Groot Asus A7N8X Topic Deel 2

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 1.450 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 18:34:
Zijn er nou mensen die een barton 2500 goed hebben werken in dit mobo? ik hoor dat er nogal wat probs zijn, en met dual channel geheugen ook?
Nou ja, het geheugen is idd wel kritisch. Eigenlijk vind ik dit mobo zoiezo maar een problematisch plankje. Hij trok het geheugen niet dat in mijn vorige mobo probleemloos werkte, zelfs niet met extreme fail safe settings. En hij slikt twee NICs van mij niet. De ene vertraagt mijn pc ongeveer factor 5 en de ander post ie niet eens mee :/. En de onboard LAN doet het ook niet probleemloos (daarom probeerde ik die andere NICs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 19:55:
Bij mijn 7N Deluxe doet de 3Com netwerk verbinding het niet, ligt dit aan het MB? Het MB is nog geen week oud, of is dit inherent aan een van de revisies?

PS. Ik heb revisie 1001.G, hebben jullie een lijstje waarin de revisie specs staan? Ik heb op de ASUS site gekeken maar hier heb ik niks gevonden.
1001.G is geen revisie, maar een biosversie. Als we het v.w.b. de A7N8X over revisies hebben, praten we dus over 1.03, 1.04, 1.06 en nu ook 2.0. De meesten zullen een 1.04 revisie hebben. Ik vraag me af of de nieuwste revisie 2.0 inmiddels al algemeen verkrijgbaar is in Nederland. Trouwens, biosversie 1001.G is volgens mij behoorlijk oud, ik geloof dat men inmiddels al aan versie 1003 toe is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 16:00

DinX

Motormuis

MegaJurk schreef op 08 april 2003 @ 23:52:
[...]

1001.G is geen revisie, maar een biosversie. Als we het v.w.b. de A7N8X over revisies hebben, praten we dus over 1.03, 1.04, 1.06 en nu ook 2.0. De meesten zullen een 1.04 revisie hebben. Ik vraag me af of de nieuwste revisie 2.0 inmiddels al algemeen verkrijgbaar is in Nederland. Trouwens, biosversie 1001.G is volgens mij behoorlijk oud, ik geloof dat men inmiddels al aan versie 1003 toe is.....
1003 final is er sinds enkele dagen. Heb hem er vandaag op gezet, niet veel verschil te merken (geen verschil eigenlijk).

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Weet iemand al wat het verschil is tussen PCB revisies 1.04 / 1.06 en 2.0 :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 april 2003 @ 19:55:
Bij mijn 7N Deluxe doet de 3Com netwerk verbinding het niet, ligt dit aan het MB? Het MB is nog geen week oud, of is dit inherent aan een van de revisies?
Heb je vanaf de bijgeleverde Asus CD de 3Com drivers geïnstalleerd? Na nieuwe installatie van Win XP Pro herkende Windows de netwerkkaart niet automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Ik heb wat hulp nodig B) .

Ik ben aan het proberen mijn A7N8X te modificeren naar een Deluxe versie. En ja ik weet dat ik daar geen extra netwerkkaart/firewire of SATA van krijg. Het is mij voornamelijk te doen om de Soundstorm :P .

Mijn non-deluxe heeft ook de MCP-T Southbridge. Dus ik ging er vanuit dat als ik de bios van een deluxe op mijn board zou laden dat het gefixed zou zijn. De bios van de Deluxe is echter groter dan de Non-deluxe.

Dus ik heb een geschikte 4 Mbit bioschip geregeld. En daar de Deluxe bios ingeflashed met behulp van een standalone flasher.

Helaas werkt het niet :'( . Ik heb ook nog een hotswap geprobeert maar AWDflash herkent de chip niet. Dit ligt niet aan de software want de chip word zeker weten ondersteund.
Dus mijn conclusie is dat Asus wellicht een (aantal) smd componenten heeft weggelaten zodat de extra datalijnen die nodig zijn missen.

Dus ik zou graag van iemand een hi-res pic krijgen van een Deluxe board van de area rond de bioschip, misschien dat met een kleine soldeeractie het alsnog werkt. Dus als iemand me op weg kan helpen zou dat erg gewaardeert worden _/-\o_ . Mijn e-mail is joeri@*snip*.com

[ Voor 0% gewijzigd door JHS op 29-05-2007 15:57 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liosnel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-08 14:00
(jarig!)
DinX schreef op 08 April 2003 @ 23:53:
[...]

1003 final is er sinds enkele dagen. Heb hem er vandaag op gezet, niet veel verschil te merken (geen verschil eigenlijk).
Ik heb wel een verschil gevonden... :D B)

Met 1003 Final geeft de bios "Athlon XP 3200+" aan, wanneer ik m'n barton op 11*200 zet, met 1002 a1 Uber stond er gewoon "XP 22xx MHZ"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liosnel
(jarig!)
Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 18:34:
Zijn er nou mensen die een barton 2500 goed hebben werken in dit mobo? ik hoor dat er nogal wat probs zijn, en met dual channel geheugen ook?
No problemo, zeer stabiel hier... (zie specs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 12:08

charrel

Cortisol4life..

Shuriken schreef op 09 April 2003 @ 11:17:
Ik heb wat hulp nodig B) .

Ik ben aan het proberen mijn A7N8X te modificeren naar een Deluxe versie. En ja ik weet dat ik daar geen extra netwerkkaart/firewire of SATA van krijg. Het is mij voornamelijk te doen om de Soundstorm :P .

Mijn non-deluxe heeft ook de MCP-T Southbridge. Dus ik ging er vanuit dat als ik de bios van een deluxe op mijn board zou laden dat het gefixed zou zijn. De bios van de Deluxe is echter groter dan de Non-deluxe.

Dus ik heb een geschikte 4 Mbit bioschip geregeld. En daar de Deluxe bios ingeflashed met behulp van een standalone flasher.

Helaas werkt het niet :'( . Ik heb ook nog een hotswap geprobeert maar AWDflash herkent de chip niet. Dit ligt niet aan de software want de chip word zeker weten ondersteund.
Dus mijn conclusie is dat Asus wellicht een (aantal) smd componenten heeft weggelaten zodat de extra datalijnen die nodig zijn missen.

Dus ik zou graag van iemand een hi-res pic krijgen van een Deluxe board van de area rond de bioschip, misschien dat met een kleine soldeeractie het alsnog werkt. Dus als iemand me op weg kan helpen zou dat erg gewaardeert worden _/-\o_ . Mijn e-mail is *knip*
Van non deluxe ga je niet redden omdat de hele opbouw van het mobo anders is. De sata controllers zitten op andere plekken. Zag ze net toevallig naast elkaar bij mycom haarlem. Maar als je wil wil ik je zo wel ff een picje mailen hoor van me deluxe.

