Groot Asus A7N8X Topic Deel 2

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 1.454 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Nou das mooi dan Nu nog het mobo erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 20:56

jotheman

Was like that when I got here!

Keej... turning insane hiero, kan iemand me uitsluitsel geven over dit probleem, volgende is 't geval:

Ik had een a7n8x draaien met (tijdelijk) een gf2mx pci. Dat draaide toppie, ook overclocked en al. Dit omdat ik mijn Gf4ti4200 had *kuch* gesloopt *kuch*, dus die was weg voor de garantie.
Nu heb ik de nieuwe kaar t die van de garantie was teruggekomen er vanavond dus weer ingezet en sindsdien alleen maar problemen! Constant als ik een driver wil installeren (anders dan P&P standaard drivertje) hangt de hele boel vast. Vaak tijdens de install al (beeld wordt zwart met knipperende cursor (standaard dosscherm dus)) en soms na een reboot, dan komt ie niet verder als 't begin van 't laadbalkje van WinXP, wat ik soms net wel, soms net niet te zien krijg.
Ik heb alles al geprobeerd, pci kaarten doorwisselen voor irq-problemen. Fans (2) lostrekken. videokaart in 'n andere pjoeter geprobeerd. 327.436 verschillende drivers gebruikt. Enz.
Het enigste wat ik me kan bedenken is dat mijn (300 watt el cheapo) voeding het niet trekt...
Kan iemand dit bevestigen?, want ik wil het wel zeker weten voor ik (weer) geld "over de balk gooi" voor een nieuwe uitgeef (upgrade was al duur zat, en ik ben maar arm...).
aan de voeding hangt alleen 'n xp2400+, met a7n8x dus en 512 mb en de gf4 dus en 'n hd en 2 cd-roms (en sblive kaartje en 'n 3com kaartje), dit niet om te showen (yeah right, mensen met 2x zo snelle systemen hier dus dat lukt nog niet eens :)) maar voor de uitleg.
Alvast bedankt voor 't antwoord op m'n vraag, ben 'n Btje radeloos, kan me alleen verzinnen dat 't aan de voeding ligt... Thx!

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrasherXL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-03 11:51

TrasherXL

Bicky burger for life

ik heb de normale ASUS A7N8x met nForce MCP + Realtek® ALC650 audio.
Ik vind het nog steeds niet duidelijk of dit nu exact hetzelfde is als bij de Deluxe versie, omdat ik onder win2000 soundstorm niet kan installeren.

Ik ga iig de nieuwe drivers proberen, maar kan iemand even aangeven of de normale versie nu ook de echte nForce audio is of dat de deluxe dat heeft.

ASUS Commando | Core2Duo E6600 @ 3Ghz air-cooled | Geforce 8800GTX | Raid-0 | 4 GB DDR2-800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 19:45

evaarties

Powerball @ 12.582

Alleen de deluxe versie heeft de nforce audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen heb ik mijn vroege revisie A7N8X (PCB 1.04 BIOS 1001.E) geflashed met LiveUpdate.

Toen ik echter rebootte kwam hij niet verder dan: "Verifying DMI Pool Data......... Update Succesfull". Hij blijft hij hangen.
Ik heb de oplossing die in de FAQ stond gedaan maar dit haalde niets uit.

De flash is WEL goed gegaan, ik kan namelijk ook in de BIOS komen. Echter blijkt nu dat hij een DeLuxe 1003 BIOS op mijn non-DeLuxe mobo heeft geflashed. Hier begrijp ik echt niets van want ik heb dus geflashed met LiveUpdate en hij heeft zelf de file van Internet geplukt.
Volgens mij heeft hij het verkeerd gedaan omdat ik een NON-DeLuxe heb met een 4MBit BIOS ipv de gebruikelijke 2MBit.

Ik heb het hele topic doorgelezen maar ben die nog niet eerder tegengekomen.
HELP dus. Hoe krijg ik mijn mobo weer aan de praat?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2003 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welja, mooi is dat.
Het blijkt dus dat er van de A7N8X 2 versies zijn:
De Deluxe versie met een 4MBit BIOS en
Een non-Deluxe versie met een 2MBit BIOS

Nu heb ik dit mobo van de LIDL PC en daar zit een TARGA edition A7N8X in. Dit is een non-deluxe versie met toch een 4MBit BIOS. Daar heeft LiveUpdate zich in verslikt. Met als gevolg dat het ding niet meer boot.

BIOS van TARGA site does the trick :( Die is wel 4MBit |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Vraagje: aan owners
ik heb gelzen dat de 3Com een gigabit interface is.
kan iemand me vertellen of dit een hardware of software achtige implementatie is van de netwerkkaart en heeft iemand die in een gigabit opstelling al eens gebruikt?

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patser
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-06 16:25

Patser

this.Close();

Verwijderd schreef op 25 april 2003 @ 13:40:
Welja, mooi is dat.

Nu heb ik dit mobo van de LIDL PC en daar zit een TARGA edition A7N8X in. Dit is een non-deluxe versie met toch een 4MBit BIOS. Daar heeft LiveUpdate zich in verslikt. Met als gevolg dat het ding niet meer boot.

Heb je de compu wel of niet weer aan de praat gekregen?
Je kunt de bios flashen voordat het OS start, door Alt+F2 ingedrukt te houden.
Je moet de uitgepakte bios op floppy aanleveren aan je comp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mihoen schreef op 25 april 2003 @ 14:09:
[...]

Heb je de compu wel of niet weer aan de praat gekregen?
Je kunt de bios flashen voordat het OS start, door Alt+F2 ingedrukt te houden.
Je moet de uitgepakte bios op floppy aanleveren aan je comp.
Ja het is idd weer gelukt. Op de manier zoals je beschrijft. Bedankt voor je belangstelling.

