[OC] Athlon XP1700-2100 Tbred Overclocking! (Deel 5)

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 1.638 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magnum390, RibMax en Tweeke: bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 13:09
[quote]Tweeke schreef op 23 maart 2003 @ 17:53:
Verwijderd schreef op 23 March 2003 @ 17:27:

[...]
Mijn DLT3C komt ook van Gistron! ;)
Mijn DLT3C 0308 komt ook van Gistron!

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand ervaringen met de 2100+ van salland....die lui willen namelijk de core code niet zeggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou naar mijn mening ben je dan snel uitgepraat met zulk soort lui.... :7
Kun je beter naar een zaak gaan die dat wel los laat ... en dat zijn er genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 13:07
Verwijderd schreef op 23 March 2003 @ 18:43:
iemand ervaringen met de 2100+ van salland....die lui willen namelijk de core code niet zeggen....
Lullig voor je tegen mij wel, en alles wat hun hadden pas nog van week5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Uit de sig van RibMax:
AMD XP 1700+ @ 2,41GHz Vcore 1,575V
2,41 Ghz op 1,575 volt.....is dat stabiel? Ik heb het nog niet geprobeerd, maar volgens mij kom ik never in Windows met zo'n lage vcore.....laat staan dat Prime95 het goed vindt.

Het is wel zo dat de DLT bij mij enorm ver komt op 1,60 volt: tot 2150Mhz ofzo. Maar daarna heb ik toch echt meer vcore nodig :? Zou je ff kunnen uitleggen hoe je zover bent gekomen: liefst met een WCPUID screen erbij natuurlijk :D

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BSeB schreef op 23 maart 2003 @ 19:12:
[...]

Lullig voor je tegen mij wel, en alles wat hun hadden pas nog van week5
hehe heb gezegd dat ik alleen me hele pc bij hen koop als ze de core code prijsgeven en anders niet...zien wat ze zeggen... 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2003 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Verwijderd schreef op 23 March 2003 @ 19:05:
Nou naar mijn mening ben je dan snel uitgepraat met zulk soort lui.... :7
Kun je beter naar een zaak gaan die dat wel los laat ... en dat zijn er genoeg
salland is een rot zaak lees maar in shop survey sta ik ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pierre-oord schreef op 23 March 2003 @ 21:36:
[...]

salland is een rot zaak lees maar in shop survey sta ik ook bij.
wrom nou weer een rotzaak, ze zijn best wel goedkoop....en ook niet zon zaak wat 1...2...3 falliet gaat (Zoals exile :( ) volges mij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net een XP2100 geplaats AIUHB, fsb op 166 gezet en mijn systeem draait nu stabiel als een XP2700+
Met twee reepjes 256 mb PC2700 af en toe een vastloper , met één reepje geheugen zo stabiel als het maar kan.
(overigens dat vastlopen met twee reepjes geheugen gebeurt ook bij default instelling als XP2100+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Grrr, heb bij Gistron 2*256MB PC2700 Infenion en een 1700+ besteld. Is eerst het gehuegn niet op voorraad en op het moment dat het geheugen er is, zijn de 1700+'s op... :(

Als het zo doorgaat blijf ik wachten op mijn spullen...

enricobravo: wat voor gehuegn gebruik je en wat zijn je timings? Misschien zijn die wel te strak voor je geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 maart 2003 @ 17:23:
Misschien in een winkel. Lekker bijdehand.
Zo onzinnig is die vraag niet. De XP1700 DUT is inderdaad overal te koop maar de DLT niet. Er zijn diverse posts van mensen die een DLT hebben, maar ze zeggen niet waar ze hem gekocht hebben. Vandaar mijn vraag. Ik heb deze vraag al 2 keer gesteld en het is toch een kleine moeite om even te posten waar je hem gekocht hebt :?

Het is niet bijdehand bedoeld. Je kan ook gewoon de telefoon een keer pakken :z Dat werkt trouwens veel beter dan e-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-09 16:01
Weet iemand hier toevallig ook of ze bij Salland ook de hier genoemde cores voor de 1700+ leveren? (JIUHB DLT3C)

Ik was van plan zelf de processor op te komen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCCarrot
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-01-2023
Heeft iemand ervaring met standaard Kington geheugen? (pc2700 512Mb cl2,5)Ik heb namelijk een XP2100+ op 13x170 lopen, maar als ik mijn fsb op 180 zet post mijn systeem niet meer. ik heb al geprobeert de spanning van dit geheugen iets hoger te zetten en lossere timings, maar zonder resultaat.
Gaat kingston geheugen gewoon niet verder of moet ik het ergens anders zoeken?

www.laserextreme.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MCCarrot schreef op 23 maart 2003 @ 22:35:
Heeft iemand ervaring met standaard Kington geheugen? (pc2700 512Mb cl2,5)Ik heb namelijk een XP2100+ op 13x170 lopen, maar als ik mijn fsb op 180 zet post mijn systeem niet meer. ik heb al geprobeert de spanning van dit geheugen iets hoger te zetten en lossere timings, maar zonder resultaat.
Gaat kingston geheugen gewoon niet verder of moet ik het ergens anders zoeken?

Misschien heb je hier iets aan:
[rml]Fewture in "[ OC] Athlon XP1700-2100 Tbred Overclocki"[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
12X180 is het maximale dat ik kan halen stabiel. En helaas is dat niks vergeleken bij andere "geluksvogels" hier. Maarja joh, is altijd nog bijna 700 MHz overclock. Dus we doen 't er maar mee. Hopen dat ie op de LAN a.s. weekend stabiel blijft :D
Nu verder met mijn casemod!! (aardig werkje..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweeke schreef op 23 March 2003 @ 20:53:
Uit de sig van RibMax:
[...]
2,41 Ghz op 1,575 volt.....is dat stabiel? Ik heb het nog niet geprobeerd, maar volgens mij kom ik never in Windows met zo'n lage vcore.....laat staan dat Prime95 het goed vindt.

Het is wel zo dat de DLT bij mij enorm ver komt op 1,60 volt: tot 2150Mhz ofzo. Maar daarna heb ik toch echt meer vcore nodig :? Zou je ff kunnen uitleggen hoe je zover bent gekomen: liefst met een WCPUID screen erbij natuurlijk :D
Sorry dat ik je reactie pas zo laat zag tweeke, maar hier als nog antwoord. Ik heb gisteren nog zitten prutsen met mn mainbord. NOOOIT moeten doen. Heb een asus A7V8X met biosversie 1.007 draaide als een zonnetje op MP 14 FSB 172 Vc 1,54V. Gisteren biosupdate naar de nieuwste .... en je kan het al raden.... echt GEEN MP van 14 mee :'( . Wil ik nu terug naar de vorige biosversie zegt mijn asus update dat dit een oudere is en kan ik hem niet flashen :? . Hoe krijg ik dit weer goed??? Zelf zegt het programma dat ik ASUS DOS UTILITY nodig heb om naar een lage versie te gaan?? Hopelijk kan iemand hier me helpen.
Echter haal ik nu nog een vrij hoge OC van 2,4GHz... en wel met een lagere tempratuur. Nu heb ik de MP op 12,5 (hoger kan hij met geen geweld meer) en een FSB van 192, Vcore op 1,55V gezet in de bios. Eén pluspunt wel berijkt met deze biosupdate en deze nieuwe setting. Hij blijft nu een stuk koeler idle 45 graden, stressed 53 :) .

