|
Woei, hehe geen grote start post.. ook niet nodig dit keer 
Maarja, krijg binnenkort mn twinmos/winbond binnen en dan flink die fsb omhoog halen, zit nu op 12,5x190 = 2373mhz
Maarja, krijg binnenkort mn twinmos/winbond binnen en dan flink die fsb omhoog halen, zit nu op 12,5x190 = 2373mhz
[ Voor 4% gewijzigd door Intronic op 19-03-2003 18:10 ]
Verwijderd
Ik zeg het nog 1 maal (voor de tweakerts die het oude deel 4 niet lezen) mensen die de 2500 mhz willen redden zullen echt een DUT xp 2100 moeten kopen, en geen 1700 DLT. (waarom niet zie deel 4)
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 18:15 ]
JA!!! Hij is binnen! Vanmiddag een AXDA1700DLT3C JIUHB 0308RPMW van Gistron ontvangen. Lol, dat ding doet nu 25 graadjes idle met kast/raam open en Zalman 6000CU fan op max. Maarja das eigenlijk niet zo boeiend.....Later vanavond horen jullie wel hoever ie gaat op lucht. In deel 5 alweer... 
En als aanvulling op HIFIGek: Als je luchtkoeling hebt, kan je misschien beter een DLT halen vanwege het lagere standaard voltage....
En als aanvulling op HIFIGek: Als je luchtkoeling hebt, kan je misschien beter een DLT halen vanwege het lagere standaard voltage....
The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw
Verwijderd
Hehe, die luchtkoeling van mij doet niet onder voor watercooling. Nee, er staan 6 zalman coolers op 5 volt gericht op een super groot koelblok op de cpu. Dat zit wel goed.
Ben benieuwd wat jouw maximale vcore spanning is.
Die lagere voltage is waar, maar als je dan ook niet hoger komt, wat heeft het dan voor nut niet....
(heb een blokje van imhotep aka maze 3 clone hier ook liggen) voor de toekomst
Ben benieuwd wat jouw maximale vcore spanning is.
Die lagere voltage is waar, maar als je dan ook niet hoger komt, wat heeft het dan voor nut niet....
(heb een blokje van imhotep aka maze 3 clone hier ook liggen) voor de toekomst
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 18:24 ]
Verwijderd
de DLt3c is een T'bred A...dus in principe zou ie slechter OC baar moeten
zijn als een DUT3C, want dat zijn t'bred B's
kijk maar
http://www.kaltmacher.de/viewtopic.php?t=9711
kijk maar
http://www.kaltmacher.de/viewtopic.php?t=9711
Verwijderd
Waar denk je dat de B voor staat in AXDA1700DLT3C JIUH >>>>>B<<<<< 0308RPMW
Die codes, haal ze ook telkens door de war.....
lolVerwijderd schreef op 19 maart 2003 @ 18:27:
de DLt3c is een T'bred A...dus in principe zou ie slechter OC baar moeten

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Verwijderd
nee hoor die b in jiuhb zegt volgens mij niks,
volgens mij zegt het voltage wat het is en niet de stepping
net zoals je PIII's had die FCPGA2 waren en geen tualatin core hadden,
dat kon je ook alleen zien aan het voltage van 1.75 volt, de tualatin cores draaiden op 1.,45-1.5 volt, en intel gebruikte de steppings door elkaar aangezien die betrekking hadden op de productie week en niet op de core
wel waren ze allebei FCPGA2, maar dat had alleen betrekking op de geintegreede heat spreader, het voltage maakte duidelijk of het een tualatin of coppermine core was.
de t breds A draaien op 1.5 volt behalve de xp2200 en de t' bred B's op 1.6 V...
da's wat ik overal heb gelezen steeds,
ik denk dat dit gewoon betere steppings van de tbred A's zijn
ik ken de overtuiging van alles wat op B eindigt een t bred b moet zijn,
maar ik denk toch dat dat weer niet 100% opgaat
volgens mij zegt het voltage wat het is en niet de stepping
net zoals je PIII's had die FCPGA2 waren en geen tualatin core hadden,
dat kon je ook alleen zien aan het voltage van 1.75 volt, de tualatin cores draaiden op 1.,45-1.5 volt, en intel gebruikte de steppings door elkaar aangezien die betrekking hadden op de productie week en niet op de core
wel waren ze allebei FCPGA2, maar dat had alleen betrekking op de geintegreede heat spreader, het voltage maakte duidelijk of het een tualatin of coppermine core was.
de t breds A draaien op 1.5 volt behalve de xp2200 en de t' bred B's op 1.6 V...
da's wat ik overal heb gelezen steeds,
ik denk dat dit gewoon betere steppings van de tbred A's zijn
ik ken de overtuiging van alles wat op B eindigt een t bred b moet zijn,
maar ik denk toch dat dat weer niet 100% opgaat
Verwijderd
wat ik me net bedenk...je kunt het natuurlijk met _absolute_ zekerheid
zien aan de CPUID,

kijk maar hier
http://www.overclockers.com/tips00166/
dus als je bij het booten een cpuid 0680 krijgt is het een
tbred a en een cpu id van 0681 is een tbred b toch??
zou iemand met een 1700 DLT3C ff kunnen kijken aub...??
/edit: ik had het aan m'n vorige post kunne editten idd ja..sorry vergeet ik dom
ik vergetie/

/edit 2:
ik zie nu dat het WEL idd een Tred B is...in deel 4 hiervan postte
durondude zijn xp1700 DLT3C
jiuhb
en die zegt: CPUID 0681....DUS EEN TBRED B
zien aan de CPUID,
kijk maar hier
http://www.overclockers.com/tips00166/
dus als je bij het booten een cpuid 0680 krijgt is het een
tbred a en een cpu id van 0681 is een tbred b toch??
zou iemand met een 1700 DLT3C ff kunnen kijken aub...??
/edit: ik had het aan m'n vorige post kunne editten idd ja..sorry vergeet ik dom
ik vergetie/
/edit 2:
ik zie nu dat het WEL idd een Tred B is...in deel 4 hiervan postte
durondude zijn xp1700 DLT3C
jiuhb
en die zegt: CPUID 0681....DUS EEN TBRED B
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 19:18 ]
Verwijderd
Geloof me, die b in de stepping staat voor highly overclocable. B COREVerwijderd schreef op 19 March 2003 @ 18:49:
nee hoor die b in jiuhb zegt volgens mij niks,
Nou, tis wat met die rommel. Hij loopt nu in Splinter Cell zelfs al vast als ik m op 11.5x180 draai. Met CPU op 1.95 volt en VDIMM op 2.9
Snap er niks meer van hoor
En zelfs op 11x180....heb t idee dat t aan SC ligt ofzo
Snap er niks meer van hoor
En zelfs op 11x180....heb t idee dat t aan SC ligt ofzo
[ Voor 15% gewijzigd door XeNoBiTe op 19-03-2003 19:39 ]
Verwijderd
Mensen dit ga je niet geloven
Mijn xp2100 dut B doet nu 11 x 200 (2200 mhz) op (komtie jajajajajajjajaja) 1.575 Volt (burnk7 stabil) ziek dit.....
Deze 200 mhz fsb zonder vmod op de northbrigde (8rda+ rev 1.1).Mijn max blijft nu op 2.075 Volt 13,5 x 191 (Vcore kan misschien nog lager, nog niet geprobeerd) . Damn, ik wil 13 x 200
Opzich, alles is stabiel bij 13,5 x 191 behalve burnk7. De max van mijn cpu is dus 2578,5 mhz. Inburnen doe ik niet aan, als ze het in het begin niet trekken, ga ik er later ook niet mee klooien (ervaring leert dat inburnen en daarna NOG verder overclocken niet echt best is voor je processor
) Bij 2578,5 mhz heb ik toch echt mijn maze 3 water kloontje nodig, dus dat komt binnenkort. Binnenkort dus mooie pics.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 19:50 ]
Verwijderd
Ik heb net een AXDA1700DLT3C JIUHB 0308RPMW binnen gekregen van Maxpert. Gatverdamme van een k*t processor is dat zeg. Het max voltage is 1,75 want anders boot windows uberhaupt al niet en m'n max oc is 2050 mhz!
Zeg alsjeblieft iemand dat ik het fout doe want dit is echt niet normaal, nog minder dan mijn 1800+ TBred A. Moederbord is Abit NF7 en geheugen Kingston HyperX
Edit:
Oh ja ik kan posten op 2500 Mhz maar pas bij 2050 mhz is het dus pas stabiel

