Groot Asus A7N8X Topic Deel 2

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 1.447 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zat vanmiddag op de 183mhx fbs bij 11 multiplier..
ik heb infinion (pc 2700) mem 2x 256 in bank 1 en 3
cpu is 1800+

ik ben daarna wat gaan rommelen met lagere fbs maar hogere multi.
tot ik een bericht kreeg van de reporter dat ie de mem test nietdoor kwam.
van alles en nog wat geproberd, maar ik kom nu niet hoger meer dan 170.
jumper (100/133) truukje geprobeerd, help nie.
btw ik reset mijn bios gewoon door cmos te clearen power stekker eruit, maar de batterij er gewoon nog in.
welke mem test gebruiken jullie om te kijken of je geheugen nog fris is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Memtest86.

Ook nog: doe es een CMOS clear volgens het boekje? Batterij in laten zorgt dat ie het juist wel onthoudt, het proces van het boekje zegt batt. eruit :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd, batterij eruit anders cleart ie niet helemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kan het dan zijn dat ie bv niet meer post wegens een gekke instelling in bios.
dan "clear" ik hem zonder de batterij.. en dan post ie wel weer met bios defaults?
wat zou hij dan nog kunnen onthouden?

k heb eerst maar eens de mem test gedaan en na 4 keer volledig te hebben gedraaid waren er 0 errors.

daarna dan maar de battarij eruit gewipt. omdat ik nogal wat slangen en kabels en een dikke vijverpomp en ook nog es die northbridge heatsink op de southbridge heb geplakt kan ik er nouwlijks bij. ik denk dat het makkelijker is om mijn bios te flashen.. geeft dit het zelfde resultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:27
Dit zal idd hetzelfde effect hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anyways...
na de batterij wip, kon ik wel weer tot over de 180 mhz komen op 11 multiplier.
net een paar mhz door de 2000 lijkt hier wel de max.
op 166@12 post ie helemaal niet en op 11,5 kom ik ook niet echt hoger dan 2000.
op zich geen verkeerd resultaat want da's nog altijd een dikke 300 mhz winst.
ik zal me eerst maar eens gaan verdiepen in de mem timings, want daar heb ik verder nog niet veel kaas van gegeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Ik heb voor een oom een Barton 2500 met een coolermaster hetpiper-41
bord rev 1.04 nou wil de FBS wel naar de 180 maar kan geen MP veranderen :? (kan hem wel kiezen maar gebeurd niets)
Als ik met Asus live update nieuw bios wil halen zegt hij dat hij het bestand niet kan openen :?

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8)

ik ben ff aan het stoeien geweest met voltages en mem timings.

alle voltages tot aan het dakgezet.
mem timings: 5-2-2-2.5

ik fiets nu vrolijk naar de 200fbs !!

heb ik wel mijn multiplier terug moeten zetten naar 10
ik heb ff geen ftp proggie geinstallen, maar ik heb het screen shotje wel bewaard natuurlijk.

en nu ff 3dmark draaien ( thumbs crossed )

/edit... niet dus loopt vast.
is het nou de bedoeling dat ik op 200 fbs die mem percentages op 83% zet zodat die weer netjes op 166 loopt? zal wel een noob vraag zijn alvast sorry :o

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharky_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-04-2021

sharky_

[AbC]

De a7n8x draait hier default vanuit de doos al een aantal weken perfect.

Vandaag kreeg ik abit serillel convertors binnen zodat ik mijn 2x WD 80 GB op de SATA poorten aan kon sluiten.

Nu Windows installeren, alles ok, Nforce driver, 3com driver, Ati driver, alles nog ok. Nu rest mij alleen nog het installeren van de driver voor het raid gedeelte.

Wanneer ik nu een driver pak van de CD of lokaal van schijf vraagt windows na het installeren ofdat ik wil rebooten. Wanneer ik nu voor ja kies, start hij opnieuw op, maar bij het booten blijft het blauwe progress balkje maar bewegen. Na 15 minuten wachten gebeurt er nog niets.

Iemand heel misschien een idee wat dit zou kunnen zijn??

[AbC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn losse raid controler moet ik tijdens de install van win xp appart aangeven.
hij vraagt heel in het begin of je 3th party scsi of raid drivers wilt installen.. zo ja moet je op dat moment F6 ongedrukt houden. daar merk je op het eerste gezicht nix van totdat hij na een tijdje vraagt om de betreffende drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

kweet niet zeker of dit al is langsgeweest: via nForceHQ SoundStorm perikelen
linkje

[ Voor 64% gewijzigd door PipoDeClown op 03-04-2003 22:15 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:50
@sharky: wat heb je allemaal aangesloten en hoe? Welke windows? Sommige mensen hebben problemen met ABit converters, anderen weer met Asus.
Zoek ff naar: windows wil niet op a7N8x en je ziet meer over SATA RAID problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Laatst online: 17:17

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Gister de nieuwe 1003 bios in m'n A7N8X deluxe geflashed.
Helaas start m'n PC nu niet meer op.
Dit was ook het geval toen ik m'n mobo net had, toen werkte het nog om m'n bios te clearen en dan vervolgens m'n geheugen op sync te zetten. Om de een of andere rede pakt m'n mobo m'n Corsair PC3200 geheugen niet helemaal lekker. Hopelijk gaat ie met een ander reepje geheugen wel opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=3199
Q. I flashed with the wrong file. Or my flash was incomplete. Is there any way to recover?
A. If your floppy drive seeks on power up and then stops after a short period of time, you may have a chance to recover. The following information was obtained from Wim's Bios http://www.wimsbios.com/ FAQ's. Corrections on AWARD Bios by Terry McGuire.

Award: The boot-block BIOS will execute an AUTOEXEC.BAT file on a bootable diskette. Copy an Award flasher & the correct BIOS *.bin file on the floppy and execute it automatically by putting AWDFLASH *.bin /sn /py /cc /r in the AUTOEXEC.BAT file. The * would be the correct bios .bin file and there must be spaces between the slash marks. Put it in the floppy and turn on the computer when the floppy seeks it will load the correct bios and reboot by itself. When it finishes you have to remove the floppy and enter the CMOS SETUP and modify the CMOS for your configuration.

