Groot Asus A7N8X Topic Deel 2

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 1.373 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43880

monterey schreef op 24 March 2003 @ 16:35:
dit plankje werkt echter niet met de normale dimmen zoals kingston dane elec wil d\je dit goed stabiel hebben moet je corsair twinx 3200ll kopen 2 identiek gelijke dimms die wel goed werken.

kijk alle hardware sites maar na zoals bij tom's hardware bv die gebruiken niets anders als dit geheugen de rest is crap.

dit geld trouwens ook voor het intel board met de canterwood chipset.
Hmm, ik heb toch echt 2x256MB kingston dimms (pc3200) draaien, nu toevallig op 202mhz, zonder problemen.
Zijn overigens wel dimms die door asus goed gekeurd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
Nou of het onzin is van Informatique weet ik niet maar ik heb de 2700 modules toch maar ingeruild voor 2x Kingston 512MB PC3200 cas 2.5 en het systeem werkt perfect :P ik heb net een installatie van NA 2003 en Office XP Pro achetr de rug en alles zonder vastlopers of reboots... ben blij dat ik niet voor de KT400 ben gegaan.

Nu effe een burn-in test van Sandra laten lopen en kijken of ik daarna nog blij ben, en ach ik kan iig verder oc' en met dit geheugen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43880

Karel2001 schreef op 24 maart 2003 @ 17:27:
Nou of het onzin is van Informatique weet ik niet maar ik heb de 2700 modules toch maar ingeruild voor 2x Kingston 512MB PC3200 cas 2.5 en het systeem werkt perfect :P ik heb net een installatie van NA 2003 en Office XP Pro achetr de rug en alles zonder vastlopers of reboots... ben blij dat ik niet voor de KT400 ben gegaan.

Nu effe een burn-in test van Sandra laten lopen en kijken of ik daarna nog blij ben, en ach ik kan iig verder oc' en met dit geheugen >:)
Toch goed dat je naar me geluisterd hebt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31094

monterey schreef op 24 March 2003 @ 16:35:
dit plankje werkt echter niet met de normale dimmen zoals kingston dane elec wil d\je dit goed stabiel hebben moet je corsair twinx 3200ll kopen 2 identiek gelijke dimms die wel goed werken.

kijk alle hardware sites maar na zoals bij tom's hardware bv die gebruiken niets anders als dit geheugen de rest is crap.

dit geld trouwens ook voor het intel board met de canterwood chipset.
hoezo de rest is crap :? heb 2 x 256 mb samsung pc2700 geheugen en loopt en 4 dagen stabiel op 200 MHz

haal in sisoft sandra een geheugen bandbreedte van 3100 - 3000 Mb/s. niet slecht toch :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

hmm ok ik haal met 184fsb zo ronde de 2845MB, duidelijk minder dus :/.
Anoniem: 31094 schreef op 24 March 2003 @ 17:47:
[...]

hoezo de rest is crap :? heb 2 x 256 mb samsung pc2700 geheugen en loopt en 4 dagen stabiel op 200 MHz

haal in sisoft sandra een geheugen bandbreedte van 3100 - 3000 Mb/s. niet slecht toch :9~
das dus gelul, ligt meer aan chipset zelf

[ Voor 73% gewijzigd door Tripp op 24-03-2003 18:31 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 20:48
ik bedoel dus dat de meeste dimm's die het in een normaal plankje die geen dual mem systeem gewoon werken het niet in dit board doen.

hoe hoger de freq zal worden hoe hogere kwaliteit geheugen je zal moeten hebben
en als je het aantal mensen ziet hier in de ze topic's die de meest krankzinnige fouten hebben zullen dit niet hebben met de juiste dimm's

ik zelf had het geheugen uit mn oude asus a7v266-e 2 nanja dimm's die het in het oude plankje perfekt werkten het in de nieuwe direkt lieten afweten gewoon kaal win98 installen was echt niet mogelijk.

ja je zal altijd mensen blijven houden die beweren dat het niet waar is dat geheugen niet belangrijk is maar die installen ook 2 a 3 keer in de maand een nieuwe windows op hun pc terwijl een normale install makkelijk een jaar mee kan gaan zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-04 16:11

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Nou het is een geweldig plankje, alleen 1 ding: waarom geen raid op de p-ata aansluitingen? Maargoed.
Nou wilde ik dus een raid op gaan zetten met 2x 120 gig 7200 rpm 8mb schijfies van maxtor, maar dan moet ik dus een sata > pata converter hebben. Die van asus is nergens te krijgen, die van abit wel.
Maar nu is mijn vraag kan ik deze: pricewatch: Abit Serial ATA Kit verloop hdd > Serial HDD (Abit Serillel ATA Kit verloop hdd > Seriellel HDD) op mijn asus bordje hangen? En hoeveel beinvloed het de performance.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:39
nhimf schreef op 24 March 2003 @ 20:24:
Nou het is een geweldig plankje, alleen 1 ding: waarom geen raid op de p-ata aansluitingen? Maargoed.
Nou wilde ik dus een raid op gaan zetten met 2x 120 gig 7200 rpm 8mb schijfies van maxtor, maar dan moet ik dus een sata > pata converter hebben. Die van asus is nergens te krijgen, die van abit wel.
Maar nu is mijn vraag kan ik deze: pricewatch: Abit Serial ATA Kit verloop hdd > Serial HDD (Abit Serillel ATA Kit verloop hdd > Seriellel HDD) op mijn asus bordje hangen? En hoeveel beinvloed het de performance.
MyCom heeft ze :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

die van asus?
Maar ik zag op een site dat deze alleen met een promise controller werken, klopt dat?

edit:

quote van de mycom site:

Merk: ASUS
Type: Serial ATA Converter
Chipset: Promise 20376

Deze converter met Promise 20376 chipset zorgt ervoor dat de raid optie van het ASUS P4PE, P4SDX, P4S8X of A7V8X moederbord ook met 2 IDE harde schijven te gebruiken is!

/quote

ik neem aan dat deze dus niet te gebruiken is dan, maar die van abit wel?

[ Voor 45% gewijzigd door nhimf op 24-03-2003 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79076

Een goede vriend van mij heeft een A7N8X Deluxe...
Ik heb voor hem een 1700+ JIUHB 0303 (terug geclockte 2600+) geregeld..
Nu vroeg hij mij of ik voor hem zn pc zo ver mogelijk wou overclocken..