Zeg alsjeblieft iemand dat ik het fout doe want dit is echt niet normaal, nog minder dan mijn 1800+ TBred A. Moederbord is Abit NF7 en geheugen Kingston HyperX
Edit:

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 19:58 ]
Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 19:47:
Mensen dit ga je niet gelovenMijn xp2100 dut B doet nu 11 x 200 (2200 mhz) op (komtie jajajajajajjajaja) 1.575 Volt (burnk7 stabil) ziek dit.....
Deze 200 mhz fsb zonder vmod op de northbrigde (8rda+ rev 1.1).Mijn max blijft nu op 2.075 Volt 13,5 x 191 (Vcore kan misschien nog lager, nog niet geprobeerd) . Damn, ik wil 13 x 200
Opzich, alles is stabiel bij 13,5 x 191 behalve burnk7. De max van mijn cpu is dus 2578,5 mhz. Inburnen doe ik niet aan, als ze het in het begin niet trekken, ga ik er later ook niet mee klooien (ervaring leert dat inburnen en daarna NOG verder overclocken niet echt best is voor je processor
) Bij 2578,5 mhz heb ik toch echt mijn maze 3 water kloontje nodig, dus dat komt binnenkort. Binnenkort dus mooie pics.
maak maar een screenshot van Prime95 en superPI.. Dit moet ik zien
BurnK7 is trouwens een erg slechte manier om je cpu te testen.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 19:59 ]
Verwijderd
Klinkt lullig, maar ik probeer mensen hiervoor te waarschuwen (heb zelf slechte ervaring met dlt`s. Het ligt echt aan je processor die geen hogere vcore accepteert...Verwijderd schreef op 19 maart 2003 @ 19:55:
Ja klopt, maar ik vind het wel stoer als alles stabiel is met burnk7, ik ben het met je eens, het heeft niks met stabiliteit te maken. Alles kan werken stabiel, behalve burnk7. Kan jij die super Pi even op je webspace zetten?Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 19:57:
[...]
Raar.....ik heb exact dezelfde cpu al een paar uurtjes, maar hij doet 't tot nu toe prima boven de 2,1 Ghz. Stabiel is ie nu op 2127,9 Mhz (11,5 x 185) @ 1,65 volt. Alleen nog maar een half uurtje getest met Sisoft Sandra. Straks pas met prime 95 en super PI...Verwijderd schreef op 19 maart 2003 @ 19:55:
Ik heb net een AXDA1700DLT3C JIUHB 0308RPMW binnen gekregen van Maxpert. Gatverdamme van een k*t processor is dat zeg. Het max voltage is 1,75 want anders boot windows uberhaupt al niet en m'n max oc is 2050 mhz!![]()
Edit:
Alleen erg jammer dat mn FSB niet veel hoger kan dan 185, PCI is nu al 37Mhz. En mn harde schijf moet heel blijven....
The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw
Verwijderd
Wat is jouw maximale Vcore (waarbij alles stabiel draait) ? Bij een nforce2 chipset is je pci onafhankelijk van je fsb... Kopen dus...Tweeke schreef op 19 maart 2003 @ 20:17:
[...]
Raar.....ik heb exact dezelfde cpu al een paar uurtjes, maar hij doet 't tot nu toe prima boven de 2,1 Ghz. Stabiel is ie nu op 2127,9 Mhz (11,5 x 185) @ 1,65 volt. Alleen nog maar een half uurtje getest met Sisoft Sandra. Straks pas met prime 95 en super PI...
Alleen erg jammer dat mn FSB niet veel hoger kan dan 185, PCI is nu al 37Mhz. En mn harde schijf moet heel blijven....
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 20:21 ]
SuperPI: http://www2.justnet.ne.jp...PER_PI/english/s_pi-e.exe
Prime95: http://www.mersenne.org/freesoft.htm
Doe meteen wat wcpuid screens erbij als je toch bezig bent.. Zie mijn screens aan het einde van deel 4.
Prime95: http://www.mersenne.org/freesoft.htm
Doe meteen wat wcpuid screens erbij als je toch bezig bent.. Zie mijn screens aan het einde van deel 4.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 20:40 ]
Welke instelling gebruiken jullie met SuperPI?
Niet de moeite waard om te vermelden ^__^
ScorpionNL schreef op 19 March 2003 @ 20:38:
Welke instelling gebruiken jullie met SuperPI?
1MB.
Verwijderd
slaapse....Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 20:44:
Ok ik ga morgen even benchen, ga nu ZZZzzzZZ moet er om 4.30 weer uit
Verwijderd
Ja in ieder geval goed dat jij dat doet. Maar in het vorige topic zei durondude dat je juist een DLT moest hebben, dus ik bij maXpert DIE uitgezochtVerwijderd schreef op 19 March 2003 @ 20:15:
[...]
Klinkt lullig, maar ik probeer mensen hiervoor te waarschuwen (heb zelf slechte ervaring met dlt`s. Het ligt echt aan je processor die geen hogere vcore accepteert...
[...]
Ja klopt, maar ik vind het wel stoer als alles stabiel is met burnk7, ik ben het met je eens, het heeft niks met stabiliteit te maken. Alles kan werken stabiel, behalve burnk7. Kan jij die super Pi even op je webspace zetten?
Max. V-core zal ik vanavond even testen. Mn zusje wil nu graag even MSN'nen (mijn pc is de gatewayVerwijderd schreef op 19 March 2003 @ 20:18:
[...]
Wat is jouw maximale Vcore (waarbij alles stabiel draait) ? Bij een nforce2 chipset is je pci onafhankelijk van je fsb... Kopen dus...
Maarrrr: 2312 Mhz stabiel met Prime95 (tot nu toe) @ 1,71 vcore
[ Voor 7% gewijzigd door Tweeke op 19-03-2003 21:08 . Reden: geocities plaatje... :( ]
Verwijderd
dit is echt vage crap
ik loop nu met mn amdxp 2100 aiuhb, kingston hyperx pc3000 op 9 x 200 fsb (5 - 2 -2 @ Cas 2 @ 2.77 Vdimm). Dit werkt nu wel maar als ik het op 10 x 200 fsb doe dan komt ie niet door de prime test. Dan heb ik meteen al een foutmelding.
Mijn cpu staat op vcore 1.62 (default) en wordt dan 46 graden stressed. Elke keer als ik mijn voltage ga verhogen en ik kom boven de 1.7 volt vcore uit dan crashed de pc bij windows boot. De kast staat open en ik cool met een volcano 7+. Zelf denk ik dat de koelpasta het grootste probleem is want de temps zouden op deze stand veel koeler moeten zijn. De koelpasta is overigens de standaard pasta die bij de volcano7+ zat, gewone witte siliconen pasta. Ik w8 nog steeds op de artic silver III van de inkoopactie.
Hopelijk heeft iemand nog tips voor mij. Ik gebruik overigens het allerlaatste bios van de epox8rda+ (5 maart 2003). Ligt het misschien aan mn bios etc. ?
ik loop nu met mn amdxp 2100 aiuhb, kingston hyperx pc3000 op 9 x 200 fsb (5 - 2 -2 @ Cas 2 @ 2.77 Vdimm). Dit werkt nu wel maar als ik het op 10 x 200 fsb doe dan komt ie niet door de prime test. Dan heb ik meteen al een foutmelding.
Mijn cpu staat op vcore 1.62 (default) en wordt dan 46 graden stressed. Elke keer als ik mijn voltage ga verhogen en ik kom boven de 1.7 volt vcore uit dan crashed de pc bij windows boot. De kast staat open en ik cool met een volcano 7+. Zelf denk ik dat de koelpasta het grootste probleem is want de temps zouden op deze stand veel koeler moeten zijn. De koelpasta is overigens de standaard pasta die bij de volcano7+ zat, gewone witte siliconen pasta. Ik w8 nog steeds op de artic silver III van de inkoopactie.
Hopelijk heeft iemand nog tips voor mij. Ik gebruik overigens het allerlaatste bios van de epox8rda+ (5 maart 2003). Ligt het misschien aan mn bios etc. ?
AMD Athlon
AXDA1800DUT3C
9253766260039
JIUCB 0250 VPNW
1999 AMD
Draait hier nu al weer 2 maanden als een zonnetje op 2.36 volt
Max-OC is 2550mhz (15x170) maar niet prime95 stabiel, 2503mhz wel
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Verwijderd
2.36 volt? Volgens mij kun jij over een tijdje wegens overleden proc een nieuwe uitzoekenjustifire schreef op 19 maart 2003 @ 21:12:
[afbeelding]
AMD Athlon
AXDA1800DUT3C
9253766260039
JIUCB 0250 VPNW
1999 AMD
Draait hier nu al weer 2 maanden als een zonnetje op 2.36 volt
Max-OC is 2550mhz (15x170) maar niet prime95 stabiel, 2503mhz wel
ja zeer zekerVerwijderd schreef op 19 March 2003 @ 21:44:
[...]
2.36 volt? Volgens mij kun jij over een tijdje wegens overleden proc een nieuwe uitzoeken
btw hoe hoog gaat de JIUHB week 309 xp 1700 bij jullie ?? zonder vcore increasement, ik haal net geen 2 ghz , mp 12 fsb 166 ( mp 1/5 )
Verwijderd
ik heb week 9 1700+ ik kom nu @ 2200 MHz op een A7N8X bordje, nu boottie windows ook, hij kan echter hoger, maja ik wil graag ook nog naar Windows..
Ivm met verder overclokken van m'n 1700+ ben ik op zoek naar een guide voor een vmod voor de CPU en Mem op een KX7-333. Op Xtreme staat een hele mooie maar die is nou net weer uit de lucht. Weet iemand waar er nog een staat?
De search schiet niet echt op en google al helemaal niet.
De search schiet niet echt op en google al helemaal niet.
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Verwijderd
Maar dat is zeker niet zonder extra voltage?Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 22:10:
ik heb week 9 1700+ ik kom nu @ 2200 MHz op een A7N8X bordje, nu boottie windows ook, hij kan echter hoger, maja ik wil graag ook nog naar Windows..
Nu draai ik 2340Mhz (180 x 13); nog niet gestressed, maar mn AOpen bordje gaat lastig doen. Bij een FSB hoger dan 166 boot ie niet direct (video-signaal) nadat ik de instellingen in de BIOS heb opgeslagen. Ik moet eerst een paar keer resetten, of de stroom er even afhalen en dan doet ie het gewoon prima. Erg vreemd dus. OK, het is niet vreselijk, want hij doet het wel gewoon daarna, maar het is wel irritant. Het gebeurd dus ook als ik de FSB op 167 zet en de MP op 10 (ofzo), dus het ligt echt aan het bord zelf.
Nu las ik wel eens iets soortgelijks op de AOpen fora, maar een oplossing hadden ze er daar niet voor.....
Weet iemand wat hier een mogelijke oorzaak van is? De BIOS is trouwens de laatste versie.
Nu las ik wel eens iets soortgelijks op de AOpen fora, maar een oplossing hadden ze er daar niet voor.....
Weet iemand wat hier een mogelijke oorzaak van is? De BIOS is trouwens de laatste versie.
Verwijderd
Heb net een xp2400+ gekocht, AIUHB 0246 TPDW, met arctic silent copper tc pro.
Geen extra casefans.
13x166=2166MHz=2700+ met Vcore=1.73V
temp: 64graden stressed.
Kan iedereen zijn temp en koelmethode posten (stressed temp, mobotemp en wat voor hsf, evt wat voor casefans, etc)? Ik heb de voorgaande delen ook doorgenomen, maar het is vaak niet duidelijk wat voor een temperaturen normaal zijn...
Ik heb wel zo het gevoel dat mijn cpu een beetje aan de warme kant is, maar misschien komt dat puur doordat ik geen casefans heb; mobotemp is overigens 35graden...
Ps sinds ik deze nieuwe cpu heb ipv mijn ouwe duron/morgan 1GHz gaat het internet opeens veel sneller.
(just kidding, dat is alleen met intel procs)
Geen extra casefans.
13x166=2166MHz=2700+ met Vcore=1.73V
temp: 64graden stressed.
Kan iedereen zijn temp en koelmethode posten (stressed temp, mobotemp en wat voor hsf, evt wat voor casefans, etc)? Ik heb de voorgaande delen ook doorgenomen, maar het is vaak niet duidelijk wat voor een temperaturen normaal zijn...
Ik heb wel zo het gevoel dat mijn cpu een beetje aan de warme kant is, maar misschien komt dat puur doordat ik geen casefans heb; mobotemp is overigens 35graden...
Ps sinds ik deze nieuwe cpu heb ipv mijn ouwe duron/morgan 1GHz gaat het internet opeens veel sneller.
(just kidding, dat is alleen met intel procs)
Verwijderd
XP2100+ hier op 2200 Mhz stabiel en VCore 1.70
ca. op 2700+ snelheid dus inderdaad zoals al vermoed
(AIUHB-0302 DUT3C)
2300 en iets hoger wil wel, maar loopt met CPUBurn na een tijdje vast omdat de VCore dan veel hoger moet.
En ik heb geen zin in waterkoeling.
(Wordt een BEeEeEeeEtje warm dan)
Op een KT7A-RAID
ca. op 2700+ snelheid dus inderdaad zoals al vermoed
(AIUHB-0302 DUT3C)
2300 en iets hoger wil wel, maar loopt met CPUBurn na een tijdje vast omdat de VCore dan veel hoger moet.
En ik heb geen zin in waterkoeling.
(Wordt een BEeEeEeeEtje warm dan)
Op een KT7A-RAID
Verwijderd
Na 2 mobo's heel wat gepruts en gesoldeer. 