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-01-2022
De veranderingen in de 1.03 bios zijn :

1]Enhance system compatibility with Transcend DDR333(MOSEL chips) memory modules.
2]Fix the error that, under device manager, a yellow mark appears when installing WinXP with a USB keyboard and mouse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Ik heb dus ook dit prachtige mobo, maar ik heb er een klein probleempje mee.
Zoals op onderstaand plaatje valt op te maken, heeft hij geen moeite met een fsb van 220. (Uber bios, 1.9v door de A3 nbridge).
Afbeeldingslocatie: http://www.teheux.nl/cpu/FSB220.PNG

Probleem is echter dat mijn geheugen dit niet haalt. Het houdt er al mee op bij een fsb van 200mhz. Ik heb HyperX pc3500 geheugen, dus dit zou toch op zn minst de 210mhz moeten halen?

Ik heb alle mogelijke ram timings geprobeerd, er 2.9v doorheen gejaagd, maar zonder effect.
Het plaatje is dan ook gemaakt met het geheugen op 75% van de fsb, maar dit is niet echt de ideale opstelling.

Indien iemand tips heeft, laat ze horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Nou, hehe, geheugen is binnen. Echt heerlijk om 1024Mb te hebben ipv 256 :). En mijn processor draait gewoon weer op 15 honderd nog wat (Xp1800). Memory timings staan nu op 7/2/2/2 en hij draait nu al een aantal uur zonder vastlopers. Eens kijken of het nog wat strakker kan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:27

n00bs

Het is weer Zomer!

Is het nou mogelijk om 1 serial ata schijf aan te sluiten op dit mobo want uit de manual lijkt het zo te zijn dat je alleen maar een raid opstelling kan maken met gebruik van serial ata schijven?

:?

:?

[ Voor 8% gewijzigd door n00bs op 04-04-2003 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel-LG
  • Laatst online: 13:30
Ik heb net een A7N8X gekocht voor een kennis van me. Nu staat er met koeieletters '6 Channel Audio' op de doos, maar ik vind alleen maar een line-out, line-in en mic connectoren op het moederbord (zit ook geen bracket bij oid).
Ben ik nu genaaid door ASUS, of zie ik iets over het hoofd? (een van de vereisten was 6 kanaals geluid, maar die lijkt er gewoon niet op te zitten, terwijl dat wel op de doos staat)

:(

[ Voor 3% gewijzigd door Gabriel-LG op 04-04-2003 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gabriel-LG schreef op 04 april 2003 @ 16:44:
Ik heb net een A7N8X gekocht voor een kennis van me. Nu staat er met koeieletters '6 Channel Audio' op de doos, maar ik vind alleen maar een line-out, line-in en mic connectoren op het moederbord (zit ook geen bracket bij oid).
Ben ik nu genaaid door ASUS, of zie ik iets over het hoofd? (een van de vereisten was 6 kanaals geluid, maar die lijkt er gewoon niet op te zitten, terwijl dat wel op de doos staat)

Als je een gewone audio connector (zoals bijv. voor 2 speakers of een koptelefoon) aansluit, heb je 2 kanalen en maar 1 connector. Aantal connectoren zegt dus niet over het aantal kanalen.

Ik zou zeggen, lees de handleiding, en er zal een en ander duidelijk worden :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:08

charrel

Cortisol4life..

Gabriel-LG schreef op 04 April 2003 @ 16:44:

LOL, er zijn een aantal versies in omloop, zoek maar is welke je hebt dan :P
ik heb een deluxe, die heeft 6 connectoren.

[ Voor 5% gewijzigd door charrel op 04-04-2003 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel-LG
  • Laatst online: 13:30
Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 16:48:
[...]

Als je een gewone audio connector (zoals bijv. voor 2 speakers of een koptelefoon) aansluit, heb je 2 kanalen en maar 1 connector. Aantal connectoren zegt dus niet over het aantal kanalen.

Ik zou zeggen, lees de handleiding, en er zal een en ander duidelijk worden :O
Ja, er zit dus 2 kanaals geluid op (een stereo line-out plug) verder zit er een microfoon ingang en een line-in op. En dat is het.
Het moederbord heeft dus 2 kanaals geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Iemand nog antwoord op mijn vraag :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharky_
  • Laatst online: 02-04-2021

sharky_

[AbC]

IJzerboot schreef op 04 April 2003 @ 08:15:
@sharky: wat heb je allemaal aangesloten en hoe? Welke windows? Sommige mensen hebben problemen met ABit converters, anderen weer met Asus.
Zoek ff naar: windows wil niet op a7N8x en je ziet meer over SATA RAID problemen.
Windows XP (gewoon en slipstream SP1)
2x Western Digital 800 JB (80 GB) met 2x Abit Serillel convertor. Op de 2 aansluitingen van de Silicon Image SATA Raid Controller op de A7N8x. (hehe wat een zin :) )

Ik zal zeker ff verder zoeken :) alvast bedankt.

[AbC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gabriel-LG schreef op 04 april 2003 @ 16:57:
[...]

Ja, er zit dus 2 kanaals geluid op (een stereo line-out plug) verder zit er een microfoon ingang en een line-in op. En dat is het.
Het moederbord heeft dus 2 kanaals geluid

In de handleiding staat als het goed is iets over het NVIDIA nForce Control Panel. Hiermee kun je de Line-In en Microfoon ingangen configureren als resp. rear-speakers out en center/sub out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op 03 april 2003 @ 02:30:
[...]

Ik heb hetzelfde mobo + keyboard, en ik had net even problemen toen ik een geheugenreepje verzet had (nav plaatsingstips iets terug). Toen kreeg ik een keyboard error.
Ik zou dus ff proberen om je geheugen een keer eruit te halen en goed terug te zetten. Vergeet ook niet om in de bios USB legacy support aan te zetten
Het is gewoon een PS2 toetsenbord met USB-hub, maar deze heb ik niet aangesloten. Geheugen kan het niet aan liggen want dit heb ik al getest, ongeacht welke geheugen config ik gebruik (heb 2x 256 en 1x 512) het probleem blijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:04
hier ook gewoon 6 ingangen (deluxe). Heb je er niet gewoon overheen gekeken ze andere 3 zitten onder de parralele aansluiting.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Is het nou mogelijk om 1 serial ata schijf aan te sluiten op dit mobo want uit de manual lijkt het zo te zijn dat je alleen maar een raid opstelling kan maken met gebruik van serial ata schijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na nog wat stoeien en veel lezen op GoT toch weer wat vragen...
mijn cpu .. xp 2000+ axda2000dkt3c - 4104706250118 - rirga0231mpm

ik heb al begrepen in het xp oc topic dat dit niet de beste cpu is om te oc-en. zeker niet die van voor week 35. where the hell vind ik het weeknummer?

