[OC] Athlon XP1700-2100 Tbred Overclocking! (Deel 5)

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 1.641 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 14:58
Smarron schreef op 27 March 2003 @ 14:41:
Je geheugen is hoogstwaarschijnlijk je bottleneck. Dus je fsb wilt niet hoger omdat je geheugen niet hoger wilt. En je kunt je vcore nog gerust hoger zetten om alsnog met een hogere multiplier te draaien. Mocht dat niet werken, zit er misschien een lock op.
Wat kan ik nog verder met het geheugen doen? (zonder het te vervangen)
Met een multiplier van 15x start hij wel op maar windows start niet op en staart vervolgen op nieuw op.
Wat is nog veilig op met een DUT core qua voltage?

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tijgermobiel schreef op 27 maart 2003 @ 14:45:
[...]

Met een multiplier van 15x start hij wel op maar windows start niet op en staart vervolgen op nieuw op.
Oh joh maak je geen zorgen over een te hoge vcore. Pas bij 2,2 volt begint het gevaarlijk te worden. Als je gewoon zorgt dat je een redelijk cooler hebt kun je hem gerust op 1,85 volt zetten, wedden dat je proc dan een stuk hoger komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:01

Smarron

The bend

tijgermobiel schreef op 27 March 2003 @ 14:45:
Ligt maar aan je koeling. Hoeveel graden is je cpu nu ? Als je de cpu stressed onder de 55 graden houdt (kan hoger, maar persoonlijk zou ik het niet doen) kun je de vcore verhogen. Gewoon even elke keer de vcore met kleine stapjes omhoog zetten totdat hij boot. Daarna flink stresstesten met bijv. Prime95.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm sinds gisteren nieuwe mainboard... maar schiet er nog niet echt mee op... installeren van windows ging wel lekker snel (na 10min had ik het bureaublad voor me). Krijg nu mn processor (1700+) niet meer hoger dan 12,5*168 = 2,1GHz :'( . Dat tenopzichte met mn vorige mainboard (had A7V8X, nu A7N8X), waarmee ik met gemak 2,4GHz haalde..
Moet zeggen dat ik deze bios ook niet zo goed begrijp...
Ik kan hier bijvoorbeeld de timing instellen van het geheugen...ed.

Als ik nu een fsb hoger dan 168 doe... dan start hij niet meer op en begint hij te piepen :? . Wanneer ik een multiplier van 13 invul... dan gaat hij lopen op 830 mhz :? . Met andere woorden... IK KOM ER NIET UIT... EN BEN VERLOPIG NOG NIET ECHT TEVREDEN MET DIT BORD. Tot zo ver beviel me die A7V8X beter...

Iemand hier ervaring met het overclocken met dit bordje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Je mp staat met dit plankje gelocked en komt niet boven de 12,5 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZWAAR verrot plankje dan!!! op mn A7V8X kon hij gewoon tot 14!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
Smarron schreef op 27 March 2003 @ 14:56:
[...]

Ligt maar aan je koeling. Hoeveel graden is je cpu nu ? Als je de cpu stressed onder de 55 graden houdt (kan hoger, maar persoonlijk zou ik het niet doen) kun je de vcore verhogen. Gewoon even elke keer de vcore met kleine stapjes omhoog zetten totdat hij boot. Daarna flink stresstesten met bijv. Prime95.
Oke ik zit nu op een fbs van 154 (let wel met pc2100)
Met een multiplier van 15 x
Ik kom dus op 2349HMz wat een overklok is van dik 600HMz
de Vcore is momenteel 1,8v ik ga dadelijk kijken of deze omlaag kan
De temps gestressed zijn 67 graden in asus probe (kan dus 10 graden afwijken)
Een multiplier van 16 is nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik zou echt proberen ander geheugen op de kop proberen te tikken. Die mp verhogen is wel leuk allemaal, maar niet zo prestatie-effectief vergeleken met de fsb hoger zetten. Je kunt de mp weer lager zetten, waardoor je temps lager worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
Smarron schreef op 27 March 2003 @ 17:04:
Ik zou echt proberen ander geheugen op de kop proberen te tikken. Die mp verhogen is wel leuk allemaal, maar niet zo prestatie-effectief vergeleken met de fsb hoger zetten. Je kunt de mp weer lager zetten, waardoor je temps lager worden.
Weet jij toevallig tot hoever de KT266a aankan?
Ik ben nu verder aan het kijken hoever alles percies wil gaan.
Mischien dadelijk nog ff mijn mp omlaag gooien naar de 14 en dan kijken of me fbs nog hoger kan komen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 16:41:
ZWAAR verrot plankje dan!!! op mn A7V8X kon hij gewoon tot 14!!
Waarom heb je eigenlijk een nieuw mobo gekocht? Een upgrade van A7V8X naar A7N8X is bijna niks! Zie dat in mijn ogen als geldverspilling :'(

Edit :

Ok, naar aanleiding van bericht hieronder heb je wel mijn goedkeuring voor dit bord ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 17:28:
[...]

Waarom heb je eigenlijk een nieuw mobo gekocht? Een upgrade van A7V8X naar A7N8X is bijna niks! Zie dat in mijn ogen als geldverspilling :'(
:X Als je even terug leest, zie je dat ie een nieuwe heeft gekocht omdat z'n oude bordje verrot was.........das toch een geldige reden om een nieuwe te kopen ;)

En @ RibMax: Lees ff goed in de handleiding van je nieuwe bordje hoe dat zit met die PCI/AGP lock, dan kan je namelijk veel verder komen met FSB overclocking. En heb je BTW de vcore al een stukkie hoger gezet, want 2100mhz @ 1,5v is best bijzonder, maar veel hoger dan die 2100 zal je niet komen met standaard vcore.....of je moet een wonderproc hebben :D

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha ... een wonder proc... wie weet... ik heb mn boekje al doorgekeken ja... maar kan alleen nog maar iets vinden van het agp slot... deze kan ik een bepaalde waarde geven... van 50 tot 100mhz instelbaar.. staat nu op auto.

