Het grote @home problemen topic [deel 3]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.202 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Vanmorgen het volgende bericht in m'n mailbox:
Geachte @Home abonnee,

Door nieuwe netwerktechnieken is informatie op internet veel sneller beschikbaar. Dit maakt het gebruik van een Proxy-Server overbodig. @Home heeft daarom besloten de Proxy-server uit het netwerk te halen.

Wij hebben dit eerder gemeld in de nieuwsbief van juni. Na deze melding
bleek dat nog veel klanten gebruiken maken van onze Proxy-Server. Dit
was voor ons een reden om de verwijdering nog even uit te stellen.
Echter zal per 1 september de Proxy-Server echt gaan verdwijnen.

Op http://help.home.nl/ staat hoe u uw instelling kunt wijzingen als u gebruik maakt van de Proxy-Server.

Met vriendelijke groet,
@Home Kabelinternet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Ergens wel jammer dat de proxy verdwijnt, was zo af en toe wel makkelijk om anoniem (in zekere mate dan) te surfen..

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNECMotU
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03-2015

MNECMotU

Kiek An!

Als dit dan gaat gebeuren op 1 September...

Moet ik dan nog verder iets instellen op m'n routertje, of kan ik gewoon door blijven internetten zonder dat ik er iets van merk?

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Op je router hoef je niks in te stellen, kijk voor de zekerheid wel even in je browser:
http://www.troublesathome...&page=instellingen#vraag7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

als ze die proxyservers es ombouwen tot mail en webspace....
onee, dat gaat niet, want dan zijn er geen dns servers meer

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Niet online

rvm

Mail gaat eigenlijk wel goed de laatste tijd. Webspace (met name het FTP gedeelte) kan beter. Het zou me niet verbazen als de servers die nu als proxy draaien helemaal gaan verdwijnen. Er zijn inmiddels al 3 nieuwe DNS servers bijgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

@home is weer bezig, sinds gister. Dan weer wel internet, dan weer ff heel slecht internet, geen internet dan weer wel enz enz. AAAAAAAAAAAARGH.

En dat terwijl het al een dik half jaar erg goed is gegaan hier in Maastricht :|

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

siggy schreef op 24 August 2003 @ 20:51:
@home is weer bezig, sinds gister. Dan weer wel internet, dan weer ff heel slecht internet, geen internet dan weer wel enz enz. AAAAAAAAAAAARGH.

En dat terwijl het al een dik half jaar erg goed is gegaan hier in Maastricht :|
Hier hetzelfde, heerlen-zuid. Is echt een ramp aan het worden, het is hier jaren goed gegaan, echter de laatste weken/maanden gaat het steeds slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier heb ik sinds gisteren een knipperlichtverbinding. Aan, uit, aan, uit.

IPConfig /release
IPConfig /renew

wil wel eens helpen als de verbinding uitvalt en wegblijft. Waarom weet ik niet, want de computer heeft natuurlijk na de eerste aanvraag gewoon een IP. Hiervoor heb ik pasgeleden gebeld, en toen is het opgelost. Misschien vanavond maar eens opbellen als het slecht blijft.

Ik zit op het knooppunt Landgr1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verleden week maandag overdag klapte de verbinding er in Emmen uit en kwam pas Dinsdag in de avond weer terug (de modems knipperden gewoon oranje)
bel je met @home dinsdags om dit te vertellen en hen ff fijntjes uit te leggen dat het 24uur heb geduurd en je dus geld terug kreeg, krijg je het volgende antwoord
"Dit had u bij het ondervinden van het probleem direct moeten aanmelden en we zien in het log dat het geen 24 uur heeft geduurd want er is in de tussentijd wel verbinding geweest"

Nu zeg ik je...... ik ga denk eens maar een webcam in de meterkast installeren die gewoon 24x7 beelden opneemt met timestamps etc om ze er eens een keer hard mee om de oren te gooien.....

afgelopen zaterdag had ik ook een knipperlicht verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Niet online

rvm

Verwijderd schreef op 25 augustus 2003 @ 12:19:
"Dit had u bij het ondervinden van het probleem direct moeten aanmelden en we zien in het log dat het geen 24 uur heeft geduurd want er is in de tussentijd wel verbinding geweest"
Daarbij komt nog dat volgens de algemene voorwaarden 8.5 de verbinding voor minimaal 48 uur moet wegvallen wil je in aanmerking komen voor restitutie.

Echter, in de algemene voorwaarden 8.2 staat het volgende:
8.2 Indien een storing optreedt in het leveren van een Kabelinternetdienst, dient de storing door of namens de Abonnee zo spoedig mogelijk aan Essent Kabelcom te worden gemeld via het daarvoor bestemde telefoonnummer of e-mailadres, zoals door Essent Kabelcom aan de Abonnee is bekend gemaakt. Indien de storing niet binnen 4 weken is gemeld vervalt daarmee het recht op teruggave van (een gedeelte van) het abonnementsgeld als bedoeld in artikel 8.5.
Ik kan daaruit niets anders opmaken dan dat je een storing tot maximaal 4 weken nadat die is opgetreden kunt melden bij @Home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:18

dbzfan

Nee.

koelkast schreef op 22 augustus 2003 @ 15:00:
Vanmorgen het volgende bericht in m'n mailbox:

[...]
Ik wist geeneens dat we die hadden. Hoe kun je die gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:09

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

dbzfan schreef op 25 August 2003 @ 15:52:
[...]

Ik wist geeneens dat we die hadden. Hoe kun je die gebruiken?
Waarom zou je die willen gebruiken kun je je beter afvragen :?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

ROFLMAO :)

Mail is nu ook halfdood, en internet is zo langzaam alsof het lijkt dat ik met 16 kb/s zit te uppen en 300 kn/s zit te downen, oftewel, 56k6 is sneller....

Over dat mailtje, dat is dus wat mensen een jaar of 3?4? geleden deden, bellen, alleen maar bellen. Daardoor kwam je er niet door en hadden de mensen met echte problemen de grootste zeik......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

internet om 18.00 ook dood hier (tilburg) Mail is nu dood. Ik had vandaag ook veel last van uitval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
De mail is hier ook al dagen brak. De helft van de tijd timed de verbinding uit.
De webspace is is de afgelopen twee weken ook traag/onbereikbaar.Zelfs simpele pics trekt ie al bijna niet. Met nieuwsgroepen haal ik nog niet half de snelheid van twee maanden geleden.
Venlo hier.
breedband my ass
kut

[ Voor 19% gewijzigd door Fantomas op 25-08-2003 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mwa, nu zuigt de snelheid erg, lijkt wel 56 kb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch nog een positieve stem in de zaal vandaag.

Gisteren was het huilen, maar vandaag gaat alles weer goed. Ik kan gewoon downloaden en surfen tegelijk, en de snelheden (zowel down als up) zijn acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Vandaag ook problemen gehad in Tilburg, verbinding tijdje weg, langzaam. En dan te bedenken dat ik net voordat het begon nog in een gebruikersenqeute van @home vrij positief over ze was....... :(

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:57

Tijntje

Hello?!