En voor tweeke wil hier nog ff screenshot van WCPUID (echter van mn nieuwe setting) bijdoen, maar hoe voeg je een plaatje toe aan deze bericht????
En mensen.... antwoord aub ff op de vraag hoe ik weer naar een lagere bios kan bij asus!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 24 maart 2003 @ 08:48:
[...]

Sorry dat ik je reactie pas zo laat zag tweeke, maar hier als nog antwoord. Ik heb gisteren nog zitten prutsen met mn mainbord. NOOOIT moeten doen. Heb een asus A7V8X met biosversie 1.007 draaide als een zonnetje op MP 14 FSB 172 Vc 1,54V. Gisteren biosupdate naar de nieuwste .... en je kan het al raden.... echt GEEN MP van 14 mee :'( . Wil ik nu terug naar de vorige biosversie zegt mijn asus update dat dit een oudere is en kan ik hem niet flashen :? . Hoe krijg ik dit weer goed??? Zelf zegt het programma dat ik ASUS DOS UTILITY nodig heb om naar een lage versie te gaan?? Hopelijk kan iemand hier me helpen.
Echter haal ik nu nog een vrij hoge OC van 2,4GHz... en wel met een lagere tempratuur. Nu heb ik de MP op 12,5 (hoger kan hij met geen geweld meer) en een FSB van 192, Vcore op 1,55V gezet in de bios. Eén pluspunt wel berijkt met deze biosupdate en deze nieuwe setting. Hij blijft nu een stuk koeler idle 45 graden, stressed 53 :) .

En voor tweeke wil hier nog ff screenshot van WCPUID (echter van mn nieuwe setting) bijdoen, maar hoe voeg je een plaatje toe aan deze bericht????
En mensen.... antwoord aub ff op de vraag hoe ik weer naar een lagere bios kan bij asus!!
In PMG hebben ze een speciaal topic voor jouw bordje :) heb je nog nooit geflahst onder dos? plaatje plaatsen staat in de [url=FAQ]http://gathering.tweakers.net/forum/faq[/url]

Waarom willen al die borden eigenlijk niet hoger? Ook de Epox 8rda wil niet boven 12,5 je asus wel dat wist ik al, maar blijkbaar niet met ieder bios. Is er geen BIOS modder die kan kijken naar het oude asus bios, en het verschil kan vinden vergeleken met het nieuwe? Als dat gevonden wordt kan misschien ook het Epox bios worden gemod naar een MP >12,5 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:57

Metro2002

Memento mori

AMD Athlon XP1800+ tB B core @ 1879Mhz met 1,65 vcore :P
is dat goed genoeg :|
mijn vcore wilt niet hoger dan 1,65 helaas (msi kt3 ultra2) gezien de warmte ontwikkeling (45 stressed) geloof ik best dat ie nog wat hoger kan als ie meer voltage krijgt.
en heb geen zin om te solderen op mobo's

iemand misschien een aangepast bios voor mijn bordje? of proggie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
pierre-oord schreef op 24 maart 2003 @ 09:19:
[...]

In PMG hebben ze een speciaal topic voor jouw bordje :) heb je nog nooit geflahst onder dos? plaatje plaatsen staat in de [url=FAQ]http://gathering.tweakers.net/forum/faq[/url]

Waarom willen al die borden eigenlijk niet hoger? Ook de Epox 8rda wil niet boven 12,5 je asus wel dat wist ik al, maar blijkbaar niet met ieder bios. Is er geen BIOS modder die kan kijken naar het oude asus bios, en het verschil kan vinden vergeleken met het nieuwe? Als dat gevonden wordt kan misschien ook het Epox bios worden gemod naar een MP >12,5 8)
Ik wil idd ook hoger kunnen dan die achterlijke 12.5MP.....hopen dat Epox gehoor geeft aan de wensen van zijn gebruikers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 23 March 2003 @ 21:39:
[...]

wrom nou weer een rotzaak, ze zijn best wel goedkoop....en ook niet zon zaak wat 1...2...3 falliet gaat (Zoals exile :( ) volges mij....
Jah :D weet je waarom ze niet failliet gaan: Ze laten je paar 100 euro overschrijven, laten dat 2 maanden staan, dan bel je 10-tal keer om te vragen waar je spullen blijven hebben ze ze niet op voorraad, na 2 maanden :( :( vraag ik om een vergelijkbaar product, weer niet op voorraad maar wacht op bestelling...eeen week later hebben ze het nog niet. Ze leven daar gewoon van je rente. En terugstorten kost ook nog aardig wat tijd :( onbetrouwbare winkel, ik zou kopen bij bijvoorbeeld maxpert, kijk die zijn tenminste vlot en hulpvaardig :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pierre-oord schreef op 24 maart 2003 @ 09:19:
[...]

Nou die asus wil dus wel hoger... ging tot 14 goed... maar nu niet meer :'( . En ja ik heb ook op dat forum van mijn bordje deze vraag al gesteld...
Raar dat al die fabrikanten die MP zo vast leggen... gooi toch gewoon open die troep. Laat de freeks lekker prutsen! :*) . Maar ja... gezien de draad van dit verhaal zit ik nog niet verkeerd met mn 2,4Ghz met een 1700+ en dat ook nog met lucht _/-\o_ . Maar hoop toch een oplossing te vinden voor de bios... het idee alleen al... dat ik het NIET meer terug kan draaien :r .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pierre-oord schreef op 24 March 2003 @ 09:19:
[...]

O en nee... nog nooit geflashed onder dos.... kan ik dan wel naar mn vorige toe??? En wat heb ik daar eventueel voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 08:48:
[...]
Dat doe je met [img][/img] tags, met daartussen de link naar het plaatje :D Maar ik begrijp nog steeds niet hoe je vcore in vredesnaam zo laag kan zijn. Ik heb 't net nog ff geprobeerd, maar ik kom écht niet in Windows met 172 x 14, 1,6 Vcore......laat staan 1,575 of 1,5 :?

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik dat ook niet helemaal begrijp tweeke. In de bios zet ik 1,55v neer. En dan start hij goed op...duzz
Alleen nu doet hij helemaal niks meer.... heb een tip van iemand gekregen om naar een vorige biosversie te gaan...
Is ook gelukt ( via EZ FLASH), maar nu kan hij de bios setup niet meer vinden :'( ...

Volgens mij is dit een typisch geval van maximaal verkloten van je moederbord 8)7

En dat na zulke goede resultaten dit weekend.

Hopelijk krijg ik het nog goed vandaag of morgen... anders wordt het een nieuw mainbordje kopen... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Tbred A loopt nu al een tijdje op 9x200 @ 1,6 V. Zijn er niet meer mensen die op 200Mhz FSB werken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Laatst online: 26-07 16:02
Tweeke schreef op 23 March 2003 @ 14:17:
[...]
Voorproefje op de nieuwe DOC-FAQ? _/-\o_ Goed verhaal! Hier heeft iedereen echt wat aan!

