Toppunt van DOC?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 508 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je huisgenoot haar Dixons pctje openschroeven in de hoop een 1700+ JIUHB 0252 te vinden.

Helaas...een AIUGA 0235...

Nu jullie...wat voor een debiele dingen qua OCen hebben jullie geflikt?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

_/-\o_ Gefeliciteerd _/-\o_

* nero355 zou liever die huisgenote openschoreven maar ok...(indien leuke huisgenote aanwezig ;) ) :+

Van een kennis glijk gecheckt of het een TB-A Serie was verder niks bijzonders..... :/

[ Voor 28% gewijzigd door nero355 op 27-03-2003 19:21 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

een connect 3d 9500 non-pro kopen in de hoop hem te kunnen modden naar een 9700, maar ik had erg veel last van checkers dus helaas... ik had ook voor 10 euro meer een 9500 PRO kunnen kopen...

vet pech dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:17
Je koeling voor eens en voor altijd goed willen regelen, en dus een extreem duur waterkoelsetje kopen :D

De pomp wegens het produceren van rotherrie weggemietert, reservoir was na 2 maanden zo lek als een zeef, en het koelblok laat 20 graden verschil tussen proc en watertemp dus daar is ookal een nieuwe voor besteld... Niet dat m'n arme AGOIA 2000+ er iets aan heeft, mobo ondersteunt geen voltage verhoging :'(

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Een koelblok van een socket 340(?)(celeron 433) op de beeldkaart (Asus V6800luxe) zetten, en vervolgens uitschieten met de schroevendraaier, waardoor er vage streepjes in beeld verschijnen (geheugen beschadigd), en vervolgens er verder niets mee doen (niet overklokken)

offtopic:
Damn, ik ga naar bed, ik weet niet eens meer wat voor socket ik heb

[ Voor 14% gewijzigd door Resistor op 27-03-2003 22:41 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:08
wdekreij schreef op 27 maart 2003 @ 19:25:
een connect 3d 9500 non-pro kopen in de hoop hem te kunnen modden naar een 9700, maar ik had erg veel last van checkers dus helaas... ik had ook voor 10 euro meer een 9500 PRO kunnen kopen...

vet pech dus..
Dan mod je hem toch naar een 9500Pro :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eskimootje schreef op 27 March 2003 @ 22:42:
[...]

Dan mod je hem toch naar een 9500Pro :D
Schrijf jij die bios? Zelf al heb je de bios, denk dat modden niet gaat werken aangezien er vast een A (niet modbaar) ipv F (?) chip op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Debiele dingen... uhmm

- XP core lappen 8)7
- GF4 zo ver overclocken dat hij stuk gaat
- een nieuwe GF4 weer zover overclocken tot hij stuk gaat >:)
- niet de goede pin voor een Vddr mod kunnen vinden, dus dan maar alle pinnen op alle chips proberen :D Ik vond een Vagp mod, maar geen Vddr mod :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 13:27

Shunt

Boe

hmmz

- een pc voor een vriend maken
- en er achter komen dat hij een nieuwere pali 1800 heeft en hem om ruilen met mijn oude pali
- voor je broertje een pc maken en er achterkomen dat hij een tbred A week 42 heeft en hem om ruilen met de palie
- een wc blokje kopen zonder te chekken welke afmetingen hij heeft :P
- een res maken uit een groente potje
- je proc denken te verneuken door ocen en daar dan een vreugde dans om doen omdat je dan een reden heb om een tbred B te kopen
maar er dan achterkomen dat hij het nog doet
- een dual ddr mobo kopen en dan maar 1x 512 mb ddr :P
- eerst een asus A7V8X kopen en die na 2 weken weer weg doen voor een epox 8RDA+

moet ik door gaan ? 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Shunt op 27-03-2003 23:01 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahh,
een Tbred-B op 2300 Mhz laten lopen op een KT7A bord en erachter komen dat Linuxen met kernel 4.18 daar een bezwaar tegen hebben.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-08 04:29

Paulus0013

pom pom

voeding open geschroefd zodat ie zijn warmte beter kwijt zou kunnen en dan een metalen plaatje op de open voeding legge: gratis frituur.
me p100 met schroevedraaier bewerkt toen ik de heatsink eraf wilde slopen, wat overigens niet kon: resultaat hoek van de proc af (maar werk nog steeds)
een keer of 10 vergeten me cpu koeler aan te sluiten.
en als toppunt van DOC: een XP 1800+ vervangen door een 2000+ jaja ow wat een winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Thunderbird 1400 op 1600MHz laten lopen en dan gek vinden dat ie soms vast loopt met een Thermaltake SuperOrb die maar tot 1.5GHz gecertificeerd is :X

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:52

sapphire

Die-hard pruts0r

je 1600+ (palomino ofcourse) op 1896 mhz laten lopen, en em dan om safe te zij terug te clocken omdat je een tijdje weg bent. En dan terug komen en em dan niet eens 15 mhz verder krijgen dan default |:(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 11:00
XP 1800+ overclocken naar een 2100+ en me dan afvragen waarom hij niet stabiel is terwijl hij maar tot de 50 graadjes komt in windows :X

[ Voor 4% gewijzigd door internetinfo op 27-03-2003 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty_6000
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11-2020
Je koeler verkeerd om op je nieuwe Duron 1300 Mhz doen en dan flits proc naar de eeuwige jachtvelden :'(

Maarja wel een leuke sleutelhanger :+

-=Mijn PC Specs=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Darten.... open case.....verdwaalde pijltje :X do I need 2 say more :/

dikzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Laatst online: 13-09 11:00
Chello200 schreef op 27 March 2003 @ 23:20:
Darten.... open case.....verdwaalde pijltje :X do I need 2 say more :/
Graag, evt met pics? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Vinnie schreef op 27 maart 2003 @ 23:08:
Thunderbird 1400 op 1600MHz laten lopen en dan gek vinden dat ie soms vast loopt met een Thermaltake SuperOrb die maar tot 1.5GHz gecertificeerd is :X
Dat is inderdaad wel het toppunt van DOC zeg, poehee.. :+

