TFT/Gamen - the final episode part 4.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.889 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tubby
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:55

Tubby

or not to be

Verwijderd schreef op 23 april 2003 @ 19:31:
[...]

OMG je vuile was hangt boven je PC stuff !

freak :)

wel een strak scherm BTW :)
Kwestie van prioriteiten stellen ;)

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie heeft hier de "benq fp767" wel eens gezien/gebruikt die lijkt me ook wel goed,

16 ms respons en maar 450 euro ofzow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:10

Maximus

There is no substitute

welke tft is nu het beste voor gamen?

*ik had de vraag al eerder gesteld maar kreeg geen antwoord

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Topicstarter
M@ximuS schreef op 24 april 2003 @ 18:59:
welke tft is nu het beste voor gamen?

*ik had de vraag al eerder gesteld maar kreeg geen antwoord
Lees het topic door :Z

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 20:10

Maximus

There is no substitute

had ik al gepost :) dat ik dat dus gedaan heb :)

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VetCool
  • Laatst online: 02-10 23:05
Ik heb veel gelezen over TFT's maar heb nog niemand gezien met de IIyama 19" AS4821DT(BK). Ik ben van plan om hem aan te schaffen. Ik vind het design mooi en hij heeft 25ms response time. Kan iemand me iets vertellen over deze TFT en Unreal Tourmament of UT2K3?
Heb ik hierbij last van ghosting of is dit gewoon een goede TFT?

oi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Analoog of DVI? Ik ben met een analoge kabel begonnen (die zat bij m'n Acer 732) en later een DVI kabel gekocht. Ik heb wat problemen door de kwaliteit van de kabel (knipperende pixels in bepaalde delen van het beeld) maar voor de rest is het een grote stap voorwaards. Het beeld is gewoon scherper, en wel een heel stuk. Wat vage instellingen (phase) verdwijnen, maar brightness/contrast/kleurvoorkeuren en de afzonderlijke RGB instellingen blijven gewoon. Ook heb ik het idee dat het beeld weer iets helderder is. Als ik een goede DVI kabel gevonden heb gooi ik gelijk de analoge ver weg het raam uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Topicstarter
M@ximuS schreef op 24 april 2003 @ 19:02:
Dan weet je dat dan toch ook :?

Ik heb zelf deel 3 en 4 doorgelezen en weet nu echt wel welke monitoren het beste zijn. Als je een beetje had gelezen wist je dat je moet zoeken naar de 16 Ms schermen met een Autronics (oid) scherm erin. O.a. de Acer al 732 , Hitachi CMXL174 (oid) etc etc....

maar , graag gedaan hoor ;) :>

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er een tijdje helemaal uit met de kennis over het beste TFT scherm, maar aangezien mijn monitor was overleden (nog steeds :P) sta ik op het punt de 191T van Samsung te bestellen. Zijn er in de tussentijd nog betere monitoren op de markt gekomen? Mijn keuze voor de Samsung was voornamelijk de beeldkwaliteit en het nette design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 april 2003 @ 21:44:
Ik ben er een tijdje helemaal uit met de kennis over het beste TFT scherm, maar aangezien mijn monitor was overleden (nog steeds :P) sta ik op het punt de 191T van Samsung te bestellen. Zijn er in de tussentijd nog betere monitoren op de markt gekomen? Mijn keuze voor de Samsung was voornamelijk de beeldkwaliteit en het nette design.
Ik denk niet dat je zoveel verkeerd kan doen met de aankoop van die monitor. Er zijn nog amper snellere 19 " Tft's , en kwa design kan er al helemaal amper iemand aan het design van samsung tippen...

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:09

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 21:44:
Ik heb 5 reviews van gelezen, en allemaal waren ze het eens over het algemeen

+ Enorm mooi beeld
+ Mooie tft design

- Duur (moet je dus zelf weten :P )
- Niet geschikt voor games ( en das jammer, al denk ik toch dat het per persoon verschilt )
M@ximuS schreef op 24 April 2003 @ 19:02:
Als jij ALLES hebt gelezen, dan weet je dat best, want er is genoeg over gesproken en ervaringen te vinden. Kortom, OF je hebt niet gelezen, OF je bent lui ;) Allebei betekent 1 ding, LEZEN! :)

[ Voor 21% gewijzigd door We Are Borg op 24-04-2003 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door het grote enthousiasme van iedereen hier, ben ik eens gaan denken, en heb uiteindelijk ook maar een LCD besteld... Het is geworden de NEC 1701-BK. Mijn vrouw stemde maar al te graag in om mijn verkleurd beige 17inch CRT bakbeest het raam uit te gooien, en stelde zelfs voor om twee LCDs te kopen :p . Zuinige hollander die ik ben, heb ik besloten om er nu 1 te nemen, en als de prijs flink is gezakt koop ik er nog een, en dan weer een of 2 jaar later plop ik er lekker een 25" breedbeeld tussen, geeft een leuk effect met flightsims en FPS :o zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het topic gedeeltelijk te hebben doorgenomen ben ik nog steeds een beetje aan het twijfelen..

iedereen is weg van de ADi en hitachi, maar vooral de ACER 732.

Prijstechnisch zijn volgens mij op dit moment de

iijama 4314UT 429,- (20ms)
NEC 1701 499,- (16(ms))

eveneens net zo interessant als de Toppertjes uit dit draadje.
Maar daar lees ik maar weinig over.

Overiges zie ik ook de ACER 922 (19''TFT) (25ms). Heeft iemand daar al ervaring mee??

Ik heb nu een 20'' HP (OEM sony) scherm en wil een TFT. Ik speel wel gamepjes maar gaat vooral om lekker groot scherm.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2003 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 april 2003 @ 08:57:
Na het topic gedeeltelijk te hebben doorgenomen ben ik nog steeds een beetje aan het twijfelen..

iedereen is weg van de ADi en hitachi, maar vooral de ACER 732.

Prijstechnisch zijn volgens mij op dit moment de

iijama 4314UT 429,- (20ms)
NEC 1701 499,- (16(ms))

eveneens net zo interessant als de Toppertjes uit dit draadje.
Maar daar lees ik maar weinig over.

Overiges zie ik ook de ACER 922 (19''TFT) (25ms). Heeft iemand daar al ervaring mee??