Ik heb er vanaf zaterdag avond tot en met maandag ochtend uit gelegen mijn modem was net een kerstboom groen>oranje>groen>etc..
Heb nog met ze gebeld en er was een storing in ons subnet maar verder konden ze me ook niks vertellen want quote:
"De technische dienst koppelt niks aan ons terug dus ik kan u eigenlijk niks meer vertellen. Het werkt op dit moment gewoon niet en wij weten niet hoelang het nog duurt."
Ik zeg op en stap over naar Telebyte ADSL hopen dat dat wat beter is en de service tenminste normaal is.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mailproblemen in Emmen timed out of gewoon geen connectie met mail (Maandagavond)
Dinsdag ochtend kon ik op geen enkele manier me mail via webmail ophalen, maar via pop3 in Yahoo ging het wel weer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MMmmm ik vind het vreemd hoor dat er gewoon al 3 topics zijn van @home problemen terwijl ik in 3 jaar tijd nog geen enkel probleem heb gehad terwijl ik in Tilburg zit waar schijnbaar toch ook storingen zijn. Ligt dat aan mij of aan jullie? Meeste mensen posten hier heel snel van "ja het ligt aan @home" maar misschien kun je eerst eens bij je eigen kijken ofzo? achja het was een tip voor de Anti @homers onder ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben het helemaal met NicK3R eens. Bij mij in Heerlen werkt ook alles naar wens download van gemiddeld 450 kb/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 13:20:
MMmmm ik vind het vreemd hoor dat er gewoon al 3 topics zijn van @home problemen terwijl ik in 3 jaar tijd nog geen enkel probleem heb gehad terwijl ik in Tilburg zit waar schijnbaar toch ook storingen zijn. Ligt dat aan mij of aan jullie? Meeste mensen posten hier heel snel van "ja het ligt aan @home" maar misschien kun je eerst eens bij je eigen kijken ofzo? achja het was een tip voor de Anti @homers onder ons.
_/-\o_

en van alle mensen die hier posten van 'brakke zooi' hoeveel hebben er een router tussen hangen oid?

let op: ik zeg niet dat ALLE klachten ongegrond zijn, maar er zullen idd een aantal 'klachten' tussen zitten die niet door @home veroorzaakt worden.

- @home enschede -
alweer weken geen vuiltje aan de lucht (de laatste storing was een niet goed functionerende dhcp server; en toen gaf die aardige helpdeskmedewerker :> mij gewoon even mijn gegevens (ip e.d.) en mocht ik die tijdelijk vast instellen)

ik zit hier overigens met 3 computers via een switch op de modem aangesloten: we hebben hier 3 ip-adressen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 26-08-2003 13:47 ]

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 22:09

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Maestro.mosjuh schreef op 26 August 2003 @ 13:46:
[...]

en van alle mensen die hier posten van 'brakke zooi' hoeveel hebben er een router tussen hangen oid?

let op: ik zeg niet dat ALLE klachten ongegrond zijn, maar er zullen idd een aantal 'klachten' tussen zitten die niet door @home veroorzaakt worden.
Nee, ik denk dat het in het overgrote geval echt aan @ home ligt. De klachten verschillen nogal per regio. Hier ligt om de haverklap de mailserver er uit en daarna gaat het tijden (maanden) goed. Dat jij geen problemen hebt wil niet zeggen dat anderen dat niet kunnen hebben en het probleem direct bij hen ligt. Mensen die nergens problemen mee hebben zie je niet zo snel in "grote problemen" topics (behalve om te melden dat het bij hen wel goed werkt, waar vervolgens niemand iets mee opschiet).

[ Voor 15% gewijzigd door Bor op 26-08-2003 14:07 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Het probleem is niet zozeer @home, dat is te groot. Als ik zeg Maastricht, dan kan een deel van Maastricht platliggen, en een ander gedeelte, waar ik dus zit, nauwelijks tot geen problemen.

En overigens is het niet meer dan logisch dat je eerder klachten dan lof hoort over een bepaald product, zeker als het zo prijzig is.

Je moet je ok bedenken dat hier klachten komen van mensen die niet 1 uur per dag achter een pc zitten, 99% weet heus wel wanneer het @home is of eigen hardware. Als dit een forum was voor jan en alleman had je heus wel duffere en hardstikke vagenietstoevoegende klachten van gefrustreerde huismannen.

/edit/

Mail is overigens iets van @home wat nergens altijd goed heeft gedraaid.

[ Voor 7% gewijzigd door siggy op 26-08-2003 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 13:20:
HelpDesk > Meneer, heeft u er een router tussen zitten.
Maui71 > Maarja zeker, meneer de helpdesker, heb er een linux machine
tussen zitten
HelpDesk > Misschien ligt het daaraan.
Maui71 > Denk het niet, was de vorige keren dat ik belde ook niet, dus dat
betwijfel ik ten zeerste.
[ intussen tikken de 10 eurocenten voorbij]
HelpDesk > Sorry, meneer, maar dan kunnen wij geen support geven.
Maui71 > Maar je hoeft geen support te geven, alles werkt hier naar behoren,
echter vanaf jullie kant is er storing, jullie moeten JULLIE SUPPORT
bellen.
HelpDesk > nou nou, meneer, niet zo chagerijnig.
Maui71 > Blij dat ik geen tikkenteller op m'n GSM heb, wat gaan we nu doen.
HelpDesk > Kabel direct in uw computer doen.
Maui71 > 'zucht', ok dan
HelpDesk > Doe even dit, doe even dat.
Maui71 > Waarom ?? Die instellingen staan al jaren zo, kan het niet aan liggen.
HelpDesk > Toch ff testen.
Maui71 > Ok, dan testen we dat.
HelpDesk > [ bekijkt een en ander, vraagt of ik speedtest wil proberen etc.]
Maui71 > 'ziet het resultaat hetzelfde als MET router/linuxmachine '
En wat zei ik, krijg ik nu het bel tarief terug ??
HelpDesk > 'lacht', nee meneer kunnen we niet aan beginnen.
Maui71 > Maar wat is nu het probleem
HelpDesk > Het is niet uw computer/instellingen
Maui71 > Brakke netwerkkaart misschien ?
HelpDesk > Nee, ook niet
Maui71 > Brakke kabel ??
HelpDesk > Nee ook niet
Maui71 > Brak COM21 modem??
HelpDesk > Nee is het ook niet
[helpdesker begint wanhopig te klinken :) ]
Maui71 > Ligt het dan aan jullie, ergens in het netwerk
HelpDesk > Nee, dat absoluut niet :X
Maui71 > Gooit de hoorn er op (spreek woordelijk dan, heb alleen GSM)

(Is 1 voorbeeld met een gesprek met helpdesk cq 2e lijnssupport)
Aan wie ligt het nu ??
Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 13:25:
Ben het helemaal met NicK3R eens. Bij mij in Heerlen werkt ook alles naar wens download van gemiddeld 450 kb/sec.
Welk knooppunt/gateway zit jij dan?

Ik zeg ook niet dat het 100% waardeloos is bij @home, echter de laatste maanden wordt het hier steeds slechter. Gateway landg1

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2003 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- hm, ge-quote ipv ge-edit

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2003 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frapex
  • Laatst online: 22:00

frapex

got r00t

ja de support bij @home is alles behalve klantvriendelijk naar mensen die toevallig wel wat kennis van zaken hebben.
Je kunt net zogoed niet bellen als er een storing is. Het is beter om maar gewoon ff wat anders te gaan doen, want helpen, dat kunnen ze niet.

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frapex schreef op 26 August 2003 @ 19:31:
ja de support bij @home is alles behalve klantvriendelijk naar mensen die toevallig wel wat kennis van zaken hebben.
Je kunt net zogoed niet bellen als er een storing is. Het is beter om maar gewoon ff wat anders te gaan doen, want helpen, dat kunnen ze niet.
Moet juist zeggen , dat 75% van wat ik aan de lijn heb gehad, best vriendelijk is.
Ik wil ook niet weten wat die jongens zo de hele dag naar hun hoofd krijgen gesmeten.

