[OC] Athlon XP1700-2100 Tbred Overclocking! (Deel 5)

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 1.643 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 18:05

Garrett

Watercooler

Ik moet zeggen dat m'n DLT ook een graad of 9 warmer wordt op hetzelfde voltage als m'n vorige DUT... de koeling en de omstandigheden zijn identiek :(
Hoger dan 2.0V ga ik echt niet met die poseidon kit :D want dan komt het niet goed denk ik...
Van de week even spelen met de radiator, kijken of ik een ander plekje kan vinden...

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederick Janse
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2017
BSeB schreef op 30 March 2003 @ 21:58:
He even een vraagje,

Als ik mijn vcore vehoog en ik mijn FSB omhoog gooi dan krijg ik de melding non system disk of iest dergelijks, wat wil dat zeggen.

Volgens mij betekent dat dat je harde schijf moeite heeft met die hoge FSB, en dat je pc er niet van kan booten...

Mr. Pink - "Hey, fuck all that, I'm making a point here. You're gonna make me lose my train of thought."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-09 16:01
Garrett schreef op 30 March 2003 @ 21:59:
Ik moet zeggen dat m'n DLT ook een graad of 9 warmer wordt op hetzelfde voltage als m'n vorige DUT... de koeling en de omstandigheden zijn identiek :(
Hoger dan 2.0V ga ik echt niet met die poseidon kit :D want dan komt het niet goed denk ik...
Van de week even spelen met de radiator, kijken of ik een ander plekje kan vinden...
De DLT haalt hogere snelheden dan de DUT op een lager voltage. Als het goed is hoeft je DLT dus niet op zo'n hoog voltage te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 13:07
Died schreef op 30 March 2003 @ 22:01:

[...]

Volgens mij betekent dat dat je harde schijf moeite heeft met die hoge FSB, en dat je pc er niet van kan booten...
Wat kan ik eraan doen, want het is pas een fsb van 150 bij 10% vCore vehoging, btw kan dit aan mijn mobo liggen er werd altijd gezegd dat een vrxp een goed klokkers bordje was. Blijkt dit niet zo te zijn?

[ Voor 17% gewijzigd door BSeB op 30-03-2003 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Died schreef op 30 March 2003 @ 21:54:
Aaaarg, dit schatje ligt me al drie dagen aan te staren:

[afbeelding]

Ik wacht nog op mijn bestelde 8RGA+ en 2x 256MB Twinmos/Winbond voordat ik er mee aan de slag kan. Zeer frustrerend, want zoals je ziet gaat het hier om de beroemde DLT3C 0308 XPMW, welke verantwoordelijk is voor het op hoofd brengen van heel wat tweakerhoofdjes ;)
wtf, verkoop je hem :9~ , Duron Dude heeft dit ding op 2930mhz lopen onder een prometeia. waar heb je deze gekocht btw, meschien ga ik er ook maar ff 1tje halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

eL_Jee schreef op 30 March 2003 @ 22:05:
[...]

De DLT haalt hogere snelheden dan de DUT op een lager voltage. Als het goed is hoeft je DLT dus niet op zo'n hoog voltage te draaien.
Klopt, de DUT3C JIUHB 0245 doet 2300Mhz op 1.85V en de DLT3C 0308 doet 2353Mhz op 1.80V
Maar toch... op aoaforums had ik ook al gelezen dat de DLT-tjes wat warmer (kunnen) worden ;(

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

75frn-l trekt door!

Afbeeldingslocatie: http://homepage.kub.nl/~s229954/cpuid2400.JPG

het gaat nog steeds om een 1700 XP :)

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn xp1700+ 0308xpmw dlt3c heb ik nu op 12.5 x 189 @1.7v lopen want hoger geeft ie een machine_check_exception :(
Dit heb ik nog nooit eerder gehad met m'n kt3 ultra.
Kent iemand dit?
Volgens mij kan mijn mobo niet harder :(
Ik heb echt alles geprobeerd, en zelfs met de meest losse memtimings gaat ie niet hoger en ik heb geen ander mem/mobo om te kijken of het m'n cpu is die er mee kapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 22:36:
Mijn xp1700+ 0308xpmw dlt3c heb ik nu op 12.5 x 189 @1.7v lopen want hoger geeft ie een machine_check_exception :(
Dit heb ik nog nooit eerder gehad met m'n kt3 ultra.
Kent iemand dit?
Volgens mij kan mijn mobo niet harder :(
Ik heb echt alles geprobeerd, en zelfs met de meest losse memtimings gaat ie niet hoger en ik heb geen ander mem/mobo om te kijken of het m'n cpu is die er mee kapt.
geven je ledjes nog een bepaalde "foutmelding"? misschien dat je daaraan kunt zien wat ermee stopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die heb ik niet aangesloten want ik gebruik fuzzylogic om m'n fsb omhoog te gooien want als ik met m'n kt3 ultra aru boven de 167Mhz fsb boot dan werkt m'n 1t command niet meer.
Iedereen die een msi kt3 ultra en pc2700 heeft moet dat maar eens nakijken in sisoft sandra.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2003 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Spice schreef op 30 March 2003 @ 22:31:
75frn-l trekt door!

[afbeelding]

het gaat nog steeds om een 1700 XP :)
Welke moederbord is dit? Dus niet Soltek, maar het type nummer ;)
|:( |:( de 75frn-l ..... sorry voor deze nutteloze post.... |:(

Ik zit ff een review te lezen, ff 2 vraagjes, heb je zo'n +12V power connector echt nodig, dus anders boot het moederbord niet??
En zieik het nou goed, zitten er geen gaten rond de socket??

[ Voor 32% gewijzigd door McFlipp op 30-03-2003 23:09 ]

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Ik zit ff een review te lezen, ff 2 vraagjes, heb je zo'n +12V power connector echt nodig, dus anders boot het moederbord niet??
Goede vraag niet geprobeerd, als ik alles goed lees dan moet je de 12 volt aansluiten, zonder kan dus niet
klopt.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederick Janse
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2017
BSeB schreef op 30 March 2003 @ 22:17:
[...]

Wat kan ik eraan doen, want het is pas een fsb van 150 bij 10% vCore vehoging, btw kan dit aan mijn mobo liggen er werd altijd gezegd dat een vrxp een goed klokkers bordje was. Blijkt dit niet zo te zijn?

Als je je FSB overklokt dan trek je je PCI en AGP MHz'en ongewild mee omhoog. Je kunt bij nForce2-bordjes de AGP en PCI locken, zodat ze vast blijven staan op respectievelijk 66MHz en 33MHz, maar volgens mij kan dat bij jouw bordje dan niet...

Er is niet bijster veel wat je daaraan kan doen volgens mij, afgezien van een minder hoge FSB gebruiken... (correct me if i'm wrong).

Mr. Pink - "Hey, fuck all that, I'm making a point here. You're gonna make me lose my train of thought."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 21:40

bloasfist

Slot-A Crew

McFlipp schreef op 30 maart 2003 @ 22:57:
[...]

