Toppunt van DOC?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 510 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 13:27

Shunt

Boe

B-lennium schreef op 30 March 2003 @ 19:23:
tjsus , ik heb ook wel eens een mobo verneukt , maar dat was een 486 (kaarten wisselen als de pc nog aanstaat .. :) ) waar halen jullie het geld vandaan om 3 mobo's kapot te fikken ?? en dat voor een paar extra mhz...
tjekking subforum

sub forum found :
D O C
Die hard Overclocking & Cooling :>
voor die paar mhzjes doen veel mensen hier heel gekke dingen :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Yep, ik wou een laatst een voltmod uitvoeren op mijn ECS P6VXAT om mijn celly1200 nog verder te OCen. Hij stond namelijk al op 1488, maar 1,6Ghz pakte hij niet. En ik ben een tweaker dussss :P.

Voltage Controller verneukt :'(. Pin 17 brak af :(.

Maar ach, ik zit nu relaxed achter een P2 400 met een GF2MX en CS valt er goed op te spelen dus ik overleef het wel B).

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:59

Piggen

Lekker bakkie

Ja, alles voor de 3DMarks :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 16:33
Nieuwe CPU koeler kopen omdat je oude niet meer voldeed
Thuiskomen en denken: "Yes, eindelijk lekker kunnen oc'en!"
Koeler eropzetten
Comp aanzetten
Denken: hm, wat doet ie vaag?
Resetten
Denken: hm, wat ruik ik?
Comp openmaken
Zien: rook + een koeler waarvan het voedingsdraadje niet is aangesloten :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
mm, mijn toppunt.

Had eerst een mini case, (k*t kast!!!)
heb ik 8 8x8 fans gepakt, die op een trein adapter aan gesloten, en dan volle toeren gedraait, nou je hoorde lettelriijk mijn pc een verdieping beneden (makkelijk), echt oorverdovend, maar wel lekker 24°c stressed, dat doet niemand me na met luchtkoeling :P

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

mijn leukste vodje modje tot nu toe is nog the all old Celeron 300 mhz (geen celeron a versie) clocken met een dubbele fan tot 450 op een pc chips bordje. Maar toch raar vinden dat na een half uurtje burn in te hebben gedraaid dat er ineens en raar luchtje uit de kast kwam!!! De mamaplank bij de socket was zwartgeblakerd en de core was gebroken door de hitte.. :)

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdens dat me pc aan stond, had namelijk net waterkoeling en moest nog wennen aan de stilte, het geheugen er uit wrikken....alles werkt nog wel.
Zo ook een keer de ide kabel losgewrikt, dit gaf wel een mooie licht flits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II
  • Laatst online: 22:20

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Goed, nu ik :)

een echte DOC: P75 @ 120 :P Met een 80mm fan die erop ligt @ 5 volt :)
Met fan blijftie koud, zonder fan issie na 5 minuten niet meer aan te raken >:)

Verder een 'silent' coolermaster cooler [temp geregeld, normaal redelijk lawaai, met warm weer straaljager :) ] fan vervangen door een 92mm fan op 12Volt, en tijdes het installeren daarvan [pc stond nog aan :( ] met een draadje langs m'n lieve radeon 8500 retail gaan...

Pats.
Klik.
PC knop trillend aanduwen: PIEEEP PIEEP PIEEP

Op naar de pc zaak: Ja, hij doetet niet meer... Dat dingetje stinkt, issie nog te maken?
Maand ofzo later: Neej, sorry, maar je mag een nieuwe uitzoeken >:)

Radeon 9500 PRO leek me wel een leuk vervangertje :P

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanatos schreef op 30 maart 2003 @ 20:07:
Nieuwe CPU koeler kopen omdat je oude niet meer voldeed
Thuiskomen en denken: "Yes, eindelijk lekker kunnen oc'en!"
Koeler eropzetten
Comp aanzetten
Denken: hm, wat doet ie vaag?
Resetten
Denken: hm, wat ruik ik?
Comp openmaken
Zien: rook + een koeler waarvan het voedingsdraadje niet is aangesloten :X :P
Uhh, hoe kan dat nou? De heatsink zat er toch wel op? Zo ja, dan is je proc niet zo 123 kapot hoor :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Laatst online: 22:59

Piggen

Lekker bakkie

Misschien was de cpu al ge-oc'ed en wou hij nog verder gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan
  • Laatst online: 10-09 10:42

Barreljan

...Zoom-Zoom...

mijn toppunt:

uit elke pc hier thuis onderdelen omruilen met mindere componenten voor m'n eigen pc in de hoop dat ik nog wat meer performance eruit ken halen :9

(uit broertjes pc: IWill slotket2 ... ging mij om de voltage jumpers, die had ik op m'n voorganger niet en btw: resultaat was er ! heb er een 221mhz extra uit kunnen pompen, niet dat het stabiel is :P)

[ Voor 20% gewijzigd door Barreljan op 31-03-2003 11:45 ]

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Voodoo_man schreef op 31 maart 2003 @ 11:41:
mijn toppunt:

uit elke pc hier thuis onderdelen omruilen met mindere componenten voor m'n eigen pc in de hoop dat ik nog wat meer performance eruit ken halen :9

(uit broertjes pc: IWill slotket2 ... ging mij om de voltage jumpers, die had ik op m'n voorganger niet en btw: resultaat was er ! heb er een 221mhz extra uit kunnen pompen, niet dat het stabiel is :P)
Jaja broertjes hebben vaak leuk spul ;) :P

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomis
  • Laatst online: 09:46
Proberen de multiplier op je AthlonXP 2000+ van 12,5 in 10,5 te veranderen op de processor zelf (bruggen aanpassen) en uitschieten met je mesje.

Na veel prullen, met een flesje geleidende lijm, je multipier op 8.5 krijgen. Draai nu 8,5 * 150. ;( (Tot de 2400+ binnen komt)

Ik denk toch dat ik aan die 2400+ niet ga snijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Birostris schreef op 31 March 2003 @ 12:39:
Proberen de multiplier op je AthlonXP 2000+ van 12,5 in 10,5 te veranderen op de processor zelf (bruggen aanpassen) en uitschieten met je mesje.

