Ik ben niet blij.
Ik heb namelijk voor het eerst in mijn leven hardware duchtig gesloopt.
Het verhaal:
Ik dacht: "Laat ik ook maar eens met de Thoroughbred-B hype meedoen." Dus een 1700+ besteld met bijbehorende 8RGA+ (verstelbare vdd

). Gekregen, ik enthousiast inbouwen, wc erop, en testen natuurlijk. (AXDA1700DUT3C JIUHB0309SPKW trouwens)
"Standaard is voor mietjes," dacht ik geheel ten onrechte. Deze gedachte bracht mij op het idee om na een paar keer multiplier te verhogen, maar meteen de FSB omhoog te mikken naar 200mhz en de multiplier laag genoeg om de processor niet te zwaar te belasten. Het is immers van belangrijk om maar één onderdeel tegelijk te testen op maximale kloksnelheid, zodat je weet welk onderdeel het knelpunt vormt.
Het resultaat:
"Warning, flashing bios, do not reset or power off". Ok. Zal ik niet doen, had ik al vaker gezien toen ik de multiplier aanpaste. Beeld wordt zwart, monitor gaat op stand-by, en dat was dan ook de laatste keer dat deze moederbord/processor combinatie ooit iets op een scherm geproduceerd heeft...
Maar of het slopen van een moederbord en/of processor nog niet erg genoeg is, het verhaal wordt nog erger:
Mijn broertje
heeft had een Duron 700... Nu niet meer. Uiteraard wilde ik zeker weten welke onderdelen ik terug moest sturen voor garantie

. Dus ik haal die Duron uit zijn pc, zet mijn XP er in... Niets. Naja. Jammer dan. Processor kapot. Ik zet zijn Duron even op de 8RGA+ om te kijken of die het wel nog deed. Ook niets. Moederbord dus ook dood. Ik zet zijn Duron terug in zijn pc, en wat denk je: niets... Ik heb dus gisteren en vandaag de geweldige prestatie geleverd om twee processor, een moederbord en waarschijnlijk nog een moederbord om zeep te helpen.
offtopic:
Werken op een 500mhz cellie laptop zuigt als je een P4 1600@2800 gewend bent... Alleen die P4 ligt momenteel op een tafel te wachten totdat ik het P4-top terug op mijn Maze3 zet, daar zit nu uiteraard een Athlon-top op.
[
Voor 10% gewijzigd door
hellfire_ultd op 12-04-2003 17:24
]