Groot Asus A7N8X Topic Deel 2

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 1.371 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-05 12:36
Groot A7N8X topic deel 2

Deel 1 vind je hier terug:
Groot Asus A7N8X Topic

Plaatje ASUS A7N8X
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/mb/socketa/a7n8x-d/a7n8x-d_l.jpg

Voor een uitgebreide FAQ hier klikken:

Reviews:
Digit-Life: NF7-S, A7N8X, 7NJS, 8RDA+, K7NCR18D-Pro en K7N2
Extremetech: NF7-S, A7N8X Deluxe, 7NJS, 8RDA+, K7NCR18D-Pro en K7N2
Tom's Hardware Guide: A7N8X, 7NJS en K7NCR8D
OC Workbench: A7N8X
Overclockers New Zealand: A7N8X
GamePC: A7N8X Deluxe

Mijn ervaring:
Is tot nu toe erg positief, mijn XP1800 loopt op een FSB van 195Mhz in sync mode en ben dan ook erg onder de indruk van de prestaties van dit bord.
Later zal de TB plaats moeten maken voor een Barton :P
De soundstorm optie is ook echt geweldig! (alles is DD)
Andere optie's die ik zeker kan waarderen zijn o.a. je bios kunnen flashen in windows, de CPU overheating protection en de S-ata-150 RAID controller.
Q-fan is een erg goed concept maar helaas werkt het nog niet goed.

Het zou mooi zijn als ook jullie je ervaringen met dit bord zouden posten, probeer een beetje ontopic te blijven en laten we ervoor zorgen dat de sfeer net zo goed blijft als in deel I ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 15:21
Mooi, deel 2 Laat ik maar beginnen met te zeggen wat in deel 1 ook al is gezegt. Dit moederbord (vooral vanaf v1.04) is een perfect stabiel moederbord. Met de eerdere revisies schijnen nog wel wat problemen te zijn geweest maar voor mensen die er nu een kopen is dit opgeloste tenzij een winkel er nog een heeft liggen
(ik zou met rev. 1.03 of lager terug gaan en een nieuwe vragen/eisen)
iedereen die een stabielle mobo voor een amd t-bred moet hebben kan ik deze mobo van harte aanraden.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21944

Het LiveUpdate werkt niet bij mij. En eerlijk gezegd heb ik geen zin het hele DEEL 1 door te lezen. Snelle tips?

Het is dus een ASUS A7N8X
Met de Bios 1001.E

De foutmelding BTW klik voor vergroting

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pseverin/got/live.jpg

[ Voor 56% gewijzigd door BalusC op 22-03-2003 21:00 . Reden: plaatje resized ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
net een A7N8X deluxe met een Barton 2500+ geinstalleerd...alleen het vreemde is dat ik met geen IP adres krijg van m'n Router (DHCP)...ik heb de kabel op de 3Com zitten en zowel op de 3Com als op de router branden de lampjes groen... ik heb de nVidia lan al uitgezet in de Bios maar dat helpt ook niets.....en terwijl ik dit type geeft de pc waar het over gaat een spontane reboot ?....loopt nog niet echt lekker dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Mooi dat er een tweede deel van dit topic geopent is. Ik begon het al lastig om informatie te vinden die ik zocht tussen 40 bladzijdes met tekst. Ik Blijf dit bordje zeer geschikt vinden, ondanks de kleine nadeeltjes die er aan zijn.

Mijn ervaring is dat het bordje is uitermate geschikt om erg ver over te klokken, en als je dat ermee kunt, waarom zou je het dan laten. Met kleine stapjes ben ik omhoog gegaan tot uiteindelijk op ruim 200 Mhz te komen met m'n fsb, en tot nu toe ligt het niet aan mijn moederbord dat ik niet verder kom. Wel werd de koeling toen ik op een fsb van rond de 185 zat een probleem, maar met een innovatec waterkoelingset erop was dit al snel opgelost, en kon ik de snelheid nog verder naar boven draaien.

Op het moment zit ik met m'n voeding te kijken. Q-Tec 450W, wat niet echt geschikt is gebleken tot nu toe. De spanning op mijn 5V lijn is gezakt tot beneden de 4.5 V bij volle belasting. Maar binnenkort komt daar een nieuwe voor in de plaats en ben ik benieuwd hoeveel ik nog verder ga komen, wat ik heb de indruk dat het bordje nog meer aan kan. Tot nog toe doe ik het nog zonder volt mod, maar mocht het nodig zijn, dan zal 't zeker nog gaan gebeuren.

Een klein nadeeltje van dit bordje vind ik dat de northbridge passief gekoeld is. Als je ziet wat achter het alluminium heatsinkje zit, moet je jezelf serieus gaan afvragen of dat warmte afgeeft of isoleert (Een lijm achtige dikke witte plak, die bijna niet van je heatsink af te krabben is).

Als met al vind ik het een zeer compleet bordje zoals je dat van ASUS zou verwachten en ben ik er dan ook zeer happy mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-01-2022
Procyon for life wat heb jij precies gedaan om het op 195 FSB te krijgen, ander koellichaam en/of fan op northbridge, koellichaam op southbridge, WC, Phase changer(Prometiea)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17772

Er zijn nog wat meer reviews dan in de openingspost :)

http://www.techview.nl/products/119

Check hier voor meer reviews van Asus A7N8X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel2001
effe update...ik heb de beide onboard LAN kaarten uit gezet in het bios en m'n "oude" 3Com kaartje geplaatst..nu gaat hij wel goed.

Ik heb m'n Barton 2500+ nu op 12,5x166 (settings voor een Barton 2800+) en dat gaat perfect!!! jammer dat m'n multipliers niet hoger gaan dan 12,5...13 en ik heb een 3000+ Barton 8)

rev 1.04 Bios 1002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 16:31

voz

De echte kenner

Die van mij gaat met een tbred-A 2000+ tot 195FSBx9 met coolermaster HHC-001. Ik heb hem nu op 166x10,5 draaien... heb eigenlijk alleen het corsair-geheugenprobleem gehad, verder draait het systeem als een zonnetje! Redelijk overklokbaar (helaas lukt 200MHz FSB niet stabiel) en ik vind het heerlijk dat alles onboard zit en gewoon goed werkt.