Na veel prullen, met een flesje geleidende lijm, je multipier op 8.5 krijgen. Draai nu 8,5 * 150. ;( (Tot de 2400+ binnen komt)

Ik denk toch dat ik aan die 2400+ niet ga snijden :+
Toevallig ECS powered ;)

Goedkoop is duurkoop :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomis
Yep ECS... Was lekker goedkoop >:). En dit "ongelukje" is gelijkt een goed excuus om te upgraden van een palomino naar een TBred. (niet dat je die wel fatsoenlijk kunt overclocken op een ECS)

En ik heb zo wel een leuke sleutelhanger. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Birostris schreef op 31 March 2003 @ 13:01:
Yep ECS... Was lekker goedkoop >:). En dit "ongelukje" is gelijkt een goed excuus om te upgraden van een palomino naar een TBred. (niet dat je die wel fatsoenlijk kunt overclocken op een ECS)

En ik heb zo wel een leuke sleutelhanger. :P
Ja een van de weinige niet-doorgefikte-maar-toch-sleutelhanger xps :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
- je PC aanzetten door twee draadjes tegen elkaar te houden, of nog beter: een schroevedraaier op de pinnetjes >:)

- zoveel gaten in je kast gedremeld hebben dat ie al wiebelt als je er naar kijkt

- de blikken van je huisgenoten als je met schuurpapier op een CPU bezig bent

- de wekelijkse trip naar het postkantoor om RMA's te versturen

Leuke hobby man :P

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

_sNaRs_ schreef op 31 maart 2003 @ 13:35:
- je PC aanzetten door twee draadjes tegen elkaar te houden, of nog beter: een schroevedraaier op de pinnetjes >:)

- zoveel gaten in je kast gedremeld hebben dat ie al wiebelt als je er naar kijkt

- de blikken van je huisgenoten als je met schuurpapier op een CPU bezig bent

- de wekelijkse trip naar het postkantoor om RMA's te versturen

Leuke hobby man :P
Heej ben je weer op vreemd terein man :P
Ga een terug naar je HK ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
SmokeyTheBandit schreef op 31 maart 2003 @ 12:43:
[...]

Toevallig ECS powered ;)

Goedkoop is duurkoop :P ;)
Ik heb een Athlon XP 2100+ @ 2400+ (13x150MHz) op standaard voltage.

Mijn mobo is een ECS K7VTA3 >:)

Dus met ECS valt weldegelijk over te clocken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-De hele dag met de ramen open zitten, of het buiten nu 30 20 10 of -5 graden is :D (op -1 graden dan ook mn hoogste 3dmark scores gehaald :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Erik1 schreef op 31 March 2003 @ 14:13:
[...]

Ehmmm ik bedoel ECHT OCen ;)

Dus 2100+ @ 3500 + ofzo ;) en dat red je niet met een ECS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Zipdrive openmaken om te kijken of het geelgroenige LEDje gemod kan worden naar een blauwe, ontdekken dat het een SMD-LED is en dan maar besluiten de mod niet uit te voeren, en ontdekken dat er een soort lintkabeltje gebroken is. ;( Niet meer te solderen aangezien de spoortjes véél te dun waren. :(

Hmja, dit is eigenlijk geen DOC maar een bij voorbaat mislukte mod...

Wel leuk om te zien dat de IBM P120 met Cyrix core op 100 MHz makkelijk 150 MHz haalt... :) een iets beter P1 koelertje gehaald op de laatste HCC, Coolermaster 50x50 mm fannetje eraf geschroefd en het originele stille fannetje er weer op... :) toch maar weer teruggeklokt, aangezien het gewoon een FreeSCO bakkie was.

Edit: bij het monteren van dat nieuwe koelertje veel kracht op de clip uitoefenen, de pc aanzetten en zien dat hij niet aangaat, vervolgens zien dat de cpu maar half in de socket zit: het hefboompje zat nog niet helemaal naar beneden. |:( Vervolgens proc goed in de socket en hefboompje naar beneden, de clip van 't heatsinkje bijbuigen, nog een poging, veel geknars, angstig kijken of de core nu naar de kloten is: bijna geen krasje te zien! Die IBM core was robuust zeg! ;) Daarna de clip eindelijk in een keer goed erop. Alles doet 't nog. :z

Verder nog geen toppunten van DOC van mij, binnenkort koop ik een 1700+ T-bred en kijk ik hoe ver ik kom met m'n ASUS KT400 plank. :) Met m'n Alpha PAL8045 moet ik toch een aardig eind komen.

Oh ja! 'k Heb nog bij een Kyro 2 het koelertje eraf gehaald, witte koeltroep weggepoetst met alcohol (stickeroplosser), beetje AS3 op de koeler en de gpu... en gamen met die kaart... poe poe ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Aham brahmasmi op 31-03-2003 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-09 16:01
Scatman_II schreef op 30 March 2003 @ 21:59:
[...]

Verder een 'silent' coolermaster cooler [temp geregeld, normaal redelijk lawaai, met warm weer straaljager :) ] fan vervangen door een 92mm fan op 12Volt, en tijdes het installeren daarvan [pc stond nog aan :( ] met een draadje langs m'n lieve radeon 8500 retail gaan...

Pats.
Klik.
PC knop trillend aanduwen: PIEEEP PIEEP PIEEP

[...]
Dat had je nog niet verteld, dat je je radeon 8500 zelf had gesloopt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:46
me nieuwe (2de) xp1700+ tbred binnen 3 dagen

bij thuiskomst niet eerst testen , maar gelijk met een 9volt adapter de L3 bruugen doorsnappen om hem op 13.5x te krijgen :) (tja..ECS mobo zonder regelbare mult) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een XP 2100 AGOIA core zo ver klokken dat ie de 110°C berijkt, zonder dat je het in de gaten hebt, en als je dan gaat kijken waarom de pc dan ineens begint te stinken erachter komen dat de core los is van de cpu itself, en vastgekoekt zit aan de koeler :D

Note: was niet mijn XP maar van een vriend, zou ff mijn oc-skills laten zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomis
Erik1 schreef op 31 March 2003 @ 14:13:
[...]

Mijn 2000+ (palomino) liep ook op 12,5 * 150 (1875 op ECS K7VTA3 3.1). Maar ik wilde 10,5 * 166 proberen. Aangezien een hogere FSB sneller zou moeten zijn. Wie weet, als ik niet uitgeschoten was met het mesje, had het misschien nog gewerkt ook.

