Groot Asus A7N8X Topic Deel 2

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 1.452 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Assassin
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-04-2023
pff, ik ga gewoon voor corsair hoor, maakt mij die paar extra centen nu uit, corsair is gwoon beter spul :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een rotbord man ! :( .
Ik heb 'm vorige maand gekocht : Ging niet met m'n corsair, heb toen m'n corsair terug binnengebracht en nieuwe gekregen, toen ging het wel (dat geheugen was toch in orde, maar dit bordje vond de manier waarop de spd was geprogrammeerd maar niets). Toen had ik, zoals ik eerder al had gepost, eens geprobeerd te booten op 198MHz, maar nadat ik 'exit and save' had gekozen bleef m'n pc hangen daar hangen. ik reset ---> Mobo dood ! (was rev. 1.04)

Naja dat kan gebeuren dacht ik, Gisteren had ik een nieuwe gekregen (rev 2.0) Ik installeer alles en 't werkt prima. Ik probeer m'n fsb omhoog te gooien maar hij wil maar niet booten, Zelfs niet op 138Mhz !! (5MHz overclock). Na een paar keertjes de bios te resetten heb ik weer hetzelfde aan de hand : Mobo dood :(

Okay nu de vraag : Bad luck, echt een zware bug in die mobo's, heb ik iets fout gedaan (denk het niet, ik reset de bios zoals in de handleiding), of is er iets anders stuk (wat ik betwijfel omdat al m'n andere hardware perfect werkt op een ander systeem).

Wat ik ook niet begrijp is dat ik met dat vorig bordje gemakkelijk aan de 195Mhz zat, en dat ik met de rev.2.0 nog niet kan booten op 138 :/

Nu kan ik nog maar eens naar bora rijden om te wisselen. M'n volgend bord wordt terug een Abit.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2003 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 20:56

jotheman

Was like that when I got here!

Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 22:11:
Ik heb 'm vorige maand gekocht : Ging niet met m'n corsair, heb toen m'n corsair terug binnengebracht en nieuwe gekregen, toen ging het wel (dat geheugen was toch in orde, maar dit bordje vond de manier waarop de spd was geprogrammeerd maar niets). Toen had ik, zoals ik eerder al had gepost, eens geprobeerd te booten op 198MHz, maar nadat ik 'exit and save' had gekozen bleef m'n pc hangen daar hangen. ik reset ---> Mobo dood ! (was rev. 1.04)

Naja dat kan gebeuren dacht ik, Gisteren had ik een nieuwe gekregen (rev 2.0) Ik installeer alles en 't werkt prima. Ik probeer m'n fsb omhoog te gooien maar hij wil maar niet booten, Zelfs niet op 138Mhz !! (5MHz overclock). Na een paar keertjes de bios te resetten heb ik weer hetzelfde aan de hand : Mobo dood :(

Okay nu de vraag : Bad luck, echt een zware bug in die mobo's, heb ik iets fout gedaan (denk het niet, ik reset de bios zoals in de handleiding), of is er iets anders stuk (wat ik betwijfel omdat al m'n andere hardware perfect werkt op een ander systeem).

Wat ik ook niet begrijp is dat ik met dat vorig bordje gemakkelijk aan de 195Mhz zat, en dat ik met de rev.2.0 nog niet kan booten op 138 :/

Nu kan ik nog maar eens naar bora rijden om te wisselen. M'n volgend bord wordt terug een Abit.
Mya... nix geen rotbord, jij doet er gewoon dingen mee waar ASUS nix van garandeert. Als jij je bord daardoor sloopt dan is dat niet de schuld van 't bord maar van jou, mag je nog geluk hebben als je een (of 2 nu dus) nieuwe borden krijgt, mag je ASUS lief voor vinden.
En lijkt me trouwens sterk dat 't 2x aan 't bord ligt hoor :P, denk eerder dat er iets mafs in/aan je systeem zit, maar da kan ik ook mis hebben ocourse.
Just my piece of mind...

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze garanderen dat die een fsb van 200 aankan (ddr400), dus dat is het al zeker niet ! Het was zelf nog asynchroon wat ik geprobeerd had, ik was zelfs aan't underclocken !!

Ik volg perfect de handleiding, en voor de rest zit er in m'n systeem niets in wat problemen kan geven (enermax 350w voeding, ati R9500, Corsair pc3000 etc etc etc), ik heb daar trouwens nog nooit problemen mee gehad, niet met m'n vorig moederbord, niet met deze;...en allen tijdens het saven van BIOS-instellingen.
Ik heb ondertussen al meer dan 23 systemen ineengestoken met verschillende moederborden, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
edit:
klein detail : van asus heb ik geen nieuw gekregen, wel van de winkel; normaal gezien zou die geRMA'ed moeten worden, en dan zat ik mss een maand zonder mobo :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2003 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 18:24
Verwijderd schreef op 30 april 2003 @ 22:23:
Ze garanderen dat die een fsb van 200 aankan (ddr400), dus dat is het al zeker niet ! Het was zelf nog asynchroon wat ik geprobeerd had, ik was zelfs aan't underclocken !!

Ik volg perfect de handleiding, en voor de rest zit er in m'n systeem niets in wat problemen kan geven (enermax 350w voeding, ati R9500, Corsair pc3000 etc etc etc), ik heb daar trouwens nog nooit problemen mee gehad, niet met m'n vorig moederbord, niet met deze;...en allen tijdens het saven van BIOS-instellingen.
Ik heb ondertussen al meer dan 23 systemen ineengestoken met verschillende moederborden, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
edit:
klein detail : van asus heb ik geen nieuw gekregen, wel van de winkel; normaal gezien zou die geRMA'ed moeten worden, en dan zat ik mss een maand zonder mobo :)
Heb je wel de nieuwste bios erop gezet?
De problemen die je schets zijn veelal bekend en gefix in de nieuwe bios.
Op de corsair staat een helpfile die aangeeft dat je bij de oudere bios zelf de timings in moet stellen i.p.v. by spd.

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

jotheman schreef op 30 april 2003 @ 22:17:
[...]

Mya... nix geen rotbord, jij doet er gewoon dingen mee waar ASUS nix van garandeert. Als jij je bord daardoor sloopt dan is dat niet de schuld van 't bord maar van jou, mag je nog geluk hebben als je een (of 2 nu dus) nieuwe borden krijgt, mag je ASUS lief voor vinden.
En lijkt me trouwens sterk dat 't 2x aan 't bord ligt hoor :P, denk eerder dat er iets mafs in/aan je systeem zit, maar da kan ik ook mis hebben ocourse.
Just my piece of mind...
Wat voor rare dingen doet hij er dan mee volgens jou :/ :?