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:18

KneoK

Not in a million lightyears

Anoniem: 21944 schreef op 22 March 2003 @ 00:52:
Het LiveUpdate werkt niet bij mij. En eerlijk gezegd heb ik geen zin het hele DEEL 1 door te lezen. Snelle tips?

Het is dus een ASUS A7N8X
Met de Bios 1001.E

De foutmelding BTW
[afbeelding]
Als jij geen moeite wilt doen om eventjes te zoeken of een tijdje te lezen, waarom moeten wij dan wel de moeite nemen jouw vraag te beantwoorden ?

En waarom mail je Asus niet gewoon ff met die foutmeldingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

executor, heb je al geprobeerd wat charrel een paar posts hierboven zei? die link naar dat AMDforum, daar staat die jumpertweak, voor mij heeft het iig geholpen.... Fsb van 185/186 (instabiel) naar 193 nu stabiel..... Moet je alleen wel een 333 cpu hebben en niet een 266 .
heb een 266 model maar heb nu die jumper op 100 staan :P
fsb nu 190. ik ga kijken of 3dmark het trekt :)

edit: hij viel er lekker uit bij 3dmark :/. kmoest resetten :'(

[ Voor 9% gewijzigd door Tripp op 22-03-2003 17:07 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63512

kheb vraagje of die zalman CNPS7000 op me asus a7n8x deluxe past? volgens de test is ie goeie.

/edit

oeps

/edit

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 63512 op 23-03-2003 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 23:36
Anoniem: 63512 schreef op 22 maart 2003 @ 17:18:
kheb vraagje of die zalman CNPS7000 op me asus a7n8x deluxe past? volgens de test is ie goeie.

Nee, het lijkt me niet dat een P4 (en Hammer) cooler op een Socket A bord past, althans niet op de reguliere wijze (hamers en zo) :+

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel2001
toch problemen...ik heb al zo'n 10-12 spontane reboots meegemaakt vandaag... andere drivers enzo getest maar niets helpt...Windows XP opnieuw maakt ook geen verschil. Het zijn echt random reboots, soms na 5 minuten en dan weer 30. Alles staat op default in het Bios, ik heb ook al geflashed naar 1002a maar dat maakt ook niets uit.. ik ben er nou al zo'n 8 uur mee bezig maar ik kom niets verder. De 3Com drivers heb ik al verwijderd want die waren ook niet echt stabiel.. forums (hier, anandtech, etc,) leveren ook niets op

info:

MB revisie is 1.04
Bios was 1002 nu 1002a (maakt niets uit)
1e windows xp installatie met drivers van de bijgeleverde CD
2e windows xp installatie met asus 1.16
Geforce drivers 43.03

verder zijn de CPU temps goed dus het is geen warmte probleem. nogmaals alles op default in het bios..niks geks (buiten de reboots dan :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Karel2001 schreef op 22 March 2003 @ 18:36:
toch problemen...ik heb al zo'n 10-12 spontane reboots meegemaakt vandaag... andere drivers enzo getest maar niets helpt...Windows XP opnieuw maakt ook geen verschil. Het zijn echt random reboots, soms na 5 minuten en dan weer 30. Alles staat op default in het Bios, ik heb ook al geflashed naar 1002a maar dat maakt ook niets uit.. ik ben er nou al zo'n 8 uur mee bezig maar ik kom niets verder. De 3Com drivers heb ik al verwijderd want die waren ook niet echt stabiel.. forums (hier, anandtech, etc,) leveren ook niets op

info:

MB revisie is 1.04
Geforce drivers 43.03

verder zijn de CPU temps goed dus het is geen warmte probleem. nogmaals alles op default in het bios..niks geks (buiten de reboots dan :P )
al eens memtest gedraaid? :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81082

Karel2001 schreef op 22 March 2003 @ 18:36:

info:

MB revisie is 1.04
Geforce drivers 43.03

volgens mij zul je je vcore omhoog moeten gooien zodat dat je pc wel stabiel draait met die die fsb en mp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel2001
executor schreef op 22 March 2003 @ 19:01:
[...]

al eens memtest gedraaid? :)
Bingo! :D memtest is 10 minuten bezig en ik zit al op 960 errors!... ik heb 2x 512MB Dane Elec PC2700, modules zijn 1 week oud... bij aankoop was er al 1 DOA deze is netjes vervangen door informatique.. maar dat die dingen zo bagger zijn had ik niet verwacht :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Karel2001 schreef op 22 March 2003 @ 19:40:
[...]

Bingo! :D memtest is 10 minuten bezig en ik zit al op 960 errors!... ik heb 2x 512MB Dane Elec PC2700, modules zijn 1 week oud... bij aankoop was er al 1 DOA deze is netjes vervangen door informatique.. maar dat die dingen zo bagger zijn had ik niet verwacht :r
het kan ook zijn dat je de timings te strak hebt staan. Dat had ik vanmiddag ook bij een vriend van mij. hij een 2e reepje corsair gehaald, precies zelfde type dan hij er al in had zitten, die netjes op 166Mhz draaide en cas 2-2-2-5. toen hij die andere erin stak gaf de comp nix anders dan problemen. wat bleek nou: die andere bleek die cas settings niet aan te kunnen. Hij had met die 1e gewoon geluk gehad dat die wel die timings aankon.

twas wel een epox kh3+ (ehh zoiets toch? :P) als moederbord.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel2001
ja maar hij staat op by SPD...dus ik weinig anders...

update: heb de boosdoener al. 1 module geeft geen fouten. dus maar even draaien op 1x512MB en maandag de andere omruilen. Is het trouwens verstandig om ze beide om te wisselen voor Kingston 2700 ?