Hij moet nog geheugen kopen en hij wil weten wat beter is.. maar nu zit ik met de vraag:
Kan je op de A7N8X Deluxe je geheugen terug clocken van 200 naar 166 of zelfs 133 fsb? zodat de cpu en geheugen synchroon lopen en zodat ik ze dus ook synchroon kan clocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Anoniem: 79076 schreef op 24 March 2003 @ 22:44:
Een goede vriend van mij heeft een A7N8X Deluxe...
Ik heb voor hem een 1700+ JIUHB 0303 (terug geclockte 2600+) geregeld..
Nu vroeg hij mij of ik voor hem zn pc zo ver mogelijk wou overclocken..

Hij moet nog geheugen kopen en hij wil weten wat beter is.. maar nu zit ik met de vraag:
Kan je op de A7N8X Deluxe je geheugen terug clocken van 200 naar 166 of zelfs 133 fsb? zodat de cpu en geheugen synchroon lopen en zodat ik ze dus ook synchroon kan clocken?
gewoon kiezen dat het geheugen sync loopt aan fsb. kan je instellen in de bios(sync of 100%), dan krijg je ook de resulterende memspeed te zien :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:18

KneoK

Not in a million lightyears

Procyon for life schreef op 24 March 2003 @ 16:44:
[...]

Als je 3 dimmen installeerd zal dual channel niet enabled zijn.

[...]

Dat is alleen maar marketing en moet je dus niet geloven
Jazeker wel ! Dual Chanel werkt in banken 1&2, 1&3 (optimaal) en 1&2&3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 20:24
RumanoVVV schreef op 23 March 2003 @ 23:31:
[...]

Ook krijg ik korte 'hangs', dan hangt mijn comp effe en dan gaat ie daarna terug lekker voort. :?
He, dat heb ik ook. Een "kale" WinXP installatie heeft geen problemen, maar zodra ik drivers en programma's ga installeren gaat het mis. Nog later (na Win installatie) hangt ie soms helemaal.
Heb jij ook PATA drives aan de RAID controller hangen?
Heb hier een XP2200@166x11,5, 2x512 TwinX3200.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70246

Er is inmiddels ook een PCB versie 2.0.

Iemand enig idee hoe je erachter komt welke wijzigingen er met een nieuwe PCB zijn geimplementeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-05 12:36
BioWEB schreef op 25 maart 2003 @ 00:38:
Jazeker wel ! Dual Chanel werkt in banken 1&2, 1&3 (optimaal) en 1&2&3.
Staat idd in de manual.

Dit is toch volstrekt onlogisch, het is met dual channel memory moederborden altijd zo geweest dan je dimmen (en zelfs simmen) per paar moest plaatsen.

Als ik er nou 512Mb bijzet in het derde slot is het dan dual channel omdat hij de eerste 2 256MB dimmen dual channel draait met de 512 Dimm?
Of moet het dan een 256MB dimm zijn?

768 is moeilijk dual channel draaien lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Procyon for life schreef op 25 maart 2003 @ 15:23:
[...]

Staat idd in de manual.

Dit is toch volstrekt onlogisch, het is met dual channel memory moederborden altijd zo geweest dan je dimmen (en zelfs simmen) per paar moest plaatsen.

Als ik er nou 512Mb bijzet in het derde slot is het dan dual channel omdat hij de eerste 2 256MB dimmen dual channel draait met de 512 Dimm?

Je moet niets... Dat is altijd het voordeel van SDRAM geweest. Maar weet jij veel hoe het dan werkt. Misschien gebruikt 'ie wel 1&3 voor Dual Chanel en alleen slot 2 als het geheugen van 1&3 vol is ? Of willekeurig van slot 1 naar 2 of 3 ? Of alleen 1&3 in Dual Chanel en op het moment dat meer nodig is dat Dual Chanel dan wordt uitgeschakeld... De mogelijkheden zijn eindeloos, ookal zijn ze niet altijd logisch...

En 768 Dual Chanel is helemaal niet moeilijk, want je kunt immers verschillende dimms gebruiken en nog altijd gebruik maken van Dual Chanel (dus bijvoorbeeld in slot 1 256MB PC3200 en in slot 3 32MB PC2100)...

[ Voor 11% gewijzigd door KneoK op 25-03-2003 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Laatst online: 26-05 12:36
BioWEB schreef op 25 maart 2003 @ 15:30:
[...]

Je moet niets... Dat is altijd het voordeel van SDRAM geweest.
Als ik het over "moeten" heb, heb ik het over de voorwaardes om dual channel te kunnen draaien.

Dat is altijd het voordeel van SDram geweest?
Volgens mij haal je nu twee dingen door elkaar heen, vanaf SDRAM was het idd niet meer nodig om ze in paren te plaatsen maar nu hebben we DUAL channel (DDR) SDRAM chipsets dus moet het nu weer in paren geplaatst worden.
Maar weet jij veel hoe het dan werkt. Misschien gebruikt 'ie wel 1&3 voor Dual Chanel en alleen slot 2 als het geheugen van 1&3 vol is ? Of willekeurig van slot 1 naar 2 of 3 ? Of alleen 1&3 in Dual Chanel en op het moment dat meer nodig is dat Dual Chanel dan wordt uitgeschakeld... De mogelijkheden zijn eindeloos, ookal zijn ze niet altijd logisch...
Niet goed genoeg ;)
Dual channel = dual channel en ik geloof niet in truukjes als DC uitschakelen als er meer geheugen nodig is.
En 768 Dual Chanel is helemaal niet moeilijk, want je kunt immers verschillende dimms gebruiken en nog altijd gebruik maken van Dual Chanel (dus bijvoorbeeld in slot 1 256MB PC3200 en in slot 3 32MB PC2100)...
Je kan niet gebruik maken van dual channel met verschillende dimms zoals jij beweerd, deze dimmen moeten gelijk zijn in grootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011

Krewcial

Pukke Bo!

Ik ben dus van plan bij m'n bordje Kingston HyperX PC3500 DDR433 te bestellen, beetje overkill dat wel, maar kan ik dan wel m'n timings strak zetten? Hoe strak'>?

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Krewcial schreef op 25 March 2003 @ 16:10:
Ik ben dus van plan bij m'n bordje Kingston HyperX PC3500 DDR433 te bestellen, beetje overkill dat wel, maar kan ik dan wel m'n timings strak zetten? Hoe strak'>?
ik kom met me corsair nu op 2-2-2-3 op 184Mhz

maar ja. weet niet of die kingston dat haalt.