En als ik een hogere fsb als 168 geef, dan die ik nu heb (bij een mp van 12,5) dan geeft hij alleen maar piepjes en start hij niet op.. moet ik eerst cmos clearen :? . En dan heb ik al hogere voltages gebruikt... misschien zit het hem in de timing van het geheugen (dat kun je nu ook aanpassen), maar daar weet ik helemaal nog geen raad mee (weet niet wat het inhoudt en wat voor een effect het zal hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ps hij blijft wel lekker koel zo!! ;) (35graden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Je PCI is dacht ik afhankelijk van je AGP. Als je AGP op 66 staat, staat je PCI op 33, als je acp op 80 staat, staat je pci op 40, enz. Dus 1:2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 22:33
Keb al alles globaal doorgenomen maar ik kan nergens iets tegen komen over mijn probleem, ik heb een AMD Athlon XP2200+ (f*ck ding ja) en als ik de FSB op 139 zet is hij redelijk stabiel zet ik hem op 140 dan krijg ik gelijk een blauw scherm :( . Mijn temps zijn dan ook niet hoog meestal idle 50c (hoewel niet hoog ;) ) en stressed vaak 55c als hij op default draait. Ligt dit probleem aan mijn CPU of aan mijn mobo of geheugen ?

BTW De temps zijn niet te vertrouwen aangezien ik eerst ff mbm5 erop had staan en sinsdien is alles veranderd (daarvoor i: 40c en s: 45c). En mijn voeding is volgens mij ook niet erg toerijkent 300W (zie specs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Syzzer schreef op 27 maart 2003 @ 18:04:
Je PCI is dacht ik afhankelijk van je AGP. Als je AGP op 66 staat, staat je PCI op 33, als je acp op 80 staat, staat je pci op 40, enz. Dus 1:2
Bedankt syzzer...ik had zelf ook al zon idee (omdat standaard agp 66 en pci 33 toch?). Dus als ik nu eens de agp op 66mhz zet (Asus V9180TD) dan zou dat nooit meer problemen kunnen geven met overclocken toch?

(jaja heel veel dingen waar je rekening moet houden met deze nieuwe bios, dat had de A7V8X niet!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PS tot hoe ver zou pci en agp mogen gaan? kan hem beter gewoon een vaste waarde geven of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

ik zou hem gewoon op 66/33 zetten. Dan weet je iig zeker dat het niet aan je pci/hdd/agp ligt.

BTW, gebruik de edit-knop eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Master Tweaker schreef op 27 March 2003 @ 18:18:
Keb al alles globaal doorgenomen maar ik kan nergens iets tegen komen over mijn probleem, ik heb een AMD Athlon XP2200+ (f*ck ding ja) en als ik de FSB op 139 zet is hij redelijk stabiel zet ik hem op 140 dan krijg ik gelijk een blauw scherm :( . Mijn temps zijn dan ook niet hoog meestal idle 50c (hoewel niet hoog ;) ) en stressed vaak 55c als hij op default draait. Ligt dit probleem aan mijn CPU of aan mijn mobo of geheugen ?

BTW De temps zijn niet te vertrouwen aangezien ik eerst ff mbm5 erop had staan en sinsdien is alles veranderd (daarvoor i: 40c en s: 45c). En mijn voeding is volgens mij ook niet erg toerijkent 300W (zie specs).
Weet iemand al antwoord misschien op mijn vraag want ik begin toch wel een beetje de pest te krijgen in deze CPU.

En ook nog iets weet iemand of deze CPU nou idd standaard geunlocked is ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:59

charrel

Cortisol4life..

Master Tweaker schreef op 27 March 2003 @ 18:41:
[...]

En ook nog iets weet iemand of deze CPU nou idd standaard geunlocked is ??
Is het een thouroughbred core? zo ja, een a-core is niet unlocked, dat kan je doen met die wiretrick en de b-core is soms wel unlocked en soms niet. Beetje kwestie van mzll hebben. Ik ken geen mensen met een gelockte b-core maar ze schijnen er te zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door charrel op 27-03-2003 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noreaga
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:46
charrel schreef op 27 March 2003 @ 18:44:
[...]

Is het een thouroughbred core? zo ja, een a-core is niet unlocked, dat kan je doen met die wiretrick en de b-core is soms wel unlocked en soms niet. Beetje kwestie van mzll hebben. Ik ken geen mensen met een gelockte b-core maar ze schijnen er te zijn.
Da's niet waar, a-cores zijn ook standaard unlocked en met de b-cores heb je geen mazzel nodig. die zijn ook standaard unlocked.
Wat dat betreft is een thoroughbred een thoroughbred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
1700+ draaid nu op 2600+ (12x170Fsb = 2040 Mhz) 1,85Vcore
Geheugen draaid nu ook op 170 Mhz. (Infineon 512MB Pc2700 cas 2,5 trubo)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Athlon XP Processor Low-end 
 Core Thoroughbred-B 
 CPU Model 8 
 Performance Rating 1700+ 
 Working frequency 1467 MHz 
 Package Type OPGA 
 Operating Voltage 1.6 V 
 Max Die Temperature 90° C 
 L1 Cache Size 128 KB 
 L2 Cache Size 256 KB 
 Multiplier 11x 
 FSB Frequency 266 MHz 
 Stepping Code JIUHB 
 Manufacture Year 2003 
 Manufacture Week 09 
 Production Batch F 
 Batch Production Number 0134 
 Downgraded from 2600+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Verwijderd schreef op 27 maart 2003 @ 18:32:
PS tot hoe ver zou pci en agp mogen gaan? kan hem beter gewoon een vaste waarde geven of niet?
Ja gewoon 66 zetten :) Dat is nou juist wat zo relaxed is aan die Nforce2 moederbordjes! :)

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
noreaga schreef op 27 March 2003 @ 18:52:
[...]

