tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN
Verwijderd
16 ms respons en maar 450 euro ofzow
*ik had de vraag al eerder gesteld maar kreeg geen antwoord
PhD i.o.
Lees het topic doorM@ximuS schreef op 24 april 2003 @ 18:59:
welke tft is nu het beste voor gamen?
*ik had de vraag al eerder gesteld maar kreeg geen antwoord

Raku
PhD i.o.
Heb ik hierbij last van ghosting of is dit gewoon een goede TFT?
oi :P
Verwijderd
Dan weet je dat dan toch ook
Ik heb zelf deel 3 en 4 doorgelezen en weet nu echt wel welke monitoren het beste zijn. Als je een beetje had gelezen wist je dat je moet zoeken naar de 16 Ms schermen met een Autronics (oid) scherm erin. O.a. de Acer al 732 , Hitachi CMXL174 (oid) etc etc....
maar , graag gedaan hoor
Raku
Verwijderd
Ik denk niet dat je zoveel verkeerd kan doen met de aankoop van die monitor. Er zijn nog amper snellere 19 " Tft's , en kwa design kan er al helemaal amper iemand aan het design van samsung tippen...Verwijderd schreef op 24 april 2003 @ 21:44:
Ik ben er een tijdje helemaal uit met de kennis over het beste TFT scherm, maar aangezien mijn monitor was overleden (nog steeds) sta ik op het punt de 191T van Samsung te bestellen. Zijn er in de tussentijd nog betere monitoren op de markt gekomen? Mijn keuze voor de Samsung was voornamelijk de beeldkwaliteit en het nette design.
Raku
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 22:09
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Ik heb 5 reviews van gelezen, en allemaal waren ze het eens over het algemeenVerwijderd schreef op 24 April 2003 @ 21:44:
Ik ben er een tijdje helemaal uit met de kennis over het beste TFT scherm, maar aangezien mijn monitor was overleden (nog steeds) sta ik op het punt de 191T van Samsung te bestellen. Zijn er in de tussentijd nog betere monitoren op de markt gekomen? Mijn keuze voor de Samsung was voornamelijk de beeldkwaliteit en het nette design.
+ Enorm mooi beeld
+ Mooie tft design
- Duur (moet je dus zelf weten
- Niet geschikt voor games ( en das jammer, al denk ik toch dat het per persoon verschilt )
Als jij ALLES hebt gelezen, dan weet je dat best, want er is genoeg over gesproken en ervaringen te vinden. Kortom, OF je hebt niet gelezen, OF je bent lui
[ Voor 21% gewijzigd door We Are Borg op 24-04-2003 22:24 ]
Verwijderd
Verwijderd
iedereen is weg van de ADi en hitachi, maar vooral de ACER 732.
Prijstechnisch zijn volgens mij op dit moment de
iijama 4314UT 429,- (20ms)
NEC 1701 499,- (16(ms))
eveneens net zo interessant als de Toppertjes uit dit draadje.
Maar daar lees ik maar weinig over.
Overiges zie ik ook de ACER 922 (19''TFT) (25ms). Heeft iemand daar al ervaring mee??
Ik heb nu een 20'' HP (OEM sony) scherm en wil een TFT. Ik speel wel gamepjes maar gaat vooral om lekker groot scherm.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2003 08:58 ]
In principe maakt 19" tegenover 17" niet uit omdat de native resolutie hetzelfde is. Maar als je toch graag een groot scherm wiltVerwijderd schreef op 25 april 2003 @ 08:57:
Na het topic gedeeltelijk te hebben doorgenomen ben ik nog steeds een beetje aan het twijfelen..
iedereen is weg van de ADi en hitachi, maar vooral de ACER 732.
Prijstechnisch zijn volgens mij op dit moment de
iijama 4314UT 429,- (20ms)
NEC 1701 499,- (16(ms))
eveneens net zo interessant als de Toppertjes uit dit draadje.
Maar daar lees ik maar weinig over.
Overiges zie ik ook de ACER 922 (19''TFT) (25ms). Heeft iemand daar al ervaring mee??
Ik heb nu een 20'' HP (OEM sony) scherm en wil een TFT. Ik speel wel gamepjes maar gaat vooral om lekker groot scherm.
Raku
Verwijderd
Verwijderd
Er zit geen dvi op, alleen normaal vga. Ik zou dus niet kunnen zeggen of dvi beter is. Ik speel veel UT, Wolfenstein, BF1942. Mijn systeem is een XP2400 met 756mb DDR ram en de videokaart is een Ati Radeon 8500 (de eerste!!!).