Ik vind het dus wel heel gek dat ik geen enkele BIOS van de asus site of FTP kan gebruiken. En dus ben aangewezen op de TARGA updates. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand goede/slechte ervaringen met hiqcomputer.de in duitsland? ze willen namelijk dat je vooruitbetaald als het naar nederland moet worden verzonden, waar ik persoonlijk niet zo dol op ben..

[DOH! mode] oh, krijg nou nix, hij staat toch wel in de shopsurvey..... [/DOH! mode]

(p.s. reacties zijn nog steeds welkom ;) )

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2003 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Assassin
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-04-2023
Iemand ervaringen met Corsair 256MB, 400MHZ, CAS 2, Unbuffered, , 8 CHIPS, 2 BANKS, platinum heatspr???????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 april 2003 @ 14:23:
heeft iemand goede/slechte ervaringen met hiqcomputer.de in duitsland? ze willen namelijk dat je vooruitbetaald als het naar nederland moet worden verzonden, waar ik persoonlijk niet zo dol op ben..
Geen ervaring, maar met rembours kunnen ze je net zo goed naaien. Doos met baksteen erin bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Assassin
tja, en waarom persé daar bestellen?? In nederland hebben we toch ook genoeg online shops??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aikon schreef op 25 April 2003 @ 14:28:
[...]

Geen ervaring, maar met rembours kunnen ze je net zo goed naaien. Doos met baksteen erin bijv.
ja das waar, maar dan maak ik de doos altijd even vantevoren open ook staat de postbode dan boos te kijken :0
S_Assassin schreef op 25 April 2003 @ 14:30:
tja, en waarom persé daar bestellen?? In nederland hebben we toch ook genoeg online shops??
omdat dit de enige winkel naar mijn weten is die rev. 2.0 van het a7n8x moederbord heeft...

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2003 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smackers
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb laatst geld overgemaakt naar iemand in Duitsland en daar deed de postbank 2 weken over. :(
Volgens mij is rev 2 binnen 2 weken wel in Nederland te koop en kan je daar dus beter op wachten.

Athlon Xp 1700+, Soyo Dragon Plus, 512 MB ddr, Radeon 8500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, das inderdaad ook nog een probleem dan jah, dan kan ik idd net zo goed nog ff w88

thnx.\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

eind april zou rev. 2 bij een online shop te koop zijn....
Eynstyn, maXpert, zoiets ik weet niet meer welke. ...

Wat voor nieuwe features en bug-fixes moet die rev met zich mee brengen?

[ Voor 26% gewijzigd door VisionMaster op 25-04-2003 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
VisionMaster schreef op 25 April 2003 @ 14:51:

Officiele ondersteuning van 400Mhz, dus de allersnelste socket A CPU's kunnen erop. En de northbridge gebruikt geloof ik .1v minder en is wat stabieler daardoor. En bug-fixes uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Aikon schreef op 25 april 2003 @ 15:30:
[...]

Officiele ondersteuning van 400Mhz, dus de allersnelste socket A CPU's kunnen erop. En de northbridge gebruikt geloof ik .1v minder en is wat stabieler daardoor. En bug-fixes uiteraard.
o ja das waar ook officiele fsb 400MHz voor de nieuwe proc's. Helaas weinig andere nieuwe features. Werd s-ata eigenlijk nu op de southbridge ondersteunt in de rev. 2 of ben ik nu in de war met de nforce3? Dat is nu een aparte chip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

VisionMaster schreef op 25 April 2003 @ 15:41:
[...]

o ja das waar ook officiele fsb 400MHz voor de nieuwe proc's. Helaas weinig andere nieuwe features. Werd s-ata eigenlijk nu op de southbridge ondersteunt in de rev. 2 of ben ik nu in de war met de nforce3? Dat is nu een aparte chip
Yub en volgens mij ook lan en firewire...

Als het goed is, zou rev. 2.0 dus goedkoper moeten zijn. Ik kom er snel genoeg achter :) ik wacht nog ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
n00bs schreef op 25 April 2003 @ 15:57:
[...]

Yub en volgens mij ook lan en firewire...

Als het goed is, zou rev. 2.0 dus goedkoper moeten zijn. Ik kom er snel genoeg achter :) ik wacht nog ff
Lijkt me niet dat er opeens allemaal andere dingen bijkomen. Dus ook dat s-ata niet.
Das allemaal voor de nforce3 oid, de volgende iig. De revisie bestaat gewoon uit wat kleine verbeteringen.

Tenminste dat denk ik, heb ff gezocht op t.net maar kan niks vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat de mijne overleden is :( . Ik had net m'n corsair geheugen ingeprikt, en ik stelde de fsb in op 198 Mhz. Toen ik exit and save koos, bleef de pc hangen (op het BIOS-scherm met het venstertje met de vraag voor exit and save nog open).
Ik had 'm daarna gereset, maar nu start hij gewoon niet meer op. Ik heb al ondertussen 4 verschillende latjes geheugen geprobeerd en 3 verschillende videokaarten.
Is dit nu het beruchte BIOS-probleem van dit moederbordje? of is er een of andere manier om 'm toch terug aan de praat te krijgen? Ik heb zelfs geprobeerd om het batterijtje eruit te laten voor een 5-tal uur, maar tevergeefs .....

Weet iemand ook hoe lang zo'n RMA kan duren bij Asus?
ik heb de rev1.04 met standaard bios 1001.G geflashed naar 1003.
Ik heb ondertussen al wat fora afgeschuimd, maar 1 ding is me nog niet duidelijk als m'n bios kapot is : Is de chip verkeerd weggeschreven of is m'n BIOS-chip fysiek kapot. Daarmee bedoel ik : zou het werken als ik een hotflash probeer met mijn bios-chip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:51
Ik kreeg net dus iets vaags: ik was m'n pc aan het opnieuw opstarten (was eventjes niet overgeclocked), en ik kreeg dat welcome scherm, en op eens start ie opnieuw op, m'n harde schijf stopte opeens met draaien (wat een rust :P), net alsof daar de stroom plotseling vanaf gehaald werd. :?