Ik heb nu een 20'' HP (OEM sony) scherm en wil een TFT. Ik speel wel gamepjes maar gaat vooral om lekker groot scherm.
In principe maakt 19" tegenover 17" niet uit omdat de native resolutie hetzelfde is. Maar als je toch graag een groot scherm wilt :)... Maar van 18"+ schermpjes zijn de resp. time nogal hoog.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand ervaring met de nieuwe Iiyama E430S 17"??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat 25 ms reactietijd ook nog wel goed te doen is. Maar de 17'' hebben op dit moment wel een aantrekkelijkere prijs. Ik ga nog maar eens een keertje naar de winkel om de schermpies zelf te bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morbid2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 08:53
Ik hoor wel vaker dat de Samsung 191T niet geschikt is voor games. Maar na het spelen van BF 1942, UT2003, UT2, Splintercell, Vietcong etc. hoor je mij niet klagen. Jaja, natuurlijk is er een kleine vorm van ghosting, maar na paar uurtjes spelen valt t al niet eens meer op. Dus ik ben in ieder geval erg tevreden met dit "kleine" :9~ wondertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de Samsung 191N en ben er erg blij mee. In het begin zal ik wel iets van de ghosting (ik had een Philips 201P (21"). nu valt het helemaal niet meer op, alleen als er een object (bijvoorbeeld tegenstander) recht voor mijn neus staat.

Er zit geen dvi op, alleen normaal vga. Ik zou dus niet kunnen zeggen of dvi beter is. Ik speel veel UT, Wolfenstein, BF1942. Mijn systeem is een XP2400 met 756mb DDR ram en de videokaart is een Ati Radeon 8500 (de eerste!!!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij's binnen! NEC 1701-BK. Prachtig scherm, degelijk gebouwd. Hij is erg sober maar die stijl bevalt me wel. Hij was binnen no-time ingesteld. Helaas 1 dooie pixel rechts boven in de hoek, maar stoort niet, ik zag'm pas toen ik de monitortest heb gedraaid. Na veel instellingen te hebben uitgeprobeerd, kwam ik tot de conclusie dat de standaard kleurinstellingen het mooiste zijn. Toch zijn de kleuren duidelijk minder goed verdeeld dan op een goede CRT (had een CTX 17" Trinitron), NFS5 bijv ziet er flets uit. De donkere plekken zijn echt te donker, waardoor je bijv in films en op fotos de details niet meer kunt zien. Dit is niet te verhelpen met de contrast/ brightness instellingen. In games is er nauwelijks remanence te bespeuren, verschillende FPS etc uitgeprobeerd, Wat betreft de helderheid en het contrast, wat een verschil zeg! Ik wil ik nooit meer een CRT. Het scherm is heel helder en tekst bijv is heel scherp. Ik kan me niet voorstellen dat het met een DVI aansluiting er beter uit zou kunnen zien...

Positief: Helderheid, contrast, response tijd, design, kwaliteit behuizing
Negatief: Kleur verdeling, donkere plekken, on screen menu is niet intuitief, ...oh ja, die dooie pixel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

En hier nog weer eens een review over de Hitachi (cml174sxw)... uiteraard erg lovend! :Y) ;)

http://www.digit-life.com...achi-cml174sxw/index.html

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_BingO
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 11:54
Ik heb net de tft 17" adi 715 binnen! Echt koel issie :D

--hier stond een stomme vraag, maar het is al klaar ;) --

[ Voor 81% gewijzigd door El_BingO op 25-04-2003 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Laatst online: 25-09 16:02
El_BingO schreef op 25 April 2003 @ 19:08:
Ik heb net de tft 17" adi 715 binnen! Echt koel issie :D

--hier stond een stomme vraag, maar het is al klaar ;) --
Pics :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben sterk aan het twijfelen tss de samsung 172T en één van die 2 sony's (X72 & S71R) .
die S71R van sony heeft ook 16ms, terwijl de 2 andere 20-25 hebben, deze heeft dan wel als nadeel geen DVI te hebben.
kan iemand me één van deze 3 aanraden boven de andere 2?

en zijn er tft's die beter zijn als deze om op te gamen?
niet die hitachi, die vertoont duidelijk minder detail in games.

ook leuk is dat je die samsung aan de muur kunt hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb net maar 'even' de iijima gehaald. Moet zeggen een hele vooruitgang tov mijn CRT.
Mag hem nog een paar daagjes testen. Kijken of tie bevalt..... :).
Maar dat zal wel gezien de meeste reacties hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang twijfelen heb ik nu toch maar de knoop doorgehakt en de ADI 715 besteld. Weet iemand toevallig of de DVI-kabel functioneert in combinatie met een Radeon videokaart ? Volgens mij heb ik ergens eens gelezen dat deze twee niet samengaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 April 2003 @ 21:06:
Kheb net maar 'even' de iijima gehaald. Moet zeggen een hele vooruitgang tov mijn CRT.
Mag hem nog een paar daagjes testen. Kijken of tie bevalt..... :).
Maar dat zal wel gezien de meeste reacties hier.
Welke iiyama heb je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweet
  • Laatst online: 08-12-2022

Sweet

Omdat ik geinteresseerd ben in een "17 lcd monitor hou ik de reacties hier en in bladen over dergelijke monitoren goed in de gaten.

Zo heb ik gisteren Computer Totaal gekocht met daarin een test van 11 "17 lcd monitoren. De testwinnaar, de Eizo Flexscan L557 was een wat vreemde keuze/monitor. Zo was het een voorseriemodel met een Samsung beeldscherm. Uit de testresultaten bleek dat de reactiesnelheid een specatuculaire 15 ms bedroeg. Op de websites van Samsung en Eizo komen echter helemaal geen monitoren met een reactiesnelheid sneller dan 25 ms voor. Sterker nog, op de Nederlandse site van Eizo was het model L557 nog niet eens te vinden.

Wat moet je hier nu mee aan? Welke Samsung "17 heeft dan een gelijkwaardig scherm. Kloppen de meetgegevens niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sweet schreef op 27 April 2003 @ 11:34:
Omdat ik geinteresseerd ben in een "17 lcd monitor hou ik de reacties hier en in bladen over dergelijke monitoren goed in de gaten.