Ze moeten die jongens of beter voorlichten, of zorgen dat ze eerlijk kunnen/mogen vertellen dat er problemen zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2003 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frapex
  • Laatst online: 22:00

frapex

got r00t

Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 19:33:
[...]

Moet juist zeggen , dat 75% van wat ik aan de lijn heb gehad, best vriendelijk is.
Ik wil ook niet weten wat die jongens zo de hele dag naar hun hoofd krijgen gesmeten.

Ze moeten die jongens of beter voorlichten, of zorgen dat ze eerlijk kunnen/mogen vertellen dat er problemen zijn.
sorry, ik bedoelde niet niet-krantvriendelijk.. want ze komen best aardig over.. bedoelde doelgericht hulp kunnen bieden.. dat kunnen ze niet... want dat mogen ze niet. ze volgen zo'n standaard lijstje wat er moet gebeuren en daar mogen ZIJ niet van afwijken... Een aantal "hogere" mensen wel, echter daar moet je flink wat voor gedaan hebben voordat je die te pakken kreeg (de eerste keer dat ik met iemand die verstand van zaken had was iemand van @home abuse, omdat ik perongeluk mn statische ip verkeerd had ingevult....)

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frapex schreef op 26 augustus 2003 @ 19:38:
[...]
(de eerste keer dat ik met iemand die verstand van zaken had was iemand van @home abuse, omdat ik perongeluk mn statische ip verkeerd had ingevult....)
Ah, zo krijg je die mensen te pakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
WTF is dit :?

Afbeeldingslocatie: http://zooi.cncworld.nl/athome_mail_error.gif

Sinds ik tijdens een week afwezigheid een paar keer vanaf buiten mijn mail heb gechecked met die webmail krijg ik het elke keer als ik mijn mail ophaal :/

Heef iemand anders hier dit probleem ook en/of een oplossing ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:11

JWO

Erik1 schreef op 26 August 2003 @ 20:02:
WTF is dit :?

[afbeelding]

Sinds ik tijdens een week afwezigheid een paar keer vanaf buiten mijn mail heb gechecked met die webmail krijg ik het elke keer als ik mijn mail ophaal :/

Heef iemand anders hier dit probleem ook en/of een oplossing ervoor?
heb hier precies het zelfde, @home gemaild, reactie: bel de helpdesk maar "ze hebben je password nodig zodat ze die niet bestaande mail kunnnen verwijderen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt erop alsof je in de webmail interface een e-mail hebt verwijderd, terwijl hij op de server "niet helemaal weg" is. Outlook ziet een e-mail, maar er is er geen meer. Dit is dan denk ik een fout in de verwijderprocedure van de webmail, of een fout in de instellingen van de server.

Vergelijk het een beetje met het fenomeen "spookcomputer" in de Netwerkomgeving in Windows. Als je een computer van het netwerk haalt, kun je nog een minuutje of zo die computer in de Netwerkomgeving zien, en zelfs bladeren in zijn vrijgegeven mappen, omdat ze nog in de cache staan. Op een gegeven moment controleert Windows de Netwerkomgeving, en verwijdert niet meer aangesloten computers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Ik heb vandaag van 15.00 tot 21.00 niet kunnen internetten met @home regio Kampen. Vanmiddag maar eens de helpdesk gebeld, want het knipperlichteffect (zie icon) is hier al weken gaande. Het kwam erop neer dat de 'kabel' niet goed is; of dit nou de groene kabel is hier thuis, of een
'buurtkastje', dat gaan ze onderzoeken. Het vage is, dat ik nu wel weer verbinding heb :?

Maargoed, er komt dus vrijdagochtend een monteur kijken. Ben benieuwd of 'ie wat vindt :|

[ Voor 6% gewijzigd door koelkast op 26-08-2003 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
dubbelpost, sorry

[ Voor 97% gewijzigd door koelkast op 26-08-2003 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
frapex schreef op 26 August 2003 @ 19:38:
[...]

sorry, ik bedoelde niet niet-krantvriendelijk.. want ze komen best aardig over.. bedoelde doelgericht hulp kunnen bieden.. dat kunnen ze niet... want dat mogen ze niet. ze volgen zo'n standaard lijstje wat er moet gebeuren en daar mogen ZIJ niet van afwijken... Een aantal "hogere" mensen wel, echter daar moet je flink wat voor gedaan hebben voordat je die te pakken kreeg (de eerste keer dat ik met iemand die verstand van zaken had was iemand van @home abuse, omdat ik perongeluk mn statische ip verkeerd had ingevult....)
gelukkig heb ik betere ervaringen met de helpdesk (deze helpdesker wilde wel van zijn lijstje afwijken)

is al een tijdje geleden maar ik zal het telefoongesprek proberen te reconstructueren ( :? ):

ten eerste -binnen een redelijke termijn word de telefoon beantwoord-

HD: hallo, met die en die, waarmee kan ik u helpen?
ik: nou kijk het zit zo: wij hebben hier 3 computers direct op internet aangesloten -we hebben nl 3 ip-adressen-. nu wil het zo zijn dat ik sinds gisteravond om 01:00 op mijn computer geen verbinding meer heb ... kan gebeuren dacht ik gisteravond maar... ik zet vanochtend mijn computer aan; nogsteeds geen internet. zet de andere 2 computers aan (1 van mijn vriendin en 1 van mijn huisgenoot - red) en die hebben gewoon internet.
E als ik dan kijk bij mijn gegevens dan krijg ik wel netjes een ip-adres e.d. van jullie alleen gewoon geen verbinding. ook niet via ping.
HD: meneer welk besturingssysteem heeft U?
ik: Windows XP professional nederlands
HD: meneer, gaat u even naar 'deze computer', eigenschappen. klik op tabblad hardware en klik op apparaatbeheer. Ga dan naar netwerkadapters en verwijder die van de internetverbinding...
ik: ................................................................. ja gedaan
HD: start nu uw computer opnieuw op
ik: ok, moment......
computer: bzzzzzzzzzzzz *blieb* bzzzzzzzzzzz
HD: ok dan gaat de computer eerst de netwerkkaart weer instaleren.........
ik: ja daar issie idd mee bezig ......................... ja klaar
HD: dan even snel de instellingen controleren

***************** korte check van instellingen ************

HD: ok, dan heeft u als het goed is weer internet
ik: ok, ff kijken.............. idd hij dut t weer... maar hoe wist u nou waar het aan lag?
HD: tsja het is raar maar wel bekend: windows XP wil in een heel enkel geval de netwerkdrivers wel eens 'verlopen' verklaren en dan moeten die gewoon ff opnieuw geinstalleerd worden.
ik: ok hartstikke bedrankt....

ik heb nogmeer goede ervaringen (in totaal +- 5 keer gebeld in 4 jaar) maar geen zin om die uitgebreid op te schrijven ;)

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een week of 2 zeker dat ik op alle mail-accounts van @home een timeout krijg heel vaak. Pop3 down dus.

Erg, erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:11

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 19:47:
Ik heb al een week of 2 zeker dat ik op alle mail-accounts van @home een timeout krijg heel vaak. Pop3 down dus.

Erg, erg irritant.
Mailwasher meldt de laatste tijd idd nogal vaak dat de POP3-account van @Home ontoegankelijk is... erg irritant.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Vandaag belde de monteur die vrijdag hier in Kampen zou bellen. Dat er gisteren een storing was bij mij in de wijk. En dat de monteur dus niet meer zou komen.

