Het grote @home problemen topic [deel 3]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.201 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAJH schreef op 05 September 2003 @ 21:07:
http://www.webwereld.nl/nieuws/16148.phtml
[...]
En dan natuurlijk weer het netwerk overbelasten door te veel aansluitingen :/
Ja en wanneer (en voor hoeveel geld), zien wij hier iets van.
Ik moet zeggen als je de nieuwe berichten over ADSL leest
bbned ging al upload verdubbelen, gaat nu download verdubbelen,
kpn gaat down/upload upgraden

dan gaat ADSL toch wel steeds meer lonken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:11

Wildfire

Joy to the world!

Even een positief berichtje in dit topic... @Home gaat binnenkort *uiteindelijk* de uploadsnelheid verhogen!

Omdat dit geen probleem is maar een zegen heb ik een nieuw topic ervoor geopend: [rml][ @Home] Yes! Verhoging uploadsnelheid komt eraan![/rml]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
hmmz. Kom ik weer even zeuren over de mailserver.

Ik had zaterdagavond bij een vriend van mij (ook @home) 5 mailtjes gestuurd naar alle vijf mijn mailadressen, ieder mailtje had een attachment van 2 MB (ik moest een bestand van 10 mb hebben en besloot het op safe te spelen en het dus naar 5 verschillende accounts te sturen, dit omdat het erg belangrijk was)

Nu is het maandag en van de 5 mails is er èèn aangekomen.Ik vind dit echt belachelijk worden hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vrijdag was de verbinding in 1 deel van emmen weg, ik had et wel men ouders en een maat niet, bel je weten ze van niets en kunnen ze geen antwoord geven (vast omdat het bijna sluitings tijd was) stuur ik mail krijg ik weer zon standaard (ja kan niet in mail beantwoord worden hiervoor moet je bellen) antwoord
:r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

POP3 Ligt momenteel weer onder de zoden... :(

SMTP Doet het nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wildfire schreef op 08 September 2003 @ 20:01:
POP3 Ligt momenteel weer onder de zoden... :(
Yup, eerder vanavond ook al kortstondig eruit... POP3 word binnenkort ook hernoemd naar PONP3 bij @Home: Point of Not Present v3.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Breedband?

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Mon Sep 8 2003 om 20:18:31 UTC+0200)

Download : 127.9 KByte/sec
Upload : 4.3 KByte/sec
Connection : 177.0 Conn/min
Ping test Nederland : 60.0 ms

Regio Almelo + com21 modem. @Home al vele malen gemailed/gebeld, maar die doen er natuurlijk weer eens niets aan...

Heb maar ADSL besteld want elke avond zo'n verbinding schiet niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Jongens, snap dat dan die mail server is ook even @home bij z'n vrouw en kinderen. Maar ik kan niet snappen dat het draaiend houden van een mailserver zo'n probleem is ? Wat is er zo moeilijk aan ? Draait het op een 486 ?

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
poort 25 zit dicht bij @homo's...
Meer providers doen dit om spamverkeer te voorkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenM_tbs schreef op 08 September 2003 @ 23:41:
poort 25 zit dicht bij @homo's...
Meer providers doen dit om spamverkeer te voorkomen ;)
euh, het is @home, en waar reageer je nu eigenlijk op??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja ik weet et ook niet waarom die reactie er kwam, daar die poort 25 al lang en breed dicht zit en dus niets met de PONP3 te maken heeft....

maar volgens mij hebben we allen deze huidige problemen omdat ze al lope teste met die nieuwe verbindingen die er komen vanaf 2004 en doen ze die tests over de huidige lijnen en zijn wij dus de klos met verbindingen.

Gister was het bij mij raak en waarempel, kijk ik in me tijdslog is het weer raak tussen 1800 en 2200 uur (ook al is het dan druk op de kabel, men kan daar bij kabelcom toch wel ff zorgen dat je op dat moment dan tenminste een beetje normaal kan downe of surfe of maile ipv dat er gewoon bij veel de verbinding er niet of om de haverklap niet is) en dan heb ik ook nog de "dure"breedband aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Laatst online: 09-08 18:34
Verwijderd schreef op 08 September 2003 @ 23:46:
[...]

euh, het is @home, en waar reageer je nu eigenlijk op??
Nou, op dit:
Lord of the Pentium schreef op 08 September 2003 @ 22:01:
Jongens, snap dat dan die mail server is ook even @home bij z'n vrouw en kinderen. Maar ik kan niet snappen dat het draaiend houden van een mailserver zo'n probleem is ? Wat is er zo moeilijk aan ? Draait het op een 486 ?
Een mailserver zal zijn werk niet goed kunnen doen als poort 25 niet gebruikt kan worden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tis weer raak in tilburg, mailserver down, internet rete traag :(

Basis, btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup .. 50% downtime al het laatste uur. Dit is echt zo f*cking amateuristisch.

/me is de laatste tijd redelijk tevreden met de verbinding zelf, maar die mailserver is echt te gortig. Ik heb al wat ADSL mogelijkheden op een rij gezet.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:55
ach 50% downtime, ik kon vanaf 11 uur vanochtend tot nu niet op internet. Gister middag (iets minder lang) ook al niet.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Door een storing in ons netwerk kunt u
dinsdag 9 september 2003 vanaf 21:45 problemen
ondervinden met de internet service van
Essent@Home Zuid.

Eventuele gevolgen zijn merkbaar in de regio
Tilburg.

De storing kan invloed hebben op de
verbinding.

Onze excuses voor het ongemak.
Op het gezeik met de POP3-server na draait hier alles nog als een zonnetje.

Wat is de storing? Misschien DHCP down? Daar merk ik normaal gesproken toch niets van omdat m'n router een DHCP-lease meerdere dagen vasthoudt (maximum tijd zoals aangegeven bij aanvraag bij de DHCP-server).

• koelkast
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 september 2003 @ 19:09:
Yup .. 50% downtime al het laatste uur. Dit is echt zo f*cking amateuristisch.

/me is de laatste tijd redelijk tevreden met de verbinding zelf, maar die mailserver is echt te gortig. Ik heb al wat ADSL mogelijkheden op een rij gezet.
Als ik eens zie wat jij wel niet voor @home problemen hebt gehad, waarom heb je dan niet allang ADSL genomen? Geduldig persoontje HlpDsk?

Verwijderd

ik heb ook @home en het is gelukkig nooit down :*) :Y)

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 21:36
koelkast schreef op 10 September 2003 @ 01:30:
[...]

