TFT/Gamen - the final episode part 4.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.889 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:11

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

ik vind die benq 767 wel wat :D
maar zijn er ook mensen die ervaring hebben met dat scherm?

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe zit het met de kleuren van een tft i.v.m bv beeldbewerking,(photoshop).
Of ligt dit aan het merk en type,ik ben niet zo'n gamefreak.
Heeft er iemand ervaring hiermee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mydogisgone schreef op 02 May 2003 @ 21:15:
ik vind die benq 767 wel wat :D
maar zijn er ook mensen die ervaring hebben met dat scherm?
die BenQ leek mij ook wel wat, het is een dochter van Acer. Hij komt alleen minder goed uit de test. Specs lijken goed maar qua helderheid en kleurverdeling scoort ie slecht. Ook is er duidelijk kleurverloop te zien op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan op dit forum nergens iets vinden over de LG L1710S. Dit scherm heeft 16 ms en zou dus geschikt moeten zijn voor games. Heeft iemand dit scherm hier?? Ik vind hem er namelijk goed uitzien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thumbs up voor Adi!

3 weken na aankoop van m'n a715, kwamen d'r 'ineens' twee dode pixels naar voren .. tftwebwinkel.nl (waar ik het scherm gekocht heb) verwees me door naar Adi, en die hebben inderdaad na een paar dagen het scherm kostenloos vervangen!
(ik had niet verwacht dat dat zo makkelijk, en probleemloos zou gaan)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2003 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 22:25:
hoe zit het met de kleuren van een tft i.v.m bv beeldbewerking,(photoshop).
Of ligt dit aan het merk en type,ik ben niet zo'n gamefreak.
Heeft er iemand ervaring hiermee..
Ik maak websites en ik moet er rekening mee houden dat mijn tft monitor kleuren redelijk anders weergeeft dan de gemiddelde crt. Ik had een bepaalde achtergrond redelijk donkergroen gemaakt, maar toch goed als groen te herkennen. Op crt's was het zowat zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-10 20:10

Maximus

There is no substitute

Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 11:57:
koop die IIyama 4314UTG als je gesteld bent op games.
btw, koop hem in het zwart, in het wit vind ik hem ook niet echt mooi.
kijk => http://users.pandora.be/manson/pics/TFT.jpg
mijn vader heeft diezelfde ook maar als ik freelancer speel dan zie ik allemaal verticale strepen over het beeld :?

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep,
Ik heb de 1710S....

Geen dooie pixels, geen ghosting etc. Games spelen gaat prima.

Prima beeldje, ben er zeer heppie mee _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit namelijk nu te twijfelen tussen de LG L1710S en de Ilyama AS4314 UTG. IS er toevallig niemand die ervaring heeft met beide schermen?? Als ik voor de vormgeving ga, dan kies ik de LG, maar dat is niet mijn eerste vereiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die IIyama al the way!
komt in veel tests als de beste eruit en wordt zowat overal vernoemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar waar staat die G eigenlijk voor bij de Ilyama AS4314 UTG? Want ik kom het meest de Ilyama AS4314 UT tegen. Zonder G dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 20:26
Ik zou bijna denken dat het om de kleur van het frame gaat:

G= Gray

Ik kan het op de internet site van Iiyama overigens niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astrasound
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-10 20:12
bassio schreef op 03 mei 2003 @ 17:01:
Ik zou bijna denken dat het om de kleur van het frame gaat:

G= Gray

Ik kan het op de internet site van Iiyama overigens niet tegen.
als je goed op let dan staat de G voor de goed/nieuwe versie dat moet ook op de monitor staan anders heb je de versie met de oude hardware die dus zeker minder is heb zelf toch voor de hitachi ge kozen heb er twee van en allebei tot nu toe zonder dode pixel en zo lang het binnen een maand is kan ik nog aan de bel trekken bij iiyama mag je niet klagen als je 2 dode pixels heb moet je het er maar me doen de kleuren van de hitachi vind ik ook goed geef zeker de kleuren beter weer als mijn oude monitor van sony Gdp 400 en ze zijn lekker snel met race spellen ik moet zelf toe geven twijfelde eerst ook over tft ben er nu wel tevreden mee :P

De twee in bedrijf http://home.planet.nl/~astrasound/monitors.jpg

Hero VII,I7 4790K ,Corsair 1866/16Gb ,H105 Sapphire 7770 oc , Samsung 840Pro 256Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 17:39:
[...]

De 4612ut heb ik in het echt gezien, naast alle andere TFT's van IIyama. Hij stond naast de 4637ut, die is even groot maar heeft iets andere specs en ook nog video-in. De 4612ut vond ik beter. Heel lang heb ik op het punt gestaan deze TFT te kopen, maar de prijs weerhoudt me. Vooral nu er ook zoveel relatief goedkope 17/18/19" TFT's te koop zijn.

Iig is het een mooi scherm om te zien (zwart dan) en ook de kwaliteit vh beeld vond ik goed. Verder DVI en allemaal mogelijkheden tot verstellen van monitor.
Ja ik zou ook voor zwart gaan... staat mooi bij mn zwarte kast en mn logitech cordless desktop MX (ook zwart). Ik wil ze ook graag eens allemaal naast elkaar zien... en dan met wat zware test vergelijken. Ik game nooit maar voor dat geld moet je toch wel een scherm hebben die het wel aankan... en de 4612 is gewoon de MOOISTE... mijn oog wil ook wat... (zeer belangrijk om een mooi scherm te hebben). De 4332 ook erg mooi (iets minder dan de 4612) en de 4314UTG erg goed... maar kwa uiterlijk lang niet zo mooi (naar mijn mening)...

Waar kun je veel soorten iiyama's bekijken? Ken zelf weinig tot geen winkels waar dat kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx-KAEY
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-08 13:06

Mx-KAEY

Mx-KÆY

Verwijderd schreef op 26 April 2003 @ 08:47:
Na lang twijfelen heb ik nu toch maar de knoop doorgehakt en de ADI 715 besteld. Weet iemand toevallig of de DVI-kabel functioneert in combinatie met een Radeon videokaart ? Volgens mij heb ik ergens eens gelezen dat deze twee niet samengaan.
gaan wel samen heb op me werk beiden producten en werkt perfecT!!! en ik zou cker aansluiten want je merktet verschil zupah mooi!

-- Mx-Generætion --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@astrasound: als je bij Ilyama 1 dode pixel hebt, mag je hem gewoon inruilen hoor!! Dit vertelde ze mij bij Vobis en ook bij MyCom. Bij Mycom is het zelfs zo dat je het product binnen 8 dagen mag terug brengen (niet-goed-geld-terug garantie), of natuurlijk een nieuw scherm.

