Groot Asus A7N8X Topic Deel 2

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 1.455 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:23
hij is duurder dan in de normale winkel.. ik ga wel naar informatique als ze hem hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Ehm wat bedoel je met duurder? (waar) en wat is een "normale" winkel ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:23
ik zat te slapen ;) bij informatique is de asus a7n8x deluxe goedkoper.. ik geloof €168,-- bij die winkel ie jij bedoeld is ie in de €170,--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuperKevin schreef op 14 April 2003 @ 22:19:
Ik heb ook een A7N8X sinds vandaag, ik heb al 3 keer de drivers van nvidia geinstalleerd, en 4 keer de originele van Asus, maar ik krijg geen 4 speaker sound. Ook ben ik wel benieuwd waar je kan ontdekken wat je mobo rev. is.

Ik word er echt moe van zo, 2 speakers is niet lol :(

TIA!

p.s. tis de non-deluxe
Had hetzelfde probleem maar dan met een 4.1 setje. Installatie van de originele ALC650 drivers was de truc om het wel werkende te krijgen.

meuktracker: Realtek ALC650 A3.42 of
http://www.realtek.com.tw...px?series=8&Software=True

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMIKRON
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 19:45
"Waarschijnlijk een overbodige post.
Maar wat maakt het uit."

NVSwap is an NVIDIA utility designed to help you set up and optimize your NVIDIA nForce audio experience. NVSwap tests and configures the setup of a 4 or 5.1 speaker system attached to the following qualified NVIDIA audio products:

NVIDIA nForce2 with NVIDIA SoundStorm
NVIDIA nForce with MCP or MCP-D
NVIDIA nForce2 with MCP or MCP-T
Any NVIDIA nForce-supported AC' 97 audio codec.

http://www.nvidia.com/view.asp?IO=nvswap_1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Overbodig ??? toch relax :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met mijn bordje, in combinatie met een hd. De hd is een Western digital 120 gigabyte. Bij het opstarten wordt de HD gewoon herkend door de bios, maar niet door windows. Ik wil dus windows vers installeren maar kom niet verder omdat windows geen HD kan vinden. De harde schijf is geparttitioneerd en geformatteerd, dus dat is het probleem niet. Wat kan het probleem nu wel zijn????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Lees de vorige 2 pagina's van dit topic eens ;)

And you will find the answer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

al iemand die uber 1003 bios geprobeerd? en is er al een 512 k versie?
zijn er al mensen die via firewire dv materiaal hebben terug gezet met succes naar tape?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 21:34:
al iemand die uber 1003 bios geprobeerd? en is er al een 512 k versie?
zijn er al mensen die via firewire dv materiaal hebben terug gezet met succes naar tape?
Ik heb hem net geinstalled (A7N8X Deluxe), draait goed niks op aan te merken behalve dat nog steeds de voltages zijn omgedraaid dus:
1.6v
1.9v
1.7v
1.8v

Ik ben er nog steeds niet uit of 1.9v werkelijk 1.7 is enz. of dat het zo klopt. maar ach...

Bij mij haalt het verhogen van het voltage van de chipset niks uit (schijnt bij meer mensen zo te zijn...vraag me ook echt af of het UBERhaubt ;) wat uithaald???)

In ieder geval ben ik van 1002 Uber naar 1003 Uber gegaan zonder problemen.
Mijn CPU klokt niet verder en ik heb nog niet veel zien veranderen.

Heb hem geïnstalleerd voordat ik Unreal2 ben gaan spelen (+/- 1 uurtje gespeeld)
lijkt me stabiel dus...

[ Voor 1% gewijzigd door TSS_Droopy op 15-04-2003 22:36 . Reden: hersenloos ]

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfrank66
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-09 23:50
Ik ben in het bezit van een Asus A7N8X Deluxe bord, met een Antec 1080 AGW kast. In deze kast zit een True Power 430W PSU.

In de kast zitten standaard 3 fans: 2 rear en 1 side. Deze krijgen nu power via de fan-only kabels uit de PSU

Wie weet of het mogelijk is de 3-pin fan signal connector uit de PSU (blauw-zwart) aan te sluiten op mijn A7N8x deluxe, zodat ik de fans vanuit het moederbord kan uitlezen??

En is het verstandig de side-fan te laten zitten, of deze als front-fan in te bouwen?

mfrank66

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 12-09 16:00

DinX

Motormuis

Hmmm, er is me de laatste tijd iets vervelends opgevallen.
Na elke reboot worden m'n speakers terug op 2.0 gezet ipv 5.1.
Ik moet het dan weer elke keer met de hand bij nforce-opties gaan aanpassen.

Heeft er nog iemand hier dit probleem (en een oplossing natuurlijk :) )

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een week ben ik ook eigenaar vn een A7N8X de luxe mobo. Vooral de s-ata is geweldig. Ik heb mijn ata133 harde schijven met een adapter aan de s-ata gehangen en ik heb ruimte over :)
Eén nadeel: de firewire uitgangen lijken niet te werken. Mijn externe hd en dvd/cd-rw worden niet gevonden. Met een pci kaart met firewire aansluitingen wordt de hd zonder problemen gevonden, maar de dvd/cd-rw wordt als een onbepaald medium gevonden en in de verkenner staat er een groot rood vraagteken bij.
Mijn vraag is dus of ik een aparte driver nodig heb voor de onboard firewire of is alleen de n-force driver genoeg (de onboard 1394 staat in de bios op enabled).
Voorheen op mijn mobo met een via kt133 chipset werkten de firewire apparaten (met dezelfde pci firewirekaart) zonder problemen.
Ik draai win xp sp1, bios 1002 en gebruik nu een pinnacle fw-kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMIKRON
  • Laatst online: 02-09 19:45
[quote]DinX schreef op 16 april 2003 @ 01:11:
[quote]

Ik had dit probleem ook.
Ik draaide windows 2000 pro. Jammergenoeg heb ik er geen oplossing op gevonden. Ben toevallig gelijk daarna overgestapt op Windows XP en heb dat probleem nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 20:37
Ik heb het geprobeerd met de originele ALC650 drivers maar het lukt me echt niet. Bij de luidspreker test doet hij het niet op het achterste kanaal.

Dat NVSwap programmatje is mij ook niet geheel duidelijk, maar wat wel duidelijk word is dat ik daar dan WEL geluid krijg op mn achterste boxen...

Iemand die mij de gouden oplossing kan bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuperKevin schreef op 16 april 2003 @ 19:13:
Ik heb het geprobeerd met de originele ALC650 drivers maar het lukt me echt niet. Bij de luidspreker test doet hij het niet op het achterste kanaal.

Dat NVSwap programmatje is mij ook niet geheel duidelijk, maar wat wel duidelijk word is dat ik daar dan WEL geluid krijg op mn achterste boxen...