Ik heb een enermax 350w voeding, dat zou toch genoeg moeten zijn? Tsja, m;n specs in m'n sig zijn niet helemaal up-to-date, maar op m'n nieuwe processor (XP 2600+), mobo en PC3200 corsair geheugen na, klopt het.

(MBM5: m'n 3.3 voltlijn over een half uur gemeten: low 3.41, high 3.42
m'n 5 voltlijn low 4,92 high 4,97
m'n 12 voltlijn low 11,67 high 11,73).

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Aikon schreef op 25 April 2003 @ 17:20:
[...]

Lijkt me niet dat er opeens allemaal andere dingen bijkomen. Dus ook dat s-ata niet.
Das allemaal voor de nforce3 oid, de volgende iig. De revisie bestaat gewoon uit wat kleine verbeteringen.

Tenminste dat denk ik, heb ff gezocht op t.net maar kan niks vinden. :)
Vaag want ik had 't een tijd geleden op tweakers al gelezen ;) maar ook op andere fora etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zal ook wel eens tijd worden dat ze met een driver update komen.
asus that is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VisionMaster schreef op 25 April 2003 @ 14:51:

Bij Salland stond deze op eind april...

heb gisteren een emailtje gestuurd of ze al wisten wanneer ze hem binnen kregen maar hij is uitgesteld naar begin mei.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topper
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-01-2023
Verwijderd schreef op 25 April 2003 @ 13:40:
Welja, mooi is dat.

Ik heb ook die LIDL PC en heb ongeveer dezelfde problemen gehad, uiteindelijk heb ik mijn bios opgestuurd naar www.flashbios.org en heb er een 2 Mbit uber-bios (none de luxe) op laten flashen, verder geen problemen meer!

Alleen had ik met de originele targa 4 Mbit bios wel de soundstorm functionaliteit en na de flash naar de non de luxe mobo niet meer. Heb jij die functionaliteit nu nog wel met die nieuwe targa bios?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

topper schreef op 26 April 2003 @ 11:37:
[...]

Ik heb ook die LIDL PC en heb ongeveer dezelfde problemen gehad, uiteindelijk heb ik mijn bios opgestuurd naar www.flashbios.org en heb er een 2 Mbit uber-bios (none de luxe) op laten flashen, verder geen problemen meer!

Alleen had ik met de originele targa 4 Mbit bios wel de soundstorm functionaliteit en na de flash naar de non de luxe mobo niet meer. Heb jij die functionaliteit nu nog wel met die nieuwe targa bios?
Geen idee eerlijk gezegd. Dar hele soundstorm zegt me niets eigenlijk. Als je dat nForce audio icoontje in de systray bedoeld... Ja.

/me is niet zo'n audiofiel.
*UPDATE*
Ja dus;

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pseverin/got/soundstorm.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2003 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 16:00

DinX

Motormuis

In de search vond ik alleen topic of het kon, maar ik heb een specifiekere vraag.
Ik had al 2 x 256 MB PC2100 ram en heb me zojuist 1 latje van 512 PC2700 gehaald (allemaal apacer).

Dat je ze samen op 1 bordje kan zetten kan heb ik begrepen, maar m'n vraag is nu, hoe kan ik ze best verdelen over m'n 3 slots.

Dus de 512 in slot 1 en de rest in 2 en 3, of 512 in 2 en de rest in 1 en 3, ... :?

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ff een specifiek vraagje.
Ik wil graag mijn mobo flashen naar de 1003 bios, maar aflash vind mijn bios niet :?
Welnu, als ik asus update gebruik, een of ander windows tooltje, dan vind ie netjes debios, maar flashen nog steeds niet?
Sisoft Sandra leest de bios ook juist uit...

Is nu de bios brak (en dus de plank) of probeer ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DinX schreef op 26 April 2003 @ 13:11:
In de search vond ik alleen topic of het kon, maar ik heb een specifiekere vraag.
Ik had al 2 x 256 MB PC2100 ram en heb me zojuist 1 latje van 512 PC2700 gehaald (allemaal apacer).

Dat je ze samen op 1 bordje kan zetten kan heb ik begrepen, maar m'n vraag is nu, hoe kan ik ze best verdelen over m'n 3 slots.

Dus de 512 in slot 1 en de rest in 2 en 3, of 512 in 2 en de rest in 1 en 3, ... :?
Volgens mij moet je de 256 in 1&2 en de 512 in 3, dan heb je in allebei de kanalen evenveel geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op 26 april 2003 @ 14:21:
[...]

Volgens mij moet je de 256 in 1&2 en de 512 in 3, dan heb je in allebei de kanalen evenveel geheugen.
Ik heb dus alle combinaties geprobeerd, en de enige die zonder problemen werkt is:

slot 1: 512 PC2700
slot 2: 256 PC2100
slot 3: 256 PC2100

Bij een andere combinatie blijft hij gewoon wachten na het tonen van de IDE apparaten.

Ik vermoed dat wanneer je die PC2700 aan een aparte controller hangt dat hij dan "denkt" dat hij lekker aan 166Mhz mag gaan draaien omdat hij alleen zit. Als je er nu een dimm van pc2100 aan dezelfde controller hangt past hij zich aan aan die dimm

[ Voor 23% gewijzigd door DinX op 26-04-2003 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VisionMaster schreef op 25 april 2003 @ 14:51:

blabla
check de retro-style ia @ laupro.nl... ook daar wordt geprobeerd om rev 2 te krijgen, voor een leuke prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heeft iemand een rev 2.0 doos liggen? Ik zou graag weten wat linksboven staat op de voorkant en of er op de achterkant 400mhz fsb ondersteuning staat.

