Het grote Abit NF7 S Topic

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 1.644 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 19:12
Sinds gisteren ben ik ook in het bezit van dit bordje.
Aangezien er van de andere Nforce2 bordjes al een eigen topic bestond leek het mij makkelijk om er ook één te starten voor dit bordje, vooral ook omdat er al het één en ander in het grote nforce topic gevraagt werd.

Afbeeldingslocatie: http://www.fcenter.ru/images/whatnew/2002/oct/29/abitbig.jpg
Dit is revisie 1.0

Afbeeldingslocatie: http://www.hardocp.com/images/articles/1047961182NwVaVZ0gmx_1_2_l.jpg
Dit is revisie 1.2

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.kaczynski/DVC00150.JPG
En hier vind je het revisienummer

Afbeeldingslocatie: http://www.nordichardware.se/recensioner/moderkort/2002/KT400_roundup/AT7%20SATA%20kon.jpg?PHPSESSID=a4ffb66aaceec07974e819692296e329
Deze kit (waarvan er 1 bij het NF7-S mobo zit) heb je dus nodig om je IDE harddisk op S-ATA te zetten.

NF7 series:
NF7
NF7-M
NF7-S

Specifications:
The NF7 series models, based on nForce2 chipset, supports the latest AMD Athlon XP processors with 200/266/333 FSB, and features new dual 400MHz DDR memory controllers that deliver up to a 50% increase in bandwidth. Three DDR DIMM slots support up to 3GB of DDR memory, and optimized 128-bit architecture reduces memory latency. The advanced memory architecture means that the latest 3D games and multimedia applications are able to run smoother and faster than ever before, giving you unparalleled system performance. With the nForce2 MCP2-T, the APU (Audio Processing Unit) delivers Dolby Digital 5.1 cinematic-quality sound and 3D positional audio to your home PC. By SoundstormTM technology, the NF7-S supports Real-time audio encoding delivering up to 256 simultaneous audio streams makes games and applications come to life. With cutting-edge features and ABIT Engineering, the NF7 series is the ultimate multimedia platform for the world.

• System BIOS
SoftMenu™ Technology to set CPU parameters
Supports Plug-and-Play (PNP)
Supports Advanced Configuration Power Interface (ACPI)
Supports Desktop Management Interface (DMI)

• Chipset
NVIDIA nForce2 SPP chipset with MCP2 (alleen bij de NF7)
NVIDIA nForce2 IGP chipset with MCP2 (alleen bij de NF7-M)
NVIDIA nForce2 SPP chipset with MCP2-T (alleen bij de NF7-S)
Integrated 128-bit memory controller

• Accelerated Graphics Port
AGP 3.0 8X spec supports high performance graphics processing at a peak bandwidth of 2.1 GB/s.
connector supports AGP 8X/4X (0.8V/1.5V)
Integrated GeForce4 MX (alleen bij de NF7-M)

• Serial ATA 150 (alleen bij de NF7-S)
Serial ATA is an evolutionary replacement for the Parallel ATA storage interface. This new high-speed interface burst data transfer rate up to 150 Mbytes/sec and more flexible power tolerances, cables can be smaller and more efficient

• Three 184-pin DIMM sockets
Dual DDR combines the power of DDR400 with two 64-bit independent memory controllers, the 128-bit memory controller integrated on chip provides up to 6.4 GB/sec bandwidth for system memory, and gives you highest performance and cost-effective platform.
Supports 3 DIMM DDR 200/266/333 (Max. 3 GB)
Supports 2 DIMM DDR 400 (Max. 2 GB)

• 5bit FID (Frequency ID)
By ABIT 5-bits FID Override technology, users can get variety of CPU over-clocking sets.

• ABIT CPU H.T.P (Hardware Thermal Protection)
ABIT CPU H.T.P. uses pure hardware detection, which not like others use software detection to prevent CPU overheating. ABIT CPU H.T.P provides more reliable result for customers?investment.

• ABIT SoftMenu™
The overclocking function includes CPU frequency, Vcore, multiplier, chipset & DDR voltage and AGP VDDQ voltage adjustment available to maximize your system performance.

• SoundStorm™ Technology (alleen bij de NF7-S)
Real-time Dolby Digital 5.1 audio encoding delivering up to 256 simultaneous audio streams
6-Channel Audio and Optical S/PDIF Out
Lets you enjoy 6-channel audio without having to buy advanced sound cards.

• LAN
On board 10/100Mb Operation supports ACPI & Wake on LAN

• IEEE 1394 (alleen bij de NF7-S)
Supports IEEE 1394a at 100/200/400 Mb/s transfer rate

• Internal I/O Connectors
1 x AGP 4X/8X/auto
5 x PCI slot
1 x Floppy Port supports up to 2.88MB
2 x Ultra DMA 33/66/100/133 Connector
2 x SATA 150 Connector (alleen bij de NF7-S)
2 x USB 2.0 header
2 x IEEE1394 headers (alleen bij de NF7-S)
2 x CD-IN
1 x IrDA

• Back Panel I/O
1 x PS/2 Keyboard
1 x PS/2 mouse
2 x Serial
1 x Parallel
1 x S/PDIF Out port
5 x Audio connector (Front Speaker, Line-in, Mic-in, Center/Sub, Surround Speaker)
2 x USB 2.0 Connector
1 x RJ-45 LAN Connector

• Miscellaneous
ATX form factor
Hardware monitoring - Including Fan speeds, Voltages, System
environment temperature

Tweakers pricewatch:
NF7
NF7-S

Handige links:
NF7-S Motherboard Test Report van ABIT
Cpu Koeler montage tips van ABIT
NF7 @ abit.com
NF7-S @ abit.com
NF7-M @ abit.com
Het nForce2 topic
Het nForce2 Topic Deel 2
Het grote S-ATA topic

Max. proc. ondersteuning:
volgens ABIT
volgens AMD
Tweakers.net

Alles over DDR geheugen:
Hoe moet ik mijn memory installeren?
nForce2 Dual channel en synchroniteit
[rml][ OC] Het grote DDR geheugen topic[/rml]
Door Abit supported memory

Alles over chipset met IGP, SPP , MCP2-(T):
uitleg welke chip wat doet
feature soundstorm
Wat is mcp2-T
Battle of the Gaming Audio Titans: Creative Labs vs. NVIDIA

Alles over IRQ:
verdeling voor de NF7/NF7-M
verdeling voor de NF7-S

Mods:
http://www.motherboardfaqs.com/NF7/index.html

Reviews: V 1.0
hardocp
techview
anandtech
digit-life
extremetech
hexus
tomshardware
[OC]xbitlabs(NF7-S)

Reviews: V 1.2
ocaddiction
thecrucible
thecrucible (NF7-M)
mbreview(NF7-M)
thetechzone(NF7-S)
ocworkbench(NF7-S)
overclockers(NF7-S)
[OC]vr-zone(NF7-S)
Ps.
post eventueel gevonden links via mijn icq 30775999

Reviews: V 2.0
[OC]vr-zone(NF7-S)
[OC]extreme overclocking(NF7-S)
Ps.
post eventueel gevonden links via mijn icq 30775999

Downloads:
Manual
mobo/bios/S-ATA drivers site 1
mobo/bios/S-ATA drivers site 2
ABIT flashtool in windows(dus zonder floppy)

Overclocking opties bios: V 1.2
Overclocking Option Functions BIOS/Dip/Jumper
FSB Yes, up to 237 MHz. In 1MHz increment up to 200 MHz. BIOS adjustable
Multiplier Adjustment Yes, up to 22x. BIOS adjustable
V/Core Yes: up to 1.85V in 0.025V stepping BIOS adjustable
DDR Voltage Yes, up to 2.7V in 0.10V stepping BIOS adjustable
AGP Voltage Yes, up to 1.8V in 0.1V stepping BIOS adjustable
Chipset Voltage Yes, up to 1.7V in 0.1V stepping BIOS adjustable
CPU Temperature In socket probe N/A
PCI Bus lock Yes, locked at 33 MHz N/A
AGP Bus lock Yes BIOS adjustable

laatste update 13-05-2003

Ps. Zou iedereen eventueel gevonden links via mijn icq 30775999 willen posten zodat ik het topic kan bijwerken? _/-\o_

[ Voor 255% gewijzigd door makkie op 13-05-2003 23:44 . Reden: gebruik [img] en [/img] voor pics.. zie ook FAQ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

Ik wil mijn IDE schijf via S-ATA aansluiten.
Volgends het papier wat ik erbij kreeg moest ik mijn HD op master zetten (staat ie op)
Voor de rest gewoon alles aansluiten, S-ATA enable'en en S-ATA op first boot zetten.
Resultaat is dat hij niets vind.
Bij het opieuw installeren van de drivers op CD-ROM, Chipset etc. zegt ie bij S-ATA "Device not found!" :|
Dus dat doet ie niet. Het schijnt dat je ook nog wat met de floppy moet doen, maar dat is een beetje vaag...