EPOX 8RDA+
2 x OCZ pc 3500 el 265 mb
XP 1700+ juihb 0302 2,15V
VDD mod 1,9 V
Zal vanavond nog ff stressen en maar hopen dat ik morgen weer een paar mhz jes er bij krijg
EPOX 8RDA+
2 x OCZ pc 3500 el 265 mb
XP 1700+ juihb 0302 2,15V
VDD mod 1,9 V
Zal vanavond nog ff stressen en maar hopen dat ik morgen weer een paar mhz jes er bij krijg
Verwijderd
Op wat voor timings draai jij ? je hebt 90 mb bandbreedte meer als mij 
Ik ga voor 226
Ik ga voor 226
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 23:02 ]
Heb net een XP2100 geplaats AIUHB, fsb op 166 gezet en mijn systeem draait nu stabiel als een XP2700+ temps: idle 35 stressed 41
Zo simpel kan overklokken zijn...
Zo simpel kan overklokken zijn...
www.laserextreme.nl
ik zie hier dat veel mensen last hebben van dat de vcore dus niet hoog kan... wat is dan precies het probleem? ik kan nml mijn cpu een vcore van 2 volt geven (hoger heb ik niet getest) maar dat wil prima... ben ik een mazzel pik dan ofzo? ik snap het even niet...
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Dat geldt (waarschijnlijk) voor de DLT3C versie, als jij een DUT3C versie hebt is je standaard vcore 1,6 volt en dan kan je dus wél hoog.DAMAGE schreef op 19 maart 2003 @ 23:53:
ik zie hier dat veel mensen last hebben van dat de vcore dus niet hoog kan... wat is dan precies het probleem? ik kan nml mijn cpu een vcore van 2 volt geven (hoger heb ik niet getest) maar dat wil prima... ben ik een mazzel pik dan ofzo? ik snap het even niet...
Overigens loopt mijn XP1700 0308 DLT3C érg goed op lage voltages, maar met hogere voltages bereik ik niet veel. Nu stabiel op 2250 Mhz (13,5 x 166, vcore), dus XP2800
Die 2312mhz van hierboven was niet helemaal stabiel, prime vond wat afrondingsfouten.
Ik heb inderdaad een DUT3C versie, dat zal het wezen. Maar ik meen mij te herinneren dat het standaart voltage iets van 1.5 was (dat vond ik toen zo vreemd) maar dat kan ook wel aan mijn mobo liggen, tis namelijk niet een van de nieuwsten meer (wel de laatste bios overigens).Tweeke schreef op 20 March 2003 @ 00:02:
[...]
Dat geldt (waarschijnlijk) voor de DLT3C versie, als jij een DUT3C versie hebt is je standaard vcore 1,6 volt en dan kan je dus wél hoog.
Overigens loopt mijn XP1700 0308 DLT3C érg goed op lage voltages, maar met hogere voltages bereik ik niet veel. Nu stabiel op 2250 Mhz (13,5 x 166, vcore), dus XP2800(halfuur prime95 en een paar loopjes super PI)
Die 2312mhz van hierboven was niet helemaal stabiel, prime vond wat afrondingsfouten.
Ik hoop nog wat verder overteclocken maar dit bord laat me niet verder komen dan 150 FSB. Mijn geheugen gaat niet hoger, ik zal dus hogere multipliers moeten nemen maar ik zit nu op 12,5 en dat is volgens mij zijn max?
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Verwijderd
8rda+, 2100+ AIUHB0303, 2x256OCZ PC3500 @ 226 @ 7-3-3-2Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 23:02:
Op wat voor timings draai jij ? je hebt 90 mb bandbreedte meer als mij
Ik ga voor 226![]()
![]()
Verwijderd
ik heb dezelfde cpu..je moet fsb en vcore heel langzaam opvoeren...hij ging eerst nog niet eens op 11 x 166..ik zit nu stabiel op 12.5 x 190 op 1.7 vcore...Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 19:55:
Ik heb net een AXDA1700DLT3C JIUHB 0308RPMW binnen gekregen van Maxpert. Gatverdamme van een k*t processor is dat zeg. Het max voltage is 1,75 want anders boot windows uberhaupt al niet en m'n max oc is 2050 mhz!![]()
Edit:
Volgens mij heb je daar gelijk in. Ik heb een identieke proc, die absoluut weigert te draaien op een voltage hoger dan 1,77.....zelfs op een lage fsb en mp weigert de proc op een hoger voltage te werken.....Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 10:07:
[...]
ik heb dezelfde cpu..je moet fsb en vcore heel langzaam opvoeren...hij ging eerst nog niet eens op 11 x 166..ik zit nu stabiel op 12.5 x 190 op 1.7 vcore...
Op 1,58 volt komt ie wel tot 2150MHz!
Windows start gewoon op 2340 (13 x 180) en blijft stabiel. Maar een minuutje prime95 is fataal. Temps zijn in orde: 40 graden stressed. Booten kan tot ong.. 2450 mhz
edit: maar je had het er dus over dat je 'm langzaam moest opvoeren