Heb er namelijk hier 1tje misschien liggen, maar er zit dus plastic omheen.

Hij komt van bora-computer in Aken en het is de Deluxe Gold versie.

SN 34 ZG 061282

Part no: 90-m7a622 G0UAY

[ Voor 45% gewijzigd door _Richie_ op 26-04-2003 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman

jotheman

Verwijderd schreef op 26 April 2003 @ 14:21:
[...]

Nee dat maakt op zich nix uit.
Je kunt 't beste in de banken die van dual gebruik maken samen (de 2 blauwe dus) dezelfde grootte geheugen stoppen, dus 2 x die 256mb.
Als dat hetzelfde is wat jij al zei dan Xcuse me, maar zo maak ik 't op uit 't boekje. :)

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

jotheman schreef op 26 April 2003 @ 16:44:
[...]

Nee dat maakt op zich nix uit.
Je kunt 't beste in de banken die van dual gebruik maken samen (de 2 blauwe dus) dezelfde grootte geheugen stoppen, dus 2 x die 256mb.
Als dat hetzelfde is wat jij al zei dan Xcuse me, maar zo maak ik 't op uit 't boekje. :)
Spijtig genoeg gaat dit niet zomaar als die van 512 PC2700 is en die van 256 PC2100 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman

jotheman

DinX schreef op 26 April 2003 @ 16:59:
[...]

Spijtig genoeg gaat dit niet zomaar als die van 512 PC2700 is en die van 256 PC2100 :p
Och verrek yah, sorry daar heb ik overheen gelezen denk ik. Hmmmm dan zou ik 't je ook niet durven zeggen...
Heb je je fsb wel op pc2100 snelheid lopen? Anders pikt ie 't niet vrees ik (tenzij je pc2100 mem ook 166mhz pikt :)). Want normaal gesproken kun je pc2700 en pc2100 niet mixen tenzij je 't op de snelheid van de laagste dimm laat lopen.

Nog een vraagje van mij trouwens van mijn kant:
Ik heb sinds gisteren m'n GF4 aan de praat weer (na format) en ik denk vandaag, laat ik 3dmark03 eens draaien, nou daar kreeg ik dus de score van 950 :|, was ik dus niet helemaal blij mee... Wat bleek nu, mijn AGP draait op AGP 1x met fastwrites zowel als sidebanding disabled (aldus 3dmark03 en sisoft sandra).
Ik heb in mijn bios zowel agp8x enabled als disabled geprobeerd en fastwrites aanstaan, maar 't helpt nix.
Heeft iemand nog meer dit probleem of een idee hoe ik dit op kan lossen?

[ Voor 35% gewijzigd door jotheman op 26-04-2003 17:44 ]

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 13:18
Ff een vraagje voordat ik me geheugen uitbreidt.

Ik heb nu in bank 1 en 3 al 2x 256mb zitten. Dit wil ik uitbreiden met 512mb.
In het boekje staat dat dual channel nog steeds werkt met 3 banken vol? Is dat zo?

Het heet toch niet voor niets Dual channel en geen triple channel.

* Semetrix hoopt dat ie niet als een n00b overkomt B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Semetrix schreef op 26 April 2003 @ 17:59:
Ff een vraagje voordat ik me geheugen uitbreidt.

Ik heb nu in bank 1 en 3 al 2x 256mb zitten. Dit wil ik uitbreiden met 512mb.
In het boekje staat dat dual channel nog steeds werkt met 3 banken vol? Is dat zo?

Het heet toch niet voor niets Dual channel en geen triple channel.

* Semetrix hoopt dat ie niet als een n00b overkomt B)
Is eigenlijk heel simpel.
Met 2x256 is het logisch hoe het werkt.
Met 2x256+1x512 ziet 'ie die 2 van 256 gewoon voor 1x512 aan, en doet dan dual channel op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S_Assassin schreef op 25 april 2003 @ 14:28:
Iemand ervaringen met Corsair 256MB, 400MHZ, CAS 2, Unbuffered, , 8 CHIPS, 2 BANKS, platinum heatspr???????
ja, daar heb ik er twee van. Draaien erg goed. Kan ze overklokken tot 210 mHz, maar dan worden ze al instabiel, met fouten en crashes in Windows XP. Heb ze nu op 202 lopen (5-3-3-2 geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman

jotheman

Sorry dat ik Bzig blijf met problemen posten maar ik heb nu 't probleem gelokaliseerd *trots :*)*. Het zit zo, ik had eerst alle drivers voor de Nforce geïnstalleerd die op in het ASUS pakket zaten. Daar zat dus niet de GART driver in. Daarna had ik mijn videokaart geïnstalleerd en die werkte gewoon goed.
Nu had ik dus daarstrax 3dmark gedraaid en zag dat mijn AGP modus niet goed stond, en ik d8 dat dat wel eens aan die GART driver kon liggen. Dus die heb ik gedownlood (uit het standaard Nvidia driverspakketje) en geïnstalleerd. Maar wanneer ik deze installeer en opnieuw opstart wordt mijn scherm zwart wanneer ik eigenlijk in windows zou moeten komen en gaat mijn beeldscherm op stand-by. Het ligt dus aan de GART driver, of iets in combinatie met deze driver.
Heeft iemand dit probleem al gehad of weet iemand een oplossing? Of wordt 't toch w88 op 'n nieuw Nforce driver pakket? :(

[ Voor 2% gewijzigd door jotheman op 26-04-2003 19:23 . Reden: Bloody hell, can't even type a smiley right :| ]

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrasherXL

TrasherXL

Bicky burger for life

probleem: heb A7N8X (standaard non deluxe) en dus realtek ALS650 6 ch. sound. Alleen ik krijg GVD die rearspeakers (lineout) niet aan de praat!

standaard staat ie na nforce2 drivers geinstalleerd als nForce audio , maar ik heb geen control panel en kan (duh) ook geen soundstorm etc installeren omdat alleen de deluxe dit kan.