Ik had al zo'n vermoeden dat het niet aan mij lag B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maestro.mosjuh schreef op 26 August 2003 @ 13:46:
[...]

_/-\o_

ik zit hier overigens met 3 computers via een switch op de modem aangesloten: we hebben hier 3 ip-adressen :)
a) ja ik heb er een router aanhangen inderdaad, nooit problemen gehad, maar sinds men aan het veranderen is in de infrastuctuur binnen @home vliegt ie er om de haverklap uit...
b) dat jij 3 ip adressen heb, betekend gewoon dat jij in het begin extra aansluitingen hebt aangevraagd toen men die nog gewoon uitgaf, -a, -b en -c tegenwoordig doen ze dat niet meer wegens het zgn ip adressen tekort
Pinging 217.122.177.70 with 32 bytes of data:

Request timed out.

Request timed out.

Request timed out.

Request timed out.

Request timed out.

Request timed out.

Request timed out.

Request timed out.

Request timed out.

Request timed out.

Request timed out.

Request timed out.

Request timed out.

Request timed out.

Request timed out.

Request timed out.

Request timed out.

Request timed out.

Request timed out.

Request timed out.

Request timed out.

Request timed out.

Request timed out.

Request timed out.

Request timed out.

Request timed out.

Reply from 217.122.177.70: bytes=32 time=1ms TTL=255

Request timed out.

Request timed out.

Request timed out.

.........
en zo ging het vanavond lange tijd door tot 15 minuten gelee

Verwijderd

Wij hebben, op de mail na, nooit problemen met @Home.
Niet dat we niets te wensen hebben hoor, een plus abo zoals Chello zou welkom zijn :)
Maar over het algemeen zijn we dus zeer tevreden over @Home in Groningen.

(ik weet dat dit de 'goden' verzoeken is maar gok het er maar op)

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-09 09:26
Ik word vandaag om de zoveel uur gedisconnect van @Home... en na een minuut tot 10 min wordt de verbinding weer hervat...
Ik heb het IP handmatig ingesteld, omdat de DHCP server mij geen IP meer gaf..
Iemand hetzelfde probleem? (in Groningen)

[ Voor 4% gewijzigd door Tha_TE op 28-08-2003 21:23 ]

• koelkast
  • Niet online
Tha_TE schreef op 28 augustus 2003 @ 21:22:
Ik word vandaag om de zoveel uur gedisconnect van @Home... en na een minuut tot 10 min wordt de verbinding weer hervat...
Hier in Kampen had ik hetzelfde, echt een knipperlicht effect (zie icon :r )

• Tha_TE
koelkast schreef op 28 augustus 2003 @ 21:29:
[...]

En wat was de oplossing :)
Want volgens mij had ik dit eerder gehad, maar toen had ik het dynamisch ingesteld. Toen kreeg iemand anders mijn IP de hele tijd, waardoor ik werd gedisconnect (alweer 2 jaar terug ).
Ik denk dat ik maar weer 5 euro moet verspillen aan de wachttijd + andere meuk @ de "helpdesk", waar ze meestal niet al te slim zijn.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

De verbinding lag er hier (Tilburg) even een tijdje uit. Modem was ok, computer had nog gewoon een IP-adres, maar de verbinding reageerde gewoon niet. Ook niet rechtstreeks op IP benaderen...

• RèLF
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07 19:33
Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 19:47:
Erg, erg irritant.
Dus dat is niet alleen in regio Den Bosch, zoals de heppeldesk zegt.....
Anyway, ik heb 't volgende vreeeeemde probleem met de mail. Ik ben een maandje of vier geleden verhuist. Ik kreeg dus een nieuw nummer en wachtwoord voor de mail. Echter... als ik weer es een keer de post niet kan ophalen klop ik mn oude wachtwoord in en alles werkt weer.... en als die een weekje ofzo later er weer uitligt switch ik weer.... De heppeldesk weet van nix want "Meneer, u heeft maar 1 wachtwoord"..... :Z

Obviously you're not a golfer

• koelkast
  • Niet online
RèLF schreef op 28 augustus 2003 @ 22:50:
[...]

Dus dat is niet alleen in regio Den Bosch, zoals de heppeldesk zegt.....
Anyway, ik heb 't volgende vreeeeemde probleem met de mail. Ik ben een maandje of vier geleden verhuist. Ik kreeg dus een nieuw nummer en wachtwoord voor de mail. Echter... als ik weer es een keer de post niet kan ophalen klop ik mn oude wachtwoord in en alles werkt weer.... en als die een weekje ofzo later er weer uitligt switch ik weer.... De heppeldesk weet van nix want "Meneer, u heeft maar 1 wachtwoord"..... :Z
Ik had ook zoiets. Ik verhuisde van Deventer naar Kampen, en m'n nieuwe wachtwoord werkte af en toe. Als ie niet werkte, gebruikte ik gewoon m'n oude, en die werkte prima.

Verder had ik nog iets vaags met de mail; ik had volgens de helpdesk een extra alias aangemaakt met als naam arie.de.beuker@home.nl . Ik wist van niets :? Had ik in ieder geval niet gedaan. Vaag dus, die mail bij @home.

• koelkast
  • Niet online
Tha_TE schreef op 28 August 2003 @ 21:57:
[...]

En wat was de oplossing :)
Want volgens mij had ik dit eerder gehad, maar toen had ik het dynamisch ingesteld. Toen kreeg iemand anders mijn IP de hele tijd, waardoor ik werd gedisconnect (alweer 2 jaar terug ).
Ik denk dat ik maar weer 5 euro moet verspillen aan de wachttijd + andere meuk @ de "helpdesk", waar ze meestal niet al te slim zijn.
Oplossing was wachten. De storingstelefoon geeft steevast aan dat er geen mededelingen zijn voor mijn regio.
Mijn ervaring is dat de helpdesk bellen gewoon geen zak helpt. Na 5-10 minuten wachten en om de 20 seconden een Friese mevrouw "u wordt zo sneL mogeLijk gehoLpeN", zeggen ze in 95% van de gevallen "ik zal uw modem even opnieuw aanmelden. Na drie kwartier moet u de stekker van de modem eruit trekken, en hem er 5 minuten later weer in doen. Dan moet 'ie het weer doen". Ze schuiven de schuld ook vaak aan de bekabeling toe heb ik gemerkt. Netwerkstoringen? Neehoor, die hebben we niet, we hebben niets doorgekregen van de TD. Terwijl ik gisteren een monteur aan de telefoon had, die het tegendeel bewees. Tja, ik weet ook niet meer wie ik nou moet geloven en wie niet.... :? 8(7

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

koelkast schreef op 28 August 2003 @ 22:58:

[...]

Verder had ik nog iets vaags met de mail; ik had volgens de helpdesk een extra alias aangemaakt met als naam arie.de.beuker@home.nl . Ik wist van niets :? Had ik in ieder geval niet gedaan. Vaag dus, die mail bij @home.
Volgens mij zit gewoon iemand bij @Home te kloten. Mijn raar verhaal:

Als je FTP'ed via de commandprompt krijg je altijd je inlognaam te zien als je directory-listing oproept.

Het rare is nu dat bij één van m'n accounts tondepijper te zien is als ik een listing opvraag... :?

Jij Arie de Beuker, ik Ton de Pijper... die namen zijn van hetzelfde kaliber. Wellicht hebben we te maken met dezelfde ordeverstoorder?? :?

• koelkast
  • Niet online
Wildfire schreef op 28 August 2003 @ 23:35:
[...]