[ Voor 66% gewijzigd door Karel2001 op 22-03-2003 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Karel2001 schreef op 22 March 2003 @ 19:53:
ja maar hij staat op by SPD...dus ik weinig anders...
zijn het echt precies dezelfde latjes van dane elec? stel dat ze toch allebei verschillende specs hebben. Dat geeft dan weer kuren als je hem op : by spd zet.

probeer eens de langzaamste instellingen handmatig in te stellen :).

ps ik heb nu timings van 2-2-2-4 >:)

edit: je kan ze beter allebei ineens ruilen ja. Dan heb je weer 2 identieke reepjes wat toch fijner is met dezelfde timings ed :)

[ Voor 20% gewijzigd door Tripp op 22-03-2003 20:09 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74054

kevinp schreef op 22 March 2003 @ 00:30:
Mooi, deel 2 Laat ik maar beginnen met te zeggen wat in deel 1 ook al is gezegt. Dit moederbord (vooral vanaf v1.04) is een perfect stabiel moederbord. Met de eerdere revisies schijnen nog wel wat problemen te zijn geweest maar voor mensen die er nu een kopen is dit opgeloste tenzij een winkel er nog een heeft liggen
(ik zou met rev. 1.03 of lager terug gaan en een nieuwe vragen/eisen)
iedereen die een stabielle mobo voor een amd t-bred moet hebben kan ik deze mobo van harte aanraden.
Geldt dit ook voor Deluxe, want ik heb net eentje besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel2001
idd ze zijn niet identiek..

module1 = Dane Elec PC2700 333 met Nanya chips (deze is oke)
module2 = Dane Elec PC2700 333 met MT chips (deze is rot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Anoniem: 74054 schreef op 22 March 2003 @ 20:10:
[...]

Geldt dit ook voor Deluxe, want ik heb net eentje besteld.
als je geluk hebt krijg je zelfs een 1.06 :P
Karel2001 schreef op 22 March 2003 @ 20:12:
idd ze zijn niet identiek..

module1 = Dane Elec PC2700 333 met Nanya chips (deze is oke)
module2 = Dane Elec PC2700 333 met MT chips (deze is rot)
heb je die ander ook apart getest? zo ja en hij geeft foutmeldingen dan istie verrot :P
zo nee, zou ik toch eens de timings hadnmatig instellenvoor de zekerheid eerst eens de langzaamste

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel2001
[...]

heb je die ander ook apart getest? zo ja en hij geeft foutmeldingen dan istie verrot :P
zo nee, zou ik toch eens de timings hadnmatig instellenvoor de zekerheid eerst eens de langzaamste[/quote]

beide apart getest en de module met de MT chips geeft bij test 3 zo'n 600 fouten.. die gaat terug dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-06 14:35

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Het lijkt er trouwens op dat er inmiddels een revisie 1.06 is.
Kijk maar bij de biossen op de asus site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Coenen schreef op 22 March 2003 @ 20:58:
Het lijkt er trouwens op dat er inmiddels een revisie 1.06 is.
Kijk maar bij de biossen op de asus site.
lijkt wel of de 1.05 is overgeslagen?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:04
@karel2001: ik moest mijn DHCP server in het LAN modem aanzetten, daarna werkte ADSL via 3COM of NVIDA kaart perfect.
In LAN menu van router DHCP aan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17861

Hallo,

vraagje waar kan je je revisie zien??

in asus probe zegt 1.xx

enig idee waar ik moet gaan zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op de mobo itself :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

waar ongeveer?

kzie het niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zo groot is de mobo ook weer niet :+

Kijk gewoon op de standaardplekken: ergens in de hoeken van de mobo, tussen de PCI sloten, de zijkant van een PCI slot, op de achterkant, etc..etc..

Edit: OMG, het staat zelfs in de FAQ waar de startpost naar linkt :X
Waarom had je daar niet eerst in gekeken..?

[ Voor 31% gewijzigd door BalusC op 23-03-2003 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

euh ik had dat linkje niet eens gezien.

afijn heb rev 1.04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Is die Soundstorm echt zo goed? Beter dan een Audigy?

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Heb jumper maar weer op 133 gezet

ten 1e: het heeft geen zin, fsb komt niet hoger
ten 2e: prestaties zijn lager op gelijke fsb. dus dan maakt het zowiezo geen ruk uit :P.
ten 3e: ik zet gewoon de timings van het ram wat strakker. Dat heeft volgens mij nog meer voordeel dan een paar MHz omhoog.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43880

Draai nu een dikke week met de dlx versie (rev 1.04).

Had in het begin grote problemen met hogere mhz settings, kon niet eens de multiplier .5 hoger zetten.

Heb uber bios geflashed en fsb jumper op 100 (200 effectief) gezet.
Nu draait alles als een trein.

Cpu draait iig stabiel op 11,5x200mhz (hoewel bij een boot 199mhz aangegeven wordt), heb m nu overigens op 13,5x166 lopen.

Ik koel de northbridge met een koelertje, dat scheelt enorm in temperatuur.

2x 256MB kingston pc3200
XP 2400+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31094

zijn hier ook mensen die een fsb halen van 200 Mhz en meer en ook nog 3d apps kunnen draaien ?

ik heb hiervoor het voltage van de southbridge moeten modden en loop nu al twee dagen als een trein :P

deze moet ook goed gekoelt worden met een koellichaampje, hoeft niet zo`n grote te zijn. ook schijnt de SB verantwoordelijk te zijn voor het niet halen van hoge fsb`s

stond er trouwesn van te kijken dat m`n samsung pc2700 geheugen nog stabiel werkt op deze snelheid _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 31094 op 23-03-2003 15:52 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Anoniem: 31094 schreef op 23 maart 2003 @ 14:08:
zijn hier ook mensen die een fsb halen van 200 Mhz en meer en ook nog 3d apps kunnen draaien ?

ik heb hiervoor het voltage van de southbridge moeten modden en loop nu al twee dagen als een trein :P

deze moet ook goed gehoelt worden met een koellichaampje, hoeft niet zo`n grote te zijn. ook schijnt de SB verantwoordelijk te zijn voor het niet halen van hoge fsb`s

stond er trouwesn van te kijken dat m`n samsung pc2700 geheugen nog stabiel werkt op deze snelheid _/-\o_
dus de SB ja? ga ik daar es een koelichaam opzette :)

wat ik trouwens bijna altijd heb: een kouwe start :/. comp start niet op. doe ik hem uit-aan doet ie het wel maar dan dat ik te ver geklokt heb. vervolgens doe ik weer safe settings and exit in de bios, start ie op en geeft verder geen problemen :?.

