Groot Asus A7N8X Topic Deel 2

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 1.379 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-04 16:11

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Nou ik heb mijn hd via de converter van asus op de sata aangesloten (ookal staat er niet op het doosje dat hij met de a7n8x werkt)
Mijn hd's zijn er nog niet, dus de raid kan ik nog niet testen.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81049

BioWEB schreef op 28 maart 2003 @ 20:21:
[...]

Mjah, dan ligt het echt aan je processor of geheugen ofzo... Ik krijg die van mij wel op 12x194 (2400+). Meerdere mensen krijgen hun procje op 200MHz fsb of meer.

Ligt er ook aan wat je verstaat onder een GOEDE overclock ? Puur MHz of echte snelheid (hogere FSB met lagere snelheid kan sneller zijn dan puur meer MHz door overclocken...).

Wat voor processor heb je ? Ik vind 12,5x168 helemaal niet slecht hoor...
Ik heb (zoals onderaan mijn berichten staat) een 1700+, deze kreeg ik op mn vorige bordje (A7V8X) op 2,41 GHz, DAT vind ik een goede oc!! :P

Maar als ik het goed begrijp moet ik het in de timing van het geheugen zoeken :? .
Hoe ga je dat doen? gewoon een beetje gokken lijkt me geen goede oplossing. Ik heb hier ook geen ervaring mee, dus iemand die mij hier mee kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keizer
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik wil graag een heatsink op mn southbridge zetten (wordt toch wel erg warm zo). Dus vroeg ik me ff af of dit al eerder met deze mobo gedaan is (vast wel) en zo ja, zijn er ook tips?
Secondelijm op de 4 hoeken + koelprut in het midden heb ik geen zin in ivm garantie. En wat voor heatsink kan ik gebruiken (weinig ruimte). Gewoon een oude cpu heatsink wat bijzagen? Misschien dat iemand ff een pic kan posten van zijn/haar passief gekoelde sb? :)

Always outnumbered, never outgunned!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74054

Haha ik heb net een Heatsink op SB gezet met vier druppels seconden lijm en siliconen pasta, maar ik vond het niet mooi dus weer eraf gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

I'M BACK >:) . Ik ben er eindelijk achter waar het aan lag dat ik geen hogere overclock behaalde!! Het zat hem in het geheugetiming, wanneer ik de fsb van 168 naar 170 zette versprong de timing van 7,3,3,2.5t naar 8,4,4,3T. Hier werkt mn geheugen dus niet mee! En daarom begon hij te piepen!! Nu heb ik hem al weer op 2,3GHz (hiervoor heeft dit bordje al wel wat meer Vcore nodig als bij mn A7V8X, maar toch beter dat ik nu verder kan met ocen :9~ ).
Nu dus mn geheugen gewoon op 7,3,3,2.5T

Is er iemand die me wat meer kan uitleggen over het daadwerkelijke timen van geheugen en de gevolgen (voor-, nadelen en eventuele risico's).

Verder heb ik de AGP op 66MHz gezet. Is het nu het geval dat nu de PCI dan standaard op 33MHz staat bij een A7N8X? En zou dit dan betekenen dat ik geen risico meer loop met mn harde schijf bij hoge snelheden? :?

Ik hoop dat jullie mij hiermee nog ff kunnen helpen!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 81049 op 29-03-2003 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

RibMax, lees de RAM FAQ door :) Je kunt hem vinden in de Technische PMG FAQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-05 19:50

JF_

BioWEB schreef op 28 March 2003 @ 20:21:
[...]
Mjah, dan ligt het echt aan je processor of geheugen ofzo... Ik krijg die van mij wel op 12x194 (2400+). Meerdere mensen krijgen hun procje op 200MHz fsb of meer.
12x194=2328MHz, dat is royaal meer dan de 2.0G van een 2400+. Beetje lastig om de rating van 12x194 te bepalen, maar volgens mij ga je dan al gauw richting 3200+ of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BalusC schreef op 29 March 2003 @ 22:29:
RibMax, lees de RAM FAQ door :) Je kunt hem vinden in de Technische PMG FAQ.
Dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-05 20:12
Even een vraag. Ik wil een 1700+ Thoroughbred kopen, nu wil daar de muliplyer zo zetten dat het een 2400+ is. Maar werkt het dan, ik kan de multiplyer wel instellen maar mijn 2000+ palimo start met een iets hoger multiplyer niet op(en dat heeft nix met de temp te maken). Is het moglijk die multiplyer te veranderen met een 1700+ Thoroughbred, zonder de CPU te unlocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:17

charrel

Cortisol4life..

Sharkys schreef op 30 maart 2003 @ 09:59:
Even een vraag. Ik wil een 1700+ Thoroughbred kopen, nu wil daar de muliplyer zo zetten dat het een 2400+ is. Maar werkt het dan, ik kan de multiplyer wel instellen maar mijn 2000+ palimo start met een iets hoger multiplyer niet op(en dat heeft nix met de temp te maken). Is het moglijk die multiplyer te veranderen met een 1700+ Thoroughbred, zonder de CPU te unlocken?
met een b-core kan dat ja, je komt alleen dan op xp2000 snelheid uit omdat de hoogste multiplyer van een xp1700 12,5 is en 12,5x133 is xp2000 snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

charrel schreef op 30 maart 2003 @ 10:30:
[...]

met een b-core kan dat ja, je komt alleen dan op xp2000 snelheid uit omdat de hoogste multiplyer van een xp1700 12,5 is en 12,5x133 is xp2000 snelheid
Hoogste multiplyer van een XP 1700+ is GEEN 12,5 ... dit heeft ook te maken met je mainbord!!! Op mijn vorige bordje kon ik een mp van 14!!! met een 1700+. Het ging hier dan om een A7V8X, met biosversie 1007. Bij andere biosversies werkte dit ook al vaak niet..

Dus ligt aan de processor, het bordje, en de biosversie van het bordje...

Een combinatie van. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Anoniem: 81049 schreef op 30 maart 2003 @ 12:40:
[...]

Hoogste multiplyer van een XP 1700+ is GEEN 12,5 ... dit heeft ook te maken met je mainbord!!! Op mijn vorige bordje kon ik een mp van 14!!! met een 1700+. Het ging hier dan om een A7V8X, met biosversie 1007. Bij andere biosversies werkte dit ook al vaak niet..

Dus ligt aan de processor, het bordje, en de biosversie van het bordje...

Een combinatie van. B)
Idd en hij heeft een a7n8x en daar is de maximale mp 12,5 op met een xp1700 tb-b
ik heb revisie 1.04 met laatste bios 1002 en ik kan maximaal 12,5 kiezen.