[ Voor 3% gewijzigd door moto-moi op 27-11-2009 18:38 . Reden: ff een emailadres wegpoetsen :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken

Shuriken

charrel schreef op 09 April 2003 @ 12:18:
[...]

Van non deluxe ga je niet redden omdat de hele opbouw van het mobo anders is. De sata controllers zitten op andere plekken. Zag ze net toevallig naast elkaar bij mycom haarlem. Maar als je wil wil ik je zo wel ff een picje mailen hoor van me deluxe.
Volgens mij is het PCB identiek (op de non-dlx zie je alle lege plekken voor de extra componenten zo zitten ) . En de Southbridge is ook identiek. Dus er is slechts op component niveau een verschil.

Als je voor mij een goede scherpe picture zou kunnen maken van het gebied rond de bios socket zou dat perfect zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEdge_
Shuriken schreef op 09 april 2003 @ 13:22:
[...]

Volgens mij is het PCB identiek (op de non-dlx zie je alle lege plekken voor de extra componenten zo zitten ) . En de Southbridge is ook identiek. Dus er is slechts op component niveau een verschil.

Als je voor mij een goede scherpe picture zou kunnen maken van het gebied rond de bios socket zou dat perfect zijn.
Misschien een stomme vraag, maar waarom heb je voor 29 euro meer niet gewoon de Deluxe versie genomen?

edit:
En heeft iemand al een nieuwere revisie in huis dan 1.04?

[ Voor 6% gewijzigd door MrEdge_ op 09-04-2003 13:52 . Reden: Vraagje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken

Shuriken

MrEdge_ schreef op 09 April 2003 @ 13:50:
[...]

Misschien een stomme vraag, maar waarom heb je voor 29 euro meer niet gewoon de Deluxe versie genomen?

edit:
En heeft iemand al een nieuwere revisie in huis dan 1.04?
Omdat ik em tweede hands heb gekocht. Dat scheelde toch wel meer dan 29 euro ;)

Ik heb begrepen dat in de US rev. 2.0 al uit is. Ik denk dat die met de nieuwere Nforce2 rev. is uitgerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEdge_
Shuriken schreef op 09 april 2003 @ 13:55:
[...]

Omdat ik em tweede hands heb gekocht. Dat scheelde toch wel meer dan 29 euro ;)

Ik heb begrepen dat in de US rev. 2.0 al uit is. Ik denk dat die met de nieuwere Nforce2 rev. is uitgerust.
Hehehe ok dan. Nu maar hopen dat je bord de evt. modacties overleeft ;)

* MrEdge_ gaat ff naar info over revisie 2 zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

IK heb dit MOBO nog steeds niet, maar vraag me wel af of het nou een goed en probleemloos mobo is :?
Ik lees hier toch wel wat probs, ik koop in ieder geval rev. 2.0 en laatste bios gelijk erop. Ik wil gebruik kunnen maken van alle features die de deluxe versie te bieden heeft en verwacht dat het goed, snel en stabiel dan nog zal werken.... waarom anders een Deluxe versie...
Verder wil ik er Samsung PC2700 op doen en met de laagste timings werken. (Of beter PC3200 van Samsung??? of heeft deze weer een hogere latency?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hem ipv samsung gekozen voor infinion. koste het zelfde en nog steeds stabiel.
heb het tot boven de 200mhz gehad op 5-2-2-2,5 in sync mode.
en dat is dus 2x 256 mb 2700

edit/ hoger en of strakkere timings heb ik nog niet geprobeerd...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2003 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:00
Ik heb een probleempje met m'n Asus bordje: Als ik m'n computer "koud" opstart, gaat er een of andere mechanische troel continu "no cpu installed" roepen. Gewoon non-stop, ondanks het feit dat ie prima opstart in windows, geen enkel probleem vindt, en super stabiel is (ben maar eventjes nog niet aan het overclocken). Ik heb een Deluxe rev 1.04 versie, met bios 1003 erop. Als cpu heb ik een AMD XP 2600+ (333 MHz versie) en corsair PC3200 geheugen.

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op 09 April 2003 @ 15:34:
IK heb dit MOBO nog steeds niet, maar vraag me wel af of het nou een goed en probleemloos mobo is :?
Ik lees hier toch wel wat probs, ik koop in ieder geval rev. 2.0 en laatste bios gelijk erop. Ik wil gebruik kunnen maken van alle features die de deluxe versie te bieden heeft en verwacht dat het goed, snel en stabiel dan nog zal werken.... waarom anders een Deluxe versie...
Verder wil ik er Samsung PC2700 op doen en met de laagste timings werken. (Of beter PC3200 van Samsung??? of heeft deze weer een hogere latency?)
Ik vind het een perfect mobo. Behalve temp problemen in bios 1003 draait ie perfect, geen enkel probleem mee gehad. Teruggegaan naar bios 1002 om toch gewoon mijn temps te kunnen zien. Ik draai em met een xp2600 en kingston pc3200. Ik zou van samsung die pc3200 nemen. Tenminste dat lijkt mij logisch aangezien deze op 400fsb draait en pc2700 op 333fsb. Of geheugen zoeken wat lage latency en 400fsb ondersteund. Corsair is wel geschikt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I.R. Butcher schreef op 09 april 2003 @ 21:15:
Ik heb een probleempje met m'n Asus bordje: Als ik m'n computer "koud" opstart, gaat er een of andere mechanische troel continu "no cpu installed" roepen. Gewoon non-stop, ondanks het feit dat ie prima opstart in windows, geen enkel probleem vindt, en super stabiel is (ben maar eventjes nog niet aan het overclocken). Ik heb een Deluxe rev 1.04 versie, met bios 1003 erop. Als cpu heb ik een AMD XP 2600+ (333 MHz versie) en corsair PC3200 geheugen.
Dus hij boot wel maar je mobo gaat toch lullen?
Een keer je cpu er opnieuw in doen en anders terugbrengen die hap. Misschien ff kijken of je cpu geen kromme pinnetjes heeft oid. Lijkt me sterk maar you never know. Of misschien een coolpasta kortsluitinkje ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 April 2003 @ 00:39:
[...]