Verwijderd
Positief: Helderheid, contrast, response tijd, design, kwaliteit behuizing
Negatief: Kleur verdeling, donkere plekken, on screen menu is niet intuitief, ...oh ja, die dooie pixel
http://www.digit-life.com...achi-cml174sxw/index.html
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
--hier stond een stomme vraag, maar het is al klaar
[ Voor 81% gewijzigd door El_BingO op 25-04-2003 19:11 ]
PicsEl_BingO schreef op 25 April 2003 @ 19:08:
Ik heb net de tft 17" adi 715 binnen! Echt koel issie
--hier stond een stomme vraag, maar het is al klaar--
Verwijderd
die S71R van sony heeft ook 16ms, terwijl de 2 andere 20-25 hebben, deze heeft dan wel als nadeel geen DVI te hebben.
kan iemand me één van deze 3 aanraden boven de andere 2?
en zijn er tft's die beter zijn als deze om op te gamen?
niet die hitachi, die vertoont duidelijk minder detail in games.
ook leuk is dat je die samsung aan de muur kunt hangen.
Verwijderd
Mag hem nog een paar daagjes testen. Kijken of tie bevalt.....
Maar dat zal wel gezien de meeste reacties hier.
Verwijderd
Verwijderd
Welke iiyama heb je dan?Verwijderd schreef op 25 April 2003 @ 21:06:
Kheb net maar 'even' de iijima gehaald. Moet zeggen een hele vooruitgang tov mijn CRT.
Mag hem nog een paar daagjes testen. Kijken of tie bevalt......
Maar dat zal wel gezien de meeste reacties hier.
Zo heb ik gisteren Computer Totaal gekocht met daarin een test van 11 "17 lcd monitoren. De testwinnaar, de Eizo Flexscan L557 was een wat vreemde keuze/monitor. Zo was het een voorseriemodel met een Samsung beeldscherm. Uit de testresultaten bleek dat de reactiesnelheid een specatuculaire 15 ms bedroeg. Op de websites van Samsung en Eizo komen echter helemaal geen monitoren met een reactiesnelheid sneller dan 25 ms voor. Sterker nog, op de Nederlandse site van Eizo was het model L557 nog niet eens te vinden.
Wat moet je hier nu mee aan? Welke Samsung "17 heeft dan een gelijkwaardig scherm. Kloppen de meetgegevens niet?
Verwijderd
Is die nieuwe Iiyama E430-S ook getest??Sweet schreef op 27 April 2003 @ 11:34:
Omdat ik geinteresseerd ben in een "17 lcd monitor hou ik de reacties hier en in bladen over dergelijke monitoren goed in de gaten.
Zo heb ik gisteren Computer Totaal gekocht met daarin een test van 11 "17 lcd monitoren. De testwinnaar, de Eizo Flexscan L557 was een wat vreemde keuze/monitor. Zo was het een voorseriemodel met een Samsung beeldscherm. Uit de testresultaten bleek dat de reactiesnelheid een specatuculaire 15 ms bedroeg. Op de websites van Samsung en Eizo komen echter helemaal geen monitoren met een reactiesnelheid sneller dan 25 ms voor. Sterker nog, op de Nederlandse site van Eizo was het model L557 nog niet eens te vinden.
Wat moet je hier nu mee aan? Welke Samsung "17 heeft dan een gelijkwaardig scherm. Kloppen de meetgegevens niet?
En welke lcd's kwamen ook goed uit de bus op die Eizo na die nergens te koop is
Volgorde top 3:
1. De Eizo
2. Sony SDM-X72
3. LG 1710S
Op de 7e plaats pas de eerste Samsung. De 171S
Ik zie door de bomen het bos even niet meer. Misschien gebruikt Eizo wel een Samsung scherm dat Samsung zelf nog niet in het productpalet heeft opgenomen.
Verwijderd
Dank u!Sweet schreef op 27 April 2003 @ 13:03:
Ja, de Iiyama is ook getest. Kwam er als 4e uit.
Volgorde top 3:
1. De Eizo
2. Sony SDM-X72
3. LG 1710S
Op de 7e plaats pas de eerste Samsung. De 171S
Ik zie door de bomen het bos even niet meer. Misschien gebruikt Eizo wel een Samsung scherm dat Samsung zelf nog niet in het productpalet heeft opgenomen.
Mooi resultaat voor Iiyama en dat voor een scherm van 550 euro. Ok, o.a. de Sony komt er nog beter uit maar die kost ook zo'n 150 euro meer!
Gevonden op de japanse site van Eizo. Kan zo snel niets over de Response time vinden.
http://www.eizo.co.jp/wel...ease/pdf/L767_L557_pr.pdf
Verwijderd
De iiyama AS 4314UT. Dat had ik er misschien idd even bij moeten vermelden.
Reactietijd 20ms. Gamen gaat prima. (UT2003) en filmpies kijken ook.
Zat eerst nog even te twijfelen tussen deze en de NEC 1701 maar in de winkel was die wel heel erg donker wat al in dit draadje naar voren is gekomen.