Post a.u.b. zoveel mogelijk ervaringen: ik het toch het idee dat die DLT3C 0308 heel hard kan gaan
[ Voor 18% gewijzigd door Tweeke op 20-03-2003 10:20 ]
Verwijderd
Ik heb de hele draad doorgelezen van dit topic... ben zelf pas sinds zondag actief met overclocken en loopt nog niet echt voorspoedig. Kan met mn AXDA2000DKT3C RIRGA niet hoger komen dan 1.9GHz (niet stabiel) en 1.88GHz stabiel (d8 ik) tot dat hij gisteren crashte. Waarschijnlijk door te hoge tempratuur (deze liep na een uur stressed op tot 65 graden volgens ASUS probe). Daarna bleef hij opstarten en crashen...nu weer op normaal gezet. Waarschijnlijk betere koeling nodig!! Wat is aan te raden? Hoor veel over vulcano 7+ en zalman... welke moet ik kopen?? En wat voor een temp zal dit opleveren???
Jouw RIRGA is niet echt een overclockmonster (Tbred A dacht ik), dus ik denk zelf dat je cpu aan het maximum zit.
Ik geloof dat dit een Palomino is (of een TBred A, not sure), dus een oudere cpu.Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 11:17:
Ik heb de hele draad doorgelezen van dit topic... ben zelf pas sinds zondag actief met overclocken en loopt nog niet echt voorspoedig. Kan met mn AXDA2000DKT3C RIRGA niet hoger komen dan 1.9GHz (niet stabiel) en 1.88GHz stabiel (d8 ik) tot dat hij gisteren crashte. Waarschijnlijk door te hoge tempratuur (deze liep na een uur stressed op tot 65 graden volgens ASUS probe). Daarna bleef hij opstarten en crashen...nu weer op normaal gezet. Waarschijnlijk betere koeling nodig!! Wat is aan te raden? Hoor veel over vulcano 7+ en zalman... welke moet ik kopen?? En wat voor een temp zal dit opleveren???
Dit topic gaat over TBreds, en die clocken veel beter over dan de oudere processoren.
Wat je het beste kan doen is een nieuwe TBred B kopen als je erg hoog wilt komen met gemiddelde koeling.
Als het je niet uitmaakt dat je PC een enrom kabaal gaat maken, kun je een Vulcano 7+ kopen.
Een stil alternatief met goede koeling is dan natuurlijk WC, maar ik weet niet of je als beginnend OC-er je daar wel aan wilt gaan wagen.
Kijk eens wat rond en zoek naar wat Socket-A koeler round-ups, zolas deze:
http://www.digit-life.com...hootout-feb2k3-part1.html
Een stil alternatief met goede koeling is dan natuurlijk WC, maar ik weet niet of je als beginnend OC-er je daar wel aan wilt gaan wagen.
Verwijderd
BusMastah bedankt voor je reactie, en je hebt gelijk ik het een TBred A... kan waarschijnlijk ook niet hoger als 1950 (hoogste wat ik gelezen heb met mijn proc), maar bij een uur stessed crashed hij bij mij al en dit waarschijnlijk door hoge tempratuur (65 graden).
Nieuwe processor wil ik wel kopen... maar nu ik dit hele forum heb doorgelezen weet ik niet meer welke ik moet kopen. Iedereen heeft weer een andere mening over de verschillende processors. Zou daarom ook graag horen of er mensen een overclock hebben met een A7V8X met samsung 2700 geheugen.
Nieuwe processor wil ik wel kopen... maar nu ik dit hele forum heb doorgelezen weet ik niet meer welke ik moet kopen. Iedereen heeft weer een andere mening over de verschillende processors. Zou daarom ook graag horen of er mensen een overclock hebben met een A7V8X met samsung 2700 geheugen.
Ik zou zeggen koop een 1700 JIUHB of 2100 AIUHB, dan zit je meestal wel goed.
Verwijderd
waarom zou je je er niet aan wagenSyzzer schreef op 20 maart 2003 @ 11:27:
Als het je niet uitmaakt dat je PC een enrom kabaal gaat maken, kun je een Vulcano 7+ kopen.