Welke moederbord is dit? Dus niet Soltek, maar het type nummer ;)
|:( |:( de 75frn-l ..... sorry voor deze nutteloze post.... |:(

Voor info over de Soltek (ik heb hem ook al besteld ;) ) moet je maar even hier kijken:
Soltek 75FRN-L topic. Daar staat bijna alles over dit mobotje.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

BSeB schreef op 30 maart 2003 @ 22:17:
[...]

zoek ff op of je de divider ook op 5/2/1 kunt zetten ipv op 4/2/1 (fsb/agp/pci)
als je fsb dan op 166 staat draaien je agp en pci gewoon op resp 66/33 ipv 88/44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drake
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-09 18:46
Hier stond iets, wat niet zo blijkt te zijn, vandaar :)

[ Voor 120% gewijzigd door Drake op 31-03-2003 23:40 ]

Systeem Specificaties Workstation Systeem Specificatie Toshiba Portege M200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:17
ik word steeds benieuwder naar wat mijn xp1700+ gaat doen als mijn waterkoeling weer gemaakt is :D
hij doet nu al 2250mhz @ 1.65volt

1700DLT3C
JUIHB 0308SPMW
:D :D :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cryptapix schreef op 31 March 2003 @ 07:57:
ik word steeds benieuwder naar wat mijn xp1700+ gaat doen als mijn waterkoeling weer gemaakt is :D
hij doet nu al 2250mhz @ 1.65volt

1700DLT3C
JUIHB 0308SPMW
:D :D :D :D :D
jrrm dat het geen Xpmw was, kijk maar is naar duron dude zijn oc met dat ding :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:46
OMFG!!!!!

gisteravond zat ik te priemelen met me xp1700+ (DUT JUICB 0251)
en wilde me multplier op 13x zetten door 2 bruggen te ontbinden omdat me mobo geen multiplier ondersteund

HEB IK PERONGELUK de VERKEERDE BRUGGEN Doorgesneden met een stanley mes |:(
wilde ik het repareren snij ik denk ik TE diep in de bruggen (2mm schat ik) is me XP1700+ RIP :'( :'(

maar nu het goede nieuws
vandaag gelijk naar de winkel gerend om een xp1700+ te kopen krijg ik deze:
JUIHB DLT 0308

woei ,...! een 1,5 dus

NU heb ik gebruik gemaakt van een 9volt adapter om de bruggen te ontbinden :)
Hij loopt nu op 13x138 = 2200+ op 1.475 v
op 150mhz wil hij niet in windows komen..... misschien ff voltage omhoog halen
zodra ik weet hoe ik die buggen het beste kan verbinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He Mensuh,

'k heb een Athlon 2000+ (1667 Mhz). Draait lekker.
Kan ik via Bios instelling overklokken (heb hem al op 1749 Mhz gedraaid, das 16 Mhz sneller als 2100+).
Maar heb even een grote zorg nu.

Niet overgeklokt wordt ie al gauw 63 graden (unstressed)
Een uurtje GTA 3 brengt hem al tegen de 68 graden aan.
Wanneer ik hem dan ook nog eens overklok wil ie wel even 72 graden worden.
Naar mijn idee heb ik dus een totaal verkeerde koeler erop zitten.

Koeler is er een van CoolerMaster DP5-7JD1B-0L, en is volgens hun geschikt tot 2200+ (Palomino) en 2600+ (Thoroughbred).
Als ik al van sommige lees dat hun overgeklokte 2000+ niet heter wordt als 45 graden, dan vraag ik me toch af.
Koeler wil ook niet sneller draaien als 3149 rpm. Terwijl Coolermaster zelfs een rated speed van 2750 rpm aangeeft.
Ik heb geen Fan-controllers er tussen zitten. En de fan zelf regelt ook geen snelheid.
Er komt nog een casefan in m'n kast.

Maar ik wil eigenlijk weten of er geen betere koeler is. Een die weinig lawaai maakt maar stukken beter koelt. Moet geen waterkoeling hebben.
Als iemand mij een tip kan geven over welk type van welk merk, ben ik daar heel blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 08:32:
He Mensuh,

'k heb een Athlon 2000+ (1667 Mhz). Draait lekker.
Kan ik via Bios instelling overklokken (heb hem al op 1749 Mhz gedraaid, das 16 Mhz sneller als 2100+).
Maar heb even een grote zorg nu.

Niet overgeklokt wordt ie al gauw 63 graden (unstressed)
Een uurtje GTA 3 brengt hem al tegen de 68 graden aan.
Wanneer ik hem dan ook nog eens overklok wil ie wel even 72 graden worden.
Naar mijn idee heb ik dus een totaal verkeerde koeler erop zitten.

Koeler is er een van CoolerMaster DP5-7JD1B-0L, en is volgens hun geschikt tot 2200+ (Palomino) en 2600+ (Thoroughbred).
Als ik al van sommige lees dat hun overgeklokte 2000+ niet heter wordt als 45 graden, dan vraag ik me toch af.
Koeler wil ook niet sneller draaien als 3149 rpm. Terwijl Coolermaster zelfs een rated speed van 2750 rpm aangeeft.
Ik heb geen Fan-controllers er tussen zitten. En de fan zelf regelt ook geen snelheid.
Er komt nog een casefan in m'n kast.

Maar ik wil eigenlijk weten of er geen betere koeler is. Een die weinig lawaai maakt maar stukken beter koelt. Moet geen waterkoeling hebben.
Als iemand mij een tip kan geven over welk type van welk merk, ben ik daar heel blij mee.
hmmmmm het is aardig warm jah...
maar ook weer niet schrikbarend ......
de mijne (zie boven voor spec) loopt nu op 1909mhz en 56 C idle
met een standaard amd cooler.

dus ik zou me niet zo veel zorgen over maken,
cpu's verschillen nogal onderling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
Ik heb dus een probleem:

Ik heb een AMD Athlon AXDA1700DUT3C 0309, maar nu krijg ik de FSB niet hoger als 140 alles wat hierboven komt loopt vast. Zelfs als ik de MP op mijn mobo hoger zet loopt hij nog harder.

Standaard staat de mp op 11 en kan hem op 12,5 plaatsen. Als hij op 12,5 staat heb ik een 2000+ en de temperatuur komt in alle gevallen niet boven de 35 graden. Daar ligt het dus niet aan.

Ik heb een Gigabyte VRXP rev 2.0. Misschien dat het hieraan ligt, want aan mijn voeding kan het niet liggen het is een 431 watt enermax. Verder heb ik de vcore ook al proberen te verhogen, maar dat heeft geen zin. Verder kan ik in de bios niks met de pci en agp sloten doen ook kan ik niks doen met dividers. Ik heb al een aangepaste bios geprobeerd.

Als ik verder in dit topic kijk zie ik dat er nog iemand is met dezelfde proc en die heeft hem wel op 2600 lopen. Dus ik krijg steeds meer het vermoeden dat de proc wel ok is, maar het moederbord niet echt overklok geschikt is althans niet voor een T-bred b stepping.

Zijn er hier meer mensen die hier last van hebben. Of ligt het wel aan de proc.

Hij komt overigens van Gistron die proc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Welke BIOS-versie heb je Saiya? Je hebt een KT333 moederbord die geen officiële ondersteuning biedt voor 166 FSB, maar je hebt wél een 166 FSB jumper/BIOS instelling, dat meldt althans de Gigabyte site. Misschien dat dat nu nog niet werkt, maar met de nieuwste BIOS wellicht wel.

