Het grote @home problemen topic [deel 3]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.196 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Aangezien we met deel 2 alweer over de 1000 reply's zijn gegaan, hierbij deel 3.

Hier kan je deel 1 & 2 vinden:
Het grote @home problemen topic
[rml]Het grote @home problemen topic [ deel 2][/rml]

Laatste 2 reply's:
Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 18:41:
tering
anderehalve dag geen internet gehad..
maandag avond begon het rond 22:00 uur
opeens kapte ie ermee
dag erna netwerkkaart paar x eruit gehaald en opnieuw erin gedaan hielp niet
@home gebeld meneer zegt:helaas u zit in het gebied van de storing in landgraaf.
dus ik dacht mischien doet ie het vanavond weer maar nee hoor..
vandaag had me moeder @home gebeld hele verhaal vertelt
en toen zei die kerel dat ze het modem moest uitzetten en de pc uitzetten zodat die kerel iets aan het modem kon doen.
en vannaf dat moment doet ie het weer..
KillerB schreef op 19 March 2003 @ 19:17:
[...]

Als je een nslookup doet krijg je dat inderdaad te zien. Deze adressen komen ook overéén

news.rdc1.ov.home.nl 213.51.144.4
testnews.home.nl 213.51.144.5
news3.tilbu1.nb.home.nl 213.51.144.6
news.rdc1.nb.home.nl 213.51.144.7

Hebben ze alleen nog maar newsservers in Tilburg staan ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb weer verbinding. Vanmiddag de klantenservice gebeld en na vier minuten kwamen ze erachter dat mijn modem opnieuw aangemeld moest worden op de server :o. Standaard procedure lijkt me, en die het ook nog deed.

Wat mij vooral opviel is dat je op http://start.home.nl/ niet eens een mail kan versturen omdat je alleen met een @Home abonnement die pagina kan bekijken, als je dus een mail wilt versturen moet je dus eerst een ander mailadres vinden en dan pas kun je mailen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misstickjoint
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-09 11:42
Nou nou over problemen van @home gesproken....ik heb al meer dan een maand zware ping problemen bij Maastricht@home. Elke keer als ik online wil gamen krijg ik ping 3000+ en packetloss 50% of meer. Iedere avond weer.. en in het weekend is het soms weg. Heb inmiddels al tiog keer e-mails gestuurd en iedere keer weer dezelfde standaard compypast reply. Bel hun "helpdesk" en ze gaven mij gvd de schuld de eerste paar keer..de laatste keer zei eindelijk een medewerker dat het idd niet klopt en gaf me het advise om een mial naar Klacht@home te sturen.. maar ja wat blijkt e-mail adress bestaat niet meer.. Wordt ondertussen gek van hun!!
Iemand die ook dit probleem heeft als ik en het hebben opgelost? Zoja wil wel weten hoe..anders wordt het echt baai baai zwaai zwaai naar @home :(

Why Drink and Drive when you can Smoke and Fly!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pff
als ik jullie mag geloven werkt @home alleen in mijn tegio (oost-brabant)
in de anderhalf jaar dak nu kabel heb, heeft ie er 2x uitgelegen, 1x een half uur, 1x een dag.
Verder werkt alles prima en redelijk snel...
*afklopt doe*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:44

scim

Nani?

Lol, hele 212.xxx range bij ons in de buurt zit dus nog altijd zonder inet.
Bij tekno is monteur langsgeweest om kabel door te meten, doorvoer was 99,8% :P
Dus het probleem zit echt intern bij @home en niet in de kasten, maar in de netwerken/ranges, maar ze weigeren dit toe te geven en om te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

De verbinding is hier (regio deventer) vanaf ongeveer 19:00 uur weg. Het RF lampje knippert sindsdien oranje.
Volgens de helpdesk zijn er grote problemen en hopen ze het deze avond nog op te kunnen lossen.

Ik hoop dat ze opschieten want met de 56k schiet het ook niet erg op. :(

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Pfff Hier in Oldenzaal hebben we weer fatsoenlijk internet, het was voor het eerst sinds 2 en half jaar traag dus mij hoor je niet echt klagen, maar surfen was vanavond echt niet mogelijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

hier in harlingen etzelfde, ongeveer rond 19:00 verbinding weg. half uurtje geleden werkt ie ineens weer.

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

sinds een dag of 3 heb ik problemen met de dns van groningen.
mensen in deze regio adviseer ik om (zover ze dat nog niet hadden) een (extra) dns in te vullen. bijvoorbeeld eentje van planet (die van planet zijn voor iedereen te gebruiken).
hier wat servertjes: Het grote DNS-server topic

[ Voor 7% gewijzigd door job op 22-03-2003 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilsjesman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 12:10

pilsjesman

GEEN icon !

Hebben nog meer mensen dat het signaal gemiddeld om het half uur gedurende 20-30 seconden weg valt???? (Overijssel)

Sinds vrijdag valt het mij op dat de livestreams gewoon kappen om het halfuur en er geen ping is.
Geen problemen met router e.d en de stream vreet maar 60 kb/s :?
Onder andere aan msn etc valt het ook wel op de laatste week.
Tevens ftp transfers die timeout krijgen.

Erg vreemd, en ik hoorde hier al meerdere mensen uit de omgeving over klagen.

Zeg ken jij de pilsjesman, de pilsjesman, de pilsjesman ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 23:05

Klippy

Still Game

Komen nou nog meer mensen niet op de webspace of heb ik dat alelen :?

Het gaat goed totdat hij file list binnen gaat healen bij inloggen en dan krijg hij niks binnen...

Met geen enkel FTP programma en gaat wel goed bij andere providers..

