Die staat bij mij onder het configuratie scherm.
Verwijderd
Hmmm, jij hebt de NF7-S versie zeker dan?Sneezydevil schreef op 28 april 2003 @ 19:19:
Die staat bij mij onder het configuratie scherm.
Ik heb net de drivers van nvidia even geinstalleerd maar er is niks verandert
Ik moet huilen
Edit: Ik heb iets gevonden in de install map van de nForce drivers... ga het gelijk proberen... keep you updated.
Edit2:
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2003 19:31 ]
Ja heb idd de NF7-S versie, maar omdat ik het aan moest zetten zou je verwachten dat jij hem ook ergens aan zou moeten kunnen zetten.Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 19:27:
[...]
Hmmm, jij hebt de NF7-S versie zeker dan?
Ik heb net de drivers van nvidia even geinstalleerd maar er is niks verandert
Ik moet huilen![]()
Edit: Ik heb iets gevonden in de install map van de nForce drivers... ga het gelijk proberen... keep you updated.
Verwijderd
Echt, ik begin me zo genaaid te voelen nu. Als Abit een SPDIF uitgang op zijn normale NF7 zet, dan moet hij ook te gebruiken zijn. Als dit alleen kan in combinatie met de SoundStorm control pannel ofzo, dan heb ik er dus geen f*ck aan.
Of... ik moet iets over het hoofd zien... please please please
Of... ik moet iets over het hoofd zien... please please please
Verwijderd
En als je 'm uitzet, dan blijft er een rood lichtje uit de SPDIF komen??Sneezydevil schreef op 28 april 2003 @ 19:34:
[...]
Ja heb idd de NF7-S versie, maar omdat ik het aan moest zetten zou je verwachten dat jij hem ook ergens aan zou moeten kunnen zetten.
Heb ff getest en ja het rode licht blijft gewoon komen ook al staat het uit in mijn control panelVerwijderd schreef op 28 April 2003 @ 19:36:
[...]
En als je 'm uitzet, dan blijft er een rood lichtje uit de SPDIF komen??
Edit/
Dit vondt ik op het abit forum:
I just received and setup my new NF7 last week and immediately experienced all of the same symptoms as everyone else with the audio drivers. After alot of searching on other forums I finally got an idea that has worked as a temporary fix. The NF7 has a Realtek ALC650 AC97 Codec onboard that seems to be the controller for the audio (the MCP2 Southbridge might be the source though??). This being the case I downloaded the ALC650 driver from Realtek, after a reboot the normal Windows audio panel had controls for everything it should (Front, Center, Rear, Optical, etc.) and Realtek Soundmanager loaded into the tray and was accessible. I still got some distortion from the front channel output but moved those speakers to the rear channel output and got very clean sound from there. I have not been able to check to functionality of the optical output as I don't have anything that uses it, but all of the controls are there and all channels seem to physically work (minus front channel distortion). The Realtek Soundmanager control panel is not as nice as the Nvidia Soundstorm panel but the functionality is there. Maybe this will help out....
[ Voor 69% gewijzigd door Sneezydevil op 28-04-2003 19:46 ]
Verwijderd
Thanks voor de info Sneezydevil, hier kan ik zeker wat mee. Ik ga gelijk aan de slag... als het me lukt.
Verwijderd
Welke drivers moet ik nou nemen voor mijn NF7-S
Van Abit 2 versies (ook verschillende sites)
http://www.abit.com.tw/ab...nt.jsp?pTITLE=NF7-S&#Bios
Drivers zonder versie nr. maar wel nieuwere datum dan hieronder
release datum 2003/03/21
http://www.abit-usa.com/products/mb/nf7-s/biosdrive.php
Drivers versie 2.0
release datum 2002/12/19
of de nVidia drivers
http://www.nvidia.com
versie 2.03
release datum 2003/03/21
Drivers versie 2.0
release datum 2002/12/19
of de nVidia drivers
versie 2.03
Verwijderd
Op de Abit forum die ik nu aan het lezen ben zeggen ze dat je beter de nVidia reference kan installeren.Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 20:13:
Welke drivers moet ik nou nemen voor mijn NF7-S![]()
release datum 2003/03/21
Drivers versie 2.0
release datum 2002/12/19
of de nVidia drivers
versie 2.03
Verwijderd
Niet normaal meer. Iedereen die een NF7 heeft gekocht kan gewoon niet op de normale manier gebruik maken van zijn SPDIF uitgang. Dat slaat toch helemaal nergens meer op. Ik heb op de ABIT forum hier heeeel wat posts over gelezen en er werd ook een oplossing naar voren geschoven maar laat me dat nou eens niet lukken.

Wie hebben er nog meer een NF7 en balen nu dat ze niet voor de NF7-S gegaan zijn?
Zijn er ook mensen die het wel aan de praat hebben kunnen krijgen?
Wie hebben er nog meer een NF7 en balen nu dat ze niet voor de NF7-S gegaan zijn?
Zijn er ook mensen die het wel aan de praat hebben kunnen krijgen?
Mag ik ook effe je temps weten pleaseVerwijderd schreef op 28 April 2003 @ 10:09:
[...]
Hier ook een 2400+ (266) met daarop een SLK900U met een Papst 92 mm.
Ik heb al m'n fan's aan een fanadapter hangen en moet die Papst ook flink opschroeven. Die casetemp neem ik met een korrel zout. Die censor zit naast de CPU socket. Aangezien de Papst buiten de koeler steekt, en dus ook op de RT2 blaast, zakt m'n casetemp met 3 a 4 graden als ik de rpm omhoog gooi!!
Draai momenteel met een FSB van 203 en MP van 10. Voltages op standaard!
Edit: Ik gebruik MBM ver. 5300 overigens zonder problemen.