Verder is het wel even goed te weten dat die G staat voor een nieuwere versie. Die moet ik dan in ieder geval hebben :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

effe een reply op Solo18,
ik zou zelf voor de LG1710B gaan omdat je voor een klein prijsverschil een DVI scherm hebt en hij is 16MS, de 1710S is alleen D-Sub en is 20 MS.
LG 1710S 17" € 519,- LG 1710B 17" € 556,- :P

De LG1710S kan je bij Mycom in de winkel bewonderen _/-\o_ heb ik ook gedaan en ik moet zeggen dat hij (ook beeldweergave) er erg gelikt uit ziet, lekker helder. IIyama 4314 vond ik zelf wat minder mooi beeld, beetje te donker, terwijl ik zelf toch IIyama-fan ben (bij Alternate gezien, ook aan de instellingen gezeten om te kijken of het daar niet aan lag O-) ),..maar dat is misschien persoonlijk...

vraag me wel af hoe het games op die LG1710B draaien, vermoedelijk wel ok want dit scherm zal net als bij die andere 16ms TFT uit hetzelfde AUoptronics display bestaan...

Zelf ga ik nog ff wachten met het kopen van een TFT want verschillende fabrikanten komen binnenkort weer met een paar nieuwere producten en de prijzen mogen nog wel een beetje zakken,... vooral IIyama... en ik twijfel nog teveel.. :z

voor specs kan je hier kijken,. overigens zijn er wel genoeg gebruiker opinies te vinden over beide monitoren in dit topic.

http://www.lge.nl/producten/it/lcd_L1710S.html
http://www.lge.nl/producten/it/lcd_L1710B.html

Offtopic: Die Radeon9800PRO is echt een aanrader, net gekocht,..echt een kanon van een kaart :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
astrasound schreef op 03 May 2003 @ 19:26:
[...]

als je goed op let dan staat de G voor de goed/nieuwe versie dat moet ook op de monitor staan anders heb je de versie met de oude hardware die dus zeker minder is heb zelf toch voor de hitachi ge kozen heb er twee van en allebei tot nu toe zonder dode pixel en zo lang het binnen een maand is kan ik nog aan de bel trekken bij iiyama mag je niet klagen als je 2 dode pixels heb moet je het er maar me doen de kleuren van de hitachi vind ik ook goed geef zeker de kleuren beter weer als mijn oude monitor van sony Gdp 400 en ze zijn lekker snel met race spellen ik moet zelf toe geven twijfelde eerst ook over tft ben er nu wel tevreden mee :P

De twee in bedrijf http://home.planet.nl/~astrasound/monitors.jpg
Bekende opstelling :)

Ik neem aan dat je ze op de R9700Pro heb hangen, dus 1 analoog en de andere DVI?

Zo heb ik het namelijk op m'n R9700 non-pro, maar de ene Hitachi op DVI is net wat scherper... of het moet aan de kabel liggen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
kent iemand het samsung breedbeeld scherm... de 172 W.
ik ben opzoek naar reviews c.q. ervaringen.
zag die vandaag bij mediamarkt, echt heel vet.
[url]http://www.samsung-it.nl/NL/DUT/HTML/172T.htm[/url

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Conclusie uit de CT was dan ook dat het een beetje jammer was dat de merken adverteren met 16ms en alleen de NEC 1760NX met 17.5ms het dichtste bij kwam.
En hoe hebben die jongens bij de CT dat gemeten als ik vragen mag? Volgens mij kan dat helemaal niet. Die hele test was een broodje aap verhaal.

Ik heb zelf de NEC1701, de IIyama AS4314UT en de Liteon eureka getest. Ik zaf geen ghosting bij de IIyama en de NEC wat niet zo raar is want ze hebben allebei een responstijd van 16ms. Maar ik zag ook geen ghosting op de liteon en dat snap ik niet. Die heeft namelijk een responstijd van 30ms!!
De NEC was in de donkere gebieden vrij slecht. Details waren dan niet te zien. De iiyama en de liteon deden het daar beter.

Ik heb ook de liteon 19" getest en die had last van gigantische ghosting. En dat snap ik ook niet want hij heeft een responstijd van 25ms. Maar hij doet het slechter dan de 17" terwijl hij betere specs heeft. Overigens was de 19" liteon qua beeld beter dan de NEC en de IIyama. De kleuren waren mooier, de homogeniteit van het beeld was beter en het contrast hoger. Alleen berejammer van die ghosting.

Overigens hoorde ik dat de Samsung 191T end-of-life is. Dat betekent hopelijk dat er een nieuw model met een lagere responstijd voor de deur staat. Waarschijnlijk voor een lagere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astrasound
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-10 20:12
Redje schreef op 03 mei 2003 @ 21:34:
[...]

Bekende opstelling :)

Ik neem aan dat je ze op de R9700Pro heb hangen, dus 1 analoog en de andere DVI?

Zo heb ik het namelijk op m'n R9700 non-pro, maar de ene Hitachi op DVI is net wat scherper... of het moet aan de kabel liggen :?
ik heb ze gewoon analoog heb ik bewust gedaan zodat ik geen verschil in kleur heb en wat betreft scherpte kan het nog scherper dan dacht al wat een verschil t.o.v. de sony gdp400

wat wel op valt dat de contrast iets vershild als je ze niet bij regeld

zal als ik tijd heb de dvi testen heb het nog niet gedaan ze staan natuurlijk op de radeon 9700 pro >:)

Hero VII,I7 4790K ,Corsair 1866/16Gb ,H105 Sapphire 7770 oc , Samsung 840Pro 256Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:08

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op 03 May 2003 @ 21:51:
[...]

En hoe hebben die jongens bij de CT dat gemeten als ik vragen mag? Volgens mij kan dat helemaal niet. Die hele test was een broodje aap verhaal.
Zou kunnen, maar moet je zelf niet broodjes aap verkopen ;)

Ik heb zelf de NEC1701, de IIyama AS4314UT en de Liteon eureka getest. Ik zaf geen ghosting bij de IIyama en de NEC wat niet zo raar is want ze hebben allebei een responstijd van 16ms.
[/quote]

Iiyama heeft 20ms hoor :X
Overigens hoorde ik dat de Samsung 191T end-of-life is. Dat betekent hopelijk dat er een nieuw model met een lagere responstijd voor de deur staat. Waarschijnlijk voor een lagere prijs.
Bron :P ? Want een opvolger van de 191T met lagere ms lijkt me super :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Testen in de C'T (!= C!T, maar dat wist je hopelijk al) zitten doorgaans technisch prima in elkaar. Ik ken eerlijk gezegd maar weinig magazines die zo compleet zijn met hun technische analyses, dus om dat maar gemakshalve als 'broodje aap' af te doen omdat jij geen verschil ziet gaat wel erg ver... Daarnaast is het uiteraard dikke onzin dat je de responstijd niet zou kunnen meten: waar denk je dat de fabrikanten zèlf hun gegevens vandaan halen? Uit hun duim? (Okee, sommige doen dat inderdaad, ja. :P)
Ik heb zelf de NEC1701, de IIyama AS4314UT en de Liteon eureka getest. Ik zaf geen ghosting bij de IIyama en de NEC wat niet zo raar is want ze hebben allebei een responstijd van 16ms. Maar ik zag ook geen ghosting op de liteon en dat snap ik niet. Die heeft namelijk een responstijd van 30ms!!
De NEC was in de donkere gebieden vrij slecht. Details waren dan niet te zien. De iiyama en de liteon deden het daar beter.

