Ik hoop verPASware schreef op 28 March 2003 @ 15:56:
Vanavond dus "mijn" oc:
Slachtoffer is bekend: XP1700+
- AXDA1700DUT3C
- 9746387280929
- JIUHB0309SPEW
DUThoe ver denken jullie met falconrock 2?
Maar als ik gewoon een wilde gooi doe: 2250Mhz.
Ik hoop verPASware schreef op 28 March 2003 @ 15:56:
Vanavond dus "mijn" oc:
Slachtoffer is bekend: XP1700+
- AXDA1700DUT3C
- 9746387280929
- JIUHB0309SPEW
DUThoe ver denken jullie met falconrock 2?
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
voor ECHT OC-en zal ik inderdaad een ander moederbord moeten hebben.. ik was echter niet van plan nu weer een nieuwe te kopen. Een processor van 70 euro kan ik nog om lachenSmarron schreef op 28 March 2003 @ 19:27:
Ik denk dat je MSI niet echt hoger wilt gaan. Een ander mobo is dan ook aan te raden om echt te gaan OC-en.
Verwijderd
Verwijderd
'Verwijderd schreef op 28 March 2003 @ 19:42:
Ok ik ben nu ECHT ten einde raad... is er iemand met een 1700+ en een asus A7N8X die een hogere fsb dan 168 heeft en/of een hogere mp dan 12,5???
Ik krijg dit beide NIET voorelkaar (had meer succes met mn A7V8X).
Verwijderd
www.laserextreme.nl
Ik vroeg ook een hele tijd geleden iets.eX0duS schreef op 27 March 2003 @ 19:32:
Zou iemand me uitsluitsel kunnen geven over dat mijn 1800+ nu op 166*11.5@ 1.7v loopt, en niet hoger geklokt wil worden? Ik heb geen voltmod gedaan.
Betekend dit dat ik gewoon niet zo'n goede heb, of kan het net zo goed aan mijn moederbord liggen?
damn ik lees net in je specs dat jij ook een kt3 ultra hebteX0duS schreef op 28 March 2003 @ 20:02:
[...]
Ik vroeg ook een hele tijd geleden iets.
Helaas nog geen antwoord gehad.
Hehe dat is geen antwoord op mijn vraag.Razorfist schreef op 28 March 2003 @ 20:04:
[...]
damn ik lees net in je specs dat jij ook een kt3 ultra hebt
volgens mij ga ik vandeweek maar proberen ergens een 1700+ te scoren
eX0duS schreef op 28 March 2003 @ 20:10:
[...]
Hehe dat is geen antwoord op mijn vraag.
Maar een KT3 Ultra (ARU) is inmiddels al een vrij "verouderd" bord.
Dus waarom de?
Razorfist schreef op 28 March 2003 @ 19:13:
Ik ben in het bezit van een MSI KT3 Ultra ARU icm PC2700 Samsung geheugen en een XP2000+ Palomino.
Denken jullie dat het zin heeft om te "upgraden" naar een XP1700+ tbred-b? Dat er wat uit te halen valt op deze manier?
<knip>
Aham brahmasmi schreef op 28 March 2003 @ 17:58:
[...]
Meen je dat nou? In de lijst van procs staat nog steeds de AMD XP 1700+ JIUHB 0309 (AXDA1700TDUT3C) staan anders... stom dat je niet kunt zien hoeveel er nog in voorraad zijn.Edit: zullen wel op voorraad zijn... lees net 1 pagina terug dat ze alleen nog DUT3C's hebben.
Ik begin nu een beetje het idee te krijgen dat iedereen opeens op zoek is naar DLT's ipv DUT's... dacht eerst dat DUT iets meer garantie gaf dan DLT, maar dat lijkt nu toch wel omgekeerd te zijn. Het blijft natuurlijk idd een kwestie van geluk hebben, maar het is toch lekker als je je 1700+ op 2,2+ GHz kan laten draaien op 1,55 V ofzo.
Ik volg dit topic dus met gespitste oren om te kijken waar je een DLT kan krijgen. Als 't te lang duurt, ga ik wel gewoon voor een DUT van MaXpert; die zullen vast ook wel goed OC'en.
Mr. Pink - "Hey, fuck all that, I'm making a point here. You're gonna make me lose my train of thought."
Oh, zo.