[ Voor 11% gewijzigd door Tripp op 25-03-2003 16:47 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76667

Ik moest even zoeken, maar wie zoekt zal vinden!

over Dual channel en synchroniteit...
nForce2 Dual channel en synchroniteit

een erg goede stuk tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 15:21
wat zijn eigenlijk de beste drivers voor dit mobo, ik gebruik nl nog de drivers van de cd.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:23

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ff een vraagje, je hoeft toch niets te unlocken met dit moederbord of wel? Ik bedoel de cpu dus.

[ Voor 13% gewijzigd door PD2JK op 25-03-2003 17:22 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Laatst online: 06-06 14:35

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Om de MP van m'n T'brid te kunnen veranderen moest ik wel bios 1002A flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 03-06 15:21
Prutz0r schreef op 25 maart 2003 @ 17:22:
Ff een vraagje, je hoeft toch niets te unlocken met dit moederbord of wel? Ik bedoel de cpu dus.
als je een t-bred (333) hebt kun je de mp alleen omlaag zetten, verder kan je alles veranderen. Ik weet niet hoe het met de barton zit. volgens mij kan die standaard niet hoger dan 13.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

executor schreef op 24 maart 2003 @ 18:30:
hmm ok ik haal met 184fsb zo ronde de 2845MB, duidelijk minder dus :/.

[...]

das dus gelul, ligt meer aan chipset zelf
ik bedoelde niet dat ik die bandbreedte haal vanwege het geheugen wat ik heb maar meer omdat m`n bus op 200 Mhz loopt en het geheugen dan nog stabiel loopt

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 31094 op 25-03-2003 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:39
nhimf schreef op 24 March 2003 @ 20:47:
[...]

die van asus?
Maar ik zag op een site dat deze alleen met een promise controller werken, klopt dat?

edit:

quote van de mycom site:

Merk: ASUS
Type: Serial ATA Converter
Chipset: Promise 20376

Deze converter met Promise 20376 chipset zorgt ervoor dat de raid optie van het ASUS P4PE, P4SDX, P4S8X of A7V8X moederbord ook met 2 IDE harde schijven te gebruiken is!

/quote

ik neem aan dat deze dus niet te gebruiken is dan, maar die van abit wel?
Dat kaartje heeft een eigen chip erop zitten, en dat is een Promise :X dus moet werken met elk mamaplankje als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Procyon for life schreef op 25 maart 2003 @ 15:23:
[...]

Staat idd in de manual.

de chipset beschikt over twee memory controllers, vermoedelijk een voor bank 1&2 en een voor bank 3 als je dan in alle banken 256 mb reepjes zet zal de controller van bank 1&2 512mb zien en de controller van bank 3 256mb omdat er dus verschillende controllers zijn kun je nog steeds voordeel hebben van dual channel.

ben niet goed in dingen uitleggen maar ik zie de logica wel iig ;)

dit is trouwens mijn theorie. weet alleen wel 100% zeker dat er twee controllers zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

Master Tweaker schreef op 25 maart 2003 @ 18:39:
[...]

Dat kaartje heeft een eigen chip erop zitten, en dat is een Promise :X dus moet werken met elk mamaplankje als je het mij vraagt.
zeker weten? Iemand die het geprobeerd heeft?

(die van asus dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Procyon for life schreef op 25 March 2003 @ 15:42:
[...]

Als ik het over "moeten" heb, heb ik het over de voorwaardes om dual channel te kunnen draaien.

Dat is altijd het voordeel van SDram geweest?
Volgens mij haal je nu twee dingen door elkaar heen, vanaf SDRAM was het idd niet meer nodig om ze in paren te plaatsen maar nu hebben we DUAL channel (DDR) SDRAM chipsets dus moet het nu weer in paren geplaatst worden.

[...]

Niet goed genoeg ;)
Dual channel = dual channel en ik geloof niet in truukjes als DC uitschakelen als er meer geheugen nodig is.

[...]

Je kan niet gebruik maken van dual channel met verschillende dimms zoals jij beweerd, deze dimmen moeten gelijk zijn in grootte.
Absoluut wel !!! Ik durf er mijn hand om te verwedden. Check maar NVidia.com of de FAQ en dan vooral nForce2 Dual Chanel en Synchroniteit.

Overigens vind ik de theorie van Silenzer_nl inderdaad de meest aannemelijke.

En overigens met MOET NIETS bedoelde ik meer in de zin van: je hoeft het geheugen niet in paren te plaatsen op moederborden met Dual Chanel ondersteuning (in tegenstelling tot RDRAM bijvoorbeeld) alleen wordt die techniek dan gewoonweg niet benut.
Dus ik kan je wel enigszins gelijk geven als je het puur over Dual Chanel hebt.

[ Voor 19% gewijzigd door KneoK op 26-03-2003 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74054

Nu snap ik niet meer iedereen heeft erover dat deluxe versie rev. 1.04 is. Is dat zo ? Want heb net eentje binnen gekregen. Maar wat is dan fout bij deze versie? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BioWEB schreef op 26 maart 2003 @ 00:44:
[...]

Overigens vind ik de theorie van Silenzer_nl inderdaad de meest aannemelijke.
thanx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hierin staan ook meer details over de geheugencontrollers van het nForce2 chipset:
nForce2 Dual channel en synchroniteit

linkje is ook te vinden onderaan de Technische PMG FAQ B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 23:36
Anoniem: 31094 schreef op 25 maart 2003 @ 18:42:

dit is trouwens mijn theorie. weet alleen wel 100% zeker dat er twee controllers zijn

Er zitten inderdaad twee geheugencontrollers in de chipset, de ene kan één DIMM aansturen en de ander twee :) Hier directe links als je er meer over wilt weten: nVidia .pdf en een beknopte uitleg alhier nForce2 Dual channel en synchroniteit :)

[edit]
Waarom word ik zo vaak gestoord tijdens een posting :+

[ Voor 6% gewijzigd door Abbadon op 26-03-2003 17:51 ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

Weet echt niemand of die sata > pata dongle van asus ook op de a7n8x werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RumaNoV
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:41

RumaNoV

Folding

Jiriki schreef op 25 maart 2003 @ 10:33:
[...]