Een keer je cpu er opnieuw in doen en anders terugbrengen die hap. Misschien ff kijken of je cpu geen kromme pinnetjes heeft oid. Lijkt me sterk maar you never know. Of misschien een coolpasta kortsluitinkje ofzo.
Hmmm, als het gewoon goed werkt kan je toch ook dat irritant stemmetje uitzetten in de bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

En hoe doen de mensen het met S-ata? (1 disk dus) aansluiten op de Raid controller... moet je dan een jumper omhalen, om geen gebruik van Raid te maken? net zoals bij alle andere onboard raid controllers (P-ata). En hoe zit het met de voeding aansluiting :? aangezien die anders is dan je voeding heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liosnel
(jarig!)
n00bs schreef op 10 April 2003 @ 10:54:
En hoe doen de mensen het met S-ata? (1 disk dus) aansluiten op de Raid controller... moet je dan een jumper omhalen, om geen gebruik van Raid te maken? net zoals bij alle andere onboard raid controllers (P-ata). En hoe zit het met de voeding aansluiting :? aangezien die anders is dan je voeding heeft
Ik kan het je over een paar uurtjes helemaal vertellen, ga nu nl 2 S-ATA WD 10k rpm schijfjes halen... :7

edit:

AARGH..... heb eigenlijk ook geen idee hoet het moet met "maar" 1 schijf... Met 1 in raid-0 gaat het heel gemakkelijk, aansluiten en een stripeset aanmaken

[ Voor 15% gewijzigd door liosnel op 10-04-2003 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

n00bs schreef op 09 April 2003 @ 15:34:
Of het nou een goed en probleemloos mobo is: Ja, en nee. Ja, het is goed, want je kan het erg ver pushen wat betreft spul dat je erop aansluit, OC'en, enz. zonder dat het een krimp geef. Maar het is niet probleemloos, dat zou te mooi zijn ;) Dingen als Q-fan werkt nog steeds niet, en sommige drivers van de cd doen SOMS moeilijk. Echter, in de 3,5 maand dat ik het bord (1.04) nu in m'n sys heb zitten, ben ik een super tevreden gebruiker geworden.

Ik heb er heel veel mee getest en geklooid (je bent een tweaker of niet he ;)) en het bord presteert nog steeds boven verwachting. De stabiliteit is ongehoord, ook tijdens OC'en, en ik heb serieus nog geen hangups gehad, zelfs al vroeg ik op sommige momenten erg veel van m'n systeem. Tot zover mijn lofzang over dit bord :P

Over dat geheugen: wil je flink gaan OC'en, dan is PC3200 een beter idee, dat heeft meer headroom. Maar ik heb nu Kingston PC2700 op 200mhz FSB draaien, gaat ook prima, en met redelijk strakke timings. Aan jou de keus of je latency of FSB belangrijker vindt. Veel plezier ermee ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal!

Ik heb een probleempje met mijn A7N8X-nondeluxe,
als ik een mp3tje (met winamp) afspeel en ik ga typen
dat begint mijn muziek eventjes te hakkeren. Dit is niet
zo'n groot probleem, maar begint wel te irriteren na een aantal keer.

Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft

greetz,
Michiel

ps. Ik heb 512 ddr (333mhz), AMD 2200+, WinXP Pro met Service Pack1,
Ati Radeon 9700 en mijn eigen geluidskaart gepakt (Creative Live).
Voor de rest heb ik het audio on-board uigeschakeld in de bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He!
Ik was met SISoft even aan het kijken. En toen gaf hgij bij de performance test het volgende:

Nvidia corp Nforce2 Memory Controller: device does not support bus mastering.

Wat houdt dit in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReemF schreef op 10 April 2003 @ 12:26:
[...]

Over dat geheugen: wil je flink gaan OC'en, dan is PC3200 een beter idee, dat heeft meer headroom. Maar ik heb nu Kingston PC2700 op 200mhz FSB draaien, gaat ook prima, en met redelijk strakke timings. Aan jou de keus of je latency of FSB belangrijker vindt. Veel plezier ermee ;)
hoe strak is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeerde net die heatsink van die northbridge te halen maar krijg dat ding er van geen mogelijkheid af ;( Als ik die zwarte pennetjes van de heatsink aan de onderkant van het mobo indruk schieten ze goed naar binnen maar heatsink blijft stug zitten! met wat googlen heb ik wel een review gevonden waar ze de heatsink eraf haalde met "a little bit of force" dat is bij mij niet genoeg ben ik bang. Heeft iemand nog tips om dat ding er af te slopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Druk die pinnetjes wel goed door je mobo heen... en dan echt ff beetje trekken... heb het zelf nooit bij DIT mobo gedaan, maar bij genoeg anderen. Kan wel dat (als ze dat bij dit mobo gebruiken) thermalpaste beetje hard is geworden oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinnetjes zijn goed door mijn mobo heen en heb flink hard getrokken (durfde eigenlijk niet nog meer kracht te zetten) review waar ik het net over had trouwens: http://www.pcstats.com/ar...cfm?articleid=1341&page=2 maar een beitel pakken? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had hem er zo af.. ik trek niet, maar ik draai er een beetje aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kom bij mij ook maar ff draaien dan :D werkte ook niet bij mij! denk dat toen ze mijn mobo in mekaar flanste de koelpasta op was en dat ze maar thermal adhesive hebben genomen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn systeem reboot spontaan op de meest vreemde momenten. Geen crashende programma's maar gewoon rebooten alsof een smurf op reset rost. Het systeem runt soms uren lang goed. Zwaar belasten is geen probleem (b.v. realtime DivX opnemen op volledig PAL!).

Ik heb memTest gedraaid en die zegt na vele uren geen fouten te vinden in mijn geheugen.
Ik heb sisoft Sandra gedraaid en die zegt dat mijn onderdelen het goed doen.
Ik heb een HD check gedraaid en die praat geen bad sectors.
Asus Probe zegt over de temperaturen 35 graden celcius voor het mobo en 39 graden voor de CPU. Als dat klopt issie ook niet overhit.
Ik heb zelfs netjes WHQL drivers geinstalleerd onder Win2k.

Ik snap er geen snars van! Ik vrees dat ergens hoog in de geheugenhierarchie de fout zit. De northbridge of de cpu zelf. Maar ik weet het dus gewoon niet!

Iemand een idee?