Volgens mij zit gewoon iemand bij @Home te kloten. Mijn raar verhaal:

Als je FTP'ed via de commandprompt krijg je altijd je inlognaam te zien als je directory-listing oproept.

Het rare is nu dat bij één van m'n accounts tondepijper te zien is als ik een listing opvraag... :?

Jij Arie de Beuker, ik Ton de Pijper... die namen zijn van hetzelfde kaliber. Wellicht hebben we te maken met dezelfde ordeverstoorder?? :?
Hmm, zeer vreemd :? . Meer mensen hier last van? Kun je niet eens kijken bij je e-mailaliassen, wat daar staat? Bij mij staat in de ftp listings alleen m'n eigen inlogaccount...

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

koelkast schreef op 28 August 2003 @ 23:53:
[...]

Hmm, zeer vreemd :? . Meer mensen hier last van? Kun je niet eens kijken bij je e-mailaliassen, wat daar staat? Bij mij staat in de ftp listings alleen m'n eigen inlogaccount...
Ik heb twee extra mailadressen aangemaakt destijds in 1999, om zodoende ook twee extra webstekjes te krijgen. Twee accounts zijn normaal, eentje heeft die rare naam in de FTP dirlisting... :?

Ik wou net bij @Home accountbeheer kijken, maar die werkt weer eens niet:
Fout

Kan geen verbinding maken met socket.
Typisch... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_TE
koelkast schreef op 28 augustus 2003 @ 23:01:
[...]

Oplossing was wachten. De storingstelefoon geeft steevast aan dat er geen mededelingen zijn voor mijn regio.
Mijn ervaring is dat de helpdesk bellen gewoon geen zak helpt. Na 5-10 minuten wachten en om de 20 seconden een Friese mevrouw "u wordt zo sneL mogeLijk gehoLpeN", zeggen ze in 95% van de gevallen "ik zal uw modem even opnieuw aanmelden. Na drie kwartier moet u de stekker van de modem eruit trekken, en hem er 5 minuten later weer in doen. Dan moet 'ie het weer doen". Ze schuiven de schuld ook vaak aan de bekabeling toe heb ik gemerkt. Netwerkstoringen? Neehoor, die hebben we niet, we hebben niets doorgekregen van de TD. Terwijl ik gisteren een monteur aan de telefoon had, die het tegendeel bewees. Tja, ik weet ook niet meer wie ik nou moet geloven en wie niet.... :? 8(7
Naja ik heb ze net gebeld.... en 60 cent kwijt... maja ik heb iig een antwoord gekregen, er is een "storing" maar die staat niet op hun website... en wordt morgen opgelost of vanavond... Typisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ongeveer 2 maanden geleden hebben mijn ouders blikseminslag gehad. De videorecorder en de tv zijn allang gerepareerd. Een pc is geheel vervangen.

Sinds de blikseminslag werkte de @home verbinding ook niet meer.

@Home opgebeld; alle suffe trucjes van de helpdeskmedewerker uitgeprobeerd, uiteindelijk een monteur langsgekomen. En die heeft een nieuw modem geplaatst. Dit haalde echter niets uit, en de man is vertrokken zonder internet werkend te maken.

@home zou ons nog terugbellen...

Zelf maar eens gebeld: "Er is een kabelmeting noodzakelijk. Volgende week komt er iemand langs." M'n moeder blijft de hele dag thuis maar er komt niemand. Kwaad @home opgebeld: "Jullie waren niet thuis". Nieuwe afspraak gemaakt. Weer niemand, weer @home gebeld: "Voor een kabelmeting hoeft er niemand bij jullie aan te bellen, ik snap niet waarom ze gezegd hebben dat je thuis moest blijven. En ohja, er is een kabelbreuk aangetroffen."

Na een tijd weer eens gebeld om te vragen of ze nog wat aan die kabelbreuk dachten te gaan doen. "Dat kan wel even duren, want dan moet er een click-melding aangemaakt worden, en dan moeten we vergunning hebben van de gemeente om de straat open te breken, etc. bla zeur zwets." De volgende dag wordt de straat opengebroken, en krijgen we een nieuwe kabel vanuit het kastje totaan de meterkast. De monteur kijkt even tv, en vertrekt tevreden. Maarja.. de TV was niet kapot, internet is stuk! (En nog steeds dus).

Wederom @home opgebeld, dit keer om te vragen waarom ze niet testen of hun reparaties iets uithalen. "Ja, die kabellegger kan dat ook allemaal niet weten". En op de vraag hoe ze dan wisten of ons internet het weer deed konden ze geen antwoord geven. Maar er komt volgende week weer een ventje aan wat schroefjes draaien. Het zal me benieuwen.

Ik ben net 3 dagen voor die onweersbui verhuisd, en heb alles netjes werkend. Maar wat een gelazer zeg! Je bent klant, maar als je niet voor manager speelt krijg je nooit waarvoor je betaald! (En al die 2 maanden wordt natuurlijk wel netjes abbo van je bankrekening gehaald...)

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Zojuist weer een staaltje @Home-slimheid meegemaakt...

Een tijdje geleden was opeens de groep alt.binaries.multimedia.scifi van de newsserver verdwenen. Afgelopen week stuurde ik dus een mailtje of ze die groep aub weer terug wilden zetten.

Krijg ik zojuist dit mailtje:
Geachte heer, mevrouw,

Wij hebben de nieuwsgroep alt.binaries.multimedia.scifi aangevraagd maar
dit schijnt geen bestaande nieuwsgroep te zijn. Wij willen u derhalve verzoeken om aan te geven of dit de correcte nieuwsgroep is.
Hoe ze het flikken weet ik niet, maar die groep bestaat gewoon en er worden ook gewoon dagelijks diverse dingen gepost. Dus hoe ze erop komen dat die groep niet zou bestaan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 09:53
Hm, na 80 keren mijn router gereboot te hebben omdat ik denk dat @home weer met de DNS servers aan het klooien is (Na een herstart werkte alles weer), heb ik nu de dns servers van de TUE en de TUD ingesteld, maar nu kan ik nergens meer naartoe pingen, terwijl alles het nog wel doet, hoe kan dit? ook de servers zelf zijn niet te pingen (time-out). maar surfen gaat ng van een leien dakje? hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en de pop3 is weer down. het is voort elke avond raak :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick Name
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:58

Nick Name

SinFest!

Varienaja schreef op 29 August 2003 @ 15:39:
Na een tijd weer eens gebeld om te vragen of ze nog wat aan die kabelbreuk dachten te gaan doen. "Dat kan wel even duren, want dan moet er een click-melding aangemaakt worden, en dan moeten we vergunning hebben van de gemeente om de straat open te breken, etc. bla zeur zwets."
Die click-melding is wel degelijk belangrijk. In theorie kan op deze manier namelijk worden ondervangen dat als partij 1 gaat graven voor/naar kabels zij kabels en/of leidingen van partij 2 kan beschadigen.

Maareh ik kan me voorstellen dat je niet echt blij wordt van manier van probleem 'oplossen'. suc6

[edit]Welk type modem heb je? Bij de Motorola Surfboards kan je zelf de signaalniveaus bekijken...misschien kun jij met die gegevens @Home helpen...

[ Voor 12% gewijzigd door Nick Name op 29-08-2003 19:13 ]

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Aha, een uurtje of wat na m'n mailtje vanmiddag over alt.binaries.multimedia.scifi is de groep opeens weer aanwezig op de newsservers. Netjes... :)

HlpDsK: ik heb vandaag nog geen mailproblemen gehad... ook niet rond 18:30 toen jij schreef dat POP3 down was. 't Is dus echt elke keer maar zeer kortstondig.