Nog even een vraagje: Ik heb nu al 3 keer Norton Ghost z'n werk moeten laten doen nadat Windows XP behoorlijk op z'n apen-gapen lag. Kan dit liggen aan een te hoog geklokte proc? (het ging fout nadat ie bootte op >2500mhz @ 1,85 vcore.

Het geheugen is in dit geval natuurlijk het eerst 'verdacht', maar dat kan het redelijkerwijs niet zijn want het Samsung/samsung PC2700 geheugen liep op 180mhz met losse timings (heeft al eerder @ 200mhz gedraaid).
Ivm dat Ghost gedoe , hier net hetzelfde probleem met mijn epox 8rda+ . Als ik ff fsb hoger dan 175 probeer , met name dan fsb 200 , 210 , met multiplier 9.5 of 10. Dan heb ik het ook zitten, telkens is er wel een directory of file van windows corrupt en krijg je hem met geen stokken nog een de praat. Bij mij werkt ghost niet goed om een duistere reden , dus ik mag voorlopig iedere keer ff alles herinstalleren. Zal de komende 2 weken, als ik hier tijd vind op het werk de vdd mod uitvoeren met een 820 ohm weerstandje. Als dat niet helpt dan versta ik er helemaal niets meer van. ( ps ; mijn agp staat op 66 fixed , dus pci op 33 , hieraan ligt het dus niet ) :X

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Laatst online: 17:57

Metro2002

Memento mori

weet niemand een manier om de vcore op een msi kt3 ultra2 aan te kunnen passen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jee
Ik ben op zoek naar een goede cooler voor mijn toekomstige 1700+, en nu is mijn oog gevallen op de Arctic Copper Silent.
Ik vind het natuurlijk leuk om ver te kunnen overclocken, maar daarbij wil ik ook wel een stil systeem. Die twee gaan natuurlijk niet samen, maar ik ben ook bereid een paar mhz ervoor in te leveren.
Zou de Arctic Copper Silent (tot 1.9Ghz) een goede keuze zijn, of kan ik beter de Temperature Controlled versie nemen (tot 2.0Ghz). Ik heb hier niet zoveel kijk op, maar voldoet deze cooler überhaupt wel voor een overgeclockte 1700+, of moet ik op zoek naar een andere cooler (iemand suggesties?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BusMastah
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-10-2024
Metro2002 schreef op 24 maart 2003 @ 11:03:
weet niemand een manier om de vcore op een msi kt3 ultra2 aan te kunnen passen ?
Voltmod misschien? Zoek ff op GoT, anders op google, is vast wel iets op te verzinnen.

Workstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
eL_Jee schreef op 24 March 2003 @ 11:06:
Ik ben op zoek naar een goede cooler voor mijn toekomstige 1700+, en nu is mijn oog gevallen op de Arctic Copper Silent.
Ik vind het natuurlijk leuk om ver te kunnen overclocken, maar daarbij wil ik ook wel een stil systeem. Die twee gaan natuurlijk niet samen, maar ik ben ook bereid een paar mhz ervoor in te leveren.
Zou de Arctic Copper Silent (tot 1.9Ghz) een goede keuze zijn, of kan ik beter de Temperature Controlled versie nemen (tot 2.0Ghz). Ik heb hier niet zoveel kijk op, maar voldoet deze cooler überhaupt wel voor een overgeclockte 1700+, of moet ik op zoek naar een andere cooler (iemand suggesties?).
Watercooling :) misschien zo'n goedkoop poseidon setje ofzo [ schrijf typ ik dat goed?]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
-GF-Annihilator schreef op 24 maart 2003 @ 10:52:
[...]

Ivm dat Ghost gedoe , hier net hetzelfde probleem met mijn epox 8rda+ . Als ik ff fsb hoger dan 175 probeer , met name dan fsb 200 , 210 , met multiplier 9.5 of 10. Dan heb ik het ook zitten, telkens is er wel een directory of file van windows corrupt en krijg je hem met geen stokken nog een de praat. Bij mij werkt ghost niet goed om een duistere reden , dus ik mag voorlopig iedere keer ff alles herinstalleren. Zal de komende 2 weken, als ik hier tijd vind op het werk de vdd mod uitvoeren met een 820 ohm weerstandje. Als dat niet helpt dan versta ik er helemaal niets meer van. ( ps ; mijn agp staat op 66 fixed , dus pci op 33 , hieraan ligt het dus niet ) :X
Bij mij is ongeveer alles boven de 2,4 ghz fataal voor Windows op de een of andere manier, ongeacht de FSB/MP vcore instelling. Bij een kloksnelheid >2400mhz gaat er iets fout, bij het booten gaat ie ook piepen en wordt de BIOS automagisch gereset (éen of ander AOpen feature...) Daarna boot ie weer normaal, maar is Windows naar de klote: érg irritant: ik heb nu al een keer of 5 ghost moeten draaien..... |:( want alle XP-recovery truukjes helpen voor geen meter.....

Misschien moet ik maar eens gaan denken aan een AOpen AK79 (Nforce2 bordje), die zijn lekker goedkoop, met de voordelen van de Nforce2 chipset....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt er op dat je cpu aan z'n max zit...lijkt me met een nieuw mobo niet echt beter gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Je had toch dat als je alles van je system directory opsloeg ergens en je dat dan terug zette, dat windows het weer doet? Hoe ging dat ook al weer :? Ik geloof de recovery procedure starten vanaf windhoos cd en dan gewoon op je HD een dir maken en alles uit je system kopieren? Op is het de system32? Is die er eigenlijk nog wel met windows XP :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 11:37:
lijkt er op dat je cpu aan z'n max zit...lijkt me met een nieuw mobo niet echt beter gaan...
Dat zou natuurlijk best kunnen, maar het blijft vreemd dat daardoor Windows in 1 keer in puin ligt, vlak na het booten op 2400mhz. Anderen (bijv. RibMax) die bijna exact dezelfde CPU hebben (0308RPMW DLT3C) komen wel met gemak op 2400mhz.

--- Natuurlijk is elke cpu anders en kan ik op basis van de overklokresultaten van anderen niet concluderen dat de mijne ook zover moet komen ---

Maar als je een stukje terug leest in dit topic, dan zie je dat mn mobo sowieso al erg raar doet op hogere voltages/kloksnelheden.....dus ik vermoed dat dit AOpen ding gewoon een beetje brak is. Maar goed ik kocht 'm dan ook omdat ie zo goedkoop was..... :)
pierre-oord schreef op 24 maart 2003 @ 11:38:
Je had toch dat als je alles van je system directory opsloeg ergens en je dat dan terug zette, dat windows het weer doet? Hoe ging dat ook al weer :? Ik geloof de recovery procedure starten vanaf windhoos cd en dan gewoon op je HD een dir maken en alles uit je system kopieren? Op is het de system32? Is die er eigenlijk nog wel met windows XP :D
Zoiets heb ik al geprobeerd, maar daar deed ik langer over dan eventjes een Ghost draaien dus.....en het voordeel van een Ghost is dat je meteen weer een schoon systeem hebt.