Iemand die mij de gouden oplossing kan bieden?
De ALC650 drivers installeren EN bij de geluidseffecten ( sound effect/ sound manager) een andere waarde als GEEN instellen. Ik heb hem bijv. op generiek staan.

Het zal wel geen sjieke oplossing zijn maar het werkt :)

Oh, ja .... bijna vergeten
en natuurlijk bij de configuratie van luidsprekers, in diezelfde sound manager, de juiste waarden invullen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2003 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipsec
Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 19:28:
[...]

De ALC650 drivers installeren EN bij de geluidseffecten ( sound effect/ sound manager) een andere waarde als GEEN instellen. Ik heb hem bijv. op generiek staan.

Het zal wel geen sjieke oplossing zijn maar het werkt :)

Oh, ja .... bijna vergeten
en natuurlijk bij de configuratie van luidsprekers, in diezelfde sound manager, de juiste waarden invullen.
Hahaha,cool het werkt!! Hartstikke bedankt! :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Mooi vanmiddag geinstalleerd... tot nog toe geen problemen ondervonden met dit overigens heerlijk uitgebreide plankje :)

trouwens, ik had wel erg moeite om de koeler te installeren... de ruimte tussen het socket en de elco's is wel heel erg klein moet ik zeggen :|

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

KeeZ schreef op 16 april 2003 @ 21:50:

trouwens, ik had wel erg moeite om de koeler te installeren... de ruimte tussen het socket en de elco's is wel heel erg klein moet ik zeggen :|
Als mijn Swiftech MC462 maar past......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 16:07

gwystyl

Beugeltje dan maar?

DinX schreef op 16 april 2003 @ 01:11:

Heeft er nog iemand hier dit probleem (en een oplossing natuurlijk :) )
Ik heb dit wel gehad met verschillende spellen. Als die spellen dan niet goed 5.1 aankunnen zetten ze de speakers terug naar gewoon stereo. De oplossing hiervoor was (onder WinXP) om de snelkoppeling uit te voeren 'met andere referenties' (rechter muisknop op snelkoppeling --> geavanceerd --> uitvoeren met andere referenties). Staat een heel verhaal bij dat het programma dan niet je systeeminstellingen kan wijzigen ofzo.
Dit lost waarschijnlijk geen reset-na-reboot probleem op, maar als het daar niet aan ligt kan je hier eens naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 maart 2003 @ 18:01:

[...]

Ook raadde Asus duitsland af om Enermax voedingen te gebruiken. Hier gaven ze echter geen reden voor.

[..]
Sinds dat ik mijn a7v8x heb, draait mijn enermax constant op volle toeren! Hiervoor met de a7v333 was niet zo, is dit een bekend probleem? Ik heb de 350watt enermax (zonder fan adjuster).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:59

charrel

Cortisol4life..

Heb nu een a7n8x, ik had een a7v8x en op beide werkt me enermax365watt gewoon perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NakedOne_NL30
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-02 12:45
www.siliconimage.com
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

iemand die die sata tool daar al heeft gevonden.
ik heb gezocht en gezocht, maar nee hoor.

[ Voor 19% gewijzigd door NakedOne_NL30 op 17-04-2003 14:15 ]

IdieAloth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een paar dagen mijn A7N8X Delux (rev 1.04), maar krijg mijn geheugen niet draaiend op 166 MHz.
2x Ik heb Kingston 512 MB ValueRam PC2700 (KVR333X64C25/512) met Hynix HY5DU56822BT-J chippies (ene kant 8x 310A andere kant 8x 311A versie van deze chip).
Als ik mijn mem timings op SPD zet reboot mijn systeem steeds na het laden van XP en het switchen naar de desktop en af en toe zegt de ingeblikte dame dat ik memory problemen heb
Als ik mijn mem handmatig op 166 zet kan ik XP wel draaien, maar krijg vastlopers applicatie crashes en reboots.
Als ik mijn memory langzamer zet (max 150) dan blijft het systeem wel stabiel, maar ik moet toch 166 kunnen draaien(PC2700).
Ik heb mijn FSB in sync en async geprobeerd op mijn 1700+, maar dat maakt niets uit.
Zijn er meer mensen met deze problemen? Of een idee waar het aan kan liggen?

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NakedOne_NL30
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-02 12:45
met de sata tool bedoelde ik de tool waar de hd's op ata100 zet.
zodat je de sata ---> p ata dongel kan gebruiken in een raid config op je asus a7n8x deluxe.
daar waren nogal wat problemen mee had ik gelezen.
ik heb de hd's al klaar, morge komen de dongels.
nu nog weten hoe het gaat werken.

IdieAloth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik wil alleen maar weten hoe strax mijn enkele Seagate S-ata gaat werken op die S-ata controller wanneer ik XP install

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg het niet voor elkaar om m'n 80GB Maxtor 6Y080L0 ATA133 als enigste hd met een Asus dongle op S-ata aan te sluiten.
Huidige overdrachtsmodus met Pata: Ultra DMA-modus (zonder getal erachter :S, kan ik overigens ook nie wijzigen toch wel een ata 133 kabel.
Ik heb de SiI 3112 drivers van de cd-rom van het mobo geinstalleerd.
Als ik de hd op S-ata aansluit boot ie bij XP tot aan het grote XP teken met het blauwe balkje daarna zwart scherm en dan niets meer geen hd activiteit, niets.
Iemand die DE oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij een FSB van 200, zie ik bij het booten een CPU snelheid van 1900 MHz (200x9.5) en een mem. snelheid van 199 Mhz. Hij start Win XP normaal op en loopt stabiel, maar met CPU-z en Sisoft zie ik dat hij dan op 166 MHz FSB loopt.

Bij FSB 199, geeft hij ook daadwerkelijk 199 aan, maar bij 200 geeft hij dus 166 aan.

Wat is hier de oorzaak van en zijn er meer die dit hebben ?!?

Specs: A7N8X DeLuxe, XP 2200+ T'bred, 2x 512 MB Samsung DDR400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liosnel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-08 14:00
(jarig!)
Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 23:52:
Bij een FSB van 200, zie ik bij het booten een CPU snelheid van 1900 MHz (200x9.5) en een mem. snelheid van 199 Mhz. Hij start Win XP normaal op en loopt stabiel, maar met CPU-z en Sisoft zie ik dat hij dan op 166 MHz FSB loopt.

Bij FSB 199, geeft hij ook daadwerkelijk 199 aan, maar bij 200 geeft hij dus 166 aan.

Wat is hier de oorzaak van en zijn er meer die dit hebben ?!?