- realtek drivers geven ook geen uitkomst als ik in realtek audio config in de tray op 4 channel zet blijf ik geluid horen uit de front speakers.

- ook staat in windows het geluid op quadrafonic of surround maakt niets uit

ik gebruik windows 2000 pro SP3 en momenteel dus realtek drivers. Ik gebruik weer DX9 omdat ook met 8.X de rearspeakers het neit doen...

ASUS Commando | Core2Duo E6600 @ 3Ghz air-cooled | Geforce 8800GTX | Raid-0 | 4 GB DDR2-800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman

jotheman

TrasherXL schreef op 26 april 2003 @ 19:23:
probleem: heb A7N8X (standaard non deluxe) en dus realtek ALS650 6 ch. sound. Alleen ik krijg GVD die rearspeakers (lineout) niet aan de praat!

standaard staat ie na nforce2 drivers geinstalleerd als nForce audio , maar ik heb geen control panel en kan (duh) ook geen soundstorm etc installeren omdat alleen de deluxe dit kan.

- realtek drivers geven ook geen uitkomst als ik in realtek audio config in de tray op 4 channel zet blijf ik geluid horen uit de front speakers.

ik gebruik windows 2000 pro SP3 en momenteel dus realtek drivers. Ik gebruik weer DX9 omdat ook met 8.X de rearspeakers het neit doen...
Oeh oeh die weet ik! :*)
Moet je naar je volumeregeling van windhoos gaan (Start > Programma's > Bureau Accesoires > Entertainment > Volumeregeling) en selecteer, als die nog niet geselecteerd staat bij Opties > Eigenschappen je NVIDIA geluid.
Vink dan bij opties "Geavanceerde volumeregelingen" aan en klik op de geavanceerd knop onder je hoofdvolume.
Vink daar "Rear speakers connected to Line in" aan en evt. 't 2e vinkje ook nog als dat voor geldt. Dan moet ie 't doen...

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 19:21
damnz, ik heb ooit eens een review gezien van de A7N8X Deluxe en andere N-Force2 moederborden,
waarbij ze ook alle extra's vermelden + foto's ervan (dus de extra brackets e.d.)
Maar ik kan die nu nergens meer vinden :(
Ik heb hier al op GoT rondgezocht, maar helaas geen geluk
Iemand toevallig een linkje naar de review die ik bedoel? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Crash op 26-04-2003 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrasherXL

TrasherXL

Bicky burger for life

jotheman schreef op 26 April 2003 @ 19:26:
[...]

Oeh oeh die weet ik! :*)
Moet je naar je volumeregeling van windhoos gaan (Start > Programma's > Bureau Accesoires > Entertainment > Volumeregeling) en selecteer, als die nog niet geselecteerd staat bij Opties > Eigenschappen je NVIDIA geluid.
Vink dan bij opties "Geavanceerde volumeregelingen" aan en klik op de geavanceerd knop onder je hoofdvolume.
Vink daar "Rear speakers connected to Line in" aan en evt. 't 2e vinkje ook nog als dat voor geldt. Dan moet ie 't doen...
Bedankt voor de tip maar ook dit werkt niet. Als ik de nforce audio driver gebruik niet en ook niet met de RealTek drivers. Ik wordt gek! argh!

OOK IN DE SPEAKER TEST DOET IET HET NIET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

TrasherXL schreef op 26 april 2003 @ 22:39:
OOK IN DE SPEAKER TEST DOET IET HET NIET
Doe niet zo flauw, laat dat CAPS gewoon achterwege ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiLLaHc5
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09-2024
Bah hoe nutteloos alle updates van biossen die een beetje goed zijn zijn voor de 2.0 versie....:S

[ Voor 102% gewijzigd door KiLLaHc5 op 26-04-2003 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

jotheman schreef op 26 April 2003 @ 17:12:
[...]

Och verrek yah, sorry daar heb ik overheen gelezen denk ik. Hmmmm dan zou ik 't je ook niet durven zeggen...
Heb je je fsb wel op pc2100 snelheid lopen? Anders pikt ie 't niet vrees ik (tenzij je pc2100 mem ook 166mhz pikt :)). Want normaal gesproken kun je pc2700 en pc2100 niet mixen tenzij je 't op de snelheid van de laagste dimm laat lopen.
Ik heb em ingesteld op 100% (FSB) dus hij gaf 133 Mhz aan, goed dus :p
Wel lukte het me niet meer om uit de bios setup te geraken. Saven ging, maar als ik save & exit nam, of gewoon exit zonder save kreeg ik een zwart scherm met een paar tekentjes op een rode achtergrond 8)7
Ik heb het dus maar zo gelaten nadat het eenmaal werkte :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman

jotheman

DinX schreef op 27 april 2003 @ 00:07:
[...]

Ik heb em ingesteld op 100% (FSB) dus hij gaf 133 Mhz aan, goed dus :p
Wel lukte het me niet meer om uit de bios setup te geraken. Saven ging, maar als ik save & exit nam, of gewoon exit zonder save kreeg ik een zwart scherm met een paar tekentjes op een rode achtergrond 8)7
Ik heb het dus maar zo gelaten nadat het eenmaal werkte :D
Dat moet meer als goed zat zijn yah...
En dat probleem met dat opslaan hebben volgens mij al meer mensen gehad, da's 'n bug volgens mij.
Probeer 't eens per dimm en steeds meer bijvoegen anders, heb wel eens meer gehoord dat bepaalde dimms niet samenwerken (vraag me niet waarom), zelfs van 'tzelfde merk.
Zou het voor de rest ook nie weten sorry, suc6 nog :)

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

jotheman schreef op 27 april 2003 @ 00:35:
[...]