Verschilt nogal per harde schijf, maar vanaf 40mhz pci zou het mogelijk niet meer kunnen werken.MCCarrot schreef op 28 March 2003 @ 19:53:
Kan iemand mij vertellen tot hoever je je pci mag/kan overklokken voordat je HD's in de war raken?
Ik heb 2x maxtor 60Gb U133 op raid 0 met een promise (als deze info nuttig mocht zijn)
en heb absoluut geen zin in verloren data
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Ach.. wordt eigenlijk wel weer tijd voor een beetje fun in mn pc.. maybe gelijk maar een Falconrock2 om mn Whisperrock2 te vervangen.. is weer wat stiller ook.eX0duS schreef op 28 March 2003 @ 20:16:
[...]
Oh, zo.
Ik ben al anderhalf jaar oid tevreden over mijn MSI.
Alleen qua overklokken moet je niet teveel verwachten, aangezien ik ook niet echt ver kom.
Verder zal zo'n T-bred B wel netjes werken...
! ja !Razorfist schreef op 28 maart 2003 @ 19:13:
Ik ben in het bezit van een MSI KT3 Ultra ARU icm PC2700 Samsung geheugen en een XP2000+ Palomino.
Denken jullie dat het zin heeft om te "upgraden" naar een XP1700+ tbred-b? Dat er wat uit te halen valt op deze manier?
Mn huidige processor is geen lol aan te beleven namelijk.. draait op 1667 standaard en het hoogste wat hij gelopen heeft is 1800 en toen vond hij het al niet leuk meer!! (geheugen stond al gelijk aan fsb en niet meer op fsb+33
Voor die paar euro's is het wel een leuk speeltje natuurlijken ik ben ook zeker niet in de waan dat ik met dit bordje boven de 2,5 ghz uitkom ofzo
maar 2 of iets erboven zou leuk zijn!
Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Hij heeft nu geen 1700+'en meer, maar vertelde me net dat 'ie er dinsdag weer binnen krijgt en hij laat me weten welke stepping. Dus maar ff afwachten tot dinsdagDied schreef op 28 maart 2003 @ 14:00:
Je kunt http://www.lj-pc.nl eens proberen.... (eventueel via MSN) MaXpert krijgt ze iig niet meer, voor zover ik weet. De meeste andere ships willen je niet eens vertellen wat ze hebben, dus dat maakt het ook vrij lastig als je geen contacten hebt...
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
En .... is het nog wat geworden??PASware schreef op 28 March 2003 @ 20:19:
[...]
Owjah...voor mensjes die nog wouden weten over de Falconrock 2 in combinatie met een Epox 8RDA en een XP1700+ DUT, we gaan er zo 1 in elkaar zetten
Verwijderd
Nee die is nog van vorig jaarVerwijderd schreef op 29 March 2003 @ 10:51:
Guys, vanmiddag staat er waarschijnlijk een
AXDA1800DUT3C
JIUCB0250
op me te wachten. Doen?
Turn it off and on again.
Ik heb een MSI KT4 Ultra BSR met KT400 chippie duskieskes schreef op 27 March 2003 @ 20:10:
[...]
geloof mij, die zijn dus echt wel geunlocked, alleen moet je dan wel een kt400 of nforce 2 chipset hebben
Maar ik wel berichten gehoord dat mensen ook hun 2200+ ver overgeclocked hebbenbloasfist schreef op 28 March 2003 @ 00:33:
[...]
Omdat die mensen een Thoroughbred B Stepping hebbben (alleen xp1700 en 2100's hebben deze stepping). Jouw 2200+ is een Thoroughbred-A.
[ Voor 17% gewijzigd door XoReP op 29-03-2003 11:59 ]
Verwijderd
Ja, maar veel tijd hadden we niet want we beetje problemen met windows enzo, moesten we eerst fixen. Daarom gebruikten me gisteravond maar windows 98
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Verwijderd
En wat is maximale ? al wat verder geprobeerd, gezien het feit dat je 2 Ghz op 1.65 volt draait .... ik vraag me dus af hoe ver je CB je zal brengen .. (2200 mhz ?) Van wat ik 2 maand geleden kon herrineren is de CB de slechtste performer dan heb je de GB en HB welke om en bij hetzelfde doen.Verwijderd schreef op 29 March 2003 @ 12:53:
AMD XP 1800+ tot nu toe op 2Ghz (12x166) @1.65V (gister binnen)
36 C stressed
JUICB
DUT3C
Relakst
Ik heb ook een AXDA2100DUT3C - AIUHB03xx die draait nu op 13x170 ipv 13x133 zonder enige spanning te verhogen 41 graden stressed met een vulcano 9+ . dat kan dus nog veel harder, als je ook je core e dim voltage verhoogt, maar ik vind voorlopig wel goed.Av3ng3rtje schreef op 29 March 2003 @ 11:45:
Ik wil een amd 2100 tbred aanschaffen. Ik heb nu een amd 2100 palomino , k kom niet verder als 1859 mhz. Ik zat te denken aan een AXDA2100DUT3C - AIUHB03xx. Is dat een beetje een goede OC processor? Of kan ik betere een andere core pakken?