He, dat heb ik ook. Een "kale" WinXP installatie heeft geen problemen, maar zodra ik drivers en programma's ga installeren gaat het mis. Nog later (na Win installatie) hangt ie soms helemaal.
Heb jij ook PATA drives aan de RAID controller hangen?
Heb hier een XP2200@166x11,5, 2x512 TwinX3200.
Ik heb Serial Ata uitgeschakeld met de jumper, vermits ik daar geen hd's heb aanhangen. Die "hangs" die ik heb heb zijn korte blokkeringen, dan laat het geluid een blokkering, storing horen (hoe verwoord ik dit 8)7 ) In games heb dit soms meer. Ikzelf denk dat het aan het onboard 3com lannetje ligt. Als ik nu server ben in een game, dan kan ik minder mensen hosten dan vroeger. De pingt van de clients vliegt dan de hoogte in...

Met een kale installatie heb ik ook geen problemen, maar eens ik begin aan de drivers...

Zijn er geen nieuwere drivers voor het onboard 3com lan te vinden? Op de site van 3com vind ik er al geen. Ook is mij opgevallen dat de prestaties van de HD naar beneden zijn gegaan.

Het valt mij dan wel op dat vele devices op hetzelfde irq zitten en dat kan natuurlijk niet goed zijn. Kan je op één of andere manier de irq's handmatig toewijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-06 16:06

grimson

domeingrommer

Vraag over temperatuur;
Ik krijg met AsusProbe een MB temperature van 47 graden ?! en de processor is 28 graden ?!

Iemand ook dezelfde waarden ?

Dit alles onder Idle 'load'

[ Voor 11% gewijzigd door grimson op 26-03-2003 19:21 ]

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keizer
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
grimson schreef op 26 maart 2003 @ 19:18:
Ik krijg met AsusProbe een MB tempertature van 47 graden ?! en de processor is 28 graden ?!

Iemand ook dezelfde waarden ?

Dit alles onder Idle !??!
Ik krijg alleen maar belachelijk lage waarden (28 is extreem hoog voor mij) :?
Echt heel vreemd, want iemand die z'n a7n8x een dag voor mij heeft gekocht had wel normale temperaturen.

[ Voor 5% gewijzigd door Keizer op 26-03-2003 19:20 ]

Always outnumbered, never outgunned!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lijkt me dat de temperaturen zijn omgekeerd. Dan zien de waarden wel normaal uit :)

En wil je verder ook niet té enthousiast omspringen met vraag- en uitroeptekentjes? Dat kan op sommigen namelijk irritant overkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-06 16:06

grimson

domeingrommer

Hm vreemd !! ik heb nu 6 Fans in mijn kast :)
Ik denk dat ik het misschien toch niet helemaal moet vertrouwen die temp. meting.

Of de processor zelf zit zo'n Swiftech koperblok. Deze is ook normaal aan te raken.
blijft vreemd. Ik zal hem eens flink gaan stressen

[ Voor 36% gewijzigd door grimson op 26-03-2003 19:24 ]

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check anders de metingen in de BIOS :z

Of gebruik Motherboard Monitor :Y) Het is geen geheim dat Asus Probe een waardeloos stuk software is ;)

http://mbm.livewiredev.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81049

Ik ben een ex A7V8X gebruiker sinds vandaag...haha... dus verhuis ik maar ff naar dit topic... ik heb biosversie 1.001, echter update ik hem niet... door het updaten heb ik met mn vorige board (A7V8X) in de problemen gekomen. Echter mn vorige board kon ik veel beter de fsb instellen... nu kan ik alleen maar kiezen tussen 100/133/166 iemand enig idee hoe ik hogere fsb kan instellen? (dat ik de fsb net als bij de A7V8X per hz in kan stellen?). Ik hoop snel reactie te krijgen, want ik ben benieuwd of mijn 1700+ ook op dit bordje 2,4GHz stabiel haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-06 10:18

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

BalusC schreef op 26 March 2003 @ 19:34:
Check anders de metingen in de BIOS :z

Of gebruik Motherboard Monitor :Y) Het is geen geheim dat Asus Probe een waardeloos stuk software is ;)

http://mbm.livewiredev.com
-1 troll

Asus Probe rulez! ;) :P

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 22:22

Klippy

Still Game

Heb ook sinds gister m'n Deluxe, maar nog 1 klein probleempje.

Heb ook al in die FAQ gelezen en hier gezien dat het vaker voor kan komen, kraken van je speakers/hoofdtelefoon.
Ik heb er alleen last van als ik de front audio connector op m'n AOpen H500A gebruik, achteruitgang werkt perfect.

Nou zal het denk ik een van de volgende dingen zijn:

Ligt aan BIOS. Is het niet, net update gedaan.
• Ligt aan AOpen connector.
• Interne versteker?
• Storing op kabel.
• Driver probleem.

Het is niet echt hinderlijk met muziek, dan hoor je het amper, maar met muziek uit wel.

Het is trouwens heel vreemd, als ik een programma opstart, m'n muis beweeg, venster beweeg dan hoor ik dat, lijkt wel alsof ik hoe meer ik beweeg hoe meer het ruist.

Iemand een idee wat het kan zijn?

Ik zou bijna denken dat AGP kaart stoort omdat ik dingen hoor die m'n monitor doet en kabeltje loopt zeer kort langs kaart, maar dat lijkt me sterk...
Heb kabeltje al bewogen, kan niet verder dan 1cm van videokaart af, maar helpt niet, andere dingen storen denk ik niet, die heb ik apart gehouden.

Heb al wat oploosingen bedacht, maar weet verder ook niet, hoop dat iemand hetzelfde heeft gehad ;)

Overigens als ik het volume helemaal open zet is het weg...

Wat te doen?

NForce2 drivers updaten? (Naar welke versie?)
DX8.1 terug ipv DX9.0?
Iets anders?

Zal morgen iig nog eens proberen te kabel langs die videokaart te leiden, maar ik hoop nog wat advies te krijgen ;)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05 14:55

Remy

I usually get 100% accuracy

Misschien is dit topic nuttig? Ik heb zelf her en der ook last van ruis/piep/kraak, en begint nu best irritant te worden, dus dat ga ik ook eens oplossen binnenkort. Check ook nForcersHQ.com , de fora daar. Valt veel info specifiek hierover te vinden.

edit: Hier een link direct naar zo'n kraak/piep topic op nForcersHQ.com :)

[ Voor 17% gewijzigd door Remy op 26-03-2003 23:09 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

ReemF schreef op 26 March 2003 @ 23:08:
Misschien is dit topic nuttig? Ik heb zelf her en der ook last van ruis/piep/kraak, en begint nu best irritant te worden, dus dat ga ik ook eens oplossen binnenkort. Check ook nForcersHQ.com , de fora daar. Valt veel info specifiek hierover te vinden.

edit: Hier een link direct naar zo'n kraak/piep topic op nForcersHQ.com :)
Bedankt :)

Die heeft iig precies hetzelfde probleem als mij, ik zal die ff voorzichtig kicken.