Mijn toppunt van DOC:

Afbeeldingslocatie: http://www.dj-triplem.com/urpicshere/geforce4mod/07_volle_glorie.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Uhm oud koelblok van een P1 op maat zagen zodat ik de chippies van mijn GF2 beter kon coolen... AS lijm erop gedaan.... bleek achteraf dat je 2 tubes moest hebben (2 componenten lijm) :D flinke kortsluiting bij de mem chippies... kaart dood :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
TripleM schreef op 27 maart 2003 @ 23:24:
[...]

Dat is inderdaad wel het toppunt van DOC zeg, poehee.. :+

Mijn toppunt van DOC:

[afbeelding]
Da's nog niks :) Ik heb ooit een Thermaltake SuperOrb op een jahwel, een i740 vidkaartje gezien :X
Meteen bijna al je PCI slots weg :o

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

teld dit ook?

Ik wou een nieuwe hd kopen, voor rest wou ik voorlopig sparen.

dus:
hd
mobo ondersteunde nieuwe hd niet, flash kon niet.
proccesor
kwam erachter dat ram niet goed werkte, dus ook nieuw ram

en achteraf erachterkomen wat ik met bios flashen verkeerd had gedaan...

daarvoor dus k7s5a,1800+ en 512 mb ddr kopen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:47
Erachter komen dat een TI4200@330Mhz core ineens heel erg langaam gaat als de koeling eraf flikkert. Het leek wel terug klokkende P4. 40 --> 20 --> 5 --> 0,1 FPS 8)7. De core gloeide bijna rood op, maar het werkte nog wel >:). Lang leve Leadtek :).

Nog wat plaatjes:
Voor het ongeluk :P :
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/joshuasioso/got/Leadtekmod_0016.jpg

Na het ongeluk (vage foto helaasch :( , het ding zit nu vast met boutjes) :
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/joshuasioso/got/Leadtekmod%20%231.jpg

En dan zal ik mar niet beginnen over de mislukte voltmod op mijn mobo :X.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
In de winter 2 uur lang in de kou zitten met het raam helemaal open, om maar zover mogelijk te kunnen klokken met luchtkoeling. En daar natuurlijk een verkoudheid aan overhouden 8)7

Na 6x Windows volledig te hebben vernaggelt, nog steeds enthousiast doorgaan met OC'en.............CRASH........ff ghost draaien.........FSB weer opvoeren......CRASH.......ff ghost draaien, enzovoorts :+

En natuurlijk als gevolg van ongematigd espresso-drinken tot diep in de nacht doorgaan met OC'en en de tijd hélemaal vergeten. Is 't al weer 3 uur, oops....!

Nu trouwens weer. Alweer 12.00 en ik moet er morgen weer om 6.30 uit :|

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Superorb :X

Dat was echt erg...

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik heb m'n waterkoelblok voor de cpu een keertje verkeerd gemonteerd, waardoor ie dus ietsjes boven de core zat.

en dat vonden mijn moederbord en cpu niet zo leuk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een wasmachinebuis aan een ventilator gehangen en die koude buitenlucht in mijn pc laten blazen. Uiteraard heb ik de nodige maatregelen genomen tegen vocht en het werkte ook prima, maar het is een beetje koud in de winter met het raam open :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Je XP1600+ op je A7V266 mobo (zeer slecht OC mobo :D ) tot 1680Mhz gooien met een erg hoge FSB ( :X damn ) en er vervolgens HDD corruptie aan overhouden :/ ...

Je Geforce2 MX op core 250 en mem 250 klokken en 3DMark2001 draaien (je zag geen zak met al die artifacts >:) ) om boven de 4000 punten uit te komen (lukte mooi wel :+ )

Je geluidskaart vernaggelen omdat je net met een schroevendraaier bezig was IN pc de koeler van je GPU eraf te halen en uitschiet (die was wel zo dom, doe ik nooit meer |:( )

Zo hoog je FSB overclocken dat je echt een heerlijke score haalt bij 3DMark, maar je vervolgens niet kan submitten omdat je modem vastloopt op die hoge PCI freq. omdat je geen dividers of locks hebt :( :X ...

HEEL geïrriteerd worden als je SERIEUS een reepje mem doodklokt :( ... echt stom, gaf hem niet eens meer voltage, gewoon SUPERSTRAKKE timings (echt alles heeeeeel laag >:) ) en FSB heeeeeeel hoog :P ... liep niet goed af :X ... jammer dan !

Tja, dat was het wel, valt allemaal redelijk mee :) !

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smollys
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2024
Niet kunnen laten om een nieuwe k62 300 mhz op mijn indertijd soket 7 moederborje te proppen in plaats van te wachten op men super soket 7 bord.
Na de juimpers op de laagst mogelijke voltage te hebben gezet (die dan nog veeeeel te hoog was voor die proc) en de multipiler op 2X bleek die pc te draaien als een gek ,nog nooit geziene prestaties toen.
Weet nog niet hoe het kan maar alle progs en windows zijden dat er een 1000 mhz cpu in zat en graka toen Voodoo banchee ging meer dan 3 keer zo snel in benchmarks als voorheen met een P133 mhz in dat bord.Echt ongelofelijk,Combat flight gaf een framerate op 1024 x800 van over de 200 fps met dat kaartje plots.
Echt onvoorstelbaar maar het was zo .
Dan pc ke zo maar gelaten tot na een maand er ineens een luide knal uit de kast kwam en de Ali schipset in 1000 stukjes in de kast lag :)