ik heb de fbs al net ff over de 200 mhz gehad. met geheugen op 100% timings: 5-2-2-2,5. lijkt me dus dat dat geheugen hard zat loopt voor pc2700.
dat was met multiplier op 10.
hoe ik ook probeer, ik kom niet echt over de 2 gig. 11x180, dan is het op.
daarboven geen post of het ding zegt failed mem test. dat lijkt me gek, want het mem loopt dus wel harder als het moet.
11.5x171... hoger gaat ook niet zelfde verhaal
als ik wil booten op 12x166 doet ie helemaal nix ! geen reporter nothing.
12x160 gaat weer wel.

ik vind het vaag.

btw als ik de lagere multipliers wil kiezen gaat ie consequent op de laagste versie.
dus de hoogste multie is voor mij 12,5 hoe kies ik die gecombineerde multies van b.v. 7/15 ( ik weet ff niet of deze combie klopt, maar je snapt het wel )

nog een vraagje: heeft er al iemand positive resultaten met de 1003 bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 18:35:

btw als ik de lagere multipliers wil kiezen gaat ie consequent op de laagste versie.
dus de hoogste multie is voor mij 12,5 hoe kies ik die gecombineerde multies van b.v. 7/15 ( ik weet ff niet of deze combie klopt, maar je snapt het wel )

nog een vraagje: heeft er al iemand positive resultaten met de 1003 bios?
die kun je niet zomaar kiezen, heeft met een of ander bitje te maken. weet zo niet meer precies hoe het zat maar wat wil je met een multipier van 15 :? je kunt beter de fsb verhogen en de mutieplier omlaag zetten.

las net ook ergens dat 3dmark niet stabiel loopt bij jou op 200Mhz fsb. dit komt door een te lage southbridge spanning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Laatst online: 17:17

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Gelukkig loopt mijn compu weer na mijn wat fout gelopen bios 1003 flash van gister. :)
Als m'n helemaal default staat dan start ie niet op met mijn CMX256A PC3200 geheugen van Corsair. Vroeger kon ik hem dan nog aan de praat krijgen door m'n bios te resetten, helaas werkt dit niet meer met deze bios.
Ik moest er nu even een ander reepje geheugen inzetten, om vervolgens in m'n bios m'n memory op sync te zetten.

Helaaas heb ik nog wel steeds last van een krakende center en rearspeakers als ik een film laat draaien met het geluid uit en m'n versterkers goed open.
M'n fronts blijven dan wel stil maar m'n andere speakers nog niet.
Ik denk dat het tijd wordt voor garantie. :(

[ Voor 12% gewijzigd door Coenen op 04-04-2003 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:33
Ik heb nu inmiddels ook een A7N8X mobo, met een xp 2600+ (week 46 van vorig jaar, kweenie of dat goed is?)

Maar nu was ik net eventjes begonnen met een klein beetje overclocken; m'n fsb op 175 gezet ipv 166, maar ik kreeg meteen datacorruptie in windows xp, m'n systemfolder schijnt beschadigd te zijn :?

Ik dacht juist dat er een pci/agp lock op de nforce moederborden zat (ik had trouwens mijn AGP snelheid gefixed op 66 MHz, deze stond bij 170 nog op auto, maar ik weet dus ook niet of het moederbord automatisch de dividers meepakt.)

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

mensen met asus a7n8 PLEASE

Dank u... ;) Is het nou mogelijk om 1 serial ata schijf aan te sluiten op dit mobo want uit de manual lijkt het zo te zijn dat je alleen maar een raid opstelling kan maken met gebruik van serial ata schijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 12-09 16:00

DinX

Motormuis

Er blijkt een nieuwe bios versie te zijn (zie nu juist toevallig met asus update). Volgens asus update is hij nieuw van vandaag (1003 beta).
Heeft iemand hem al geflasht ? En zo ja, hoe zijn de bevindingen ?

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
n00bs schreef op 04 april 2003 @ 22:01:
mensen met asus a7n8 PLEASE

Dank u... ;) Is het nou mogelijk om 1 serial ata schijf aan te sluiten op dit mobo want uit de manual lijkt het zo te zijn dat je alleen maar een raid opstelling kan maken met gebruik van serial ata schijven?
Natuurlijk kan dat... ;) (Ben er nu mee bezig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Procyon for life schreef op 04 April 2003 @ 23:27:
[...]

Ik heb (via een converter) mijn 80gig eraan hangen (1 schijf dus)
Het kan dus. Maar let wel op dat je de drivers installeerd onder windows voordat je het evt overzet of als je een nieuwe install doet dat je met bijv winxp de drivers installeerd aan het begin van de setup.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011

Krewcial

Pukke Bo!

'k las net dus weer dat dat Kingston HyperX PC3500 geheugen voor geen meter loopt op dit bord, gaat niet snel, ruk timings, en dual schijnt het ook niet goed te doen...was van plan dit te kopen...heeft iemand er wel goeie ervaringen mee? en wat zou ik ander kunnen kopen...?

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DinX schreef op 04 April 2003 @ 22:39:
Er blijkt een nieuwe bios versie te zijn (zie nu juist toevallig met asus update). Volgens asus update is hij nieuw van vandaag (1003 beta).
Heeft iemand hem al geflasht ? En zo ja, hoe zijn de bevindingen ?
ik heb hem op 1003 draaien.
merk niet echt verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Hey bij het opstarten zegt ie dat er geen 80 adrige kabel aan mijn secendary IDE device zit. Maar daar zit een brander en een dvdspeler op. Kan ik daar dan toch beter een 80 adrige kabel opzetten?

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Evil M@V schreef op 05 April 2003 @ 11:23:
Hey bij het opstarten zegt ie dat er geen 80 adrige kabel aan mijn secendary IDE device zit. Maar daar zit een brander en een dvdspeler op. Kan ik daar dan toch beter een 80 adrige kabel opzetten?
Kzou zeggen: Probeer t.. ? :) (als dit mogelijk is :P )
Als je nog een andere niet al te oude pc hebt trek je daar toch even de ata66/100/133 kabel uit :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Procyon for life schreef op 04 April 2003 @ 23:27:
[...]