BTW Makkie, We hebben trouwens dezelfde Maxtor HD :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
Ja loopt lekker stil en snel.
Ik heb mijn hele pc nu bijna fluister stil.
Moet je je hele pc nog opnieuw installeren?
Zo ja , pc opstarten en de windows xp cd laten booten.
bij de vraag waar de nieuwe xp installeren moet je hem vertellen dat die er niet bij staat en dat je een raid scuci wilt installeren, hierna vraag hij om de drivers van de S-ATA die op de FLOPPY staan.
Daarna ziet xp je s-ata en gaat hij daar eventueel installeren.

[ Voor 10% gewijzigd door makkie op 15-03-2003 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78258

Erg lekker bordje(zoals ik altijd gewend ben van Abit :))
Heeft dezelfde mogelijkheden als Asus heeft met de Deluxe uitvoering, is alleen een stukje goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

Het is wel super bordje idd :P :9 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

makkie schreef op 15 March 2003 @ 20:29:
Ja loopt lekker stil en snel.
Ik heb mijn hele pc nu bijna fluister stil.
Moet je je hele pc nog opnieuw installeren?
Zo ja , pc opstarten en de windows xp cd laten booten.
bij de vraag waar de nieuwe xp installeren moet je hem vertellen dat die er niet bij staat en dat je een raid scuci wilt installeren, hierna vraag hij om de drivers van de S-ATA die op de FLOPPY staan.
Daarna ziet xp je s-ata en gaat hij daar eventueel installeren.
Oohw, ok. Ik heb dat dus niet....enigste oplossing nieuwe install?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
SebaZ schreef op 15 March 2003 @ 21:09:
[...]

Oohw, ok. Ik heb dat dus niet....enigste oplossing nieuwe install?
Weet je 100% zeker dat je hem op master hebt staan?
Ik vond dat schema achter op de disk een beetje wazig.
Ik ben begonnen te tellen bij de enkele pin om zo op master te komen .
Ik dacht dat als je het schema voor je hebt dat je de schijf aansluiting dan boven moet houden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

makkie schreef op 15 March 2003 @ 21:43:
[...]

Weet je 100% zeker dat je hem op master hebt staan?
Ik vond dat schema achter op de disk een beetje wazig.
Ik ben begonnen te tellen bij de enkele pin om zo op master te komen .
Ik dacht dat als je het schema voor je hebt dat je de schijf aansluiting dan boven moet houden .
Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/yes_new.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:36
Het is een mooi bordje. Alleen jammer dat je het voltage niet hoger dan 1,85v in kunt stellen :(.
Maakt die fan veel herrie trouwens?

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
I love it :) Fan maakt niet veel herrie en eindelijk komt m'n radeon 9700pro tot zijn recht, had eerst de gigabyte 7vaxp (via kt400-chipset) maar die liep alsmaar vast in games, NF7-s loopt als een trein :D
Wat die s-ata betreft: bij mij vond winXP-setup de drivers niet op bijgeleverde diskette, ik heb dus hd eerst op normale ata gestoken, winXP en drivers voor s-ATA geïnstalleerd en dan verstoken: geen problemen gehad (linux daarentegen vind die s-ATA blijkbaar toch niet zo leuk :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:27

Mentalist

[avdD]

Het ziet er voor mij bijna als het perfecte nForce2 bord uit, maar is het toch niet helemaal. Die fan op northbridge vind ik echt een bezwaar, het enige wat fans doen is lawaai maken en stuk kunnen gaan. Op andere borden heb ik nog gewoon volledig passieve koeling gezien, dus ik vind die fan wel zonde (al zullen de OCers er wel blij mee zijn).

Verder zit de ATX connector niet zo handig, maar die zit op veel borden op die plek...

En ik had in het nForce topic gelezen dat als je 200Mhz fsb of hoger draait je bios corrupt kan raken wanneer je iets wijzigd en settings opslaat (door een fout in de chipset). Ben je alvast klaar voor de 200Mhz fsb bartons zullen we maar zeggen.

Voordelen zijn weer wel dat de plank lekker goedkoop is, en misschien maar 5 pci sloten heeft, maar die zijn wel allemaal bruikbaar (een pci slot direct onder het agp slot gebruik ik anders toch nooit ivm airflow naar agp kaart). En soundstorm natuurlijk (dit is volgens mij echt de goedkoopste nForce2 plank mét soundstorm).

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

Ach, die fan is het laatste die ik in mijn PC kan horen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

SebaZ schreef op 16 March 2003 @ 00:19:
Ach, die fan is het laatste die ik in mijn PC kan horen :P
Bij mij niet :P.

Ik heb nog maar 1 draaiende fan, in m'n voeding (in die wil ik 1 dezer dagen ook maar 'ns op 7V laten runnen, moet kunnen >:)).

M'n mobo met Via694x heeft geen northbridgekoeling nodig (blijft ook nog wel draaien zonder heatsink denk ik, maar dat ga ik niet proberen :P). Een Intel P3 733Mhz doet het ook prima als de fan stil staat. Bijna-idle temp is dan maar 38 graden (heb nauwelijks koelpasta atm). Crashen vanwege de hitte lukt pas als er een half uur BurnP6 gedraait word :).

En m'n hd heeft ook niet echt koeling nodig (WD 20GB 7200rpm is best koel :)). Als ik nu zou overstappen op een Athlon word me al een fan verplicht op de cpu, maar een northbridge fan erbij zou ik dan toch niet willen..

Is gelukkig wel te vervangen, maar ja, dan word het voordeel dat het zo'n goedkope plank is weer iets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
W3ird_N3rd schreef op 16 March 2003 @ 01:34:
[...]

Bij mij niet :P.

Ik heb nog maar 1 draaiende fan, in m'n voeding (in die wil ik 1 dezer dagen ook maar 'ns op 7V laten runnen, moet kunnen >:)).

M'n mobo met Via694x heeft geen northbridgekoeling nodig (blijft ook nog wel draaien zonder heatsink denk ik, maar dat ga ik niet proberen :P). Een Intel P3 733Mhz doet het ook prima als de fan stil staat. Bijna-idle temp is dan maar 38 graden (heb nauwelijks koelpasta atm). Crashen vanwege de hitte lukt pas als er een half uur BurnP6 gedraait word :).
Dan zou ik je P3 maar eens laten nakijken :o. Ik heb er ook één gehad en die begon erg te bakken toen ik de fan eraf haalde. Volgens mijn sensor (die waarschijnlijk te lage waardes aangeeft) werd hij 60C toen ik het ding passief probeerde te koelen. Ik had mijn comp toen maar snel uitgezet. Het stonk zelfs in mijn kamer :o.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

ShotGun schreef op 16 March 2003 @ 01:56:
[...]

Dan zou ik je P3 maar eens laten nakijken :o. Ik heb er ook één gehad en die begon erg te bakken toen ik de fan eraf haalde. Volgens mijn sensor (die waarschijnlijk te lage waardes aangeeft) werd hij 60C toen ik het ding passief probeerde te koelen. Ik had mijn comp toen maar snel uitgezet. Het stonk zelfs in mijn kamer :o.
Laten nakijken? Ik ben een tweaker hoor ;).

