TFT/Gamen - the final episode part 4.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.889 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
Klopt dit jongens?
ik ging vandaag naar de winkel, ze hadden AS4314UTG niet meer op voorraad en wordt ook niet meer besteld, volgens hun is het end-of-life. Volgens site van Iiyama ook.

Dus maar de Sony S71R gehaald.

Op de website van Sony staat dat de S71R een respond tijd heeft van 12:4 (dus 16ms).
Volgens tomshardware is het exacte zelfde scherm als die van Belinea (40ms).

Wat klopt er wel en wat niet?

[ Voor 54% gewijzigd door The Conman op 07-05-2003 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:27
Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 22:25:
hoe zit het met de kleuren van een tft i.v.m bv beeldbewerking,(photoshop).
Of ligt dit aan het merk en type,ik ben niet zo'n gamefreak.
Heeft er iemand ervaring hiermee..
Ik heb goede ervaringen met kleuren, zie ook m'n eerdere posts hier in dit topic: Abbadon in "TFT/Gamen - the final episode part 4."

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 15:34
Verwijderd schreef op 07 mei 2003 @ 21:09:
[...]

Ik heb de Acer AL922 en hij draait als een zonnetje. De behuizing is lekker strak, hij staat erg stabiel en voldoet aan de TCO99 norm. Alles is eenvoudig in te stellen. De acer komt ongeveer overeen met een 21 inch CRT. Zoals ik al eerder heb gepost valt er van ghosting niets te merken. Spellen die ik draai op mn 21 inch DELL draaien exact hetzelfde. 25ms is in principe ruim voldoende om films/ games te kijken/ spelen.
Verder is het waard om te vermelden dat de kleurechtheid/ verzadiging prima is. kleurverdeling is egaal over het gehele scherm en zwart is ook echt zwart. Hij komt prima door alle test tools heen die ik heb laten draaien. Advies is dat je m wel ff in de winkel bekijkt voordat je hem koopt. Mijn exemplaar had geen enkele dode pixel. Ben er ZEER tevreden mee. Wil je nog meer info dan hoor ik t wel :)
Bedankt voor je reactie!
Als we dan toch bezig zijn.. zou je eventueel het aantal centimeters van het beeldscherm diagonaal kunnen opmeten? Dan kan ik het vergelijken met de CRT die ik nu heb.

Oja, het zal vast en zeker niet kunnen... maar ik vraag het toch: Kan dit leuke exemplaar ook 1600x1200 aan?

En de laatste..:
Hoe zit het met de refreshrate, en daarmee bedoel ik; zie je het flikkeren?
Je had voorheen toch een 15" CRT? Op hoeveel hertz draaide die.. want als die op 60Hz draaide dan zul je nu geen flikker-verschil zien denk ik..
Dat merk je pas als je aan 85Hz of 100Hz of hoger bent gewent, dat 60Hz pijn aan je ogen doet...

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb gisteren en vanmorgen part 3 & 4 compleet doorgelezen, alsmede wat reviews gechecked via verschillende sites. Ik ben gestart met zo'n 6 schermen die mij interessant leken, 1 voor 1 zijn ze afgevallen (vanwege verschillende redenen) totdat de 'Hitachi CML174SXW' en de 'ADI A715' zijn overgebleven. Het wordt dus 1 van deze 2 modellen. Ik ben er nog niet helemaal uit, maar de ADI lijkt toch iets aantrekkelijker vanwege het betere design en de verstelbare voet. (De hub en ingebouwde boxen maken mij niet echt veel uit) De overige specs en kwaliteit lijken toch bij beide gelijk, alleen ben ik wat huiveriger over de ADI aangezien het toch een minder bekend merk is. Dus tja.... wie kan mij het laatste zetje geven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven- schreef op 08 May 2003 @ 08:48:
Ik heb gisteren en vanmorgen part 3 & 4 compleet doorgelezen, alsmede wat reviews gechecked via verschillende sites. Ik ben gestart met zo'n 6 schermen die mij interessant leken, 1 voor 1 zijn ze afgevallen (vanwege verschillende redenen) totdat de 'Hitachi CML174SXW' en de 'ADI A715' zijn overgebleven. Het wordt dus 1 van deze 2 modellen. Ik ben er nog niet helemaal uit, maar de ADI lijkt toch iets aantrekkelijker vanwege het betere design en de verstelbare voet. (De hub en ingebouwde boxen maken mij niet echt veel uit) De overige specs en kwaliteit lijken toch bij beide gelijk, alleen ben ik wat huiveriger over de ADI aangezien het toch een minder bekend merk is. Dus tja.... wie kan mij het laatste zetje geven? :)
Er staat ook ergens een reactie van iemand die de Hitachi heeft en zijn vriend de ADI. De kwaliteit was nagegoeg hetzelfde. Verder moet je dan kijken naar het uiterlijk en de prijs.
IK heb zelf na alles doorgelezen te hebben de ADI besteld.......(moet hem nog binnen krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluuut schreef op 08 mei 2003 @ 00:05:
[...]

Bedankt voor je reactie!
Als we dan toch bezig zijn.. zou je eventueel het aantal centimeters van het beeldscherm diagonaal kunnen opmeten? Dan kan ik het vergelijken met de CRT die ik nu heb.

Oja, het zal vast en zeker niet kunnen... maar ik vraag het toch: Kan dit leuke exemplaar ook 1600x1200 aan?

En de laatste..:
Hoe zit het met de refreshrate, en daarmee bedoel ik; zie je het flikkeren?
Je had voorheen toch een 15" CRT? Op hoeveel hertz draaide die.. want als die op 60Hz draaide dan zul je nu geen flikker-verschil zien denk ik..
Dat merk je pas als je aan 85Hz of 100Hz of hoger bent gewent, dat 60Hz pijn aan je ogen doet...
Het meten lukt op het moment niet omdat ik het meetlint heb uitgeleend maar dat houd je tegoed. Hij kan geen 1600*1200 aan. Misschien valt dat te forceren maar de drivers gaan tot 1280*1024.

Ik was niet degene met de 15 inch maar wat het flikkeren betreft: daar heb je met tft geen last van. Ik ben op m`n crt 120 hz gewend en vind de overgang wel meevallen. Het blijft echter wel anders kijken. Vooral het lezen op een tft scherm is anders. Dat ligt niet aan de refresh maar aan de manier van weergeven en de helderheid. Met de cleartype optie in XP kun je dit wel aan je wensen aanpassen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Oke dan, wederom zeer bedankt voor je reply.
Hier staat een hele mooie review van de monitor:
http://www.digit-life.com/articles2/aceral922/
The 19" (48 cm) matrix measures 376.32 by 301.056 mm.

48 CM dus :) Ik zit nu op werk maar ga thuis gelijk even mn eigen monitor meten. Ik heb mijn monitor op 85 en som 100 staan dus het zal bij mij wel meevallen :)

Wat ik nog graag zou willen weten, is of het opvalt dat hij zo groot is als je 1280x1024 draait. Daarmee bedoel ik; als je een wallpaper hebt van 1280x1024 .. zie je de textures dan lelijk worden? Zoals bijvoorbeeld een JPEG van 1024x768, die je gestreched hebt naar 1600x1200 ...

ik zie nu ook op deze site:
http://shopping.fireball....y=acer+19+tft&refID=webfb
dat er verschillende soorten versies zijn.. met verschillende soorten aansluitingen! daar moet je dus wel even op letten bij aanschaf!

EDIT: Het is ook zo dat deze Acer 4 lampen heeft, en de meeste andere LCD's worden door middel van 'lumatic' verlicht. Is de verlichting van de Acer wel 100% versprijd.. niet dat het in de hoeken net iets minder word?

