Raven- schreef op 08 mei 2003 @ 08:48:
Ik heb gisteren en vanmorgen part 3 & 4 compleet doorgelezen, alsmede wat reviews gechecked via verschillende sites. Ik ben gestart met zo'n 6 schermen die mij interessant leken, 1 voor 1 zijn ze afgevallen (vanwege verschillende redenen) totdat de 'Hitachi CML174SXW' en de 'ADI A715' zijn overgebleven. Het wordt dus 1 van deze 2 modellen. Ik ben er nog niet helemaal uit, maar de ADI lijkt toch iets aantrekkelijker vanwege het betere design en de verstelbare voet. (De hub en ingebouwde boxen maken mij niet echt veel uit) De overige specs en kwaliteit lijken toch bij beide gelijk, alleen ben ik wat huiveriger over de ADI aangezien het toch een minder bekend merk is. Dus tja.... wie kan mij het laatste zetje geven?

Ik heb vandeweek de ADI A715 gekocht (495,- bij Hardware Outlet, lekker makkelijk bij me om de hoek). Ik had eerst een 17" Compaq CRT en dus nu een 17" TFT, wat een hoop scheelt aan afmeting (+) én ruimte (-).
In het begin is het even wennen i.v.m. het felle licht, maar na een beetje afstellen zie je alles super en haarscherp ! Echt een perfect scherm met alles wat je maar wilt, grote inkijkhoek, goede specs qua brightness en contrast, 16 ms respons, D-SUB, DVI en speakers (gebruik ik niet, zijn ook niet om aan te horen, maar voor windows geluiden zal het wel voldoen), voor een aantrekkelijke prijs. Daarbij heeft hij bij mij geen dode pixels of sub-pixels en totaal geen last van ghosting dus voor spellen is hij optimaal.
De ADI is dus, gezien mijn ervaring, een aanrader. De Hitachi zal echter de zelfde kwaliteiten wel hebben. Het is dus een keus op basis van prijs en beschikbaarheid. Ik heb gelezen dat de ADI nog wel eens een lange levertijd kan hebben.
Wat me overigens is opgevallen, is dat m'n scherm een beetje scheef t.o.v. de voet staat. Dit is wel een klein minpuntje, maar het is niet hinderlijk en volgens mij hebben ze dat allemaal (volgens mij kan je dat ook zien op een foto van het bovenaanzicht op pagina 2 van dit forum)
Dus de keus is wat mij betreft gevallen op de ADI omdat ik hem direct kon mee nemen en de prijs was aantrekkelijk. Ik heb er zeker geen spijt van (behalve dat het een flinke puist geld blijft) en ik denk dat het de investering wel waard is geweest.