/Toevoeging
Na enige tijd testen heb ik nog wat vragen aan de TFT masters hier....
1) De helderheid van het scherm is linksboven lager dan rechtsonder. Hierdoor is bij lage helderheid linksboven te donker, anders rechtsonder te fel. Het ligt niet aan mijn inkijk hoek. want ik ben op (bijna
Ik heb alleen maar een CRT ter vergelijking die dat natuurlijk niet heeft
2) Bij de selftest (alleen power aan en kabel uit de grafische kaart.) krijg je de 3 kleurtjes te zien. Alleen is bij mij alleen de rechterkant verlicht en links niet. Is dat normaal of juist niet?
Overigens 0.0 dode pixels.
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2003 19:05 ]
Is dit toch trailing/ghosting? (ik heb een Hitachi cml174sxw b.)
De meeste TFT's hebben zowel DVI als Sub-D, kan je ze beiden tegelijk gebruiken?
Dus 2 pc's op 1 TFT en dan switchen met een button op het frontje of via het menu.
Ja, dat kan. In dit topic staan wat users die dat ook doen meen ik.Redje schreef op 28 April 2003 @ 09:28:
Ff een vraag:
De meeste TFT's hebben zowel DVI als Sub-D, kan je ze beiden tegelijk gebruiken?
Dus 2 pc's op 1 TFT en dan switchen met een button op het frontje of via het menu.
Verwijderd
probeer eens je refresh rate aan te passen.Cubix schreef op 28 April 2003 @ 09:14:
Testje: als ik wat tekst in notepad heb staan, en ik ga de grootte van het venster aan passen, of het venster verplaatsen krijg dikkere letters die niet mooi scherp zijn tijdens de beweging.
Is dit toch trailing/ghosting? (ik heb een Hitachi cml174sxw b.)
ik had dat ook op 75hz. op 72hz of 60hz niet
Dat d8 ik al, alleen in een review vind je dat nooitCubix schreef op 28 April 2003 @ 09:32:
[...]
Ja, dat kan. In dit topic staan wat users die dat ook doen meen ik.
Gaat dan ook makkelijk met die Hitachi die jij hebt?
Volgens het manual moet je eerst het menu in... ik wil natuurlijk zo min mogelijk handelingen verrichten / moet makkelijk gaan.
Zit te twijfelen tussen Hitachi en ADI
De ADI heeft een button hiervoor voor op het frontje.
[ Voor 6% gewijzigd door Redje op 28-04-2003 11:00 ]
dat is namelijk ook een best mooi scherm. zowel in wit als in zwart verkrijgbaar.
ADI S500
NEC LCD 1501
Iiyama BX3814UT
Neovo F-15
Allen voor € 299,- per stuk.
Als jullie zouden moeten kiezen, welke is dan het best naar jullie idee?
[ Voor 3% gewijzigd door Beatman op 28-04-2003 12:42 ]
www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica
Verwijderd
....
Acer AL732
BenQ FP767
Liyama AS4314UT-BK
Nec LCD1760NX-BK
Hitachi CML174B
Sony S71R-B
LG L1710B
Ik heb alleen monitoren opgenomen met een responsetime van >= 20ms en een laagste prijs op T.net van ongeveer 600 euro.
Als ik het lijstje zo bekijk is de BenQ het meeste waard voor zijn geld.
Het xlsje is hier te vinden
Uit de pdfjes van de site van NEC kan ik alleen de volgende verschillen halen:Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 18:07:
wat is nou eigenlijk het verschil tussen de nec 1701 en de 1760nx behalve het prijsverschil van 50 euro..
....
Dimensions: 1701 = B 374 | H 383,6 | D 196 mm
Dimensions: 1760 = B 374 | H 343,8 | D 205 mm
En de monitorvoet is wezenlijk anders waarbij ik de voet van de 1701 mooier vind denk ik.
Verder kan ik er ook niks aan ontdekken.
pdfje 1701
pdfje 1760
Verwijderd
ik wil die Iiyama kopen, zou deze met zijn 20ms goed zijn om te gamen? vooral battliefield, mohaa, enz...bassio schreef op 28 april 2003 @ 21:31:
Ik heb even een klein overzicht gemaakt met de specificaties van een aantal 17" monitoren die bij mij op de lijst staan om eventueel aangeschaft te worden. Ik denk dat dit voor sommige van jullie ook wel aardig is om te zien. De volgende monitoren zijn erin opgenomen:
Acer AL732
BenQ FP767
Liyama AS4314UT-BK
Nec LCD1760NX-BK
Hitachi CML174B
Sony S71R-B
LG L1710B
Ik heb alleen monitoren opgenomen met een responsetime van >= 20ms en een laagste prijs op T.net van ongeveer 600 euro.