Als ik eens zie wat jij wel niet voor @home problemen hebt gehad, waarom heb je dan niet allang ADSL genomen? Geduldig persoontje HlpDsk?
Ik had een half jaar geduld ik weet het erg lang ;)
Maar maandag lag ik er weer eens uit emmen
En heb xs4all aangevraagt
Toch maar eens kijken of adsl echt beter is

• tafmaf
  • Laatst online: 16-09 21:36
Wildfire schreef op 10 september 2003 @ 00:06:
[...]

Op het gezeik met de POP3-server na draait hier alles nog als een zonnetje.

Wat is de storing? Misschien DHCP down? Daar merk ik normaal gesproken toch niets van omdat m'n router een DHCP-lease meerdere dagen vasthoudt (maximum tijd zoals aangegeven bij aanvraag bij de DHCP-server).
Tja hier ligt de dhcp van de modem er vaak uit
Dan heb je niks aan je router omdat je modem geen ip krijgt :(

Verwijderd

JeroenM_tbs schreef op 09 september 2003 @ 14:31:
[...]

Nou, op dit:

[...]

Een mailserver zal zijn werk niet goed kunnen doen als poort 25 niet gebruikt kan worden. :+
ook dan kan een mail server gewoon normaal en goed werken....

ze zijn bij @home met te veel andere dingen bezig dan met het goed maken van de huidige verbindingen, dat testen van de nieuwe verbinding vinden ze belangrijker. (aldus een kablecom insider me gisteravond tijdens de borrel vertelde)

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Spyroman, welke nieuwe verbinding bedoel je?

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-08 20:29
Hier in Den Bosch nog steeds POP eruit (mail.dbsch1.nb.home.nl) :(

• Kevinp
hier zijn de problemen maandag begonnen, en ondertussen heb ik minder dan 20% effectieve(dus niet van 0:00 tot 8:00) uptime gehad, erg triest.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

rvm schreef op 10 September 2003 @ 13:26:
Spyroman, welke nieuwe verbinding bedoel je?
Dat zal wel dat "ethernet over kabel" zijn wat ze volgend jaar willen gaan testen. Dan trek je echt met gemak 10 of meer megabit/sec.

Heeft ook op de frontpage gestaan, maar ook op www.troublesathome.nl valt er genoeg over te lezen.

• Kevinp
tafmaf schreef op 10 september 2003 @ 08:22:
[...]
Tja hier ligt de dhcp van de modem er vaak uit
Dan heb je niks aan je router omdat je modem geen ip krijgt :(
idd hier nu ook al 3 dagen last van. Erg irri als je iets moet printen wat gemailt is.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:03

OMX2000

By any means necessary...

Geachte heer, mevrouw,

Universal Studio's heeft ons benaderd met het verzoek u op de hoogte te
stellen van het feit dat u inbreuk maakt op een (eigendoms)recht van
Universal Studio's. Volgens de melding die wij ontvingen wordt vanaf uw
aansluiting illegaal filmmateriaal aangeboden op het internet. Wij
verzoeken u het betreffende materiaal niet langer aan te bieden.

Wij wijzen u op uw eigen verantwoordelijkheid voor het gebruik van uw
abonnement en in het bijzonder op het bepaalde in de artikelen 10.3 en
12.3 van onze Algemene Voorwaarden.

Overigens, deze email is naar meerdere adressen tegelijk verzonden,
vandaar dat u uw emailadres niet in het 'aan-veld' zult aantreffen.

Met vriendelijke groet,
@Home

Afdeling Abuse

Je zou zeggen dat ik Kazaa gebruik, maar da's dus nie zo... Zijn er meer mensen met dezelfde mededeling.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Verwijderd

koelkast schreef op 10 September 2003 @ 01:30:
[...]

Ik ben niet de enige die de lijn gebruikt en als anderen die amper internet gebruiken er geen last van hebben valt het niet mee ze te overtuigen.

Maar nu moet er 1 VPN hebben dus ik ga nu heel dik ADSL pushen.
vpn via kabel kan wel ja maar dat is in deze geen optie, jeuj

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2003 17:23 ]

Verwijderd

OMX2000 schreef op 10 September 2003 @ 16:14:
[...]

Je zou zeggen dat ik Kazaa gebruik, maar da's dus nie zo... Zijn er meer mensen met dezelfde mededeling.
Ja, maar dan van Paramount...
Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 17:23:
[...]

Ik ben niet de enige die de lijn gebruikt en als anderen die amper internet gebruiken er geen last van hebben valt het niet mee ze te overtuigen.

Maar nu moet er 1 VPN hebben dus ik ga nu heel dik ADSL pushen.
vpn via kabel kan wel ja maar dat is in deze geen optie, jeuj
Dus je vertelt die persoon gewoon dat VPN via de kabel NIET gaat, zodat je ADSL erdoor krijgt? :o

Leugenaar... >:)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2003 17:39 ]

• Aike
  • Niet online
JeroenM_tbs schreef op 09 september 2003 @ 14:31:

[Lord of the Pentium schreef op 08 September 2003 @ 22:01:
Jongens, snap dat dan die mail server is ook even @home bij z'n vrouw en kinderen. Maar ik kan niet snappen dat het draaiend houden van een mailserver zo'n probleem is ? Wat is er zo moeilijk aan ? Draait het op een 486 ?.]

Ik was niet van plan zelf een mailserver te draaien want dat kan niet. Maar ik kan niet begrijpen waarom de @Home mailserver steeds down is. Bouw iets van redundancy in, neem een ander os, kortom zorg dat ie werkt. Dit is echt bagger. Als ik het zelf doe gaat het beter.......

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Olé! POP3 Ligt momenteel weer morsdood te zijn... :( :( :(

Net nu ik een paar belangrijke mailtjes verwacht.

--edit--
Zie btw dat het om 18:37 in athome.nl.aankondiging vermeld is...

[ Voor 26% gewijzigd door Wildfire op 10-09-2003 19:10 ]

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:28

Robtimus

me Robtimus no like you

Wildfire schreef op 10 September 2003 @ 19:04:
Olé! POP3 Ligt momenteel weer morsdood te zijn... :( :( :(

Net nu ik een paar belangrijke mailtjes verwacht.

--edit--
Zie btw dat het om 18:37 in athome.nl.aankondiging vermeld is...
Tis idd erg bagger. Ik heb na een keer of 10 proberen eindelijk mijn mail binnen kunnen halen. Net weer bagger, om even later binnen 1 seconde alles binnen te trekken. Niet veel later weer amper vooruit te branden.

Je zou denken dat ze onderhand weten waar het aan ligt, maar dat is zeker wishful thinking :'(

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Verwijderd

elke dag. echt . .elke dag. dat lukt m'n oma nog niet eens als ze beheerder zou zijn

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

@Home zou eens serieus moeten overwegen een stel tweakers in te huren voor serveronderhoud. Dan blijft die POP3 server tenminste 99,99% van de tijd in de lucht... :)

Afijn, ik heb nu gelukkig die belangrijke mail binnen en heb ook nog kunnen antwoorden... phew...