En werkt die dan al? ;) (we hebben t wel over 1 S-ata schijf he ;))
En moet je tijdens de install nog drivers aangeven of kan dat ook achteraf?
En hoe weet de controller dat je geen gebruik maakt van RAID? want bij mijn oude ASUS mobo moest ik hem jumperen voor RAID of non-raid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

Krewcial schreef op 05 April 2003 @ 00:05:
'k las net dus weer dat dat Kingston HyperX PC3500 geheugen voor geen meter loopt op dit bord, gaat niet snel, ruk timings, en dual schijnt het ook niet goed te doen...was van plan dit te kopen...heeft iemand er wel goeie ervaringen mee? en wat zou ik ander kunnen kopen...?
Ik quote mezelf maar ff...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hm vorige reply niet aangekomen :S ,maar ja kwas net een maand offline omdat mn asus verrot was-> heb nieuwe ontvangen incl cpu xp2100 ,maar welk sensor moet ik hebben bij mbm5 asus2 of asus 2 (cusl2 ) ???? (ik ben bang dat het die 2de is ).

sorry dat ik het vraag, staat vast wel ergens maar kben brak en ga het nu niet uitzoeken dus help me please.

weet namelijk niet of ik nog verder kan overklocken, als het de asus2 is wel bij cusl2 niet zit daar namelijk stressed op 50 graden xp2100 @ 2355 mhz lucht gekoeld 13x181.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2003 13:56 . Reden: kommas en punten vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren nieuwe Bios (1003) geflashed (zonder problemen), maar SiSoft Sandra geeft nu nog steeds verkeerde bios versie weer. Hiervoor had ik Bios 1002 en toen gaf SiSoft Sandra aan: Bios rev 1016 BETA 005 T9.
Nu geeft SiSoft aan: Bios rev 1017 BETA 005 T9.
Maar bij het opstarten geeft ie gewoon aan dat het Bios 1003 is.....
Heeft een van jullie dit ook? En heb ik nu mijn bios verkeerd geflashed ofzo? Of ligt het aan SiSoft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 14:44:
Ik heb gisteren nieuwe Bios (1003) geflashed (zonder problemen), maar SiSoft Sandra geeft nu nog steeds verkeerde bios versie weer. Hiervoor had ik Bios 1002 en toen gaf SiSoft Sandra aan: Bios rev 1016 BETA 005 T9.
Heeft een van jullie dit ook? En heb ik nu mijn bios verkeerd geflashed ofzo? Of ligt het aan SiSoft?
Hier geeft ie de nieuwe aan.

Even tussendoor ... ben ik de enige waarbij Asus Update vaag doet.
Kies ik "update bios from the internet" kan ik de file kiezen en download hij hem.
Gaat hij dan flashen zegt hij dat hij de bios info niet kan lezen uit de bios.

Download ik de .bin van asus ftp site en kies ik dan "update bios from file" dan gaat het opeens wel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DinX schreef op 05 april 2003 @ 14:49:
[...]

Hier geeft ie de nieuwe aan.

Even tussendoor ... ben ik de enige waarbij Asus Update vaag doet.
Kies ik "update bios from the internet" kan ik de file kiezen en download hij hem.
Gaat hij dan flashen zegt hij dat hij de bios info niet kan lezen uit de bios.

Download ik de .bin van asus ftp site en kies ik dan "update bios from file" dan gaat het opeens wel :?
Ik kon beiden niet doen. Zegt ie dat ie bios info niet kan vinden. Ik heb hem toen maar geflashed met bootdisk. Ik kan trouwens ook niet via Alt+F2 in flash proggie komen (bij opstarten pc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die rare foutmeldingen komen nog weleens voor. Ik weet alleen dat je ze neit krijgt als je op een opstartdiskette de bin file zet en awdflash en die dan gaat flashen met de volgende command: awdflash (filename).bin /py /sn /wb /cd /cp /cc /R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even wat informatie.
Ik heb zonder problemen de bios 2003 er in gezet via de alt-f2 manier.
Nu kan ik OC tot 12x196mhz met een zalman 6000 als koeling. Ik ga niet hoger omdat de temp nu 63 gr is maar ik kan wel hoger. Hiervoor kon ik met uberbios versie 2002 1a niet hoger komen dan 12.5 x 182mhz. Cpu 2600+, mem 2x 256mb pc3200.
Op een of andere manier is er toch iets veranderd in deze bios versie die dit mogelijk maakt. :)
Sisoft geeft ook bij mij Bios rev 1017 BETA 005 T9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:10

nFo

Geef mij eens 3 redenen waarom ik een Asus A7N8X ( Deluxe ) moet kopen.
En niet een Epox 8RDA+, of een Abit ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Laatst online: 10-09 19:21
Cyber Killer schreef op 05 april 2003 @ 18:08:
beetje lui :?
zoek maar eens wat reviews zou ik zeggen,
of check de startpost
denk dat je daar wel 3 stellingen uit kunt persen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyber Killer schreef op 05 april 2003 @ 18:08:
1 omdat je lui bent
2 kwaliteit
3 omdat epox vcore voltage tot 2,2 gaat en deze tot 1,9

(over slechte redenen gesproken :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 14:59:
[...]

Ik kon beiden niet doen. Zegt ie dat ie bios info niet kan vinden. Ik heb hem toen maar geflashed met bootdisk. Ik kan trouwens ook niet via Alt+F2 in flash proggie komen (bij opstarten pc).
Dat lukt mij ook niet, met Alt-F2 in het flash programma komen. Niet dat het veel uitmaakt, ik heb toch geen diskettestation (of kan je daar ook van cd lezen op de 1 of andere manier ?).
Is er iemand die weet hoe dit komt, of hier een oplossing voor heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:41

Dark

who tweaked the light?

zelf gebruik ik alleen awdflash vanuit een dos partitie, maar ik meen me te herinneren dat de windows flasher alleen finals kan flashen en daarbij ook niet de hele bios cleared, waardoor je dus b.v. de naam van je vorige bios terugziet in b.v. san of cpu-z

Voor het alt f2 gebeuren moet de image met de juiste extensie (.awd d8 ik...) op een floppy staan, dus als je geen floppy hebt, zal dat niet werken.