Specs: A7N8X DeLuxe, XP 2200+ T'bred, 2x 512 MB Samsung DDR400
Volgens mij heeft dat te maken met je bios, heb je toevallig die nieuwe 1003 geflashed??? Ik kreeg met die versie (uber en ook de normale) ook rare dingen, 11,5x200 instellen in bios, en dan in windows 11,5x166 overhouden... :S heel wazig

linkje
These are based on the Asus 1003 series bios build. This bios seems to have some issues with regards to 200/400 fsb so if you are experiencing these issues I recommend you go back to the 1002.A1 release Über bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog steeds het probleem dat bij een hogere snelheid dan 2,3GHz hij na afsluiten niet in 1 keer weer opstart... dan moet eerst de voeding uit... dan weer aan... dan start hij standaard (100mhz fsb = 1100MHz), vervolgens ff de bios in... dan weer eruit.. en hij doet het weer goed... EN PRIME STABIEL

Iemand enig idee wat hier het probleem van kan zijn?

Had dit niet met mn A7V8X, deze haalde dan ook 2500MHz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 20:56

jotheman

Was like that when I got here!

Sorry dat ik niet eerst 't hele topic doorlees ('t is zooooo groot :|, ben na pagina 7 ofzo gestopt) maar ik hoop dat jullie 't antwoord op mijn vraga meteen weten...:
Allereerst bevalt me 't moederbord keigoed enzo, draait lekker op 2 dingetjes na:

1. Na een tijdje (het lijkt wel random, heel vaag) valt mijn internet uit, wat ik van tevoren nog nooit heb meegemaakt. Ik gebruik een 3com 905b kaartje voor m'n internet en heb 't "op standby zetten voor stroomsparing" al uitgezet, ook geen interne XP firewall aanstaan of een andere firewall draaien. Vaag probleem dus :?...

2. Mijn geheugen bedraagt 512mb 333 mhz CL2.5 geheugen. Dit draait kut als ik het test met Sisoft sandra. Het komt lager uit als standaard CL2.5 2700 geheugen op standaard settings. Niet erg op zich, maar de scores liggen echt stukken lager, op: 1962/1845 respectievelijk... Niet bepaald geweldig dus. Kan dit aan mijn settings liggen? Ik weet de timings niet voor het geheugen maar ik heb zowel de optimal als de aggresive setting gebruikt welke beide bijna 'tzelfde resultaat geven.
Ik denk dat het probleem 'm in de snelheid van 266mhz wat Sisoft aangeeft ligt, maar ik heb 't goed ingesteld in de bios op 166mhz d8 ik... (Processor 2400+ draait op 133 mhz en geheugen op 166, zo hoort 't toch?, of kan de processor ook op 166mhz draaien?)
Ik weet dat 't niet mag maartoch: alvast bedankt!, jullie helpen mij hier echt megaveel mee!

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jotheman schreef op 18 April 2003 @ 21:32:
Sorry dat ik niet eerst 't hele topic doorlees ('t is zooooo groot :|, ben na pagina 7 ofzo gestopt) maar ik hoop dat jullie 't antwoord op mijn vraga meteen weten...:
Allereerst bevalt me 't moederbord keigoed enzo, draait lekker op 2 dingetjes na:

1. Na een tijdje (het lijkt wel random, heel vaag) valt mijn internet uit, wat ik van tevoren nog nooit heb meegemaakt. Ik gebruik een 3com 905b kaartje voor m'n internet en heb 't "op standby zetten voor stroomsparing" al uitgezet, ook geen interne XP firewall aanstaan of een andere firewall draaien. Vaag probleem dus :?...

2. Mijn geheugen bedraagt 512mb 333 mhz CL2.5 geheugen. Dit draait kut als ik het test met Sisoft sandra. Het komt lager uit als standaard CL2.5 2700 geheugen op standaard settings. Niet erg op zich, maar de scores liggen echt stukken lager, op: 1962/1845 respectievelijk... Niet bepaald geweldig dus. Kan dit aan mijn settings liggen? Ik weet de timings niet voor het geheugen maar ik heb zowel de optimal als de aggresive setting gebruikt welke beide bijna 'tzelfde resultaat geven.
Ik denk dat het probleem 'm in de snelheid van 266mhz wat Sisoft aangeeft ligt, maar ik heb 't goed ingesteld in de bios op 166mhz d8 ik... (Processor 2400+ draait op 133 mhz en geheugen op 166, zo hoort 't toch?, of kan de processor ook op 166mhz draaien?)
Ik weet dat 't niet mag maartoch: alvast bedankt!, jullie helpen mij hier echt megaveel mee!
Als je een beetje wilt ocen... zou ik je processor gelijk laten lopen aan je geheugen (en andersom). Het heeft geen zin om geheugen veel sneller te laten draaien dan je processor. En je geheugen is toch ook gewoon cl2.5 2700?? Als je deze sneller wil hebben moet je hogere fsb (en dan je geheurgen synch laten lopen) of de timing strakker zetten (en dan niet met aggresive of optimal, maar met user difinned). Nu zal er bijv. 7 3 3 2,5T staan... daar kun je dan uiteindelijk (als je goed geheugen hebt) 5 2 2 2 van maken (dan heb je een strakke timing).

succes (en ik raad je aan het groote ddr topic eens te lezen onder die hard oc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Probeer eens fsb (van zowel cpu als geheugen) op 175 mhz te zetten ofzo met agressive timings en kijk dan nog eens naar je scores. Als je een beetje goed geheugen hebt (Infineon, Kingston, TwinMos, Corsair ofzo) dan kun moet je richting de 200 mhz fsb kunnen gaan, maar denk erom laat je cpu en geheugen op dezelfde fsb (synchronized) draaien, dat levert de meeste winst op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op 17 April 2003 @ 00:00:
[...]

Als mijn Swiftech MC462 maar past......
Geen probleem hoor, draai hier met een MCX462+ en heb ruimte over. Alleen voorzichtig zijn met aandraaien van de schroeven, om te voorkomen dat je de koperbanen rond de gaten beschadigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman

jotheman

MegaJurk schreef op 19 april 2003 @ 00:04:
Probeer eens fsb (van zowel cpu als geheugen) op 175 mhz te zetten ofzo met agressive timings en kijk dan nog eens naar je scores. Als je een beetje goed geheugen hebt (Infineon, Kingston, TwinMos, Corsair ofzo) dan kun moet je richting de 200 mhz fsb kunnen gaan, maar denk erom laat je cpu en geheugen op dezelfde fsb (synchronized) draaien, dat levert de meeste winst op.
Dat haal ik niet vrees ik... Kan de processor 166mhz fsb aan? Dan moet ik uiteraard ook de multiplier aanpassen neem ik aan, hmmm eens proberen.
Ik heb nu 6/3/2/2.5 timings ingesteld trouwens, nu zit ik +/- gelijk aan de score van de KT400 chipset met pc2700 CL2.5 geheugen in SiSoft Sandra.

