TFT/Gamen - the final episode part 4.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.889 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 April 2003 @ 17:48:
[...]

Als de prijzen dan toch stijgen kunnen ze daarvan ook wel iemand betalen die de schermen controleerd.
Was alles maar zo simpel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eurocom checkt de schermen voor ze de deur uitgaan zeggen ze.
daar heb ik mijn adi besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 april 2003 @ 19:04:
eurocom checkt de schermen voor ze de deur uitgaan zeggen ze.
daar heb ik mijn adi besteld.
Dat zegt ook niet alles. Ik was via MSN met een verkoper van een webshop aan het praten en die ging de laatste ADI die ze nog hadden even testen. "Nee hoor, geen dode pixels. Dus u wilt hem hebben?".

Afijn, paar dagen later een ADI ontvangen met 1 dode (of verlamde... what ever) pixel.

Bedoel je trouwens niet EasyCom :?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben de TFT wel degelijk getest, en ok bevonden. Kennelijk hebben we een pixel over het hoofd gezien, maar u heeft een 30 dagen perfecte pixelgarantie hoor van ADI zelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k heb ook maar zo een adi ding besteld. ben ook benieuwed hoe hetr zit met die garantie want de importeur zegt dat her kennelijk wel beperkingen aan verbonden zijn. but lets hope it is ok! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals, ADI geeft zelf 30-dagen (na aankoop) pixelperfect garantie. Via hun site www.adi.nl valt het produkt nog niet te registeren, maar m.b.v. het serienummer van de TFT en een telefoontje wel :)

ADI Nederland BV
Rietbaan 11
2908 LP CAPELLE AAN DE IJSSEL
The Netherlands

Tel: 010.4519655
Fax: 010.4580279

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 April 2003 @ 21:06:
Wij hebben de TFT wel degelijk getest, en ok bevonden. Kennelijk hebben we een pixel over het hoofd gezien, maar u heeft een 30 dagen perfecte pixelgarantie hoor van ADI zelf!
Ik zeg ook niet dat jullie niet getest zouden hebben, maar dat het vooraf testen geen garantie hoeft te zijn voor een daadwerkelijk pixeldoodvrije TFT :)

Maar daar heb je dan weer de garantie van ADI voor

Overigens ben ik voor de rest goed geholpen door EasyCom, maar het blijft toch een beetje vervelend dat je verwacht dat het in orde is je toch nog ff contact moet op nemen met ADI omdat er helaas toch nog een dode pixel in het scherm blijkt te zitten.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar bent u dan van Kerstmit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefkade
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-09 15:51
In de aankomende computer-totaal, mei 2003 testen ze enkele 17 inch TFT's. Hierbij zitten ook hele nieuwe typen. EIZO L557 komt er als winnaar uit.
Dit is zo'n nieuwe TFT met rond de 15 ms als reactietijd.

Blad komt volgende week in de winkels te liggen, geloof ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog ff een klein vraagje over de Samsung 172T. Er zijn een aantal tweakers die hem hier hebben, en mun vraag is heeft deze nou wel of geen last van ghosting?

Maar ik heb zonder DVI getest en met zo'n verloop stukje maar ik zag nog wel ghosting.
Nu weet ik dus niet als ik een dvi kabel koop dat er dan geen ghosting op treed of dat dit gewoon de instellingen waren op mun pc dat die niet goed stonden.

Zouden jullie mij dit kunnen vertellen.
Ik speel toch best wel wat games en ik heb helaas geen ruimte voor een 19" CRT.
Maar daarin tegen vind ik een tft weer prettiger werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EasyCom :)
En het is inderdaad kennelijk geen garantie helaas, u bent de eerste overigens. Wellicht dat die pixel waar u het over heeft niet altijd even goed zichtbaar is, tja 2 zien meer dan 1 he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 april 2003 @ 22:51:
EasyCom :)
En het is inderdaad kennelijk geen garantie helaas, u bent de eerste overigens. Wellicht dat die pixel waar u het over heeft niet altijd even goed zichtbaar is, tja 2 zien meer dan 1 he...
Het is alleen (goed) te zien op een zwarte/donkere achtergrond. Dan krijg je een 'mooie' blauwe pixel te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die heb ik dan helaas over het hoofd gezien, normaal test ik ook wel op een donkere ondergrond. Maar goed, u kunt ADI benaderen en dan moet u wel een ander exemplaar kunnen krijgen. Wees daar wel tijdig mee (houdt uw faktuurdatum in de gaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 keer de ADI A715 gekocht en 1 had een dooie pixel na telefonisch contact stond de volgende dag stonden ze voor de deur,bij mij werd eerst mijn scherm nagekeken toen de nieuwe en die had niks en daarna werd er geruild toch prima service en dat 30 dagen :)

Kunnen menig andere merken wat van leren.

Superschermpje trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoefkade schreef op 14 April 2003 @ 22:50:
In de aankomende computer-totaal, mei 2003 testen ze enkele 17 inch TFT's. Hierbij zitten ook hele nieuwe typen. EIZO L557 komt er als winnaar uit.
Dit is zo'n nieuwe TFT met rond de 15 ms als reactietijd.

Blad komt volgende week in de winkels te liggen, geloof ik. ;)
en welke andere screens worden er nog meer getest???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees goeie verhalen over de voorganger van de Hitachi CML175SXW, maar ik zag in de pricewatch dat deze maar ietsje duurder is en betere specs heeft. Helaas kan ik er nog geen review van vinden. Mijn vraag dus: heeft iemand al zo'n scherm en kan diegene zijn ervaring posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:41

EXX

EXtended eXchange

Ik heb trouwens een anders vraagje: sinds een paar weken heb ik een Hitachi CML175SXW in gebruik, en iedere keer als er van een omschakeling plaatsvind door de videokaart krijg ik een korte tijd het "no signal" venstertje. Een voorbeeld, het opstarten:

- PC aan: "no signal"
- GF4 BIOS melding
- "no signal"
- BIOS screen, je ziet dat de memory test al halverwege is
- "no signal"
- Windows boot scherm
- "no signal"
- Windows wallpaper

Dit is niet altijd, soms wordt er van screenmode gewisseld zonder dat er "no signal" verschijnt. Hebben anderen met een Hitachi dit (irritante gedrag) ook?