Het beste is het imho vooralsnog om awdflash(dos) te gebruiken met het volgende commando: Awdflash ????????.bin /py /sn /cc /cd /cp /LE /R (???? is naam van de bios) dan begin je in ieder geval met een schone lei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, kende alle commands al, maar waar staat /LE voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kent dit probleem? Ik heb een AMD Athlon XP 2700+ (333mhz), een ASUS A7N8X DeLuxe, en 2 Kingston 512Mb HyperX 2700 modules. Verder een Club3D Ati 9700Pro.
Als ik 1 memory module gebruik, dan werkt het systeem perfect. Als ik echter beide modulen tegelijkertijd wil gebruiken, dan wordt mijn Windows XP Pro systeem zo onstabiel als maar kan.
Dan maakt het niet uit of ik in Dual Channel mode werk, dus slot 1-3 of slot 2-3, of gewoon in Single Channel mode, dus in slot 1 en 2.
Heb mijn memory timings al veranderd, van alles geprobeerd, zelfs memory en cpu underclocked naar een 266Mhz FSB, en mijn DDR 2700 memory als DDR 2100 memory gebruikt.
Niets van dit alles bracht maar enige verbetering. Wie oh wie herkent dit, en kan hier een oplossing, of in ieder geval een denkrichting voor geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 23:50:
Wie kent dit probleem? Ik heb een AMD Athlon XP 2700+ (333mhz), een ASUS A7N8X DeLuxe, en 2 Kingston 512Mb HyperX 2700 modules. Verder een Club3D Ati 9700Pro.
Als ik 1 memory module gebruik, dan werkt het systeem perfect. Als ik echter beide modulen tegelijkertijd wil gebruiken, dan wordt mijn Windows XP Pro systeem zo onstabiel als maar kan.
Dan maakt het niet uit of ik in Dual Channel mode werk, dus slot 1-3 of slot 2-3, of gewoon in Single Channel mode, dus in slot 1 en 2.
Heb mijn memory timings al veranderd, van alles geprobeerd, zelfs memory en cpu underclocked naar een 266Mhz FSB, en mijn DDR 2700 memory als DDR 2100 memory gebruikt.
Niets van dit alles bracht maar enige verbetering. Wie oh wie herkent dit, en kan hier een oplossing, of in ieder geval een denkrichting voor geven?
het schijnt aan het kingston hyperx geheugen te liggen, heb het ergens gelezen.
Zal wel ff opzoeken als ik het nog kan vinden en ff posten. Welk bios heb je erop staan? Want het laatste bios 1003A schijnt memory verbeteringen te bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:10

nFo

Crash-Override schreef op 05 april 2003 @ 18:43:
[...]

beetje lui :?
zoek maar eens wat reviews zou ik zeggen,
of check de startpost
denk dat je daar wel 3 stellingen uit kunt persen ;)
Ik heb al een zooi reviews gelezen, maar de een zegt asus is de beste de ander weer een epox bord. :'(

Wordt er een beetje gaar van. :X

Wanneer komt Asus met een rev: 2.00 ??
En kun je die al kopen in NL ?
Ik had wel een abit 2.00 gezien.

[ Voor 9% gewijzigd door nFo op 06-04-2003 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Laatst online: 01-12-2024
CheopsToo heb je al een memtestje gedraaid? en maakt het uit m.b.t. de stabiliteit welke module je gebruikt als je er maar 1 pakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de nieuwste bios, 1003 al geinstalleerd. Dit maakt echter niets uit.
Ook maakt het niet uit welke module ik ik gebruik, allebei presteren ze allebei even goed als ik er maar 1 gebruik.
Verder met memtest beide modulen getest, en voor allebei gaf memtest 0 errors aan.
Kingston gecontact, die zeggen dat hun HyperX modules in ieder geval in single channel modus op de ASUS moeten werken, in dual channel kan je de bekende problemen hebben, als de modules afwijken. Maar, bij SallandAutomatisering geweest, daar met verschillende modulen getest, langzamere, snellere, verschillende merken, ook o.a. Corsair TwinX, maar zodra er 2 modules in het mobo staan, onstabiel, spontaan resetten, corrupte dll's, etc. etc.
Moet dan ook meestal WIndows XP Pro weer opnieuw installeren. Dit lijkt dus erg op een mobo-probleem?
Als ik naar Graficall ga, waar ik het mobo heb gekocht, met de vraag voor mij een nieuw ASUS A7N8X mobo te testen, zodat zij in ieder geval zelf hebben kunnen controleren of dat mobo, wat ik dan gewoon van ze wil kopen, in ieder geval met 2 modules getest werkt, willen ze dat niet doen, omdat zij beweren, mijn combinatie, mobo-processor-videokaart, nooit aan de praat te krijgen zal zijn.
Ik heb het bord gekocht omdat ik dacht 2 modulen te kunnen gebruiken, wat dus niet werkt in mijn geval. Zou ik dan recht hebben op of omruilen, of geld teruggave? Daar het bord niet waar kan maken wat het belooft, in mijn situatie dan, gebruik kunnen maken van dual channel memory.
Voor de nieuwe invallers in dit probleem: ASUS A7N8X DeLuxe, 2 * 512Mb Kingston HyperX DDR2700, Club 3D ATI radeon 9700pro, AMD Athlon XP 2700+ (333mhz). 1 Memory module werkt perfect, meer dan 1, systeem zeer onstabiel. Alles op standaard instellingen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2003 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:20

Klippy

Still Game

Evil M@V schreef op 05 April 2003 @ 11:23:
Ja domme melding eigenlijk :P
Heb ik ook ,maar voor performance maakt dus volgens mij dus echt 0,niks uit.

Is trouwens de kabel die erbij geleverd zat wat ik gebruikt heb.
Ik zou 't gewoon lekker laten zitten :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 00:42

Ulti23

Quality Time

Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 14:44:
Volgens mij word er gesproken over diverse verschillende biossen, want hier op tweakers haal ik een 1003c bios voor de A7N8X, en bij mij geeft ie dus een nog nieuwere versie aan. Bios rev 1019 Beta 003 T2.
Het enigste verschil wat ik merk is dat de temps weer anders worden weergegeven. Met de 1002 waren in Asus Probe en in de Bios de temps exact gelijk, nu geeft diezelfde probe met de 1003c Bios de temp 10 graden lager aan dan in de bios...

Verder merk ik weinig verschil, ja toch wel, me 3Dmark2001 score is 200 punten hoger, van 12500 naar 12700, Woeiii :+

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Laatst online: 10-09 19:21
Cyber Killer schreef op 06 April 2003 @ 00:15:
[...]

Ik heb al een zooi reviews gelezen, maar de een zegt asus is de beste de ander weer een epox bord. :'(

Wordt er een beetje gaar van. :X

Wanneer komt Asus met een rev: 2.00 ??
En kun je die al kopen in NL ?
Ik had wel een abit 2.00 gezien.
hmmz, ik ben zelf ook aan het kijken naar een Asus 2.00 rev bordje van de A7N8X Deluxe,
maar heb ze tot heden toe nergens kunnen vinden :(

tis vandaag computerbeurs in Eindhoven, maar ik betwijfel of ze ze daar al hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
LiquidSilver schreef op 06 April 2003 @ 10:11:
[...]