[ Voor 58% gewijzigd door Sluuut op 08-05-2003 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil over een maandje of wat ook een tft gaan kopen. Mijn 19" crt begin het zo langzamerhand te begeven, dus ik moet zowieso en wil dan gelijk de overstap naar tft maken. Ik snap alleen het kleurenverhaaltje nog niet helemaal. Kan iemand dat mij nog eens uitleggen en hoe ik zelf kan zien of een tft wel alle kleuren kan weergeven. Ik photoshop namelijk erg veel en wil dus wel een goed beeld van mijn foto's hebben als ik deze bewerk. Verder game ik af en toe en kijk veel films op mijn pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 11:28:
Ik wil over een maandje of wat ook een tft gaan kopen. Mijn 19" crt begin het zo langzamerhand te begeven, dus ik moet zowieso en wil dan gelijk de overstap naar tft maken. Ik snap alleen het kleurenverhaaltje nog niet helemaal. Kan iemand dat mij nog eens uitleggen en hoe ik zelf kan zien of een tft wel alle kleuren kan weergeven. Ik photoshop namelijk erg veel en wil dus wel een goed beeld van mijn foto's hebben als ik deze bewerk. Verder game ik af en toe en kijk veel films op mijn pc.
Als je heel veel photoshopped dan zou ik absoluut een CRT houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-10 21:29

Masselink

Voor de dorst

Ik ga de K-19 van Neovo bestellen (speciale actie, staat niet op de website)

19" 48 CM
600:1 contrast
250Cd/m Brightness
R/F 15ms-10ms
170 deg. viewangle
90 deg. swivel base

allemaal voor maar 700 incl. btw.

Iemand ervaring met een soortgelijke monitor ? Ik heb een Radeon 9700 Pro.....
Kun je daar goed op gamen ? of moet ik toch voor de Acer AL922 gaan?

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluuut schreef op 08 mei 2003 @ 11:35:
[...]

Waarom? Graag wat argumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluuut schreef op 08 May 2003 @ 11:27:

48 CM dus :) Ik zit nu op werk maar ga thuis gelijk even mn eigen monitor meten. Ik heb mijn monitor op 85 en som 100 staan dus het zal bij mij wel meevallen :)

Wat ik nog graag zou willen weten, is of het opvalt dat hij zo groot is als je 1280x1024 draait. Daarmee bedoel ik; als je een wallpaper hebt van 1280x1024 .. zie je de textures dan lelijk worden? Zoals bijvoorbeeld een JPEG van 1024x768, die je gestreched hebt naar 1600x1200 ...

dat er verschillende soorten versies zijn.. met verschillende soorten aansluitingen! daar moet je dus wel even op letten bij aanschaf!
In die eerste review waarvan jij de link hebt gepost wordt gezegd dat de AL922 16M colors kan weergeven (Kopje: Matrix, laatste alinea). Klopt dat wel? Zo ja, dan wordt dat mijn nieuwe tft!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 11:45:
[...]

Waarom? Graag wat argumenten.
Omdat de kleureigenschappen voor een CRT veel mooier & echter overkomen dan een TFT (vind ik persoonlijk). Natuurlijk kan jij hier anders over denken, maar ik denk dat de meeste hptoshoppers er zo over denken. Desondanks kan een TFT van tegenwoordig natuurlijk prima kleuren weergeven, het is maar net wat je zelf vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluuut schreef op 08 mei 2003 @ 11:27:

EDIT: Het is ook zo dat deze Acer 4 lampen heeft, en de meeste andere LCD's worden door middel van 'lumatic' verlicht. Is de verlichting van de Acer wel 100% versprijd.. niet dat het in de hoeken net iets minder word?
Ik heb geen enkel probleem ondervonden qua stretching. Voordeel is ook de autoadjust van het scherm: je gebruikt altijd het volledige scherm. Wat de verlichting betreft: die is perfect. Een volledig egale kleurverdeling over t gehele scherm :*) Wat betreft de specs, ik heb zelf de monitor op een dvi aansluiting. Hoewel er over het algemeen weinig verschil is tussen de aansluitingen is een digitale aansluiting wel de beste keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Sluuut schreef op 08 May 2003 @ 11:56:
[...]

Omdat de kleureigenschappen voor een CRT veel mooier & echter overkomen dan een TFT (vind ik persoonlijk). Natuurlijk kan jij hier anders over denken, maar ik denk dat de meeste hptoshoppers er zo over denken. Desondanks kan een TFT van tegenwoordig natuurlijk prima kleuren weergeven, het is maar net wat je zelf vind.
Allemaal leuk van dat een CRT kleurechter is, maar vergeleken met wat?

Wordt jouw CRT gecalibreerd zodat hij echt nauwkeurig is?
Waarschijnlijk niet, dus of je nu zelf een CRT of een TFT instelt, jij bent degene die bepaald wat "echt" is, je hebt dus geen standaard waar aan voldaan moet worden.

Voor thuis gebruik dus een non-issue, bij grafische bedrijven zal de monitor vast wel gecalibreerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluuut schreef op 08 mei 2003 @ 11:35:
[...]

De enige reden om qua kleur een CRT te houden is als je nabewerkingen voor drukwerk moet doen. Ik moet 40 uur per week met kleur werken, maar met de 191T kan ik dit perfect doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Oke, dit was alleen mijn persoonlijke mening ;)

@Redje: Ja, ik heb de colors calibrated

(Iiyama 903DT btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Laatst online: 25-07-2024
Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 21:09:
[...]

Ik heb de Acer AL922 en hij draait als een zonnetje. De behuizing is lekker strak, hij staat erg stabiel en voldoet aan de TCO99 norm. Alles is eenvoudig in te stellen. De acer komt ongeveer overeen met een 21 inch CRT. Zoals ik al eerder heb gepost valt er van ghosting niets te merken. Spellen die ik draai op mn 21 inch DELL draaien exact hetzelfde. 25ms is in principe ruim voldoende om films/ games te kijken/ spelen.
Verder is het waard om te vermelden dat de kleurechtheid/ verzadiging prima is. kleurverdeling is egaal over het gehele scherm en zwart is ook echt zwart. Hij komt prima door alle test tools heen die ik heb laten draaien. Advies is dat je m wel ff in de winkel bekijkt voordat je hem koopt. Mijn exemplaar had geen enkele dode pixel. Ben er ZEER tevreden mee. Wil je nog meer info dan hoor ik t wel :)
ik moet beter lezen :(
tnx iig voor je reply

[ Voor 6% gewijzigd door erikdeperik op 08-05-2003 17:04 ]

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Sluuut schreef op 08 May 2003 @ 16:13:
Oke, dit was alleen mijn persoonlijke mening ;)

@Redje: Ja, ik heb de colors calibrated

(Iiyama 903DT btw)
De meesten calibreren hun monitor nl. niet.

Ik doe het zelf ook niet. :)
De dingen die ik met PS doe zijn gewoon niet kleur-kritisch...

[ Voor 13% gewijzigd door Redje op 08-05-2003 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven- schreef op 08 mei 2003 @ 08:48:
Ik heb vandeweek de ADI A715 gekocht (495,- bij Hardware Outlet, lekker makkelijk bij me om de hoek). Ik had eerst een 17" Compaq CRT en dus nu een 17" TFT, wat een hoop scheelt aan afmeting (+) én ruimte (-).
In het begin is het even wennen i.v.m. het felle licht, maar na een beetje afstellen zie je alles super en haarscherp ! Echt een perfect scherm met alles wat je maar wilt, grote inkijkhoek, goede specs qua brightness en contrast, 16 ms respons, D-SUB, DVI en speakers (gebruik ik niet, zijn ook niet om aan te horen, maar voor windows geluiden zal het wel voldoen), voor een aantrekkelijke prijs. Daarbij heeft hij bij mij geen dode pixels of sub-pixels en totaal geen last van ghosting dus voor spellen is hij optimaal.

De ADI is dus, gezien mijn ervaring, een aanrader. De Hitachi zal echter de zelfde kwaliteiten wel hebben. Het is dus een keus op basis van prijs en beschikbaarheid. Ik heb gelezen dat de ADI nog wel eens een lange levertijd kan hebben.

Wat me overigens is opgevallen, is dat m'n scherm een beetje scheef t.o.v. de voet staat. Dit is wel een klein minpuntje, maar het is niet hinderlijk en volgens mij hebben ze dat allemaal (volgens mij kan je dat ook zien op een foto van het bovenaanzicht op pagina 2 van dit forum)

Dus de keus is wat mij betreft gevallen op de ADI omdat ik hem direct kon mee nemen en de prijs was aantrekkelijk. Ik heb er zeker geen spijt van (behalve dat het een flinke puist geld blijft) en ik denk dat het de investering wel waard is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de Acer AL922 besteld bij ComputerPirates en als het meezit krijgen ze hem morgen binnen. Dan kan ik daarna langskomen om hem op te halen. 627 euro, mooie prijs !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand wat de responsetime is van dit schermpje?