----vrozen's system:----
A7N8X (zonder deluxe) PCB revisie 1.04
Athlon XP 2600+ 333MHz FSB @ 2080MHz
512MB 333MHz cas 2,5
Maxtor 120GB (8MB cache)
300 Watt voeding (22 dB)
Win2k (service pack3), Nvidia nForce 2.3 WHQL

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem dat mijn computer spontaan reboot :(

Configuratie:

A7N8X Deluxe
AMD 2500+
1024 MB RAM
ATI 9700 Pro 128 MB
2 HDD
1 case fan

Ik denk dat het te maken heb met mijn 300W voeding. Want het gebeurt vaak als ik bijvoorbeeld unreal gaat spelen of dat ik paar applicaties te gelijk heb draaien! Dat het systeem te weinig stroom krijgt en dan maar overgaat in een reboot.

Daarom ben ik van plan om een sterker voedingkast te gaan kopen 400W ofzo, of zou er wat anders mis zijn…? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:27
Je kan in de logbestanden van WinXP kijken waarom hij reboot en wat de oorzaak geweest is.
kijk daar eens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 april 2003 @ 18:35:
kom bij mij ook maar ff draaien dan :D werkte ook niet bij mij! denk dat toen ze mijn mobo in mekaar flanste de koelpasta op was en dat ze maar thermal adhesive hebben genomen :D
je zegt het maar hoor, ik kom blijdt ff dat ding van je mobo afrukken hoor >:)

ik moet zeggen dat ik me ook wel erg overmoedig voelde toen ik na 5 minuten na aanschaf met een tangetje die pinnetjes aan het verwijderen was. zou lullig zijn als je uitschiet en dat ding nog niet eens gedraait heeft. een omruil actie zit er ook niet meer in als je die heatsink eraf haalt en op de southbridge geplakt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk niet dat t bij mij de voeding is [TLG]Rollie. Bij jou houdt de voeding denk ik niet veel over. Je hebt immers ook nog een stroomvretende ATI kaart erin staan. Maar het lijkt me stug...
Iemand anders een idee? :|

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HI
top MOBOtje ik heb de deluxe en nog een temperatuurs vraagje
als ik in de bios kijk zie ik twee temperaturen een van het ram en van de cpu
normaal iets van 25 om 55 graden.
start ik windows op en kijk in asus prob is de cpu in eens 40 graden.
Nu heb ik laatst Motherboard Monitor 5 gedownload en ja die geeft drie temps aan de 20 van mijn RAM de 55 van de cpu en die 40

maar waar zitten die sensors nou :?

sensor1 : asus 1 20 graden
sensor2 : asus 2 40 graden
sensor3 : W83L785TS-S Diode 55 graden

dat zijn de instelingen in MBM 5

weet iemand hier meer van ??? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liosnel
(jarig!)
Verwijderd schreef op 10 April 2003 @ 23:24:
sensor1 : asus 1 20 graden
sensor2 : asus 2 40 graden
sensor3 : W83L785TS-S Diode 55 graden

dat zijn de instelingen in MBM 5

weet iemand hier meer van ??? _/-\o_
sensor 1: waarschijnlijk je Northbridge/chipset/moederbord
sensor 2: De sensor die de temp van je processor meet, maar dan vanaf de onderkant (temperatuursensor geïntegreerd in het moederbord/socket)
sensor 3: De sensor die is ingebakken in de processor, dus de werkelijke temperatuur IN de processor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 11:32
Heb hem nu een beetje geOCed.

Wat bijna onmogelijk bleek is toch werkelijkheid geworden! :)
Geheugen loopt 205MHz FSB (kan waarschijnlijk hoger) met als basis één reepje Twinmos/Samsung PC2700 (DDR 333). Timings zijn nu op het strakst 5-3-3-2,5

Processor is dus een 1800+ en deze loopt nu zo'n 1830MHz. Temps idle 27 stressed 34. :)

Geinig overclockje gok toch dat die 1003 bios daar mee te maken heeft. Draait allemaal op een 300W el cheapo voeding en die geeft me +13v op de 12v lijn. Das dan wel prettig. 8)7

Er komt een TbredB XP 2100+ in die 2300MHz aan kan dan ga ik verder en ook eens kijken of ik met PC3200 geheugen nog verder kom dan nu (Wordt weer Twinmos/? hopelijk Samsung)

Heb bios rev 1.04 (over een tijdje A7N8X Deluxe rev 2.0) wil hier niet een overclock topic van maken maar hebben er meer mensen dezelfde instellingen die goed werken.

Kortom geen problemen met dit systeem zeer snel, zeer stabiel.
Waarom klagen er toch zoveel mensen over dit mobo 8)7

[ Voor 2% gewijzigd door Smht op 11-04-2003 06:16 . Reden: typo ]

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de temperatuur sensoren op de mobo's lopen de meningen nogal uiteen.
Ik denk dat de CPU-sensor er tever vanaf zit zodat ie een te lage meting geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keizer
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 April 2003 @ 01:03:
Over de temperatuur sensoren op de mobo's lopen de meningen nogal uiteen.
Ik denk dat de CPU-sensor er tever vanaf zit zodat ie een te lage meting geeft.
Dat denk ik ook ja... in de bios krijg ik altijd waarden van 25-29 graden, dat is vrij abnormaal :)

Always outnumbered, never outgunned!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat zal wel

ik heb er verder geen problemen mee het viel mij ineene op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom haalt de helft de passieve koeling van zijn NB? Is dit om betere koelpasata te plaatsen of een actieve koeler er op te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit doen we omdat die pasive koeler op de northbridge eigenlijk niet voldoet als je flink wilt overklokken.
ik heb er zelf een waterblok opgezet, omdat ik dit in mijn vorige syst ook al had.
en dan meteen ff een heatsink op de southbridge plakken want die word ook erg warm zo zonder heatsink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik vandaag of morgen een andere spanningskast helen voor m'n computer.

Ik heb ook nog ff deze topic doorgelezen en heb ik gelezen dat ook iemand zulke problemen heb net als ik. Volgens hem kwam het door zijn kingston 2x PC2700 512MB geheugen modules die ik ook heb. Door deze om te ruilen voor PC3200 had hij helemaal geen problemen meer. Dus ik ga dan ook maar gelijk me RAM vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roll, had je nog gekeken naar die 8X AGP? of werkte dat gewoon goed? Best wel kut dat je je RAM moet vervangen dan (maar hij gaat dan wel harder :D!!)

