Toppunt van DOC?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 509 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 18:27

Metro2002

Memento mori

toppunt van DOC:
in een computershop werken en alle OEM PC2100 modules uitproberen of ze op PC2700 cas2 willen werken >:)
heb er wel 1 gevonden die het deed trouwens :P

verder: ehm 2 voedingen dood omdat ik wou kijken of ze zonder fan konden draaien :D
videokaart aanpassen en tot the max overklokken omdat je denkt dat 3dmark2003 dan sneller draait (yeah right)

fans aansluiten terwijl je compu aanstaat en dan een vonk bij je hdd zien... waar je net geen backup van had 8)7

kijken hoe lang een AMD XP draait zonder actieve koeling en bij 110 graden celcius besluit dat het toch niet kan 8)7

moet ik doorgaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 22:15:
[...]

Been there, done that ;)
jup 3 maanden een hap uit me vinger gehad :X
was een pijnlijke ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
7 AMD cpus in 1 jaar kopen omdat je in principe altijd de snelste wil zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 19:23:
7 AMD cpus in 1 jaar kopen omdat je in principe altijd de snelste wil zijn....
:X zal ik maar niks op zeggen :X

tip: overklokken :X

[ Voor 6% gewijzigd door Metro2002 op 07-04-2003 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K wou m'n cellie 400 overklokken. K zen deze op fsb 100 ipv 66. Beeld werkt niet meer omdat agp op 100MHz stond en dat vond ie wat te veel, dus een clear cmos doen. M'n voeding begeeft het toen ik m'n scherm trug aansloot door een overspanning via het stroom net. (k geloof niet dat het dat was, maar je kon het zo aan de verzekeringen aangeven). K ging naar de winkel om een nieuwe te bestellen. K lekker profiteren van de verzekeringen dus wat dingen meer aankopen en een ongeloofelijk betere pc kopen da die ik had. Nieuwe grafische kaart omdat die niet op m'n nieuw mobo zou werken. Met het geld dat ik normaal weggelegd had voor die nieuwe pc te kopen, kocht ik dan een nieuwe hd, nieuw tikplank, surroundsysteem, ...De verzekeringen gingen een expert sturen om te bepalen hoeveel ik moest laten vallen wegens ouderdom van de oude pc. De verzekeringen hadden het te druk rond de feestdagen dus sturen ze geen expert en ik het een nieuwe pc voor geen geld :)
Btw de koeling van de cpu was al kapot maar toch bleef hij maar 19° @ 500MHz. 600MHz heb ik niet kunnen zien omdat m'n beeld niet meer werkte.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 15:21
Tja, je athlon 2000+ besnijden (om de multiplier aan te passen), die daarna alleen nog op 8,5 x wil lopen. Daarna maar overclocken (8,5 * 150) in afwachting op de 2400+.

Dan bij het binnenkomen van de nieuwe proc, gelijk er in stoppen zonder het mobo te resetten. 8)7

Dus op 15 * 150 --> 2250 mhz. Gelukkig ging het nu niet fout. (loopt nog steeds op die snelheid nu. (2800+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Te veel koelpaste op me T-Brid gedaan en dat is tussen de Bruggen gekomen... BEgon opeens te stinken in me kamer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is deze al langsgekomen: XP1700+ @ 3.1Ghz via LN2:
KLIK HIER

Afbeeldingslocatie: http://www.piopioshardware.com/YAO/1700+B/DSCF0038.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.piopioshardware.com/YAO/1700+B/34-5.gif

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2003 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

lache, maare die site doet het niet. zou zo`n systeempje het lang volhouden?

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Koffermod in tvkast gedaan die beetje was geclockt en inees stopt de film ik schuif de lade open er komt een warme lucht uit, processor ofcourse dead :)

[ Voor 10% gewijzigd door _MaLa_ op 09-04-2003 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

_MaLa_ schreef op 09 April 2003 @ 12:14:
Koffermod in tvkast gedaan die beetje was geclockt en inees stopt de film ik schuif de lade open er komt een warme lucht uit, processor ofcourse dead :)
was het mobo ook naar de eeuwige jachtvelden of alleen de proc :?

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Meneer aard schreef op 09 April 2003 @ 12:26:
[...]

was het mobo ook naar de eeuwige jachtvelden of alleen de proc :?
nee alleen proc gelukkig :P duwde er een nieuwe in en lopen maar :o

maar wel stomme actie achteraf :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Metro2002 schreef op 07 april 2003 @ 19:26:
[...]