Dat moet meer als goed zat zijn yah...
En dat probleem met dat opslaan hebben volgens mij al meer mensen gehad, da's 'n bug volgens mij.
Probeer 't eens per dimm en steeds meer bijvoegen anders, heb wel eens meer gehoord dat bepaalde dimms niet samenwerken (vraag me niet waarom), zelfs van 'tzelfde merk.
Zou het voor de rest ook nie weten sorry, suc6 nog :)
Ik heb alle combinaties al geprobeerd :)
Heb daar een half uur dimm's zitten versteken |:(
M'n halve duim ligt open van die dingen erin te drukken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Niet online
Echt niemand die een Revisie 2.0 heeft liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Weet iemand misschien wat er aan de hand is als je de FSB spread spectrum niet kan disablen? Het is nogal irritant: ik zie wel een keuzemenu, en dan kies ik disabled of 1%, maar dan springt de waarde meteen terug op 0,5%.

Type is A7N8X Deluxe, Rev.1.04, BIOS 1003.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Richie_ schreef op 27 April 2003 @ 02:56:
Echt niemand die een Revisie 2.0 heeft liggen?
Wanneer heb je je moederbord gekocht? Ik heb Vrijdag nog naar Bora-computer in Aken gemailt, en ze beweerden dat al hun moederborden (a7n8x deluxe versie) rev. 1.0x waren en nog geen 2.0. Hierbij kan ik je natuurlijk nog altijd geen uitsluitsel geven. Het zou wel fantastisch zijn, want dat zou betekenen dat m'n nieuw mobo wat ik dinsdag ga krijgen daar ook een rev. 2.0 zou worden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdag heb ik Yorcom gebeld. Die zeiden dat ze al wel rev. 2.0 binnen hadden, maar dat ze niet wisten welke van de dozen de nieuwste waren (plastic) omdat ze ook nog oude rev. hadden..... Ze konden me iig geen rev 2.0 garanderen..... Zal in de rest van Nederland ook wel gelden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:13

Dark

who tweaked the light?

John_Glenn schreef op 27 April 2003 @ 09:16:
Weet iemand misschien wat er aan de hand is als je de FSB spread spectrum niet kan disablen? Het is nogal irritant: ik zie wel een keuzemenu, en dan kies ik disabled of 1%, maar dan springt de waarde meteen terug op 0,5%.

Type is A7N8X Deluxe, Rev.1.04, BIOS 1003.
ga erop staan met cursor in het bios, en druk op (+) of (-) op het numpad van je keyboard... dan gaat spread spectrum wel op nul... gelijk save en exit en het werkt nog ook :P ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren vrijdag heb ik ook een A7N8X Deluxe met Athlon 2400+, FSB en geheugen op 133 MHz (2x 128MB Apacer, 1x512MB Dane-Elec), GeForce4 Ti4200 128MB, Win XP.

3Dmark 2001SE geeft 10500 (was 8050 met dezelfde videokaart op A7A266 met Athlon 1200)
Nu maar eens wat gaan klokken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Info voor diegenen opzoek naar een rev. 2.0:
Rev2.0 boardjes hebben een serial nr. wat begint met 33 en wellicht hoger, buiten op de doos, zonder openen afleesbaar ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 11:23:
Sinds gisteren vrijdag heb ik ook een A7N8X Deluxe met Athlon 2400+, FSB en geheugen op 133 MHz (2x 128MB Apacer, 1x512MB Dane-Elec), GeForce4 Ti4200 128MB, Win XP.

3Dmark 2001SE geeft 10500 (was 8050 met dezelfde videokaart op A7A266 met Athlon 1200)
Nu maar eens wat gaan klokken :)
das wel erg weinig met zo'n configuratie, naar mijn id moet je zonder je proc. over te klokken toch zeker wel 13 tot 14000 kunnen halen (wel je gforce een beetje opkrikken dan heh)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark schreef op 27 April 2003 @ 11:51:
Rev2.0 boardjes hebben een serial nr. wat begint met 33 en wellicht hoger, buiten op de doos, zonder openen afleesbaar ...
weet je dit 100% zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NakedOne_NL30
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-02 12:45
Bubby schreef:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
das wel erg weinig met zo'n configuratie, naar mijn id moet je zonder je proc. over te klokken toch zeker wel 13 tot 14000 kunnen halen (wel je gforce een beetje opkrikken dan heh)..
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
13 tot 14000 met een ti4200 ??
lijk me toch wel aardig hoog hoor anders.

IdieAloth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NakedOne_NL30 schreef op 27 april 2003 @ 12:03:
Bubby schreef:
13 tot 14000 met een ti4200 ??
lijk me toch wel aardig hoog hoor anders.
waarom? die dingen kun je bijna naar ti4600 niveau opkrikken hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NakedOne_NL30
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-02 12:45
ik heb al heel wat van die kaartjes gezien,
ook hiet op GOT, maar heb er weinig op ti4600 level zien draaien.
het ligt er ook net maar aan welk merk,
en als tie een beetje mazzel heeft als tie goed oc-baar is.
en in het algemeen redde ze het niet zo vaak.

IdieAloth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NakedOne_NL30 schreef op 27 April 2003 @ 12:11:
ik heb al heel wat van die kaartjes gezien,
ook hiet op GOT, maar heb er weinig op ti4600 level zien draaien.
het ligt er ook net maar aan welk merk,
en als tie een beetje mazzel heeft als tie goed oc-baar is.
en in het algemeen redde ze het niet zo vaak.
ligt eraan of je zo'n oude hebt, of zo een met agp 8x die hebben sneller geheugen dacht ik..

maar 14000 is misschien idd een beetje erg hoog, maar 12 tot 13000 moet toch zeker wel kunnen ...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2003 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
hoe weet jij dit :?
en is dit ook betrouwbaar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Laatst online: 13-09 10:42
Dark schreef op 27 april 2003 @ 11:51:
dat zou erg geil zijn aangezien mijn bord dus met 34 begint..
(richie is mijn broer, heeft het bord voor mij gekocht)

openmaken of niet....?

waar beginnen de serienummers van de andere gebruikers mee?

