Ik ben heeeeeeeel benieuwd, ik krijg vandaag of morgen mn NEC 1701 binnen :p ... heb dan dual head tft (heb nu nog 15" tft (NEC) en 17" CRT (iiyama))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2832

Ik hoor veel mensen blaaten dat je geen 1600x1200 op een TFT kan draaien... dat kan wel!
Namelijk de Iiyama AU4831D 19" onder andere ondersteund die resolutie. Die ben ik van plan te kopen vooral vanwege de resolutie. Iemand anders al ervaring met dit scherm? Hoe zit het met de pixel garantie van Iiyama?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Laatst online: 19-06 11:48

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

JackThaWack schreef op:
Ik hoor veel mensen blaaten dat je geen 1600x1200 op een TFT kan draaien... dat kan wel!
Namelijk de Iiyama AU4831D 19" onder andere ondersteund die resolutie. Die ben ik van plan te kopen vooral vanwege de resolutie. Iemand anders al ervaring met dit scherm? Hoe zit het met de pixel garantie van Iiyama?
dat kan inderdaad zelfs met meerdere types van verschillende fabrikanten.

hier trouwens 2 pics van mijn nieuwe schatjes :>

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/yagermeister/PICT0001.JPG
pas geinstalled

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/yagermeister/PICT0002.JPG
alle icoontjes versakkerd 8)7 |:(

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Anoniem: 2832 schreef op 03 April 2003 @ 15:39:
Namelijk de Iiyama AU4831D 19" onder andere ondersteund die resolutie.
Niemand zei volgens mij dat het niet kan... DIE kan dat wel, ja, en dan ook nog een 25ms response. Maar die kost dan ook E 1143. De meeste 17, 18 en 19" TFT's zijn toch gewoon 1280x1024...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9854 schreef op 03 april 2003 @ 14:58:
Ik ben heeeeeeeel benieuwd, ik krijg vandaag of morgen mn NEC 1701 binnen :p ... heb dan dual head tft (heb nu nog 15" tft (NEC) en 17" CRT (iiyama))
Laat me weten hoe of wat!!!

Ik wil dit scherm namelijk ook kopen, en pic's zijn altijd welkom :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb zojuist de ADI MicroScan A715 besteld bij EasyCom, en had ze gevraagd hoelang 't ongeveer ging duren. Kreeg vrijwel direct een reply terug dat ze sinds gisteren door hun voorraad heen waren en al een nieuwe bestelling bij hun leverancier hadden geplaatst. Tevens werd me verteld dat ze de schermen voor 't opsturen controleren op dode pixels, erg netjes, kan weer een hoop gedoe achteraf schelen .

Zojuist ontving ik deze mail nog:

quote:
Ik hoorde zojuist dat het ongeveer 2 weken kan duren, er komt namelijk dan pas weer een nieuwe zending uit Amerika bij onze leverancier binnen. Dus u moet nog wel even geduld hebben helaas.

Je kan niet alles hebben blijkbaar .
Ze staan bij www.tftwebwinkel.nl op voorraad voor 499 euro per stuk. Waren de ADI's niet eerst goedkoper? Ik las eerder al hier dat door de dollar dit scherm duurder zou worden, kan wel kloppen dan dat ze uit America moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40989

GrimLord schreef op 03 april 2003 @ 14:55:
Heb zojuist de ADI MicroScan A715 besteld bij EasyCom, en had ze gevraagd hoelang 't ongeveer ging duren. Kreeg vrijwel direct een reply terug dat ze sinds gisteren door hun voorraad heen waren en al een nieuwe bestelling bij hun leverancier hadden geplaatst. Tevens werd me verteld dat ze de schermen voor 't opsturen controleren op dode pixels, erg netjes, kan weer een hoop gedoe achteraf schelen :).
[..]
Ik had hem afgelopen weekend ook bij EasyCom besteld en had ze via MSN gesproken. De genene die ik sprak ging de laatste TFT die ze nog hadden even testen op dode pixels. Volgens hem zaten er geen dode pixels in.

Echter toen ik gisteren eens ging bekijken zag ik toch echt een dode pixel. Althans, ik zie 1 blauwe pixel op een bepaald punt als ik een zwarte achtergrond bekijk. Op andere achtergrondkleuren zie ik het niet. Dit is toch een dode pixel?
Anoniem: 41252 schreef op 03 April 2003 @ 08:33:
De zero pixel garantie is voor 30 dagen.
Bij was het maandag bellen dinsdag had ik een nieuwe zat nog geen 14 uur tussen dat noem ik pas service :)

En natuurlijk een superschermpje.
Wie moet je dan bellen? Adi zelf of de winkel waar je hem gekocht hebt?

Overigens viel het mij op dat in Unreal Tournament (niet de 2003 versie) het lijkt alsof het mistig is. Het is een beetje wazig allemaal. Spelen met contrast en brightnes settings maakt weinig uit. Blijft wazig in vergelijking met mijn Sony 17'' Trinitron CRT.