:X zal ik maar niks op zeggen :X

tip: overklokken :X
Euhmm....ik denk dat ik in mijn sig maar even de specs weer ga zetten. Ik ben er dus neit een die een XP2800+ gaat kopen. Klok gewoon ook over hoor.
Mijn geschiedenis...

pII233@350Mhz
celeron300@450Mhz
PII333@500Mhz
celeron366@550Mhz
PIII600EB@787Mhz
PIII700E@868Mhz
PIII700E@882Mhz
duron700@933Mhz
Athlon1Ghz@1530Mhz
Athlon1,2Ghz@1533Mhz
duron1000@1330Mhz
AthlonXP1600+@1628Mhz
AthlonXP1700+ pal @1712Mhz
AthlonXP1600+@1850Mhz
AthlonXp1800+ tbred A @2250Mhz
AthlonXP2100+ tbred B @2530Mhz

Ik klok echt wel over ;) Maak je maar niet druk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

heb ook nog een keer een duron 1300 aangesloten en na tijdje begon die te hangen..

ik doe die kast open, komt me er een partij warme lucht uit...

had geen casefan geïnstalleerd en case was zo goed als dicht :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oehoe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-09 18:44

oehoe

blije prutser, ouwe sok

'Ns kijken:
een 486DX2 66 vervangen door een 486DX4 80, er achter komen dat dat stiekem een 486 DX4 100 is en daar dan wekenlang over opscheppen :P.
En mijn Duron 600@900, altijd angstig voor de zekerheid de holddown-pin van mijn Maze 1 extra aandraaien. Voetjes van de socket lam, flikkert het wc-blok van de socket . . . what's that smell :? 8)7
Socket (van dat mobo dus) stuk en i.p.v. een ander mobo de Maze 2 aan te schaffen omdat-ie betere bevestigingsmogelijkheden heeft.

George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Bij een computerzaak werken, en bijna elke maand wel weer en nieuwe stepping proc meenemen :)

Toppunt was maandag, ik zag opeens een traytje AMD's liggen die als sample opgestuurd waren... He, koel, Bartons! He, 2500+! *inkoop belt* wat kost die 2500+? Ondertussen even snel het Barton topic hier doorlezen, en dat ding kopen puur om te kijken wat ermee mogelijk is, en wat het voordeel van het extra cache is :)

Ongeveer een lijstje van wat er allemaal in mijn 'main' pc gehangen heeft:

Een of ander 486 bord:

486 DX4-100 @ 100
---
Abit TX5:

Pentium 100 @ 120
AMD K6 300 @ 340 (zuigding, overleden na mislukte poging tot de heatspreader eraf halen :P )
Pentium 166 MMX @ ~250, met een socket A koeler erop :)
---
Abit KT7:

Duron 700 @ 960
---

EPoX 8HKA+:

Duron 700 @ 960 (zelfde als op Abit)
Tbird 1200 @ ~1350
Tbrid 1400 @ ~1620

---
Even tijdelijk een of ander gaar ECS bord omdat ik mn 8KHA+ om zeep had geholpen in een soort demo-waterkoeling opstelling op een plank bij iemand op zn kamer waar alleen maar ongeaarde, gruwelijk fluctuerende stroom uit de muur komt :)

Tbird 1400 @ 1050 (mobo kon niet harder... )
---

Verse EPoX 8KHA+:

Tbred-A 1800+ @ ~1850
---

Asus A7V8X:

Tbred-A 1800+ @ ~1850 (zelfde als op de EPoX)
Tbred-A 1800+ @ ~1930
---

EPoX 8RDA+:

Tbred-B 1800+ @ ~2150
Tbred-B 1800+ @ ~2200
Tbred-B 2100+ @ ~2250
Tbred-B 2100+ @ ~2350
Barton 2500+ @ tot nu toe 2375
---

De snelheden zijn indicaties, ik weet niet meer hoever ik precies kwam :)

[ Voor 15% gewijzigd door Chakotay op 09-04-2003 16:25 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 20:16

icecoolsniper

never run from a sniper!

Poseidon waterkoelingssetje kopen en proberen te bevestigen op me p4. Ging niet, we deden de klemmetjes van de intel koelerbracket niet tegelijk. Had ergens gelezen dat het wel eens nodig kon zijn om te vijlen, me pa de klemmetjes en de socket 478 adapter vijlen. Met veel pijn en moeite de klemmetjes erop doen. Resultaat: een opstarttemp van 55 graden en een stressed temp van 75 graden ofzo, bij 76 graden ging ie uit. Ff gemaild dat ik moest vijlen omdat die klemmetjes 1 voor 1 niet gingen, blijken ze achteraf tegelijk aangdrukt moeten worden. AAAAARG. Mja nu draait me athlon met WC en me p4 met dat aquarius 2 setje en dat ging wel goed met monteren gelukkig :)

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

icecoolsniper schreef op 09 april 2003 @ 17:14:
Poseidon waterkoelingssetje kopen en proberen te bevestigen op me p4. Ging niet, we deden de klemmetjes van de intel koelerbracket niet tegelijk. Had ergens gelezen dat het wel eens nodig kon zijn om te vijlen, me pa de klemmetjes en de socket 478 adapter vijlen. Met veel pijn en moeite de klemmetjes erop doen. Resultaat: een opstarttemp van 55 graden en een stressed temp van 75 graden ofzo, bij 76 graden ging ie uit. Ff gemaild dat ik moest vijlen omdat die klemmetjes 1 voor 1 niet gingen, blijken ze achteraf tegelijk aangdrukt moeten worden. AAAAARG. Mja nu draait me athlon met WC en me p4 met dat aquarius 2 setje en dat ging wel goed met monteren gelukkig :)
Leuk is dat inderdaad, heb je net goed nieuw koelmateriaal monteer je het in je enthousiasme verkeerd :)

Ik gebruik zelf sinds een paar maanden redelijk lompe Sibak triple fan luchtkoelers. Deze koeler erg goed, maar de klem is een best wel een ramp als je em voor het eerst gebruikt. De orientatie die het meest logisch lijkt en het makkelijkst gaat blijkt niet de juiste te zijn...