Dan maar het geplande supper soket bordje afgehaald en cpu er in en deet het terug .Maar traag dat die dan terug ging op gewoon 300 mhz snelheid ,kon hem zelfs maar oc'en tot 350 mhz :)
Ben al dikwijls op zoek geweest naar naar zo een bordje en proc om dit nog eens over te doen ,had toen nog geen internet en dan komt het verhaal meestal ongelofelijk over maar het was echt zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Laatst online: 13-09 13:53

KneoK

Not in a million lightyears

• Dolblij toen mijn vader een heus 386 moederbord met 386-SX25 en Weitek Coprocessor had gekocht en in alle vreugde een niet te achterhalen BIOS password in te stellen...
• Daarbij ook nog dat er totaal geen kennig van BIOS clear was en dus het batterijtje maar ontladen met een aantal lampjes...
• Het gek vinden dat de BIOS af en toe weer leeg was...
• Duron 800 proberen te unlocken en moederbord + processor verneuken...
• Tijdens het verwijderen van een Volcano II cooler een moederbord verneuken...
• Na eindelijk het moederbord te hebben vervangen er achterkomen dat de Duron 1000 die er op zat het ook had begeven... WEER een nieuwe proc+mobo...
• Het gek vinden dat je 1800+ Palomino 80 graden wordt in een miditower met op 3 cm afstand van de fan al weer de voeding...
• Vervolgens te horen krijgen dat er geen garantie op de processor zat (ik vond dat 'ie te heet werd en kon 'm komen ruilen) omdat ik met me stomme kop 3 hoekjes van de core had gesloopt...
• Het wel heel cool vinden dat na het kopen van een degelijke kast met wat fans en een coolermaster hhc-001 de processor fantastisch liep op 11,5x147 en maar 57 graden werd...
• Het gek vinden dat een 2400+ niet op een asus a7m266 past...
• Moederbord moeten lenen om de processor en nieuwe radeon 9700 te laten werken...

Need I go on ???

[ Voor 25% gewijzigd door KneoK op 28-03-2003 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

me neme een Ati R8500 250/250. je pakt wat as compound en as2 dit prak je samen en plak je mooi de koelblokjes erop (helaas staan die fotoz op de andere pc). iig de kaart is nog geen 3 maanden oud ofzow volgensmij zelfs korter. toen ik het erop geplakt had ging ik voor de zekerheid is vragen of dat spul geleide.. ja dat bleek zow.. conclusie. met koopt wat wasbenzine en pakt wat wattenstaafjes om zowveel mogelijk/ alles ervan af te halen..

Afbeeldingslocatie: http://kingofdos.com/resettim/got/kaart1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://kingofdos.com/resettim/got/kaart2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://kingofdos.com/resettim/got/kaart3.JPG

Afbeeldingslocatie: http://kingofdos.com/resettim/got/kaart4.JPG

uiteindelijk heb ik de kaart terug gestuurd naar de winkel met de conclusie dat ik groene strepen heb in windows..
owja vergeten te zeggen ik had me ati via de firmware de bios geflasht van die kaart naar 275/275 :D :) . in dos was gelukkig het beeld perfect zwart waardoor ik hem heb kunnen terug zetten :) .
iig een week later krijg ik een pakketje thuis met een Ati R8500 275/275 met een bonnetje waar op stond dat zij ook hadden gemerkt dat op het beeld groene strepen zaten :)

* ReseTTim heeft nu 2 ati dozen en de rest ook dubbel :D :) and dont forget, het is een snellere kaart :P

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heheh ik zat is een keer te klote in de computer toen ie aan was.
Maar ik raakte met mijn case fan de heatstink koeler aan en toen waren er dus mooi ventilator bladen 2bladen er uit uitgevlogen . Jullie denken is dat alles nee want mijn socet van mijn mobo zat toen ook wat los.
Ben toen naar mycom gegaan om nog proberen garantie te krijgen.
Met veel moeite gerantie gekregen.
Maar het leuke was dat ze toen mijn systeem aazetten zonder heatstink toen was mijn amd athlon 1200mhz kaduuk heb ik een athlon 1330mhz gekregen :)
En eergister had ik mijn hercules ati radeon 64mb LE gemod met heatstinks op het geheugen. zet ik mijn computer aan heb ik ook net zoals resettim die steepsje door het beeld. dus ik ga naar veiligemodes en daar doet het wel. Probleem was dat het geheugen 690mhz stond in rage tweak en dat lukt niet echt he met een radeon 8500 dus dat proje ff geremoved en toen was het opgelost. En dankzij de heatsinks op mijn geheugen kan ik nu wel 630mhz halen niet slecht dus

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2003 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Laatst online: 00:08

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Vreemd staan te kijken als je je mobo uit de kast haalt, alleen vasthoudend aan de koeler (SuperOrb) je alleen je koeler met socket en Duron 700 in je poten hebt. |:( 8)7 >:) en je mobo met mem gwoon in je kast blijft liggen (jaja, ik had WEL alle schroefjes los)

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:09

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

ongeveer net hetzelfde als resettim en beastlock doen maar dan met een geforce4mx440 en ook strepen krijgen. En dan bij de winkel garantie vragen en die krijgen en dan ook nog te gierig zijn om 100 euro uit te geven voor een ti4200.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 23:07

[NUT]

Heppiedepeppie

Je eerste Duron 700 (die vriendelijk op bijna 900Mhz liep) unlocken met potlood op een nieuw mobo, die nog met dipswitches de mp instelt, en dan alvast een geschikte MP instellen voor een 1ghz instelling... pc 1keer aan en er dan pas achter komen dat je vergeten was de koeler er weer op te monteren :X