[ Voor 17% gewijzigd door Tripp op 23-03-2003 14:17 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Ik heb net mijn waterkoeling besteld met een SB koelblok, ik zal wel even posten of dit uberhaupt verschil maakt in de FSB overklock, ik zit nu op 195MHz stabiel in games enz.
Hij zou het gewoon aan moeten kunnen, anders is het toch mijn processor die dwarsligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

alleen een koellichaam op de SB zal niet genoeg zijn, de SB loopt op een spanning van ongeveer 1,6 volt en dat schijnt eigenlijk net iets te weinig te zijn, heb al wel gelezen dat er mensen zijn die het wel via de bios werkt maar bij mij niet. ik heb dus de voltage mod moeten doen op de southbridge.

zou je deze mod willen doen MOET je een koellichaam erop zetten, standaard wordt dat ding al heet laat staan als je het voltage verhoogd.

ff een plaatje voor de liefhebbers ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/silenzer_nl/southbridge.jpg

houdt er ook rekening mee dat je garantie dan zeker zal vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Procyon for life schreef op 23 March 2003 @ 15:27:
Ik heb net mijn waterkoeling besteld met een SB koelblok, ik zal wel even posten of dit uberhaupt verschil maakt in de FSB overklock, ik zit nu op 195MHz stabiel in games enz.
Hij zou het gewoon aan moeten kunnen, anders is het toch mijn processor die dwarsligt.
ligt zeer waarschijnlijk toch aan de SB, dacht bij mij eerst dat het geheugen niet verder wou maar bij het draaien van memtest kreeg ik geen enkele foutmelding, dus ben ik verder gaan zoeken en kwam ik hier uit, hier bleek dat de southbrigde vaak de boel tegenhoudt.

ps, ik kan niet verandwoordelijk worden gesteld voor het opblazen van je mobo meet deze mod >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-06 20:57
is er al een oplossing voor het krakend geluid op dit mobo ?
heb namelijk behoorlijk veel last van tijdens het spelen van diverse games, o.a battlefield 1942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Anoniem: 31094 schreef op 23 March 2003 @ 15:58:
ligt zeer waarschijnlijk ........ deze mod >:)
Ze hebben officieel toegezegd dat de Nforce2 chipsets een 200Mhz bus ondersteunen met de Barton.

[ Voor 49% gewijzigd door procyon op 23-03-2003 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

argh daarnet weer geen beeld toen ik me comp opstartte :(. weer uit-aan en dan weer save settings in bios(loopt daarna perfect). wat kan dat toch zijn :?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
executor schreef op 23 March 2003 @ 18:11:
argh daarnet weer geen beeld toen ik me comp opstartte :(. weer uit-aan en dan weer save settings in bios(loopt daarna perfect). wat kan dat toch zijn :?
Bios al geupdate? Misschien een kaart die half in je pci slot hangt? Warmte?

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
Hoe bevestig je trouwens zn koellichaam? Gewoon met lijm of...

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Evil M@V schreef op 23 March 2003 @ 18:30:
[...]

Bios al geupdate? Misschien een kaart die half in je pci slot hangt? Warmte?
uiteraard al verschillende biossen geprobeerd. als een pci kaart half in het slot hangt dan start ie nooit op.
Evil M@V schreef op 23 March 2003 @ 18:31:
ehh ja waarop?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03 00:40
Anoniem: 43880 schreef op 23 March 2003 @ 13:44:

Heb uber bios geflashed en fsb jumper op 100 (200 effectief) gezet.
Nu draait alles als een trein.

Cpu draait iig stabiel op 11,5x200mhz (hoewel bij een boot 199mhz aangegeven wordt), heb m nu overigens op 13,5x166 lopen.
Wat bedoel je precies met de fsb jumper op 100 (200 effectief)?
moet het niet zijn 166 (333 effectief) , of 133 (266 effectief)?

deze vraag maar omdat ik ook aan het uitkijken ben naar dit bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:48
taz3d_nl schreef op 23 maart 2003 @ 16:03:
is er al een oplossing voor het krakend geluid op dit mobo ?
heb namelijk behoorlijk veel last van tijdens het spelen van diverse games, o.a battlefield 1942
Ik heb ook krakend geluid bij Battlefield (alleen tijdens het laden). Heb je toevallig ook een Audigy 2? Ik heb BTW een MSI KT4 Ultra BSR.

BTW Al geprobeerd Battlefield te updaten naar 1.31 :?

[ Voor 7% gewijzigd door XoReP op 23-03-2003 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76667

Heb dit bordje al ruim een maand. Loopt als een beer, fsb op 202 mHz. Verder Corsair pc3200 modules erin zitten op 4-3-3-2. multiplier van 10.5, brengt mijn Athlon XP 1700+ op 2.1 Gig.. erg goed dus, en iig erg stabiel. Alleen opstarten doet het niet ineens, eerst even aan (gebeurt niks), daarna uit, daarna weer aan, bios in, meteen exit with changes, en dan weer knallen. Overigens hoeft dit niet als ik die multiplier op 10 zet, dan start het altijd gewoon normaal op.
Maar mijn SB is nog 'kaal', ik zal die koeler van de NB erop lijmen, kijken of ik dan nog verder kom....

//edit even de juiste getalletjes erop gezet//

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 76667 op 23-03-2003 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74054

Zit op deze bord ook een Vcorebeveiliging voor Tbred, want op mijn MSI KT4 Ultra FISR (nog een dagje dan is die weg) kan ik Vcore maar tot 1,7 Volt instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Om een of andere rede een dubbel post.

[ Voor 92% gewijzigd door Coenen op 23-03-2003 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik ga mijn A7N8X deluxe rev1.04 deze week waarschijnlijk terugbrengen.
De rede: m'm achterspeakers en centerspeaker kraken tijdens HD activiteit.
Dit is vooral bij het kijken van films erg irritant.

Is meer mensen dit opgevallen? taz3d_nl, lijkt dit op jouw probleem?
Zo nee, zou je eens het volume van je versterker op willen draaien en dan bv een film afspelen vanaf je HD. Kraakt of reutelt het dan?
Of als er geen geluid uit je speakers komt en je start een programma op kraakt het dan? Of bv tijdens het kopieren van files?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 11:32
Ik heb een vraagje over bios updates.