Monitor Belinea 17 inch 10 17 15 LCD

Formaat 17 inch
Input: Analoog
Emissie: TCO'99
Hor. freq.: 30-81 KHz
Contrast: 500:1
Max. resolutie: 1280 x 1024
Overige: Speakers
Garantie: 3 jaar on site

en heeft iemand hier ook enige ervaring mee qua ghosting enzo want qua uiterlijk vindt ik hem er goed uitzien :7

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 22:03
Lang geleden dat ik weer bij de GoT TFT-topic reageer..
Een collega van me kwam toevallig de Viewsonic VP171b tegen; iemand met deze monitor bekend?? Met Google krijg ik weinig resultaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.viewsonic.com/products/lcd_vp171b.htm

Wel een goeie respondstijd (16ms), en contrast ook van 500:1

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit dat nou met die kleuren op een Acer AL922. Kan ie nou wel of niet alles weergeven zoals de review zegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 09:09:
Hoe zit dat nou met die kleuren op een Acer AL922. Kan ie nou wel of niet alles weergeven zoals de review zegt?
Eerst lezen voordat je domme vragen gaat stellen n00b :O
Er staat genoeg info hierboven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 11:35:
[...]

Eerst lezen voordat je domme vragen gaat stellen n00b :O
Er staat genoeg info hierboven...
Beetje rustig, he! :X Ik geloof dat mijn vraag helemaal niet zo dom is. In dit topic is vaak gesproken over dat de meeste tfts geen 16,7M, dus 32bits, kunnen weergeven. Uit de review op [url=] http://www.digit-life.com/articles2/aceral922 [/url] maak ik op dat dat wel kan op deze monitor. Ik vraag me dus (terecht) af of dat wel klopt, vandaar dus mijn 'domme' vraag. B)

Ik heb het dus over de weergave van het aantal kleuren en niet over de kleurechtheid, waarover het gesprek hierboven staat. O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 mei 2003 @ 11:47:
[...]

Beetje rustig, he! :X Ik geloof dat mijn vraag helemaal niet zo dom is. In dit topic is vaak gesproken over dat de meeste tfts geen 16,7M, dus 32bits, kunnen weergeven. Uit de review op [url=] http://www.digit-life.com/articles2/aceral922 [/url] maak ik op dat dat wel kan op deze monitor. Ik vraag me dus (terecht) af of dat wel klopt, vandaar dus mijn 'domme' vraag. B)

Ik heb het dus over de weergave van het aantal kleuren en niet over de kleurechtheid, waarover het gesprek hierboven staat. O-)
ff wat duidelijker formuleren dan volgende keer :) Wat die kleuren betreft, volgens mij zijn ze allemaal echt. De Acer AL922 maakt gebruik van een nieuw panel dat afkomstig is Fiutsji. Ik heb gelezen dat de kwaliteit daarmee een stuk vooruit is gegaan en dat 16,7 idd gehaald wordt. Staat ook in de technische beschrijvingen die acer op de site heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 12:28:
[...]

ff wat duidelijker formuleren dan volgende keer :) Wat die kleuren betreft, volgens mij zijn ze allemaal echt. De Acer AL922 maakt gebruik van een nieuw panel dat afkomstig is Fiutsji. Ik heb gelezen dat de kwaliteit daarmee een stuk vooruit is gegaan en dat 16,7 idd gehaald wordt. Staat ook in de technische beschrijvingen die acer op de site heeft staan.
Bedankt voor de info! :*) Maar nu weet ik het nog steeds niet zeker, want zoals bij veel andere fabrikanten vermelden de specs op de website id de weergave van 16,7m kleuren. In de praktijk blijkt dit vaak niet het geval te zijn.

Is er niet een testje die je kan uitvoeren zodat je 100% zekerheid hebt? Als dit mogelijk is, misschien dat een van de AL922-bezitters dit eens wil checken? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Laatst online: 25-09 11:42
Zo, ik ben dus sinds vandaag de trotse eigenaar van die AL922. Ik heb 2 fotos gemaakt die je kan vinden op http://www2.kevertje.nl/acer/
Helaas kan ik user kevertje7 alleen beneden op de laptop gebruiken, iemand een idee waarom dat is ? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 12:44:
[...]

Bedankt voor de info! :*) Maar nu weet ik het nog steeds niet zeker, want zoals bij veel andere fabrikanten vermelden de specs op de website id de weergave van 16,7m kleuren. In de praktijk blijkt dit vaak niet het geval te zijn.

Is er niet een testje die je kan uitvoeren zodat je 100% zekerheid hebt? Als dit mogelijk is, misschien dat een van de AL922-bezitters dit eens wil checken? _/-\o_
Hoe kan je dat goed checken ? WindowsXP zegt:

1280by1024 pixels... Color Quality Highest (32bit)

Display: Acer AL922 on NVIDIA GeForce3 Ti500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de ADI A715 nu eigenlijk hetzelfde scherm als de Hyundai ImageQuest Q17 (met DVI)? :?

http://www.hyundaiq.com/pro_img_q17.asp

LCD Size 17 inch(17 inch viewable)
Type A-Si TFT Active Matrix
Viewable Angle +75/-75(Left/Right) , +55/-70(Up/Bottom)
Pixel Pitch 0.264 mm (H x V)
Contrast Ratio 450 : 1 (Typical)
Luminance 260 cd/§³ (Typical)
Input Signal Video R.G.B Analog(0.7 Vpp) / Digital Signal(Option)
Sync H/V - Separate / TMDS Signal
Connector 15 pin D-sub / DVI-D Connector(Option)
Scanning Frequency Horizontal 31k ~ 80 kHz
Vertical 56 ~ 75 Hz
Resolution Max 1280 x 1024 @ 75Hz
Recommended 1280 x 1024 @ 60Hz
Active Display Size (H x V) 337 x 270 mm
Display Color 16.7 Mil
Other features USB(Option) 1up x 2down (Bus Powered)
Audio system 2ch x 2w max, Earphone Jack

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 16:14:
Is de ADI A715 nu eigenlijk hetzelfde scherm als de Hyundai ImageQuest Q17 (met DVI)? :?

http://www.hyundaiq.com/pro_img_q17.asp

?
Als je naar de specs kijkt, zou je zeggen dat het dezelfde is. Als je naar de foto's kijkt weet je dat het dezelfde is. Kijk maar eens naar het bovenaanzicht, identiek aan wat ik in een vorig bericht meldde;
Verwijderd schreef op 08 mei 2003 @ 20:23:
[...]

Wat me overigens is opgevallen, is dat m'n scherm een beetje scheef t.o.v. de voet staat. Dit is wel een klein minpuntje, maar het is niet hinderlijk en volgens mij hebben ze dat allemaal (volgens mij kan je dat ook zien op een foto van het bovenaanzicht op pagina 2 van dit forum)
De Hyundai kost alleen € 524,- en de ADI € 494,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Mooie foto's Kevertje! Ziet er zeker strak uit.
Ik heb even mijn 19" Iiyama 903DT opgemeten en deze is diagonaal 46CM .. en de Acer is 48CM, dus zoveel scheelt het eigelijk niet eens..
Maar ik weet wel 100% zeker dat ik de Acer zal gaan aanschaffen. Weet alleen nog niet of het er 1 of 2 gaan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cimbom
  • Laatst online: 26-04-2024

cimbom

Just Kidding

Eindelijk besloten om een tft te kopen. Ik heb iiyama AS4314UT/BK gekocht bij paradigit. Wat een mooie scherm zeg. Ik heb het met die testtool getest en geen ghosting. ik heb wel 1 dode pixel, die blijft wit op een zwarte achtergrond. Paradigit geeft pixel garantie voor 2 weken, maar ik denk ik ga niet ruilen.. Geen zin in. Ik stoor me niet zo aan die pixel, eigenlijk zie ik het niet eens als ik niet van heel dichtbij kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Bedankt voor jullie reactie m_b_r en kruimeltje. Ik ben/was iig vastbesloten om de ADI a715 aan te schaffen, maar nu ik over de Acer AL922 lees begin ik toch weer te twijfelen. Ik had mij namelijk niet gerealiseerd dat deze zo beter geprijst is dan de andere 19" modellen.