Echt overclocken kun je trouwens niet met de ECS K7VTA3, want je overclocksettings gaan niet verder dan 166 FSB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

SmokeyTheBandit schreef op 31 March 2003 @ 12:36:
[...]

Jaja broertjes hebben vaak leuk spul ;) :P
idd ja, omdat vaders het betaald en ik advies gaf 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06 15:06
eurm.. ff aan de gang

een vobis-pc hebben met een msi MS6163-va mobootje, deze p3-450 gaan overklokken en tot de conclusie komen dat de bios vast loopt (hij loopt vast als je de bios uit wil, je heb dus verder nog nix gedaan), vervolgens dit aan een neef willen laten zien en het mobo slopen.

vervolgens een asus p3v-4x kopen, hierop willen overklokken, tot de conclusie komen dat een p3-450@600@62C niet zo'n goed id is en vervolgens terugstappen naar een celly 466, doordat het systeem zo retenonstabiel is dat er niet op te werken is...

op deze celly 466 een golden orb zettten zodat ie wat kouder blijft bij het oc'en en dan met de koeler een slot converter (en bijna m'n processor vanwege de pinnen aan de onderkant van de gorb die over de processor raggen) mollen. (de krassen zitten er nog steeds op :D )

If it ain't broke, fix it till it is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Laatst online: 05-06 20:40
Om even terug te komen op Diehard-domme dingen: Je gloednieuwe PoV Geforce4 Ti-4200 MET 3.3ns DDRAM uit de verpakking halen en dan eventjes gelijk de heatsinks eraf halen samen met de RAM chips en de helft van je printbanen. :'( :'(
Maarrr, als je dan een week later en 250 pleuro lichter weer een nieuwe PoV hebt, heeft 'ie wel mooi overal grote heatsinks. 8)
En m'n mem? Dat loopt op 720MHz

[ Voor 7% gewijzigd door Demon_Eyez op 31-03-2003 16:43 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja, P166MMX @ 262MHz laten lopen, en dat niet genoeg vinden ( mobo kon 3,5*83MHz aan dus kon nog hoger) en dan een P3 slot1 cooler berken, dus 4 pootjes eraf zagen en die erop zetten en met 0.4V hoger dan normaal die P166MMX @ 290MHzlaten lopen. :)

een stel vrienden op school hebben die ook allemaal een P3 coppermine 550E (dus wel 0.18 maar geen 133FSB) hebben en dan wedstrijd aangaan wie em het hoogst kon clocken met luchtkoeling. P# op 5.5*142 zetten, ff benchmarken en dan opeen mooie vastloper krijgen.... R.I.P. P3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
  • Laatst online: 28-08 01:27
Stof uit de kast halen, Met een stofzuiger het eruit halen en ook de voeding van binnen stofzuigen; voeding kapot gebrand: Allemaal lijm vloeibaar geworden...Dag Dag voeding

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 16:10:
tja, P166MMX @ 262MHz laten lopen, en dat niet genoeg vinden ( mobo kon 3,5*83MHz aan dus kon nog hoger) en dan een P3 slot1 cooler berken, dus 4 pootjes eraf zagen en die erop zetten en met 0.4V hoger dan normaal die P166MMX @ 290MHzlaten lopen. :)

een stel vrienden op school hebben die ook allemaal een P3 coppermine 550E (dus wel 0.18 maar geen 133FSB) hebben en dan wedstrijd aangaan wie em het hoogst kon clocken met luchtkoeling. P# op 5.5*142 zetten, ff benchmarken en dan opeen mooie vastloper krijgen.... R.I.P. P3
koeling niet goed ofzo? ik hem mijn oude p3 500e @ 150mhz fsb ook een halfe dag laten stressen en die werd maar 39 graden. Ook luchtkoeling alleen wel een Spire geval voor AMD Athlon's :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

DOC in de zin van de grote vd heatsink :P-->

Zo stom zijn Swiftech te geloven dat alle p4 mobo's geaarde gaten hebben (voor o.a heatsink plaatsen)
Na diverse malen navragen bij swiftech omdat ik wel erg twijfelde aan hun antwoord, toch maar geprobeerd heatsink erop te zetten zonder beveiligingsringetjes die ik miste (niet nodig aldus swiftech, standaard niet geleverd ook)

geinstalleerd, vakmanschapje (lol)

tuuut-tuut---tuut...kortsluiting in mn Epox 4g4a+
Gelukkig heel gebleven (??? hoezo mazzel)

[ Voor 8% gewijzigd door Max|Burn op 31-03-2003 16:39 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
da-dude schreef op 31 maart 2003 @ 16:10:
Stof uit de kast halen, Met een stofzuiger het eruit halen en ook de voeding van binnen stofzuigen; voeding kapot gebrand: Allemaal lijm vloeibaar geworden...Dag Dag voeding
Ow, ik heb precies hetzelfde gedaan, en dat ging perfect. :? Oude voeding van een P1 100 MHz open gemaakt, echt _massa's_ stof eruit gezogen. ;) Zelfs de bladen van de fan schoongeborsteld. :) Waarom zou de voeding daarvan kapot gaan? En dit is trouwens ook geen OC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

da-dude schreef op 31 maart 2003 @ 16:10:
Lijm vloeibaar geworden van stofzuigen??? Wat heb jij voor stofzuiger dan, ben je met je voeding langs het tankstation gegaan ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1700+ palomino doorgefikt door nieuwe unlock methode te proberen (geleidende stripjes van blue brain). Twee condensators op een soltek mobo verplaatst omdat m'n northbridge waterblok anders niet paste. Na twee maanden is ie er mee opgehouden.. (waarschijnlijk door de slechte kwaliteit van de vervangen condensator, de originele had ik gesloopt door oververhitting bij het lossolderen). Ooit nog eens proberen of die het nog wel wil doen met panasonic condensators..
Ow ja, maxtor 40gb hd opgeblazen door tijdens het passen van een in-de-maak-waterkoeling een aluminium blokje erop te laten vallen terwijl ie aanstond |:(.. sjees wat stonk dat. Daar heb ik wel veel van geleerd trouwens; nooit gaan modden met een kater 8)7

Nja, van je fouten leer je :). Maar vooral van die hd vergeef ik mezelf nooit meer.. al die data :'(. Ben er wel een stuk secuurder van geworden..