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

K*t!! Ik bedenk me net opeens dat er nog een mailtje zou bij moeten zitten... niet dus!

Dat was ook een redelijk belangrijk mailtje, nu kan ik alles opnieuw gaan tikken... kost me weer een uur. Klotezooi! :(

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

De POP3 ligt nog steeds te kloten...

Volgens Mailwasher:
The POP server does not appear to conform to the POP3 protocol
:(

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Aaaargh, ik heb momenteel 75% packetloss.. :( Vrijwel onwerkbaar dus (het opvragen van deze pagina was al een kwartier lang refreshen..)

Ik ga niet naar de helpdesk bellen; die leggen de schuld toch meteen bij jezelf en erkennen nooit dat er een storing is.. al zeg ik dat de hele straat er last van heeft! Is altijd hetzelfde verhaaltje:

"Ja meneer, ik zal uw modem resetten. Als u even de stekker van het modem eruit haalt en deze drie kwartier later er weer in doet zou het weer moeten werken."

Haha, alsof dat helpt bij een storing aan hun kant :D Vervolgens proberen ze je een monteur aan te smeren, die ze natuurlijk weer afbellen omdat het uiteraard toch een storing blijkt te zijn.. *zucht* beetje vreemde manier van werken daar :P

Maarja die eerstelijns mogen toch niet meer dan hun standaard lijstje afwerken..

[ Voor 7% gewijzigd door Zap op 11-09-2003 10:49 ]

#

Verwijderd

Ik vind echt heel bizar deze meldingen van iedereen. Ik denk dat ik binnen 1 jaar @home 1 keer downtijd heb gehad van half uur. Verder NOOIT. Mailserver wil weleens down gaan maar ook nooit lang. Wat betreft download snelheid zit ik altijd 400 kb/s +.

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:44
:r :r ze MOETEN echt wat doen aan die brakke mailservers, dit gaat toch niet op deze manier, elke dag ligt t ding eruit, en het is nu s'ochtends niets eens s'avonds en hij ligt gewoon weer op z'n gat :( :r

Last.fm
Films!

• Klaus_1250
  • Laatst online: 08-09 10:48
Ik heb hier ook maar twee keer storing gehad, van max een halve dag. Snelheid is ook OK (380 down, 14,8 up) Hoe komt het dat op sommige plekken @home zoveel problemen heeft en op andere niet?
Ligt het misschien aan de kabelmodems? De mensen die ik ken met een COM21 hebben vaak een baggerverbinding, terwijl ik maar weinig (geen eigenlijk) mensen ken met een Motorola en problemen.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Klaus_1250 schreef op 11 september 2003 @ 10:57:
Ik heb hier ook maar twee keer storing gehad, van max een halve dag. Snelheid is ook OK (380 down, 14,8 up) Hoe komt het dat op sommige plekken @home zoveel problemen heeft en op andere niet?
Ligt het misschien aan de kabelmodems? De mensen die ik ken met een COM21 hebben vaak een baggerverbinding, terwijl ik maar weinig (geen eigenlijk) mensen ken met een Motorola en problemen.
Er zijn gewoonweg nog minder mensen met een Motorola dan met een Com21. Logisch dat je meer mensen met problemen ziet die een Com21 hebben.

Met de Com21's is echt niets mis hoor. De problemen liggen echt gewoon bijna altijd bij het netwerk van @Home zelf...

[ Voor 9% gewijzigd door Wildfire op 11-09-2003 11:06 ]

Verwijderd

momenteel om mijn mail binne te halen laat ik altijd een ping mee lopen over de mail.home.nl want eg anders haalt ie de mail niet binnen

daarbij het leuke van de gasten, bij mij in emmen, bij me vader en bij me broer, men ouders buurman en maat van me de modems allemaal op het oranje lichtje (gelukkig was het nog maar 1800uur dus ik kon nog met die mensjes van @home helpdesk bellen), ikke bellen, "men modem brandt nu al bijna een half uur op oranje en die van meer mensen hier in Emmen ook en ik zie op de site dat er geen storing zou zijn" @home"nee dat is vreemd, maar ik kan van de andere niet de modems opnieuw aanmelden alleen die van u of u moet de adressen hebben van hun" ik: "nee niet opnieuw mijn modem of welk modem ook aanmelden, je moet gewoon zorgen dat ik mijn verbinding weer krijg en ook behoud voor minimaal zonder storing voor een jaar" @home:"Ik kan je anders wel even doorverbinden met een 2e lijns als u dat wilt, want ik zie ook niets dat verkeerd zou moeten zijn"
ik:" ja doe me dan maar die 2e lijns zonder dat ik moet wachten, want ik bel met de mobiel"
2elijns na 5 minute wachte"goedenavond, sorry voor het wachten er is momenteel een kleine storing in uw gebied, we hebben meer telefoontjes gehad en we zijn er nu naar aan het kijken, helaas kunnen we er niet meer aan doen momenteel"

half uur later na opleggen, knipperen me lampen weer groen, 22:00 is het weer weg en uur er na is ie weer goed

je broekt zakt er danig van af, terwijl toen ik @home aanschafte en net nieuw in de regio was, had ik nooit tot erg amper problemen, 2003 is gewoon een rampjaar mbt @home

ohhhh enne ik heb een motorala surfboard (nadat me com21 de geest had gegeven bij inslag) men ouders buurman en maat hebben een com21 ook nooit last mee gehad tot begin 2003 en me broer heb ook een surfboard en die heb sinds zijn aanschaf om de haverklap ellende met die motorola verbinding, dus de modems zijn het echt niet hoor

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2003 11:11 . Reden: na lezen iemands post over brakke com21 en goede motorola surfboards ]

• koelkast
  • Niet online
Zap schreef op 11 September 2003 @ 10:48:
Ik ga niet naar de helpdesk bellen; die leggen de schuld toch meteen bij jezelf en erkennen nooit dat er een storing is.. al zeg ik dat de hele straat er last van heeft! Is altijd hetzelfde verhaaltje:

"Ja meneer, ik zal uw modem resetten. Als u even de stekker van het modem eruit haalt en deze drie kwartier later er weer in doet zou het weer moeten werken."

Haha, alsof dat helpt bij een storing aan hun kant :D Vervolgens proberen ze je een monteur aan te smeren, die ze natuurlijk weer afbellen omdat het uiteraard toch een storing blijkt te zijn.. *zucht* beetje vreemde manier van werken daar :P
Zeer herkenbaar. Zo ging het bij mij dus precies hetzelfde. Eerst modem gereset, daarna netwerkkaarten moeten uninstallen en weer installen, nieuw ipadres aanvragen. Vervolgens zou er dus een monteur komen, die afbelde omdat het toch een storing in het netwerk was.