Ik heb mijn 2400+ lopen op 166mhz x 12. Niet echt overclocked dus, gewoon synchroon met het geheugen. Als koeler heb ik een Akasa Silver Mountain2, zet ik al mijn koelers op 7volt, dan stijgt de temp van de processor tot 65° (stressed).
Dezelfde config op een Asus A7n8x Deluxe liep 10° frisser! Hoe kan dit nu
Verwijderd
JazekerRumanoVVV schreef op 28 april 2003 @ 22:27:
[...]
Mag ik ook effe je temps weten please
Ik heb mijn 2400+ lopen op 166mhz x 12. Niet echt overclocked dus, gewoon synchroon met het geheugen. Als koeler heb ik een Akasa Silver Mountain2, zet ik al mijn koelers op 7volt, dan stijgt de temp van de processor tot 65° (stressed).
Dezelfde config op een Asus A7n8x Deluxe liep 10° frisser! Hoe kan dit nu
Edit: Casetemp bij idle 28 - stressed 31 a 32 graden
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2003 22:41 ]
Verwijderd
Morgen komt mijn nf7-s eindelijk binnen. Nou had ik op mijn vorige (gesloopte)nforce2 zo'n zalman nb heatsinkje zitten omdat die van epox nogal suckt. Ik zie dat er op die abit standaard een stuk fijner nb coolertje zit. Mijn vraag is dus: Pleur ik die zalman op me nieuwe abit nb ipv de standaard cooler of is het beter om hem op de southbrigde te zwieren?
Verwijderd
Ik heb die NB er dus echt af gesloopt omdat ie een takke herrie maakt. Kijk, als er meer fans in de computer zitten die lawaai maken, dan zal je 'm niet merken, maar in mijn systeem kwam hij toch echt boven alles uit. (papst fans en Temperature Controled CPU fan... allemaal fluister stil.. zo ook de harddisk.. Maxtor met FDBVerwijderd schreef op 28 April 2003 @ 23:43:
Morgen komt mijn nf7-s eindelijk binnen. Nou had ik op mijn vorige (gesloopte)nforce2 zo'n zalman nb heatsinkje zitten omdat die van epox nogal suckt. Ik zie dat er op die abit standaard een stuk fijner nb coolertje zit. Mijn vraag is dus: Pleur ik die zalman op me nieuwe abit nb ipv de standaard cooler of is het beter om hem op de southbrigde te zwieren?
Ik heb op zowel de NB als de SB een Zalman NB32-J geplaatst. Werkt uitstekend!
Verwijderd
Takke herrie maakt allemaal niet meer zoveel uit. Heb 4 case fans en die delta60HP op 7V draaien, geeft genoeg lawaaiVerwijderd schreef op 28 April 2003 @ 23:50:
[...]
Ik heb die NB er dus echt af gesloopt omdat ie een takke herrie maakt.
Hehe,
Ik heb zelfs 4x een Antec Blue Led-fan als case fan, 2 Fans in me voeding, en een Thermalright slk-900U met een Delta 80HP erop....over herrie gesproken.
Het is maar goed dat ik een Vantec Nexus fancontroller heb, en als ik alle fan's op zijn laagst zet zijn dit me waardes:
Cpu idle: 44
CPu Stress: 54
Mobo idle: 28
Mobo Stress: 30
Alles op zijn hardst:
Cpu idle: 33
Cpu Stress: 46
mobo idle: 22
mobo stress: 24
Ik heb zelfs 4x een Antec Blue Led-fan als case fan, 2 Fans in me voeding, en een Thermalright slk-900U met een Delta 80HP erop....over herrie gesproken.
Het is maar goed dat ik een Vantec Nexus fancontroller heb, en als ik alle fan's op zijn laagst zet zijn dit me waardes:
Cpu idle: 44
CPu Stress: 54
Mobo idle: 28
Mobo Stress: 30
Alles op zijn hardst:
Cpu idle: 33
Cpu Stress: 46
mobo idle: 22
mobo stress: 24
Zijn er nog meer mensen waarbij IDE toch sneller blijkt dan SATA. Kunnen die dat even testen. Je hoeft alleen maar ff je kabel te wisselen als je toch al op SATA zat! Test het ff met Winamp Mp3's inladen met Sort on Load.
Bij mij was het dus zo (lees twee pagina's terug) dat ik met de IDE aansluiting in gebruik mn Mp3's zeker 20 sec sneller kan inladen dan met SATA. Afspelen gaat ook sneller dan. Ik maak gebruik van de optie Sort on Load bij Options.
Ik heb het dan over een Mp3'tje of 250.
Zijn er ook al mensen die weten waarom mij zwarte Rear-Left/Right uitgang het niet doet en ik gewoon de Line-In naar Rear-Left/Right-OUT moet omvormen om toch Rear sound te krijgen
Verder ben ik heel blij met dit bordje nu.

Alleen de temps zijn zo hoog
Bij mij was het dus zo (lees twee pagina's terug) dat ik met de IDE aansluiting in gebruik mn Mp3's zeker 20 sec sneller kan inladen dan met SATA. Afspelen gaat ook sneller dan. Ik maak gebruik van de optie Sort on Load bij Options.
Zijn er ook al mensen die weten waarom mij zwarte Rear-Left/Right uitgang het niet doet en ik gewoon de Line-In naar Rear-Left/Right-OUT moet omvormen om toch Rear sound te krijgen
Verder ben ik heel blij met dit bordje nu.
[ Voor 5% gewijzigd door Stinger666 op 29-04-2003 19:24 ]
Verwijderd
Vandaag is ie binnen gekomen
Gelijk ff aant oc'en geweest, en het lijkt allemaal wel fijn te draaien op 200fsb. Stukken beter dan die ouwe 8dra+ iig. Die kwam niet hoger dan 180.
Verwijderd
ik zou vandaag mijn bordje krijgen, maar word dus morgen, hopelijk zit mijn cpu er dan ook bij want zonder doet hij niet veel 
ook ga ik verder met casemodden dus als het bordje er is komt hij gewoon zonder poespas @ table, kan ik gelijk als alles goed verloopt ff modden
ook ga ik verder met casemodden dus als het bordje er is komt hij gewoon zonder poespas @ table, kan ik gelijk als alles goed verloopt ff modden
Even kleine update: ik heb vandaag ontdekt dat mijn moederbord ook gaten rond de socket heeft, ik heb een nf7-s rev 1.1. Heatsink moest er even af om koelpasta opnieuw aan te brengen, proc werd wat te heet
(staat nu nog altijd op 58°, is toch al +/- 10° minder, hoewel ik 58° nog altijd genoeg vind voor een XP2000+)

Morgen wordt het zeker niet.... Eerder donderdag, dan verwacht ik ook de mijneVerwijderd schreef op 29 April 2003 @ 21:15:
ik zou vandaag mijn bordje krijgen, maar word dus morgen, hopelijk zit mijn cpu er dan ook bij want zonder doet hij niet veel