[ Voor 14% gewijzigd door EXX op 15-04-2003 14:01 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEADkIRK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-10 11:57
Als je de specs leest van de ADI 715 op de duitse site staat dat het maximaal aantal weergegeven kleuren 16.7 m. gesimuleerde kleuren zijn. Hoe zit dit nu precies en merk je daar nu wat van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier net even de specs naast mekaar gelegt van de Samsung 172T en de Acer AL732.
Hieruit kun je concluderen dat de specs van acer beter zijn behavel dat de contrast ratio van acer 50:1 minder is. Dit is niet zo belangrijk.

Nu mijn vraag of jullie hier ervaring mee hebt en of dit wel eerlijk is om te vergelijken.
Het scheelt uiteindelijk wel 150 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

In deel 3 van dit topic staat redelijk veel over de Acer geschreven. Check it out!

[ Voor 27% gewijzigd door zimbab op 15-04-2003 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je voor een 15" ga dan voor de Nec 1501 hij kwam het beste uit de test
en hij is erg cheapo ! 300 euro geen dode pixels en geen ghosting
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/moni1.JPG
brakke 1.3 camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefkade
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-09 15:51
Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 01:14:
[...]

en welke andere screens worden er nog meer getest???
Eizo L557
Sony SDM-X72
LG L1710s
Iiyama E430s-b
belinea 10 17 30
nec LCD1701
Samsung 171s
CTX s700
viewsonic VE175
Benq FP767
Target CY-765

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou...hier dan nog een ioemand met ervaringen:

ik zit nu iongeveer 2 uur voor me nieuwe ADI schermpie. leuk en aardig beestje voor surfen en werkzaamheden op de pc.
Maar de gameperformance is dus echt niet te vergelijken met een crt. ik bedoel ik had een best slechte crt screen maar die was zekers beter in UnrealTournament als deze.
Ook al ben ik voor de rest zeer tevreden hoor. geenghosting met de test die aan het begin van deze topic staat. ook geen een dode pixel. Maar had wel een betere speelbaarheid verwacht in UT.
Dus ben jij van plan om een tft te kopen om te gamen....en dan doed gamen......wacht dan nog maar ff.
Heb trouwnes nog niet al te veel zitten testen maar ik heb dvi en analoog getest en kan niet echt verschillen zien. misschien ben ik ook gewoon te dom om dit ding goed te bedienen maar daar ga ik ff niet van uit :P
dus : vette scherm...maar niet 100% om te gamen! (maar dat zal elke tft wel niet zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEADkIRK
Zijn de kleuren een stuk minder? en als je geen last van ghosting hebt wat scheelt er dan precies aan? te donker te flets ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
hm, ben wel benieuwd naar de test van computer totaal... wanneer ligt in de winkel?
(ik lees bijna geen bladen meer..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga de Acer AL732 bestellen denk ik.
Hij is kwa specificaties beter dan de 172T van samsung en de mensen in deel 3 zijn er goed over te spreken. Wat mij vooral aan spreekt is de prijs zit toch een groot verschil tussen die van Acer en Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou je kunt het niet echt ghosting noemen denk ik. Maar het is gewoon als ik snel draai dat het beeld moeite heeft om opgebouwd te worden. dit is vooral in grotere maps te zien.
de kleuren zijn ook wennen....maar nogmaals ik ga niet al te veel kritiek geven omdat ik als vergelijk een slechte crt heb.
nogmaals in normaal gebruik (dus geen games) ie ie schitterend. zelfs een beetje aan de velle kant. ook in de games is ie niet donker. dat was namelijk de reden dat ik niet de NEC of de Hitachi genomen heb.
Maar ik zal de volgende dagen wel wat meer moeie nemen om alle sgoed in te stellen en dan laat ik nog een keer weten hoe en wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-08 10:53
Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 22:49:
nou je kunt het niet echt ghosting noemen denk ik. Maar het is gewoon als ik snel draai dat het beeld moeite heeft om opgebouwd te worden. dit is vooral in grotere maps te zien.
de kleuren zijn ook wennen....maar nogmaals ik ga niet al te veel kritiek geven omdat ik als vergelijk een slechte crt heb.
nogmaals in normaal gebruik (dus geen games) ie ie schitterend. zelfs een beetje aan de velle kant. ook in de games is ie niet donker. dat was namelijk de reden dat ik niet de NEC of de Hitachi genomen heb.
Maar ik zal de volgende dagen wel wat meer moeie nemen om alle sgoed in te stellen en dan laat ik nog een keer weten hoe en wat!
grappig
In het adi scherm zit precies hetzelfde schermpje als de hitachi.
>:)
Dus veel verschil kan daar niet in zitten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou geloof me maar dat bij dit adi schermpje de brightness heel erg anders is als bij de hitachi of de nec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 02:17:
nou geloof me maar dat bij dit adi schermpje de brightness heel erg anders is als bij de hitachi of de nec.
heb je ze beiden naast elkaar zien staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet wat jij fout doet poudaman maar ik had wel een goeie crt en nu de adi,ik speel elke dag UT en mijn vrouw ook maar ik vind dit schermpje wel net zo goed als de crt misschien zelfs beter.