Ik ga nu de fsb eens proberen omhoog te krijgen maar ik vrees 't ergste aangezien ik noname geheugen heb :(

edit:

Wehew!, ingesteld en dat draait idd, de proc kan 't blijkbaar goed aan (d8 dat die dingen gemaakt waren op 133mhz fsb maar ok, nu bencht ie ook hoger (yay!) en m'n geheugen draait 'n stuk sneller en kan 't nog aan met aggresieve timings (2/2/2/5)!
Thx mensen dit scheelt mij heel veel :)

[ Voor 16% gewijzigd door jotheman op 19-04-2003 01:03 ]

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ja, je processor moet dat zonder problemen aankunnen. Je kunt je multiplier eventueel een stapje omlaag zetten en misschien je voltage wat omhoog. Ik zou mijn timings op 2/3/3/6 ofzo zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gatlarf
  • Laatst online: 02-09 19:05

gatlarf

So say we all...

Verwijderd schreef op 18 april 2003 @ 12:26:
Ik heb nog steeds het probleem dat bij een hogere snelheid dan 2,3GHz hij na afsluiten niet in 1 keer weer opstart... dan moet eerst de voeding uit... dan weer aan... dan start hij standaard (100mhz fsb = 1100MHz), vervolgens ff de bios in... dan weer eruit.. en hij doet het weer goed... EN PRIME STABIEL

Hé, dat heb ik ook. Ik heb het nog maar vanochtend ontdekt, dus ik heb er zelf nog geen oplossing voor.

May the lords of Kobol guide you...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb i.p.v. de 1003 bios, de 1002A er weer in gezet. Deze heeft de bug FSB 200=166 in win XP niet. [thanx to liosnel] 8) Nu kan ik opstarten met FSB 200 en multiplier 9.5. (XP 2200+ @1900, is normaal 1800 MHz maar het is bekend dat deze CPU niet zo goed te OC-en is)

Nu is het zo dat 1900 Mhz met een FSB van 200 net even te veel voor de CPU is, hij boot wel en start win XP op maar bij het laden van de programma's krijg ik een reboot, dus wil ik een multiplier van 9.0 gebruiken. De snelheid haal ik dan uit de FSB en het geheugen i.p.v. de processor. In de bios is MP 9.0 echter gedeeld met 17.0 en als ik deze selecteer, gebruikt hij een MP van 17.0.

Hoe kan ik de lagere multiplier selecteren ?

Het is me gisteren onbewust een keer gelukt en hij draaide stabiel, maar ik krijg het niet meer voor elkaar. FSB 199 gaat prima en FSB 200 met een MP van 7.5 gaat ook prima (dat is de eerst volgende MP die niet gedeeld is) Hij kan dus de FSB snelheid en de CPU snelheid hebben, maar de combinatie van 200x9 lukt niet. :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2003 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote: Ribmax

Dit is (volgens mij) een bug in de Nforce2 chipset. Als je een fsb 200+ instelt in bios kon die bij het saven vastlopen. Als bescherming is er manier ingebouwd zodat de computer op fsb 100 + alle andere standaard settings opstart. Jij hebt last van die bescherming op een of andere manier. Sommige mobo's hebben een jumper, anderen hebben iets in de bios zitten(automatisch) en bij andere omtbreekt het(dan krijg je dus een brakke bios tijdens het saven).

Dit is geen oplossing of een precies antwoord, maar een duwtje in de goede richting. Ik hoop dat je er wat aan hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 April 2003 @ 13:44:
[...]

Dit is (volgens mij) een bug in de Nforce2 chipset. Als je een fsb 200+ instelt in bios kon die bij het saven vastlopen. Als bescherming is er manier ingebouwd zodat de computer op fsb 100 + alle andere standaard settings opstart. Jij hebt last van die bescherming op een of andere manier. Sommige mobo's hebben een jumper, anderen hebben iets in de bios zitten(automatisch) en bij andere omtbreekt het(dan krijg je dus een brakke bios tijdens het saven).

Dit is geen oplossing of een precies antwoord, maar een duwtje in de goede richting. Ik hoop dat je er wat aan hebt. ;)
Dacht zelf ook al aan een beveiliging ja... vraag me toch af of die te omzeilen is..

En die gedeelde mp waar net over gesproken wordt... ook zo iets raars, hoe kan je in goedsnaam zelf kiezen als je boven de 12,5 komt wat je wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
even een klein vraagje: eergister een A7N8X deluxe aangeschaft (EUR 40,- zeer cheapo, was teruggekomen) maar helaas ontbrak de backplate bij het moederbord. (dit wist ik toen ik hem kocht). Nu kan ik zelf wel iets bakken van een oude backplate, maar is het eventueel mogelijk om bv. bij Asus een nieuwe backplate te bestellen? Of weet iemand een ander adres / mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipsec
Als ik OC zie ik de resultaten niet bij het booten, dit irriteert mij mateloos, is er misschien een oplossing voor? thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb verschillende geluiden gehoord over die temp-sensoren op dit mobo. Maar als ik ga overclocken, welke sensoren moet ik dan aanhouden.
Er zijn er namelijk 2 voor de CPU.
En belangrijker hoe hoog mogen die temperaturen dan zijn? Moet ik bij die diode-temp nog iets bij optellen?

Ook raar vind ik namelijk dat asus probe die diode temp helemaal niet laat zien, terwijl MBM dat dus wel doet.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2003 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman

jotheman

Verwijderd schreef op 19 April 2003 @ 17:19:
[...]

Dacht zelf ook al aan een beveiliging ja... vraag me toch af of die te omzeilen is..

En die gedeelde mp waar net over gesproken wordt... ook zo iets raars, hoe kan je in goedsnaam zelf kiezen als je boven de 12,5 komt wat je wilt?
Heu.... Zit gewoon bovenaan int rijtje die Multipliers boven de 12.5 :)
Vraag me niet waarom ze 't hebben gedaan maar ik merkte 't ook yah :)

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Als ik nu een Asus A7N8X ga kopen is dit dan de PCB 2.0 versie? Die ondersteunt namelijk een 400MHz FSB.

http://www.asus.com/products/mb/socketa/a7n8x-d/overview.htm
Starting from PCB version 2.0, The A7N8X motherboard supports Front Side Bus
(FSB) 400. The PCB (Printed Circuit Board) version is located beside the
motherboard name printed on the motherboard. PCB 2.0 BIOS version or later are not compatible with PCB 1.06 or earlier BIOS versions.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Laatst online: 10-09 19:21
Hacku schreef op 20 April 2003 @ 18:47:
Als ik nu een Asus A7N8X ga kopen is dit dan de PCB 2.0 versie? Die ondersteunt namelijk een 400MHz FSB.