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Laatst online: 26-08 14:55
MaxBurn schreef op 31 March 2003 @ 16:37:
DOC in de zin van de grote vd heatsink :P-->

Zo stom zijn Swiftech te geloven dat alle p4 mobo's geaarde gaten hebben (voor o.a heatsink plaatsen)
Na diverse malen navragen bij swiftech omdat ik wel erg twijfelde aan hun antwoord, toch maar geprobeerd heatsink erop te zetten zonder beveiligingsringetjes die ik miste (niet nodig aldus swiftech, standaard niet geleverd ook)

geinstalleerd, vakmanschapje (lol)

tuuut-tuut---tuut...kortsluiting in mn Epox 4g4a+
Gelukkig heel gebleven (??? hoezo mazzel)
hehe, precies ditzelfde had ik ook!! :( En toch er na 3 nwe mobo's, leve het RMA-en :P en een andere Proc er toch achter komen dat het die cooler was ;) En uiteindelijk die ringetjes erin gedaan, en t werkt :P

Mobo's waren niet echt stuk, eerder deden ze vaag, na de installatie van 't Swiffie, en met de boxed cooler na de hand ook! :P

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Laatst online: 13-09 17:19

Kr3Kr

Melpomene

tot 3x toe mn mobo laten overvloeien met water (falende zelfbouw WC) en nog steeds werken... zelfde lot wachtte mijn GF2Ti 32 mb pure (geen tvout), die heeft het niet overleeft. alle "natte" stickers eraf gehaald, terug gestuurd naar alternate. 4 mnd wachten.... ik zeiken. alternate: vind je het erg als je een aus GF2Ti 64mb met tvout krijgt, die andere hebben we niet meer :X
die kaart met dat gare mobo gaan binnenkort weer geWCed worden :D
PS: mobo is een a7v-e, die maar tot duron 1200 komt, maar een XP 1800+ ziet ie gewoon als athlon "h series" @ 1400mhz :? jah is goed joh :D

owja: remember; altijd de spullen uit de kast halen voor je gaat dremelen (rip hdd + psu) 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Kr3Kr op 31-03-2003 22:14 ]

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II
  • Laatst online: 22:20

Scatman_II

R9500 Pro >:)

eL_Jee schreef op 31 March 2003 @ 15:17:
[...]

Dat had je nog niet verteld, dat je je radeon 8500 zelf had gesloopt :+
Dûh, stel dat ze erachter komen :+

Jij nog wat gesloopt dan? Of die hard geoc'd? Vast wel toch...? :)

[ Voor 14% gewijzigd door Scatman_II op 31-03-2003 22:14 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
  • Laatst online: 13-09 18:08
een 5agm bordje met Amd k6-2 350 mhz en 128mb 100mhz sdram, een 2mb videokaartje aanzetten en kijken wat de jumpertjes doen.. een jumper verzetten ding aan... en ..

Een printbaantje GLOEIEND rood zien worden, rook eraf zien komen snel de power eraf halen en een bruin stukje printplaat zien..

gewoon jumper terug zetten en weer aandoen.... en het werkt :)

Of,

Goh deze AGP kaart zit los.. hmm ff aandrukken vervolgens zien -waarom- ie los zat.. een condensator aan de achterkant zat in de weg... BAM weg condensator :)

andere gezocht erop gezet en klaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciqniz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-09-2023

Ciqniz

On the move...

Heb een Intel P4 Box Cooler op een GF2 MX geplaatst, daarbij 2 elco's eraf "gestoten" en kwam er (te laat) achter dat de cooler niet goed contact met de chip maakte... :'( Was nog zoveel van plan met RivaTuner >:) Nu maar wachten op geld voor een 9700 pro :9~

R.I.P. oude trouwe gf2... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Welke box cooler was het? Ik heb de cooler die bij de laatste P IV's zit (de grootste) op m'n GF3 geplakt, en die is nu echt geweldig gekoeld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Laatst online: 09:14
cyberbetica schreef op 29 maart 2003 @ 21:56:
Zoveel dikke 230~ ventilators in je pc zetten dat er nog steeds een vlek van het magnetisme in je tv-monitor zit :D
Degausen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciqniz
  • Laatst online: 07-09-2023

Ciqniz

On the move...

Jupiler schreef op 31 March 2003 @ 22:41:
Welke box cooler was het? Ik heb de cooler die bij de laatste P IV's zit (de grootste) op m'n GF3 geplakt, en die is nu echt geweldig gekoeld :D
Dit is al een vrij oude, ik geloof dat deze bij een 1.8 of 2.0GHz zat, met nog redelijk kleine vinnetjes... De koeler was op zich niet het grootste probleem, ik moest hem gewoon mooi gecentreerd op de chip hebben... Maar toen zag ik de elco's... krak... te laat... ;(

Daarbij was er ongeveer 3mm ruimte tussen gpu en koeler... was een aflopende zaak dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Verwijderd schreef op 31 maart 2003 @ 17:01:
[...]

Lijm vloeibaar geworden van stofzuigen??? Wat heb jij voor stofzuiger dan, ben je met je voeding langs het tankstation gegaan ofzo?
Lezen is ook een vak tegenwoordig |:( 8)7

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elke cpu die ik tegenkom licht overklokken, ging tot nu toe altijd goed. Kom ik laatst bij iemand, zie ik dat hij een pc heeft, ik ding openschroeven, zie een P90, ik denk easy, FSB op 66 en proc naar 100. Draait dat ding opeens 120 Mhz :? Ik zet de jumpers terug, maar ding blijft op 120 Mhz :? Moederbord en proc na 2 weken overleden.
Eigen Jetway moederbord met Celeron 400 -> 450 en dus 150 naar AGP ging 2 jaar goed daarna AGP-slot en videokaart uitgefikt maar moederbord werkt nog :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 06:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Mijn 'hoogtepunten':
• GeForce3 (220/460 standaard) bewerken met Arctic Silver en ontdekken dat ie ineens veel verder geOCd kan worden (250/550). Vervolgens een voltmod doen om nog verder te komen en ineens doet ie niet meer dan 200/400 :X
• Splitterkabel aan een casefan maken en de pinnetjes verkeerd om in de stekker steken. En dan je HDD daar aan hangen |:(

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
SmokeyTheBandit schreef op 31 March 2003 @ 14:08:

Heej ben je weer op vreemd terein man :P
Ga een terug naar je HK ;)
Ssssst!! :> Ik was net zo goed bezig met doen alsof :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Demoniac schreef op 01 April 2003 @ 12:23:
Mijn 'hoogtepunten':
• GeForce3 (220/460 standaard) bewerken met Arctic Silver en ontdekken dat ie ineens veel verder geOCd kan worden (250/550). Vervolgens een voltmod doen om nog verder te komen en ineens doet ie niet meer dan 200/400 :X
• Splitterkabel aan een casefan maken en de pinnetjes verkeerd om in de stekker steken. En dan je HDD daar aan hangen |:(
hoe kan het eigenlijk dat ie dan opeens trugklapt zodat je um nie ver meer kan oc-en, die videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

laatst hd mn oom probleemen met z,n pc , hij wou niet meer starten.
dus ik zeg geef maar hier , ik dacht voeding kapot de oude 150W erafgehaalt en mijn 450W erop.. pc aan , rook stink en een ontploffende condensator.

er was ergens kortsluiting de oude voeding ging Vanzelf weer uit , mijn 450W niet :)

p.s. heb wel een ander mobo voor oom geregeld

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Athlon 750 met 850 core (Slot A).

Er was 1 gaatje in men zelf gemaakte koelblok dat iets wat afwijkte, dus maar 1 mm in de plaat van men processor zitte vijlen. Blijkbaar was er op 1 mm al een interne geleider :(

CPU DOOD, Waterblok voor nix gemaakt want nu zit ik met een Athlon XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
poing schreef op 01 April 2003 @ 17:00:
Athlon 750 met 850 core (Slot A).

Er was 1 gaatje in men zelf gemaakte koelblok dat iets wat afwijkte, dus maar 1 mm in de plaat van men processor zitte vijlen. Blijkbaar was er op 1 mm al een interne geleider :(

CPU DOOD, Waterblok voor nix gemaakt want nu zit ik met een Athlon XP.
Je hebt zitten vijlen aan je cpu omdat er een gaatje in je waterblok zat? Afbeeldingslocatie: http://www.klan.nl/smilies/blond.gif

Drugs are bad mkay :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 21:18

Bluppy2

Hip!

_sNaRs_ schreef op 01 April 2003 @ 17:03:
[...]

Je hebt zitten vijlen aan je cpu omdat er een gaatje in je waterblok zat? [afbeelding]

Drugs are bad mkay :+ ;)
offtopic:
snars: een compliment voor jou icon, hij ruled de pan uit ;)

Mijn toppunt van DOC? binnen 3 weken aan je 4e mobo zitten, maar toch nog overal garantie op krijgen :)

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 08:21

Exigence

dnkroz

Hm, dat van mij:
Een Duron unlocken op een ECS K7S5A (die geen MP instelling heeft :P ).
Daarna denken: hee waarom kan ik de MP niet instellen en vervolgens de potloodstreepjes wat dikker aanzetten. Processor er weer in.
Piiiiiiiiiiiiiiep, computer reageert niet meer, geen beeld. Weer kijken: hoekje van de core afgebroken :r
Dus ik dacht: processor kapot :(
Dus nieuwe processor kopen maar dan doet hij het nog niet; was het toch het moederbord wat de geest had gegeven.
Nieuw moederbord gekocht, en processor deed het nog... :P

[ Voor 10% gewijzigd door Exigence op 01-04-2003 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Potloodstrepen proberen te zetten op een Thunderbird 1400, dat mislukt zo vaak, dat de socket naar de klote gaat en uiteindelijk het koelblok loslaat van de socket -> resultaat, geroosterde athlon >:)

********* gaf me er nog gewoon 100 euro voor terug >:)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Av3ng3rtje
  • Laatst online: 18-08 10:15
- Een harde schijf kopen die na 2 maanden kapot gaat en vervolgens een nieuwe krijgen na 6 maanden.
- Een Philips brander kopen die geen cd brandt en vervolgens opstuurt naar philips en vervolgens na 2 maanden een nieuwe krijgt :x
- Een Amd 2100 kopen eind 2002 en een Palomino krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dikke OC bakken, 3DMark2001 draaien met mega hoge score, om bij het submitten de melding te krijgen dat hij niet gepublished mag worden vanwege de rare snelheid |:(

Piieeeep uit de speakers krijgen na dikke OC, denken dat je je net nieuwe sys hebt gemold, ding helemaal strippen, om er 4 uur later achter te komen dat je VGA kaart een beetje los was gegaan |:(

Zusjes' hd wilde niet werken, dus ik ff kabeltjes losgehaald, en weer vastgezet. Computer aan, paf paf paf, en rook uit de voeding. Kentucky fried PSU :P

Vriend van me dan:
Draaide toen nog dual MP1900+ met een helemaal vol systeem, dus had twee voedingen nodig. Dat bleek achteraf nog niet genoeg. Dikke steekvlam achteruit de voeding (nix overdreven) en 5V lijn van z'n Tyan mobo doorgefikt :X Door dikke voltage wat de voeding daarbij gaf, heeft ie ook nog ff wat hd's naar de eeuwige jachtvelden geholpen :X (electromagnetisch)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Laatst online: 12-09 11:46
ik ga me 3de xp1700 kopen morgen binnen 1 week :)

de vorige 2 ..eentje waarvan ik TE diep in heb gesneden
en 1tje waarvan ik de bruggen heb verneukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kluifie in een hard spinnende delta120 HP steken en vervolgens naar het ziekenhuis moeten om je vinger te laten hechten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

dual-zip schreef op 01 April 2003 @ 22:00:
Potloodstrepen proberen te zetten op een Thunderbird 1400, dat mislukt zo vaak, dat de socket naar de klote gaat en uiteindelijk het koelblok loslaat van de socket -> resultaat, geroosterde athlon >:)

********* gaf me er nog gewoon 100 euro voor terug >:)
Een athlon 1400 is niet gelockt 8)7

Maar goed. Ik nieuw systeem bij m'n baas. Ik loop over naar andere baas (betaalde beter) Systeem werd beetje warm, en we verkochten van die koperen plaatjes voor cpu-cooler warmte-geleiding. Ik heb die dingen tientallen keren op een cpu gezet en cooler erop. Dus ik thuis proberen (bord niet uit m'n comp gehaald, op werk altijd wel). Druk op de knop *poef* (letterlijk)

gloedniew mobo Asus A7A266 en Athlon 1200 naar de klote. Waren net nieuw |:(

Toen maar een A7V266 met 1400 gekocht (was toen weer nieuw)
Alleen die 30x digitale audio extractie die ik op m'n 1200 had, heb ik nooit meer gehaald :z

