wildhagen schreef op 14 August 2003 @ 22:16:
[...]
Komt niet alleen door de verbroken connectie, komt ook een beetje door de asocaliteit van de helpdesk (of liever: het kennelijk geen helpdesk hebben daar).
Had ik laatst ook, bij die grote storing waarbij heel mijn subnet down lag van 's avonds een uur 11 tot 's middags de dag erop).
- Eerst bel je, en laat je hem 100x overgaan, en word er niet eens opgenomen.
- Dan probeer je het later nog eens en krijg je en bandje 'helaas kunnen wij u niet te woord staan' (nadat ze je eerst 10 minuten in de wacht laten staan, zeg dat dan meteen. Maar nee, dat levert minder geld op via telefoontikken...)
- Dan probeer je het (uren later) nog eens, en dan word je wel opgenomen door een medewerker, maar die ramt er dan zonder iets te zeggen meteen de hoorn op. Hoezo, asociaal en onopgevoed to the bone?
Volgende stap was een klacht bij de klantenservice indienen over de klantenservice. Niet om de verbroken verbinding, dat kan idd gebeuren. Maar vooral om puntje 3.
En voor iemand komt met "had je het langer moeten proberen": ik ben 45 minuten (!) bezig geweest met die drie pogingen. Hoe lang moet ik het dan proberen voor de helpdesk wakker wenst te worden en zijn werk gaat doen? 2 dagen?
Een ding weet je wel als je bij een groot log bedrijf werkt, bureacratie. Procedures en eigenwijze eikels die het altijd beter weten met klanten. Ik weiger daarom om mij druk te maken over zulke dingen. Ik spreek dan niet namens @home of Essent, maar namens mezelf.
Ik kan het goed begrijpen dat mensen gefrustreerd hierdoor kunnen raken, maar ik weiger het zelf, omdat je toch geen prioriteit op deze procedures/service kan krijgen...
Tha_TE schreef op 14 August 2003 @ 22:28:
[...]
Ik denk dat je eerst moet vragen of degene die belt wel of geen ervaring heeft met zulke dingen, want anders is het zwaar irritant, wanneer je die standaardinstellingen moet bekijken... onnodige tijdsverspilling.
Ik heb vroeger ook lang gebeld, en eigenlijk echt 2 keer van de 50 (ongeveer) werd ik fatsoenlijk geholpen, 1tje heeft zelfs geclaimd dat een andere medewerker tegen mij had gelogen dat er niks aan de hand was, maar er was wel degelijk wat aan de hand en ook zei hij dat : We bellen bijna nooit terug, anders zouden we het te druk hebben, denk je dat we gek zijn

. Om zulke dingen word ik dus echt boos, ik bedoel, waarom? Helpdesk is toch om te helpen en niet om rare verhaaltjes te verzinnen. En zo heb ik dus al een jaar niet meer gebeld, omdat je al die dingen toch zelf kon oplossen (en vaak veel sneller ook), zoals nu krijg ik mijn IP niet toegestuurd van de DHCP server en zet ik gewoon zelf mijn IP neer..
Niet om iedereens ervaring met de helpdesk te vervuilen, maar ik zelf heb er dus niet echt hele goeie ervaring mee gehad, zoals je hebt kunnen lezen

Heb je nu zelf last van een 169.x.x.x IP adres die je dan steeds blijft behouden?
Tsja, als je dan statisch ingesteld blijft staan, forceer je een IP, je eigen, op het eerst.
Maar je Ip is gekoppeld aan je computernaam en is dus eigenlijk dynamisch. Als je door de abuse afdeling gevonden wordt, krijg je een waarschuwing.
Ik ken jouw hele verhaal niet en heb er ook weinig zin om op in te gaan als je niet met concrete bewijzen komt dat je verbinding slecht is. Je zegt alleen dat je statisch bent ingesteld, dan kan het zijn dat je OS het blokkeert, het kan ook zijn dat je gegevens niet lekker ons systeem staat...
Moet ik gissen?

tafmaf schreef op 14 August 2003 @ 22:25:
[...]
Klopt ook weer zo boos ben ik nog niet geweest
Want ik denk altijd ze doen ook hun werk maar en hebben alles ook niet in de hand
Maar ik kan mij wel een beetje voorstellen dat het keer verkeerd gaat
Maar het is gewoon het machteloze gevoel essent/@home doet maar wat en de klant moet dat betalen
Een klant moet eerst betalen en zelf verder zorgen voor een restitutie. Mijn advies, kijk de algemene voorwaarden er goed op na.
Dit is vaker zo, je moet voor je eigen bewijs zorgen, anders staat een bedrijf/instantie daar niet garant voor.
tafmaf schreef op 14 August 2003 @ 22:19:
[...]
Tja als je niet krijgt waar je voor betaald
En er zijn 3 halve snipper dagen naar de klote omdat een regio monteur niet op komt dagen
Tja dan kom je aan mijn geld en word ook ik wel eens boos heel boos
Zoals ik al eerder zei, als je iets bekend bent met een log bedrijf en de bureacratie erachter kent, dan ken je dat wereldje er ook enigzins wel achter...
Ondertussen zijn "ze" ook wel aan mijn geld gekomen...
Geld valt wel weer te vervangen, jijzelf niet, of de directe omgeving...
Het is maar net hoe je omgaat met geld en materialistische zaken...
Je steekt er energie in en ziet er niks van terug, ook als is het je geld... Dat kan inderdaad heel frustrerend zijn. Maar moet je je om zoiets druk maken?
Genoeg keuzes die je anders hebt.

Andere providers, een analoge provider om deze overbrugging te maken.
Ook al zou het om een andere provider gaan.
Genoeg keus in het leven.
[
Voor 58% gewijzigd door
Tatsu op 15-08-2003 00:58
]
If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?