http://www.asus.com/products/mb/socketa/a7n8x-d/overview.htm

[...]
ligt er maar net aan hoeveel oudere revs die betreffende winkel nog op voorraad heeft
de 2.0 is nog maar nauwelijks/niet verkrijgbaar in Nederland voor zover ik weet en heb nagevraagd
ze verwachten hem wel binnen 4 weken, maar ze willen allemaal eerst natuurlijk van die rev 1.4 en 1.6 af

in Duitsland is de rev 2.0 wel al te bestellen, maar dat vind ik te veel moeilijkdoennerij 8)7

ik wacht dus nog ff af en blijf rondmailen, en dan maar hopen dat ze snel verkrijgbaar zijn in Nederland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Versie 1.4 of 1.6 wil ik ook wel kopen maar dan moet ik er zeker van zijn dat ik een Athlon XP 2500+ kan laten draaien op een 400MHz FSB.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Laatst online: 08-05 06:11

Rick2001

9950X delidded en direct die

Ik heb vandaag maar eens zo'n boardje met rev. 2.0 getest.
Hierop allereerst een 1700+ DLT processor geplaatst.
Maximaal wilde het boardje op ca. 2350MHz draaien met deze processor, welliswaar met 1.60volt en superstabiel.
Maximale temperatuur die ik haalde was 34 graden full stressed en idle 28 graden. (Dit in windows, in de bios was de processor schommelend tussen de 21 en de 26 graden.)
Dit alles natuurlijk met watercooling.
Hoger overclocken werd moeilijk aangezien de 1700+ gebruik maakt van de lagere multipliers en ik dus maximaal 2500MHz kon draaien. Dit lukte niet meer stabiel vanwege een echt te lage 5volt lijn. Getest heb ik met mijn ENERMAX 431watt voeding die zowieso al omhoog geregelt was naar een behoorlijkere 5volt maar waardoor de 12volt al op 13,4volt terecht kwam.)

Hierna heb ik een andere 1700+ DUT genomen die eveneens dezelfde overclock haalde stabiel. Deze had een stressed temperatuur van ca. 2 graden hoger aangezien deze processor 1.65volt nodig had om dezelfde overclock te halen.

Na deze 1700+ heb ik nog een DUT getest die eveneens dezelfde resultaten neerplante.

Nu ik 3 1700+ processoren getest heb ben ik aan 2 1800+ processoren begonnen die ook DLT's waren.
Wederom behaalde ik dezelfde resultaten met dezelfde temperaturen. De 1800+ processoren deden dit alles ook met 1.60volt.

Zogezegt als men de processor niet wil beschadigen om een hogere overclock te halen is dit boardje zeer stabiel en snel te noemen.
De Uberbios brengt absoluut niets meer tov. de orginele 1003 bios. Waarschijnlijk zal dit boardje wel een stuk beter zijn met rev. 2.0 maar dat kan ik niet meer vergelijken aangezien we alleen nog maar 2.0 boardjes binnen krijgen als ze bestelt worden.

Voor mensen die dus interesse hebben in een processor die zeer goed overclocked ? Ik heb er een aantal getest die met watercooling zeker de 2300MHz en hoger halen.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 10:42
Crash-Override schreef op 20 april 2003 @ 18:54:
[...]
in Duitsland is de rev 2.0 wel al te bestellen, maar dat vind ik te veel moeilijkdoennerij 8)7
top.. even kijken of ik in aken wat kan regelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Hacku schreef op 20 April 2003 @ 18:59:
Versie 1.4 of 1.6 wil ik ook wel kopen maar dan moet ik er zeker van zijn dat ik een Athlon XP 2500+ kan laten draaien op een 400MHz FSB.
Op de Asus site staat hier dat de Bartons volledig support hebben op dit bord, zolang je BIOS 1002 of nieuwer is. Op een 400mhz FSB draaien is dan alleen nog een kwestie van correct overclocken van 166 naar 200 :)

edit: Ik zie dat je het ook over de 2.0 hebt. Die ondersteunt het natuurlijk officieel, maar van wat ik op dit forum en op het nForcersHQ forum heb gelezen, is dat met 1.4 en 1.6 revisies van de A7N8X Deluxe ook prima te doen. Ik heb zelf mijn 1700+ tot 206FSB stabiel kunnen krijgen, dus een XP 2500+ Barton zou daar ook niet al teveel moeite mee moeten hebben. Ik heb zelf overigens 1.4 :)

[ Voor 28% gewijzigd door Remy op 21-04-2003 01:09 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Rick2001 schreef op 20 april 2003 @ 22:59:
Waarschijnlijk zal dit boardje wel een stuk beter zijn met rev. 2.0 maar dat kan ik niet meer vergelijken aangezien we alleen nog maar 2.0 boardjes binnen krijgen als ze bestelt worden.
Waar werk jij dan als ik vragen mag? Want dan bestel ik zo'n bordje bij jullie mits de prijs goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja idd jah, of weet iemand anders misschien bij welk bedrijf dit bordje te koop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
StanTheMan schreef op 21 April 2003 @ 00:28:
[...]

top.. even kijken of ik in aken wat kan regelen..
www.snogard.de zou ze al moeten hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Die heb ik net een mailtje gestuurd of ze ook in NL leveren, zag het namelijk niet staan op de site.
Weet jij dat toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die snogard.de heeft nog niet de nieuwste hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
Aikon schreef op 21 april 2003 @ 12:25:
[...]

Die heb ik net een mailtje gestuurd of ze ook in NL leveren, zag het namelijk niet staan op de site.
Weet jij dat toevallig?
ja, als het goed is leveren ze in Nederland (pin me er niet op vast)
zou je maybe ff kunnen zoeken bij de verzendkosten/voorwaarden
Verwijderd schreef op 21 April 2003 @ 12:48:
die snogard.de heeft nog niet de nieuwste hoor.
owh jawel hoor :)
iemand hier op het forum heeft daar al de rev 2.0 gekocht:
Sharkbyte schreef op 08 April 2003 @ 13:12:
[...]