www.laserextreme.nl
Je hebt het topic óf niet gelezen, óf niet goed gelezen is mijn conclusie. Kom op zeg, er staat zo ongelofelijk veel in dit topic over 'welke processor je wel of niet moet hebben om goed over te klokken'dog4life schreef op 29 March 2003 @ 15:32:
Mensen, ik heb een (misscihen hele stomme?) vraag: Ik krijg mijn Asus A7V8X vandeweek binnen, incl 512 MB PC2700 DDR. Welke processor kan ik het beste hierbij kopen? Zit te twijfelen tussen een XP1700+ of 2000+/2200+. En dan gaat het mij om de beste overklokprestaties.... Heb het topic beetje doorgelezen, maar word niet echt veel wijzer...
The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw
Heel erg bedankt, en je had wel een beetje gelijk, maar er staat ook vooral oudere informatie, dus daarom was ik bang de verkeerde te kopen. En wat je zei: er staat zoveel, dat ik het niet meer wistTweeke schreef op 29 maart 2003 @ 15:41:
[...]
Je hebt het topic óf niet gelezen, óf niet goed gelezen is mijn conclusie. Kom op zeg, er staat zo ongelofelijk veel in dit topic over 'welke processor je wel of niet moet hebben om goed over te klokken'![]()
Maar goed, ik zal je toch even op weg helpen:
- De XP1700 JIUHB gaat hard, waarbij de DLT's minder voltage nodig hebben.
- De XP2100 AIUHB gaat zo mogelijk nog harder.....(maar is natuurlijk duurder!)
Als je budget niet al te groot is, koop dan een XP1700: dan ben je verzekerd van een geweldige overclock.
P.S. Voordat je gaat vragen waar je 'm dan moet kopen:
- o.a. Gistron heeft XP1700 JIUHB DLT's, Maxpert heeft DUT's
Trekt die K7S5A een 166MHz FSB???SonyEricsson schreef op 29 March 2003 @ 15:45:
ik heb me xp1700+ vandaag op 1,83Ghz gekregen met een k7S5a mobo
166 mhz fsb met pc133 ram :\
[afbeelding]
[ Voor 60% gewijzigd door Erik1 op 29-03-2003 15:53 . Reden: Quote invoegen ]
Graag gedaandog4life schreef op 29 March 2003 @ 15:51:
[...]
Heel erg bedankt, en je had wel een beetje gelijk, maar er staat ook vooral oudere informatie, dus daarom was ik bang de verkeerde te kopen. En wat je zei: er staat zoveel, dat ik het niet meer wist![]()
Zat al bij gistron te kijken, de 1700 is daar niet op voorraad, maar ik ga denk ik toch maar de gok wagen
The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw
Thanx, dit vind ik heel erg nuttige informatie. Het heeft mij iig over de streep getrokken voor de Falconrock._/-\o_PASware schreef op 29 March 2003 @ 13:00:
[...]
Ja, maar veel tijd hadden we niet want we beetje problemen met windows enzo, moesten we eerst fixen. Daarom gebruikten me gisteravond maar windows 98![]()
Echte stabiliteit hebben we nog niet getest, maar we haalden wel de 2004mhz op 1,75v (het is een DUT). Daarna hebben we hem terug gezet op 1666 (10x166) om windows xp te installeren.
Vandaag ga ik weer even proberen (pc staat niet bij mij, maar bij een vriend van mij) om weer wat verder te komen.
Info over de falconrock 2:
Die is echt stil (voeding kwam er bovenuit), en omdat mbm niet goed werkte (wordt vandaag wel mee getest) konden we temperaturen niet zo goed in de gaten houden. Speedfan gebruikten we wel en we kwamen niet boven de 50 graden uit.