Mijn beeld bouwt wel snel op ik zie geen vertraging op welke map dan ook.

ps tip voor ut als je fragged wel je ogen ophouden en niet als een gek je muis heen en weer bewegen :)

is als grap bedoeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe orange......heb je wel eens een sniper map gespeeld ??? Zoals zeitkind...zahltag....konossus? das dait mega maps en ik heb daar moeite . Maar zoals ik al zei is het misschien mijn stommiteit met de instellingen (ik snap bijvoorbeeld ook niet hoe ik dat ding kan switchen van dvi naar analoog in het menu. ikrijg ik niet voorelkaar. en ik dacht dat ik de brightness in analoge modes wel kon aapassen maar als ik daar iets verander gebeurd er ook niets.)

maar heb jij hem op je dvi aangesloten of analoog? of via converter dvi-> analoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEADkIRK
Poudaman , heb je je refresh rate niet te hoog staan? misschien dat ie daarom geen optimaal beeld geeft. Je kan in UT natuurlijk je refreshrate forceren.
misschien een domme opmerking maar toch ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
dEADkIRK schreef op 16 April 2003 @ 11:29:
Poudaman , heb je je refresh rate niet te hoog staan? misschien dat ie daarom geen optimaal beeld geeft. Je kan in UT natuurlijk je refreshrate forceren.
misschien een domme opmerking maar toch ;-)
Dat heeft toch totaal geen nut met een tft.
Die draaid maximaal op 75 hz,en de meesten staan op 60 hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
Verwijderd schreef op 16 april 2003 @ 07:38:
Ik weet niet wat jij fout doet poudaman maar ik had wel een goeie crt en nu de adi,ik speel elke dag UT en mijn vrouw ook maar ik vind dit schermpje wel net zo goed als de crt misschien zelfs beter.

Mijn beeld bouwt wel snel op ik zie geen vertraging op welke map dan ook.

ps tip voor ut als je fragged wel je ogen ophouden en niet als een gek je muis heen en weer bewegen :)

is als grap bedoeld :)
mischien ligt het aan zijn videokaart.
Deze is mischien niet snel genoeg.
Met mijn radeon 9700 pro heb ik geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEADkIRK
certefied schreef op 16 April 2003 @ 17:58:
[...]

Dat heeft toch totaal geen nut met een tft.
Die draaid maximaal op 75 hz,en de meesten staan op 60 hz.
Ja dat klopt maar je kan een TFT natuurlijk wel oversturen. Op 75 herz kan het best zo zijn dat ie niet optimaal zijn werkt doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:35
Bij mij TFT is het ook zo. Als ik hem op 75 HZ gebruik bouwt het beeld ook (heel lelijk ziet het eruit vind ik en errug vervelend )op en als ik hem op 60 hz zet niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poudaman ja die mappen speel ik ik ben [^..^]ETERNAL hehehe dus ligt echt aan jou vriend :)

Maare kloot eens met je instellingen want ik heb op fragolonia echt geen problemen.

ps is dvi aangesloten en in menu ga je naar dat tekentje met vga stekker dan select dan pijltje rechts of links zodat digital oplicht dan select en voila.

Ik zie je later wel en frag je wel ff :)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2003 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha eternal!
lol....hehe! nou ja ik heb dus de refreshrate op 60 staan en heb zelf een ati9700. dus daar kan het niet aan liggen neem ik aan.
dat met de functie in het scherm menue snap ik wel maar ik kan gewoon niet switchen. zoals beschreven in de handleiding (cd) kunje dus realtime switchen van analoog naar dvi. ik heb beiden aangesloten maar het werkt niet.
but i rest my case. prima schermpie verders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens pouda misschien een tip ik heb soms 350 fps in UT ik weet niet hoe dat bij jou is.

Maar in je ut folder dan system dan unreal.ini kijk dan ff bij 3dengine zoek naar vsync=True maak dat False en je fps gaat omhoog misschien dat dat helpt!!

ziet er zo uit:
[D3DDrv.D3DRenderDevice]
Translucency=True
VolumetricLighting=False
ShinySurfaces=True
Coronas=True
HighDetailActors=True
UseMipmapping=True
UseTrilinear=False
UseMultitexture=True
UsePageFlipping=True
UsePalettes=True
UseFullscreen=True
UseGammaCorrection=True
DetailTextures=False
Use3dfx=False
UseTripleBuffering=True
UsePrecache=True
Use32BitTextures=False
DescFlags=1
dwDeviceId=20037
dwVendorId=4098
Use32BitZBuffer=False
UseVertexFog=False
UseAGPTextures=False
UseVideoMemoryVB=False
UseVSync=False <----------------------------------- zo dus!!
Description=RADEON 9700 & 9500 SERIES

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2003 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ervaring met NEC 1701-BK

Ikzelf ben heel tevreden over dit scherm, hij heeft mijn Iiyama 17" VM perfect vervangen. Ik speel zo af en toe FPS games en na wat instellingen te hebben gewijzigd (vsynch e.d.) loopt het als een trein, ghosting is te verwaarlozen imho... De refreshrate heb ik op 75 Hz lopen wat superrustig staat. Alleen valt nu wel op dat de lichtopbrengst van mn nieuwe NEC (1701-BK) vele malen beter is dan mn oude NEC (heb een NEC 1550v TFT als 2e scherm). But I'll live :p

Kortom... geen dode pixels en een toppie scherm

my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag mijn Acer 732 ontvangen, nu nog w88 tot ik naar huis kan.
Ik heb wel een DVI kabel erbij ontvangen maar een Single link.

Kan iemand mij vertellen wat beter is Single link of Dual link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu 4 jaar een Mermaid Ventura www.mermaid.dk. Design a la B&O en lekker scherp beeld. Heb alleen na een maand die stomme intel 740 agp eruit gegooid voor een matrox en dat scheeld ook veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
he jonges, ik kwam dit scherm tegen en mensen vragen aan mij of dit wat is
ja, ik kan er geen zinnig antwoord op geven. het is een MegaDrive JF1501
en te koop bij Gamma.
(niet echt een zaak waar je zegt van, kom ik ga er een TFT bij kopen.)
kan enkelt nergens de response-time vinden. |:(
en homepage van de fabrikant lijkt niet te bestaan. (geGoogled)
Afbeeldingslocatie: http://www.gammabouwmarkt.nl/elements/GN16P01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een klein beetje zoeken kwam je waarschijnelijk dit topic wel tegen:
15inch TFT Megadrive JF1501 (aanbieding bij Gamma)

Misschien is dat wat meer gericht op ervaringen van die monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand mij misschien kunnen helpen?
Ik heb mijn monitor Acer AL732 aangesloten doormiddel van DVI.
Alleen de resolutie kan niet hoger dan 1024*zoveel.