Is er niet een tweaker die deze monitor even aan een grondige test kan onderwerpen? :) Er staan wel wat berichtjes in deze thread + een review, (http://www.digit-life.com/articles2/aceral922/) maar er zijn toch nog een aantal dingen die missen. Zoals of hij inderdaad 16.7 ml kleuren kan weergeven.
Ik heb iig specs (http://www.fme.fujitsu.co...df/LCD_Overview%20web.pdf) van dat Fujitsu Panel gevonden en er wordt gezegd dat hij 16.7 ml kleuren kan weergeven... maar wat er van waar is...

Ook heb ik nog een berichtje op deja gevonden:
Now I've the Acer AL922,
I think same Fujitsu MVA panel of ViewSonic VX900
(Fujitsu and AUO probably will make some join).

Yes, the screen is slightly bowed and white is not pure.
But I find the panel natural white and response time better
than Samsung 191T.

The Samsung white is not "milky" but an annoying "cream".
Dat is iig weer wat meer info. :)

Ik heb wel een minpuntje voor de Acer gevonden. (via de Acer website) Ze ruilen hem pas om vanaf 4 dode pixels. Goed testen bij aankoop dus.

[ Voor 8% gewijzigd door Paquito op 09-05-2003 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 22:03
Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 09:06:
http://www.viewsonic.com/products/lcd_vp171b.htm

Wel een goeie respondstijd (16ms), en contrast ook van 500:1
Klopt.. Zover was ik ook gekomen.. :)
Echter wil ik wat reviews en gebruikers-info voor die collega.
Als je de features bekijkt van deze TFT komt hij best goed weg:
ThinEdge ultra-slim 17mm bezel
Maximize display productivity with ThinEdge design that enhances the visual experience with clean, minimalist borders around the active image area.

Ideal for multiple-monitor setup
Display continuous images in multiple-panel setups. ThinEdge minimizes bezel gaps between panels.

Pivot, height and wall-mount configurations
VESA® wall-mount interface and detachable base for ergonomic flexibilty with pivot, height, tilt and swivel adjustments.

Optisync multiple analog/digital inputs
Includes one DVI-D and two analog inputs for wide compatibility with and optimization of a variety of video sources.

Integrated Power Supply
Eliminates those bulky external A/C adapters.

TCO'99 and ENERGY STAR® certified

Full 17" viewable screen

1280x1024 optimum resolution

High brightness and contrast
With a high brightness of 260 nits (typ) and a high contrast ratio of 500:1 (typ), this display brings vivid, true-to-life color to your desktop.

HDTV 720p ready

ClearMotiv™ Technology
Super-fast 16ms video response enables broadcast-quality full motion video at 62.5 FPS.

XtremeView™ performance
Up to 140º viewing angles horizontally and 140º vertically, providing image clarity from all directions
Hij is nog vrij nieuw en kan hem nog niet in Pricewatch van Tweakers vinden.. Maar ziet er veel belovend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
cimbom schreef op 09 mei 2003 @ 20:26:
Eindelijk besloten om een tft te kopen. Ik heb iiyama AS4314UT/BK gekocht bij paradigit. Wat een mooie scherm zeg. Ik heb het met die testtool getest en geen ghosting. ik heb wel 1 dode pixel, die blijft wit op een zwarte achtergrond. Paradigit geeft pixel garantie voor 2 weken, maar ik denk ik ga niet ruilen.. Geen zin in. Ik stoor me niet zo aan die pixel, eigenlijk zie ik het niet eens als ik niet van heel dichtbij kijk.
Allereerst: Welke testtool heb je gebruikt voor het testen?

Deze ga ik morgen ophalen bij paradigit, ik ga ze bij hun uittesten voor dode pixels. Dat had jij eigenlijk ook moeten doen, als er dan dode pixel was kon je gewoon zeggen dat je andere wilde. Jammer dat deze scherm geen DVI-aansluiting heeft, ik heb Radeon 9700 pro dus kwam eigenlijk wel goed van te pas als er DVI op zat, maar helaas!

Hiervoor had ik de Sony S71R gekocht, op Sony site netjes 16ms, die-hard site tomshardware die de scherm heeft ontleed in alle mogelijke parts en schroefjes, kwam erachter dat dit scherm van "lau optronics" ook gebruikt werd in de belinea type weet niet precies, daar is het scherm wel 40ms. Op site van lau optronics ook 40ms.

Voel me dus eerst behoorlijk genaaid door Sony! dacht echt een wereldscherm te hebben voor een mooi prijsje. Blijkt dat ik erg veel last had van ghosting en met video. Ik werk ook veel met videobewerking en photoshop.

Na een lange gezeik eindelijk mijn geld terug gekregen van Dynabyte. We hadden ze niet zoveel geld in de kassa, dus moest via het hoofdbureau teruggestort worden op mijn rekening. Dus weer 2 weken verder dat ik het geld binnen heb. Slechte service die Dynabyte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven- schreef op 09 May 2003 @ 20:38:
Dat is iig weer wat meer info. :)
Ik heb zelf ook de 191T maar wit is bij mij ook echt goed wit. Er worden te vaak slechte beoordelingen gegeven door lui die niet eens de moeite nemen het apparaat of hun videokaart in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Die acer heb ik gehaald bij ComputerPirates in Weesp. Heb een uur rondgereden omdat ik het niet kon vinden maar het was het waard. Het is echt prachtig. Zelfs spelletjes gaan prima. Geen dode pixels en alles werkt als een trein. 3 jaar garantie dus ook prima.
627 euro incl btw. Ze gebruiken hem zelf ook zei die gozer bij ComputerPirates.
Misschien dat ik er nog een 15" bij koop voor me meissie maar ik geniet ondertussen echt van dit scherm. Maakt het nog uit of je de VGA of DVI ingang gebruikt ? Ik heb geen DVI op me ASUS8200 maar stel dat ik het later wel heb, scheelt dat in kwaliteit/snelheid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cimbom
  • Laatst online: 26-04-2024

cimbom

Just Kidding

The Conman schreef op 09 May 2003 @ 21:11:
[...]

Allereerst: Welke testtool heb je gebruikt voor het testen?
Op eerste pagina van dit topic staat een link..

[ Voor 4% gewijzigd door cimbom op 09-05-2003 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist ff een potje Rayman 3 gespeeld, op de reso van 1024 x 768 ipv 1280x1024 gebruikelijk.. ik moet zeggen, heerlijk game hoor. Geen zichtbare ghosting, heel mooie en helderen kleuren en ook nog eens op een andere resolutie.. perfect gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 16:34

Rick2001

9950X delidded en direct die

De HYUNDAI heeft een A-si paneel en de ADI heeft een TN paneel.
Deze monitoren hebben dus absoluut niet dezelfde panelen.
16ms panelen van AU-Optronics zijn altijd TN en nooit A-si.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-08 10:53
In de pcm staat een test van 24 lcd schermen.
Mischien is het wat om te lezen ,voor mensen die er over zitten te denken om een tft te kopen.
Alleen de hitachi word hier niet in besproken.
De hansol h750 komt hier als beste koop uit de bus kost € 499
En de sony sdmx72 komt als beste product uit de bus kost € 796
De acer en de adi staan er ook tussen.
Echt veel verschil zit er niet tussen alle schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 15:42
Verwijderd schreef op 21 april 2003 @ 15:33:
Onlangs een Neovo K-19 gekocht. Goede beeldkwaliteit, film-
playback ook vrij mooi, maar eens ik probeerde te gamen,
walgelijk veel ghosting. Vooral bij een 'space dogfighting game'
als Freelancer (zwarte achtergrond?) was er gewoon niet op te
kijken.
Ik dus terug naar de winkel met dat ding, met mijn PC. Ander
exemplaar getest, zelfde probleem. 17" versie getest, idem.
Paar Acer TFT's, idem. De verkopers wisten er niets beters op
te vinden dan 'TFT's zijn duidelijk nog niet geschikt om te gamen'.
Nu heb ik gisteren hetzelfde spel foutloos zien draaien op een
spotgoedkope Proview TFT. Ik vraag mij dan ook af of het probleem niet bij mijn videokaart ligt (MSI Geforce4 Ti4200).
Ik heb niet de recentste drivers staan, dus je zou denken dat daar
het probleem ligt, maar ik heb geen enkel probleem bij mijn oude
versleten 15"CRT monitor die nauwlijks 70Hz haalt. Geen ghosting (kan dat wel op CRT?), geen schokkerigheid. Iemand
een idee?