Nu nog een oplossing zoeken.

En het ligtdus niet aan de kabel, weet ik dat ook weer meteen.

[ Voor 5% gewijzigd door Klippy op 26-03-2003 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keizer
  • Niet online
LiquidSilver schreef op 26 March 2003 @ 22:57:
Heb ook sinds gister m'n Deluxe, maar nog 1 klein probleempje.

Heb ook al in die FAQ gelezen en hier gezien dat het vaker voor kan komen, kraken van je speakers/hoofdtelefoon.
Schakel zoveel mogelijk geluids-zooi uit. Hiermee bedoel ik bijv. Line in en microfoon. Dat zou moeten helpen (hier wel) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Laatst online: 06-06 14:35

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik zit dus ook met dit probleem en ik ben nog steeds opzoek naar de oplossing.
Echt vaag m'n front speakers klinken goed, m'n center en rears zijn echt beroerd.
m'n muis bewegen geeft een kraak geluid, een film afspelen zonder geluid is herrie.
Ik gebruik bios 1002A, de W98 drivers die op de CD staan.
Gister heb ik m'n mobo losgeschroefd en geisoleerd los in m'n kast gelegd, dit hielp ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

Ok ik heb net bij informatique 2 van deze converters besteld (daar staat dat ie ook met de a7n8x werk)
Mijn harde schijven zijn nog niet onderweg, zodra deze er zijn en ik weet of de converters werken, dan zal ik het gelijk hier posten, zodat anderen misschien nog wat hebben aan deze info.

ps voor ik het vergeet het zijn de asus converters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78452

Ok ik heb dus sinds gisteren een ASUS A7N8X en een XP1700. Als ik mijn pc opstart geeft ie aan dat het een XP 1100mhz is terwijl een XP1700 toch op 1470mhz draait, niet?

Misschien iets in de BIOS dat fout staat ofzo? Hoop dat jullie er iets op weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Jouw FSB staat fout..

Maar dit is wel heel erg basic. In het vervolg jezelf dus eerst in de materie verdiepen, de specificaties van de hardware kennen en de handleiding doornemen :z

[ Voor 29% gewijzigd door BalusC op 27-03-2003 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78452

Yup mijn excuses :P

Kwam er ook opeens achter hehe

Tnx anyway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteren heb ik een groot deel van de spulletjes voor mijn nieuwe PC opgehaald. Ik kan helaas nog niet beginnen met in elkaar zetten, want ik zit nog te wachten op kast, voeding, koeler en geheugen :'( .

Als alles er is heb ik het volgende systeempje:

Thermaltake Xaser III, zwart met Window
Asus A7N8X de luxe
AMD Athlon XP 2400
Thermaltake Volcano 11
512 Mb Corsair TwinX PC3200
Asus V9480 TVD Geforce 4 TI4800Se 128Mb
Western Digital 80GB (WD800JB, 7200rpm, 8MB)
Western Digital 120GB (WD1200JB, 7200rpm, 8MB)
Lite-On DVD Rom
Lite-On CDRW 48x24x48
Logitech Internet Navigator Special Edition
Logitech MX500 Optical Mouse

Ga in eerste instantie de Athlon 2400 op 166Mhz laten draaien en het geheugen ook om de boel in sync te houden, en dan kan ik over een jaartje ofzo nog weer eens een Barton op 200 Mhz erin gooien.

Wat vinden jullie ervan ?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 70246 op 27-03-2003 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Heel mooi maareh...

Dit graag lezen eer je een topic opent
Technische PMG FAQ

Zulke vragen zijn volgens mij niet zo gewenst omdat je als 'tweaker' zijnde zelf in staat wordt geacht je PC samen te stellen aan de hand van wat je eigen vereisten zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RdeP
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2022
Dat gekraak met het geluid, is dat alleen bij gebruik van de onboard-sound? M.a.w. als ik er een Audigy II inzet dan heb ik daar geen last van?

AMD Duron 800@800, ECS K7VZA 3.0, SB Live! Value, Creative DT5300, Geforce 2 MX, Sony Multiscan E430

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrJ schreef op 27 March 2003 @ 12:16:
Heel mooi maareh...

Dit graag lezen eer je een topic opent
Technische PMG FAQ

Zulke vragen zijn volgens mij niet zo gewenst omdat je als 'tweaker' zijnde zelf in staat wordt geacht je PC samen te stellen aan de hand van wat je eigen vereisten zijn. :)
Het lijstje zoals het er staat is ook zoals ik het zelf heb samengesteld aan de hand van mijn eigen eisen en wensen 8)7 .

Vroeg alleen maar wat de lezers van de genoemde combinatie vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kom niet hoger dan 2,1GHz met mn 1700+, dit tenopzichte van 2,4GHz met mn vorige bordje (A7V8X). Heeft iemand voor mij uitleg of een link naar uitleg over geheugetimming...
Ik krijg namelijk de fsb niet hoger dan 168 (en raar maar waar mp op 12,5 gaat goed, maar op 13 geeft hij lagere processor snelheid van 850mhz). :?
Ik neem aan dat dit hem in de timing van het geheugen zit (bij hogere fsb start hij niet op, maar geeft hij alleen piepjes en moet je eerst de cmos resetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70246 schreef op 27 March 2003 @ 12:12:
Gisteren heb ik een groot deel van de spulletjes voor mijn nieuwe PC opgehaald. Ik kan helaas nog niet beginnen met in elkaar zetten, want ik zit nog te wachten op kast, voeding, koeler en geheugen :'( .