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

LiquidSilver, probeer members-2.home.nl die doet het momenteel iets beter, zie ook:
http://www.troublesathome...sub=storing&page=webspace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Niet online

rvm

damster schreef op 22 maart 2003 @ 16:44:
sinds een dag of 3 heb ik problemen met de dns van groningen.
mensen in deze regio adviseer ik om (zover ze dat nog niet hadden) een (extra) dns in te vullen. bijvoorbeeld eentje van planet (die van planet zijn voor iedereen te gebruiken).
De DNS servers van Planet/WXS/Hetnet, XS4all en @Home zijn *NIET* 100% bruikbaar voor niet-abonnees. Als je een obscure website wilt bezoeken die niet kortgeleden door een abonnee van die providers is bezocht, zul je de melding 'dns error' of 'kan pagina niet weergeven' krijgen. Die DNS servers voeren namelijk geen recursieve DNS queries uit voor niet-abonnees.

Deze DNS servers zijn wel bruikbaar:
http://www.troublesathome...?section=faq&page=dnslist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 23:05

Klippy

Still Game

rvm schreef op 22 March 2003 @ 21:33:
LiquidSilver, probeer members-2.home.nl die doet het momenteel iets beter, zie ook:
http://www.troublesathome...sub=storing&page=webspace
Thanx _/-\o_

Was al 2 dagen aan het zoeken of ze niet een 2e server hadden.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:36

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik ben net verhuisd binnen Tilburg. @Home is meeverhuisd en dat werkte eerst prima. Alleen... Nu knippert het RF-ledje continu geel, gaat dan langzaam geel-groen knipperen maar op het moment dat ie continu groen moet gaan branden begint ie weer geel te knipperen. Iets zit er dus verkeerd. Alle kabels zijn gecheckt door mij. Gevalletje helpdesk of kan ik zelf nog iets doen?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:01

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik weet niet wat @Home (@Groningen) doet... maar soms heb ik gewoonweg een half uurtje geen internet traffic. Geen enkele reden, na even wachten ging het vanzelf weer goed.
Ook leuk is dat ik nooit echt een volle upstream lijkt te halen. Mijn max die ik ooit heb gehaald was 12kb/s, maar gemiddeld is het 6-8kb/s.
Voor de rest is het wel een redelijk stabiele verbinding.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, regio Schoonbron ofzoiets zit ik dus, eerst week brak inet nu helemaal niks.
Dus weer @home gebeld (waren vannacht werkzaamheden) en ze zeiden dat er een storing was, maar konden niet verklaren waarom een persoon die ook via Schoonbron zit, 4 huizen verder woont, maar echter in een andere ip range zit wel gewoon kan inetten.
Ik zit nu bij hem dit bericht te tikken op zijn naam, mijn eigen nick is Sorcerer@.

Net speedtest gedaan, na 1ste keer down 650kb/s en ping 13 ms, 2de keer 390 kb/s, ping 14 ms, 3de keer down 750kb/s ping 13 ms.
Ik krijg er zo'n beetje schoon genoeg van, ik kwam toen het wel werkte niet eens boven de 350 a 450 en ik zit hier gewoon meer dan 50% boven de 500 te pompen... Pings zijn ook de helft dan die van de oude range. Zijn dit geen geldige redenen om IP move/modem vervanging aan te vragen, dus in plaats van 212.xxx 213.xxx en in plaats van Com21 een Motorola modem?
Er wordt verder weinig aan gedaan, dus alle tips of gelijke klachten zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
Nou nou over problemen van @home gesproken....ik heb al meer dan een maand zware ping problemen bij Maastricht@home. Elke keer als ik online wil gamen krijg ik ping 3000+ en packetloss 50% of meer. Iedere avond weer.. en in het weekend is het soms weg. Heb inmiddels al tiog keer e-mails gestuurd en iedere keer weer dezelfde standaard compypast reply. Bel hun "helpdesk" en ze gaven mij gvd de schuld de eerste paar keer..de laatste keer zei eindelijk een medewerker dat het idd niet klopt en gaf me het advise om een mial naar Klacht@home te sturen.. maar ja wat blijkt e-mail adress bestaat niet meer.. Wordt ondertussen gek van hun!!
Iemand die ook dit probleem heeft als ik en het hebben opgelost? Zoja wil wel weten hoe..anders wordt het echt baai baai zwaai zwaai naar @home

Wij hebben van februari 2000 tot februari dit jaar bij Maastricht@home gezeten. Alleen het eerste half jaar was het leuk, daarna begon het gezeur. Onze problemen waren hetzelfde als die van jou. Het enige dat helpt is een nodemove. Ze stoppen de kabel vol met nieuwe abonnees maar vertikken het om te upgraden:(.
In januari dit jaar konden we eindelijk overstappen op adsl en geloof me: we hebben nog geen minuut spijt gehad :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Wokschotel schreef op 23 maart 2003 @ 21:35:
Ik ben net verhuisd binnen Tilburg. @Home is meeverhuisd en dat werkte eerst prima. Alleen... Nu knippert het RF-ledje continu geel, gaat dan langzaam geel-groen knipperen maar op het moment dat ie continu groen moet gaan branden begint ie weer geel te knipperen. Iets zit er dus verkeerd. Alle kabels zijn gecheckt door mij. Gevalletje helpdesk of kan ik zelf nog iets doen?
Hmmm, na contact met de helpdesk bleek het modem niet aangemeld (????) te zijn. Vandaag nog maar eens een poging wagen. Overigens had ik een helpdeskmedewerker met clue; hij had wel door dat het langslopen van PC-instellingen geen zin had :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim
  • Laatst online: 14-08 15:44

scim

Nani?