Da's niet waar, a-cores zijn ook standaard unlocked en met de b-cores heb je geen mazzel nodig. die zijn ook standaard unlocked.
Maar waarom unlocken mesnen dan een Tbredjes als hij standaard al unlocked is (alleen maar zodat hij op een 4bits boardje kan :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05:57

lordsnow

I know nothing

McFlipp schreef op 27 March 2003 @ 18:54:
[...]

Ja gewoon 66 zetten :) Dat is nou juist wat zo relaxed is aan die Nforce2 moederbordjes! :)
PCI is maar 33MHz hoor!

AGP is 66MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Master Tweaker schreef op 27 March 2003 @ 18:58:
[...]

Maar waarom unlocken mesnen dan een Tbredjes als hij standaard al unlocked is (alleen maar zodat hij op een 4bits boardje kan :? )
Als ik trowuens mijn multiplaier verander blijft het beeld zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Master Tweaker schreef op 27 maart 2003 @ 19:06:
[...]

Als ik trowuens mijn multiplaier verander blijft het beeld zwart.
dan heb je dus een palomino...kan je de bios weer resetten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JokerLash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-04 11:03
Ik heb vandaag dus men 1700+ van Maxpert binnen gekregen!

Die draaid mooi op 168x12,5 @ 1,5V :*)

Hier ff een screenie [klikbaar]
Afbeeldingslocatie: http://www.jokerlash.nl/GoT/AMD.jpg

Veel verder kreeg ik hem wel maar wou maar niet lekker stabiel lopen :(

Ligt maybe aan men Kingston RAM 333Mhz @ 2-5-2-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 19:08:
[...]

dan heb je dus een palomino...kan je de bios weer resetten 8)7
Volgens mij bestaan er helemaal geen 2200+ palo's en anders vind ik het wel erg knap dat bij CPUID 0.13nm staat en Thoroughbred |:(

BTW weet iemand al een antwoord op mijn eerste vraag: "

Door Master Tweaker - Thursday 27 March 2003 18:18

Keb al alles globaal doorgenomen maar ik kan nergens iets tegen komen over mijn probleem, ik heb een AMD Athlon XP2200+ (f*ck ding ja) en als ik de FSB op 139 zet is hij redelijk stabiel zet ik hem op 140 dan krijg ik gelijk een blauw scherm . Mijn temps zijn dan ook niet hoog meestal idle 50c (hoewel niet hoog ) en stressed vaak 55c als hij op default draait. Ligt dit probleem aan mijn CPU of aan mijn mobo of geheugen ?

"

[ Voor 56% gewijzigd door XoReP op 27-03-2003 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

noreaga schreef op 27 March 2003 @ 18:52:
[...]

Ik heb net me a-core verkocht en geloof mij, die zijn dus echt niet unlocked :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
Zou iemand me uitsluitsel kunnen geven over dat mijn 1800+ nu op 166*11.5@ 1.7v loopt, en niet hoger geklokt wil worden? Ik heb geen voltmod gedaan.

Betekend dit dat ik gewoon niet zo'n goede heb, of kan het net zo goed aan mijn moederbord liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Master Tweaker schreef op 27 March 2003 @ 19:12:
[...]

Volgens mij bestaan er helemaal geen 2200+ palo's en anders vind ik het wel erg knap dat bij CPUID 0.13nm staat en Thoroughbred |:(

"
dat dacht ik eerst ook, maar ze zijn er echt. Ik werd ook al een xtje op me vingers getikt door iemand hierover :( Maar Cpuid zal niet liegen wsl :P

[ Voor 7% gewijzigd door charrel op 27-03-2003 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
charrel schreef op 27 March 2003 @ 19:32:
[...]

dat dacht ik eerst ook, maar ze zijn er echt. Ik werd ook al een xtje op me vingers getikt door iemand hierover :( Maar Cpuid zal niet liegen wsl :P
Ga dat AMD dan maar eens wijs maken....... :X

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Master Tweaker schreef op 27 March 2003 @ 19:12:
[...]

BTW weet iemand al een antwoord op mijn eerste vraag: "

Door Master Tweaker - Thursday 27 March 2003 18:18

Keb al alles globaal doorgenomen maar ik kan nergens iets tegen komen over mijn probleem, ik heb een AMD Athlon XP2200+ (f*ck ding ja) en als ik de FSB op 139 zet is hij redelijk stabiel zet ik hem op 140 dan krijg ik gelijk een blauw scherm . Mijn temps zijn dan ook niet hoog meestal idle 50c (hoewel niet hoog ) en stressed vaak 55c als hij op default draait. Ligt dit probleem aan mijn CPU of aan mijn mobo of geheugen ?