Heb nu heel stabiel op FSB 152, MP 12 (1800+ @ 1812MHz) (nog gewoon air cooled vind ik dat zat) met bios 1001.E maar zodra ik een hogere bios versie flash (bijv. 1002.) dan krijg ik dat de processor FSB en MP niet meer met mijn clock overeenkomen: dus 133 FSB en MP 10,5 is niet meer 1533/1800+.

Is er een grote verbetering voor overclocken met deze nieuwe biosversies en zo ja hoe moet ik ze dan aan de praat krijgen?

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:24
Mischien mis ik iets, maar ik kan de multiplier niet omhoog of omlaag zetten met dit mobo en een Barton 2500+.
FSB omhoog is verder geen probleem, maar zodra ik de multiplier op iets anders dan de standaard 11 zet reboot de pc niet. Als ik 'm uit- en weer aanzet staat ie weer lekker veilig op 100 X 11 = 1100Mhz. Da's niet helemaal de bedoeling.
Uber-bios helpt niet :/

Soltis, de CPU_FSB jumper naar 100Mhz zetten is een downgrade toch? 133 of 166 is meer dan 100 volgens mij :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-06 10:18

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Evil M@V schreef op 23 March 2003 @ 18:31:
Artic Silver Thermal Adhesive.

Heatsink op SB --> secondelijm???

Heb ik ook gebruikt, en 't werkt perfect.

Ik draai hier nu:
  • Asus A7N8X Deluxe 1.04 met UberBIOS 1002.A1 AMD Athlon XP 2600+ (2,08GHz, 333MHz FSB) @ 2275MHz (182 *12,5) Koeling proc : ThermalTake Volcano 7+ Koeling NB : Chrystal Orb Koeling SB : heatsink 512MB PC3200 DDR SDRAM, CAS2, Platinum Heatspreader (Corsair) ATi Radeon 9700 Pro @ Core / Mem: 378 / 330
Ondanks de jumper proc @ 100MHz en de koeling op de SB lukt 't me niet een stabiele 200+ FSB te krijgen. Het verlagen van de multiplier had ook geen zin. Prime doorstond hij, maar op 3DMark ging hij over z'n nek. Zal met tzt gaan richten op de 190MHz dan maar. 12 * 190 zou aardig zijn.

De laatse optie voor de 200MHz FSB is voor mij een voltmod, maar daar acht ik mezelf niet toe in staat. :P

[ Voor 3% gewijzigd door MrJ op 23-03-2003 21:53 ]

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Cochrane schreef op 23 maart 2003 @ 21:42:
Mischien mis ik iets, maar ik kan de multiplier niet omhoog of omlaag zetten met dit mobo en een Barton 2500+.
FSB omhoog is verder geen probleem, maar zodra ik de multiplier op iets anders dan de standaard 11 zet reboot de pc niet. Als ik 'm uit- en weer aanzet staat ie weer lekker veilig op 100 X 11 = 1100Mhz. Da's niet helemaal de bedoeling.
Uber-bios helpt niet :/

Soltis, de CPU_FSB jumper naar 100Mhz zetten is een downgrade toch? 133 of 166 is meer dan 100 volgens mij :Y)
In 't vorig topic was deze issue al een aantal keer langsgeweest. Moet je daar en op http://www.nforcershq.com kijken. Het ligt naw aan het uitlezen van 4 ipv alle 5 bitjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RumaNoV
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:13

RumaNoV

Folding

Coenen schreef op 23 March 2003 @ 21:16:
Ik ga mijn A7N8X deluxe rev1.04 deze week waarschijnlijk terugbrengen.
De rede: m'm achterspeakers en centerspeaker kraken tijdens HD activiteit.
Dit is vooral bij het kijken van films erg irritant.

Is meer mensen dit opgevallen? taz3d_nl, lijkt dit op jouw probleem?
Zo nee, zou je eens het volume van je versterker op willen draaien en dan bv een film afspelen vanaf je HD. Kraakt of reutelt het dan?
Of als er geen geluid uit je speakers komt en je start een programma op kraakt het dan? Of bv tijdens het kopieren van files?
Ik zit er ook mee, krakend geluid (geluid van muis en HD horen + geruis) met soundstorm. Heb er eens een topic over geopend, daar zegge ze mij dat het normaal is 8)7.

Nu heb ik er een sblive in steken, maar deze maakt ook nog een zacht geruis, wat ik vroeger niet had. Geregeld chrashen programma's, hetgeen ik vroeger nooit had met mijn Abit kr7a...

Ik hoop nu mijn asus te kunnen omwisselen met een Abit NF7-S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Heren, zoek ff goed. :)

Volgens mij is dit een bekend probleem en is er al een oplossing voor.

/edit
1 minuutje zoeken:
http://www.nforcershq.com...=10085&highlight=speakers
http://www.nforcershq.com...t=8760&highlight=speakers
http://www.amdforums.com/...1&perpage=15&pagenumber=1

[ Voor 62% gewijzigd door MrJ op 23-03-2003 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:42

charrel

Cortisol4life..

Smht schreef op 23 March 2003 @ 21:29:
Ik heb een vraagje over bios updates.

Heb nu heel stabiel op FSB 152, MP 12 (1800+ @ 1812MHz) (nog gewoon air cooled vind ik dat zat) met bios 1001.E maar zodra ik een hogere bios versie flash (bijv. 1002.) dan krijg ik dat de processor FSB en MP niet meer met mijn clock overeenkomen: dus 133 FSB en MP 10,5 is niet meer 1533/1800+.

Is er een grote verbetering voor overclocken met deze nieuwe biosversies en zo ja hoe moet ik ze dan aan de praat krijgen?
Bedoel je dat ie het alleen anders aangeeft met opstarten, met die andere bios versies? Ik heb zelf dat mobo vorige week gekocht en heb bios 1002 erop zitten, welke versie.... ik heb geen idee. Het overclocked verder prima, geeft alleen me fsb soms te laag aan, 203 word 202, 202 word 202 en 204 word 203 erg raar, maar in windows geeft ie het wel goed aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Evil M@V schreef op 23 maart 2003 @ 18:31:
ik heb zalman adhesive gebruikt, werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
MrJ schreef op 23 March 2003 @ 21:54:
[...]