[ Voor 10% gewijzigd door Wildfire op 29-08-2003 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:05
Varienaja schreef op 29 augustus 2003 @ 15:39:
Ongeveer 2 maanden geleden hebben mijn ouders blikseminslag gehad. De videorecorder en de tv zijn allang gerepareerd. Een pc is geheel vervangen.

Sinds de blikseminslag werkte de @home verbinding ook niet meer.

[......]
Ik vermoed dat niet de kabel maar het kastje zelf of het modem niet helemaal goed meer is, kapotte filter/versterker of iets dergelijks. Zelf ook wel eens gehad dat het signaal opeens slechter werd en er iets in het grijze kastje in de straat vervangen moest worden. Een paar maanden later is het ding er zelfs totaal mee opgehouden. En ook mijn modem is na een onweersbui een keer overleden, hij ging nog gewoon online maar een netwerkverbinding was onmogelijk.

[ Voor 37% gewijzigd door Pc123 op 29-08-2003 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Laatst online: 21:31

Zym0tiC

^_^

* Zym0tiC zit sinds vrijdag weer zonder internet.

Me ma had die splitter uit de muur getrokken. Daarna weer terug ingestoken en vervolgens niets meer. Gekeken met 192.168.100.1 of ik iets kon vinden. Bleek dat hij een downstream verbinding probeerde te maken maar dat niet lukt. Na lang bellen met @home sturen ze een monteur langs.
Als het goed is zullen ze de kabels vervangen aangezien we op Nederland 1..2 en 3 op de tv ook slecht beeld hebben.

* Zym0tiC vraagt zich nu alleen af waarom hij ook niet meer het modem kan bereiken via 192.168.100.1 :?

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Laatst online: 09-08 18:34
======= tha_te ================

========== koelkast ===============
Dit komt omdat @home waarschijnlijk ana het "nodemoven" was, maw: netwerkuitbreidingen.
Meer info: http://xiffy.nl/weblog/index.php?itemid=231
Link van een kameraad gekrege die ook @home zit (Haren (GN)).

[ Voor 40% gewijzigd door Joen op 31-08-2003 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

koelkast schreef op 28 August 2003 @ 23:53:
[...]

Ik werd net gebeld door @Home over dit probleem... of ik m'n wachtwoord wou geven zodat ze wat tests uit konden voeren.

Ahum... wachtwoord geven?? Dacht het niet dus... zoals altijd door iedereen wordt gezegd, nooit je wachtwoord geven. Dat deed ik nu dus ook niet.

Waarom hebben ze trouwens m'n wachtwoord nodig? Zij beheren het systeem dus dan kunnen ze toch wel iets doen??? Of zie ik het nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tha_TE schreef op 29 August 2003 @ 15:27:
[...]

Naja ik heb ze net gebeld.... en 60 cent kwijt... maja ik heb iig een antwoord gekregen, er is een "storing" maar die staat niet op hun website... en wordt morgen opgelost of vanavond... Typisch
Volgens mij heb jij al 2 jaar of meer problemen met @home..waarom stap je nie over..op mordax liep je ook al te zeuren...of verzin je het????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Tjonguh. @home is echt zo traag als dikke stront :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Laatst online: 09-08 18:34
Wildfire schreef op 01 September 2003 @ 13:33:
[...]

Ik werd net gebeld door @Home over dit probleem... of ik m'n wachtwoord wou geven zodat ze wat tests uit konden voeren.

Ahum... wachtwoord geven?? Dacht het niet dus... zoals altijd door iedereen wordt gezegd, nooit je wachtwoord geven. Dat deed ik nu dus ook niet.

Waarom hebben ze trouwens m'n wachtwoord nodig? Zij beheren het systeem dus dan kunnen ze toch wel iets doen??? Of zie ik het nu verkeerd?
Tsjah,...
Als het bedrijf een beetje netjes wil zijn vragen ze je niet om een wachtwoord. Maja, als beheerder heb je vaak zonder beperking overal toegang toe en dan valt je probleem niet te analyseren voor hun denk ik.
Maar dan nog: dan stellen ze gewoon een nieuw wachtwoord in die ze later ook naar jou toe mailen.
Of ze lossen je probleme gewoon op! })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou lekker vaag hoor die mail server vandaag (net 10 minuut gelee) moest een ping op de mail.home.nl mee laten lopen om me mail binnen te krijgen, deed ik het niet, kon hij de server niet vinden......

mesjokke om van te worden, alleen ik vind de download lekker bij @home voor het geld dat je ervoor neertelt (als je connectie hebt dan he, zonder connectie naturlijk nie)
bij adsl die ik kan krijgen (kpn gebied en geen bbned) betaal ik 3x zoveel.... (ook wel de upload die je dan betaalt, maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
de mailserver is ubertraag, terwijl het onderhou dpas morgen zou zijn, en niet eens mijn regio, en de newsserver ligt plat, de verbinding valt telkens weg, :( net nu ik een leuke movie aan het dl'en was! het rare is, hij gaat telkens tot de helft van het bestand, met bijna 1,7Mbyte pers seconde en dan kapt ie, probeer ik het opnieuw, dan maar de gebruikelijke 478Kbyte/s wazige gasten daaro :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha, hm TO ADSL or NOT TO ADSL?

1e Run
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Sep 2 2003 om 17:39:10 UTC+0200)

Download : 135.0 KByte/sec

2e Run
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Sep 2 2003 om 17:49:11 UTC+0200)

Download : 151.1 KByte/sec
Upload : 6.2 KByte/sec

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2003 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_TE
JeroenM_tbs schreef op 31 augustus 2003 @ 00:33:
[...]

Dit komt omdat @home waarschijnlijk ana het "nodemoven" was, maw: netwerkuitbreidingen.
Meer info: http://xiffy.nl/weblog/index.php?itemid=231
Link van een kameraad gekrege die ook @home zit (Haren (GN)).
Naja.. nee was geen nodemove, want ik heb 2 PCs aangesloten op @home met beiden een ander IP adres... de andere PC werd NIET gedisconnect, maar deze wel, die andere PC kreeg gewoon een IP adres toegewezen... en deze niet ( 2 weken ) voor een nodemove is nogal lang. Nu krijg ik weer een IP-adres. Hetzelfde IP-adres.
Er was gewoon iets vreemds aan de hand dat ze niet hadden vermeld in hun " werkzaamheden en storingen ed meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Laatst online: 15:44
t word hier steeds slechter :( In het begin 1 1/2 jaar geleden 400 kb/s down 16 kb/s up nu 150 kb/s down 12 kb/s up :( :r Ik baal hier echt van, andere mensen hier in de buurt die @home net hebben hebben een motorola modem en die halen 500 kb/s+ down :( :( Dat slaat toch werkelijk nergens op geef dan iedereen zo'n modem en dan nog die brakke news/dns/mail servers van ze :r Gelukkig cacht m'n router nu de dns en heb ik een andere dns server, maar die mail is gewoon elke avond weer down :(

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeetje. als ik dit allemaal zo lees ben ik toch blij dat ik op het laatste moment toch besloten heb adsl te nemen ipv home kabel.
ik heb planet comfort abbo. nog nooit maar dan ook nooit 1 probleem gehad..

wel kut trouwens als je zoveel per maand betaald en je hebt zoveel probs. ik kan me de ergenis goed voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:12

Altaphista

1. check manual, 2. ask

sv3n schreef op 02 September 2003 @ 21:47:
t word hier steeds slechter :( In het begin 1 1/2 jaar geleden 400 kb/s down 16 kb/s up nu 150 kb/s down 12 kb/s up :( :r Ik baal hier echt van, andere mensen hier in de buurt die @home net hebben hebben een motorola modem en die halen 500 kb/s+ down :( :( Dat slaat toch werkelijk nergens op geef dan iedereen zo'n modem en dan nog die brakke news/dns/mail servers van ze :r Gelukkig cacht m'n router nu de dns en heb ik een andere dns server, maar die mail is gewoon elke avond weer down :(
Hier in Groningen had ik deze snelheden ook, tot voor kort (heb ook de Motorola). Sinds 4 zondagen iedere avond geen internet, of heel traag, maar de laatste vijf dagen elke avond problemen met mijn internet. Grrrr....