Ik lees al veel meer van dit soort probs met deze mobo's daarom twijfel ik eraan of ik nog wel dit mobo zal kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liosnel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-08 14:00
(jarig!)
Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 12:12:
[...]

ligt eraan of je zo'n oude hebt, of zo een met agp 8x die hebben sneller geheugen dacht ik..

maar 14000 is misschien idd een beetje erg hoog, maar 12 tot 13000 moet toch zeker wel kunnen ...
Check m'n sig, Ti4200 en 15k+ puntjes... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiLLaHc5
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09-2024
Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 22:11:

Je Bent niet de enige ik heb het ook 2 keer gedaan totdat ik erachter kwam wat het was...
Het gebeurt zodra je de Ram settings op user defind zet en je de fsb spread spectrum op 0,50% zet met een fsb hoger dan laten we zeggen 180mhz
ik heb mijn amd xp 1700+ jiuhb nu lekker lopen op 185/11 1,85V met een ram settings van 8,4,4,3 hoog maar ik haal wel een dikke 3000MB/s :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KiLLaHc5 schreef op 01 May 2003 @ 03:05:
[...]

Je Bent niet de enige ik heb het ook 2 keer gedaan totdat ik erachter kwam wat het was...
Het gebeurt zodra je de Ram settings op user defind zet en je de fsb spread spectrum op 0,50% zet met een fsb hoger dan laten we zeggen 180mhz
ik heb mijn amd xp 1700+ jiuhb nu lekker lopen op 185/11 1,85V met een ram settings van 8,4,4,3 hoog maar ik haal wel een dikke 3000MB/s :)
Het is een bug die met save settings te maken heeft, mijn bord is ook overleden en mijn FSB stond maar op 150. 't is een veel voorkomend probleem als ik de hoeveelheid posts erover op o.m. amdforums mag geloven.`

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xentar
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-08 11:00
Ik zal maar beginnen met te zeggen dat ik een noob ben in tweaken ;)

Ik heb pas een nieuw systeem:

AMX XP 2400+
Asus A7N8X
512 DDR333 PC266 (budget ram)
Radeon 9500PRO

Ik heb hem wat getweaked door de fsb op 160 en multiplier op 13 te zetten, en meteen 900 meer in 3dmark2001se en 250 meer in 2003. En de temperaturen blijven onder de 45.

Nu had ik graag de multiplier iets lager en de fsb nog iets hoger, maar van zodra ik de multiplier onder de 13x breng, weigert hij op te starten :( zelfs als ik de fsb op 133 zet of zo en de multiplier op 12.5 wilt hij niet! Hoe kan dit??

http://www.zelan.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thaBeerbuster schreef op 30 April 2003 @ 14:54:
ik wil de northbridge van mijn deluxe bordje beter koelen, heb mn 1700 ge-oc-ed naar een 2400 (kan hoger) maar dan wordt het ding ziek warm, iemand al zoiets gedaan? Ik wil btw geen waterkoeling, heb al geprobeerd om de passieve koeler eraf te slopen maar dat ding zit zo vast dat ik het niet aandurf om nog harder eraan te gaan hangen
Ik heb gisteren de passieve koeler er af gehaald en zoals ik al eerder had gelezen op dit forum, maakte ook bij mij maar ± 30% van de koeler contact met de north bridge. (de roze pasta die er op zit, was voor 70% in contact met het luchtledige)Schoon gemaakt en coolermaster thermal paste er op, scheelt nu al 5 graden. Nu nog een kleine fan zoeken, kijken wat dan het resultaat is.....

P.S. Als je de koeler er af wilt halen, moet je je MB er uit halen, de haakjes van de 2 zwarte pinnen indrukken en door je MB drukken. Vervolgens de pinnen eerst uit de koeler halen en dan met een licht draaiende beweging de koeler van je north bridge verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

xentar schreef op 01 May 2003 @ 09:07:
Ik zal maar beginnen met te zeggen dat ik een noob ben in tweaken ;)

............

Nu had ik graag de multiplier iets lager en de fsb nog iets hoger, maar van zodra ik de multiplier onder de 13x breng, weigert hij op te starten :( zelfs als ik de fsb op 133 zet of zo en de multiplier op 12.5 wilt hij niet! Hoe kan dit??
CPU waarschijnlijk gelocked...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liosnel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-08 14:00
(jarig!)
n00bs schreef op 01 mei 2003 @ 11:03:
[...]

CPU waarschijnlijk gelocked...
Niet helemaal gelocked denk ik. Je kan een proc die standaard een MP van boven de 12,5 niet gebruiken onder de 12,5, dit is een beperking in de Nforce2 chipset. Zo kan je een CPU die standaard onder de 12,5 zit, ook niet op 13 oid zetten.

Volgens mij is dit op te lossen door een wiretrick te doen, maar spijker me er niet op vast, ik weet het niet zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xentar
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-08 11:00
liosnel schreef op 01 May 2003 @ 12:18:
[...]

Niet helemaal gelocked denk ik. Je kan een proc die standaard een MP van boven de 12,5 niet gebruiken onder de 12,5, dit is een beperking in de Nforce2 chipset. Zo kan je een CPU die standaard onder de 12,5 zit, ook niet op 13 oid zetten.

Volgens mij is dit op te lossen door een wiretrick te doen, maar spijker me er niet op vast, ik weet het niet zeker
idd ik het het al wat getest, ik krijg mijn MP niet onder de 13, alles daarboven doet het. Dan hou ik m wel op 160mhz fsb, ik wil er nog lang van kunnen genieten ;)

http://www.zelan.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Na een rampzalige ervaring met een ECS bordje ga ik het maar eens proberen met de Asus instapper van de Nforce2. Dat dual channel spreekt me zeer aan.

Overklokken hoeft van mij niet zo, ik hou het liever heel allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik heb om eerlijk te zijn weinig zin om alle pagina's hiervoor door te spitten, dus hierbij:
Ik ben van plan dit mobo met Kingston HyperX PC2700 te bestellen. Begrijp ik het goed dat ik dan beter niet pcb 2.0 kan hebben? Dat zou goed uitkomen, want de oudere pcb's zijn een paar tientjes goedkoper.
Of heb ik verder nog nadeel van oudere pcb's dan 2.0?

Vraag 2: werkt dit mobo lekker met een Barton? (staat niet op de site nl.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Als je de nieuwe barton's wil hebben (400MHz FSB) dan heb je dus eigenlijk wel 2.0 nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ok, nee het wordt de 2500+ (333MHz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemaal bedankt voor de reacties, nu weet ik dat ik lang niet de enige ben en dat dit eeen gekend probleem is. Ik ga dit bordje maar terug binnenbrengen en doorverkopen. Er gaat terug een abit in huis komen
NOVA_SuicideCrew schreef op 30 April 2003 @ 23:17:
[...]