In 't vorig topic was deze issue al een aantal keer langsgeweest. Moet je daar en op http://www.nforcershq.com kijken. Het ligt naw aan het uitlezen van 4 ipv alle 5 bitjes.
Volgens mij hebben we het hier niet over hetzelfde probleem :) Ik kan echt niks vinden hierover in het vorige topic.
Denk dat jij het over de multiplier boven de 13 hebt? Ik kan multiplier helemaal niet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Procyon for life schreef op 23 March 2003 @ 16:32:
[...]

Ze hebben officieel toegezegd dat de Nforce2 chipsets een 200Mhz bus ondersteunen met de Barton.
toch vreemd want heel veel mensen hebben problemen om de 200 MHz of zelf 190 MHz te halen met dit bord.

mij lukte het wel de 200 MHz te halen zonder de mod maar zodra ik dan een 3d spel ging spelen ofzo ging het fout.

ook heb ik de jumper van 133-166 naar 100 moeten zetten om voorbij de 195 Mhz te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RumaNoV
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:13

RumaNoV

Folding

Hehe, bedankt voor de moeite. Maar deze forums heb ik al bijna volledig afgelopen, maar niets gaf mij een oplossing. Bij mij is het gekraak constant, niet alleen in games. Ook krijg ik korte 'hangs', dan hangt mijn comp effe en dan gaat ie daarna terug lekker voort. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
Dat de 200Mhz niet gehaald wordt ligt iig niet aan het geheugen of CPU. 200Mhz uitvoeringen van het NForce board krijgen ongetwijfeld een extra heatsink in het zuiden.

[ Voor 49% gewijzigd door Drogo op 23-03-2003 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Anoniem: 76667 schreef op 23 March 2003 @ 20:26:
Heb dit bordje al ruim een maand. Loopt als een beer, fsb op 202 mHz. Verder Corsair pc3200 modules erin zitten op 4-3-3-2. multiplier van 10.5, brengt mijn Athlon XP 1700+ op 2.1 Gig.. erg goed dus, en iig erg stabiel. Alleen opstarten doet het niet ineens, eerst even aan (gebeurt niks), daarna uit, daarna weer aan, bios in, meteen exit with changes, en dan weer knallen. Overigens hoeft dit niet als ik die multiplier op 10 zet, dan start het altijd gewoon normaal op.
Maar mijn SB is nog 'kaal', ik zal die koeler van de NB erop lijmen, kijken of ik dan nog verder kom....

//edit even de juiste getalletjes erop gezet//
en van dat opstarten heb ik dus nu elke lkeer last van :/

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79300

Ik heb sinds kort ook een A7N8X Deluxe, alleen draait ie vrij instabiel na een OC.
Heb m'n XP2400+ ge-OC't naar 2100 MHz (15 x 140), maar na een paar uur krijg ik dan opeens een BSOD in Win2k Server. Als alles op standaard speed draait, heeft hij nergens last van.
Geheugen zal het ook niet aan liggen: 256 MB PC2700 Apacer/Infineon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

RumanoVVV, ik heb zo te zien precies dezelfde problemen.
Ik vind dit dus niet normaal en zeer irriterend.
Ik ga vanavond naar die linkjes kijken, mogelijk dat dat wat oplost.
Misschien dat de 1002 bios wat oplevert.
Het terugdraaien van de gain van m'n versterkers zou ook nog kunnen.
Maar om een beetje geluid te krijgen bij het afspelen van een DVD moet ik toch behoorlijk open draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Cochrane schreef op 23 maart 2003 @ 23:07:
[...]

Volgens mij hebben we het hier niet over hetzelfde probleem :) Ik kan echt niks vinden hierover in het vorige topic.
Denk dat jij het over de multiplier boven de 13 hebt? Ik kan multiplier helemaal niet veranderen.
Aha, sry iets te snel gelzen misschien. :)

Mijn MP = 12,5 en kan hem alleen naar beneden veranderen. Doe ik hem naar 13 krijg ik 6. Dat had te maken met die 4 ipv 5 bitjes issue.

Dat je hem helemaal niet kan veranderen ligt naw aan het feit dat je proc gelocked is.
RumanoVVV schreef op 23 March 2003 @ 23:31:
[...]

Hehe, bedankt voor de moeite. Maar deze forums heb ik al bijna volledig afgelopen, maar niets gaf mij een oplossing. Bij mij is het gekraak constant, niet alleen in games. Ook krijg ik korte 'hangs', dan hangt mijn comp effe en dan gaat ie daarna terug lekker voort. :?
Ai, jammer.

Heb je je FSB oc'ed? Wat als je die terug op default zet? En anders vrees ik voor een RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb al 2 geheugen dims gesloopt met dit bord, zonder het voltage te verhogen.
en met mijn samsung PC2700 kom ik niet boven de 169 uit, en 1 MHz hoger wilt hij niet een meer posten.
draai nu mijn 1800XP op 169*12,5 @1.85 volt

ik krijg met geen mogelijkheid mijn fsb boven de 170. ook niet met de multiplayer verlaag.
binnenkort even beter geheugen halen, alhoewel ik niet denk dat het daar aan ligt, omdat er genoeg mensen met hetzelfde geheugen wel richting de 200 zitten.

als ik hem niet hoger krijg dan breng ik hem terug en hou ik mijn oude plankje wel.

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 17861 op 24-03-2003 09:07 . Reden: betere uitleg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 11:32
charrel schreef op 23 maart 2003 @ 23:04:
[...]

Bedoel je dat ie het alleen anders aangeeft met opstarten, met die andere bios versies? Ik heb zelf dat mobo vorige week gekocht en heb bios 1002 erop zitten, welke versie.... ik heb geen idee. Het overclocked verder prima, geeft alleen me fsb soms te laag aan, 203 word 202, 202 word 202 en 204 word 203 erg raar, maar in windows geeft ie het wel goed aan....
Nee, snelheden kloppen totaal niet meer.

ik bedoel: 11,5 x 133 was geen 1800+ meer volgens post, onder windows ook niet (ou niet meer weten wat dan wel. om op normale snelheden te komen kwam ik op iets van mp 12x 166 uit ofzo (was 1533) dus dat klopt niet.