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 03 september 2003 @ 13:28:
jeetje. als ik dit allemaal zo lees ben ik toch blij dat ik op het laatste moment toch besloten heb adsl te nemen ipv home kabel.
ik heb planet comfort abbo. nog nooit maar dan ook nooit 1 probleem gehad..

wel kut trouwens als je zoveel per maand betaald en je hebt zoveel probs. ik kan me de ergenis goed voorstellen.
Wederom is het de negatieve verhalen vertellers weer gelukt om iemand een doembeeld over @Home aan te praten...

De waarheid is dat @Home gewoon in de meeste gebieden gewoon goed tot erg goed is, alleen springen die paar negatieve zaken eruit.

Ik heb zelf een uiterst stabiele verbinding hier in Tilburg, lekker 300 tot 450 kilobyte/sec downstream, niets mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op 03 September 2003 @ 14:05:
[...]

Wederom is het de negatieve verhalen vertellers weer gelukt om iemand een doembeeld over @Home aan te praten...

De waarheid is dat @Home gewoon in de meeste gebieden gewoon goed tot erg goed is, alleen springen die paar negatieve zaken eruit.

Ik heb zelf een uiterst stabiele verbinding hier in Tilburg, lekker 300 tot 450 kilobyte/sec downstream, niets mis mee.
mooi zo. want als je dit topic zo es leest is het echt dikke ellende.

een kameraad heeft wel vaak problemen met @home. zijn snelheid is HEEL afwisselend. nie echt stabiel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

[...]

Leuk dat jij de waarheid bent ;)

Natuurlijk springen negatieve dingen er altijd uit, maar een aantal zaken, waaronder de email, zijn al 4 jaar bagger (zolang heb ik @home) en daarin ben ik niet de enige die dat vindt.

Email is nog nooit stabiel geweest, al ging het toch iets beter tot een paar weken terug. En nog steeds hebben ze het lef om te blaten dat email een gratis iets is waar ze blijkbaar niet teveel geld in willen pompen. Biedt het dan niet aan |:(

De verbinding is meestal redelijk goed bij mij, maar email ligt er al bijna een week uit (waarom ze de server uitzetten 's avonds is mij een raadsel), news is te brak voor woorden (zeker mbt retentie) en regelmatig krijg ik routes naar sites waarmee ik alle delen van de wereld zie (da's niet altijd de schuld van @home, maar zij kiezen wel de peering partners) en de handel er bepaald niet sneller van wordt.

Kortom... dat een heleboel mensen geen problemen hebben of de problemen zien wil niet zeggen dat de zon altijd schijnt bij @home. En juist negatieve aspecten bepalen de keuze voor iets... niet alleen internet maar net zo goed een tv bijvoorbeeld.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben mensen ook problemen met newsgroepen?? Want na 1 min liggen ze weer eruit en moet ik zeg maar opnieuw connecten :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Toch wel typisch... roep ik een paar berichtjes terug dat mijn verbinding altijd stabiel is, lag het er zojuist een paar minuten uit.

De verbinding was er wel, maar verder dan een hop of twee kwam ik niet meer...
Bezig met het traceren van de route naar news.tilbu1.nb.home.nl [213.51.144.68]
via maximaal 30 hops:

1 27 ms 20 ms 28 ms r1-ge3-0-0-4.tilbu1.nb.home.nl [217.121.54.1]
2 25 ms 27 ms 20 ms 213.51.144.250
3 * * * Time-out bij opdracht.
4 * * * Time-out bij opdracht.
Na de 4e poging van tracert gaf ik het dan ook maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het ziet er naar uit dat het opgelost is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij op stage hebben we ook @home, en nu kregen we vanmorgen een mailtje of we even wouden kijken of onze verbinding draaide via de @home proxy, die wij dus niet gebruiken.

Nu blijkt dus dat vanaf 1 september de @home proxy eruit gaat omdat ie volgens hun niet nodig meer is.

Denk dat dit de snelheid nog meer gaat vernaggelen.

hier in enschde is de verbinding al de hele dag ruk, allemaal timeouts of pings van 200+ en bij mijn broertje in groningen zelfde verhaal, dus way to go @home.

/me heeft god zij dank 8mbit ADSL :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

:) Ik heb al 's eerder hier gezegd, dat dit topic natuurlijk een verzamelplaats is van klachten en daarom geen goed uitgangs punt om de kwaliteit van @home in het algemeen te beoordelen. Misschien is dit ook wel iets om in de start post te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Niet online

rvm

Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 17:34:
Nu blijkt dus dat vanaf 1 september de @home proxy eruit gaat omdat ie volgens hun niet nodig meer is.

Denk dat dit de snelheid nog meer gaat vernaggelen.
Ik verwacht niet dat dat merkbaar is. Sterker nog: waarschijnlijk was je verbinding sowieso al sneller als je niet via die proxy ging. Er is al enige tijd geleden een aankondiging hierover naar de abonnees gedaan (dat de proxy eruit ging), dus de meesten hebben 'm toch al uitgeschakeld, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

rvm schreef op 03 September 2003 @ 18:25:
[...]
Ik verwacht niet dat dat merkbaar is. Sterker nog: waarschijnlijk was je verbinding sowieso al sneller als je niet via die proxy ging. Er is al enige tijd geleden een aankondiging hierover naar de abonnees gedaan (dat de proxy eruit ging), dus de meesten hebben 'm toch al uitgeschakeld, lijkt me.
Vanaf het begin af aan was het altijd al beter de proxy uit te zetten, dat ding vertraagde de boel gewoon. Sinds eind 1999 heb ik @Home en sinds dat moment heb ik ook gewoon zonder proxy gesurfd. Het was gewoon duidelijk te merken als je dat ding gebruikte, de surfsnelheid ging merkbaar omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk is dat vreemd. Een proxy is juist bedoeld om de surfsnelheid hoger te krijgen, door het cachen van veel bezochte bestanden en adressen.

Het kan natuurlijk zijn dat de proxy de boel vertraagt, als je vaak surft naar NIET veel bezochte plaatsen. Dan is de extra laag van de proxy wellicht hinderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Ik zit er dus echt aan te denken om @home maar weer op te zeggen. Zonet alweer voor de 20e keer in 2 weken voor zowat een uur geen verbinding.

Echter, je hebt een contract voor 1 jaar. Dat is bij mij in maart dit jaar ingegaan.

Kan ik op basis van deze klachten het contract opzeggen? Of gaat @home daar moeilijk over doen? Hebben mensen ervaringen met het opzeggen binnen een jaar vanwege storingen, of andere redenen?