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Laatst online: 22-08 14:52
mijn 1e pc die ik helemaal zelf inelkaar zette (C266 + cheapass mobo etc) schroefde ik het mobo zo op de backplate :D kortsluiting natuurlijk, teruggebracht en kreeg zo een nieuwe mee :)

haal de superorb van mijn duron650, schaaft het onding een stuk van de core en de cache chip's af :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 13-09 13:27

Shunt

Boe

nog een toppuntje

met je net nieuwe wc set een amd Thunder bird 1400 verklote (waarschijnlijk iets mis met de aarding van het zooite

een dikke brand plek achterop
en dan gewoon met de pc naar computerland rijden de originele cooler er weer op (was mijn 1e sysje dus hadden ze de proc in de winkel er al op gezet :P voor me )

nou hun kijken dat is niet goe he ik zou het niet weten ik heb nog nooit zon ding gezien
en jah zij zo van dat moet wel een fabrieks foutje
je mag kiezen of nog een 1400 of met meer prijs een 1800+ of hoger
nah ik vragen of ze er een van 02 05 hadden :P die stonden echt te kijken van
erm wat
wie
waar
en hoe
eerst de vermoorde onschult uithangen en daar na gaan vagen naar de nieuwste core })

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04:31
Dacht m'n XP 1600+ Agoia even te unlocken. Gaatjes vullen met lijm werd echter een zooitje. Dan maar vlak schuren met schuurpapier. Net zolang totdat er een zooi baantjes bloot kwamen te liggen. Dat unlocken kon ik dus wel vergeten. |:( Vervolgens er een Volcano 7 opzetten en die er vervolgens toch maar weer afhalen omdat m'n coolermaster beter koelt. En ja hoor met het eraf halen breekt er een hele rand van m'n core af :(
Vervolgens dat ding weer in m'n epoxje geknoeid en hij deed het nog steeds. Ding draait nog steeds op 1680 mhz, geheel stabiel :9

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Bij een TB 1000 proberen om een tempsensor onder me heatsink te maken, resultaat een koelerdie geen goed contact maakte, en dooie CPU
-Bij de vervangende TB 1000 potloodstrepen uitgummen, maar blijkbaar toch niet goed genoeg... weer een dooie CPU
-Een splinternieuwe R8500 275/275 met 3.3ns mem Vmodden, per ongeluk 6V op de memchips zetten, waardoor je net zo'n beeld krijgt als wat ResetTTim al postte. En daar een 3.6 ns R8500 voor terug krijgen :(
-Op een slaperige dag een voeding aanzetten terwijl hij nog op 110V stond, geeft ook een leuk effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op 02 April 2003 @ 00:38:
je mag kiezen of nog een 1400 of met meer prijs een 1800+ of hoger
nah ik vragen of ze er een van 02 05 hadden :P die stonden echt te kijken van
erm wat
wie
waar
en hoe
eerst de vermoorde onschult uithangen en daar na gaan vagen naar de nieuwste core })
Heb je nou wel een 1800+ met de nieuwst core gehad of hadden ze je door nadat je dat gezegd had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Daacuso schreef op 02 April 2003 @ 01:07:
Dacht m'n XP 1600+ Agoia even te unlocken. Gaatjes vullen met lijm werd echter een zooitje. Dan maar vlak schuren met schuurpapier. Net zolang totdat er een zooi baantjes bloot kwamen te liggen. Dat unlocken kon ik dus wel vergeten. |:( Vervolgens er een Volcano 7 opzetten en die er vervolgens toch maar weer afhalen omdat m'n coolermaster beter koelt. En ja hoor met het eraf halen breekt er een hele rand van m'n core af :(
Vervolgens dat ding weer in m'n epoxje geknoeid en hij deed het nog steeds. Ding draait nog steeds op 1680 mhz, geheel stabiel :9
Pics!! Van die blootliggende baantjes en mishandelde core! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 09:06
Je pc aanzetten en je toch afvragen wat die fanmate op je bureau doet.
In je case dremellen zonder de panelen eruit te halen, overal poeder in de kast.

Even naar het wc gaan en een kat vinden dat met zijn poten op je mobo zit (beest trapt soms ook op toetsenbord waardoor pc angaat in het midden van de nacht (slaapstand))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Laatst online: 13-09 17:19

Kr3Kr

Melpomene

unfor schreef op 02 April 2003 @ 00:08:
mijn 1e pc die ik helemaal zelf inelkaar zette (C266 + cheapass mobo etc) schroefde ik het mobo zo op de backplate :D kortsluiting natuurlijk, teruggebracht en kreeg zo een nieuwe mee :)

haal de superorb van mijn duron650, schaaft het onding een stuk van de core en de cache chip's af :X
ik denk dat die dingen waarvan je denkt dat het de cache is, een stelletje condensators zijn ;)

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Laatst online: 22-08 14:52
Kr3Kr schreef op 02 April 2003 @ 18:34:
[...]

ik denk dat die dingen waarvan je denkt dat het de cache is, een stelletje condensators zijn ;)
mja whatever :) verdiep me niet echt op de losse chips weer ergens op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 01 april 2003 @ 23:16:
je kluifie in een hard spinnende delta120 HP steken en vervolgens naar het ziekenhuis moeten om je vinger te laten hechten :X
heb je ook al van die dingen mee gemaakt, had vroeger een pentium 60 @166 gekregen passief gekoeld, denk bij me zelf ff voelen hoe warm het is. Nou de ribbjes van het koelblok zitten nog steeds op m`n hand.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Laatst online: 04-09 16:49

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Me duron 900 @ 1233 laten pijnleiden. Waterblok er te strak op gedraait 1x harde krak, 2x zachte krak. Waterblok er af halen en vervolgens kijken of het je mobo was die dat gekraak maakte 8)7 Vervolgens al je gekleurde bruggen uit gummen in de hoop dattie et dan weer doet, goed de core bekijken geen schade te bekennen, terug er in douwen en dat ie et dan nog niet doet. Vervolgens is het 10 voor 5 zaterdag (en de winkels gaan om 5 uur dicht) en met 140 naar de computer shop rijden om een xp 1800+ tbred b te kopen B)