Hmmm, net ff de modemlampjes gekeken, vanaf gister helemaal geen inet meer.
Met com21 moden en het RF lampje knippert groen (dus niet oranje groen, maar alleen groen) volgens de "manual-kaart" betekent dit dat het modem niet geaccepteerd wordt op het netwerk en dat je tech support moet bellen.
Als het goed is heeft iedereen dit nu die hier in het dorp zit met een oud modem en zo wordt de tijd al maar langer, want voordat @home je gelooft en er iets aan gaat doen zijn we weer een week verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trinsec schreef op 24 March 2003 @ 11:57:
Ik weet niet wat @Home (@Groningen) doet... maar soms heb ik gewoonweg een half uurtje geen internet traffic. Geen enkele reden, na even wachten ging het vanzelf weer goed.
Ook leuk is dat ik nooit echt een volle upstream lijkt te halen. Mijn max die ik ooit heb gehaald was 12kb/s, maar gemiddeld is het 6-8kb/s.
Voor de rest is het wel een redelijk stabiele verbinding.
Same here. Ook in Groningen.

En ik weet niet wat dit zegt maar in WarCraft3 krijg ik geregeld disconnects, zonder dat ik weet waarom... Als ik dan Alt-tab, en een website refresh, blijkt dat dat ook heel langzaam gaat. Na 20 seconde of zo refresht ie wel weer snel en soms loopt het spel dan ook weer ... Heel maf.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2003 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychokiller
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb de laatste tijd echt erg vaak dat alle lampjes van het modem continu branden, waarna het internet er dus uitligt.
Niet 1 keer per dag, maar wel vaker...
Kan dit komen door router of nieuwe netwerkaart misschien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Robin Vreuls schreef op 19 maart 2003 @ 20:47:
Ik heb weer verbinding. Vanmiddag de klantenservice gebeld en na vier minuten kwamen ze erachter dat mijn modem opnieuw aangemeld moest worden op de server :o. Standaard procedure lijkt me, en die het ook nog deed.

Wat mij vooral opviel is dat je op http://start.home.nl/ niet eens een mail kan versturen omdat je alleen met een @Home abonnement die pagina kan bekijken, als je dus een mail wilt versturen moet je dus eerst een ander mailadres vinden en dan pas kun je mailen :?
nee, dan gebruik je mail.home.nl geloof ik. En start.home.nl werkt hier ook en ik zit nu op Demon ADSL

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
GambitRS schreef op 26 March 2003 @ 00:02:
[...]

nee, dan gebruik je mail.home.nl geloof ik. En start.home.nl werkt hier ook en ik zit nu op Demon ADSL

http://start.home.nl/abonnee/info/feedback/
die pagina krijg jij niet te zien, ik wel. Dat bedoel ik :).

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/3530/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 16:56:
Ok, regio Schoonbron ofzoiets zit ik dus, eerst week brak inet nu helemaal niks.
Dus weer @home gebeld (waren vannacht werkzaamheden) en ze zeiden dat er een storing was, maar konden niet verklaren waarom een persoon die ook via Schoonbron zit, 4 huizen verder woont, maar echter in een andere ip range zit wel gewoon kan inetten.
Ik zit nu bij hem dit bericht te tikken op zijn naam, mijn eigen nick is Sorcerer@.

Net speedtest gedaan, na 1ste keer down 650kb/s en ping 13 ms, 2de keer 390 kb/s, ping 14 ms, 3de keer down 750kb/s ping 13 ms.
Ik krijg er zo'n beetje schoon genoeg van, ik kwam toen het wel werkte niet eens boven de 350 a 450 en ik zit hier gewoon meer dan 50% boven de 500 te pompen... Pings zijn ook de helft dan die van de oude range. Zijn dit geen geldige redenen om IP move/modem vervanging aan te vragen, dus in plaats van 212.xxx 213.xxx en in plaats van Com21 een Motorola modem?
Er wordt verder weinig aan gedaan, dus alle tips of gelijke klachten zijn welkom :)
Ik denk niet dat @home hier op in gaat. Als ze iedereen op de nieuwe node zetten heb je daar hetzelfde gezeik. Wat je kan doen is @home afzeggen en iets anders nemen. Misschien kan je zelfs nog een keer @home nemen erna en hopen dat je op de nieuwe node komt, maar dan heb je wel de kans dat je na een half jaar hetzelfde gezeik krijgt omdat die node ook te vol raakt. Of je hebt de kans dat ze je weer terug plaatsen op de oude node.

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 07:35

r0b

Het is weer feest in regio Leek (Provincie Groningen ;)) :'(
Ping spikes van rond de 2000.

Ik-ben-blond-en-ik-ben-helpdesk-medewerkster:
- Modem reset -> Downstream omhoog. Ping spike blijft.
- Signaalcheck -> goed
- Probleem zit ook niet alleen op mijn verbinding. Familie twee straten verderop heeft ook last.

* r0b bereidt zich weer voor op ellenlange telefoontjes naar de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:26
In 's-Hertogenbosch is sinds vanmorgen vroeg mijn verbinding weggevallen. Kan nog net de gateway pingen en dan houdt het op.

Meer mensen last van? Ik zit in subnet 213.51.52.0 bij de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.CeeJay
  • Laatst online: 14-08 10:07
213.51.188.1 gateway ligt bijna op zijn gat.
Pings van 3000 ms tot 4000 ms

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check dit out .. @home Tilburg :r

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/hlpdsk/AtHome_2April2003.png

'Breedband'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 19:48

RMYuma

The disguise is complete!

Mijn ping is ook wisselvallig de laatste week. Daarnaast heb ik ineens nog iets raars: als ik in Battlefield1942 over internet wil spelen, en ik update de online serverlijst, dan blijft hij na zo'n 200 tot 300 pings hangen. Als ik dan het spel sluit, en ik ping naar mijn default gateway, dan krijg ik timeouts... Wat kan daar de oorzaak van zijn? Ik kan verder wel gewoon browsen, uren achter elkaar.

| Specs Aurora24 | My music |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Verwijderd schreef op 02 april 2003 @ 20:08:

[afbeelding]

'Breedband'
Da's wel erg zuur.