"
heb precies t zelfde problem gehad, met een xp1800+ en een 2100+ (palomino), dus d8 direct dat t een palomino was.
Bij mij was multiplier change: zwart scherm
fsb 139: net aan stabiel
fsb 140: errors van explorer ed

maar mocht t toch een throughbread zijn.....mijn excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

lordsnow schreef op 27 March 2003 @ 19:04:
[...]

PCI is maar 33MHz hoor!

AGP is 66MHz.
Duhuh, maar je kan de PCI freq niet onafhankelijk instellen, die is gewoon altijd de helft van je AGP freq. Daarom zei ik instellen op 66mhz: AGP is dan 66mhz en PCI 33mhz... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:13
charrel schreef op 27 March 2003 @ 19:30:
[...]

Ik heb net me a-core verkocht en geloof mij, die zijn dus echt niet unlocked :P
geloof mij, die zijn dus echt wel geunlocked, alleen moet je dan wel een kt400 of nforce 2 chipset hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JokerLash
Hehe met een beetje meer Vcore (1,7V) haal ik 2411Mhz >:)

Klik hier voor een screenie

Nou ben ik al meer tevreden!

En men MEM loopt nog lekker mee (@2,77V) op de strakste timings!!

Echt een mega goed Processortje!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
JokerLash schreef op 27 March 2003 @ 20:28:
Hehe met een beetje meer Vcore (1,7V) haal ik 2411Mhz >:)

Klik hier voor een screenie

Nou ben ik al meer tevreden!

En men MEM loopt nog lekker mee (@2,77V) op de strakste timings!!

Echt een mega goed Processortje!!
en wat voor een proc is dat dan wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McFlipp schreef op 27 March 2003 @ 20:07:
[...]

Duhuh, maar je kan de PCI freq niet onafhankelijk instellen, die is gewoon altijd de helft van je AGP freq. Daarom zei ik instellen op 66mhz: AGP is dan 66mhz en PCI 33mhz... :z
Heel erg bedankt in ieder geval... echter vraag ik me wel af waarom je dan je agp helemaal in kan stellen vanaf 50 tot 100MHz :?

en ik heb agp 8x maakt dit nou echt helemaal niks uit voor de frequentie van het slot?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JokerLash
Het gaat hier om een 1700+ DLT3C, JIUHB 0308 XPMW!!

Het is dezelfde als die van DuronDude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JokerLash schreef op 27 March 2003 @ 21:36:
Het gaat hier om een 1700+ DLT3C, JIUHB 0308 XPMW!!

Het is dezelfde als die van DuronDude
Wat voor een mainbord heb je??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JokerLash
Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 21:38:
[...]

Wat voor een mainbord heb je??
Ik heb een EPOX 8RDA+ (rev1.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok... en je hebt het over een strakke timing? daar bedoel je de timing van het geheugen mee neem ik aan die je op 2-5-2-2 hebt? Wat zijn de gevolgen wanneer je deze timing standaard laat staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiLLaHc5
  • Laatst online: 23-09-2024
Kheb een vraagje kheb dus ook een tbred 1700+ en deze loopt nu stabiel op 2600+ ( 2079mhz @ 166/12.5 ).
Alleen als ik nu men pc aandoe gaat men scherm niet aan dit in verband met safe mode dus ik moet men pc wederem geheel uitdoen en weer aandoen.
dan krijg je een melding van "system started in safe mode deu to cpu clock speed plz press del to enter the bios en return to normal settings"
Kheb een a7n8x deluxe met de laatste bios update 1.002a en Vcore loopt op zen max 1,850V en ik heb 2 repen ddr pc2700 512mb van samsung die op 2,7V lopen.

Iemand een idee wat ik hier aan kan doen?

[ Voor 16% gewijzigd door KiLLaHc5 op 27-03-2003 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JokerLash
Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 21:46:
ok... en je hebt het over een strakke timing? daar bedoel je de timing van het geheugen mee neem ik aan die je op 2-5-2-2 hebt? Wat zijn de gevolgen wanneer je deze timing standaard laat staan?
Jah dat klopt geheugen loopt op 2-5-2-2.

Het geheugen loopt echter wel 100% FSB en heeft 2,77V.
Ik heb het geheugen nog niet op standaard laten draaien.

Heb deze CPU vandaag pas gekregen, en moet morge weer werken van het weekend zal ik proberen verder te gaan..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook een 1700+ van maxpert, ik kwam met mn vorige mainbord (A7V8X) op veel betere oc dan met mn nieuwe (A7N8X) :'( !
Komt misschien ook omdat de bios veel ingewikkelder is...
Kon bij mn vorige bordje de mp op 14 zetten... had de fsb op 172 en liep super!!
Bij deze gaat een fsb van 12,5 als max en dan een fsb van 168 als max!! misschien met al die meerde instellingen te maken? misschien agp vast zetten op 66mhz... andere timing van het geheugen.. en percentage geheuge kiezen ofzo...
nog een hoop uit te vogelen.

Eén ding is zeker... erg frustrerend wanneer er een foute instelling in de bios zit... dan moet je eerst de cmos resetten O-) , eerst alleen maar piepjes...
Dat ging ook bij mn vorige bordje beter (dan hoef je alleen maar 1x uit en weer aan te zetten en kwam hij standaard in de bios...)...

Tot zo ver nog niet echt veel goede resultaten met nm nForce chippie.. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiLLaHc5
  • Laatst online: 23-09-2024
me neither... klote bios is ook zo traag alsof iets de snelheid trekt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Hier geen last van, na 3 keer niet opstarten reset de bios vanzelf :)
Bij m'n Leadtek nForce2 bordje moet ik dan eerst met een jumper kloten.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
Ik heb dus intussen me fbs op 155 staan en mijn multipier op 15 en mijn 2100+ loopt nu dus op 2324Mhz.