Misschien verkeerde plek om dit te plaatsen maar hoop dat iemand mij kan helpen.

Ok hij kan nu wel hoger, maaaaar nu is er iets waar ik denk ik nie zo blij mee ben.
Als ik hem hem op 1280*1024 ze dan komt er ruis door.
En met ruis bedoel ik geen sneeuw maar streepje's rond sommige plekken van mijn achtergrond.

Lijkt wel dat alle syb pixels kapot zijn ofzo ze beginnen dan te schitteren :? :'(

please help.....

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2003 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 19:19:... ze beginnen dan te schitteren :? :'(

please help.....
Sterrenhemel op je beeldscherm 8)7
zou het aan de refreshrate kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die staat op 60 en 70 zegt hij dat hij die niet ondersteunt en dat klopt ook wel volgens mij.

Kan het misschien zijn dat ik hem via DVI Single Link aan heb gesloten?
Ik heb bij de kabel Dual link gelezen dat die voor "HIGH Resolutions" is.
Dus zou het misschien zo kunnen zijn dat deze kabel zeg maar niet goed genoeg is?

Ik ga hem nu via normale monitor kabel aansluiten is kijken of dat helpt........

Ok het ligt dus aan die SINGLE link kabel. ik slaat hem gewoon normaal aan en hij doet het goed. _/-\o_

Zal wel een DUAL link nodig hebben als ik hem via dvi aan wil sluiten.

Iemand meer met deze ervaring?

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2003 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 19:47:
die staat op 60 en 70 zegt hij dat hij die niet ondersteunt en dat klopt ook wel volgens mij.

Kan het misschien zijn dat ik hem via DVI Single Link aan heb gesloten?
Ik heb bij de kabel Dual link gelezen dat die voor "HIGH Resolutions" is.
Dus zou het misschien zo kunnen zijn dat deze kabel zeg maar niet goed genoeg is?

Ik ga hem nu via normale monitor kabel aansluiten is kijken of dat helpt........

Ok het ligt dus aan die SINGLE link kabel. ik slaat hem gewoon normaal aan en hij doet het goed. _/-\o_

Zal wel een DUAL link nodig hebben als ik hem via dvi aan wil sluiten.

Iemand meer met deze ervaring?
Yep, ik heb hetzelfde probleem met m'n AL732. Het is ook een Single link kabel. Er zit geen "metalen" afscherming rond de kabel zoals bij de meegeleverde analoge kabel. Ik dacht het daar aan lag. De kabel heeft me meer dan 50€ gekost :( Ik gebruik nu gewoon de meegeleverde analoge kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen paniek nog, ik heb hetzelfde. Bij een hoge resolutie krijg je met de DVI kabel flikkerende pixels. Dit heeft gewoon te maken met de kwaliteit van je DVI. Zodra je de monitor analoog aansluit heb je nergens last van. Ik zit er zelf over te denken om een goede kabel te maken van de stekkers die ik nu heb. Jammer dat er nog zo weinig kabels op de markt zijn en dat die er zijn vaak bagger zijn.
Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 19:19:
Zou iemand mij misschien kunnen helpen?
Ik heb mijn monitor Acer AL732 aangesloten doormiddel van DVI.
Alleen de resolutie kan niet hoger dan 1024*zoveel.

Misschien verkeerde plek om dit te plaatsen maar hoop dat iemand mij kan helpen.

Ok hij kan nu wel hoger, maaaaar nu is er iets waar ik denk ik nie zo blij mee ben.
Als ik hem hem op 1280*1024 ze dan komt er ruis door.
En met ruis bedoel ik geen sneeuw maar streepje's rond sommige plekken van mijn achtergrond.

Lijkt wel dat alle syb pixels kapot zijn ofzo ze beginnen dan te schitteren :? :'(

please help.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wanneer de 12ms tftjes van Philips komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 16:34

Rick2001

9950X delidded en direct die

Voor mensen die problemen hebben met de bijgeleverde DVI kabel bij sommige ACER AL732 monitoren, wij hebben goede dikke afgeschermde DVI kabels te koop die WEL goed werken zonder rode pixelfouten. Deze kosten overigens 15 euro voor 2 meter.
Wij hebben dezelfde problemen ondervonden met de bijgeleverde kabel. Aan de ene monitor doet de kabel het wel goed terwijl dezelfde kabel het aan een andere monitor het niet goed doet. Het gaat hier dan natuurlijk om allemaal dezelfde ACER monitoren.
Overigens wordt bij de 'made in China' modellen wel een DVI kabel bijgeleverd en bij de 'made in Taiwan' (de betere dus) geen DVI kabel bijgeleverd.
We hebben de verschillen nogmaals naast elkaar bekeken en ditmaal met wederom andere monitoren. De 'made in China' is echt beduidend slechter dan de 'made in Taiwan' monitor.
De donkere grijstinten kan de 'made in Taiwan' veel duidelijker weergeven zonder alles in het zwart te laten wegvallen.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar gaat dat dus niet altijd op.
Die van mij geeft perfect beeld weer. Alle kleuren zijn gewoon zoals het hoord zwart is zwart, grijs is grijs. Ik speel veel spellen zoals AAO die toch wel op menige plekken veel schaduw heeft waar donker is.