Ja domme melding eigenlijk :P
Heb ik ook ,maar voor performance maakt dus volgens mij dus echt 0,niks uit.

Is trouwens de kabel die erbij geleverd zat wat ik gebruikt heb.
Ik zou 't gewoon lekker laten zitten :)
Misschien is het handiger dat asus een if statement in zn volgende bios gooit

if sec 1 or 2 == cdrom then do nothing else blablalba ;)

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even wat specs:

A7N8X deluxe v1.04
met uber 1.02 bios geflashed.
2x 512 Mb Kingston hyper X PC3000 370 Mhz.
Barton XP 2500+
Asus GF 4 Ti4400 4x AGP
40.72 driver
( enermax 350 Watt voeding)

Draaid nu op 12,5 x 166 = 2,08 Ghz. ( XP2800+ )
CPU instelling op agressive.
Geheugen timing op 2-3-3-6 333 Mhz. ( CPU : geheugen 1:1 )
512 Mb modules zitten in slot 1 en 3. dus dual DDR mode.

Zalman 6000CU koeler, met artic silver III pasta, 2200 RMP
Temperatuur na 2x 3D mark 2001 draaien:
CPU 32 C en MB 28 C met Asus probe.
CPU 43 C en MB 21 C in Bios ( direct na reboot )

Ik heb dit setje nu 2,5 week, en ik heb nog geen vastlopers gehad.
Ik denk dat ik de processor nog wel wat verder kan duwen, :9~
maar hoe krijg ik die FBS verder om hoog ?

In de bios staat alleen 166 FBS of 200 FBS, en 200 is net iets te hoog,
is er een andere bios waarbij je het per 1 kan verhogen ? en gaat de PCI bus dan ook mee ?

12714 puntjes. ( 3Dmark 2001 build 330 )

Heeft iemand ook eeen radion 9700 Pro met deze specs? Je zou dan 15500 3Dmark puntjes moeten halen??. _/-\o_

Ik had eerst trouwens een Asus A7V333 rev. 1.02 (met de laatste bios) en een Barton XP 2500 maar de AGP bus kon de 333 Hhz bus niet aan die werdt dan 166:2 = 83 Mhz. i.p.v. de standaar 66 Mhz AGP bus het resltaat was af een toe een trillend figuurtje in 3D games. voor de rest was die wel stabiel, maar niet echt goed over te clocken. Toen maar een nforce2 bordje gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op 06 april 2003 @ 14:13:

In de bios staat alleen 166 FBS of 200 FBS, en 200 is net iets te hoog,
is er een andere bios waarbij je het per 1 kan verhogen ? en gaat de PCI bus dan ook mee ?
Er staat ergens een optie dat je je fsb manual kan instellen, mischien scheelt het.
Gewoon ff kijken in dat biosscherm dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jag schreef op 03 april 2003 @ 02:22:

[...]

USB keyboard? Probeer eens een PS2 keyboard als je die hebt. Of mail Asus, die zullen dit vast wel eens eerder hebben gehoord.
Ik heb net de nieuwe bios geflashed (1003) en nu doet hij het wel weer goed in de bios!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
Ik heb een aantal vraagies uit mn bios wat ik nie echt snap:

Timings:

Als iemand zegt: Geheugen timing op 2-3-3-6

Wat staat er dan op 2? 3? 3? 6?

Want in mijn bios staat:

SDRAM Active Precharge delay: 3
SDRAM RAS to CAS Delay: 7
SDRAM RAS precharge delay: 6
SDRAM CAS Latency: 2T

Als je: Geheugen timing op 2-3-3-6 zegt wat voor volgorde zit daar dan in?

En wat houdt FSB Spread spectrum in deze staat bij mij op 0,50%

Deze vragen kon ik nergens terugvinden dus vandaar dat ik het ff vraag

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

2200 rpm is dus silent en dan wordt mijn 2500+ wel wat warmer hoor ;) De temps moet je met MBM bekijken, probe klopt niet :/ . Niet overgeklokt loopt de cpu op 48 graden (mb 28) (silent) dus overgeklokt loopt dat vrolijk op.

Ik heb ongeveer dezelfde specs:

A7N8X v1.04 (non-pro)
Uber 1.02a1 bios.
2x 512 Mb Kingston hyperX PC3000 370 Mhz.
Barton XP 2500+
Club3D Ati Radeon 9700 pro
3.1 driver (3.2 werkt niet lekker in alle spellen maar je krijgt er wel een hogere score van)
Enermax 465 Watt voeding

CPU instelling op agressive.
Geheugen timings op 2-2-2-4 333 Mhz. (synchroon)
512 Mb modules zitten in slot 1 en 3. dus dual DDR mode
Zalman 6000CU koeler, met artic silver III pasta, 2700 RMP

Ik zal mn pc ff op die 2800+ snelheid zetten (en toch mijn fan wat hoger) om te kijken wat voor punten ik scoor...

2080 Mhz (166*12,5)
radeon: standaard snelheid
Idle: 51 (silent)
Stress: 59 (silent)
score: 12600

Je moet de FSB omhoog gooien ;)

Nu (tijdelijk):
2220 Mhz (185*12) 1,7v
radeon: 449 / 329
Idle: 48 (full)
Stress: 55 (full)
score: 13665

Dus die 15000 punten kan je vergeten ;)

In 3d Mark '03 haal ik zo'n 4650 punten.

De FSB moet je gewoon per stap van 1Mhz omhoog kunnen gooien dus k weet niet wat je verkeerd doet maar hier kan dat gewoon (alles agressive en user defined).

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

Evil M@V schreef op 06 April 2003 @ 15:30:
Ik heb een aantal vraagies uit mn bios wat ik nie echt snap:

Timings:

Als iemand zegt: Geheugen timing op 2-3-3-6

Wat staat er dan op 2? 3? 3? 6?

Want in mijn bios staat:

SDRAM Active Precharge delay: 3
SDRAM RAS to CAS Delay: 7
SDRAM RAS precharge delay: 6
SDRAM CAS Latency: 2T

Als je: Geheugen timing op 2-3-3-6 zegt wat voor volgorde zit daar dan in?