[ Voor 7% gewijzigd door StanTheMan op 27-04-2003 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TrasherXL schreef op 26 april 2003 @ 19:23:

In je Sound control manager in de conf scherm moet je een bepaald environment kiezen (generic ofzo). Hij staat standaard op <none>. Als het goed is geeft ie dan wel 6 kanaals geluid weer. Heb bij mezelf nog niet getest, heb nog Live 5.1 erin hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Niet online
(StanTheMan post even onder naam van m'n broer)
Toch maar die doos opengeript...nou ik heb dus de revisie 2.0, lijkt erop dat Dark gelijk heeft..

_/-\o_

Bora heeft dus Rev 2.0!!! :)

heb alleen nog geen geheugen..

[ Voor 25% gewijzigd door _Richie_ op 27-04-2003 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Niet online
Voor mijn serial, zie vorige blz.

[ Voor 189% gewijzigd door _Richie_ op 27-04-2003 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
_Richie_ schreef op 27 april 2003 @ 15:50:
Toch maar die doos opengeript...nou ik heb dus de revisie 2.0, lijkt erop dat Dark gelijk heeft..

_/-\o_

En ik heb al 2x256 PC400 maar nog geen mobo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Mm bij mij op de doos begint het ook met 33, alleen op mn bord zit een stikkertje rev. 1.06

Of er zit dus een verkeerd stikkertje op mn doos, of op mn mobo

[ Voor 9% gewijzigd door Mavvie op 27-04-2003 17:08 ]

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

@Dark: Merci voor de BIOS-truuk!

@Evil MaV: het staat volgens mij niet op een sticker, maar gewoon in witte belettering ergens...?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Evil M@V schreef op 27 April 2003 @ 17:03:
[...]

Mm bij mij op de doos begint het ook met 33, alleen op mn bord zit een stikkertje rev. 1.06

Of er zit dus een verkeerd stikkertje op mn doos, of op mn mobo
Of die 'theorie' klopt gewoon niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

ik weet het niet zeker, maar heb het hiervandaan ... :
http://www.amdforums.com/...9671e5128&threadid=220189

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Hmmm, my 1.04 s/n starts with 32Z so I guess there really isn't a way to check the rev other than to open the box and check the PCB
Klopt dus gewoon niet. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
_Richie_ schreef op 27 April 2003 @ 15:50:

_/-\o_

waar is die gekocht? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Niet online
Waar denk je nou ;)

(hint: Bora heeft rev 2.0..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Assassin
Verwijderd schreef op 26 April 2003 @ 19:04:
[...]

ja, daar heb ik er twee van. Draaien erg goed. Kan ze overklokken tot 210 mHz, maar dan worden ze al instabiel, met fouten en crashes in Windows XP. Heb ze nu op 202 lopen (5-3-3-2 geloof ik).
Thx man, zien er btw leuk uit met die heatspreader :P

ff w8en tot rev2 te koop is en dan systeempje bouwe :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn A7N8X Deluxe is dood :(

Was 3Dmark aan het draaien, opeens blauw scherm + vastloper, ding uitgezet en weer aan... helemaal niks. Geen piepjes, geen stemmetje, geen beeld. Bios wel 10 keer geprobeerd te resetten, ATX reset, nada nop.
Had van te voren een vastloper tijdens 'save settings' in bios gehad, denk dat de bios korrupt is (komt regelmatig voor bij dit bord volgens amdforums)

Ook nog mijn oude tbird op de A7n8x geprobeerd, maar ook noppes.

Proc is goed, draai momenteel mijn 2400+ op mijn oude A7A266 (die hem officieel niet eens ondersteunt, wat wel te merken is (2400+ @ 1400 Mhz met FSB 100 Mhz |:( ).

Terug naar de winkel van de week dan maar.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2003 11:24 . Reden: wat extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie krijgt trouwens zijn deluxe versie met 1gig pc3200 cas 2.5 geforce4 ti4200 hooger dan 2005mhz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:16

jbbrans

Deze vraag is al eerder gesteld, maar daar werd toen geen antwoord op gegeven.

Past op dit bord een vga kaart met Zalman ZM80A koeler of komt ie in de problemen met de geheugen bankjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Assassin
werkt dit bordje trouwens goed met kingston pc3500 cas2 HyperX???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zalman80A-HP plus mijn Club3d4800Ti passen zonder problemen.
Wellicht wordt het wat krap en prutsen als er een heatsinkje op de Southbridge moet (of is dat de Notrhbridge: ik bedoel die waar standaard nix op zit).
Maar die Zalman die past dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

S_Assassin schreef op 28 April 2003 @ 16:57:
Ik zou niet weten waarom het problemen zou geven... Alleen de vraag is waarvoor je mem. wilt wat op zulke hoge memspeeds kan lopen, want ik heb nog maar weinig mensen gezien die werkelijk stabiele snelheiden boven de 200MHz halen... (er zijn er wel een paar).

Wacht gewoon op rev. 2.0 en lees wat reviews... doe ik ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maarhe, klas paar reviews, maar kben nog niet echt helemaal achtergekomen van de vergelijking tussen rev1.04 en rev.2.00 . als het verschil zo groot is, dan eis ik nieuwe, omruilen ofzo. want is nie zo eerlijk lijkt me.