Het is trouwens idd system32 die naar de klote is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Tweeke schreef op 24 March 2003 @ 11:57:
[...]
Dat zou natuurlijk best kunnen, maar het blijft vreemd dat daardoor Windows in 1 keer in puin ligt, vlak na het booten op 2400mhz. Anderen (bijv. RibMax) die bijna exact dezelfde CPU hebben (0308RPMW DLT3C) komen wel met gemak op 2400mhz.

--- Natuurlijk is elke cpu anders en kan ik op basis van de overklokresultaten van anderen niet concluderen dat de mijne ook zover moet komen ---

Maar als je een stukje terug leest in dit topic, dan zie je dat mn mobo sowieso al erg raar doet op hogere voltages/kloksnelheden.....dus ik vermoed dat dit AOpen ding gewoon een beetje brak is. Maar goed ik kocht 'm dan ook omdat ie zo goedkoop was..... :)

[...]
Zoiets heb ik al geprobeerd, maar daar deed ik langer over dan eventjes een Ghost draaien dus.....en het voordeel van een Ghost is dat je meteen weer een schoon systeem hebt.

Het is trouwens idd system32 die naar de klote is.
Idd , altijd is er wel iets mis in de System32 folder. CPU probleem lijkt het mij niet te zijn , zelfde probleem kom je dan ook tegen door met diezelfde fsb eens te testen , maar dan met een erg lage mp. 8 of zo...

De cpu draait dan echt niet snel en is volgens mij hier niet de storende factor.

Wat is raar vind , is dat bij een Win xp, zelfs al trek je de stroom opeens uit , je nooit dergelijke fouten ziet. Hoe het dan komt dat hij als hij vastloopt , telkens iets mispeutert aan die System32 directory snap ik helemaal niet :(

Misschien werkt de divider van fsb/agp/pci niet goed , hoewel hij in mijn geval op 66 staat , fixed dus, en bij zover ik weet is de pci gelinked aan de agp , dus die moet ook vast blijven staan op 33 :r

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En harde reset door 220 eruit te trekken is in een valid/good status alles downhalen.
Dit zou een r/w error kunnen opleverm, maargaat bijna altijd goed.

Als je overclocked, en wel te ver, krijgt hij wrong bad signals. Maw een write gaat in een
half werkende situatie je HD filesystem vernaggelen. Daarom, heb je bij overclocking meer
kans op filesystem schade, dan simpel ff de 220 los trekken.
Nadenken helpt wel eens !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 13:10:
En harde reset door 220 eruit te trekken is in een valid/good status alles downhalen.

Als je overclocked, en wel te ver, krijgt hij wrong bad signals. Maw een write gaat in een
half werkende situatie je HD filesystem vernaggelen. Daarom, heb je bij overclocking meer
Het is 230 in deze tijd :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:42

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

XP2100+ DUT op Asrock K7VT2

Gisteren de fsb van 133 naar 160 (ongeveer het max vanwege pci die dan op 40 loopt) gezet.

Voltages kun je niet verhogen, dus die gewoon standaard, vcore op 1.6V.

Hij draait perfect 1733@2080 @ 45 Graden stressed met el chepo koelertje :).

Nu maar m'n vader blijven stimuleren voor die 8RDA(+) :p zodat we eens serieus aan de slag kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jee
pierre-oord schreef op 24 maart 2003 @ 11:25:
[...]

Watercooling :) misschien zo'n goedkoop poseidon setje ofzo [ schrijf typ ik dat goed?]
Die Arctic is dus niet geschikt? Watercooling lijkt me inderdaad wel een goede oplossing, alleen lijkt het me nogal onpraktisch en duur.

(Je schrijft het trouwens goed, als we de hoofdletter niet meerekenen)

[ Voor 11% gewijzigd door eL_Jee op 24-03-2003 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn alle core codes van een xp2100+ nou AIUHB of is er nog verschil in. Zie alleen maar AIUHB jes nl.

Salland en Gistron willen beiden de code niet zeggen :(, dus weet iemand een shop waar ze dat nog wel doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:03
www.maxpert.nl ze het er bij en www.eynstein.nl die zoekt ook wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 13:10:

De arrogantie in je mailtje kan ik missen hoor. :r En nagedacht heb ik idd al gedaan hoor. Zoals jij het stelt, dat de write foutgaat tijdens een overclock, is net hetzelfde dan een nodige write of read die niet meer kan doorgaan tijdens de stroom uittrekken bijvoorbeeld. Dat is nu net ook 1 van de voordelen van NTFS , bij fat32 had ik deze corrupte data na een lock up, normaal gevonden, maar niet bij ntfs...

Als ik overclockte met men kt133, kt333 had ik er nooit echt last van, en de meeste van de die hard tweakers met nforce2 zie je nooit klagen over dit probleem , eigenaardig :)

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
Welke core moet je nou hebben, want nu weet ik het even niet meer, aangezien dat script niet klopt. -> Wat klopt er niet aan -> klopt het wel van welke proc ze gedowngrade zijn of ook dat niet.

Maar als dat dus fout is, welke proc moet je dan hebben. (Er wordt hier nu veel over die DUT cores gepraat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
BSeB schreef op 24 March 2003 @ 15:02:
Welke core moet je nou hebben, want nu weet ik het even niet meer, aangezien dat script niet klopt. -> Wat klopt er niet aan -> klopt het wel van welke proc ze gedowngrade zijn of ook dat niet.
Nee, dát klopt nu juist niet! De rest klopt wel, maar dat is ook eenvoudig van je Proc af te lezen. Daar heb je geen script voor nodig. Kijk maar eens even in de openingspost van deel 4...

De DUT's gaan net als de DLT's erg hard, maar ze hebben er wel een stuk meer voltage voor nodig. De DLT's gaan heel hard op lage voltages, maar hoger dan 1,9 volt willen ze niet.

Op dit moment ligt het voor de hand dat je een DLT aanschaft, dat is immers de nieuwste versie, gaat net ff wat harder dan de DUT en heeft daarbij ook wat minder voltage nodig. Duidelijk? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort (weekje of 2 max) zijn alle 1700 DLT en 2100 AIUHB cores natuurlijk weer door nieuwe cores vervangen, gewoon de nieuwe batch van AMD in de winkels en uit de nieuw geproduceerde CPU's.

Maar die twee dus, zijn ongeveer dezelfde core wat resultaten aangaat.

Even over dat gedoe met bestanden en FSB (\windows\system32)..

Als je de PCI bus flink overklokt gaat de HD zelf uiteindelijk in de problemen komen. Hoewel er een IDE controller op de moederborden zit zoals ze zeggen, is dat niets meer dan een soort luikje naar de HD. De harde schijf zelf doet eigenlijk al het werk, en met die hoge PCI snelheid, in combinatie met een flink overgeklokte CPU, kun je de meest wilde lees en schrijf problemen verwachten.