En inderdaad: *zucht* :(

• Aike
  • Niet online
Ben echt een tevreden @home klant, maar die mailserver......... echt stapelgek wordt je ervan. Helemaal gestoord. Laten ze dat ding eens fatsoenlijk fixen. Dit kan echt niet zo.

Andere mogelijkheid zou natuurlijk zijn om poort 25 weer eens even open te doen :D

Verwijderd

En ja hoor .. daar gaat ie weer .. POP3 alweer dood. Dit is toch te bizar voor woorden?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik kruip net weer achter m'n PC... foutmelding van Mailwasher op m'n scherm. 92x heeft 'ie geprobeerd mail op te halen en 92x kreeg 'ie een time-out... zucht... :(

• Kevinp
koelkast schreef op 11 september 2003 @ 11:32:
[...]

Zeer herkenbaar. Zo ging het bij mij dus precies hetzelfde. Eerst modem gereset, daarna netwerkkaarten moeten uninstallen en weer installen, nieuw ipadres aanvragen. Vervolgens zou er dus een monteur komen, die afbelde omdat het toch een storing in het netwerk was.

En inderdaad: *zucht* :(
de volgende keer als je belt en je bent er zeker van dat het een storting is(wat het gewoon 99% is) dan begin je dus met bellen, Ik heb mijn modem 45 min uitgehad, mijn netwerkkaart opnieuw geinstalleerd, en toch werkt het nog niet.

ooh ja, hier (regio mill, de server voor zeeland) heeft internet ook 3 dagen slecht gewerkt. 1 dag zelf erg lang helemaal niet. Vriend van mij had gebeld en het was iets met de ferquentie in het wijkcentrum ofzo. Volgens mij lag de dhcp server er gewoon uit maar goed. het zou binnen 5 dagen verholpen worden. De 1e dag heb ik (tot nu toe) geen probleem.

[ Voor 22% gewijzigd door Kevinp op 11-09-2003 18:41 ]

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hier ligt de mail ook weer plat. het rare is dat ik onder Windows met Mailwasher, poptray en Outlook 2003 alleen maar timeouts krijg, maar dat het onder Linux met fetchmail gewoon wèl werkt.
Maar goed het is dus weer zwaar bagger.Ik ben op het moment aan het solliciteren, en het is dan best lullig dat je er niet van kunt uitgaan dat je mailtjes ook wel aankomen.
Ik vraag me wel af of dit nu gewoon overbelasting van de servers is of dat er daadwerkelijk getest wordt met nieuwe technieken.
het zou natuurlijk ook nog kunnen dat het gewoon incompetentie is :)

Verwijderd

Fantomas schreef op 11 September 2003 @ 18:44:
het zou natuurlijk ook nog kunnen dat het gewoon incompetentie is :)
Als iets 1x fout gaat, ok shit happens.
Als iets 2x fout gaat, nog steeds ok, maar wel uitkijken volgende keer.

Als iets constant fout gaat, dan hebben we te maken of met brakke infrastructuur/servers of incompetent personeel bij @home.

Aangezien de laatste situatie aan de hand lijkt te zijn, lijkt het mij dat ze of gaan investeren in betere infrastructuur/servers etc.
Of beter personeel gaan aannemen, want die € 50,- betalen we toch niet voor niks denk ik.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:28

Robtimus

me Robtimus no like you

Ik wou net een van mijn mailaccounts weggooien. Fijn voor @Home zou je denken, scheelt weer in oa webspace. FOOOUUUUT!! Socket error bij het inloggen bij accountbeheer. Onder alle accounts, in zowel IE als Opera. Fijn hoor @Home. Dat account zal 5 jaar nadat ik wegben bij @Home (wat met de mailproblemen misschien niet meer zo lang duurt) vast nog bestaan

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Galaxis
  • Nu online
tering,

Al 3 dagen geen mail meer.

kan gewoon niet inloggen op de mail server. wat een krage zooi weer.

Bergen Op ZOom.

En downloaden gaat ook steeds trager. :'(

Verwijderd

hm mail doet het hier gewoon ....

• Galaxis
  • Nu online
Verwijderd schreef op 11 September 2003 @ 21:47:
hm mail doet het hier gewoon ....
Welke omgeving?

Verwijderd

heerlen-zuid (landgr1.home.nl)

Met doen bedoel ik, kan gewoon via telnet de mailserver benaderen.
Zal 's ff in m;n mailserver logs kijken van vandaag

hm doet het niet optimaal nee:
Sep 9 16:10:40 followme fetchmail[508]: POP3 connection to mail.home.nl failed: Connection timed out
Sep 9 16:55:26 followme fetchmail[508]: POP3 connection to mail.home.nl failed: Connection timed out
Sep 9 20:29:30 followme fetchmail[508]: POP3 connection to mail.home.nl failed: Connection timed out
Sep 9 20:53:12 followme fetchmail[508]: POP3 connection to mail.home.nl failed: Connection timed out
Sep 11 18:26:40 followme fetchmail[20361]: POP3 connection to mail.home.nl failed: Connection timed out
Sep 11 18:29:49 followme fetchmail[20361]: POP3 connection to mail.home.nl failed: Connection timed out

[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2003 21:55 ]

• rvm
  • Niet online

rvm

Fantomas schreef op 11 september 2003 @ 18:44:
Hier ligt de mail ook weer plat. het rare is dat ik onder Windows met Mailwasher, poptray en Outlook 2003 alleen maar timeouts krijg, maar dat het onder Linux met fetchmail gewoon wèl werkt.
Da's een interessante constatering, want ik vroeg me al af of men het probleem wat overdreef. Zelf meet ik met fetchmail (niet uptimes/responstijd, wel de rest). Je ziet wel dat het niet helemaal lekker gaat, maar drie dagen zonder mail is het zeker niet:

http://www.troublesathome...aq&sub=storing&page=email

edit:
fetchmail heeft een default timeout van 300 sec

[ Voor 11% gewijzigd door rvm op 11-09-2003 22:40 ]

• R.Brunswijk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 13:36
Ik heb sindskort wederom problemen met @Home. En weer die verdomde DHCp server.

Ik werk met XP en laatst had ik opeens geen internet meer. Dus hup Ipconfig release en renew. En ja hoor ik kreeg de melding "kan geen verbinding maken met de DHCP server aanvraag is verlopen" Gelijk met Essent gebeld, overigens keurig geholpen, en alles getest wat er maar te testen viel. Helaas het lag aan mij, volgens de helpdesk.