Het tweede dat mij opviel is dat functies die beschreven staan in de handleiding (op de cd) bij mij niet terug te vinden zijn in het menu van de monitor (knop op monitor). Meer mensen die dit is opgevallen?

En als laatste, moet je je drivers voor je grafische kaart nog opnieuw installeren o.i.d? Ik heb namenlijk het idee dat het nog niet helemaal goed draait.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 40989 op 03-04-2003 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Anoniem: 40989 schreef op 03 april 2003 @ 19:29:
Overigens viel het mij op dat in Unreal Tournament (niet de 2003 versie) het lijkt alsof het mistig is. Het is een beetje wazig allemaal. Spelen met contrast en brightnes settings maakt weinig uit. Blijft wazig in vergelijking met mijn Sony 17'' Trinitron CRT.
Dan zou ik maar ff checken of de UT resolutie wel hetzelfde is als de native resolutie van je TFT. Als de res in UT lager is wordt alles geinterpoleerd en dat ziet er wazig uit.
Het tweede dat mij opviel is dat functies die beschreven staan in de handleiding (op de cd) bij mij niet terug te vinden zijn in het menu van de monitor (knop op monitor). Meer mensen die dit is opgevallen?
Niet toevallig op DVI aangesloten? Dat zou een reden kunnen zijn.
En als laatste, moet je je drivers voor je grafische kaart nog opnieuw installeren o.i.d? Ik heb namenlijk het idee dat het nog niet helemaal goed draait.
Zwaar experimenteren met de frequentie waarop je UT draait, die moet hetzelfde zijn als die van je scherm (60hz, probably), en dan weer prutsen met de instellingen van UT. Reinstall lijkt me niet nodig, het is alleen lastig om alle framerates/vsynq/refresh etc. goed te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmm misschien een goeie vraag voor de huidige snelle tft bezitters

(voor de oplettende tweakers,ja dit heb ik al gepost maar ik krijg geen antwoord :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlum
Waarom zijn overigens al die schermen 1280x1024 en niet 1280x960 :? 1280x1024 is eigenlijk een misvormde resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5284

Is precies de keuze waar ik ook voor sta. Voorlopig hou ik het toch op de CRT. De monitor komt in een kast dus aan de ruimtebesparing heb ik niet zoveel. En als je kijkt naar de review van de Hitachi bij Ome Tom zie je duidelijk dat de TFT een vaag beeld geeft bij donkere ruimtes. Omdat ik veel spellen zoals , bijv. Ravenshield, Splinter Cell, etc. ga ik voorlopig nog voor de CRT. Convince me if I'm wrong.
PS : Rick heb je al contact gehad met Acer over die serie slechte schermen (732) die je had binnen gekregen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Niet online
GrimLord schreef op 04 April 2003 @ 06:31:
Waarom zijn overigens al die schermen 1280x1024 en niet 1280x960 :? 1280x1024 is eigenlijk een misvormde resolutie.
1280x1024 tft schermen zijn in tegenstelling tot crt's ook niet 4:3 maar 5:4. Hierdoor is een circel ook echt mooi rond op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

Even kort, semi-offtopic, vraagje; zetten jullie je (TFT)scherm uit of laten jullie em altijd op standby gaan??! Door die verhalen die je wel eens hoort over brand etc zet ik em de laatste tijd wat vaker 'echt uit' maar kan dat stand by nou kwaad of niet? Verbruikt dat veel stroom? Ik las ergens dat standy slechts 1% van de 'gewoon aan' stroom verbruikt, is dat realistisch?

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
Ook schreef op 04 April 2003 @ 10:59:
Even kort, semi-offtopic, vraagje; zetten jullie je (TFT)scherm uit of laten jullie em altijd op standby gaan??! Door die verhalen die je wel eens hoort over brand etc zet ik em de laatste tijd wat vaker 'echt uit' maar kan dat stand by nou kwaad of niet? Verbruikt dat veel stroom? Ik las ergens dat standy slechts 1% van de 'gewoon aan' stroom verbruikt, is dat realistisch?
Wat wordt hier toch altijd moeilijk over gedaan. Als je hem lange tijd niet gebruikt, zet hem dan gewoon uit. Gebruik je het scherm voor een uurtje of zo niet, laat hem dan lekker aanstaan, dan gaat 'ie vanzelf op standby.

* Anoniem: 12235 begrijp al dat moeilijke gedoe niet zo.