I.
Ik heb ook net een tft gehaald (ADI 715). Perfect beeld, geen dooie pixels, alleen q3 was toch duidelijk trager dan anders.
Wat ik gedaan heb om het (iets) beter te maken is om niet de digitale ingang te gebruiken. Analoog heb ik vervolgens de refreshrate op 75 gezet.
Dit gaat duidelijk beter in games, maar nog steeds merk ik een beetje 'lag'. Aan de videokaart ligt het niet, want da's een radeon 9700 (geflashed naar pro).

Voor de rest wil ik nooit meer terug naar crt (had een Iiyama pro450) :)

mzl,
Cornelis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rick2001 schreef op 10 May 2003 @ 01:01:
De HYUNDAI heeft een A-si paneel en de ADI heeft een TN paneel.
Deze monitoren hebben dus absoluut niet dezelfde panelen.
16ms panelen van AU-Optronics zijn altijd TN en nooit A-si.
Kijk eens even op : http://www.adi-deutschland.com/datenblatt_a715.pdf ;)

17" (43,18 cm)
A-Si TFT Active Matrix !!!
337 x 270 mm
450:1
260 cd/m2
16 ms (4 ms /12 ms steigend /fallend)

Maar dit is idd nog altijd een TN paneel!

Handig om te weten is dat A-Si staat voor "amorf silicium" en TN voor "twisted nematic", dwz A-Si is (heel) eenvoudig gezegd het materiaal en TN de werkingsmethode om licht door te laten en aldus een beeld te verkrijgen... B)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2003 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okew jongens, Ik heb de volgende twee schermen gekozen, waarvan een uit eindelijk het zal worden. Over de prijs kunnen jullie beter niet over beginnen want dat maakt echt niks uit. Maar wil graag (jullie eigen bevindingen) meningen hebben over deze twee schermpjes. (ja heb al deel 3 en 4 doorgelezen :P met veeeeel plezier)

De Hitachi CML190SXWB (MET pixelgarantie).
Alles hier over is mij duidelijk. Jammer van de randen dat die zo dik zijn maar de pixelgarantie overstemt dit weer. Gelezen dat de kleur echt wit en zwart zijn.

De Samsung 191T silver.
Mooie lijst om het scherm. Maar hoe zit het met een webwinkel dat die schermen verstuurt met kapotte pixels, is die kans groot dat zo scherm ze heeft? En wat is nou die Pivotfunctie??? Gehoord dat wit niet echt mooi egaal is en beetje creme kleurig is? En hoe zit het met de OPVOLGER van deze?

Tis allemaal zo moeilijk
Ik moet het voor maandag weten van me pa :P
Tijd zat om over te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 mei 2003 @ 17:25:
De Samsung 191T silver.
Mooie lijst om het scherm. Maar hoe zit het met een webwinkel dat die schermen verstuurt met kapotte pixels, is die kans groot dat zo scherm ze heeft? En wat is nou die Pivotfunctie??? Gehoord dat wit niet echt mooi egaal is en beetje creme kleurig is? En hoe zit het met de OPVOLGER van deze?
Ik heb zelf de 191T, de pivot functie is dat je het paneel kunt roteren zodat je als het ware naar A4 kijkt. Leuke functie, alleen gebruik je hem denk ik nooit.

Het wit is bij mij ook echt wit, geen last van cremekleur (is een kwestie van instellen). Ik heb ook geen dode pixels of subpixels.

De opvolger hiervan ziet er qua design heel anders uit en heeft een dikke rand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Gordijnstok.
Thnx voor die info. Dus dat wit stel je gewoon af met je video kaartje? En hoe heb je je Lcd(tje :P) Gekocht dan? Op een webstore of gewoon in de winkel aansluiten en ff pi(x)eltestje gedaan... Want daar zit ik eigenlijk het meest me maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op 10 mei 2003 @ 18:15:
Ik heb zelf de 191T, de pivot functie is dat je het paneel kunt roteren zodat je als het ware naar A4 kijkt. Leuke functie, alleen gebruik je hem denk ik nooit.
Voor games natuurlijk niet maar voor het gewone kantoorwerk en vooral internet vindt ik 't ideaal. Een modale website is opgemaakt voor een breedte van 800 of 1024 pixels en de extra breedte van een 17/18" TFT (1280 pixels) is dan nutteloos omdat je alleen maar grote lege vlakken erbij krijgt.
Een goed voorbeeld is de frontpage van T.net die totaal geen gebruik maakt van een breder scherm.

Maar in A4 modus draai je feitelijk 1024x1280, krijg je in de hoogte meer in beeld, en hoef je niet zoveel te scrollen om een site te bekijken. Voor mij is dit de beste manier om een TFT met 1280x1204 resolutie te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 May 2003 @ 18:20:
@ Gordijnstok.
Thnx voor die info. Dus dat wit stel je gewoon af met je video kaartje? En hoe heb je je Lcd(tje :P) Gekocht dan? Op een webstore of gewoon in de winkel aansluiten en ff pi(x)eltestje gedaan... Want daar zit ik eigenlijk het meest me maar goed...
Ik heb veel reviews gelezen, flink geslijmd bij mijn vriendin (die schrok van de prijs, en ja grote aankopen overleg je gewoon eventjes) en toen bij www.demion.nl besteld. Ze leverden zeer snel moet ik zeggen.

Ik heb de monitor niet zelf bekeken, omdat hij nergens in de winkels te zien is. Ik ben dus uitgegaan van reviews, commentaar en op het Samsung "dunne randjes/zwart met zilver" design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mhzzzz.... plus puntje dus voor die samsung met zijn pivotfunctie.
Verder nog mensen met ervaringen of bevindingen met de Hitachie???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
certefied schreef op 10 May 2003 @ 07:25:
In de pcm staat een test van 24 lcd schermen.
Mischien is het wat om te lezen ,voor mensen die er over zitten te denken om een tft te kopen.
Alleen de hitachi word hier niet in besproken.
De hansol h750 komt hier als beste koop uit de bus kost € 499
En de sony sdmx72 komt als beste product uit de bus kost € 796
De acer en de adi staan er ook tussen.
Echt veel verschil zit er niet tussen alle schermen.
PCM heeft geen goede testteam, er zijn zelfs gegevens in die tabel die fout zijn. En als men de hardware reviews en vergelijkingen van tomshardware bekijkt is dat toch weer heel anders.

Zelf heb ik ook die PCM vandaag in de bus gekregen en gelijk gekeken voor die tabel.

Uur later naar Rotterdam gegaan voor de Iiyama AS4314UTG, heb het nu ongeveer 3 uur in gebruik, perfect schermpje, geen ghosting met gamen en films gaat perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is idd vaak dat PCM dingen vermeld in het blad wat zeer incorrect is. Vaak gaat het over specificaties en naam/typenummer vermeldingen. Heb hier om trend al vaak opmerkingen naar PCM gestuurt maar nooit wat van trug gehoort.
Maar goed...Ik lees hoop goede reviews over de Hitatichie 19ich... denk dat ik toch deze aan me pa ga aanraden vanwege de pixelgarantie. Naar weet het nog niet zeker hoor!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topic: TFT/Gamen? mwhahaha :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 12:01

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op 10 mei 2003 @ 23:28:
Topic: TFT/Gamen? mwhahaha :D
Wil je dit soort domme opmerkingen voortaan weg laten :/

En waarom je beetje niks kan zeggen: TFT en games gaat prima. Lees alle delen maar door en je zult zien dat er echt een hoop mensen heel te vreden zijn met de TFT en games. En tweakers zijn veeleisend, dus het zegt wat. Daarom liever niet van deze domme opmerkingen zonder argumenten. Bedankt ;)

[ Voor 45% gewijzigd door We Are Borg op 11-05-2003 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Ik heb de PCM vanmiddag ook maar ff gehaald, maar ik ben niet onder de indruk van de test :z Ik voel me eerder genaaid voor die 5 euro heh. :( De eigenlijke test bestaat alleen maar uit een tabel met cijfertjes, waar nog foutjes in staan ook. De rest is grotendeels uitleg kwa hoe/wat/waarom etc, maar geen diepgaande tests.
Verder gooien ze alle monitoren op een hoop. Ze testen 18x 17" schermen ofzo en daartussen staan dan ook nog 2x 19" en paar 18". Ipv dat ze nu afzonderlijke tests voor 17 / 18.1 / 19" uitvoeren. :|

[ Voor 8% gewijzigd door Paquito op 11-05-2003 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
Raven- schreef op 11 May 2003 @ 00:35:
Ik heb de PCM vanmiddag ook maar ff gehaald, maar ik ben niet onder de indruk van de test :z Ik voel me eerder genaaid voor die 5 euro heh. :( De eigenlijke test bestaat alleen maar uit een tabel met cijfertjes, waar nog foutjes in staan ook. De rest is grotendeels uitleg kwa hoe/wat/waarom etc, maar geen diepgaande tests.
Verder gooien ze alle monitoren op een hoop. Ze testen 18x 17" schermen ofzo en daartussen staan dan ook nog 2x 19" en paar 18". Ipv dat ze nu afzonderlijke tests voor 17 / 18.1 / 19" uitvoeren. :|
helemaal mee eens, op de voorkant staat ook dik gedrukt en in koeieletters dat het gaat om 24 TFT schermen TOT 1000 euro, stond er eentje bij van meer dan 1000 euro.

zoals ik al zei, die testteam van PCM suckt. PC Magazine (niet PCM), computertotaal zijn goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene_404
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-03-2007

rene_404

Owh Jah!