Ik zie je nog wel.

bye,

ZwaN

PS: Mijne werkt gewoon goed :D binnen kort ff andere kast halen en dan nog een ddr module dan kan ik ook weer ff verder :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Procyon for life schreef op 10 April 2003 @ 20:38:
Je kan in de logbestanden van WinXP kijken waarom hij reboot en wat de oorzaak geweest is.
kijk daar eens..
hm, helaas heb ik mn pc nu bij de verkoper teruggebracht dus ik kan zelf niet checken. maar als het t geheugen niet is en het is de harde schijf niet
dan moet ik toch snel aan het moederbord of de CPU denken...
ik heb zo'n hekel aan instabiele systemen |:(

----vrozen's system:----
A7N8X (zonder deluxe) PCB revisie 1.04
Athlon XP 2600+ 333MHz FSB @ 2080MHz
512MB 333MHz cas 2,5
Maxtor 120GB (8MB cache)
300 Watt voeding (22 dB)
GeForce4MX, Nvidia WHQL drivers (in bruikleen tot mn 9500pro binnen is)
Win2k (service pack3), Nvidia nForce 2.3 WHQL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:00

--------------------------------------
Hmmm, als het gewoon goed werkt kan je toch ook dat irritant stemmetje uitzetten in de bios?
M'n mobo lult alleen maar na een hibernate afsluitkeuze. CPU heb ik er opnieuw ingedaan, maar hij doet het nog steeds, cpu heeft geen kromme pinnetjes. M'n arctic silver III zit echt puur en alleen op de core (heel dun laagje, dus daar ligt het niet aan).

Ik heb dus volgens de bios dat stemmetje uitstaan, maar ze praat nog steeds :?

Misschien maar eventjes wachten op een nieuwe biosversie, en tot dan geen hibernate gebruiken.....

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al enig idee of een nieuwere biosversie beter is voor het ocen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 april 2003 @ 21:38:
[...]

je zegt het maar hoor, ik kom blijdt ff dat ding van je mobo afrukken hoor >:)

ik moet zeggen dat ik me ook wel erg overmoedig voelde toen ik na 5 minuten na aanschaf met een tangetje die pinnetjes aan het verwijderen was. zou lullig zijn als je uitschiet en dat ding nog niet eens gedraait heeft. een omruil actie zit er ook niet meer in als je die heatsink eraf haalt en op de southbridge geplakt hebt.
Ik heb hem eraf gekregen! :) Gister ff wat moed in gedronken en toen maar gaan trekken :D heb nu alleen gigantische sneeën in mijn vingers! moest zoveel kracht zetten dat die ribben begonnen te snijden :D maar ja nu zit er een thermaltake christal orb op! en denk dat ik die heatsink maar op mijn southbridge ga plakken ja want wordt toch wel flink warm!
oh trouwens de rede dat ik dat gedaan heb is omdat ik hoopte dat ik zo de FSB nog ietsje extra kon opschroeven. Heb hem niet op mijn WC aangesloten omdat de temp van mijn CPU dan weer omhoog gaat en daar heb ik geen trek in! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jemig zeg :) wat sommige mensen al niet doen voor een paar procent extra performance.
ik zou al tevreden zijn als ie het op 333MHz FSB gewoon stabiel deed (helaas voor mij nog niet dus) Ik heb de A7N8X gekozen omdat ie een passieve koeler op de northbridge heeft.
anders had je ook abit kunnen kiezen voor je nForceDeux, die heeft wel een actieve koeler op de northbridge (revisie 1.2 daarvan schijnt enorm overklokbaar te zijn en zelfs 400MHz goedgekeurd door AMD). Ik ga ook nog een passieve koeler op mn Ati 9500 pro bouwen. Om dan vervolgens te zorgen dat alle hete lucht niet blijft hangen laat ik een twaalf centimeter case fan zachtjes draaien (een paar honderd rpm).

"silence is golden"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien niet het juiste topic, maar toch.

Sindsgisteren de asus mobo, werkt prima. Maar ik krijg all;een de nforce control panel niet onder win xp pro. Ik heb dit probleem zowel met de cd-rom als de laatste driver (30-1-2003) van nvidia.com

iemand enig idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Wie heeft nu al 1 werkende S-Ata schijf op dit mobo.... want ik las dat sommige mensen wel probeerde een S-ata schijf aan te sluiten, maar heb nog nergens kunnen lezen of dit ook werkelijk werkt, wanneer men geen gebruik maakt van de raid-setup...

Dus zonder gebruik te maken van 2 schijfen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:25
Geen enkel probleem hier. HEb 2 schijven aangesloten gehad, NIET als RAID en werden keurig herkend als zijnde 2 aparte schijven.. Wel PATA met SATA converter trouwens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ohw ok... naja ik heb 1 S-ata schijfje besteld, dan moet het gaan werken toch :) Heb gelijk gevraagd om rev. 2.0 van dit mobo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Ik gebruik ook maar 1 SATA schijf op dit mobo, wel veel problemen gehad.

De enige manier om windows erop te zetten is, dit eerst te doen op een PATA schijf en dan de hele schijf met MBR over te kopieren naar de SATA schijf (in windows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ehhh dat meen je niet :?. Zou dit niet 1 specifiek geval zijn geweest :?

Kan mij niet voorstellen dat de gem. computergebruiker of computerverkoper dit zou weten en dit werkelijk ook zou doen...
Had je wel S-ata drivers bij de XP install aangegeven?

En nog 1 andere vraag, hoe zit het met de powerconnector van die S-ata HDD? want het is geen molex. Zit er een convertor oid bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Procyon en n00bs: nhimf in "Windows wil niet op A7N8X Gold met 2x ID" :)

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 13-04-2003 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Thnx BalusC. Maar toch dit kan je niet verwachten van de gem. computergebruiker. Raar ook dat er niets over te vinden is op de ASUS site of dat computerverkoper je hier voor waarschuwen...