Passief koelen gaat prima, ik heb dan ook wel een coppermine. Ik neem aan dat jij een katmai had, want een P3 kan nooit vanwege te weinig koeling gaan stinken. Zodra 90 graden bereikt word (90 graden op de tempsensor) schakelt de cpu zichzelf uit (is vanaf de Coppermine, Katmai kon dat truckje nog niet volgens mij). Zelfs als ik zonder heatsink start draait het ongeveer 10sec. Met heatsink moet ik een hele tijd (half uur dus) stressen met BurnP6 voordat ie stopt (iets als Quake loopt niet eens vast, alleen BurnP6 kreeg de boel plat, BurnP6 is dan ook echt geschreven om je cpu zo warm mogelijk te krijgen).

En als ie constant op 85 graden zou draaien was er ook geen echt probleem... Misschien is de levensduur dan wat korter (als je constant op 85 graden draait wel ja), maar verder maakt het niet echt uit. Het grootste deel van de tijd is m'n machine toch idle, en dan blijft ie nog netjes onder de 45 graden ook.

Stilte bevalt me wel, toen ik plots met een kapotte cpufan zat was ik aan de ene kant toch wel weer blij dat dit een P3 was en geen Athlon ;).

Dit beestje laat zich uitstekend passief koelen, en nog niet eens met een grote heatsink.

</offtopic :X >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
W3ird_N3rd schreef op 15 March 2003 @ 23:46:
Het ziet er voor mij bijna als het perfecte nForce2 bord uit, maar is het toch niet helemaal. Die fan op northbridge vind ik echt een bezwaar, het enige wat fans doen is lawaai maken en stuk kunnen gaan. Op andere borden heb ik nog gewoon volledig passieve koeling gezien, dus ik vind die fan wel zonde (al zullen de OCers er wel blij mee zijn).

Verder zit de ATX connector niet zo handig, maar die zit op veel borden op die plek...

En ik had in het nForce topic gelezen dat als je 200Mhz fsb of hoger draait je bios corrupt kan raken wanneer je iets wijzigd en settings opslaat (door een fout in de chipset). Ben je alvast klaar voor de 200Mhz fsb bartons zullen we maar zeggen.

Voordelen zijn weer wel dat de plank lekker goedkoop is, en misschien maar 5 pci sloten heeft, maar die zijn wel allemaal bruikbaar (een pci slot direct onder het agp slot gebruik ik anders toch nooit ivm airflow naar agp kaart). En soundstorm natuurlijk (dit is volgens mij echt de goedkoopste nForce2 plank mét soundstorm).
Van dat PCI-sloten tekort daar heb je nu toch niet zo gauw last meer van, je bespaart er 1 doordat je geen geluidskaart meer nodig hebt, en ik heb 1 netwerk kaart minder nodig omdat hij er onboard ook 1 heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-03 15:40

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Letten jullie trouwens wel op dat jullie de Referentie 1.2 hebben want die is VEEL beter als de voorgaande :)

Verhoogde Voltages etc.

Deze ref is te herkennen aan de "felle" rode pcb kleur en het staat op het stickertje ;)

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 18:28
SmokeyTheBandit schreef op 16 maart 2003 @ 12:12:
Letten jullie trouwens wel op dat jullie de Referentie 1.2 hebben want die is VEEL beter als de voorgaande :)

Verhoogde Voltages etc.

Deze ref is te herkennen aan de "felle" rode pcb kleur en het staat op het stickertje ;)
Heeft die revisie gaten rond de socket?
Wat jammer dat mobo fabrikanten dat achterwege laten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-03 15:40

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

duponjan schreef op 16 March 2003 @ 12:22:
[...]

Ja

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

makkie schreef op 16 March 2003 @ 11:52:
[...]

Van dat PCI-sloten tekort daar heb je nu toch niet zo gauw last meer van, je bespaart er 1 doordat je geen geluidskaart meer nodig hebt, en ik heb 1 netwerk kaart minder nodig omdat hij er onboard ook 1 heeft :)
Mjah, moet ik nog zien. De onboard netwerkkaart wil ik wel uitproberen (heb nu een 3C905B, die doe je ook niet zomaar weg). Ik kan trouwens zo ook niet vinden wat voor chip er voor lan onboard zit... (die van de nForce2 waarschijnlijk, ik vraag me af of die dan tussen Realtek en consorten thuishoort of tussen Intel en 3Com).

En ik ben bijzonder gestelt op de kwaliteit van de analoge line-in van m'n geluidskaart, en daar was de nForce2 niet zo super in dacht ik (ben nu behoorlijk gewend aan m'n Creative AWE64, en ben eigenlijk geen betaalbare geluidskaart meer tegengekomen die zo goed was maar dan voor pci).

Om allemaal gedoe met Dolby enzo geef ik geen ene mallemoer :). Ik wil gewoon echt goede kwaliteit analoge line-in (en line-out, anders heb je niks aan dat mooi opgenomen geluid :+). Ik vraag me af of de nForce2 dat ook heeft... (er bestaat zeker niet zoiets als een topic met daarin sampletjes van geluid opgenomen via de analoge line-in van verschillende geluidskaarten :?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
W3ird_N3rd schreef op 15 maart 2003 @ 23:46:
:? Ik zie het probleem niet, ik vind het daar net handig zitten:
Afbeeldingslocatie: http://studwww.rug.ac.be/~bbackx/pictures/abit.jpg
'k weet't, het zijn nog lelijke ide-kabels, de ronde komen er aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

ComBax schreef op 16 maart 2003 @ 13:37:
[...]

[afbeelding]
Wow, maar ik heb dus niet zo'n lange powerkabel! Op m'n MSI KT3 Ultra zit de powerconnector naast de socket, en daar kon ik met een beetje moeite de powerkabel nog omheen werken zodat ie de koeler niet in de weg zat. Op de Abit zit de powerconnector nog een stuk lager...

Ik kan trouwens niet zien of je nou een atx verlengkabel gebruikt (altijd al afgevraagd of die bestaan en waar je ze kunt kopen). Maar bij jou past het idd heel mooi.

Maarja, ik heb een Codegen 300 watt voeding en een Target 300 watt voeding (weet nog niet welke ik ga gebruiken als ik een nForce2 sysje ga bouwen), die hebben niet van die mooie lange kabels.

offtopic:
Je hebt bijna dezelfde koeler als ik... Alleen staat er op die van jou silence... Tip : koop nooit de OC versie, veel herrie en relatief weinig koeling :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

Koop ook Antec voeding :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Geldloos :(

Maar serieus, als je niet zo'n voeding hebt met lange kabels (heb het ff gecheckt, met wat rommelen is de kabel van m'n Codegen lang genoeg om redelijk netjes weg te werken), is het toch lastig dat die power connector daar helemaal "achter" de cpu zit. Ik zie de atx power liever in de buurt van de membanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

Ik vind trouwens die firewire kabels zow irrietand! :(
Zoals ook bij jouw op de foto zitten ze gewoon pal op mijn GPU cooler...niet leuk dus.
Ik heb ze er maar ff uiteghaald :{

Je kan ze natuurlijk wel om de GPU koeler heen wringen, aar bij mij blijven ze niet zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
SmokeyTheBandit schreef op 16 maart 2003 @ 12:12:

Verhoogde Voltages etc.

Idd ik ben even op zoek gegaan en de Vcore is in te stellen tot 2,3 bij ref 1,2 >:).

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:08

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik ben van plan om dit mooie bordje te kopen, aangezien m'n abit be6 een beetje oud word :P

Nou heb ik de mobo ontwikkelingen niet echt bijgehouden de laatste tijd en nu vraag ik me iets af over de voeding. Is het per se nodig om je voeding ook aan te sluiten op dat extra 12v connectortje of werkt de boel ook zonder dat ding?