Meer over ons OC avontuur volgt vanavond.
[ Voor 5% gewijzigd door eL_Jee op 29-03-2003 17:03 ]
Ik heb net een mail gestuurd naar gistron of ze die proc nog hebben , ik hoop van welMCCarrot schreef op 29 March 2003 @ 13:01:
[...]
Ik heb ook een AXDA2100DUT3C - AIUHB03xx die draait nu op 13x170 ipv 13x133 zonder enige spanning te verhogen 41 graden stressed met een vulcano 9+ . dat kan dus nog veel harder, als je ook je core e dim voltage verhoogt, maar ik vind voorlopig wel goed.
Verwijderd
Erik1 schreef op 29 maart 2003 @ 15:51:
[...]
Trekt die K7S5A een 166MHz FSB???
Bij mij begintie al steeds te resetten bij FSB's hoger dan 143
Verwijderd
dit alles is neem ik aan in windows en niet via de bios...op ocworkbench is er veel te vinden over de k7s5a ... ook 200 fsb is al gehaald...SonyEricsson schreef op 29 March 2003 @ 17:30:
[...]
next step is 200mhz fsb met ddr400
maar dt zal bij een k7s5a nooit lukken denk ik
moet toch maar aan een nieuw bordje denken
een goedkope nforce2 of kt400 denk ik dan maar
Een mobo met een SiS 746 FX trekt ook 200 fsb, ECS zal vast binnenkort met zulke (goedkope!)plankjes komen.next step is 200mhz fsb met ddr400
maar dt zal bij een k7s5a nooit lukken denk ik
moet toch maar aan een nieuw bordje denken
een goedkope nforce2 of kt400 denk ik dan maar
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
[ Voor 1% gewijzigd door Upke dupke op 29-03-2003 17:34 . Reden: Typo ]
Een tb-a core, dat word 2000mhz tops. Ik draaide hem maximaal stabiel op 1,8 volt op 1980mhzUpke dupke schreef op 29 maart 2003 @ 17:33:
Hiero:
Athlon xp 2200+ T-bred-A
Gigabyte GA-7VAX1349
DDR-333
Ik gebruik het bijgelverde overlcock utillity
Wat schatten de heren en dames knappen tweakers hier? Hoever zal hij gaan? Ik weet geen stepping, alleen dat hij CPU ID 680 heeft, dus een A. (voor stepping moet de proc er af, en dat kan ik op het moment niet hebben)
Iemand?
Verwijderd
Misschien is hij om één of andere reden niet unlocked...Fanatic_FS schreef op 29 March 2003 @ 17:59:
ik zit hier met een probleempje, ik heb een epox 8k3a (nieuwste bios) en een 2100+ tbred AIUHB 0304, maar ik krijg met geen mogelijkheid de multiplier verandert, als ik hem op 11 zet dan krijg ik ff zwart scherm en boot hij weer vrolijk op een mp van 13, iemand een idee waar dit door komt?
Kan je misschien ff duidelijk uitleggen (of een link naar een duidelijke tutorial) hoe je dat precies moet doen? Dus welke bruggetjes precies, welk gereedschap enzoVerwijderd schreef op 29 March 2003 @ 18:06:
[...]
Misschien is hij om één of andere reden niet unlocked...
Ik heb trouwens zelf een vraagje: die tweak om de hogere MP's vrij te maken, namelijk FID4 openmaken, werkt die alleen voor een 1700+? Of zou dit even goed moeten lukken op een 1800+?
[ Voor 53% gewijzigd door McFlipp op 29-03-2003 18:09 ]
Verwijderd
Ik vrees dat ik je hier niet zal kunnen helpen. Ik sta op het punt het zelf voor de eerste keer te proberen. De site met de MP-settings is alvast:McFlipp schreef op 29 March 2003 @ 18:07:
Kan je misschien ff duidelijk uitleggen (of een link naar een duidelijke tutorial) hoe je dat precies moet doen? Dus welke bruggetjes precies, welk gereedschap enzo(liefst met plaatje
)
goeie keus en het is voor zijn prijs ook nog eens een vrij goede overclocker.eL_Jee schreef op 29 March 2003 @ 16:57:
[...]