Uiteindelijk heb ik een nieuwe computernaam gekregen. Nou ja, nieuw. Mijn oude met een -b. Maar nog steeds geen verbinding.

Op een gegeven moment kwam ik op het geniale idee om de host-naam en het IP adres van mijn ouders te gebruiken en ik kom zo op internet. Dus de verbindig is goed. Waar kan het eigenlijk aan liggen dat ik met mijn eigen hostnaam niet het internet op kan?

Ik heb zoveel schijt aan alles dat ik stront tekort kom

Verwijderd

Again. Nu weer pop3 down. Ik vrag me echt af hoe ze verwachten dat mensen abonnee blijven met zulk wangedrag. Steeds momenten van downtime, en vroeg in de avond gewoon elke dag down voor lange perioden.

Daar betaal je toch niet voor?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2003 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:48
Is het normaal dat mijn webspace ondertussen alweer 3 dagen down is? Nu kan ik mijn avatar niet updaten ;(.
Status: Connecting to members.home.nl ...
Error: Unable to connect!
Status: Waiting to retry... (5 retries left)
Status: Waiting to retry... (4 retries left)
Status: Waiting to retry... (3 retries left)
Status: Waiting to retry... (2 retries left)
Status: Waiting to retry... (1 retry left)
:{

Voor de rest ben ik wel tevreden met @home trouwens :).

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShotGun schreef op 12 September 2003 @ 11:40:
Is het normaal dat mijn webspace ondertussen alweer 3 dagen down is? Nu kan ik mijn avatar niet updaten ;(.

[...]

:{

Voor de rest ben ik wel tevreden met @home trouwens :).
Heb ik ook eens een tijdje last van gehad (paar maand geleden ongeveer) alles deed het gewoon snelheid was goed, mail deed het, websapce bekijken via http deed het alleen dat ftp inloggen dus niet...

Ikke heb toen een mail gestuurt (wel vriendelijk ;) ) en een dag later was het opgelost moest opnieuw aangemeld worden oid. Weet het email adres alleen niet meer maar zoek gewoon een mooi adres uit die je vast wel ergens tegen kunt komen op help.home.nl :)

Ow ja en vermeld zoveel mogelijk de dingen die je al gedaan hebt (ook al is het onzin) zodat ze geen kans krijgen om te vertellen dat het aan jou ligt. Dus verschillende programma's ook met IE zelf, help.home.nl gekeken, en natuurlijk de precieze foutmelding van je ftp progsel enz. enz. :P

Een mail versturen reageren ze meestal altijd wel op (bij mij dan), scheelt weer telefoonkosten :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
ja, ze reageren wel, het duurt alleen lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Laatst online: 18:21

Zym0tiC

^_^

LOL @ @home

Heb je 2 maanden geen internet gehad doordat hun een fout hebben gemaakt. Krijg je in de eerste week een bericht dan je illegale films download.

Moet je natuurlijk wel een verbinding hebben anders gaat dat zo moeilijk :+

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• siggy
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Hele week is het internet hier al een stoplicht. Dan weer 5 min, dan weer 5 seconden en dan weer een hele tijd. Argh

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• MUSTIS
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

hier ook, nu elke keer paar min geen verbinding bij opstarten. daarna gaat et wel weer.

ik woon in harlingen man

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Verwijderd

Ben blij dat ik ADSl heb
maar een stel Chineese huisgenoten van me die hebben internet via de kabel (at home dus) en vaak moeten zij in de stroomkast de switch van de power omzetten zodat hun moedm reset wordt....

Verwijderd

Het is gewoon niet leuk meer voor woorden.

Vroegâh:
450 a 600kb/s down
16kb/s up

Nu:
250kb/s down
14kb/s up

Ook de connectiesnelheid is echt super bagger. Nouja dan neem ik wel demon of tweakdsl binnekort, dit is om te janken :'(

Verwijderd

Ik heb ook @HOME maja er ligt niets anders in dit dorp dus ik moet 't ermee doen, het valt vaak uit, en ook af en toe een paar seconden, merk je zelf bijna niets van maar het netwerk crasht er wel heeeel vaak door :( , ik heb een SWEEX router (www.sweex.nl)

Verbinding: 312/64

Speedtest:

32 kb/s down (@HOME zegge dat ze 39kb/s aankunnen)
7.4 kb/s upload (die is prima)
450 conn/pm
9 ms ping

Weet iemand hoe ik aan een andere internet verbinding kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zym0tiC schreef op 12 September 2003 @ 17:36:
LOL @ @home

Heb je 2 maanden geen internet gehad doordat hun een fout hebben gemaakt. Krijg je in de eerste week een bericht dan je illegale films download.

Haha sjesus die @HOME stuurt maar wat rond joh 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma
  • Laatst online: 02-08 19:48

RMYuma

The disguise is complete!

Vorige week waren er problemen hier in Rijen met de mail, maar afgelopen donderdag is het allemaal gefixt. @Home heeft er een bericht over geplaatst in de "Storingsmeldingen" op start.home.nl

Moet zeggen, dat de mail nu idd weer prima gaat.

| Specs Aurora24 | My music |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 September 2003 @ 23:28:
Ik heb ook @HOME maja er ligt niets anders in dit dorp dus ik moet 't ermee doen, het valt vaak uit, en ook af en toe een paar seconden, merk je zelf bijna niets van maar het netwerk crasht er wel heeeel vaak door :( , ik heb een SWEEX router (www.sweex.nl)

Verbinding: 312/64

Speedtest:

32 kb/s down (@HOME zegge dat ze 39kb/s aankunnen)
7.4 kb/s upload (die is prima)
450 conn/pm
9 ms ping

Weet iemand hoe ik aan een andere internet verbinding kan komen?
Duurder abbo van @home nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@HOME ZUIGT ECHT WEL

Waarom zijn ze toch zo lax bij @home.
Is de mail server niet down dan is het de verbinding wel.
Ik zit nu vanaf November bij @home maar ik ben er niet zo blij mee.
Eerst laten ze ons hier jaren wachten en toen ze zagen dat er adsl aankwam kregen we snel kabel.
Zit je online te gamen valt die k*t verbinding weer is even weg en dat een paar keer per dag,en nee het ligt niet aan mijn router
ik heb het ook zonder router.
Net als zovelen heb ik ook die mail gehad van @home dat ik dus illegale film’s verspreid.
Ik ken mensen die dat ook doen maar die krijgen niet van die mail’s van hun providers .
Dat is nu echt weer iets van @home om mensen bang te maken zodat ze niet meer zoveel downloaden.
Ik stap in November over naar ADSL met meer upload
want voor dat geld wat ik nu betaal bij @home heb ik een adsl abbo voor met meer upload.
Het word steeds maar erger bij @home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zym0tiC schreef op 12 september 2003 @ 17:36:
LOL @ @home

krijg je he met die dynamische IP adressen.