Heb je wel de nieuwste bios erop gezet?
De problemen die je schets zijn veelal bekend en gefix in de nieuwe bios.
Op de corsair staat een helpfile die aangeeft dat je bij de oudere bios zelf de timings in moet stellen i.p.v. by spd.
Bedoel je over m'n geheugen? dat is al opgelost hoor :), ik heb ondertussen twee nieuw latjes gekregen. Ik had idd alle biossen geprobeerd, ook manueel de timings in te stellen en booten met ander geheugen etc etc, maar niets werkte. Ik had zelfs proberen te downgraden naar een oudere bios waarvan corsair zei dat die daar zekér op zou moeten werken...maar noppes. Heb toen naar corsair gemailt en m'n latjes geRMA'd.
M'n eerste bordje had de 1003 bios (laatste nieuwe) en m'n nieuw bordje had ook de 1003, ik wou die dezelfde dag nog flashen naar de 1004, maar dat is nu niet meer nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychotic_01
  • Niet online
Heb zojuist rev 2.0 geinstalleerd, en tijdens het opstarten krijg ik de volgende melding:
Floppy drive fail (40)
CPU have been changed

Weet iemand wat dit betekent en hoe ik het oplos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
Misschien heb je iets teveel uitgezet in jou bios, namelijk jou FDD controller (staat bij compoorten e.d.).

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychotic_01
  • Niet online
nee, is wel ingeschakeld...
het lampje van de floppydrive blijft steeds branden, en kan verder niks vinden dat verkeerd zit ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011

Krewcial

Pukke Bo!

Weet iemand toevallig waar ik Mushkin PC3500 kan krijgen? Dat geheugen rocked egt zwaar, maar ik kan het niet vinden in pricewatch...en werkt dit dan wel met dit bord?

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
Psychotic_01 schreef op 01 May 2003 @ 16:26:
nee, is wel ingeschakeld...
het lampje van de floppydrive blijft steeds branden, en kan verder niks vinden dat verkeerd zit ofzo...
Floppy kabel verkeerd om lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
Ik heb geen idee of het al langs is geweest maar er is een update voor Windows XP voor de CPU gebruik m.b.t. nforce IDE drivers. Lees hier verder:

http://www.warp2search.net/article.php?sid=11377

Ik heb nu in PCMark 2002 betere HDD scores en Windows is sneller.
Van 1165 naar 1339 met een Maxtor 80 GB 8 mb cache.

[ Voor 24% gewijzigd door Low-Tech op 01-05-2003 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

NOVA_SuicideCrew schreef op 01 May 2003 @ 16:39:
Ik heb geen idee of het al langs is geweest maar er is een update voor Windows XP voor de CPU gebruik m.b.t. nforce IDE drivers. Lees hier verder:

http://www.warp2search.net/article.php?sid=11377

Ik heb nu in PCMark 2002 betere HDD scores en Windows is sneller.
Van 1165 naar 1339 met een Maxtor 80 GB 8 mb cache.
Uh? die link is een update fix voor XP SP1. Je kan trouwens gewoon beter SP1 niet installen en alle updates die je wel kan installen, downen via de coorporate site zonder SP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Waar komt dat toch door, dat AMD related bordjes altijd wel ergens een Ellende Factor (tm) embedded hebben zitten? Ik zit/zat sterk te twijfelen om de A7N8X + een AMD XP 2600+ te nemen (2x) om 2 systemen met een p3-933 te vervangen, maar omdat ik daarvoor VIA troep had en dat nooit meer terug wil (dwz, na het bouwen van de PC doet hij het een tijdje totdat je te hard ademhaalt en het spul inmekaar knettert, of je moet weer nieuwe biossen installeren of nieuwe drivers etc,) denk ik er toch over om maar wat geld meer uit te geven en voor een 865PE bordje te gaan met een 2.6Ghz P4, deze thread lezende.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
n00bs schreef op 01 May 2003 @ 16:45:
Uh? die link is een update fix voor XP SP1. Je kan trouwens gewoon beter SP1 niet installen en alle updates die je wel kan installen, downen via de coorporate site zonder SP1
70% van de patches in SP1 kun jij niet los downloaden, want dat zijn patches die alleen via customer services waren te downloaden (i.e.: bellen voor een url).

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 12:57
EfBe schreef op 01 May 2003 @ 19:13:
Waar komt dat toch door, dat AMD related bordjes altijd wel ergens een Ellende Factor (tm) embedded hebben zitten? Ik zit/zat sterk te twijfelen om de A7N8X + een AMD XP 2600+ te nemen (2x) om 2 systemen met een p3-933 te vervangen, maar omdat ik daarvoor VIA troep had en dat nooit meer terug wil (dwz, na het bouwen van de PC doet hij het een tijdje totdat je te hard ademhaalt en het spul inmekaar knettert, of je moet weer nieuwe biossen installeren of nieuwe drivers etc, denk ik er toch over om maar wat geld meer uit te geven en voor een 865PE bordje te gaan met een 2.6Ghz P4, deze thread lezende.
Ik heb nu een A7N8X met AMD XP2600+ en hiervoor had ik ook een Asus maar dan een A7V133 met VIA KT133 chipset...
Dit nForce2 mainboard vind ik een heel stuk beter dan die met de VIA... ik heb ook totaal geen problemen met dit fijne mainboard..
Intel heeft wel de naam om stabieler te zijn, maar of dat nog steeds terecht is, betwijfel ik.

mainboards voor AMD cpu's worden volgens mij meer getweaked dan mainboards voor Intel cpu's en daardoor zullen er ook meer problemen zijn met AMD's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

EfBe schreef op 01 May 2003 @ 19:14:
[...]

70% van de patches in SP1 kun jij niet los downloaden, want dat zijn patches die alleen via customer services waren te downloaden (i.e.: bellen voor een url).
Nee: http://v4.windowsupdate.m...efault.asp?corporate=true ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychotic_01
  • Niet online
Heb nu een revisie 2.0 werkend gekregen, alleen na de melding "booting from operating system" duurt het gruwelijk lang voor ik uiteindelijk eens m'n bureaublad te zien krijg.
Kan ik hier nog iets aan veranderen, zodat dat wat vlotter gaat?

OS is win 98SE.

[ Voor 8% gewijzigd door Psychotic_01 op 01-05-2003 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

TheLemon schreef op 01 May 2003 @ 12:58:
Ik heb om eerlijk te zijn weinig zin om alle pagina's hiervoor door te spitten, dus hierbij:
Ik ben van plan dit mobo met Kingston HyperX PC2700 te bestellen. Begrijp ik het goed dat ik dan beter niet pcb 2.0 kan hebben? Dat zou goed uitkomen, want de oudere pcb's zijn een paar tientjes goedkoper.
Of heb ik verder nog nadeel van oudere pcb's dan 2.0?

Vraag 2: werkt dit mobo lekker met een Barton? (staat niet op de site nl.)
Van revisie 2.0 nforce2 mobo's is inmiddels bekend dat (een aantal?) van deze mobo's problemen hebben met Kingston HyperX geheugen en dan vooral PC3000 en PC3500. De problemen ontstaan als je hoger dan 200 fsb wil gaan draaien met strakke timings en ik ga ervan uit dat als je een nforce2 mobo met pcb revisie 2 koopt en een Barton, je toch wel over de 200 fsb heen wilt gaan. In dat geval kun je dus beter voor ander geheugen gaan of wachten tot Kingston nieuwe modules gaat leveren (waarschijnlijk met een hergeprogrammeerde spd). Het schijnt dus dat het probleem wel degelijk bij Kingston ligt en niet bij nvidia of een niet compatibel bios.