Als ik het lijstje zo bekijk is de BenQ het meeste waard voor zijn geld.
Het xlsje is hier te vinden
Verwijderd
Ik heb UT2003 gespeeld. Maar ik heb overigens wel iets vreemd, zie een paar post hierboven. Maar daar moet ik nog even over bellen met iiyama.
Verwijderd
nu de ghosting kan niet 100% weg zijn op je tft scherm, maar is dit merkbaar of niet?
en je zet hem op 60Hz, dit wil zeggen dat je je games niet sneller dan 60fps kan spelen toch?
thx
Verwijderd
Alvast bedankt!
--------
For games, the conclusion is the same as for the CML174SXW. There is practically no afterglow, but there is even less (which is not to say none) on the Iiyama. In spite of this, the NEC beats the Iiyama because its images are better, much closer to a CRT than on the AS4314UTG.
--------
Dus de liyama is erg goed voor de games maar schiet nog een beetje te kort met de weergave van de kleuren. Het is dus maar net waar je je pc voor gebruikt.
Verwijderd
indien ja wordt dat mij scherm. kleuren zijn niet ZO belangrijk voor mij.
Ik vin eigenlijk de kleuren van een tft wel aangenaam.
kun je hier nog vlug ff op antwoorden? dan bestel ik hem meteen:)
Verwijderd
dit is idd ook het punt waarom ik nu nog ff geen tft koop. Maar wat zijn de ervaringen hierover ?dEADkIRK schreef op 28 April 2003 @ 19:13:
Wat voor mij nog steeds niet duidelijk is hoe het zit dat die 16ms schermen "slechts" 262.000 kleuren weergeven. Zie je dit nu heel erg? Of is de dithering zo goed dat je er niks van merkt.
Verwijderd
idreen die nog twijfel heeft over die 16ms tft's van hitachi en NEC bv.
ik lees net op THG deze stukjes tekst.
"recent owners of the AS4314UTG can take heart. Their monitor, announced as having a speed of 20 ms, benefits from a much better realtime response than that of the Hitachi screen. There is zero trailing on the AS4314UTG, and it is quite faint on the CML174SXW"
"As for color rendering in a game situation, Hitachi usually comes out tops, thanks to the brightness, but not always. The brightness has limitations in the extreme shades that are not clearly defined. And it's on this very point that the Iiyama screen excels. As a result, the darkest images as well as the palest ones are more detailed in the Iiyama"
"For games, the conclusion is the same as for the CML174SXW. There is practically no afterglow, but there is even less (which is not to say none) on the Iiyama. In spite of this, the NEC beats the Iiyama because its images are better, much closer to a CRT than on the AS4314UTG. "
omdat hij zelfs nog minder ghosting vertoont als de andere 16ms schermen!
hij vertoont meer detail in textures van games! hij heeft dan wel het nadeel wat donkerder contrast te hebben, maar dit valt zeer zeker grotendeels op te lossen met verschillende instellingen.
THG beweert ook dat de nec een identieke monitor is aan de Hitachi. dus alles wat men zegde over de NEC geld ook voor die Hitachi...behalve dat de NEC geen DVI heeft. iets wat bij de hitachi niet bepaald beter beeld opleverde vormt dit geen probleem.
besluit,
als je details wilt samen met almost zero ghosting/afterglow dan is Iyama de beste keuze.
zoals je ziet in de review vertoonen de andere schermen duidelijk minder detail in textures. dus het is geen leugen dat die 16ms schermen minder kleuren gebruiken.
ik ga morgen even rondbellen en dan die Iiyama bestellen, ik wil hem in het zwart, in het wit is ie niet bepaald mooi
ik hoop dat ik hiermee wat mensen heb kunnen helpen met deze kleine "samenvatting" om hun keuze te vinden.
over and out..TheJudge
Verwijderd
Idd, met UT heb ik een gemiddelde van 59.92fpsVerwijderd schreef op 28 April 2003 @ 22:25:
je kan vergelijken met een crt.
nu de ghosting kan niet 100% weg zijn op je tft scherm, maar is dit merkbaar of niet?
en je zet hem op 60Hz, dit wil zeggen dat je je games niet sneller dan 60fps kan spelen toch?
thx
/me heeft een belinea 10 15 55
Verwijderd
ligt eraan heh, of je je framerate synced met je refreshrate van je beeldscherm, dit kun je ook uitzetten en dan kun je zoveel fps halen als je wilt/kunt (ik zeg alleen niet dat dit ten goede komt van de beeldkwaliteit).Verwijderd schreef op 29 april 2003 @ 13:09:
[...]