Ze zijn momenteel ook een beetje met DHCP aan het experimenteren volgens mij, want normaal maakte de IP switch niet uit en haalde de router automaitsch weer een @home IP, maar nu af en toe niet meer (en vaak wanneer er bij (at)home de boel er weer eens uit ligt)

en die mailtjes is gewoon SPAM van hen en laster (kzou er een email naar terug sturen over dat ze je ten onrechte beschuldigen)

en die webmail ligt er ook al uit sinds vanochtend 04:00 CET

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2003 11:03 . Reden: webmail op zn gat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:( ^&#%^&#%^&#$^&#%^&*#%^&*#%*#%&*#%^*#%^*#%*# :(

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
Ik bel helpdesk @ 09008112
I = Ik
H = helpdesk

H: Goeienmiddag met @home helpdesk, die en die
I: Goeiemiddag met KingOfDos uit Het Hertog zn Bosch
I: Mijn verbinding valt steeds uit, is er ergens een storing bij jullie?
H: Nee er is geen storing bij ons, ik zal even kijken ofdat uw modem goed werkt...
H: Ja meneer uw moden werkt en de waardes zijn goed.
I: Verklaart u dan maar eens de verbinding die de hele tijd verbroken wordt.
H: Heeft u een virusscanner of firewall aan staan?
I: Ja, en die kan ik momumenteel niet uit zetten want ik ben bezig met een
   programma te compilen met linux.
H: Ja dan kan ik uw computer niet pingen, dus ik kan niet vinden waar het
   probleem zit.
I: Luister, ik had 2 maanden terug 3 werken continu dit zelfde probleem en ik kon
   ook nooit geholopen worden omdat jullie niet konden vinden waar het probleem
   in zat.
H: Maar ik kan u dan zo niet helpen, ik moet uw computer pingen voordat ik iemand
   langs mag sturen.
I: Luister, het probleem zit ZEKER bij jullie, ik heb hier goeie kabels en mijn instellingen
   zijn zeker goed. Waarom heb ik dan continu data/verbindinglosss?
I: Naar welk adres kan ik mijn logs naartoe sturen zodat jullie mijn probleem zien?
H: Dat kan naar support@home.nl voor support en voor klachen kunt u naar klachten@home.nl mailen.
I: Wat is het reffer nummer van mijn probleem?
H: Dat is xxxxxx
I: Oké ik zal asap de logs mailen, als het probleem niet wordt opgelost dan ga
   ik naar Kassa of consumentenbond
I: Groeten...

nee ik heb geen linux, zoiets heet een router die ik niet ga omgooien
maar dat hoeven zij niet te weten :+

Bah, ze stikken er maar in, iedere 5 minuten ligt mn verbinding er uit.
Ik ga binnekort maar over naar een andere ISP, dit is niets. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeik
  • Laatst online: 29-05 14:39
Bah, ik heb dus ook een probleem met @home... Ik heb er al veel over gelezen en meer mensen hebben hier last van zo te zien. Helaas ben ik nog geen goede oplossing tegengekomen maar misschien dat een van jullie me kan helpen.

Maar iig, hier is het probleem... Ik heb een redelijk nieuwe com21 modem waar ik het ip adres van weet en ik heb nu al 2 routers gehad. Om het half uur/3 kwartier vliegt me internetverbinding der uit. Ik heb nu een SMC Barricade Turbo 2404 WBR en had hiervoor een Edimax ding.

Als ik me modem wil benaderen (via http://192.168.100.1/) en ik heb internet dan doet ie het gewoon probleemloos... Maar zodra ik mijn internet verlies kan ik niet meer naar me modem toe surfen. De router benaderen is geen probleem.

Dit maakt me zo langzamerhand wel een beetje gek want lekker chatten of surfen wil haast niet meer :(

Maar dit is dus denk ik gewoon het router com21 probleem met ARP calls enzo, als iemand de oplossing heeft _/-\o_ _/-\o_

BTW (ik heb laatste firmware enzo en alles is gewoon goed dynamisch ingesteld, het werkte op die andere manier net zo slecht nl..)

Was ik maar rijk en niet zo knap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Vaag dat je altijd op je modem kan, (ik weet niet precies hoe het met een com21 modem hoort, maar ik kan er hier niet op als internet werkt, wel als internet niet werkt motorola modem). Maar ik zou dus zeggen dat het modem idd iets fout doet. Dat kan je alleen oplossen door en motorola modem aan te sluiten, maar of ze bij @home dat ding zonder bewijs komen omwisselen dat weet ik niet. Misschien staat er iets in het logboek als je er weer op komt vlak na dat internet is uitgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeik
Hmmm alle tabs zijn goed van me modem dus daar staat niets bij de log. En de router zegt alleen maar dat ie een dhcp server heeft gevonden dus dat ie het nog doet fozo.... erg nutteloos dus eigelijk.
Maar zijn er mensen met hetzelfde probleem alleen dan zonder motorola modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Laatst online: 18:21

Zym0tiC

^_^

Verwijderd schreef op 16 September 2003 @ 10:08:
[...]

krijg je he met die dynamische IP adressen.

Ze zijn momenteel ook een beetje met DHCP aan het experimenteren volgens mij, want normaal maakte de IP switch niet uit en haalde de router automaitsch weer een @home IP, maar nu af en toe niet meer (en vaak wanneer er bij (at)home de boel er weer eens uit ligt)

en die mailtjes is gewoon SPAM van hen en laster (kzou er een email naar terug sturen over dat ze je ten onrechte beschuldigen)

en die webmail ligt er ook al uit sinds vanochtend 04:00 CET
het probleem was dat er in dat kastje waar die coaxkabel uitkomt geen kabeltje zat naar de aarde toe.

* Zym0tiC heeft nog steeds hetzelfde IP nummer gekregen

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:41

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

vandaag gebeld door @home: of ik interesse heb in een @home abo
Ik had me een keer opgeven via de website dat ik interesse had indien het beschikbaar kwam.
Maar meneer, ik heb al 3/4 jaar @home?
Oh, dan heb ik wel een oude lijst voor me, goedemiddag......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Sjeik schreef op 16 september 2003 @ 20:34:
Bah, ik heb dus ook een probleem met @home... Ik heb er al veel over gelezen en meer mensen hebben hier last van zo te zien. Helaas ben ik nog geen goede oplossing tegengekomen maar misschien dat een van jullie me kan helpen.