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLipEdd
  • Laatst online: 10-06-2022

SLipEdd

hoi

ik wou een grotere heatsink op me switch hebben, probeerde dat ding er dus af te wrikken met een waterpomptang >:) pakte dus niet goed uit |:(
die hele poootjes gingen mee! ;(

resultaat: d0de switch:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/edwindijkstra/switch.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/edwindijkstra/switch2.jpg
hier zie je dat die pootjes dus helemaal van hun plaats zijn, is niet echt meer te redden, want hep sommige koperbanen ook meegenomen :9
dus dat wordt een nieuwe kope B)

maar wat beter is: ik kan die heatsink, wat connectors en ledjes nog wel gebruiken :9 dus het valt nog mee :)

[ Voor 11% gewijzigd door SLipEdd op 02-04-2003 21:23 ]

edwindijkstra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

TïáR_PíTä87 schreef op 02 april 2003 @ 21:19:
ik wou een grotere heatsink op me switch hebben, probeerde dat ding er dus af te wrikken met een waterpomptang >:) pakte dus niet goed uit |:(

[afbeelding] [afbeelding]
hier zie je dat die pootjes dus helemaal van hun plaats zijn, is niet echt meer te redden, want hep sommige koperbanen ook meegenomen :9
Lache, had (dacht ik) een levende pci videokaart prop het in een sysje (p1 133@ 200) poste niet ensow. Ene keer roken en doen de baantjes rond de pci kaart gingen rood gloeien en sow. Na een uur met een andere videoplank is de cpu overleden. Het koelblokje was er af geflikkert en de proc zat aan de socket vast gesmolten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TïáR_PíTä87 schreef op 02 April 2003 @ 21:19:

[afbeelding] [afbeelding]

maar wat beter is: ik kan die heatsink, wat connectors en ledjes nog wel gebruiken :9 dus het valt nog mee :)
Waarom wil je dan op een switch een groter koelblok :? Je kan je switch toch niet overklokken ofzo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 02 april 2003 @ 21:51:
[...]

Waarom wil je dan op een switch een groter koelblok :? Je kan je switch toch niet overklokken ofzo 8)7
misschien voltmodden 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL je 10 mbit switch OC'en naar 100 mbit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

t zag er nie echt uit als een netwerkswitch toch B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLipEdd

SLipEdd

hoi

Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 21:51:
[...]

neuh, maar dat ding werd reteheet. kon zowat een eitje bakken op het plastic :9
ik wil alles gewoon koel houden :7
wdekreij schreef op 02 April 2003 @ 22:12:
t zag er nie echt uit als een netwerkswitch toch B)
dan heb je Sweex nog niet gezien B)

[ Voor 24% gewijzigd door SLipEdd op 02-04-2003 22:15 ]

edwindijkstra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 22:08:
[...]

LOL je 10 mbit switch OC'en naar 100 mbit :P
en je schakelaartje zover om zetten dat ie boem zegt 8)7 8)7

Maare is dat ooit gedaan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Wat vinden jullie van mijn vriend:

Hij een supernieuw systeem gekocht op een dag, AMD 1900+ en wat andere minder boeiende dingen. Ik zou het de volgende dag voor hem in elkaar zetten. Kom ik dus de volgende dag aanzetten, heeftie de CPU, PCI en VGA allemaal vastgelijmt 8)7 |:(. Hij was gewoon te ongeduldig die sul!! Hij was bang dat het anders niet stevig genoeg zat. ZonDe, overigens... Het systeem deed het nog goed :D alleen ze CPU werd bloedverziekend heet :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vastgelijmd.....waar heb ik dat meer gezien... Oh ja...:

Duron 1000 plaatsen, koelpasta (dacht ik :X ) er op en koeler plaatsen, na een aantal dagen bedenken eigenlijk nog een mod aan de heatsink te willen doen en de koeler verwijderen, "Hmmmmm, gaat moeilijk lijkt wel of ie plakt", wat meer kracht en "KRAAK" koeler met core en al eraf.... Wat bleek, koelprut was koellijm... 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

oeeeeeeeeeeei, nieslim :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
LOL :D Koelpaste met een deel epoxy erin gebruikt voor een heatsink! Dan kun je idd je heatsink er niet meer afhalen, of je moet de core er bij af trekken. ;) Dat spul is alleen om heatsinkjes op memchips e.d. te plakken. :) Edit: en dan moet je nog een koelpasta:koellijm (Arctic Alimina Adhesive bijvoorbeeld) verhouding gebruiken ergens tussen 1:1 en 1:2.

[ Voor 24% gewijzigd door Aham brahmasmi op 03-04-2003 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPool
  • Laatst online: 24-08 09:12
De ultieme burnin :P
Een keer m'n pomp vergeten aan te zetten en vervolgens tot de conclusie komen dat je xp1800+ 105 graden is :P

Nog later gebeurd 't nog een keer als je broertje je pc aanzet (om pr0n te leechen ofzo :P) als je er niet ben en ook die pomp vergeet aan te zetten waardoor je waterblok SMELT (dat soldeer ja) en je hele pc onderloopt met water :D (dat heb em trouwens wat gekost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLipEdd

SLipEdd

hoi

DeadPool schreef op 03 April 2003 @ 16:51:
Een keer m'n pomp vergeten aan te zetten en vervolgens tot de conclusie komen dat je xp1800+ 105 graden is :P

Nog later gebeurd 't nog een keer als je broertje je pc aanzet (om pr0n te leechen ofzo :P) als je er niet ben en ook die pomp vergeet aan te zetten waardoor je waterblok SMELT (dat soldeer ja) en je hele pc onderloopt met water :D (dat heb em trouwens wat gekost :P
kun je er niet een relais tussen zetten dan? :?
steeds die pomp apart aan zetten is toch ook niet echt lekker :+

[ Voor 7% gewijzigd door SLipEdd op 03-04-2003 17:09 ]

edwindijkstra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
Ik heb dit ook al gehad... vader aan pc, of zus. Ik ben aan het denken aan een schakelaar met sleuteltje. Zoals er is bij garagepoorten of rolluiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 21:18

Bluppy2

Hip!