[edit]
Was er nog een vergeten:

Een Enermax 350Watt voeding een 5volt mod geven met een kapotte(0ohm) pot...
Werkende parts:
• 1x HDD (40gb Maxtor)
• FDD
• Memory (2x 256Mb PC2400 Cas2)
• Processor (TB 1.4)

Dode parts:
• 1x HDD (40gb Maxtor)
• Mobo (Epox 8K7a+)
• Geforce 2 GTS
• Adaptec SCSI kaart
• Plextor SCSI brander
• Aopen DVD speler
• Enermax voeding

8)7

[ Voor 41% gewijzigd door [NUT] op 28-03-2003 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Minstens 3 maal per week vergeten om de pomp aan te zetten bij het opstarten :D

Leuk toch, een CPU temp van 78°.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

230 op een oude Thunderbird 800 zetten die daarvoor nog 1150 kon lopen met luchtkoeling (en op 2.35 volt >:))
Jupiler schreef op 28 March 2003 @ 15:00:
Minstens 3 maal per week vergeten om de pomp aan te zetten bij het opstarten :D

Leuk toch, een CPU temp van 78°.
78 maar? Bij mij komt de temp bij het starten op het beeld (dus bij bios post) en ik snapte niet waarom me pc was blijven hangen... 90 graden (gemeten in de chip via de thermal diode) (maar ik geloof niet dat ie zo warm was)

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2003 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

90°, did he survive?

Meestal merk ik het pas na een paar minuten, dan is ie dus al lekker gestressed door het opstarten etc.. Maar toch is ie dan slechts 70°, soms wat hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraggel
  • Laatst online: 07-01-2023
- Een 1700+ T-bred B kopen als je al een XP 2000+ Palomino hebt om te overklokken :P
- Je Vcore en megahurtzen opvoeren totdat je voeding het begeeft
- Na een nieuwe voeding erin gestopt te hebben weer opnieuw overklokken en ook die voeding naar de klote helpen >:)
- Zitten prutsen in je kast met slangen van je waterkoeling en er voor zorgen dat je soldeerwerk van het relais loslaat zodat je een keiharde knal in je kast hoort en vervolgens alle lichten en elektrische apparaten in huis uitgaan.
- Geen idee hebben waardoor de kortsluiting veroorzaakt kan zijn :/ ,
weer gaan zitten prutsen en voor de tweede keer een harde knal hoort waarna de lichten weer uitgaan (alles deed het gelukkig nog, alleen het relais was naar de klote/zwartgeblakerd :o ).

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- je XP2400 verkopen en een XP 1700 kopen (wel TB B :) )
- een nieuwe computer op de beurs kopen (duron 800 mhz) en dan de HD formatteren (40 GB, en denken, ''damn dat ding formatteerd snel'' en er dan achter komen dat ze een burn in partitie hadden gemaakt van 300 MB
- potmeter aandraaien in je voeding, waardoor je denkt dat je 5V lijn hoger zal worden, en daarmee je net 2 weken oude Asus Nforce2 om zeep helpt (ik niet gelukkig :) ) wel garantie gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 12:34

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Een Tualatin modden zodat die op een CUSL2-C draait en er dan een home made koeler opzetten.

Resultaat:
Tualatin 1Ghz @ 1.5 Ghz >:)
Stressed 33 graden @1,7V 8)
En na 2 weken ropt de koeler m'n hele socket naar z'n grootje :/

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jupiler schreef op 28 March 2003 @ 15:07:
90°, did he survive?

Meestal merk ik het pas na een paar minuten, dan is ie dus al lekker gestressed door het opstarten etc.. Maar toch is ie dan slechts 70°, soms wat hoger.
Lekker nog 10 min mee gewerkt met koetje aan ;)

En hij doet het nog goed hoor, ik heb em inmiddels al wel verkocht, maar voor zover ik weet draait ie op standaard voltage op 2100+ met een goedkope luchtkoeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Voodoo banshee dood geklokt ( pci model )
Me nog in zeer nete staat cellie 300 + 256mb en 2 vidkaarten in een houte kast bouwen en er daarna achter komen dat de mensen die hem wilde kopen het niet zo leuk vonden >:)

Gf 4 TI 4400 gesloopt met overclokken, daarna een 9700 gekocht, ook dood :+

Palemino xp 1800 kopen en een termaltake dragon orb 3 :X :X :/ en dan zalman coolpasta gebruiken, result ik kwam windows niet eens in, ik pak me cooler isie verdome wel 60 graden ( cpu was 85 ) :| ( xp 1800 heeft daarna met me zalman cu 5100 wel ff lekker @ 1.7 ghz gedraait )

Weer zalman cool pasta gebruiken ( klote spul wordt dus hard ) en ik kom me xp 1700 jiuhb dus gaan down clokken ivm dat hij niet meer stabiel was @ 2 ghz :(

en afcourse nog veeeeel meer ( ask the ppls who know me :+ ) maar dat was met niet met mijn pcs.