Den Bosch noord, 7 uur 's-avonds :

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rcadee/speed.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 20:08:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/hlpdsk/AtHome_2April2003.png

'Breedband'
Indd, breedband. @Home Tilburg 20.11:

Wat ik dus niet snap: je blijft zeuren over @Home, waarom stap je dan niet over naar ADSL ofzo? Die keuzevrijheid heb je toch?

[ Voor 6% gewijzigd door LuNaTiC op 23-12-2010 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 23:57

Ronnie_T

Shangri-La

DNS servers liggen weer op hun gat
ping: 212.120.66.194 & 212.120.66.195 => timeout

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep dns servers lagen net een kwartiertje plat, maar ik wist geen alternatieve zo uit mijn hoofd en heb nu maar voor de zekerheid wat uitgeprint :P

En 1maal op www.troublesathome.nl aangekomen las ik dat het nu mogelijk is 5 emailadressen aan te maken en dus 5x5 MB webspace :) net succesvol gedaan :Y)

ennuh ik las hier niks over in dit topic dus roep aub me geen spuit 11 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had afegelopen dinsdag problemen met @Home, een upload van 2 kb/s en de hele tijd timeouts(duh)

Bel @Home op,krijg ik zo'n vent aan de lijn die vraagt of ik KaaZaa heb geinstalleerd.
Ik zeg "nee" ik download meestal via Ftp.
"HEB JIJ EEN FTP SERVER OP JE PC GEINSTALLEERD DAN"
Ik zeg heel rustig nee een FTP client "Zucht"

Gaat ie de modem resetten, na de reset is de modem kapot, wat een feest, ik weer bellen en een klacht indienen, moet ik een officiele brief aangetekend versturen :X

Maargoed 2 dagen later komt de modem man, en hij vloekt de hele tijd dat die modems zo duur zijn :? en dat klanten zoals ik dat soort bedrijven in de schulden helpt :? 8)7

Gaat ie een modem halen uit zijn auto, pakt ie zo'n koelkast Com21 modem eruit en die plaatst ie, internet is nog steeds zo traag en ik stap dus maar over op Adsl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon hiero in Enschede,
en heb al internet via @home al bijna 4 jaar. en nog nooit echte problemen gehad.
Ik het begin hadden ze wel problemen met het verbinding maar dat lag aan de kabel vanuit het centrale, die mijn huis binnen kwam, er zat een breuk in.

Ik vind alleen jammer dat ik thuis zelf geen mail server kan draaien, @home blokkeerd poort 25. ;(
voor de rest benik DIK te vreden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje off-topic (hoewel wel een probleem voor de gebruiker :) ): Weet iemand hoe je emails van je @home account automatisch kan forwarden naar een ander adres ? (Kan dat net zo makkelijk als bij Xs4all ? ).
TIA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wokschotel schreef op 03 April 2003 @ 20:12:
[...]

Indd, breedband. @Home Tilburg 20.11:

Wat ik dus niet snap: je blijft zeuren over @Home, waarom stap je dan niet over naar ADSL ofzo? Die keuzevrijheid heb je toch?
Omdat ik niet de enige ben die over die beslissing ga.

[ Voor 8% gewijzigd door LuNaTiC op 23-12-2010 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb problemen met @home. Ik kom dus wel op internetpagina's en op msn etc. Maar bij outlouk krijg ik een foutmelding:

"maken van verbinding met server is mislukt, account: mail, server: mail, protocol: POP3, poort 110, beveiligt nee, socketsfout 10060, foutnummer 0x800CC0E.

en als ik met de newsserver wil connecten, dan krijg ik de melding: "unable to connect'.

Tot gisteren had ik hier geen last van, maar nu dus wel al 2 dagen

Ik heb nix verandert! ligt het gewoon aan @home.
Ik heb trouwens @home van maastricht nutsbedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Verwijderd schreef op 04 april 2003 @ 15:56:
Ik heb problemen met @home. Ik kom dus wel op internetpagina's en op msn etc. Maar bij outlouk krijg ik een foutmelding:

"maken van verbinding met server is mislukt, account: mail, server: mail, protocol: POP3, poort 110, beveiligt nee, socketsfout 10060, foutnummer 0x800CC0E.

en als ik met de newsserver wil connecten, dan krijg ik de melding: "unable to connect'.

Tot gisteren had ik hier geen last van, maar nu dus wel al 2 dagen

Ik heb nix verandert! ligt het gewoon aan @home.
Ik heb trouwens @home van maastricht nutsbedrijven.
mail.home.nl instellen.
voor de newsserver news1.tilbu1.nb.home.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de newserver werkt het inderdaad! Zit ik dan op de server van @home tilburg?!
En waar stel ik die mail.home.nl in bij outlouk??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsegre
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:33

elsegre

Ti 3Al-2.5V

[quote]Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 15:56:
...

...quote]

Norton?

No news is bad news.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nope, panda antivirus titanium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
  • Laatst online: 17-09 20:17
...