Dit komt van de Giga-Byte site, een beschrijving van de nieuwste BIOS versie voor jouw mobo:
F12 2002/11/5
Remove the Thoroughbred 2000+ above Vcore patch.
Change AMD CPU Clock Control setting
En de op één na nieuwste:
F10 2002/8/26
Recognize correctly AthlonXP 2400+, 2600+ CPU.
Solve the Slave Hard disk can not be detected when cold BOOT.
Solve USB mouse is not working when resumed from STR in WinMe.
Dit is de bijbehorende link naar de Gigabyte site: BIOS_GA-7VRXP

Mocht je al de nieuwste BIOS versie hebben, kijk dan ook eens even naar je geheugentimings (misschien staan ze te strak) en de geheugeninstellingen. Draait je geheugen nu synchroon (gelijk aan FSB) of a-synchroon?

Je moet het probleem in ieder geval niet bij de processor zoeken want de kans dat dát de bottleneck is, is wel heel erg klein. ;) Het ligt óf aan je moederbord, aan BIOS instellingen, óf aan je geheugen....

[ Voor 10% gewijzigd door Tweeke op 31-03-2003 10:33 . Reden: verduidelijkt ]

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Mijn 1700JUIHB 0304 DUT is prut. Ik heb em nu op 1,85 V en hij wil niet eens stabiel draaien op 166 x 12.

Als ik Burnin draai in Sisoft dan crasht ie op run 9 met een bluescreen :(

Ik heb em al een weekje laten inbranden op hoger voltage en standaard snelheid. Dat heeft helaas weinig effect gehad.

De meeste mensen krijgen em toch wel hoger. Heb ik zeker weer net een slecht exemplaar....

[ Voor 38% gewijzigd door Shuriken op 31-03-2003 11:42 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
Ik heb mijn mem op 333 mhz gezet stond op auto, maar dat neemt hij dus niet automatisch mee, hoger als 333 kan ik niet, kga straks nog een keer proberen in de bios kon ik van dat a-sync niks vinden evenals niks over dividers, maar ik dacht gelezen te hebben dat gigabyte die automatisch goed zet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
BSeB schreef op 31 March 2003 @ 11:49:
Ik heb mijn mem op 333 mhz gezet stond op auto, maar dat neemt hij dus niet automatisch mee, hoger als 333 kan ik niet, kga straks nog een keer proberen in de bios kon ik van dat a-sync niks vinden evenals niks over dividers, maar ik dacht gelezen te hebben dat gigabyte die automatisch goed zet
Misschien dat als ie op auto stond, het geheugen automagisch omhoog ging met de FSB. Het zou dan hebben gedraaid op 173mhz. En wellicht dat de timings daarvoor te strak stonden/staan of dat je het voltage van je geheugen wat moet verhogen?

Maar heb je nu de nieuwste BIOS of niet?

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
SonyEricsson schreef op 31 March 2003 @ 08:22: [...]
maar nu het goede nieuws
vandaag gelijk naar de winkel gerend om een xp1700+ te kopen krijg ik deze:
JUIHB DLT 0308
Naar welke winkel gerend, als ik vragen mag? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Laatst online: 13:11

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

BSeB schreef op 31 March 2003 @ 11:49:
als ik ff goed naar de updates van je bios kijk vrees ik dat je geen 1/5 divider hebt
mijn epox 8k3a had die eerst ook niet maar bij de nieuwste bios stond support voor 2700+ en 2800+ en dus ook een 1/5 divider

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
Ik heb idd bios F12, en ik kan niet zijne welke divider ik heb want zoals ik al zei zie ik die niet in mijn bios staan.

Ps met kingston hypermax 3000 moet je toch wle met strakke timings kunnen draaien.

[ Voor 27% gewijzigd door BSeB op 31-03-2003 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

BSeB schreef op 31 March 2003 @ 12:44:
Ps met kingston hypermax 3000 moet je toch wle met strakke timings kunnen draaien.
Ja, dat zou je wel mogen verwachten ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 10-09 04:00
Ik heb een 1700 JIUHB besteld, met de vraag of ze ook een DLT hadden, die hadden ze niet, maar morgen misschien wel (waarschijnlijk niet).
Kan ik met een 1700 JIUHB hoger komen dan met mijn 1800 JIUCB 0251? Ook al is het een DUT ipv DLT.
Ik heb geen voltmod gedaan, dus hoger dan 1.7v kan niet.
Ik zit nu op 2400+ (1920 mhz), hoger krijg ik hem niet.

[ Voor 9% gewijzigd door eX0duS op 31-03-2003 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

eX0duS schreef op 31 March 2003 @ 13:33:
Ik heb een 1700 JIUHB besteld, met de vraag of ze ook een DLT hadden, die hadden ze niet, maar morgen misschien wel (waarschijnlijk niet).
Kan ik met een 1700 JIUHB hoger komen dan met mijn 1800 JIUCB 0251? Ook al is het een DUT ipv DLT.
Ik heb geen voltmod gedaan, dus hoger dan 1.7v kan niet.
Ik zit nu op 2400+ (1920 mhz), hoger krijg ik hem niet.
een DUT draait op 1.6v toch? als het goed is kun je dan tot 1.8 gaan! (of heb ik het verkeerd begrepen? :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
Aham brahmasmi schreef op 31 March 2003 @ 12:17:
[...]
Naar welke winkel gerend, als ik vragen mag? ;)
ja... jumbo computer supplies
:P
maar die zit niet in nederland :P

Maar ik kan nergens Resistors kopen arggggggggg :(
zo kan ik die vcore mod niet uitvoeren op me brakke k7s5a :'(
nu loopt mijn xp1700 @ 13,5x142mhz = 1924mhz
bij 13.5x 147 loopt windows onstabiel en 150fsb krijg ik file corruption :(

(heb net nieuwe samsung pc3200 ram gehaald :) )

de volewdige corecode is dit btw:

AXDA DLTbla bla bla
JUIHB 0308RPMW

iemand enig iedeetje wat tie RPMW inhoudt?

[ Voor 13% gewijzigd door SonyEricsson op 31-03-2003 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Av3ng3rtje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-08 10:15
Ik krijg net een mail van Gistron:
Geachte heer/mevrouw,

Ik kan helaas niet zeggen welke code het is, deze krijgen wij per dag nieuw binnen.
De code is dus per dag anders, dit ivm andere leveranciers.

Mvg
Gistron
Ik vroeg om de core van een amd 2100 -.-'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanC
  • Laatst online: 27-06 16:44
da's een bekende :
Geachte heer/mevrouw,

Ik kan helaas niet zeggen welke core code het is, deze
krijgen wij per dag nieuw binnen.
De code is dus per dag anders, dit ivm andere
leveranciers.

U kunt het beste even bellen als u het af wilt halen omdat
de voorraad op onze website van ons postorder bedrijf is
en niet van de afhaal vesteging.

Mvg
Gistron
:) vroeg hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

SonyEricsson schreef op 31 March 2003 @ 13:39:
[..]