Zo heb ik gisteren Computer Totaal gekocht met daarin een test van 11 "17 lcd monitoren. De testwinnaar, de Eizo Flexscan L557 was een wat vreemde keuze/monitor. Zo was het een voorseriemodel met een Samsung beeldscherm. Uit de testresultaten bleek dat de reactiesnelheid een specatuculaire 15 ms bedroeg. Op de websites van Samsung en Eizo komen echter helemaal geen monitoren met een reactiesnelheid sneller dan 25 ms voor. Sterker nog, op de Nederlandse site van Eizo was het model L557 nog niet eens te vinden.

Wat moet je hier nu mee aan? Welke Samsung "17 heeft dan een gelijkwaardig scherm. Kloppen de meetgegevens niet?
Is die nieuwe Iiyama E430-S ook getest??

En welke lcd's kwamen ook goed uit de bus op die Eizo na die nergens te koop is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweet

Sweet

Ja, de Iiyama is ook getest. Kwam er als 4e uit.

Volgorde top 3:

1. De Eizo
2. Sony SDM-X72
3. LG 1710S

Op de 7e plaats pas de eerste Samsung. De 171S

Ik zie door de bomen het bos even niet meer. Misschien gebruikt Eizo wel een Samsung scherm dat Samsung zelf nog niet in het productpalet heeft opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch maar gegaan voor de 191T ipv 191N. Heb geen zin om voor 800 euro de boot in te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sweet schreef op 27 April 2003 @ 13:03:
Ja, de Iiyama is ook getest. Kwam er als 4e uit.

Volgorde top 3:

1. De Eizo
2. Sony SDM-X72
3. LG 1710S

Op de 7e plaats pas de eerste Samsung. De 171S

Ik zie door de bomen het bos even niet meer. Misschien gebruikt Eizo wel een Samsung scherm dat Samsung zelf nog niet in het productpalet heeft opgenomen.
Dank u!

Mooi resultaat voor Iiyama en dat voor een scherm van 550 euro. Ok, o.a. de Sony komt er nog beter uit maar die kost ook zo'n 150 euro meer!

Gevonden op de japanse site van Eizo. Kan zo snel niets over de Response time vinden.
http://www.eizo.co.jp/wel...ease/pdf/L767_L557_pr.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 03:31:
[...]

Welke iiyama heb je dan?
De iiyama AS 4314UT. Dat had ik er misschien idd even bij moeten vermelden.
Reactietijd 20ms. Gamen gaat prima. (UT2003) en filmpies kijken ook.

Zat eerst nog even te twijfelen tussen deze en de NEC 1701 maar in de winkel was die wel heel erg donker wat al in dit draadje naar voren is gekomen.

/Toevoeging

Na enige tijd testen heb ik nog wat vragen aan de TFT masters hier....

1) De helderheid van het scherm is linksboven lager dan rechtsonder. Hierdoor is bij lage helderheid linksboven te donker, anders rechtsonder te fel. Het ligt niet aan mijn inkijk hoek. want ik ben op (bijna :)) alle mogelijke manieren voor het scherm gaan zitten.
Ik heb alleen maar een CRT ter vergelijking die dat natuurlijk niet heeft

2) Bij de selftest (alleen power aan en kabel uit de grafische kaart.) krijg je de 3 kleurtjes te zien. Alleen is bij mij alleen de rechterkant verlicht en links niet. Is dat normaal of juist niet?

Overigens 0.0 dode pixels.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2003 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Niet online
Testje: als ik wat tekst in notepad heb staan, en ik ga de grootte van het venster aan passen, of het venster verplaatsen krijg dikkere letters die niet mooi scherp zijn tijdens de beweging.

Is dit toch trailing/ghosting? (ik heb een Hitachi cml174sxw b.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Ff een vraag:

De meeste TFT's hebben zowel DVI als Sub-D, kan je ze beiden tegelijk gebruiken?
Dus 2 pc's op 1 TFT en dan switchen met een button op het frontje of via het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Niet online
Redje schreef op 28 April 2003 @ 09:28:
Ff een vraag:

De meeste TFT's hebben zowel DVI als Sub-D, kan je ze beiden tegelijk gebruiken?
Dus 2 pc's op 1 TFT en dan switchen met een button op het frontje of via het menu.
Ja, dat kan. In dit topic staan wat users die dat ook doen meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cubix schreef op 28 April 2003 @ 09:14:
Testje: als ik wat tekst in notepad heb staan, en ik ga de grootte van het venster aan passen, of het venster verplaatsen krijg dikkere letters die niet mooi scherp zijn tijdens de beweging.

Is dit toch trailing/ghosting? (ik heb een Hitachi cml174sxw b.)
probeer eens je refresh rate aan te passen.
ik had dat ook op 75hz. op 72hz of 60hz niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Cubix schreef op 28 April 2003 @ 09:32:
[...]

Ja, dat kan. In dit topic staan wat users die dat ook doen meen ik.
Dat d8 ik al, alleen in een review vind je dat nooit ;)

Gaat dan ook makkelijk met die Hitachi die jij hebt?
Volgens het manual moet je eerst het menu in... ik wil natuurlijk zo min mogelijk handelingen verrichten / moet makkelijk gaan.

Zit te twijfelen tussen Hitachi en ADI ;)
De ADI heeft een button hiervoor voor op het frontje.

[ Voor 6% gewijzigd door Redje op 28-04-2003 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-10 15:59
hoe is de Iiyama Prolite E430S ???

dat is namelijk ook een best mooi scherm. zowel in wit als in zwart verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 15:05
Bij de computerland zijn deze week deze vier 15" beeldschermen in de aanbieding:

ADI S500
NEC LCD 1501
Iiyama BX3814UT
Neovo F-15

Allen voor € 299,- per stuk.
Als jullie zouden moeten kiezen, welke is dan het best naar jullie idee?

[ Voor 3% gewijzigd door Beatman op 28-04-2003 12:42 ]

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is nou eigenlijk het verschil tussen de nec 1701 en de 1760nx behalve het prijsverschil van 50 euro..