Uit die system32 folder komt de hele Windows initialisatie zetten..... ;)

PS In mijn ervaring met KT133/KT133A chipsets geven de Via 4 in 1 "Vendor" busmaster IDE drivers vooral de bestandsfouten. Zonder die drivers of met de losse 3.xx Beta drivers treden ze (heel erg veel) minder op bij het vastlopen van de PC ...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
Tweeke schreef op 24 March 2003 @ 15:45:
[...]
Nee, dát klopt nu juist niet! De rest klopt wel, maar dat is ook eenvoudig van je Proc af te lezen. Daar heb je geen script voor nodig. Kijk maar eens even in de openingspost van deel 4...

De DUT's gaan net als de DLT's erg hard, maar ze hebben er wel een stuk meer voltage voor nodig. De DLT's gaan heel hard op lage voltages, maar hoger dan 1,9 volt willen ze niet.

Op dit moment ligt het voor de hand dat je een DLT aanschaft, dat is immers de nieuwste versie, gaat net ff wat harder dan de DUT en heeft daarbij ook wat minder voltage nodig. Duidelijk? ;)
Ik ben blij :D ik zit al even te zoeken daarom, even terug in deze draad om te zoeken waar hij te koop is, ik hoop bij salland _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 15:51:

Even over dat gedoe met bestanden en FSB (\windows\system32)..

Als je de PCI bus flink overklokt gaat de HD zelf uiteindelijk in de problemen komen. Hoewel er een IDE controller op de moederborden zit zoals ze zeggen, is dat niets meer dan een soort luikje naar de HD. De harde schijf zelf doet eigenlijk al het werk, en met die hoge PCI snelheid, in combinatie met een flink overgeklokte CPU, kun je de meest wilde lees en schrijf problemen verwachten.

Uit die system32 folder komt de hele Windows initialisatie zetten..... ;)
Dat was uiteraard ook het eerste waar ik aan dacht.....PCI te hoog = crash...

Maar laat de de FSB nu net op 166 staan met 1/5 divider, PCI dus netjes 33mhz en geheugen keurig op 333mhz @ cas 2,5 en default timings..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BSeB schreef op 24 maart 2003 @ 15:56:
[...]

Ik ben blij :D ik zit al even te zoeken daarom, even terug in deze draad om te zoeken waar hij te koop is, ik hoop bij salland _/-\o_
die #@@%% lui bij salland geven geen info over cpu..mochten ze dit bij jou wel doen...plz meld ff de info hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweeke schreef op 24 maart 2003 @ 16:10:
[...]
Dat was uiteraard ook het eerste waar ik aan dacht.....PCI te hoog = crash...

Maar laat de de FSB nu net op 166 staan met 1/5 divider, PCI dus netjes 33mhz en geheugen keurig op 333mhz @ cas 2,5 en default timings..... :)
Da ;)

Wat ik probeer aan te geven is dat bestands problemen niet alleen met de CPU/mobo FSB overklok te maken hoeven te hebben, maar de HD zelf kan ook 'dwarsliggen'. Tot overlijden aan toe.

Verder is vaak een net te lage VCore een prima methode om corrupte data op het bestands systeem te krijgen. XP heeft de gewoonte om veelgebruikte DLL bestanden in de system32\dllcache DIR te kopieren om ze sneller te laden, wat deze nare fouten kan opleveren zelfs nadat je weer hebt teruggeklokt.

Als die bestanden zijn gekopieerd tijdens een overklokpoging die niet lekker ging, is de enige keuze weer terug gaan naar een GHost backup of vers installeren.

Nog moelijker wordt het als je dan een CD zonder SP1 hebt, die je hebt ge-update met SP1, en na de crash zonder na te denken eroverheen installeert....

(Je moet dan soms even FIXBOOT en FIXMBR eerst doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 16:14:
[...]

die #@@%% lui bij salland geven geen info over cpu..mochten ze dit bij jou wel doen...plz meld ff de info hier
Haal dan ff bij maXpert, daar zoeken ze de proc zo voor je uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
Salland verkoopt de verkeerde, deze verkoopt de

JIUHB 0304 (AXDA1700DLT3C)

Dit kon mij de technische man vertellen. Ik ga hem nu maar bij Maxpc kopen, aangezien ze mij bij Gistron niet de stepping wilden vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 16:30:
[...]

Haal dan ff bij maXpert, daar zoeken ze de proc zo voor je uit.
jah moet dan maar, ik bestel liever alles in 1 keer, nu moet ik nl bij 3 shops me onderdelen weg gaan halen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BSeB schreef op 24 maart 2003 @ 16:31:
Salland verkoopt de verkeerde, deze verkoopt de

Dit kon mij de technische man vertellen. Ik ga hem nu maar bij Maxpc kopen, aangezien ze mij bij Gistron niet de stepping wilden vermelden.
wat is hier zo verkeerd aan dan?

En heb je gebeld ofzo, want mij wouden ze niks zeggen :?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 16:24:
[...]
Nog moelijker wordt het als je dan een CD zonder SP1 hebt, die je hebt ge-update met SP1, en na de crash zonder na te denken eroverheen installeert....

(Je moet dan soms even FIXBOOT en FIXMBR eerst doen)
Ah, dankje voor de duidelijke uitleg :*)

Maar als ik FIXMBR wil uitvoeren, meldt Windows dat dat ervoor kan zorgen dat al mijn partities niet meer te benaderen zijn....en ik zou graag mijn D-paritie heel willen houden vanwege de belangrijke back-ups die daar op staan. Is het een reëel gevaar dat dit ook werkelijk gebeurt, of is het bangmakerij ;)

Ghosten werkt trouwens prima hoor, maar ja het kost je toch telkens weer 10/15 minuten ofzo.... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
De core die mij werd vermeld, was deze 030|8| en AXDA1700|T|DLT3C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BSeB schreef op 24 maart 2003 @ 16:34:
De core die mij werd vermeld, was deze 030|8| en CXDA1700|T|DLT3C
welke moet je dan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
Bij Salland verkopen ze deze:

Volgens mij deze die ze bij Maxpc verkopen, die moet je hebben:

JIUHB 0308 (AXDA1700TDLT3C)

En bij Gistron vertellen ze niks over de core!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BSeB schreef op 24 March 2003 @ 16:40:
Bij Salland verkopen ze deze:

Volgens mij deze die ze bij Maxpc verkopen, die moet je hebben:

JIUHB 0308 (AXDA1700TDLT3C)

En bij Gistron vertellen ze niks over de core!
Idd gistron heb ik ook al geprobeerd
Dus je moet letten op die T naar 1700?

En bij een 2100+ dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Ik heb mijn 1700+ al bij Gistron besteld. Zodra hij binnen is zal ik de core even melden hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
http://www.amd.com/us-en/...Recognition_Rev03_ENG.pdf

Volgens dit stuk moet het dus de volgende type zijn:

AXDA1700DLT3C zijn, zonder die extra T, raar van MaxPC dat ze die dan wel vermelden op hun site kijk zelf maar op hun site bij de 1700+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScorpionNL
  • Laatst online: 16:31
BSeB schreef op 24 maart 2003 @ 16:51:
Volgens dit stuk moet het dus de volgende type zijn:

AXDA1700DLT3C zijn, zonder die extra T, raar van MaxPC dat ze die dan wel vermelden op hun site kijk zelf maar op hun site bij de 1700+
Bedoel je niet maxpert? Die hebben die code idd op hun site staan, MaxPc heeft niet eens de 1700+

Niet de moeite waard om te vermelden ^__^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweeke schreef op 24 March 2003 @ 16:34:
[...]