[ Voor 100% gewijzigd door XElD op 14-05-2003 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die me ff uit de brand kan helpen, want ik kan nu nog steeds geen mail ontvangen! Het kan toch niet dat van de een op de andere dag de verbinding verandert?!
Ik weet niet waar ik die "mail.home.nl" moet instellen zonder een foutmelding te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 14:01:
Is er iemand die me ff uit de brand kan helpen, want ik kan nu nog steeds geen mail ontvangen! Het kan toch niet dat van de een op de andere dag de verbinding verandert?!
Ik weet niet waar ik die "mail.home.nl" moet instellen zonder een foutmelding te krijgen.
Probeer ze allemaal maar:

http://www.troublesathome...aq&sub=storing&page=email

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Niet online

rvm

Verwijderd schreef op 05 april 2003 @ 14:01:
Wat heb je: Outlook of Outlook Express?
Probeer eens:
"extra -> accounts" of "extra -> services"
Zoek daar naar "uitgaande", "inkomende", "SMTP" en/of "POP" en vul daar "mail.home.nl" in (i.p.v. "mail"). Als je je mail door een virusscanner laat controleren, dan zie je waarschijnlijk nu "127.0.0.1" staan ipv "mail".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

mischien kan je de mailserver proberen te pingen vanaf jou pc:

code:
1
2
3
4
5
6
Pingen naar mail.home.nl [213.51.128.65] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 213.51.128.65: bytes=32 tijd=29 ms TTL=120
Antwoord van 213.51.128.65: bytes=32 tijd=27 ms TTL=120

Als dat lukt zou ik als in en uitgaande mailserver het ip adres invullen

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Laatst online: 06:25

lordsnow

I know nothing

kroot:

In LookOut: naar EXTRA -> OPTIES (of was het ACCOUNTS?)

Daar kan je de servers instellen. Ik weet het zelf niet precies uit m'n geheugen, want ik gebruik 't zelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k heb hier steeds als ik meer dan 80KBps downstream genereer dat me ping van 40~50 ms ineens naar ruim 1200 ms schiet :(

en als de boel eens goed werkt kan ik gewoon downloaden met 480KBps en een ping van 100ms ong :/

diverse keren naar @home gebelt en dan leg het aan de switch (ja sure) dan aan de netwerk kaart (ja sure) dan aan de kabels (ja vast) dan vinden ze t heel normaal dat die ping ineens zo hoog wordt.
nog ff en ze krijgen geen CENT meer van me :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is bij meer mensen de newsserver compleet dood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
ja... en net toen ik er eindelijk eens mee wilde beginnen :( (regio Den Bosch)

(news1.tilbu1.nb.home.nl doet het trouwens (weer?) wel)

[ Voor 28% gewijzigd door hemiparo op 06-04-2003 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mail.home.nl .. morsdood. Bevestigd door T@H :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:19

Robtimus

me Robtimus no like you

Hij doet het hier wel, maar enorm slecht. Ook heb ik al een paar mailtjes van dagen geleden binnen gekregen.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-09 09:26
Hij doet het nu weer... maar mijn upstream is weer verbijsterend hoog..
code:
1
2
3
4
5
6
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Mon Apr 7 2003 om 19:36:44 UTC+0200)

Download : 284.9 KByte/sec
Upload : 6.8 KByte/sec
Connection : 346.0 Conn/min

Ik dacht dat upstream en downstream gelijk opliep.....

Upstream = dus 42% :o
dus Downstream ook @ 42% van max?
Downstream = 678.3333333..... KB/sec? max? of ben ik nu beetje maf bezig :Y)
code:
1
2
3
4
Mordax.nl

Downstream     304KB/sec = 56,25%  max = 540 KB/sec ?
Upstream              9KB/sec = 56,25 %

Ik ga er dus van uit dat de upstream max 16KB is......
of is het juist omgekeerd dat de upstream nooit 16KB is, want dat zou best een verklaring kunnen zijn...

[ Voor 52% gewijzigd door Tha_TE op 07-04-2003 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Niet online
Kan het kloppen dat de DHCP server eruit ligt? :?
Ik wou 'm sinds gisteren weer eens gebruiken, maar de DHCP server kan niet gevonden worden. Ik heb het geluk dat ik ooit meerdere IP's heb aangevraagd, want anders was er tijdelijk geen internet meer voor mij.

Als ik er naar toe ping krijg ik ook een time out. :(

[ Voor 3% gewijzigd door Mystic_Jack op 07-04-2003 19:43 ]

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_TE
  • Laatst online: 03-09 09:26
Bij mij werkt de DHCP server nog.... anders was ik niet online :+
213.51.144.18 is mijn DHCP server.

[ Voor 22% gewijzigd door Tha_TE op 07-04-2003 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Niet online
Tha_TE schreef op 07 april 2003 @ 19:44:
Bij mij werkt de DHCP server nog.... anders was ik niet online :+
213.51.144.18 is mijn DHCP server.
Hmm, dat is een andere dan die ik gebruik.

De DHCP server die ik gebruik is 212.120.66.200

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:15
Shit, hier (in Vlijmen) was @home 1,5 uur down :(. En ik maar denken dat het aan mijn netwerk lag :(.
Het was wel vaag BTW. eMule bleef gewoon doordownloaden, maar verder lag alles plat :?.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tha_TE schreef op 07 April 2003 @ 19:37:
Hij doet het nu weer... maar mijn upstream is weer verbijsterend hoog..
code:
1
2
3
4
5
6
(Overgenomen op Mon Apr 7 2003 om 19:36:44 UTC+0200)

Download : 284.9 KByte/sec
Upload : 6.8 KByte/sec
Connection : 346.0 Conn/min

Ik dacht dat upstream en downstream gelijk opliep.....

Upstream = dus 42% :o
dus Downstream ook @ 42% van max?
Downstream = 678.3333333..... KB/sec? max? of ben ik nu beetje maf bezig :Y)
code:
1
2
3
4
Mordax.nl

Downstream     304KB/sec = 56,25%  max = 540 KB/sec ?
Upstream              9KB/sec = 56,25 %

Ik ga er dus van uit dat de upstream max 16KB is......
of is het juist omgekeerd dat de upstream nooit 16KB is, want dat zou best een verklaring kunnen zijn...
Nou nee .. ik heb helaas vaak genoeg mogen genieten van een lagere downstream dan de upstream. Mordax en SpeedSuite tests .. en dan uitkomen op een upload van 10 KB/sec en een download van 6 KB/sec ..