Dit is echt de grootste bullshit wat ik ooit gehoord heb.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2003 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort pc-prive projectje... :9 . Kwa design valt mn oog al lange tijd op iiyama. Ik ga zowiezo voor de nieuwe radeon 9800 pro van hercules....
Welk scherm kan ik het beste hierbij nemen? (minimaal 17inch tft).

Zelf kwa design zit ik te twijfelen tussen de iiyama AS4332UTD(BK) (17") en de AS4612UT(BK) (18") en de AS4821DT(BK) (19").

Iemand enig idee welke het beste zal werken? Of is zon scherm te minimaal voor de videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rick2001 schreef op 18 April 2003 @ 00:52:
Voor mensen die problemen hebben met de bijgeleverde DVI kabel bij sommige ACER AL732 monitoren, wij hebben goede dikke afgeschermde DVI kabels te koop die WEL goed werken zonder rode pixelfouten. Deze kosten overigens 15 euro voor 2 meter.
Wij hebben dezelfde problemen ondervonden met de bijgeleverde kabel. Aan de ene monitor doet de kabel het wel goed terwijl dezelfde kabel het aan een andere monitor het niet goed doet. Het gaat hier dan natuurlijk om allemaal dezelfde ACER monitoren.
Overigens wordt bij de 'made in China' modellen wel een DVI kabel bijgeleverd en bij de 'made in Taiwan' (de betere dus) geen DVI kabel bijgeleverd.
We hebben de verschillen nogmaals naast elkaar bekeken en ditmaal met wederom andere monitoren. De 'made in China' is echt beduidend slechter dan de 'made in Taiwan' monitor.
De donkere grijstinten kan de 'made in Taiwan' veel duidelijker weergeven zonder alles in het zwart te laten wegvallen.
Ik heb dus dit probleem met m'n oude DVI kabel, Ik ben nu met Acer bezig of ze me een nieuwe "goede" DVI kabel toesturen. De oude kabel werkt perfect op een Eizo scherm, maar als ik hem op m'n nieuwe Acer 732 (Taiwan) gebruik krijg ik dus een soort van vreemde oplichtende pixels in beeld. Volgens de mensen bij Acer hebben ze deze klacht nooit eerder gehoord en hebben ze "mijn probleem" doorgespeeld aan Acer Duitsland.

Rick als ik geen andere kabel krijg wil ik wel graag zo'n goede DVI kabel, kan ik je daarover mailen of kan ik op een site terecht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 13:11:
Binnenkort pc-prive projectje... :9 . Kwa design valt mn oog al lange tijd op iiyama. Ik ga zowiezo voor de nieuwe radeon 9800 pro van hercules....
Welk scherm kan ik het beste hierbij nemen? (minimaal 17inch tft).

Zelf kwa design zit ik te twijfelen tussen de iiyama AS4332UTD(BK) (17") en de AS4612UT(BK) (18") en de AS4821DT(BK) (19").

Iemand enig idee welke het beste zal werken? Of is zon scherm te minimaal voor de videokaart?
Waarom disign :? De beeld kwaiteit is toch veel belangrijker :?

Ik zit liever naar een heeeeeel stak beeld te kijken dan naar een flut beeld omdat het design veel mooier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Die dingen kunnen ook goed samen en de 4332UT wordt door ome Tom nog steeds gezien als 1 van de beste 17 inches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zimbab schreef op 18 April 2003 @ 23:08:
Die dingen kunnen ook goed samen en de 4332UT wordt door ome Tom nog steeds gezien als 1 van de beste 17 inches.
Ja was volgens mij alleen beetje oude review... maar kwam er wel goed uit bij toms ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geforce5_guy schreef op 18 april 2003 @ 22:11:
[...]

Ik zit liever naar een heeeeeel stak beeld te kijken dan naar een flut beeld omdat het design veel mooier is.
Dat is jou mening dan ja... voor mij is het ook erg belangrijk dat het een mooi design is (weet niet of je de genoemde types kent?).

Ook zijn deze zeer makelijk voor werk waarmee je a4 formaat gebruikt (door de rotatie van het breedbeeld).

Daarnaast... was naar mijn mening de kwaliteit redelijk tot goed...

De vraag was alleen of hetgeen wat de 9800 pro bied... of dat weer te geven is door deze schermen... of kan ik dan beter een simpeler kaartje halen (als ik een van die schermen wil) of moet ik een ander scherm (en welke dan?) nemen als ik dat kaartje per se wil.

Ps.: flut beeld klinkt niet echt positief... iiyama en flut??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IIyama AS4314UT = Acer AL-707 ????

misschien is dit jullie al bekend hoor, maar ik vraag het me af

Op me werk verkopen we de Acer AL 707 flatpanel voor €439,-
Onze concurrent verkoopt de IIyama AS4314UT voor €589,-

Heb zelf ook een as4314UT gehad.
Heb ernaar gekeken het is gewoon wat betreft uiterlijk, adapter, vormgeving, menuutje, standaard en verpakking identiek !

heb ook ff gekeken naar de specs, ook identiek !
volgens mij is het zeker weten uit dezelfde fabriek en zijn ze op merk na gewoon hetzelfde.

Is dit oud nieuws of heb ik een ontdekking gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowjunk
  • Laatst online: 29-01-2022

Snowjunk

2x Seagate 1Tb, Raid 0

geforce5_guy schreef op 18 April 2003 @ 22:11:
[...]

Bij mij draait er een 9700Pro op een 4332 en da's een strakke combi kan ik je vertellen! :9~

Core i5 2500k, Asus Sabertooth P67, Corsair H70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snowjunk schreef op 19 april 2003 @ 19:11:
[...]

Bij mij draait er een 9700Pro op een 4332 en da's een strakke combi kan ik je vertellen! :9~
Kijk dat zijn berichten waar ik op zat te (hopen) w8en. Dus met geen enkel zwaar grafisch spel problemen ... door de grafische kaart... en door het soort tft een goed beeld (die kan weergeven wat de gafische kaart wil).

Nooit problemen met gosting of iets dergelijks?