Ik heb dus even zitten testen maar begrijp niet helemaal waar hij bij jou 20 sec over doet. Ik heb dus Sort on Load aangezet en vervolgens mijn playlist leeg gegooid en vervolgens een complete dir aan me playlist toegevoegd wat een seconde of twee duurde vervolgens winamp afgesloten en winamp weer opgestart, wat ook weer ongeveer een seconde of 2 duurde voor ik kan beginnen af te spelen en dat is aan SATA en aan IDE, met ongeveer 450 liedjesStinger666 schreef op 29 april 2003 @ 19:23:
Zijn er nog meer mensen waarbij IDE toch sneller blijkt dan SATA. Kunnen die dat even testen. Je hoeft alleen maar ff je kabel te wisselen als je toch al op SATA zat! Test het ff met Winamp Mp3's inladen met Sort on Load.
Verder ben ik heel blij met dit bordje nu.![]()
Zelfs met 1000 liedjes hoef ik nergens langer dan seconden te wachten.
Verwijderd
mag ik vragen waarom het morgen niet word?Hampelman schreef op 29 April 2003 @ 22:48:
[...]
Morgen wordt het zeker niet.... Eerder donderdag, dan verwacht ik ook de mijne
volgens mijn moeder word de post gewoon bezorgt, ook moet ik gewoon mijn NRC lopen, dus ik ga er ook vanuit dat de post dan ook gewoon langs komt.
post op Koninginnedag? nee dat geloof ik toch niet
TPG bezorgd geen pakjes vandaagVerwijderd schreef op 29 April 2003 @ 23:34:
[...]
mag ik vragen waarom het morgen niet word?
volgens mijn moeder word de post gewoon bezorgt, ook moet ik gewoon mijn NRC lopen, dus ik ga er ook vanuit dat de post dan ook gewoon langs komt.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Verwijderd
en mij laten ze wel kranten lopen

niet eerlijk, en net lokale krant gelopen (@ invalwijk) en vanaaf NRC maar een pakje leveren ze niet af.
btw heb ik een prob, mijn mobo is volgens track en trace op mijn adres afgeleverd, maar ik heb niks ontvangen en was de hele dag thuis, ben voor de zekerhuid nog de halve straat langsgegaan maar niemand had hem, en ik heb vooruitbetaal
Bij mij precies hetzelfde. Heb me vermaakt met een pissige mail, verder doe je er toch niets aanVerwijderd schreef op 30 April 2003 @ 12:00:
[...]
en mij laten ze wel kranten lopen![]()
niet eerlijk, en net lokale krant gelopen (@ invalwijk) en vanaaf NRC maar een pakje leveren ze niet af.
btw heb ik een prob, mijn mobo is volgens track en trace op mijn adres afgeleverd, maar ik heb niks ontvangen en was de hele dag thuis, ben voor de zekerhuid nog de halve straat langsgegaan maar niemand had hem, en ik heb vooruitbetaal