@home breedband ja ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 14:49
Mooi klote, net lagen alle dns servers eruit. :(
Na invullen van Planet dns weer internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus niet voor niks de DNS van T.Net, 2 van Trueserver, 3 van van WXS, en een stel van @home ingesteld staan ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 16:40
WAA , mijn i-net was weg :( .

klote dns van @home.

Wie heeft er nog fatsoenlijke dns servers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 17:34

ThaHandy

Discovery Channel

Verwijderd schreef op 10 april 2003 @ 22:56:
Ik heb dus niet voor niks de DNS van T.Net, 2 van Trueserver, 3 van van WXS, en een stel van @home ingesteld staan ..
ip?

idd die DNS van @home gaat er vaak uit :(
chat/irc. games willen wel.. internet .. ho maar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 16:40
ja idd , geef ip van t.net :P

Edit -->

Mijn snelheid op dit moment

(Overgenomen op Thu Apr 10 2003 om 23:05:12 UTC+0200)

Download : 410.0 KByte/sec
Upload : 14.7 KByte/sec
Connection : 555.0 Conn/min
Ping test Nederland : 31.0 ms

[ Voor 82% gewijzigd door Galaxis op 10-04-2003 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Robin Vreuls schreef op 19 March 2003 @ 20:47:

http://start.home.nl/?from=www.home.nl

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.CeeJay
  • Laatst online: 14-08 10:07
Ik heb de DNS van de public-rootserver, vervolgens XS4all, Planet, Wanadoo en Demon :)

@home DNS down ? ik zal het niet merken met mijn @home aansluiting :D

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/offtopic

Wat is het adres van de lokale newsserver van Drenthe (Assen) eigenlijk?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2003 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 14:01:
bij de instellingen van je mail, bij pop3 staat er nu mail, daar moet je mail.home.nl invullen; zelf hoef ik dat niet te doen bij mij werkte het al met mail alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Laatst online: 15-09 17:34

ThaHandy

Discovery Channel

(Overgenomen op Sat Apr 12 2003 om 04:57:25 UTC+0200)

Download : 559.4 KByte/sec (3Mbit = ~360kb/s :/ , domme test :X )
Upload : 14.8 KByte/sec
Connection : 1,004.0 Conn/min
Ping test Nederland : 17.0 ms

:( net 3 min geleden deed i ff weer nix :|
Gotten @ IP is meuk :|

iemand een goeie/snelle dns dan?

[ Voor 57% gewijzigd door ThaHandy op 12-04-2003 04:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel

Stoffel

Engineering the impossible

Deze gebruik ik, en die hebben me nog nooit in de steek gelaten :) :
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/dassenj/images/dns.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droeftoeter
  • Laatst online: 19-06 00:34
pilsjesman schreef op 22 March 2003 @ 19:56:
Hebben nog meer mensen dat het signaal gemiddeld om het half uur gedurende 20-30 seconden weg valt???? (Overijssel)

Sinds vrijdag valt het mij op dat de livestreams gewoon kappen om het halfuur en er geen ping is.
Geen problemen met router e.d en de stream vreet maar 60 kb/s :?
Onder andere aan msn etc valt het ook wel op de laatste week.
Tevens ftp transfers die timeout krijgen.

Erg vreemd, en ik hoorde hier al meerdere mensen uit de omgeving over klagen.
Precies hetzelfde gedurende laatste 2 weken. Zwolle. Soms een paar seconden zoals je zelf al aangeeft, soms een half uur tot een uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, ik heb het ook af en toe (deventer), een paar seconde(soms een minuut) valt het dan weg.(zwaar irritant als je aan het serven bent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

ik heb nooit echt problemen met @Home gehad
als ze je ip adres veranderen vergeten ze altijd wel eens iets te doen waardoor je ze weer mag bellen waarna ze het na een half uur pas begrijpen.

mail is bagger.
ik kan soms/vaak geen(goede) verbinding maken met de webspace FTP..

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rauf/athome.jpg

maar ik heb tweakdsl aangevraagt, hopelijk zal dat wel iets degelijker werken :)

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 17-09 18:30
het is al weer een tijdje rustig zie ik.

Maar vandaag(lijkt nu redelijk opgelost) was hier(zeeland nb) regio ?? ik denk den bosch. erg traag. iemand meer last van gehad?

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt de DNS van home er op dit moment uit ofzo?

MET dns van wannadoo doet de boel het wel goed.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma
  • Laatst online: 02-08 19:48

RMYuma

The disguise is complete!

De laatste tijd zijn de DNS-servers van @Home regelmatig down. Ik krijg standaard vier servers toegewezen. Dan zou je toch zeggen, dat die er voor redundancy zijn?
Maar als er eentje uit ligt, dan liggen ze er meteen alle vier uit. :?

| Specs Aurora24 | My music |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@home opzegperikelen deel zoveel:

Opgezegd ivm de prijsverhoging (eigenlijk vanwege de k*tverbinding in den bosch maar dat verhaal is al eerder geweest).
Ik zou gebeld worden om een afspraak te maken om de modem op te halen (we spreken eerste week maart)
Eind maart, nog niks gehoord dus zelf maar weer gebeld. 'ja het is nogal druk [met de opzeggingen denk ik] dus u wordt later gebeld. Voor de zekerheid nogmaal mijn telefoonnummer, mobiel en email achtergelaten.

Tweede week in april (heb btw per 1 april opgezegd) bellen ze bij mijn ouders (waar het abbonnement al meer dan een half jaar niet meer aangesloten is) of ze de modem op kunnen komen halen |:(
Verder hadden ze niet eens een recu dat je de modem in goede staat hebt teruggegeven, oftewel als je niet oppast mag je ook nog borg betalen (FL 800). Zelf maar een papiertje laten schrijven waarop staat dat de modem in ontvangst is genomen door @home (had nml al een vermoeden dat zoiets zou gebeuren)

Ben benieuwd wat er nog meer fout gaat, zal ongetwijfeld ook nog een rekening krijgen deze maand...

btw tweakdsl >> @home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Vandaag is de verbinding 1 groot knipperlicht :(

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~moartn/home-18apr-1.png
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~moartn/home-18apr-2.png

4 keer heeft het er al uitgelegen, ik ben benieuwd of het nu goed blijft...