Maar iig, hier is het probleem... Ik heb een redelijk nieuwe com21 modem waar ik het ip adres van weet en ik heb nu al 2 routers gehad. Om het half uur/3 kwartier vliegt me internetverbinding der uit. Ik heb nu een SMC Barricade Turbo 2404 WBR en had hiervoor een Edimax ding.

Als ik me modem wil benaderen (via http://192.168.100.1/) en ik heb internet dan doet ie het gewoon probleemloos... Maar zodra ik mijn internet verlies kan ik niet meer naar me modem toe surfen. De router benaderen is geen probleem.

Dit maakt me zo langzamerhand wel een beetje gek want lekker chatten of surfen wil haast niet meer :(

Maar dit is dus denk ik gewoon het router com21 probleem met ARP calls enzo, als iemand de oplossing heeft _/-\o_ _/-\o_

BTW (ik heb laatste firmware enzo en alles is gewoon goed dynamisch ingesteld, het werkte op die andere manier net zo slecht nl..)
Euuhm, weet je wel 100% zeker dat je een COM21 modem hebt? De COM21 modellen die @home uitgegeven heeft in het verleden werken als transparante bridge en zijn niet via TCP/IP benaderbaar.. (in tegenstelling tot de Motorola DOCSIS modems, die als een soort actieve router werken; deze hebben wel een ingebouwde webserver die wat statuspagina's e.d. kan weergeven..)

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik dit topioc lees dan ben ik waarschijnlijk maar een van de weinig tevreden klanten van deze provider...
ik had een tijdje terug..vorige week..geen internet en ik bel netjes op omdat ik de dns en de anders ip adressen nodig had.( had het blaadje weggepleurd met die adressen). Ik kreeg een jongen aan de lijn die volgens mij of jonger of 2 jaar ouder moest zijn dan mij..maar echt niet meer,( 18 jaar ben ik) en ik vroeg hem naar die o zo belangrijke nummers. het ging ongeveer zo:

I: ik
H: ''helpdesk''

I: Goeie middag met ssj_gohan uit het mooie schone Weert
H: Goede middag heer ***********
I: ik heb een vraagje, ik heb voor me instellingen de 1e dns de 2e dns en de gateway nodig, de ip adressen daarvan bedoel ik..zou ik die mogen
H: mag ik u dan vragen wat u er mee gaat doen
I: ik heb zo het vermoeden dat ik behoefte heb aan msn, maar dat ken fout zijn
H: aha, maar ik mag ze niet geven van mijn meerdere
I: kunt u mij doorschakelen naar 2e lijns
H: eigenlijk niet
I: jawel, ik vraag het u nu..
*Na hoop gezeur beland ik bij tweede lijns
I: ik zoek de dns de gateway en de 2e dns, zou ik die ip adressen mogen
h: natuurlijk meneer, heeft u pen en papier bij de hand
*5 min later deed me internet het weer en kon ik msn-en....en toen was iedereen offline :(

De eerste lijns sucks echt maar de tweede lijns heeft mij er altijd uit geholpen, hij merkte trouwens wel op dat ik veel date verkeer maakte...maar dat kon iederee gebeuren..
( ps zat die maand trouwens op 90GB )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeik
Zap schreef op 16 September 2003 @ 22:14:
[...]

Euuhm, weet je wel 100% zeker dat je een COM21 modem hebt? De COM21 modellen die @home uitgegeven heeft in het verleden werken als transparante bridge en zijn niet via TCP/IP benaderbaar.. (in tegenstelling tot de Motorola DOCSIS modems, die als een soort actieve router werken; deze hebben wel een ingebouwde webserver die wat statuspagina's e.d. kan weergeven..)
Op de pagina die ik krijg van me Modem staat dit:
Model Name: CP1080
System Description: ComUnity Access Modem
Misschien dat dit jullie wat zegt. Tis denk ik de nieuwste serie com21, iig niet zo'n oude.

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:00
Sjeik schreef op 16 September 2003 @ 20:34:

Als jij echt een Com21 heb staan ga je via 192.168.100.1 niet naar je modem, da's je router.

Bovendien is die SMC zowat 95% gelijk aan de edimax 6400 series. Dus ik denk niet dat je met die omruilactie veel opschiet.

[edit]
Kijk ook eens hier.

[ Voor 4% gewijzigd door Domino op 17-09-2003 09:33 ]

• The_Big_Easy
  • Laatst online: 17-09 20:22
Ik heb nu sinds een maandje het budget abbonement van @Home, bevalt op zich wel aardig, ze zeggen dat je 64/32 kbit hebt, maar in praktijk haal ik meestal +/- 10kb/s down en 5kb/s up :). Verder nog geen downtime gehad ofzo...

Wat me wel tegenviel waren de ping tijden tijdens online spellen... meeste servers in bv. unreal tournament worden gelist met een ping < 60 ms, maar op het moment dat je connect vliegt ie omhoog naar 500ms... en is het niet te spelen :(. Is dat normaal ofzo en zijn er meer mensen met dat soort ervaringen? (ik geef toe, ik heb niet het alle @home problemen topics doorgefietst, was me iets te veel...)

Verwijderd

Email tetrug gehad:
Bedankt voor het versturen van uw e-mail naar @Home.

Er zijn ons geen problemen met WebMail bekend.

Wij kunnen u helaas met dit specifieke probleem verder niet per email
van dienst zijn. Wij verzoeken u vriendelijk telefonisch contact op te
nemen met onze Klantenservice.

Essent@Home abonnees bellen 0900 - 8112.

Voor al uw vragen kunt u ook terecht op onze Online Help
http://help.home.nl

Met vriendelijke groet,
@Home

Afdeling Klantenservice
krijg toch ........borsten zalk je zeggen......

• Zap
  • Niet online

Zap

~

The_Big_Easy schreef op 17 september 2003 @ 10:36:
Ik heb nu sinds een maandje het budget abbonement van @Home, bevalt op zich wel aardig, ze zeggen dat je 64/32 kbit hebt, maar in praktijk haal ik meestal +/- 10kb/s down en 5kb/s up :). Verder nog geen downtime gehad ofzo...

Wat me wel tegenviel waren de ping tijden tijdens online spellen... meeste servers in bv. unreal tournament worden gelist met een ping < 60 ms, maar op het moment dat je connect vliegt ie omhoog naar 500ms... en is het niet te spelen :(. Is dat normaal ofzo en zijn er meer mensen met dat soort ervaringen? (ik geef toe, ik heb niet het alle @home problemen topics doorgefietst, was me iets te veel...)
Je bandbreedte is daar simpelweg te klein voor; bij het pingen voordat je gaat spelen is je hele lijn nog vrij, dan zijn je pingtijden zoals je zelf al aangeeft in orde. Zodra je gaat spelen wordt al je upstream gebruikt, waardoor de pingtijden de lucht in vliegen.. Je zou kunnen proberen wat met de connectiesettings in UT te spelen, met name de 'netspeed' instelling... als dat niet helpt ben ik bang dat je een sneller (duurder) abbo zult moeten nemen om online te gamen..