Ik heb ook de liteon 19" getest en die had last van gigantische ghosting. En dat snap ik ook niet want hij heeft een responstijd van 25ms. Maar hij doet het slechter dan de 17" terwijl hij betere specs heeft. Overigens was de 19" liteon qua beeld beter dan de NEC en de IIyama. De kleuren waren mooier, de homogeniteit van het beeld was beter en het contrast hoger. Alleen berejammer van die ghosting.
LOL, je doet een uitgebreide technische analyse van de C'T af als een broodje aap verhaal, en durft vervolgens te beweren dat jijzelf een stuk of wat schermen hebt 'getest'. Aha, nou, kom maar op dan met die contrast-grafiekjes. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
review van de 172W (widescreen)
http://www.explosivelabs.com/reviews/samsung172w/
Overall, the Samsung SyncMaster 172w is a well performing, sleek and stylish TFT display that will definitely catch the attention of all. Not only will the 172w's design catch attention, its specifications are fairly adaquete. Some of this display's key specs has to be it's 400:1 contrast ratio, luminosity of 450cd/m2, 23ms pixel response time, and pixel pitch of .289mm. Due to the nature of the 16 widescreen aspect ratio, the 172w's pixel pitch is a little higher than most 17" TFT displays offered by Samsung which tend to have an average pixel pitch .260mm - .270mm. Though, the average user will not detect any difference in a displays quality, whether it has a .260mm or .289mm pixel response time.
(van techreview gejat O-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar hoor je hier eigenlijk weinig over... de pixel pitch... zijn er hier ervaringen met dit gegeven? Het verschil tussen 0.264 en 2.9 is dat goed merkbaar?? Ik zie hier graag een paar goede reacties op... er zijn er naar mijn mening nog geen op deze draad (of heb ik ze gemist :? )

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2003 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
Aangezien hier al een topic over is en ik nog een vraag had post ik het effe hier.

Ik ben al een maand bezig om uit te zoeken welke TFT het beste voor me is.
TFT ga gebruiken voor het surfen en ook veel games.

Verschillende tests heb ik bekeken en zit nu te twijfelen tussen deze 2:

Sony S71R
Resolution: 1280x1024
Pixels: 0.264
Luminance: 260 cd/m²
Contrast: 500:1
Respond: 10-15ms
Prijs: 579 euro

Iiyama AS4314UT
Resolution: 1280x1024
Pixels: 0.264
Luminance: 230 cd/m²
Contrast: 500:1
Respond: 20ms
Prijs: 525 euro

In de tests staat dat de Iiyama beter is voor game omdat die de donkere plekken mooier weergeeft dan de Sony.
De Sony heeft echter wel een snellere respondtijd en hogere "luminance?"
De Iiyama is weer zo'n 50 euro goedkoper.

Iemand nog tips of verdere uitleg? Ik hoor het graag.

[ Voor 8% gewijzigd door The Conman op 04-05-2003 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 01:35
Ik heb 171N besteld van Samsung.. Levert zijn respondse tijd nou echt problemen op met games als Ut2k3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ilovetechno schreef op 04 May 2003 @ 17:48:
Ik heb 171N besteld van Samsung.. Levert zijn respondse tijd nou echt problemen op met games als Ut2k3?
Nee hoor want je ziet het niet eens heb zelf een nieuwe 191T perfect scherm en strak dat wil je niet weten en wat andere zeggen lap ik aan mijn laars moet toch zelf onder vinden wat goed is en wat niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ilovetechno schreef op 04 mei 2003 @ 17:48:
Nope, heb nu een 25 ms scherm en je merkt niets van ghosting. BEn nog geen enkele film- game tegengekomen die ook maar iets van ghosting vertoont. Vanaf 30 ms zijn alle schermen eigenlijk voldoende. Uiteraard zeggen specs hier niet alles en hangt het ook van de overige kwaliteit- onderdelen van je tft af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou voor de IIyama gaan, volgens mij is die sony namelijk 25ms (10up 15 down)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 01:35
Verwijderd schreef op 04 mei 2003 @ 18:22:
[...]

Nope, heb nu een 25 ms scherm en je merkt niets van ghosting. BEn nog geen enkele film- game tegengekomen die ook maar iets van ghosting vertoont. Vanaf 30 ms zijn alle schermen eigenlijk voldoende. Uiteraard zeggen specs hier niet alles en hangt het ook van de overige kwaliteit- onderdelen van je tft af.
Mooi :) Ik ben benieuwd en laat jullie mijn ervaringen wel weten als het scherm binnen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 18:22:
[...]

Bij 25ms zie ik wel ghosting... op m'n werk hebben we een Dell, dat is een 171N met Dell sticker. Ghosting is wel aanwezig maar niet hinderlijk.

Heb zelf de Hitachi 16ms, hier zie je het echt minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 08:08

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 18:19:
[...]

Nee hoor want je ziet het niet eens heb zelf een nieuwe 191T perfect scherm en strak dat wil je niet weten en wat andere zeggen lap ik aan mijn laars moet toch zelf onder vinden wat goed is en wat niet dus.
Pics! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
astrasound schreef op 03 May 2003 @ 21:56:
[...]

ik heb ze gewoon analoog heb ik bewust gedaan zodat ik geen verschil in kleur heb en wat betreft scherpte kan het nog scherper dan dacht al wat een verschil t.o.v. de sony gdp400

wat wel op valt dat de contrast iets vershild als je ze niet bij regeld

zal als ik tijd heb de dvi testen heb het nog niet gedaan ze staan natuurlijk op de radeon 9700 pro >:)
Heb je al wat getest?

Ik heb hier nog wat getest, maar het lijk erop dat de meegeleverde analoge kabel niet al te best is. Ik dacht dat het aan mij lag, alles leek een motion blur te hebben naar rechts (lichtelijk wazig dus). Kabel vervangen door 1 van een el cheapo targa monitortje en nu is het ook analoog (bijna) net zo goed als DVI.

Dus voor mensen met een Hitachi, of misschien ook met andere merken.
Check ff de kabel.

Van de week maar ff zoeken naar 2 top analoge kabels :)

[ Voor 5% gewijzigd door Redje op 05-05-2003 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEADkIRK
  • Laatst online: 03-10 11:57
Redje, Heb je nu wel last dat je in donkere scenes weinig ziet? Ik zit namelijk te twijfelen tussen de Hitachi of de ilyama.

;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
100% zwart kan zo wie zo niet met een TFT, dus in donkere scenes is het niet geheel zwart.
Maar ik had net nog ff de X-files op m'n schermpie bekeken en dat zag er (buiten signaal storing) prima uit. Ik had niet echt het idee dat ik detail in het donker miste ofzo, maar ik heb m'n schermpjes net dus echt veel ervaring heb ik er nog niet mee.

IIyama heeft volgens mij trouwens geen DVI + dat bij de Hitachi de zij randen dunner zijn(ik heb ze tegen elkaar aan staan.) En de maand pixel garantie is ook niet onbelangrijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEADkIRK
Dan denk ik toch dat het de hitachi gaat worden. Die dunnere randen zijn ook wat waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je echt wilt gamen dan is de IIyama je scherm, ik heb alle redenen opgesomt paar replys terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand nog een goede review van de LG1710B? Zowel eigen ervaring als een review van internet is welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEADkIRK
Als je de goede Ilyama wil hebben dan moet je de UTG hebben toch?
Hoe weet je dan dat je de goede hebt als je een zwarte wilt. Bij de zwarte heb je alleen de as4314ut/bk. Is dit het zelfde scherm als de as4314utg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Duck schreef op 07 April 2003 @ 13:50:
Na 4 Hitachi schermen (CML174SXW) gekregen te hebben met een of meerdere kapotte pixels heb ik vandaag eindelijk mijn perfecte schermpje gekregen.