Als ik dus stop met @home, wordt het ADSL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

het zuigt echt grote tijd of het hele internet is gewoon slomer geworden. Advertenties op twaekers worden niet tot nauwelijks geladen, elke site gaat gewoon traag en mijn ping zuigt gewoon. En dan gaan ze dadelijk vast en zeker weer de prijs omhoog gooien. Het is omdat adsl hier niet te krijgen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

koelkast schreef op 03 september 2003 @ 19:39:
Ik zit er dus echt aan te denken om @home maar weer op te zeggen. Zonet alweer voor de 20e keer in 2 weken voor zowat een uur geen verbinding.

Echter, je hebt een contract voor 1 jaar. Dat is bij mij in maart dit jaar ingegaan.

Kan ik op basis van deze klachten het contract opzeggen? Of gaat @home daar moeilijk over doen? Hebben mensen ervaringen met het opzeggen binnen een jaar vanwege storingen, of andere redenen?
Heb je @Home al de kans gegeven de boel te fixen? Binnen een redelijke termijn? Indien zo, kun je ze in gebreke stellen vanwege het leveren van een wanprestatie en op basis daarvan kun je je contract ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Wildfire schreef op 03 September 2003 @ 20:51:
[...]

Heb je @Home al de kans gegeven de boel te fixen? Binnen een redelijke termijn? Indien zo, kun je ze in gebreke stellen vanwege het leveren van een wanprestatie en op basis daarvan kun je je contract ontbinden.
Ik heb al diverse keren de klantenservice gebeld, een paar keer een klachten e-mail gestuurd, en een keer een klachtenbrief. Niet een termijn aangegeven, maar ik heb dus sinds maart dit jaar al vrij veel downtime gehad (in dagen dus)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

koelkast schreef op 03 September 2003 @ 21:49:
[...]

Ik heb al diverse keren de klantenservice gebeld, een paar keer een klachten e-mail gestuurd, en een keer een klachtenbrief. Niet een termijn aangegeven, maar ik heb dus sinds maart dit jaar al vrij veel downtime gehad (in dagen dus)...
Stuur ze een aangetekende brief met daarin uitgelegd al je problemen èn vermeld dat je al tig keer met de helpdesk contact hebt gehad over de problemen. Geef ze vervolgens een termijn (laten we zeggen drie à vier weken) om de problemen in te verhelpen. Geef aan dat als na die periode nog niets verbeterd is, je ze dan officiëel in gebreke stelt vanwege het leveren van een wanprestatie en je op basis daarvan je contract eenzijdig ontbindt.

Natuurlijk wel een kopie maken van je brief voordat je 'm verstuurt èn het bewijs van ontvangst dat je van de PTT krijgt hartstikke goed bewaren.

Het adres van @Home waar de brief naar toe moet:

@Home
Afd. Klachtenafhandeling
Antwoordnummer 45035
1040 VB Amsterdam

[ Voor 13% gewijzigd door Wildfire op 03-09-2003 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Wildfire schreef op 03 September 2003 @ 22:40:
[...]
Duidelijke uitleg over het sturen van een klachtenbrief
Thanks voor je duidelijke uitleg! Ik ga er morgen gelijk even mee bezig. Het toeval wil dat er momenteel leuke ADSL acties lopen, tot eind september, dus als er nog meer problemen komen, heb ik alvast een leuk alternatief :)

Op zich is @home erg goed, als het goed werkt. Snelle verbinding (zeker voor deze prijs!). Maarja, als je steeds een knipperlichtverbinding hebt, word je op een gegeven moment ook niet goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

koelkast schreef op 03 September 2003 @ 23:18:
[...]

Thanks voor je duidelijke uitleg! Ik ga er morgen gelijk even mee bezig. Het toeval wil dat er momenteel leuke ADSL acties lopen, tot eind september, dus als er nog meer problemen komen, heb ik alvast een leuk alternatief :)

Op zich is @home erg goed, als het goed werkt. Snelle verbinding (zeker voor deze prijs!). Maarja, als je steeds een knipperlichtverbinding hebt, word je op een gegeven moment ook niet goed...
Je zou nog even bij Wekkel kunnen aankloppen, die heeft veel verstand van al dat juridisch gedoe... :)

Hij heeft al vaak genoeg mede-GoT'ers geholpen... ff zoeken op de search en je zult wel wat topics met Wekkel vinden.

• LiquidSmoke
Nieuwsserver zuigt nog steeds :(

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

En momenteel exit mail.... (POP3 iig, STMP heb ik nog niet gechecked)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ligt het aan mij, of heeft de mailserver zijn biezen gepakt en is op vakantie gegaan?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op 05 September 2003 @ 18:23:
Ligt het aan mij, of heeft de mailserver zijn biezen gepakt en is op vakantie gegaan?
SERVER UUR DAG
mail.home.nl 33% 87.8%

Nope .. dat ding laat een staaltje @home service zien. Reageert nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hmm, dat is voor het eerst in drie weken dat de mailserver er bij mij uitligt. Is jammer, het ging de laatste tijd juist stukken beter.

Edit (18:53) : hij is zojuist weer in de lucht gekomen, en werkt nu weer.

Edit2 (19:08): en hij is weer down. Maar ze hebben het op de statuspage gezet inmiddels:
Storing mail server vrijdag 5 september

Door een storing in ons netwerk kunt u
vrijdag 5 september 2003 vanaf 19:00 problemen
ondervinden met onze internet service.

De storing kan invloed hebben op in- en
uitgaand e-mail verkeer.

Onze technici zijn bezig om dit zo snel
mogelijk op te lossen.

Excuses voor het ongemak.

[ Voor 75% gewijzigd door wildhagen op 05-09-2003 19:09 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Laatst online: 15:44
:| :| Rottige mailserver, verwacht ik net een email ligt die emailserver er weer uit :| :( Ik vind echt dat ze daar wel eens wat aan mogen gaan doen want hij ligt er gewoon elke avond uit, is(zijn) dat (die) ding (dingen) zo erg overbelast :? |:(

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Niet online
http://www.webwereld.nl/nieuws/16148.phtml
Vrijdag, 5 september 2003 - Kabelaar @Home start volgend jaar met een proef voor supersnel internet waarbij uiteindelijk snelheden van 100 Mbps kunnen worden gehaald.
En dan natuurlijk weer het netwerk overbelasten door te veel aansluitingen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Laatst online: 21:31

Zym0tiC

^_^

Zym0tiC schreef op 31 augustus 2003 @ 00:15:
* Zym0tiC zit sinds vrijdag weer zonder internet.

Me ma had die splitter uit de muur getrokken. Daarna weer terug ingestoken en vervolgens niets meer. Gekeken met 192.168.100.1 of ik iets kon vinden. Bleek dat hij een downstream verbinding probeerde te maken maar dat niet lukt. Na lang bellen met @home sturen ze een monteur langs.
Als het goed is zullen ze de kabels vervangen aangezien we op Nederland 1..2 en 3 op de tv ook slecht beeld hebben.

* Zym0tiC vraagt zich nu alleen af waarom hij ook niet meer het modem kan bereiken via 192.168.100.1 :?
Na ongeveer een week te hebben gewacht en 3 afspraken met een monteur die niet kwam ben ik maar zelf gaan hobby-en, ik kwam er namelijk per ongeluk achter dat als ik het modem in een bepaalde stand hield ik wel verbinding kreeg en weer bewoog de verbinding wegviel. Dus ik andere coax kabel gehaald....er tussen gezet.....en * Zym0tiC was weer online :P

ben benieuwd als volgende week eens die monteur langskomt wat ie gaat zeggen

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.