Alles is lekker stabiel 62 graden gestressed 52 graden idle.

Maar nu loopt me muis spontaan vast als ik een aantal programma uit mijn traybar sluit.
Tijdens spellen heb ik er geen last van ook verder in wisdows niet.

Dus ligt het aan de programma's in de traybar of aan mijn overklok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loopt alleen je muis vast of kun je ook niks meer met je toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Ik had nog even een vraagje klokken DUT's of DLT's nou beter met minder voltage want mijn 1700+ wil echt voor geen meter (zie sig) ik zit er al over te denken om een andere te halen kosten toch nix :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van mij wou op mn vorige bordje tot 2,4GHz stabiel op 1,55v (verder had ik nog niet geprobeerd). Dit was een DLT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Ja dus DLT's klokken verder op lage voltages :(

Dat word een neiuwe cpu want dit zuigt of ziet iemand iets anders waar het aan kan liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 DUT's gehad die allebei geen 2,0V konden hebben.. Volgens mij maakt het echt niet uit hoor.. DuronDude heeft nu een DLT die wel veel voltage kan hebben. Dat is een JIUHB xxxxDLT XPMW. Ik heb hier een DUT ook met XPMW en die kan ook 2,2V hebben.

Wat m'n 2100+ AIUHB0301 voor 4 letter code heeft weet ik niet..maar die kan ook 2,2V hebben. En das wel een DUT.

Om een lang verhaal kort te maken denk ik dus dat je het kan zien aan de 4 letters (soms ook met 1 cijfer en 3 letters) en niet aan DUT of DLT. Maar dit is slechts een gedachte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou goed kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Laatst online: 04-08-2024
Ik zoek me al een paar dagen suf naar een beep-error bij het opstarten
te weten 1x lang, 3x kort. dat wil dus zeggen een fout in de videokaart.

dit is pas begonnen sinds ik mijn 1800+ heb en dus lekker aan het oc-en ben.
zou het kunnen zijn dat ik die beep-error krijg doordat mijn videokaart de fsb setting niet bij kan houden? Verder draait alles goed op een FSB van 160.

iemand hier ervaring mee?

bedankt alvast _/-\o_

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Morgen ff me water blokje eraf en ff me code helemaal overschrijven meteen ff kijken naar wat Fewture zij :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie dat ze op het moment bij de winkels die ik ken
alleen DUT3C...dus 1.6V cores hebben...

weet iemand waar de DLT3C's zich op dit moment bevinden?
ik heb er een aantal geprobeerd, maar de meeste winkels doen geen uitspraken over welke steppings ze hebben.

een aantal zegt dat de voorrraad van dag tot dag wisselt.

@Fewture; ik weet het jiuhb's zijn vrijwel overal...maar de DLT3C's hebben minder voltage nodig/ kunnen minder verdragen...en juist die 0308 DLT3C's of later zoek ik

iemand met een antwoord ipv kritiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is al vaak naar gevraagd en is ook al vaak antwoord op gegeven...

Bij maxpert.. daar hebben ze de DLT's (bij gistron ook maar doen ze geen uitspraak over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 23:40:

ik heb er een aantal geprobeerd, maar de meeste winkels doen geen uitspraken over welke steppings ze hebben.

@Fewture; ik weet het jiuhb's zijn vrijwel overal...maar de DLT3C's hebben minder voltage nodig/ kunnen minder verdragen...en juist die 0308 DLT3C's of later zoek ik

Ik heb net maxpert gemailed of ze die nog op voorraad hebben of nog krijgen. Hopelijk weten ze iets meer en zeggen ze dat ze nog 100 '0308 XPMW DLT3C's' hebben liggen :P

[ Voor 6% gewijzigd door McFlipp op 27-03-2003 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 maart 2003 @ 23:40:

Over waar te kopen:
De winkels bovenaan in de PW verkopen de meeste cpu's. ik weet uit ervaring dat Yorcom.nl niet moeilijk doet met codes. Probeer die eens (zijn ook altijd erg goedkoop!).

Over het voltage en het al dan niet verdragen ervan schreef ik dus een paar posts terug. Of het waar is wat ik daar zeg, DAT is nog maar de vraag. DuronDude kwam ermee en sindsdien ben ik erop aan het letten:
[rml]Fewture in "[ OC] Athlon XP1700-2100 Tbred Overclocki"[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok thnx voor de adviezen/antwoorden
maar...voor iedereen hier:

ik weet iig dat maxpert ze _niet_ heeft..
gemaild/ gebeld etz...

die hebben alleen dut3c. zie ook site

gistron doet idd geen uitspraken

dus daar moet je maar net geluk hebben want ze kunnen net zo goed een batch t-breds a of jiuhb 0251 nog binnenkrijgen...

ik denk dat het er gewoon op neerkomt dat niemand het met zekerheid kan zeggen, en da's ook wel logisch

@Fewture et al: thnx ik zal idd Yorcom proberen...you're right

[edit:overbodig gezeik weggehaald]

[last edit: shit Yorcom heeft geen xp1700's meer alleen 1800's]

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, de stepping die je moet hebben is JIUHB.. Nu is er op dit moment discussie over welke JIUHB je dan zou moeten hebben ( te gek voor woorden eigenlijk :D ). Persoonlijk ben ik van mening dat je gewoon mazzel moet hebben. Alleen het Vcore probleem kon wel eens gerelateerd zijn aan die 4 letters. Waarom? Nou, ik heb het ook al bij 3 DUT's gezien (die ik in mn handen heb gehad bedoel ik dan). Dit probleem was er dus al VOOR de DLT.