Asus A7N8X de luxe
AMD Athlon XP 2400
Thermaltake Volcano 11
Lite-On DVD Rom
Lite-On CDRW 48x24x48

Ga in eerste instantie de Athlon 2400 op 166Mhz laten draaien en het geheugen ook om de boel in sync te houden, en dan kan ik over een jaartje ofzo nog weer eens een Barton op 200 Mhz erin gooien.

veel suc6 met de barton op 200 MHz :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

weet iemand hier hoe je je AGP/PCI kan locken op dit bordje? en op hoeveel (AGP kan ik nog wel vinden maar pci niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77551

Heb heel veel problemen gehad met mijn Asus A7N8X moederbord, in combinatie met 2 geheugenmodules, Kingston HyperX 512Mb. Dacht eerst dat het aan het geheugen zat, maar na het testen hiervan bleek dat het daar niet aan lag, temeer daar ik dezelfde problemen met verschillende soorten memory modules bleef houden.
Problemen zijn, kan windows xp pro niet installeren, tijdens het kopieren van de files, kunnen er bestanden niet gekopieerd worden. Als ik een bestaande windows xp draai, dan kappen mijn geinstalleerde programmaas met vreemde foutmeldingen. Als ik 1 module gebruik, geen problemen, zo snel als ik 2 modules plaats, en dan maakt het niet uit in slot 1&2, slot 1&3, of slot 2&3, dan werjt mijn pc niet goed meer. (AThlon XP 2700+ 333mhz).
Volgens Asus heeft dit te maken met de voeding, en zou de 3.3V minstens 24A moeten kunnen geven, en de 5V minimaal 30A. Ook raadde Asus duitsland af om Enermax voedingen te gebruiken. Hier gaven ze echter geen reden voor.
Kan iemand mij verder helpen? Zijn deze uitspraken van Asus duitsland serieus te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topper
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-01-2023
Anoniem: 81049 schreef op 27 March 2003 @ 17:54:
weet iemand hier hoe je je AGP/PCI kan locken op dit bordje? en op hoeveel (AGP kan ik nog wel vinden maar pci niet)
Als je je AGP lockt, lockt je PCI volgens mij automatisch mee op 50% van je AGP snelheid. ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo beste mensen heeft iemand deze bios al geprobeerd. Zo ja is het te vertrouwen. Alvast bedankt.
http://www.nforcershq.com...09317a1ce80a4252af12efb0d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Anoniem: 74054 schreef op 27 March 2003 @ 19:42:
Hallo beste mensen heeft iemand deze bios al geprobeerd. Zo ja is het te vertrouwen. Alvast bedankt.
ander lees je even die reacties op dat forum even :/

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RumaNoV
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:41

RumaNoV

Folding

RdeP schreef op 27 March 2003 @ 12:24:
Dat gekraak met het geluid, is dat alleen bij gebruik van de onboard-sound? M.a.w. als ik er een Audigy II inzet dan heb ik daar geen last van?
Met een audigy zou je er geen last van mogen hebben.

Nu heb ik nog een vraagje over Soundstorm. Ondersteund ie Eax2 of niet? Ik zou graag mijn eax effecten behouden als ik ooit (als de problemen met het geruis zijn opgelost ;) )overstap op soundstorm.

[ Voor 5% gewijzigd door RumaNoV op 27-03-2003 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Keizer schreef op 27 March 2003 @ 08:27:
[...]

Schakel zoveel mogelijk geluids-zooi uit. Hiermee bedoel ik bijv. Line in en microfoon. Dat zou moeten helpen (hier wel) :)
1e wat ik gedaan had, maar helpt niet.
Anoniem: 70246 schreef op 27 March 2003 @ 12:12:

Asus A7N8X de luxe
AMD Athlon XP 2400
Thermaltake Volcano 11
Lite-On DVD Rom
Lite-On CDRW 48x24x48

Ik snap het niet :P

Heb ook een 2400+ maar Kingston DDR2100 geheugen en dat loot nu synchroon...

Alletwee op 266Mhz.

Dus ik snap niet waar jij die 166Mhz vandaan haalt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41159

:
[...]

1e wat ik gedaan had, maar helpt niet.
[...]

Alletwee op 266Mhz.

Dus ik snap niet waar jij die 166Mhz vandaan haalt
Pff 266 = 133 DDR ? en 166 = dus 333 ? Verwachtte onderhand nu wel es dat dat onder tweakers wel duidelijk zou zijn :O

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 41159 op 27-03-2003 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hebben jullie ook zo'n DVD software gekregen bij deze moederbord ?
en wordt die MCP-T chip bij jullie ook zo warm ?

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 74054 op 27-03-2003 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74054 schreef op 27 March 2003 @ 21:25:
Hebben jullie ook zo'n DVD software gekregen bij deze moederbord ?
en wordt die MCP-T chip bij jullie ook zo warm ?
DVD software krijg je alleen bij (bepaalde) verpakkingen van het Deluxe model, ik geloof dat dat het 'deluxe gold' is ofzo.

en ja, die mcp-t chip wordt best warm, vooral bij het overklokken uiteraard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Anoniem: 41159 schreef op 27 maart 2003 @ 20:55:
[...]

Pff 266 = 133 DDR ? en 166 = dus 333 ? Verwachtte onderhand nu wel es dat dat onder tweakers wel duidelijk zou zijn :O
Ik zeg toch dat ik 't niet snap :P

Wat jij zegt snap ik overigens ook geen hout van, dus als je me het nu eens uitlegt ipv :O te doen.. :>
Of geef me een URL ofzo :P
Zo heel moelijk kan 't toch niet zijn, heb nog steeds m'n systeem in elkaar gekregen dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Anoniem: 70246 schreef op 27 March 2003 @ 12:26:
[...]

Het lijstje zoals het er staat is ook zoals ik het zelf heb samengesteld aan de hand van mijn eigen eisen en wensen 8)7 .

Vroeg alleen maar wat de lezers van de genoemde combinatie vinden.
Heel mooi dus, echt schitterend, ik had het zelf niet beter gedaan! B)
Anoniem: 74054 schreef op 27 March 2003 @ 19:42:
Zoals eerder gezegd, ff lezen. :)

Ikzelf gebruik hem ook, en het is ik vind voor OC'ers met een A3 revisie op de NB/SB een must. De chipset voltage instellingen schijnen bij die revisie (en hoger naw) wel te werken in tegenstelling tot A2 revisies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:21
Terwijl ik dit topic aan het lezen ben vallen er 2 S-ATA dongels door de brievenbus. Zal 's ff kijken of ik 2 Maxtors in SATA config aan de praat krijg :)

Die SATA dongels vielen trouwens niet spontaan door de brievenbus omdat ik dit topic aan het lezen was hoor. Ik heb ze vorige week besteld, vandaar :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

Cochrane schreef op 28 maart 2003 @ 10:27:
Terwijl ik dit topic aan het lezen ben vallen er 2 S-ATA dongels door de brievenbus. Zal 's ff kijken of ik 2 Maxtors in SATA config aan de praat krijg :)

Die SATA dongels vielen trouwens niet spontaan door de brievenbus omdat ik dit topic aan het lezen was hoor. Ik heb ze vorige week besteld, vandaar :Y)
Welke heb je besteld? Die dongles van asus? Die heb ik gister besteld bij informatique en die komen vandaag, maar er is niemand dus dat schiet niet op ;)

[typo edit time!]