Ondanks dat een maand geleden de Hitachi service-leverancier in eerste instantie vertelde schermen met een defecte pixel niet te ruilen zijn ze na een telefoontje van tftwinkel.nl volledig omgeslagen.
Hoe gaat dit in z'n werk?
Je moet je TFT opsturen oid, of komen ze hem halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@dEADkIRK: Dat is een goede vraag :) Dat zou ik eigenlijk ook wel willen weten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 mei 2003 @ 13:45:
@dEADkIRK: Dat is een goede vraag :) Dat zou ik eigenlijk ook wel willen weten!!
Er zit on site garantie op dus dan komen ze m ophalen en dan krijg je volgens mij meteen een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dEADkIRK schreef op 05 May 2003 @ 12:27:
Hoe weet je dan dat je de goede hebt als je een zwarte wilt. Bij de zwarte heb je alleen de as4314ut/bk. Is dit het zelfde scherm als de as4314utg
@ Roog: Mijn reactie was op bovenstaand stukje ;) En niet over het terugzenden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 13:55:
[...]

Er zit on site garantie op dus dan komen ze m ophalen en dan krijg je volgens mij meteen een andere.
:? Tegen wie heb je dat?

Ik kan nergens vinden of Hitachi on-site garantie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEADkIRK
dEADkIRK schreef op 05 May 2003 @ 12:27:
He ik quote mezelf :o

Die goede vraag gaat dus over de zwarte ilyama :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het makkelijkst is dat je vraagt aan de winkel waar je koopt welke specs die tft heeft, is dit 500:1 en 20ms zit je goed!
als het 350:1 en 25ms is dan heb je het oude scherm nog.

ik denk zelfs dat er geen zwart scherm bestaat van de oude versie.

anywayz, ik heb net de zwarte IIyama UTG besteld bij www.tones.be
laagste prijs + snelle service!
585€ voor da scherm is bitter weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij paradigit is hij dus echt wel € 85 goedkoper hoor!! Kijk hier maar eens: http://www.paradigit.nl >:) Een prijs van €499 8)

Voor die € 85 kan je leuke dingen kopen ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

499 euro is zeker niet duur voor die schoonheid, helaas moet ik nog wachten op mijn belastinggeld :@. Weet iemand btw hoe lang zoiets duurt voordat je dat geld terug krijgt heb het formuliertje half maart opgestuurt :). Hopen dat ik het snel heb kan ik me zo'n superl33t schermpje aanschaffen.

Heeft dat schermpje eigenlijk veel ghosting en/of hinderlijke ghosting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het scherm ook nog niet, maar hij komt als een van de beste uit de tests, en heeft ook geen tot nauwelijks ghosting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
Ik ging vandaag bij Computerland kijken, lekker dichtbij die winkel.
Stond op de poster reclame van de AS4314UTG voor 539 euro.
Ik loop dus de winkel in om te kijken en informeren, daar stond een AS4314UT (zonder G), tenminste dat stond op het stikkertje, dus vroeg ik aan de winkelier wat het verschil was met en zonder G. Er werd gezegd dat er helemaal geen verschil is. Op prijskaartje (van computerland zelf, stond 20ms en 500:1)

Net ook effe op site van paradigit gezien, post die solo18 plaatste.
Daar was de UTG inderdaad voor 499 euro. Ik open de specs van die monitor en stond erin dat het een 300:1 en 25ms is.

Ik ben nu beetje helemaal door de war.

Kan iemand meer info plaatsen over verschillen UT en UTG en verdere uitleg?
Van de UT-BK weet ik al dat het de zwarte is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, voor de 3de keer, het is idd verwarrend door sommige shops die liggen te klooien met die namen.

de gewoone UT (non G dus) is de oude, die dateerd al van vorig, maw die zou normaliteir niemeer verkrijgbaar mogen zijn. de specs van de non G zijn 350:1 en 25ms.
dat scherm suckte nogal redelijk in verschillende reviews.

die nieuwe versie UTG dus, is degene die je moet kopen! is de nieuwe herziene versie, dateerd van december alsk me nie vergis.
heeft als specs 500:1 en 20ms(zal zeker lager dan 20ms zijn!)

DUS, als je om dit scherm gaat in gelijk welke shop, KIJK dan vooral naar de SPECS, of deze correct zijn, want sommige winkels durven nogal eens de naam UTG laten vallen terwijl ze effectief de UT(non "G") verkopen. PAS hier dus mee op.
kijk niet naar de naam op winkels hun site of het de G versie is of niet, kijk naar de specs dan ben je zeker.

zo...

EDIT, op de site van PARADIGIT staat het idd verkeerd terwijl het bij de zwarte versie ook voor499€ de specs wel kloppen.
Ik denk dat ze gewoon de verkeerde/oude link hebben gezet bij de UTG versie.
bel voor de zekerheid eens.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 20:26
Ik wilde ook altijd een zwart scherm maar toen ik de computer totaal aan het lezen was zag ik in het artikel "Plat beeld voor weinig" de volgende zin erg groot staan:

"De TCO99-norm stelt de eis dat er geen zwart rond het scherm aanwezig mag zijn"

Volgens mij heeft dit te maken met de weergave van de kleuren die tov de rand dan slechter uitkomen, waardoor je ogen wellicht meer moeite moeten doen, maar dit weet ik niet zeker. Heeft iemand hier een idee van?

Ik ga dus denk ik maar voor een zilver scherm, aangezien kast en muis ook zilver zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, de IIyama 4314UTG black had toch tco99?
nie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEADkIRK
bassio schreef op 05 mei 2003 @ 22:48:
Ik wilde ook altijd een zwart scherm maar toen ik de computer totaal aan het lezen was zag ik in het artikel "Plat beeld voor weinig" de volgende zin erg groot staan:

"De TCO99-norm stelt de eis dat er geen zwart rond het scherm aanwezig mag zijn"

Volgens mij heeft dit te maken met de weergave van de kleuren die tov de rand dan slechter uitkomen, waardoor je ogen wellicht meer moeite moeten doen, maar dit weet ik niet zeker. Heeft iemand hier een idee van?

Ik ga dus denk ik maar voor een zilver scherm, aangezien kast en muis ook zilver zijn.
Geldt dat niet voor de CRT monitoren. die worden inderdaad bij de randen steeds slechter. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag mijn 191T binnengekregen, en meteen aangesloten. Geen enkele dode pixel of subpixel en ow wat is het beeld mooi. Qua scherpte, tja merk geen verschil tussen de CRT of de TFT.

Freelancer ging ook perfect. Ghosting zal er vast wel zijn, maar het viel mij niet op. Ook high res afbeeldingen werden perfect weergegeven. Helderheid wel terug gedaan naar 45%, anders werd het me echt te fel.