Inmiddels antwoord gekregen van Easycom systems dat ze er meer klachten over hebben gekregen. Ze zoeken het uit. De TPG heeft geautomatiseerd laten weten binnen 2 werksdagen een en ander uit te zoeken. Daar neem je dan vrij voor....
18.30 En wie staat er voor de deur? Dus TPG levert op koninginnedag als je er achteraan gaat....
[ Voor 25% gewijzigd door Hampelman op 30-04-2003 20:54 ]
deze topic gaat vrijwel helemaal over de Abit NF7-S maar ik ben dus op zoek naar een winkel met de Abit NF7 (non-S) rev 2.0 maar ik kan deze niet vinden.. Wie weet een winkel waar ze deze verkopen?
Deze winkels heb je allemaal al geprobeerd?
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
laat maar ik heb inmiddels reactie gehad van gistron.. Hier stond het niet bij, maar ze konden me vertellen dat het de nieuwste (dus rev. 2.0) was. Het stond er niet bij, omdat dat bij de Abit NF7 niet echt van belang was (minder dan bij de -S). Waarom zou dat zijn?
Verwijderd
Ik weet nog steeds niet wat het was, maar kennelijk heeft de TPG ook hun eigen fout onder ogen gezien of bleven ze nog met uw pakket ergens achter. En dus werd alsnog op koninginnedag uw pakket afgeleverd ;-)Hampelman schreef op 30 april 2003 @ 13:35:
[...]
Bij mij precies hetzelfde. Heb me vermaakt met een pissige mail, verder doe je er toch niets aan
Inmiddels antwoord gekregen van Easycom systems dat ze er meer klachten over hebben gekregen. Ze zoeken het uit. De TPG heeft geautomatiseerd laten weten binnen 2 werksdagen een en ander uit te zoeken. Daar neem je dan vrij voor....
18.30 En wie staat er voor de deur? Dus TPG levert op koninginnedag als je er achteraan gaat....
He bedankt voor het testen! Maar nu ff kijken waar het aan ligt.Sneezydevil schreef op 29 April 2003 @ 22:59:
[...]
Ik heb dus even zitten testen maar begrijp niet helemaal waar hij bij jou 20 sec over doet. Ik heb dus Sort on Load aangezet en vervolgens mijn playlist leeg gegooid en vervolgens een complete dir aan me playlist toegevoegd wat een seconde of twee duurde vervolgens winamp afgesloten en winamp weer opgestart, wat ook weer ongeveer een seconde of 2 duurde voor ik kan beginnen af te spelen en dat is aan SATA en aan IDE, met ongeveer 450 liedjes
Zelfs met 1000 liedjes hoef ik nergens langer dan seconden te wachten.
Ik heb een Seagate Barrcuda V 60GB. Ik gebruik BIOS 1.7 (de laatste volgens mij (datum 27-03-2003) en SATA drivers 1.0.0.28 en dat onder WinXP en Winamp 2.79 (de beste in mijn ogen; maar dat zou niet veel moeten uitmaken)
Wat gebruik jij?
Verwijderd
Gebruikt iemand een proggie om zijn fansnelheid aan te passen (als dit mogelijk is) op zijn Abit NF7 en zo ja, welk?
IK heb gestest met een IBM 120GXP 80GB, Bios 1.6 en SATA driver 10.0.0.22, dus eigenlijk niks veranderd aan hoe het uit de doos is gekomen.Stinger666 schreef op 01 May 2003 @ 15:47:
[...]
He bedankt voor het testen! Maar nu ff kijken waar het aan ligt.
Ik heb een Seagate Barrcuda V 60GB. Ik gebruik BIOS 1.7 (de laatste volgens mij (datum 27-03-2003) en SATA drivers 1.0.0.28 en dat onder WinXP en Winamp 2.79 (de beste in mijn ogen; maar dat zou niet veel moeten uitmaken)
Wat gebruik jij?
Draai WinXP en het is met Winamp 2.90.
Verwijderd
ok MOBO binnen, draaid lekker, en snel is hij zeker.
alleen een mp van 6,5 maakt het hele mobo onstabiel (heb 1800+) iemand hier ook last van?
alleen een mp van 6,5 maakt het hele mobo onstabiel (heb 1800+) iemand hier ook last van?
Verwijderd
WTF moet je met een MP van 6,5 ¿¿¿ dit is een OC bord geen onderclockbord!!! lol maaruh probeer eens iets hoger speel desnoods met je fsb als je bang bent je mobo of CPU op te blazen...
Andere BIOS dus.... Ik had ook al zo'n vermoeden dat het daar aan lag,... iig dat is wat ik nu denk... BTW die drivers uit je doos zijn 1.0.0.21Sneezydevil schreef op 01 mei 2003 @ 19:10:
[...]
IK heb gestest met een IBM 120GXP 80GB, Bios 1.6 en SATA driver 10.0.0.22, dus eigenlijk niks veranderd aan hoe het uit de doos is gekomen.
Draai WinXP en het is met Winamp 2.90.
Ik ga het ook daar ff mee testen, alleen als ik mn drivers verander dan loopt mn Windows helemaal de tering in
Bij BIOS 1.6 kunnen alleen de 1.0.0.21 drivers als het goed is en bij BIOS 1.7 kan versie 1.0.0.28. Ik zal eens kijken wat het oplevert.
Verwijderd
lol I know maar ik heb maar een ZEER simpele air cooler eropstaan nu, als hij onder de prom ligt zal hij wel hoger kunnenVerwijderd schreef op 01 May 2003 @ 23:55:
WTF moet je met een MP van 6,5 ¿¿¿ dit is een OC bord geen onderclockbord!!! lol maaruh probeer eens iets hoger speel desnoods met je fsb als je bang bent je mobo of CPU op te blazen...
Zelfs de meest simpele aircooling houdt dat ding wel stabiel op de standaard snelheid, desnoods gooi je je VCore omlaag naar 1,4. Dat is geen probleem voor de meeste nieuwe CPU's zeker niet voor die cores die standaard maar 1,5 krijgen.
Geen inspiratie
Verwijderd
ja snap ik ook wel, maar niet met een VERHOOGDE FSBmartijn12345 schreef op 02 May 2003 @ 10:52:
Zelfs de meest simpele aircooling houdt dat ding wel stabiel op de standaard snelheid, desnoods gooi je je VCore omlaag naar 1,4. Dat is geen probleem voor de meeste nieuwe CPU's zeker niet voor die cores die standaard maar 1,5 krijgen.
tot welke fsb kun je dit moederbord (de NON-S) instellen? ook al kan ie het niet aan, maar tot welke fsb ondersteunt het bios?
Verwijderd
250wdekreij schreef op 02 May 2003 @ 19:33:
tot welke fsb kun je dit moederbord (de NON-S) instellen? ook al kan ie het niet aan, maar tot welke fsb ondersteunt het bios?
Het maakt toch niet of je 150x10 of 100x15 draait voor de temperatuur.Wil je dan tot je koeling klaar is 6,5x220 gaan draaien ofzo?Verwijderd schreef op 02 mei 2003 @ 13:37:
[...]
ja snap ik ook wel, maar niet met een VERHOOGDE FSB
Geen inspiratie
Verwijderd
je zit in de buurt, nu 221, maar wel naar 8 gegaan, ga ff stressen, nu met prime is hij 50C volgens nieuweste mbm, aardig warm dus, zeker aangezien dit geen diode temp is.martijn12345 schreef op 02 May 2003 @ 21:29:
[...]
Het maakt toch niet of je 150x10 of 100x15 draait voor de temperatuur.Wil je dan tot je koeling klaar is 6,5x220 gaan draaien ofzo?
leest dit bordje wel negatieve temps uit?
of hebben ze er de zelfde sensor-chip als op de 8DRA+ borden op geprikt?
Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195
Ik zou het niet weten, maar kan je dit zeggen. De 8RDA+ leest de interne DIODE van je CPU uit en geeft deze door aan de Winbond chip. Op de NF7-( S ) zit een gewone temperatuursensor recht onder de core welke de temp meet en aan ongeveer dezelfde Winbond chip doorgeeft._Droopy schreef op 03 mei 2003 @ 10:39:
leest dit bordje wel negatieve temps uit?
Zijn er hier trouwens nog meer mensen waar de Vcore zo laag is, of zou dit aan me voeding liggen?
Mijn 1700+ loopt nu:
Stressed:
12 X 167 = 2004 Mhz @ 1.44V
Temp: 34 C
Kast: 20 C
Idle:
12 X 167 = 2004 Mhz @ 1.46V
Temp: 30 C
Non OC
11 X 133 = 1463 Mhz @ 1.5 V
Al het bovenstaande is dus met de VCore handmatig op 1.5 ingesteld want anders komt hij op standaard snelheid al niet boven de 1.45 V uit.
Aangezien de temp en mijn lage VCore zou ik dus met een hogere VCore wel wat verder moeten kunnen komen, maar weet niet of het verstandig is als dit aan me voeding blijkt te liggen.
Mijn 1700+ loopt nu:
Stressed:
12 X 167 = 2004 Mhz @ 1.44V
Temp: 34 C
Idle:
12 X 167 = 2004 Mhz @ 1.46V
Temp: 30 C
Non OC
11 X 133 = 1463 Mhz @ 1.5 V
Al het bovenstaande is dus met de VCore handmatig op 1.5 ingesteld want anders komt hij op standaard snelheid al niet boven de 1.45 V uit.
Aangezien de temp en mijn lage VCore zou ik dus met een hogere VCore wel wat verder moeten kunnen komen, maar weet niet of het verstandig is als dit aan me voeding blijkt te liggen.
Hier heb ik de core ingesteld op 1.65 en hij is ook echt 1.65
Verwijderd
HEEEL erg wrong, de 8rda(+) en de nf7(-s) lezen allebij vanuit een losse tempsensor, bij mijn 2.0 zie je hem zo zitten, dat blauwe dingetje wat omhoogwijst in je socket.Stinger666 schreef op 03 May 2003 @ 11:35:
[...]
Ik zou het niet weten, maar kan je dit zeggen. De 8RDA+ leest de interne DIODE van je CPU uit en geeft deze door aan de Winbond chip. Op de NF7-( S ) zit een gewone temperatuursensor recht onder de core welke de temp meet en aan ongeveer dezelfde Winbond chip doorgeeft.
Ik dacht ook dat er intern uit de diode gelezen werd, MITS deze in de CPU ingebakken zit. Dit is bij de XP wel het geval dacht ik. Maar de oude Thunderbird bijvoorbeeld niet, en dat ie dan via die losse sensor meet. Of zit ik er ook naast?
Geen inspiratie
Verwijderd
Nou heb ik gisteren bij mij ook een NF7-s geinstalleerd en nu heb ik een probleem.
Als ik in de bios wil dan blijft hij hangen krijg alleen een zwart scherm met een blauwe balk er over iemand een idee.
Het bord werkt verder wel want ik hab xp geinstalleerd en dat draait.
Als iemand ideeen heeft hoor ik het wel
Heb het gevonden wat het was ziet er naar uit als de CPU fan connector geen volledige 12 volt belasting heeft de bios niet op wil komen.
In mijn geval had ik een regelbare cpu fan er op aangesloten en dan heeft hij dit probleem.
Nu een case fan zonder regeling er op aangesloten en werken.
Als ik in de bios wil dan blijft hij hangen krijg alleen een zwart scherm met een blauwe balk er over iemand een idee.
Het bord werkt verder wel want ik hab xp geinstalleerd en dat draait.
Als iemand ideeen heeft hoor ik het wel
Heb het gevonden wat het was ziet er naar uit als de CPU fan connector geen volledige 12 volt belasting heeft de bios niet op wil komen.
In mijn geval had ik een regelbare cpu fan er op aangesloten en dan heeft hij dit probleem.
Nu een case fan zonder regeling er op aangesloten en werken.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2003 20:35 ]
Verwijderd
volgens mij zit jij ernaast, 100% zeker weet ik het niet, maar wel voor 90+%martijn12345 schreef op 03 May 2003 @ 18:34:
Ik dacht ook dat er intern uit de diode gelezen werd, MITS deze in de CPU ingebakken zit. Dit is bij de XP wel het geval dacht ik. Maar de oude Thunderbird bijvoorbeeld niet, en dat ie dan via die losse sensor meet. Of zit ik er ook naast?
verders is mijn cpu maar 50C @ 1.76Vcore, oced en dat met het simpelste koelblokje+pasta dat er bestaat, is volgens mij dus geen diode, en het is uiteraar deen xp (1800+ 0311 xpmw DLT3C
Verwijderd schreef op 03 May 2003 @ 15:27:
[...]
HEEEL erg wrong, de 8rda(+) en de nf7(-s) lezen allebij vanuit een losse tempsensor, bij mijn 2.0 zie je hem zo zitten, dat blauwe dingetje wat omhoogwijst in je socket.
De 8rda(+) en deze abit hebben bij de _geen_ mogelijkheid tot het lezen van interne sensor.
Man, ik had m'n CPU op m'n ECS K7S6a op ~72 graden lopen. Was lekker stil, ging niet voor OCje zit in de buurt, nu 221, maar wel naar 8 gegaan, ga ff stressen, nu met prime is hij 50C volgens nieuweste mbm, aardig warm dus, zeker aangezien dit geen diode temp is
Jan, schiet nou eens op en doe die VDD mod
Verwijderd
jonge, rustig aan maar, je mem kan ik er toch niet meer in testen, had je maar niet ziek moeten worden donderdag
, en al helemaal niet mij moeten aansteken 
nu ff op 222 aan het prime, lijkt stable, maar beloof nog niks, en uiteraard, er komt een Vmod op, wc en knallen maar
nu ff op 222 aan het prime, lijkt stable, maar beloof nog niks, en uiteraard, er komt een Vmod op, wc en knallen maar
Zijn er hier mensen die problemen hebben met een LiteOn cdbrander in combinatie met een nForce2 moederbord? Ik las namelijk dit en werd daar niet echt vrolijk van (ik heb ook een LiteOn cdbrander en een LiteOn dvd speler). Ik zat erover na te denken een Abit NF7-S 2.0 moederbord te halen, maar als ik dit zo lees van cdbranders die ineens niet meer werken ben ik niet meer zo zeker van m'n zaak.
Ook las ik ergens op hun forum over data corruptie als je gebruik maakt van de SATA controller. Iemand daar ervaring mee?