Ik vind zelf kwa design dan de 18.1" nog net een slagje mooier en kwa prijs is de 4612ut dan ook bijna (of helemaal) hetzelfde, echter zijn hier de specificaties iets minder van (deze zullen dus onder doen aan de 4332). Maar is de 4332 ook breedbeeld? (beetje moeilijk op te maken uit de meeste plaatjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, een kleine review van de Belinea 10 15 55:

Specificaties

Afbeeldingslocatie: http://www.dse.nl/~toolbar/belinea%20101556.jpg

Design: Erg fijn vind ik. Alles lekker symetrisch. Randjes zijn aan de zijkant lekker dun; 2,2cm. Geen speakers in het scherm maar in de voet en muurbevestiging :).

Scherm: Ook erg fijn in vergelijking met m'n 19" philips crt :). Goed scherp en helder. Met de monitor toolkit alles bijgesteld. Brightness op 45 en contrast op 90 (van de 100). Geen dode pixels en geen enkele ghosting :*).
Ik kan duidelijk het verschil zien tussen een S3 4mb videokaart en een GF2 TI. Ik moet nog een matrox parhelia kopen dus misschien verbaas ik me dan wel weer :). Maar ik vind het nu iig al ruim voldoende met die GF2.
Het enige wat er op aan te merken is is dat met een zwart vlak de onderkant wat lichter is. Dat kan vervelend zijn bij het bekijken van een dvd maar dat doe ik toch op m'n tv.. Verder zijn de kleuren volledig egaal verdeeld en ziet het er schitterend uit _/-\o_. Ik wil nooit meer een crt.. Als ik nu weer een crt zie valt me die flikkeringen veel meer op. Aanstelleritus maar toch :)..

Speakers: Waardeloos.. Wel luid maar van AM radio kwaliteit...

Voor slechts €300 heb je naar mijn mening een prima scherm waar je heel goed games op kan spelen. Ik ben er super blij mee iig :Y)

edit: voor een paar euro's meer heb je trouwens de 10 15 56 met een digitale aansluiting.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2003 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die de Belinea 10 17 30 werkend heeft gezien. Mooi design, mooie prijs, alleen het merk voorspelt niet zoveel goeds. Ze gebruiken voor de responsetime 5/20. Hoe moet je dit omrekenen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Laatst online: 02-10 20:57
Niet!! ;) de 1 is dacht ik voor het opkomende beeld de andere voor het weggaande beeld o.i.d.

[ Voor 84% gewijzigd door M@rijn op 20-04-2003 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 April 2003 @ 18:25:
Is er iemand die de Belinea 10 17 30 werkend heeft gezien. Mooi design, mooie prijs, alleen het merk voorspelt niet zoveel goeds. Ze gebruiken voor de responsetime 5/20. Hoe moet je dit omrekenen ?
Je moet het ongeveer lezen als 25 ms, dus optellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 April 2003 @ 18:25:
En waarom voorspelt het merkt niet zoveel goeds?? O-)
5/20ms betekent idd 25ms net als de 10 15 55 :). Ik heb echt 0,0 ghosting terwijl m'n 19" crt een spoor van 3,5cm trok.. Nou is die ook wel aan zijn pensioen toe :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 00:34
Op dit moment heb ik een Dell 15" TFT scherm, geleent van m'n werk.
Deze heeft een responsetime van 35ms.
Ik kan prima gamen, alles loopt behoorlijk vloeiend.
Maar stel nou dat ik een TFT heb, met een snellere reponsetijd, welk verschil zal ik dan zien?
Ik kan trouwens een ghosting ed ontdekken, op m'n werk hebben we 12 van deze schermpjes staan, ik heb bij geen enkele een dode pixel kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onlangs een Neovo K-19 gekocht. Goede beeldkwaliteit, film-
playback ook vrij mooi, maar eens ik probeerde te gamen,
walgelijk veel ghosting. Vooral bij een 'space dogfighting game'
als Freelancer (zwarte achtergrond?) was er gewoon niet op te
kijken.
Ik dus terug naar de winkel met dat ding, met mijn PC. Ander
exemplaar getest, zelfde probleem. 17" versie getest, idem.
Paar Acer TFT's, idem. De verkopers wisten er niets beters op
te vinden dan 'TFT's zijn duidelijk nog niet geschikt om te gamen'.
Nu heb ik gisteren hetzelfde spel foutloos zien draaien op een
spotgoedkope Proview TFT. Ik vraag mij dan ook af of het probleem niet bij mijn videokaart ligt (MSI Geforce4 Ti4200).
Ik heb niet de recentste drivers staan, dus je zou denken dat daar
het probleem ligt, maar ik heb geen enkel probleem bij mijn oude
versleten 15"CRT monitor die nauwlijks 70Hz haalt. Geen ghosting (kan dat wel op CRT?), geen schokkerigheid. Iemand
een idee?

I.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks de problemen die ik al beschreven heb in meerdere posts heb ik dus absoluut geen ghosting! Mijn Acer AL732 hangt aan een MSI TI4200 met tot nu toe een hele verzameling drivers. Geen gaf problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee hoe Acer doet met pixel garantie?
volgens mij heb ik 2 dooie sub pixels :S

En ik ben 1maal zo dat als ik het weet dat hij mij ook in de weg zit 8)7

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2003 19:20 . Reden: maak er maar 2 van ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 April 2003 @ 15:33:
kijken.
spotgoedkope Proview TFT. Ik vraag mij dan ook af of het probleem niet bij mijn videokaart ligt (MSI Geforce4 Ti4200).
versleten 15"CRT monitor die nauwlijks 70Hz haalt. Geen ghosting (kan dat wel op CRT?), geen schokkerigheid. Iemand
een idee?

I.
Waar heb je die K-19 gekocht en hoe duur was die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 april 2003 @ 15:33:
kijken.
een idee?