Koop gewoon een kant en klare set (zoals de tt aquarius bijvoorbeeld)
En ga daar een beetje mee prutsen.
Heb je ook weer gelijk in. Zo heb ik het zelf ook gedaan, maar ik kan me voorstellen dat het net iets te veel geld/ene te grote stap is voor sommigen. Toen ik niet verder kwam met mijn Zalman 5100Cu heb ik zo'n 3R Poseidon setje gekocht. Het ziet er weliswaar niet fantastisch uit, maar het koelt toch echt heel aardig! Mijn 1800+@2GHz komt stressed niet boven de 40 graden uit! En dat voor een €99 set!Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 12:25:
[...]
waarom zou je je er niet aan wagenDan leer je er nooit mee omgaan.
Koop gewoon een kant en klare set (zoals de tt aquarius bijvoorbeeld)
En ga daar een beetje mee prutsen.
Verwijderd
Is dat een goede zet die tt aquarius? als ik dan toch iets koop ... dan ook liever iets goeds..dat ik er nog een aantal opvolgende processor goed mee kan koelen.
Heb je een link voor me naar een test of iets dergelijks van deze ? misschien een afbeelding??
Heb je een link voor me naar een test of iets dergelijks van deze ? misschien een afbeelding??
Plenty of informationVerwijderd schreef op 20 March 2003 @ 12:41:
Is dat een goede zet die tt aquarius? als ik dan toch iets koop ... dan ook liever iets goeds..dat ik er nog een aantal opvolgende processor goed mee kan koelen.
Thermaltake Aquarius II Cooling
En veelal goeie reacties.
Verwijderd
Mhh...Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 19:57:
[...]
Mijn ervaring met BurnK7 (of CPUburn, is hetzelfde) is dat het een aardig programma is om te zien of :
1) De voeding overeind blijft bij maximale belasting.
2) De CPU zowel geneog VCore heeft als genoeg koeling.
Op rekenfouten is het programma niet erg snel met reageren.
De manier is om de laagste VCore setting te vinden waarbij de boel niet vastloopt bij de maximale temp. Je moet redelijk lang testen, met ondertussen zoveel mogelijk normale activiteit als TV-kaartje kijken en MP3 afspelen en Internet browsen enz. ..
(In tegenstelling met de 'klassieke' Duron (600 ~ 900 Mhz).
Die lopen niet zozeer vast, maar krijgen last van rekenfouten.)
Maar och, er zijn vele mogelijkheden om te zien of een systeem stabiel is.
Hej guys,
Vraagje : ik heb een EPOX 8KHA+ met een xp1700+ weet niet precies het type hij zit op een bruin plankje en heeft een nagenoeg vierkante core.
Het is me al gelukt om met gewone luchtkoeling het kreng op 11,150 te krijgen maar dan wil windows niet meer de comp uitschakelen en reboot ie gewoon....
Ik denk dat het licht aan mijn 3com netwerkkaart die de overgeklockte pci-bus niet helemaal aankan. Ook lukt het niet om de VCore verder omhoog te krikken dan .1volt meer. Hoger kan ik niet instellen in de bios en het bord is jumperless. Kun je zoiets instellen met een tooltje of hoe doen jullie dat? ik denk dat als ik het op 11,166 zet dan de pci-bus weer normale snelheid is maar ik denk ook dat ik dan meer Vcore moet hebben en die kan ik dus juist niet instellen
Iemand enige tips? Over de cooling hoeven jullie geen zorgen te maken hij is lekker koel op 35 graden stressed met een gemodde Spire Wisperrock II
Vraagje : ik heb een EPOX 8KHA+ met een xp1700+ weet niet precies het type hij zit op een bruin plankje en heeft een nagenoeg vierkante core.
Het is me al gelukt om met gewone luchtkoeling het kreng op 11,150 te krijgen maar dan wil windows niet meer de comp uitschakelen en reboot ie gewoon....
Ik denk dat het licht aan mijn 3com netwerkkaart die de overgeklockte pci-bus niet helemaal aankan. Ook lukt het niet om de VCore verder omhoog te krikken dan .1volt meer. Hoger kan ik niet instellen in de bios en het bord is jumperless. Kun je zoiets instellen met een tooltje of hoe doen jullie dat? ik denk dat als ik het op 11,166 zet dan de pci-bus weer normale snelheid is maar ik denk ook dat ik dan meer Vcore moet hebben en die kan ik dus juist niet instellen
Iemand enige tips? Over de cooling hoeven jullie geen zorgen te maken hij is lekker koel op 35 graden stressed met een gemodde Spire Wisperrock II
There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan
Kwam deze handige AMD CPU Identifier page tegen, vertelt je alles wat je weten moet over je processor! Zeker waard om te bookmarken:
http://www.bloodys.com/scripts/cpu.php
gezien de plaatjes denk ik een palomino te hebben. Kun je daaro ook goed mee overclocken of niet omdat jullie het over de Tbred hebben.....
There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan
Palomino's zijn idd niet goed te overclocken. Met Tbreds kom je veel verder.
Jongen, als je de codes die achterop je processor staan nou eens invult op die page die ik net poste dan weet je tenminste zeker wat voor cpu je hebt, van welke stepping, welke produktie week etc. Nog 1 keer dan!screamteam schreef op 20 March 2003 @ 13:29:
gezien de plaatjes denk ik een palomino te hebben. Kun je daaro ook goed mee overclocken of niet omdat jullie het over de Tbred hebben.....
We weten het wel nu ....DOOMer schreef op 20 March 2003 @ 13:41:
Jongen, als je de codes die achterop je processor staan nou eens invult op die page die ik net poste dan weet je tenminste zeker wat voor cpu je hebt, van welke stepping, welke produktie week etc. Nog 1 keer dan!
Heb ik dus een T-bred A, grappigDOOMer schreef op 20 maart 2003 @ 13:41:
[...]
Jongen, als je de codes die achterop je processor staan nou eens invult op die page die ik net poste dan weet je tenminste zeker wat voor cpu je hebt, van welke stepping, welke produktie week etc. Nog 1 keer dan!
Durondude, als je hier nog langs komt, kan je me dan vertellen hoe je die DLT3C van jou aircooled op 2354mhz STABIEL hebt kunnen krijgen. Mijn proc is nagenoeg identiek (alleen 0308RPMW i.p.v. SPMW
Verwijderd
Het kan natuurlijk ook altijd de voeding zijn die bij een extreme overklok begint in te storten.DAMAGE schreef op 19 maart 2003 @ 23:53:
Mijn 2100+ AIUHB DUT3C gaat met 1.60 Volt tot 2000 Mhz goed, 2200 heeft voor stabiel draaien 1,75 nodig. Een VCore van 1.65 of 1.70 is dan te weinig blijkt met testen..
Maar de voeding is wel 550 Watt.....
En natuurlijk is er zowel een minimale VCore voor een bepaalde snelheid, als een maximale. Als je bij VCore 2.20 problemen hebt op 1600 Mhz en niet op 2600 Mhz kan het best daaraan liggen.
Maar als de standaard 1.60 is en 1.75 gaat al fout, is er wat anders aan de hand denk ik.
Verwijderd
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
lamjanus schreef op 17 March 2003 @ 08:14:
Hmm, heb een AXDA1800+ JTUGB0251, draait nu op 2100+ zonder probs, standaard voltage, stressed is ie 44 graden met TTake vulcano 9+, loopt op standaard fsb omdat kingston 2700 ddr niet hoger wil, zal eens proberen op 2200+ te komen, baal ervan dat fsb niet hoger kan.
Abit MB KD7-Raid unlocks de cpu zelf.........
Heb hem nu op 2200+ draaien, nog steeds zonder probs en zelfde temperatuur, krijg morgen Kingston HyperX ipv die standaard troep die er nu in zit, kijken of ik de fsb omhoog krijg
--------------------------------------------------------------------------------
Heb HyperX binnen, draait nu op 10,5x170, is al een stuk beter, kijken of ik nog verder kan komen.
lamjanus schreef op 17 March 2003 @ 08:14:
Hmm, heb een AXDA1800+ JTUGB0251, draait nu op 2100+ zonder probs, standaard voltage, stressed is ie 44 graden met TTake vulcano 9+, loopt op standaard fsb omdat kingston 2700 ddr niet hoger wil, zal eens proberen op 2200+ te komen, baal ervan dat fsb niet hoger kan.
Abit MB KD7-Raid unlocks de cpu zelf.........
Heb hem nu op 2200+ draaien, nog steeds zonder probs en zelfde temperatuur, krijg morgen Kingston HyperX ipv die standaard troep die er nu in zit, kijken of ik de fsb omhoog krijg
Heb HyperX binnen, draait nu op 10,5x170, is al een stuk beter, kijken of ik nog verder kan komen.
trouwens. Ik heb deze cpu nu bijna een weekje, maar ik had eerst een duron in mijn systeem. Zou ik dan ook even windows opnieuw moeten installeren? want ik krijg soms wel wat fouten in internet explorer en word... dan hebben ze weer een ongeldige bewerking uitgevoerd ofzo...
Dit was ook zo op de normaale speed trouwens, OS is Win XP Prof...
Verwijderd
Ik betwijfel het eigenlijk of dat nut heeft.
Op wat voor moederbord draai je, die MSI K7T ? Dan denk ik eerder dat je dingen moet veranderen in de bios als cpu drive strength, pci latency, mem settings etc...
Die foutmeldingen die je noemt zijn meestal bij geheugen problemen en/of te ver overklokken........
PS dit is een triple boot WinXP/Win2K/WinME. Dat draait gewoon allemaal door na de upgrade Thunderbird naar een Thoroughbred.
Op wat voor moederbord draai je, die MSI K7T ? Dan denk ik eerder dat je dingen moet veranderen in de bios als cpu drive strength, pci latency, mem settings etc...
Die foutmeldingen die je noemt zijn meestal bij geheugen problemen en/of te ver overklokken........
PS dit is een triple boot WinXP/Win2K/WinME. Dat draait gewoon allemaal door na de upgrade Thunderbird naar een Thoroughbred.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2003 16:19 ]
Hoeft meestal niet hoor. Anders zou je ook elke keer dat je je CPU overclockt opnieuw moeten installeren, omdat je een andere snelheid hebt...DAMAGE schreef op 20 maart 2003 @ 15:43:
trouwens. Ik heb deze cpu nu bijna een weekje, maar ik had eerst een duron in mijn systeem. Zou ik dan ook even windows opnieuw moeten installeren? want ik krijg soms wel wat fouten in internet explorer en word... dan hebben ze weer een ongeldige bewerking uitgevoerd ofzo...
Het gaat niet om de kloksnelheid die misschien verschilt, maar om de architectuur en opbouw en wat al niet meer waarom de cpu's onderling kunnen verschillen.
Een Duron is tenslotte wel ff andere koek als een TBred nietwaar?
Even een kleine update: 2324mhz stabiel (166 x 14) @ 1,71 vcore. Ben benieuwd of ik nu wél stabiel 2400mhz kan draaien....
Bureablad-screenshot
Hij gebruitk echter nog steeds exact dezelfde instructieset (noem het maar driver), wat het enige verschil voor een OS reduceert tot de snelheid waarmee de beerkingen worden uitgevoerd. Het zou dus niet logisch zijn om windows opnieuw te moeten installeren.BusMastah schreef op 20 maart 2003 @ 16:50:
Het gaat niet om de kloksnelheid die misschien verschilt, maar om de architectuur en opbouw en wat al niet meer waarom de cpu's onderling kunnen verschillen.
Weer een posting op de FP. nieuws: Huidige Athlon XP Thoroughbred is makkelijk te overklokken
Altijd lachen die reacties daar.. Ze hebben duidelijk dit draadje nog nooit gezien
Edit:
Hoe lang loopt deze draad nu wel niet? En dan moet T.net van een ANDERE site afhalen dat de procs goed over te klokken zijn.. Ik snap dat echt niet..
Altijd lachen die reacties daar.. Ze hebben duidelijk dit draadje nog nooit gezien
Edit:
Hoe lang loopt deze draad nu wel niet? En dan moet T.net van een ANDERE site afhalen dat de procs goed over te klokken zijn.. Ik snap dat echt niet..