[ Voor 5% gewijzigd door Roberto op 28-03-2003 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 15:55
zon beetje het zelfde als de topic starter:

Vriendin koopt een nieuwe pc, met een 1700+
me broertje had toen een 1600+

ik moest ff windows bij haar installeren.. ik wou natuurlijk ff kijken of die proc beetje wil clocken..
dus ik druk een paar keer op reset (zonder dat zij het zag) en ik zeg, sorry.. ik neem de pc wel ff mee naar huis want hij is erg onstabiel.. dan kijk ik er wel ff naar voor je..
zij: Ja echt wil je dat voor me doen?
ik: ja tuurlijk.. voor jou altijd :)
ik thuis.. proc omwisselen met mijn broertje.. bleek dat ding voor geen meter te clocken :(
dus ik thuis windows installen en pc weer terug brengen..
zij helemaal blij dat ik dat allemaal voor haar gedaan had :P

k moet er nu nog steeds om lachen als ik er aan denk

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Laatst online: 13-09 14:23

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

ok, ok, wat dacht je van een 1.4 willamette kopen terwijl je weet dat een maand later de northwood uitkomt, maar het niet kunnen laten omdat je zo kooplustige bui hebt :? (ding loopt overigens wel op 1610 met luchtkoeling momenteel en retestabiel, dus nog klein beetje geluk gehad met mijn proc "BAN willamette" die dingen hadden ze nooit moeten maken :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Laatst online: 12-09 13:19
De MP van een Tbird 1333 met 1 verhogen en het voltage op 1.925 zetten met en 8cm fan op 7V :Y) :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Laatst online: 21-04 03:10
top punt van mij was mn voeding op 110 volt zetten en nog garantie krijgen ook, tja 14 jaar heb je dat heh :P
Mobo stuk, ram stuk, cpu stuk, later : Mobo nieuw , ram nieuw (nog beter ook :P ) cpu, nieuw (latere week) moet ik ns vaker doen , NOT mn pa was vet boos :)
Ohhja nog wat, volcano 7+ verkeerd om zetten, en ik het raar vinden dat die niet op 133 fsb wou :D

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

caspergt schreef op 28 March 2003 @ 17:00:
top punt van mij was mn voeding op 110 volt zetten en nog garantie krijgen ook, tja 14 jaar heb je dat heh :P
Mobo stuk, ram stuk, cpu stuk, later : Mobo nieuw , ram nieuw (nog beter ook :P ) cpu, nieuw (latere week) moet ik ns vaker doen , NOT mn pa was vet boos :)
Ohhja nog wat, volcano 7+ verkeerd om zetten, en ik het raar vinden dat die niet op 133 fsb wou :D
Er is volgens mij wel een verschil tussen DOC en gewoon |:(

:P nofi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een draadje dat tussen je ventilator is gedraaid en je dan af vragen waar die geur vandaan komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
een XP2000+ naar 2400+ overclocken met een ECS mobo en OEM DDR geheugen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Laatst online: 30-08 19:58
Mijn toppunt was 3 Radeon 8500 kaarten slopen binnen een half jaar en er in totaal maar 60 euro voor betalen :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:29
De standaard ventilator op mijn box-cpu-koeler verwisselen met 2,6W Sunons en deze vastmaken met tape. Zover mogelijk overklokken (FSB 140) en de hele nacht }:O draaien. Vervolgens zegt mijn vriendin 's ochtends dat de computer 's nachts een zoemend geluid maakte, dus ik ga kijken: het stonk een beetje, de pc draaide nog wel, maar hij sprong niet meer uit stand-by. Dus ik zet hem uit en doe de kast open: zie ik 1 ventilator op half elf hangen :X en het koelblok kokend heet. Dat koelblok met een ovenwant uit mijn kast gehaald en in een bak met water gegooid. Mijn proc zag er nog goed uit, dus even af laten koelen en even later alles monteren, maar dan met wat beter bevestigingsmateriaal. Hij startte gelukkig goed opnieuw op zonder problemen. Kijk, dat noem ik nog eens een Burn-in. Dat stomme ding jakkerde gewoon nog zo'n 50 A door mijn cpu terwijl ie eigenlijk vastgelopen was.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-09 22:47

t!mP

is inflatie gevoelig

Je zit weer es achter je pc je te ergeren aan je onstabiele gare pc (k7t266 pro). Na wat geerger koop ik me een nieuwe mobo + cpu (p4). In elkaar gezet, zet me pc aan, beelscherm aan PLOF beelscherm ook nog es gaar.....(KAPOT #$^#^#^)
Ik koop nieuwe monitor 19" flatscreen, 3 maand later Vlekken in me monitor > garantie > 2 maand kwijt (hier ben ik nu)

[ Voor 5% gewijzigd door t!mP op 29-03-2003 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 13:29

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

-Na lang sparen een Northwood 2.0 + Asus P4S533 + 2x256mb Samsung PC2700 kopen en dan ontzettend teleurgesteld zijn omdat ie niet eens op 2.4 draait. Vervolgens brakke 300W oem voeding verwisseld met een Enermax 350 en dan zien dat ie zelfs op 2800 draait :)

-Je een breuk lachen omdat je vaders nieuwe NW 2.4 standaard 10-15 graden warmer wordt als je eigen proc 2.0@2.66.

-Je nogmaals een breuk lachen als T-Bred 2100+ met el cheapo koelertje op een Asrock K7VT2 :X op 2080mhz (waarschijnlijk zelfs hoger; niet geprobeerd) draait zonder Vcore verhoging (omdat dat simpelweg niet gaat op dat mobo) en vervolgens 15-20% sneller is met een DVD rippen als m'n vaders NW2.4 die wel ff iets meer heeft gekost :+
Zelfs 2.4@2.8 deed het niet sneller, maar was wel pakweg 20 graden warmer :D

-Elke oude P1 die binnekomt overclocken :P (75@100, dat soort dingen :+)

-Een gaatje willen dremelen in P1 als sleutelhanger en het ding vervolgens prachtig lang de core splijten. Ziet er echt wel gaaf uit, zo'n core, moet je eens met een laserpointer op schijnen en dan op een wit vlak projecteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon T
  • Niet online

Leon T

Ni!