Idd, met UT heb ik een gemiddelde van 59.92fps. Speelt perfect
/me heeft een belinea 10 15 55
(tenminste, zo werkt het bij crt's, neem aan dat dit ook voor tft's geld)
Specs:
Brightness: 250 cd/m2
Contrast: 500:1
Resolutie: 1280x1024
Color: 16.7M
Response: Tr 15ms, Tf 10ms, Total 25ms
Aansluit.: DVI-D en Analoog RGB D-sub
En dat voor 'maar' 700 euros...
Edit: p.s. ik heb nog niks kunnen merken van ghosting...
[ Voor 12% gewijzigd door nassor op 29-04-2003 19:13 . Reden: update ]
If an experiment works, something has gone wrong
Verwijderd
maar het hitachi/nec scherm zijn weer een stuk beter als je veel games speelt op 1024 x 768, wat ik dus bijv. veel doe aangezien spellen op 1280 x 1024 spelen niet echt soepel gaat.Verwijderd schreef op 29 april 2003 @ 00:51:
ok, ok..
idreen die nog twijfel heeft over die 16ms tft's van hitachi en NEC bv.
ik lees net op THG deze stukjes tekst.
blablablabla
omdat hij zelfs nog minder ghosting vertoont als de andere 16ms schermen!
hij vertoont meer detail in textures van games! hij heeft dan wel het nadeel wat donkerder contrast te hebben, maar dit valt zeer zeker grotendeels op te lossen met verschillende instellingen.
THG beweert ook dat de nec een identieke monitor is aan de Hitachi. dus alles wat men zegde over de NEC geld ook voor die Hitachi...behalve dat de NEC geen DVI heeft. iets wat bij de hitachi niet bepaald beter beeld opleverde vormt dit geen probleem.
besluit,
als je details wilt samen met almost zero ghosting/afterglow dan is Iyama de beste keuze.
zoals je ziet in de review vertoonen de andere schermen duidelijk minder detail in textures. dus het is geen leugen dat die 16ms schermen minder kleuren gebruiken.
ik ga morgen even rondbellen en dan die Iiyama bestellen, ik wil hem in het zwart, in het wit is ie niet bepaald mooi![]()
ik hoop dat ik hiermee wat mensen heb kunnen helpen met deze kleine "samenvatting" om hun keuze te vinden.
over and out..TheJudge
wie speelt er veel op 1024 x 768 op die iiyama as4314 utG ??
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2003 19:59 ]
Verwijderd
ik speel toch soepel met een 9700pro, dus ik ga zeker voor die IIyama
Verwijderd
zelfs met jouw systeem zou ik bijv. spellen als splinter cell nog niet op 1280 x 1024Verwijderd schreef op 29 april 2003 @ 20:26:
ik vindt details en ghosting een stuk belangrijker.
ik speel toch soepel met een 9700pro, dus ik ga zeker voor die IIyama
gaan spelen met alle details hoog.
Weet iemand waar je een losse kan krijgen, geen verlengkabel (male-female) maar een non-verlengkabel (male-male) zegmaar
Verwijderd
staat aangeschreven,ik heb gemailed met eizo,en die vertelde
mij dat die Eizo Flexscan L557,week 21 in de winkels ligt..
ik ben benieuwd.
Bedenk je wel voor je een lcd bij computerland koopt...Verwijderd schreef op 28 March 2003 @ 17:02:
ey ik ga maandag de Nec 15¨ kopen bij www.computer-land.nl
hij heeft 30ms is dit voldoende voor een potje UT 2003 of counter strike ?
Ik zou het niet van computerland kopen... ik was daar vanmiddag geweest, en het blijkt dat zij zich helemaal niks aanstellen van de 0-2 dooie pixel garantie... wat hun betreft mag je de fabriek bellen als er iets mis is met je splinter nieuwe lcd scherm... Testen willen ze ook niet...
Testen willen ze wel, kost wel €25,-nassor schreef op 30 April 2003 @ 00:28:
[...]
Bedenk je wel voor je een lcd bij computerland koopt...
Ik zou het niet van computerland kopen... ik was daar vanmiddag geweest, en het blijkt dat zij zich helemaal niks aanstellen van de 0-2 dooie pixel garantie... wat hun betreft mag je de fabriek bellen als er iets mis is met je splinter nieuwe lcd scherm... Testen willen ze ook niet...
Een scherm dat gestest is en dode pixels heeft kunnen ze natuurlijk niet meer voor de normale prijs verkopen.