Ik zou overigens altijd een mobo met een nieuwere revisie kopen omdat uit testen inmiddels gebleken is dat die veel verder kunnen overklokken of je zou een Abit NF7-S revisie 1.2 moeten nemen, die was ook al heel goed overklokbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 19:21
Krewcial schreef op 30 April 2003 @ 20:49:
Het enige andere geheugen in pricewatch, met ongeveer dezelfde specificaties als die Kingston HyperX PC3500 256mb is Corsair...maar das stukken duurder...:( iemand nog andere suggesties?

Geld dit trouwens ook voor de andere HyperX versies? Of alleen voor de PC3500 serie...anders koop ik gwoon PC3200 HyperX
ja, vraag ik me eigen ook af
mijn bedoeling was om 200Mhz synchroom te laten draaien, en dat wil ik nog steeds! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
/Reclame mode on/ /tip mode on/
Informatique verkoopt de a7n8x deluxe voor 145 euro (+ 7,50 eur. verzendkosten)!
/Reclame mode off/

Weet niet of het rev 2.0 is... moet je zelf maar ff mailen met die lui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
_Richie_ schreef op 01 May 2003 @ 22:35:
/Reclame mode on/ /tip mode on/
Informatique verkoopt de a7n8x deluxe voor 145 euro (+ 7,50 eur. verzendkosten)!
/Reclame mode off/

Weet niet of het rev 2.0 is... moet je zelf maar ff mailen met die lui.
ik heb ze ondertussen al goedkoper gezien hoor ;)
ennuh, spam is niet nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Crash-Override schreef op 01 May 2003 @ 22:41:
[...]

ik heb ze ondertussen al goedkoper gezien hoor ;)
ennuh, spam is niet nodig!
Je hebt gelijk, ben misschien overenthousiast, maareh, informatique is wel een goede toko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
_Richie_ schreef op 01 mei 2003 @ 22:59:
[...]

Je hebt gelijk, ben misschien overenthousiast, maareh, informatique is wel een goede toko
zoals wel meerder, mijn vriend, zoals wel meerdere ;)
(btw. we gaan nogal offtopic, ofwel: terug ontopic graag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu een revisie 2.0 werkend gekregen, alleen na de melding "booting from operating system" duurt het gruwelijk lang voor ik uiteindelijk eens m'n bureaublad te zien krijg.
Kan ik hier nog iets aan veranderen, zodat dat wat vlotter gaat?

OS is win 98SE.
Windows 95, 98, ME (alle versies) kunnen niet goed omgaan met veel adresseerbaar geheugen (baggertraag worden met opstarten boven de 384MB RAM + Videokaartgeheugen (bijv. 32MB) -> bij elkaar opgeteld >400MB.... Boven de 800MB kom je niet eens Windows in...

Tip: Installeer Windows XP of 2000 op die A7N8X indien je meer dan 256MB RAM hebt.

128MB + 128MB in Dualchannel -> Windows 98SE/'ME
256MB + 256MB in Dualchannel -> Windows 2000/XP (aangeraden Windows)
512MB + 512MB in Dualchannel -> Windows 2000/XP (W9x/'ME crashen...)

Zie: KnownledgeBase artikel: 253912

workaround:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
[386enh]
maxphyspage=40000
conservative swapfile usage=1

[vcache]
maxfilecache=10240
minfilecache=51200
chunksize=4096

Oplossingen zijn dus:
- Windows 2000-SP3/XP-SP1 installeren
- Windows 98SE (9x/'ME) en minder RAM-geheugen erin
- Linux installeren

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

LOL een nieuwe PC met Win98 erop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

EfBe schreef op 01 May 2003 @ 19:13:
Waar komt dat toch door, dat AMD related bordjes altijd wel ergens een Ellende Factor (tm) embedded hebben zitten? Ik zit/zat sterk te twijfelen om de A7N8X + een AMD XP 2600+ te nemen (2x) om 2 systemen met een p3-933 te vervangen, maar omdat ik daarvoor VIA troep had en dat nooit meer terug wil (dwz, na het bouwen van de PC doet hij het een tijdje totdat je te hard ademhaalt en het spul inmekaar knettert, of je moet weer nieuwe biossen installeren of nieuwe drivers etc,) denk ik er toch over om maar wat geld meer uit te geven en voor een 865PE bordje te gaan met een 2.6Ghz P4, deze thread lezende.
NOFI, maar ik heb al jaren mijn Athlon 700MHz (@900 inmiddels) met een VIA chipset zonder enig probleem draaien en ik stress mijn systeem toch behoorlijk, heb er ook allerlei noname geheugen in gehad door mekaar etc. nooit enig probleem (zelfs niet op 1045MHz >:) ).
Ik denk dat veel van dit soort problemen toch komen door het feit dat wij tweakers zijn (en trots daarop :7 ), tweaker zijn is toch een soort van inherent aan problemen opzoeken. Daar komt bij dat pc en gerelateerde onderdelen gewoon hopeloos zijn en blijven door de continue keiharde strijd om de beste prestaties tussen de merken en het feit dat de producten veel te kort meegaan in dezelfde vorm om tot een goed stabiel product te komen.
Ik heb op mijn werk stapels merk-pc's, meestal Compaq, die toch een goede naam hebben en je wil niet weten wat voor problemen die krengen ook geven.
Om een lang verhaal kort te maken, pech kun je altijd hebben en zeker als je grenzen gaat opzoeken. Op Tom's hardware guide wordt dit mobo toch als een van de besten beoordeeld, ook qua stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

Nog geen suggesties voor ander PC3500 geheugen? En weet iemand al waar ik hier dat Muskin PC3500 kan krijgen? En of dat dan wel werkt.... en of Kingston die HyperX zooi nou binnenkort gaat verbeteren ofzow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb OCZ Dual Channel DDR PC3500-EL 1024MB,weet iemand of dit werkt in Revisie 2.0?
Heb hem nl ook maar besteld >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 00:42

Ulti23

Quality Time

Goed, ik ben ook bezig om mijn proc eens wat over te clocken, ik heb hier een 2400+ AUIHB 0248, schijnen perfect te overclocken. Ik kom nu tot 181 x 12,5 alles daarboven levert geen vastlopers op, alleen flikkeringen in het beel, dus beeld effe zwart en dan weer normaal, 3d mark loopt wel, alleen ook met wazige flitsen. Hetzelfde met prime95. Bleek dus dat me 5 Volts lijn zwaar inzakte, tot 4,65 V. Heb nu een Antec Truepower voeding klaarliggen die dit probleem zou moeten verhelpen.

In een topic in DOC werd ook geroepen over het VDD Voltage wat wel eens te laag zou kunnen zijn. Ok, ik kan deze op 1,7 V. zetten, hoger gaat niet. Met een uber BIOS zou het wel kunnen, maar werkt dat dan wel? En zijn er hier mensen die een VDD mod hebben gedaan?