Beter dat ze dit snel verbeteren... Overal valse beloften dus, dat S-ata nog NOOIT ZO MAKKELIJK te installen zou zijn... etc :( ;)

Naja i will give it a shot

{offtopic
Hmz ik ga het makkelijker doen :) ik moet toch mijn data backuppen op die nieuwe S-ata schijf en dat kan alleen bij een vriend mij (hij heeft S-ata). Mag die gelijk mijn S-ata schijf formatten en gelijk een clean XP install... :)

CRAP dit laatste gaat natuurlijk niet werken :( hij heeft een heel andere config dan ik straks :(
offtopic}

[ Voor 35% gewijzigd door n00bs op 13-04-2003 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kheb vraagje, over de temp van dit mobo, met asus probe geeft ie 36 aan, in bios 50 aan. als bios gelijk heeft, dan vindt ik het wel raar, want met andere moederboard ik toen had (msi kt4ultra) was het rond 39-40 celcius, en nu is het opeens 50. ik weet dat er al topics hierover is, maar kzie geen met wat overeenkomt met de mijne. en die asus probe geeft ongeveer zelfde aan als die van msi kt4ultraatje

ik dacht dus, als het me bios gelijk heeft (wat ook de meesten zeggen) issie wel erg heter geworden, dus heb ik ff cooler erafgehaald, schoongemaakt, en nog een keer opgezet met artic silver 3 koelpasta, en ook niet al veelstedik prutwerk. en cooler zit zeker goed op nu. (2 keer gecheckt) en verder kabels netjes opgeruimt.

en ik heb thermaltake volcano 9+ coolmod
iemand idee?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2003 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik zou mij niet teveel druk hierover maken... het is gewoon zo dat elke mobo fabricant anders hard/software gebruikt om die temps uit te lezen. Dus die verschillen zal je altijd houden (denk ik). Als jij zeker weet dat je koeler er goed op zit en je systeem is stabiel... dan don't worry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:25
Over die HD compatibilteitsproblemen met SATA en windows:
Het probleem doet zich volgens mij alleen voor met schijven hoger dan UDMA5.
Ik heb het perfect werkend gehad met 2xATA33, alleen met ATA133 schijven moet ikdat installatietrucje toepassen.
En naar mijn mening mag je dat inderdaad niet van de gemiddele computergebruiker verwachten, daarom heb ik ook contact opgenomen met de verschillende leveranciers.
Het probleem was niet bekend, maar ze zouden erachter aan gaan. Als ik nieuws heb drop ik het wel even hier neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Ik kreeg van dit bordje vorige week de DeLuxe versie om samen te bouwen voor mijn vader zijn systeempje.
Weet zo niet precies wat de versie was, 3 weken oud nu geloof ik. Maar tijdens de installatie van Windows XP kreeg ik tal van vastlopers. Na eindelijk Windows geinstalleerd te hebben waren opeens de CD-ROM en CD-RW drives verdwenen.
Instellen van de FSB van 133 naar 166 gaf al direct vastlopers en alleen een BIOS reset deed de pc weer opstarten.
Na herstarten was elke keer de interne klok verzet, soms zelfs naar een verkeerd jaartal.
Het moederbord is nu ingeleverd bij MyCom en het moederbord lijkt inderdaad een probleem te hebben. (zal wel nieuwe worden)
Ik schrijf dit even voor degenen die deze ervaring ook hebben en er tevergeefs naar zoeken op GoT.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Een DOA kan je altijd natuurlijk hebben COW_tipping, met elk HW product hoe hoog de kwaliteit er ook van is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
IJzerboot schreef op 13 april 2003 @ 14:48:
Over die HD compatibilteitsproblemen met SATA en windows:
Het probleem doet zich volgens mij alleen voor met schijven hoger dan UDMA5.
Ik heb het perfect werkend gehad met 2xATA33, alleen met ATA133 schijven moet ikdat installatietrucje toepassen.
En naar mijn mening mag je dat inderdaad niet van de gemiddele computergebruiker verwachten, daarom heb ik ook contact opgenomen met de verschillende leveranciers.
Het probleem was niet bekend, maar ze zouden erachter aan gaan. Als ik nieuws heb drop ik het wel even hier neer.
Dat tuukje werkt andere niet met een seagate S-ATA HD, dit zou dan ATA-150 zijn.
Als ik het truukje toe pas kan ik wel formatteren maar loopt het systeem vast als de setup bestanden gaat kopieren.

Hiervoor is dus nog geen mooie oplossing.

[ Voor 17% gewijzigd door procyon op 13-04-2003 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Procyon for life>

Jij gebruik dus de Seagate Baracuda 5 S-ata???
Hmz als daar ook al problemen mee zijn met dit mobo ben ik mooi gaar :(
Heb namelijk ASUS A7n8 deluxe rev. 2.x + Die Seagate S-ata en Samsung PC2700 besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

enne hoe zit dat nou met die voedingsconnector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
n00bs, idd die schijf ja.
Misschien heb jij er geen last van met je rev 2.0 wie weet.
Laat het ons iig wel even weten als je de setup hebt.

Je moet idd twee van die SATA connectors kopen voor je Seagate schijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

kopen :? damn beter dat ze die gratis geven, want heb al de nodige Euros al uitgegeven bij die shop... ik zie dat als services... Trouwens das ook Lame zeg. Dat hele S-ata krijg er steeds meer een hekel aan. Wordt een beetje je strot ingedouwd en de klant is er de dupe van. Die install probs, dongles voor P-ata, convertors voor je power etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:14
n00bs schreef op 14 April 2003 @ 00:12:
kopen :? damn beter dat ze die gratis geven, want heb al de nodige Euros al uitgegeven bij die shop... ik zie dat als services... Trouwens das ook Lame zeg. Dat hele S-ata krijg er steeds meer een hekel aan. Wordt een beetje je strot ingedouwd en de klant is er de dupe van. Die install probs, dongles voor P-ata, convertors voor je power etc etc.
Nee hoor, er zitten ook IDE ATA aansluitingen aan. Niemand probeerd je SATA door je strot te dwingen, in tegendeel, je krijgt zelfs beide mogelijkheden om te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kaap: er zitten twéé SATA aansluitingen en één uit SATA geconverteerde IDE kanaal (IDE3) op de mobo. Gezien de SATA oorsprong van IDE3 kun je daarop slechts één harddisk aansluiten .. Niet echt leuk als je voor RAID wil gaan .. Dan ben je min of meer gedwongen om een (twee) SATA schijf(ven) en/of converters te halen :/

Ik vind het persoonlijk waardeloos .. Ze hadden beter een SATA controller erop moeten solderen dat 4 kanalen kan aansturen en dan weer twéé daarvan naar IDE converteren.