[ Voor 7% gewijzigd door charrel op 30-03-2003 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

charrel schreef op 30 March 2003 @ 12:42:
[...]

Idd en hij heeft een a7n8x en daar is de maximale mp 12,5 op met een xp1700 tb-b
Revisie.. ik heb volgens probe 1.019 en bios 1001. Wat houd die revisie eigenlijk in? En wat is het verschil (merkbaar en niet merkbaar) aan bios 1001 en 1002?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Anoniem: 81049 schreef op 30 March 2003 @ 13:05:
[...]

Revisie.. ik heb volgens probe 1.019 en bios 1001. Wat houd die revisie eigenlijk in? En wat is het verschil (merkbaar en niet merkbaar) aan bios 1001 en 1002?
ik zou het niet weten, ik heb deze revisie zo gekocht en me dit bios erop. Dus heb nog geen andere geprobeerd. Ben er een beetje huiverig om m'n bios te gaan flashen met dat sudden death syndrome dat deze boardjes schijnen te hebben. Ik heb ook nergens problemen mee. En dat er voor elke revisie weer andere biossen zijn stelt me ook niet echt gerust, straks flash je de verkeerde erop.
Met me vorige mobo flashde ik me suf (een a7V8x).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn vorige A7V8X is door flashen ook gesneuveld... maar wat is het suden death syndrom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Anoniem: 81049 schreef op 30 March 2003 @ 13:14:
Mijn vorige A7V8X is door flashen ook gesneuveld... maar wat is het suden death syndrom?
het schijnt dat bij het flashen vaak het mobo niet meer wil opstarten, op veel engelstalige forums hebben mensen er last van gehad en dus hun moederboard hebben moeten rma-en. Het was dan gewoon dood, en deed absoluut niks meer.
Daar zit ik niet echt op te wachten, in dit forum staat er volgens mij (nog) niks over.
Maar ik ga het iig niet als eerste uitvinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

o..ok..ik ook zeker niet... heb net weer een nieuwe.. vorige is afgelopen week gesneuveld.. ook door flashen.. ik ben dus wel ff genezen. heb je ook dat je bios een ander processor weergeeft? (waarschijnlijk kijkt naar de snelheid?) bij mij geeft hi 2600+ aan voor 2,3GHz :? .

en wat is rma-en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76207

Me Nb en Sb worden heel erg heet bij de hogere FSB speeds dus wil ik een heatsink op de Nb zetten en de oude van de Nb naar de Sb over zetten. Nu weet ik niet welke heatsink ik erop moet gaan zetten. Iemand een idee. Moet ik trouwens het mobo los halen om de heatsink van de Nb eraf te halen, zie wel van die zwarte schroefjes op de hoeken zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Anoniem: 81049 schreef op 30 March 2003 @ 13:23:
o..ok..ik ook zeker niet... heb net weer een nieuwe.. vorige is afgelopen week gesneuveld.. ook door flashen.. ik ben dus wel ff genezen. heb je ook dat je bios een ander processor weergeeft? (waarschijnlijk kijkt naar de snelheid?) bij mij geeft hi 2600+ aan voor 2,3GHz :? .

en wat is rma-en?
me bios geeft alleen de processor weer als ie op standaard snelheden draait bv.
12,5x133 is xp2000
12,5x166 is xp2400(dacht ik)
dat doet ie wel, maar zoals ik hem nu draai geeft ie alleen de mhz-en weer : xp2331
heb ik dus nu> xp2916 is het ofzo qua rating. Dat rma is een verzoek om garantie bij asus, daar moet je een formulier voor aanvragen bij je verkoop adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31094

Anoniem: 76207 schreef op 30 maart 2003 @ 13:29:
Me Nb en Sb worden heel erg heet bij de hogere FSB speeds dus wil ik een heatsink op de Nb zetten en de oude van de Nb naar de Sb over zetten. Nu weet ik niet welke heatsink ik erop moet gaan zetten. Iemand een idee. Moet ik trouwens het mobo los halen om de heatsink van de Nb eraf te halen, zie wel van die zwarte schroefjes op de hoeken zitten.
je kunt beter een 4x4 cm fan op je NB zetten en een klein heatsinkje op je SB, als je de heatsink van de NB op je SB zet kun je wel eens in de problemen komen met eventuele heatsinks op je agp kaart. de southbridge heeft ook geen xtreme koeling nodig, een klein heatsinkje van 28x28x9 mm voldoet prima.

NB
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/silenzer_nl/Northbridge.jpg

SB
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/silenzer_nl/southbridge.jpg

haha, zie nu net op het plaatje van de southbridge dat ik revisie 1.04 heb, dus als er mensen zijn die niet weten waar dit staat, net boven pci slot 3 :9

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 31094 op 30-03-2003 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OK, thx voor de info Silenzer, ga ik jouw voorbeeld maar ff volgen. BTW heb je die fan met superglue ofzo gewoon op de nb vastgelijmd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69841

Een vriend van mij heeft het volgende systeem:

AMD XP 2600+
asus a7n8x (bios1001.E)
512 DDr pc2700 (merkloos)
ZalmanCu6000,
club3d R.9700 ,
80 GB Maxtor 7200 rpm,
win xp pro

Wanneer hij z'n geheugen op 333 mhz(sync) zet, regent het van de foutmeldingen, reboots enz. Kortom; dan loopt de boel instabiel.Echter wanneer hij het geheugen op 266 zet, is er geen probleem. Wat zou dit kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Check de timings en het geheugen zelf, is het bijvoorbeeld wel pc2700 geheugen? De timings kunnen te strak staan, soms wil met dit bord een kleine verandering in de timings alles stabiel laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76207 schreef op 30 March 2003 @ 17:21:
OK, thx voor de info Silenzer, ga ik jouw voorbeeld maar ff volgen. BTW heb je die fan met superglue ofzo gewoon op de nb vastgelijmd?
nee, zit met duct-tape vast :P maar lijmen is waarschijnlijk een betere oplossing.. en de SB heatsink heb ik met zalman adhesive gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik lijm hem wel, heatsink voor de sb zit al een warmtegeleidende plaklaag op dus heb ik geen adhesive nodig. Haal je btw een beetje redelijke FSB scores, kom zelf niet hoger dan de 190 namelijk en nb en sb waren behoorlijk heet, dus daarom deze heatsinks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Timings zijn by spd.We hebben ze zelfs op het langzaamst gezet. Dit had helaas geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Snelheid van het geheugen op 80%, lukt dat wel? Probeer eens andere combinatie banken. Ik begin nou wel steeds meer het vermoeden te krijgen dat het geen pc2700 is, probeer anders eens 110%, kijken of ie dan geen fouten geeft. Of 120%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76207 schreef op 30 March 2003 @ 17:57:
Ik lijm hem wel, heatsink voor de sb zit al een warmtegeleidende plaklaag op dus heb ik geen adhesive nodig. Haal je btw een beetje redelijke FSB scores, kom zelf niet hoger dan de 190 namelijk en nb en sb waren behoorlijk heet, dus daarom deze heatsinks.
ik zelf haal nu 200 Mhz bus, maar daarvoor heb ik het voltage van de SB hoger moeten zetten, wat ook wel eens wil helpen om hoger te komen is de jumper die de standaard fsb instelt van 133 naar 100 te zetten en dan je bios defaults te laden.