Verwijderd
Verwijderd
Tja, dat is dus echt belachelijk: geld vragen om een monitor eerst werkend te mogen zien. Als ze daar nou nog een 0-dode-pixel garantie aan zouden koppelen was het nog tot daar aan toe (ook dubieus qua consumentenrecht, maar dan koop je in elk geval nog een extra garantie), maar om €25,- te vragen voor alleen een demonstratie van het product is gewoon pure afzetterij.Ares408 schreef op 30 April 2003 @ 13:52:
Testen willen ze wel, kost wel €25,-
Een scherm dat gestest is en dode pixels heeft kunnen ze natuurlijk niet meer voor de normale prijs verkopen.
deze klinkt erg goed... ben benieuwd naar je ervaringen.nassor schreef op 29 April 2003 @ 19:09:
Ik heb net bij Dynabyte de Acer AL922 (19" tft scherm) gekocht. Echt super beeld kwaliteit, en werkt ook goed met games/videos.
Specs:
Brightness: 250 cd/m2
Contrast: 500:1
Resolutie: 1280x1024
Color: 16.7M
Response: Tr 15ms, Tf 10ms, Total 25ms
Aansluit.: DVI-D en Analoog RGB D-sub
Edit: p.s. ik heb nog niks kunnen merken van ghosting...
wist niet dat er al 25ms schermen groter dan 17" waren, voor een normale prijs
ik zit eigenlijk te kijken voor een 17" tft scherm voor gaming en films.
maar hij moet niet te duur zijn.
wie kan me ff gauw met zoiets helpen???
ik heb nu een 21" crt monitor van philips maar die vind ik te groot.
krijg er straks nog hernia van als ik steeds naar de lans toe ga en dan dat ding moet tillen.
hij is echt ZWAAR!
maar jah ik weet niet welke tft ik echt wil hebben...
wie o wie kan me daar mee helpen???
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Snel ff helpen? Hoezo? Je kunt jezelf toch ook helpen... Ff door dit topic scrollen en klaar. Als je die moeite niet wilt doen wanneer je een dergelijke aankoop doet dan ben je hier ws. niet aan het goede adres...mydogisgone schreef op 30 April 2003 @ 16:45:
ik snap er nix meer van.
ik zit eigenlijk te kijken voor een 17" tft scherm voor gaming en films.
maar hij moet niet te duur zijn.
wie kan me ff gauw met zoiets helpen???
ik heb nu een 21" crt monitor van philips maar die vind ik te groot.
krijg er straks nog hernia van als ik steeds naar de lans toe ga en dan dat ding moet tillen.
hij is echt ZWAAR!
maar jah ik weet niet welke tft ik echt wil hebben...
wie o wie kan me daar mee helpen???
Raku
Verwijderd
Verwijderd
Vervangen ze de voeding en krijg je je originele scherm weer terugVerwijderd schreef op 30 april 2003 @ 17:24:
Ik heb nu 10 maanden een samsung 181t. Ik kocht het scherm met 2 kapotte pixels en er kwam er één bij na 3 maanden. Sinds net begint het scherm een piep geluid te geven vanuit de voeding van het apperaat. Kortom eindelijk een reden om misschien een ander scherm te krijgen.
ik heb het hele topic gelezen maar ik snap er niks van namelijk.Eth3r3al schreef op 30 April 2003 @ 16:58:
[...]
Snel ff helpen? Hoezo? Je kunt jezelf toch ook helpen... Ff door dit topic scrollen en klaar. Als je die moeite niet wilt doen wanneer je een dergelijke aankoop doet dan ben je hier ws. niet aan het goede adres...
dus ik had eigenlijk gehoopt dat iemand me kon helpen
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Oke , ik noem twee merken , de info over prijs e.d. kun je zelf wel vinden in dit topic:mydogisgone schreef op 30 April 2003 @ 21:52:
[...]
ik heb het hele topic gelezen maar ik snap er niks van namelijk.
ADI A751
Acer AL732
Raku
Verwijderd
580€= redelijk goedkoop voor een scherm waar tot nu toe bijna geen enkel ander scherm boven gaat!
Kijk nog even naar mijn posting van hierboven. Heb ik een prachtige sheet gemaakt met een aantal zeer goede monitoren. Met prijs en specificaties. Volgens mij moeten alle daarin genoemde monitoren aan jou eisen voldoen en is het een kwestie van prijs en smaak. Overigens komt de liyama vaak als beste uit de test.mydogisgone schreef op 30 April 2003 @ 21:52:
[...]
ik heb het hele topic gelezen maar ik snap er niks van namelijk.
Verwijderd
Als ik een egale achtergrond heb, bv windows blauw of gewoon wit, en ik zie tekst linksboven dan is de helderheid feller dan die van rechtsonder. Ik weet dat het iets inkijkhoek te maken heeft, maar hoe ik ook ga zitten ik krijg het niet helemaal weg.
Is dit normaal bij een tft of heb ik een exentriek exemplaar. Ik kan het namelijk zelf moeilijk vergelijken (ik heb er geen twee) en ik de winkel kan ik moeilijk rustig testen.