[edit]
En dat is 5... :r

Net weer een half uur eruit :(

Ze kunnen het probleem blijkbaar niet vinden/fixen :(

[ Voor 20% gewijzigd door Moartn op 18-04-2003 21:29 ]

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 19:46
Hier in Groningen is het ook weer eens feest
De verbinding vliegt er om de haverklap uit :( en dit gaat al bijna de hele dag zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Groningen ook? Hmmz... Volgens de storingsmelding zou groningen goed moeten zijn:
Door een storing in ons netwerk kunt u
vrijdag 18 april 2003 problemen ondervinden
met onze internet service.

Eventuele gevolgen zijn merkbaar in de regio's:
- Eelde
- Franeker
- Gorredijk
- Haren Gn
- Harlingen
- Leek
- Wolvega

De storing kan invloed hebben op de
verbinding.

We vragen hiervoor uw begrip.
Maargoed, je weet hoe het gaat bij @home :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitByter
  • Laatst online: 09-08 19:58

BitByter

Prutst dit forum

ik heb sinds anderhalve week nou @home
de eerste 3 dagen werkte het goed ! gewoon downloads van 300kb/s etc :D
het enige rare vond ik, was dat de verbinding niet "stabiel" was als ik downloade
ging hij constant van 100, naar 300, 100, 300 dit in fracties van seconden
ook wel 's, sprong hij naar 0kb/s en dan ineens 500kb/s :?

na de 4de dag is er nog geen dag geweest dat hij er niet een paar uur, zo niet een halve dag uitgelegen heeft :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Hefe
  • Laatst online: 13-02 05:48
ik heb het nu nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

En vanochtend weer 2 keer een half uur eruit gelegen, terwijl de storing om 9 uur vanochtend als verholpen gemeld werd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 00:20

Wildfire

Joy to the world!

De newsservers zijn nou alweer een tijdje zwaar klote. Het begon met steeds meer incompleetheid, maar nu zijn de connecties zelf ook nog brak. Soms krijg je helemaal geen verbinding en soms wordt een verbinding gewoon opeens afgekapt.

En wat ik helemaal erg vindt van die newsadmin in athome.nl.testnews, als er geen problemen zijn zie je 'm regelmatig in die groep maar als er problemen zijn dan zwijgt 'ie opeens in alle toonaarden. Jaja, da's pas klantvriendelijkheid... :(

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raas
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-03 11:29

raas

kies je keuze

de nieuwsservers zijn idd de laatste tijd crappy. ik switch dan tussen de servers testnews.home.nl en news en meestal doet een van de twee het wel.

An eternity is very, very long, especially towards the end.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jo mensjes....ik moet jullie toch eens vragen wat jullie hiervan denken:
ik heb hier @home...die ene voor 110 piek (oude harde guldens...jawel) en vroeger(ben al zo 1.5-2 jaar kabelaar bij @home) had ik hier vette speeds. K zag toen wel eens vette downloads van boven de 400 KByte/sec. Maar nu kommen wij niet boven de 165 uit. K heb net nog ff die test gedaan bij speedtest en hej/....ik kreek een dl van: 172.7 KByte/sec

nou dat haal ik in de praktijk nooit, zelfs als ik op een server zit waarvan ik weet dat de stream vet sneller kan. Nou ....naar een uur lang verhaal....mijn vraag. is dit normaal hier in de regio Tilburg (centrum voor mij) of d=oe ik iets verkeerd? Ik heb ome Home namelijk via een klein servertje lopen die vervolgens het signaal doorgeeft aan een hubje. deze hub doet dan naar mijn pc linken en naar een andere. Maar begrijp me niet verkeerd. de slechte dl is ook als de andere pc niet aan staat. De server draait gewoon op win98 en meer niet. Internet connection sharing ...klaar.
is dat de bottlenek of is het daadwerkelijk @homo? ander sgooi ik die server er wel uit namelijk en ga een router testen als jullie denken dat ik daar iets mee op zou schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel

Stoffel

Engineering the impossible

Verwijderd schreef op 20 April 2003 @ 01:29:
ik heb hier @home...die ene voor 110 piek (oude harde guldens...jawel) en vroeger(ben al zo 1.5-2 jaar kabelaar bij @home) had ik hier vette speeds. K zag toen wel eens vette downloads van boven de 400 KByte/sec. Maar nu kommen wij niet boven de 165 uit. K heb net nog ff die test gedaan bij speedtest en hej/....ik kreek een dl van: 172.7 KByte/sec

nou dat haal ik in de praktijk nooit, zelfs als ik op een server zit waarvan ik weet dat de stream vet sneller kan. Nou ....naar een uur lang verhaal....mijn vraag. is dit normaal hier in de regio Tilburg (centrum voor mij) of d=oe ik iets verkeerd? Ik heb ome Home namelijk via een klein servertje lopen die vervolgens het signaal doorgeeft aan een hubje. deze hub doet dan naar mijn pc linken en naar een andere. Maar begrijp me niet verkeerd. de slechte dl is ook als de andere pc niet aan staat. De server draait gewoon op win98 en meer niet. Internet connection sharing ...klaar.
is dat de bottlenek of is het daadwerkelijk @homo? ander sgooi ik die server er wel uit namelijk en ga een router testen als jullie denken dat ik daar iets mee op zou schieten.
De TCP/IP stack van windows 98 is zeker weten slechter dan die van de meeste nieuwere OS-en, en je zal er denk ik wel op vooruit gaan als je een losse router of een andere pc-config als router gebruikt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jo stoffel! ty for het snelle antwoord kerel!
k zal morgen ff een routertje gaan halen en die er ff tussen pleueren. bennu ff de @homo site aan het door spitten en daar hebben ze natuurlijk geen indicatie staan wat het minimum dl zou moeten zijn.:(
maar goed....98se zuigt :) en de router zal me hopelijk laten scheuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beter kijken; 128 KB gegarandeerd. In de spitsuren 50 KB.