heb je nog geken wat voor SB je heb ? als die op a3 eindigt dan kun je waarschijnlijk het voltage hiervan veranderen met de uberbios zonder te modden. (zeggen ze)

ik heb dit intussen al 3x gezegt ofzo, dus dit is echt de laatste keer ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 31094 op 30-03-2003 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het geheugen loop nu idd op 80 % (266 mhz). Ik snap alleen niet wat het nou zou uithalen om het geheugen 10 tot 20 % te overclocken. Zou je, je theorie nader kunnen toelichten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je geheugen het wel aankan om 10 tot 20% sneller te lopen, iig sneller dan 333, dan zou het ook op 333 moeten kunnen lopen. Als je geheugen dus niet sneller kan lopen dan 333, dan kan ie misschien ook niet op 333. Al het pc2700 geheugen kan wel sneller lopen dan 333. Als dat geheugen niet sneller kan lopen is het geen pc2700 geheugen.

@ Silenzer. Ik zal ff kijken naar de revisie van me SB en dat pinnetje had ik al geprobeerd, maar levert bij mij merkwaardig genoeg geen verschil. Was ook al van plan om voltage hoger te zetten, maar ik wou eerst ff wat beter cooling voor nb en sb.

*Edit: Jup, ik heb een A3 versie. Maar denk niet dat ik zonder heatsink het voltage mag verhogen. Lijkt me niet echt gezond voor de SB. Edit*

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 76207 op 30-03-2003 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-05 20:12
charrel schreef op 30 March 2003 @ 12:42:
[...]

Ik wil niet heel veel zeggen maar ik kan mijn multiplyer op 14 zetten(bios 1002A).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:36

KneoK

Not in a million lightyears

JF_ schreef op 29 March 2003 @ 22:40:
[...]

12x194=2328MHz, dat is royaal meer dan de 2.0G van een 2400+. Beetje lastig om de rating van 12x194 te bepalen, maar volgens mij ga je dan al gauw richting 3200+ of zo.
Ja, staat er een beetje lullig inderdaad. Ik bedoelde dus dat ik mijn 2400+ op 12x194 kan laten draaien :*)

Qua ratings zou ik het ook echt niet weten, mede omdat mijn FSB zo hoog staat is de rating natuurlijk nog hoger dan alleen die te berekenen aan de hand van de snelheid (dus aantal MHz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Vraagje.. bij Via moest je eerst je VIA 4-in-1 drivers installen en dan pas je VGA... hoe zit dat bij nForce2? Gewoon deze drivers downloaden voor het chipset.. en dan Detenator er achteraan?

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:25

Jag

Jag schreef op 29 March 2003 @ 13:06:
Oef, ik begin nu random resets te krijgen enzo. Net zelfs een bios ROM checksum error. Gek genoeg doet ie het nu weer. Eens ff memtest draaien.

Dat was het laatste teken van leven dat ik eruit heb gekregen :P. Daarna deed ie niets meer. Hij resette terwijl ik een boot disk aan het maken was met memtest, kreeg weer een bios checksum error en toen niets meer. Ik ben toen naar mijn werk gegaan, heb heel lang uitgerust van het werken en het urenlange gekloot aan de computer :).
Net weer begonnen en mijn oude mobo teruggezet (MSI K7T266 Pro 2RU) om te testen of alles het nog deed. Nou, geen enkel probleem, ook niet met 2 geheugen reepjes. Daarna weer het Asus bord teruggezet en die deed het ook weer gewoon :? Ik snap echt niet waarom ie het nu ineens weer wel doet. En het geeft me ook geen goede moed voor de toekomst.
Nog steeds wel het probleem met het geheugen though, nog steeds maar 1 reepje die het goed doet. Ik ga nu maar alsnog eens memtest proberen te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 12:44

BaRF

bijna kerst

blergh ik ben ook net weer een tijdje online na een kut flash fout :( maar ik heb een nieuw flash chippie opgestuurd gekregen, en gelukkig is er verder niks naar de klote :D fijn bordje!

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok bios geflashed met de uber bios. Kan nu me chipset voltage aanpassen. Toch ff w88 tot ik die heatsinks binnen heb. Misschien is ander geheugen ook wel handig (heb nu samsung pc2700).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Hmm, twee tests gepassed zonder fouten. Ik weet niet hoe lang je het moet draaien om een betrouwbaar resultaat te krijgen, maar het lijkt toch wel goed te zijn. Ook geen resets meer gehad. En ik heb nu zelfs het geheugen op CAS 2 draaien (8/3/3/2 om precies te zijn). Met mijn vorige mobo moest ik hem op CAS 2.5 zetten, maar dat was met beide reepjes geheugen. Nu heb ik met maar 1 reepje getest en die kan wel gewoon op 2. Gewoon 1 slecht reepje gekocht dus. Er zit trouwens Hynex geheugen op, hetzelfde merk als op mijn videokaart (Hercules 8500LE) dat boven specs draait (275 MHz met 4ns geheugen). Kennelijk is niet al hun geheugen goed.
Maar goed, toch typisch dat het geheugen wel wilde werken op mijn MSI mobo (zij het met CAS op 2.5) en niet met dit mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74054

Als ik memory lager dan 100% zet begint het meisje te piepen. Dan moet ik weer bios ressetten. Weet iemand het probleem. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Anoniem: 74054 schreef op 31 March 2003 @ 15:46:
Als ik memory lager dan 100% zet begint het meisje te piepen. Dan moet ik weer bios ressetten. Weet iemand het probleem. Alvast bedankt.

Iedereen hoort stemmen, maar ik niet :P. Gebruiken ze de onboard audio voor die stemmen?