[ Voor 9% gewijzigd door Croccifixio op 04-04-2003 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

CRT's kunnen brand geven (gewone TV's op standby trouwens ook, heeft een vriend van me gehad, compleet uitgefakkelde Sony... was nog wel te repareren trouwens). Maar een TFT gebruikt geen hoogspanning zoals een CRT, vaak zit er zelfs een externe adapter op, dus dat kan wat dat betreft weinig kwaad.
Wel gebruikt ook een TFT in standby nog een paar watt, dus het is de moeite om hem uit te zetten als je hem lange tijd niet gebruikt. Maar eigenlijk geld dat ook voor veel van je adapters, eigenlijk zou je die ook van de stroom af moeten halen (stekkerdoos met schakelaar), ook als de apparaten die er op aangesloten zijn uit staan verbruiken die nog stroom. Om nog maar niet te spreken over de stroom die gebruikt wordt door hubjes, routers, adsl modems etc. die idle zijn als je PC uitstaat, dat kost best veel geld!
Denk aan het milieu (en je energierekening). Verbeter de wereld. Begin met een geschakelde stekkerdoos :p

[ Voor 7% gewijzigd door PowerFlower op 04-04-2003 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Anoniem: 9704 schreef op 04 April 2003 @ 00:40:
Hmmm misschien een goeie vraag voor de huidige snelle tft bezitters

(voor de oplettende tweakers,ja dit heb ik al gepost maar ik krijg geen antwoord :'( )
Mjah ik had het de 1e keer ook wel gelezen hoor :> ... maar toen wist ik het antwoord ook niet :P

Maar voor zover ik weet wat dit betekent (afwijkende refresh t.o.v. de gegenereerde fps?) dan kan ik kort zijn ... ik zie op deze TFT geen verschil t.o.v. mijn oude CRT, het draait gewoon prima en lekker 8-)

Wat ik wel heb, en ik wist nooit waar dat van kwam, is tijdens DVD weergave nu en dan horizontaal ff een streep van links naar rechts flitsen ... hoe leg je dat nu ff uit :? ... zou dat Tearing kunnen zijn?? Zo jah, dan is het nog steeds hetzelfde als op mijn CRT want daar had ik het ook :D
Kan ook komen omdat het nog steeds dezelfde PC is en ik nog steeds PowerDVD gebruik voor mijn DVD's ... wel een paar format's verder inmiddels ;)

Verder vroeg ik mij af of iemand een site weet met een paar goeie foto's van de binnenzijde van de huidige TFT's ... wat zit er nu eigenlijk in?? Soort TL-verlichting? Een paar duidelijke plaatjes zouden welkom zijn :)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Timbos

hoi and dag!

Een vraagje aan Orange met zijn mooie ADI A715 :)

Waar heb jij die monitor gehaald? (welke winkel)

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-06 15:59
Op m'n werk gebruik ik een NEC multisync 1550X
Best een lekker schermpje, deze is 15".

Heb ook ff die monitortest gedaan met die blokjes om ghosting te checken maar ik zie eigenlijk geen streep achter die blokjes aan dus das wel goed dan :)

Er staan hier ook een paar Eizo 18" tft schermen (weet het type ff niet) Maar die zijn ook errug :9~ Hele smalle rand langs scherm en mooie voet incl usb hub.

Ik wil voor thuis ook over naar een tft scherm, denk zelf aan de Samsung 191T. Ziet er strak uit en ik speel weinig games dus zo ontzettend belangrijk vind ik het niet dat ie "maar" 25ms is. Wat ik wel krom vind is dat je in de winkel niet je product mag controlleren op dode pixels :?

Heel vreemd want het lijkt mij meer dan normaal dat een consument mag checken wat ie koopt. En als je dan toch je scherm wilt terug brengen mocht er een dode pixel in zitten dan moet je daar voor bij betalen... Dan wordt het duidelijk dat je in de winkel dat scherm niet mag checken op fouten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ing._Buttje schreef op 04 april 2003 @ 12:46:
[...]

Mjah ik had het de 1e keer ook wel gelezen hoor :> ... maar toen wist ik het antwoord ook niet :P

Maar voor zover ik weet wat dit betekent (afwijkende refresh t.o.v. de gegenereerde fps?) dan kan ik kort zijn ... ik zie op deze TFT geen verschil t.o.v. mijn oude CRT, het draait gewoon prima en lekker 8-)

Wat ik wel heb, en ik wist nooit waar dat van kwam, is tijdens DVD weergave nu en dan horizontaal ff een streep van links naar rechts flitsen ... hoe leg je dat nu ff uit :? ... zou dat Tearing kunnen zijn?? Zo jah, dan is het nog steeds hetzelfde als op mijn CRT want daar had ik het ook :D
Kan ook komen omdat het nog steeds dezelfde PC is en ik nog steeds PowerDVD gebruik voor mijn DVD's ... wel een paar format's verder inmiddels ;)

Verder vroeg ik mij af of iemand een site weet met een paar goeie foto's van de binnenzijde van de huidige TFT's ... wat zit er nu eigenlijk in?? Soort TL-verlichting? Een paar duidelijke plaatjes zouden welkom zijn :)
dus je hebt wel last tearing op je tft ? want alle crt's hebben dit ook als je de fames per seconde niet synchroniseert aan de refresh rate van de monitor.

tearing is hakkelig lopen en verscheuren van het beeld wat je ziet tijdens het bewegen in een spel, je hebt met vcync disabled wel de snelste framerates maar zeker niet het mooist en lekkerst draaiende spelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5879

Wij verkopen op me werk de philips 170S2B en de Sony S-71, Maar ik vind de 15" schermen tov de 17" schermen op max resolutie stukken scherper en fijner.
Is jullie dat ook opgevallen ?