Resultaat na eerste montage:

Ding erop, PC aan, boot.
halve minuut later: *BAF*
Ik geef in een reflex en trap op de schakelaar van mn stekkerblok, kijk in mn kast, blijkt die koeler van de socket afgedonderd te zijn, bovenop mn GeForce4 :o

De enige schade was gelukkig dat mn socket 1 klempinnetje minder had, en de core mn Tbird 1400 die er toen in zat een paar gram lichter was, hij deed het nog wel gewoon toen ik de koeler er op de *juiste* manier opgeprutsts had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of ff denken dat je je muis led wel in een andere kleur kan maken, en er vervolgens achter komen dat zodra je de led eruit wilt halen er 2 banen op de printplaat vrot gemaakt worden die voor de voeding van die led dienen. Vervolgens banen gevolgd en nu wordt mn led door 2 draadjes gevoed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Geforce waterkoelingsblok installeren en de dichtingsring vergeten onder het plexiglazen dekseltje terug te plaatsen...

Resultaat, pc volledig nat, het water liep over mijn audigy 2 tot beneden in de kast waar zich toen al een mooi plasje water had gevormd.

Raar maar waar, de pc bleef draaien :) (was met demiwater)

heb gewoon pc uitgezet, alles eruit gehaald en met een haardroger alles gedroogd, ik moest ook het water uit de pci slots halen met een fijn velletje wc-papier.

daarna alles terug in mekaar gestoken, dichtingsring onder plexiglas geplaatst en alles werkte perfect.

Alleen wat last gehad van serieuze hartkloppingen...

nooit meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe ik had dat ook een keer.Me bodem van het pc kast was helemaal nat. en wat water op de geforce,geluidskaart,netwerkaart,enzovoort. maar het gekke was dat hij maar bleef draaien. toen ik dat plasje zag ik schrok me KAPOT! ik gelijk alles uit halen droog doekje erover heen halen alles terug zetten en draaien maar. :) en ik gebruikte ook demi water :P. begon bijna te huilen dat alles oprook zou gaan ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-09 19:15

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Een vriend die je opbelt om es naar zijn rammelbak te kijken want: ' Hij wordt nogal warm in de kast en t bakkie hangt vaak'

Schroef, schroef en met een open kast geen probleem. Toch maar es de koeler eraf getrokken. Blijkt dat hij de aanwijzing van de pc-shop wel erg letterlijk had genomen ' Je moet dat ding op de koeler eraf trekken want die is enkel voor bescherming.' Hij had dus ook de koel prut eraf gewreven. Koeler stond er dus "kaal" op. Beetje Arctic silver en le voila.!

P3-450 van de tafel afgeveegd, de landing op de grond was voldoende om zo'n klein weerstandje los te meppen. Natuurlijk niet gezien. In t mobo gestoken en toen, pfoem, rook pluimpje en een vieze bijtende geur. Zootje elco's gebarsten, vloeistof rijkelijk door de kast verspreidt. Alles naar de klungels (intel OEM mobo, p3-450, 64 MB SDRAM, S3 2 MB PCI, atx voeding).

Iets te over-enthusiaste AMD TB 1200 MHz OC, deed heel lang 1500 MHz(10*150 MHz), totdat de converter module op de Asus A7V133 door fikte :(. Mobo dood, de rest als door een wonder nog werkend.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 18:10:
Of ff denken dat je je muis led wel in een andere kleur kan maken, en er vervolgens achter komen dat zodra je de led eruit wilt halen er 2 banen op de printplaat vrot gemaakt worden die voor de voeding van die led dienen. Vervolgens banen gevolgd en nu wordt mn led door 2 draadjes gevoed. :)
Heb ik ook eens gehad, ook een printbaan van 2 cm er uit gerukt :X Gisteravond ff een LED-mod gedaan in mijn Logitech Dual Optical en daarbij eerst goed de tin weggezogen voor ik aan de ledjes ging wroeten :) Ziet er nu heel netjes uit B)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:19
Pantagruel schreef op 09 April 2003 @ 20:04:
[KNIP]
Mobo dood, de rest als door een wonder nog werkend.
Eigenlijk wel jammer dat andere hardware ook kapot kan gaan. Ik vind dat er wat meer overspanningsbeveiligingen tussen onderdelen moeten komen want pc onderdelen zijn mij wat te gevoelig. Soms brand alleen je processor door, een andere keer moet je een nieuwe voeding kopen :?
jammer, ik ga denk ik maar een non-profit organisatie oprichten samen met grote hardwarefabrikanten om hardware wat minder gevoelig te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel
  • Laatst online: 06-09 19:15

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

bredend schreef op 09 April 2003 @ 20:24:
[...]