Btw, ik ben nu op het punt gekomen dat ik nieuw geheugen plus proc wil gaan kopen, zucht. Ik zou ook een reepje PC2100 kunnen kopen, maar dat lijkt een beetje weggegooid geld. Maar ja, het is wel een stuk goedkoper dan het alternatief, dat wel.
Anyways, ik zou dan een Xp2600 kopen, die tegenwoordig €220,- doet. En dan 1 Gb PC3200 geheugen erbij. Maar ja, dat geheugen he? Welk geheugen zou ik dan in godsnaam moeten kopen. Ik zou natuurlijk gewoon geheugen kunnen kopen bij dezelfde gasten als ik het mobo heb gekocht. Als het geheugen dan niet lekker werkt kan je het altijd terugbrengen. Zij hebben je immers ook dat mobo verkocht, zou wel raar zijn als het geheugen dat ze erbij verkopen niet goed zou werken. Maar die zaak (computerland in Utreg) verkoopt alleen "A-merk" PC3200 geheugen, niet echt bemoedigend.
Alternatief zou zijn om echt duur geheugen zoals Corsair te kopen ofzo. Iemand een mening hierover?

Dat Q-fan is trouwens wel geniaal. Ik heb nu de 2.0c1 uberbios erop geflashed, en de minimal speed op 8/15 gezet. Ik was bang dat ie zou gaan switchen tussen full en 8/15e speed, maar hij heeft gelukkig behoorlijk fijne snelheidsstappen. Dit werkt echt veel beter dan de fanmate van mijn Zalman cpu cooler. Die moest je toch redelijk hoog zetten om de cpu onder alle omstandigheden koel te houden (je kon hem niet "ff" op een andere snelheid zetten, aangezien je dan eerst de case moet openmaken wat nogal veel werk is met mijn case die helemaal volgestanst zit met dempingsschuim :P ). Nu doet ie gewoon altijd precies de snelheid die nodig is. Als je hem aanzet begint ie op 100% (5100 rpm hier), en dan gaat ie steeds een stapje terug tot ie uiteindelijk 3300 rpm bereikt. Nou nog een manier vinden om de andere fans ook te laten Q-fannen :) (die draaien nu gewoon op 7 volt). Ben wel benieuwd naar hoe ze dit electronisch hebben opgelost.

[ Voor 28% gewijzigd door Jag op 31-03-2003 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76207 schreef op 30 March 2003 @ 22:43:
Ok bios geflashed met de uber bios. Kan nu me chipset voltage aanpassen. Toch ff w88 tot ik die heatsinks binnen heb. Misschien is ander geheugen ook wel handig (heb nu samsung pc2700).
ik heb ook samsung pc2700, begint bij 210 Mhz pas fouten te vertonen :P

zijn 2 reepjes van 256 mb in dual channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja, had ff FSB op 190 gezet met vdd op 1,7, maar loopt nog steeds vast met 3d mark. Had ik het geheugen ff op 80% gezet, deed ie het bijna tot het einde :) Dus ligt ook nog wel aan het geheugen, mar ga nu toch weer ff die jumper verstellen van FSB 200. Kijken of het helpt. Voorderest, wat zijn je timings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keizer
  • Niet online
Keizer schreef op 28 March 2003 @ 18:34:
Wanneer ik nero start loopt het hele systeem vast tijdens het scherm "bezig scannen scsi/ide bus" Wanneer ik dma uitzet van mijn plextor 40x fikker gaat het wel goed, maar zonder dma ben je ook nergens :(
Meer mensen die dit probleem hebben? Hoe is het op te lossen? (plex is slave op ide2)
ff mezelf gequote maar... weet iemand hier iets over?
Ik heb de nieuwste aspi drivers + nieuwste asus drivers geinstalleerd, niets helpt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is een bekend probleem bij de nieuwste nvidia nforce drivers, geloof dat je je driver van de ide-bus moet herstellen. Kweenie zeker, zal het wel ff opzoeken.

*Edit, er is een SP1 hotfix uitgekomen voor de problemen die de nvida nforce drivers veroorzaken, mbt de IDE-drivers, hier kun je hem vinden.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 76207 op 31-03-2003 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keizer
  • Niet online
Anoniem: 76207 schreef op 31 March 2003 @ 17:37:
Dit is een bekend probleem bij de nieuwste nvidia nforce drivers, geloof dat je je driver van de ide-bus moet herstellen. Kweenie zeker, zal het wel ff opzoeken.

*Edit, er is een SP1 hotfix uitgekomen voor de problemen die de nvida nforce drivers veroorzaken, mbt de IDE-drivers, hier kun je hem vinden.
Bedankt, ik zal straks ff proberen... maar ik draai w2k (sp3)en dit lijkt meer over XP te gaan... ik hoop iig dat het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, idd voor xp, maar misschien dat het ook wel voor w2k werkt, anders gewoon ff windows update proberen. BTW heb je die asus 1.16 drivers, die werken volgens mij gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41159

Update is nog niet in het nederlands te verkrijgen :(. En ik gebruik de Asus 1.16 maar heb evengoed problemen met mn brander. Standaard ide controller lost helaas het probleem ook nie op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76207 schreef op 31 maart 2003 @ 17:15:
Tja, had ff FSB op 190 gezet met vdd op 1,7, maar loopt nog steeds vast met 3d mark. Had ik het geheugen ff op 80% gezet, deed ie het bijna tot het einde :) Dus ligt ook nog wel aan het geheugen, mar ga nu toch weer ff die jumper verstellen van FSB 200. Kijken of het helpt. Voorderest, wat zijn je timings?
timings staan op 2,5-3-3-6, zijn gewoon de standaard timings dacht ik, lager wil ie niet

kun je trouwens meten of je vdd ook echt 1,7 is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die timings had ik ook, maar kwam niet tot de 190, had Vdimm op 2.8, kweenie of ie 2.9 aankan. Ik zou zelf ook wel graag willen meten of me vdd 1,7 is, maar hoe? :). Ik ga nog ff paar testjes doen, kijken of ik met ingestelde vdd 1.7 hoger kom dan zonder aangepaste vdd, dan kan ik daar wat conclusies uittrekken. Maar eigenlijk ben ik een beetje bang dat dit niet erg goed is voor me sb. Heb nog geen heatsinks en geen fan op me nb. Kweenie of het erg slecht is. 1.7 volt en 1.6 volt, leek me niet zo'n groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Ff mezelf quoten :) :
Btw, ik ben nu op het punt gekomen dat ik nieuw geheugen plus proc wil gaan kopen, zucht. Ik zou ook een reepje PC2100 kunnen kopen, maar dat lijkt een beetje weggegooid geld. Maar ja, het is wel een stuk goedkoper dan het alternatief, dat wel.
Anyways, ik zou dan een Xp2600 kopen, die tegenwoordig €220,- doet. En dan 1 Gb PC3200 geheugen erbij. Maar ja, dat geheugen he? Welk geheugen zou ik dan in godsnaam moeten kopen. Ik zou natuurlijk gewoon geheugen kunnen kopen bij dezelfde gasten als ik het mobo heb gekocht. Als het geheugen dan niet lekker werkt kan je het altijd terugbrengen. Zij hebben je immers ook dat mobo verkocht, zou wel raar zijn als het geheugen dat ze erbij verkopen niet goed zou werken. Maar die zaak (computerland in Utreg) verkoopt alleen "A-merk" PC3200 en PC2700 geheugen, niet echt bemoedigend. En bovendien nog behoorlijk duur ook.