Tevens had ik laatst een iiyama AS4314UT gekocht en weer teruggebracht.
Ik vond hem niet zo scherp en ook blijkt het normaal te zijn dat hij op 1280x1024 op 72 hertz gaat golven/trillen. Op 60 hertz daarentegen was het beeld perfect,
Alleen als je ging gamen en DVD's kijken ging het ook golven.
Volgens mij was het geen G versie, dus ik ben terug naar de zaak gegaan en heb me geld teruggekregen.

Ik wacht het voorlopig nog even af met die TFT schermen, mijn Huidige IIyama A702HT is nog steeds toppie.
Wat ik wel fijn vind van die TFT schermen is dat het je lekker veel ruimte geeft :]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Anoniem: 5879 schreef op 04 april 2003 @ 18:01:
Wij verkopen op me werk de philips 170S2B en de Sony S-71, Maar ik vind de 15" schermen tov de 17" schermen op max resolutie stukken scherper en fijner.
Is jullie dat ook opgevallen ?

Tevens had ik laatst een iiyama AS4314UT gekocht en weer teruggebracht.
Ik vond hem niet zo scherp en ook blijkt het normaal te zijn dat hij op 1280x1024 op 72 hertz gaat golven/trillen. Op 60 hertz daarentegen was het beeld perfect,
Alleen als je ging gamen en DVD's kijken ging het ook golven.
Volgens mij was het geen G versie, dus ik ben terug naar de zaak gegaan en heb me geld teruggekregen.

Ik wacht het voorlopig nog even af met die TFT schermen, mijn Huidige IIyama A702HT is nog steeds toppie.
Wat ik wel fijn vind van die TFT schermen is dat het je lekker veel ruimte geeft :]
Ik heb er 2 gepakt omdat ik dus inderdaad zat met een plaats probleem. Hiervoor had ik een samsung 19"

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44875

ik heb hier een NEC LCD1501 net gehaald.
prima schermpje, geen dode pixels, geen ghosting.

299,- :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chronos
  • Laatst online: 19-06 11:29
Ik heb vandaag een ADI A715 gekocht op de Benelux Computers beurs in Eindhoven bij com4 (499 euro). In eerste instantie zag alles er goed uit, DVI, DSUB, Audio, USB en AC kabel in de doos. Scherm geinstalleerd, monitor test gedaan..... eeew. 1 dode pixel en een stuk of 4 dooie subpixels. Heb dus meteen even naar ADI gemailed en hoop dat ze hem komen omruilen.

Verder is het wel erg wennen, vooral omdat ik al jaren achter een (gare) IBM 17" @ 1024x768 zit, maar het bevalt verder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PowerFlower schreef op 03 April 2003 @ 19:44:
[...]
Dan zou ik maar ff checken of de UT resolutie wel hetzelfde is als de native resolutie van je TFT. Als de res in UT lager is wordt alles geinterpoleerd en dat ziet er wazig uit.
Resolutie is het zelfde.
Niet toevallig op DVI aangesloten? Dat zou een reden kunnen zijn.
Yep, op DVI aangesloten :)
Zwaar experimenteren met de frequentie waarop je UT draait, die moet hetzelfde zijn als die van je scherm (60hz, probably), en dan weer prutsen met de instellingen van UT. Reinstall lijkt me niet nodig, het is alleen lastig om alle framerates/vsynq/refresh etc. goed te krijgen.
Ik zou niet weten waar ik de refreshrate in UT kan instellen.

Ik moet overigens zeggen dat ik de Adi A715 17" TFT in vergelijking met mijn Sony Trinistron 17" toch tegen vind vallen.

Het beeld is welliswaar rustig, maar het is overduidelijk dat je op een TFT scherm gewoon kleuren mist. Foto's en plaatjes zien er niet meer uit zoals foto's eruit behoren te zien, kleurverlopen zijn een stuk minder. Je ziet als het ware blokjes in kleurverlopen. Oftewel, kleuren lopen niet goed over van de ene kleur naar de andere kleur. Tekst vind ik persoonlijk minder goed te lezen. Ook als ik het instel op clear type. En dan nog het puntje van de zeer gote kans op dode pixels (alhoewel een pixel garantie steeds vaker voorkomt, maar blijft toch lastig dat de kans groot is dat je een scherm weer moet terugbrengen/ruilen).