I.
Ik heb zelf een Samsung 191T op een TI4200 aangesloten (dvi), en had ook last van Ghosting, echter toen ik vorige week mijn Pc opnieuw ging installeren was
dit probleem weg. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote]Worlds schreef op 22 April 2003 @ 10:04:
[...]

Ik heb zelf een Samsung 191T op een TI4200 aangesloten (dvi), en had ook last van Ghosting, echter toen ik vorige week mijn Pc opnieuw ging installeren was
dit probleem weg. 8)7[/quote]

Een besturingssysteemprobleem m.a.w.? Misschien omdat hij
er nog van uitgaat dat de oude CRT eraan hangt? Bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie review van die belinea, zij hebben ook een 17" voor 425€ dat valt ook nog wel mee, net ff zitten meten, want ik heb over tijdje een nieuw scherm nodig en TFT is wel the way to go, maar ik heb niet al te veel geld om uit te geven,
Opzich is het verschil tussen 15 en 17 niet zo groot(ongeveer 100€ dus) maar dat is op mijn budget wel weer een flinke hap natuurlijk. Naja eerst maar eens de vakanties doorkomen en dan gaan we verder sparen.

M'n fokt op 15inch schermpje is 34cm doorsnede, een 15inche TFT is net iets meer dan 38, maar mn vaders 19inch CRT is weer stukje groter en moet zeggen dat dat lekker werken is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henksnap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-10-2021
Heb de Acer AL732,maar moet nog een DVI-kabel kopen,waar moet ik de"goede" bestellen?
Kwam laatst een een zaak en vroeg naar een DVI-kabel en op hun beurt kwamen ze weer met de vraag "welke",je schijnt verschillen in deze te hebben :?

Epox 8rda+,512mb Kinston pc2700,80GB 7200rms Maxtor Liquid,XP2400+,Club 9500 @ 9700, Lite-on 52*32*52,Acer AL732, WIN XP prof.etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zorg wel dat je een DUAL link dvi kabel koopt anders heb je er nog niks aan als je 1280*1024 wilt draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Samsung 191T :9~ en ook hier zat geen DVI kabel bij. Kabel van €2,50 van de HCC op aangesloten, en later 1 van Intronics (wat opzich geen verschil leverd) maar echt superbeeld.

Ervaring met ghosting: Een beetje onder NHL 2K3.
Maar Unreal2, C-S, Enclave en al dat soort shit, no probs!!

Echt het aanschaffen waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-12-2022

Sweet

Ik heb een maandje terug een Belinea "17 inch kunnen testen. Nieuw type met een tijd van 25 ms.

Ghosting in enkele racesimulatoren was heel duidelijk aanwezig. Na verloop van tijd wende het en was het niet langer storend. Overall beeldkwaliteit was bijzonder plezierig.

Ik kan overigens niet geloven dat schermen met een tijd van 16 ms nu totaal ghosting free kunnen zijn wanneer 25 ms nog zo duidelijk te zien is. Of het storend is, is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Sweet schreef op 22 April 2003 @ 19:20:
Ik heb een maandje terug een Belinea "17 inch kunnen testen. Nieuw type met een tijd van 25 ms.

Ghosting in enkele racesimulatoren was heel duidelijk aanwezig. Na verloop van tijd wende het en was het niet langer storend. Overall beeldkwaliteit was bijzonder plezierig.

Ik kan overigens niet geloven dat schermen met een tijd van 16 ms nu totaal ghosting free kunnen zijn wanneer 25 ms nog zo duidelijk te zien is. Of het storend is, is een ander verhaal.
Specs zeggen ook niet alles hoor :P En ik kan je zeggen dat ghosting op 16 ms NIET voorkomt :P De contrast ratio viel me wel wat tegen helaas....

//edit
ben btw net overgestapt van Win 2000 naar Win XP om te kijken hoe daar een geheugen upgrade van 512 MB uitpakt... En ik moet zeggen dat de kwaliteit van het beeld daar nog wat beter is :?

[ Voor 13% gewijzigd door Raku op 22-04-2003 23:24 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 14:56
Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 14:40:
Ervaring met ghosting: Een beetje onder NHL 2K3.
Maar Unreal2, C-S, Enclave en al dat soort shit, no probs!!

Echt het aanschaffen waard!
Oke relaxt ik ga dit schermpje namelijk a.s. zaterdag halen!! :9~
Heb al een single link DVI-D kabel (van m'n werk geleend zeg maar ;) )
Dual link is toch pas nodig vanaf resoluties die ergens rond de 1600x1200 liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn adi 715 komt eind van de week binnen.
ben heel benieuwd.
mijn eerste tft trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C00KW4US schreef op 23 april 2003 @ 08:27:
[...]

Oke relaxt ik ga dit schermpje namelijk a.s. zaterdag halen!! :9~
Heb al een single link DVI-D kabel (van m'n werk geleend zeg maar ;) )
Dual link is toch pas nodig vanaf resoluties die ergens rond de 1600x1200 liggen.
Dual Link is idd pas nodig voor resoluties boven de 1600x1200, de Samsung kan maximaal 1280x1024 aan dus heeft een dual link kabel geen enkele zin.
Heeft trouwens ook weinig zin om te wachten tot de opvolger van de 191T komt de 192B want dit scherm heeft tevens een 25ms panel. wel is het design gelijk aan
de 172T. Op de ICT beurs in de Rai hadden ze zo'n 192B staan die ik even heb mogen bezichtigen, prijs wisten ze overigens nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snel vraagje tussendoor..

heeft er iemand ervaring met de NEC Multisync LCD1920NX ?
lees er bijna niks over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 11:05
Verwijderd schreef op 28 March 2003 @ 17:02:
ey ik ga maandag de Nec 15¨ kopen bij www.computer-land.nl

hij heeft 30ms is dit voldoende voor een potje UT 2003 of counter strike ?
Ik zou het niet doen!!
Ik heb de "oude" UT gespeeld op een Nec 1550x 15inch TFT met ook een response time van 30ms en het was echt bagger!!
Heb hem gelijk weer omgeruild voor mijn 15inch CRT (ben nu ook zoek naar een 17 of 19inch..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackstealth
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11-2022
heeft er iemand specs en ervaringen met medion tft 17" van de aldi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:25

heuveltje

KoelkastFilosoof

specs niet. maar mijn ervaring is dat je er prima bf1942 op kan spelen :)
nou alleen mijn gf2 nog vervangen :(

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackstealth
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11-2022
Is er een duidelijk merkbaar verschil tss dvi en een analoge vga aansluiting?
bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeNGuiN
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-10 08:38

PeNGuiN

't Is Wat...