Anders moet ik weer een nieuwe voeding kopen met zo'n stekkertje :(

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Die kabels wegwerken vind'k altijd zo'n probleem, waarom maken ze niet alles draadloos? 8) Maar ze zitten gelukkig niet TEGEN de gpu-koeler...
Wat de lengte van de ATX-kabel betreft: 't is de standaard kabel bij die voeding, maar niet meer de originele voeding (da's een ander verhaal :? ), ze mogen die kabels wel wat mooier sorteren voor ze uit de voeding komen, nu is het zo'n zootje, beetje alles door elkaar :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

Gizz schreef op 16 maart 2003 @ 17:34:
Nou heb ik de mobo ontwikkelingen niet echt bijgehouden de laatste tijd en nu vraag ik me iets af over de voeding. Is het per se nodig om je voeding ook aan te sluiten op dat extra 12v connectortje of werkt de boel ook zonder dat ding?

Anders moet ik weer een nieuwe voeding kopen met zo'n stekkertje :(
Welke extra connector? Ik heb er geen extra connectors aangesloten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

SebaZ schreef op 16 maart 2003 @ 19:35:
[...]

Welke extra connector? Ik heb er geen extra connectors aangesloten :)
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/w3ird/pics/nf7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:08

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Dat ding inderdaad. Hij zit niet op alle nforce2 bordjes, de Asus A7N8X heeft 'm bijvoorbeeld niet. Waarom dit bordje dan wel?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Gizz schreef op 16 March 2003 @ 20:01:
Dat ding inderdaad. Hij zit niet op alle nforce2 bordjes, de Asus A7N8X heeft 'm bijvoorbeeld niet. Waarom dit bordje dan wel?
Voor stabielere stroomtoevoer aan het mobo (OCt waarschijnlijk ook iets beter, stabieler tenslotte). Ik dacht dat die extra connector niet noodzakelijk was, maar bij gebrek aan een mobo met zo'n connector kan ik het je niet met zekerheid vertellen...

Gelukkig kost een nieuwe voeding geen fluit meer tegenwoordig :) (ok, een voeding van een goed merk wel..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

Nee, ik gebruik hem niet, werkt prima :P
Maar misschien wel een idee om hem te gaan gebruiken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76492

Heb zelf dit board, rev 1.2 en het is echt een topboardje! _/-\o_
De koeling op de NB is gewoon nodig bij een FSB hoger dan 200Mhz, deze zit er niet voor de show, de Nb wordt gewoon echt goed warm bij dergelijke FSB snelheden!!
Overigens is de stepping van de NBchip van belang voor overclocking, A3 stepping overclocked beter dan A2 stepping.
Mijn board draait op dit moment 10,5*200 met een vulcano 7+.
Het geheugen loopt synchroon met de FSB, oftewel 400Mhz , 2*256mb in dual channel met turbo timings (cas2!) Welk geheugen? Twinmos/winbond pc3200
Idle 32*C, stressed 38*C
Oh, m'n CPU is een XP2100+ AIUHB0303.
Ik heb trouwens wel het xtra 12v stekkertje aangesloten, dit schijnt meer stabiliteit op de 12v rail te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17772

Gisteren ook weer twee nieuwe reviews verschenen, één was van die 1.2 volgens mij.

Hier kun je een lijst vinden van reviews: http://www.techview.nl/products/120

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 17772 op 17-03-2003 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Laatst online: 23:19
W3ird_N3rd schreef op 15 March 2003 @ 23:46:

Die ATX-connector zit inderdaad niet zo handig... Toch als je niet zo'n grote case hebt zoals ik :)

Over die BIOS-corruptie, dat had ik inderdaad vermeld in het nForce²-topic. Zoals ik daar zei slaat het echter wel op ALLE nForce² moederborden! Het is een nVidia-probleem, dus niet enkel dit moederbord heeft er last van...
Wat mij wel opvalt, is dat als ik mijn BIOS-instellingen opsla (SAVE & EXIT), dat dit veel langer duurt dan bij mijn vorig moederbord.

En "maar" 5 PCI-sloten... Tja...
Sinds ik dit bord heb, heb ik geen PCI-kaarten meer! :P
duponjan schreef op 16 maart 2003 @ 12:22:
[...]

Er zitten gaten rond de socket sinds rev 1.1
W3ird_N3rd schreef op 16 March 2003 @ 16:48:
[...]

Geldloos :(

Maar serieus, als je niet zo'n voeding hebt met lange kabels (heb het ff gecheckt, met wat rommelen is de kabel van m'n Codegen lang genoeg om redelijk netjes weg te werken), is het toch lastig dat die power connector daar helemaal "achter" de cpu zit. Ik zie de atx power liever in de buurt van de membanken.
Ik heb samen met dit bordje een 420W voeding gekocht van het merk SuperFlower en ik ben er heeeeel tevreden over! Heel stil op de "automatische" stand!
Het is een dual-fan, dus 1 take-in onderaan en de normale take-out. De fans zijn doorzichtig en de finger-guards hebben een goudkleurtje... Wel leuk :)
En ik heb er nog niet eens € 75 voor betaald. De enige review die ik kon vinden was die van een Super Flower 550W op http://www.dansdata.com/sfpsu.htm
Gizz schreef op 16 March 2003 @ 20:01:
Die 12V-connector is in het leven geroepen door Intel voor hun P4, als ik mij niet vergis. De zogenaamde "ATX2.03-standaard". Abit is voorlopig de enige die hem ook gebruikt maar ik twijfel er niet aan dat andere fabrikanten dit snel zullen overnemen.

Het bordje werkt trouwens perfect als je enkel de gewone ATX-voeding aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

Ja...alleen als ik bijvoorbeeld FSB of zoiets (belangrijks?) ga veranderen duurt het een paar secondes voordat het gesaved it. Er staat dan DO NOT POWER OFF WHILE BIOS IS SAVING SETTINGS...oid :P
Af toe heb ik dan zoiets van ...als nú de stroomuitvalt.... :{
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
[quote]Laagvliegerke schreef op 17 March 2003 @ 22:29:
[...]

[...]

[...]

Nou ik heb rev 1.2 , maar ik heb echt geen gaten rond mijn socket 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
ComBax schreef op 16 maart 2003 @ 13:37:
[...]

[afbeelding]
Volgens mij is dit een rev. 1.2 .
En hier zijn ook geen gaten te zien.
Kijk deze gelukkige eigenaar heeft ook het boekje goed gelezen :) .
Als je meer dan 1 geheugenbankje plaats plaats ze dan van 3 NAAR 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
makkie schreef op 18 maart 2003 @ 11:50:
[...]

Heb even op het stickertje gekeken en het is een rev1.1 (zonder gaten rond de socket), staat er wel niet in't groot op, in tegenstelling tot sommige andere merken...
En idd, ik heb het boekje gelezen, maar alleen het stuk hoe je het geheugen er moet insteken (maakt een verschil, dus snel even kijken kon geen kwaad) en waar welk draadje van front-usb en -firewire moet komen :) (leuk prutswerkje, zo draadje per draadje :?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

Ik heb voot het eerst ook mijn module er fout ingestoken :P
Toen hij steeds crashte was ik er snel achter O-)

Zit nu wel goed :)
En crashed niet meer :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
[quote]makkie schreef op 18 March 2003 @ 11:44:
Laagvliegerke schreef op 17 March 2003 @ 22:29:
[...]

[...]

[...]

Nou ik heb rev 1.2 , maar ik heb echt geen gaten rond mijn socket 8)7
:? Jawel hoor! Ikzelf heb ook een rev 1.2 en daar zitten gaten rond.
Als er geen gaten zijn, is het een rev 1.0!
makkie schreef op 18 March 2003 @ 11:50:
[...]

Er zijn geen gaten te zien omdat de koeler er voor zit... De gaten zitten links en rechts van de socket...
ComBax schreef op 18 March 2003 @ 14:22:
[...]

Heb even op het stickertje gekeken en het is een rev1.1 (zonder gaten rond de socket), staat er wel niet in't groot op, in tegenstelling tot sommige andere merken...
En idd, ik heb het boekje gelezen, maar alleen het stuk hoe je het geheugen er moet insteken (maakt een verschil, dus snel even kijken kon geen kwaad) en waar welk draadje van front-usb en -firewire moet komen :) (leuk prutswerkje, zo draadje per draadje :?)
Geen gaten? Ben je daar zeker van? Die zijn bij mij ook niet te zien aangezien de cooler er voor zit. Kijk maar eens naar de achterkant van het moederbord. De gaten zitten links en rechts van de socket.
En draadje per draadje? Er hangen toch connectoren aan?