Wel, eerlijk gezegd sprong ik ook wel een meter in de lucht toen ik ontdekte dat het een v2.00 was (was erop aan het hopen). Ik heb hem van Snogard. daar wisselt hij voor 159,90 € van eigenaar.
En ja, het is de deluxe :)

[ Voor 24% gewijzigd door Crash op 21-04-2003 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Damn steeds meer vraagtekens om dit board nog wel te kopen... zoveel problemen. Je koopt toch echt niet een deluxe versie om vervolgens geen "deluxe" te krijgen... daarnaast kan je niet verwachten van een computergebruiker dat ze uberhaupt zoveel weten als de mensen hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

n00bs schreef op 21 April 2003 @ 16:45:
Damn steeds meer vraagtekens om dit board nog wel te kopen... zoveel problemen. Je koopt toch echt niet een deluxe versie om vervolgens geen "deluxe" te krijgen...
Zoveel problemen? Beetje overdrijven ofzo :? De reden dat je over de A7N8X (Deluxe) zoveel 'problemen' hoort, is omdat veel mensen hem hebben. Asus is samen met ECS de grootste in de markt wat betreft mobo's. Als er dan 100 moederborden verkocht worden, kan je er vanuit gaan dat meer dan 2/3e Asus is. Dan hoor je natuurlijk ook meer problemen, omdat er meer mensen zijn met dit specifieke bord. Over de Leadtek of MSI nForce2 borden hoor je naar verhouding een stuk minder, omdat veel minder mensen dat bord hebben. Als je op een nForce specifiek forum zoals dat van nForcersHQ.com gaat kijken, dan zie je dat het Asus forum verreweg het drukst bezocht is, en waar ook de meeste problemen in staan. Maar zelfs ook al zijn deze problemen er, die kunnen allemaal simpel (naar verhouding) opgelost worden.

Ikzelf heb ook een A7N8X Deluxe, en van alle mobo's die ik heb gehad is dit toch echt de fijnste. Die paar problemen die er waren, waren binnen een week opgelost, en hij draait nu al sinds 8 januari superstabiel, zelfs met flink overclocken. Let dus op wat je zegt, en oordeel niet te snel over iets waar je zelf geen ervaring mee hebt.
daarnaast kan je niet verwachten van een computergebruiker dat ze uberhaupt zoveel weten als de mensen hier...
Wat bedoel je hier precies mee? Hier @ GoT zitten inderdaad de serieuzere computergebruikers, daarom heet het ook Gathering of Tweakers.

Als computer-analfabeet ga je natuurlijk niet gauw beginnen aan het zelf bouwen van een pc, en als je dat wel doet, is het idd een goed idee om je in de materie te verdiepen :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
n00bs schreef op 21 April 2003 @ 16:45:
Damn steeds meer vraagtekens om dit board nog wel te kopen... zoveel problemen. Je koopt toch echt niet een deluxe versie om vervolgens geen "deluxe" te krijgen... daarnaast kan je niet verwachten van een computergebruiker dat ze uberhaupt zoveel weten als de mensen hier...
Das normaal joh. Je hoort sowieso bijna alleen negatieve dingen op een forum natuurlijk, en de meeste mensen doen ook niet zulke dingen die tweakers ermee doen. :)
Over de Leadtek of MSI nForce2 borden hoor je naar verhouding een stuk minder, omdat veel minder mensen dat bord hebben.
In verhouding juist even veel, maar totaal veel minder. :Y)
/mierenneuk-modus ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Aikon op 21-04-2003 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik ben geen beginner dat kan ik je opzeker vertellen ;)

Ik heb het er gewoon over dat er relatief veel problemen zijn. Alleen al het grote probleem met de install van WinXP wanneer je gebruik maakt van de S-ata controller. Of je nu een S-ata schijf of P-ata gebruikt met een dongle het levert problemen op. Daarnaast problemen met firewire wat nog niet opgelost is. Mensen met NIC problemen en met de soundstorm chip, 166MHz probleem. Beetje jammer natuurlijk. Het is gewoon ergg veel.

En wat ik bedoel veel mensen kopen een PC kant en klaar. IN deze pc's kunnen ook ASUS A7n8deluxe mobos zitten en sommige bouwen de pc zelf ondanks weinig ervaring. Maar ook deze mensen zullen dezelfde problemen tegenkomen en die mensen kunnen deze probs niet fixen. Zelfs bij meerdere PC-shops waar ik geweest ben kennen ze wel een aantal van die probs maar weten ook niet hoe er mee om te gaan... Naja lekker is dat dus.

Kijk ik fix altijd alles zelf en ook voor anderen. En ik vind het niet erg om een beetje te experimenteren. Maar voor een board wat minimaal 160 Euro kost en eerder bij de lokale pc boer voor 180. Mag je wel wat kwaliteit verwachten.

Ik ben het wel met je eens dat het een goed board is (wanneer die eenmaal stabiel draait). En het is ook wel zo dat mensen met problemen juist posten en niet de mensen die geen probs hebben.... Gathering Of Problems dus hierzo :)

[ Voor 6% gewijzigd door n00bs op 21-04-2003 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011

Krewcial

Pukke Bo!

Is die barton nou ook standaard unlocked op dit bordje (rev 2.0 of andere rev's), zoniet, dan koop ik 'gewoon' een 2400+...

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Laatst online: 08-05 06:11

Rick2001

9950X delidded en direct die

Aikon schreef op 21 April 2003 @ 11:59:
[...]

Waar werk jij dan als ik vragen mag? Want dan bestel ik zo'n bordje bij jullie mits de prijs goed is :)
Boardje kun je via mij bestellen, dan is verzenden naar Nederland geen probleem.
Het rev. 2.0 deluxe board kost momenteel 169 euro.
Meer info via mail graag.
Krewcial schreef op 21 April 2003 @ 17:29:
Is die barton nou ook standaard unlocked op dit bordje (rev 2.0 of andere rev's), zoniet, dan koop ik 'gewoon' een 2400+...
Een Barton is standaard unlocked en kan van multiplier veranderd worden naar 13x en hoger.

[ Voor 34% gewijzigd door Rick2001 op 21-04-2003 17:47 ]

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

Maar niet lager dus... dus FSB omhoog moet je wel gruwelijke koeling hebben...:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Rick2001 schreef op 21 April 2003 @ 17:33:

Een Barton is standaard unlocked en kan van multiplier veranderd worden naar 12.5x en hoger.
Ik d8 dat je hem eerst moet unlocken?
nieuws: AMD Barton multiplier unlock door aanpassing moederbord

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Check je mail Rick2001 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 12-09 11:04
Rick2001 schreef op 21 April 2003 @ 17:33:

Een Barton is standaard unlocked en kan van multiplier veranderd worden naar 13x en hoger.
volgens mij gedraagd de mp zich hetzelfde als alle "333"procesoren 13=5 dit is ook met de t=bred -b 333 core. de barton heeft dit probleem volgens mij ook.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
@ Rick2001 is het ook mogelijk om naar België te sturen?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

Als ik nu dus de barton 2500+ zou kopen met (als het ff kan) de rev2.0 van dit bord, en de fsb naar 200 of meer gooi...kan de multi niet lager dan 12.5, dan kom je uit op 2500mhz...beetjuh te snel wat mij betreft...geen zin in prometeia koeling ofzow..