Maar als ik FIXMBR wil uitvoeren, meldt Windows dat dat ervoor kan zorgen dat al mijn partities niet meer te benaderen zijn....en ik zou graag mijn D-paritie heel willen houden vanwege de belangrijke back-ups die daar op staan. Is het een reëel gevaar dat dit ook werkelijk gebeurt, of is het bangmakerij ;)

Ghosten werkt trouwens prima hoor, maar ja het kost je toch telkens weer 10/15 minuten ofzo.... :z
Yep,
het is gewoon zo'n mededeling als "Are you sure.. etc.".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 16:42:
[...]

Idd gistron heb ik ook al geprobeerd
Dus je moet letten op die T naar 1700?

En bij een 2100+ dan?
Dat er een U staat ...... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Tweeke schreef op 24 March 2003 @ 16:34:
[...]

is gewoon crap, ik heb wel eens FIXMBR gedaan en direct daarna weer en toen zei ie nog dat de pc een 'niet standaard of onherkenbare mbr' had :P

niet doen als je linux hebt trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 17:41:
[...]

Dat er een U staat ...... :P
Dus aan een AIUHB Alleen heb ik dus niet genoeg moet ook letten op die letters daar8er ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil me nu een XP1700+ aanschaffen om beter te kunnen oc'en.
Ik zou mijn XP2000+ Palomino verkopen. Hoeveel kan ik daarvoor nog vragen? Meer dan een XP1700+ nieuw ?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jee
Laat ik mijn vraag nog een keer iets scherper formuleren:

Als ik een 1700+ koop met het doel deze te gaan overclocken, heb ik dan genoeg aan een koeler die volgens de specificaties tot 2,0Ghz goed werkt? (zoals de Arctic Copper Silent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Laatst online: 22:40

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

eL_Jee schreef op 24 March 2003 @ 17:54:
Laat ik mijn vraag nog een keer iets scherper formuleren:

Als ik een 1700+ koop met het doel deze te gaan overclocken, heb ik dan genoeg aan een koeler die volgens de specificaties tot 2,0Ghz goed werkt? (zoals de Arctic Copper Silent)
ik denk dat je toch wel een iets sterkere koeler mag nemen als je wil gaan oc'en neem een volcano 7+ of als het stil moet zijn zo'n zalman daar kun je toch wel wat mee oc'en

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De maximale overklok van mijn XP1700+ !!!

Afbeeldingslocatie: http://www.casejunkies.com/images/artikel_upload/picture_1319.jpg

Hij boot zelfs op 2563 maar wil dan niet in Windows... :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jee
Fanatic_FS schreef op 24 maart 2003 @ 17:56:
[...]

ik denk dat je toch wel een iets sterkere koeler mag nemen als je wil gaan oc'en neem een volcano 7+ of als het stil moet zijn zo'n zalman daar kun je toch wel wat mee oc'en
Zijn er op het gebied van stilte nog wat andere alternatieven dan de Zalman? (naast WC) Ik vind ze nl. een beetje aan de prijzige kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:51
Verwijderd schreef op 24 maart 2003 @ 18:02:
De maximale overklok van mijn XP1700+ !!!

[afbeelding]

Hij boot zelfs op 2563 maar wil dan niet in Windows... :( :(
das netjes!! :)

Ik denk dat ik deze week ook een post kan doen hoever ik en een vriend van mij een XP1700+ hebben gekregen met vrij simpele koeling: spire Falconrock 2 en die scheint voor zijn prijs toch vrij goed te zijn. Of het zo is: dat komt dan nog.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jee
PASware schreef op 24 March 2003 @ 18:09:
[...]

das netjes!! :)

Ik denk dat ik deze week ook een post kan doen hoever ik en een vriend van mij een XP1700+ hebben gekregen met vrij simpele koeling: spire Falconrock 2 en die scheint voor zijn prijs toch vrij goed te zijn. Of het zo is: dat komt dan nog.
Ik ben erg benieuwd hoe ver hij komt, volgens de specificaties gaat die Falconrock II tot de 2800+, als je een goed exemplaar 1700+ ontvangt zou hij hoger moeten kunnen clocken. Ook ben ik erg benieuwd naar het lawaai.

Ik wacht vol spanning en verwachtingen de resultaten af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
Zoals ik nu dus zo vlug zie staat bij maxpert dus gewoon een verkeerde code op de site. Ik ga ze morgen even bellen of dit een Typefout is. Anders ga ik salland nog is bellen en nog een keer goed controleren.

Anders bestel ik mijn zooi die in nodig had gewoon bij salland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JokerLash
  • Laatst online: 16-04 11:03
Ik heb dus afgelopen weekend eindelijk mijn EPOX 8RDA+ mobo gekregen, en ben eens gaan stoeien met mijn AMD 1700+ DUT3C JIUCB0251.

Deze wou max. tot 2,160 Ghz gaan op 2,1V met een Zalman CNPS 5100Cu.

Nou wil ik natuurlijk hoger >:) en heb ik maar bij Maxpert een:
1700TDLT3C JIUHB 0308 :*) besteld. Deze zal ik morge of overmorge binnen krijgen en hopen dat ik over de 2,3Ghz heen kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JokerLash
BSeB schreef op 24 March 2003 @ 19:44:
Zoals ik nu dus zo vlug zie staat bij maxpert dus gewoon een verkeerde code op de site. Ik ga ze morgen even bellen of dit een Typefout is. Anders ga ik salland nog is bellen en nog een keer goed controleren.

Anders bestel ik mijn zooi die in nodig had gewoon bij salland
Wat is er dan verkeerd aan die CORE van bij Maxpert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door tweakers was ik toch ook een beetje opgewonden geraakt over dat overclocken.
Dus ik dacht laten we eens beginnen met de gegevens van mijn CPU op te vragen.
En dit is dus waar mijn overclockcarrière eindigde. :'(

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/fabio/processor2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/fabio/gegevens.jpg

Maar wanneer ik de centjes bijeen heb ga ik mij een 'goede' 2100 xp halen.
Misschien wil er wel iemand een palomino kopen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 17:46:
Ik wil me nu een XP1700+ aanschaffen om beter te kunnen oc'en.
Ik zou mijn XP2000+ Palomino verkopen. Hoeveel kan ik daarvoor nog vragen? Meer dan een XP1700+ nieuw ?
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:51
eL_Jee schreef op 24 maart 2003 @ 18:28:
[...]

Ik ben erg benieuwd hoe ver hij komt, volgens de specificaties gaat die Falconrock II tot de 2800+, als je een goed exemplaar 1700+ ontvangt zou hij hoger moeten kunnen clocken. Ook ben ik erg benieuwd naar het lawaai.

Ik wacht vol spanning en verwachtingen de resultaten af :)
koel, dat je dat allemaal wil weten. Het wordt gedaan met nieuwe pc van een vriend van mij.

