Hmm laatst eindelijk m'n s-video kabel van psxshop binnen gekregen, ongeveer 6 weken nadat ik em besteld had

Maargoed, ik dus decube met de kabel op een s-video ingang aansluiten op de tv. Hmm beeld grijs, ofwel zwart wit enzo.
Dat was niet de bedoeling. Nu had ik al ontdekt met mijn video out van m'n pc dat als ik een film ging kijken op de tv dat het beeld dan grijs was bij ntsc s-video. Hoewel, soms was het wel eventjes kleur, maar dan met een bagger kwaliteit en sprong ie even later zo weer op grijs.
Dus tja dat zal dan ook wel met de cube zo zijn, dat ie grijs is bij s-video ntsc.
Ik vandaag zo'n scart blokje gekocht met een s-video ingang erbij. Dus dat scart blokje op een scart ingang en daar dan weer de s-video kabel van de cube op.
Hmm nu krijg ik dus wel kleur maar slecht beeld. Het beeld lijkt steeds te flikkeren en de lijntjes zijn overlopend. Kortom het sucked dus gewoon. Met tv-out op het scart blokje krijg ik gewoon weer grijs.
Tevens heb ik ontdekt dat als de tv op ntsc mode staat dat de bovenste 5 beeldlijntjes allerlei kleuren gaan flikkeren.
Dus volgens mij is de ntsc setting van de tv niet helemaal in orde.
Composite cube en pc aansluiting ntsc: kleur
S-video aansluiting cube en pc direct op tv: zwart, wit
S-video cube aansluiting via scart blokje ntsc: kleur, maar bagger
S-video cube aansluiting via scart blokje ntsc: zwart, wit
Bij alle mogelijkheden dat de tv op ntsc staat knipperen de bovenste 5 beeldlijnen allerlei kleuren.
Mocht iemand een oplossing weten hoe ik misschien toch s-video op ntsc draaiend kan krijgen dan hoor ik dit graag.
Verder vroeg ik me nog af of het wel verstandig is om de rgb kabel van goblindirect te kopen ivm bovenstaande. Nouja waarschijnlijk koop ik em toch gewoon en als ie niet werkt dan verkoop ik em wel weer
Trouwens die flikkerende beeldlijnen zie je niet hoor, daar heb ik een zwarte tape'je overheen geplakt, valt niet op