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2003 19:38 ]
Op de Tweakers.net Frontpage staat een stuk over de 'gedowngrade' Thoroughbreds. Met het scriptje dat een paar posts terug werd genoemd, is het mogelijk te zien waar je proc oorspronkelijk bedoeld was op te lopen. [url=http://www.xbitlabs.com/news/cpu/display/20030319192135.html]Linkje naar het artikele op X-bitlabs
Our friends from a well-known OverClockers.ru web-site have found out that a site with a bloody name Bloodys.com offers its visitors this script for revealing all the information about Athlon XP CPU. Among all the technical data about the microprocessor, the script also tells you if your microprocessor was “downgraded” from a faster chip! Apparently, there are digits in the marking of AMD Athlon XP “Thorougbred” CPUs that describe the speed this particular CPU was designed to work at but was later “downgraded” or maybe even “upgraded” in certain cases. Take a look at the example of how the Athlon XP “Thoroughbred” processors are marked:

Fewture: het gaat er dus om dat dit scriptje kan laten zien waar je XP waarschijnlijk toe in staat is op een hoger voltage dan oorspronkelijk bedoeld is. Dat ze goed over te klokken zijn......dat horen ze ondertussen wel te weten daar jaAccording to the source, the seventh and eights marks in the second line of the sticker describes the initial speed the processor was designed for (RFBEXR2280073). If the initial model number is higher than the number you have, it means that your processor has been downgraded.
[ Voor 10% gewijzigd door Tweeke op 20-03-2003 19:46 . Reden: info erbij ]
Verwijderd
Sorry dat ik het hier vraag maar ik heb me rotgezocht en kan het niet meer vinden.
Er is ergens een link hier op GOT naar een site waar je met behulp van je nummers op je core erachter kunt komen welke proc je nu precies hebt, dat nummer zoals op dat plaatje hierboven. Je kunt gewoon selecteren wat je erop hebt staan en dan komt er iets uit....
Weet iemand de site van deze link?
Er is ergens een link hier op GOT naar een site waar je met behulp van je nummers op je core erachter kunt komen welke proc je nu precies hebt, dat nummer zoals op dat plaatje hierboven. Je kunt gewoon selecteren wat je erop hebt staan en dan komt er iets uit....
Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 20:15:
Sorry dat ik het hier vraag maar ik heb me rotgezocht en kan het niet meer vinden.
DOOMer schreef op 20 March 2003 @ 13:22:
Kwam deze handige AMD CPU Identifier page tegen, vertelt je alles wat je weten moet over je processor! Zeker waard om te bookmarken:
DOOMer schreef op 20 maart 2003 @ 13:41:
[...]