Eigenlijk had ik de monitor een tikkeltje groter verwacht, maar het grote formaat icm met 1280x1024 leest echt heel prettig.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 16:34

Rick2001

9950X delidded en direct die

Verwijderd schreef op 05 mei 2003 @ 23:56:
Vanmiddag mijn 191T binnengekregen, en meteen aangesloten. Geen enkele dode pixel of subpixel en ow wat is het beeld mooi. Qua scherpte, tja merk geen verschil tussen de CRT of de TFT.

Freelancer ging ook perfect. Ghosting zal er vast wel zijn, maar het viel mij niet op. Ook high res afbeeldingen werden perfect weergegeven. Helderheid wel terug gedaan naar 45%, anders werd het me echt te fel.

Eigenlijk had ik de monitor een tikkeltje groter verwacht, maar het grote formaat icm met 1280x1024 leest echt heel prettig.
Dan is er absoluut iets mis met jouw ogen hoor. :+
Ik heb de duurste monitoren gehad die er zijn van oa. EIZO, maar geen enkele CRT monitor kan op tegen de scherpte van een goede TFT monitor. (Of de TFT moet niet goed ingestelt staan.)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
@Judge80 (en de rest).

BIj computerland (waar ik goedkoop heb gezien)...
Buiten op reclameposter: AS4314UTG
Specskaartje van computerland zelf: AS4314UT 20ms 500:1
Stickertje op de monitor van Iiyama zelf: AS4314UT 1280x1024, verder geen ms's en xxx:1's.

Zal er in de handleiding ook de specs van de monitor staan? Dan koop ik die monitor gewoon en als er in de handleiding 25ms en 350:1 staat dan ga ik gelijk mijn geld terug vragen met de reden dat ik genaaid bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-08 10:53
The Conman schreef op 06 May 2003 @ 01:39:
@Judge80 (en de rest).

BIj computerland (waar ik goedkoop heb gezien)...
Buiten op reclameposter: AS4314UTG
Specskaartje van computerland zelf: AS4314UT 20ms 500:1
Stickertje op de monitor van Iiyama zelf: AS4314UT 1280x1024, verder geen ms's en xxx:1's.

Zal er in de handleiding ook de specs van de monitor staan? Dan koop ik die monitor gewoon en als er in de handleiding 25ms en 350:1 staat dan ga ik gelijk mijn geld terug vragen met de reden dat ik genaaid bent.
Je moet gewoon op de doos kijken.
Daar staat het type nr op.
Dan weet je zeker of je de goede hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op de veilingsite van Mycom voor 600 euro (redelijk koopje, PW laagste prijs is 830) een Iiyama AS4332UTD kunnen kopen, maar heeft iemand ervaring met dit beeldscherm (hij moet namelijk nog langsgebracht worden)

SPECS:
Modelnaam AS4332UTD(BK)
Diagonaal (inch) 17
Eff. Beelddiagonaal (B x H in mm) 337.9 x 270.3
Inkijkhoek, Hor./Vert. (o) 170 / 170
Reactietijd Op / Neer 25
Type TFT PVA
Helderheid (cd/m2) 250
Contrast verhouding 500:1
Aantal kleuren 16.777.216
Bij kleurdiepte aan 24 bits
Horizontale Synchronisatie 24-80kHz
Verticale Synchronisatie 56-85kHz
Maximale resolutie 1280 x 1024
Digitale interpolatie (bij lage resolutie) Ja
Automatische Installatie Ja
Automatische kleurcalibratie Ja
Automatische uitvergroting Ja
'On Screen' Menu Ja
'On Screen' Menu-talen Eng/Duits/Frans/Ned/Zweeds
Plug & Play standaard VESA DDC1/2B
Signaalingang analoog Analoog/digitaal
Signaalingang digitaal 2x DVI-I 8)
Signaalingang Video Optie: OVA1-1 8)
Audio-ingang Optie: OSP1-1
USB-hub 1 up - 4 down
Voldoet aan TCO 99 en MPR III
Stroombesparing Ja
Stroomverbruik (W) 60
Afmeting (BxHxD, mm) 397,4 x 366,5 x 212,4
Gewicht (kg) 6.2
VESA bevestiging mogelijk VESA 100
Garantie Benelux 3jr on-site
Verkrijgbaar in zwart ja
Megapixels 1.3

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 07:01:
Ik heb op de veilingsite van Mycom voor 600 euro (redelijk koopje, PW laagste prijs is 830) een Iiyama AS4332UTD kunnen kopen, maar heeft iemand ervaring met dit beeldscherm (hij moet namelijk nog langsgebracht worden)

SPECS:
Modelnaam AS4332UTD(BK)
Diagonaal (inch) 17
Reactietijd Op / Neer 25
Type TFT PVA
Helderheid (cd/m2) 250
'On Screen' Menu Ja
USB-hub 1 up - 4 down
Stroombesparing Ja
Stroomverbruik (W) 60
Gewicht (kg) 6.2
Verkrijgbaar in zwart ja
Megapixels 1.3
Dat schijnt altijd nog een perfect beeldscherm te zijn... en ziet er ook nog heeel mooi uit! ;) . Op tomshardware is hij ook goed uit de test gekomen en helemaal voor maar 600 euro denk ik dat je een super mooi scherm hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Review bij Tom ging over de as4332ut (dus zonder d), moet het verschil nog achterhalen. Maar denk ook dat ik mazzel heb.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rick2001 schreef op 06 May 2003 @ 00:01:
Dan is er absoluut iets mis met jouw ogen hoor. :+
Ik heb de duurste monitoren gehad die er zijn van oa. EIZO, maar geen enkele CRT monitor kan op tegen de scherpte van een goede TFT monitor. (Of de TFT moet niet goed ingestelt staan.)
Let wel, ik heb hem analoog aangesloten op een Gf2Ti, en daarna de auto adjust button aangetikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou hier mijn ervaring met mijn nieuwe shermpje.
Ik heb dus een AG Neovo f-17 aan mijn Radeon 9800PRO hangen en ben er zeer tevreden over.
Het scherm was de goedkoopste die ik krijgen kon maar na vergelijken met oa. samsung,lite-on en philips e.v.a. was het zeer duidelijk dat de Neovo toch het beste beeld gaf ! Heb hem nu getest met tientallen games en ook het hierboven genoemde tooltje. Het scherm vertoont geen ghosting beeldkwaliteit is in alle opzichten geweldig en het is ook nog eens het goedkoopste scherm . Ik kan niet anders zeggen dan dat het zeker voor dat geld een geweldig scherm is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