Hmm, das idd niet zo leuk neeSilverMaster schreef op 04 mei 2003 @ 12:54:
Zijn er hier mensen die problemen hebben met een LiteOn cdbrander in combinatie met een nForce2 moederbord? Ik las namelijk dit en werd daar niet echt vrolijk van (ik heb ook een LiteOn cdbrander en een LiteOn dvd speler). Ik zat erover na te denken een Abit NF7-S 2.0 moederbord te halen, maar als ik dit zo lees van cdbranders die ineens niet meer werken ben ik niet meer zo zeker van m'n zaak.Ook las ik ergens op hun forum over data corruptie als je gebruik maakt van de SATA controller. Iemand daar ervaring mee?

zo te zien gaat je fikker alleen dood als je de Nvidia IDE drivers gebruikt, maar daar moet je voor KIEZEN om ze te installeren, met de ms drivers werkt het apparaat wel gewoon goed
[ Voor 12% gewijzigd door S_Assassin op 04-05-2003 13:50 ]
Verwijderd
Heb geen problemen met mijn liteon brander icm met dit bord. Werkt gewoon lekker.SilverMaster schreef op 04 mei 2003 @ 12:54:
Zijn er hier mensen die problemen hebben met een LiteOn cdbrander in combinatie met een nForce2 moederbord? Ik las namelijk dit en werd daar niet echt vrolijk van (ik heb ook een LiteOn cdbrander en een LiteOn dvd speler). Ik zat erover na te denken een Abit NF7-S 2.0 moederbord te halen, maar als ik dit zo lees van cdbranders die ineens niet meer werken ben ik niet meer zo zeker van m'n zaak.Ook las ik ergens op hun forum over data corruptie als je gebruik maakt van de SATA controller. Iemand daar ervaring mee?
Verder idd een keer data corruptie met SATA. Weet niet of dat door de regelmatige resets komt ivm met de overkloks of gewoon omdat de sata bagger is. Met IDE nog geeen problemen tot nu toe.
Hmm ik weer met mn domme kop
ik wou ff die vmod doen, leek me makkelijk aangezien ik er niet op hoefde te solderen, schoot ik uit met mn multimeter
ding valt uit, gaat weer aan
toen opeens viel die uit
ik deed um weer aan en de voeding knalde gewoon.
Nu doet die ut niet meer, inmiddels nieuwe voeding en ff mn ram etc en cpu in mn msi kt3 ultra 2 gezet en ze zijn niet getoast
Nu doet die ut niet meer, inmiddels nieuwe voeding en ff mn ram etc en cpu in mn msi kt3 ultra 2 gezet en ze zijn niet getoast
Verwijderd
Om even op het CD branden probleem tev reageren,
Ik heb op de secundaire IDE poort als master mijn Yamaha burner hangen en als slave mijn Samsung DVD beide lijken naar behoren te werken,
echter zodra zodra ik er een lege CD insteek is mijn brander ineens geen brander meer maar een normaal CD-rom spelertje als ik met Alcohol 120% geen CD erin steek en deze pas erin doet nadat ik het comando burn heb gegeven gaat ie wel branden met andere programma,s kan ik pas branden als ik de DVD losgekoppeld heb en de PC gereboot heb.
Het lijkt een windows fout maar met dezelfde devices aangesloten op mijn MSI KT4 bordje heb ik er geen last van.
Het is niet echt een probleem maar best lastig om elke keer de IDE kabel uit de DVD te moeten trekken.
Ik heb op de secundaire IDE poort als master mijn Yamaha burner hangen en als slave mijn Samsung DVD beide lijken naar behoren te werken,
echter zodra zodra ik er een lege CD insteek is mijn brander ineens geen brander meer maar een normaal CD-rom spelertje als ik met Alcohol 120% geen CD erin steek en deze pas erin doet nadat ik het comando burn heb gegeven gaat ie wel branden met andere programma,s kan ik pas branden als ik de DVD losgekoppeld heb en de PC gereboot heb.
Het lijkt een windows fout maar met dezelfde devices aangesloten op mijn MSI KT4 bordje heb ik er geen last van.
Het is niet echt een probleem maar best lastig om elke keer de IDE kabel uit de DVD te moeten trekken.
HEEEL erg bedankt dat je me hier aan herinnerde. Ik dacht echt dat het zo was,... maar ik geloof je op je woordVerwijderd schreef op 03 May 2003 @ 15:27:
[...]
HEEEL erg wrong, de 8rda(+) en de nf7(-s) lezen allebij vanuit een losse tempsensor, bij mijn 2.0 zie je hem zo zitten, dat blauwe dingetje wat omhoogwijst in je socket.
BTW draai nu 225*11 = Ongerveer 2480Mhz. Loopt stabiel met Generals, Toast, Prime e.d., maar ik ben nog druk bezig. Als het helemaal perfect is post ik een screenie.
[ Voor 18% gewijzigd door Stinger666 op 04-05-2003 17:17 ]
Verwijderd
met standaard heatsink/paste en 1,7VDD?Stinger666 schreef op 04 May 2003 @ 17:12:
[...]
HEEEL erg bedankt dat je me hier aan herinnerde. Ik dacht echt dat het zo was,... maar ik geloof je op je woord
BTW draai nu 225*11 = Ongerveer 2480Mhz. Loopt stabiel met Generals, Toast, Prime e.d., maar ik ben nog druk bezig. Als het helemaal perfect is post ik een screenie.
Op een of andere vage manier wil mijn Barton niet boven de MP van 12.0 booten 
Iemand anders hier ook last van
Iemand anders hier ook last van