Ja, dat kun je hier checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SonyEricsson schreef op 31 March 2003 @ 13:39:
[...]

AXDA DLTbla bla bla
JUIHB 0308RPMW

Nou, dat bla bla bla is ook belangrijk hoor. Aan het 5e en 6e cijfer van rechts kan je zien wat voor XP het eerst bedoeld was. Staat daar 24 of 26 dan is jouw XP een gedowngrade XP2400 of 2600. De laatste 4 cijfers lopen van 0001 tot ik dacht 3000 en hoe lager hoe beter.

RPMW=**M*= middelmatig. Als er een A, B, of C staat= Erg goed. Staat er een cijfer= Slecht.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 14:20:
[...]

Nou, dat bla bla bla is ook belangrijk hoor.

RPMW=**M*= middelmatig. Als er een A, B, of C staat= Erg goed. Staat er een cijfer= Slecht.
ooh shit..had ik eerst me JUICB0251 SPAW verneukt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Av3ng3rtje
Ik zoek een winkel die een AXDA2100DUT3C - AIUHB03xx heeft. Wie weet er een winkel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
BSeB schreef op 31 March 2003 @ 12:44:
Ik heb idd bios F12, en ik kan niet zijne welke divider ik heb want zoals ik al zei zie ik die niet in mijn bios staan.

Niemand die nog een idee heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Until today 23rd March 2003, the most overclockable Thoroughbred JIUHB 1700+ are as follow:-

Stepping Code Average OC @ 1.6v Vcore Average OC @ 1.9v Vcore 
0302 XPCW UT3C  2GHz 2400+ 2.25GHz 2800+ 
0302 MPMW UT3C 2.2GHz 2700+ 2.4GHz 3100+ 
0304 MPM UT3C 2.2GHz 2700+ 2.4GHz 3100+ 
0307 VPMW LT3C 2.3GHz 2900+ 2.5GHz 3200+ 
0308 RPMW LT3C 2.2GHz 2700+ 2.4GHz 3100+ 
0309 UPMW LT3C  2.3GHz 2900+ 2.5GHz 3200+ 
0310 WPMW LT3C 2.3GHz 2900+ 2.4GHz 3100+ 
0310 XPMW LT3C 2.3GHz 2900+ 2.4GHz 3100+

WOEI!!!!!!!
dit maakt me dag dus goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

ik vraag me af hoe lang het gaat duren voor AMD inziet dat mensen nu een 1700 kopen ipv een 2400 en hier iets aan gaan doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Ik zit op dit moment nog een beetje te twijfelen tussen 3 moederborden voor mijn Xp1700+:

• Epox 8RDA+
• Epox 8RGA+
• Soltek SL-75FRN-R

die Soltek is het goedkoopst en heeft zelfs S-ATA Raid! Maar het enige nadeel ongeveer is, dat ie geen gaten rond de socket heeft :(

De 8RDA+ is lekker overclockbaar maar geen S-ATA RAID.

De 8RGA+ clockt het verst over, maar is zo'n €50,- duurder dan de andere 3 moederbordjes.

Verder beschik ik al over Samsung/Samsung PC2700 geheugen :)

Wie kan mij overtuigen een keuze te maken uit 1 van deze 3 moederbordjes? (of misschien heb je wel een 4e die nog beter is :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Laatst online: 13:11

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

SonyEricsson schreef op 31 maart 2003 @ 13:39:
[...]

ja... jumbo computer supplies
:P
maar die zit niet in nederland :P

Maar ik kan nergens Resistors kopen arggggggggg :(
zo kan ik die vcore mod niet uitvoeren op me brakke k7s5a :'(
nu loopt mijn xp1700 @ 13,5x142mhz = 1924mhz
bij 13.5x 147 loopt windows onstabiel en 150fsb krijg ik file corruption :(

(heb net nieuwe samsung pc3200 ram gehaald :) )

AXDA DLTbla bla bla
JUIHB 0308RPMW

hoe loopt dat samsung pc3200 bij jouw?
ik heb het hier ook maar het wil geen strakke timings draaien zelfs niet op 133mhz :'(

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
Fanatic_FS schreef op 31 maart 2003 @ 15:52:
[...]

hoe loopt dat samsung pc3200 bij jouw?
ik heb het hier ook maar het wil geen strakke timings draaien zelfs niet op 133mhz :'(
niet?
mijn pc3200 loopt nu op (in bios)
Ultra
2
6
2

ff met sandra kijken
2-2-3CL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Laatst online: 08-09 11:05
ik ben niet blij :(

xp 1700+ JIUHB week 309, uber stabiel @ fsb 166 ( epox 8k3a+ kingston ddr 333 ) mp 11.5, maar mp @ 12 en 0.50 volt extra en ik krijg na paar sec in xp een stop fout, en @ mp 13 ( 12.5 ) zie ik het windows boot scherm niet eens, is dit alles ??? nu zit ik in xp @ 1.96 ghz met fsb @ 170 en mp11.5 ( mp oc = vast lopen, fsb = goed ??? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razorfist schreef op 31 March 2003 @ 15:45:
ik vraag me af hoe lang het gaat duren voor AMD inziet dat mensen nu een 1700 kopen ipv een 2400 en hier iets aan gaan doen :(
Ik denk niet dat ze daar iets aan gaan doen, want de productiekosten zijn hetzelfde. Ze zullen alleen een hoop processoren downgraden naar XP1700 omdat daar gewoon een hoop vraag naar is. Een hele hoop mensen die nu een 1700 kopen hadden nooit een 2400 gekocht omday die een stuk duurder is. Ik denk zelfs dat een hoop mensen nog gewoon met hun Palomino waren blijven draaien als de 1700 niet zo goedkoop was geweest. Dus AMD verkoopt lekker veel 1700 omdat ze zo goedkoop zijn en trekt ook een hoop Palomino bezitters over de streep om over te gaan op een T-bred. Geld is geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 16:50:
[...]

Ik denk niet dat ze daar iets aan gaan doen, want de productiekosten zijn hetzelfde. Ze zullen alleen een hoop processoren downgraden naar XP1700 omdat daar gewoon een hoop vraag naar is. Een hele hoop mensen die nu een 1700 kopen hadden nooit een 2400 gekocht omday die een stuk duurder is. Ik denk zelfs dat een hoop mensen nog gewoon met hun Palomino waren blijven draaien als de 1700 niet zo goedkoop was geweest. Dus AMD verkoopt lekker veel 1700 omdat ze zo goedkoop zijn en trekt ook een hoop Palomino bezitters over de streep om over te gaan op een T-bred. Geld is geld.
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
heeft iemand btw zijn tbred 1700 met een multiplier op 14,5x ???

want ik moet nl brugjes kapotmaken dus ik moet 100% zeker zijn dattie kan bootten

ik heb op Overcloked inside gekeken
en daar staat dat de multiplier 14,5x op reserved....wat houdt dat in???

/link
http://www.ocinside.de/go...cketa/tbred_painting.html

[ Voor 44% gewijzigd door SonyEricsson op 31-03-2003 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knal127
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 10:36

Knal127

Een raar geval...