[ Voor 3% gewijzigd door nhimf op 28-03-2003 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
Hmja, ik heb ze binnen maar moet over 15 minuten werken, schiet ook niet op :/

Heb ze bij Merchandize besteld. Op de verpakking staat overigens dat ze speciaal bedoeld zijn voor mobo's met een Promise SATA controller. Hoop dat het werkt op een Silicon controller :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LiquidSilver schreef op 27 March 2003 @ 20:50:
[...]

Alletwee op 266Mhz.

Dus ik snap niet waar jij die 166Mhz vandaan haalt....
Geweldige overclock als je je 2400 op 266 Mhz hebt draaien 8)7

Alle gekheid op een stokje, zoals al eerder is opgemerkt: je 2400 draait op 133 Mhz en je geheugen op 133 Mhz x 2 = 266 Mhz. Toch Synchroon omdat we het over DDR geheugen hebben >:)

Als ik straks dus mijn 2400 op 166 Mhz laat draaien (ik ga er in ieder geval voorzichtig effe vanuit dat dat wel gaat lukken) moet mijn geheugen op 333 Mhz draaien om de hele boel synchroon te laten draaien.

Is ie zo duidelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76667 schreef op 27 March 2003 @ 21:57:
[...]

DVD software krijg je alleen bij (bepaalde) verpakkingen van het Deluxe model, ik geloof dat dat het 'deluxe gold' is ofzo.

en ja, die mcp-t chip wordt best warm, vooral bij het overklokken uiteraard!
Bedankt voor jullie hulp, dus ik heb Gold gekregen, want ik heb zo'n DVD cd bijgekregen. Terwijl ik Deluxe heb bestelt :)
O ja hoe kan je zien welke NB en SB je hebt ? Aan de laatste letter of zo ? Alvast bedankt.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 74054 op 28-03-2003 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Gewoon even op de NB/SB itself kijken B) Gegarandeerd de meest betrouwbare info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

O.K ik heb deze code 0302A3. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberTijn
  • Laatst online: 13-05 09:37
Anoniem: 41159 schreef op 24 March 2003 @ 16:51:
[...]

Gelul, ik draaide met 2x512 noname pc2700 en overklokken ging tot 180 FSB (wel overgestapt op pc3200 om toch hoger te komen ;) )
ben ik het mee eens, ik heb ook 2x512MB PC2700 draaien op een FSB van 180, geen probleem hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73936

Hmm... ik ben van plan binnenkort een XP2400 te kopen. De Barton is me nog net iets te duur.

Nu vraag ik mij af of ik nu beter 333 geheugen kan kopen of DDR400 voor mijn Asus deluxe. . (ivm sync) De Dual DDR FAQ heb ik goed doorgelezen en zover dat ik lees maakt het niets uit welk merk geheugen je hebt. Als de latencies maar laag zijn. 2 bijvoorbeeld.

Tot dus ver is mijn Palemino k :X t. Ik kan er echt neit mee overklokken. :'( Vandaar dat ik een XP2400 "voor tussen door" neem. 8)7 Die Tbred zijn unlocked niet op de Asus N78X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81814

Bij een 2400+ zou ik DDR400 kopen. Je kan de FSB dan veel hoger krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thnx! Alleen Kingston DDR 400 zijn aardig aan de prijs.... en ik heb al geheugen DDR400 van Adata (?) getest met mijn Palemino.... Niet echt dat je zegt van whhoooo vette snelheids verschil. en ik kon de fsb ook niet echt oger krijgen.

Maaar in combinatie met de 2400 en ddr400 is het toppie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81814

of het "toppie" is weet ik natuurlijk niet zeker; ik heb zelf geen 2400+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 16:02

danplo

The Force is strong with me

Er is ook een nieuwe bios versie ( Asus A7N8X V2.0 ).
Ik weet niet of jullie dit al wisten, maar ik dacht ik zet het even neer.
Hier een stuk uit een artikel:

Kasper sends word that he's spotted a new bios for the Asus A7N8X motherboard, but it's only for a new PCB revision; V2.0. No confirmation yet on what has been modified, but if it's similiar to Abit's NF7-S V1.2, it may be improvements regarding stability at the 400MHz and beyond bus speeds.

Hier is de link: KLIK HIER !!!

Have fun.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Normale versie heeft toch MCP-T chip of niet, maar hij wordt gewoon niet gebruikt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
Over die nieuwe bios: ik heb nog niemand gezien met rev 1.06, laat staan 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die Tbred zijn unlocked niet op de Asus N78X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Anoniem: 70246 schreef op 28 maart 2003 @ 11:56:
[...]

Geweldige overclock als je je 2400 op 266 Mhz hebt draaien 8)7

Alle gekheid op een stokje, zoals al eerder is opgemerkt: je 2400 draait op 133 Mhz en je geheugen op 133 Mhz x 2 = 266 Mhz. Toch Synchroon omdat we het over DDR geheugen hebben >:)

Als ik straks dus mijn 2400 op 166 Mhz laat draaien (ik ga er in ieder geval voorzichtig effe vanuit dat dat wel gaat lukken) moet mijn geheugen op 333 Mhz draaien om de hele boel synchroon te laten draaien.

Is ie zo duidelijk ?
Ah oke nu snap ik 'm :P
Dacht al dat je dat bedoelde, had er nog eens over nagedacht gister ;)

Maarja omdat je zei 166 om mee te beginnen vond ik 't nog al vreemd :P
Ik denk je begint toch zeker op 133, maar goed, succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keizer
  • Niet online
Wanneer ik nero start loopt het hele systeem vast tijdens het scherm "bezig scannen scsi/ide bus" Wanneer ik dma uitzet van mijn plextor 40x fikker gaat het wel goed, maar zonder dma ben je ook nergens :(
Meer mensen die dit probleem hebben? Hoe is het op te lossen? (plex is slave op ide2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de hele draad een beetje doorgenomen... maar zijn er nou mensen die echt een GOEDE overclock hebben met dit bordje? Mij lukt het ECHT NIET |:( !

Ik krijg mn mp niet hoger dan 12,5 en fsb niet hoger dan 168.
Ik heb mn agp vast op 66 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ook niet als ik memory lager dan 100% zet begint het meisje te piepen. Dan moet ik weer bios ressetten. Weet iemand het probleem. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Juist ik precies het zelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Anoniem: 81049 schreef op 28 March 2003 @ 19:02:
Ik heb de hele draad een beetje doorgenomen... maar zijn er nou mensen die echt een GOEDE overclock hebben met dit bordje? Mij lukt het ECHT NIET |:( !