Al met al denk ik dat er nog veel moet gebeuren voordat een TFT (althans die ik heb) kan tippen aan een goede CRT monitor en is er naar mijn mening op dit moment eigenlijk alleen maar ten onrechte een hype aan de gang: "TFT is cool!"

De voordelen, lekker veel ruimte op je bureau en rustig beeld. Persoonlijk vind ik het tot nu toe niet opwegen tegen de nadelen.

Wat ik overigens vreemd vind is dat ik bij beeldinstellingen de kleurkwaliteit op 32bits kan zetten en vernieuwingsfrequentie op 75 Hertz :?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 40989 op 04-04-2003 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Laatst online: 10:35

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

C00KW4US schreef op 04 April 2003 @ 15:37:
Heel vreemd want het lijkt mij meer dan normaal dat een consument mag checken wat ie koopt. En als je dan toch je scherm wilt terug brengen mocht er een dode pixel in zitten dan moet je daar voor bij betalen... Dan wordt het duidelijk dat je in de winkel dat scherm niet mag checken op fouten :(
Heel vreemd verhaal, is dat overal zo? Ik zou zeggen, andere winkel kiezen.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dontcare
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024

dontcare

Nomen est Omen

Anoniem: 42763 schreef op 03 april 2003 @ 01:56:
Ik heb sinds maandag een 17" TFT van Xelo, moet zeggen dat het prima bevalt! Ik heb geen dode pixels (erg fijn) en ook geen last van ghosting (RT= <25ms). Scherm koste me € 419,- bij Gistron. Misschien een aanrader voor mensen die een leuke 17" zoeken maar niet al te veel geld willen besteden! Het scherm maakt trouwens gebruik van een Samsung wiseview scherm (omlijsting in de kleuren wit, zwart en zilver).
* dontcare heeft m ook :)

probeer freelancer maar eens , ghost flink daar maar dat is eik wel spacy :P
*andere games geen last van btw.
*had ook 3 dooie pixels ...

.Quod me nutrit me destruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Weet iemand toevallig een goede manier op een tft mee te nemen naar een lan in de auto?
Ik was al aan het denken aan een laptop tas maar die lijkt me niet echt makkelijk ervoor.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij de meeste 17" TFT schermen zit een klein doos met vaak nog een handvat, gewoon piepschuim om het scherm, doos erover en gaan. Neem nooit risico met zo'n TFT, je kunt wel janken als je halve scherm kapot is door een ritje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techless
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Techless

GuT

Ik heb voor mijn Acer AL732 een gereedsschapskoffer. Mooi schuimrubber uitgeneden zodat het past ik hoef maar 1 schroefje los te draaien om hem in de koffer te kunnen leggen. en dan ben ik vrij zeker dat het niet beschadigd. Ik kan me wel voorstellen dat voor de wat dikkere monitoren (die met ingebouwde trafo iig) het wat rottiger is om een gepaste koffer te vinden.

The eyes can mislead, the smile can lie, but the shoes always tell the truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82429

Ik heb hier sinds kort een ACER AL732 staan, via een DVI op de TI4200. Internet zoals nu ziet er erg gelikt uit, zeer scherp, en bijv Medal Of Honour is echt super. Maar ik heb een ander probleem, Film kijken werkt niet goed. Ik krijg een soort compressie artefarcts, een beetje blokkige vormen in de achtergrond en op stilstaande vlakken. Doet me een beetje denken aan het fullscreen bekijken van een Realvideo file, alleen dan natuurlijk lang zo erg niet. De PC staat op 1024 bij 768, 32 bit en 60Hz, wat de geadviseerde instellingen van de acer zijn volgens de handleiding. Natuurlijk heb ik alle andere mogelijkheden ook al geprobeerd. De slechte kleurovergangen blijven.

Om de drivers en Windows instellingen buiten spel te zetten heb ik het scherm via de S-VHS kabel rechtstreeks op mijn stand alone DVD speler aangesloten. Precies hetzelfde.

Mijn vraag is, is mijn scherm defect of is film kijken op een TFT gewoon niet echt goed te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

* Anoniem: 27945 is blij, mijn meiske zit op de mode vak school en zodra ik mijn scherm heb (NEC 1701) dan kan ik em mooi in de door haar gemaakt "TFT LAN PARTY BAG" stoppen :)

Is er maar 1 van :) en zo handig!! Dit kan er in:

TFT
Keyboard
Muis
Kabels
CD's
Headset

Alles voor een lan dus :) Zit zelfs een blikjes houder aan de schouderhouder (weet niet hoe je dat noemt :))

PS: Nemmie post eens even jouw ervaringen met de NEC 1701 TFT, ben zeer benieuwd!!! Thx

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 27945 op 05-04-2003 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Anoniem: 27945 schreef op 05 April 2003 @ 23:25:
Alles voor een lan dus :) Zit zelfs een blikjes houder aan de schouderhouder (weet niet hoe je dat noemt :))
En je kast dan :P.