[ Voor 26% gewijzigd door Krewcial op 21-04-2003 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Krewcial schreef op 21 April 2003 @ 17:58:
Als ik nu dus de barton 2500+ zou kopen met (als het ff kan) de rev2.0 van dit bord, en de fsb naar 200 of meer gooi...kan de multi niet lager dan 12.5, dan kom je uit op 2500mhz...beetjuh te snel wat mij betreft...geen zin in prometeia koeling ofzow..
De 2500+ heeft een multiplier van 11, dus 200x11 = 2200Mhz.
Het is de 2800+ die een multiplier van 12.5 heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door XWB op 21-04-2003 18:17 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiLLaHc5
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09-2024
Kheb dus dit bord ook alweer een tijdje maar had laatst dus een amd xp 1700 jiuhb gekocht en ging fijn overclocken nou tot de 166/12.5 werkte verder kon hij niet ( in standaard modus ).
Dus ik zet de standaard uit en zet vervolgens mijn fsb op 175 het ging al tamelijk vreemd bij advanced settings drukte 3x naar beneden even niks en ineens ging hij 3 naar beneden...
Affijn ik wil de bios gaan saven drukt op save.... ik denk wat duurt dat lang, heb zo'n 30min gew8 en dacht toen maar van ik reset wel ff..
NOU NEE!!!! mobo starte niet meer op bios clearen hielp ook niet heb met veel moeite de garantie weten te krijgen en een nieuwe maar nu wil ik alsnog verder gaan klokken weet iemand wat het probleem hiervan kan geweest zijn????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ik ben al een tijdje van plan de A7N8X te gaan kopen, maar ik heb even gewacht op revisie 2.0 die bijna verkrijgbaar is. Nu lees ik opeens goeie verhalen over de Abit NF7-S revisie 2.0 die overal goed getest wordt en nog een stuk goedkoper is ook als de Asus (bijna € 30). Kan iemand mij een paar goeie redenen geven waarom ik toch voor de Asus zou moeten gaan? Ik ben van plan een Barton 2500+ op het mobo te gaan gebruiken en wil toch wel gaan overklokken, niet extreem maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naja leuk probleem met deze plank,

Ik start een spel en de boel streept als de ziekte, ik denk ach ik reboot.

hier begint het spannend te worden.
Ik heb een XP 2700+ en t mobo roept 1500+ en hij blijft hangen bij de IDE detectie.
op DEL drukken heeft geen zin want daar luistert ie nie naar.

dus reset knoppie ingedrukt,
dan gaat alle IDE aparatuur in en uit dus de DVD gaat open en dicht en de HD`s spinnen op en af :?

Wat het probleem is beats me maar kheb niet overgeklokt of wat dan ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Hoe staat het trouwens met de geheugensnelheid. Ik haal hier 2477 MB per sec. Is dit goed? Of valt dit tegen? Mn timing staat nu op 5 2 2 2 dus lager kan bijna niet..

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Crash-Override schreef op 21 April 2003 @ 12:52:
ja, als het goed is leveren ze in Nederland (pin me er niet op vast)
zou je maybe ff kunnen zoeken bij de verzendkosten/voorwaarden
Kreeg net dit:
Sehr geehrter Herr Aikon,
leider liefern wir unsere Ware nur innerhalb Deutschlands aus.

Mit freundlichen Grüßen
SNOGARD Computer GmbH
Ze leveren dus niet buiten Duitsland, of lees ik het verkeerd. Ben heel erg slecht in Duits namelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychotic_01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Nee, je leest het helemaal goed. Ik kreeg net het volgende meeltje trouwens, na zelf een email naar de importeur gestuurd te hebben:

Op dit moment levert Asus de rev. 2.0 al uit.

Het kan echter wel zo zijn dat de dealer nog rev. 1 heeft liggen, je zult er dan nadrukkelijk om moeten vragen.

Met vriendelijke groet,

Jeroen Holl

Quote Components BV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Evil M@V schreef op 22 april 2003 @ 01:40:
Hoe staat het trouwens met de geheugensnelheid. Ik haal hier 2477 MB per sec. Is dit goed? Of valt dit tegen? Mn timing staat nu op 5 2 2 2 dus lager kan bijna niet..
Ligt eraan met wat je het gemeten hebt ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Aikon schreef op 22 April 2003 @ 12:38:
[...]

Kreeg net dit:

[...]

Ze leveren dus niet buiten Duitsland, of lees ik het verkeerd. Ben heel erg slecht in Duits namelijk :P
Correct alleen in Duitsland... even geduld hebben dus en 't in NL halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Net bij Digiworldbv langs geweest, die had net de Deluxe binnen gekregen, maar dat was nog 1.6 helaas.
Maar de distributeurs in NL moeten ook eerst de oude voorraad op maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

En hopelijk is die rev. 2.0 stabieler dan die 1.x en werken alle deluxe opties ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
Aikon schreef op 22 april 2003 @ 12:38:
[...]

Kreeg net dit:

[...]

damnz, dan heeft SharkByte hem dus zelf gehaald in Duitsland
excuus voor de verwarring :P
Psychotic_01 schreef op 22 April 2003 @ 13:20:
Nee, je leest het helemaal goed. Ik kreeg net het volgende meeltje trouwens, na zelf een email naar de importeur gestuurd te hebben:

Op dit moment levert Asus de rev. 2.0 al uit.

Het kan echter wel zo zijn dat de dealer nog rev. 1 heeft liggen, je zult er dan nadrukkelijk om moeten vragen.

Met vriendelijke groet,

Jeroen Holl

Quote Components BV
ik heb meer dan 10 winkels gemaild, geeneen die ze al had
sommige antwoorden zelfs dat je daar pas achter kon komen als je hem gekocht had,
aangezien ze zelf niet de dozen open wilde maken voordat ze deze verkocht hadden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Hehe die is mooi... dus je moet maar iets kopen zonder dat je weet wat je koopt... lekkere service van die winkels :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Bij digiworldbv maakten ze hem gewoon ff open. Geen probleem, alsof je hem dan niet meer kan verkopen, gaat er heus niet van kapot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
Aikon schreef op 22 april 2003 @ 14:28:
Bij digiworldbv maakten ze hem gewoon ff open. Geen probleem, alsof je hem dan niet meer kan verkopen, gaat er heus niet van kapot ;)
mwoah, ze gingen gooien met 'verval van garantie' e.d. ongein 8)7
maar als ze de bordjes bij assemblage tegenkwamen wilden ze dit wel laten weten, dan was de kans al groter dat je een rev 2.0 had als je er een zou kopen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Bullshit, als die shop dat zegt... dan zou ik mooi zeggen: " Ik koop wel bij een echte pcshop, die service biedt" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
n00bs schreef op 22 april 2003 @ 15:08:
Bullshit, als die shop dat zegt... dan zou ik mooi zeggen: " Ik koop wel bij een echte pcshop, die service biedt" :)
vandaar dat ik ook zo veel winkels gemaild heb, en em ook daar niet ga halen :P