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 14-04-2003 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEdge_
n00bs: Waar heb je REV2.X besteld dan? Alle winkels waar ik het vraag weten nog van niks en komen niet verder dan 1.04 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

MrEdge ik heb het besteld... maar wanneer ik het krijg is nog niet duidelijk. De winkel waar ik het besteld hebt, gaat informeren bij haar leveranciers. Dus het kan net zo goed nog een maand duren (hoop het niet). In ieder geval is rev 2.x wel al uit. En ik wil perse de nieuwere revisies vanwege probs die oudere revisies hebben

Kaap> naast wat BallusC zegt, zit je ook met het probleem dat er maar 2 P-ata aansluitingen aanwezig zijn. Ik zelf wil elke device wat ik heb op een eigen controller aansluiten, zodat zo min mogelijk resources gedeelt worden en de kans op conflicten en performance problemen tot een minimum worden beperkt

[ Voor 32% gewijzigd door n00bs op 14-04-2003 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds heel blij met MOBO maar heb nu wel een probleempie
mijn pc wil geen verbinding maken met mijn netwerk als ik de 3 com aansluiting gebruik.

het probleem kwam het eerst naar voren toen winamp begon te stotteren was toen helemaal dood kabels ververst en weer stotteren :'(

via de netwerk aansluiting van de nforce doet alles het prima

is dit een bekent probleem of is ie beetje dood :? :'(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Laatst online: 00:30
Heeft revisie 2.X een nieuwe chip van nvidia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-08 04:29

Paulus0013

pom pom

heb ook een korte vraag:
hoe strak kan ik mijn geheugen timen?
heb het nu op 2-2-2-5 staan.
maar las dat mensen hier het ook op 2-2-2-4 al hadden.
kan dit zonder problemen?
mijn geheugen is Corsair pc 3200cas2 en draait op 133 MHz
moet ik dan nog andere dingen aanpassen in het bios? zoals optimal in agressive verandere oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

jms450>
Is die 3Com een losse NIC?

nickvd> Zover ik weet, is er vanaf rev. 2.0 officiele 400MHz FSB ondersteuning. En ik mag aannemen dat bugs die nu in vorige revisies zitten eruit zijn (hopelijk)

Paulus0013> Natuurlijk zou het moeten kunnen (je mem. anyway kan het makkelijk aan) Corsair is goed en stabiel geheugen wat ook goed overclockbaar is en met lage timings goed overweg kan. Daarnaast is het geheugen gecertificeerd om op een CAS latency van 2 te werken op 200MHz (DDR). Bij jou draait het zelfs maar op 133 MHz. Waarschijnlijk kan je ALLE timings zo aggressief mogelijk zetten. ALs het niet stabiel zou zijn, denk ik niet dat het aan je mem. dan zal liggen... Maar probeer het gewoon er gaat echt niets kapot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer het eens..? Hoe moeten wij dat weten zonder even achter jouw bak te zitten? Be creative..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

hmm jullie horen er van de week meer over.
zodra ik me nieuwe videokaart heb, herinstalleer in de boel toch, dus kan ik meteen ff alle timings testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paulus0013 schreef op 14 April 2003 @ 17:20:
hmm jullie horen er van de week meer over.
zodra ik me nieuwe videokaart heb, herinstalleer in de boel toch, dus kan ik meteen ff alle timings testen
Kun je het beter proberen VOORdat je opnieuw alles eropzet.

En iemand al betere oc resultaten gehaald met een nieuwere biosversie (1002 of 1003 ipv 1001E)?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er ook mensen die problemen hebben net als ik met de fire wire?

als ik in adobe een film wil terugspoelen naar de camera krijg ik vreemde beelden op de band.
capturen gaat wel prima.

als ik een gewone fire wire kaart in een pci slot prik gaat alles wel goed, dus het ligt niet aan adobe of de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paulus0013 schreef op 14 April 2003 @ 17:00:
heb ook een korte vraag:
hoe strak kan ik mijn geheugen timen?
mijn geheugen is Corsair pc 3200cas2 en draait op 133 MHz
moet ik dan nog andere dingen aanpassen in het bios? zoals optimal in agressive verandere oid?
ik heb mijn geheugen nu op 2-2-2-3 staan en werkt nog pervect :)
ik heb het nog niet geprobeerd op 2-2-2-2.

ik heb trouwens een Nanya PC2700 @ 168Mhz syn. lopen met mijn FSB. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

woensdag mn plankje inbouwen... keep you posted... 1003 final bios was toch het beste ??

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 20:37
Ik heb ook een A7N8X sinds vandaag, ik heb al 3 keer de drivers van nvidia geinstalleerd, en 4 keer de originele van Asus, maar ik krijg geen 4 speaker sound. Ook ben ik wel benieuwd waar je kan ontdekken wat je mobo rev. is.

Ik word er echt moe van zo, 2 speakers is niet lol :(

TIA!

p.s. tis de non-deluxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

nog ff iets over die timings, ik vraag dit omdat ik wil weten wat er daadwerkelijk KAN
ja kan bv ook kiezen voor cas 1-1-1-5, maar volgens mij gaat dat nooit van z'n leven werken.
dat bedoelde ik meer, zo van wat is er reeel gezien haalbaar en wanneer is het gewoon onmogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Laatst online: 20:12

Valkyre

Kitesurf FTW!

ik heb dit mobo voor een klant (onderhand al de 2de) maar dat onboard is echt bagger,
als je de boxen (hij heeft creavtive 2.1 setje, en ik heb mijn koptelefoon geprobeert) aannsluit dan heb je alleen in het rechter kanaal geluid (niet softwarematige) trek je het plugje iets terug dan heb je goed geluid, maar dan begint het geluid te kraken omdat de stekker natuurlijk altijd een beetje beweegt.

weet iemand hoe ik dit kan oplossen? (ben nog steeds bezig alle post door aan ut worstelen)
het is de NIET-deluxe

[ Voor 3% gewijzigd door Valkyre op 14-04-2003 23:12 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Laatst online: 06:04
Ik ben ook in het bezit van dit prachtige bordje, revisie 1.04 alles werkt perfect bij mij, alleen had ik het BIOS 1004.E erop staan, mijn pc wou dus absoluut niet booten met XP2200+ @ 12x166 dat weigerde die compleet :?
Nu heb ik het allernieuwste BIOS 1003c.bin erop gezet, Q-Fan control is wel werkend wat ik al een hel vooruitgang vind, echter 12x166 booten ho maar en hoger kan ie nu opeens ook niet meer, ook moet ik batterij mobo en jumpers omzetten wilt ie na een vastloper (te hoog ingesteld) weer opbooten erg vervelend :(
Zal ik dus nu het Uberbios erop gooien of werkt daar Q-fan weer niet?
Ook vaag, ik had heirvoor een Asus A7V333 daar liep het balkje van WinXP maar 2 keer en starte die volledig op, nu loopt het balkje maar liefst 8 keer voordat windows pas laad :?
Komt dit door firewire aansluiting ofzo? ik heb geen RAID config.
Ik ben het even helemaal kwijt dat vertrouwen in dit bordje :'(