Bij de Acer zit btw ook zo'n handige tas :P. Naja , hijs van karton , maar dat mag de pret niet drukken...

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
Anoniem: 82429 schreef op 05 April 2003 @ 21:28:
Ik heb hier sinds kort een ACER AL732 staan, via een DVI op de TI4200. Internet zoals nu ziet er erg gelikt uit, zeer scherp, en bijv Medal Of Honour is echt super. Maar ik heb een ander probleem, Film kijken werkt niet goed. Ik krijg een soort compressie artefarcts, een beetje blokkige vormen in de achtergrond en op stilstaande vlakken. Doet me een beetje denken aan het fullscreen bekijken van een Realvideo file, alleen dan natuurlijk lang zo erg niet. De PC staat op 1024 bij 768, 32 bit en 60Hz, wat de geadviseerde instellingen van de acer zijn volgens de handleiding. Natuurlijk heb ik alle andere mogelijkheden ook al geprobeerd. De slechte kleurovergangen blijven.

Om de drivers en Windows instellingen buiten spel te zetten heb ik het scherm via de S-VHS kabel rechtstreeks op mijn stand alone DVD speler aangesloten. Precies hetzelfde.

Mijn vraag is, is mijn scherm defect of is film kijken op een TFT gewoon niet echt goed te doen?
Ik heb ff op de acer site gekeken voor je, maar bij de specificatie staat toch dat je 1280 x 1024 pixels reso moet draaien op je scherm.
Iedere 17"tft scherm draait hier op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21785

Anoniem: 82429 schreef op 05 April 2003 @ 21:28:

Als ik het goed heb begrepen heeft de Acer hetzelfde scherm als de Hitachi en van die laatste is bekend dat die nogal een beperkte kleurdiepte heeft. Wellicht dat dat jou nu opbreekt. Deze plaatjes uit een folder van Sharp tonen het effect van zo'n beperkte kleurdiepte. Als het linker plaatje ongeveer weergeeft wat jij ziet dan kan je daar volgens mij weinig aan veranderen; dat is gewoon een beperking van de TFT techniek van het Acer scherm.

(Overigens is het niet juist dat alle TFT's hier last van hebben, alleen ben je voor een TFT scherm met een betere kleurechtheid i.h.a. gewoon duidelijk meer geld kwijt. Zie bijvoorbeeld de prijzen van de Sharp en Eizo schermen. ;()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21785 schreef op 05 april 2003 @ 23:51:
[...]

Als ik het goed heb begrepen heeft de Acer hetzelfde scherm als de Hitachi en van die laatste is bekend dat die nogal een beperkte kleurdiepte heeft. Wellicht dat dat jou nu opbreekt. Deze plaatjes uit een folder van Sharp tonen het effect van zo'n beperkte kleurdiepte. Als het linker plaatje ongeveer weergeeft wat jij ziet dan kan je daar volgens mij weinig aan veranderen; dat is gewoon een beperking van de TFT techniek van het Acer scherm.

(Overigens is het niet juist dat alle TFT's hier last van hebben, alleen ben je voor een TFT scherm met een betere kleurechtheid i.h.a. gewoon duidelijk meer geld kwijt. Zie bijvoorbeeld de prijzen van de Sharp en Eizo schermen. ;()
Hmm, dat effect (welliswaar in mindere mate) zie ik dus ook met mijn Adi A715. Ik zie het nu dan ook in beide plaatjes.

Vandaar ook mij eerdere conclusie dat (betaalbare) TFT schermen nog een heel stuk onderdoen t.o.v CRT schermen.

Ik denk dat als ik dat eerder had geweten ik geen TFT scherm had gekocht. Ik ben zo stom geweest om mee te gaan met de hype en dacht dat als er al zo veel topics op Fok staan met positieve ervaringen (deel 4 al weer), TFT schermen tegenwoordig niet meer inferieur waren t.o.v CRT monitoren. Maar ja, scheelt wel veel ruimte op mijn bureau :)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 40989 op 06-04-2003 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm... vreemd. 1289 x 1024 is wel "de" resolutie op 17" schermen maar in het bijgeleverde boekje van Acer staat deze resolutie als maximale (75Hz), en de van 1024 x 768/60Hz als de optimale... Vaag maar goed, ik heb dus op beide resoluties hetzelfde probleem. Dat zal inderdaad die kleurdiepte zijn... bah. ALs je de originele driver van de Acer download van de site is 75Hz bij 1280 x 1024 niet eens een mogelijkheid.

In ieder geval een ieder bedankt voor de reacties, nu hoeft het scherm in ieder geval niet terug voor garantie...
certefied schreef op 05 april 2003 @ 23:50:
[...]