De opvolger van de 191-T komt er idd aan, de 192-B als ik het goed heb.
Ik heb hem op de ICT beurs in de Rai even mogen bezichtigen.
Hij heeft het design meegekregen van de 172-T. Wat ik wel vreemd
vond is dat de respons tijd weer 25ms is. Hij moet in Augustus uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de Dell 1800 FP 18" FlatPanel aan een Radeon 9700PRO en het bevalt heel goed. Ik zie geen duidelijk spookeffect, de monitor is erg mooi qua vormgeving (dunne randen, zwart), en alle kabels die je nodig hebt worden erbij geleverd.
De monitor is daarbij ook nog veel scherper vergeleken met erg goede CRT-monitoren van bijvoorbeeld Iiyama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben blij dat ik het "oude" model de 191T heb genomen, vind het zonde dat ze het design van die 172t overnemen. Weg smalle beeldranden, en weg zilver/zwart design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wanneer komt er weer een nieuwe generatie schermen? weet iemand dat? er stond hier op tweakers laast een keer iets over een 12 ms scherm die "in de maak" was, maar die kan ik niet meer vinden vreemd genoeg.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Paradigit gebeld en de AS4314UTG is idd gewoon de goede :) De link die ze aan het scherm gegeven hebben klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 07:01:
Die heb ik en ik kan 'm echt aanraden _/-\o_ Vergeleken met andere TFT's vind ik vooral de kleuren heel erg goed en realistisch.
Ik ben natuurlijk niet echt objectief maar voor mijn idee is het de beste TFT die ik ken. Ik heb overigens de laatste paar jaar alleen maar Compaq en Eizo TFT's gezien dus heel veel vergelijkingsmateriaal heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 12:25:
Het scherm was de goedkoopste die ik krijgen kon maar na vergelijken met oa. samsung,lite-on en philips e.v.a. was het zeer duidelijk dat de Neovo toch het beste beeld gaf !
Dat geloof ik simpelweg niet. Ik geloof graag dat het een prima scherm is wat prijs/prestatie verhouding betreft, maar het beste beeld? Lijkt me stug. Bovendien heb je het getest met 'tientallen games'? Wie heeft er nou 20 of 30 spellen op z'n pc staan?! Volgens mij overdrijf je lichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben enkele tools tegengekomen om een TFT scherm te testen maar ik zoek er eigenlijk eentje waarmee ik de refresh van de monitor ms (r+f) kan checken. Iemand een goede tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
Paradigit is mooie winkel, had er net naar gebeld.
Is de nieuwe AS4314UTG (met G).
Voor €499 heb je pixelgarantie erbij, wanneer je thuiskomt en 1 dode pixel ontdekt kan je die beelscherm omruilen voor een nieuwe bij paradigit. Echt mooie service en goedkoop!.
Bij computerland moet je 25 euro bijbetalen voor die pixelgarantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga denk ik de zwarte Ilyama AS4314UTG bij Paradigit kopen. Ik woon in de buurt van Den Bosch (niet zo ver van Eindhoven) dus ik ga er zelf langs :) Kan ik meteen het scherm controleren op dode pixels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

versturen ze bij paradigit naar belgie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou ik niet weten kan je het beste effe bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 22:40
Verwijderd schreef op 05 mei 2003 @ 23:56:
Door die dunne rand vinden veel mensen hem klein ogen, tot ze vergelijken met een 17" CRT (16" effectief). Komt vooral door die dunne rand.

Lees hier zonet dat de opvolger met een brede rand gaat zijn. Vind ik persoonlijk wel jammer, want die dunne rand is echt wel een pluspunt van de slimline serie. Aan zo'n brede rand heb je volgens mij niets.. Wie plakt er nu bvb post-it's op een Samsung scherm?? Heiligschennis :)

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen, ik zit er nu voor het eerst wat langer achter dan 5 min. (had helaas bezoek op de dag dat mijn tft kwam... blech :r :) en ik merk dat je echt wel anders kijkt naar letters. Dat kan door de extra scherpte komen, waar ik in eerste instantie niet echt iets van zie tov een crt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RelaXXinG schreef op 28 April 2003 @ 12:09:
hoe is de Iiyama Prolite E430S ???

dat is namelijk ook een best mooi scherm. zowel in wit als in zwart verkrijgbaar.
Ik heb de E430S-B sinds een paar weken en het is echt een top-scherm! Hele diepe kleuren (waarschijnlijk door sRGB-techniek van Iiyama), erg scherp en ziet er ook nog eens zeer goed uit met smalle randen van 1,4 cm!
Geen dode pixels :) en geen ghosting, desondanks 25ms. Mocht hem bij Mycom eerst bekijken/testen voor de aanschaf -> top service!
Ik ging trouwens voor de AS4314UT(G) maar in de winkel vielen direct de mooiere kleuren van de E430S op! Mijn advies: ga zelf in de winkel kijken en vergelijken, kan erg verhelderend zijn... B)
Verwijderd schreef op 28 april 2003 @ 23:12:
Ik heb sinds vandaag de Iiyama E430S-B. Prachtig scherm om te zien, toch is er een probleem. De functie om de brightness in te stellen werkt niet!! Nu is het dus net alsof je in een lamp kijkt. Weet iemand of dit een productiefout is of dat het aan de drivers van m'n videokaart ligt (ati radoen 9700pro)?

Alvast bedankt!
Mocht je het nog niet gevonden hebben: in menu 2 ga je naar het "blaadje" zijnde de instellingen voor de Economy mode. Als je deze op OFF zet, kun je wel de brightness instellen, anders niet. Je moet het maar weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De iiyama AS4332UTD maakt gebruik van een PVA tft scherm ipv het veel gebruikte Twisted Nematic (TN) heeft iemand hier meer info over misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb diverse games geinstalleerd heb zowiezo oa.

Commanche 4
Insane offroad racing
Half-life
Sof2
gta2
gta3
nfshp2
unreal tournament
return to castle wolfenstein
ut2k3
rct2

en nog enkele ander het moest trouwens wel zijn een tiental games.
Verder is er wel onlangs van de f-17 een nieuwe rivisie verschenen met veel beter specs als de vorige. en dit is er zo een. er zijn dus ook oudere f-17 schermen die minder zijn als deze .
TripleM schreef op 06 May 2003 @ 17:17:
[...]

Dat geloof ik simpelweg niet. Ik geloof graag dat het een prima scherm is wat prijs/prestatie verhouding betreft, maar het beste beeld? Lijkt me stug. Bovendien heb je het getest met 'tientallen games'? Wie heeft er nou 20 of 30 spellen op z'n pc staan?! Volgens mij overdrijf je lichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiburg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-01-2022
Heeft er iemand al ervaring met de nieuwe 19 inch van Eizo, de 767 ?
Valt qua prijs erg mee, rond de 1100 euro.
Zie: pricewatch: Eizo FlexScan L767 (19", 25ms, D-sub/DVI-D, Zwart)

Ik heb nu zelf de 565 in het zwart en ben hier erg tevreden over, alleen lijkt me een groter scherm net even iets idealer, vooral met een resolutie van 1280 * 1024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik ook wel benieuwt naaar :P...
Heb nog steeds mijn budget op 1200 euro staan duss...
en heb nog niet een keuze gemaakt

FF specs opgezocht!!!