Verwijderd
greetz
mooi lijstje, maar ik zie daarin staan dat lg 1710B een 16ms scherm is?bassio schreef op 01 May 2003 @ 00:14:
[...]
Kijk nog even naar mijn posting van hierboven. Heb ik een prachtige sheet gemaakt met een aantal zeer goede monitoren. Met prijs en specificaties. Volgens mij moeten alle daarin genoemde monitoren aan jou eisen voldoen en is het een kwestie van prijs en smaak. Overigens komt de liyama vaak als beste uit de test.
klopt dit:? dacht dat ie 20ms was... heb al op de site gekeken, maar kan het daar ook niet terugvinden.
en nog een vraaggie meteen... welke leveranciers hebben allemaal een pixelperfect garantie (dus 1 dooie pixel is een nieuwe scherm).
Die gaat toch pas per 1 mei draaien in de bioscoop?Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 10:13:
Gisteren X-men 2 gezien , stonden daar enkele sweet LG tft's iemand enig idee welk model en specs en hoeveel zo eentje kost ?
greetz
Hoe heb jij hem dan gezien?
Illigaal?
Epox 8rda+,512mb Kinston pc2700,80GB 7200rms Maxtor Liquid,XP2400+,Club 9500 @ 9700, Lite-on 52*32*52,Acer AL732, WIN XP prof.etc
Blijkt mijn info van 10 april toch te kloppen... een 19" voor €700nassor schreef op 29 April 2003 @ 19:09:
Ik heb net bij Dynabyte de Acer AL922 (19" tft scherm) gekocht. Echt super beeld kwaliteit, en werkt ook goed met games/videos.
[...]
Jammer alleen, dat deze Acer geen analoge ingang heeft. Btw: op de plaatjes ziet het front van deze tft er vergelijkbaar uit als dat van de 732, d.w.z.: aluminium. Is dat ook echt zo of is hij grijs c.q. zilver gespoten i.p.v. echt metaal?
Verwijderd
Deze tft heeft JUIST een analoge EN een digitale ingangPowerFlower schreef op 01 mei 2003 @ 11:59:
[...]
Blijkt mijn info van 10 april toch te kloppen... een 19" voor €700
Jammer alleen, dat deze Acer geen analoge ingang heeft. Btw: op de plaatjes ziet het front van deze tft er vergelijkbaar uit als dat van de 732, d.w.z.: aluminium. Is dat ook echt zo of is hij grijs c.q. zilver gespoten i.p.v. echt metaal?
Verwijderd

Verwijderd
BTW: hier nog ff link naar de pagina met de A-180T tftVerwijderd schreef op 01 May 2003 @ 12:09:
hmmmm ben van plan een Centenna A-180t te kopen...erg mooi schermpje, heeft iemand ervaring mee of iets dergelijk?
link
Woehoe, nóg slechter nieuws: hij komt dinsdag pas! Maandag is de postbode -net als ons- vrij!Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 15:32:
Woehoe, goed en slecht nieuws. Eerst het goede: Maandag komt me 191T, en het slechte is.... hij komt maandag pas
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Verwijderd
Verwijderd
:|UPS postbodes zijn toch niet vrij op 5 meiKillerBeeForEver schreef op 01 May 2003 @ 16:06:
[...]
Woehoe, nóg slechter nieuws: hij komt dinsdag pas! Maandag is de postbode -net als ons- vrij!
Verwijderd
Ik vraag me alleen af of de 25 ms voldoet om games/ movies zonder ghosting te spelen. Aan Nassor: kun je wat pics maken en plaatsen en zou je antwoord kunnen geven op mijn vraag? Wat zijn tot nu toe je ervaringen met dit scherm. Bij voorbaat dank
Verwijderd
het één scherm vertoont ghosting met 25ms het andere niet.
bv de IIyama 4314UTG heeft 20ms en vertoont nog minder ghosting dan de hitachi met zijn 16ms.
Ghostfree kan een 25 ms scherm nooit zijn. Een 16 ms scherm trouwens ook niet. Maar of het nog storend is?
Verwijderd
Ben met je eens dat de specs op zich niet alles zeggen. Vandaar mn vraag aan Nassor, omdat hij de acer al 922 al heeft gekocht, kan hij vrij goed beoordelen of er ghosting optreedt. Ook eventuele pics van t scherm in werking geven al een wat beter beeld van de kwaliteit van het scherm. Dus ik ben benieuwdSweet schreef op 01 May 2003 @ 19:48:
Die Acer AL 922 kan interessant zijn voor die centen. Hij komt trouwens ook al voor 630 in de prijslijst voor.
Ghostfree kan een 25 ms scherm nooit zijn. Een 16 ms scherm trouwens ook niet. Maar of het nog storend is?
Pics! Pics! Van die postzegels op acer.nl wordt ik ook niet veel wijzer nl.nassor schreef op 01 May 2003 @ 15:18:
[...]