Ik overweeg een NEC 1701-BK of een 1760NX te kopen, die heeft een reactietijd van 16ms en een resolutie van 1280x1024x60Hz. Kent iemand of heeft iemand dit TFT-scherm en kan zijn ervaringen delen? Ik kan bijvoorbeeld niet zogauw achterhalen of dit scherm wel of niet een DVI connector heeft naast gewone VGA.

Dr. Phil himself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Timbos

hoi and dag!

Dit is wat ik heb kunnen vinden erover:

MultiSync LCD1760NX

Input:
ANALOG: D-Sub
DIGITAL: DVI-D

Package:
User's manual
AC-Power cord x1
Signal cable(D-sub to D-sub)
LiquidView Brochure

MultiSync LCD1701-BK

Input:
ANALOG: D-Sub 15 pin

Package:
Power cable
Signal cable VGA to VGA
CD-ROM
User's manual
Sales Office List

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tubby
  • Laatst online: 20:55

Tubby

or not to be

Woei, afgelopen zaterdag de IIyama ProLite E380S gekocht. Extreem strak beeld met Battlefield :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/4466/thumb.jpg

Als ik de brightness op z'n hoogst zet lijkt ie meer "licht" te geven als m'n monitor.

Korte specs:
Grootte: 15" / 1024x768
Respons: 23ms up/down
Brightness: 380cd/m2
Contrast: 450:1

Details:
Losse vga kabel
Aparte voedingsadapter
Speakers (2x 1.5w)

Prijs:
359 euro bij de MyCom

[ Voor 6% gewijzigd door Tubby op 23-04-2003 14:14 ]

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeNGuiN
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-10 08:38

PeNGuiN

't Is Wat...

quote: Timbo
Dit is wat ik heb kunnen vinden erover:

MultiSync LCD1760NX

Input:
ANALOG: D-Sub
DIGITAL: DVI-D

MultiSync LCD1701-BK

Input:
ANALOG: D-Sub 15 pin
Thx, dat gaat die 1760NX worden dan :-)

Dr. Phil himself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zelf de NEC 1760nx en ben er erg tevreden over mooi design goede specs ik vond alleen de brightness niet optimaal omdat ik altijd cs speelde met erg lage brightness maar dat is gemaakt met powerstrip :d

maar voor de rest toppiee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik draai overigens 1284-1024 op 75 hz
met een gf4 ti4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blackstealth schreef op 23 April 2003 @ 12:14:
bvd
Ik heb geen verschil kunnen waarnemen maar wat ik gehoord heb blijkt
dat het iets scherper wordt en dan met name rond de letters etc.
Maar dat je minder ghosting zou hebben met een DVI kabel is absolute onzin.
Sluit je je TFT aan via DVI dan kan je verder geen instellingen meer doen zoals
color, contrast etc. met uitzondering van de brightness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1701-BK heeft alleen DSUB, de 1760NX heeft ook DVI en een in hoogte verstelbare voet... (heb zelf de 1701-BK en ben zeeeeeeeer tevreden :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:10

Maximus

There is no substitute

Ik wil misschien ook een TFT schermpje halen. Mijn vader heeft dus de AS4314UT van Iiyama. Die wilde ik opzich wel echter als ik een game op zijn scherm speel dan zie ik verticaal allemaal strepen door het beeld. Heel wazig dan wel te verstaan.

Kan dit scherm wel gebruikt worden om Games op te spelen of moet ik dan nog wachten om een goed scherm te kopen? Of een totaal ander type?

EDIT

ik heb zelf nog wat gekeken en kwam tot het volgende scherm namelijk de Samsung 172T. Het gaat mij erom dat ik op het scherm kan gamen en ook gewoon normaal internetten. De games die ik speel zijn:

Diablo II Lord of Distruction
Freelancer

[ Voor 26% gewijzigd door Maximus op 23-04-2003 17:22 ]

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:25

heuveltje

KoelkastFilosoof

Blackstealth schreef op 23 April 2003 @ 11:48:
Blackstealth schreef op 23 April 2003 @ 12:14:
bvd
met die medion :?
nee want er zit geen dvi op (8>

[ Voor 28% gewijzigd door heuveltje op 23-04-2003 17:45 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blackstealth schreef op 23 April 2003 @ 11:48:
Koop gewoon een ACER AL 707 als je een goedkope 17" TFT wil.
De Acer AL-707 is precies hetzelfde scherm (zowel van binnen als buiten) als de IIyama AS4314UT :p

en heeft een responsetijd van 20ms :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tubby schreef op 23 April 2003 @ 14:12:
Woei, afgelopen zaterdag de IIyama ProLite E380S gekocht. Extreem strak beeld met Battlefield :9~

[afbeelding]

Als ik de brightness op z'n hoogst zet lijkt ie meer "licht" te geven als m'n monitor.

Korte specs:
Grootte: 15" / 1024x768
Respons: 23ms up/down
Brightness: 380cd/m2
Contrast: 450:1

Details:
Losse vga kabel
Aparte voedingsadapter
Speakers (2x 1.5w)

Prijs:
359 euro bij de MyCom
OMG je vuile was hangt boven je PC stuff !

freak :)

wel een strak scherm BTW :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 19:32 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.