Mja..we zien wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Waar kan het aan liggen dat andere mensen wel een hogere FSB krijgen met een 2200+ en ik niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 21:40

bloasfist

Slot-A Crew

Master Tweaker schreef op 28 March 2003 @ 00:06:
Waar kan het aan liggen dat andere mensen wel een hogere FSB krijgen met een 2200+ en ik niet :'(
Omdat die mensen een Thoroughbred B Stepping hebbben (alleen xp1700 en 2100's hebben deze stepping). Jouw 2200+ is een Thoroughbred-A.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:46
jongens ik krijg deze proccesor vandaag :

axda1700dut3c
jiucb0251spaw

Ik heb gelezen dus dat die JIUCB de mindere is maar dat hij uit jaar/week 0251 komt en de code SPAW dus eigenlijk nog best ver komt.

:)
laten we het hopen...
alleen nog een goed bordje ervoor vinden , want ik heb geen fatsoenlijk o/c bord
k7s5a :r ....hopelijk dat hij mijn pc3200 wel op 200fsb kan booten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Doctor schreef op 27 March 2003 @ 23:15:
Ja dus DLT's klokken verder op lage voltages :(

Dat word een neiuwe cpu want dit zuigt of ziet iemand iets anders waar het aan kan liggen ?
Je kunt ook natuurlijk gewoon naar een 2100+ TBred-B met DUT code zoeken, zoveel meer kost die niet.
Die lopen vrolijk met 1.50 (En nog wel lager als het een AIUHB is) op de snelheid van een 1700+

Oftewel, het is een net zo goede core.

Maar let wel een beetje op wat Fewture zegt, het is verder gewoon geluk hebben.

VOORBEELDJE
Deze 2100+ AIUHB loopt op de standaard 1.60 vrolijk 2000 Mhz met luchtkoeling, ca 35-38 idle al naar gelang de kamertemp, en 3 graden warmer stressed.

Mijn bovenste beste broer heeft er een van dezelfde codes, core+week+spanning etc. Zelfde winkel gekocht, uit dezelfde tray.

Die loopt dus op 1800 Mhz al boven de 45 graden idle, wel met dezelfde vcore. Overklokken is nog geen wetenschap, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

voor mensen die nog 1700 JIUHB zoeken in centrum van Rotterdam.

Maxilla heeft hem nog in voorraad. Ik ben bij aantal zaken geweest maar nergens nog te verkrijgen in Rotterdam.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Ik vroeg dus, 11 replys geleden, of een hoge fsb een hardware fout bij het opstarten kan veroorzaken.

Help me out please 8)7

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JokerLash
Is er nog geen oplossing voor de EPOX 8RDA+ zodat je een multiplier hoger dan 12,5 kan instellen met een 1700+?

In de FAQ stond dat dit hoogst waarschijnlijk aan de BIOS ligt??

Iemand al een hogere multiplier dan 12,5 bereikt met deze hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederick Janse
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2017
whizz666 schreef op 28 maart 2003 @ 05:54:
Ik vroeg dus, 11 replys geleden, of een hoge fsb een hardware fout bij het opstarten kan veroorzaken.

Help me out please 8)7

Zeker kan dat. Probeer anders een je Vagp wat te verhogen, als je dat in kunt stellen op jouw mobo.

Mr. Pink - "Hey, fuck all that, I'm making a point here. You're gonna make me lose my train of thought."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soen
  • Laatst online: 14-07-2024
Ik wil nu weer een nieuwe 1700+ XP kopen nu zag ik deze: JIUHB 0309 (AXDA1700TDUT3C)
is die goed te overclocken ? Lijkt mij wel hè

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederick Janse
AMD lover schreef op 28 maart 2003 @ 09:08:
Ik wil nu weer een nieuwe 1700+ XP kopen nu zag ik deze: JIUHB 0309 (AXDA1700TDUT3C)
is die goed te overclocken ? Lijkt mij wel hè

Ja, waarschijnlijk krijg je hem vrij gemakkelijk op 2100-2200MHz. Als je hoger wilt moet je zoeken naar de JIUHB DLT3C 0308 XPMW, dit lijkt momenteel de best presterende core te zijn. (DuronDude heeft em bijna op 3000MHz lopen)

Mr. Pink - "Hey, fuck all that, I'm making a point here. You're gonna make me lose my train of thought."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Died schreef op 28 maart 2003 @ 09:25:

[...]

Ja, waarschijnlijk krijg je hem vrij gemakkelijk op 2100-2200MHz. Als je hoger wilt moet je zoeken naar de JIUHB DLT3C 0308 XPMW, dit lijkt momenteel de best presterende core te zijn. (DuronDude heeft em bijna op 3000MHz lopen)
Ja met z'n prom ja dat is niet echt een vergelijking, niet iedereen hier heeft een prom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
woei ..ik heb me xp1700+ al op 2000+ met pc133 :r sdram :p
morgen ff pc3200 halen en kijken offie op 166 of op 200 wil booten zonder de vcore omhoog te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JokerLash
SonyEricsson schreef op 28 March 2003 @ 10:57:
morgen ff pc3200 halen en kijken offie op 166 of op 200 wil booten zonder de vcore omhoog te doen :P
166 is te doen zonder het voltage omhoog te gooien. >:)