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 10:50:
Ik heb OCZ Dual Channel DDR PC3500-EL 1024MB,weet iemand of dit werkt in Revisie 2.0?
w00t! hoeveel moest je daarvoor neerleggen??? geen flauw id of het werkt trouwens....ik kan nog steeds niet beslissen welk geheugen ik bij dit bord koop...moet iig PC3500 zijn, 256mb.. en minder dan 100 eurow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 10:50:
duidelijk een geval van geld teveel >:)
lijkt mij trouwens wel dat dit vlekkeloos zou moeten werken op dit moederbord,
aangezien de kwaliteit zeer hoog aangeschreven staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:46

Masselink

Voor de dorst

Ik krijg maandag mijn Deluxe Gold Bordje met een Barton 3000+

Daarnaast nog eens eens 2x 512 HyperX 333Mhz modules besteld.
(Die oude Corsair Pc32000 vliegt eruit)

Ik laat de resultaten wel weten.

Note: Ik kan zelf hardware inkopen, maar ik krijg geen Rev2.0 aangezien er nog steeds oude borden in het magazijn bij de distributeur liggen. Maandag over een week komt er een vracht nieuwe rev 2.0 borden binnen.

[ Voor 35% gewijzigd door Masselink op 02-05-2003 13:58 ]

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
Masselink schreef op 02 mei 2003 @ 13:48:
Ik krijg maandag mijn Deluxe Gold Bordje met een Barton 3000+

Daarnaast nog eens eens 2x 512 HyperX 333Mhz modules besteld.
(Die oude Corsair Pc32000 vliegt eruit)

Ik laat de resultaten wel weten.

Note: Ik kan zelf hardware inkopen, maar ik krijg geen Rev2.0 aangezien er nog steeds oude borden in het magazijn bij de distributeur liggen. Maandag over een week komt er een vracht nieuwe rev 2.0 borden binnen.
offtopic:
verkoop je dat geheugen ook, en clocked het een beetje lekker over?
2x ja = interesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:46

Masselink

Voor de dorst

Crash-Override schreef op 02 May 2003 @ 14:40:
[...]

offtopic:
verkoop je dat geheugen ook, en clocked het een beetje lekker over?
2x ja = interesse
Bedoel je via mijn bedrijf ?
Alle voorraaden zijn net opgeruimt !

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
Masselink schreef op 02 May 2003 @ 14:48:
[...]

Bedoel je via mijn bedrijf ?
Alle voorraaden zijn net opgeruimt !
offtopic:
nee, dat wat je eruit gooit ;)
dat Corsair PC3200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krewcial schreef op 02 May 2003 @ 12:12:
[...]

w00t! hoeveel moest je daarvoor neerleggen??? geen flauw id of het werkt trouwens....ik kan nog steeds niet beslissen welk geheugen ik bij dit bord koop...moet iig PC3500 zijn, 256mb.. en minder dan 100 eurow
Ik heb er €529,- voor betaald,ik had trouwens een Chaintech A7NJS Zenith,en een Barton 3000+,Maar ik kreeg dit MB met geen mogenlijkheid aan de praat,dus ik heb het teruggestuurd,en krijg nu de ASUS V2.0 8) (Heb trouwens geen geld teveel hoor,ik heb er gewoon voor gewerkt/gespaart) ;) om even op Crash terug te komen.

BTW Krewcial,ik denk dat dit wel een heel aardig reepje is hoor onder de €100,-

DDR SDRAM Geheugen / 256MB PC3500 DDR SDRAM, CAS2, Platinum Heatspreader (Corsair)

€95,- in de Pricewatch :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

ff een vraagje: K heb een non-deluxe met een 2500+ en mn Vcore staat standaard op 1,65V ingesteld zoals dat hoort. Maar in de bios (1002A1-uber) en in MBM wordt de Vcore aangegeven op 1,71 V.

Hebben meer mensen hier last van, of is er iets mis met de sensoren/mobo.

[ Voor 4% gewijzigd door Tentacle1 op 02-05-2003 18:08 ]

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NakedOne_NL30
  • Laatst online: 20-02 12:45
ik vraag me nu af hoeveel mensen nu problemen hebben met Kingston hyperx.
ik heb nu 1 gig pc3500 erin, 2 * 512 mb.
en het werkt normaal.
stabiel loopt tie nu 13 * 195 = 2535 mhz
en dat op een 2400+
geheugen is wel nog gewoon 400 mhz

IdieAloth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik weet niet hoe nauwkeurig MBM is (ik persoonlijk heb slechte ervaringen ermee) tjek het eens in je BIOS en kijk eens daarna met Sisof Sandra... vergelijk die waarden eens met elkaar.

Je ziet heel vaak dat voltages afwijken... hangt ook erg af van je voeding en mobo. Als je BIOS en sisoft ook meer aangeven, zou je kunnen proberen minder voltage te geven in de BIOS aan je CPU waardoor die ook minder warm wordt...

Mijn TB1.33 hoort officieel op 1.85V te lopen... maar hij draait op 1.70V (in BIOS ingesteld). Sisoft geeft 1.76V aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 15:44:
[...]

Ik heb er €529,- voor betaald,ik had trouwens een Chaintech A7NJS Zenith,en een Barton 3000+,Maar ik kreeg dit MB met geen mogenlijkheid aan de praat,dus ik heb het teruggestuurd,en krijg nu de ASUS V2.0 8) (Heb trouwens geen geld teveel hoor,ik heb er gewoon voor gewerkt/gespaart) ;) om even op Crash terug te komen.

BTW Krewcial,ik denk dat dit wel een heel aardig reepje is hoor onder de €100,-

DDR SDRAM Geheugen / 256MB PC3500 DDR SDRAM, CAS2, Platinum Heatspreader (Corsair)

€95,- in de Pricewatch :)
Das behoorlijk pittig voor een ramstickie >:) mooi werk hoor... ik denk dat ik toch nog heel ffies wacht met het kopen van me nieuwe spullen, kwil eerst zekerheid over die nieuwe rev2.0, dat ie ook echt beschikbaar is, en of dat gedoe met dat geheugen nu wordt opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik zou toch zeker voor Samsung PC3200 dan gaan en dan voor dat zelfde geld 2* 256MB nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:59
Ergens in die topic staat die aanbieding bij informatique en helaas is de revisie daar 1.06.

Dus dat word nog wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik ben er al over uit... ik moet nu al zo lang wachten, en voordat 2.0 mainstream is (en bugless) zijn we weer 2 maanden verder... S-ata schijven zijn nog steeds niet normaal verkrijgbaar dus duurt ook nog wel VELE maanden voordat dit mainstream zal zijn... en ga toch nog op zomervakantie... Ik w8 lekker op de AMD64 oid en skip deze generatie gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nickvd schreef op 02 May 2003 @ 20:38:
Ergens in die topic staat die aanbieding bij informatique en helaas is de revisie daar 1.06.