Eigenlijk wel jammer dat andere hardware ook kapot kan gaan. Ik vind dat er wat meer overspanningsbeveiligingen tussen onderdelen moeten komen want pc onderdelen zijn mij wat te gevoelig. Soms brand alleen je processor door, een andere keer moet je een nieuwe voeding kopen :?
jammer, ik ga denk ik maar een non-profit organisatie oprichten samen met grote hardwarefabrikanten om hardware wat minder gevoelig te maken.
Beter ;)

Klopt, soms gebeurd er eigenlijk niets, maar met de meest verwoestende gevolgen en een andere keer bereidt je je voor op pijn in je knip en dan valt t reuze mee.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

En ik heb weer iets nieuws gesloopt :)

+5V mod op mn 8RDA+ gedaan, ging allemaal mooi en aardig met het gewenste effect, tot ik opeens een kanl hoorde en wat rook stinken... Gat in mn mosfet, en mobo dood... Draadje losgeschoten ofzo.

Oops :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Dit topic doorlezen geeft me zo'n goed gevoel. Ik vond mezelf altijd behoorlijk onhandig en niet altijd even slim met PC's. Maar behalve een Duron600 (die wel @1050 liep) heb ik nooit iets gesloopt.
Wel een keer van allerlei spullen gekocht voor een waterkoeling, zelfs een speciaal blokje besteld in Australie, en toen ik eenmaal begon met inbouwen lukte het allemaal voor geen meter, en heb toen alles met dik 50 piek verlies weer verkocht.
Een standaard goedkope bigtower zo mogelijk nog lelijker gemod, maar uiteindelijk blijft alles er wel lekker koel in. Dit alles zat wel volledig houtje-toutje in elkaar en was een groot bouwsel van te korte, aan elkaar geknoopte en met plijster en plakband omwikkelde draden.
Lang niet zo dramatisch als wat ik hier allemaal lees, dus ik kan vrolijk gaan slapen :7

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een keer een core van een duron gecrusht met een cooler (beginner heh :)) en gister was ik dus bezig om wat casefans te installeren, maar omdat ik maar 1 aansluiting op mijn mobo heb daarvoor dacht ik slim te zijn en de draadjes dan maar aan elkaar te bakken. Nou, uiteerd haal je dan de spullen niet uit de pc en ga je solderen boven je moederbord.. ahum... nou viel er zonder dat ik het door had een druppel tin precies in een pci slot. Hij deed helemaal niks meer :D dus ik denk: Yes, eindelijk een RDA voor mij!! maar toen vond mijn pa dat druppeltje tin dus. En hij doet het weer!! Dus nog ff flink doorklokken met deze handel dan maar.. scheelt ook weer geld zullen we maar zeggen.
Ow ja, ook een keer mijn klauw in een 80mm fan gestoken, breekt er zo'n fan-blad af, dat ding helemaal uit balans.. kon ik weggooien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een houten case
ik wil het mobo op de backplate schroeven
is de schroef ( 5 cm lang) te dik!
Dus hij pakt geen hout! maar hij schroefde het mobo omhoog!
Terwijl ie al aan een kant vastzat!

en ik zag et niet eens!

KRAK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Laatst online: 27-08-2021
Verwijderd schreef op 10 april 2003 @ 14:01:
[...]
Ow ja, ook een keer mijn klauw in een 80mm fan gestoken, breekt er zo'n fan-blad af, dat ding helemaal uit balans.. kon ik weggooien :(
Fan-blad? Je bedoelt een vinger? ;) :D Daar raak je wel van uit balans ;) Maar serieus: geen bloed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Verwijderd schreef op 10 April 2003 @ 15:32:
Ik had een houten case
ik wil het mobo op de backplate schroeven
is de schroef ( 5 cm lang) te dik!
Dus hij pakt geen hout! maar hij schroefde het mobo omhoog!
Terwijl ie al aan een kant vastzat!

en ik zag et niet eens!

KRAK
Niet alles wat dom is is gelijk Die-hard OC hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aham brahmasmi schreef op 10 april 2003 @ 18:09:
[...]
Fan-blad? Je bedoelt een vinger? ;) :D Daar raak je wel van uit balans ;) Maar serieus: geen bloed?
nope, geen bloed dus (wel blond trouwens).. ik had, zoals veel vaker, geluk dat dat ding op mijn nagel sloeg :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bredend schreef op 10 April 2003 @ 18:44:
[...]