Zit momenteel te twijfelen tussen de LG L1710B en de Acer AL732. Beide hebben ze een VGA en een DVI aansluiting. De Acer heeft zelf nog een AV mogelijkheid. Is het mogelijk met één van deze monitoren de VGA en de DVI gelijkertijd te gebruiken en dan in het monitor menu te kiezen welke je wil gebruiken? Dan zou ik één computer op de VGA kunnen zetten en de andere op de DVI en kan ik gemakkelijk switchen.

Zit er nog veel verschil tussen de service (garantie) van Acer en LG?

huh, heb ik dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techless
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Techless

GuT

rene_404 schreef op 11 May 2003 @ 12:48:
Zit momenteel te twijfelen tussen de LG L1710B en de Acer AL732. Beide hebben ze een VGA en een DVI aansluiting. De Acer heeft zelf nog een AV mogelijkheid. Is het mogelijk met één van deze monitoren de VGA en de DVI gelijkertijd te gebruiken en dan in het monitor menu te kiezen welke je wil gebruiken? Dan zou ik één computer op de VGA kunnen zetten en de andere op de DVI en kan ik gemakkelijk switchen.

Zit er nog veel verschil tussen de service (garantie) van Acer en LG?
Zelf heb ik de Acer en je kunt idd heel makkelijk wisselen van input signaal. Ik heb er momenteel 2 computers aan hangen en mijn videorecorder. Je houd gewoon even het knopje in voor op het scherm en hij schakelt over naar de volgende input.

Ik ben tevens voor de Acer gegaan, omdat hij zo mooi is 8)

The eyes can mislead, the smile can lie, but the shoes always tell the truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 mei 2003 @ 17:25:
Okew jongens, Ik heb de volgende twee schermen gekozen, waarvan een uit eindelijk het zal worden. Over de prijs kunnen jullie beter niet over beginnen want dat maakt echt niks uit. Maar wil graag (jullie eigen bevindingen) meningen hebben over deze twee schermpjes. (ja heb al deel 3 en 4 doorgelezen :P met veeeeel plezier)

De Hitachi CML190SXWB (MET pixelgarantie).
Alles hier over is mij duidelijk. Jammer van de randen dat die zo dik zijn maar de pixelgarantie overstemt dit weer. Gelezen dat de kleur echt wit en zwart zijn.

De Samsung 191T silver.

Tis allemaal zo moeilijk
Ik moet het voor maandag weten van me pa :P
Tijd zat om over te hebben
Ik heb zelf ook de 191T en wit is ook echt wit.
Ik kan je aanraden als je zo'n scherm wil aanschaffen deze te gaan afhalen
zodat je hem eerst kan bezichtigen. Zelf heb ik hem bij 2mcomputers gekocht,
ik kon hem daar testen en meteen meenemen. Ik zou wel eerst even bellen of ze hem op voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je in de buurt van Apeldoorn woont, mag je best een keer langskomen om even een kijkje te nemen. Koffie staat alvast klaar.

Ik mag ook op zijn tijd een spelletje spelen, en vooralsnog snap ik niet echt waar die ghosting nou zichtbaar zou moeten zijn, want ik heb er geen last van (of ben scheel, dat kan natuurlijk ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Ik heb mijn Neovo K-19 Binnen. 19" met 25 Ms respondstijd.
Momenteel aangesloten op mijn Laptop, thuis heb ik een Radeon 9700 Pro met DVI aansluiting.

Het beeld is goed, en de instel mogelijkheden voldoende. Ik ben nu de trailer van de matrix (Ultra versie) aan het downloaden om eens te kijken hoe het met de film afspeeld kwaliteit zit. Vanavond zal ik een game testen....

Ik heb geen Dode pixels gevonden.

edit: Tijdens het bekijken van het filmpje is me niet opgevallen wat er niet hoorde te zijn....ghosting etc. Het spelen van Serious Sam ging ook zonder problemen...

[ Voor 19% gewijzigd door Masselink op 12-05-2003 12:21 ]

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 May 2003 @ 09:56:
[...]

Ik heb zelf ook de 191T en wit is ook echt wit.
Ik kan je aanraden als je zo'n scherm wil aanschaffen deze te gaan afhalen
zodat je hem eerst kan bezichtigen. Zelf heb ik hem bij 2mcomputers gekocht,
ik kon hem daar testen en meteen meenemen. Ik zou wel eerst even bellen of ze hem op voorraad hebben.
Ik heb ook een samsung 191T en ben er zeer tevreden over. Maar op de site van Samsung.nl staat ook al de 192T en een 192V maar ik vind de 191T mooier qua design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O dus er is een nieuwe versie uitgekomen??? (192t?)

Maare @ GordijnStok, bedankt voor de aanbod voor je preshow en koffie, maar ik als tweakers zijnde die woonde is in Veendam is dat toch nog al een hele afstand :P.
Argh het wordt moeilijk moet het wel ff weten voor vandaag...misschien ff aan me pa een weekje uitstel vragen..

@Masselink. He Neova is dat dus een nieuwe versie? Waar en en voor hoeveel heb je dat ding kunnen fixe? ene kan je maybe een fototje posten van dat ubergroot snijplank.

@Masselink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Verwijderd schreef op 12 mei 2003 @ 12:47:
[Knip]

@Masselink. He Neova is dat dus een nieuwe versie? Waar en en voor hoeveel heb je dat ding kunnen fixe? ene kan je maybe een fototje posten van dat ubergroot snijplank.
Ik heb een eigen IT bedrijf. Ik kan hem leveren voor 599,00 Excl. Btw en verzendskosten.

Afbeeldingslocatie: http://www.mini3.com/images/Monitors/k19_left_with_insert_1.jpg

Dit is hem... Op de site van belgie staat hij wel www.neovo.be

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

Om het nog maar even op te rakelen: ik ben erg benieuwd naar de ervaringen met de Neovo K-19. Game-baarheid, helderheid, etc. en of deze nou wel of niet dezelfde tft heeft als de Hitachi CML190SXWB (specs zijn iets verschillend). Zou het niet zo kunnen zijn dat alleen de behuizing gelijk is bijvoorbeeld? Heeft iemand ze toevallig naast elkaar gezien (Rick2001)?

Prijzen in pricewatch:
- Neovo K-19: EUR 628,-
- Hitachi CML190SXWB: EUR 915,-

[Edit]
Ow, intussen is er dus al wat commentaar geleverd - mooi!

[ Voor 8% gewijzigd door Mosez op 12-05-2003 13:32 ]

Mooi zitten? Barcelona chair!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd Mosez! Dat vraag ik me ook af. Ff kleine review masselink misschien?
Daarom vroeg ik ook aan Masselink waar en voor hoeveel. Dus incl btw is dat 712 euro uit het hoofd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Ik heb nog even gekeken.....550 excl. Btw en verzendskosten: 654,5 incl. Btw

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Who das wel zeer laag!
Maar tis nou het zelfde scherm zeg maar als die Hitachi 19''inch?
En wat zijn je bevindingen met game en dvd?
Ene... tis geen pricewatch maare... waar kan ik dat schermpje dan bezichtingen en halen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Verwijderd schreef op 12 May 2003 @ 14:00:
Who das wel zeer laag!
Maar tis nou het zelfde scherm zeg maar als die Hitachi 19''inch?
En wat zijn je bevindingen met game en dvd?
Ene... tis geen pricewatch maare... waar kan ik dat schermpje dan bezichtingen en halen dan?
Wij zitten met het bedrijf in Almelo, ik heb hem thuis staan. Vanmiddag maak ik een review. Morgen komen er foto's bij....