Dus dat word nog wachten :(
=============
in de details staat : FSB: 400 / 333 / 266 / 200 MHz een fsb van 400 is
toch alleen mogelijk met een rev 2.0 ? of heb jij met hun gebeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een probleem, ik heb net mijn ASUS bordje binnen gekregen, nadat ik van de week m'n MSI KT3 ultra ARU (vermoedelijk) had stuk gemaakt door een kapotte voeding. Nu heb ik dat bordje uiteraard met veel plezier ingebouwd, en ga vrolijk Windows XP installeren, niets bijzonders aan het systeem gehangen, alleen een GeForce 2 PRO VGA kaart en een 200 GB WD HDD. 512 MB Samsung DDR333 RAM erin, en als CPU een Athlon XP 2000+ erop. Maar zodra de installatie van windows voltooit is gaat hij in een reset loop vlak voor windows de eerste keer is op gestart, ik heb dus niet de kans om drivers enzo te installeren. Hij blijft maar in die reset hangen. Ik heb nu een nieuwe poging gedaan, op een ander klein 10GB schijfie, en ga die daarna wel clonen.
Heeft iemand een idee waaraan het zou kunnen liggen? Geheugen?? of misschien de CPU of is het mobotje defect.

PLS HELP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Verwijderd schreef op 02 mei 2003 @ 21:00:
[...]

=============
in de details staat : FSB: 400 / 333 / 266 / 200 MHz een fsb van 400 is
toch alleen mogelijk met een rev 2.0 ? of heb jij met hun gebeld ?
Nee ik heb hun gemailt.. en ze geven antwoord gewoon. Ik mail hun wel meer als ik vragen heb. Ze zijn altijd behulpzaam. Enkel mogen ze niet kijken welke revisie het is op het mobo, maar als ze een pctje bouwen dan bekijken ze dat wel. Dus gewoon mailen doet wonderen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
ok, ik krijg binnekort mijn Asus A7N8X Deluxe rev 2.0 binnen en wil hiermee op een FSB van 200 gaan draaien synchroom met mijn geheugen in dual channel mode

maar nu resten mij nog een paar vraagjes, want hoe kan ik dit nu het beste doen?
ik heb al vele topics doorgespit, maar ben er nog steeds niet uit

is het persé nodig om over te clocken om dit te verwezenlijken :?
of kan het ook door alleen de processor over te clocken naar een fsb van 200Mhz?
aangezien PC3200 al op 200Mhz DDR loopt, zou ik dus alleen de fsb van de CPU naar een 200Mhz moeten krijgen, en daarna alles synchroom laten draaien?
of zit ik er compleet langs :+
en kan ik dan beter PC2700 kopen van Infineon USA en deze samen met CPU overclocken naar een synchrome fsb van 200 Mhz?

wie kan mij wijze raad geven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
ik denk gewoon pc3200 geheugen nemen en dan de processor naar een fsb van 200 mhz clocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indien je toch al PC3200 geheugen hebt/wil kopen lijkt me dat het meest slimme, Hoe meer apparaten je OC't hoe groter de factor van mislukken. Als je geheugen het makkelijk kan hebben, is dat natuurlijk al een factor minder. Mijn advies Alleen CPU

Kan jij mij ook ff helpen, bericht net voor de jouwe?, zit er 1 tussen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 21:26:
Indien je toch al PC3200 geheugen hebt/wil kopen lijkt me dat het meest slimme, Hoe meer apparaten je OC't hoe groter de factor van mislukken. Als je geheugen het makkelijk kan hebben, is dat natuurlijk al een factor minder. Mijn advies Alleen CPU

Kan jij mij ook ff helpen, bericht net voor de jouwe?, zit er 1 tussen
misschien moet je ff windows update runnen. want misschien ondersteund windows je harde schijf (nog) niet omdat deze redelijk groot is. Zijn je cpu en geheugen niet kapot gegaan in je oude moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Verwijderd schreef op 02 mei 2003 @ 21:05:
Ik zit met een probleem, ik heb net mijn ASUS bordje binnen gekregen, nadat ik van de week m'n MSI KT3 ultra ARU (vermoedelijk) had stuk gemaakt door een kapotte voeding. Nu heb ik dat bordje uiteraard met veel plezier ingebouwd, en ga vrolijk Windows XP installeren, niets bijzonders aan het systeem gehangen, alleen een GeForce 2 PRO VGA kaart en een 200 GB WD HDD. 512 MB Samsung DDR333 RAM erin, en als CPU een Athlon XP 2000+ erop. Maar zodra de installatie van windows voltooit is gaat hij in een reset loop vlak voor windows de eerste keer is op gestart, ik heb dus niet de kans om drivers enzo te installeren. Hij blijft maar in die reset hangen. Ik heb nu een nieuwe poging gedaan, op een ander klein 10GB schijfie, en ga die daarna wel clonen.
Heeft iemand een idee waaraan het zou kunnen liggen? Geheugen?? of misschien de CPU of is het mobotje defect.

PLS HELP
Het kan zijn dat je ff windowsupdate moet runnen om te zorgen dat windows je hardeschijf ook goed herkent omdat je hardeschijf nog redelijk nieuw is. Weet je verder ook zeker dat je cpu en geheugen niet kapot zijn gegaan in je oude (kapotte) moederbord? Ik zou als ik jouw was dat maar even gaan checken voor het geval dat je ook dit moederbord sloopt.

[ Voor 97% gewijzigd door .NCK op 02-05-2003 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom windows niet eens in....
Dan kan ik toch nooit windows update draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De installatie van de nieuwe XP is bijna klaar, op hoop van zege dan maar.

De installatie is klaar, en hij lijkt windows gewoon te starten, ik ga drivers installeren, en dan een kloon maken naar een 20 GB schijf, dan heb ik de 10 GB schijf helemaal in tect voor een mogelijke her poging.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
is er niets stukgegaan door je oude moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de CPU en mem bij iemand anders getest, en de VGA kaart heb ik zelf getest, alle onderdelen leken dus te werken. Maar ik heb nu langzaam m'n twijfels gekregen........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is nu opgestart, maar vreselijk instabiel
Ík snap er echt helemaal niets van.
Ik heb net 6 GB van schijf naar schijf gekopieerd, en nu kan ik ineens niets meer starten of hij gaat resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

Kan het zijn dat je bios die grote harddisk niet ondersteunt? probeer es te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste officieel uitgekomen BIOS staat er op, maar die grote schijf heb ik er nu niet eens aan hangen en hij reset af en toe. En een 20 GB schijfje moet toch niet te veel zijn lijkt me? toch?