Niet alles wat dom is is gelijk Die-hard OC hoor :+
Idd das gewoon lomp! :+

Ik heb al veel oced maar eigenlijk niets gesloopt op een p4 1,6a@2,55 1,85V stressed na 3 maanden volle belasting maar goed gekoeld, ging ie raar doen....
O-) : en takelde af tot onbruikbaar na een maand. Was erg leuk: kostte ook een maand om te vinden wat er loos wat met m'n bak omdat ik geen extra p4 had..... :(

Een vriend van me is handig: een budgetsysteempje met een duron 600@950 had ik ooit voor hem samengesteld, was het mobo van overleden. Naja hij had de Cmos gecleard en bios was pleitte... :? ja ja 8)7 -> Ecs k7s5a bordje erin duron @866 en krijgt ie het voor elkaar door het bijplaatsten van 128mb extra ram, zijn gf2mx te vermoorden! |:(
Ik heb hem al aangeboden dat soort dingen maar voor hem te doen. :P Die nieuwe videokaart en cpu moeten er nog in dus..... :X

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Verwijderd schreef op 10 April 2003 @ 22:28:
[...]

Idd das gewoon lomp! :+

Ik heb al veel oced maar eigenlijk niets gesloopt op een p4 1,6a@2,55 1,85V stressed na 3 maanden volle belasting maar goed gekoeld, ging ie raar doen....
O-) : en takelde af tot onbruikbaar na een maand. Was erg leuk: kostte ook een maand om te vinden wat er loos wat met m'n bak omdat ik geen extra p4 had..... :(

[knipperdeknip]
Kijk, dat is het betere werk. De maximale leeftijd factor 100 te verkleinen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

J2pc schreef op 02 April 2003 @ 00:06:
[...]

Een athlon 1400 is niet gelockt 8)7

Maar goed. Ik nieuw systeem bij m'n baas. Ik loop over naar andere baas (betaalde beter) Systeem werd beetje warm, en we verkochten van die koperen plaatjes voor cpu-cooler warmte-geleiding. Ik heb die dingen tientallen keren op een cpu gezet en cooler erop. Dus ik thuis proberen (bord niet uit m'n comp gehaald, op werk altijd wel). Druk op de knop *poef* (letterlijk)

gloedniew mobo Asus A7A266 en Athlon 1200 naar de klote. Waren net nieuw |:(

Toen maar een A7V266 met 1400 gekocht (was toen weer nieuw)
Alleen die 30x digitale audio extractie die ik op m'n 1200 had, heb ik nooit meer gehaald :z
moederbord onderstuende geen multiplier verandering :'(

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

naar aanleiding van dit topic denk ik dat ik maar:

1. fanguards ga monteren
2. als ik een WC neem de boel goed monteren
3. als ik iets met me CPUkoeler ga klungelen dan doe ik dat UITERMATE voorzichtig en monteer ik hem juist

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

3. als ik iets met me CPUkoeler ga klungelen dan doe ik dat UITERMATE voorzichtig en monteer ik hem juist
Ik denk dat iedereen met deze goede bedoelingen aan een overclock begint ;)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

GsJosh schreef op 11 April 2003 @ 09:15:
naar aanleiding van dit topic denk ik dat ik maar:

1. fanguards ga monteren

:D
ok fanguards aan de binnenkant? want daar gebeurt het ook, had ik namelijk ook ene x, maar gelukkig alleen case fan verrot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
devraux schreef op 11 April 2003 @ 14:50:
[...]

Ik denk dat iedereen met deze goede bedoelingen aan een overclock begint ;)
Meestal kunnen mensen hun enthousiasme niet bedwingen en zijn ze toch haastiger met het installeren dan slim is, is mijn vermoeden. ;) Je hebt echter ook idioten die met een kater een WC-set oid gaan installeren en dan verbaasd opkijken als hun pc onder loopt. :z
wdekreij schreef op 11 April 2003 @ 14:53:
[...]

ok fanguards aan de binnenkant? want daar gebeurt het ook, had ik namelijk ook ene x, maar gelukkig alleen case fan verrot.
'ene x', wasda?
Ik moet ook nog eens aan een stel fanguards zien te komen (zocht ze op de HCC vorig jaar, maar kon nix vinden :( ); aan de binnenkant lopen veel fandraadjes e.d. die in m'n cpu- en casefans kunnen komen. Heel af en heeft zo'n draadje al eens een fan geschampt bij mij. Fanguards aan de buitenkant zitten er toch al (voeding, standaard ingebouwde casefans in sidepanels van kasten), tenzij je zelf blowholes maakt.

[ Voor 43% gewijzigd door Aham brahmasmi op 11-04-2003 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net je nieuwe processor uit de verpakking halen om eens lekker te gaan OCen, en vervolgens zo ruig die verpakking open maken dat die cpu eruit valt op de grond en er dan achter komen dat zeker de helft van de pinnentjes verbogen zijn.