....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEADkIRK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-10 11:57
Wat voor mij nog steeds niet duidelijk is hoe het zit dat die 16ms schermen "slechts" 262.000 kleuren weergeven. Zie je dit nu heel erg? Of is de dithering zo goed dat je er niks van merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:26
Ik heb even een klein overzicht gemaakt met de specificaties van een aantal 17" monitoren die bij mij op de lijst staan om eventueel aangeschaft te worden. Ik denk dat dit voor sommige van jullie ook wel aardig is om te zien. De volgende monitoren zijn erin opgenomen:

Acer AL732
BenQ FP767
Liyama AS4314UT-BK
Nec LCD1760NX-BK
Hitachi CML174B
Sony S71R-B
LG L1710B

Ik heb alleen monitoren opgenomen met een responsetime van >= 20ms en een laagste prijs op T.net van ongeveer 600 euro.

Als ik het lijstje zo bekijk is de BenQ het meeste waard voor zijn geld.

Het xlsje is hier te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 18:07:
wat is nou eigenlijk het verschil tussen de nec 1701 en de 1760nx behalve het prijsverschil van 50 euro..
....
Uit de pdfjes van de site van NEC kan ik alleen de volgende verschillen halen:

Dimensions: 1701 = B 374 | H 383,6 | D 196 mm
Dimensions: 1760 = B 374 | H 343,8 | D 205 mm

En de monitorvoet is wezenlijk anders waarbij ik de voet van de 1701 mooier vind denk ik.
Verder kan ik er ook niks aan ontdekken.

pdfje 1701
pdfje 1760

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bassio schreef op 28 april 2003 @ 21:31:
Ik heb even een klein overzicht gemaakt met de specificaties van een aantal 17" monitoren die bij mij op de lijst staan om eventueel aangeschaft te worden. Ik denk dat dit voor sommige van jullie ook wel aardig is om te zien. De volgende monitoren zijn erin opgenomen:

Acer AL732
BenQ FP767
Liyama AS4314UT-BK
Nec LCD1760NX-BK
Hitachi CML174B
Sony S71R-B
LG L1710B

Ik heb alleen monitoren opgenomen met een responsetime van >= 20ms en een laagste prijs op T.net van ongeveer 600 euro.

Als ik het lijstje zo bekijk is de BenQ het meeste waard voor zijn geld.

Het xlsje is hier te vinden
ik wil die Iiyama kopen, zou deze met zijn 20ms goed zijn om te gamen? vooral battliefield, mohaa, enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, de iiyama is goed om te gamen. Ik heb er nog geen problemen mee ondervonder ivm ghosting.
Ik heb UT2003 gespeeld. Maar ik heb overigens wel iets vreemd, zie een paar post hierboven. Maar daar moet ik nog even over bellen met iiyama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan vergelijken met een crt.
nu de ghosting kan niet 100% weg zijn op je tft scherm, maar is dit merkbaar of niet?
en je zet hem op 60Hz, dit wil zeggen dat je je games niet sneller dan 60fps kan spelen toch?

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
De Liyama is uitstekend om te gamen. Ik ken twee mensen die hem hebben en games zoals UT2003, Unreal Quake e.d. lopen zeer goed. Dus wat mij betreft kan je die gerust aanschaffen voor games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag de Iiyama E430S-B. Prachtig scherm om te zien, toch is er een probleem. De functie om de brightness in te stellen werkt niet!! Nu is het dus net alsof je in een lamp kijkt. Weet iemand of dit een productiefout is of dat het aan de drivers van m'n videokaart ligt (ati radoen 9700pro)?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
Ik heb hier nog een review van een samsung en een nec. De review komt van THG en is hier te vinden. Er staat overigens ook nog een leuk stukje over de liyama:

--------
For games, the conclusion is the same as for the CML174SXW. There is practically no afterglow, but there is even less (which is not to say none) on the Iiyama. In spite of this, the NEC beats the Iiyama because its images are better, much closer to a CRT than on the AS4314UTG.
--------

Dus de liyama is erg goed voor de games maar schiet nog een beetje te kort met de weergave van de kleuren. Het is dus maar net waar je je pc voor gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus die IIyama heeft nog minder afterglow dan die NEC?
indien ja wordt dat mij scherm. kleuren zijn niet ZO belangrijk voor mij.
Ik vin eigenlijk de kleuren van een tft wel aangenaam.

kun je hier nog vlug ff op antwoorden? dan bestel ik hem meteen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dEADkIRK schreef op 28 April 2003 @ 19:13:
Wat voor mij nog steeds niet duidelijk is hoe het zit dat die 16ms schermen "slechts" 262.000 kleuren weergeven. Zie je dit nu heel erg? Of is de dithering zo goed dat je er niks van merkt.
dit is idd ook het punt waarom ik nu nog ff geen tft koop. Maar wat zijn de ervaringen hierover ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, ok..
idreen die nog twijfel heeft over die 16ms tft's van hitachi en NEC bv.

ik lees net op THG deze stukjes tekst.

"recent owners of the AS4314UTG can take heart. Their monitor, announced as having a speed of 20 ms, benefits from a much better realtime response than that of the Hitachi screen. There is zero trailing on the AS4314UTG, and it is quite faint on the CML174SXW"

"As for color rendering in a game situation, Hitachi usually comes out tops, thanks to the brightness, but not always. The brightness has limitations in the extreme shades that are not clearly defined. And it's on this very point that the Iiyama screen excels. As a result, the darkest images as well as the palest ones are more detailed in the Iiyama"

"Compared to the display you get on the Iiyama AS4314UTG, images on the 1760V lack detail in the shady parts (photos, games, test charts)"

"For games, the conclusion is the same as for the CML174SXW. There is practically no afterglow, but there is even less (which is not to say none) on the Iiyama. In spite of this, the NEC beats the Iiyama because its images are better, much closer to a CRT than on the AS4314UTG. "

het gaat hier over de 3 TOP- tft schermen(voor gamers weliswaar)...de hitachi CML174SXW(16ms), de NEC 1760V/NX (16ms) en de Iiyama AS4314UTG (20ms)

maw de keuze voor mij is zeer snel gemaakt.
de IIyama komt als beste voor mij uit al die tests!
omdat hij zelfs nog minder ghosting vertoont als de andere 16ms schermen!
hij vertoont meer detail in textures van games! hij heeft dan wel het nadeel wat donkerder contrast te hebben, maar dit valt zeer zeker grotendeels op te lossen met verschillende instellingen.