Ik heb hem er wel ff aan gehad, maar toen ik de drive letter van die schijf wilde omruilen met de DVD-ROM, reset. Daarna heeft hij meerdere resets gehad. Ook alle settings in het BIOS al op een zo laag mogelijke meest stabiele stand gezet, maar instabiel blijft ie?
Ik ben toch bang dat mijn geheugen of CPU een klap hebben gehad en niet 100% meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Denk je MEM. test het eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dat nu zwaar aan het testen met o.a. SiSoft Sandra, nog andere test programma suggesties??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 23:37:
Ik ben dat nu zwaar aan het testen met o.a. SiSoft Sandra, nog andere test programma suggesties??
http://www.memtest86.com (uit FAQ :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thnx

Ik ben nu aan het testen, hopelijk blijft ie werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dus wel alle pagina's gelezen en ben dus van plan om mijn A7V8X omteruilen voor een A7N8X :) ben nog niet bekend met overclokken, maar heb dit; AMD XP 2600/333mhz , 2 reepjes 512mb pc400 van Twinmos, club3D 9700pro met heatpipe en 2 IBM 80gb. Kan ik nu na aanschaf van de A7N8X spetterende dingen verwachten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

n00bs schreef op 02 May 2003 @ 18:30:
Ik weet niet hoe nauwkeurig MBM is (ik persoonlijk heb slechte ervaringen ermee) tjek het eens in je BIOS en kijk eens daarna met Sisof Sandra... vergelijk die waarden eens met elkaar.

Je ziet heel vaak dat voltages afwijken... hangt ook erg af van je voeding en mobo. Als je BIOS en sisoft ook meer aangeven, zou je kunnen proberen minder voltage te geven in de BIOS aan je CPU waardoor die ook minder warm wordt...

Mijn TB1.33 hoort officieel op 1.85V te lopen... maar hij draait op 1.70V (in BIOS ingesteld). Sisoft geeft 1.76V aan ;)
Voltages van je voeding fluctueren ja, maar de Vcore wordt door het mobo geregeld (in stappen van 0,025V en zou dus erg nauwkeurig moeten zijn). Ik zei al dat het in de bios dezelfde waardes had/heeft als in MBM, dus 1,71V, het is geen software leesfout ofzo.

Mn voeding geeft 3,39V 4,97V en 12,48V dus da's gewoon goed.

Ik wil best een lagere voltage geven zodat de temps omlaag gaan, maar ik kan niet lager dan 1,65V :/

Sja.. nu moet ik wel verplicht overklokken :+

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 mei 2003 @ 00:33:
ik heb dus wel alle pagina's gelezen en ben dus van plan om mijn A7V8X omteruilen voor een A7N8X :) ben nog niet bekend met overclokken, maar heb dit; AMD XP 2600/333mhz , 2 reepjes 512mb pc400 van Twinmos, club3D 9700pro met heatpipe en 2 IBM 80gb. Kan ik nu na aanschaf van de A7N8X spetterende dingen verwachten :?
ik zou zeggen van wel. Met die geheugen heb je denk ik geen problemen om je fsb op 200 mhz (400DDR voor de duidelijkheid) te laten lopen (nou ja lopen. :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
  • Laatst online: 08-06-2024
Als je de waardes echt wilt weten dan zul je toch ff met een multimetertje aan de slag moeten gaan. Deze willen nogal eens afwijken van wat de bios aangeeft is mijn ervaring.

Mijn bios zegt dat de waarde van mijn 5V lijntje op 4.83V ligt, maar mijn mulitmetertje zegt 4.55V (buiten de tolerantie dus (overgeklokt))

Je 5V kun je meten op de mosfets onder je CPU. Degene die met de 3 metalen vlakjes naar boven wijzen. De middelste geeft de 5V aan en de linkse de Vcore

Ik zal nog ff op zoek gaan naar wat plaatjes. Dat verduidelijke de zaak.

Als iemand weet waar je de 3.3V kan meten op het moederbord laat het dan even weten, want ik ben wel benieuwd wat mijn voltages zijn.

Edit: Plaatje gevonden / gemaakt ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/youpy/a7n8x_meetvolt.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door YoupY op 03-05-2003 01:18 . Reden: plaatje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Ik wou vragen:

Hoeveel fans passen er op het moederbord?

Ik ben namelijk van plan 4 fans in mijn kassie te monteren. En er zit natuurlijk ook nog een processor cooler bij. Dus het zijn 5 fans in totaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 01:21
Ik ben net overgestapt naar de A7N8X DeLuxe. Van mijn vorige bordje heb ik twee 256 MB PC2700 Samsung modules overgehouden. Een is waarschijnlijk niet original Samsung maar alleen de chips. Alleen is het erg instabiel in Dual Channel (lees BSOD at random). Ik heb het nu redelijk stabiel gekregen door de original module in slot drie te gooien de en de andere in slot 2. Maar soms krijg ik een memory test failure via de voice warning. En soms krijg ik een blue screen bij Sisoft Sandra memory test. Zou het omruilen van de niet originele helpen? En maakt het veel uit voor de prestaties als ik gewoon Single Channel ga draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 01:21
nickvd schreef op 03 mei 2003 @ 12:18:
Ik wou vragen:

Hoeveel fans passen er op het moederbord?

Ik ben namelijk van plan 4 fans in mijn kassie te monteren. En er zit natuurlijk ook nog een processor cooler bij. Dus het zijn 5 fans in totaal...
Het heeft 3 fan aansluitingen. Redelijk standaard dus. Ze hebben wel allemaal een fanspeedmonitor aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Je kan toch gewoon een paar fans bij elkaar op één stekkertje proppen? Zolamg ze niet te veel vermogen samen trekken kun je er zoveel aansluiten als je wilt. (Dan gaat die RPM meter niet goed werken, maar ja)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GormSuil
  • Laatst online: 28-10-2021
Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 14:53:
[...]

In je Sound control manager in de conf scherm moet je een bepaald environment kiezen (generic ofzo). Hij staat standaard op <none>. Als het goed is geeft ie dan wel 6 kanaals geluid weer. Heb bij mezelf nog niet getest, heb nog Live 5.1 erin hangen.
Ik heb inmiddels alle vinkjes en drivers (ALC650, nForceAudio) zoals op deze en vele andere sites vermeld gehad maar nog steeds alleen desktop geluid.

Het lijkt echter wel te kunnen want als ik nvswap gebruik ( http://download.nvidia.com/downloads/nvswap.zip ) dan kan ik wel degelijk testgeluid krijgen uit mic en line-in! Verder een wel erg vage tool want ' configures the setup' zoals ze op de site noemen, zal wel neerkomen op aanklikken van de 2 beschikbare knoppen voor mic en line-in.

Overigens werkt nvswap weer niet als je ALC drivers geinstalleerd hebt.

Denk dat ik mijn Soundblaster Live maar weer uit mijn andere PC moet gaan slopen...

Pentium IV 2.8E/ ASUS P4P800 / 2x256MB PC3200 / Saphire RADEON 9800/ Maxtor 80 Gb 7200 rpm/LIAN-Li PC60 & ToPower 350W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
  • Laatst online: 08-06-2024
Ik ben nog steeds op zoek naar de plaats waar ik de 3.3V op mijn moederbord zou kunnen meten. Heeft iemand enig idee waar ik deze plaats zou kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-09 10:41

Dark

who tweaked the light?