Edit:
Nog even over die volgorde van de geheugenlatjes. In het boekje staat inderdaad van 3 naar 1. Maar om "Dual Channel" te gebruiken moet je toch bank 1 en 3 gebruiken ipv banken 2 en 3? Dat had ik hier op het forum toch gelezen in Het nForce2 Topic. Hoe kunnen we dit zeker weten? Met SiSoft Sandra kunnen we het moeilijk testen, zoals al eerder is gebleken...
Mijn geheugen zit in bank 1 en 3 en alles draait hier als een zonnetje...

Edit2:
Ik heb het antwoord op de vraag hierboven al gevonden:
Which slots should I populate for DualDDR?
You should populate in reverse order from 3 to 1. The RAM slot that is furthest away from the CPU socket is DIMM3 and should be populated first. For DuallDDR you need a second DIMM and this should be placed in the middle RAM slot which is DIMM2. The RAM slot nearest the CPU is DIMM1 and should be populated last.

How can I verify that my RAM is running Synchronously and/or in DualDDR mode?
This is actually quite difficult. It would be nice if the POST screen you see on boot told you if you were running in Synchronous FSB and/or DualDDR, but at this time it doesn't. As far as I know there aren't any tools for testing this either. For now you have to assume that if you have put your RAM in slots 2 and 3 then DualDDR is in effect, and if your FSB ratio is at a 1/1 value (3/3, 4/4, 5/5, 6/6) then its running Synchronously.

[ Voor 33% gewijzigd door D-Three op 18-03-2003 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Laagvliegerke schreef op 18 March 2003 @ 18:26:
Geen gaten? Ben je daar zeker van? Die zijn bij mij ook niet te zien aangezien de cooler er voor zit. Kijk maar eens naar de achterkant van het moederbord. De gaten zitten links en rechts van de socket.
En draadje per draadje? Er hangen toch connectoren aan?
Sorry, maar het feit over er al dan niet gaten in zitten kan'k niet bevestigen, ik zie ze niet direct zitten, en langs de achterkant kan'k niet kijken, want daar zit een plaat zonder gaten waar het moederbord is opgevezen... Het is iig v1.1 :)
En er hangen idd connectoren aan, maar alleen op de aansluitingen op die pci-brackets, mijn FRONT-usb en -firewire aansluitingen moeten draadje per draadje worden aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacosjaco
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11-2024

Bacosjaco

Under constuction

Ik heb hier voor me een NF7-S vers.1.2 en er zitten gaten rond de socket.
Ik heb er net mijn alpha pal 8045 opgemonteerd en het is krapjes maar het gaat.
Ik ben benieuwd hoe mijn nieuwe bordje het gaat doen.
Verdere bevindingen volgen.
Ik hoop dat de fan op de northbridge niet te veel herrie maakt anders gaat hij er met een sneltreinvaart af.Plak ik er wel een zalman op.
Op m,n Alpha komt een noisblocker sx2 ultasilent 120x120mm op 7volt lekker stil. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
ComBax schreef op 18 maart 2003 @ 21:14:
[...]

Sorry, maar het feit over er al dan niet gaten in zitten kan'k niet bevestigen, ik zie ze niet direct zitten, en langs de achterkant kan'k niet kijken, want daar zit een plaat zonder gaten waar het moederbord is opgevezen... Het is iig v1.1 :)
En er hangen idd connectoren aan, maar alleen op de aansluitingen op die pci-brackets, mijn FRONT-usb en -firewire aansluitingen moeten draadje per draadje worden aangesloten.
|:( Ik had te snel gelezen...
Tja, wel jammer dat draadje per draadje moet worden aangesloten maar het blijkt inderdaad dat niet alle fabrikanten identiek dezelfde usb-aansluitingen hebben op hun moederborden.

Nog even vermelden dat mijn configuratie bijna identiek gebleven is aan m'n vorige configuratie. Ik draai dus een Athlon 1400 in combinatie met PC2100-memory op m'n NF7-S :) Dit is mijn derde Abit-moederbord (na de BE6 en de KG7-Lite) en meteen het beste! PCI-kaarten heb ik niet meer en binnen enkele maanden gooi ik er dan een Barton in met 400MHz FSB en bijhorend geheugen natuurlijk :9~
Ik was eerlijk gezegd niet direct van plan om m'n KG7-Lite te vervangen maar aangezien er (officieel) maximum een XP2100+ in kon en ik wat compatibileitsproblemen had (via southbridge en geluidskaart), heb ik het toch maar gedaan. En ik heb er nog geen moment spijt van gehad. Een heel compleet bord dat behalve heel wat overclockmogelijkheden ook uitgebreid, snel en stabiel is. En dat dan ook nog voor een zacht prijsje, iets wat we niet gewoon zijn van Abit.
Voor mensen die zouden twijfelen: koop dit bordje! (Zorg wel dat het rev 1.2 is)

Waarschijnlijk denkt iedereen hier er ook zo over? :P

edit:
Bacosjaco schreef op 18 maart 2003 @ 21:51:
Ik heb hier voor me een NF7-S vers.1.2 en er zitten gaten rond de socket.
Ik heb er net mijn alpha pal 8045 opgemonteerd en het is krapjes maar het gaat.
Ik ben benieuwd hoe mijn nieuwe bordje het gaat doen.
Verdere bevindingen volgen.
Ik hoop dat de fan op de northbridge niet te veel herrie maakt anders gaat hij er met een sneltreinvaart af.Plak ik er wel een zalman op.
Op m,n Alpha komt een noisblocker sx2 ultasilent 120x120mm op 7volt lekker stil. :)
Hoe pas je die 120x120mm op een 8045? Door middel van een fanduct?

[ Voor 18% gewijzigd door D-Three op 18-03-2003 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacosjaco

Bacosjaco

Under constuction

Ja met een fanduct besteld bij pefectsystems past goed allen wat is zon 120 mm groot vergeleken met een 80 maarja alstie er stiller door wordt en toch goed gekoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80939

SebaZ, als je bang bent dat je stroomuitval krijgt tijdens het bios saven dan moet je een ups kopen(of twee en een tweede voeding inbouwen), zodat je geen last hebt van stroomonderbreking. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

Kan..maar zo paranoide ben ik niet hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Mijn nieuwe voeding waar ik zo tevreden van was, heeft net de geest gegeven! :? :(
Mijn PC startte perfect op maar ie vond mijn harde schijf niet! Dus vreesde ik dat mijn HD het begeven had. Toen ik echter in de BIOS keek, zag ik dat de 12V nog slechts 10V (zowel positieve als de negatieve) was waardoor mijn HD dus niet werkte. Ik heb nu mijn oude voeding voorlopig terug aangesloten...
Raar hé? Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81481

Gewoon een brak exemplaar? Terugbrengen dat ding!
Die sunflower PSU's lijken trouwens verdacht veel op Qtec alleen heeft die sunflower volgens mij wel een schakelaartje achterop.
Ik heb zelf een Qtec 550W maar ben er best over te spreken, goed stabiele voltage's hoewel 12v wel iets hoger had gemogen met 11.81V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Kunnen vrolijke bezitters misschien iets meer oc resultaten geven? Tis wel niet het goede forum, maar wil gewoon eens weten of die eerder genoemde 200mhz fsb regel of uitzondering is. En om daar een nieuw topic voor te openen in het juiste forum is niet nodig lijkt me.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arioch
  • Laatst online: 06-12-2024

Arioch

<geek>

Mijn xp1800+ draait nu vrolijk op 2700+ en ik heb het gevoel dat ik nog niet aan de limiet zit >:)
mp 10.5
fsb 200
vcore 1.9V

btw: ik ben overstapt van een asus a7n8x deluxe omdat ik geen zin had om een voltmod te doen ivm RMA. En omdat de fsb van mijn asusje niet verder wou dan 194mhz ;(

[ Voor 15% gewijzigd door Arioch op 28-03-2003 20:18 . Reden: hoger geclocked ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacosjaco

Bacosjaco

Under constuction

Ik ben de gelukkige eigenaar van dit bordje rev.1.2 maar ik heb een probleempje ik krijg mijn 5.1 speakerset niet goed werkend de twee rearkanalen worden niet weergegevenhet geluid van de rear speakers wordt in de test weergegeven door de front speakers. kabeltjes gecontroleerd oke Ik doe waarschijnlijk iets verkeerd in de instellingen van nforce bedieningspaneel heeft iemand er mischien ervaring mee?
Als dit werkt ga ik de fan van de northbridge afhalen en vervangen door een zallman nb32j ik ga toch niet zo ver overclocken en ik vindt die fan toch nog aardig herrie maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38063

Ik wil ook dit bord gaan kopen. Plan is om mijn bestaande PC2100 geheugen er in te zetten (2x128MB en 1x512MB), met Barton 2500+ of Tbred 2400+ (evt overgeklokt dus)

Wat zijn de ervaringen met het omhoog schroeven van de FSB terwijl het geheugen op 133 blijft draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arioch

Arioch

<geek>

je kan eventueel tijdelijk je cpu op 333mhz laten lopen en je mem op 266mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emfect
  • Laatst online: 12-05 11:41
Ik sta op het punt dit moederbord aan te schaffen maar vroeg me nog 1 ding af. Ik ga ook een stille voeding (Antec TruePower 380P) en een stille cpu-cooler bestellen (de Spire Falconrock II) zodat ik mijn pc niet/nauwelijks meer hoor.

Nu vroeg ik me af of die NB fan duidelijk hoorbaar is (>30 Db(A)) in een stille pc config of dat de noise te verwaarlozen is.
Indien hij veel herrie maakt: Is deze fan makkelijk te vervangen door een stiller exemplaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arioch

Arioch

<geek>

mijn zalman psu maakt zelfs meer lawaai dan die nb fan :)
een cpu fan heb ik niet, ik heb watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emfect
  • Laatst online: 12-05 11:41
Ah mooi goed nieuws dus :)

Nog iets dan: Ik las in het Asus a7N8X topic dat dat mobo (en andere nforce 2 mobo's?) nogal kieskeurig is qua geheugen (in dual channel mode) als je van plan bent over te gaan klokken. Heeft dit mobo daar ook last van?
Ben van plan Dane-Elec 2x 512MB PC2700 dimm's te gaan gebruiken en hoop mijn xp 1700+ JIUHB richting de 2300Mhz te krijgen namelijk :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:49

MnM

Ik vind het een lekker bordje, zeer stabiel
Ook vind ik op de indeling niets aan te merken, ik heb me ATX connector liever waar hij nu zit dan bij me dimm sloten.

voor overklok resultaten:

NF7-S rev 1.2
XP 2400+
2x Samsung ddr400

running @ 12*200= 2400MHz
Vcore=1.95
Vdimm=2.8
Vchipset=1.7
Memory loopt op 400MHz 2.5-3-3-7 maar heb ik nog niet getweaked
Spire Flaconrock II koeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

allemaal zo rond de 200fsb. Dat is bemoedigent :)

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Bacosjaco schreef op 28 maart 2003 @ 22:35:
Ik ben de gelukkige eigenaar van dit bordje rev.1.2 maar ik heb een probleempje ik krijg mijn 5.1 speakerset niet goed werkend de twee rearkanalen worden niet weergegevenhet geluid van de rear speakers wordt in de test weergegeven door de front speakers. kabeltjes gecontroleerd oke Ik doe waarschijnlijk iets verkeerd in de instellingen van nforce bedieningspaneel heeft iemand er mischien ervaring mee?
Als dit werkt ga ik de fan van de northbridge afhalen en vervangen door een zallman nb32j ik ga toch niet zo ver overclocken en ik vindt die fan toch nog aardig herrie maken.
Lukt het niet met de wizard?
Anoniem: 38063 schreef op 29 March 2003 @ 11:08:
Ik wil ook dit bord gaan kopen. Plan is om mijn bestaande PC2100 geheugen er in te zetten (2x128MB en 1x512MB), met Barton 2500+ of Tbred 2400+ (evt overgeklokt dus)

Wat zijn de ervaringen met het omhoog schroeven van de FSB terwijl het geheugen op 133 blijft draaien?
Overclocken van jouw geheugen kan ook een optie zijn! :P Mijn PC2100-geheugen heb ik een tijdje op 5-3-3-2 @ 2,9V @ 170 (340) MHz laten lopen en dit ging redelijk vlot. Het was mij zelfs gelukt op 3-2-2-2 @ 366 MHz maar dat was toch niet altijd even stabiel :P Mijn Athlon 1400 deed zelfs vrolijk mee! :) Nu laat ik het terug op standaard instellingen draaien vooral omdat mijn case niet zo groot is en de airflow allesbehalve optimaal is. Daar moet ik dringend eens iets aan doen.
emfect schreef op 29 maart 2003 @ 14:43:
Ah mooi goed nieuws dus :)

Nog iets dan: Ik las in het Asus a7N8X topic dat dat mobo (en andere nforce 2 mobo's?) nogal kieskeurig is qua geheugen (in dual channel mode) als je van plan bent over te gaan klokken. Heeft dit mobo daar ook last van?
Ben van plan Dane-Elec 2x 512MB PC2700 dimm's te gaan gebruiken en hoop mijn xp 1700+ JIUHB richting de 2300Mhz te krijgen namelijk :7
Ik geloof niet zoveel in die kieskeurigheid hoor... Al heb ik wel al gehoord dat Samsung-geheugen soms problemen kan geven maar dat heeft dan waarschijnlijk niet direct iets met dat dual-channel geheugen te maken. Wees maar gerust, het zal wel werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32675

Ben een tevreden gebruiker van de nf7-s maar heb een vraagje? Hoeveel aansluitingen voor fans heeft het bord eigenlijk, ik kan er namelijk maar 3 vinden en ik heb ergens gelezen dan er 4 zouden moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

Fout artikel dan :P Er zitten echt nie meer dan drie op bij 1.0 versie.
Misschien na revisies bijgekomen? Ik kan het me niet voorstellen.

Ik gebruik 2 Y-kabels om van 2 in totaal 4 te maken :P Werkt erg goed :)

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/pictures/8-8K.GIF
Link naar Freeezing Hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11826

martijn12345 schreef op 28 maart 2003 @ 13:45:
Kunnen vrolijke bezitters misschien iets meer oc resultaten geven? Tis wel niet het goede forum, maar wil gewoon eens weten of die eerder genoemde 200mhz fsb regel of uitzondering is. En om daar een nieuw topic voor te openen in het juiste forum is niet nodig lijkt me.
Is zeker geen uitzondering.
Bijzonderheden/wetenswaardigheden

alle nForce2 plankjes hebben een PCI en AGP lock

alle nForce2 plankjes hebben een 1/5 en 1/6 PCI divider (soms pas na BIOS update)

alle nForce2 plankjes ondersteunen de Barton met FSB op 200MHz (BIOS update)

geheugen is op zo'n snelst wanneer je het synchroon aan de FSB laat lopen

"Dual Channel Optimized" geheugenreepjes (bijv. OCZ) is pure marketing geblaat

velen roemen serieus het onboard DD sound van de nForce2
Bron: Het nForce2 Topic Deel 2

Zelf heb ik mijn XP2100+ 1733@2300MHz... En dat op luchtkoeling. Voltage van 1.75V. De koelfan heb ik op 7V lopen dus ook nog eens super stil.

Afbeeldingslocatie: http://213.93.1.184/pics/xp2100.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35970

hoe warm wordt ie nou?

ff een vraagje heb zelf dit bordje en ben er erg tevreden mee, alleen zit ik met 1 klein probleempje. Ik heb serial ata aangesloten, dat werkt goed. Alleen jammer dat ie bij het opstarten de hd niet herkent, wanneer ik de pc reset dan loopt ie als een speer. Heb zo'n id dat het aan mijn voeding ligt.

Misschien is dit al bekent.