DeadPool schreef op 03 April 2003 @ 16:51:

Ik ken nog wel iemand die dat overkomen is.. al die fluoriscerende troep over de muur, resevoirdeksel er vanaf geschoten onde druk en nog wat meer ongein..
hè Cornholio2001??? ;) >:)

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

jvvv schreef op 03 April 2003 @ 17:37:
Ik heb dit ook al gehad... vader aan pc, of zus. Ik ben aan het denken aan een schakelaar met sleuteltje. Zoals er is bij garagepoorten of rolluiken
via een contact slot van een auto denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

wdekreij schreef op 01 april 2003 @ 12:42:
hoe kan het eigenlijk dat ie dan opeens trugklapt zodat je um nie ver meer kan oc-en, die videokaart?
Dat vraag ik me ook af.. Het bleek deels te komen door uitgedroogde koelprut (:X), die heb ik nu vervangen en ik draai weer 240/500 stabiel, maar de gruwelijke snelheden van een tijdje terug haal ik niet meer :/

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-08 04:29

Paulus0013

pom pom

Verwijderd schreef op 01 april 2003 @ 23:16:
hehe heb zelf ook een delta 120mm, dat ding maak meer herrie dan een föhn.
kwam er ook ff met me pink tegenaan.
ik kan je zeggen dat doet heel erg au :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paulus0013 schreef op 03 april 2003 @ 18:56:
[...]

hehe heb zelf ook een delta 120mm, dat ding maak meer herrie dan een föhn.
kwam er ook ff met me pink tegenaan.
ik kan je zeggen dat doet heel erg au :'(
Been there, done that ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overclock: P1 233 op 300 (met moeite!) - P1 133 op 166 - AMD 486-100 op 120
Standaard: Duron 700 tot 2x toe koeler verkeerd-om bevestigen. Garantie!
Daarna (de 3e) een jaar lang gedraaid op 950..

512MB SDRAM (Compaq registered) proberen te koelen met zelfgevouwen koperen strips.
Module kaduuk en MB dood. Module testen op ander MB: MB dood. |:( Module maar weggegooid :)

3COM 905B doorgebrand door PCI-klok

PC van me neef, net nieuw, AMD 650 (Slot A), alles stervensduur (net uit) en Corsair geheugen (fl. 240,- per reepje, toen). Klokkaartje om dipswitches te gebruiken voor MP en grote Golden Orb. Voeding aan de buitenkast van de kast moeten hangen, omdat de koeler anders niet paste. En dan verdomme nog niet verder komen dan 710MHz! (kut-orbs). Onderwijl wel de CPU een keer per ongeluk laten onderlopen met arctic en 3 uur bezig geweest het ding weer schoon te krijgen. (water & zeep!)

recent:
Koelertje zat met plakband aangesloten; kortsluiting tijdens pielen in de kast met draaiende machine. RAID 0 dood. oorzaak: 1 v/d 2 HD's dood. (tik-tak-tik-tak). Nooit meer met draaiende machine spelen, dus! |:(

Oh, en meest recent (vandaag):
2 gaten in me koeler geboord en 80MHz extra gekregen! (Tbird 1333 op 1606, nu)

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2003 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

hoe bedoel je, 2 gaten in je koeler geboord?? pics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Laatst online: 12-09 13:19
Woei, geef eens wat info over die tbird? Misschien kan ik de mijne ook posten over een poosje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
wdekreij schreef op 05 april 2003 @ 23:23:
hoe bedoel je, 2 gaten in je koeler geboord?? pics?
Jij gaten boren zodat ze juist naast je core vallen, zo is er 'zogezegd' luchtaanvoer naar de zijkant van je core. Hier staat een topic in DOC daarover,nu.

edit: hier dus
gaten in je koelingsblok

[ Voor 14% gewijzigd door jvvv op 06-04-2003 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
T-bird 1GHz oplazen op dezelfde dag als dat je ontslagen bent bij de Edah :S (die kregen waren net een maand uit ofzo :S)
Hij was vet warm(50'C)en vloeistof koelerswaren het helemaal(geen water koeling) dus ik naar de winkel op zo'n ding te halen. Helemaal blij en opgewonden trek ik mun oude koeler araf, vloeistof koeler erop: Zitten er van die irri mobo partsvoor(van die ronde krengen). Ik een paar keer op de koeler meppen: *klik* Jah hij zit!

PC aan.... in de bios temp(met tussen pauses van een seconde) 24, 37, 48, 56....
Toen d8 ik, heej hier klopt iets net.... 63,77
Ik op de aan/uit knop rammen(een AT freak) helaas het bleek atx eerst je powerbutton 7 sec in houden, hij ging wel na 5 seconden uit bij 115 raden :P

Dat koste me dus bakken met geld, ennik was dus al net me baan kwijt :P

[ Voor 3% gewijzigd door Rey Nemaattori op 06-04-2003 16:12 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Ik probeerde te ontcijferen wat je precies bedoelt met 'vloeistofkoeler' en "mobo parts, van die ronde dingen". :D Je zult wel een Coolermaster HHC-xxx heatsink met heatpipe bedoelen, en dat er dus condensatoren (van die ronde dingen :D ) in de weg zaten waardoor je heatsink niet op de socket paste en dus geen contact met je cpu-core maakte. Zonde...
offtopic:
ATX powerbuttons moet je volgens mij meestal 4 sec. inhouden om de pc uit te zetten. Je kunt ook instellen in het BIOS dat de pc meteen uitgaat trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Aham brahmasmi schreef op 07 April 2003 @ 16:53:
Je kunt ook instellen in het BIOS dat de pc meteen uitgaat trouwens.
En je kunt ook gewoon de stekker uittrekken :)

[ Voor 3% gewijzigd door Steve op 07-04-2003 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

tja das waar... pc even uit de kast trekken zodat je er bij kunt is veel sneller :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Laatst online: 21-04 03:10
ohhja nog 1, inburnen, daarom dus de fan van mn v7+ afkoppelen, mn tbred xp 1700 at 2216 mhz at 2 volt vervolgens 1 uur passief koelen dus, hem na een tijdje op 62 graden idle laten lopen, kapte die ermee :P
Ik schrik me rot, drukte weer op de power knop, deed het niet, ik wacht ff tot die temperatuur weer was gedaald, en hij deed ut weer, echt niets deed het, de fans draaide niet, ik dacht dat ik het echt had vern*ukt deze keer maar fieuw nee dus :P
(K`wou later nog een primepje draaien (prime 95) maar besloot het toch niet te doen zonder fan aan :P

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Pagina: 1 2 3 Laatste