Turn it off and on again.
Ja, ik 
Mijn 2500+ zou alles van 12,5 en minder moeten slikken, maar 12,5 werkt niet.
Verwijderd
gelukkig is er dan de optie om je FSB wat hoger te zettenGizz schreef op 04 May 2003 @ 19:25:
Ja, ik
Jepzz. Alleen met dit hete weer een beetje last van hoge temps (net boven de 50 graden) Maarjah het is op lucht en mn fan staat niet vol gas te draaien dus... (3000RPM; hij kan 5700RPM, maar ik wil geen F16 naast mn oren
Vcore 1,93V (heb nog niet lager getest, maar op 1,85V start tie niet op in ieder geval)
Verwijderd
hmmz, ik vrees dat ik met 221 een bad-bord heb, ben benieuwd wat hij doet @ AS3, WC en VDDStinger666 schreef op 04 May 2003 @ 21:09:
[...]
Jepzz. Alleen met dit hete weer een beetje last van hoge temps (net boven de 50 graden) Maarjah het is op lucht en mn fan staat niet vol gas te draaien dus... (3000RPM; hij kan 5700RPM, maar ik wil geen F16 naast mn oren) (Geen geld voor een prometiea
)
Vcore 1,93V (heb nog niet lager getest, maar op 1,85V start tie niet op in ieder geval)
225 is echt de hoogst haalbare stabiele FSB zonder enige mod en/of extra vette koeling. Mn reepjes geheugen kunnen hoger, maar ik wil mn timings op 2-5-2-2-1 houden. Dit kan tot 225Mhz en daarna moet ik ze naar 2-6-3-3-2 zetten.
Succes met de ASIII en WC.
Verwijderd
Ik word gek. Er zijn toch wel MEER mensen die een NF7 hebben en die hun SPDIF gebruiken om bijvoorbeeld op te nemen op je minidisc???????
Ik wil dat ook en het lukt me nu nog steeds niet

Please help me...
======> 10 euro beloning voor de gene die ervoor zorgt dat het bij me werkt!!
Ik wil dat ook en het lukt me nu nog steeds niet
Please help me...
Verwijderd
thx, doe dit zodra mod af is, geen zin om tijdelijk wc op mijn bureau te leggenStinger666 schreef op 04 May 2003 @ 22:29:
225 is echt de hoogst haalbare stabiele FSB zonder enige mod en/of extra vette koeling. Mn reepjes geheugen kunnen hoger, maar ik wil mn timings op 2-5-2-2-1 houden. Dit kan tot 225Mhz en daarna moet ik ze naar 2-6-3-3-2 zetten.
Volgens de faq op het abit forum gaat het niet werken, sorryVerwijderd schreef op 04 May 2003 @ 22:56:
Ik word gek. Er zijn toch wel MEER mensen die een NF7 hebben en die hun SPDIF gebruiken om bijvoorbeeld op te nemen op je minidisc???????
Ik wil dat ook en het lukt me nu nog steeds niet![]()
![]()
Please help me...

What are the differences between the NF7 and NF7-S?
The NF7 lacks the SerialATA controller and SoundStorm Audio. The latter of course means you don't get the Audio Control Panel, the S/PDIF output, the 3D sound processing (primarily for games) and the AC-3 encoding.
Rev 2.0 offcourse.wdekreij schreef op 04 May 2003 @ 22:47:
welke rev. heb jij?
Verwijderd
http://www.xtremesystems....24854f4446&threadid=12423
Kijk..je moet altijd een beetje hoog mikken met tweaken en de poster van bovenstaande draad deed dat dus. Die kerel heeft dus een Rev1.2 op 250MHz lopen..en dan die membench:

DAMN!
Al zn onboard crap kapt er wel mee..maar toch blijft het vet
Kijk..je moet altijd een beetje hoog mikken met tweaken en de poster van bovenstaande draad deed dat dus. Die kerel heeft dus een Rev1.2 op 250MHz lopen..en dan die membench:

DAMN!
Ziet er idd erg netjes uit 
Wel jammer dat hij er niet bij heeft gezet welke mem timings hij haalt.
Wel jammer dat hij er niet bij heeft gezet welke mem timings hij haalt.
Verwijderd
Heeft iemand op zijn NF7-S rev. 1.2 een raid configuratie draaien? Ik ben namelijk van plan 2x IBM 120 GB, via de SATA adapters, in raid te zetten, maar lees op diverse forums over data corruptie. Iemand hier (negatieve of positieve) ervaringen mee??
Mijn huidige overklok.
Na een tijdje niet gepost te hebben, te druk ensow, post ik maar weer eens een overklokje van me systeem:
Specs:
NF7-s rev 1.2 bios 16
XP 2400+ 0301
2x 256MB Samsung PC3200
Club3d Radeon 9700 non-pro
Modificaties:
Koelblok op me Southbridge
Thermalright SLK-900U/Delta 80HP op me CPU
Shim verwijderd van me Radeon
Memsinks gezet op me Radeon.
daar kwam dit tot nu toe uit:
CPU @ 11 * 214 = 2362MHz
Mem @ 428MHz 2.5-3-3-3
Radeon @ core: 374 mem: 306
Screenies:

Work to be done:
-Voltmod voor me Radeon
-Heatsinks voor me Mosfets
-Vddmod
Na dit ga ik kijken of ik nog verder kom, Me cpu post op 2500MHz alleen dan hangt ie bij het opstarten van windows..
Na een tijdje niet gepost te hebben, te druk ensow, post ik maar weer eens een overklokje van me systeem:
Specs:
NF7-s rev 1.2 bios 16
XP 2400+ 0301
2x 256MB Samsung PC3200
Modificaties:
CPU @ 11 * 214 = 2362MHz
Mem @ 428MHz 2.5-3-3-3
Screenies:

Work to be done:
-Voltmod voor me Radeon
-Vddmod
Na dit ga ik kijken of ik nog verder kom, Me cpu post op 2500MHz alleen dan hangt ie bij het opstarten van windows..
op de NF7 (non-S) kan zeker geen raid worden gedraaid?
en de nf7 kan net zo goed worden ge-oc-t als de nf7S toch?
en maakt het veel uit als je een koeler zet op de southbridge?
en de nf7 kan net zo goed worden ge-oc-t als de nf7S toch?
en maakt het veel uit als je een koeler zet op de southbridge?
[ Voor 55% gewijzigd door wdekreij op 05-05-2003 11:58 ]
Verwijderd
vergeet niet dat het eigenlijk nooit stable is, vaak lukt sisoft nog net, maar bij andere dingen crashes.Verwijderd schreef op 05 mei 2003 @ 02:37:
http://www.xtremesystems....24854f4446&threadid=12423
[afbeelding]
DAMN!
maar dan nog, 245 zal denk wel stable zijn, toch een zeer mooi resultaat
Verwijderd
gooi je MP op 10 en voer je FSB op, ik doe al 221 24/7 stable met standaard cooler en NO vdd, wel nog ff hele nb bedenkt met paste, zelfde witte spul, dus geen AS3 ofzo, als jij er een gemodde cpu heatsink op zet met AS3 ertussen moet je toch echt wel bij de 225/235 komen.MnM schreef op 05 mei 2003 @ 11:55:
Mijn huidige overklok.
Specs:
NF7-s rev 1.2 bios 16
XP 2400+ 0301
2x 256MB Samsung PC3200
Modificaties:
CPU @ 11 * 214 = 2362MHz
Mem @ 428MHz 2.5-3-3-3
Screenies:
[afbeelding]
[afbeelding]
Work to be done:
-Voltmod voor me Radeon
-Vddmod
Verwijderd
hey all,
zeg kheb hier iets dat maar raar is, kheb mijn ram 2 x 256mb ram in DIMM3 en 2 steken en den fsb op 185MHZ maar ik kan nergens zien of da diene in DualDDR zit, op benchmarks haal ik ongv 2700 - 2800mb's maar da zou toch meer moeten zijn....
is het ook mogelijk om uwe NF7-S 2.0 in te stellen zo dat die op fsb 200MHZ draait en ook in 400MHZ DualDDR zit???
a ja, den SATA draait wel goe, ne maxtor 80gb (2mb) ATA133 op den SATA connector gezet en een goeie score gehaald --> http://service.futuremark.com/compare?pcm=1277437
zeg kheb hier iets dat maar raar is, kheb mijn ram 2 x 256mb ram in DIMM3 en 2 steken en den fsb op 185MHZ maar ik kan nergens zien of da diene in DualDDR zit, op benchmarks haal ik ongv 2700 - 2800mb's maar da zou toch meer moeten zijn....
is het ook mogelijk om uwe NF7-S 2.0 in te stellen zo dat die op fsb 200MHZ draait en ook in 400MHZ DualDDR zit???
a ja, den SATA draait wel goe, ne maxtor 80gb (2mb) ATA133 op den SATA connector gezet en een goeie score gehaald --> http://service.futuremark.com/compare?pcm=1277437
Volgens je specs heb jij een REV 2.0, ik heb een REV 1.2, dus waarschijnlijk kom ik niet zo hoog als jouw, zonder VDDmod.gooi je MP op 10 en voer je FSB op, ik doe al 221 24/7 stable met standaard cooler en NO vdd, wel nog ff hele nb bedenkt met paste, zelfde witte spul, dus geen AS3 ofzo, als jij er een gemodde cpu heatsink op zet met AS3 ertussen moet je toch echt wel bij de 225/235 komen.
En doordat ik een SLK900U heb, heb ik qua hoogte niet zoveel ruimte meer rond me Northbridge, dus ik kan daar niet zomaar een andere sink/fan op zetten..
[ Voor 73% gewijzigd door MnM op 05-05-2003 12:28 ]
Verwijderd
Die kerel kan er dus wel mee gamenVerwijderd schreef op 05 May 2003 @ 12:14:
[...]
vergeet niet dat het eigenlijk nooit stable is, vaak lukt sisoft nog net, maar bij andere dingen crashes.
maar dan nog, 245 zal denk wel stable zijn, toch een zeer mooi resultaat
Momenteel zit ik op 223MHz FSB, nog geen problemen whatsoever gevonden. gamen werkt, 3dmark blijft loopen zonder problemen, sisoft is geen problemen, prime95 is geen problemen