Thanx, dit vind ik heel erg nuttige informatie. Het heeft mij iig over de streep getrokken voor de Falconrock._/-\o_
De stilte vind ik persoonlijk het belangrijkst. Een hoge OC is natuurlijk mooi meegenomen, maar met wat standaard computergebruik zul je er weinig profijt van hebben. (dit staat natuurlijk los van de lol van het OC'en zelf)
* PASware eL_Jee wordt het een Falconrock II
voor zover ik weet zijn alle tbreds-b unlocked, de bruggen waren niet gelaserd zoals bij mijn oude palomino dus aan de cpu kan het niet liggen lijkt mijVerwijderd schreef op 29 March 2003 @ 18:06:
[...]
Misschien is hij om één of andere reden niet unlocked...
Gistron levert DUT's van week 9 had speciaal om een DLT gevraagd maar kreeg toch een DUTTweeke schreef op 29 maart 2003 @ 15:41:
[...]
Je hebt het topic óf niet gelezen, óf niet goed gelezen is mijn conclusie. Kom op zeg, er staat zo ongelofelijk veel in dit topic over 'welke processor je wel of niet moet hebben om goed over te klokken'![]()
Maar goed, ik zal je toch even op weg helpen:
- De XP1700 JIUHB gaat hard, waarbij de DLT's minder voltage nodig hebben.
- De XP2100 AIUHB gaat zo mogelijk nog harder.....(maar is natuurlijk duurder!)
Als je budget niet al te groot is, koop dan een XP1700: dan ben je verzekerd van een geweldige overclock.
P.S. Voordat je gaat vragen waar je 'm dan moet kopen:
- o.a. Gistron heeft XP1700 JIUHB DLT's, Maxpert heeft DUT's
[ Voor 6% gewijzigd door BSeB op 29-03-2003 18:58 ]
Ik heb het met een simpel stanleymesje gedaan en dat ging prima.Verwijderd schreef op 29 March 2003 @ 17:16:
blablabla *knip*.....Aangezien er hier nogal wat tweakers ervaring hebben met aanpassen van MP's op de processor zelf, hoe cut ik die bridges het best door? Met welk materiaal? En voor welke MP zou ik kiezen??? Ik had gedacht aan 13.5x omdat ik dan gewoon 2 bridges moet cutten en me dit nog redelijk te doen lijkt.
I love watercooling
May Lyssa aid you
Verwijderd
Ja, je AGP loopt nu onafhankelijk van je FSB op 66mhz en je PCI op 33mhz. Dus geen probleem bij hogere FSB's je PCI freq. zal altijd 33mhz blijvenVerwijderd schreef op 29 March 2003 @ 20:24:
I'M BACK. Ik ben er eindelijk achter waar het aan lag dat ik geen hogere overclock behaalde!! Het zat hem in het geheugetiming, wanneer ik de fsb van 168 naar 170 zette versprong de timing van 7,3,3,2.5t naar 8,4,4,3T. Hier werkt mn geheugen dus niet mee! En daarom begon hij te piepen!! Nu heb ik hem al weer op 2,3GHz (hiervoor heeft dit bordje al wel wat meer Vcore nodig als bij mn A7V8X, maar toch beter dat ik nu verder kan met ocen
).
Is er iemand die me wat meer kan uitleggen over het daadwerkelijke timen van geheugen en de gevolgen (voor-, nadelen en eventuele risico's).
Verder heb ik de AGP op 66MHz gezet. Is het nu het geval dat nu de PCI dan standaard op 33MHz staat bij een A7N8X? En zou dit dan betekenen dat ik geen risico meer loop met mn harde schijf bij hoge snelheden?
Ik hoop dat jullie mij hiermee nog ff kunnen helpen!
[ Voor 9% gewijzigd door McFlipp op 29-03-2003 20:55 ]
Verwijderd
[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2003 20:38 ]
[ Voor 6% gewijzigd door pierre-oord op 29-03-2003 21:03 ]
Beschadiging niet, corrupte bestanden wel als je northbridge het niet aan kan, moet je ff een dagje primen ofzo ben je zeker dat het goed werkt als je geen fouten krijgt. Als de northbridge namelijk fouten maakt kan die bitjes verkeerd berekenen, waardoor ze ook verkeerd worden weggeschreven. Dus corrupte bestanden. Je HD zal iig niet kapot gaanVerwijderd schreef op 29 maart 2003 @ 20:37:
Dus nu zal ook mn HardDisk NIET meer sneller lopen? Dus geen gevaar voor beschadiging?