Celeronnetje draaide wel nog maar gaat er hier nu snel uit omdat het trage shit is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drake
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-09 18:46
1800+ in socket proppen en vrolijk Alpha koelblok monteren.......dikke ringetjes gebruikt (voor grote gaatjes in mobo) ipv dunne ringetjes (voor kleine gaatjes in mobo) 8)7 ..waardoor koelblok 1 mm boven de core zweefde......Bios zag ik niet eens....Proc doorgefikt. Gelukkig geen uiterlijke schade....dus kunnen omruilen :)

Systeem Specificaties Workstation Systeem Specificatie Toshiba Portege M200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-08 16:44

cky

had een paar fans over van oude voedingen, weet ik veel hoe ik die moet aansluiten.

kabeltjes doorgeknipt van die voeding fans en vast gemaakt aan een gewone kabel voor de voeding van de proc.
molex in molex opstarten en vavoom dood ?!?! alles ?!?!? want ik heb daarna niet meer geprobeerd wat het wel doet en wat het niet doet. waarschijnlijk alleen men voeding.

iemand anders een beter idee hoe ik die voedingsfans kan aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Drake3 schreef op 11 April 2003 @ 17:37:
1800+ in socket proppen en vrolijk Alpha koelblok monteren.......dikke ringetjes gebruikt (voor grote gaatjes in mobo) ipv dunne ringetjes (voor kleine gaatjes in mobo) 8)7 ..waardoor koelblok 1 mm boven de core zweefde......Bios zag ik niet eens....Proc doorgefikt. Gelukkig geen uiterlijke schade....dus kunnen omruilen :)
Ha ha, niet goed op de gebruiksaanwijzing gekeken. ;) En het wordt nog wel zo duidelijk aangegeven met illustraties. En dan gewoon omruilen voor een nieuwe... heb je geen geweten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drake
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-09 18:46
Aham brahmasmi schreef op 11 April 2003 @ 18:01:
[...]
Ha ha, niet goed op de gebruiksaanwijzing gekeken. ;) En het wordt nog wel zo duidelijk aangegeven met illustraties. En dan gewoon omruilen voor een nieuwe... heb je geen geweten? ;)
Toendertijd.....koste mij die 1800+ FL 735,- oftwel een rib uit mijn lijf (zeker voor deze "arme" student :) Nee......als student heb ik zeker geen geweten t.o.v. gewetenloze computerzaken (die alleen maar orienteren op de PCprive-markt en hierdoor veelste hoge prijzen hanteren) als A**gorn. Naam is wel te ontfutselen.

Systeem Specificaties Workstation Systeem Specificatie Toshiba Portege M200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellfire_ultd
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 19:36

hellfire_ultd

Effe checke!

;( Ik ben niet blij.

Ik heb namelijk voor het eerst in mijn leven hardware duchtig gesloopt.

Het verhaal:

Ik dacht: "Laat ik ook maar eens met de Thoroughbred-B hype meedoen." Dus een 1700+ besteld met bijbehorende 8RGA+ (verstelbare vdd ;)). Gekregen, ik enthousiast inbouwen, wc erop, en testen natuurlijk. (AXDA1700DUT3C JIUHB0309SPKW trouwens)

"Standaard is voor mietjes," dacht ik geheel ten onrechte. Deze gedachte bracht mij op het idee om na een paar keer multiplier te verhogen, maar meteen de FSB omhoog te mikken naar 200mhz en de multiplier laag genoeg om de processor niet te zwaar te belasten. Het is immers van belangrijk om maar één onderdeel tegelijk te testen op maximale kloksnelheid, zodat je weet welk onderdeel het knelpunt vormt.

Het resultaat:

"Warning, flashing bios, do not reset or power off". Ok. Zal ik niet doen, had ik al vaker gezien toen ik de multiplier aanpaste. Beeld wordt zwart, monitor gaat op stand-by, en dat was dan ook de laatste keer dat deze moederbord/processor combinatie ooit iets op een scherm geproduceerd heeft... ;( :'(

Maar of het slopen van een moederbord en/of processor nog niet erg genoeg is, het verhaal wordt nog erger:

Mijn broertje heeft had een Duron 700... Nu niet meer. Uiteraard wilde ik zeker weten welke onderdelen ik terug moest sturen voor garantie }). Dus ik haal die Duron uit zijn pc, zet mijn XP er in... Niets. Naja. Jammer dan. Processor kapot. Ik zet zijn Duron even op de 8RGA+ om te kijken of die het wel nog deed. Ook niets. Moederbord dus ook dood. Ik zet zijn Duron terug in zijn pc, en wat denk je: niets... Ik heb dus gisteren en vandaag de geweldige prestatie geleverd om twee processor, een moederbord en waarschijnlijk nog een moederbord om zeep te helpen. :(

offtopic:
Werken op een 500mhz cellie laptop zuigt als je een P4 1600@2800 gewend bent... Alleen die P4 ligt momenteel op een tafel te wachten totdat ik het P4-top terug op mijn Maze3 zet, daar zit nu uiteraard een Athlon-top op.

[ Voor 10% gewijzigd door hellfire_ultd op 12-04-2003 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:53

Epsilon

Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 15:03:
[...]