Deze tft heeft JUIST een analoge EN een digitale ingang. En jou vermoeden klopt dat de scherm niet van metaal is, maar grijs c.q. zilver gespoten is... Maar ik vindt dat de scherm er niet minder mooi van is geworden...
Met "analoge ingang" bedoelde ik trouwens niet VGA-analoog, maar net zoals de 732 een s-vhs video ingang. 19" TFT zou 1337 TV zijn, maar dat is dus wat lastiger dan bij de 732
Verwijderd
horen
Verwijderd
Echter ben ik er bang voor dat ik straks deze dure monitor koop en dat hij ver onder de maat presteerd en dat ik dan mijn (9800pro voor niks zal hebben).
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 08:55 ]
Verwijderd
btw, koop hem in het zwart, in het wit vind ik hem ook niet echt mooi.
kijk => http://users.pandora.be/manson/pics/TFT.jpg
Ik zou jullie al te graag wat fotos van mijn scherm laten zien, maar helaas heb ik geen digitale camera...PowerFlower schreef op 01 May 2003 @ 20:29:
[...]
Pics! Pics! Van die postzegels op acer.nl wordt ik ook niet veel wijzer nl.
Met "analoge ingang" bedoelde ik trouwens niet VGA-analoog, maar net zoals de 732 een s-vhs video ingang. 19" TFT zou 1337 TV zijn, maar dat is dus wat lastiger dan bij de 732
Deze scherm is lekker stabiel. Kleuren zien er volgens mij goed uit (heb er tijdelijk nog mijn oude 15" Philips Brilliance CRT naast staan). De default resolutie ziet er het beste uit, maar 1024x768 doet het naar mijn mening wel aardig. Heb nog niet heel veel gegamed de laatste paar dagen, maar wel wat films gekeken, en dat zag er gewoon perfect uit. Tijdens het gamen en film kijken heb ik niet gemerkt dat ghosting optrad, dus als het optreed zal het wel weinig zijn.
Ik weet niet wat jullie verder willen weten over deze scherm, maar ik stel voor dat als je geintereseerd bent, ga naar Dynabyte, die werknemers in de Haagse vestiging waren bijzonder aardig, en wouden wel kijken of er geen dooie pixels waren voordat ik voor de scherm betaalde. Verder hebben ze hem ook daar staan, dus kun je meteen de kwaliteit vergelijken met de Sony S71 en wat Philips/Hp tfts die ze daar hebben staan.
P.S. PowerFlower: Volgens mij noemen de meest mensen een s-vhs ingang gewoon een s-vhs ingang of video-in...
Er wordt standaard de volgende meegeleverd:Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 12:48:
BEdankt voor de info Nassor. Wordt de DVI-D er trouwens standaard bijgeleverd?
1xDVI-D kabel (Single Link)
1xVGA RGB D-sub (analoog)
1xNederlandse voedings kabel
1xEngelse voedings kabel
1xZwitserse voedings kabel
en de Handleiding...
Jammer genoeg leveren ze niet een diskette of cd met de driver mee, maar deze is te downloaden vanaf: ftp://ftp.acer-euro.com/monitor/lcd/al922.zip
en is maar 645kb groot.
Verwijderd
De 4612ut heb ik in het echt gezien, naast alle andere TFT's van IIyama. Hij stond naast de 4637ut, die is even groot maar heeft iets andere specs en ook nog video-in. De 4612ut vond ik beter. Heel lang heb ik op het punt gestaan deze TFT te kopen, maar de prijs weerhoudt me. Vooral nu er ook zoveel relatief goedkope 17/18/19" TFT's te koop zijn.Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 08:54:
Ok ik houd al dagen deze draad in de gaten... en ben tot de conclusie gekomen dat de IIyama 4314UTG een goed scherm is... echter vindt ik de 4332ut mooier, ook deze komt hier goed uit de test... Het mooist blijf ik vinden de 4612ut van iiyama echter is deze nog niet langs geweest... ook heb ik op internet nog nergens testen kunnen vinden. Iemand hier die zon scherm heeft? Volgens mij zijn de prestaties iets aan de lage kant (helemaal vergeleken met de 4332ut). Dat ga ik wel een beetje uit van de specs... wat ik eigenlijk niet mag doen, ik zou dan ook graag een bedrijf willen weten waar ze deze twee naast elkaar hebben staan....
Echter ben ik er bang voor dat ik straks deze dure monitor koop en dat hij ver onder de maat presteerd en dat ik dan mijn (9800pro voor niks zal hebben).
Iig is het een mooi scherm om te zien (zwart dan) en ook de kwaliteit vh beeld vond ik goed. Verder DVI en allemaal mogelijkheden tot verstellen van monitor.
Dit topic is gesloten.