Alternatief zou zijn om echt duur geheugen zoals Corsair te kopen ofzo. Iemand een mening hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76207 schreef op 31 maart 2003 @ 19:13:
Die timings had ik ook, maar kwam niet tot de 190, had Vdimm op 2.8, kweenie of ie 2.9 aankan. Ik zou zelf ook wel graag willen meten of me vdd 1,7 is, maar hoe? :). Ik ga nog ff paar testjes doen, kijken of ik met ingestelde vdd 1.7 hoger kom dan zonder aangepaste vdd, dan kan ik daar wat conclusies uittrekken. Maar eigenlijk ben ik een beetje bang dat dit niet erg goed is voor me sb. Heb nog geen heatsinks en geen fan op me nb. Kweenie of het erg slecht is. 1.7 volt en 1.6 volt, leek me niet zo'n groot verschil.
ik had bij mij gemeten en was 1,59 V volgens m`n voltmeter, heb een mod gedaan en loopt nu op 1,725 V, schijnt een goede waarde te zijn om over te clocken. m`n pc-tje loopt nu al bijna een week stabiel op 200 Mhz. ben trouwens niet van plan om hoger te gaan, mijn doel was de 200 Mhz en die heb ik nu gehaalt.

maar voltages verhogen brengt altijd risico`s met zich mee

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 31094 op 31-03-2003 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jag schreef:

[...]
als je bereid bent om geld uit te geven voor dit geheugen zou ik het zeker doen, alleen schijnen er veel mensen problemen te hebben met dit geheugen op dit bord, maar geloof dat dit met een bios update verholpen is. ben hier verder niet dieper op in gegaan omdat ik geen corsair geheugen heb.

zoek anders ff reviews op van verschillende merken.

probeer ook geheugen te kopen met lage timings, het liefts cas2 dit levert weer wat exra performance op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Sja, dat Corsair geheugen is eigenlijk wel erg duur. Ik vraag me af of het Dane Elec geheugen van shop.tweakers.net het goed zou doen. Het is officieel CL2.5, maar by Cutebritney draait het iig wel met CAS op 2 :). Het is iig met 77 euro en 7 euro verzend plus rembourskosten goed te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Dane-Elec geheugen kun je al goedkoper krijgen hoor, ik heb een 256 MB PC3200 module al voor € 62,00 gezien. Het zijn wel van die rare reepjes, groter dan normaal, maar ik neem aan dat die wel gewoon passen. Op de site van Eynstein computers staat ook dat deze modules ook geschikt zijn voor de A7N8X. Ik mag hopen dat ze dus ook zonder problemen 200 mhz fsb op CAS2 aan kunnen?

Ik ben er al een tijdje uit dat ik een A7N8X DeLuxe wil (wacht nog even op revisie 2.0) maar met dat geheugen kom ik er niet goed uit. Ik wilde eerst Kingston HyperX PC3000, toen TwinMos (te duur en modules met snelle WinBond chips worden steeds minder geleverd) en toen kwam ik dus op Dane-Elec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

MegaJurk schreef op 31 March 2003 @ 20:18:
Dane-Elec geheugen kun je al goedkoper krijgen hoor, ik heb een 256 MB PC3200 module al voor € 62,00 gezien. Het zijn wel van die rare reepjes, groter dan normaal, maar ik neem aan dat die wel gewoon passen. Op de site van Eynstein computers staat ook dat deze modules ook geschikt zijn voor de A7N8X. Ik mag hopen dat ze dus ook zonder problemen 200 mhz fsb op CAS2 aan kunnen?

Ik ben er al een tijdje uit dat ik een A7N8X DeLuxe wil (wacht nog even op revisie 2.0) maar met dat geheugen kom ik er niet goed uit. Ik wilde eerst Kingston HyperX PC3000, toen TwinMos (te duur en modules met snelle WinBond chips worden steeds minder geleverd) en toen kwam ik dus op Dane-Elec.

Nou, volgens hardware.nl zijn het CL2.5 DIMMs. Misschien dat ze wel op CAS 2 draaien, maar dat weet je dus niet zeker. Ik ben benieuwd of er DIMMs zijn waarbij je wel zeker weet dat ze op CAS 2 kunnen draaien voor zo'n 80 euro per stuk (512Mb PC2700), zal wel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, heb ff wat tests gedaan, maar volgens mij werkt het aanpassen van de chipset voltage in de bios niet. Dus dan zou ik een mod moeten doen, kweenie of ik dat wel kan. Schijnt dat er binnenkort een bios uitkomt waarmee wel met dit nforce bord een fsb van 200 gehaald kan worden. Dus ik w8 nog wel ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Jag schreef op 31 March 2003 @ 21:20:

[...]

Nou, volgens hardware.nl zijn het CL2.5 DIMMs. Misschien dat ze wel op CAS 2 draaien, maar dat weet je dus niet zeker. Ik ben benieuwd of er DIMMs zijn waarbij je wel zeker weet dat ze op CAS 2 kunnen draaien voor zo'n 80 euro per stuk (512Mb PC2700), zal wel niet.
Ik bedoel maar te zeggen dat elke PC3200 geheugenmodule toch standaard al op 200 mhz loopt? Nou, dan zal het ook niet zo'n probleem zijn om zo'n module op CAS2 te laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MegaJurk schreef op 31 March 2003 @ 22:23:
[...]

Ik bedoel maar te zeggen dat elke PC3200 geheugenmodule toch standaard al op 200 mhz loopt? Nou, dan zal het ook niet zo'n probleem zijn om zo'n module op CAS2 te laten lopen.
kan best wel eens een probleem zijn, er zijn modules die zeer stabiel lopen op cas2,5 en 200 Mhz standaard maar die het cas2 niet eens meer opstarten, het is dus nooit zekre dat je een module op cas 2 kan laten lopen als deze er niet voor bedoeld is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Precies, dat bedoel ik. Deze Dane Elec modules zijn ook niet bedoeld voor Cas 2, maar wie weet doen ze het wel. Dat geldt natuurlijk voor meer DIMMs. Alleen DIMMs waarbij gezegd wordt dat ze CL 2 zijn, zijn volgens mij best duur. Of vergis ik me daarin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03 10:51

CoRrRan

Don't Panic!!!

Waarschijnlijk is het geheugen probleem met de Corsairs opgelost door BIOS 1002(A) te flashen. (Tenminste, als ik de mensen van Corsair mag geloven.)