[ Voor 89% gewijzigd door Anoniem: 35970 op 31-03-2003 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62270

Hier de NF7 V 1.0, FSB 200 mhz cas 2 - 2 - 2 - 5. Proc op 2300 Mhz (AIUHB 0304).

Ik heb even een vraagje, ik heb nu dus de versie 1.0 NF7 van dit bordje alleen ik zou dus nog graag een heel stuk door willen gaan met tweaken en dat gaat niet lukken met 1,85 volt max. Ik ben tot nu toe heel tevreden over abit, zou ik gewoon dit bordje verkopen en er dan nieuw weer een V 1.2 voor kopen of is dat nutteloos? Wil namelijk nog wat meer uit m'n proc halen, ik voel dat ik de 2600 Mhz wel kan halen namelijk.

De NF7 V 1.2 is toch ook gewoon met die nieuwe voltage's of is dat alleen bij de - S variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idle: 44.5C
Stressed: 51C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67204

hey ik zie allemaal 200fsb en hoger, ik bezit zelf een brakke epox 8rda+ (219fsb max op 2Vdd) nu vraag ik me af is die 200fsb ook al met verhoogde Vdd of op standaar Vdd (1.58/1.6V) en is er een mod om deze te verhogen of kan het zelfs al via het bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62270 schreef op 31 March 2003 @ 21:58:
Hier de NF7 V 1.0, FSB 200 mhz cas 2 - 2 - 2 - 5. Proc op 2300 Mhz (AIUHB 0304).

Ik heb even een vraagje, ik heb nu dus de versie 1.0 NF7 van dit bordje alleen ik zou dus nog graag een heel stuk door willen gaan met tweaken en dat gaat niet lukken met 1,85 volt max. Ik ben tot nu toe heel tevreden over abit, zou ik gewoon dit bordje verkopen en er dan nieuw weer een V 1.2 voor kopen of is dat nutteloos? Wil namelijk nog wat meer uit m'n proc halen, ik voel dat ik de 2600 Mhz wel kan halen namelijk.

De NF7 V 1.2 is toch ook gewoon met die nieuwe voltage's of is dat alleen bij de - S variant?
Dat weet ik zo niet. Inderdaad de NF7-S kan tot 2.3V. Vet veel dus. Niet dat ik het daar op ga proberen..beste is met luchtkoeling om onder de 2V te blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35970

Anoniem: 11826 schreef op 31 March 2003 @ 21:38:

Zelf heb ik mijn XP2100+ 1733@2300MHz... En dat op luchtkoeling. Voltage van 1.75V. De koelfan heb ik op 7V lopen dus ook nog eens super stil.
Welke cooler heb je erop zitten dan???? echt netjes btw :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67204 schreef op 31 maart 2003 @ 22:02:
hey ik zie allemaal 200fsb en hoger, ik bezit zelf een brakke epox 8rda+ (219fsb max op 2Vdd) nu vraag ik me af is die 200fsb ook al met verhoogde Vdd of op standaar Vdd (1.58/1.6V) en is er een mod om deze te verhogen of kan het zelfs al via het bios?
Standaard moet tie gewoon op 200FSB kunnen lopen ja. Mijn Abit boardje loopt max 244 :-) ... Moet alleen nog geheugen vinden die dat ook trekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En nou ik : 1733 Mhz @ 2300 Mhz. 1,85 Volt

38 C Idle
45 C stressed

Cooler : Thermaltake 7+

Edit: Oh ja, iemand misschien ook zelfde prob. Bugje in NF7, 1 temp staat bij speedfan altijd op -48 C. Een vriend van me heeft de V 1.1 en ook zelfde prob.

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 62270 op 31-03-2003 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM

MnM

Anoniem: 67204 schreef op 31 maart 2003 @ 22:02:
Je kan de Vdd via de bios op 1.4/1.5/1.6/1.7 volt zetten.
Ik heb hem op 1.7 volt staan en draai 200MHz FSB, ik heb niet getest of het op 1.6 ook zou kunnen. Ik heb gewoon gedacht als ik op internet zoek vind ik Vdd's die op +2.0 Volt staan dus kan ik hem met gemak op 1.7 zetten.

Er is trouwens wel een Voltmod voor via een pencil trick.
Zie hier:
http://www.overclockers.com/tips1078/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij staat tie standaard op 1.6V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11826 schreef op 31 maart 2003 @ 22:33:
Bij mij staat tie standaard op 1.6V.
Ja?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Ik wil OF de Epox 8RDA+ OF de Abit NF7-S kopen. (Beide bij funcomputer.de te koop).

Maar over de Abit wil ik nog een paar dingetjes zeker weten :)
• Bij rev 1.2 zitten gaten rond de sockets he?
• Tot hoe ver kan bij rev 1.2 (of het nieuwste bios) de Vcore aangepast worden?
• Tot hoe ver kan bij rev 1.2 (of het nieuwste bios) VDD voltage aangepast worden?

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

McFlipp schreef op 31 March 2003 @ 22:50:
Ik wil OF de Epox 8RDA+ OF de Abit NF7-S kopen. (Beide bij funcomputer.de te koop).

Maar over de Abit wil ik nog een paar dingetjes zeker weten :)
• Tot hoe ver kan bij rev 1.2 (of het nieuwste bios) VDD voltage aangepast worden?

Jep er zitten gewoon gaten rond de socket

Deze voltage gaat tot 2.3V

• Tot hoe ver kan bij rev 1.2 (of het nieuwste bios) VDD voltage aangepast worden?[/quote]

De VDD kan tot 1.7V worden ingesteld..Standaard op 1.6V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Anoniem: 11826 schreef op 31 March 2003 @ 23:00:
[...]

Jep er zitten gewoon gaten rond de socket

Deze voltage gaat tot 2.3V

De VDD kan tot 1.7V worden ingesteld..Standaard op 1.6V
2.3V?! In de originele release was het 1.85V!! Weet je dat zeker? Of doel je op een andere voltage? Ik bedoel het voltage voor de CPU (voor de zekerheid ;) :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat klopt wel, Vcore gaat tot 2.3V, las net iemand die zei 244 stable op zijn mem na, dit is dus Async en Sync is veel sneller alleen meestal wel wat mhz lager.
ik doe dan zekers een Vdd mod tot minimaal 2V.
iemand die deze al gedaan heeft en hiermee een mooie Oc heeft neergezet?

EDIT: wat me opvalt is dat de membenches allemaal lager liggen als bij de 8rda+.
iemand hier een verklaring voor?
en zijn er al leuke 3DMarks03 mee gedaan?

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 67204 op 31-03-2003 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

Anoniem: 62270 schreef op 31 March 2003 @ 22:14:
Edit: Oh ja, iemand misschien ook zelfde prob. Bugje in NF7, 1 temp staat bij speedfan altijd op -48 C. Een vriend van me heeft de V 1.1 en ook zelfde prob.
Heb ik ook :P :D

1.0 versie btw :)

[ Voor 4% gewijzigd door SebaZ op 31-03-2003 23:18 . Reden: Versie # ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

McFlipp:
2.3V?! In de originele release was het 1.85V!! Weet je dat zeker? Of doel je op een andere voltage? Ik bedoel het voltage voor de CPU (voor de zekerheid )
Ja ik bedoel ook de CPU voltage... Weet ik heel zeker. Ik kan het instellen. Was inderdaad eerst zo dat tie maar tot 1.85V ging maar met de laatste bios update gaat tie nu tot het magische getal van 2.3V.

Hier zie je het bewijs...

Afbeeldingslocatie: http://213.93.1.184/pics/23.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 11826 op 31-03-2003 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

netjes, echt in hele kleine stapjes te verhogen/verlagen :P
maar nogsteeds niemand die hier een Vdd mod heeft gedaan en resultaten kan posten?
(damn iedere 8RDA+ gebruiker heeft een Vdd mod en hier moet ik zoeken :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:11

OMX2000

By any means necessary...