Ik heb ff op de acer site gekeken voor je, maar bij de specificatie staat toch dat je 1280 x 1024 pixels reso moet draaien op je scherm.
Iedere 17"tft scherm draait hier op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Trouwens , als jullie reviews hebben of andere dingen voeg ik die graag toe aan de openingpost , zodat je daar een beetje reviews kan vinden :)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7998

Ik (nou ja, m'n pa :P) heeft vrijdag de ADI A715 (icm. een Matrox G550) binnen gekregen. Via DVI aangesloten en hij geeft echt superscherp beeld op 1280x1024 (max). Super helder, super scherp, super rustig, dus een super scherm :)

Nog geen ghosting kunnen ontdekken, en hopen dat t zo blijft :) Ook geen dode pixels, maar ADI heeft een (zeer) goede dode-pixel-garantie, dus dat zit ook wel snor :)

Oh ja, nog ff waar ik em heb besteld: Easy-Com (zoals de meesten hier :)) en dat winkel(tje) levert echt een super service mbt. TFT-schermen :)

* Anoniem: 7998 is een tevreden gebruiker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17873

Nog even voor de duidelijkheid m.b.t. de garantie van de ADI-schermen. Wij testen de TFT's vooraf op (half)dode/defecte pixels. Mochten wij onverhoopt toch een foutieve pixel over het hoofd zien, ADI geeft zelf een pixelperfect-garantie van 30 dagen. Dit loopt dus direct via ADI zelf, vergeet overigens niet uw scherm tijdig daar (www.adi.nl of telefonisch) te registeren ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69051

Anoniem: 82429 schreef op 06 april 2003 @ 00:25:
Hmm... vreemd. 1289 x 1024 is wel "de" resolutie op 17" schermen maar in het bijgeleverde boekje van Acer staat deze resolutie als maximale (75Hz), en de van 1024 x 768/60Hz als de optimale... Vaag maar goed, ik heb dus op beide resoluties hetzelfde probleem. Dat zal inderdaad die kleurdiepte zijn... bah. ALs je de originele driver van de Acer download van de site is 75Hz bij 1280 x 1024 niet eens een mogelijkheid.

In ieder geval een ieder bedankt voor de reacties, nu hoeft het scherm in ieder geval niet terug voor garantie...

[...]
Ik weet niet wat dat scherm van jou precies voor specificaties heeft en wat je er voor betaald hebt, maar als je van die kleurovergangen hebt zoals op dat linkerplaatje, dan moet er toch echt iets fout zijn. Ik heb al heel wat TFT's gezien en ook hele goedkope. Echt niet dat die kleuren op die manier weergeven!!! Dan moet je kijken bij de instellingen of je wel het aantal kleuren en de kleurdiepte maximaal hebt staan.
Als het echt zo brak blijft (kan het me echt niet voorstellen, want dan moet het wel een HELE slechte monitor zijn), dan moet je hem wel ruilen voor een beter/ander scherm. Immers, het scherm voldoet niet aan de verwachtingen en dus mag je hem ruilen. Winkel zal het vast niet erg vinden als je een iets duurder model wil.

Trouwens, over die 16miljoen of 256duizend kleuren, dat is natuurlijk de grootste onzin. Een TFT scherm kan sowieso niet 16 miljoen kleuren weergeven. Hij heeft er ondersteuning voor, dat wel. Je kan m dus wel 16 miljoen kleuren voeren, maar hij geeft er maar 256duizend weer. Wat Hitachi zegt over hun scherm is dus eigenlijk heel juist en geldt voor alle LCD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69051 schreef op 06 April 2003 @ 18:10:
Trouwens, over die 16miljoen of 256duizend kleuren, dat is natuurlijk de grootste onzin. Een TFT scherm kan sowieso niet 16 miljoen kleuren weergeven. Hij heeft er ondersteuning voor, dat wel. Je kan m dus wel 16 miljoen kleuren voeren, maar hij geeft er maar 256duizend weer. Wat Hitachi zegt over hun scherm is dus eigenlijk heel juist en geldt voor alle LCD's.
Er bestaan wel degelijk TFT schermen die meer dan 256 duizend kleuren weergeven, alleen kosten die i.h.a. meer geld dan zo'n Hitachi. Dat sommige fabrikanten nogal creatief omgaan met hun specificaties (Iiyama, Viewsonic) doet daar op zich niets aan af. Schermen van fabrikanten als Eizo en Sharp staan algemeen bekend om hun grote mate van kleurechtheid, maar daar betaal je dan ook voor. Kortom: wat jij hier beweert is de grootst mogelijke onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
Anoniem: 40989 schreef op 06 April 2003 @ 00:12:
[...]