en we gaan weer verder

en we gaan weer verder
Als die fucking belastingdienst nu eindelijk eens mijn geld overmaakt. Dan kan ik ook weer verder 
Ik zit met mijn revisie 1.2 nog steeds vrolijk vast op 200 FSB. 202,203 en 204 werken ook. Maar af en toe refreshed mijn scherm, 3dMark, prime95 enzo allemaal stabiel, maar het voelt niet lekker aan. Na nog wat gelezen te hebben, ga ik een cheapass coolermaster op mijn nortbridge modden, desnoods zaag ik er een hoekje af als het niet past. Op mijn southbridge komt het eerder besproken zalman heatsinkje, met een fannetje erop. Op de mofets komt ook zo'n zalman, maar dan in stukken gezaagd, en daar richt ik ook een fannetje op. Als dat gedaan is beginnen we aan de volt. modificaties. Maar ik moet ook nog studeren, en een maand op vakantie
dus voordat dit af is zijn we weer ff verder vrees ik.
Maar als je leest dat iemand 250 MHz FSB haalt met een revisie 1.2
Damn wat een bordje is dit topmodel van Abit.
Ik zit met mijn revisie 1.2 nog steeds vrolijk vast op 200 FSB. 202,203 en 204 werken ook. Maar af en toe refreshed mijn scherm, 3dMark, prime95 enzo allemaal stabiel, maar het voelt niet lekker aan. Na nog wat gelezen te hebben, ga ik een cheapass coolermaster op mijn nortbridge modden, desnoods zaag ik er een hoekje af als het niet past. Op mijn southbridge komt het eerder besproken zalman heatsinkje, met een fannetje erop. Op de mofets komt ook zo'n zalman, maar dan in stukken gezaagd, en daar richt ik ook een fannetje op. Als dat gedaan is beginnen we aan de volt. modificaties. Maar ik moet ook nog studeren, en een maand op vakantie
Maar als je leest dat iemand 250 MHz FSB haalt met een revisie 1.2
Geen inspiratie
net viel op een FSB van 223 mijn geluid uit, na het plaatsen van een fan van 40x40 op de sink die ik op mijn SB gezet heb, blijft me geluid het zonder problemen doen.
dus ik ga eerst maar eens een dagje zo draaien en dan gaan we weer wat verder, mijn doel is nu gezet op 11x225, met luchtkoeling
dus ik ga eerst maar eens een dagje zo draaien en dan gaan we weer wat verder, mijn doel is nu gezet op 11x225, met luchtkoeling
Verwijderd
doe is een sisoftsandra 2003 standaard filebench, ik haal er onder S-ATAVerwijderd schreef op 05 May 2003 @ 12:24:
hey all,
22926kb/s op S-ATA
Verwijderd
zie je nou dat je wel hoger kon komenMnM schreef op 05 mei 2003 @ 14:06:
net viel op een FSB van 223 mijn geluid uit, na het plaatsen van een fan van 40x40 op de sink die ik op mijn SB gezet heb, blijft me geluid het zonder problemen doen.
gister had ik btw ook last van mijn sound, het was 2 sec. later als dat ik schoot in cs, resart en het was over, heb nu een 80MM fan voor een deel op mijn pci en een deel op mijn IDE 1 aansluiting liggen, dus 0,5 cm van de sb verwijderd, lekker cool
Verwijderd
Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 13:10:
[...]
Die kerel kan er dus wel mee gamenMja..stable of niet..zie het maar eens te halen
weet alleen wel zeker dat mijn bordje het niet wil doen, intronic die 238 doet, snap niet waarom hij zo lang op zijn VDD laat wachten
past de fan die op de nb zit op de sb bij dit moederbord?
zitten geen gaten rond de chip dus als je hem erop zou willen moet je hem erop lijmen/plakkenwdekreij schreef op 05 May 2003 @ 14:48:
past de fan die op de nb zit op de sb bij dit moederbord?
Verwijderd
@little guy
diene sandra vind ik niet zo goe voor hhsd bench, kheb eens ne test gedaan op mijne RAID0 met 4x 30gb Maxtor ATA133 hhd en had nog slechter score dan ne RAID0 ATA100, uh....
kijk hier eens op --> http://www.msi.com.tw/pro...489613f255e5983624c42d746
daarop staat ne goeie tool van george breese voor uwe hhd te benchen...
zeg hoe kan je uwe RAM in dual channel zetten??
diene sandra vind ik niet zo goe voor hhsd bench, kheb eens ne test gedaan op mijne RAID0 met 4x 30gb Maxtor ATA133 hhd en had nog slechter score dan ne RAID0 ATA100, uh....
Verwijderd
er is niks simpelers dan in dual-channel draaien, doe gewoon 2 of 3 dimms in je mobo en installeer de Nforce drivers, en je draaid dual-channelVerwijderd schreef op 05 May 2003 @ 15:08:
@little guy
Verwijderd
strange....
die staan goe
en heb den laatse drivers van abit gehaald voor dat ik mijne Win2k heb geinstallerd
bij mij staat het wel op 3/3
en mijne fsb staat nu op 190 x 11.5 = 2185MHz
maar merkt nix in bv sandra (ongv 2600 tot 2800Mb) of in games
als ik boot komt er wel DDR 380 te staan
alé tis te hopen da'k straks mijne cpu tot 200 fsb te krijgen
zeg zou je even uwe volt posten zo kan ik zien hoeveel volt dat jij gebruik bij uwe chipset/agp enzo...
thx
die staan goe
en heb den laatse drivers van abit gehaald voor dat ik mijne Win2k heb geinstallerd
zeg zou je even uwe volt posten zo kan ik zien hoeveel volt dat jij gebruik bij uwe chipset/agp enzo...
thx
Dat moet lukken, want dat draai ik nu ook!MnM schreef op 05 May 2003 @ 14:06:
Je moet gewoon die onboard nic ofzoiets uitzetten en die iee1934 nog wat controller ik haalde toen eerst max 190, nu 223 FSB zonder mods of what so everVerwijderd schreef op 05 mei 2003 @ 16:29:
strange....
die staan goe
thx
Alleen ik heb `m een beetje vern**kt, k`ga een nieuwe haluhh
Verwijderd
alezzz, zal dan eesn den NIC en Firewire uitzetten en als het dan niet wil draaien zal ik nog den volt hoger zetten bij de rest, thx voor den info
Mmm, zou ik eigenlijk ook wel eens willen proberen. Maar ik gebruik zowel de onboard NIC als van het onboard geluid en de USB poorten kunnen ook uitvallen geloof ik. Een netwerkkaartje heb ik nog wel liggen ergens, dus ik zal morgen een proberen of het uitmaakt.
Geen inspiratie
Verwijderd
tja ik gebruik ook diene onboard NIC, maar ja...
eerst ne keer afzetten en dan benchen als het eht de moeite is om die uit te laten
dan zal ik ook maar op zoek moeten gaan achter mijn 3com kaartje dat hier wel ergens ligt.....
maar waar......
eerst ne keer afzetten en dan benchen als het eht de moeite is om die uit te laten
dan zal ik ook maar op zoek moeten gaan achter mijn 3com kaartje dat hier wel ergens ligt.....
maar waar......
Verwijderd
op abit zag ik alleen de 2.00 drivers van de Nforce, download de 2.03 van http://www.nvidia.comVerwijderd schreef op 05 May 2003 @ 16:29:
strange....
die staan goe
thx
[Non-flaim-modus]Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 16:29:
strange....
die staan goe
thx
Tiss goed dat ik dicht bij de grens met Belgie woon en dit allemaal begrijp. Of je spelt gewoon erg slecht je Nederlands
De mooiste vind ik wel deze:
[/Non-flaim-modus]zeg zou je even uwe volt posten
Dit topic is gesloten.