THG beweert ook dat de nec een identieke monitor is aan de Hitachi. dus alles wat men zegde over de NEC geld ook voor die Hitachi...behalve dat de NEC geen DVI heeft. iets wat bij de hitachi niet bepaald beter beeld opleverde vormt dit geen probleem.

besluit,
als je details wilt samen met almost zero ghosting/afterglow dan is Iyama de beste keuze.
zoals je ziet in de review vertoonen de andere schermen duidelijk minder detail in textures. dus het is geen leugen dat die 16ms schermen minder kleuren gebruiken.

ik ga morgen even rondbellen en dan die Iiyama bestellen, ik wil hem in het zwart, in het wit is ie niet bepaald mooi :?

ik hoop dat ik hiermee wat mensen heb kunnen helpen met deze kleine "samenvatting" om hun keuze te vinden.

over and out..TheJudge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 22:25:
je kan vergelijken met een crt.
nu de ghosting kan niet 100% weg zijn op je tft scherm, maar is dit merkbaar of niet?
en je zet hem op 60Hz, dit wil zeggen dat je je games niet sneller dan 60fps kan spelen toch?

thx
Idd, met UT heb ik een gemiddelde van 59.92fps :). Speelt perfect _/-\o_

/me heeft een belinea 10 15 55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foutje!

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2003 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 april 2003 @ 13:09:
[...]

Idd, met UT heb ik een gemiddelde van 59.92fps :). Speelt perfect _/-\o_

/me heeft een belinea 10 15 55
ligt eraan heh, of je je framerate synced met je refreshrate van je beeldscherm, dit kun je ook uitzetten en dan kun je zoveel fps halen als je wilt/kunt (ik zeg alleen niet dat dit ten goede komt van de beeldkwaliteit).

(tenminste, zo werkt het bij crt's, neem aan dat dit ook voor tft's geld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nassor
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
Ik heb net bij Dynabyte de Acer AL922 (19" tft scherm) gekocht. Echt super beeld kwaliteit, en werkt ook goed met games/videos.

Specs:

Brightness: 250 cd/m2
Contrast: 500:1
Resolutie: 1280x1024
Color: 16.7M
Response: Tr 15ms, Tf 10ms, Total 25ms
Aansluit.: DVI-D en Analoog RGB D-sub

En dat voor 'maar' 700 euros...

Edit: p.s. ik heb nog niks kunnen merken van ghosting...

[ Voor 12% gewijzigd door nassor op 29-04-2003 19:13 . Reden: update ]

If an experiment works, something has gone wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 april 2003 @ 00:51:
ok, ok..
idreen die nog twijfel heeft over die 16ms tft's van hitachi en NEC bv.

ik lees net op THG deze stukjes tekst.

blablablabla

het gaat hier over de 3 TOP- tft schermen(voor gamers weliswaar)...de hitachi CML174SXW(16ms), de NEC 1760V/NX (16ms) en de Iiyama AS4314UTG (20ms)

maw de keuze voor mij is zeer snel gemaakt.
de IIyama komt als beste voor mij uit al die tests!
omdat hij zelfs nog minder ghosting vertoont als de andere 16ms schermen!
hij vertoont meer detail in textures van games! hij heeft dan wel het nadeel wat donkerder contrast te hebben, maar dit valt zeer zeker grotendeels op te lossen met verschillende instellingen.

THG beweert ook dat de nec een identieke monitor is aan de Hitachi. dus alles wat men zegde over de NEC geld ook voor die Hitachi...behalve dat de NEC geen DVI heeft. iets wat bij de hitachi niet bepaald beter beeld opleverde vormt dit geen probleem.

besluit,
als je details wilt samen met almost zero ghosting/afterglow dan is Iyama de beste keuze.
zoals je ziet in de review vertoonen de andere schermen duidelijk minder detail in textures. dus het is geen leugen dat die 16ms schermen minder kleuren gebruiken.

ik ga morgen even rondbellen en dan die Iiyama bestellen, ik wil hem in het zwart, in het wit is ie niet bepaald mooi :?

ik hoop dat ik hiermee wat mensen heb kunnen helpen met deze kleine "samenvatting" om hun keuze te vinden.

over and out..TheJudge
maar het hitachi/nec scherm zijn weer een stuk beter als je veel games speelt op 1024 x 768, wat ik dus bijv. veel doe aangezien spellen op 1280 x 1024 spelen niet echt soepel gaat.

wie speelt er veel op 1024 x 768 op die iiyama as4314 utG ??

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2003 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vindt details en ghosting een stuk belangrijker.
ik speel toch soepel met een 9700pro, dus ik ga zeker voor die IIyama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 april 2003 @ 20:26:
ik vindt details en ghosting een stuk belangrijker.
ik speel toch soepel met een 9700pro, dus ik ga zeker voor die IIyama
zelfs met jouw systeem zou ik bijv. spellen als splinter cell nog niet op 1280 x 1024
gaan spelen met alle details hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Weet iemand waar je een zwarte SUB-D vga-kabel kan kopen? Ik heb een TFT van LG en die is zwart met zilver en de rest van me pc ook maar ik heb er een witte kabel bijgekregen en dat steekt ZO ONTZETTEND af :( tis me echt een doorn in het oog die witte kabel.

Weet iemand waar je een losse kan krijgen, geen verlengkabel (male-female) maar een non-verlengkabel (male-male) zegmaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de Eizo Flexscan L557 die in de computer totaal goed
staat aangeschreven,ik heb gemailed met eizo,en die vertelde
mij dat die Eizo Flexscan L557,week 21 in de winkels ligt..
ik ben benieuwd. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nassor
Verwijderd schreef op 28 March 2003 @ 17:02:
ey ik ga maandag de Nec 15¨ kopen bij www.computer-land.nl

hij heeft 30ms is dit voldoende voor een potje UT 2003 of counter strike ?
Bedenk je wel voor je een lcd bij computerland koopt...