Vandaag mn 1700+ opgehaald bij t postkantoor; ik had een DUT3C 0903 verwacht (althans, dat kreeg ik via een mailtje van Maxpert te horen) maar t blijkt een DLT3C 0803 te zijn >:) :7

Zit nu al op 10,5 x 166 zonder ook maar de Vcore te verhogen (33 graden),
Dit kan leuk worden..... :) :*)

edit: Knallie neemt er eens een lekker bakkie koffie bij en kijkt hoever dit nog doorgaat; nu al 11 x 173; nog steeds op 1,5 Volt (weliswaar temp nu wel 35 graden................poehee :o

[ Voor 26% gewijzigd door Knal127 op 31-03-2003 19:41 ]

Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SonyEricsson schreef op 31 maart 2003 @ 16:59:
heeft iemand btw zijn tbred 1700 met een multiplier op 14,5x ???

want ik moet nl brugjes kapotmaken dus ik moet 100% zeker zijn dattie kan bootten

ik heb op Overcloked inside gekeken
en daar staat dat de multiplier 14,5x op reserved....wat houdt dat in???

/link
http://www.ocinside.de/go...cketa/tbred_painting.html
Multiplier van 14,5 kan niet, althans in mijn bios wordt die multiplier netjes overgeslagen. Keuze tussen 14 en 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 maart 2003 @ 16:50:
[...]

Ben ik het helemaal mee eens. Mijn XP1700 is onderweg, en dat zou ie niet zijn als ik niet wist dat ie zo goed te overklokken is! En mijn huidige systeem werd gewoon te oud... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Knal schreef op 31 March 2003 @ 19:26:
Vandaag mn 1700+ opgehaald bij t postkantoor; ik had een DUT3C 0903 verwacht (althans, dat kreeg ik via een mailtje van Maxpert te horen) maar t blijkt een DLT3C 0803 te zijn >:) :7

Zit nu al op 10,5 x 166 zonder ook maar de Vcore te verhogen (33 graden),
Dit kan leuk worden..... :) :*)

edit: Knallie neemt er eens een lekker bakkie koffie bij en kijkt hoever dit nog doorgaat; nu al 11 x 173; nog steeds op 1,5 Volt (weliswaar temp nu wel 35 graden................poehee :o
@ knallie: *flinke slok koffie erbij* en je MP op 12 zetten (FSB @ 166), dat trekt ie zeer waarschijnlijk wel. Dan nog een hele grote slok koffie, MP @ 12,5 en FSB op 166-200 en een beetje spelen met de vcore.

Een MP hoger dan 12,5 hoef je niet te proberen met je Nforce bordje, dus dat wordt FSB overclocking! Veel succes ermee! :D

Heb je trouwens de gehele core code, want het is me zo onderhand wel duidelijk dat alleen JIUHB0308 DLT3C maar weinig zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knal127

Knal127

Een raar geval...

Tweeke schreef op 31 March 2003 @ 19:50:
[...]
@ knallie: *flinke slok koffie erbij* en je MP op 12 zetten (FSB @ 166), dat trekt ie zeer waarschijnlijk wel. Dan nog een hele grote slok koffie, MP @ 12,5 en FSB op 166-200 en een beetje spelen met de vcore.

Een MP hoger dan 12,5 hoef je niet te proberen met je Nforce bordje, dus dat wordt FSB overclocking! Veel succes ermee! :D

Heb je trouwens de gehele core code, want het is me zo onderhand wel duidelijk dat alleen JIUHB0308 DLT3C maar weinig zegt.
Heb de MP van 12 nog niet eens getest; zit nu wel op 11,5 x 175 = 2012 Mhz; nog steeds 35 graden; wel 1,6 V.
De volledige code van de core is: AXDA1700DLT3C 9743287251518
JIUHB 0308XPMW.

edit: handig zo'n digitale camera; jpg'tje van de processor :)
ben alleen niet handig genoeg om screenshots te plaatsen :X 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Knal127 op 31-03-2003 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McFlipp schreef op 31 March 2003 @ 15:51:
Ik zit op dit moment nog een beetje te twijfelen tussen 3 moederborden voor mijn Xp1700+:

• Epox 8RDA+
• Epox 8RGA+
• Soltek SL-75FRN-R

die Soltek is het goedkoopst en heeft zelfs S-ATA Raid! Maar het enige nadeel ongeveer is, dat ie geen gaten rond de socket heeft :(

De 8RDA+ is lekker overclockbaar maar geen S-ATA RAID.

De 8RGA+ clockt het verst over, maar is zo'n €50,- duurder dan de andere 3 moederbordjes.

Wie kan mij overtuigen een keuze te maken uit 1 van deze 3 moederbordjes? (of misschien heb je wel een 4e die nog beter is :P)
Het verschil tussen de 8RDA+ en de 8RGA+ is geen 50 maar 29 Euro en daar krijg je dan ook onboard VGA voor. Toch niet duur voor een GF MX4200 :)
Ik zou voor de 8RGA+ gaan. Heeft uiteraard ook standaard VDD instelling tot 2V

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Verwijderd schreef op 31 maart 2003 @ 16:50:
[...]

Moet je wel een mobo hebben dat hem ondersteunt. Als mijn VIA k7t266(a)(2.0) (juist, die met de verkeerde pcb-layout voor Tbred :| ) hem ondersteunde had ik er allang 1 ingepropt. Ik denk dus precies zoals Nicowico zegt O-).
En nee: ik heb geen geld voor een ander mobo/het slopen van een transistor op mijn huidige mobo B)

[ Voor 6% gewijzigd door Ingmar op 31-03-2003 20:32 ]

One semester we took criminology for God's sake! Criminology! Who the fuck are we studying to be, Batman?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Knal schreef op 31 March 2003 @ 20:20:
[...]

Heb de MP van 12 nog niet eens getest; zit nu wel op 11,5 x 175 = 2012 Mhz; nog steeds 35 graden; wel 1,6 V.
JIUHB 0308XPMW.

Ah, een XPMW: das mooi en hij kan véél harder dan ie nu draait! :D Maar goed, je hebt 'm dan ook pas net.

Trouwens een screenshotje plaats je met [img]...[/img] tags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Verwijderd schreef op 31 maart 2003 @ 20:22:
[...]

Het verschil tussen de 8RDA+ en de 8RGA+ is geen 50 maar 29 Euro en daar krijg je dan ook onboard VGA voor. Toch niet duur voor een GF MX4200 :)
Ik zou voor de 8RGA+ gaan. Heeft uiteraard ook standaard VDD instelling tot 2V
Goedkoopste in de pricewatch is €165,- (155 + 10 verzendkosten).
En de 8RDA+ kan ik voor 115 kopen bij mijn processor.

Maar ik twijfel of ik die 8RGA+ wel nodig heb (heb een Ti4200XP 128MB 3.3ns) want ik heb 'maar' Samsung/Samsung PC2700 geheugen. Dus dan is het heel leuk dat dat mobo wel 235Mhz FSB trekt, maar als mijn ram dat niet haalt heb ik er weinig aan, en scheel toch weer €50,-!

Btw 200Mhz is toch prima te halen op een 8RDA+? (zonder VddMod)

[ Voor 8% gewijzigd door McFlipp op 31-03-2003 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Knal schreef op 31 maart 2003 @ 20:20:
[...]