Weet iemand al of versie 2.0 al ergens verkrijgbaar is?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nog niet, is het enige verschil nou de officiele 200fsb ondersteuning door dat nieuwe nb type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM

MnM

Ik ken ook nog niemand die de Vddmod geprobeerd heeft, ik zelf ga hem nog niet proberen omdat ik op 200Mhz zonder problemen kan draaien. En me geheugen wil toch niet veel verder, met deze timings.
Het liefst had ik gehad dat abit de bios zo had aangepast dat de vdd hoger kan. Ik heb met modbin al gekeken en het is jammergenoeg geen hidden optie..:(

Zover ik weet komt rev 2.0 eind april op de nederlandse markt.

Weet iemand eigenlijk wat "CPU INTERFACE" doet ?
Dit staat in je bios bij Softmenu III

[ Voor 6% gewijzigd door MnM op 01-04-2003 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Anoniem: 67204 schreef op 01 April 2003 @ 08:00:
nog niet, is het enige verschil nou de officiele 200fsb ondersteuning door dat nieuwe nb type?
Ik ga lekker gewoon de 1.2 halen bij funcomputer hoor :)
200 FSB haalt het bordje nu ook makkelijk, met vdd verhoging zelfs 244Mhz zag ik. Nou dat vind ik wel zat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

McFlipp schreef op 01 April 2003 @ 10:56:
[...]

Ik ga lekker gewoon de 1.2 halen bij funcomputer hoor :)
200 FSB haalt het bordje nu ook makkelijk, met vcore verhoging zelfs 244Mhz zag ik. Nou dat vind ik wel zat :P
je Vcore verhogen heeft daar niks mee temaken zolang jeje processor niet overklockt.
en dat 1 iemand 244 haald hoeft niet te zeggen dat iedereen dat haald he.
hopelijk doen er binnenkort een aantal bezitters de Vdd mod, kan ik ff zien of ik nou moet w8en op de 2.0 een 1.2 koop of dat ik geen extra performance krijg over mijn 8rda+ @ 219fsb max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67204 schreef op 01 april 2003 @ 12:01:
[...]

je Vcore verhogen heeft daar niks mee temaken zolang jeje processor niet overklockt.
hopelijk doen er binnenkort een aantal bezitters de Vdd mod, kan ik ff zien of ik nou moet w8en op de 2.0 een 1.2 koop of dat ik geen extra performance krijg over mijn 8rda+ @ 219fsb max.
Tis gewoon een kwestie van geluk. De 2.0 garandeerd alleen dat je alleen de 200fsb haalt. Dit stond trouwens op de abit site.

Dit gaat over de v2.0

3. It ran 200Mhz out of box on a 2600+ XP at 2.1Ghz at 1.75v, but crashed at 205Mhz. Therefore, I don't think the 2.0 will be able to overclock any higher than the previous revisions.

ABIT Marketing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Anoniem: 67204 schreef op 01 April 2003 @ 12:01:
[...]

Ja sorry typ foutje :) (ik zat op school :)). Ik bedoelde de VDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zit er verder nog verschil @ 2.0 en 1.2?
klinkt namelijk heel wat een 2.0 maar als het alleen de 200... support en ik mijn mobo kwijt kan ga ik daar niet op zitten w8en denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Anoniem: 67204 schreef op 01 April 2003 @ 15:39:
zit er verder nog verschil @ 2.0 en 1.2?
klinkt namelijk heel wat een 2.0 maar als het alleen de 200... support en ik mijn mobo kwijt kan ga ik daar niet op zitten w8en denk.
Just got my NF7-S from my distributor. Been using Rev 1.2 all this while and notice some things have change.

1) Bios version is different. Release date is 03/17/2003 which has the following code 6A61BA1BC-10 (ver 1.0)

2) It seems the capacitor around teh socket hole has been move further away to clear up the space ard the mounting hole.

3) When you press F10 save n exit, the bios seems to set the set the fsb to 100 before displaying the black screen with red background saying "Do not power off while saving".. making the system back to default before saving to cmos --> this is just speculative.

4) CPU Vcore no longer 0.5V lower between your setting and the winbond monitor. You set 1.75V, the winbond monitor display exactly 1.75V in bios.

5) Vdimm is 1.0V higher compared to Rev 1.2 board. You set 2.6V in bios, Winbond monitor display 2.7V which is a blessing!

6) Measured the VDD value, found out still the same at 1.66V at the mosfet feet. Tried pencil VDD mod, and it still works like in Rev 1.2

7) Northbridge has been change. The code contain 2 lines.
--> G 34610.1 0309A1
--> S Taiwan

8) Northbridge now looks like the southbridge with Nvidia printed on it. The center of NB no longer have that silver round "sticker" on it. It just plain black in colour like normal chipset.

9) Found out without VDD mod, it is able to run at 210FSB stable whereas with my same setup, the Rev 1.2 crap out at 204FSB.

10) SATA rev/stepping on Rev 2.0 board --> A / 3 (2). Not sure what is the stepping on Rev 1.2 board.

11) Bus speed still max out at 250Mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen grote verschillen dus. Paar foutjes weg gewerkt. En hij kon van 204 naar 210 stabiel draaien. Heb ik dus mooi gelukt met mijn boardje dat op 244 wil draaien. Heb nog geen VDD mod geprobeerd. Dan haal ik misschien nog wel de MAX van 250. En ik moet natuurlijk geheugen vinden dat dat ook leuk vind :*)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 11826 op 01-04-2003 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

klinkt leuk, 210 meteen op 1.66Vdd, op 2.0Vdd dan 230 ofzo :)
kweet niet of ik moet w8en, klinkt wel als aardig wat verbeteringen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 67204 op 01-04-2003 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Anoniem: 62270 schreef op 31 March 2003 @ 21:58:

Dat geldt voor alle varianten.
Trouwens, je zal zeker geen miskoop doen door een NF7-S te kopen ;) Heel goed on-board geluid en natuurlijk S-ATA waardoor je HD-performance stijgt. Zelfs al maak je gebruik van de converter! Al zal je het wel niet merken maar die dunne kabeltjes zijn leuk :)

[ Voor 3% gewijzigd door D-Three op 01-04-2003 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Anoniem: 67204 schreef op 01 April 2003 @ 16:25:
klinkt leuk, 210 meteen op 1.66Vdd, op 2.0Vdd dan 230 ofzo :)
kweet niet of ik moet w8en, klinkt wel als aardig wat verbeteringen.
Ja maar dat is met zijn config he. Zoals je boven jouw post ziet is er iemand met standaard voltage die hem op 244 krijgt :)
Dus ik ga lekker nu de 1.2 kopen :) Ik heb toch maar PC2700 Samsung/Samsung geheugen. Dat trekt toch nooit 230Mhz :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik w8 ff jou resultaten af omdat ik al bezit over een 8rda+, hoop dat ik goede dingen hoor.
is hij al besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Anoniem: 67204 schreef op 01 april 2003 @ 22:09:
ik w8 ff jou resultaten af omdat ik al bezit over een 8rda+, hoop dat ik goede dingen hoor.
is hij al besteld?
Yup, net dit bij funcomputer besteld:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~famstive/bestelling.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47845

McFlipp schreef op 01 April 2003 @ 23:13:
[...]

[afbeelding]
en leveren deze ook in nederland dan ??

En kan iemand mij vertellen welke cpu beter is ??

AMD ATHLON Thoroughbred XP 1700+ (1466MHz, 133/266 MHz) Socket A (Stepping: AXDA1700 JIUHB DLT3C - 0308XMPW begrenzte Stückzahl!)

of

AMD ATHLON Thoroughbred XP 1700+ (1466MHz, 133/266 MHz) Socket A (Stepping: AXDA1700 JIUHB DLT3C - 0306MPMW begrenzte Stückzahl!)

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 47845 op 01-04-2003 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Anoniem: 47845 schreef op 01 april 2003 @ 23:22:
[...]

en leveren deze ook in nederland dan ??
Ja hoor :) Via Deutsche post gaat dat, dan moet je vooruit betalen, al een keer eerder gedaan, ging prima! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

McFlipp schreef op 01 April 2003 @ 23:13:
[...]

[afbeelding]
hey zelfde cpu als mij (3ghz onder prom)
hoop dat hij het bij jou ook zo lekker doet.
ben benieuwd, waneer verw8 je allen en ga je VDD mod doen (vast wel)
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.