Euhmm....ik denk dat ik in mijn sig maar even de specs weer ga zetten. Ik ben er dus neit een die een XP2800+ gaat kopen. Klok gewoon ook over hoor.
Mijn geschiedenis...

pII233@350Mhz
celeron300@450Mhz
PII333@500Mhz
celeron366@550Mhz
PIII600EB@787Mhz
PIII700E@868Mhz
PIII700E@882Mhz
duron700@933Mhz
Athlon1Ghz@1530Mhz
Athlon1,2Ghz@1533Mhz
duron1000@1330Mhz
AthlonXP1600+@1628Mhz
AthlonXP1700+ pal @1712Mhz
AthlonXP1600+@1850Mhz
AthlonXp1800+ tbred A @2250Mhz
AthlonXP2100+ tbred B @2530Mhz

Ik klok echt wel over ;) Maak je maar niet druk :P
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
onder onsje...sorry voor het bederven van de topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
  • Laatst online: 29-01 14:27
Het domste wat ik ooit heb gedaan is een 2 Ghz Northwood op 2,05 volt laten lopen (wired op 1.85V,en met over_volt jumper enabeled, en FSB gejumperd = geen voltagecontrole, )... Liep een hele tijd goed op 2900 Mhz maar gaf daarna steeds meer onverklaarbare fouten.
Conclusie : chip (a 590 euro destijds) gesloopt...

Ook heb ik in een keer:

1 Plextor 40 speed
1 Zip drive 100MB
1 IBM 75GXP 30GB
1 Maxtor D740X 40GB

gesloopt door even 'on-the-fly' het potmetertje te verstellen van m'n Enermax 5V mod.

Deze winter heb ik tot twee maal toe een bevroren waterkoeling gehad... Ik had wel meteen door dat er iets mis was toen ik de CPU temp op zag lopen.... Hele zooi uiteindelijk naar binnen gehaald om te laten ontdooien en daarna maar meteen wat antivries door het water gegooid.

Concrete Loop Watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
@hellfire_ultd: Doet je athlon xp het nou ook niet meer op je 8rga+ :?
Wist niet dat een dood mobo ook een levende cpu kan "aansteken" :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Wat een LOL topic dit. :9. Ik smul van al die zielige/spannende/domme-OC verhalen.

Maaruh ik zal hier de schade van 2 jaar OC'en ook een opmaken:

1. Zoals iedereen: Kortsluiting.

2. Zoals iedereen: Vinger in de fans en blades afbreken (of niet afbreken en bloed aan je vinger :P)

3. Waterblok niet goed monteren en je net twee dagen oude 1800+ doorfikken ;) :'(

4. Met het zelfde waterblok je core crushen van de 1800+ die je de week erna hebt.

5. Duron 1000Mhz@1400Mhz en veel Voltage en een Volcano 5 = niet goed :D,....kortom ook dood! Das de 3e al.

6. Je K62-350 zo op zn ballen geven dat tie er van overlijd :P. Ook dood dus.

7. De BIOS van je 8RDA+ bijna frituren (Bekende BIOS fout)

Ook wil ik hier ff een succesje melden: 5 CPU's 1800+ Palomino succesvol geunlocked!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Deze winter heb ik tot twee maal toe een bevroren waterkoeling gehad... Ik had wel meteen door dat er iets mis was toen ik de CPU temp op zag lopen.... Hele zooi uiteindelijk naar binnen gehaald om te laten ontdooien en daarna maar meteen wat antivries door het water gegooid.
staat je pc buiten?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staat iig niet op zn kamer als ik zo op z'n website kijk ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 april 2003 @ 01:09:
staat iig niet op zn kamer als ik zo op z'n website kijk ...
zun pc wel maar zun rad niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:47

pistole

Frutter

-je eerste pc (486SLC met wel 2 MB geheugen en 80MB hdd) kopen, en dezelfde nacht je config.sys verneuken en niet weten hoe je het op moet lossen
-besmet raken met het waterkoeling virus, vervolgens een verrot koelsetje in de VS kopen, installeren, K6 uiteindelijk koelen tot -10 graden (kut cpuidle!) en uiteindelijk stoppen omdat je cpu + mobo aan het roesten is (zie ook hier)

Eigenlijk kan ik nog wel ff doorgaan...

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

pistole schreef op 15 April 2003 @ 10:05:
-je eerste pc (486SLC met wel 2 MB geheugen en 80MB hdd) kopen, en dezelfde nacht je config.sys verneuken en niet weten hoe je het op moet lossen
had je ffies op GoT moeten kijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
een radiale 220 volt fan in mijn kast gezet 8)7
klonk ongeveer hetzelfde als mijn miele stofziuger :X
maarja ik had toch een koptelefoon op tijdens het quaken :+

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Zit er in een stofzuiger dan geen radiale 230V fan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Stofzuiger weet ik niet, afzuigkappen zit iig wel een radiae fan in, ik geloof dat deze stiller zijn en langer meegaan ofzo.