200 denk ik niet hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SonyEricsson schreef op 28 March 2003 @ 10:57:
booten met een k7s5a op 166 fsb is nog niemand gelukt... je moet gewoon met 133 fsb naar windows en dan met setfsb je fsb omhoog gooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou iemand een samenvatting kunnen maken tussen de verschillende Tbred's en hun verschillen (vooral de verschillen in OC potentie's)???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iedereen die alles, maar dan ook alles wil weten over zijn Thoroughbred Revision B: :)
http://lowyat.isentral.com/guides/athlonxp/

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2003 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drake
  • Laatst online: 04-09 18:46
Verwijderd schreef op 28 maart 2003 @ 11:30:
zou iemand een samenvatting kunnen maken tussen de verschillende Tbred's en hun verschillen (vooral de verschillen in OC potentie's)???
Zou kunnen ja.................... :)

Systeem Specificaties Workstation Systeem Specificatie Toshiba Portege M200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Verwijderd schreef op 28 March 2003 @ 11:30:
Check voor de gein eens de openingspost van deel 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds woensdag mijn systeempje geupgrade, haal nu met een (0308) xp1700+ 2300 Mhz, op 200Mhz bus, multip:11,5 en 1,7 Volt. draait al een paar uur stabiel nu op 45 graden stressed. Hercules 9700 non pro even de gehackte bios ingezet en overgeclocked naar 325-297. geheugen kon niet hoger. wanneer ik 310 probeerde crashte het systeem. Iemand hier nog een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Drake3 schreef op 28 March 2003 @ 11:39:
[...]
Zou kunnen ja.................... :)
zeg dan niks...
Verwijderd schreef op 28 maart 2003 @ 11:47:
Ik heb sinds woensdag mijn systeempje geupgrade, haal nu met een (0308) xp1700+ 2300 Mhz, op 200Mhz bus, multip:11,5 en 1,7 Volt. draait al een paar uur stabiel nu op 45 graden stressed. Hercules 9700 non pro even de gehackte bios ingezet en overgeclocked naar 325-297. geheugen kon niet hoger. wanneer ik 310 probeerde crashte het systeem. Iemand hier nog een oplossing voor?
Nette oc! (van je proc dan). En over die hercules 9700 (beetje offtopic trouwens): waarom niet eerst ff in windows kijken wat z'n max is, alvorens nieuwe clocksnelheden in de bios te bakken?

[ Voor 6% gewijzigd door bloasfist op 28-03-2003 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
Verwijderd schreef op 28 March 2003 @ 11:23:
[...]

booten met een k7s5a op 166 fsb is nog niemand gelukt... je moet gewoon met 133 fsb naar windows en dan met setfsb je fsb omhoog gooien...
ik heb hem nu al op 150 mhz
is dus een xp2000+ ..snelheid die eerst me ouwe palomino :r had

ik heb de palomino dus verkocht en deze gekocht :)
de palomino wou niet eens stabiel op 2000+ lopen ..werd te heet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bloasfist schreef op 28 maart 2003 @ 11:52:

[...]

Nette oc! (van je proc dan). En over die hercules 9700 (beetje offtopic trouwens): waarom niet eerst ff in windows kijken wat z'n max is, alvorens nieuwe clocksnelheden in de bios te bakken?
de hercules 9700 non pro heeft een gelockte bios standaard :r . Deze bios is beveiligd tegen overclocken. Vandaar dat ik er een gekraakte bios in moest zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee wat voor een programmaatje ik moet hebben om te kunnen kijken op wat voor een snelheid alles loopt? (dan bedoel ik ook agp en pci).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Died schreef op 28 March 2003 @ 09:25:

[...]

Ja daar ben IK dus allang achter, maar ik had ff Yorcom gemailed krijg ik deze mail terug:
Helaas krijgen wij geen AMD 1700+ mee geleverd.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Yorcom Computers & Componenten
:( :(

Weet jij misschien waar een 1700+ JIUHB DLT3C XPMW 0308 nog te koop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederick Janse
Je kunt http://www.lj-pc.nl eens proberen.... (eventueel via MSN) MaXpert krijgt ze iig niet meer, voor zover ik weet. De meeste andere ships willen je niet eens vertellen wat ze hebben, dus dat maakt het ook vrij lastig als je geen contacten hebt...

[ Voor 5% gewijzigd door Diederick Janse op 28-03-2003 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Hmmz net ff Atembo opgebeld (zaak hier in de buurt). En ze hebben geen 1700+ meer, maar nog wel een 1800+ en die gast zei dat het een 'goede overclock-core' was. Maarja, ik wil dus wel ff zelf kijken :P

Moet ik dan gewoon nu een 1800+ JIUHB DLT3C 0308 XPMW zoeken? Of ligt het bij de 1800+'en weer heel anders? En de MP is toch hoger van een 1800+ dus is die niet gelocked op een nforce2 moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:46
McFlipp schreef op 28 maart 2003 @ 14:03:
Hmmz net ff Atembo opgebeld (zaak hier in de buurt). En ze hebben geen 1700+ meer, maar nog wel een 1800+ en die gast zei dat het een 'goede overclock-core' was. Maarja, ik wil dus wel ff zelf kijken :P

Moet ik dan gewoon nu een 1800+ JIUHB DLT3C 0308 XPMW zoeken? Of ligt het bij de 1800+'en weer heel anders? En de MP is toch hoger van een 1800+ dus is die niet gelocked op een nforce2 moederbord?
Ik heb net een 1800+ gekocht (draait nu op 2Ghz, moet nog verder clokken met ander mem, core codes post ik nog) en rondgezocht naar info, de core codes zijn gelijk, maar je hoeft niet per se die exacte code te hebben voor een fatsoenlijke OC.