Ik denk dat als ik dat eerder had geweten ik geen TFT scherm had gekocht. Ik ben zo stom geweest om mee te gaan met de hype en dacht dat als er al zo veel topics op Fok staan met positieve ervaringen (deel 4 al weer), TFT schermen tegenwoordig niet meer inferieur waren t.o.v CRT monitoren. Maar ja, scheelt wel veel ruimte op mijn bureau :)
:X ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haha... lol, ik zat even met mijn gedachten ergens anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
Anoniem: 40989 schreef op 06 April 2003 @ 20:19:
[...]

Haha... lol, ik zat even met mijn gedachten ergens anders :P
Ik vind het trouwens wel jammer dat je zo ontevreden bent over je TFT. Misschien moet je de volgende keer wat minder op de ervaringen van anderen afgaan en meer apparaten IRL bekijken.

Ik heb een 172T en zeer tevreden. Zelf had ik hiervoor een Sony 17" CRT net als jij en dit is toch zeker wel een verbetering. Natuurlijk, er is enigszins sprake van ghosting als je goed kijkt, maar het is niet hinderlijk. Zwart is mooi zwart en het kleurverloop is niet blokkerig zoals op dat linkerplaatje van een paar posts hierboven. Gewoon een topscherm!
Dus misschien voortaan naast het bekijken van die dingen IRL ook wat meer eurootjes neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-TheGrimReaper- schreef op 06 april 2003 @ 20:51:
[...]

Ik vind het trouwens wel jammer dat je zo ontevreden bent over je TFT. Misschien moet je de volgende keer wat minder op de ervaringen van anderen afgaan en meer apparaten IRL bekijken.

Ik heb een 172T en zeer tevreden. Zelf had ik hiervoor een Sony 17" CRT net als jij en dit is toch zeker wel een verbetering. Natuurlijk, er is enigszins sprake van ghosting als je goed kijkt, maar het is niet hinderlijk. Zwart is mooi zwart en het kleurverloop is niet blokkerig zoals op dat linkerplaatje van een paar posts hierboven. Gewoon een topscherm!
Dus misschien voortaan naast het bekijken van die dingen IRL ook wat meer eurootjes neerleggen.
Klopt, is ook mijn eigen schuld dat ik niet wat meer research heb gedaan. Ik moet wel zeggen dat het beeld op een TFT erg rustig is, maar ik mis toch ook wel heel erg al mijn kleurtjes. Ik denk dat ik persoonlijk beter een nieuwe CRT voor 500 euro had kunnen kopen en dan op 120hz draaien o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38311

nou nou wat een info allemaal!!
hehe. maar wat ik nou nog niet weet: wat is nou de beste???
de nec...de hitachi of die adi???
laat het ff weten aub. gewoon de beste voor games...prijs n.v.t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik dacht dat dat nu wel duidelijk was! De Eizo of de Sharp!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

haha....meen je niet! ik had juist vernomen dat die hitachi de beste was. dat werd mij ook op madonion gezegd maar ik zal zeker ook ff naar die eizo kijken dan. welk type was het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82429 schreef op 06 April 2003 @ 23:14:
Ik dacht dat dat nu wel duidelijk was! De Eizo of de Sharp!!
:D

Als het zo simpel was... Het blijft gewoon een hele puzzel om 'het beste' scherm te vinden en het hangt helemaal van je persoonlijke voorkeuren af. Het ideale scherm dat èn goedkoop is, èn een goeie dead-pixel policy biedt, èn een zeer grote kleurdiepte (met goede weergave van donkere tinten) levert, èn een lage responstijd heeft is volgens mij nog altijd niet gemaakt. Elk van de genoemde schermen kan in principe prima voldoen; het hangt er maar net vanaf welke eigenschappen de doorslag geven. Let er ajb wel op dat ik het in bovenstaande discussie alleen over de kleurkwaliteit had!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou ik heb dus echt zowat elke review doorgespit die er maar te vinden is. Dat de Eizo zo een mmoi scherm is is alleen aan de prijs af te leiden want de specs en de respnd time zijn niet de besten.
De hitachi schijnt op game gebied een uitstekende keuze te zijn. De nec is de zelfde monitor alleen dan zonder dvi (vraag me nog af of het wel een must is)
De anderen blijken niet echt in aanmerking te komen voor een perfecte beeldweergave tijdens games.

MAAR: ik heb hier een duits blad voor me neus liggen en hier hebben ze een test gedaan tussen de volgende screens:
Sony SDM-S71R
NEC LCD1701Liyama AS4314UT
Samsung 172T
LG L1710B
Zoals ik sze opgeschreven heb kwamen ze ook uit de test. Sony dus als testwinnaar. Met als grootste pluspunt de speelbaarheid van games. dat werd mede mogelijk gemaakt door de respondtime van 16ms. Maar helaas mist hij wel een dvi ingang. damn....hoezo word het de consument nou zo moeilijk gemaakt. had hij er een gehad was me keuze al gemaakt.

maar goed...weet iemand iets over deze sony screen?
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.