[ Voor 28% gewijzigd door Syzzer op 20-03-2003 20:17 ]
Vraagje:
Mijn 1800 loopt lekker op 11x165. Als ik nu de Mp hoger zet wiltie niet meer booten.
Ik denk zelf dat het aan dat brakke samsung geheugen ligt maar... in hoeverre kan een 5400Rpm Hd een negatieve catalysator zijn in deze.
dank voor uw aandacht
Mijn 1800 loopt lekker op 11x165. Als ik nu de Mp hoger zet wiltie niet meer booten.
Ik denk zelf dat het aan dat brakke samsung geheugen ligt maar... in hoeverre kan een 5400Rpm Hd een negatieve catalysator zijn in deze.
dank voor uw aandacht
Non taken
Kun je de vcore niet gewoon omhoog schroeven ? Verhogen van de mp vraagt meestal om meer stroom.whizz666 schreef op 20 March 2003 @ 20:56:
Vraagje:
dank voor uw aandacht
Kun je de vcore niet gewoon omhoog schroeven ? Verhogen van de mp vraagt meestal om meer stroom.[/quote]
Nee dat hielp niet, heb ik al gechecked en staat nu ook hoger.
maakt geen ruk uit.
Ik sta nu ff voor de keus, nieuw geheugen of een andere schijf kopen dus, wat is wijsheid?
Nee dat hielp niet, heb ik al gechecked en staat nu ook hoger.
maakt geen ruk uit.
Ik sta nu ff voor de keus, nieuw geheugen of een andere schijf kopen dus, wat is wijsheid?
Non taken
Verwijderd
Zet de fsb is op 166 of hoger of was die 165 een typvaut?whizz666 schreef op 20 March 2003 @ 20:56:
Vraagje:
dank voor uw aandacht
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2003 21:06 ]
Zet de fsb is op 166 of hoger of was die 165 een typvaut?[/quote]
nee, geen tiepfaut, heeft ook op 170 gestaan totdat ik hoorde dat dat niet zo wijs is met samsung mem.
why? zou 166 beter gaan dan 165 denk je?
nee, geen tiepfaut, heeft ook op 170 gestaan totdat ik hoorde dat dat niet zo wijs is met samsung mem.
Non taken
Ik zit met een vaag probleem met mijn OC. Ik had het ook al in het vorige topic gepost, maar daar kreeg ik geen antwoord op. Misschien dat ik er een aparte thread voor moet aanmaken, maar anywayz, here goes:
Ik heb mijn 1700+ JIUHB 0304 core heerlijk stabiel op 2066 MHz (12,5 x 165 MHz) op 1,71 Vcore (gemeten in MBM). processor blijft 47 graden stressed(luchtgekoeld). Niets aan de hand met dat, maar wel met het volgende:
Dit zit op een abit kr7a. Ik heb hier 2x 256 MB PC2700 geheugen ingezet met het oog op dat overklokken geen probleem zou zijn. Maar mijn pc wil windows (of linux) niet starten als mijn geheugen synchroon loopt met de FSB. Dit probleem begint zich voor te doen vanaf ongeveer 152 MHz FSB. Ook al zet ik mijn geheugen op de meeste trage timings en een verhoogte Vmem (2,85 V). Bij 150 MHz draait het allemaal nog als een zonnetje op cas 2.0-2-2, cmd 1 en 4-way interleaving. Als ik mijn geheugen over de 1/1.33 multiplier gooi kan ik de FSB zonder problemen opkrikken naar 165 MHz (een snelheid die mijn geheugen op zich zonder problemen aan zou moeten kunnen), alleen zit dan mijn geheugen op 124 MHz. Beetje zonde lijkt mij....
Sisoft zegt over mijn geheugen dat het cas 2.5 op 166 MHz moet kunnen draaien. Mijn northbridge trekt kennelijk opzich ook wel die snelheid, maar wil dit niet goed doen met het geheugen. Is dit misschien een probleem van de memory controller in de NB ofzo? of heb ik gewoon heel raar geheugen wat niet doet wat het zou horen te kunnen? De rest van het systeem heeft in ieder geval geen rare problemen met die snelheid. Mijn pci kaarten doen in ieder geval prima op 40 MHz.
Ik heb mijn 1700+ JIUHB 0304 core heerlijk stabiel op 2066 MHz (12,5 x 165 MHz) op 1,71 Vcore (gemeten in MBM). processor blijft 47 graden stressed(luchtgekoeld). Niets aan de hand met dat, maar wel met het volgende:
Dit zit op een abit kr7a. Ik heb hier 2x 256 MB PC2700 geheugen ingezet met het oog op dat overklokken geen probleem zou zijn. Maar mijn pc wil windows (of linux) niet starten als mijn geheugen synchroon loopt met de FSB. Dit probleem begint zich voor te doen vanaf ongeveer 152 MHz FSB. Ook al zet ik mijn geheugen op de meeste trage timings en een verhoogte Vmem (2,85 V). Bij 150 MHz draait het allemaal nog als een zonnetje op cas 2.0-2-2, cmd 1 en 4-way interleaving. Als ik mijn geheugen over de 1/1.33 multiplier gooi kan ik de FSB zonder problemen opkrikken naar 165 MHz (een snelheid die mijn geheugen op zich zonder problemen aan zou moeten kunnen), alleen zit dan mijn geheugen op 124 MHz. Beetje zonde lijkt mij....
Sisoft zegt over mijn geheugen dat het cas 2.5 op 166 MHz moet kunnen draaien. Mijn northbridge trekt kennelijk opzich ook wel die snelheid, maar wil dit niet goed doen met het geheugen. Is dit misschien een probleem van de memory controller in de NB ofzo? of heb ik gewoon heel raar geheugen wat niet doet wat het zou horen te kunnen? De rest van het systeem heeft in ieder geval geen rare problemen met die snelheid. Mijn pci kaarten doen in ieder geval prima op 40 MHz.
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10
he Smarron...met welke voltages krijg jij die 12.5x180??lukt me namelijk nog niet helemaal met zoals je weet precies dezelfde specs...
Verwijderd
Omdat je dan een andere divider krijgt en er gewoon weer 33 mhz op je pci sloten staat.whizz666 schreef op 20 March 2003 @ 21:08:
Of heb je een pci lock?
Snap niet waarom dat slecht zou zijn voor je geheugen gewoon zo hoog mogelijk gaan.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2003 23:09 ]
Sig is fout, maar ik had er 1.925 in de bios voor nodig.XeNoBiTe schreef op 20 March 2003 @ 22:47:
he Smarron...met welke voltages krijg jij die 12.5x180??lukt me namelijk nog niet helemaal met zoals je weet precies dezelfde specs...
Draai nu op 38 graden stressed 12*175 en een vcore van 1.775
Bubbles: probeer het eerst eens met één DIMMmetje, en dan met de andere. Kijken hoe hoog je op bijv 2,5-4-6-4 kan komen. Op sommige bordjes geeft meerere reepjes geheugen wel eens problemen op hogere snelheden, al zou het geheugen eigenlijk op een hogere snelheid moeten kunnen draaien.
Bnet pindle#2913
misschien overboding omdat ik een Palomino heb, maar goed ik vraag het toch.
Al zet ik de fsb al een paar mhz'en omhoog, geeft ie in de POST ook 2100 of 2200 of 2300 aan... Het probleem is dan XP booten - dat gebeurt dus voor geen meter...
Waar ligt dat toch aan ?
owja, ik heb een 2000+, zie sig
ta
Al zet ik de fsb al een paar mhz'en omhoog, geeft ie in de POST ook 2100 of 2200 of 2300 aan... Het probleem is dan XP booten - dat gebeurt dus voor geen meter...
Waar ligt dat toch aan ?
ta
SileX schreef op 21 maart 2003 @ 10:50:
misschien overboding omdat ik een Palomino heb, maar goed ik vraag het toch.
Waar ligt dat toch aan ?
ta
Lees de FAQ eens

Even een schopje, want het is nog niet opgelost. Ik heb nu ontdekt dat hij sowieso niet in 1 keer wil booten als de FSB-jumper op 166 (1/5 divider) staat. Ongeacht FSB/MP of vcore instelling. Na even de stroom eraf te halen voor een paar seconden boot ie weer wél. Het geheugen heeft er niets mee te maken, dat draait op losse timings @333Mhz. Ik denk dat het aan een BIOS instelling moet liggen, of dat het moederbord gewoonweg niet erg 'compatible' is met 166 fsb.Tweeke schreef op 19 maart 2003 @ 22:31:
[...]
Bij een FSB hoger dan 166 boot ie niet direct (video-signaal) nadat ik de instellingen in de BIOS heb opgeslagen. Ik moet eerst een paar keer resetten, of de stroom er even afhalen en dan doet ie het gewoon prima. Erg vreemd dus. OK, het is niet vreselijk, want hij doet het wel gewoon daarna, maar het is wel irritant. Het gebeurd dus ook als ik de FSB op 167 zet en de MP op 10 (ofzo), dus het ligt echt aan het bord zelf.
Iemand tips, dingen die ik kan proberen???
AOpen is al gemaild, maar daar heb ik nog geen antwoord van ontvangen en ik verwacht er ook eerlijk gezegd niet zoveel van...
Mem timings op default gezet, cas 2.5 en zelfs 3.Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 10:56:
[...]
Lees de FAQ eensEn als je zo weinig info geeft..dan kunnen we je vraag dus nooit beantwoorden
Het is iig duidelijk dat er iets te hoog staat en dat is ongeveer het enige dat ik kan zeggen met de info die je geeft..
AGP op 2x en 4x gezet, fastwrites aan/uit.
Extra kaarten eruit gehaald...
2 reepjes geheugen, pc2700 spec
Goeie cooling, koelblok met 80mm fan, genoeg casefans.
Grappig dat de FAQ niets over mijn probleem wat zegt - overclocking lukt me nog wel hoor -ben niet zo'n n00b.
Vorige CPU was een 1ghz AXIA die op 1466mhz draaide....
[ Voor 38% gewijzigd door SileX op 21-03-2003 11:21 ]
Hij wil gewoon niet hoger zonder fatsoenlijke koeling..SileX schreef op 21 March 2003 @ 11:07:
[...]
Mem timings op default gezet, cas 2.5 en zelfs 3.
AGP op 2x en 4x gezet, fastwrites aan/uit.
Extra kaarten eruit gehaald...
2 reepjes geheugen, pc2700 spec
Goeie cooling, koelblok met 80mm fan, genoeg casefans.
Grappig dat de FAQ niets over mijn probleem wat zegt - overclocking lukt me nog wel hoor -ben niet zo'n n00b.
Vorige CPU was een 1ghz AXIA die op 1466mhz draaide....
Dien van mij deed precies 2GHz en wou ook nog 2074lopen maar niet booten..