Ik zou het niet van computerland kopen... ik was daar vanmiddag geweest, en het blijkt dat zij zich helemaal niks aanstellen van de 0-2 dooie pixel garantie... wat hun betreft mag je de fabriek bellen als er iets mis is met je splinter nieuwe lcd scherm... Testen willen ze ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares408
  • Niet online
nassor schreef op 30 April 2003 @ 00:28:
[...]

Bedenk je wel voor je een lcd bij computerland koopt...

Ik zou het niet van computerland kopen... ik was daar vanmiddag geweest, en het blijkt dat zij zich helemaal niks aanstellen van de 0-2 dooie pixel garantie... wat hun betreft mag je de fabriek bellen als er iets mis is met je splinter nieuwe lcd scherm... Testen willen ze ook niet...
Testen willen ze wel, kost wel €25,-
Een scherm dat gestest is en dode pixels heeft kunnen ze natuurlijk niet meer voor de normale prijs verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe het eigenlijk momenteel zit met de levertijden van de Samsung 191t? Zijn de problemen opgelost? Ik heb nl. de monitor bij www.demion.nl besteld, was het goedkoopste in de pricewatch en bij hun staat een voorraad van 10 op de site voor deze monitor. Ik vraag me dus alleen af of deze voorraad ook werkelijk is, aangezien ik ook een compaq pda erbij zie staan met voorraad 150+ wat me erg veel lijkt voor een wellicht kleine toko.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ares408 schreef op 30 April 2003 @ 13:52:
Testen willen ze wel, kost wel €25,-
Een scherm dat gestest is en dode pixels heeft kunnen ze natuurlijk niet meer voor de normale prijs verkopen.
Tja, dat is dus echt belachelijk: geld vragen om een monitor eerst werkend te mogen zien. Als ze daar nou nog een 0-dode-pixel garantie aan zouden koppelen was het nog tot daar aan toe (ook dubieus qua consumentenrecht, maar dan koop je in elk geval nog een extra garantie), maar om €25,- te vragen voor alleen een demonstratie van het product is gewoon pure afzetterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Laatst online: 16-09 13:10
nassor schreef op 29 April 2003 @ 19:09:
Ik heb net bij Dynabyte de Acer AL922 (19" tft scherm) gekocht. Echt super beeld kwaliteit, en werkt ook goed met games/videos.

Specs:

Brightness: 250 cd/m2
Contrast: 500:1
Resolutie: 1280x1024
Color: 16.7M
Response: Tr 15ms, Tf 10ms, Total 25ms
Aansluit.: DVI-D en Analoog RGB D-sub

Edit: p.s. ik heb nog niks kunnen merken van ghosting...
deze klinkt erg goed... ben benieuwd naar je ervaringen.
wist niet dat er al 25ms schermen groter dan 17" waren, voor een normale prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Laatst online: 01:11

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

ik snap er nix meer van.
ik zit eigenlijk te kijken voor een 17" tft scherm voor gaming en films.
maar hij moet niet te duur zijn.
wie kan me ff gauw met zoiets helpen???
ik heb nu een 21" crt monitor van philips maar die vind ik te groot.
krijg er straks nog hernia van als ik steeds naar de lans toe ga en dan dat ding moet tillen.
hij is echt ZWAAR! :(
maar jah ik weet niet welke tft ik echt wil hebben...
wie o wie kan me daar mee helpen???

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Topicstarter
mydogisgone schreef op 30 April 2003 @ 16:45:
ik snap er nix meer van.
ik zit eigenlijk te kijken voor een 17" tft scherm voor gaming en films.
maar hij moet niet te duur zijn.
wie kan me ff gauw met zoiets helpen???
ik heb nu een 21" crt monitor van philips maar die vind ik te groot.
krijg er straks nog hernia van als ik steeds naar de lans toe ga en dan dat ding moet tillen.
hij is echt ZWAAR! :(
maar jah ik weet niet welke tft ik echt wil hebben...
wie o wie kan me daar mee helpen???
Snel ff helpen? Hoezo? Je kunt jezelf toch ook helpen... Ff door dit topic scrollen en klaar. Als je die moeite niet wilt doen wanneer je een dergelijke aankoop doet dan ben je hier ws. niet aan het goede adres...

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu 10 maanden een samsung 181t. Ik kocht het scherm met 2 kapotte pixels en er kwam er één bij na 3 maanden. Sinds net begint het scherm een piep geluid te geven vanuit de voeding van het apperaat. Kortom eindelijk een reden om misschien een ander scherm te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 april 2003 @ 17:24:
Ik heb nu 10 maanden een samsung 181t. Ik kocht het scherm met 2 kapotte pixels en er kwam er één bij na 3 maanden. Sinds net begint het scherm een piep geluid te geven vanuit de voeding van het apperaat. Kortom eindelijk een reden om misschien een ander scherm te krijgen.
Vervangen ze de voeding en krijg je je originele scherm weer terug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Laatst online: 01:11

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Eth3r3al schreef op 30 April 2003 @ 16:58:
[...]

Snel ff helpen? Hoezo? Je kunt jezelf toch ook helpen... Ff door dit topic scrollen en klaar. Als je die moeite niet wilt doen wanneer je een dergelijke aankoop doet dan ben je hier ws. niet aan het goede adres...
ik heb het hele topic gelezen maar ik snap er niks van namelijk.
dus ik had eigenlijk gehoopt dat iemand me kon helpen

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Topicstarter
mydogisgone schreef op 30 April 2003 @ 21:52:
[...]

Oke , ik noem twee merken , de info over prijs e.d. kun je zelf wel vinden in dit topic:

ADI A751
Acer AL732

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je vergeet de IIyama AS4314UTG.
580€= redelijk goedkoop voor een scherm waar tot nu toe bijna geen enkel ander scherm boven gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
mydogisgone schreef op 30 April 2003 @ 21:52:
[...]

Kijk nog even naar mijn posting van hierboven. Heb ik een prachtige sheet gemaakt met een aantal zeer goede monitoren. Met prijs en specificaties. Volgens mij moeten alle daarin genoemde monitoren aan jou eisen voldoen en is het een kwestie van prijs en smaak. Overigens komt de liyama vaak als beste uit de test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de iiyama AS4314UT. Prima scherm. Alleen heb ik nog een vraag.