[ Voor 8% gewijzigd door Gman op 28-03-2003 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jee
  • Laatst online: 02-09 16:01
Died schreef op 28 maart 2003 @ 14:00:
Je kunt http://www.lj-pc.nl eens proberen.... (eventueel via MSN) MaXpert krijgt ze iig niet meer, voor zover ik weet. De meeste andere ships willen je niet eens vertellen wat ze hebben, dus dat maakt het ook vrij lastig als je geen contacten hebt...
Hoe weet je dat? Dan voel ik me ff flink genaaid, ik wou er volgende week daar een gaan halen. :X
* eL_Jee baalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

eL_Jee schreef op 28 March 2003 @ 14:33:
[...]

Hoe weet je dat? Dan voel ik me ff flink genaaid, ik wou er volgende week daar een gaan halen. :X
* eL_Jee baalt
Ik weet niet of het specifiek om die dLt gaat, maar die dUt's van week 9 hebben ze nog wel hoor. Heb vandaag een bevestigingsmailtje gehad dat ze hem verstuurd hebben namelijk.
En trouwens, volgens http://lowyat.isentral.com/guides/athlonxp/ is dit dlt3c helemaal niet zo'n beste, gezien de M op de 3e plek van de laatste 4 letters.
Dat is een late/gemixte batch. Durondude heeft het meer aan z'n extreme cooling te danken dan aan de fantastische proc denk ik hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jee
  • Laatst online: 02-09 16:01
bloasfist schreef op 28 March 2003 @ 14:54:
[...]

Ik weet niet of het specifiek om die dLt gaat, maar die dUt's van week 9 hebben ze nog wel hoor. Heb vandaag een bevestigingsmailtje gehad dat ze hem verstuurd hebben namelijk.
En trouwens, volgens http://lowyat.isentral.com/guides/athlonxp/ is dit dlt3c helemaal niet zo'n beste, gezien de M op de 3e plek van de laatste 4 letters.
Dat is een late/gemixte batch. Durondude heeft het meer aan z'n extreme cooling te danken dan aan de fantastische proc denk ik hoor.
Of je nou 2,2 of 2,3Ghz haalt is misschien ook niet zo heel interessant.
Zou het er trouwens niet in zitten dat ze volgende week weer een nieuwe lading hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

eL_Jee schreef op 28 March 2003 @ 15:14:
[...]

Of je nou 2,2 of 2,3Ghz haalt is misschien ook niet zo heel interessant.
Zou het er trouwens niet in zitten dat ze volgende week weer een nieuwe lading hebben?
Inderdaad. Waar hebben we het nou over.. Of je 1466mhz processor 'maar' tot 2200 of 2300 mhz gaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Zeker kan dat. Probeer anders een je Vagp wat te verhogen, als je dat in kunt stellen op jouw mobo.[/quote]

Dankjewel, ik zal eens kijken of asus daar wat mee kan.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Laatst online: 12-09 10:51
Vanavond dus "mijn" oc:
Slachtoffer is bekend: XP1700+
- AXDA1700DUT3C
- 9746387280929
- JIUHB0309SPEW

DUT :'( hoe ver denken jullie met falconrock 2?

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederick Janse
PASware schreef op 28 March 2003 @ 15:56:
Vanavond dus "mijn" oc:
- AXDA1700DUT3C
- 9746387280929
- JIUHB0309SPEW

Gokje: 2193MHz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Yoo died,

AGP voltage op 1.8 en mijn beeperror is weg. super, bedankt voor de tip _/-\o_

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

PASware schreef op 28 maart 2003 @ 15:56:
Vanavond dus "mijn" oc:
- AXDA1700DUT3C
- 9746387280929
- JIUHB0309SPEW

Waarom dat :'(
Ik vind het presoonlijk een beetje mierengen**k. De JIUHB zou zowieso wel de 2400Mhz moeten kunnen halen, maar het ligt dan natuurlijk wel aan de rest van de hardware + koeling.

Een oc van bijna 1000Mhz is toch niet niks en dan nog zeuren dat het een DUT of DLT zou moeten zijn of wat dan ook ... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Laatst online: 27-08-2021
Died schreef op 28 March 2003 @ 14:00:
[...] MaXpert krijgt ze iig niet meer, voor zover ik weet. [...]
Meen je dat nou? In de lijst van procs staat nog steeds de AMD XP 1700+ JIUHB 0309 (AXDA1700TDUT3C) anders... stom dat je niet kunt zien hoeveel er nog in voorraad zijn. :( Edit: zullen wel op voorraad zijn... lees net 1 pagina terug dat ze alleen nog DUT3C's hebben.

Ik begin nu een beetje het idee te krijgen dat iedereen opeens op zoek is naar DLT's ipv DUT's... dacht eerst dat DUT iets meer garantie gaf dan DLT, maar dat lijkt nu toch wel omgekeerd te zijn. Het blijft natuurlijk idd een kwestie van geluk hebben, maar het is toch lekker als je je 1700+ op 2,2+ GHz kan laten draaien op 1,55 V ofzo. :P

Ik volg dit topic dus met gespitste oren om te kijken waar je een DLT kan krijgen. Als 't te lang duurt, ga ik wel gewoon voor een DUT van MaXpert; die zullen vast ook wel goed OC'en. :)

[ Voor 55% gewijzigd door Aham brahmasmi op 28-03-2003 22:19 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.