Heeft volgens mij ermee te maken dat er niet constant druk staat op de lagers/motor omdat de bladen de lucht vooruit stuwt.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Laatst online: 25-07-2024
bredend schreef op 15 April 2003 @ 18:44:
Zit er in een stofzuiger dan geen radiale 230V fan???
stofzuiger is axiale fan(ongeveer)
dit leek idd een beetje op een afzuigkap fan, maar dan kleiner met meer toeren
:)
edit /of haal ik axiaal en radiaal door elkaar :?
hij had de vorm van een slakken huis

[ Voor 15% gewijzigd door erikdeperik op 15-04-2003 18:58 ]

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Axiaal is zoals je cpu fannetje.
Radiaal ziet eruit als die noisecontrol silverado fans.
Radiaal heeft een soort schoepenrad die de lucht van binnen naar buiten verplaats, daaromheen zit dan weer een kap met een uitgang, zoals een slakkehuis idd :)

Een radiale fan werkt met behulp van de middelpuntvliegende kracht.

Maargoed, me msi k7t pro2-a is gister overleden, zat in me broers pc.
Msi heeft vrij hoge uitval heb ik vernomen, maar tis toch zonde van een goed werkend moederbord.
Maarja, nu ga ik een epox kopen en koopt hij me ecs over 8)

[ Voor 4% gewijzigd door bobo1on1 op 15-04-2003 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Slakkenhuis == radiaal

Een axiale fan draaid om zn AS :) Een radiale fan is een rad. Denk maar aan een schroepenrad.

Maar dit is natuurlijk geen DIE-HARD Oc'ing he? !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:39

BCC

pistole schreef op 15 april 2003 @ 10:05:
Vroeger een keer EMM386 in de config.sys van een 286 gezet, omdat je dan Expanded Memory kon gebruiken. Hé.. hij loopt steeds vast tijdens het booten :Z Gelukkig was het bij een vriend van me :Y)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 13-09 08:02
tsja, heb nog nooit iets gemold met OC-en, Pentium he :P niet door de klassiekers dan..
wel met het ff omwisselen van een P4 2,4 een pinnetje afgebroken (Dôh). fataal....

mijn grootste fout?
3 jaar geleden een Packerd Hell kopen.... |:( 2 maanden later een echte pc gekocht :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipsec
  • Laatst online: 09-09 20:37
daarnet nog: expres een athlon 1000 laten doorfikken omdat ik hem toch maar had gevonden op de sloop en de l2 cache rot was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelcoo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08 21:51
mja nog niet zo lang geleden stond per ongeluk baybus schakelaar (toen ik nog luchtkoeling had, :P) op 5 volt (proc fan), vond mijn xp2200 A-stepping niet zo leuk.. na erachter gekomen te zijn dat het door de hitte kwam las mijn Epox 8K3A+ maar liefst 115 graden celcius af!!! ik voelen aan de heatsink....*AUW*.. dikke blaar op mijn vinger, maar dat boeide me allemaal niet, ik atx kabel eruit, al mijn fans @ 12 volt, w88 tot heatsink afgekoeld was en toen compu aangezet, en gelukkig deed ie t nog :)

wat langer geleden: denken dat een P166MMX het wel zonder heatsink red, dit gaat wel een tijdje goed, maar na een tijdje toch niet echt meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guvner
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-04-2022
uhm, heel simpel...
een duron 800 kopen.. verbranden omdat de koeling er niet op zit :(
hem terugbrengen onder garantie en een nieuwe krijgen >:) >:)
die nieuwe 800 weer fikken, omdat me pc per ongeluk aan gaat als ik beneden zit en me koelblok er nog niet op zat. komt plots me ma binnen met de vraag of ik boven aan het solderen ben. :'(
een 15Gb fireball tegen een andere aan houden terwijl het draait en gewoon ff sluiting maken waardoor alle 2 de schijven dood zijn... |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Laatst online: 22:29

justifire

Shut up and squat !!

Een nieuw mobo kopen voor me T-bird, door voltmod mobo mollen, nieuwe mobo halen, T-bird crushen, nieuwe tbird halen die helemaal niet presteerd :( XP halen voor minder geld dan die T-bird IN 1 week tijd :)

1e poging:
T-bird en GeForce 3 koelen met 2 Prometeia's en er achter komen dat er na 2 maanden toch wel wat condens word gevormd op de Geforce3 :( Prometeia (tijdelijk) in de kast :(

2de poging:
Ati 9800PRO Prometeia koelen en dan na alle voorbereidingen (coldplates,isolatie etc) je Prometeia eropmaken en 3 condensatoren van R9800 Pro afrossen :(
Je Prometeia vervloeken, verkopen aan SdB, condensatoren vastsolderen, constateren dat de kaart het weer doet, waterkoelingsset besteld ter vervanging van Prometeia VGA koeling, en dan kapt me R9800 er opeens helemaal mee.
Nu dus een waterkoelingsset en geen videokaart ervoor :)

En dan heb ik het nog niet over de kleine dingetjes :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een half jaar geleden nadat ik de P75 van mn broertje had overgeklokt naar 133mhz en een JustCooler blok heb gemonteerd, heb ik een stukje aluminium folie dat om een paar kabels zat laten vallen op het mobo.... FLITZZZZ mobo dood
Pagina: 1 2 3 Laatste