Als ik een egale achtergrond heb, bv windows blauw of gewoon wit, en ik zie tekst linksboven dan is de helderheid feller dan die van rechtsonder. Ik weet dat het iets inkijkhoek te maken heeft, maar hoe ik ook ga zitten ik krijg het niet helemaal weg.

Is dit normaal bij een tft of heb ik een exentriek exemplaar. Ik kan het namelijk zelf moeilijk vergelijken (ik heb er geen twee) en ik de winkel kan ik moeilijk rustig testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren X-men 2 gezien , stonden daar enkele sweet LG tft's iemand enig idee welk model en specs en hoeveel zo eentje kost ?
greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Laatst online: 16-09 13:10
bassio schreef op 01 May 2003 @ 00:14:
[...]

Kijk nog even naar mijn posting van hierboven. Heb ik een prachtige sheet gemaakt met een aantal zeer goede monitoren. Met prijs en specificaties. Volgens mij moeten alle daarin genoemde monitoren aan jou eisen voldoen en is het een kwestie van prijs en smaak. Overigens komt de liyama vaak als beste uit de test.
mooi lijstje, maar ik zie daarin staan dat lg 1710B een 16ms scherm is?
klopt dit:? dacht dat ie 20ms was... heb al op de site gekeken, maar kan het daar ook niet terugvinden.

en nog een vraaggie meteen... welke leveranciers hebben allemaal een pixelperfect garantie (dus 1 dooie pixel is een nieuwe scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henksnap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-10-2021
Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 10:13:
Gisteren X-men 2 gezien , stonden daar enkele sweet LG tft's iemand enig idee welk model en specs en hoeveel zo eentje kost ?
greetz
Die gaat toch pas per 1 mei draaien in de bioscoop?
Hoe heb jij hem dan gezien?
Illigaal?

Epox 8rda+,512mb Kinston pc2700,80GB 7200rms Maxtor Liquid,XP2400+,Club 9500 @ 9700, Lite-on 52*32*52,Acer AL732, WIN XP prof.etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Laatst online: 18:08

PowerFlower

être diable et jouer fleur

nassor schreef op 29 April 2003 @ 19:09:
[...]
Blijkt mijn info van 10 april toch te kloppen... een 19" voor €700 _/-\o_

Jammer alleen, dat deze Acer geen analoge ingang heeft. Btw: op de plaatjes ziet het front van deze tft er vergelijkbaar uit als dat van de 732, d.w.z.: aluminium. Is dat ook echt zo of is hij grijs c.q. zilver gespoten i.p.v. echt metaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmmm ben van plan een Centenna A-180t te kopen...erg mooi schermpje, heeft iemand ervaring mee of iets dergelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nassor
PowerFlower schreef op 01 mei 2003 @ 11:59:
[...]

Blijkt mijn info van 10 april toch te kloppen... een 19" voor €700 _/-\o_

Jammer alleen, dat deze Acer geen analoge ingang heeft. Btw: op de plaatjes ziet het front van deze tft er vergelijkbaar uit als dat van de 732, d.w.z.: aluminium. Is dat ook echt zo of is hij grijs c.q. zilver gespoten i.p.v. echt metaal?
Deze tft heeft JUIST een analoge EN een digitale ingang :) . En jou vermoeden klopt dat de scherm niet van metaal is, maar grijs c.q. zilver gespoten is... Maar ik vindt dat de scherm er niet minder mooi van is geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woehoe, goed en slecht nieuws. Eerst het goede: Maandag komt me 191T, en het slechte is.... hij komt maandag pas :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 12:09:
hmmmm ben van plan een Centenna A-180t te kopen...erg mooi schermpje, heeft iemand ervaring mee of iets dergelijk?
BTW: hier nog ff link naar de pagina met de A-180T tft
link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 15:32:
Woehoe, goed en slecht nieuws. Eerst het goede: Maandag komt me 191T, en het slechte is.... hij komt maandag pas :/
Woehoe, nóg slechter nieuws: hij komt dinsdag pas! Maandag is de postbode -net als ons- vrij! ;)

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een tweede Belinea 101555 getest en wederom geen ghosting, geen dode pixels en perfecte kleuren. Alleen is een zwart vlak niet echt zwart. De bovenste helft is wel goed zwart maar vanaf de onderste helft wordt ie steeds witter naar onder. Het valt niet te verhelpen door de brightness aan te passen. Is dit normaal bij TFT schermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillerBeeForEver schreef op 01 May 2003 @ 16:06:
[...]
Woehoe, nóg slechter nieuws: hij komt dinsdag pas! Maandag is de postbode -net als ons- vrij! ;)
:|UPS postbodes zijn toch niet vrij op 5 mei :? Zijn maar weinig mensen vrij die dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben net geregged maar ik volg de tft discussie hier al vanaf het begin. Uiteindelijk wil ik denk ik de Acer AL922 19 inch van Dynabyte aanschaffen waarover Nassor al berichtte.

Ik vraag me alleen af of de 25 ms voldoet om games/ movies zonder ghosting te spelen. Aan Nassor: kun je wat pics maken en plaatsen en zou je antwoord kunnen geven op mijn vraag? Wat zijn tot nu toe je ervaringen met dit scherm. Bij voorbaat dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probleem is dat je op specs niet kunt afgaan hoe et scherm in games/movies gaat werken.
het één scherm vertoont ghosting met 25ms het andere niet.
bv de IIyama 4314UTG heeft 20ms en vertoont nog minder ghosting dan de hitachi met zijn 16ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweet

Sweet

Die Acer AL 922 kan interessant zijn voor die centen. Hij komt trouwens ook al voor 630 in de prijslijst voor.

Ghostfree kan een 25 ms scherm nooit zijn. Een 16 ms scherm trouwens ook niet. Maar of het nog storend is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb Xmen 2 in avant première gezien :-) daarmede...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sweet schreef op 01 May 2003 @ 19:48:
Die Acer AL 922 kan interessant zijn voor die centen. Hij komt trouwens ook al voor 630 in de prijslijst voor.