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes.. heb je msn/icq/meel ofzo! Ik ben zeer geinteresseerd dit schermpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez

Mosez

Watermanager

Verwijderd schreef op 12 mei 2003 @ 14:24:
Netjes.. heb je msn/icq/meel ofzo! Ik ben zeer geinteresseerd dit schermpje.
En ik ook wel. Helemaal als voor die 655 euro ook een 0-defect garantie geboden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mosez... daar zou ik nou net niet oprekenen. Kan je beter echte garantie van Hitachti nemen... kost je ook 50% meer in pleuro :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Verwijderd schreef op 12 May 2003 @ 15:14:
Mosez... daar zou ik nou net niet oprekenen. Kan je beter echte garantie van Hitachti nemen... kost je ook 50% meer in pleuro :(
Morgen een review: H.Masselink-Ad-Proneco.nl

Er zit geen Pixel garantie op. Kijk op www.neovo.be voor de voorwaarden.
3 pixels, of 1 binnen 6 cm van het midden ?

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-09 22:13
Ik wil een belinea 101730 kopen, maar ik kan eigenlijk nergens een goede review vinden, heeft iemand al ervaringen met deze monitor??

De specs:
recommended resolution 1280 x 1024
brightness in cd/qm: typ. (min.) 250
contrast ratio: typ. (min.) 350:1
horizontal viewing angle : typ. (min.) 140°
vertical viewing angle : typ. (min.) 120°
coating Anti Glare
response time: rise / fall in ms (typ.) 5/20
en hij heeft DVI

prijs is €500 incl. btw

[ Voor 3% gewijzigd door Nevie op 12-05-2003 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onderstaand schermpje lijkt me wel interessant qua design en prijs (mijn budget is namelijk niet zo heel groot). Tevens vroeg ik mij af hoe het met de ghosting van dit schermpje zit en of hij suitable is voor games zoals counter-strike.

Kan iemand mij hier misschien ook meer informatie over geven of heeft diegene misschien ook een review voor mij? Alvast bedankt!

Het gaat om dit schermpje:

ACER 17" AL712 FP OSD LCD €427.00
9240043

klik om te vergroten

Productspecificaties:

ET.71202.001 Acer AL712,
17" LCD Flat Panel Display with OSDanaloog,
LCD size 337.92x270.336mm diagonal,
res. 1280x1024,16.7M colors,
digital,
OSD,
viewing angle: 80gr (H), 65gr(V)
contrast: 500:1 (typ.),
brightness: 250cd/m^2,
20ms response

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een beetje research had gedaan in deze topic was je al heel wat info rijker geworden.... ff door lezen is zo gebeurt (met een bak koffie :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik voor de adi A715 ga. IK heb nou nog een lg 915 + Denk ook wel dat ik deze hou. Maar als het beeld goed is van de tft wat ik wel aanneem. Denk ik dat ik de lg 915ft + alleen nog maar voor lans gebruik. Wil namelijk wat meer ruimte op me bureau en die adi is niet al te duur. En het is een mooi scherm! Ik speel over het algemeen niet al te veel games. Af en toe ! Over het algemeen meer autocad en veel internetten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Hierbij de review voor de K-19: http://www.proneco.nl/Review/Neovok19/index.htm

Wie gaat hem, posten voor de frontpage :)

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepoMan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-02-2021
Verwijderd schreef op 05 mei 2003 @ 22:51:
hmm, de IIyama 4314UTG black had toch tco99?
nie?
Dit komt direct van de Iiyama.com site af.

Model Number: AS4314UTG/AS4314UT-BK
Digital Linear smoothing function
Auto Size Adjustment function
Pixel 0.264mm 17” TFT color LCD
Max Resolution 1280 x 1024
Compatible CRT Display interface Analog input
Space/power consumption saving
TCO '99/TCO '95(Black)
PC and MAC compatible
Fast response time: 20ms.

De zwarte uitvoering heeft dus TCO95, terwijl de witte TCO99 heeft.
Maarja dat hele TCO keurmerk boeid ons toch niet, of wel soms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

totaal niet, als de monitor maar goed werk levert:)

anyway, ik krijg de zwarte versie deze week binnen, ben eens benieuwd naar dit ultieme game scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez

Mosez

Watermanager

Masselink schreef op 12 May 2003 @ 20:53:
Hierbij de review voor de K-19: http://www.proneco.nl/Review/Neovok19/index.htm

Wie gaat hem, posten voor de frontpage :)
Jijzelf natuurlijk, dat mag best hoor! ;)

Wel aardige review, maar ik mis nog wel een paar puntjes. Vergelijking met andere tft's was erg mooi geweest natuurlijk, maar hoe is bijvoorbeeld de weergave in niet-native mode (zoals 1024x768)? Voor veel (budget) tweakers is dit toch wel zo'n beetje maximale game-resolutie. En je geeft aan dat de resultaten sterk afhangen van de video-kaart; wellicht handig dan om een aantal verschillende kaarten te testen met (nvidia, ati, zowel analoog als digitaal) met eventueel zelfs verschillende drivers op verschillende OS-en. Misschien een idee voor deel 2?

In elk geval bedankt voor het test- en schrijfwerk, goed initiatief! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Mosez schreef op 12 May 2003 @ 23:05:
[...]

Jijzelf natuurlijk, dat mag best hoor! ;)

Wel aardige review, maar ik mis nog wel een paar puntjes. Vergelijking met andere tft's was erg mooi geweest natuurlijk, maar hoe is bijvoorbeeld de weergave in niet-native mode (zoals 1024x768)? Voor veel (budget) tweakers is dit toch wel zo'n beetje maximale game-resolutie. En je geeft aan dat de resultaten sterk afhangen van de video-kaart; wellicht handig dan om een aantal verschillende kaarten te testen met (nvidia, ati, zowel analoog als digitaal) met eventueel zelfs verschillende drivers op verschillende OS-en. Misschien een idee voor deel 2?

In elk geval bedankt voor het test- en schrijfwerk, goed initiatief! _/-\o_
Ik ben er van geschrokken hoe slecht de kwaliteit is als ik hem lager zet (1024x768 of 800x600) Ik weet niet hoe het komt.

Ik heb het scherm een paar uur, en het enige wat ik nu gedaan heb is die review typen. Ik wil de Samsung 191T er nog naast gaan zetten om een vergelijking te gaan maken, maardat moet nog even wachten....zoveel tijd heb ik ook weer niet. :)

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damed men mooie review!!! Nou nog ff die Samsung er naast bij ramme. Maar kan je misschien een GROTE pic van je lcd maken naast dat Crt kannon van je (hoeveel is hij btw? 22inch?) ik kan iet echt merken dat dit 19ich model nou echt groot is??? misschien een blikje naast zetten voor de vergelijking misschien? zo dat kunne?
Ik ga echt wel ff snel 700 euro bietsen mij me pa voor dit scherm... darn i'm falling in love :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Rare vraag misschien, maar waarom is de 'Neovo K-19' alleen op belgische site van Neovo te vinden :? En niet op de amerikaanse, nederlandse en die van Taiwan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 00:37:
Damed men mooie review!!! Nou nog ff die Samsung er naast bij ramme. Maar kan je misschien een GROTE pic van je lcd maken naast dat Crt kannon van je (hoeveel is hij btw? 22inch?) ik kan iet echt merken dat dit 19ich model nou echt groot is??? misschien een blikje naast zetten voor de vergelijking misschien? zo dat kunne?
Ik ga echt wel ff snel 700 euro bietsen mij me pa voor dit scherm... darn i'm falling in love :+
morgen heb ik mijn eigen Camera terug en dan kan ik echt foto's gaan maken !
De Iiyama is een 22" inderdaad.
Rare vraag misschien, maar waarom is de 'Neovo K-19' alleen op belgische site van Neovo te vinden En niet op de amerikaanse, nederlandse en die van Taiwan
Hij is heel erg nieuw.....

[ Voor 19% gewijzigd door Masselink op 13-05-2003 01:10 ]

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de Neovo K-19 is al uitvoerig geluld in dit topic en het begon allemaal hier.