[ Voor 21% gewijzigd door GeeMoney op 14-04-2003 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Gohan-san schreef op 14 April 2003 @ 23:11:
ik heb dit mobo voor een klant (onderhand al de 2de) maar dat onboard is echt bagger,
als je de boxen (hij heeft creavtive 2.1 setje, en ik heb mijn koptelefoon geprobeert) aannsluit dan heb je alleen in het rechter kanaal geluid (niet softwarematige) trek je het plugje iets terug dan heb je goed geluid, maar dan begint het geluid te kraken omdat de stekker natuurlijk altijd een beetje beweegt.

weet iemand hoe ik dit kan oplossen? (ben nog steeds bezig alle post door aan ut worstelen)
het is de NIET-deluxe
instellen dat je 2 boxen gebruikt ipv 5.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Procyon for life schreef op 15 April 2003 @ 00:23:
[...]

instellen dat je 2 boxen gebruikt ipv 5.1?
volgens mij heb ik alle opties wel zo'n beetje gehad waar in xp vindt ik dit dan?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liosnel
(jarig!)
De nieuwe Über bios is uit:

Here are the Uber 1003 BIOS's for Asus A7N8X series mobo's 1.04 to 1.06 only. Not for use on revision 2.0!
These are based on the Asus 1003 series bios build.

These have all the disabled 'power user' options re-enabled plus more
1)This revision has more AGP voltage and Q-fan options to select.
2)There are also more options for the UART2 connector like 'smart card' and 'ASKIR'.
3)Also the AUTO mode for the printer port IO/IRQ allocation has been made selectable.
4)S3(STR) is now selectable for option 'ACPI Suspend to RAM'.
5)Additional Power On By PS/2 Keyboard/Power On By PS/2 Mouse options are available.
6)2.9V is now available in the DDR Reference Voltage selection choices.
7)1.8V is now available in the AGP VDDQ Voltage selection choices.
8 )Updated SiliconImage Sil3112A BIOS to v4.2.12. (SATA enhanced uber only) Please ensure that you update Serial ATA driver to 1.0.0.28.

Hij is hier te vinden!!! Heb m geflasht, maar ben nog niet echt aan het klooien geweest...

[ Voor 4% gewijzigd door liosnel op 15-04-2003 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie hier alleen de 256 k versie.. ik neem aan dat ik voor een de luxe een 512 k versie moet hebben? toch? en is die er dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Gohan-san schreef op 15 April 2003 @ 00:26:
volgens mij heb ik alle opties wel zo'n beetje gehad waar in xp vindt ik dit dan?
Configuratie scherm, spraak geluid en geluidsapparaten, geluiden en audioapparten, geavanceerd, luidsprekeropstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 April 2003 @ 14:45:
Nog steeds heel blij met MOBO maar heb nu wel een probleempie
mijn pc wil geen verbinding maken met mijn netwerk als ik de 3 com aansluiting gebruik.

via de netwerk aansluiting van de nforce doet alles het prima

is dit een bekent probleem of is ie beetje dood :? :'(
Ik heb nu hetzelfde probleem. 2 weken lang werkte de 3Com poort prima, ruim 40 GB over dit poortje overgezet maar na die twee weken alleen maar problemen. Net als bij jou werkt de nForce poort probleemloos.

Maar ook m'n geluid begint nu problemen te vertonen. Ik heb nu alleen maar geluid van rechts. De speakers zijn prima (2 paar geprobeerd), stekkers zitten er goed in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Laatst online: 22-08 01:21
nickvd schreef op 14 april 2003 @ 16:52:
Heeft revisie 2.X een nieuwe chip van nvidia?
Revisie 2.0 heeft een nieuwe stepping voor de Southbridge (A4) die minder warmte schijnt te produceren dan de oude stepping. Ook de Northbridge heeft een nieuwe stepping. Door het verwijderen van de interface naar de IGP die toch niet aanwezig is, is de die-grootte verkleint en zo ook de hitteproductie en de mogelijkheden voor FSB400. Verder wat kleine veranderingen.

Deze informatie komt van http://www.planet3dnow.de/artikel/hardware/a7n8x_dx2/3.shtml

Afbeeldingslocatie: http://www.planet3dnow.de/artikel/hardware/a7n8x_dx2/images/rev.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Procyon for life schreef op 15 april 2003 @ 09:18:
[...]

Configuratie scherm, spraak geluid en geluidsapparaten, geluiden en audioapparten, geavanceerd, luidsprekeropstelling
daar heb ik dus al gekeken en dat helpt niet :(
aangezien dit al het 2de mobo is snap ik het niet, heeft iemand nog suggesties?
heb de bios ook al geflashed, helpt ook niet.

het kan geen software probleem zijn ofwel?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op 14 april 2003 @ 17:07:
jms450>
Is die 3Com een losse NIC?
de 3 com NIC staan idd los van de nforce NIC

maar ik ga nog ff terug met dit mobo misschien heeft de winkel nog een idee :)
Verwijderd schreef op 15 april 2003 @ 10:25:
[...]

Ik heb nu hetzelfde probleem. 2 weken lang werkte de 3Com poort prima, ruim 40 GB over dit poortje overgezet maar na die twee weken alleen maar problemen. Net als bij jou werkt de nForce poort probleemloos.

Maar ook m'n geluid begint nu problemen te vertonen. Ik heb nu alleen maar geluid van rechts. De speakers zijn prima (2 paar geprobeerd), stekkers zitten er goed in.
ik heb rev 1.4 ik weet niet welke jij hebt en of juist deze rev veel prob's geeft

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Als het om een losse controller gaat, tjek dan of je gesharde PCI bussen gebruikt... wil bij elk mobo nog wel eens probs geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
_Jona_ schreef op 15 april 2003 @ 11:13:
[...]

Revisie 2.0 heeft een nieuwe stepping voor de Southbridge (A4) die minder warmte schijnt te produceren dan de oude stepping. Ook de Northbridge heeft een nieuwe stepping. Door het verwijderen van de interface naar de IGP die toch niet aanwezig is, is de die-grootte verkleint en zo ook de hitteproductie en de mogelijkheden voor FSB400. Verder wat kleine veranderingen.

Deze informatie komt van http://www.planet3dnow.de/artikel/hardware/a7n8x_dx2/3.shtml

[afbeelding]
Wanneer zou die hier in nederland verkrijgbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik hoop snel want ik heb hem wel al besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
waar heb jij hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

www.fascom.nl

Anyway ik weet niet of ze hem wel snel hebben (weten ze zelf ook niet)
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.