Owjah er gaat dat getest worden met:
• XP1700+ van maxpert.nl
• Epox 8rda
• 2x256mb samsung (mijn geheugen)
• Falconrock 2 (ben zelf ook heel erg benieuwd naar het geluidsniveau)
• GEEN casefans (voor zover ik weet)

Wat schatten jullie wat wij kunnen halen?? de 2ghz met gemak?

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PASware schreef op 24 maart 2003 @ 20:36:
[...]

koel, dat je dat allemaal wil weten. Het wordt gedaan met nieuwe pc van een vriend van mij.

• XP1700+ van maxpert.nl
• Epox 8rda

minimaal 1477 mhz :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JokerLash
PASware schreef op 24 March 2003 @ 20:36:
[...]

• XP1700+ van maxpert.nl
• Epox 8rda

Volgens mij moet de 2Ghz hier makkelijk haalbaar bij zijn hoor.........
Succes ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
'AMD XP THOROUGHBRED B's MET IDENTITEITSCRISIS'

Het blijft interessant om te zien hoeveel belangstelling er is voor de T-bredjes. X-Bit Labs heeft eergisteren na dat artikel over het 'bloodsys.com script' een soort vervolg geschreven in de vorm van een guide. Daarin nemen ze nog steeds aan dat aan de code op de processor te zien van welke XP je processor is 'gedowngrade'. Maar als je daar even overheen leest, staan er veel meer interessante dingen: How to Choose the Best AMD Athlon XP Thoroughbred for Overclocking.
Vreemd genoeg staat er niets over het verschil tussen een DUT en een DLT.

Dit staat er o.a. (vrije vertaling ;) )

- JIUHB: hoe lager de eerste letter in de stepping zou zijn, hoe dichter de core in de buurt van het centrum van de wafer heeft gezeten en des te beter zou deze presteren. - Dit klopt met het feit dat AIUHB's harder gaan dan JIUHB's -

- Aan de kleur van de core zou iets af te leiden zijn van de schaalbaarheid van de core:
Reddish from all angle of views - Average in overclocking, mostly can run at 2.0GHz (2400+) with 1.65v default voltage, but can perform better with higher Vcore.
Reddish with certain parts of reflective green area - Can either be very good or very bad. The lowest achievements were something like 2.0GHz (2400+) with 1.85v at least, or only 2200MHz with 1.65v.
Reddish core with reflective white under light - Awesome for overclockers. Can run at 2100MHz - 2250MHz using default voltage.
Zo is dus goed te verklaren dat de ene CPU de andere niet is :)

[speculeermodus] Zo zou je kunnen verklaren dat de processor van bijv. RibMax zover gaat (2,40ghz @ 1.50/1,575 vcore) omdat het er een is met een rode gloed en wit reflecterend onder het licht.
Die van Durondude zou er bijvoorbeeld ook zo een kunnen zijn, gezien de mooie prestaties op een lage vcore.....

Mn eigen proc.....ai......twijfelgevalletje :P Ik ga later nog eens kijken wat ie uitstraalt :D , er moet toch nog AS3 onder dussss...... [/speculeermodus]

[ Voor 3% gewijzigd door Tweeke op 24-03-2003 21:38 . Reden: titel toegevoegd, jammer dat ik geen html-rechten heb :D ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo is dus goed te verklaren dat de ene CPU de andere niet is :)

[speculeermodus] Zo zou je kunnen verklaren dat de processor van bijv. RibMax zover gaat (2,40ghz @ 1.50/1,575 vcore) omdat het er een is met een rode gloed en wit reflecterend onder het licht.
Die van Durondude zou er bijvoorbeeld ook zo een kunnen zijn, gezien de mooie prestaties op een lage vcore.....

Mn eigen proc.....ai......twijfelgevalletje :P Ik ga later nog eens kijken wat ie uitstraalt :D , er moet toch nog AS3 onder dussss...... [/speculeermodus][/quote]

Volgens mij is die van mij gewoon groen... maar ja...nu doet alles even helemaal niks meer... mainbord is verkeerd geflashed (krijg ik volgens mij noooit meer goed) dus morgen eerst ff nieuw bordje halen... gewoon weer dezelfde (asus a7v8x), hopelijk met biosversie 7, hiermee had ik de beste resultaten naar mijn mening (een hoge mp mogelijkheid).

Nou hopelijk kan ik morgen weer wat via mn 1700+ laten horen _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 21:50:
Volgens mij is die van mij gewoon groen... maar ja...nu doet alles even helemaal niks meer... mainbord is verkeerd geflashed (krijg ik volgens mij noooit meer goed) dus morgen eerst ff nieuw bordje halen... gewoon weer dezelfde (asus a7v8x), hopelijk met biosversie 7, hiermee had ik de beste resultaten naar mijn mening (een hoge mp mogelijkheid).

Nou hopelijk kan ik morgen weer wat via mn 1700+ laten horen _/-\o_ .
Ik bedoel natuurlijk de core zelf..... :P dat daaromheen is sowieso groen ja :D

Dat bordje kan je toch zeker wel kosteloos inruilen (RMA'en), zolang er niet aan te zien is dat er mee is ge-OC'ed......of was je al van plan 'm te gaan inruilen?

[ Voor 31% gewijzigd door Tweeke op 24-03-2003 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:34
Hmz,
ik heb sinds kort ook een 1700DLT3C
JUIHB 0308

klokt inderdaad erg lekker..
draai nu op 10x195, maar ik denk dat 195 ook wel echt mijn max is.. (vcore is maar 1.55 maar ook al zet ik die op 1.8 dan nog kom ik niet voorbij 195mhz fsb)
het ligt denk ik aan mijn ram (twinmos/twinmos ddr pc2700)

11.5x190 doet ie ook, mayb als ik wat verder kloot dat ik 11x195 kan draaien :)
maar meer als 195mhz fsb lukt niet :(
ben wel erg tevreden over de cpu :)

al ik mijn waterkoeling weer heb gefixed kan ik wellicht beter en verder kloken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL :P ROOD????

.... ik heb geen rood gezien op die core ....
(Die 2100+ AIUHB DUT3C 0302 hier is trouwens bruin naast de core, niet groen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BusMastah
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-10-2024
cryptapix schreef op 24 maart 2003 @ 23:48:
Hmz,
ik heb sinds kort ook een 1700DLT3C
JUIHB 0308

klokt inderdaad erg lekker..
draai nu op 10x195, maar ik denk dat 195 ook wel echt mijn max is.. (vcore is maar 1.55 maar ook al zet ik die op 1.8 dan nog kom ik niet voorbij 195mhz fsb)
het ligt denk ik aan mijn ram (twinmos/twinmos ddr pc2700)

11.5x190 doet ie ook, mayb als ik wat verder kloot dat ik 11x195 kan draaien :)
maar meer als 195mhz fsb lukt niet :(
ben wel erg tevreden over de cpu :)

al ik mijn waterkoeling weer heb gefixed kan ik wellicht beter en verder kloken
Meestal is het zo dat als je FSB niet hoger gaat, dat je je Vddr omhoog gooit, niet je Vcore.
Zeker gezien het feit dat je CPU wel hoger klokt in MHz'en....
Just a thought :o

Op welk voltage draait je geheugen nu? En wat is het maximale voltage dat je kan instellen?

Workstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 10-09 04:00
De mijnes draait nu 1,92 ghz (166*11.5) @ 1.7v, het is een JIUCB 0251.
Is dit een beetje voldoende? Hoger krijg ik hem niet, met een FSB van 170 boot Windows wel, maar loopt hij toch vast.
Mijn mem timings staan op 222 (snelste timings dus).
Ik heb eens geprobeerd of 1.65v ook nog wilde werken bij 166 mhz, maar dit bleek dacht ik niet het geval te zijn.

Wat wil dit zeggen? Dat ik een goede core heb, of een middelmatige? Ik weet zo niet welke kleur de core precies heeft.

code:
1
2
AXDA1800DUT3C 9523386272199
JIUCB0251RPMW

Zo een dus. :)

AMD heeft echt een lekker CPUtje gemaakt. :9

[ Voor 13% gewijzigd door eX0duS op 25-03-2003 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Wilde een 1700+ JIUHB0308 bestellen bij Maxpert. Kreeg ik netjes dit mailtje terug:

Geachte heer Jhead,

hartelijk dank voor uw bestelling.
Op dit moment zijn de 1700+ met de core zoals op de web-site vermeld
uitverkocht.

Wij hebben nog een aantal AXDA 1700DUT3C
JIUHB0309

Dit wordt later op de dag op de site aangepast.

Indien geen probleem gelieve een mailtje retour.

Met vriendelijke groet,
maXpert

Das leuke service ! Een nog latere (dus waarschijnlijk betere) core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jee
jhead22 schreef op 25 maart 2003 @ 11:44:
Wilde een 1700+ JIUHB0308 bestellen bij Maxpert. Kreeg ik netjes dit mailtje terug:

Geachte heer Jhead,

hartelijk dank voor uw bestelling.
Op dit moment zijn de 1700+ met de core zoals op de web-site vermeld
uitverkocht.

Wij hebben nog een aantal AXDA 1700DUT3C
JIUHB0309

Dit wordt later op de dag op de site aangepast.

Indien geen probleem gelieve een mailtje retour.

Met vriendelijke groet,
maXpert

Das leuke service ! Een nog latere (dus waarschijnlijk betere) core.
Het is wel een DUT3C...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg vandaag als het goed is mijn Xp1700 van Gistron ik zal ook wel even laten weten wat de stepping is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jee
Verwijderd schreef op 25 maart 2003 @ 12:01:
Ik krijg vandaag als het goed is mijn Xp1700 van Gistron ik zal ook wel even laten weten wat de stepping is.
Dat is natuurlijk altijd leuk om te horen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-RIC
  • Laatst online: 22:48
eX0duS schreef op 25 maart 2003 @ 10:23:
De mijnes draait nu 1,92 ghz (166*11.5) @ 1.7v, het is een JIUCB 0251.
Is dit een beetje voldoende? Hoger krijg ik hem niet, met een FSB van 170 boot Windows wel, maar loopt hij toch vast.
Mijn mem timings staan op 222 (snelste timings dus).
Ik heb eens geprobeerd of 1.65v ook nog wilde werken bij 166 mhz, maar dit bleek dacht ik niet het geval te zijn.

Wat wil dit zeggen? Dat ik een goede core heb, of een middelmatige? Ik weet zo niet welke kleur de core precies heeft.

code:
1
2
AXDA1800DUT3C 9523386272199
JIUCB0251RPMW

Zo een dus. :)
AMD heeft echt een lekker CPUtje gemaakt. :9
Je kan ook de multiplier verhogen als je FSB niet meer verder kan. Mijn 1700 JIUCB 0251 werkt op 2GHz bij 1.625V. Als je het voltage verhoogd naar 1.9-2.0V moet er wel 2200-2250MHz uit te persen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
eL_Jee schreef op 25 March 2003 @ 11:55:
[...]

Het is wel een DUT3C...
Is dat minder goed ???

Edit:
Ik zie t al:

Quote van Tweeke

Op dit moment ligt het voor de hand dat je een DLT aanschaft, dat is immers de nieuwste versie, gaat net ff wat harder dan de DUT en heeft daarbij ook wat minder voltage nodig. Duidelijk?
Tja.. maar goed.. hijs al weer een stukkie beter dan mijn 1800+ JIUHCB 0250

Edit: Op verzoek ff quote gemeld :)

[ Voor 72% gewijzigd door jhead22 op 25-03-2003 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jee
jhead22 schreef op 25 March 2003 @ 12:56:
[...]

Is dat minder goed ???

Edit:
Ik zie t al:

Op dit moment ligt het voor de hand dat je een DLT aanschaft, dat is immers de nieuwste versie, gaat net ff wat harder dan de DUT en heeft daarbij ook wat minder voltage nodig. Duidelijk?

Klopt helemaal, betere omschrijving ben ik hier nog niet tegengekomen :Y)

edit:

Was dus het verhaal van Tweeke, sowwie!! :+

[ Voor 6% gewijzigd door eL_Jee op 25-03-2003 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Laatst online: 27-08-2021
Je verhaal klopt niet helemaal volgens mij... bij de DLT's heb namelijk je de kans dat je proc geen hoge vcore pikt, en dus niet zo hoog te krijgen is als een DUT die wel op een hoger voltage kan lopen. Verder zijn ze allebei ERG goed over te klokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
offtopic:
laat maar hier stond niks

[ Voor 124% gewijzigd door pierre-oord op 25-03-2003 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
jhead22 schreef op 25 maart 2003 @ 12:56:
[...]

Is dat minder goed ???

Edit:
Ik zie t al:

Als je me letterlijk quote, mag je dat er best even bij zetten hoor :o :D
Maar wat ik hier nog aan toe wil voegen: Met een DUT kan je er waarschijnlijk vanuitgaan dat ie ook op hoge voltages blijft functioneren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 10-09 04:00
E-RIC schreef op 25 March 2003 @ 12:36:
[...]

Je kan ook de multiplier verhogen als je FSB niet meer verder kan. Mijn 1700 JIUCB 0251 werkt op 2GHz bij 1.625V. Als je het voltage verhoogd naar 1.9-2.0V moet er wel 2200-2250MHz uit te persen zijn.
Zonder voltmod kan ik mijn voltage niet verder omhoog zettten... En als ik de multiplier omhoog zet, boot de PC niet eens (dus van 11.5 naar 12).

/edit
Hij staat nu op 1.675 volt, lager gaat hij niet, want dan hangt Windows, tot nu toe gaat alles goed.

Zo'n geweldige CPU heb ik dus helaas niet denk ik.
Is er nog iets kan doen wat ik aan of uit moet zetten, zoals Spread Spectrum (dat staat nu uit).

[ Voor 23% gewijzigd door eX0duS op 25-03-2003 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Laatst online: 27-08-2021
Nee, spread spectrum is nutteloos. Het heeft dacht ik iets met de reductie van de straling die je proc genereert te maken, had ik ergens gelezen. Met deze instelling kun je iets veranderen aan het functioneren van de klokgenerator, maar dat kan (in theorie) nadelige gevolgen hebben schijnt het (of je een verschil merkt is echter maar de vraag).
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.