Iemand een idee?

Overigens heb ik dat de snelheden van de FSB niet overeenkomen ook altijd. 155 is 154 (onder winxp) en 152=151 150=149 etc. inderdaad vreemd maar het maakt niets uit (afronding) kan ook alleen van 148 > 150 > 152 en geen 149 & 151

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Anoniem: 17861 schreef op 24 March 2003 @ 08:58:
Ik heb al 2 geheugen dims gesloopt met dit bord, zonder het voltage te verhogen.
en met mijn samsung PC2700 kom ik niet boven de 169 uit, en 1 MHz hoger wilt hij niet een meer posten.
draai nu mijn 1800XP op 169*12,5 @1.85 volt
Gesloopt? Niet kunnen posten != dood hoor. :)
Resetten van 't BIOS is vaak genoeg om weer verder te kunnen.
ik krijg met geen mogelijkheid mijn fsb boven de 170. ook niet met de multiplayer verlaag.
binnenkort even beter geheugen halen, alhoewel ik niet denk dat het daar aan ligt, omdat er genoeg mensen met hetzelfde geheugen wel richting de 200 zitten.

als ik hem niet hoger krijg dan breng ik hem terug en hou ik mijn oude plankje wel.
Maar je proc loopt op ??? * 133 toch?

Dan heb je een OC van ??? * 37MHz. Dat is redelijk wat hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry, niet helemaal duidelijk neergezet.

het geheugen is gesloopt alsin het wilt niet meer stabiel lopen op 166 MHz met alles opstandaard.

en met dat samsung geheugen wilt die gewoon niet verder dan 169, op 170 post die niet meer, even een cmos clear en hij doet het weer.

en hij loopt nu op 12,5 * 169.
dus een OC van 579,5.

maar met mijn oude a7v333 haalde ik dit ook al.
maar die is kapot en wordt nu gemaakt, dus dacht haal eens even dit plankje om te kijken of ik er verder mee kom. niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:23

m0nk

16-09-2003 15.15

ik mag meedoen aan een pc prive project op mn werk en ben van plan dit bordje te halen.
De Deluxe versie, icm een AMD XP2600+ 333 en 2x512 DDR pc2700.. beetje netjes wel toch?

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BizonKid schreef op 23 March 2003 @ 20:06:
[...]

Wat bedoel je precies met de fsb jumper op 100 (200 effectief)?
moet het niet zijn 166 (333 effectief) , of 133 (266 effectief)?

deze vraag maar omdat ik ook aan het uitkijken ben naar dit bord.
Er zit een jumper op het bord om de fsb snelheid standaard op 100 te zetten ipv van 133/166. Sommige mensen zeggen dat ze door dit te doen WEL 200mhz fsb kunnen halen terwijl ze dit niet konden bij de 133/166 setting. Ik heb dit dus ook maar gedaan, hoewel ik niet weet of het bij mij uitmaakt. Het kan geen kwaad omdat je de fsb altijd anders kan instellen in het bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cochrane schreef op 23 March 2003 @ 21:42:

Het enige verschil dat je merkt is dat de pc de eerste keer boot met een fsb van 100. in mijn geval dus 15x100. In het bios kan je daarna gewoon elke fsb gebruiken die je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Yep.

Het heeft naw te maken met de aansturing van het geheugen. Bij de 133/166 jumper is deze kennelijk minder stabiel dan bij de 100 jumper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
Ok, handig, zal ik ook even doen dan :)
Nu alleen nog erachter zien te komen waarom die 2500+ gelocked is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel2001
Karel2001 schreef op 22 March 2003 @ 20:17:
[...]

zo nee, zou ik toch eens de timings hadnmatig instellenvoor de zekerheid eerst eens de langzaamste
beide apart getest en de module met de MT chips geeft bij test 3 zo'n 600 fouten.. die gaat terug dus.[/quote]

net 2 nieuwe modules opgehaald bij Informatique (2x Kingston)...en WEER problemen..dit is het echt het minst stabiele MB wat ik ooit gebruikt heb..nu krijg ik weer spontane reboots en BSOD's. Geheugen is goed (memtest)... ik denk dat dit mb maar terug moet :( enne niks ge oc'ed alles op defaults en geheugen by SPD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70038

karel: geheugen en cpu in sync? (zal waarschijnlijk wel..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel2001
Anoniem: 70038 schreef op 24 March 2003 @ 11:43:
karel: geheugen en cpu in sync? (zal waarschijnlijk wel..)
kan ik dus nergens vinden in het Bios.... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Karel2001 schreef op 24 March 2003 @ 11:34:
[...]

net 2 nieuwe modules opgehaald bij Informatique (2x Kingston)...en WEER problemen..dit is het echt het minst stabiele MB wat ik ooit gebruikt heb..nu krijg ik weer spontane reboots en BSOD's. Geheugen is goed (memtest)... ik denk dat dit mb maar terug moet :( enne niks ge oc'ed alles op defaults en geheugen by SPD.
Getest met minimale hardware? (cpu, 1 dimm, gfx)
Zo ja, terug gaan en een andere vragen.
Wat zijn overigens de waardes van de verschillende voltages? (ivm voeding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
Karel2001, sync is hetzelfde als 100% in het bios :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel2001
alle voltages zijn wat het moet zijn, CPU temp is 36graden...weer een memtest gedaan en beide modules zijn goed.

MAAR ik denk dat ik de fout heb gevonden...bij gebruik van 2 modules alleen maar problemen (zowel in DIMM slot 2 als 3) bij gebruik van 1 module gaat alles goed, zowel nu met de Kingston modules als vrijdag-zondag met de Dane-Elec modules. lijkt dus het MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Karel2001 schreef op 24 March 2003 @ 12:00:
alle voltages zijn wat het moet zijn, CPU temp is 36graden...weer een memtest gedaan en beide modules zijn goed.