/edit

typefoutje

/edit

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2003 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 21:39:
maarhe, klas paar reviews, maar kben nog niet echt helemaal achtergekomen van de vergelijking tussen rev1.04 en rev.2.00 . als het verschil zo groot is, dan eis ik nieuwe, omruilen ofzo. want is nie zo eerlijk lijkt me.
o godver, verkeerde knop geklikt

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2003 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiLLaHc5
Als ik met het overclocken bij de 185 komt en save krijg ik daarna elke keer bij opstart Bios checksum error en vraagt hij om een flop...:S
bios clearen met de jumper actie werkt et weer...
Iemand anders met dit probleem en hoe kan ik het oplossen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

S_Assassin schreef op 28 april 2003 @ 16:57:
Revisie 2 geeft mogelijk problemen met HyperX geheugen, zie ook het grote DDR Topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

OHw lekker Rev. 2.0 heeft dus ook allemaal bugs :?

Damn ik d8 ik ga juist voor nforce2 mobo... minder probs dan met VIA. tot nu toe lees ik gem. meer probs dan met welk ander board ever :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Laatst online: 13-09 10:42
ja maar dat komt natuurlijk omdat het zo'n populair bord is..

Ok: ik heb de rev 2.0 sinds gisteren, afgezien van wat foutjes van mezelf, werkt het bord perfect!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiLLaHc5
niemand die een oplossing heeft voor mijn probleem??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

MegaJurk schreef op 28 April 2003 @ 22:04:
[...]

Revisie 2 geeft mogelijk problemen met HyperX geheugen, zie ook het grote DDR Topic.
We mogen er vanuit gaan dat het een probleem van Kingston (HyperX) is aangezien ander geheugen allemaal wel goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07 23:02

jhu

Nou vraag ik me toch een paar dingen af, ik wil morgen een a7n8x deluxe gaan kopen. Ik wil er graag DDR400 geheugen in doen (3200 dus) en dan met 2 reepjes van 256 Mb. Als processor wil ik een 2600+ (333Mhz Thoroughbred)..

Ik zie in dit topic echter iedereen praten over 189 of 203 Mhz, welke snelheid is ? De FSB of de snelheid van het geheugen ?

Ik neem aan dat je de processor toch gewoon op 12,5 * 166 zet en daar dan wat mee kan tweaken.

Daarnaast zie ik ook een storm aan postings over de hardware revisie, ik moet morgen dus echt checken of ik een 2.0 rev heb ?

Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie in dit topic echter iedereen praten over 189 of 203 Mhz, welke snelheid is ? De FSB of de snelheid van het geheugen ?
Het is aan te raden om het geheugen in sync (100%) met de FSB van de CPU te laten lopen ivm latencies. En de laatste bios is een vereiste, zo had ik problemen (XP2000+/pcb v1.04) met >153fsb POST-booten met bios rev. 1002a terwijl exact dezelfde hardware/settings qua CPU op ~215 (430 eff!) FSB naar Windows kon trekken met bios rev. 1003... (het enige rare was dat 1002a een casetemp van 22,5'C aangaf, en nog geen minuut later 1003 een casetemp van 15,5'C aangaf - terwijl de temperatuur op m'n losse thermometer niet gewijzigd was... - maar dat is altijd met die interne sensoren, kwestie van ijken..)

Je kan spelen wat je wil, hetzij het gaat niet werken (POST/Booterrors) ofwel zet COP je PC uit.

Kan er eigenlijk een Asus iPanel aangesloten worden op de A7N8X ?
Ik zie er nl. niks over in het boekje of de websites staan...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2003 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:33
kuch ... voor de mensen die op zoek zijn naar de rev2.0: http://www.laupro.nl/ia/ia.asp?id=246 .. no spam intended

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011

Krewcial

Pukke Bo!

Kunnen jullie me wat meer vertellen over die problemen met PC3500 HyperX van Kingston...want ik was net van plan dat te bestellen icm rev2.0...dat gaat dus niet werken..:(

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

ik wil de northbridge van mijn deluxe bordje beter koelen, heb mn 1700 ge-oc-ed naar een 2400 (kan hoger) maar dan wordt het ding ziek warm, iemand al zoiets gedaan? Ik wil btw geen waterkoeling, heb al geprobeerd om de passieve koeler eraf te slopen maar dat ding zit zo vast dat ik het niet aandurf om nog harder eraan te gaan hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 18:24
thaBeerbuster schreef op 30 April 2003 @ 14:54:
ik wil de northbridge van mijn deluxe bordje beter koelen, heb mn 1700 ge-oc-ed naar een 2400 (kan hoger) maar dan wordt het ding ziek warm, iemand al zoiets gedaan? Ik wil btw geen waterkoeling, heb al geprobeerd om de passieve koeler eraf te slopen maar dat ding zit zo vast dat ik het niet aandurf om nog harder eraan te gaan hangen
Ik weet niet of je nog zo'n klein koelertje hebt, maar je kunt hem gemakkelijk met 2 pluggen aan je sink vastzetten.

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
MegaJurk schreef op 28 April 2003 @ 22:04:
[...]

pardon :? :(
nu heb ik net dit bordje besteld, blijkt het niet overweg te kunnen met dit geheugen :'(
dalijk dan maar ff het DDR topic doorlezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ik heb inmiddels een mailtje van Kingston ontvangen waarin ze aangeven dat recente testen hebben uitgewezen dat er geen problemen zijn, maar ze hebben het niet over Dual Channel. Op diverse buitenlandse forums geven gebruikers namelijk aan dat je met HyperX geheugen op een nforce2 mobo (dus met revisie 2) je niet verder komt dan 200 mhz fsb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011

Krewcial

Pukke Bo!

Het enige andere geheugen in pricewatch, met ongeveer dezelfde specificaties als die Kingston HyperX PC3500 256mb is Corsair...maar das stukken duurder...:( iemand nog andere suggesties?

Geld dit trouwens ook voor de andere HyperX versies? Of alleen voor de PC3500 serie...anders koop ik gwoon PC3200 HyperX

[ Voor 25% gewijzigd door Krewcial op 30-04-2003 21:06 ]

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.