-Een kyro2 willen voltmodden, met as overal betere sinks erop plakken en dan erachter komen dat je 5volt oid. door de core hebt gepleurd *oeps*

-Op een BP6 een mosfet vervangen. Uitschieten met je soldeerbout en dan wat traces wegsmelten is niet handig :X

-Celeron tualatin 1400@1500@2.2volt hebben draaien, terwijl je dacht dat hij nog op default voltage draaide (stomme adapters :P) Resultaat: hele ding dood (en mobo ws. ook)

-AT voeding verkeerd aansluiten *BAM*. Die kamer stonk nog een week later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Een GF 4 Ti 4400 waterkoelen zonder blokje erop dus water achterop de core ;) (van een lekkend cpu blok ;) )

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Laatst online: 12-09 07:45
- een 2400+ verkopen en dan een 2100+ te halen om verder te kunnen oc-en
- een radeon 9500 halen en dan achterkomen dat na het modden checkers ontstaan
- de radeon 9500 gelijk verkopen en een 9700 kopen en METEEN naar een 9700 pro flashen.
- een xp 1600+, duron 1200 en een ecs k7s5a in 1 dag slopen :P :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ikke..
Hmm waterblok ken iets beter koelen ,dus ikke met 1 arm in de case en met me gezicht op scherm kijken of de temp daald.,1 sec later had ik holddownclip in me handen en een zwart beeld..
Ff Chipset mod doen en al me rambanken fikken uit op me Ultra 745..
FF een MSI Pro 2 a testen ,koste me 3 durons 700MHz voor ik eigenlijk in de gaten had dat de plank gefrituurd was...

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denken dat ik m'n MSI KT266A kapotgeklokt had dus vervangen door Epox.
Daar lag het niet aan, dus Xp1700+ vervangen door 1800+. Lag het ook niet aan.
256 DDR vervangen door 512 DDR lag het ook niet aan. 8)7

Oorzaak was eigenlijk dat de reset switch van m'n ElCheapo Alu case kortsluitingveroorzaakte, is dus nu niet meer aangesloten...

Rokerig geurtje uit m'n kast vanwege RealTek NIC die m'n PCI klok nie leuk vond.

Northbridge cooler van dat MSI bordje vervangen door Pentium-cooler en NB cooler op SouthBridge plakken: heel nuttig aangezien die SB erg warm werd ahum. Maar het stond wel geinig.

120 mm blowhole maken, fan op 5 volt maar nu niet meer aangesloten want maakt nog steeds te veel lawaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Ik zou em bijna vergeten:

-blowhole boven in kast zagen, vervolgens het stuk plaatwerk niet 100% schoon maken waardoor metaal'stof' in de voeding terecht komt.
Is wel cool; net een blauwe ccfl in je voeding :/ :P

Gelukkig was de (300Watt oem) voeding het enige wat kapot was :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dolbij een amd athlon xp 2000+ (was net uit dus dikke 500 euro) kopen, vervolgens een cooler van 500+ gram er een beetje scheef op zetten en dan gaan janken omdat ie kapot is...
daarna geld ingezameld ( lang leve oma ) voor een nieuwe 1900+ die ik ook weer gemold had en dan nog harder gaan janken :O ...
en dan nog een ubergeil systee op een no name 300 watt voedinke aansluiten.. 2 uur later kamer binnenkomen waar het nog erger stonk dan in een rattenhol.... :'( ;( ( lang leve mijn vader )

dus tweakertjes ik raad jullie aan nooit een noname voeding te kopen :D draai nu gelukkig op een enermax 350 w voeding

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2003 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Laatst online: 26-08 14:55
tsja, ik heb nix mee gemaakt. Heb 6 jaar in een computerzaak gewerkt, waar een x iemand langs kwam die het vreemd vond dat zun pc het niet meer deed, affijn. Klant krijgt nwe pc op onze kosten, en weer probs, enzovoorts. 6 x nwe pc! Allemaal garantie :( Kom k thuis bij die vent, wilde wel weten wrom hij die pc telkens sloopte. Stond dat ding op een hitte rooster (lees: verwarming :(), proc was zelf al een Thunderbird 1400, dus je kan 't wel raden :P

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

M'n spiksplinter nieuwe enermax voeding ff testen.
"He, waar dient dat rode schuifknopje nou toch voor?"
"Hmmz ff proberen..."
....
....
*BOOM* *PIIIIIIIIEEEEEEEEEP*

:|

Ok dag €75,- :P

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Laatst online: 22:59

Piggen

Lekker bakkie

"Laat ik eens achter mijn (Gateway kant-en klaar) pc'tje gaan kijken"
"Woei! Waar is dat rode schuifje achter op de voeding voor? Laat ik die eens omzetten terwijl de pc aanstaat, misschien gaat de pc dan wel harder"

Ik behoorlijk in paniek en snel naar de stad gefietst (toch 11 kilometer) en gauw een 300W ATX voeding in het mATX kastje gepropt. Na een tijdje toch maar een mATX voeding gehaald en die ATX verpatst.

Ook heb ik een bestelling voor 2x 256 MB Kingston HyperX PC3200 (a 90 euro per reepje) ge-annuleerd om 2x 256 MB Infineon PC2700 te kopen (a 43 euro per reepje) omdat het toch bijna even hard oc'ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fan van de heatsink af halen. De clip er verkeerd om op terug doen. De heatsink plus cooler weer terug op je nieuwe mobo met 1700+ doen. Even settings in de bios goed zetten, daarna ineens reboot en een stinkende geur. Mobo + proc kapot :( . Garantie op mobo, proc is helaas nu een sleutelhanger >:)
Ook heb ik een bestelling voor 2x 256 MB Kingston HyperX PC3200 (a 90 euro per reepje) ge-annuleerd om 2x 256 MB Infineon PC2700 te kopen (a 43 euro per reepje) omdat het toch bijna even hard oc'ed
Oh ja? Jij haalt er nu een FSB van 200 mhz mee cas 2-2-2-5 8) ?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2003 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cd-Writer willen bijsteke en terwijl RAM-reepje kras op, uitgeschoven met mijn schroevendraaier, en allemaal omda da RAM kei slecht staat, stoem K7S5A :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Verwijderd schreef op 29 March 2003 @ 18:33:
Cd-Writer willen bijsteke en terwijl RAM-reepje kras op, uitgeschoven met mijn schroevendraaier, en allemaal omda da RAM kei slecht staat, stoem K7S5A :(
Haha, volgens mij moet jou voltage ff omhoog want je loopt niet erg lekker!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Laatst online: 13-09 13:06

Epsilon

-Met fans klote als je comp aan staat en kortsluiting maken. Vervolgens er achter komen dat je een HD verneukt hebt.