Zelf draai ik 2x 256 Mb XMS PC3200 LL geheugen van Corsair. Draait als een zonnetje.

Tja, de prijs he... da's inderdaad wel wat minder. (Lang leve het PC-prive-project!)

[ Voor 12% gewijzigd door CoRrRan op 01-04-2003 11:57 ]

-- == Alta Alatis Patent == --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

CoRrRan schreef op 01 April 2003 @ 11:56:
Waarschijnlijk is het geheugen probleem met de Corsairs opgelost door BIOS 1002(A) te flashen. (Tenminste, als ik de mensen van Corsair mag geloven.)

Zelf draai ik 2x 256 Mb XMS PC3200 LL geheugen van Corsair. Draait als een zonnetje.

Tja, de prijs he... da's inderdaad wel wat minder. (Lang leve het PC-prive-project!)

Ja, na wat overleg in het crew forum heb ik 2 512 Mb PC2700 Dane Elec DIMMs besteld bij shop.tweakers.net. Ik hoop dat ze op CAS 2 kunnen, anders pech. Nu nog ff uitkijken naar een nieuwe proc. Ik zit te twijfelen of ik die nu al moet kopen. Wat ervoor pleit, is dat er heel binnenkort een prijssteiging komt, en wie weet hoe lang die wel niet aanhouden. Bovendien heb ik een 166MHz FSB cpu nodig om het geheugen te kunnen testen op 166MHz.
Aan de andere kant zijn de 166MHz FSB cpu's nog redelijk duur (ongeveer 200 euro), dus zou ik liever nog ff een tijdje wachten.

Hoe goed is die barton 2500+ eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76984

ik vraag me af of het wel past om 2 van die dongels op die s-ata aansluitingen te zetten...
als ik de plaatjez zo bekijk heb je dan een linkse en een rechtse dongel nodig.

Afbeeldingslocatie: http://www.mycom.nl/f2/images/products/36855mcl.jpg

die aansluiting zit op dit plaatje links. en op het mobo zitten die 2 s-ata aansluitingen toch dicht naast elkaar.

is er hier uberhaupt al iemand die deze dongel werkend heeft?

na deel 1 en deel 2 van dit mobo topic te hebben doorgeworsteld, ziie ik alleen niemand die die dongel wel heeft, maar de hd's nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

wijngaarden, die converter sluit je dus aan op de PATA harddisk en daarop sluit je dan weer een SATA kabel aan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52849

Waar kan ik zien wat voor revisie van dit bord ik heb.... aangezien er nu verschillende bios'en uitkomen voor verschillende revisies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Gewoon op de mobo itself B) Kijk eens tussen of op de PCI sloten. Als ik het goed heb vermeldt Asus het tussen de 2e en de 3e PCI slot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Anoniem: 52849 schreef op 01 April 2003 @ 17:41:
Waar kan ik zien wat voor revisie van dit bord ik heb.... aangezien er nu verschillende bios'en uitkomen voor verschillende revisies.
pagina 9 staat een plaatje, kan je zien waar het staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Ik heb iemand die is laatst geswitched van een 266FSB Athlon XP naar een 333FSB Athlon XP. Hij heeft in de BIOS gewoon de FSB op 166 gezet, AGP op 66 (gelocked dus?) maar nu heeft ie problemen met de IDE apparaten dat er datacorruptie is enzo. De PCI bus draait met een AGP van 66 toch gewoon op de standaard snelheid van 33MHz? Nu heeft hij wel 2x Samsung PC3200 geheugen erin hangen. Ik had gelezen dat dit geheugen voor nogal wat problemen zorgde met een FSB van 166, maar wel goed liep op 133. Zou het dan daaraan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

VinnieM schreef op 01 April 2003 @ 19:40:
Ik heb iemand die is laatst geswitched van een 266FSB Athlon XP naar een 333FSB Athlon XP. Hij heeft in de BIOS gewoon de FSB op 166 gezet, AGP op 66 (gelocked dus?) maar nu heeft ie problemen met de IDE apparaten dat er datacorruptie is enzo. De PCI bus draait met een AGP van 66 toch gewoon op de standaard snelheid van 33MHz? Nu heeft hij wel 2x Samsung PC3200 geheugen erin hangen. Ik had gelezen dat dit geheugen voor nogal wat problemen zorgde met een FSB van 166, maar wel goed liep op 133. Zou het dan daaraan liggen?
je zou kunnen proberen om memtest te draaien, als ie hier fouten weergeeft ligt het waarschijnlijk aan het geheugen

is het bij alle ide apparaten of alleen bij 1 schijf ? mischien schijf kapot ?

is de cpu overgeclockt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Anoniem: 31094 schreef op 01 April 2003 @ 19:56:
[...]

je zou kunnen proberen om memtest te draaien, als ie hier fouten weergeeft ligt het waarschijnlijk aan het geheugen

is het bij alle ide apparaten of alleen bij 1 schijf ? mischien schijf kapot ?

is de cpu overgeclockt ?
Nee, zowel de harde schijf als CD-ROM spelers hebben er last van. Als ie de FSB op bijvoorbeeld 145 zet dan gaat alles nog wel goed. Net of de PCI bus overgeklokt wordt dus :/
CPU is niet overgeklokt. Ik zal hem eens vragen of ie memtest kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Jag schreef op 01 April 2003 @ 15:29:
Bovendien heb ik een 166MHz FSB cpu nodig om het geheugen te kunnen testen op 166MHz.
Ech nie ;)

Mijn 1800+ t-bredje doet het ook prima op 10x200MHz (sync) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

warp schreef op 01 april 2003 @ 21:21:
[...]

Ech nie ;)

Mijn 1800+ t-bredje doet het ook prima op 10x200MHz (sync) :D

Lol, mijn 1800+ draait momenteel op 11.5 100MHz FSB :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41159

Niet te geloven, problemen met mn brander gehad, alles nageken ok geen Nvidia IDE-drivers lees je overal dus ik had de Asus 1.16 drivers geinstalleerd. Aspi-layer veranderd Nero opnieuw geinstalled, niks werkte :(.

Laatse redmiddel : lekker eigenwijs zijn en toch de Nvidia driver installeren. Ja hoor natuurlijk probleem opgelost . Eigenwijs zijn owned >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

VinnieM schreef op 01 April 2003 @ 21:06:
[...]

Nee, zowel de harde schijf als CD-ROM spelers hebben er last van. Als ie de FSB op bijvoorbeeld 145 zet dan gaat alles nog wel goed. Net of de PCI bus overgeklokt wordt dus :/
CPU is niet overgeklokt. Ik zal hem eens vragen of ie memtest kan draaien.
mischien je geheugen timings wat losser zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03 10:51

CoRrRan

Don't Panic!!!