En wat houdt FSB Spread spectrum in deze staat bij mij op 0,50%

Deze vragen kon ik nergens terugvinden dus vandaar dat ik het ff vraag
Het antwoord op je 1e vraag kan je in de FAQ vinden en voor de 2e heb je Google:

http://www.daocplace.com/index.php?article=spectrum

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

charrel schreef op 06 April 2003 @ 14:17:
[...]

Er staat ergens een optie dat je je fsb manual kan instellen, mischien scheelt het.
Gewoon ff kijken in dat biosscherm dus.
Ik heb m gevonden, FBS wil tot 12,5 x 172 = 2150 daarna wordt die instabiel, en schiet de temp behoorlijk omhoog. Ik zal ook eens kijken hoe ver ik kan komen met 1x512 MB of met een lagere multipl. en hogere FBS

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2003 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
Tentacle1 schreef op 06 April 2003 @ 17:08:
[...]

Het antwoord op je 1e vraag kan je in de FAQ vinden en voor de 2e heb je Google:

http://www.daocplace.com/index.php?article=spectrum
Ik weet niet of ik in de goeie faq kijk maar in deze kan ik het nergens vinden

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

Evil M@V schreef op 06 April 2003 @ 17:48:
[...]

Ik weet niet of ik in de goeie faq kijk maar in deze kan ik het nergens vinden
Dan kijk je niet goed genoeg, kijk eens naar het 'Geheugen' gedeelte en klik eens op de Technische PMG FAQ: Geheugen link, daar staat het uitgelegd ;)

Kortweg gezegd, lager = sneller.

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook het probleem dat in mijn bios de temp 15 graden hoger is dan in asus probe. Vind ik best wel een probleem.
De nieuwe probe (2.20) kan ik niet installeren want dan kan ie vanalles niet vinden.

Kan je zo'n bios terug flashen naar 1002 ?

edit:
dit heb ik sinds ik naar 1003 heb geflasht

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2003 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dus dat gaat :)

Temp is weer OK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 15:40
Die FSB en AGP spread zou ik wel; eens willen weten waar ze voor dienen. Het mobo boekje zegt hier iig niks over.

Verder, ik heb rev 1020 002. Pas geleden geflashed naar die 002a bios ofzo. Iig dacht ik nu net naar 1003 te flashen. Booten van flop, awdflash /qi biosfilename ingetypt. Vraagt vrolijk of ik een backup wil maken, is goed. Dan typ ik "y" om te gaan updaten. "File size does not match". Ik snap dus niet wat er aan de hand is :? Iemand enig idee :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

ja, kijk maar is goed welke formaat je bios is. Hoeveel kb, ik had vanochtend ook 5x de verkeerde versie van 256 en 312kb of zo. Duurde ff voordat ik er eentje had van 512kb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ik down er telkens 1 van 256KB. Je mag jouw bios wel mailen naar mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Kaap schreef op 06 april 2003 @ 19:56:
Ik down er telkens 1 van 256KB. Je mag jouw bios wel mailen naar mij :)
heb je een deluxe dan? geef je mail maar ff. Hij is nu onderweg naar je mail in je profile. Hij is dus alleen voor de deluxe en revisie 1.xx!

[ Voor 19% gewijzigd door charrel op 06-04-2003 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net mijn 2e A7N8X deluxe binnen, stop mijn XP1700+ RIUGA 0241 erin en die boot volgens het bios (1001.G) standaard met een multiplier van 6.5 :?

Als ik die verander in 11, klaagt dat wijf over "system failed due to CPU overclocking" 8)7 8)7 8)7

En mijn Corsair PC3500 CAS2 zet ie standaard via SPD op 200Mhz (dus 400Mhz DDR). Waarom is dat? Waarom neemt ie niet standaard sync over als dat volgens iedereen de beste performance geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Laatst online: 01-12-2024
Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 00:46:
Heb net mijn 2e A7N8X deluxe binnen, stop mijn XP1700+ RIUGA 0241 erin en die boot volgens het bios (1001.G) standaard met een multiplier van 6.5 :?

Als ik die verander in 11, klaagt dat wijf over "system failed due to CPU overclocking" 8)7 8)7 8)7

En mijn Corsair PC3500 CAS2 zet ie standaard via SPD op 200Mhz (dus 400Mhz DDR). Waarom is dat? Waarom neemt ie niet standaard sync over als dat volgens iedereen de beste performance geeft?
hmmm...pc3500 zou volgens SPD op 434 Mhz moeten lopen, maar als je het geheugen in SYNC wil laten lopen met de FSB (en dat wil je als nForcer) dan moet je i.p.v. "By SPD", "100%" kiezen, dan looptie als het goed is in SYNC.

verder...probeer een de nieuwste (1003) bios, en anders de 1002 (of binnenkort 1003) Uber-bios, wrsch. is je multiplier-probleem dan opgelost...post je resultaten aub!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
charrel schreef op 06 april 2003 @ 21:50:
[...]

heb je een deluxe dan? geef je mail maar ff. Hij is nu onderweg naar je mail in je profile. Hij is dus alleen voor de deluxe en revisie 1.xx!
Bedankt alleen ik heb niet de deluxe versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liosnel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-08 14:00
Tentacle1 schreef op 06 april 2003 @ 17:05:
[...]
*verhaal*
Nu (tijdelijk):
2220 Mhz (185*12) 1,7v
radeon: 449 / 329
Idle: 48 (full)
Stress: 55 (full)
score: 13665

*verhaal*
Ik haal wel de 15000 punten, 15050 zelfs... :D
Hiervoor m'n CPU op 12.5*180, GF4 Ti4200 op 320/730 en gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

die bios 1003 deluxe is niet fijn, ben weer teruggegaan naar 1002uber.
zelfs windows opnieuw moeten instaleren

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

das ook gek, 1003 gaf hier totaal geen problemen.
maar ook geen preformance winst.
ik ben van de 1002 meteen overgegaan naar 1003.
die uber heb ik even overgeslagen. wellicht dat ik die ook nog eens ga proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:53

KneoK

Not in a million lightyears

Tentacle1 schreef op 06 April 2003 @ 17:05:
[...]

Bladiebladieblaaaaaat ;)

De FSB moet je gewoon per stap van 1Mhz omhoog kunnen gooien dus k weet niet wat je verkeerd doet maar hier kan dat gewoon (alles agressive en user defined).
Mooooi niet hoor... Kijk maar eens in mijn Sig. Het is gewoon zaak dat je een goede stabiele en vooral schone Windows hebt draaien, en lekker OCen. Vooral FSB snelheid en geheugentimings werken lekker mee aan de score zie ik hier op mijn systeempje over het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Volgens mij doelt Tentacle1 op 3DMark2003 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

Ik denk dat ie doelt op 3dmark2001 se....als ik zo het zinsverband zie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Nav de APU roundup @ THG lijkt me duidelijk dat de Deluxe qua performance wel goed zit, maar wat is de algemene opinie over de kwaliteit van het geluid, bv ivt de Audigy2?