Ghostfree kan een 25 ms scherm nooit zijn. Een 16 ms scherm trouwens ook niet. Maar of het nog storend is?
Ben met je eens dat de specs op zich niet alles zeggen. Vandaar mn vraag aan Nassor, omdat hij de acer al 922 al heeft gekocht, kan hij vrij goed beoordelen of er ghosting optreedt. Ook eventuele pics van t scherm in werking geven al een wat beter beeld van de kwaliteit van het scherm. Dus ik ben benieuwd :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Laatst online: 18:08

PowerFlower

être diable et jouer fleur

nassor schreef op 01 May 2003 @ 15:18:
[...]
Deze tft heeft JUIST een analoge EN een digitale ingang :) . En jou vermoeden klopt dat de scherm niet van metaal is, maar grijs c.q. zilver gespoten is... Maar ik vindt dat de scherm er niet minder mooi van is geworden...
Pics! Pics! Van die postzegels op acer.nl wordt ik ook niet veel wijzer nl. ;)

Met "analoge ingang" bedoelde ik trouwens niet VGA-analoog, maar net zoals de 732 een s-vhs video ingang. 19" TFT zou 1337 TV zijn, maar dat is dus wat lastiger dan bij de 732 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die Acer AL922 is idd zo gek nog niet!! zou graag wat reviews van hopelijk trotse eigenaren
horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik houd al dagen deze draad in de gaten... en ben tot de conclusie gekomen dat de IIyama 4314UTG een goed scherm is... echter vindt ik de 4332ut mooier, ook deze komt hier goed uit de test... Het mooist blijf ik vinden de 4612ut van iiyama echter is deze nog niet langs geweest... ook heb ik op internet nog nergens testen kunnen vinden. Iemand hier die zon scherm heeft? Volgens mij zijn de prestaties iets aan de lage kant (helemaal vergeleken met de 4332ut). Dat ga ik wel een beetje uit van de specs... wat ik eigenlijk niet mag doen, ik zou dan ook graag een bedrijf willen weten waar ze deze twee naast elkaar hebben staan....

Echter ben ik er bang voor dat ik straks deze dure monitor koop en dat hij ver onder de maat presteerd en dat ik dan mijn (9800pro voor niks zal hebben).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koop die IIyama 4314UTG als je gesteld bent op games.
btw, koop hem in het zwart, in het wit vind ik hem ook niet echt mooi.
kijk => http://users.pandora.be/manson/pics/TFT.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nassor
PowerFlower schreef op 01 May 2003 @ 20:29:
[...]

Pics! Pics! Van die postzegels op acer.nl wordt ik ook niet veel wijzer nl. ;)

Met "analoge ingang" bedoelde ik trouwens niet VGA-analoog, maar net zoals de 732 een s-vhs video ingang. 19" TFT zou 1337 TV zijn, maar dat is dus wat lastiger dan bij de 732 ;)
Ik zou jullie al te graag wat fotos van mijn scherm laten zien, maar helaas heb ik geen digitale camera... ;( het enige wat ik dus kan doen is jullie over mijn ervaringen met deze scherm vertelen...

Deze scherm is lekker stabiel. Kleuren zien er volgens mij goed uit (heb er tijdelijk nog mijn oude 15" Philips Brilliance CRT naast staan). De default resolutie ziet er het beste uit, maar 1024x768 doet het naar mijn mening wel aardig. Heb nog niet heel veel gegamed de laatste paar dagen, maar wel wat films gekeken, en dat zag er gewoon perfect uit. Tijdens het gamen en film kijken heb ik niet gemerkt dat ghosting optrad, dus als het optreed zal het wel weinig zijn.

Ik weet niet wat jullie verder willen weten over deze scherm, maar ik stel voor dat als je geintereseerd bent, ga naar Dynabyte, die werknemers in de Haagse vestiging waren bijzonder aardig, en wouden wel kijken of er geen dooie pixels waren voordat ik voor de scherm betaalde. Verder hebben ze hem ook daar staan, dus kun je meteen de kwaliteit vergelijken met de Sony S71 en wat Philips/Hp tfts die ze daar hebben staan.

P.S. PowerFlower: Volgens mij noemen de meest mensen een s-vhs ingang gewoon een s-vhs ingang of video-in... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BEdankt voor de info Nassor. Wordt de DVI-D er trouwens standaard bijgeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nassor
Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 12:48:
BEdankt voor de info Nassor. Wordt de DVI-D er trouwens standaard bijgeleverd?
Er wordt standaard de volgende meegeleverd:
1xDVI-D kabel (Single Link)
1xVGA RGB D-sub (analoog)
1xNederlandse voedings kabel
1xEngelse voedings kabel
1xZwitserse voedings kabel
en de Handleiding...

Jammer genoeg leveren ze niet een diskette of cd met de driver mee, maar deze is te downloaden vanaf: ftp://ftp.acer-euro.com/monitor/lcd/al922.zip
en is maar 645kb groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 08:54:
Ok ik houd al dagen deze draad in de gaten... en ben tot de conclusie gekomen dat de IIyama 4314UTG een goed scherm is... echter vindt ik de 4332ut mooier, ook deze komt hier goed uit de test... Het mooist blijf ik vinden de 4612ut van iiyama echter is deze nog niet langs geweest... ook heb ik op internet nog nergens testen kunnen vinden. Iemand hier die zon scherm heeft? Volgens mij zijn de prestaties iets aan de lage kant (helemaal vergeleken met de 4332ut). Dat ga ik wel een beetje uit van de specs... wat ik eigenlijk niet mag doen, ik zou dan ook graag een bedrijf willen weten waar ze deze twee naast elkaar hebben staan....

Echter ben ik er bang voor dat ik straks deze dure monitor koop en dat hij ver onder de maat presteerd en dat ik dan mijn (9800pro voor niks zal hebben).
De 4612ut heb ik in het echt gezien, naast alle andere TFT's van IIyama. Hij stond naast de 4637ut, die is even groot maar heeft iets andere specs en ook nog video-in. De 4612ut vond ik beter. Heel lang heb ik op het punt gestaan deze TFT te kopen, maar de prijs weerhoudt me. Vooral nu er ook zoveel relatief goedkope 17/18/19" TFT's te koop zijn.

Iig is het een mooi scherm om te zien (zwart dan) en ook de kwaliteit vh beeld vond ik goed. Verder DVI en allemaal mogelijkheden tot verstellen van monitor.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.