YoupY schreef op 04 mei 2003 @ 02:31:
Ik ben nog steeds op zoek naar de plaats waar ik de 3.3V op mijn moederbord zou kunnen meten. Heeft iemand enig idee waar ik deze plaats zou kunnen vinden.
vermoedelijk op een van die 2 andere FET's ...

edit: nee sorry, net ff gecheckt... de FET's zijn 5v, 12v, en 2x VCore...

[ Voor 13% gewijzigd door Dark op 04-05-2003 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

De Rev 2.0 van de Deluxe en de Non-Deluxe is volop te verkrijgen bij Salland Automatisering zag ik vanmiddag....:) en voor de liefhebbers is de oude versie ook nog verkrijgbaar, voor dezelfde prijs (141 eurow geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkys
  • Laatst online: 17-07 08:46
Ik heb deze Asus A7N8X Deluxe rev 1.4, hierbij wil ik een 2600+ kopen. Ik heb een artic supersilent copper koeler en er komt arctic silver tussen, verder 3 enermaxen casefans. Kan ik zonder problemen dit ding op "2800+" snelheid laten draaien?? (natuurlijk rekening gehouden met warmte)

[ Voor 4% gewijzigd door Sharkys op 04-05-2003 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krewcial schreef op 04 May 2003 @ 15:22:
De Rev 2.0 van de Deluxe en de Non-Deluxe is volop te verkrijgen bij Salland Automatisering zag ik vanmiddag....:) en voor de liefhebbers is de oude versie ook nog verkrijgbaar, voor dezelfde prijs (141 eurow geloof ik)
das dus niet het geval, er staat wel dat ze de 2.0 op voorraad hebben, maar dat klopt dus niet, ik had ze ff gebeld, vandaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Krewcial schreef op 04 May 2003 @ 15:22:
Tnx :) Gelijk 1 besteld samen met een 2100 + verzoek om een goede core. En ook gelijk m'n geld overgemaakt :)
das dus niet het geval, er staat wel dat ze de 2.0 op voorraad hebben, maar dat klopt dus niet, ik had ze ff gebeld, vandaar...
Dude! Kga ze gelijk ff mailen :P

[ Voor 18% gewijzigd door Aikon op 04-05-2003 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peepz do not flame me...ik heb geen zin om het hele topic door te lezen maar heeft dit bord problemen met Kingston Hyper X geheugen??

Bedankt Sando

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 20:14:
Peepz do not flame me...ik heb geen zin om het hele topic door te lezen maar heeft dit bord problemen met Kingston Hyper X geheugen??

Bedankt Sando
ze zeggen van wel... zelf heb ik geen ervaringen,

(je kunt btw ook gewoon het maximaal aantal berichten op de pagina op 999 zetten, dan kun je gewoon makkelijk met ctrl+f zoeken, )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ben ik maar een Noob op pc gebied dus laat ik me alles wijsmaken door de heren verkopers in de shops. Maar als ik met dit bord niet ga oc-en enzo is apacer geheugen dan ook goed genoeg of moet je echt aan corsair, kingston enz denken?

Enne kun je dat apacer geheugen wellicht een tikkeltje kietelen??? Veel oc-en wil ik dan toch niet ivm met de hitte ontwikkeling. Ik heb liever een stille pc :D

Bedankt

Sando
Tha NooB :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8)7 |:( waar kan je zien welke mobo Rev 2.0 of 1.06 is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op 04 mei 2003 @ 21:12:
8)7 |:( waar kan je zien welke mobo Rev 2.0 of 1.06 is??
Stickertje op de doos, of op het mobo zelf tussen de PCI sloten, achter de aanduiding Asus A7N8X. Het is niet zo moeilijk allemaal ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Death
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-07 17:24
Ik geloof dat er op de doos zelf ook groot staat vermeld dat ie FSB 400 Mhz ondersteund.
Kheb er op het internet een foto van gezien.
Kheb zelf ook de Rev 2.0 besteld (khad er specifiek om gevraagd), kwam ik in de winkel was het de 1.06. Dus ik heb ze vriendelijk gevraagd of ze de 2.0 willen bestellen, khoop dat ze ze hebben.

PC | Server | FP4All.org | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Laatst online: 08:00

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

ik heb een asus a7n8x deluxe met 2 x 256 mb pc3200 (twinmos)
maar als ik een test doe met sisoft sandra heb ik maar net een bandbreedte van 2100 mb/s.
ik heb de reepjes in socket 2 en 3 zitten en heb ze op cas 2 staan.
hoe kan het dat ik zo'n lage score heb?
ik heb trouwens een athlon xp 2400+ processor.

[ Voor 8% gewijzigd door mydogisgone op 05-05-2003 02:06 ]

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

mydogisgone schreef op 05 mei 2003 @ 02:04:
ik heb een asus a7n8x deluxe met 2 x 256 mb pc3200 (twinmos)
maar als ik een test doe met sisoft sandra heb ik maar net een bandbreedte van 2100 mb/s.
ik heb de reepjes in socket 2 en 3 zitten en heb ze op cas 2 staan.
hoe kan het dat ik zo'n lage score heb?
ik heb trouwens een athlon xp 2400+ processor.
Dan loopt je geheugen niet op z'n eigen snelheid (200mhz) maar sync met je proc (133mhz). Je proc heeft een FSB van 133mhz, oftwel 266mhz effectief. PC2100 geheugen loopt ook op deze snelheid standaard, en heeft dan een theoretische max. bandbreedte van, jawel, 2100mb/sec. Zet dus eens de fsb van je proc naar bv. 166, en laat je geheugen sync/100% (afhankelijk van welke bios je hebt, bij oudere heet het sync) lopen. Dan hoor je al een sprongetje te maken van die 2100 naar 2700mb/sec.

Om de volle kracht van je geheugen te benutten, moet je het sync @ 200mhz FSB laten lopen met je proc. Alleen, dat is wel een flinke overclock van je proc (van 133 naar 200, oftwel van 266 naar 400mhz DDR), dus neem van tevoren goeie voorzorgsmaatregelen als je dat doet. Let op je koeling, de volts naar je proc (200mhz vraagt ongeveer 1.8v) etc. Ook kan het zijn dat je je geheugentimings iets losser moet zetten, alhoewel Twinmos wel een goeie naam heeft wat betreft geheugen dat tegen een stootje kan.

Het levert iig zowat altijd een voordeel van zo'n 300-800mb/sec op als je je geheugen zowel in sync als in Dual Channel mode laat lopen. Banks 2 en 3 is ok, want dat zegt de handleiding ook, maar ik heb met mijn A7N8X ervaren dat op een of andere manier 1 en 3 beter loopt, en ik ook strakkere timings kan draaien :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:28
Ik heb trouwens Twinmos PC2700 maar ik krijg die reepjes niet op cas2. Zelfs de timingsettins verlagen doet ie al moeilijk over.
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.