#

Verwijderd

lekker zeg, ben ik snacht aan het downe van een beveiligings progje die op de server op de zaak staat, klapt snachts me @home eruit en ben ik me ip adres kwijt, terwijl tohc echt de lease pas op zaterdag zou aflopen.......

en bedankt @home want ik had et speciaal op een server gezet die weinig belast zou worden daar die er vandaag uit zou gaan..... :r

• RMYuma
  • Laatst online: 02-08 19:48

RMYuma

The disguise is complete!

Eergisteren had ik iets raars. Ineens geen internet verbinding meer, dus eerst mijn Sweex router checken (die gaat zo eens in de twee maanden plat. Even resetten en het werkt dan weer).
Maar de router was het niet. Was gewoon te pingen en netwerk liep ook goed.
Toen ingelogd op de Motorola Kabelmodem, en daar lag het euvel: het modem had zichzelf gereset. Een paar uur later wederom hetzelfde. Verder de afgelopen dagen geen last meer van gehad.

Mogelijk een stroomdip?

[ Voor 2% gewijzigd door RMYuma op 20-09-2003 20:15 . Reden: router moest modem zijn... ]

| Specs Aurora24 | My music |

Verwijderd

The_Prince_of_Mu schreef op 18 September 2003 @ 11:05:
Eergisteren had ik iets raars. Ineens geen internet verbinding meer, dus eerst mijn Sweex router checken (die gaat zo eens in de twee maanden plat. Even resetten en het werkt dan weer).
Maar de router was het niet. Was gewoon te pingen en netwerk liep ook goed.
Toen ingelogd op de Motorola Kabelmodem, en daar lag het euvel: de router had zichzelf gereset. Een paar uur later wederom hetzelfde. Verder de afgelopen dagen geen last meer van gehad.

Mogelijk een stroomdip?
Nee hoor,ik heb het ook wel is :'(

Verwijderd

@home pop3 reageert weer eens niet. Hij schijnt up te zijn maar hij negeert compleet elke request :r

• P.K.
  • Laatst online: 17-09 06:13
weer een storing :(
was net wat aan ut downloaden, als dit zo door gaat maar overstappen op adsl :r

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:44
:r tis hier nu echt totale bagger, sta op, zet computer aan. active desktop dingen doen er 5 minuten over om te laden, ik had zoiets zal wel, maar ik start IE en de pagina laad maar niet volgende ook al niet.

Ben nu al gewoon een half uur (!!) bezig met speedtest runnen, maar hij heeft nog niet eens 1% van de 512 Kb gedownload :( FF modem resseten en als dta niet helpt maar ff helpdesk bellen ofzo :r

[edit]
ff helpdesk gebeld, der zat ruis oid. op de lijn er komt woensdag een monteur langs \o/

[ Voor 11% gewijzigd door Sv3n op 20-09-2003 10:40 ]

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Niet online

rvm

Zijn er nog meer @Home Breedband abonnees waarbij de snelheid nu op 2560kbps (320kBps) gelimiteerd is?:
http://www.troublesathome...scus/messages/7/4084.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Dat kunnen ze niet maken, ze moeten 2-8 mbit geven, dus 8 max op rustige tijden. Dus kunnen ze breedband niet op 2mbit gaan vastzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Niet online

rvm

Waarom zouden ze max 8Mbps moeten geven? Toch zeker niet voor 47,95/maand. Ik verwacht een extra abonnementsvorm erbij zonder downloadcap en met hogere upload (en hogere prijs natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:54
Lag er net ook een uurtje uit..
Heb ff via mijn router pagina Dhcp renew gedaan, en zodoende kreeg ik weer de verbinding

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

rvm schreef op 21 September 2003 @ 14:58:
Zijn er nog meer @Home Breedband abonnees waarbij de snelheid nu op 2560kbps (320kBps) gelimiteerd is?:
http://www.troublesathome...scus/messages/7/4084.html
Hmm, daar lijkt 't wel op :(

Heb als test een groot bestand gedownload van de surfnet FTP server (dat is iig zeker geen bottleneck) gedurende 3 minuten. Intussen heb ik de DU-meter stopwatch laten lopen, met het volgende resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bassline/tweakers/dumeter.jpg

Wel verdacht dat dat gemiddelde inderdaad precies op de 320 kb/s ligt...

Zul je zien dat er binnenkort een soort 'breedband plus' abonnement komt, met 3 tot 8 Mbit upstream en 384 kbit upload oid.. (soort chello plus idee dus)

[ Voor 12% gewijzigd door Zap op 21-09-2003 18:20 ]

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:54
http://www.home.nl/producten/kabelinternet/

Downloaden tot 2560 kbit/s :(

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Tsja, dat stond al enkele maanden daar.. maar tot dusver was het nog gewoon 3,8 Mbit hier (COM21).. Nu begint het er toch op te lijken dat ze het verlaagd hebben met het oog op toekomstige nieuwe (duurdere) abonnementen.. :(

Tenzij mijn meting gewoon toeval is; overdag haal ik sowieso bijna nooit die 3,8 Mbit.. maar het blijft verdacht..

[ Voor 15% gewijzigd door Zap op 21-09-2003 18:40 ]

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

euhm, hebben we daar bericht over gehad? kan ik me niet herinneren.
was toch altijd 3,8mbit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Niet online

rvm

Die nieuwe productspecificatie (max 2560kbps) staat er al minimaal vanaf 10 september.
Voorheen stond er: gemiddeld 1-2Mbps.
Lang geleden was het maximum 3.8Mbps, maar daar kwamen de nieuwere modems ver bovenuit.
edit:
Zap, jouw meting is geen uitzondering. Ik heb vandaag al van een man of 6 gehoord dat ze ook tegen die limiet aanlopen. Daarentegen zijn er ook nog mensen die er wel bovenuit komen. Mogelijk wordt dit gefaseerd ingevoerd.

[ Voor 79% gewijzigd door rvm op 21-09-2003 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rvm schreef op 21 September 2003 @ 18:42:
Die nieuwe productspecificatie (max 2560kbps) staat er al minimaal vanaf 10 september.
Voorheen stond er: gemiddeld 1-2Mbps.
Lang geleden was het maximum 3.8Mbps, maar daar kwamen de nieuwere modems ver bovenuit.
ja, maar aangezien dit een wijziging van de product specificaties is, zou ik dat graag officieel gehoord hebben van @home. Nu wordt een Demon 2048/1024 abbo wel heel erg interessant.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.