JIUHB 0308XPMW.

Probeer eens 2200Mhz @ 1.6Volt (that's leuk) :D
Ik heb namelijk dezelfde cpu en jawel, dat trekt ie :)
2300 @ 1.7 volt ook maar voor 2400 heb je minimaal 1.8 nodig...
Succes ermee!! :)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McFlipp schreef op 31 March 2003 @ 20:39:
[...]

Goedkoopste in de pricewatch is €165,- (155 + 10 verzendkosten).
En de 8RDA+ kan ik voor 115 kopen bij mijn processor.

Maar ik twijfel of ik die 8RGA+ wel nodig heb (heb een Ti4200XP 128MB 3.3ns) want ik heb 'maar' Samsung/Samsung PC2700 geheugen. Dus dan is het heel leuk dat dat mobo wel 235Mhz FSB trekt, maar als mijn ram dat niet haalt heb ik er weinig aan, en scheel toch weer €50,-!
[/b]
Als je het zo stelt heb je gelijk, maar dan is het ook zonde om een Epox te kopen.(Met dit geheugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 21:21:
[...]

Als je het zo stelt heb je gelijk, maar dan is het ook zonde om een Epox te kopen.(Met dit geheugen)
Euhmm :?
Epox is tenminste goede kwaliteit :) Het bord is toch niet alleen goed als je gaat oc'en :)
En mijn ram haalt wel 200mhz hoor. Dus lijkt mij, mede dankzij de gunstige prijs, de 8RDA+ een prima keuzen.
Ik kan ook de Soltek SL-75FRN-L kopen, die is wel wat goedkoper, maar heeft geen gaten rond de socket en dat vind ik toch wel een vereiste!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09-2024
Ik heb vandaag mijn nieuwe spullen gekregen van gistron
Epox Ep-8RDA+,1700+ JUIHB 0309,512MB Kingston PC 2700,Artic cooler.
En het probleem is dat nu niet stabiel boven den 1,9ghz kom, ik heb geprobeerd de voltages hoger te zetten, maar het helpt niet.
Maar het ligt denk ik aan mijn cooler en geheugen, maar toch had ik verwacht om minimaal 2ghz te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:14
Hasib schreef op 31 March 2003 @ 22:23:
Ik heb vandaag mijn nieuwe spullen gekregen van gistron
Epox Ep-8RDA+,1700+ JUIHB 0309,512MB Kingston PC 2700,Artic cooler.
En het probleem is dat nu niet stabiel boven den 1,9ghz kom, ik heb geprobeerd de voltages hoger te zetten, maar het helpt niet.
Maar het ligt denk ik aan mijn cooler en geheugen, maar toch had ik verwacht om minimaal 2ghz te halen.
dat geheugen is ook maar tot 166 mhz fsb eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09-2024
marteltor schreef op 31 March 2003 @ 22:24:
[...]

dat geheugen is ook maar tot 166 mhz fsb eigenlijk
Maar er zijn hier genoeg mensen die met dat geheugen boven de 2 ghz komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:14
is dat niet dat hyperx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-09 16:01
McFlipp schreef op 31 March 2003 @ 21:34:
[...]

Euhmm :?
Epox is tenminste goede kwaliteit :) Het bord is toch niet alleen goed als je gaat oc'en :)
En mijn ram haalt wel 200mhz hoor. Dus lijkt mij, mede dankzij de gunstige prijs, de 8RDA+ een prima keuzen.
Ik kan ook de Soltek SL-75FRN-L kopen, die is wel wat goedkoper, maar heeft geen gaten rond de socket en dat vind ik toch wel een vereiste!!
De Epox 8RGA+ heeft geen gaten rond de socket. Hij lijkt wel verdacht veel op de 8RGA+ (alleen video + instelbaar vcore), dus misschien nog ff checken of er wel echt gaten rond de socket zitten!

Update: Het is mooi te zien op de plaatjes van de startpost van Smokey in deel IV:
-=Het grote EPoX 8RD/G/DA3(+) topic Deel 4=-

Epox 8RDA+ heeft wel gaten rond de socket
Epox 8RDA3+ geen gaten
Epox 8RGA+ geen gaten
Epox 8RGA3+ :? (geen?)

En dat heeft deze post weer mooi overbodig gemaakt :+

[ Voor 18% gewijzigd door eL_Jee op 31-03-2003 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

eL_Jee schreef op 31 March 2003 @ 23:00:
[...]

De Epox 8RGA+ heeft geen gaten rond de socket. Hij lijkt wel verdacht veel op de 8RGA+ (alleen video + instelbaar vcore), dus misschien nog ff checken of er wel echt gaten rond de socket zitten!

Update: Het is mooi te zien op de plaatjes van de startpost van Smokey in deel IV:

Epox 8RDA3+ geen gaten
Epox 8RGA+ geen gaten

Ja dat zeg ik toch :D
Dus lijkt mij, mede dankzij de gunstige prijs, de 8RDA+ een prima keuzen.
Dat slaat dus allemaal op de 8RDA+ :) Misschien dacht jij dat dat op de 8RGA+ sloeg, maar ik doel dus op de RDA+

En idd, ze hebben allemaal gaten rond de socket hoor :) :+

[ Voor 24% gewijzigd door McFlipp op 31-03-2003 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

Als het geen HyperX is, schiet je er idd niet veel mee op.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eL_Jee schreef op 31 March 2003 @ 23:00:
[...]

Epox 8RDA3+ geen gaten
Epox 8RGA+ geen gaten

8)7 Ben ik nou gek of zit je bij de verkeerde opticien. Volgens mij hebben ze alle vier gaten rond de socket :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knal127

Knal127

Een raar geval...

OK;

heb 'em nu op 12 x 180 = XP2600 !!! op 1,5 V; we gaan natuurlijk voor meer.... })

P.S. 1.(ik zal wel dom zijn B) ); dat [img]....[/img] tags helpt me niet veel verder om een screenshot te plaatsen |:( (ben nog een beetje n00b met dat soort dingen)

P.S. 2. ik zit hier dus wel met luchtkoeling :+ (en nog stil ook)

[ Voor 11% gewijzigd door Knal127 op 31-03-2003 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

check wel ff of ie ook _echt_ stabiel is met 1.5 v op xp2600 + niveau
(dus ca 2,2 Ghz)

met prime 95 en of cpuburn...
zo ja dan is het mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
HAAH!

Potloodtruc werkt dus nog steeds !

heb me DLT op 1.6 volt gekregen (1,58) en loopt me xp1700 nu op 13,5x150 = 2030mhz
en dat op een k75sa bordje ! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knal127

Knal127

Een raar geval...