BIJZONDERE, Dit scherm is algekeurd met het CE, TÜV GS, TÜV Ergonomie geprüft, ISO 13406-2, TCO03 mert... Hij blijft in de pixel fout range van 2 hange (das wel netjes voor een 19ich lcd) maar heeft 10-bit kleuren weergave inplaats van 8bit... ik zoek in google naar een linkie

hierro de specs

EIZO FlexScan L767

Diagonale:
48 cm (19 Zoll) TFT LCD

Gehäusefarben:
Schwarz oder Grau

Sichtbare Bildgröße:
376 mm (Breite) x 301 mm (Höhe)

Sichtbare Diagonale:
480 mm

deale u. empf. Auflösung:
1280 Punkte x 1024 Zeilen

Punktabstand:
0,294 mm x 0,294 mm

Darstellbare Farben:
16,7 Millionen

Max. Helligkeit:
250 cd/qm

Max. Kontrast:
500:1

Max. Blickwinkel:
Horizontal: 170°; Vertikal: 170°

Reaktionszeit, rise/fall:
15/10 ms

Kontrastverstärkung:
Text, Picture, Movie, sRGB, Custom

Features:
Automatische Bildgröße und -position, On-Screen Display, PowerManager durch VESA DPMS, Plug & Play nach VESA DDC1/2B, Lautsprecher integriert, Netzteil integriert

Einstellmöglichkeiten:
Helligkeit, Clock, Phase, Bildposition, Auflösung, Gamma, Farbsättigung für RGB und CMY, Farbton, OSD-Sprache (Deutsch, Englisch, Französisch, Spanisch, Italienisch), Interpolation

Auflösungen:
1280 x 1024 Vollbild, 1024 x 768 vergrößert, 800 x 600 vergrößert, 720 x 400 vergrößert, 640 x 480 vergrößert

Horizontalfrequenz:
24,8 - 80 kHz (Digital: 31 - 64 kHz)

Vertikalfrequenz:
50 - 75 Hz (Digital: 59 - 61 Hz)

Videobandbreite:
135 MHz (Digital: 108 MHz)

Grafiksignale:
RGB Analog, DVI (TMDS)

Signaleingänge:
DSub mini 15 pol, DVI-D 24 pol

Plug & Play:
VESA DDC 2B

Power Management:
VESA DPMS, DVI-DMPM

Max. Leistungsaufnahme:
Max. 45 Watt Leistungsaufnahme, 2 Watt Leistungsaufnahme im Off-Modus, < 0,1 Watt bei Netzschalter AUS

Abmessung (BxHxT):
415 mm x 406 bis 456 mm x 216 mm

Gewicht:
6,6 kg, bzw. 5,1 kg (ohne Standfuß)

Neigbarkeit:
30° nach oben, 5° nach unten

Höhenverstellbarkeit:
50 mm

Prüfzeichen:
CE, TÜV GS, TÜV Ergonomie geprüft, ISO 13406-2, TCO03 (bei grauem Gehäuse)

Lautsprecher, rechts/links:
1/1 Watt

Audio-Eingang:
3,5 mm Stereo-Klinkenstecker

Audio-Ausgang:
3,5 mm Stereo-Klinkenstecker (für Kopfhörer)

Befestigungsmöglichkeit:
VESA 100 X 100 mm

Zubehör:
Handbuch in Deutsch, Englisch und Französisch, LCD Utility CDROM, ScreenManagerPro-Software Netz-, Audio-, USB- und Signalkabel (analog)

Service:
3 Jahre Vor-Ort-Austauschservice

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 19:58:
[...]

Ik heb de E430S-B sinds een paar weken en het is echt een top-scherm! Hele diepe kleuren (waarschijnlijk door sRGB-techniek van Iiyama), erg scherp en ziet er ook nog eens zeer goed uit met smalle randen van 1,4 cm!
Geen dode pixels :) en geen ghosting, desondanks 25ms. Mocht hem bij Mycom eerst bekijken/testen voor de aanschaf -> top service!
Ik ging trouwens voor de AS4314UT(G) maar in de winkel vielen direct de mooiere kleuren van de E430S op! Mijn advies: ga zelf in de winkel kijken en vergelijken, kan erg verhelderend zijn... B)

[...]

Mocht je het nog niet gevonden hebben: in menu 2 ga je naar het "blaadje" zijnde de instellingen voor de Economy mode. Als je deze op OFF zet, kun je wel de brightness instellen, anders niet. Je moet het maar weten...
Klopt, want in de economy stand kan je gewoon niet voor de brightness kiezen. Bij mij stond ie niet op de economy stand en desondanks had de brightness van 0-100 geen enkel effect. Ik heb inmiddels een nieuw scherm.

De brightness werkt nu goed maar ik blijf het een bagger scherm vinden. Ik dacht altijd dat een LCD rustig voor je ogen was. Nou deze iiyama E430S is alles behalve rustig! Na een half uur in dat licht te hebben gekeken zie ik de rest van de dag sterretjes. 8)7 En een witte achtergrond krijg ik niet 'stil'. Misschien ligt het aan de drivers van m'n ATI Radeon 9700pro videokaart (wxp-w2k-radeon-7-84-030228a1-008040c-efg). Op 70 ipv 60 herz haalt ook niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft het niks te maken met dat ATI kaartjes niet goed over weg kon met plug&play (bios) van LCD monitoren die op de Dvi aangesloten waren.
Waardoor het beeldscherm niet goed herkend werdt en niet goed "auto" ingesteld werden...
Ik zoek (alweer) naar het linkje..

EDIT/
Het kan ook zijn dat je gewoon CRT verslaafde bent :P
EDIT/

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.acer.nl/vi/pag...3,,,0,0,3,,1961559407.htm

Wat vinden jullie van dat schermpje ? En de EIZO die ik hier in dit topic heb gelezen, is dat wat ?

Liefst 19" met digital ingang, gelijk goed doen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Die Acers lijken erg veel op de Hitachi's qua bouw.
Zal me niks verbazen als het gewoon een Hitachi is.

[ Voor 5% gewijzigd door Redje op 07-05-2003 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor 641 euro is het een mooi schermpje, of is het inmiddels een oud model ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 mei 2003 @ 07:01:

SPECS:
Modelnaam AS4332UTD(BK)
Diagonaal (inch) 17
Reactietijd Op / Neer 25
Type TFT PVA
Helderheid (cd/m2) 250
'On Screen' Menu Ja
USB-hub 1 up - 4 down
Stroombesparing Ja
Stroomverbruik (W) 60
Gewicht (kg) 6.2
Verkrijgbaar in zwart ja
Megapixels 1.3
Heb hem net aangesloten....fantastisch beeld, geen dode pixels en ghosting lijkt ook niet te bestaan op dit scherm! En dat voor 619 euro.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 14:27:
http://www.acer.nl/vi/pag...3,,,0,0,3,,1961559407.htm

Wat vinden jullie van dat schermpje ? En de EIZO die ik hier in dit topic heb gelezen, is dat wat ?

Liefst 19" met digital ingang, gelijk goed doen dus :)
deze wil ik ook kopen ,maar eigenlijk zou hem ff willen testen ,bij computerpirates ofzo.
heeft iemand ervaring met acer schermpjes :?
hier zijn de specifications

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil weten hoe die ACER AL922 draait als je Generals of NFS of FIFA speelt. Is ie dan nog steeds okidoki ? Computerpirates voor 627 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweet
  • Laatst online: 08-12-2022

Sweet

En ik sluit me hierbij aan. De Acer AL922 heeft ook mijn interesse.