BTW. Het zal de eerste keer niet zijn dat de hub (of router) inderdaad het probleem is. Vandaar dat @home het gebruik daarvan wel toestaat, maar niet ondersteund. Als je met en probleem daarover belt met de helpdesk zal @home je dan ook (terecht) vragen de computer rechtstreeks op het modem aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moartn schreef op 18 April 2003 @ 20:42:
Vandaag is de verbinding 1 groot knipperlicht :(

[afbeelding]
[afbeelding]

4 keer heeft het er al uitgelegen, ik ben benieuwd of het nu goed blijft...

[edit]
En dat is 5... :r

Net weer een half uur eruit :(

Ze kunnen het probleem blijkbaar niet vinden/fixen :(
Waar ping je op, om dit te meten, ik heb nu mrtg-ping-probe gericht op m'n gateway van @home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extra300s
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Hier Venlo, ja eigenlijk Reuver.

Sinds ik Bind-PE geinstalleerd heb werkt het allemaal vlekkeloos!! :*) _/-\o_

Voordat ik dit geïnstalleerd had waren er af-en-toe eens probleempjes, zo'n twee tot max 5 keer per jaar dat er een paar uurtjes géén internet was.
Géén probleem?? Euhh eigenlijk wel.... paniek!!!, want het is dan net alsof ik géén verrbinding meer heb met de rest van de wereld B)
Dus het advies van een kameraad opgevolgd, Bind-PE geïnstalleerd en klaaaaarrrr werkt perfecto!
http://ntcanuck.com/ (euhh ik weet niet of dit spam is? )

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extra300s
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Verwijderd schreef op 20 April 2003 @ 01:29:

Waar test jij de speed?
Afhankelijk van het tijdstip en dag kan ik me toch wel verzekeren van een GEMIDDELDE snelheid van 350KB ps, soms iets lager, maar vaak HOGER! :>

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Vandaag wil het nog wel, maar gisteren waren ze weer bezig :| ik zit in Eelde bij groningen.
Agja ik was vergeten DNS servers in te stellen op de server, dat werkt nu weer dus :)

Weet iemand hoe het zit, dat je mensen in je regio geen bestanden kan sturen via msn/icq
iemand vertelde mij dat je dan via de proxy online moet gaan dat het dan wel kan, als allebij de partijen dit doen :) klopt dat?

ps. dat route add verhaal gaat vaak fout met die MSN sletten

[ Voor 8% gewijzigd door Qorne op 20-04-2003 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar test jij de speed?
Afhankelijk van het tijdstip en dag kan ik me toch wel verzekeren van een GEMIDDELDE snelheid van 350KB ps, soms iets lager, maar vaak HOGER!
nou de speed van zo rond de 170 was gister nacht (zaterdag) om 1.30uur.

Nu over dag is het meteen een beetje minder:
download: 130
up:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Gister rond 19:15 was hier in Maastricht voor ca 10 min de verbinding pleite, niks ernstgis natuurlijk die 10 min, maar kunnen ze gewoon niet ff een mailtje sturen vantevoren of ze iets gaan doen en wát ze gaan doen en hoe lang het gaat duren? Is toch een kleine moeite dacht ik zo.......

/edit/

of krijg je deze info als je lid bent van troublesatsloom?

[ Voor 11% gewijzigd door siggy op 21-04-2003 10:38 ]

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick Name
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:58

Nick Name

SinFest!

siggy schreef op 21 april 2003 @ 10:38:
Gister rond 19:15 was hier in Maastricht voor ca 10 min de verbinding pleite, niks ernstgis natuurlijk die 10 min, maar kunnen ze gewoon niet ff een mailtje sturen vantevoren of ze iets gaan doen en wát ze gaan doen en hoe lang het gaat duren? Is toch een kleine moeite dacht ik zo.......

/edit/

of krijg je deze info als je lid bent van troublesatsloom?
Wie zegt dat het gepland onderhoud is?

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Nick Name schreef op 21 april 2003 @ 11:27:
[...]

Wie zegt dat het gepland onderhoud is?
Idd. Onderbrekingen overdag zijn in 99.9% van de gevallen een storing, onderhoud vindt namelijk altijd 's nachts of in de zeer vroege ochtenduren plaats.

Met andere woorden, hij wil vantevoren van een storing op de hoogte worden gebracht... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Hefe
  • Laatst online: 13-02 05:48
een paar van FTD zijn een gezamelijke klantenbrief aan het opstellen. Naar aanleiding van de belachelijk slechte kwaliteit van de @home-servers. De brief kan je Hier vinden.

De online intekenlijst Hier

Ik weet niet of het wat helpt maar je kan het altijd proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door El_Hefe op 21-04-2003 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

El_Hefe schreef op 21 april 2003 @ 12:03:
een paar van FTD zijn een gezamelijke klantenbrief aan het opstellen. Naar aanleiding van de belachelijk slechte kwaliteit van de @home-servers. De brief kan je Hier vinden.

De online intekenlijst Hier

Ik weet niet of het wat helpt maar je kan het altijd proberen.
Zoals ik in het FTD-forum al heb gezegd, nut zal het niet hebben. Er zijn al eerder acties geweest om @Home tot verbetering aan te zetten, maar tot nu toe heeft nog geen enkele actie nut gehad. Zelfs de Troubles@Home gebruikersgroep wordt niet echt serieus genomen door @Home.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.