Er was al iemand die dit scherm had, maar die beweerde dat de kwaliteit in 3D absoluut waardeloos was. Zijn relaas begint hier en hier.

Jammer genoeg is deze persoon blijkbaar met de noorderzon verdwenen. Heb hem tevergeefs nog proberen te contacteren want ik was ook wel geïnteresseerd.

Anyway ik denk toch voor de Samsung 192T te gaan, ondanks het feit dat het design me eerder een stap achteruit lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Verwijderd schreef op 13 mei 2003 @ 05:03:
Over de Neovo K-19 is al uitvoerig geluld in dit topic en het begon allemaal hier.

Er was al iemand die dit scherm had, maar die beweerde dat de kwaliteit in 3D absoluut waardeloos was. Zijn relaas begint hier en hier.

Jammer genoeg is deze persoon blijkbaar met de noorderzon verdwenen. Heb hem tevergeefs nog proberen te contacteren want ik was ook wel geïnteresseerd.

Anyway ik denk toch voor de Samsung 192T te gaan, ondanks het feit dat het design me eerder een stap achteruit lijkt.
Ik denk dat het heel erg te maken heeft met de videokaart die gebruikt wordt en de juiste drivers. Ik heb hier echt perfect beeld. (Kom een keer kijken als je in de buurt bent :) )

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M@ximuS schreef op 23 april 2003 @ 17:12:
Ik wil misschien ook een TFT schermpje halen. Mijn vader heeft dus de AS4314UT van Iiyama. Die wilde ik opzich wel echter als ik een game op zijn scherm speel dan zie ik verticaal allemaal strepen door het beeld. Heel wazig dan wel te verstaan.

Kan dit scherm wel gebruikt worden om Games op te spelen of moet ik dan nog wachten om een goed scherm te kopen? Of een totaal ander type?

EDIT

ik heb zelf nog wat gekeken en kwam tot het volgende scherm namelijk de Samsung 172T. Het gaat mij erom dat ik op het scherm kan gamen en ook gewoon normaal internetten. De games die ik speel zijn:

Diablo II Lord of Distruction
Freelancer
Ik denk als je echt mooi wilt gamen dat voor een hitachi cml174sxw moet gaan. Je krijgt de kabels en al er bij, plus pixelgarantie! en 16ms fall/rise pixelopbouw. En dat is geen Kattepiss.
Ga maar eens zoeken op google met "hitachi cml174sxw review" en dan zal je reactie wel zien.... hier op GOT trouwens ook. Vele hebbe dit schermpje thuis staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Laatst online: 02-10 11:59

MicroWhale

The problem is choice

Hoi, ik ben op zoek naar een scherm met de volgende wensen/eisen. Het is een oerwoud aan informatie waar je doorheen moet dus misschien kunnen jullie me helpen:

• 17"
• 1280x1024
• voor gamen (3d: half-life (2), doom, etc..), fotobewerking & internet
• < €500

weet iemand een (suggestie voor een) goed prijs/kwaliteit pixelplank met deze specs?

Alvast dank,

[ Voor 3% gewijzigd door MicroWhale op 13-05-2003 11:31 ]

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez

Mosez

Watermanager

Verwijderd schreef op 13 mei 2003 @ 10:53:
[...]

Ik denk als je echt mooi wilt gamen dat voor een hitachi cml174sxw moet gaan. Je krijgt de kabels en al er bij, plus pixelgarantie! en 16ms fall/rise pixelopbouw. En dat is geen Kattepiss.
Ga maar eens zoeken op google met "hitachi cml174sxw review" en dan zal je reactie wel zien.... hier op GOT trouwens ook. Vele hebbe dit schermpje thuis staan.
Ja, maar waar ik me bij die Hitachi nou een beetje zorgen over maak is het contrast van 400:1 in combinatie met 'slechts' 8-bit kleuren. Hierdoor gaat met name detail in donkere kleuren en lichtere kleuren verloren. E.e.a. blijkt ook uit de reviews trouwens. Niet echt wat je wil in een game als freelancer of quake3 bijvoorbeeld.

Was dit gewoon een 500:1 scherm met volledige 16.2M kleuren dan had ik 'm allang gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mhzzz helemaal gelijk in.. goed punt over dat 8-bit, maar welke andere schermen ondersteunen dan ook ECHT 16.2M kleuren volgens mij maar heeeeeeel weining!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 12:01

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Logos schreef op 13 May 2003 @ 11:29:
Hoi, ik ben op zoek naar een scherm met de volgende wensen/eisen. Het is een oerwoud aan informatie waar je doorheen moet dus misschien kunnen jullie me helpen:

• 17"
• 1280x1024
• voor gamen (3d: half-life (2), doom, etc..), fotobewerking & internet
• < €500

weet iemand een (suggestie voor een) goed prijs/kwaliteit pixelplank met deze specs?

Alvast dank,
Onder 500 kan je denk ik vergeten als je veel eist ;)

hitachi cml174sxw of samsung 172T. Zoek zelf maar reviews op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier echt perfect beeld. (Kom een keer kijken als je in de buurt bent :) )
Bedankt voor je aanbod, maar 257 km. enkele rit van bij mij tot in Almelo (volgens mappy) is niet echt in de buurt. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Laatst online: 02-10 11:59

MicroWhale

The problem is choice

We Are Borg schreef op 13 mei 2003 @ 13:16:
[...]

Onder 500 kan je denk ik vergeten als je veel eist ;)

hitachi cml174sxw of samsung 172T. Zoek zelf maar reviews op :)
die tweede ziet er inderdaad goed uit.

verder ben ik ook nog de Iiyama AS4314UT deze is wel 50 euro duurder, maar heeft wel de goede specs... heeft iemand daar ervaring mee?

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nassor
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
Ik weet het niet zeker maar ik herinner me toch echt dat ik ergens had gelezen dat au-optronics een dochter bedrijfje is van acer...
En voor de liefhebber... er stond ook ergens dat de mask van de acer al922 gemaakt is door siemens...

Update:

AU Optronics sells to contract manufacturers such as Acer and Compal, and OEMs including Audiovox, Matsushita, and Sony. Major customer BenQ (18% of sales) also owns about 15% of AU Optronics, which was formed by the 2001 merger of Acer Display and Unipac Optoelectronics.

[ Voor 39% gewijzigd door nassor op 13-05-2003 17:12 . Reden: update ]

If an experiment works, something has gone wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
Ben me aan het orienteren op de aankoop van een 17'' LCD-scherm en twijfel tussen 2 modellen:

- LG L1710S
- IIyama Prolite E430S

Wie heeft ervaringen met één van deze 2 modellen en/of kan mij helpen de knoop door te hakken.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de Nec 1760NX in gebruik genomen en ik ben erg tevreden.
Helderheid van het beeld is bijzonder te noemen, wel even wennen als je vroeger een crt gebruikte.
Wat ik me afvraag is of je de native resolutie moet gebruiken voor het beste beeld. Ik had het idee dat 75Hz op 1024x786 rustiger was dan 1280x1024 op 60Hz
Misschien weten hier de mensen meer over te vertellen.

Heb de online test op http://www.monitorsdirect.com/toolkit/ gedaan en geen dead-pixels.
De ghosting-test werd hier foutloos afgelegd, ik kan iedereen het scherm aanraden.

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 10:53:
[...]

dit is flauwekul.
als je echt "mooi" wilt gamen MOET je net voor die IIyama gaan...
heeft NOG minder ghosting dan die hitachi, maw de response time van die hitachi ligt beduidend hoger dan 16ms, die zal eerder tegen de 20ms liggen, de response time van de IIyama zal dan lager liggen...
THG heeft dit meermaals bevestigd, check mijn post pagina hiervoor ofzo...
ook laten ze tonen hoeveel detail verloren gaat bij die hitachi terwijl de IIyama dit perfect weergeeft.
het enige nadeel dat ik heb kunnen vinden van IIyama is dat de kleuren meer naar het blauw toegaan, maar dat is natuurlijk niet overdreven veel, en een kleine zorg voor niet photo-bewerkers..

Ik snap toch niet hoe dit scherm "vergeten" wordt en altijd wordt die hitachi aangehaalt(is geen slecht scherm, verre van! maar moet eenvoudig onderdoen voor de IIyama op gebied van media/games/movies.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.