MAAR ik denk dat ik de fout heb gevonden...bij gebruik van 2 modules alleen maar problemen (zowel in DIMM slot 2 als 3) bij gebruik van 1 module gaat alles goed, zowel nu met de Kingston modules als vrijdag-zondag met de Dane-Elec modules. lijkt dus het MB
Heb je de dimms getest met verschillende slot combinaties (1&2, 1&3 en 2&3)?
Zo ja, dan lijkt me idd dat je het bord moet omruilen, zeker omdat je al hebt getest met verschillende merken geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel2001
ik heb 1&2 en 1&3 getest...2&3 niet. ben nu al weer 5 minuten bezig zonder problemen (met 1 module). heb informatique al op de hoogte gebracht en het MB gaat terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Karel2001 schreef op 24 maart 2003 @ 12:06:
ik heb 1&2 en 1&3 getest...2&3 niet. ben nu al weer 5 minuten bezig zonder problemen (met 1 module). heb informatique al op de hoogte gebracht en het MB gaat terug.
En nu maar hopen dat het niet ergens anders aan ligt ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel2001
Anoniem: 43880 schreef op 24 March 2003 @ 12:16:
[...]

En nu maar hopen dat het niet ergens anders aan ligt ;) .
hou effe op zeg! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

mag ik even van een paar mensen met een sfb van 195-200 weten wat ze halen met de geheugenbech in sisoft sandra? :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05 14:55

Remy

I usually get 100% accuracy

met 2x 256MB PC2700 @ 200FSB gesynced haal ik 3300mb ongeveer. Draai nu normaal @ 191mhz FSB, ook gesynced, dan zit ik rond de 3000mb/sec. Sandra geeft dan aan dat het geheugen 3158 mb/sec als max zou hebben :). Best netjes voor PC2700 bedoeld om op 166mhz te draaien ;) BTW het geheugen zelf is Kingston DDR.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet het niet precies (kan niet testen als ik op werk ben :) ) maar ik dacht rond de 3100 met door het bios gekozen timings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel2001
AHHHHHHHHHHHHH hij doet het nog (met nieuw MB)......ik weet het niet meer....

update:

weer het zelfde verhaal...als ik met 1 module werk gaat het goed bij 2 spontane reboots...

[ Voor 41% gewijzigd door Karel2001 op 24-03-2003 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:18

KneoK

Not in a million lightyears

executor schreef op 24 maart 2003 @ 12:59:
mag ik even van een paar mensen met een sfb van 195-200 weten wat ze halen met de geheugenbech in sisoft sandra? :)
Op 191 (da's de enige waarvan ik de scores nog ongeveer weet) haal ik rond de 2950/2880.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Karel2001 schreef op 24 March 2003 @ 14:30:
AHHHHHHHHHHHHH hij doet het nog (met nieuw MB)......ik weet het niet meer....

update:

weer het zelfde verhaal...als ik met 1 module werk gaat het goed bij 2 spontane reboots...
Ik zal er nooit meer grapjes over maken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel2001
weer contact gehad met Informatique....volgens de TD is het gebruik van 2x 512MB PC2700 niet aan te raden en hebben ze zelfs in het systeem staan dat bij 1GB totaal beter PC3200 gebruikt kan worden.... ze bieden aan een Asus A7V8X te nemen met KT400 chipset...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Karel2001 schreef op 24 March 2003 @ 15:03:
weer contact gehad met Informatique....volgens de TD is het gebruik van 2x 512MB PC2700 niet aan te raden en hebben ze zelfs in het systeem staan dat bij 1GB totaal beter PC3200 gebruikt kan worden.... ze bieden aan een Asus A7V8X te nemen met KT400 chipset...
Hmm, kan je dan niet beter je mem ruilen?

Ik zou liever de a7n8x houden, maar wie ben ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70246

ReemF schreef op 24 March 2003 @ 13:22:
met 2x 256MB PC2700 @ 200FSB gesynced haal ik 3300mb ongeveer. Draai nu normaal @ 191mhz FSB, ook gesynced, dan zit ik rond de 3000mb/sec. Sandra geeft dan aan dat het geheugen 3158 mb/sec als max zou hebben :). Best netjes voor PC2700 bedoeld om op 166mhz te draaien ;) BTW het geheugen zelf is Kingston DDR.
Als ik me niet vergis gebruik je je PC2700 geheugen dus als PC3200 geheugen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70038

Karel2001: of dan neem je 2x256 en 1x512. Misschien dat dat dan wel helpt. Misschien kan dit bord niet 2x512 dual aan, maar wel 2x256+1x512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 20:48
dit plankje werkt echter niet met de normale dimmen zoals kingston dane elec wil je dit goed stabiel hebben moet je corsair twinx 3200ll kopen 2 identiek gelijke dimms die wel goed werken.

kijk alle hardware sites maar na zoals bij tom's hardware bv die gebruiken niets anders als dit geheugen de rest is crap.

dit geld trouwens ook voor het intel board met de canterwood chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Anoniem: 70038 schreef op 24 maart 2003 @ 16:20:
Karel2001: of dan neem je 2x256 en 1x512. Misschien dat dat dan wel helpt. Misschien kan dit bord niet 2x512 dual aan, maar wel 2x256+1x512
Als je 3 dimmen installeerd zal dual channel niet enabled zijn.
monterey schreef op 24 March 2003 @ 16:35:
dit plankje werkt echter niet met de normale dimmen zoals kingston dane elec wil d\je dit goed stabiel hebben moet je corsair twinx 3200ll kopen 2 identiek gelijke dimms die wel goed werken.

kijk alle hardware sites maar na zoals bij tom's hardware bv die gebruiken niets anders als dit geheugen de rest is crap.

dit geld trouwens ook voor het intel board met de canterwood chipset.
Dat is alleen maar marketing en moet je dus niet geloven

[ Voor 48% gewijzigd door procyon op 24-03-2003 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41159

Karel2001 schreef op 24 maart 2003 @ 15:03:
Gelul, ik draaide met 2x512 noname pc2700 en overklokken ging tot 180 FSB (wel overgestapt op pc3200 om toch hoger te komen ;) )
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.