-De koeler van je radeon afhalen, en dan met de kniptang een baantje open halen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 04:21

scorpionv

This space for rent

Epsilon schreef op 29 March 2003 @ 18:43:
-Met fans klote als je comp aan staat en kortsluiting maken. Vervolgens er achter komen dat je een HD verneukt hebt.

-De koeler van je radeon afhalen, en dan met de kniptang een baantje open halen :/
Toen ik dat voor de eerste keer had pleurde de voeding uit, standaardprocedure blijkbaar. Maar was wel zweten toen die 10 minuten :)

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Epsilon schreef op 29 March 2003 @ 18:43:
Dat heb ik ook een keer gedaan :( En nog een andere hd verneukt met kortsluiting :(

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4 Hercules GF3 Ti500'en verkloten en elke keer een nieuwe krijgen, maar later bleek dat me mobo rot was en een VGA-kaarten killer was. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

handige_harrie schreef op 29 March 2003 @ 13:02:
-Elke oude P1 die binnekomt overclocken :P (75@100, dat soort dingen :+)
:Y)

Of een grote kamerkoeler naast je pc zetten en kijken of je verder kunt klokken.

Ramsinks op videokaart geheugen om weer 2 mhz hoger te komen :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2003 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 March 2003 @ 18:58:
[...]
Of een grote kamerkoeler naast je pc zetten en kijken of je verder kunt klokken.
Hee dat doe ik ook. :) En bij mij werkt het ook :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:51
schuifje op je voeding omzetten is echt geen toppunt van doc he.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strider schreef op 29 March 2003 @ 19:18:
idd is meer een minpunt van doc :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Strider schreef op 29 March 2003 @ 19:18:
Ja ik dacht, er staan hier wel meer domme actie's laat ik ook maar ff mijn domste actie ooit posten :P :+

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberbetica
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Zoveel dikke 230~ ventilators in je pc zetten dat er nog steeds een vlek van het magnetisme in je tv-monitor zit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Laatst online: 14-06 11:28
is dit 'Abnormaal' voor nerds ?

Het vreemd vinden dat je VGA mem het niet leuk vind als je er 2 keer zoveel volt als normaal op zet ? Dat gebeurde met kerst 2001... eind oktober 2002 de kaart voor garantie gebracht en 4 maanden later een andere terug gekregen :|

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Sjezus :/
als ik dit zo lees vraag ik me af waarom ik überhaupt soms om tips vraag hier :D

ok, ik ik ben ook wel eens door het oog van de naald gekropen, maar als ik zie wat sommige gasten er aan hardware doordraaien en op welke manier :|

Over mijn "door het oog van de naald" moment:
Slangklem losgeraakt, water druppelt langzaam op een voodoo3, gelukkig had ik een bong systeem en was het water dus redelijk puur H2O, want ik kwam er pas na een dag achter....

toen heb ik het water zelfs uit het AGP slot van mijn trouwe A7V133 kunnen föhnen...

verder weinig echte hickups :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Atgast schreef op 29 maart 2003 @ 22:34:
toen heb ik het water zelfs uit het AGP slot van mijn trouwe A7V133 kunnen föhnen...
Deze is op zich al een mooi 'toppunt van DOC' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Met een bong pomp je toch allemaal vuile lucht door je water? Lijkt me niet dat het daar schoon van blijft. Oke, het zijn dan wel geen zouten en mineralen, maar toch!
Het zal wel schoon zijn omdat je het vaak moet bijvullen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

bredend schreef op 29 March 2003 @ 23:09:
Met een bong pomp je toch allemaal vuile lucht door je water? Lijkt me niet dat het daar schoon van blijft. Oke, het zijn dan wel geen zouten en mineralen, maar toch!
Het zal wel schoon zijn omdat je het vaak moet bijvullen :D
als je eens wist wat een kilo's aan kalkzeep ik in een 4 maanden tijd heb gemaakt...
ik had enkele filters in t systeem waar t water doorheen moest defunderen en aangezien er erg veel water verdampt en weer word opgevangen is dat natuurlijk erg zuiver.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit topic is erg leuk :D Wel "Die-Hard" dingen posten he.. Een vinger in een fan is bijv al vaak gedaan...het bekende knopje van de voeding ook (die werd dus gepost :D ).. Je moet vernieuwend bezig zijn in dit topic :+ :+ :D

Leuk om te lezen dat er meer leipen zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Overgeclockte P1 (freq weet ik niet meer) draaiende trouwens door zonder heatsink :)

Dat was geen stommiteit maar een test; core werd trouwens wel gloeiend heet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:30
*Eh een amd duron 1 ghz kopen deze op fbs van 133 zetten met een coolermaster kolertje (en ja hij deed het >:) 5 minuten :P)
*xp1600+ kopen en met je zatte kop eerst de koeler verkeerd bevestigen 7(8)7 (hij starte wel op) en daarna je voltage op 2 zetten omdat je niet meer weet wat het moest zijn :+