Marjah geeft het maar op en koop een T-Bred oid...
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
ow - maar dan boot XP gewoon niet...Speedy-J schreef op 21 maart 2003 @ 12:17:
[...]
Hij wil gewoon niet hoger zonder fatsoenlijke koeling..
Dien van mij deed precies 2GHz en wou ook nog 2074lopen maar niet booten..
[afbeelding] dit op waterkoeling en 1.94V (verder wou het kreng niet)
Marjah geeft het maar op en koop een T-Bred oid...
ok, thanx
Had er eigenlijk wel iets meer van verwacht Smarron!!Hoger krijg jij m dus niet stabiel??Toch wel jammer he?!Ik ging toch eigenlijk voor de 2300MHZ.
En bovendien Smarron. Heb jij nong iets aangepast aan de frequencies en voltages van je AGP en PCI? Want dat is mij nog een beetje onduidelijk wat voor n winst je daarmee kan halen.
En bovendien Smarron. Heb jij nong iets aangepast aan de frequencies en voltages van je AGP en PCI? Want dat is mij nog een beetje onduidelijk wat voor n winst je daarmee kan halen.
[ Voor 39% gewijzigd door XeNoBiTe op 21-03-2003 12:38 ]
-===OVERCLOCK:===-
Woot ik heb m'n 1700+ JIUHB week 9 2003 van Maxpert nou op 2300 Mhz lopen!!
Hij wil wel hoger maar ik kan geen MP's kiezen boven de 12,5. Eerst moet die FSB nog ff hoger dan 185 Mhz op m'n Nforce. En daarvoor wachten op WC blokje van mafkees. M'n radiator werkt waarschijnlijk niet zo super of het blok, maar iig de stressed temp is nu 41 graden. Waarom die eerst niet wilde clocken: Ik had de bevestigingsclip van WC blokje verkeerd om
wat voelde ik me toen een n00b. Er zit nu een gat in de muur ter grootte van m'n hoofd 
Nou hier WCPUID enzo, prime stable voor minuut of 10 verder ff geen tijd maar dit moet goed zijn, zeker als de temp niet meer stijgt:
Hier een screen met alles erbij: http://home.wanadoo.nl/pierre.oord/GoT/overclock2323.JPG
Edit: Ik hem m'n enermax voeding niet gemod, maar de 12v vind ik erg hoog en de 5 juist erg laag. Maar dat van die 5 volt was al bekend met de 8rda+ geloof ik.
Hij wil wel hoger maar ik kan geen MP's kiezen boven de 12,5. Eerst moet die FSB nog ff hoger dan 185 Mhz op m'n Nforce. En daarvoor wachten op WC blokje van mafkees. M'n radiator werkt waarschijnlijk niet zo super of het blok, maar iig de stressed temp is nu 41 graden. Waarom die eerst niet wilde clocken: Ik had de bevestigingsclip van WC blokje verkeerd om
Nou hier WCPUID enzo, prime stable voor minuut of 10 verder ff geen tijd maar dit moet goed zijn, zeker als de temp niet meer stijgt:
Hier een screen met alles erbij: http://home.wanadoo.nl/pierre.oord/GoT/overclock2323.JPG
Edit: Ik hem m'n enermax voeding niet gemod, maar de 12v vind ik erg hoog en de 5 juist erg laag. Maar dat van die 5 volt was al bekend met de 8rda+ geloof ik.
[ Voor 12% gewijzigd door pierre-oord op 21-03-2003 12:40 ]
Verwijderd
Ik heb een 2100+ Tbred B, tot hoever hebben mensen die gekregen???
Als ik m'n FSB op 166 zet, en dan m'n MP op 12 (dus een 2000MHz clock) dan draait hij op zich goed, maar crasht soms spontaan, met name met Unreal2...
Heb een Abit Siluro GeForce4 Ti4200 128Mb DDR, misschien heeft dat er wat mee te maken??
Anyway, zijn er hier mensen met een oc'ed 2100+? En hoever krijgen jullie hem?
Alvast bedankt!
Als ik m'n FSB op 166 zet, en dan m'n MP op 12 (dus een 2000MHz clock) dan draait hij op zich goed, maar crasht soms spontaan, met name met Unreal2...
Heb een Abit Siluro GeForce4 Ti4200 128Mb DDR, misschien heeft dat er wat mee te maken??
Anyway, zijn er hier mensen met een oc'ed 2100+? En hoever krijgen jullie hem?
Alvast bedankt!
edit:
PS: Hij zit op een Asus A7V8X geprikt, samen met 2x Dane-Elec 256Mb PC-2700
PS: Hij zit op een Asus A7V8X geprikt, samen met 2x Dane-Elec 256Mb PC-2700
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 13:09 ]
Welke voltages gebruik jij met deze instellingen Pierre??pierre-oord schreef op 21 March 2003 @ 12:39:
-===OVERCLOCK:===-
Hij wil wel hoger maar ik kan geen MP's kiezen boven de 12,5. Eerst moet die FSB nog ff hoger dan 185 Mhz op m'n Nforce. En daarvoor wachten op WC blokje van mafkees. M'n radiator werkt waarschijnlijk niet zo super of het blok, maar iig de stressed temp is nu 41 graden. Waarom die eerst niet wilde clocken: Ik had de bevestigingsclip van WC blokje verkeerd omwat voelde ik me toen een n00b. Er zit nu een gat in de muur ter grootte van m'n hoofd
En toen klikte XeNoBiTe op het linkjeXeNoBiTe schreef op 21 maart 2003 @ 13:23:
[...]
Welke voltages gebruik jij met deze instellingen Pierre??

Het is 2,1 volt, of die lager kan weet ik nog niet nog geen zin gehad om te testen
Klopt het trouwens dat die MP niet op 13 kan? Ik dacht datie dat mocht. Of was die reserved? Nou 13,5 en 14 doen het ook niet gaat m'n bios m'n FSB op 100 zetten enzo

Hier bij deze shop:
http://www.lj-pc.nl/
Daar kun je via de msn communiceren en geven ze ze voordat je de chip koopt (ook al bestel je via internet) kun je even de stepping controleren op:
Kun je meteen zien wat je nieuwe Proc kan en dan kun je die meteen bestellen.
Heb ik net ook gedaan, hij had een 1700 maar dei ging tot 2800+ ik wil er een tot 3000+ dus wacht even op maandag.
Misschien hebben jullie hier wat aan, aangezien er maar weinig shops zijn die deze service bieden!
http://www.lj-pc.nl/
Daar kun je via de msn communiceren en geven ze ze voordat je de chip koopt (ook al bestel je via internet) kun je even de stepping controleren op:
Kun je meteen zien wat je nieuwe Proc kan en dan kun je die meteen bestellen.
Heb ik net ook gedaan, hij had een 1700 maar dei ging tot 2800+ ik wil er een tot 3000+ dus wacht even op maandag.
Misschien hebben jullie hier wat aan, aangezien er maar weinig shops zijn die deze service bieden!
Ehm....2,1 voltpierre-oord schreef op 21 March 2003 @ 13:34:
[...]
En toen klikte XeNoBiTe op het linkje
Het is 2,1 volt, of die lager kan weet ik nog niet nog geen zin gehad om te testeneerst ff watercooling optimaal later werken. Dit is gewoon van: Hup 2,1 volt en lekker hoge MP selecteren. En hij deed ut
Wat zou die doen straks met betere cooling op 2,2 volt en een FSB van ~220???????
Klopt het trouwens dat die MP niet op 13 kan? Ik dacht datie dat mocht. Of was die reserved? Nou 13,5 en 14 doen het ook niet gaat m'n bios m'n FSB op 100 zetten enzonaja FSB moet toch hoger anders zielig voor corsair men
Heb je trouwens een DLT3C of een DUT3C?
Tweeke schreef op 21 maart 2003 @ 14:26:
[...]
Ehm....2,1 voltMijn XP1700 0308 loopt al 2300mhz op 1,72 volt. Dus 2,1 lijkt me zwáár overdreven....
Heb je trouwens een DLT3C of een DUT3C?
edit: Type weet ik ff niet zo, moet ik m'n blok er weer afhalen

[ Voor 16% gewijzigd door pierre-oord op 21-03-2003 14:34 ]
Dit topic is gesloten.