Is er eigenlijk al ergens bekend wat de PCB rev 2.0 van de A7N8X verandert t.o.v. PCB 1.04 of 1.06? Ik kan nergens er iets over vinden en dat is wel redelijk jammer.

Side-note: Nieuwe WinXP drivers voor USB 2.0 te vinden op Asus.com
Hier te vinden...

edit:
Geen special update, het bevat Windows Update 312370 voor WinXP SP1.

[ Voor 12% gewijzigd door CoRrRan op 02-04-2003 10:10 . Reden: Info toegevoegd ]

-- == Alta Alatis Patent == --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73936

Wat is nu het verschill tussen de revisies van de mobo. Ik heb zelf de 4, dus de 2 is automatisch slechter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70246

Revisie van het plankje is 1.04, 1.06 of 2.0 waarbij 2.0 dus hoger is. Of het ook beter is zal nog moeten blijken omdat er nog niemand hier is die 'm al heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ha...

ik heb hem vanmorgen gehaald. tezamen met infinion 2x 256 pc 2700 mem.
kreeg er spontaan een cd driver bij van asus 52speed. :-)

instal ging redelijk alhoewel wel watlastig omdat ik een waterkoeling heb en het dus nogal druk is in de kast.
gelukkig hoefde ik geen slangen in te korten of om te leggen en heb het droog kunnen houden.

eigenlijk werkt alles in een keer behalve..
de lan's ... ze zijn wel geinstalled, maar ik krijg op geen van beide een ip nummer van mijn kabelaar. ik heb er ff een andere nic ingedaan en die krijgt wel meteen een ip nummer ... wat doe ik hier verkeerd?

vooralsnog draai ik mijn xp2000 nu op iets van 1870 mhz. 11x170 dacht ik
hij wil hiermee nog niet echt warm worden. 36 graden stressed.
wat is die northbridge groot zeg.. groter dan mijn waterblokje !
denk dat ik daar eerdaags maar een andere voor ga halen.
ik had de heatsink van de northbridge op zuid gezet, maar die ligt er al weer af. dat plakspul van asus is niet zo goed.. ( is het ook niet voor bedoeld natuurlijk ) ik zal eens kijken voor ander plakspul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-06 16:04

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Voor de LAN's -->drivers geinstalleerd?

Koeler NB --> blue/chrome orb

Koeler SB --> heatsinkje vastzetten met Artic Silver Thermal Adhesive

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja drivers zijn geinstalled.
ze staan ook netjes in apparaat beheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

ik heb er ff een andere nic ingedaan en die krijgt wel meteen een ip nummer ...
Was dat de "oorspronkelijke" NIC waarlangs je het Internet binnen kreeg? Zo ja, dan is dat normaal. Wanneer je van NIC (lees: MAC adres) verandert, dan moet je je opnieuw aanmelden cq laten activeren bij de ISP. Gewoonlijk krijg je in zulke gevallen een Intranet IP toegewezen (239.x.x.x, 192.168.x.x, 10.x.x.x enzo). Hierna kun je een browser starten en naar de homepage van je provider surfen (www.quicknet.nl of www.multikabel.nl). Als het goed is, kun je daar het boeltje opnieuw laten herconfigureren. Anders moet je maar ff de helpdesk bellen :)

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 02-04-2003 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68853

Jezus dat gaat hard, dat bord is pas een korte tijd leverbaar.
Kinder ziektes he, moeten er snel uit. Dan ga ik hem zeker kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bedankt voor de tip...

het was idd even mijn lan kabel in een van de onboards nic prikken, kabel modem resetten, verbinding in schakelen en uitschakelen.. en hoppa...

bedankt

is er ook een proggie zoals cpucool waarmee ik de fbs speed vanuit windows kan bijstellen voor dit bord.? cpu cool wat ik voorheen gebruikte kent dit born nog niet.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 76984 op 02-04-2003 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Ik geloof best dat je je koeling goed voor elkaar hebt, maar weet je zeker dat je naar de juiste sensor kijkt? Er is namelijk de "Asus 2" sensor die in de socket zit, en de W83L785TS-S Diode. En die laatste geeft (en dat hoort ook) zo'n 5 graden meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:58

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

ik heb een vraagje.
hoe zit het nou met die revisions.
ik heb zelf rev 1.04 maar je hebt ook bordjes met rev2 en hoger.
ze zeggen dat rev 2.0 en zo. alleen bartons op 400 mhz fsb aan kan en rev 1.04 en lager niet.
is dat waar? of niet?
want ik wil eigenlijk toch wel een snelle fsb als ik bijvoorbeeld een barton koop.

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Anoniem: 76984 schreef op 02 April 2003 @ 16:25:
ha...

ik heb hem vanmorgen gehaald. tezamen met infinion 2x 256 pc 2700 mem.
kreeg er spontaan een cd driver bij van asus 52speed. :-)

instal ging redelijk alhoewel wel watlastig omdat ik een waterkoeling heb en het dus nogal druk is in de kast.
gelukkig hoefde ik geen slangen in te korten of om te leggen en heb het droog kunnen houden.

eigenlijk werkt alles in een keer behalve..
de lan's ... ze zijn wel geinstalled, maar ik krijg op geen van beide een ip nummer van mijn kabelaar. ik heb er ff een andere nic ingedaan en die krijgt wel meteen een ip nummer ... wat doe ik hier verkeerd?

vooralsnog draai ik mijn xp2000 nu op iets van 1870 mhz. 11x170 dacht ik
hij wil hiermee nog niet echt warm worden. 36 graden stressed.
wat is die northbridge groot zeg.. groter dan mijn waterblokje !
denk dat ik daar eerdaags maar een andere voor ga halen.
ik had de heatsink van de northbridge op zuid gezet, maar die ligt er al weer af. dat plakspul van asus is niet zo goed.. ( is het ook niet voor bedoeld natuurlijk ) ik zal eens kijken voor ander plakspul.
Ik begrijp dus dat je revisie 2.0 hebt gekregen? Ik ben zeer benieuwd of het je makkelijk lukt om mobo en geheugen naar 200 mhz fsb op te krikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-06 16:23
Revisie 2.0 kan OOK een 400 mhz fsb aan.
Ik vond dit op Tweakingworld.de:

Jetzt auch ASUS A7N8X mit Rev. 2.0 09:26 - 29.03.2003

Jetzt will auch ASUS auf dem Board A7N8X eine zweite Revision anbieten, die den FSB400 von dem Athlon XP unterstützen soll. Wenn man in den Download-Bereich bei den Treibern vorbei schaut, wird man ein neues Update fürs BIOS finden mit folgender Erklärung: "A7N8X BIOS C1002 for PCB revision 2.0 and later only"
Demanch werden wir wohl eine 2te Version des nForce2 Boardes von ASUS kaufen können

edit typo

[ Voor 3% gewijzigd door coob op 02-04-2003 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:58

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

en zou dat ook lukken met de 1.04???