Mjah, dan ligt het echt aan je processor of geheugen ofzo... Ik krijg die van mij wel op 12x194 (2400+). Meerdere mensen krijgen hun procje op 200MHz fsb of meer.

Ligt er ook aan wat je verstaat onder een GOEDE overclock ? Puur MHz of echte snelheid (hogere FSB met lagere snelheid kan sneller zijn dan puur meer MHz door overclocken...).

Wat voor processor heb je ? Ik vind 12,5x168 helemaal niet slecht hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:50

charrel

Cortisol4life..

Anoniem: 81049 schreef op 28 maart 2003 @ 19:02:

Ik red 11,5x202. Hoogste wat ie deed was 210 met lage mem timings maar zo scoort ie hoger ( en is stabiel :P ) Me geheugen wil gewoon niet meer doen :(
Maar ja, voor pc2700 doet het nog ze best op standaard voltage op 202mhz met 2,5-3-3-5 1t enabled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Cochrane schreef op 28 March 2003 @ 16:03:
Over die nieuwe bios: ik heb nog niemand gezien met rev 1.06, laat staan 2.0
Voor de duidelijkheid, 1.06 en 2.0 zijn twee nieuwe revisies (pcb's) van de A7N8X en we hebben het dan niet over een biosversie. Het schijnt wel zo te zijn dat er nieuwe biosversies zijn die alleen met revisie 2.0 van de A7N8X werken.

Het is mij overigens een raadsel waarom er 2 nieuwe revisies tegelijk uitkomen, beetje vaag wel. De kans is overigens groot, denk ik, dat als je nu een A7N8X koopt, nog gewoon revisie 1.04 krijgt. Pas in de loop van april zullen de 2 nieuwe revisies beter verkrijgbaar worden denk ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Laatst online: 08-06 08:34

Jag

Nou, ik heb ook een Asus A7N8X plankje gekocht :). Maar het is niet meteen een doorslaand succes :/. Hij wilde in eerste instantie helemaal niks (het is altijd maar hopen of dat lampje van je monitor van oranje naar groen gaat als je nieuwe hardware installeert :) ). Na veel heen en weer gejumper en het eruit trekken van allerlei kaarten, kreeg ik eindelijk beeld maar bleef ie meteen hangen. Pas nadat ik het ene geheugenreepje dat er nog inzat verving met de andere kon ik de bios inkomen. Timings veranderd in de bios, maar niks hielp, geen leven met allebei de reepjes 256 mb PC2100 geheugen. Nu ik dit draadje lees, niet een geheel verrassende ervaring :P. Maar wel een dure grap. De hele reden dat ik mobo heb gekocht is dat ik last had van instabiliteit (Squeel of Death) door de combo Audigy + Via266A (MSI K7T266 Pro 2 RU). Aangezien ik dat niet kon oplossen en een andere geluidskaart net zo goed duur geworden zou zijn, heb ik toen besloten om dit mobo te kopen. Maar het zou wel heel zuur zijn als ik nou ook nog nieuw geheugen zou moeten kopen, alleen omdat ik van die Squeel of Death af wilde :/.

Bovendien ben ik zo stom geweest om niet eerst te backuppen voordat ik de nieuwe hardware ging installeren, zodat ik niet meteen een format kon doen. En de win2k install die erop stond gaf een inaccessible boot device error. Ben 5 uur bezig geweest om dit te proberen op te lossen en op andere manieren de data van de c partitie af te trekken, niet gelukt :P. Uiteindelijk maar een win2k install gedaan (had geen win98se meer liggen, die heb ik allemaal ritueel verbrand waarschijnlijk) om te kunnen backuppen, hopende dat ik niet al te veel shit zou verliezen. Nou, dat viel wel mee gelukkig, en nu heb ik weer een verse win2k install draaien (waar nog wel een paar uurtjes in gaan zitten om hem compleet te krijgen).

Iets anders dat me opviel, is dat mijn mobo niet de rpm's van de power fan en chassis fan aangeeft, terwijl mijn vorige mobo dat toch wel deed.

Ik heb overigens nog gewoon de 1.04 revision.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70038

Jag schreef op 29 March 2003 @ 06:30:
Iets anders dat me opviel, is dat mijn mobo niet de rpm's van de power fan en chassis fan aangeeft, terwijl mijn vorige mobo dat toch wel deed.
Kabeltjes van Power en chassis fan aangesloten? Dan moet ie het gewoon doen. Bij mij iig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
Hmm...
Windows cd install werkt in ieder geval niet met SATA config. Install herkent de RAID set wel na installeren Sillicon driver, maar format blijft fout gaan.
Ik heb nu op een 3e hdd die op PATA aangesloten is, winxp geinstalleerd en Sillicon drivers neergelegd. Nu kan ik de raid set wel formatteren. Zal proberen XP daarna nogmaals te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Anoniem: 70038 schreef op 29 maart 2003 @ 11:18:
[...]
Kabeltjes van Power en chassis fan aangesloten? Dan moet ie het gewoon doen. Bij mij iig wel.

Ja, anders draaien ze ook niet :P. Maar goed, ik kan me er niet echt druk om maken. Ik vind het een stuk treuriger dat er een plankje 256 Mb PC2100 geheugen werkeloos naast me ligt.

Edit: trouwens, is de Asus ftp offline?

[ Voor 6% gewijzigd door Jag op 29-03-2003 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jawel hoor, zit nu op 200 Mhz bus en een mp van 12 = 2,4 Ghz

alleen m`n southbridge is waarschijnlijk A2 want kon de voltage van dat ding niet via de bios veranderen.

oh jah, heb er ook nog een heatsink op moeten zetten, werd een beetje erg warm :)

hoogste wat ik gehaalt heb was 210 Mhz maar dan gaa`t m`n pc2700 geheugen moeilijk doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Oef, ik begin nu random resets te krijgen enzo. Net zelfs een bios ROM checksum error. Gek genoeg doet ie het nu weer. Eens ff memtest draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jazeker, mijn fsb loopt op 202 in syncmode, erg stabiel. Mijn mp staat op 10. Als iik die hoger dan 10 zet wil die in eerste instantie niet opstarten.

Overigens heb ik drie systemen gebouwd met dit moederbord, en alledrie lopen ze erg goed, geen geheugenproblemen of andere rare dingen...:)
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.