Verwijderd schreef op 31 maart 2003 @ 23:33:
check wel ff of ie ook _echt_ stabiel is met 1.5 v op xp2600 + niveau
(dus ca 2,2 Ghz)

met prime 95 en of cpuburn...
zo ja dan is het mooi
Heb nog geen burn-in gedaan; ben nu in }:O en op 1,6V 2220 Mhz (39 graden);
denk dat ik eerst maar eens zal primen om; zoals jij zegt; te testen of ie egt stabiel is; ben nog geen problemen tegen gekomen tot nu toe (maar dat hoeft natuurlijk niets te zeggen)

zal eerst maar eens wat gaan :Z ; morgen weer om 6.00 uur d'r weer uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
UPDATE:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=80224
met een ecs k75sa !

voor de geintresseerde met een K75SA bordje:
als je de voltage bruggen gaat inkleuren met een DLT tbred
1.6v = 1.58v
1,7v = 1,63v
1,8v = 1,68v

net een tikkeltje minder dus....waarschijnlijk omdat het een DLT is ipv een DUT

/edit
wat voltages erbij gezet :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 10:19 . Reden: Thumbnail gemaakt ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Jeez! Welldone!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is dus mogelijk met een potlood je 1700+ te unlocken voor hogere MP :D
alleen nu zie ik voltages van 1.8V=1.68V dit kwam hopelijk alleen door de voltage bruggen in te kleuren en niet door de unlock truck want ik krijg namelijk ook een 1700+ xmpw dlt (uit mijn hoofd, was de goede iig :D )
en onder mijn prometeia moet hij toch echt 2.2Vcore en rammen maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb gisteren er 256 mb pc3200 van samsung cl3 bijgeprikt bij mijn twinmos cl2,5.
eerst kon ik de fsb gemakkelijk op 200 krijgen met een multip van 11,5 maar sinds ik het geheugen erbij heb geprikt kan ik niet hoger dan 166*12,5 zelfs 170*11 pakt hij al niet meer. enig idee of ik ander geheugen moet kopen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He overklokkers heb een vraagje een vraagje heb hier een Amd xp 1800 thoroughbred en ga-7vax ik heb hem al stabiel op een fbs van 158 en vcore is van 1,500 naar 1,605

temps zijn system 34 en cpu : 36 stressed is 37 en 39 kan ik nu nog verder ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 01 April 2003 @ 10:36:
ik heb gisteren er 256 mb pc3200 van samsung cl3 bijgeprikt bij mijn twinmos cl2,5.
eerst kon ik de fsb gemakkelijk op 200 krijgen met een multip van 11,5 maar sinds ik het geheugen erbij heb geprikt kan ik niet hoger dan 166*12,5 zelfs 170*11 pakt hij al niet meer. enig idee of ik ander geheugen moet kopen??
Je zegt het zelf eigenlijk al ... Zodra je dat Samsung erin deed, wilde hij niet lekker meer OC-en. Samsung PC3200 sucks ook.
Verwijderd schreef op 01 April 2003 @ 10:54:
He overklokkers heb een vraagje een vraagje heb hier een Amd xp 1800 thoroughbred en ga-7vax ik heb hem al stabiel op een fbs van 158 en vcore is van 1,500 naar 1,605

temps zijn system 34 en cpu : 36 stressed is 37 en 39 kan ik nu nog verder ?
Proberen, kunnen wij niet voor je zeggen. De temps zijn in ieder geval goed. Kun je niet op 166 draaien en hoe zit het met je dividers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SonyEricsson schreef op 01 April 2003 @ 00:10:
UPDATE:

[afbeelding]
met een ecs k75sa !

voor de geintresseerde met een K75SA bordje:
als je de voltage bruggen gaat inkleuren met een DLT tbred
1.6v = 1.58v
1,7v = 1,63v
1,8v = 1,68v

net een tikkeltje minder dus....waarschijnlijk omdat het een DLT is ipv een DUT

/edit
wat voltages erbij gezet :)
bedenk wel dat je kans loopt dat die"potloodbruggen" niet lang blijven zitten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Av3ng3rtje
Ik wil bij Gistron een AMD 2100 tbred bestellen , maar mijn vraag is; Krijg ik een goeie ?! Ik heb al gemailt naar Gistron over de CORE codes van een AMD 2100, maar daar konden ze geen antwoord opgeven, want dat veranderd voor hun elke dag ivm leveranciers ofzow.

Wie heeft laast een AMD 2100 tbred besteld en heeft een goeie OC proc binnen gekregen ? (Van Gistron, of een andere zaak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Laatst online: 15:59
Verwijderd schreef op 01 april 2003 @ 11:55:
[...]

bedenk wel dat je kans loopt dat die"potloodbruggen" niet lang blijven zitten....
mwah, dat zal wel meevallen! Ik heb nog een systeem met een T-bird AXIA1000@1350, unlocked via de potloodtrick. Draait al ruim 1,5 jaar als een zonnetje.... :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
Vulcan750 schreef op 01 April 2003 @ 12:47:
[...]

mwah, dat zal wel meevallen! Ik heb nog een systeem met een T-bird AXIA1000@1350, unlocked via de potloodtrick. Draait al ruim 1,5 jaar als een zonnetje.... :)
cpu is gamaakt van ander materiaal.
een xp is veel gladder en potlood blijft er niet zo goed op zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Laatst online: 15:59
SonyEricsson schreef op 01 April 2003 @ 13:08:
[...]

cpu is gamaakt van ander materiaal.
een xp is veel gladder en potlood blijft er niet zo goed op zitten
Ja stom, dat is waar ook! Ff niet zo gauw aan gedacht.... :D

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Laatst online: 08-09 11:05
Ik heb een vraagje.

Ik heb een JIUHB 309 ( DLT dacht ik ) xp 1700+

Op een epox 8k3a+ moederbord met de FSB op 166 via kingston cl 2.0 ( oced naar 2.0 ) DDR 333 ram, 1 reepje van 256 en 1 van 512.

Nu loopt de cpu als een zonnetje zonder voltage verhoging op mp 11.5 + fsb 166 wat dus 1.91 ghz is.

Nu als ik de mp op 12 zet krijg ik in xp na ongv 30 sec een bosd ( iets van fileformat :? dunno ) nouw dan maar voltage omhoog dus van 1.60 naar 1.65, zelfde result. Zet ik mp op 13 ( = 12.5 dacht ik ) boot hij ook gewoon op 2.176 mhz.

Maar na het loaden van me raid bios ( normal afcourse ) blijft hij op een zwart scherm net voor xp hangen.

Ik weet niet meer wat ik moet doen, men xp wordt nu 58 stresed op 170 fsb mp 11.5 ( 1.96 ghz ) en 1.65 volt.

Dan loopt hij dus igg even hard als op mp 12 maar dat pakt hij niet en fsb omhoog wel ???? ( ik een nieuwe speciale bios die door epox naar me is gestuurd ivm probs met nieuwste bios en raid controler in xp )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Pfff... ik schrok even toen ik die opmerking las over de gaten die bij de 8RGA+ en 8RDA3+ zouden ontbreken; op die plaatjes zijn de gaten dus gewoon te zien (gelukkig). Ik heb nu een ASUS A7V8X en wacht iig tot de KT600 mobo's uitkomen, en koop dan misschien nog een 8RGA+/DA3+/GA3+ ofzo. Ik kijk eerst of ik ver genoeg kom met m'n A7V8X. Zaterdag ga ik naar een aantal 1800+'en kijken maar hopelijk ook 1700+ (waren laatst niet op voorraad). Hopen dat er een goeie DLT of DUT bij zit. :) Als d'r een goeie 1800+ bij zit, neem ik die gewoon; inclusief verzendkosten zou ik toch evenveel kwijt zijn voor een goeie 1700+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk wel dat kan op 166 maar als ik 160 probeer dan staat ie hangen moet ik voltage dan van 1,61 naar 1,7 nog wat doen geeft dan dan geen kortsluiting?
:(

????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Laatst online: 26-07 16:02
SonyEricsson schreef op 31 March 2003 @ 23:33:
HAAH!