Maar ik doe helemaal niets voordat ieman die er wat verstand van heeft hier z'n ervaringen post. De opgegeven reactietijd van fabrikanten is ronduit onbetrouwbaar bijvoorbeeld. In de praktijk kan het heel anders uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 15:34
AL922 - 19"
Hiervan zou ik ook héél graag te weten willen komen hoe het zit met de kleuren. Is het net zo 'erg' als met de NEC 17" waarbij zwart de textures in games niet meer goed laat overkomen?

Eerder werd het volgende al vermeld in dit topic:

Deze scherm is lekker stabiel. Kleuren zien er volgens mij goed uit (heb er tijdelijk nog mijn oude 15" Philips Brilliance CRT naast staan). De default resolutie ziet er het beste uit, maar 1024x768 doet het naar mijn mening wel aardig. Heb nog niet heel veel gegamed de laatste paar dagen, maar wel wat films gekeken, en dat zag er gewoon perfect uit. Tijdens het gamen en film kijken heb ik niet gemerkt dat ghosting optrad, dus als het optreed zal het wel weinig zijn.

Als je deze monitor met een 15" CRT gaat vergelijken.. vind je het dan gek dat hij er veel beter uit ziet op bijna alle fronten!
Tevens graag wat meer 'ghosting' experience... is dit op te merken bij dit type?

Het lijkt mij relaxed om 150 euro meer uit te geven, voor 2 inch meer. Is het wat fijner om films te kijken :) (En dan misschien nog 2 naast elkaar in de toekomst:))

Edit: Nog een vraagje... Met hoeveel inch komt deze 19" overeen met een CRT ? 20,5 ?

[ Voor 7% gewijzigd door Sluuut op 07-05-2003 20:39 ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 19:44:
Ik moet zeggen, ik zit er nu voor het eerst wat langer achter dan 5 min. (had helaas bezoek op de dag dat mijn tft kwam... blech :r :) en ik merk dat je echt wel anders kijkt naar letters. Dat kan door de extra scherpte komen, waar ik in eerste instantie niet echt iets van zie tov een crt.
ClearType maakt letter meestal een stuk prettiger te lezen op een TFT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Heb nu ook ClearType aanstaan, maar als ik er lang naar kijk denk ik damn wat onscherp.
Stel ik hem dan weer op standard dan is het van damn de letters branden zowat op je netvlies :)

TFT kijkt echt totaal anders dan een CRT, ook de velheid is heel anders.
M'n Hitachi is default zo vel dat ik in m'n nest nog het scherm voor me zag :)
De brightness staat nu op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluuut schreef op 07 mei 2003 @ 20:23:
AL922 - 19"
Hiervan zou ik ook héél graag te weten willen komen hoe het zit met de kleuren. Is het net zo 'erg' als met de NEC 17" waarbij zwart de textures in games niet meer goed laat overkomen?

Eerder werd het volgende al vermeld in dit topic:

Deze scherm is lekker stabiel. Kleuren zien er volgens mij goed uit (heb er tijdelijk nog mijn oude 15" Philips Brilliance CRT naast staan). De default resolutie ziet er het beste uit, maar 1024x768 doet het naar mijn mening wel aardig. Heb nog niet heel veel gegamed de laatste paar dagen, maar wel wat films gekeken, en dat zag er gewoon perfect uit. Tijdens het gamen en film kijken heb ik niet gemerkt dat ghosting optrad, dus als het optreed zal het wel weinig zijn.

Als je deze monitor met een 15" CRT gaat vergelijken.. vind je het dan gek dat hij er veel beter uit ziet op bijna alle fronten!
Tevens graag wat meer 'ghosting' experience... is dit op te merken bij dit type?

Het lijkt mij relaxed om 150 euro meer uit te geven, voor 2 inch meer. Is het wat fijner om films te kijken :) (En dan misschien nog 2 naast elkaar in de toekomst:))

Edit: Nog een vraagje... Met hoeveel inch komt deze 19" overeen met een CRT ? 20,5 ?
Ik heb de Acer AL922 en hij draait als een zonnetje. De behuizing is lekker strak, hij staat erg stabiel en voldoet aan de TCO99 norm. Alles is eenvoudig in te stellen. De acer komt ongeveer overeen met een 21 inch CRT. Zoals ik al eerder heb gepost valt er van ghosting niets te merken. Spellen die ik draai op mn 21 inch DELL draaien exact hetzelfde. 25ms is in principe ruim voldoende om films/ games te kijken/ spelen.
Verder is het waard om te vermelden dat de kleurechtheid/ verzadiging prima is. kleurverdeling is egaal over het gehele scherm en zwart is ook echt zwart. Hij komt prima door alle test tools heen die ik heb laten draaien. Advies is dat je m wel ff in de winkel bekijkt voordat je hem koopt. Mijn exemplaar had geen enkele dode pixel. Ben er ZEER tevreden mee. Wil je nog meer info dan hoor ik t wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-08 10:53
Redje schreef op 07 mei 2003 @ 20:46:
Heb nu ook ClearType aanstaan, maar als ik er lang naar kijk denk ik damn wat onscherp.
Stel ik hem dan weer op standard dan is het van damn de letters branden zowat op je netvlies :)

TFT kijkt echt totaal anders dan een CRT, ook de velheid is heel anders.
M'n Hitachi is default zo vel dat ik in m'n nest nog het scherm voor me zag :)
De brightness staat nu op 0.
je moet er gewoon ff aan wennen.
Duurde bij mij ook ongeveer een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 mei 2003 @ 21:09:
[...]

Ik heb de Acer AL922 en hij draait als een zonnetje. De behuizing is lekker strak, hij staat erg stabiel en voldoet aan de TCO99 norm. Alles is eenvoudig in te stellen. De acer komt ongeveer overeen met een 21 inch CRT. Zoals ik al eerder heb gepost valt er van ghosting niets te merken. Spellen die ik draai op mn 21 inch DELL draaien exact hetzelfde. 25ms is in principe ruim voldoende om films/ games te kijken/ spelen.
Verder is het waard om te vermelden dat de kleurechtheid/ verzadiging prima is. kleurverdeling is egaal over het gehele scherm en zwart is ook echt zwart. Hij komt prima door alle test tools heen die ik heb laten draaien. Advies is dat je m wel ff in de winkel bekijkt voordat je hem koopt. Mijn exemplaar had geen enkele dode pixel. Ben er ZEER tevreden mee. Wil je nog meer info dan hoor ik t wel :)
bedankt voor je beriggie, nu weet ik zeker dat ik hem ook wil :) had alleen op computerpirates wat probs om in te loggen... maar ik moet nog ff bedenken wat ik eerst wil kopen, een boot of die acer :)

thanks anyway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 21:36:
[...]

bedankt voor je beriggie, nu weet ik zeker dat ik hem ook wil :) had alleen op computerpirates wat probs om in te loggen... maar ik moet nog ff bedenken wat ik eerst wil kopen, een boot of die acer :)

thanks anyway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 21:36:
[...]

thanks anyway
Graag gedaan :*) Nogmaals mijn vraag: is er misschien iemand die een tool kent waarmee je precies de response tijd van een tft scherm kunt meten? :P
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.