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Damn, komen ze weer met een rev. 2 plank. Kan ik dadelijk weer m'n mobo gaan vervangen.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

mydogisgone schreef op 02 April 2003 @ 20:21:
en zou dat ook lukken met de 1.04???
ik heb 1.04 op 205mhz draaien dus dat moet wel lukken denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26986

En komen zi nog met een nieuw moderbord dat officeel 400 MHz FSB gaat ondersteunen?
want dan verkoop ik mijn A7N8X DELUXE aan me pa :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ho ho ... ik heb geen rev 2. helaas

ik kon kiezen tussen rev 1.04 en 1.04 en nog eens 1.04
ik heb verschillende dozen open gemaakt

wat betreft de koeling..

asus probe geeft echt 36 graden aan.
in mbm 5 geeft die W83L785TS-S Diode ook die temp aan, maar die asus 2 helemaal nix.
cpucool maakt er een potje van, want die kent dit mobo niet en sisoft geeft helemaal geen temps meer.

het zou op zich best kunnen want voorheen werd deze cpu ook niet veel warmer dan 31 a 32 graden...
maar ik heb niet echt veel vertrouwen in asus probe. ik zal zo nog es ff in mijn bios kijken wat die zegt..

/edit/.......bios schommelt tussen de 24 en 27 graden ........../edit/

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 76984 op 02-04-2003 23:50 . Reden: toevoeging bios temps ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
jeuhh vandaag mn bordje binnen gehad... rev 1.06 heb ik, tenminste dat neem ik aan dat staat op het bord. Alleen weet ik niet of mijn geheugen goed zit. Ik heb nu 2x 256 MB maar moeten die nou in die 2 blauwe?

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42763

Ik heb een raar probleempje met dit bord:
als ik de bios inga dmv het drukken van de delete toets (toetsenbord werkt dus) dan gaat de pc netjes de bios in, daar kan ik dan echter niks meer doen, toetsenbord is dan helemaal dood (ook geen num lock meer etc). Iemand een idee wat het kan zijn? Het toetsenbord is een MS Natural keyboard Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topper
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-01-2023
Anoniem: 42763 schreef op 03 April 2003 @ 01:45:
als ik de bios inga dmv het drukken van de delete toets (toetsenbord werkt dus) dan gaat de pc netjes de bios in, daar kan ik dan echter niks meer doen, toetsenbord is dan helemaal dood (ook geen num lock meer etc). Iemand een idee wat het kan zijn? Het toetsenbord is een MS Natural keyboard Pro.
Ik heb een probleem dat hier een beetje op lijkt, Als ik het bios wil flashen mbv ALT-F2, werkt het toetsenbord niet meer. Is draadloos toetsenbord, heb dus maar ff gewoon toetsenbord aangesloten maar helpt niks. Met een bootflop is het uiteindelijk toch gelukt, maar blijft raar..... :?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Anoniem: 42763 schreef op 03 April 2003 @ 01:45:

USB keyboard? Probeer eens een PS2 keyboard als je die hebt. Of mail Asus, die zullen dit vast wel eens eerder hebben gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:16

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Jag schreef op 03 april 2003 @ 02:22:

[...]

USB keyboard? Probeer eens een PS2 keyboard als je die hebt. Of mail Asus, die zullen dit vast wel eens eerder hebben gehoord.
Ik heb hetzelfde mobo + keyboard, en ik had net even problemen toen ik een geheugenreepje verzet had (nav plaatsingstips iets terug). Toen kreeg ik een keyboard error.
Ik zou dus ff proberen om je geheugen een keer eruit te halen en goed terug te zetten. Vergeet ook niet om in de bios USB legacy support aan te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 14:50
Ik hoop dat er voor oudere revisies gewoon bios updates blijven komen, maar dat zal toch wel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-04 16:11

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Nou ik heb geen probs met de 1.04 versie, mijn 80gig maxtor(pata) hangt via een dongle van asus aan mijn sata. Maar ik wacht nog steeds op mijn 2x120gig 8mb maxtor schijfies, maar die schijnen slecht leverbaar te zijn :(

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.asus.com.tw/su...?ModelName=A7N8X%20Deluxe

A7N8X Deluxe BIOS 1003 for PCB revision 1.03, 1.04, and 1.06 only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-05 12:36
Ik heb even een probleempje, heb net waterkoeling en wilde net een windows install gaan doen (op 208Mhz bus :P ) maar heb een seagate Sata schijf.

Nu weet ik dat ik bij de setup op F6 moet drukken en daarna moet aangeven dat ik een driver wil gebruiken voor de Sata controller.
Ik kijk bij de meuktracker maar geen driver te vinden, ik kijk op de Nforce2 driver cd en zie daar in de map "drivers/SATA" diskette 1&2 staan.

Ok ik zet deze op een diskette, plug een diskettestation in (oude zooi) en wil mijn ding gaan doen.
Toch geeft hij aan dat hj het bestand "setuptxt.oem of textsetup.oem" niet kan vinden.. (zit nu op mijn werk)

Via de zoekmotor heb ik gevonden dat ik een "'Silicon Image SiI 3112 SATALink Driver Installation Disk" gekregen zou moeten hebben gekregen bij het moederbord, heb hem alleen niet gevonden.

Als ik zoek naar "Silicon Image SiI 3112 SATALink Driver" in de meuktracker krijg ik geen results.
op deze pagina is het me nog niet echt duidelijk welke ik moet nemen.
http://www.siliconimage.com/products/storage.asp
hier staat ook niet veel:
http://www.asus.com/suppo...?ModelName=A7N8X%20Deluxe

edit:
straks even kijken of dit de goede link is:
http://www.siig.com/drivers/ide_pc_pci_serial_driver.html (ik kan hier niet downen..)

[ Voor 13% gewijzigd door procyon op 03-04-2003 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-06 16:04

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Anoniem: 76984 schreef op 03 april 2003 @ 09:44:
http://www.asus.com.tw/su...?ModelName=A7N8X%20Deluxe

A7N8X Deluxe BIOS 1003 for PCB revision 1.03, 1.04, and 1.06 only.
Laten we hopen dat hier een goede UberBIOS uit voort kan komen met chipset voltage ondersteuning voor Rev2 NB/SB.

En dit draadje is het volgens mij ook wel waard om in de gaten te houden:
http://www.nforcershq.com...fe8747b166acc05fa34fc63a5

(ga het nu ff lezen)

Godfather Bodybuilding topic reeks

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.