Potloodtruc werkt dus nog steeds !

heb me DLT op 1.6 volt gekregen (1,58) en loopt me xp1700 nu op 13,5x150 = 2030mhz
en dat op een k75sa bordje ! :P
Heb je nu de potloodtruuk toegepast enkel voor hoger voltages , of heb je nog anderen bruggen ook moeten verbinden , om dan een hogere mp te krijgen ? Lijkt wel mooi om te proberen met die xp's hoger dan 12.5 te komen , want tot zolang ik hier mijn extra koelblokjes niet binnenkrijg kan ik ook geen volt mod doen :( en ook geen hogere fsb dan 166 bekomen :(

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 April 2003 @ 13:19:
Denk wel dat kan op 166 maar als ik 160 probeer dan staat ie hangen moet ik voltage dan van 1,61 naar 1,7 nog wat doen geeft dan dan geen kortsluiting?
:(

????
Kortsluiting :? 8)7 LOL :+

Ja, probeer je voltage wat te verhogen, lijkt me een goed idee. Wel altijd in kleine stapjes doen. Dus telkens 0,05 volt erbij (als je dat kan in de BIOS tenminste).

Maar volgens mij moet je eerst even je dividers verstellen, want 160/4 is 40mhz voor je PCI en dat is zeer waarschijnlijk té hoog. Als je nou gewoon even de FSB (met een jumpertje, of in de bios) op 166 zet, dan heb je automatisch een 1/5 divider en is je PCI weer normaal.

Lees alles hierover in je moederbord handleiding: http://ftp.gigabyte.com.t...anual/manual_7vaxpu_e.pdf

En print gelijk ff de DOC FAQ uit, want de vragen die je stelt, kan je ook zelf beantwoorden door je een beetje 'in te lezen' :o ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-RIC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:22
-GF-Annihilator schreef op 01 April 2003 @ 13:33:
Lijkt wel mooi om te proberen met die xp's hoger dan 12.5 te komen
Zie hier: XP1700+ Multiplier op 25x ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK klok over in easy tune 4 is er en daar kan je maar met marges van 0,11 tegelijk en niet 0,05 zou dit wel kunne in de bios dan?

maar als het fout gaat reboot easy tune 4 auto matisch en zijn de instelingen weer default! en de bios doet dat tog niet ?

en is 166 gelijk niet te hoog
?

moet ik dan eerst de stroom op 1,7 nog wat zetten en dan gelijk 166?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 April 2003 @ 13:56:
IK klok over in easy tune 4 is er en daar kan je maar met marges van 0,11 tegelijk en niet 0,05 zou dit wel kunne in de bios dan?

maar als het fout gaat reboot easy tune 4 auto matisch en zijn de instelingen weer default! en de bios doet dat tog niet ?

en is 166 gelijk niet te hoog
?

moet ik dan eerst de stroom op 1,7 nog wat zetten en dan gelijk 166?
Oh, met zo'n progje.....das wel een beetje soft hoor >:)

Gewoon met de BIOS overklokken, daar heb je véél meer opties dan in dat Easytune-geval. Nu kan je waarschijnlijk niet eens een Multiplier instellen.....in de BIOS wél. Dus dan zet je de MP wat lager en je FSB op 166, met een 1/5 divider. Dan is 166 dus niet te hoog :) In de BIOS zit vast ook wel een beveiliging tegen te hoog klokken (zie manual), maar onthoud dat overklokken niet zonder risico's is, dus maak zeker eerst een back-up van al je belangrijke data!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de bios kan ik de multipiler niet intsellen maar heb wel t-bred en met easy tune kan het ook de mp instellen maar dat gaat net als in de bios niet >

volgens mij is ie gelockd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 April 2003 @ 14:24:
In de bios kan ik de multipiler niet intsellen maar heb wel t-bred en met easy tune kan het ook de mp instellen maar dat gaat net als in de bios niet >

volgens mij is ie gelockd?
Lees a.u.b. de FAQ, de handleiding van je moederbord etc. etc. even door. Of je proc gelockt is of niet ben je snel genoeg achter, gewoon ff zoeken in dit topic en de vorige XP1700-2100 OC delen.

Ik heb niet zo'n zin om je te gaan helpen als je geen moeite doet om er zélf achter te komen. Dit zijn allemaal basic vraagjes waar GoT wat mij betreft niet voor bedoeld is.

Toen ik hier een paar maanden geleden voor het eerst kwam was ik ook een absolute hardware-n00b, maar na het lezen van de FAQ's (óók die van PMG, Opslagmedia & IO-controllers, WOS en V&B...) was ik een heel stuk wijzer. Stuk voor stuk aanraders dus! :) In de FAQ's staan misschien geen letterlijke antwoorden op je vragen, maar wel nuttige basics waaruit je de antwoorden kan afleiden....

Tot zover mijn Tellsell promotieverhaal voor de GoT FAQ's......'fantastisch toch Jim?' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Compleet offtopic: martijn1234, jouw nick lijkt wel erg op die van mij. Toeval :?

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:21

Upke dupke

Oompa Loompa

Ja, dat is toeval. Of je hebt een stalker. Toevallig heet ik ook Martijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
offtopic:
Misschien heten die andere Martijns in het echt wel 'Upke dupke', of 'Oompa loompa' :+ , en hebben ze Martijn alleen als nick gekozen. :Y)

[ Voor 27% gewijzigd door Aham brahmasmi op 01-04-2003 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

haha. Ja dat denk ik dan. Of ik heb fans :+

Anyway, ik zal eens iets ONtopic melden. De postbode bracht mij zonet een AXDA1700DLT3C
JIUHB 0308XPMW

Deze is op de post gegooid door Gistron. Als ik mijn spulletjes heb ingebouwd, later vandaag post ik wel iets. maar zit er goed uit :)

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Wanneer besteld?

Edit: Ik denk dat ik hem ook gewoon bij Gistron bestel; de rembourskosten zijn daar even hoog als de verzendkosten met vooruitbetaling bij MaXpert. In de opmerking vraag ik iig of ze een DLT voor mij willen uitkiezen (hopen dat er een aardig voorraadje DLT's is). :)

[ Voor 90% gewijzigd door Aham brahmasmi op 01-04-2003 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op 01 April 2003 @ 10:58:
[...]
Je zegt het zelf eigenlijk al ... Zodra je dat Samsung erin deed, wilde hij niet lekker meer OC-en. Samsung PC3200 sucks ook.

[...]
Proberen, kunnen wij niet voor je zeggen. De temps zijn in ieder geval goed. Kun je niet op 166 draaien en hoe zit het met je dividers ?
Samsung zuigt qua agressieve timings...maar qua FSB gaan ze wel redelijk hoog. Stel maar eens slappe timings in, dan zul je zien dat ie hoger zal komen.
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.