[ Voor 5% gewijzigd door Crash op 22-04-2003 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:56

grimson

domeingrommer

Revisie 2.0 heeft nu een bios update (v1.004)
ftp://ftp.asuscom.de/pub/...t/nForce2/A7N8X/Rev_2_xx/

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

geen final ;) is RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 April 2003 @ 13:28:
Ik heb i.p.v. de 1003 bios, de 1002A er weer in gezet. Deze heeft de bug FSB 200=166 in win XP niet. [thanx to liosnel] 8) Nu kan ik opstarten met FSB 200 en multiplier 9.5. (XP 2200+ @1900, is normaal 1800 MHz maar het is bekend dat deze CPU niet zo goed te OC-en is)

Nu is het zo dat 1900 Mhz met een FSB van 200 net even te veel voor de CPU is, hij boot wel en start win XP op maar bij het laden van de programma's krijg ik een reboot, dus wil ik een multiplier van 9.0 gebruiken. De snelheid haal ik dan uit de FSB en het geheugen i.p.v. de processor. In de bios is MP 9.0 echter gedeeld met 17.0 en als ik deze selecteer, gebruikt hij een MP van 17.0.

Hoe kan ik de lagere multiplier selecteren ?

Het is me gisteren onbewust een keer gelukt en hij draaide stabiel, maar ik krijg het niet meer voor elkaar. FSB 199 gaat prima en FSB 200 met een MP van 7.5 gaat ook prima (dat is de eerst volgende MP die niet gedeeld is) Hij kan dus de FSB snelheid en de CPU snelheid hebben, maar de combinatie van 200x9 lukt niet. :'(
Iemand een idee ?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
verdorie net in Aken geweest--> voor jan lul!
5 winkels hadden ze -net- niet meer en ze zouden vandaag of morgenochtend binnen moeten komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
StanTheMan schreef op 23 April 2003 @ 16:41:
verdorie net in Aken geweest--> voor jan lul!
5 winkels hadden ze -net- niet meer en ze zouden vandaag of morgenochtend binnen moeten komen..
das wel balen ja :P
welke winkels was je geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
aha-computer, computer cash carry, bora computer, p-c-c, en nog eentje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman

jotheman

StanTheMan schreef op 23 april 2003 @ 17:51:
aha-computer, computer cash carry, bora computer, p-c-c, en nog eentje..
Ik wil je niet weer naar Duitsland toe laten zeulen maarruh ik heb mijne bij www.hiqcomputer.de gehaald (is dit reclame :?, zoja, sorry :)). Maarruh daar hebben ze een grote voorraad van allerlei spullen, misschien kun je die eens bellen en/of er langs gaan als je tijd over hebt ;)
Moet je maar eens kijken. :)

Trouwens, weet iemand toevallig of ik m'n front aansluitingen van m'n kast (geluid, koptelefoon uit (line-out) en microfoon aansltuiting) aan kan sluiten op de pinnetje van de onboard geluidskaart?
Want ik weet wel dat d'r toffe aansluitinkjes voor zijn, maar welke nou precies wat is wordt ik niet helemaal wijs uit uit 't boekje....

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
n00bs schreef op 22 April 2003 @ 14:08:
[...]

Ligt eraan met wat je het gemeten hebt ;)?
Sis Soft

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfrank66
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-09 23:50
Ik snap er nu niets meer van 8)7

Ik heb een A7n8x met revision 1.04
Hierop zit een AMD xp2600+ en 2xkingston kvr333c25/512 geheugen

Het moederbord is bij mij niet stabiel te krijgen. Windows crashed vaak en vreemde errors bij gewone applicaties als explorer.

Dit zijn mijn instellingen:
Multiplier 12,5 x
FSB 166
rest van instellingen allemaal optimal.

Zou iemand zo lief willen zijn om -als hij dezelfde configuratie werkend heeft- te posten voor het scherm cpu+memory
Welke memory-timings raden jullie aan voor deze combinatie? Ik wil niet overclocken, maar gewoon een stabiel systeem.

Memory is getest met mem86 (geeft alleen af-en-toe errors bij test 5)

Memory zit in slot 1&3

Alvast bedankt! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

mfrank66, voor dat geheugen zijn timings als 2,5-3-3-6 het meest logische, gewoon netjes in het midden. 3-3-3-8 is slap, en 2-2-2-5 is dan weer strak. Heb je het mobo al met ander geheugen kunnen testen? Je weet maar nooit, mem86 geeft ook niet 100% uitsluitsel. Andere hardware dingen om naar te kijken kunnen zijn: voeding, koeling, kabels(kortsluiting?). Het kan ook zijn dat de vreemde errors komen door een IRQ of driver conflict. Duik dus ff met een vergrootglas je Apparaatbeheer in, en check of alles correct staat. Succes :)

PS mem in 1&3 is prima, dat is primaire keuze voor Dual Channel ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ie errors geeft, is er denk ik wat aan de hand met het geheugen. Zet het geheugen eens op fsb133 en test het systeem dan. Of test het met 1 dimm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Laatst online: 17:59

charrel

Cortisol4life..

mfrank66 schreef op 24 April 2003 @ 08:03:
Ik snap er nu niets meer van 8)7
........................................
Alvast bedankt! O-)
Hoe is het met de temp, van je processor/mobo?
Hoe zijn je voedingswaardes?

[ Voor 6% gewijzigd door charrel op 24-04-2003 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 18:24
Ik heb mijn FSB nu op 181 Mhz met een MP van 11 (barton 2500+), maar als ik mijn FSB ook met maar 1 Mhz verhoog dan wil hij niet eens booten. Verhoog ik de FSB met 5 ofzo dan boot hij weer wel. Dus als sommigen denken dat ze niet verder kunnen, ga dan nog iets verder en kijk of het je lukt. Suc6! 8)

Even iets heel anders: Ik heb nu 2 computers op mijn kamer staan en had geen zin om een switch te halen om ze beide toe te voegen op ons netwerk. (8>
Dus ik heb een A7N8X deluxe gehaald om te routeren. Software install dit, windows help dat.... heb het heel simpel opgelost...bridgen.
Selecteer beide netwerkadapters, rechtermuis...dan bridge... instellen en klaar.
Misschien dat iemand er wat aan heeft en dat ik niet de enige **** |:( ben hier.

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:56

grimson

domeingrommer

Wél final ;)
Ik denk dat je in de war bent met de filenaming.
(volgens mij doet asus niet aan RC's, alleen aan beta's)
Uit readme.txt
1004R2C.ZIP A7N8X (Rev 2.xx) ACPI BIOS 1004 final (=1004 beta 03)

[ Voor 10% gewijzigd door grimson op 24-04-2003 14:51 ]

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.