[ Voor 5% gewijzigd door sarlo op 29-03-2003 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Hmmkay, ik ging een keer bruggetjes doorfikken op mn oude duron en nieuwe bruggetjes maken... Wou meer vcore en een hogere multiplier, want mijn klotemobo wou niet best OCen, instelbaar tot 120 fsb en dat trok cpu en mem makkelijk. Hup, CPU eruit, prutsen met oude trafo om die bruggetjes met veel vonken door te fikken en fijn met potlood spelen. CPU er weer in, koeler dr op. Blazen!
.. dacht ik.
Niks meer. Shit! $#$@$@#$@$#@$#@$!@ ik heb mn cpu vermoord. Dus ik een nieuwe halen, inbouwen, niks. Bleek mn mobo dood te zijn. Nadat ik eindelijk een nieuw mobo had, nieuwe CPU er in. Ole! Oude CPU even meegegeven aan een vriend die bij norrod werkt, omdat het kon zijn dat dat ding mn mobo had opgeblazen en ik geen zin had mn nieuwe ook weer te moeten claimen bij de garantie. Komt terug. Oude CPU werkt prima 8)7
Mobo is dus dood gegaan op wonderbaarlijke wijze bij het eruit halen of dr in knallen van mn CPU.. Ik begrijp nog steeds niet hoe t kan maar ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Pentium 75 @ 100MHz (1,5x66) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is dit een toppunt van D.O.C ?? dit is gewoon een overclock :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Daarom staat er ook een ? in de topic titel. De starter vraagt wat het toppunt is van Die hard overclocking. Nou, een Pentium 75 @ 100MHz (1,5x66) dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Een ti4400 te ver overgeclockt --> artifacts en random hangers.. (conclusie: geheugen verrot)
Erachter komend dat ik de garantiebon kwijt was en zelfs de naam vd online winkel waar ik hem vandaan had niet meer wist.

Contact met MSI nederland opgenomen en kon 'm opsturen, 4-5 maanden mijn kaart kwijt geweest maar wel een mooie ti4800se voor terug.
In de tussentijd gedraaid met een ti4200 van een collega omdat die zich schuldig voelde na het "verneuken" van een swiftech mcx370 van mij.. (verneuken viel opzich wel mee, hij had de stekker eraf geknipt en lopen solderen aan de dradjes zodat ie m aan een molex kon hangen)
Maar destijds was ik wel behoorlijk pissed off dus vandaar :)

Begon me op het laatst wel schuldig te voelen om 4-5 maanden zijn videokaart te lenen voor zo'n kleinigheid..

Ik heb hem dus die mcx370 maar cadeau gegeven na afloop :)

[ Voor 4% gewijzigd door Occy74 op 30-03-2003 00:38 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
ijn grootste blunder is een Thermaltake Aquarius2 waterkoelings set kopen en een maand later overstappen op een Nextcool set :D

Damn wat heb ik spijt gehad van dat aquarius setje.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
AMD 2700+ met FSB van 166 richting de 200 gegaan met een Voeding van 200 Watt! (Ging niet lang goed)

uitschieten met je schroevendraaiertje tijdens inbouwen wc (gelukkig geen nadelige resultaten)

slangetjes wc gedraaid aangesloten.

Mobo dood door hoge temperaturen NB (boven 50 graden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Alleen al 1000 euro uitgeven aan kast+waterkoeling.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outsync
  • Laatst online: 31-08-2020

Outsync

Zen 30 GB NX :D

Captain Pervert schreef op 30 March 2003 @ 03:50:
Alleen al 1000 euro uitgeven aan kast+waterkoeling.
:> Voor dat geld heb je al wel een prometia hééé :D :9~

Boshoer! Specs | (bobo1on1) echt jonge die fewture is echt een aap gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

het vreemd vinden dat je broertje boos op je wor als je even zijn amd xp 2100+ tbred B week 0303 leent om te kijken hoe ver je er mee kan gaan })

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

en.. hoever kwam je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

2600 mhz @ waterkoeling @ 1.8 V :P
maar moet hem trug doen :'(

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:41
In 2000 een Duron 600 bewerken met een Black&Decker boormachine om de bruggetjes door te snijden. Vervolgens met succes op 1000 MHz laten lopen nadat de processor dienst weigerde, maar na 5 flinke rammen op de reset knop het zaakje draaiende kreeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Verwijderd schreef op 29 March 2003 @ 23:20:
Dit topic is erg leuk :D Wel "Die-Hard" dingen posten he.. Een vinger in een fan is bijv al vaak gedaan...het bekende knopje van de voeding ook (die werd dus gepost :D ).. Je moet vernieuwend bezig zijn in dit topic :+ :+ :D

Leuk om te lezen dat er meer leipen zijn :D
Met nadruk op vernieuwend bezig zijn |:(
Aanschouw mijn collectie dode planken..
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ethanol/modje2.jpg
Van links naar rechts MSI K7T Turbo,MSI 745Ultra (de 2e),EPoX EP-8KHA
Dit alles op zoek naar die laaste paar MHz'jes zijn de plankjes dus bezweken onder mijn overclok geweld en abnormale voltages...

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Een stuk van de behuizing van mijn slot a 500Mhz amd processor, om er zo een GFD op te kunnen zetten. Gewoon met een bot ijzerzaagje lomp zagen en de plastic vezels er niet afhalen. De proc met GFD op me mobo zetten en hem een paar maand draaien op 750Mhz. Daarna niet hoger gekund dan 650Mhz.

Mobo + proc verkocht, heb de GFD hier nog wel liggen, binnenkort maar eens me slot A 900Mhz overklokken naar 1050Mhz.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

tjsus , ik heb ook wel eens een mobo verneukt , maar dat was een 486 (kaarten wisselen als de pc nog aanstaat .. :) ) waar halen jullie het geld vandaan om 3 mobo's kapot te fikken ?? en dat voor een paar extra mhz...

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Pagina: 1 2 3 Laatste