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

BioWEB schreef op 07 april 2003 @ 15:20:
[...]

Mooooi niet hoor... Kijk maar eens in mijn Sig. Het is gewoon zaak dat je een goede stabiele en vooral schone Windows hebt draaien, en lekker OCen. Vooral FSB snelheid en geheugentimings werken lekker mee aan de score zie ik hier op mijn systeempje over het algemeen.
Heb jij dan wel de volledige test gedaan? Want als ik dit zo zie:

Fill Rate (Single-Texturing) N/A
Fill Rate (Multi-Texturing) N/A
High Polygon Count (1 light) N/A
High Polygon Count (8 lights) N/A
Environment Bump Mapping N/A
DOT3 Bump Mapping N/A
Vertex Shader N/A
Pixel Shader N/A
Advanced Pixel Shader N/A
Point Sprite N/A

Lijkt dat er niet op... en da's natuurlijk niet helemaal eerlijk he ;)

Verder bedoelde ik idd 2001, maar die 15000 zal je dan wel wat meer moeite voor moeten doen (of 3.2 installeren), magoe daar heb ik geen behoefte aan :)

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Voor een 3dmark score is het niet vereist alle tests te runnen, enkel de game benchmarks runnen is al genoeg ;)

(lees: hij doet met de rest dus niets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

Procyon for life schreef op 07 April 2003 @ 18:54:
Voor een 3dmark score is het niet vereist alle tests te runnen, enkel de game benchmarks runnen is al genoeg ;)

(lees: hij doet met de rest dus niets)
Hmm.. waarom benched ie ze dan, gewoon om aan te tonen hoeveel je kaart aan kan?

Nouja ik snap al waarom die andere bij jou niks doen, je hebt de geheime 2002 versie zo te zien in je sig :P

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bassGunner schreef op 07 april 2003 @ 01:56:
[...]

hmmm...pc3500 zou volgens SPD op 434 Mhz moeten lopen, maar als je het geheugen in SYNC wil laten lopen met de FSB (en dat wil je als nForcer) dan moet je i.p.v. "By SPD", "100%" kiezen, dan looptie als het goed is in SYNC.

verder...probeer een de nieuwste (1003) bios, en anders de 1002 (of binnenkort 1003) Uber-bios, wrsch. is je multiplier-probleem dan opgelost...post je resultaten aub!
Joepie, heb net 1003 geflashed, nu zonder problemen meteen op 133x11 geboot met geheugen in sync (heet in deze bios versie idd 100%).

Kortom, MP gaat wel goed nu en is ook unlocked. 434 of 400 Mhz SPD maakt me nu nog even niet zoveel uit, dat komt later wel (volgens mij een Corsair probleempje). ik kom nu probleemloos tot 200x8 op 1.5v, dus FSB gaat al lekker ook zonder kunstgrepen. Nu nog echt kijken hoever ie komt. Tussenstand 185x11 met vcore op 1.7v. 190 trekt ie nog niet, SB wordt echter wat te heet denk ik.

Sietse zoekt naar oude heatsink in de rommelkist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met mijn mobo (een A7N8X natuurlijk :+ )
ik kan heb vorige week een nieuwe ATI Radeon 9500pro gekocht en dat moet een 8x AGP kaart zijn.
Maar die 8x AGP doet het niet te minste hij zegt in 3Dmark 2003 dat maar 4x AGP is enabled.
hoe kan dit? :?

In de bios heb ik AGP 8x suport enabled ( staat die standaard op)
Dit probleem heb ik ook in het -= Radeon Topic - Deel 65 =- gepost maar daar heb ik nog geen antwoord op mijn vraag gekregen dus dacht ik dan probeer ik het hier. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Tentacle1 schreef op 07 April 2003 @ 18:59:
[...]

Nouja ik snap al waarom die andere bij jou niks doen, je hebt de geheime 2002 versie zo te zien in je sig :P
LOL, pcmark2002 is wel wat anders dan 3dmark hoor :P
Dus zo geheim is die versie niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

charrel schreef op 07 April 2003 @ 20:53:
[...]

LOL, pcmark2002 is wel wat anders dan 3dmark hoor :P
Dus zo geheim is die versie niet :D
offtopic:
Drol, hij had 3DMark2002 staan, dat heeft ie snel gecorrigeerd ;)

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben even aan het klooien metdie q-fan..

heb 2 120mm enermax fans op de radiator staan, regelbaar van 1500 tot 3200 rpm dacht ik.
staan op de laagste stand.
de ene heb ik nu op de power connector gezet wara die q-fan mee zou moeten werken.. en idd zakt de ene fan netjes naar net even boven de 1200 rpm

jammer dat ik niet 2 van die q-fan dingen heb

ik vind het ook jammer dat de cpu temp ( en de andere ook?) met stappen van 4 graden gaat. is dit nog ergens aan te passen?
ik zie in mijn manual ook een plaatje van asus probe, waarin je software matig cpu kunt koelen. die optie heb ik niet? ik heb v 2.19.04

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 18:01 . Reden: wat vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nou mensen die een barton 2500 goed hebben werken in dit mobo? ik hoor dat er nogal wat probs zijn, en met dual channel geheugen ook?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:50
Volgens Informatique moeten er op elk ATA kanaal 2 IDE schijven aan te sluiten zijn.
Iemand al uitgeprobeerd?
Hoe zou dit zich verhouden in een raid configuratie?
Ik probeer binnenkort even 4 dezelfde schijven vrij te maken, zet ik de resultaten hier wel neer. Dat zou pas helemaal lachen zijn, als je zo ATA RAID kunt maken met 4 schijven en dat striped...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb toch nog toe begrepen dat er maar 1 ide per s-ata kanaal gebruikt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mijn 7N Deluxe doet de 3Com netwerk verbinding het niet, ligt dit aan het MB? Het MB is nog geen week oud, of is dit inherent aan een van de revisies?

PS. Ik heb revisie 1001.G, hebben jullie een lijstje waarin de revisie specs staan? Ik heb op de ASUS site gekeken maar hier heb ik niks gevonden.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 20:00 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.